סיכום עונת הפוטבול של הענקים מניו יורק

איך מעבירים את הזמן עד ספטמבר הבא?

כפי שהיה די ברור כבר בשבוע שעבר, הניו יורק ג'איינטס לא ישתתפו בפליאוף בפעם השלישית מתוך ארבע השנים האחרונות. אכן הג'איינטס מסיימים עונה מאכזבת באופן יוצא דופן. בעוד שבעונות הקודמות בהן הג'איינטס לא השתתפו בפליאוף, ניתן היה לראות כי מדובר בקבוצה שפשוט לא מתאימה, העונה הזאת סיפקה סימנים סותרים. אומנם הג'איינטס נראו לא שייכים לליגת העל במשחקים מול בולטימור ואטלנטה, אך מול קבוצות מצוינות כמו הניינרס והפאקרס הג'איינטס הראו שהיכולת עדין ישנה, אך למרבה הצער לא תמיד יוצאת לאור.

*

אסור להתרשם יותר מדי מהמשחק מול האיגלס. מדובר במשחק מול קבוצה נטולת הגנה, קבוצה אשר גמרה את העונה כבר לפני כמה משחקים, ומסתבר שגם השחקנים אטמו את אוזניהם לאחר 14 שנה עם המאמן אנדי ריד. עדין, משחק זה התאפיין בכמה מרכיבים שעשויים לרמוז על העונה הבאה. פתאום הכחולים נזכרו ברוקיס ווילסון ורנדל, תכנית המשחק היתה מורכבת הרבה פחות, וכך אפשר היה להסתדר גם עם שחקנים שעדין לא מצויים בקבוצה כבר ארבע שנים ומעלה.

הקו הקדמי של ההגנה לא תפקד גם במשחק הזה. הלחץ על ויק הגיע רק כאשר הג'איינטס שלחו חבילות בליץ שונות, כלומר גם שחקני הקו האמצעי והאחורי היו צריכים להשתתף בלחץ כדי להגיע לקווטרבק. לכן הג'איינטס נתנו לאיגלס הרבה יארדים, אך הצירוף של מייקל ויק חלוד, ולחץ של הבליצים מנעו מהאיגלס להמיר את היארדים בנקודות. מסתבר שהג'איינטס למדו משהו מהמשחק מול אטלנטה.

*

איליי נתן עונה בינונית ביותר. ההתעקשות על שיתוף ניקס על רגל אחת נראית לא מובנת, והתסכול של איליי מאיבוד הנשק ההתקפי החזק ביותר שלו גרם לו לחזור כמה שנים אחורה. הכחולים סרבו לעשות את ההתאמות למציאות שבפניהם, סרבו להמר על רנדל כרסיבר שני עד שניקס יחלים, וגם איליי המשיך לחפש את המהלכים הגדולים והמסוכנים למרות שתכנית המשחק לא התאימה לשחקנים ששיחקו איתו. בכל מקרה ההתקפה של הג'איינטס מדאיגה פחות. דווקא העונה הזאת תאפשר את החתמת ניקס וקרוז יחד לעונות רבות, איליי הוא עדין קווטרבק שיכול להוביל קבוצה לאליפות, וההשתלבות של שחקנים צעירים יותר בקו מעודדת לקראת העונה הבאה.

*

השינויים הגדולים יגיעו בהגנה. אוסי ייפרד מהג'איינטס לאחר עשר עונות. יהיה מאוד מעניין לראות מה יעשו עם ג'אסטין טאק שלמעט הפליאוף בעונה שעברה, כבר שנתיים לא נותן את התמורה המצופה ממנו. קורי וובסטר לא נמצא בכושר שמתאים לכסף שהוא מקבל, וגם קו הליינבקרס שבתחילת השנה הבטיח רבות, פשוט נמס מול משחק ריצה אגרסיבי. סביר מאוד להניח שהעבודה של ריס בקיץ תתמקד בהגנה.

*

אני די בטוח שהפאקרס שמחים לפגוש את מינסוטה ולא את הכחולים בבית בשבוע הבא. קופלין צריך לבדוק מה גורם לקבוצה שלו כל שנה לדעוך במחצית השנייה של העונה. לוח המשחקים הצפוי לעונה הבאה נראה מאיים הרבה פחות מהעונה הנוכחית. המפגשים עם הקבוצות החזקות הם בבית (דנבר, סיאטל, גרין ביי) ונזכה למשחקים מול הנמושות של בית המערב בAFC. הגיע הזמן שהג'איינטס ימצאו את הדרך לתת עונות קונסיסטנטיות יותר, ולהצטרף למועדון הגדולים באמת כמו פיטסבורג, הפטריוטס, וגרין ביי שנמצאים כל שנה בפליאוף. למעט הרדסקינס שנראים טוב, הבית של הג'איינטס בהחלט לא מהווה מחסום בפני התעלות כזו בשנים הקרובות.

יומן אליפות של הניינרס (16). הדיוויזיה בידינו! (וגם שבוע מנוחה וכל זה)
וויגן. חצימסי (וגם שדר ערבי לכבוד השנה החדשה!)

25 Comments

ניינר 1 בינואר 2013

ההגנה שלכם באמת נחלשה משמעותית. מאגר הפוקסים של איליי נסגר לעולמים כך שהוא ק"ב ממוצע לכל היותר. אין לכם משחק ריצה נורמלי ובנוסף לכך RG3 משחק בבית שלכם. העתיד של הכחולים לא נראה מזהיר וטוב שכך

גיל שלי 1 בינואר 2013

אחרי עונה מחורבנת איליי הוא קווטרבק בינוני? לא מסכים איתך. כמי שרואה כל משחק של הג'איינטס, זה לא באמת פוקסים כמו שהשונאים אוהבים לחשוב. הוא פשוט לקוח זריקות שקווטרבקים אחרים לא מנסים. זה לא בהכרח טוב, אולי זה חלק מהסיבות לחוסר העקביות בהישגים, אבל בשני התארים, משחקי הפליאוף של איליי היו כולם גדולים, לא רק הסופרבול. דרך אגב, גם מול פילדלפיה בעונה שלפני התואר, איליי נתן משחק פליאוף ענק, השווה בדרייב שהשאיר לאיגלס פחות מדקה, וההגנה שלנו נתנה להם שלוש נקודות על מגש

אריאל גרייזס 1 בינואר 2013

ההבדל בין ק"ב טוב לק"ב בינוני זה העקביות, חד וחלק. ואת זה, אין לאיליי

ניינר 1 בינואר 2013

צודק אריאל ואני אמשיך ואטען שהוא בזבז כבר מלאי פוקסים לחמש קריירות והמזל המשוגע הזה ייפסק מתישהו

Yavor 2 בינואר 2013

למזל אין "זיכרון". יש לו בכל שנה/משחק את אותם סיכויים

אריאל גרייזס 1 בינואר 2013

יש לי שתי שאלות:
1. נכון שהוא הביא שתי אליפויות, אבל זה ברור לכולם שהפוטנציאל של הקבוצה הזאת רחוק מלהיות מנוצל. להפסיד פלייאוף בשלוש מארבע השנים האחרונות, עם הכשרון שיש בה, זה חתיכת ביזיון. במיוחד עם קבוצה שפתחה 6-2 את העונה (לאבי סמית הלך הביתה אחרי פתיחה של 7-1 וכשלון בהמשך). בקיצור, מה צריך לקרות כדי שטום קופלין יילך הביתה? כמה עונות כשלון צריך להיות?
2. מה צריך לקרות כדי שתודה שהמיתולוגיה של "אין ק"ב שאני מעדיף את הכדור בידיים שלו בשתי הדקות האחרונות מאשר איליי מאנינג" היא לא יותר מאשר עניין של מזל וסטטיסטיקה נטו?

גיל שלי 1 בינואר 2013

תזכיר לי מתי לאבי סמית' לקח שני סופרבולים ואז אני אענה לך על השאלה של פיטורי קופלין.
שאלה 2 – זה נחמד להגיד מזל וסטטיסטיקה נטו אבל למיטב זכרוני אין הרבה קווטרבקים עם שני MVP בסופרבול, וזה לא שהג'איינטס נצחו את הפטריוטס של 1985/6 בסופרבולים האלה. אפילו בעונה המחורבנת הזאת, לג'איינטס היו הכי הרבה נקודות במהלכי שתי דקות אחרונות בסוף המחצית. בקיצור, זה לא רק פוקסים

אריאל גרייזס 1 בינואר 2013

ברור שקופלין ולאבי סמית' זה לא אותו דבר. השאלה שלי היא מתי אומרים די? מה צריך לקרות כדי שיגידו בג'איינטס – זהו, נגמר הקרדיט על הסופרבולים האלו
ולגבי 2, נכון, אין הרבה ק"בים כאלו. מצד שני, יש מעט מאוד קבוצות שהגיעו לפלייאוף בכלל אחרי שהם לא היו אמורים להיות שם. אנחנו רחוקים תוצאה לפה ולשם כדי שאיליי לא זוכה אפילו לשחק בפלייאוף באותן שנים.
אני לא מאמין במזל, אני מאמין רק במספרים. והמספרים מראים לנו שאיליי הוא ק"ב בינוני, לא יותר מזה. הוא לא סיים עונה עם רייטינג של יותר מ-90. הוא זורק המון אינטרספשנס. הוא הורג את הקבוצה שלו ברבעים הראשונים לא פחות מאשר מחזיר אותם ברבע האחרון, אבל רק את האחרון זוכרים לו.

יריב 1 בינואר 2013

כדי לשפר את הסיכוי להצלחה בפלייאוף (אבל כנראה לא להגעה אליו), קבוצה בינונית צריכה קוורטרבק לא עקבי (כזה שיש לו ביצועים מדהימים לצד מביכים), קבוצה טובה צריכה קוורטרבק עקבי. כלומר, בכל משחק הקבוצה העדיפה מעוניינת בעקביות והקבוצה הנחותה במקריות.

גיל 1 בינואר 2013

לא חותכים מאמן שנה אחרי שזכה באליפות גם אם יש לך איזה שהם תסביכים איתו. כל אוהד יקנה סופרבול כל 4 שנים גם במחיר אי הגעה לפלייאוף בשנים שבין לבין.

URLACHER 1 בינואר 2013

מסכים עם גיל שאי אפשר להזכיר את קופלין ולאבי באותו המשפט.
אני לא חושב שהבעיה עם ה G MEN נמצאת אצל שחקן או מאמן אלא נמצאת בראש. אני חשוב שלא רק כל אוהד או כתב פוטבול חיכה לריצה שלהם ב 3-4 משחקים האחרונים בדרך לויילד קארד, משם לגמר האזורי ועד לעוד ניצחון בסופרבול אלא גם השחקנים עצמם היו בטוחים שהנה זה בא. לבד. אנחנו לא צריכים לעשות עם זה משהו אפילו. מקסימום אם לא נשחוט את היריבים איליי ינצח לנו את המשחק ב 2 דקות האחרונות.
עכשיו אחרי שהבלון הזה התפוצץ יעשו 2 דברים –
1. יוציאו לשחקנים מהראש שלא משנה מה הם פשוט יגיעו מכוח האנרציה לפלייאוף ומשם איליי גדול
2. יפטרו מהשומן העודף. אני לא עוקב אחריהם מספיק אבל אם אוסימוניורה או טאק או וובסטר(אף פעם לא תפסתי ממנו יותר מדי) לא מציגים כבר כמה עונות את אותה יכולת אז הגיע הזמן לרענן את השורות.
במחשבה שנייה הייתי מעדיף שהם היו עולים ומפסידים בפלייאוף כי עכשיו מפחיד אותי לחשוב איך הם יגיעו לעונה הבאה…

ג'רמייקל רוג'רס 1 בינואר 2013

אני דווקא חושב שהבית המערבי של afc יתחזק בשנה הבאה.
סן דייגו בלי נורב חייבים להראות טוב יותר
אוקלנד בבניה וישתפרו מאוד ועל הברונקוס אין צורך להוסיף.
בתחילת העונה כאן אמרתי לדעתי ש NFC מערב יהיה הבית הטוב בליגה וצדקתי.
ומכיוון שגם בשנה הבאה הווילדקארד יגיע מהמערב-ראמס ומהדרום בהנחה ששון פייטון נשאר, אתם לא תהיו בפלייאוף כי וושינגטון טובים יותר

גיל שלי 1 בינואר 2013

נחייה ונראה. כבר תשע שנים שאין קבוצה שלוקחת את הNFC מזרח פעמים ברציפות. מעניין איפה אתה רואה את תהליך הבנייה באוקלנד, השנה ההגנה שלהם התפרקה לחלוטין. סן דייגו בלי נורב אבל עם ריברס, הוא נחשב לקווטרבק טוב, אני לא בטוח שהוא אכן כזה

URLACHER 1 בינואר 2013

מה עפים על ה NFC מערב? אז סיאטל הפתיעו השנה לטובה. עד שלא נראה המשכיות מווילסון אי אפשר לדבר על משהו רציני שם. חוץ מזה אריזונה הייתה אחת הקבוצות המביכות השנה ולא ברור איך הם הצליחו לנצח 4 משחקים ברצף בתחילת העונה. הראמס יהיו ויילד קארד?! למה? סאם ברדפורד? הוא כבר עכשיו נחשב באסט. הם עוד קבוצה שיכולה ללכת לכאן או לכאן ובינתיים נראה שהם עומדים במקום. זה מרגיש כאילו נותנים לג'ף פישר יותר מדי כבוד. כנ"ל לפיט קארול.
זה אפילו לא הבית הכי טוב ב NFC

ניינר 1 בינואר 2013

אני די משוכנע שבשנה הבאה הNFC מערב יהיה הבית הכי איכותי בליגה

גיל שלי 1 בינואר 2013

אני מקבל דווקא את ההגדרה של אקורסי. שתי דקות לסוף בפיגור אצל מי אתה רוצה את הכדור. אני שמח עם איליי. דרך אגב מספרים זה גם טבעות ומספרים בפליאוף. רומו הוא בינוני, ריברס גם. איליי ובן הם טובים. פייטון בריידי ורודגרס, הם הכי טובים

avi CH 1 בינואר 2013

now when the Giants season is over maybe some coverage on your old homeland DC and the Redskins…lol

גיל שלי 1 בינואר 2013

תן קצת פרטים. כבר שש שנים שלא הייתי ברוקוויל

איתמר 1 בינואר 2013

העונה הרגילה הזאת טובהגרועה כמו העונה הרגילה שעברה.
התמזל מזלם שנה שעברה והם העפילו לפלייאוף ואילו השנה איתרע מזלם והם לא העפילו.

זה הכל.

קבוצה בינונית כמו הקוטרבק שלהם.

גיל שלי 1 בינואר 2013

זה מה שטוב בספורט עם תוצאה. בינוני מכוער מה שמשנה זה אלוף. תאמין לי שלא נהניתי משום אליפות של מכבי כמו שנהניתי משתי האליפויות של הכחולים מול הפטריוטס וכמו מהווייד רייט. גם ה22-25 של סימס היה לא רע אבל היה חסר קצת מתח אז

איתמר 1 בינואר 2013

מנקודת השקפה של אוהד אתה כמובן צודק. למי אכפת שהאליפות האחרונה של מכבי (10! שנים) הושגה ע"י הפרש שערים עדיף.
חוץ מזה, מידת הסיפוקאכזבה מהישגיםכישלונות של קבוצה אהודה קשור לאישי באותה תקופה זמן (עבודהזוגיותצבאלימודים…) ולא אך ורק להישגיכשלונות הקבוצה.

טל 2 בינואר 2013

קבוצה בינונית, QB בינוני עם מזל, לפטר את קופלין ולמרות זאת כל אוהדי הניינרס והפטס שגודשים את האתר הזה נשמו לרווחה כשהתברר שהם לא בפלייאוף (מעניין למה דווקא הם…)
קצת פרופרציות

אביעד 2 בינואר 2013

הבעיה הכי גדולה עם הגדרת "אצל מי אתה רוצה את הכדור ביד כשאתה בפיגור שתי דקות לסוף" היא שהיא מתעלמת מ-58 דקות מהמשחק.
כלומר, לפי ההגדרה הזאת, זה לא משנה אם הק"ב היה מחורבן במשך כל המשחק, זרק אינטרספשנס, מסירות רעות או סתם החלטות איטיות/שגויות, אם ההגנה החזיקה את הקבוצה במשחק עד 2 הדקות האחרונות והק"ב התעורר בדרייב האחרון ועשה משהו, אז מדובר בק"ב טוב. ובכן, אפשר לומר את זה ב-2 מילים – טים טיבו.
איליי לא ק"ב רע. הוא ק"ב די טוב. אבל הוא כן חלק מהבעיה בג'איינטס. בין אם בקבלת ההחלטות ב-3 הרבעים הראשונים ובין אם באגדה לפיה לא משנה כמה הג'איינטס יסריחו, איליי יציל את היום ברבע הרביעי.

URLACHER 2 בינואר 2013

יחי ההבדל אבל לטרי בראדשו יש 4 טבעות אליפות ועדיין לא מתייחסים אליו כאחד מ 5 ה QB הכי טובים בליגה. גם בוב גריס וג'ים פלאנקט זכו ב 2 סופרבולים. אם איליי ימשיך להיות לא עקבי יזכרו אותו בדיוק כמו שזוכרים אותם.
את זה שיש לו יכולת להיות אחד מה QB'S הטובים בליגה הוא הראה איפה שזה חשוב, בסופרבול, אבל אם הוא ימשיך כמו השנה הוא לא יגיע לשם עוד.
כדי להיחשב כבאמת גדול אתה חייב לשלב בין יכולת טובה במהלך השנה וגם בפלייאוף ובסופרבול. הג'איינטס הצליחו להפתיע את הליגה פעמיים אבל אני חושב(מקווה) שזה לא יעבוד גם פעם שלישית.
מצד שני אם הייתי בהנהלה שלהם לא הייתי משנה שום דבר דרסטי לפחות ל 4 שנים הקרובות. אם הם לא מגיעים לעוד סופרבול ב 4 שנים האלה אפשר להתחיל לעשות שינויים.
if it aint broke dont try to fix it

Yavor 2 בינואר 2013

זו הבעיה בספורט הזה – שאנשים חורצים גורלות וקובעים עובדות לפי עונה סדירה קצרה מאוד ושיטת גביע בסופה, כשהלומברדי מעוור עיני צדיקים.
לעולם לא אתרשם יתר על המידה מכמות האליפויות/סופרבולים אם זה לא מלווה ביציבות והצטיינות לאורך תקופה.

Comments closed