למה פוליטיקאי לא יכול לנהל (פוסט המשך למתגעגעים לטביב?)

פוסט מדם ליבי המנסה לתהות מדוע פוליטקאים מקצועיים הם הכל חוץ ממנהלים

 

ראשית הבהרה, הרבה יותר מדי מגיבים לקחו ברצינות תהומית את השאלה "מתגעגעים לטביב". ברור לי לחלוטין שאין אוהדים רבים בהפועל שמתגעגעים לתקופה של האיש שהשיב מלחמה שערה לאוהדים. בימי שישי אחי היה מספר לי סיפורי זוועות על ידיעות ברורות של האוהדים, כיצד טביב דואג להעביר כסף לכיסו מהמועדון. הם חשדו בכל מהלך, פחדו מחזרה על גורלה של כפר סבא, בקיצור הם ידעו היטב למה הם לא רוצים את טביב בהפועל.

*
השאלה נשאלה כדי לקנטר, ובעיקר כדי להראות שהמצב הנוכחי יכול להיות גרוע אף יותר. את הפועל כבר ניהלו פוליטיקאים, ואני לא זוכר את הימים הללו כימים מוצלחים במיוחד. מה יש בפוליטיקאים שמונע מהם לנהל?

הרמז הראשון לדעתי מצוי בתמונה. סליחה על השפה שבה אני משתמש, אך כאשר בן אנוש רוצה לזיין, הוא לא מסוגל לחשוב על צעד אחד לאחר מכן. כל מאוויו, כל התכנונים, הכל מסתכם לפעולה שאורכת מספר דקות, ולאחר מכן המבול. דרך אגב שני הזבובים בתמונה עשו את זה במשך עשר דקות, בלי לזוז גם כאשר התקרבתי עם הסלולר שלי מאוד, סליחה על החדירה לפרטיות.

*

הפוליטקאים באים מעולם של מרוץ לטופ, מרוץ שמבוסס על מי חזק יותר, משחק סכום אפס, מרוץ שכל כולו מסתכם בסיפוק מיידי של הגעה למקום ברשימה. כל הקוניקטורות, כל הסיכומים נשכחים מיד כאשר המטרה הושגה, ואז מתחיל המשחק מחדש. מזכיר לכם משהו? הטבע תכנן אותנו במכוון שלא נחשוב על התוצאות כאשר אנחנו שואפים לקיים יחסי מין, הרי אם היינו חושבים רחוק מדי, היינו מפחדים ממחלות, מהריונות לא רצויים, אבל ההנאה המיידית גוברת על הכל. בצורה הזאת אי אפשר לנהל כלום.

*

חיים רמון הוא כנראה איש מוכשר מאוד, אך איש שגדל מתוך המערכת הפוליטית. אנשים אלה מצליחים בתפקידים שהם עושים, רק כאשר הם מבינים שתפקידם הוא להגיע למשרה המיוחלת, ולבחור את האנשים הנכונים לנהל. חיים רמון כנראה חכם מיד, ולכן הוא שואף לנהל בעצמו. הדי אן אי הפוליטי שלו מונע ממנו כל סיכוי להיות מנהל מוצלח, הפוליטיקאים שהשיגו הישגים בחייהם הבינו זאת, או שהגיעו לפוליטיקה ממערכת אחרת. כמובן שיש יוצאים מהכלל, חיים רמון הוא לא אחד מהם, ויעיד גלן או כל מי שמכיר את חוק הבריאות הנורא במדינת ישראל. אותו דבר בהסתדרות, אותו דבר בהפועל. בכל המקרים היה מדובר בצעד נכון, היה צריך חוק בריאות ממלכתי, היה צריך לשנות את ההסתדרות, היה צריך להחליף את טביב בהפועל, אבל היה צריך גם לתכנן מעבר לצורך עצמו, היה צריך לחשוב גם על איך להעביר את חוק הבריאות, איך לשנות את ההסתדרות, איך לנהל את הפועל, וכאן מגיעה הנפילה.

טיפונת גאווה, המון ייאוש
בדיוק כמו אבא שלו

34 Comments

הדס 14 במרץ 2013

אין אף אוהד אמיתי של הפועל שמתגעגע לטביב ולא כדבריך ״ברור לי לחלוטין שאין אוהדים רבים בהפועל שמתגעגעים לתקופה של האיש שהשיב מלחמה שערה לאוהדים״.
חיים רמון לקח את הקבוצה כאוהד הפועל ולא כפוליטיקאי (שעשוי להרוויח משהו ממהלך שכזה).
בניגוד לחוק הבריאות,בניגוד למהלכיו בהסתדרות ולמהלכים פוליטיים אחרים שהיה אחראי להם או השתתף בהם,ההחלטה שלו לקחת את הקבוצה מטביב היתה החלטה שנבעה מרגשותיו כלפי הקבוצה והאוהדים.
הטעות היחידה של רמון היתה הביטחון המופרז שלו בהבטחות של אוהדים בעלי ממון שכמו אוהדי הפועל טיפוסיים נמנעו ממימוש הבטחתם והותירו אותו לבדו להתמודד עם הסוגיות הפיננסיות כבדות המשקל.
הכישלון המקצועי של הפועל העונה נמצא באחריותם המוחלטת של ניצן שירזי שאחראי לסגל הלא מאוזן של הקבוצה ושל אבוקסיס שלא תיקן את הכשלים בינואר.
רמון נתן לשירזי ולאבוקסיס את האמצעים המספיקים כדי שהפועל תשחק כדורגל סביר ותאבק על תארים.
כדאי לזכור זאת לפני שמטילים על רמון את האחריות למצבה המקצועי של הקבוצה.
המבחן הגדול של רמון עדיין לפניו – האם הוא יצליח להביא רוכש לקבוצה שיצליח להעמיד תקציב של 30-35 מיליון שקל לקראת העונה הבאה.אם יגיע גורם כזה להפועל יגדל הסיכוי שרן בן שמעון יסכים להגיע להפועל כי הפועל זקוקה למאמן כדורגל אמיתי.

אריאל גרייזס 14 במרץ 2013

אני חושב שאת טועה. חיים רמון חוקק את חוק הבריאות כי הוא היה בטוח שזה חוק טוב. הוא רץ לראשות ההסתדרות ואחר כך פירק אותה כי הוא היה בטוח שזה לטובתה.
הבעיה היא שזה שאנשים עושים דברים מאהבה (ואני בטוח שהוא בא להפועל מאהבה) לא מבטיחים שיש להם את היכולת לעשות דברים. בדיוק כמו שלוני אהב מאוד את מכבי אבל נכשל חרוצות.
הסקיל סט של רמון הוא של פוליטיקאי. זה מה שהוא יודע לעשות. ולכן, גם כשהוא עושה דברים מאהבה, זה מה שהוא יודע. אין לו מושג בניהול קבוצת ספורט, אבל כמובן שזה לא מפריע לו לנסות

תומאס נוימן 14 במרץ 2013

אותו דבר אפשר להיה הגיד על גולדהאר (ו/או אנגלידיס) עד לתחילת עונה זו – "אין לו מושג בניהול קבוצת ספורט, אבל כמובן שזה לא מפריע לו לנסות)

אריאל גרייזס 14 במרץ 2013

זה בדיוק ההבדל, שגולדהאר מבין שהוא לא יודע ולכן הוא היא איש כדורגל אמיתי לנהל את הקבוצה

יריב 14 במרץ 2013

טיעוני "no true Scotsman" הם דבר שיש להימנע ממנו. להפועל תל אביב יש הרבה מאוד אוהדים, אני בטוח שחלק (חלק קטן מאוד, כנראה, אך לא 0) מתגעגע לטביב.

עופר פרוסנר 14 במרץ 2013

באמת? זה המבחן? 30-35 מיליון שקל לעונה הבאה? זו התנהלות של בית"ר ירושלים.

אריאל גרייזס 14 במרץ 2013

אחלה דימוי. אני חושב שאין דוגמא יותר טובה מראש הממשלה המכהן, שכל המטרה שלו היא להיות ראש ממשלה, כשאין לו שום מושג מה הוא רוצה לעשות, חוץ מאשר להשאר שם.

עופר 14 במרץ 2013

דווקא ראש הממשלה מאוד עקבי במה שהוא מקדם – כלכלה ניאו-ליברלית, והוא עושה את זה יפה מאוד (אם אתה מאמין בכלכלה כזו) כבר לא מעט שנים, פחות או יותר מאז שהוא היה שר אוצר. לומר על ביבי שאין לו אג'נדה זו פשוט טעות. יש לו אג'נדה והוא מקדם אותה מצויין (לצערי).

MG 14 במרץ 2013

ובכל זאת רובנו (לפחות אני יכול להעיד על עצמי) כן מסוגלים לחשוב על ההשלכות ולא בוגדים בבת הזוג.
אם רמון היה באמת נקי מאינטרסים הוא גם היה מנהל את הפועל ת"א בשקיפות (דבר שכמובן לא קורה).
הדס, לא ידעתי שיש לך מונופול על ההגדרה למהו ומיהו אוהד אמיתי. בטח לא ידעתי שהוא בהכרח חייב להתנגד לאדם ספציפי ע"מ להחשב לכזה.
אריאל, לצערנו הוא מצליח בזה פעם אחר פעם.

איציק 14 במרץ 2013

ראשית, אני מכיר את הזבובה שבתמונה, היא עושה זאת עם כל הזבובים, לא צריך לקחת אותה ברצינות רבה מידי.
שנית, הדס, אהבתי את הביטחון העצמי שלך, פחות את הדברים הנובעים מכך.
שלישית, רמון הוא איש ההרס, לא משנה מה התפקיד. זה לא שהוא לא רוצה לעשות טוב, הוא פשוט כמו העקרב מהמשל על העקרב והצפרדע. הוא לא יכול אחרת.
רביעית, טביב הוא לא הגרוע מכול, ולו מהסיבה שהרצונות שלו היו שקופים וכולם ידעו למה להתכונן. אצל פוליטיקאי אין שום דבר פשוט, וזה הסיכון, גם אם הפוליטיקאי הוא אוהד.
ולבסוף, שירזי לא האשם היחידי, היו כאלו שמינו אותו. גם הסגל שלא לא כל-כך גרוע, היא כאלו שדאגו להוציא ממנו את המינימום (אחרי שניצן הוחלף).

אזי 14 במרץ 2013

חחחחח!!!!
השורה הראשונה פשוט הרגה אותי

ירון 14 במרץ 2013

הדס, שיתחיל עם 6 מיליון שהוא חייב לטביב, אני לא רואה מאיפה הוא מביא את הסכום הזה לפני שאת מדברת על 30 מיליון שהוא טורח להצהיר שאין אף אחד שמעוניין בקבוצה. בנתניה, ר"ג, ב"ש יש משקיעים בהפועל אין, ברור. וכן האחריות היא על צוות הניהול הכושל שהוא בחר, כולל השכונה בחודרוב ואלפי היועצים סטייל קובי סידי. הוא בא עם כוונות טובות בנתיים הוא חופר לנו קבר עמוק שהתחיל טביב.

אדום עולה 14 במרץ 2013

קבוצת כדורגל זה לא עסק רגיל, עסק רגיל אפשר לקנות במינוף כזה או אחר ולשם לבעלים הישן מדידיבנדים כאלה ואחרים, ככה בן דב קנה את אורנג.

טביב מעולם לא הבין מדוע הוא כבעלים לא יכול למשוך את הרווחים- זה שיגע אותו, הקבוצה היתה מלאה בכסף ובטאלנטים שווים כסף והוא לא יכל למשך כספים.
את הפעולות שעשה יום אחד עוד יחשפו, אולי אז כל מי שצורח שזה בגלל שהוא תימני יבין מה באמת הוא עשה שהקים עליו קהל עצום .
מצד שני את הפרשה של בנק פנאן עוד חוקרים ואיש בהנהלה לא ידע, אז לך תדע.

מפה התחיל כדור שלג שנגמר במלחמה בין טביב לאוהדים , בקיץ זה הגיע לשיא.

רמון היה הפרסונה שעמדה בראש המתווה היחידי שהיה ריאלי בקיץ.
טביב רצה ללכת , האוהדים רצו שיילך, טביב לא היה מוכן ללא מימוש בסכום שיא עבורו, האיש איש עסקים ולא היה מוכן להתפשר – זו זכתו וזה בסדר.

רמון הוביל מתווה , והמתווה עבד , הקבוצה מחוץ לידיו של טביב , באחריות רמון לפתור מול טביב את החלק השני של התשלום, זו בעיה שלו, הוא שם את הערבויות והוא יעמוד בבתי משפט אם לא יגייס את הסכום ועל כך אני מניח שהרוב המוחלט של האוהדים מוקיר לו תודה.

זו היתה עונה רעה, לא מתוכננת ולא מנוהלת, עונה שנעשו בה המון טעויות ועדיין יש סיכוי ריאלי לסיים אותה במקום 3-4 עם כרטיס לליגה אירופאית ולא מעט כשרון בסגל שעוד ניתן למשש , מי שיגיע בשנה הבאה לצוות המקצועי לא יתחיל מריק .

רמון נכנס ברגע האחרון למשחק , עשה טעויות של מתחילים וכדור שלג בעונה הזויה של פציעות , מחלות (שירזי) , לחץ תקשורתי גבוה והתמודדות קשה עם מבנה של קבוצת אוהדים .

מפה ועד להשיג שכל פוליטיקאי הוא מנהל גרוע, זו בעיה .

האיש אוהד , ופוליטיקאי , ועשה גם טעויות בניהול הקריירה הפוליטית שלו, הוא כבר לא יהיה ההבטחה הגדולה של השמאל והמרכז, אבל הוא כן כרגע איש עסקים מרכזי , עושה לביתו , מעורב במעגלים רבי השפעה ועוד לא אמר את המילה האחרונה.

אדם בן דוד 15 במרץ 2013

+100

תומאס נוימן 14 במרץ 2013

אתה שופט את רמון מוקדם מידי. לפעמים, גם כאשר נפטרים מהנגע, קיימת תקופת למידה מסוימת, שמתאפיינת בניסוי וטעייה, ורק לאחריה מתחילים לקצור הצלחות.

מיטש גולדהאר איננו פוליטיקאי, ויש לו מוניטין של בעלים ומנהל מצוין, לפחות בתחומו. עד לתחילת העונה הנוכחית, כל התקופה שלו במכבי ת"א נחשבה קטסטרופלית. אפשר היה להגיד עליו בדיוק את אותם דברים שאומרים על הניהול של רמון. בניית סגל כושלת, מינוי מנהלים לא נכונים, מינוי מאמנים לא נכונים, החלטות פזיזות ללא עומק או מחשבה. עד שהחליט לעשות ניסוי ולמנות צוות של מנהלים ואנשי מקצוע – כולם זרים. והניסיון הצליח.

רמון עוד לא מנהל את העסק אפילו שנה אחת. למרות כשליו כפוליטיקאי, יכול להיות שהוא ילמד, כמו גולדהאר, ובשנה הבאה ימנה את האנשים הנכונים ואז כולם ידברו אחרת.

דוגמא נוספת – הקבלה בין טביב לנמני. אוהדים רבים במכבי היו בטוחים שמייד אחרי שנמני יעוף מהמערכת, הכל יסתדר (כמו שאולי טעו לחשוב במקרה של טביב). והנה זה פלא, העונה של מכבי היתה אפילו כושלת יותר לאחר שנמני עף. אז מה למדו מזה, שהיתה טעות להעיף את נמני? ממש לא.

אלי טביב הוא סרטן לכל קבוצת כדורגל שהוא קנה, קונה או יקנה. לא משנה אם היו הישגים, ואפילו אם ניתן היה לייחס את ההישגים ל"ניהול מוצלח" שלו. אגב, מדובר במנהל ממולח מאוד בתחומו (במיאמי). לא הייתי מעיז לכתוב, אפילו כדי לקנטר, כותרת כמו "געגועים לטביב".

אני אוהד בית"ר, והמחשבה שטביב יקנה את הקבוצה מעבירה בי חלחלה. אני מעדיף אפילו שארקדי יישאר, או שיילכו לפירוק.

אדום עולה 14 במרץ 2013

מסכים מאוד.
דרך אגב טביב איש עסקים טוב וכזה שנמצא בשלב מאוד ״רעב״ בחיים , רעב עדיין להצלחות ולהון נוסף .
הפועל תא היתה בשבילו עסק והוא האמין שהיא גם עסק טוב , האמין שיש בו קהל שיודע לשלם ומודל כלכלי שבו לאירופה ומכירת שחקנים יש ערך רב.
הוא פשוט לא קיבל את העובדה הפשוטה שאת הרווחים מהקבוצה הוא לא יכול לממש .
ולכן היה פה מתח קבוע וחוסר שקיפות בסיסי.
אתה יכול להירגע , ביתר זה עסק רע עבורו . מלאה בחובות , קהל שלא קונה מנויים ורזומה דל באירופה (לא מדורגת ).
אז לביתר הוא לא יגיע להערכתי

גיל שלי 14 במרץ 2013

שיעור ראשון בלוגיקה פוליטקאים לא יכולים לנהל זה לא אומר שכל מי שלא פוליטיקאי יכול. דרך אגב ישנם הרבה אנשי עסקים שעשו הרבה מאוד כסף בלי לנהל שום דבר

תומאס נוימן 14 במרץ 2013

אגב, רמון הוא מנהל כושל, מחוקק כושל, אבל אי אפשר לקחת ממנו את יכולותיו כפוליטיקאי. האיש הפיל והקים ממשלות, הגה ורקם מהלכים פןליטיים שאיש לא צפה, ואפילו כנואם פוליטי הוא מהטובים. כמובן שכישורים אלה לא יעזרו לו לנהל את הפועל. אבל יכול להיות מצוין במסדרונות ההתאחדות לכדורגל או בוועד האולימפי …

גלן 14 במרץ 2013

אני מסכים עם הכתוב מעלה בכל כך הרבה דרכים. בעיני חיים רמון הוא הבולדוזר האמיתי של השמאל ב30 השנים האחרונות. השפעתו על חיינו גדולה והרסנית משל אהוד ברק.
זה משקל קל (תרתי משמע) מול אריק שרון, אבל גם מיני-בולדוזר הוא בולדוזר. העניין המרתק הוא ששניהם ינקו היטב מאותו חלב פוליטי שהיה מוצלח והכרחי להקמת המדינה הצעירה הזאת ועכשיו הוא נטל.

גיל שלי 14 במרץ 2013

גלן – מה דעתך על ההחתמה של רג'י בוש אצלכם?

גלן 14 במרץ 2013

נוימן- לכל אחד יש מורשת. בתחום ההקמה או ההפלה ישאר בסוף מרמון רק דבר אחד- התרגיל המסריח. החיבור שלו לקדימה הוא בדיוק מקווי הדמיון בין הנוגעים בדבר כמו שכתבתי למעלה.

תומאס נוימן 14 במרץ 2013

רקם את הפלת ממשלת ביבי הראשונה והיה מאדריכלי הקמפיין של ברק כשניצח בבחירות (כולנו זוכרים את היותו "הפוחלץ" על הקיר בלשכתו של ברק, בתכנית "החרצופים"). כמובן שגם אלה דוגמאות של הרס, לא של שיקום או התחדשות מוצלחים.

שמעון כסאח 14 במרץ 2013

(בלי קשר לחיים רמון בשום צורה)

מה כל כך נורא בחוק בריאות ממלכתי?

גיל שלי 14 במרץ 2013

כל מי שליווה את חקיקת החוק יודע שהוא פרטאץ'. אני אשאיר לגלן להסביר את מגרעותיו

שמעון כסאח 14 במרץ 2013

סבבה, רק שאני סבור שלצד המגרעות יש לציין גם את המעלות(או שאין כאלו?)

איציק 14 במרץ 2013

בצורה שזה נעשה. הרעיון לכשעצמו חשוב מאוד, אבל תראה מה באמת אתה מקבל ממנו, כמה אתה משלם על שירותים נוספים, מה איכות השירותים הבסיסים. כלומר הבעיה לא ברעיון, כי אם היישום שלו.

שמעון כסאח 14 במרץ 2013

האם המצב לאחר החלת החוק מהווה שיפור או נסיגה ביחס למצב לפניו.

אם יש בעיה עם איכות השירותים הבסיסיים והתשלום על הנוספים גבוהה מדי אז שיגדילו את התקציב ויפתרו את הבעיה(או לפחות רובה).

איציק 14 במרץ 2013

שמעון זה לא מדויק,
נניח ויוחלט שחובה ללמד פחלוסופיה בבתי-ספר. בסוף י"ב ידעו שהיה קאנט, מנדלסון, קונפוציוס, סוקראטס, אך לא יהיה מושג מי אמר מה. האם תומר שהתוכנית טובה? אז הרעיון טוב, אבל התוכן ריק. זו לא אנאלוגיה מושלמת, אך גם בחוק, הרעיון הוא טוב…

גיל שלי 14 במרץ 2013

שמעון- הרעיון היה נכון. היה צריך חוק ביטוח בריאות ממלכתי, דרך אגב זה בדיוק מה שכתוב בפוסט לגבי הרעיונות האחרים שלו. היישום היה זוועה. גלן יוכל לפרט הרבה יותר טוב ממני, יש כל מיני כפילויות בביטוחים שלא מגיעים לשירותים שלנו, תשלומים לבתי חולים על ניתוחים שהם כאילו פרטיים בתוך בתי חולים ציבוריים, ועוד המון כשלים שכל רופא מתחיל יכול לפרט כאן.

אני מכיר טוב סטאז'רית שלוותה את החקיקה, ומידיעה אישית לאור איכות התהליך אין פלא שיצא ייצור מחורבן

שמעון כסאח 14 במרץ 2013

אם לתמצת את מה שאתה אומר יצא סלט.

אני חושב ששורש הבעיה נעוץ במאבק התמידי בין שירותים ציבוריים ושירותים פרטיים, וגם כאן לא יכלו או לא רצו לנסות ללכת עד הסוף בכיוון הציבורי(שהרי זאת מהות החוק הנ"ל) וזה לא רק תפקידו של השר אלא של כל הממשלה ובמיוחד העומד בראשה בחוק מעין זה, מה גם שבמדינה דמוקרטית אתה לא יכול למנוע אספקה או צריכה של שירותים רפואיים פרטיים.

לדעתי השרש פה הוא הרבה יותר עמוק מיכולת ניהול של פוליטיקאי כזה או אחר.

גיל שלי 14 במרץ 2013

זה נכון, אבל אנחנו לא היינו המדינה הראשונה לחוקק חוק כזה. כל מה שצריך היה לעשות זה לקחת דוגמה ממקומות בהם זה עובד, ולאור הדרך של האיש אין זה מפתיע שהוחלט שעדיף להמציא את הגלגל

שמעון כסאח 14 במרץ 2013

יכול להיות, אני חושב שבחוקים "גדולים/עקרוניים" צריך יותר מיכולת ניהול.
קח לדוגמא את חוק החברות, 11 שנה ישבו עליו, בראש היה המאור הגדול שבלעדיו כולנו היינו היום יושבים תחת הצללים של הדיקטטורה והפשיזם: אהרון ברק, יצא יותר טוב?

נחמה פורתא אוהדי הפועל ת"א סובלים ממנו, זה המינימום שמגיע להם.

אדם בן דוד 15 במרץ 2013

אני רוצה לצין שבניגוד לטור הקודם שהיה פרובקטיבי מאוד- הטור הזה היה מאוזן ברור ואפילו הסכמתי עם רובו. מעבר לכך- הטור גרר שירשור תגובות מאוזנות שההסכמה בהן על רב הנושאים היתה מאוד נדירה. תודה רבה. (אני שוב אציין שאני מאוד אוהב את רמון, ומסכים שחלק מהדברים יצאו לו עקום, אבל הוא כמעט היחיד שאשכרא ניסה לעשות משהו, לדוגמא- כמה אנשים היו מוכנים לוותר על הכוח שהיה לו כשעמד בראש ההסתדרות, ולפרק אותה?
רמון הציל את הפועל. אין לי שום טענה אליו לגבי העונה וגם לא לגבי שתי העונות הבאות. אני מאוד מקווה שמישהו כמו הרב"ש יגיע כדי לנהל הכל מבחינה מקצועית, אבל לרמון אין לי טענה)

אייל הצפון 17 במרץ 2013

הכי קל להאשים את רמון. בקיץ לא היה אדם אחר שרצה לשים כסף על הפועל תל אביב. כמו שאמר גאידמק: "מחר אני נותן את הקבוצה, בחינם, אם רק יבוא אדם שיוכל לממן את התפעול השוטף."
חוק ביטוח הבריאות אינו טוב. אבל, וזה אבל גדול, ללא חוק בריאות כלל המצב היה גרוע הרבה יותר, וייתכן בהחלט שלא ניתן היה לחוקק חוק טוב יותר. כל הממשלות בישראל מאז חקיקת חוק ביטוח בריאות ממלכתית השקפה כלכלית נאו ליברלית (הממשלה של שרון, היא קצת יוצאת דופן), ובהשקפת העולם הנאו ליברלית אין הצדקה לחוק ביטוח בריאות לאומי. אובמה עד היום לא הצליח להעביר חוק ביטוח בריאות בארה"ב.
גילוי נאות: אני לא סובל לא את ההתנהלות של רמון בפוליטיקה ולא את הפועל תל אביב.

Comments closed