ליגת שוקי ההון: סוף היורו, האירו והחלום

מסתבר שגרמניה הובסה לא רק בוורשה אלא גם על שולחן הדיונים. מרקל נאלצה להסכים להזרמת כסף ישירה לבנקים הספרדים. מאחר והכסף יגיע מהקרן לחילוץ אירופה, כלומר קרן במימון של מדינות אירופה לפי גודל הכלכלה שלהן, כלומר מימון גרמני, ההסכמה הזאת מחלצת את ממשלת ספרד מהצלת הבנקים הספרדים, ומעבירה את הנטל לממשלת גרמניה.

אכן הפעלת הלחץ האיטלקי בדיון, בדיוק כמו הלחץ האיטלקי במגרש, עשה את שלו. מרקל והגרמנים לא יכלו עוד לעמוד בסירובם לעשות את הדחוף. למרות שבהצהרות שלפני הפסגה מרקל טענה שתדון רק במבנה לטווח ארוך, היה ברור לכל מי שעיניים בראשו, שלא תהיה ברירה, וגרמניה תכנע.

*

הבעיה היא שאלוהים נמצא בפרטים הקטנים. מרקל עשתה את הצעד הקל, מן גרסה גרמנית ל"יאללה באמאשכם, תעזבו אותי, עלי". מרקל נתנה הודעה שהחילוץ של הבנקים הספרדים ייעשה על ידי הקרן, אך טרחה והוסיפה שהקרן לא תזרים כסף לבנקים בלי תנאים שייקבעו על ידי הבנק האירופי. למעשה מרקל דוחה את דרישת התנאים להזרמה עד שיקום גוף שיפקח על הצלת הבנקים, יציב תנאים לבנקים ולמדינה בה הבנקים נמצאים, ורק אז החמצן יוזרם.

הבעיה היא, שלא בטוח שנשאר מספיק חמצן עד להקמת על הגופים הללו. הבנקים הספרדים צריכים את הכסף עכשיו, לא בעוד פרק זמן לא ברור. הבעיה היותר גדולה היא שניתן ללמוד מהכן את הלא. הלא הוא מוחלט, ודווקא בגלל הוויתור הגרמני הנוכחי, הסיכוי לשנות אותו קטן עוד יותר מאשר לפני הפסגה. הסיכוי ליורו בונד, כלומר הפתרון היחיד האמיתי למשבר הנוכחי שואף עתה לאפס.

*

למעשה אם אכן יוקם הגוף שאמור להזרים כסף לבנקים הכושלים ביוון, אירלנד, ספרד ופורטוגל, התוצאה תהיה שלמעשה כל הבנקים במדינות אלו יהיו בבעלות גרמנית. האם באמת נראה למישהו שגרמניה תיקח על עצמה את כל הבנקים במדינות אלו ללא תנאים שיתלוו לניהול המדינות? למעשה הוויתור הגרמני הוא מהשפה לחוץ. הם הקריבו חייל כדי להגן על המלכה, והמלכה היא חוסר ערבות אמיתית למדינות אירופה.

*

כאשר רוצים לשנות מסלול בין עשרות שנים, צריך לרכז את כל העצמה במהלך הסיבוב, ולא לנסות לשבור בהדרגה. אם גרמניה באמת היתה רוצה שינוי לטווח ארוך, היא היתה צריכה לרכז את כל המאמצים בניסיון אמיתי למצוא דרך לסוג של איחוד פיסקלי, וקבלת סמכויות מקבילות בהתאמה. לכל הפחות היה ניתן לשאוף לאיחוד בנקאי אמיתי. הגרמנים בחרו להסתפק בהצהרות של "יהיה בסדר, עלי", עוררו את זעמם של האזרחים בגרמניה, ואבדו עוד מהאנרגיה הדרושה לשינוי האמיתי.

*

מי שקורא את הפוסטים שלי בהתמדה ראה שהצעד שנקטו ביום שישי באירופה הוא הצעד הקל, והצפוי ביותר. הוא בהחלט צעד שיביא אותנו בשלום לספטמבר, אך לא משנה דבר לגבי הנבואות לסתיו מרתק באופן יוצא דופן. הספרדים יכולים לחגוג נצחון כפול במשך הקיץ. האיטלקים נצחו את גרמניה פעמים באותו יום. הצרה היא שמיד לאחר האולימפיאדה, כל זה יישכח במהרה. הנתונים בעולם כולו, מאמריקה ועד סין מראים האטה יוצאת דופן בייצור הכלכלי. העולם צועד בבטחה למיתון רציני, הקריסה של גוש האירו היא רק התוספת שתהפוך את המצב לנורא באופן מיוחד.

מחשבות מקריות עם סיומו של יורו
מספר 8 צהוב (להבדיל)

37 Comments

אזי 3 ביולי 2012

בעצם, מה שאני מבין מהפוסטים שלך זה שאיכשהו, כל אירופה מחזיקה את גרמניה בביצים.
אם האיחוד יתפרק, לגרמניה יש הכי הרבה מה להפסיד מכישלון כלכלי שכזה.
כדי שהאיחוד לא יתפרק, הקרן לסיוע שקר כלשהו צריכה להזרים כספים לבנקים במדינות כושלות.
והקרן היא במימון גרמניה (כי היא אחת המדינות האירופאיות היחידות שלא כושלות)

מה שנקרא
if im goning down im taking you with me!

גיל שלי 3 ביולי 2012

בול, לגרמניה יש הכי הרבה להפסיד, והכי הרבה להרוויח מקיום הגוש. זה עדין לא דוחף אותם להבין את זה

צור שפי 3 ביולי 2012

איך אתה מסביר את חוסר ההבנה הזה?

גיל שלי 3 ביולי 2012

כמו שכל העולם אומר צאו מהשטחים חוץ מעם אחד

yaron 4 ביולי 2012

ירוד…

צור שפי 4 ביולי 2012

גיל, אני תומך בחזרה לגבולות 67 אבל זה לא בדיוק אותו הדבר. אני מנסה להרחיק את עצמי ולהיות אובייקטיבי עד כמה שאפשר (זה קשה מאוד) אבל אצלנו יש מרכיב אמוציונלי חזק, סיכונים גדולים, שכנים בעייתיים וכו׳ וכו׳ ושם יש דילמה כלכלית ומושג מאוד ברור שאם לא יינקט מהלך קונקרטי (היורובונד) צפויה קריסה בטווח הלא רחוק. ובכל זאת הצעד הזה לא ננקט.

גיל שלי 4 ביולי 2012

כל מה שתיארת זה בדיוק מה שעוצר את הגרמנים. הסכנה הברורה והמוחשית, אם כי קצת יותר קרובה, מול המעצורים הרגשיים, התרבותיים, הטראומתיים, וכן אצלהם גם קצת מרגש העליונות

אזי 4 ביולי 2012

הוא צודק
הרבה יותר קל לעמוד מהצד ולהגיד "הכי כדאי לך זה להכנס all in"

כשאתה זה שעושה את זה, פתאום יש לך כל מיני תובנות למה זה לא כדאי ומה יש לך להפסיד.

MG 3 ביולי 2012

גיל שלום,
כמה דברים:
1. כרגיל הפוסט שלך כיף ומעשיר.
2. התפלאתי שהוא נכתב רק היום ולא בראשון.
3. עד היום כולם תקפו את מרקל שהיא מאשרת רק מהלכים לז"א ועכשיו אתה תוקף אותה שהיא סוף כל סוף אישרה גם משהו לז"ק? ברור לי שזה עלול להיות בבחינת מעט מדי מאוחר מדי, אבל זה גם יכול להיות ראשון מבין סדרת מהלכים לז"ק ובינוני.
4. להבנתי, ואני חושב שאם הבנתי נכון חשוב מאד לציין זאת, היא לא הסכימה להזרמת הכספים "עלא ראסי", אלא דאגה שסדר הקדימויות לנושים יעודכן, כך שמקומה בשרשרת המזון ישתפר והסיכון ירד.
5. ועוד משהו אחרון שקשור לספורט: חלק מהבנקים הספרדים הכי אולי יכולים להינצל מהמצב אם תקנות הפר פליי היו מיושמות באופן מלא. אני אסביר (כל מה שכתוב מנקודה זו ואילך הינם דברים שקראתי באינטרנט ולא בסקירות רשמיות) – ריאל מדריד וברצלונה לוקחות הלוואות במגוון בנקים, בין היתר בבנקים הבינוניים (2 הבנקים המסחריים הגדולים אמנם נפגעו במשבר, אך הם אינם זכאים לחילוץ). כל כמה שנים, מלך ספרד ונשיא קטלוניה "מוחלים" להם על החובות ומעבירים חלק מהכסף לבנקים, הווה אומר שהבנקים סופגים חלק מההפסד. אם הפר פליי היה מיושם, אזי שניהול תקציב לא מאוזן היה אסור, ולכן לא היה קורה מצב שהלוואות אלה, בשווי עשרות מליוני יורו (אולי יותר מהוון ליום) לא היו מוחזרות לבנקים.
אשמח לתגובתך.
נ.ב. אני מקוה שזה לא חצוף מצדי, אבל אני חושב שאתה כותב מעט מדי פוסטים (מקוה שתבין את זה בצורה שהתכוונתי אליה).

גיל שלי 3 ביולי 2012

MG – קודם כל תודה, אשתדל לכתוב יותר, זה לא תמיד מסתדר. כרגע מרקל נתנה התחייבות בלי לרדת לפרטים, הפרטים יושלמו מאוחר יותר, ואז היא כמובן תדאג היטב לאינטרס הגרמני.
נדמה לי שההתעקשות שלה על מהלכים לטווח ארוך מתבררת עתה ככיסוי לרצון שלא לקחת שום סיכונים נוספים. היא לא באמת רוצה לפתור את הבעיה, היא רוצה למשוך זמן. נדמה לי שזו הבעיה הרצינית ביותר שהתבררה ביום שישי.
אני משתדל לכתוב בימי ראשון, זה לא תמיד מסתדר, לפעמים אני צריך גם להתפרנס

מנחם לס 3 ביולי 2012

אצלי תהיה שותף באתר !!!

Sp 3 ביולי 2012

מעניין מאוד. אם העולם נכנס למיתון, אירופה קורסת וארצות הברית לא מתרוממת. הבורסות יפלו, הבנקים בסכנת קריסה, הנדלן בארץ מסתמן כבועה, אשמח לדעת איפה שמים את הכסף? תודה

MG 3 ביולי 2012

אם מישהו היה יודע בודאות, אז הוא היה עסוק בלשים שם את הכסף ולא בלכתוב תשובה. בכל מקרה, אם זה היה כ"כ ברור אז כולם היו שמים שם את הכסף והמחיר היה עולה עד למצב שהכדאיות שלו היתה מוטלת בספק. הדבר היחיד שמישהו יכול לנסות לעשות זה להגיד לך מה הסיכוי ומה הסיכון בכל דבר (למשל גליל (אח"ג ממשלתי צמוד) עם מח"מ (משך חיים ממוצע) קצר נחשב לנייר הערך הבטוח ביותר, אך התשואה הריאלית עליו היא אפסית ואף שלילית לעיתים).
בכל מקרה, אין סיבה לפאניקה. אמנם המצב לא מזהיר, אך לפחות בארץ הוא טיפה יותר סביר (אם כי הורדת הריבית והעלאת יעד הגירעון הם מתכון לעליית מחירים מתמשכת – אינפלציה).
לגבי הנדל"ן – אני לא יודע למה החלטת שיש בועה. יש מקומות (בעיקר מרכז הארץ) בהם קיימת מצוקת קרקעות ואישורים, ולכן הסיכוי לירידת מחירים חדה, לעניות דעתי הוא נמוך. זאת ועוד המימון המירבי שניתן ע"י הבנקים הוא 70% ולרוב ירידת ערך מבוטחת, כך שאפילו אם יש בועה, הנזק לא יתקרב אפילו לזה של 2008-2009.
מתוקף מקצועי כרו"ח יצא לי לראות לא מעט תחזיות. לא ראיתי מישהו שדייק אפילו ב-50% מהמקרים, קרי עדיף להטיל מטבע מאשר להקשיב לעצות השקעה שאינן מגובות במחקר מעמיק ומקיף.
לסיכום, כתבתי הרבה אבל בעצם כלום, כיוון שבסופו של דבר אתה צריך לחשוב בשביל מה הכסף הזה צריך לשמש ואז להחליט כמה אתה מוכן לסכן אותו – אלא אם אתה מחשב על, כנראה שלא תמצא ארביראז'ים לרוב.

Sp 3 ביולי 2012

תודה רבה על התשובה. ברור לי שאי אפשר לדעת בוודאות. עם זאת כשגיל מעריך את המשבר ועוצמתו ההרסנית יש לו מן הסתם גם הערכות מה ייפגע. לכן ניתן גם לתת כיוון מה נחשב להשקעה בטוחה יחסית.
בכל מקרה נראה כי אני אבחר פלי, או שאולי עץ?!

גיל שלי 3 ביולי 2012

לי אישית הדולר ואגח ארצות הברית הכי קורצים

אזי 4 ביולי 2012

הדולר??
עם כל כמה שאתה מדבר על הזרמת חמצן מלאכותית אתה עדיין מאמין בו?!
למה? כי היורו יקרוס לפנים וירים אותו לעננים?

גיל שלי 5 ביולי 2012

הדולר לפי התקדים היפני. כאשר המצב חרא כולם בורחים לנכס נזיל, ולמיתוסים הקיימים. הדולר בעיני הרבה יותר מעניין מזהב במצב כזה. לך תנסה לקנות משהו במכולת עם זהב. אחרי זה תנסה עם דולר. תראה איזה נכס מעניין יותר

אביאל 3 ביולי 2012

אם אתה כל כך בטוח שזה מה שיקרה אז פשוט תקנה זהב, שהכל מתרסק הוא עולה ברוב ההיסטוריה.

yaron 3 ביולי 2012

זהב

אמיר 3 ביולי 2012

זהב זה דבר שכבר לא באמת קיים במציאות…
הכל ספקולציות של משקיעים במוצר שהוא במציאות לא באמת תופס מקום
כמו פעם.
לכן אין יותר מידי מה לסמוך עליו.

יניר 3 ביולי 2012

גיל,
עכשיו זה ברור שמרקל מקבלת העתק מתורגם של הפוסטים שלך,
היא פשוט עובדת לפי התחזיות וכבר סיכמנו מזמן שבספטמבר-אוקטובר תהיה הנפילה הגדולה,
הפתרון- היו נזילים והצמידו חלק מכספכם לדולר

אביאל 3 ביולי 2012

MG- אפשר לינק לאיפה שקראת על ריאל וברצלונה והחובות ? תודה, בכל מקרה זה נשמע לי קצת בעייתי, פעם זה היה ככה בריאל, אבל אני פשוט לא חושב שלמלך ספרד או לחלופין לנשיא קאטלוניה יש את האפשרות לעשות מהלך כזה בימנו, אם מדובר על כסף פרטי אז אולי אבל אני לא חושב שזה המקרה.

yaron 3 ביולי 2012

כמו שצפיתי באחד הפוסטים הקודמים שלך, לא יהיה איחוד פיסקלי ולא יהיה יורו בונד.
צריך להבין שבגדול המטרה של משיכת הזמן היא להעביר את החובות מהבנקים לאזרחים, וזה בדיוק התהליך שאנחנו רואים כרגע.
אפשר להאשים את יוון איטליה ספרד ועוד שנכנסו לחובות שאינם יכולים לשלם, ואפשר גם להאשים את המלווים שנתנו הלואות חסרות אחריות שהיה ברור שלא יוחזרו.
אינפלציה היא המס הסודי ביותר והאכזרי ביותר שממשלות מטילות על האזרחים, וזה בדיוק מה שהם מנסים לעשות שוב.

MG 3 ביולי 2012

כמה תגובות לתגובות:
1. לאבידל – כנראה שאין הרבה סיכוי שזה יקרה היום. הכוונה היתה שזה חלק מהדבר שהוביל את הבנקים למצבם. אין לי לינק לתת לך ובכל מקרה זה לא משהו שקראתי עליו במקום אחד ולא רק באינטרנט (גם עיתונות, פרשנויות בטלויזיה/רדיו וכו').
2. התייחסות לזהב – אמנם בשנים האחרונות זהב מפיק תשואה יפה, אך היו שנים שהדבר לא היה כך. משבר שיוביל לשפל (צמיחה שלילית) ולא רק למיתון ויחד עם דיפלציה וריבית אפסית (מלכודת הנזילות) בהחלט עלול לגרום לירידה ניכרת גם במחירי הסחורות בכלל והמתכות בפרט, כך שגם הזהב הוא ספקולציה ובכל מקרה תמיד יש לבחון מול תשואה אלטרנטיבית בסיכון דומה.
אבל למה דווקא זהב, בשנים האחרונות (כמובן תלוי כמה בדיוק בודקים) מחירי הכסף עו יותר ממחירי הזהב.
3. לSP – הנכס שנחשב במשך תקופה ארוכה כחסר סיכון ביותר הוא אג"ח צמוד לז"א של ממשלת ארה"ב, אך כעט לא כך הדבר. אג"ח של ממשלת גרמניה או נורווגיה נחשב גם הוא נכס חסר סיכון. אם אתה מחפש משהו מקומי, אזי שגליל עם מח"מ קצר-בינוני הוא בהחלט בסיכון נמוך מאד.
4. ל-YARON – לא פעם מתייחסים לכל ה-PIIGS ביחד וזו טעות. אמנם לכולם יש גם לא מעט דברים משותפים, אך גם לא מעט הבדלים שהובילו לניצני המשבר. בעוד שביוון עיקר החוב הבעייתי ההתחלתי הוא של הממשלה, בספרד הוא בכלל של הבנקים (לא כולל הבנקים הגדולים ביותר) ובאירלנד הבלאגן התחיל מבריחת הון ושיעורי מס נמוכים בו זמנית.
5. כל מה שכתבתי הוא על דעתי ואין לראות בו משהו שקשור למקוע שצייני בתגובה קודמת – אם למישהו יש לתקן – יבורך.

D! בארץ הקודש 3 ביולי 2012

אני לא מבין (כמעט) מילה ממה שאתם כותבים פה אבל זה מרתק

פיני 3 ביולי 2012

ז'או אוולאנז' היה יור פיפ"א. מעניין למה נזכרתי בו…
אוולאנז' באנגלית זה מפולת (שלגים).
איך נוצרת מפולת שלגים: אחרי יום שמשי משנים פתיתי השלג צורתם ומאבדים מאחיזתם אחד עם השני.זה קורה בשכבות מתחת לפני השטח. אף אחד לא יודע שהתהליך החל, ןלכן גם לא ניתן לחיזוי.

ואז , אז זה קורה…במהירות שיכולה להגיע ליותר מ-100 קמ"ש…

זה יכול לקרות מחר או בעוד מספר חודשים. כאמור אף אחד ואף אלגוריתם משוכלל ומתוחכם ככל שיהיה לא יכול לחזות מפולת אבל כולם יידעו להכיר אותה .

הטבע מלמד אותנו שגם לאכזריות יש יופי מסוים. כך גם למפולות בשווקים.

"במקום להתעסק בחיזויים תתעסקו במוכנות" (טאלב)

MG 3 ביולי 2012

אני די בטוח שאלטמן ונוסחתו המפורסמת (השניה כמובן ולא הראשונה שפורסמה לכל) עשוי לחלוק עליך, וזאת הוא יכול לגבות בכסף רב. סטטיסטית הוא הצליח לחזור חדלות פירעון של יותר חברות מרו"ח שלהן. חוץ מזה שיש אנשים שזה תפקידם הרגולטורי והם עלולים להיות מואשמים ואף מורשעים בעבירת הרשלנות אם לא יתעסקו בחיזויים (כמובן שבגבול איש המקצוע הסביר).

פיני 3 ביולי 2012

יש לי הרגשה שאתה סוג של חכמולוג…
"יש אנשים שזה תפקידם הרגולטורי… "- נו באמת, חברות הדירוג לא פוגעות ממטר או באות אחרי המבול.
אף אחד אבל אף אחד לא מסוגל לחזות עיתוי של מפולת ולזה הכוונה.
אגב, רו"ח יודע לכתוב דוח , לא לקרוא/להבין אותו.

MG 4 ביולי 2012

פיני, קודם כל בוא נשמור על תרבות דיון וננסה להימנע מעוקצנות אישית.
שנית, אני מצטער מאד, אבל מדבריך משתמע שאתה ממש לא מבין מהו התפקיד שהתייחד בחוק לרו"ח. אין תפקידו של רו"ח לכתוב דוחות, למרות שעבור חברות פרטיות מותר לו להיות חלק משלב העריכה, אלא לתת חו"ד על הדוחות הכספיים (כמובן שש דברים נוספים שרו"ח יכול לעשות, כמו ייצוג מול רשויות המס, אבל הם לא התייחדו לרו"ח וגם עו"ד למשל יכול לעשותם).
ולעניין החיזוי, אז כן, מרו"ח של חברה נדרש "לחזות" את חדלות פירעונה ברמת בטחון סביר (ולזה התכוונתי – לא לסוכנויות דירוג).
לסיכום:
1. רו"ח חייב לדעת לקרוא דוח/ להבין אותו, אבל ממש לא לכתוב אותו.
2. אוי לו לרו"ח שחברה אשר מבוקרת על ידו תגיע לחדלות פירעון והוא לא הפנה את תשומת הלב או חרג מחו"ד חלקה, כאשר הנחת העסק החי לא התקיימה או לכל הפחות היו לגביה ספקות משמעותיים.

***בכלכלה וספורט אני לא כל כך מבין, אבל לפחות תן לי קרדיט שאני יודע מה הרגולציה לגבי רו"ח.

פיני 4 ביולי 2012

1.הייתי סרקסטי לגבי רו"ח..
2.תפקיד רו"ח להתריע על מצב החברה.לא בטוח שלחזות חדלות פרעון
3.גיל כותב נכון ומבין מאוד נכון את המצב בשווקים דהיום.

MG 4 ביולי 2012

1. מקבל – סליחה שלא הבנתי.
2. ישנם רו"ח שספגו סנקציות כבדות מאד כיוון שלא "חזו" חדלות פרעון. תקני הביקורת מדברים על רמת בטחון סביר. כלומר, אם על הרו"ח הסביר לדעת שלא מתקיימת הנחת העסק החי (בשפה להדיוט – חדלות פרעון) ורו"ח ספציפי לא עלה על זה, אזי שהוא עלול להיות נאשם ברשלנות.
3. מסכים איתך לרוב. לגיל ולי מעט חוסר הסכמה לגבי היכולת להמשיך ולהשפיע מוניטרית במדינות עם ריבית נמוכה (אגב גם שם אין בינינו פערים כאלה גדולים).

Shai 3 ביולי 2012

What you didn't write is that such help from the ESM and creating a Eurobond need to be approved by all governments participating in the Euro, and it seems that Finland isn't going to approve this.So the keys to the solution aren't only in the hand of Merkel

אביאל 4 ביולי 2012

MG – אביאל לא אבידל (למרות היותו שחקן מעולה) זה עדיין מעליב לקרוא לאוהד ריאל ככה :) קשה לי להאמין שהסכומים האלה בכלל משפיעים על הבנקים, ריאל הוא המועדון הכי עשיר בעולם והוא מגלגל 400 מיליון דולר, הלוואי שאלה היו הסכומים הנדרשים לבנקים הספרדיים.

הכוונה בלהשקיע בזהב היתה שאם המיתון והמצב הכלכלי החמור הם כל כך קשים כמו ששאלו אז הזהב הוא המקום לשים בו את הכסף מבחינה היסטורית וגם מבחינה ריאלית, אם הכלכלה (וכך העולם) יקרסו יום אחד עדיף שיהיו לך כמה מטילי זהב בבית מאשר שטרות או אג״חים שלא יהיו שווים כלום, זה המניע העיקרי לאותה בריחה מפורסמת אל הזהב ולא עניין של יצירת רווחים מהירים כמו שהדבר הפך להיות. אם אתה סומך על המערב (ארה״ב) אז כמו שגיל קטן תקנה אג״ח אמריקאיות.

MG 4 ביולי 2012

קודם כל, קבל התנצלות, לא שמתי לב.
שנית, קניית נכס הבסיס עלולה להיות מעט מסובכת. במקרה של זהב – שאתה בא לקנות מטילים:
1. ממי בדיוק תקנה אותם? – לא פשוט למצוא, אך אפשרי.
2. אתה חושב שתקבל שם את המחיר של בורסת הסחורות? אין סיכוי! הם יגבו ממך הרבה יותר.
3. מה לגבי עלויות אכסון?
4. מה לגבי עלויות ביטוח?
5. אני חושב שאם כבר החלטת להשקיע בזהב (לגיטימי לחלוטין), יהיה לך (אלא אם יש לך מערך לוגיסטי מסחרי) הרבה יותר פשוט להשקיע בני"ע שמחירם נגזר ממחיר הזהב הוא שמחקים אותו בדיוק.

פיני 4 ביולי 2012

המשקיעים מבינים שהדולר לא משהו והיורו עוד פחות.
המפלט הוא לזהב ולא בגלל מפלט מאינפלציה (לא הוכח קורלטיביות).
אגב סך הזהב בעולם הוא קובייה של 23 מטר. זהו. הביקוש לזהב בשנים האחרונות הוא לא אליו כסחורה לצריכה אלא כאלטרנטיבה להשקעות אחרות.
הוא למעשה מתפקד כאופציית פוט עולמית !

איך נחשפים אליו: תעודות סל זהב( יש צמודות לדולר ויש מנוטרלות דולר- תקבלו את אותה תשואה של הזהב)

גיל שלי 5 ביולי 2012

פיני – אתה צודק במאה אחוז. מי שמנסה לתזמן תמים מדי. כמובן שקל לכתוב בבלוג ספטמבר אוקטובר. אני חושב שאפשר להבין את מצב השוק הנוכחי, לראות את התהליך, לתזמן זה באמת עניין של מזל. המניע העיקרי שלי לבחור את ספטמבר אוקטובר כתאריך היעד זה ההיסטוריה

MG 4 ביולי 2012

אם אתה רוצה חשיפה מקסימלית ללא רכישת נכס הבסיס, אני חושב שחוזה עתידי חוץ בורסאי יותר משקף, אבל אני לא מכיר מספיק טוב את תשקיפי ותנאי העמלות לגבי תעודות הסל הללו.
בכל מקרה אביאל דיבר על החזקת מטילים בבית ועל כך רשמתי את תגובתי.

Comments closed