יומן של אוהד מתוסכל – צהוב מול כחול

 

שבוע ספורטיבי מופלא עבר עלי. האחים היקרים שלי טרחו לבדוק מה שלומי ואיך נהניתי מהדרבי. הם טורחים ומוודאים שוב ושוב שאני בסדר. באמת "יפה" מצידם. אומנם גם הם מודים שמדובר בפוקס, אך אין זה תירוץ למכבים גאים. הבוקר קמתי שוב מוקדם במיוחד כדי לראות משחק פוטבול ייחודי. כך נראה משחק בו ההגנה נותנת לקווטרבק היריב אין סוף זמן. הקו ה"אימתני" של הג'איינטס לא הלחיץ את בריז כלל. כאשר הקו הקדמי לא מתפקד, אין זה הוגן לבדוק מה עשו הליינבקרס והסקונדרי. אילו הסיינטס היו רוצים, הם היו עשויים לצבור גם אלף יארד הבוקר. אכן הגנה של קבוצה אלופה.

*

 

כאן גם המקום לאבחן את ההבדלים החשובים בין ארגון שקרס ולא התאושש עדין, ובין קבוצה שנמצאית בתקופה רעה. הקבוצה הראשונה הם הצהובים מתל אביב. חשוב לאמר, גם העתונות בניו יורק לא סבלנית במיוחד. הקריאות להחליף את קופלין מתחילות להשמע ברמה, למרות שקופלין לקח אליפות מדהימה לפני ארבע שנים. ההבדל נמצא ברעש שיוצא מתוך המועדון. אצל הכחולים, השחקנים באים בטענות אל עצמם. ברנדון ג'ייקובס אולי לא מרוצה מהאוהדים, אך לא נשמעות האשמות כלפי המאמן, וגם לא יוצאות ידיעות על תככים בחדר ההלבשה.

*

 

לעומתם הצהובים מספקים אין ספור שמועות, רכילויות, ושאר זבל לכתבי הרקע. כולם יודעים שקיים סכסוך בין המאמן ובין שחקנים המחשיבים עצמם משום מה מובילים. אחרי כל משחק אני קורא על שחקן פלוני שקובע נחרצות ששחקן אלמוני לא מתפקד. השחקנים ה"וותיקים" קובעים שאי אפשר לצפות מה"צעירים" להוביל את הקבוצה. כמובן שמאחר והותיקים הובילו את הקבוצה להישגים כה יפים שנה שעברה, הם בעמדה מצויינת לחוות דעה על האחרים.

*

 

בהיכרותי את העתונות המקומית, בהחלט ייתכן שבחלק מהמקרים מדובר בהמצאות. אך סבורני שאכן קיימים השחקנים אשר טורחים להוציא הרבה רעל החוצה. אפשר לדבר כמה שרוצים על מועדון לחוץ. אך אני בטוח שבמועדון שמנוהל על ידי מנהל חזק שנמצא בסביבה, לא נקרא בעיתונים על התופעות האמורות. ושוב, אפשר פשוט לראות את הקריסה הספורטיבית של הכחולים מניו יורק, ושם אנו לא קוראים את כל הזבל הזה.

*

 

בדומה למקומות אחרים בארץ, אין במכבי מודעות גדולה, לצורך לנהל כח אדם. פשוטו כמשמעו, במקום בו השחקנים היו מכבדים זה את זה, ומכבדים את ההנהלה והמאמן, לא היינו קוראים על ההאשמות הללו. חשבתי בתחילת העונה שמכבי השנה קורצה מחומר אחר. מסתבר שאי אפשר לכפות על השחקנים התנהגות מכובדת. צריך לגרום להם לכבד קודם כל את עצמם, ואחר כך את חבריהם. זהו התפקיד החשוב ביותר של מנהל הקבוצה, בדיוק כמו שזהו התפקיד של מנהל חברה. בסופו של יום, גם הקבוצה וגם החברות במשק מורכבות מאנשים. נדמה לי שבהרבה מקרים, המנהלים סבורים שמה שחשוב אלו הנתונים, התוצאות, והאנשים שיחכו. אני לא בטוח שזה עובד כל כך טוב.

 

 

יש שמועות שהוא אפילו יותר טוב משכטר
בונדסליגה רולז (מחזור 14): שאלקה לא קבוצה

34 Comments

MOBY 29 בנובמבר 2011

זה בעיה תפיסתית.
מנהל קבוצה אמיתי יהיה חייב לקבל הרבה מאוד כסף (כי אחרת הפרזיטים בסטופקס לא יכבדו אותו).
אז או שהוא קשור לבעלים (או שהוא הבעלים עצמם) ואז פחות מבין בכדורגל. או שהוא בא מהכדורגל ואז הוא לא מקבל את הכסף הנכון. למעט שוב… צ'יזיק (דמאיו הוא מהבעלים) אני לא מכיר מנהל קבוצה כמקצוע מכבד או דמות מוערכת.

גיל שלי 29 בנובמבר 2011

מסכים, שווה לגולדהאר להשקיע באחד כזה

בני תבורי 29 בנובמבר 2011

גיל,
אני מקווה שלא תזדקקו ל 13 שנים כדי להבין שלפתרון לבעיות שלכם קוראים גרנט.

גיל שלי 29 בנובמבר 2011

אני לא בטוח שהוא המחליף המתאים לקופלין

אזי 29 בנובמבר 2011

ענק

גל ד 29 בנובמבר 2011

חכה חכה. פתחת פה לשטן.

אלון 29 בנובמבר 2011

כנראה שהוא לא המחליף המתאים לקופלין אבל זה לא יפתיע אף אחד אם הוא ימונה למאמן הג'איינטס.

גלעד בלום 29 בנובמבר 2011

גיל,

הבעיה של מכבי היא שאין לה מספיק אוהדים מהסוג שלך שרואים את האהדה לקבוצת ספורט כמו מה שהיא,יש שנים טובות,יש שנים רעות,לפעמים מנצחים ולפעמים לא,זה כולה ספורט ומה לעשות שלפעמים לקבוצה המתנגדת יש ימים יותר טובים(ובמקרה של הפועל שנים) ושצריך לפעמים להוריד ראש ולהתחיל מחדש עם צניעות ובלי ציפיות.

הקטע הזה של צניעות ובלי ציפיות הוא אנטיתיזה לכל מה שה"מכביזם" המקורי מסמל,בכדורסל זה עובד כל כך הרבה שנים וגם בכדורגל זה די עבד עד לפני 20-30 שנה אבל זה כבר לא עובד הרבה זמן וההתכחשות של רוב הקהל לעובדה הפשוטה הזאת(מכבי קבוצת צמרת-מרכז טבלה כבר שנים) גורמת לדיסוננס בין הציפיות והיכולת במציאות וכשאין סבלנות אז זה מתפוצץ בפנים כי בשביל האוהדים זה לא ספורט אלא הפגנת עליונות ואם השחקנים לא משפילים קבוצות כל שבוע כמו ברסה אז הם זבל ושהמאמן יתפטר.

אני מסכים עם חלק מהמגיבים פה שאם גולדהאר ימשיך להזרים כספים ולא ישתולל אז יש לכם סיכוי לחזור להיות דומיננטים תוך שנה שנתיים,במיוחד אם תביאו מאמן ברמה גבוהה,בקשר למה שכתבת לגבי חשיבות מנכ'ל חזק עם שכר מכובד-מסכים אבל רוב העבודה של ניהול כוח האדם(השחקנים) מוטלת על המאמן,ראה מקרי קשטן וגוטמן.

אם תביאו מאמן נורמלי ורכש טוב אז אנחנו נתחיל באמת לפחד,בינתיים הבאתם לנו את נמני שהרג אותנו כשחקן ומה זה שמחנו כשהוא עבר לקווים ואת איווניר שקיבל בראש מסיני ושות' כשחקן ולא ממש הצליח בליגה,אין פה כח הרתעה,אני כבר שנים בא רגוע לדרבי ואני מספיק מבוגר וזוכר את השנים ששייע גלזר,טלבי,פרץ,טבק ואבי כהן ז'ל היו עושים מאיתנו קציצות(ואח'כ הדור של הברומרים,שורה,פולוקארוב,זוהר ונמני). אני לא מאמין שזה קורה לי אבל אין לכם כוח הרתעה.

אני עדיין מספיק מפוכח להבין שזה רק עניין של זמן עד שתצאו מהתקופה הזאת,כל שנה הפחד מהשד הצהוב מקנן אבל אז מגיע הדרבי (:

גיל שלי 29 בנובמבר 2011

קודם כל, בתור מי שרץ לקנות גלי אחרי שפרסמת אותם כאלוף הילדים באורנג' משהו, אני גם קרוב אליך בגיל, וזוכר את אותן תקופות, וגם מאושר שאתה מגיב אצלי בבלוג.

מסכים שיש רעה חולה בקרבנו. האוהדים שחושבים אליפות או כלום, לא באמת אוהדי ספורט. אני חושב שלא מספיק פיגורה כמאמן, גם גרנט הצליח לא מעט בזכות קורק ועמנואל אופיר בשנים הטובות. כאשר שניהם נעלמו, גם ההישגים של גרנט דעכו. הנקודה העיקרית היא היחס לשחקנים כאנשים, ולא ככשרונות על, או סטטיסטיקות ובובות שאמורות להגשים טקטיקה. ישנם יחידי סגולה כמוריניו, שיכולים לתת את כל החבילה לבד, גם בנסיבות מיוחדות. באופן עקרוני, עדיף שתהיה פונקציה נוספת בקבוצה שזו תהיה תפקידה, מעבר למאמן, לדעתי הצנועה

קרקו 30 בנובמבר 2011

גלזר?! לא הגזמת קצת עם הזכרונות?

B. Goren 29 בנובמבר 2011

מילים יפות גיל. מסיבות שלא ממש ברורות לי אני עדיין אופטימי, גם לגבי העונה הנוכחית. אבל האמת היא שאני את אותה אופטימיות בכל שנה.

תומר. 29 בנובמבר 2011

תשאיל לי קצת אופטימיות.

אריאל 29 בנובמבר 2011

אני מנסה להבין מה הבעיה של מכבי תל אביב ולא מצליח. חשבנו שזה לוני – הלך לוני ובא גולדהאר, שמכל מה ששמעתי ממנו הוא באמת האיש הנכון לתפקיד. חשבנו שזה נמני, הלך נמני. חשבנו שגוטמן הוא מצוין ולכן קשה למכבי, הלך גוטמן. ושום דבר לא השתנה.
אני לא מאמין בדברים כמו מנטליות של מועדון. עם השחקנים המתאימים, מנטליות של מועדון משתנה ב-180 מעלות (ראה ערך הסיינטס, הרד סוקס והסיטי השנה). אני גם לא חושב שהבעיה היא המאמן – זה לא שאיווניר הוא איזה עילוי אבל אני באמת חושב שבכדורגל ההשפעה של מאמן קטנה יחסית ואני בטח לא מאמין בלפטר מאמן אחרי שנה של עבודה – להיפך, רק יציבות יחסית יכולה בסוף לייצר הצלחה.
אז מה כן הבעיה? אולי הלחץ הבלתי נסבל יושב לשחקנים על הראש ואין אף אחד שמצליח להוות חסם בין הלחץ לשחקנים. ואולי צריך פשוט טיפה זמן וסבלנות. שזה כמובן מצרך שלא קיים בתרבות הספורט בארץ

אריאל 29 בנובמבר 2011

ולגבי הג'איינטס שלך – אני מתכוון לכתוב על זה קצת השבוע אבל לדעתי, בשורה התחתונה, ההצלחה של איליי הפכה לצרה שלכם. בדקתי היום את המספרים ואתם הקבוצה שמדורגת אחרונה בליגה בריצה. איפה זה ואיפה הקבוצה שהיתה קבוצת ריצה מובהקת.
וכשמוסרים כל כך הרבה – אפילו בהצלחה (כמו שאיליי עושה השנה) ההגנה משחקת הרבה יותר מדי ומול קבוצות התקפה מובהקות זה מתכון בטוח להפסד.
מול גרין ביי שבוע הבא, במשחק של העונה, תהיו חייבים לשנות את הדרכים שלכם אחרת העונה שלכם תגמר מוקדם מאוד

גיל 29 בנובמבר 2011

אני אפילו לא רוצה לחשוב איך הפקרס ישחטו אותם.

גיל שלי 29 בנובמבר 2011

דווקא המשחק אחרי המשחק מול הפאקרס הוא החשוב. מצידי שיפסידו לפאקרס ויגיעו לדאלאס עם הגב לקיר. בכל מקרה בלי שיפור מקצה לקצה של שני הקווים הקדמיים, גם ההתקפי וגם ההגנתי, אין עונה

גיל שלי 29 בנובמבר 2011

אריאל – הג'איינטס מנסים לרוץ 50% השנה כמו בשנים הקודמות. הם פשוט כל כך מזעזעים, גם הקו וגם הרצים, שהם זונחים את הריצה בשלב מסוים. זה לא המקרה הקלאסי שהקווטרבק מככב, ואז רצים פחות, אלא הפוך, מה שמגדיל את האיכות של העונה של איליי השנה. אני ממש לא מבין מה קרה לקווים של הג'איינטס השנה, לא ראיתי אותם ככה גם בשנים הגרועות ביותר

גיל 29 בנובמבר 2011

הבעייה העיקרית של מכבי וכל מועדון אחר עם רמת לחץ כמותו היא אך ורק חוסר סבלנות. כשמאמן יודע שאם הוא לא יביא קבלות תוך שנה אחת יפטרו אותו אז אין לו את הכלים המתאימים להצליח. השאלה שמנהל צריך לשאול היא האם המאמן מוביל את הקבוצה לכיוון הנכון, עושה את המהלכים הנכונים וגם לומד מהטעויות שלו. אם מניחים שלבנות קבוצה מנצחת לוקח לפחות שנתיים-שלוש אז בפרוש לא נותנים לו מספיק זמן להצליח. ששבסקי למשל הפסיד בסיטונות 4 שנים וכמעט אפילו פוטר מדיוק בהתחלת הקריירה שלו, אז קצת פרופורוציות.

having said that, נראה לי שיש גבול לקריירה שאפשר לבנות על ניצחון אחד בסופרבול ואתמול הם היו פשוט בושה וחרפה.

גיל שלי 29 בנובמבר 2011

גיל – מסכים איתך. דווקא גולדהאר מפגין הרבה סבלנות, הלחץ הוא פנימי, פונקציונרים זוטרים בתוך המועדון, שחקנים, עתונות. זו הסיבה שמכבי חייבים מנהל רציני, להיות חוצץ בין המאמן והשחקנים, ובין ההשפעות הזרות.

ניינר 29 בנובמבר 2011

נניח שמעיפים את קופלין (אני אישית לא חושב שצריך להעיף אותו), את מי תביא במקומו? ואתמול, כמו שהסיינטס נראו, כל קבוצה היתה נשחטת בסופרדום.

אריאל 29 בנובמבר 2011

זה דווקא קל – ג'ף פישר

ניינר 29 בנובמבר 2011

לא יודע אריאל. בטוח שהוא מאמן טוב, לא בטוח שהוא יותר טוב מקופלין. והמדיה בניו יורק זו לא המדיה של נשוויל

Amir A 29 בנובמבר 2011

שיביאו את הסנטר. תפור עליו התפקיד הזה.

ניינר 29 בנובמבר 2011

הסנטר פאסה לגמרי. שישאר בטלויזיה

Amir A 29 בנובמבר 2011

החטיפה של איליי באנדזון בדרייב הראשון היתה לדעתי הרגע המכריע במשחק. אם הג'איינטס היו עולים ל 7-0 על ההתחלה הסיפור היה מתפתח אחרת לגמרי (אולי). ושניה לפני החטיפה חשבתי לעצמי "אולי באמת איליי מתקרב לחבורה של בריידי/בריס/רוג'רס?" הג'איינטס פשוט נראו חסרי אמונה אחר כך.

הקומיש 29 בנובמבר 2011

שבוע הבא זה המבחן הכי קשה של הפקרס בדרך לעונה מושלמת.והם יודעים את זה.ואתם תרגישו את זה.

גיל 29 בנובמבר 2011

זה לא יהיה קרוב. עם האין הגנה של הג'יאנטס וההגנה המשתפרת של גרין ביי אני צופה שחיטה קרובה למה שראינו אתמול. היחידים שאני חושב שיש להם סיכוי רציני מול הם שיקגו אבל בלי קווטרבק יהיה קשה. זה הכל שאלה של רצון של גרין ביי. יכול להיות שבמשחקים האחרונים הם יתירו קצת את הרסן ויתנו מנוחה לפותחים ואז הכל אפשרי.

גל ד 30 בנובמבר 2011

אני חושב שיש מספר קבוצות שיכולות לעשות לפאקרס חיים קשים. הרייבנס, לדוגמה. למעשה כל קבוצה עם משחק ריצה טוב והגנה מצויינת מהווה מכשול ממשי.

גיל 30 בנובמבר 2011

תאורטית כן, אבל לא בטוח שהם יפגשו. הבעייה היא שגם הרייבנס וגם הסטילרס שיש להן הגנות טובות שיכולות ליצור בעיות לפקרס, משחקים בצורה לא עקבית ויש להם גם משחקים גרועים.

יאיר 29 בנובמבר 2011

קללה. אין הסבר אחר. מכבי צריכה שיעזור הזמן האפור, מתישהו .. והוא יעבור. ואז ….

יאיר

http://allsportil.co.il

דראמנון 29 בנובמבר 2011

בחירה יפה של כותרת. האוהד אכן מתוסכל. מתוסכל מכך שגם הנסיון הנכון ביותר שנעשה כאן שנים יכול להיפסק בשל כשלון (?) זמני.
ברמה המקצועית אני חושב שהאכזבה גדולה, וזאת משום שהקבוצה שנבנתה השנה כבר הראתה קצת מהפוטנציאל שלה במשחקים נגד קייב והיוונים. אחרי יכולת כזאת קשה להתרגל חזרה למה שרואים בתקופה האחרונה.
ברמה המנטלית האכזבה גדולה עוד יותר, ובעיקר ממוטי איוניר. תפקידו של המאמן בעיני הוא לייצב את הספינה כשמגיעים גלים.
ורק בגלל חוסר הבטחון הפסידנו את הדרבי (ושיהיה ברור – הפועל לא ניצחה. אנחנו הפסדנו). קבוצה עם בטחון היתה דורסת את הפועל שעלתה לדרבי. כי גם הקבוצה במשבר שלנו שיחקה בשלוש דרגות יותר טוב מהפועל (בניגוד למשחק מול חיפה). רק חוסר בטחון גרם לכך שבמקום לרדת להפסקה ביתרון 2 שערים ירדנו בפיגור. רק חוסר בטחון גרם לכל שלא השוונו בסיום.
לסיכום – אני מתוסכל אבל אופטימי. רק צריך ניצוץ קטן ואיזה שחקן ותיק (מי אמר אלברמן?) שיסחוב את הקבוצה הקבוצה הזאת על הגב ויצעיד אותה את הניצחון. וכשזה יקרה, אף אחד לא יעצור את מכבי.

טל בן יהודה 29 בנובמבר 2011

השוואה מבריקה לטעמי בין היחס של הג'איינטס למאמן (שמוכר כמאמן הקשוח והשנוא ביותר בליגת הפוטבול ואולי באמריקה) לבין השחקנים של מכבי למאמן שלה.

אני לא כל כך יכול לתאר מצב כמו אצל הג'איינטס כי אני לא מכיר מצב בישראל שבו שחקנים לא מדליפים (רק השנה ניתן לראות את החגיגות אצל חיפה מול אלישע, הפועל מול קשטן ואצלנו). למרבה הצער, עם סוג התקשורת של היום – איני רואה מצב שבו ההדלפות הללו יכולות להפסק.

לגבי מכבי, האמת שאין לי כבר מה להגיד. פעם, בשנים רעות הייתי מסתכל קדימה לעתיד ומקווה למשהו טוב יותר. אני מתחיל לאבד גם את התקווה הזו. במקום שאין תקווה, יש ייאוש.

יואב 1 בדצמבר 2011

מכבי זקוקה לניהול.
קריית שלום כרגע מאויישת על ידי דובר, מנהל,ונציג הבעלים(שלא דובר את השפה והבנתו בתחום מוטלת בספק).מכבי זקוקה למנכל חזק שמבין את העסק ומנהל אותו מקרוב.איש חזק, היה עוצר את ההדרדרות בין מוטי לחלק משחקניו כבר מתחילתה.גם נמני וגם מוטי נאלצו להתעסק ביותר מידי דברים.
חיפה היא ממש תמונת המראה ההפוכה.שום דבר לא מטריד את המאמנים שלה מלבד האספקט המיקצועי.
רק לאחר מינויים נכונים לשדרת הניהול יהיה אפשר באמת להתקדם.

דווקא מחלקת הנוער מאויישת בכח אדם, שמורה ומושקעת.

יואב 1 בדצמבר 2011

נ.ב
האמת שהיא שלפני הדרבי הזה לא פחדתי מהפועל(לאחר כמה שנים) אלא ממכבי.וזה מה שבדיוק קרה.

Comments closed