סיכום ערב שבת

לאחר בהייה בחלק ממשחקי סוף השבוע, הגעתי למספר מסקנות.

ראיתי אתמול חלקים מהמשחק של ברצלונה. באמת לא היה מה לראות בטלוויזיה והיית עייף מכדי לקרוא, אז נחתתי על כמה דקות. ולפתע הבנתי, ברצלונה בליגה הספרדית בכדורגל היא מכבי תל אביב בליגת הכדורסל המקומית. פרט לריאל מדריד, פשוט אין שאלה לגבי זהות המנצחת. ברצלונה מפסידה בליגה הספרדית בדיוק כמו שמכבי תל אביב מפסדיה בליגת הכדורסל המקומית. התדירות אפילו יותר נמוכה אצל ברצלונה בינתיים. מה שמעניין הוא שמיליונים ברחבי העולם, ועשרות אלפים באיצטדיון, באים לראות משחק שבו התוצאה ידועה מראש. השאלה היא, עד מתי? אם התופעה תמשך, כמה ימשיכו לבוא לראות הצגות תאטרון מרשימות? ברור שיש הנאה אסטתית לראות את קבוצת המופת של פפ, אבל כמה פעמים צריך לראות את אותו דבר? אני כנראה אסתפק בהופעות שלהם בצ'מפיונס.

במכבי תל אביב סניף הכדורגל, עושה רושם שהעיניינים מסתדרים ללא אבי נמני. נכון, המבחן האמיתי הוא בדרבי, אבל עד אז, בינתיים, במכבי נזכרו לכבוש שערים. אם מכבי יבואו להתחרות בדרבי, ולא להסתפק בהשתתפות, אזי ההחתמה של איווניר תצדיק עצמה. נדמה לי שגם חסידיו של נמני יכולים כבר עכשיו לראות, שלא נגרע דבר מהקבוצה ללא נוכחותו. פתאום מאור בוזגלו משחק כדורגל, האריס מדוניאנין משחק, ואולי החשוב מכל, התופעה שרוני גפני הוא אחד הבאנקרים בהרכב, תופעה מרתקת וחסרת הסבר, נגמרה. האם ניתן להרכיב 11 שחקנים משיקולים עניניים בלבד? אפילו במכבי תל אביב? מסתבר שאפשר.

קבוצת הכדורסל של מכבי תל אביב חזרה מרוטת נוצות מברצלונה. אך החדווה מהקבוצה של בלאט לא פסקה. הקבוצה עדין בעלת אופי בלתי שביר. עלו שאלות במספר מקומות, האם נכון היה להשאיר את אידסון ולזרוק את אנדרסון. אני ממש לא מבין את השאלה. הרי ראינו שנה שעברה קבוצה של אנדרסון. אני אישית ממש לא מתגעגע לגרסה של שנה שעברה. האופי של מכבי, הכיכוב של פרקינס, הקבוצתיות, כל אלה לא היו יכולים להתקיים עם אנדרסון ככוכב ראשי. אנדרסון מתאים לברצלונה, שם לעולם לא יהיה במובילים של הקבוצה. במכבי תל אביב, הוא מראש היה פני הקבוצה, ומאוד לא אהבתי את הפנים האלה שנה שעברה. מובן שלחילוף של פיני בבלאט היתה השפעה גם אם אנדרסון היה נשאר, אך אידסון מתאים יותר למרקם של הקבוצות של בלאט, ולא בגלל שהוא לבן, כפי שנרמז במקומון עכבר העיר. ברשת שוקן יש אובססיה פתאומית לצבעים.

כאשר הרדמתי את בני הקט, חזיתי במשהו שדמה למשחק כדורסל בין גליל גלבוע, לחולון. ראשית, מה יש לארז אדלשטין מגל מקל? לא שמעתי פרשנות על המשחק, אלא דיון נוקב בכל פעולה של הרכז. אני לא כל כך מכיר את הסיבות, אבל התופעה עצמה מעוררת עיניין.

במגרש של האלופה, היו המון מושבים ריקים. אם האלופה הנוכחית לא מצליחה למשוך קהל למגרש, אני חושב שאפשר לסתום את הגולל על הכדורסל שמשוחק מחוץ לירושלים, חולון והקבוצות התל אביביות. אולי צריך ליגה של ארבע קבוצות? איזה עתיד יש לכדורסל בישראל, אם אף אחד לא מטריח עצמו לראות משחקים? מה עושים בנידון חוץ מפינל פור?

על "בלו נטלי"
אם תרצו - אין זו אגדה / אמיר דורון

25 Comments

moby 23 בינואר 2011

השיטה של פיינל פור (כפי שהקיזוז) מעקר את הליגה בכדורסל.
קבוצה יכולה להיות חורבה גועלנפש לא להצליח להעביר שתי מסירות ולא להוריד ריבאונדים (בקיצור מכבי חיפה. ואיכשהו להיות מקום 8 או יותר טוב 7 ופתאום היא מתחרה לפיינל פור. זה פשוט מגוחך.
חייבים לחזור להיות שפויים 4 זרים (עדיף 3) וזהו… חובה לקבוצת נוער עם תקציבים מצויין. להוציא את מכבי ת"א לליגה האדריאטית, הליגה המזרח תיכונית (יוון וטורקיה) או משהו דומה.
ראיתי אצל לוינטל קבוצה שלא ניצחה 22 מחזורים היציעים היו מלאים, בארץ שלנו מכבי חיפה לא מצליחה למלא את קרית אליעזר למעט במשחקים יוצאי דופן.

chimpfive 23 בינואר 2011

הפעם הדרבי הזה שלכם, לא כי אתם קבוצה טובה, להפך אתם קבוצה מקרית עם כדורגל מביך, פשוט הפעם יעבוד חוק הסטטיסטיקה, בוזגלו ועטר יצליחו איכשהו לעשות איזה מבצע ומי יודע אולי מכבי תנצח. עדיין אני מאמין שהעונה הזאת חיפה תיקח ומכבי יכולים להמשיך במנטרה "בונים קבוצה" גם בעונה הבאה. לגבי הליגה הספרדית, אתה מאה אחוז צודק, שעמום המוות, יותר גרוע מהליגה הסקוטית, נהיה מכבי ת"א כדורסל בארץ, אין שום ענין ושום סיבה לצפות בליגה הזאת. ספורט 5 יודעים את זה אבל אין להם הרבה מה לעשות חוץ מלשדר ולחכות לסופר קלאסיקו ולפמפמם לדעת את המשחק ב"ליגה הטובה בעולם"….

בטטה 23 בינואר 2011

תקן אותי אם אני טועה אבל הקרבן התורן של ברצלונה מאמש – ראסינג סנטאנדר, טובה בשתי רמות מבירמינגהאם שבחרה להתבטל מול יונייטד שהיא קבוצה הרבה פחות מרשימה מברצלונה. בכלל – נהייתה איזו אופנה כזאת לבטל את היכולת של ברצלונה.
עכשיו שלא תבין אותי לא נכון – אני לא אוהד שלהם או משהו כזה ושגיא כהן ושאר החברים שם מקבלים מיוט אוטומטי, אבל זה לא יגרום לי להעריך פחות קבוצה שמשחק אחרי משחק מפרקת כל יריבה תוך הצגת כדורגל מלבב, עם הקישור הטוב ביותר שאני זוכר והגנת ברזל שנוטים לשכוח.
לגבי מכבי כדורגל – אף אחד (אולי חוץ ממך) לא ציפה שאחרי שנים במדבר פתאום יתנו הצגות וכדורגל גדול. הרמה עדיין ירודה והפעולת הטובות הן לרוב מקריות. עדיין הרמה רחוקה מהגדרתך – "מביכה" ואת זה ניתן לייחס לשינוי במנטליות של הקבוצה שלאט לאט נכנסת למשחק, מכתיבה את הקצב ואפילו כובשת שערים. לא יודע מה יהיה בדרבי (אני דווקא חושב שלהפועל יש כרגע יתרון מקצועי ומנטלי) אבל בטוח שמכבי לא תבוא להתבטל.
לגבי האלופה זה טיפשי להתנבא. יש עוד קיזוז בדרך, דרבי, מפגש בין חיפה להפועל וסיבוב שלישי. רק אל תשכח שחיפה היא הקבוצה הכי דפוקה מנטלית מכל הקבוצות שכל פעם שאפשר להשמיט אליפות היא גם משמיטה ולטעמי הסגל שלה פחות טוב משל התל אביביות.

chimpfive 23 בינואר 2011

לא הבנתי בדיוק איך ובמה ראסינג סנטרנד קבוצה ברמה יותר גבוהה מברמינגהאם? וכן ליגה אנגלית תמיד יותר מענינת מהליגה הספרדית בכל פרמטר, זה ענין של העדפה.ברצלונה מהנה, מי מבטל אותה? רק שזה נהיה משעמם שאתה רואה אחרי שתי דקות 1:0 לברצלונה, כמו שגיל כתב אני מעדיף לראות אותם בצ'מפינוס.
ממכבי אני לא מצפה לכלום, אולי חוץ מלמכור את עצמה לחיפה ולשמוח מתיקו 0. רמה מביכה ביחס ל120 מיליון ש"ח, גם כל הג'סטות של הבכיינות וזריקות ידיים על כל שריקה של שופטים, (לקחו את זה מהאב המייסד נמני) זה לא מביך פשוט פאתטי. יכול להיות שהם ישתפרו, או כמו שהעתונאים אוהבים לכתוב "להתחבר" חיפה משחקת כדורגל שוטף ואגרסיבי, יש להם עומק ויש להם שיטה שרק המאמן הפחדן שלהם הצליח לרסק במו ידיו. אני מאמין שבסיבוב הזה הם ילמדו מטעויות. יש לנו מכת פציעות לא קלה שכטר גמר את העונה אני באמת לא רואה הרבה סיכויים שיצליחו לקחת עוד אליפות עם כל הבלגן הניהולי וכאמור הפציעות. כמבון שאשמח להתבדות.

הופ 23 בינואר 2011

– מה שמרשים בברצלונה הוא שבכדורגל קשה הרבה יותר לעשות את זה מאשר בכדורסל. המשחקים האלה משעממים גם אותי, אבל הבעיה היא מן הסתם לא בבארסה אלא ביריבות שמוותרות מראש ולא ממש נלחמות, או נלחמות ומתפרקות עם הגול הראשון. מחכה לליגת האלופות.
– גם אני לא הבנתי את ההתלהבות המחודשת מאנדרסון. בעיני זה תוצר של שילוב האינטרסים של כמה עיתונאים עם הזיכרון הקצר של כמה קוראים.

א.קפלן 23 בינואר 2011

לגבי ברצלונה- אני מסכים, אני מעדיף לראות ריאל לפעמים לא כי אני אוהד אותם אלא בגלל ההסתברות שיאבדו נקודות(שהיא גם קטנה).
לגבי מכבי תל אביב כדורגל- אכן הייתה הרגשה אתמול באיצטדיון שזה עוד לא מדהים אבל משהו בפקק שהיה תקוע לשחקנים…. השתחרר במחצית השנייה.עדיין יש שחקנים שמחזיקים יותר מדי את הכדור ובמשחקים לחוצים זה בלתי אפשרי.
מדהימים אותי שני דברים.
1. אוהדי הפועל תל אביב כולם טוענים שחיפה אלופה.פסיכולוגיה ממש מתוככמת. עד אתמול הם היו במקום הראשון, ניצחו בחיפה ובדרבי ועדיין-חיפה אלופה.
הפועל(לצערי) המועמדת מספר אחד בארץ לאליפות ושיפסיקו לקשקש אחרת.
2. אנדרסון-הוכח כמעט סופית שאידסון לא יצור כלום לבדו וכשההגנה מפוצצת הוא די אבוד. אך עדיין לראות את הפנים השחצניות של אנדרסון מעייף אותי. הוא היה גדול בהתקפה והגנה ללא ספק נטרל כל מי שהוא שמר עליו אבל עדיין לא רוצה אותו בקבוצה. מכבי יצאו מאוכזבים מההפסד וזה כבר שיפור להפסדים הרופסים להם לפני שנתיים. ולי נשאר לחמם את הגרון ולחכות לאנדרסון ונבארו בתל אביב כי הם באמת הגזימו בבכיינות הביתית שלהם ובכך עצבנו אותי מאוד

הופ 23 בינואר 2011

מסכים לגבי זה שהפועל פייבוריטית לתואר. אנחנו (חיפה) ניאבק על המקום השני ואולי גביע, אלא אם יקרה משהו בלתי צפוי ומשמח מאוד.

צור שפי 24 בינואר 2011

נו, הערב במדריד דודו היה צריך להיות רק קצת יותר עירני כדי לשים חותמת כישלון סופית על עוד עונה בברנבאו. לגבי הפועל – מבחינת חומר השחקנים ורמת המאמן אני מבין את מי שטוען שאנחנו פיבוריטים אבל החרא של ההנהלה יגיע מתישהו למגרש, זה כמעט בלתי נמנע. מבחינתי חיפה מועמדת מספר אחת לאליפות.

הופ 24 בינואר 2011

מנחס מי שמנחס אחרון. אתם תיקחו בטוח. רק אל תחגגו לי בבקשה מתחת לבית.

גיל שלי 23 בינואר 2011

אני מאוהדי בארסה, רק שאין כבר מה לראות. אני במקומם הייתי מודאג מקריסת הליגה בספרד. לגבי מכבי כדורגל, אני לא יודע מה היא רמה מביכה. אני בטח לא חכם מספיק לדעת מי תהיה אלופה. אני כן יודע שאני שמח שהבעלים של מכבי הוא גולדהאר ולא טביב את הראל.

תומר חרוב 23 בינואר 2011

מצד אחד גליל-גלבוע היא הכלאה של קבוצה, כמו בני השרון(להרצליה ולרעננה דווקא היה קצת קהל למיטב זכרוני), ואולי בגליל העליון היה להם יותר קהל ממה שרואים עכשיו.
אבל אלו רק נסיבות מקלות, הסיבה העיקרית לכך שאין ולא יהיה קהל במגרשי ישראל(והדוגמה מהבלוג של לווינטל אכן צרמה פה כמו שמובי ציין) היא שאין כאן תרבות ספורט אמיתית, שלא לדבר על תרבות אוהדים. אני הולך כל שבת לצפות בקבוצה לא תחרותית, ללא מטרות, שברוב משחקיה לא תצא מנצחת ואני נחשב לעוף מוזר בעוד באנגליה זה הגיוני לגמרי.

גיל שלי 23 בינואר 2011

תומר- מסכים לגמרי. אצלנו בארץ השורה התחתונה, אפשר לראות תוצאות, לא צריך לראות משחקים

גלעד בלום 24 בינואר 2011

מדהים שקבוצת ספורט מסוימת ועוד בכדורגל מגיעה לאחוזי ההצלחה של מכבי ת'א בכדורסל,זה מראה עד כמה גדולה ברסה ועד כמה חולה הכדורסל הישראלי,זה אבסורד בעיני לאהוד את מכבי כדורסל בישראל כי מה ההנאה?לגבור על קבוצות עם תקציב של עשירית ממנה?אני לא אומר את זה בציניות,איזה סיפוק יש כבר?יש רק את החשש מהפסד מביך,כפי שאני רואה את זה ההצלחה של מכבי ב-40 השנים האחרונות קצת הרסה לאוהדים שלהם את ההנאה מנצחון,זה כמו אורגזמה,כמה כבר אפשר?אחרי כל כך הרבה פעמים כבר אין הנאה…אפילו הנפילה של הפועל לא ממש גרמה להם אושר כי-אלף,אין כבר דרבי וזה רע לליגה ולכיס ובית הפועל קמה לתחיה,האוהדים שלה חיים ומאושרים והקבוצה תחזור בעונה הבאה כקבוצה בריאה וחיה וזה בטוח לא עושה טוב למכביסטים

לגבי מכבי כדורגל פוסט נמני-אני כמו כל אוהדי הפועל מביט בחשש לדרבי הקרוב,מתאים לי שמכבי ינצחו בשבוע הבא ויבואו לדרבי עם גישה שהם הולכים לנצח,זה דווקא טוב להפועל,כי שאננות היא האויב הכי גדול שלנו העונה.אני אומר לעצמי שמכבי של נמני גם ניצחה את הקטנות וזה מה שאיווניר עשה עד עכשיו,השאלה הגדולה היא מה יקרה כשמכבי תהיה בפיגור,מה יקרה אחרי ההפסד הראשון ומה יקרה אם (חס וחלילה..) יפסידו שני משחקים או יעשו כמה תוצאו תיקו,יהיה מעניין.

יואב 24 בינואר 2011

גלעד,
מה זאת אומרת אבסורד? קבוצה לא מחליפים וניתוחים תאורטים לא משנים כאן דבר.

יואב 24 בינואר 2011

נ.ב
ואם קצת משעמם,תמיד אפשר להפנות את האנרגיה לאתגרים חדשים-כדורעף,כדוריד.
לא משעמם לרגע באגודת מכבי תל אביב.

גיל שלי 24 בינואר 2011

גלעד, הופ- ברור שזה מרשים מה שברסה עושים. מרשים אבל משעמם. ברסה היא תופעה, אבל עם המצב הכלכלי בספרד, חוסר השוויון בחלוקת הכנסות השידור, ייתכן שנהיה עדים לשנים כאלה. אנחנו כבר יודעים איזה הרס תופעה זו תיזרע בספרד.

תומר חרוב 24 בינואר 2011

לגבי מאבק האליפות בישראל.
יש פה דו קרב מעניין בין שני האנשים הכי מוערכים כיום בכדורגל הישראלי, אלי גוטמן ויעקב שחר. חיפה זוכה וכולם יגידו(במידה רבה של צדק) שהניהול של שחר הביא את האליפות ואם הפועל תזכה זה יהיה בזכות גוטמן ששמר על הקבוצה שלו מקצוענית שלא התדרדרה לבעיות הניהול.
אהה, אם מכבי תל אביב תזכה יגידו שזה בזכות נימני.

גיל שלי 24 בינואר 2011

אם מכבי תזכה זה יהיה בזכות לוזון. אם גוטמן מתגבר על צמד רעים בדרך לאליפות, זה יהיה אחד ההישגים הגדולים ביותר בהיסטוריה של הכדורגל בישראל

יואב 24 בינואר 2011

כמו שאני רואה את זה,העתיד(הקרוב, בינוני)יהיה שייך למיטש גולדהאר/שחר.לא חושב שזה יספיק למכבי השנה אבל הכסף שלו קנה הרבה איכות ובסיס מצויין לריצה בשנים הקרובות.מתייחסים לתקציב כאל דבר מחייב בהקשר להשנה-וזאת טעות,אבל זה אכן מחייב לשנים הבאות.אני גם יודע שהוא לגמרי בעניין והוא יתקן תוך כדי תנועה.הוא כאן כדי לנצח.

אי אפשר לראות טביעת עין של מאמן בעשרה ימים ולכן השינוי(בניואנסים עדינים)הוא רק בביטחון ובאנרגיה ולקבוצה שבנויה על כישרון והברקות אישיות(כרגע)זה שינוי מבורך וגדול.זה ימשוך את מכבי כיברת דרך-בהחלט!
צופה השתלבות הדרגתית מהקיץ הקרוב של שחקנים מהנוער(מדובר בבציר מצויין, אולי הטוב ביותר של מכבי בעשור האחרון).מכבי לעולם לא לקחה אליפות ללא שלד של שחקני בית.פלוס דילול של סרחים עודפים, פלוס הבסיס שנבנה השנה ויהיה על מה לדבר…

גלעד בלום 24 בינואר 2011

יואב,

אני לא אומר לך להחליף קבוצה,רק אמרתי שזה אבסורד,גיל שלי אומר שמה שברסה עושים זה משעמם,אז מה נאמר אנחנו(אוהדים של קבוצה שהיא לא מכבי ת'א בכדורסל) על הליגה הישראלית בכדורסל ב-40 השנים האחרונות?

כמה ארוחות אליפות ב-206 כבר אפשר לחגוג,זה לא משעמם?

אני לא אומר שזה אשמת מכבי,הם לא אשמים שהם כל כך טובים והשאר כל כך גרועים ועניים אבל העובדה היא שהליגה הישראלית בכדורסל היא ליגה משעממת שהאלופה בה ידועה מראש,שחוץ ממשחקים בודדים אין כמעט קהל.

גם כשלוקחים לכם אליפות זה בצורה לא הוגנת וגם כשאתם מפסידים אליפות כולם יודעים שאתם הכי טובים ושתשתתפו ביורוליג.ברור לכולם שבעונה שאחרי שהפסדתם אליפות(במקרה) תחזרו לזכות באליפות וגם די ברור שזו שלקחה מכם אליפות תתפרק כלכלית,זה קרה לגליל וגם לחולון.

אני די בטוח שלא תסכים איתי אבל היה עדיף למכבי כמועדון יריבות יותר ראויות בישראל כל השנים הללו,משהו כמו דראפט או תקרת שכר,זה לא נגד מכבי זה בעד הליגה,אבל זה לא יקרה כל עוד שימון בחיים.

שוב,לפני שתתקיפו אותי,אני לא מאשים את מכבי,היא ניצלה מצב מסוים וקיבעה את עצמה בטופ בעזרת ניהול חכם וכוחני,כל הכבוד לה אבל ההצלחה המסחררת של מכבי היא למעשה הכשלון של הכדורסל הישראלי,הרי כל אליפויות אירופה שלה הושגו בגלל הזרים הדומיננטים(למעט אולי זו של 77),אין פה הרבה הישגים כחול לבן או גאווה ציונית,מדובר בשכירי חרב.

גיל שלי 24 בינואר 2011

מסכים עם גלעד. בארה"ב מאחר והגישה היא עסקית ולא רגשית, בעלי הקבוצות עצמם רוצים שוויון הזדמנויות. הם הרי לא נהיו סוציאליסטים, הם פשוט מסתכלים על הקבוצות שלהם כעסק כלכלי בראש ובראשונה. בעסק, אין טעם לקחת אליפות כל שנה, כי אז רמת המוצר יורדת, וכך גם ההכנסות. בסופו של יום, מכבי בכדורסל צריכה להחליט, או לאזן את הליגה, או לפתוח ליגה אזורית, ליגה שבה יהיו קבוצות מיוון, טורקיה, ישראל. אולי בליגה כזו, יהיה גם עניין, וגם הכנסות.

יואב 24 בינואר 2011

גלעד,
אין לי ויכוח איתך, רק דיברתי על ההיבט הריגשי. ההתענינות יכולה לדעוך או לעלות,אבל הרגש שם.לשחק כשרק לך יש מה להפסיד-יכול להיות עסק די מתיש.
גיל,
חלק מהמצב האבסורדי הוא שיד אליהו מכור כולו למשחקי הליגה.גם במצב הנוכחי,מכבי ממקסמת את הכנסותיה מימי משחק ובתחום הזה אין לה לאן לגדול.בקשר לשאר ההכנסות-מכבי תיפגע(כמות ספונסרים וזכויות שידור)רק אם לא יהיה לה מה למכור ביבשת.זה הביצה והתרנגולת ולכן מכבי חייבת להעמיד קבוצה יקרה וראויה בכל קיץ(מה שכמעט תמיד הופך אותה למעל הליגה).היא לא תוותר על זה כי אז היא תיפגע גם במכירת מנויים(שזה הלחם והחמאה).
אני חושב שעד שלא יהיו כאן עוד כמה אולמות בינוניים/גדולים(ירושלים, חיפה,דרום,אולי עוד אחד בתל אביב)שימשכו משקיעים שיתנו קרב למכבי,זה ימשיך לדשדש.קשה להשקיע לאורך זמן כאשר סך ההכנסה הביתית שלך מורכבת מאלף חמש מאות כרטיסים במשחק בית.גם בכדורגל לרוב מביאים כסף מהבית ומדובר בענף הפופולארי ביותר שיש.מיתקנים זה הבסיס ליצירת קהילה וזהות, משקיעים, הכנסות, המשכיות וגם זה עד רמה מסויימת(שוק קטן).פרישה של מכבי מהליגה לא תשפר משמעותית את המצב בענף לדעתי(העף והיד למשל לא מתרוממות מעל קהל הנישה המצומצם והן תחרותיות מאד).

גיל שלי 24 בינואר 2011

בגלל שאני מסכים איתך הצעתי ליגה אזורית שתכלול שלוש קבוצות ישראליות. בישראל אוהדים רבים את הכבוד הלאומי ואולי אלה יגיעו גם לקבוצות נוספות שינצחו. בינתים תשתיצ הכדורסל מתמוטטת ומכבי עם כל ההכנסות לא מרוויחים כסף

יואב 29 בינואר 2011

גיל,
שיהיה בהצלחה.

גיל שלי 29 בינואר 2011

תודה

Comments closed