חוק פרקינסון

תארו לכם מה פרימו היה כותב פה על החלטה להשאיר את רוני על הספסל

חוק פרקינסון על פי וויקפדיה – "פרק המתאר תהליך קבלת החלטות לאישור תקציבים, כיצד אישור תקציב הקמת כור גרעיני לוקח 10 דקות ואילו תקציב לאישור בניית סככת אופניים מצריך מספר ישיבות."

אתמול כאשר נודע שהמנג'ר הזוטר, חסר הנסיון, חסר הקבלות סר אלכס פרגוסון החליט להשאיר את וויין רוני על הספסל, מיד נתכו התגובות בדה באזר, וכנראה במקומות רבים אחרים בעולם. שם התואר אדיוט נישא בפי כל, ההכרזה שעכשיו ברור שריאל עברה לשלב הבא. כמובן שלכל מביעי הדעה למינהם יש הרבה יותר נסיון בכדורגל, ומסורת של הצלחות, אך עדין מעניין כיצד זה דווקא הכדורגל מעורר את מנהל הכורסא בכולנו.

*

אם יש מקבילה לאלכס פרגוסון בעולם העסקים, אני הייתי מוצא את וורן באפט לדוגמה. אני לא זוכר עסקה שוורן באפט עשה שזכתה לתגובות דומות על ידי ההדיוטות ברחוב, וגם לא אצל אנליסטים בשוק. מעניין כיצד בתחום ההשקעות, למרות ואולי בגלל, שכולם קנו פעם מנייה או בית, הכבוד להחלטות של מנהל השקעות וותיק ומנוסה, עם הצלחה מוכחת הנו גדול הרבה יותר.

האם באמת אנו סבורים שוורן באפט זקוק ליותר מומחיות מאלכס פרגוסון בהחלטותיו? מדוע נראה לנו שאנו בקלות יכולים לשבת על כסאו של מנג'ר מנצ'סטר יונייטד אם רק יבקשו מאיתנו, ואילו על כס יו"ר ברקשייר הת'אווי יושב הסגן של אלוהים? כל מי שחושב שסר אלכס זקוק למנת מזל גדולה יותר מוורן באפט, התשובה לא שם.

*

בסופו של יום בהחלט ייתכן שזו לא היתה החלטה חכמה, אך מהנעשה במגרש עד להרחקה של נאנאי, אני לא מצאתי לכך חיזוקים. דרך אגב וורן באפט עשה מספיק טעויות בימי חייו, גם אם בסיכום הכולל היו לו כנראה יותר החלטות שהמזל עמד לצידן.

*

בכל מקרה אני מסופק אם באנגליה נכתבו הרבה טורים שקוראים לסר אלכס להתפטר ומיד, טוב שבשביל זה יש את הפרשנים המהוללים בישראל שלא חוששים לאמר את "האמת".

צ'אבס, מלדונאדו והקשר ביניהם
אתה מאמין עד שאתה מפסיק להאמין

50 Comments

B. Goren 6 במרץ 2013

נפלא גיל, גם בלי להזכיר כמה שמות.

טל בן יהודה 6 במרץ 2013

נייס!

זה ממשיך את הקו ששמתי לב אליו באופן אישי אצלי בשנים האחרונות, וזה שאני מרגיש מגוחך לבקר החלטות מקצועיות של מאמנים.

אני מניח שאתה צודק עם המשפט "התגובות בדה באזר, וכנראה במקומות רבים אחרים בעולם". אין דבר יומרני ומצחיק יותר מאוהד שחושב שהוא יודע יותר ממאמן הנמצא בכדורגל למחייתו (זה מצחיק עוד יותר כשמדובר במאמן עם קורות חיים כמו של פרגוסון).

החלטות המאמן תלויות בכל כך הרבה גורמים חיצוניים נוספים שזה כל כך מטופש לנסות ולבקר אחת מהן לבדה. האם מישהו היה מבקר את פרגוסון לולא האדום לנאני?

ספורט זה תחום שאין בו נכון או לא נכון מוחלט לכן קשה לרוב לומר ה"מאמן שגה". למעשה אין שום דבר שמבטיח שלולא רוני היה משחק, אז מנצ'סטר היו מנצחים. ייתכן שאם רוני היה שותף, הם היו נקלעים לפיגור 3-0 אחרי רבע שעה… מופרך? לא יותר מההנחה של אוהדים שחושבים שאי שיתופו הוא אחד הגורמים להפסד.

MG 6 במרץ 2013

1. גיל, אתה צודק. עם זאת, גם גדול המאמנים אינו חף מטעויות ומותר לבקר. ברם, השיח צריך להיות "לדעתי, בדיעבד, היה עדיף XYZ", ולא: "הוא לא מבין כלום וגו'"
2. אחת הטעויות הגדולות של באפט (אם זכרוני אינו מטעני) שהוא שכח להחתים מוכרת על הסכם אי תחרות, ולכן רכש ממנה את "אותה הפירמה" פעמיים, פעם אחת מכל צד של הרחוב.
3. ותיקי הקיבוץ מספרים על אסיפה בה דנו יותר מ-3 שעות האם לאשר לימודים לאחד מחברי המשק. בשעה 23:30 הועלתה הצעה לסדר להשקעה במאגר, בפרויקט שהיקפו הכולל 20 מיליון ש"ח (לא זוכר את חלקו של הקיבוץ). כולם הרימו ידיים ובשעה 23:35 נחתמה האסיפה.

גיל שלי 6 במרץ 2013

ברור שמותר לבקר. אני לא חושב שיש ביננו אלים מהלכים, כולם רק בני אדם. רק רציתי להראות איך בהשקעות אנשים מפחדים לחשוב אחרת, ובכדורגל לכולם יש דעה שוות משקל

MG 6 במרץ 2013

אפילו אבי נימני? :)

גיל שלי 6 במרץ 2013

היום אני מסוגל לקבל עקיצה קשה כזו הרבה יותר בקלות :-)

עורב סגול 6 במרץ 2013

שני הבדלים עיקריים. רמת המעורבות הרגשית. הפסד או ניצחון של יונייטד משפיע מיידית על מצב הרוח של האוהד שימהר לקרוא לפרגוסון אידיוט. רווח או הפסד של ברקשר האתוואי בעסקה כזאת או אחרת – לא.
חוצמזה שכולנו בעטנו בכדור במגרש הישן בבית ספר, ככה שבכדורגל אנחנו מבינים, רק מיעוט מביננו ניהל תיק השקעות שזה עיסוק רציני "של גדולים".

נמרודי 6 במרץ 2013

לעניין פרימו, מבקש להמליץ לכם לעקוב אחר העמוד
"משה פרימו – ציון 3", עמוד ביקורת העוסק בנבכי האינטרסים של פרשני הכדורגל הישראלי, וגם מוציא MEMES משעשעים מדי פעם.
http://www.facebook.com/MoshePrimoOfficial

איציק 6 במרץ 2013

כל היום מפמפמים לנו שכדורגל זה משחק פשוט, אז כולם מבינים. לעומת זאת, השקעות זהו יער אפל שרק יחידי סגולה רואים בו סדר והיגיון. זה ההבדל המהותי. אני מניח שבמידה רבה יש בזה יותר משמץ של אמת. בכול אופן מניסיון אישי, אין לי מושג אך מסתכלים על הדף של המדור הכלכלי בעיתון, לעומת זאת כשהכדור נכנס לשער והשופט מסמן למרכז המגרש אין לי ספק מה קרה. זהו הבדל מהותי אשר מאפשר לכול אחד דעה. זה לא אומר שפרגסון לא טוב, זה רק אומר שאנחנו מרגישים שגם אנחנו מבינים משהו, שהוא בר דיון בנושא.

גיל שלי 6 במרץ 2013

אני מבטיח לך שההבדל בהבנה בינך ובין פרגוסון בנהול מנצ'סטר יונייטד זהה להבדל בינך ובין באפט בקניית חברות, ודווקא מהכוון שאתה קרוב הרבה יותר לבאפט ממה שאתה חושב

איציק 6 במרץ 2013

אולי אתה צודק, אני כתבתי מהיכן באה ההרגשה, ולא על נכונות ההרגשה. מצד שני, אם אתה צודק, היכן המיליונים שלי :-( משהו פילח אותם בלי שהרגשתי. לא יפה…

יריב 6 במרץ 2013

בדוק בארון התארים שלך, ליד צלחות האליפות.

D! בארץ הקודש 6 במרץ 2013

+3 יריב

איציק 6 במרץ 2013

אין לי מקום להכל בארון אחד. יש לי ארון לצלחות וארון נפרד לתארים.

matipool 6 במרץ 2013

פוסט מצוין .
ציון 3 ( סתם .. ) .

יואב בורוביץ' 6 במרץ 2013

גיל- אני מעריץ ואוהב את פרגוסון. אבל אני חושב שההחלטה שלא להרכיב את רוני הייתה כדי לשגר מסר לשחקן שהוא לא רצוי במועדון. לדעתי יש סיכוי לא מבוטל שזה עלה אתמול במשחק ובקמפיין ליגת האלופות בכלל. חוץ מזה, אני חושב שזו טעות עצומה להיפטר מרוני (אם אכן כך יהיה). ועדיין, אני חושב שפרגוסון מאמן כביר. אבל, וזה אבל לא מבוטל: שתי זכיות בליגת האלופות/גביע אירופה לאלופות במשך 26-27 שנים במועדון כמו מנצ'סטר יונייטד אינן הישג גדול כלל ועיקר. למזלו של פרגוסון ואוהדי יונייטד, יש הרבה מאוד תארים אחרים. אבל בזירה האירופית פרגוסון לא הצליח בגדול. אולי אפילו לא הצליח בכלל (אם מתחשבים בשורה התחתונה של שני גביעים ב-27 שנים, שזה די שערוריה למועדון בסדר גודל של יונייטד שחווה כזו הצלחה בשנות פרגוסון).

גיל שלי 6 במרץ 2013

אני די בטוח שאלכס פרגוסון עלה עם ההרכב שהבטיח לו את מירב הסיכויים לנצח את המשחק לפי דעתו. מדובר במשחק חשוב מדי מכדי להקריבו על מזבח המסרים לרוני.
אני לא בטוח שאני מסכים איתך ששני גביעים ב27 שנים הם כשלון קולוסלי במיוחד כאשר בחלק משנים אלה קבוצות אנגליות לא השתתפו במפעל

עודד 6 במרץ 2013

מסכים עם גיל
תזכירו לי איזה קבוצות זכות בתקופה הזו יותר מפעמיים בליגת האלופות? למיטב ידיעתי משנת 90 אלו רק מילאן, ריאל ובארסה

Yair 6 במרץ 2013

אולי במקום לעסוק במסרים על חושיים שפרגוסון מנסה להעביר לרוני דרך ספסולו (אם רק היה לו את מס' הטלפון שלו או של הסוכן שלו) תפתח רגע את העיניים ותראה שפרגוסון פשוט ניצח את מוריניו בקרב הטקטי (עד ההרחקה כמובן) בפעם השנייה ב-3 שבועות. אבל לא, שגיא כהן הרס כל חלקה טובה של פרשנות בארץ ופתאום כולם רואים הכל כלכך ברור, גם כשלא היה כלום

Yair 6 במרץ 2013

אם תכבה לרגע את המשקפי שגיא כהן ששמת, אולי תוכל לראות מהצד השני את העובדה שפרגוסון ספסל את רוני וניצח את מוריניו בקרב הטקטי בפעם השנייה ב-3 שבועות.
מסרים לרוני? אפשר להעביר אותם ב-1000 דרכים אחרות שלא היו פוגעות במשחק נגד ריאל, פרגוסון פשוט חשב (ולדעתי צדק) שההרכב שעלה ייתן לו סיכוי טוב יותר.

amitpros 6 במרץ 2013

יאיר,אני מסכים איתך
לדעתי היונייטד היו בשתי דרגות יותר טובים עד ההרחקה.ריאל לא עשתה שום דבר.
אבל בהנחה הבסיסית שאת מה שוולבק יודע לעשות רוני יודע לעשות גם ועוד,אפשר להניח שיש משהו מעבר,כי אתה לא מוותר על שחקן וורלד קלאס כל כך בקלות בכזה משחק חשוב

Yair 6 במרץ 2013

וולבק ורוני הם שחקנים שונים, מה גם שוולבק היה טוב יותר במשחק במדריד, אם מישהו פתח בהרכב במקום רוני זה לא הוא, הוא עלה לשחק בזכות עצמו

49ERS 6 במרץ 2013

בורו,
איני מסכים איתך. לחלוטין.
פרגוסון בנה שושלת אחת ענקית, בהרבה פחות כסף (עד כמה שניתן לקרוא לכך הרבה פחות) מאשר כל הגדולות של אירופה, שלפי מדד הצמפיונס שלהן, הן מוצלחות. אני חושב שזו חכמה פחות גדולה להגיע לקבוצה, לקבל תקציב בלתי שפוי בעליל (ראה פפ בבאיירן), לשהות שם שנה שנתיים במקרה הטוב ולהביא אליפות. אתה בכלל מצליח לראות את מוריניו (סליחה על הביטוי, עלאק המיוחד), שוהה בקבוצה נניח, חמש שנים, ומביא שתי אליפויות? פרגי בנה מסורת, קבוצות, הצלחות, הגדיל את מאגר האוהדים.. וכפי שכתבתי, פשוט שושלת אחת ענקית. לראות זאת רק במשקפי ההצלחה בצ'מפיונס, זו טעות.

רומן 7 במרץ 2013

נכון

קיש 6 במרץ 2013

חזק ומדויק.
העניין הוא שבארץ לא רק שאין כדורגל, כפועל יוצא אין גם פרשנות ראויה – פרימו (נהג אגד), ברקו (עסקן נרקסיסט מדופלם) שליימה (פוליטיקאי בכל רמ"ח אבריו וכרסו) וכל השאר הם פשוט חבורה של חובבנים מהזן הגרוע ביותר, בלי טיפת הבנה בתחום שהם מדברים בו ועליו בלי הפסקה.
הם הפירוש המילולי של הביטוי "עבד כי ימלוך" רק שבמקום למלוך הם מקשקשים. לכן, אין כל משמעות בעיני לפרשנות שלהם, ובוודאי שלא להתייחסויות שלהם להרכב של פרגי.

שימי שו 6 במרץ 2013

קיש צודק בכל מילה
והנה ה-5 סנט שלי. פרימו, שרף, ברקו, קופמן ואינשטיין מייצגים את כל מה שמגעיל ודוחה בכדורגל הישראלי בפרט ובשידורי הספורט בכלל. אבל אין ספק שפרימו מתעלה מעל כולם כמו יבלת על יד שבורה
יש בו רדידות וצדקנות שיכולים רק להתחרות בבוטות וחנפנות. ואת כולם אגב מנצחת ההתנשאות.
כל מילה שיוצאת לו מהפה עוברת דרך קנה של של ניגודי אינטרסים, קשרים, סגירת חשבונות, נקמנות ופנקסנות.
פרימו הוא הבבואה של הכדורגל הישראלי: שטחי ומלא בעצמו ללא שום חוש ביקורת או מידה של צניעות.
עכשיו יבואו כאלה שיגידו שזה מגיע לנו כי אנחנו עם כובש. זה שטויות. לאף אחד לא מגיע פרשן כזה וכדורגל כזה לא משנה מה הם עשו. גם לא לאיראנים.

שימי שו 6 במרץ 2013

טוב להכיר. מהדפים המוצדקים

wazza 6 במרץ 2013

אל תשכח לתת קרדיט לברקוביץ' על הביטוי "עבד כי ימלוך" שהדביק לאוחנה בספר "הקוסם"

גיסנו 6 במרץ 2013

אייל ברקוביץ' שידר לפני כמה שנים משחק של צ'לסי בליגת האלופות, ולא הפסיק לקרוא לשחקני צ'לסי בכינויי חיבה שהמציא ("פרנקי" למפרד, "ג'ואי" קול וכד'). סיפר על חברותו עם ג'ו קול (שלדעתי לא חלק איתו חדר הלבשה מעולם) ועל הימים השמחים שהיה חבר טוב של פרנק למפרד בווסטהאם, וכמה הוא ידע שהוא יהיה שחקן גדול.
אותו למפרד, שלמיטב ידיעתי הקדיש פרק שלם באוטוביוגרפיה שלו לכמה הוא שונא את אייל ברקוביץ'.

רומן 7 במרץ 2013

"ברקו (עסקן נרקסיסט מדופלם)" בהווה, הוא אחד הקשרים המרכזיים הגדולים בהיסטוריה של הפרמייר ליג בעבר.
מעצבן, מתנשא, מתלהם, נוטר טינה וכו וכו, אבל חובבן??
הוא אולי לא יודע להתבטא, אבל כדורגל הוא מבין יותר טוב מכל מי שאי פעם כתב פה מילה.

אריק 6 במרץ 2013

זה לא מעניין לבקר את באפט, אין לזה רייטנינג אין לז משמעות רגשית ועם כל הכבוד זה תחום הרבה יותר מורכב. חוץ מזה, הם צדקו, לא?

גיל שלי 6 במרץ 2013

אם אתה שואל לדעתי, לא צדקו בכלל.
אני חולק עליך שהתחום של באפט יותר מורכב, בארצות הברית יש לזה אחול שילינג רייטינג, ואני חושב שהמשמעות הרגשית של להפסיד כסף מאוד דומה למשמעות הרגשית של להפסיד משחק

גיל שלי 6 במרץ 2013

ועוד דבר קטן, האדיוט זה ציטוט שלך מאתמול, אתה המנוע לפוסט. כתבת אידיוט עוד לפני המשחק, ומדובר במנג'ר שאתה מעריץ

אריק 6 במרץ 2013

לא כתבתי אדיוט. כתבתי הרכב אדיוטי, וצדקתי.

אריק 6 במרץ 2013

אגב זאת פעם שלישית שאני כותב שההרכב דפוק הפעמיים הקודמות היו נגד ליברפול בחוץ והספרס בבית. ואני לא חושב שיונייטד היו שומרים על היתרון גם בלי ההרחקה.

גיל 6 במרץ 2013

צודק 100%. בלי ההרחקה היינו מדברים על אחד המשחקים הגדולים של מנצ'סטר באירופה.

D! בארץ הקודש 6 במרץ 2013

אילו היא מילת המפתח פה.

אילו אני הייתי קונה את X והופך מיליונר אולי אני הייתי חצי מהפוסט הזה

ואילו רוני היה עולה ויונייטד מפסידים, או השער של היגוואין לא נפסל, או אילו ריאל היו מנצחים 3-1 בלי הרחקה…

בגלל זה לא בודקים השגים רק על סמך התואר (לפחות אני משתדל שלא – אלא לפי המאבק על תארים – אפרופו ההערה של בורביץ'). אמנם יש מאמנים שיכולים להכין קבוצה למשחק אחד נהדר (מי אמר בניטז) אבל בסופו של דבר התואר הוא ממד בעייתי.

אני לא מבין בזה אבל לא חושב שמישהו בודק בסוף השנה עם באפט הנ"ל עשה הכי הרה כסף אלא איך ההשקעות שלו מתקדמות בסך הכל…

גיסנו 6 במרץ 2013

ברוב המקומות לא חיים רק לפי משחק אחד, בגלל זה אך אחד לא יעיז לקרוא לפרגוסון אידיוט. כאן מאמן שמביא אליפויות בקב צריך להתפטר אחרי הפסד, או אפילו אחרי נצחון לא מספיק משכנע….במדינת הגמדים.

במקומות אחרים פרשנים הם לא סוכני שחקנים, או מאמנים שמפרשנים קבוצה שבוע אחרי שפוטרו ממנה, ובד"כ משתדלים שהם גם יבינו משהו בכדורגל, כי ברוב המקומות מבינים שזה שבעטת פעם בכדור, גם אם היית בזה טוב, זה לא אומר שיש לך יכולת התנסחות מינימלית.

פרימו ספציפית זה בכלל תעלומה איך לעזאזל הוא פרשן ועוד בערוץ שבד"כ מכבד את עצמו.

ספציפית לגבי המשחק הזה – יכולות להיות 10000 סיבות ואני משוכנע שלפרגוסון הייתה סיבה טובה לספסל את רוני. אני יכול לחשוב בשליפה שאולי הוא לא היה כשיר ב 100% ואנחנו לא יודעים מזה, אולי הוא היה חלש באימונים, אולי היתה לפרגוסון איזו תכנית מגירה שלא נדע עליה לעולם. ועוד ועוד ועוד. נראה לי שהסיבה העיקרית שחושבים שרוני בדרך החוצה, היא יותר מכל הספסול של בקהאם מול אותה ריאל לפני 10 שנים בערך,כשהיה ברור שפרגוסון מראה לו את הדרך החוצה. אבל שם התאקל ביניהם התחיל עוד הרבה לפני זה, תקנו אותי אם אני טועה אבל לא נראה לי שהיחסים בין פרגוסון לרוני מתקרבים בכלל לכסאח שהיה לו עם בקהאם בזמנו. נצטרך לחכות ולראות אם זה יהפוך למשהו קבוע או שזה היה חד פעמי.
בכל מקרה ברגע שיצא האדום המופרך משהו לנאני, הכל הלך לעזאזל מבחינת יונייטד, מוריניו עשה חילוף גאוני ונתן בליץ שלא מהעולם הזה שהיה ברור איך ייגמר. וגם אם דייגו לופז לא היה נותן תצוגה עילאית ברבע השעה האחרונה, ויונייטד הייתה משווה – אני משוכנע שהיה יוצא עוד בליץ שמסתיים בעוד שער של ריאל.

רומן 6 במרץ 2013

חלאס לגנוב דעת!
חלאס עם ההערצה העיוורת והסופרלטיבים המוגזמים, ההרחקה של נאני היא לא תירוץ להפסד!
יונייטד קבוצה משמעותית יותר טובה מריאל והייתה צריכה לעבור אותה ללא שום בעיה.
פרגוסון בניהול משחק מזעזע הפסיד אותו לבד, לכן גם לא התייצב למסיבת העיתונאים כי הוא הבין טוב מאוד שהוא אשם.
החל מההעדפה של סבא גיגס על פני רוני, עם כל הכבוד לגיגס הוא לא ברמה הזאת והיה מאוד בינוני אתמול, וכלה בחוסר תגובה שלו להכנסה של מודריץ הענק.
פרגוסון התמוטט אתמול, זאת האמת, עם כל הכבוד וההערכה.
הגיע זמן לפרוש.

Yair 6 במרץ 2013

גיגס נתן אתמול את אחד המשחקים הטובים שלו ב5 השנים האחרונות, על מה אתה מדבר? מאיפה מגיעים לפה כל ההוגי דעות האלה?

רומן 6 במרץ 2013

יאיר, תפתח העיניים שלך, הוא נתן משחק מצוין בשביל בחור בין 40..
מה הוא עשה אתמול בדיוק? הוא שיחק בעמדה התקפית, כמה בעיטות לשער הוא בעט? כמה כדורים הוא הכניס לוולבק אחד על אחד?
די, חלאס, תפסיקו לקשקש, זה לא שחקן ליונייטד לרמה הזאת

wazza 6 במרץ 2013

רומן יש שמץ של אמת בדבריך, יש איזו הילה רומנטית סביב גיגס שקצת מסתירה דברים אחרים כנראה, אבל אתה מאוד מגזים, יונייטד לא הרבה יותר טובה מריאל (אם בכלל) ולקרוא לפרישה של פרגי זו היסחפות

רומן 6 במרץ 2013

ברור שאני מגזים לצד השני בכוונה בשביל לאזן, והוא לא צריך לקום מחר ולפרוש, אבל במקום יום אחד לקטול ויום אחד להעריץ הערצה עיוורת, צריך להיות אובייקטיבים.
גיגס(אחד השחקנים האהובים עליי בהיסטוריה) כבר בן 40, והוא שחקן ענק בשביל בן 40, אבל הוא לא שחקן שמתאים לרמות האלה, ואני בתור אוהד ושחקן כדורגל כבר יותר מ 20 שנה אומר את האמת, גיגס היה חלש מאוד בברנבאו, ובינוני באולד טראפורד.
פרגוסון מאמן ענק אבל אתמול הוא טעה טעויות קשות, וצריך להודות בזה.
וכן אני שונא את ריאל ואוהד את היונייטד, אבל זאת המציאות..

אבאלה 7 במרץ 2013

גיל, פוסט מצוין.

גם אני כמו איציק כשראיתי את ההרכב אמרתי אוי ואבוי.

אבל כרגיל כשאתה רואה מה קורה על המגרש אתה כרגיל חושב אני טעיתי ופרגוסון צדק כמו כ"כ פעמים בעבר.

בניגוד לאיציק אני מסוגל לומר שטעיתי. זו לא בושה, אני לא מבין יותר מפרגוסון. הדבר היחיד שאני יכול לומר בוודאות זה שניא מבין יותר מפרימו.

אבאלה 7 במרץ 2013

אריק לא איציק

ליאב 7 במרץ 2013

דווקא לא קראתי יותר מדי ביקורות על הסר. רוב הכתבות דיברו על היכול הפושרת של רוני מתחילת העונה. אגב, בזירה האירופית – גם ואן פרסי לא היה מדהים במיוחד.
ביונייטד אין היום שחקן ברמת העולמית ואני יודע שהאמירה הזו תעורר ביקורת. אבל הגאונות של ואן פרסי הוכיחה את עצמה בינתיים רק בליגה המקומית, ואגב – גם בארסנל.
לגבי רוני, בניגוד לתחזיות השונות, אני לא בטוח שפרגוסון מסמן לא את הדרך החוצה אלא יותר בכיוון – חבוב, שים לב! זו חתיכת אמירה והיא בעיקר לצורך כך שרוני יפנים שעליו לחזור להיות מי שהיה – הן ברמה של יכולת הסיום והן ברמה של שמירה על אורח חיים הנדרש מספורטאי ברמה הגבוהה ביותר. אין ספק שההגעה של ואן פרסי בתחילת העונה היתה על מנת לחזק את החוד, אבל זה ממש ל היה על מנת לסמן לרוני את הדרך החוצה. הרי אם זה היה הדבר, הוא היה מוכר אותו כבר באוגוסט כשהמניה שלו תומחרה גבוה במיוחד לאחר עונת שיא מבחינתו בהבקעת שערים. דבר נוסף שלא כדאי להתעלם ממנו הוא שיונייטד, בניגוד לשאר הקבוצות בדרג האנגלי העליון, היא קבוצה שמנסה לשמור על צביון אנגלי/ בריטי מובהק מבחינת סגל השחקנים. רוני, תרצו או לא תרצו, הוא עדיין בכיר השחקנים האנגלים וכל מעבר שלו מהקבוצה הוא בבחינת שבירת הכלים. זה ממש לא הדחת בקהאם או קין שהיו שחקנים ענקיים וכבודם במקומם מונח. ההשוואה המתבקשת היא ברמה של זריקת קאנטונה. דבר שכמובן לא קרה.

עומרי 9 במרץ 2013

זו השוואה כמעט מתבקשת מאליה ביניהם.
באפט ופרגוסון מאוד דומים. שניהם משתמשים בהמון אינטלגנציה והיגיון בריא בתחום בו הם פועלים.

הביקורת הכי חריפה שבאפט ספג לדעתי היא בימי הבועה של סוף שנות התשעים כשסירב להיכנס למניות הטכנולוגיה.
באפט טען שהוא לא קונה טכנולוגיה כי הוא לא יכול להעריף איפה יהיו החברות הללו בעוד 10 שנים.
כיום הוא כבר בהחלט קונה טכנולוגיה ובגדול – כמו פרגוסון הוא לעולם לא יישאר מקובע על הצהרות או דרכי פעולה שעבר זמנן.

Comments closed