יומן האליפות של הג'יינטס 2

גם לאחר הנצחון הזה, הענקים שלי לא נראים קרובים לממש את הכותרת השאפתנית. דומיניק היקסון תפס את אחת התפיסות היותר קשות לבצוע, או שחזור, והעלה את הג'יינטס ליתרון 21:6 בסוף המחצית הראשונה. מחצית שבה כל קשר בין התוצאה ובין המשחק ששוחק היה מקרי בלבד.

*

ההגנה של הג'יינטס הצליחה לגרום לעוד קווטרבק להשיג שיא קריירה ביארדים. אך אולי ניתן לראות סימן טוב בכך שאותם יארדים באלפיהם, לא הפכו לנקודות על הלוח. הראמס הצליחו להגיע לרדזון, אבל לא הצליחו להשיג יותר משער שדה. בנוסף, לאחר האינטרספשן המסורתי של איליי, הראמס החזירו טובה כפולה. בראשונה הם השמיטו תפיסה של בעיטת הרחקה, דבר שעלה להם ב7 נקודות. לאחר מכן ברדפורד מסר אחורה לקאדילק וויליאמס, אשר לא היה עירני דיו כדי להבין שהכדור חי לאחר שלא הצליח לתפוס את המסירה, ומייקל בולי הרים את הכדור והשיג שבע נקודות נוספות. לאות שמחה אותו בולי פצפץ את פרצופו התמים של אחראי הווידאו של הג'יינטס, בכדור אימים שנתח כלפיו. לכל הפגועים שלום.

*

בקיצור המחצית הראשונה נראתה כמו קבוצת כדורגל שירדה לבונקר, ומובילה 2:0 כתוצאה משער עצמי, ושער נוסף במתפרצת. שוב ראינו שרק סטטיסטיקה אחת משנה בפוטבול, זו שמוצגת על לוח התוצאות. איליי התחיל את המשחק ב2 מ11 ל17 יארד ואינטרספשן, ועדין הג'יינטס הובילו 14:6 בסיום פרק זמן זה.

ברור שאין הרבה סיבות לחגיגות אצל הענקים. פילדלפיה מחכים בשבוע הבא, ונותר לראות האם מייקל ויק יישחק, ואם כן, האם יהפוך לקווטרבק הראשון שישלים 1000 יארד במשחק. לאות הזדהות עם הזעזוע מח של ויק, גם מריו מנינגהאם ספג אחד, כך שמצבת הפצועים של הג'יינטס מתחילה להזכיר את פתיחת העונה של גרין ביי שנה שעברה, אולי בכל זאת קורים דברים טובים שם.

*

לסיכום ניתן לאמר שארון רוס הוא קורנרבק שנבחר בסבוב הראשון, אך משחק כאילו כל מטרתו לסמן לקווטרבק להיכן למסור. אני מאוד מקווה שהבחירה הראשונה השנה, פרינס אמוקמרה, יתאושש במהרה מפציעתו באמון הראשון שלו השנה, ויגלה סימני חיים. כמו כן יהיה כדאי למצוא מהלכי התקפה יציבים, ושקו ההתקפה יתחיל להגן על איליי בצורה יותר משכנעת. הסכנה שהג'יינטס שוב יתחילו את השנה חזק, ויתמוססו בהמשך נראית לא קיימת כרגע. שבוע הבא נתחיל לראות אם קופלין מצליח להוציא מים מהסלע.

*

מילה אחרונה שלא קשורה לפוטבול. מריאנו ריברה קבע שיא חדש בשמירות אתמול בלילה. תפקיד הקלוזר הנו ייחודי בכל ענפי ספורט הכדור. לקבוע שמריאנו הנו הקלוזר הטוב בכל הזמנים, לא יגרום ליותר מדי אנשים לזלזל באנטליגנציה שלי. אני אוסיף קביעה הרבה יותר קשה. ייתכן שמריאנו הוא הפיצ'ר הטוב בתולדות הינקיס. שושלת האליפויות המודרנית של הינקיס התחילה כאשר מריאנו היה סט אפ פיצ'ר, ומיד לאחר האליפות הראשונה שהושגה מול אטלנטה, מריאנו הפך לקלוזר הקבוע של האליפויות של הינקיס. נכון היו לו פספוסים כמו בסיום הסדרה המיתית מול אריזונה, אבל אם היינו צריכים לשים את המשחק השביעי של האליפות בידים של משהו, לא הייתי בוחר באף אחד אחר, רק במריאנו ריברה.

החוצפן הכי גדול
מי הזיז את הגבינה שלי - סיקור מחזור 2

26 Comments

אריאל 20 בספטמבר 2011

ואני חשבתי לתומי ששיחקתם נגד הראמס, לא הסיינטס..
מו ריברה הוא עצום. אחד מהיאנקיז הגדולים אי פעם, יש שיטענו שהוא גדול גם יותר מהחברים שלו לשושלת של היאנקיז. כן, גם מג'יטר

גיל שלי 20 בספטמבר 2011

אריאל – אתה צודק, הלוואי וזו היתה התוצאה מול הסיינטס, תוקן. מסתבר שחוסר שינה משפיע עלי.

גם לדעתי מריאנו הוא הגדול ביותר בשושלת הנוכחית של הינקיס, גדול מג'טר, גדול מברני וויליאמס, בקיצור האיש החשוב ביותר בשושלת האחרונה של הינקיס.

אייל 20 בספטמבר 2011

הסיפור הגדול בביסבול הוא ההיחנקות של בוסטון שאיבדה יתרון דו סיפרתי של נצחונות וכרגע מחזיקה ביתרון אפסי על פני טמפה בי. הסיבות לאובדן היתרון הן בעיקר פציעות שמשולבות עם פיצינג' פשוט מזעזע (קשה לשחק שאתה יודע שאתה מתחיל כל משחק במינוס 3 ריצות לפחות). עוד בעיה יש לבוסטון עם המאמן- פרנקונה, שלמרות שיש לו שתי אליפויות הוא בעיני אחד המאמנים הגרועים בביסבול (אחד מהתפקידי האימון הקלים ביותר). ראיתי בערך 70% מהמשחקים של בוסטון השנה וכמות המשחקים שהוא הפסיד לנו בהחלטות הזויות פשוט לא נתפסת.

בכל מקרה, אם בוסטון מאבדת את הפליאוף, זה מסוג הדברים שיכולים לחסל קבוצה לשנים, ממש כמו שקרה למטס.

בלי שום קשר, אני חייב לציין שבכל 15 השנים שאני אוהד את הרד סוקס וספורט בכלל, מעולם לא היה שחקן שמשחק בקבוצה שלי שאני שונא כמו שאני שונא את ג'ון לאקי. אמן שהכלב המסריח הזה ידרס ע"י משאית זבל.

אוהד מטס בירושלים 20 בספטמבר 2011

נראה לי ששכחת את ג. ד. דרו שבאופן מסורתי הוא השחקן השנוא על אוהדי הרד סוקס :)
שמעתי שעדיין יש אנשים בבוסטון שלא סלחו לבאקנר…

גיל שלי 20 בספטמבר 2011

אייל – תיזכר בגריידי ליטל, ובסאגת ההפסד במשחק השביעי, ואז תגיד לי עוד פעם שפרנקונה הוא מאמן מהגרועים. אין לי מושג איך מודדים מאמן בייסבול, אבל פרנקונה כנראה עשה כמה דברים נכון בחיים שלו.

פרננדס 20 בספטמבר 2011

גיל, בחייאת זה לא יומרני לקרוא לפוסט "יומן אליפות"? חבל לי עלייך… תגיד תודה אם הגיאנטס יגיעו לפלייאוף . תאמין לי אם זה היה מישהו אחר בכלל לא הייתי מגיב.
שבוע הבא האיגלס ידרסו אתכם ואני אקפוץ בבית משמחה

גיל שלי 20 בספטמבר 2011

ברור שזה יומרני, אבל מבחינתי הם אלופים, עד שלא

הקומיש 20 בספטמבר 2011

602 סייבס למו ריברה.שיא שלעולם לא יישבר.

ירון וינר 20 בספטמבר 2011

כשתיקי ברבר עזב הודעתי לכל מי שרצה לשמוע שלג'יינטס אין סיכוי אפילו קלוש עד שסטרהן וקופלין יחליפו כתובת… בסוף העונה אכלתי את הכובע והיה מה זה טעים… :-)
אבל כנראה שאני לא ממש לומד מנסיון ואני חושב שהמאמן הזה כבר מזמן גמר את הקריירה. חבל על כל השנים המבוזבזות ובייחוד על מאנינג שבניגוד לכל כך הרבה שחקנים בליגה לא צריך אבא אלא מאמן.
בכל מקרה – הלואי ואני טועה ואשמח לאכול עוד כובע בסוף העונה.

אמנון 20 בספטמבר 2011

1. הג'איינטס יסיימו מקסימום ב 8 – 8. איך יומן אליפות ?
2. התכוונת משחק 7 כפותח ? אם כן אתה לא מבין לעומק את ההבדל בדרישות בין פיצ'ר פותח לקלוזר. כפותח הוא מעולם לא היה משהו יוצא דופן. בכל מקרה זה שיא שכנראה לא יישבר ( ועוד היד נטויה ).

גיל שלי 20 בספטמבר 2011

אמנון – ברור שהתכוונתי לסגור. דרך אגב מי שסגר את משחק שבע באריזונה היה רנדי ג'ונסון כך שלפעמים אפשר לתת לפותח גם לסגור

אריאל 20 בספטמבר 2011

אם רוצים לדייק (כן, גם אמא שלי פולנית), רנדי ג'ונסון לא סגר את אותו משחק – הוא עלה בטופ אוף דה ניין – כדי לסגור אתה חייב להיות הפיצ'ר האחרון שעולה. רנדי ג'ונסון עלה כדי לשמור על פיגור מינימלי. מו ריברה הוא זה שעלה לשמור – ושבר (וגם הפסיד).

מנחם לס 20 בספטמבר 2011

גיל, אני אוהד הג'איינטס בדיוק כמוך. אבל אמש קרה לי משהו שלא קרה לי בחיי: נרדמתי באמצע המשחק. לג'איינטס ישנה בעייה: הם קבוצה כל כך משעממת! הם כולם נידבקו מהאישיות של מאמנם, ואלי ממנינג אף הוא טיפוס ללא טיפת כריזמה. מתי ראית את הג'איינטס עושים בליץ לאחרונה? לפני 12 שנה? אם קראת את הפוסט שלי היום, הם הקבוצה מספר 1 ב-REACTION. הם אף פעם לא יוצרים בהגנה דבר, מלבד מגיבים ליריב. BORING! BORING! BORING!

אתה לא יכול לומר שריברה הוא גדול הפיצ'רים של היאנקיס כי קלוזר זה דבר אחד ופיצ'ינג זה דבר אחר. הבעייה היחידה שישנה לי עם ריברה זה השביקה הגדולה נגד הרד סוקס כשהובלנו 0-3 במשחקים בפננט המפורסם.

אלון 20 בספטמבר 2011

נשמע לי מאד הגיוני שנרדמת במשחק. אני עדיין לא מבין איך אני נשארתי ער עד הסוף.

דורפן 20 בספטמבר 2011

אני עם מנחם. פיצ'ר זה דבר אחד וקלוזר זה דבר אחר. ואני לא בטוח שזה צריך להיות חוקי

גיל 20 בספטמבר 2011

היה משחק גרוע מאוד וההגנה של הג'יאנטס שלצערי יש לי בפנטזי לא ממש מתפקדת.

לגבי ריברה, אחד השחקנים האהובים עליי אי פעם אבל צריך גם לשים דברים בפרופורציה. כל אלו שמדברים על הקלוזר הטוב בהיסטוריה מתכוונים למעשה שהוא הקלוזר הכי טוב ב-40 השנה האחרונות, כי רק אז התחילו למדוד סייבים. במידה רבה זו קטגוריה מלאכותית שמובילה מאמנים לשים את הקלוזר רק במצב שמירה, ולא בסיטואציות אחרות שהוא כנראה היה יכול להועיל יותר. עם כל הכבוד לריברה ולקלוזרים אחרים, להגיש אינינג אחד אחרון לא יכול להכניס אותו לרשימת גדולי הפיצ'רים אי פעם. זה קשור גם למגמה כללית יותר שבו פיצ'רים מגישים הרבה פחות מבעבר ועל יותר ימי מנוחה. ולכל אלו שאומרים שהשיא לא ישבר לעולם, אני דווקא חושב שהוא כן ישבר. יש את הפיצ'ר הרוקי ששבר שיאי שבירה לרוקי ואם ימשיך ככה הוא ישבור את השיא.

אריאל 20 בספטמבר 2011

גם 40 שנה זה לא רע, יו נו..

גיל 20 בספטמבר 2011

וודאי, אבל מנג'רים הפכו משועבדים לסטטיסטיקה בניגוד להיגיון. הם יעלו קלוזר ביתרון 3 רק כדי שיהיה לו עוד סייב לרזומה, לעומת זאת לא יכניסו אותו באינינג השמיני בהפרש 4 כשהבסיסים מלאים כשהכי זקוקים לו (אלא אם זה פלייאוף). יש כאלו שחושבים שעדיף להכניס את הקלוזר באינינג השישי או השביעי שם הוא יותר ישפיע על המשחק. אחרי הכל, קלוזר הוא אחד הפיצ'רים הכי טובים שלך במשחק אז תעלה אותו במצבים קשים.

אריאל 20 בספטמבר 2011

תשמע, רק עכשיו ראיתי את המשחק, הדבר הזה שקוראים לו איליי הוא די מזעזע. הוא עוד יותר גרוע ממה שזכרתי

ניינר 20 בספטמבר 2011

לאן נעלם המגיב הידוע בשם איליי מנינג? איליי, משמיצים אותך, איפה אתה?

גיל שלי 20 בספטמבר 2011

ניינר, הייתי בטוח שאתה יודע שאני זה אילי

גיל שלי 20 בספטמבר 2011

אני מסתכל בעיקר על הפליאוף. מריאנו היה עולה בכל משחק שהיה בו יתרון כבר באיניניג השמיני סך האינינגס שלו היה גדול משל הפיצרים הפותחים. ההשפעה שלו על התוצאות בפליאוף היתה הגדולה ביותר. תנו לי פיצר בינקיס המודרניים שהיה חשוב ממריאנו

אריאל 20 בספטמבר 2011

כנראה שאין, אבל זה אומר הרבה גם על היאנקיז עצמם, שתמיד הסתמכו על התקפה ולא על פיצ'ינג

גיל שלי 20 בספטמבר 2011

נכון מה שמעצים את מעמדו היחסי של מריאנו בעיני. בסוף היום פיצר הוא פיצר גם אם הוא קלוזר

amit pros 20 בספטמבר 2011

הלו-תן כבוד לראמירו מנדוזה….:)
ואני דווקא חושב שהקלוזר הוא התפקיד הכי כפוי טובה חוץ משוער כדורגל.צריך ביצים מברזל וקרח בורידים.אני הייתי מתפרק מייד…ויש מספיק קלוזרים שהוכיחו את זה,אחרי ששברו שמירה פעם או פעמיים ומאז פשוט דעכו.ולמרות זאת אני מסכים שצריך להפריד את הפותחים מהסוגרים.
ריברה באמת עצום.
נ.ב
מכל המאמנים בבייסבול דווקא פרנקונה גרוע?…אני חושב שאני יכול למצוא כמה פחות טובים ודי מהר.

גיל 20 בספטמבר 2011

נכון, אבל מה אשמים קלוזרים אחרים שלא הייתה להם הזדמנות להצטיין בפלייאוף? אין ספק שהוא היה רוצח קר בפלייאוף אבל זה בגלל שליאנקיס היו קבוצות גדולות.

Comments closed