ליגת שוקי ההון: המלצה לסוחרים, קחו את הבלקברי לים

הקיץ הגיע. באירופה כולם יוצאים לחופש בקרוב. גם בארצות הברית, מנהלי הקרנות הבכירים, וכל מי שמחשיב עצמו לאיש חשוב, נמצא בדרכו לבית הקיץ. דרך אגב בתעשיית הפיננסים כמעט כל העובדים מחשיבים עצמם לאנשים חשובים משום מה. עובדות אלה משאירות רק את הסנג'רים למינהם מול מסכי המחשב. בלונדון האולימפיאדה תפתח בקרוב, ואפילו הסנג'רים לא יוכלו להגיע למשרד, גם אם ירצו.

*

רבים בוודאי שואלים את עצמם מה להם ולמנהגי החופש של הסוחרים למינהם. ובכן, התשובה היא שזה צריך לעניין אתכם מאוד. מאחר והמסחר דליל, ומאחר והבכירים לא נמצאים מול המסכים, הסיכוי לתנודות חדות באופן מיוחד גובר. צריך לזכור שרק הבכירים ביותר יכולים להרשות לעצמם לעבור לסדר היום על חדשות מרעישות, או לתאם (עכשיו כשהתפוצצה פרשת הלייבור כולם יודעים שהתיאומים קיימים) עם הבכירים האחרים את התגובות המתאימות לברוך הכלכלי. הזוטרים למרבה הצער, יהיו חייבים להגיב על חדשות כמו קושי בגיוס חוב בספרד, ירידה בצמיחה בסין וכדומה.

*

לדעתי התוצאה של כל האמור לעיל הנה פשוטה. הקיץ נחווה תנודות קיצוניות במחירים של הנפט, המניות, ואגרות החוב, תנודות אשר יקדימו את המפולת הצפויה. המועמדת העיקרית שלי לצניחה משמעותית בערכה בדולרים אמריקאים הנה חבית הנפט ידידתנו משכבר הימים. מחיר חבית הנפט מושפע ממספר גורמים אשר אינם רלוונטיים מזה זמן. בעולם עדין מתוחים מכך שבישראל ישנם מנהיגים העשויים להפציץ באיראן במהלך הקיץ. העולם יכול להירגע, בישראל אין מנהיגים, כמו גם בשאר המדינות בעולם.

מחיר הנפט מושפע גם מתיזות של ביקוש עולה באופן אקספוננציאלי במדינות כמו סין הודו ומדינות מתפתחות נוספות. המציאות שונה במקצת. הסיבה שבסין הורידו את הריבית בשני חודשים רצופים, הנה הקשיים אותם חווים כל מיני פונקציונרים המקורבים לשלטון. אנשים חביבים אלה צברו סחורות מתוך כוונה למכור אותם לחברות בסין בזמן מאוחר יותר, במחרי גבוה יותר. הבעיה היא שגם בסין חווים האטה חמורה. פתאום כבר לא ברור שכל חביות הנפט העומדות במאגרים של החברים היקרים ימצאו את הביקוש המתאים. חברים אלה צריכים לממן באשראי את החביות שנקנו ועדין לא נמכרו. הממשלה דואגת להם. אני לא בטוח שהייתי רוצה להתחלף איתם.

*

בקיצור, בדיוק כמו בתחילת המשבר ב2008 כאשר מחיר חבית נפט צנח מכמעט 150$ לאזור ה40$, אני לא אתפלא אם תהליך דומה יתחיל עכשיו. לפחות הייאוש ייעשה יותר נח.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

 

מיומנו של חילוני פגאני (לקראת גמר ווימבלדון 2012)
החיים הם גרמושקה (סיפורו של אלכס אברבוך)

29 Comments

MG 8 ביולי 2012

גיל, לעניין מחיר הנפט:
1. האם קיימת התחייבות פורמלית ומשפטיות של מדינות אחרות לספק את הכמויות של אירן (אולי ערב הסעודית)?
2. האם אתה סבור שגם בש"ח תחול ירידה (כלומר בקיזוז פיחות שעלול לפרוץ עם הורדת הריבית והגדלת יעד הגירעון)?
3. האם לידיעתך יש ביקוש גדול יותר לכתיבת חוזים עתידיים על הנפט בטווח המחירים הנוכחי (ע"מ להרוויח מירידה)?

לעניין פרשת הלייבור – אותי לא מפתיע יותר מדי שזה קרה. אבל אני מאד מופתע מכך שלקיחת האשמה היתה כ"כ מהירה. הייתי בטוח שינסו להתחמק ולהסתיר בכל דרך.
הכי משעשע שבעידן של רגולציה כבדה בנושא הממשל התאגידי נתנו תשובות כמו: "התרבות העסקית בבנק מנוהלת בחוסר רשמיות". אולי לך יש הסבר מדוע מנכ"ל בנק אומר כזה דבר. האם הוא לא שם לעצמו מקלות בגלגלים? האם זה לא חמור מאד שזו התרבות העסקית שהיתה בבנק שהוא ניהל?

ושאלה אחרונה – האם באופן סטטיסטי מובהק, שערי ני"ע והסחורות יותר תנודתיים במהלך חודשי הקיץ?

ויינר 8 ביולי 2012

בלקברי זה כל כך מפולת 2008.

אזי 8 ביולי 2012

ועדיין אין לו תחליף אמיתי
הטלפון-מייל היחיד שעובד.

גיל שלי 8 ביולי 2012

ויינר – צודק, אני פשוט לא מסוגל לכתוב אייפון, שונא אותו
MG – הקיץ יותר תנודתי רק במקרים מיוחדים – 2007, 2011, 2008, כאשר יש חדשות מסעירות. בדרך כלל, בגלל שכולם בחופש גם אין חדשות. כשיש אז אוי ואבוי

MG 8 ביולי 2012

מה עם כל השאר השאלות שלי?
הן באמת ובתמים שאלות ולא הצהרות.
אל תשאירני לוט בערפל.

גיל שלי 8 ביולי 2012

MG – יש שיתוף פעולה מלא עם סעודיה. אין בעיה אמיתית של מחסור בנפט כרגע. למעשה החששות הן מהעתיד, חששות אשר לדעתי אינן מוצדקות.
לדעתי הצנועה הצניחה במחיר בדולרים תהיה משמעותית אפילו יותר מהאמרת מחיר הדולר בשקלים. כלומר כן, מחירי הדלק בישראל ירדו (בהנחה ולא יעלו את מס הבלו)
לגבי החוזים העתידיים. חלק מהדרך של הסוחרים לעשות כסף היה העלות הגבוהה יותר של החוזים העתידיים לעומת המחיר הנוכחי. הם קנו במחיר X מכרו להספקה עתידית ב X+10 והסיעו את הנפט בים לכמה חודשים. בכל מקרה המשמעות של החוזים קיימת, ומשפיעה מאוד על המחיר.

דורפן 8 ביולי 2012

MG – לקיחת אחריות היא ספורט לאומי בריטי. למעשה זה חוזה לא כתוב שם. לא שלקיחת האחריות מלווה במסקנות – אלא שהיא מעבירה את האשמה לבודדים ולא למערכת. והמערכת חיה וקיימת. לכן אגב דואגים יפה לכל לוקחי האחריות.

אזי 8 ביולי 2012

"בעולם עדין מתוחים מכך שבישראל ישנם מנהיגים העשויים להפציץ באיראן במהלך הקיץ. העולם יכול להירגע, בישראל אין מנהיגים, כמו גם בשאר המדינות בעולם."

מבריק.

דוקטור התחכמות 8 ביולי 2012

+1

פיני 8 ביולי 2012

האמת שמחיר הזהב (סחורה) לא פחות מעניין.
יש הרבה קרנות גידור שמשחקות עליו יותר מאשר על הנפט.
זהב משמש כ-put עולמי.

גיל שלי 8 ביולי 2012

נסכים על זה בקלות. אני חושב שהזהב מאוד מסוכן. הרבה גופים יממשו אותו בשביל כסף. יכול להיות שם רצח אמיתי

אילן 8 ביולי 2012

גיל, בעניין תיאום ריבית הלייבור – איזו השפעה יש או תהיה לחשיפה הזו, בעתיד הנראה לעין?

גיל שלי 8 ביולי 2012

יהיו השפעות רציניות ביותר לחשיפה זו. הבנקים ייחשפו לתביעות ענק, הרגולציה תוחמר, בקיצור זה בטוח לא יתרום לנזילות בתקופה הקרובה. כרגע קשה להעריך איך זה ישפיע, אבל ברור שההשלכות חמורות. מי יודע, אולי בסוף הבנקאים יצטרכו לעבוד כאילו הם ממש בני אדם

MG 8 ביולי 2012

פיני וגיל,
לפני כמה שנים, שהיו לא מעט הערכות (שהתבררו כנכונות) על עליית ערך של הזהב, גדי חזק (מרצה בלא מעט מוסדות אקדמאיים) הימר שהכסף (SILVER)ישיג תשואה גבוהה מהזהב – הוא צדק.
הפעם הרשו לי להקדים אותו ולכתוב שהמימושים יתרחשו קודם בבועת הכסף (SILVER), כך שאם בזהב יהי רצח בכסף יהיה טווח.
בואו נבדוק את עצמנו – סתם בשביל הספורט, אני מציע שגיל יתכתוב עוד כמה חודשים "אמרתי לכם שהזהב עלול להתרסק", אז נוכל להשוות מול מחירי הכסף.
אגב, בתחילת המשבר הקודם מחירי הסחורות עלו בצורה חדה – מישהו שם לב מה קורה עם בושל טירס או חיטה לאחרונה, כי לדעתי מתחילה להסתמן מגמה בנושא…

yaron 8 ביולי 2012

אל תשכח להסתכל על הגרפים…
הכסף נמצא בנקודת תמיכה די חזקה באיזור ה-$26 לאחר שב2011 נגע ב-$50 הסיכוי להתרסקויות הרבה יותר נמוך ממה שזה נראה.
אותו כנ"ל לגבי מחירי הנפט עם תמיכה באיזור ה-$75. מדינות המפרץ ימשיכו להפיק נפט במידה של מחסור, אבל מצד שני הם לא ימשיכו בכך במקרה של התרסקויות.
בכל מקרה אני באופן אישי אקנה נפט ככל שאוכל להרשות לעצמי אם המחירים יגיעו לאיזור ה-$50 וכסף באיזור ה-$17
אנשים לא מבינים את ההבדל המשמעותי ביותר בין סחורות לניירות ערך. סחורות לא יכולות לפשוט רגל – אל תצפו לחלוקת זהב ונפט בחינם כי זה פשוט לא יקרה. לעומת זאת תנסו לברר כמה עולה מניה של ליהמן ברודרס או אלרון.

MG 8 ביולי 2012

ירון, אתה צודק לגבי כמעט כל הסחורות, אבל יש סחורות, בעיקר חקלאיות (אבל לא רק) שהן חינם – להלן 2 דוגמאות:
1. חקלאים "נתקעים" עם לימון על העצים בחורף במחיר של 50 אגורות לק"ג במיכל על גודל 60 מ"מ. בכזה מקרה לא משתלם להם להיכנס לקטוף, אבל אם הם לא יקטפו העץ "יתעייף" ולא יהיה להם לימון קיץ ב-6 שקלים לק"ג במיכל על גודל 55 מ"מ. בכזה מצב, אם מישהו יהיה מוכן להיכנס ולקחת מהם את הפרי במחיר זניח הם יסכימו כל עוד הוא מתחייב לקטוף ולעשות את זה מהר.
2. ישנם פרוייקטים מסויימים (בעיקר של הצבא) שע"מ לבצעם צריך לפנות חול ממתחם כלשהו. הצבא מוציא מכרז וקבלני עפר זוכים במרכז בחינם ולו רק יעלויות הפינוי עליהם.

עכשיו בטח תגיד – סבבה, אבל זה לא חינם. בשתי הדוגמאות המוחר מקבל שירות שהוא שווה כסף. אז אני אמור שאם תגיד זאת אתה צודק. רוצה לומר, למוכר זה באמת משתלם, אבל ל"רוכש" מדובר בעלויות זניחות, בשל מערך לוגיסטי ענף ובשל, ולכן הוא בעצם קונה סחורה כמעט בחינם.

כמובן שמדובר על מקרה קצה ולא על נורמה.

yaron 10 ביולי 2012

MG,
דוגמאות מעניינות וגם נכונות בצורה כזאת או אחרת.
קח בחשבון שזהב ונפט לא מתכלים. אין דחיפות למכור או להיפטר מהם.

גיל שלי 8 ביולי 2012

ירון – זהב נקנה ב1982 ב 800$. הוא ירד ל200$ וחזר לשם רק ב 2008. זה לא ירד ל0 אבל זה לא אומר שזה לא מסוכן. גם נפט היה שנים באזור ה20$.
מי שמאמין בסחורות פחות מאמין ביכולת ההמצאה האנושית. זהב לדעתי הוא לא באמת סחורה, יותר מיתוס. העולם עוד לא הסתגל לשינוי משנת 72. יכול להיות מצב שזהב לא יעניין אף אחד בעוד 30 שנה. כמתכת גרידא, אין לו הרבה שימושים מיוחדים

yaron 9 ביולי 2012

גיל,
לא במקרה לא כללתי זהב בתגובתי. למרות שאני בטוח שהזהב יגיע לאיזור ה-$2500 שלוש-חמש השנים הבאות, אני מסכים שכרגע הזהב מסוכן ולא מתאים לכל משקיע. לגבי נפט – $35-50 מבחינתי זה נפט בחינם ובמידה והמחירים יחזרו לטווחים האלה אני אקנה כמה שאוכל. אותו דבר לגבי כסף באיזור $16-17
המסחר בסחורות הוא לא לבעלי עצבים רופפים, אלא אם אתה מחפש השקעה לטווח רחוק וקונה רק כשהמחירים מאוד אטרקטיביים.
דרך אגב, לזהב שימושים כ"כ רבים ורק מחירו הגבוה מונע שימוש יותר נרחב ממנו. המחשבה שבעוד 30 שנה אף אחד לא יתעניין בזהב (ולו רק מבחינה טכנולוגית ותעשייתית) מופרכת.

amitpros 10 ביולי 2012

אלא אם אובמה זוכה בבחירות ומוציא צו נשיאותי,שעד 2022 רק מכוניות שיסעו 100 קילומטר לליטר יורשו ליסוע בארצות הברית,ואז הנפט נופל ל12.

D! בארץ הקודש 9 ביולי 2012

אופפפ
אתם ממשיכים ליצור פוסטים ותגובות מרתקים שאני מבין בקושי עשירית ממה שנאמר בהם.

רן רן 9 ביולי 2012

פשש, באיזה ביטחון אתה מנפק כאן נבואות ארמגדון. הכל כ"כ פשוט, אתה אמור להיות מיליונר עד אוקטובר אני מניח ? לדעתי, ששווה כמעט כמו דעתך, שום דבר ממה שתיארת כאן לא יקרה. נשתמע באוקטובר . . .

עומרי 10 ביולי 2012

גיל, אני מבין מעט מאוד במאקרו, לכן אני משתדל למלא אחר עצתו של פיטר לינץ ולהקדיש לו לא יותר מ-3 דקות ביום.

ובכל זאת – הריביות במטבעות החשובים לשווקים נמוכות מאוד עד אפסיות. התחושה שלי בחודשים האחרונים (ושוב, אני לא נוטה להתעמק בניתוחים טכניים או סביבת מאקרו) זה שיש פשוט נהרות של כסף שאין לו מקום אמיתי לשמור על תשואה ריאלית סבירה. לכן הS%P לא מתרסק ואף רחוק מכך. לכן ענקי הדאו שמחלקים דיבידנדים יפים ממשיכים לשמור על רמת מכפילים בריאה.

לאן הכסף הזה ילך בספטמבר?
לדעתי אג"ח ארה"ב מוצו זה מכבר. התשואה עליהן כיום נמוכה מדי.

גיל שלי 10 ביולי 2012

עמרי
כסף זה לא חומר, הוא יכול להעלם בלי להשאיר במקומו דבר. לגבי אגח ארצות הברית, זה נחשב לשורט הכי בטוח בהיסטוריה לפני שנה וחצי כשהיה ב3.5%, אם נסתכל על הדוגמה הקרובה ביותר, יפן, יש עוד הרבה מקום למטה. אני חושב שאנחנו עוד נראה עשר שנים באחוז או פחות

yaron 10 ביולי 2012

זהב זה חומר. וזה גם הכסף הכי אמין שמוכר לאדם.

עומרי 11 ביולי 2012

להעלם לאן?
אם אין אינפלציה ששוחקת אותו, כיצד ייעלם?

גיל שלי 11 ביולי 2012

בנוסף לדוגמאות של ירון, אג"ח ממשלת יוון נחשב לכסף בטוח לפני חמש שנים, היום הכסף הבטוח הזה שווה 0 בדיוק. לשם נעלם הרבה מאוד כסף באירופה

yaron 11 ביולי 2012

דוגמא: למעט ערך אספני / היסטורי האם אתה יכול לקנות משהו עם אלף שקלים ישנים? האם יש ערך כלשהו למניות של אנרון? האם יש ערך למארק גרמני? יפה
לעומתם לזהב תמיד היה ותמיד יהיהבעל ערך. הוא לא יכול להיעלם גם לאורך אלפי וכנראה שגם מאות אלפי שנים, ותמיד שומר על ערכו.

עומרי 12 ביולי 2012

אין ערך למניות אנרון, אבל הכסף לא נעלם, הוא עבר למקומות אחרים – למתחרות. פרט לכך, אנרון היא הונאה חשבונאית ולכן יוצאת מהכלל.

דווקא הזהב הוא זה שאין לו כל ערך כלכלי אמיתי, תקוותו היחידה של מי שרוכש אותו היא למכור אותו במחיר גבוה יותר מתישהו בעתיד. זו בדיוק ההגדרה לבועה. גם באפט הזכיר את זה לאחרונה.

Comments closed