הלייקרס מפתים את האווארד עם תכנית טלוויזיה

דווייט הווארד בעיני הוא לא פרס גדול, יותר משקל עודף כבד

הכותרת שקראתם אכן נכתבה בעיתוני ניו יורק. האם הלייקרס באמת רוצים את האווארד, שחקן שכבר שיחק או שהה במדי הלייקרס כעונה, בגלל שהוא רוצה להיות כוכב על המסך הקטן?

*

דווייט האווארד הוא ה"פרס הגדול" של עונת הפרי אייג'נטס הנוכחית. משום מה עובדה זו ברורה לכולם, למרות שלעניות דעתי לפחות, העונה האחרונה של דווייט האווארד במיד הלייקרס לא מחזקת את ההנחה הזאת. דווייט האווארד אמנם הוליך ככוכב את המג'יק לגמר הNBA, אך מאז הפציעה, ולאור העובדה שלא שיפר ולו אלמנט אחד במשחקו במהלך כל הקריירה שלו, אני בספק שאנו נראה שיפור במשחקו בעונה הבאה. המגמה שלו כרגע היא מגמת ירידה, ובהשקעות אין דבר חשוב יותר.

אני לא חושב שדווייט האווארד הוא שחקן הציר הטוב בליגה, אפילו לא בחמישה הראשונים שהייתי בוחר בין השחקנים הגבוהים. עצם עובדת היותו פנוי, לא מצדיקה את ההימור הגדול בהחתמתו על חוזה מקסימום לארבע או חמש עונות. עצם העובדה שהלייקרס חושבים שאפשר לפתות אותו עם פעילויות שלא קשורות לכדורסל, מראות את סדר העדיפויות של האיש. הוא יודע להעביר מסר דרך סוכניו, שהוא מחפש סיטואציה שתוביל לאליפות, אך הרשו לי לפקפק בכל מילה שהאיש אומר, יתרה מכך, לא ממש התרשמתי שהאווארד מבין מה צריך בקבוצה כדי לקחת אליפות, הוא האיש שדאג להעיף את סטן ון גנדי שהביא אותו וחבורה של ארבעה שחקנים לא מרשימים נוספים לנצחון על קליבלנד ובוסטון, והגעה לגמר הNBA.

*

זה ההבדל הגדול בין הNFL לNBA. קווטרבק שהיה נראה כמו שדווייט האווארד נראה בעונה האחרונה, לא היה זוכה להרבה חיזורים בשוק הפרי אייג'נטס, אך בNBA התדמית, הפוטנציאל הפיסי, עדין מספיקים כדי שירדפו אחריך. אני חושב שהזוכה הגדולה בקיץ, תהיה הקבוצה שלא תחתים את האווארד.

images

האם באמת צריך מהפיכה בנבחרת ספרד?
רצה למרחקים – הכירו את מאור טיורי

65 Comments

יואב בורוביץ' 3 ביולי 2013

מאוד חשובה מה תהיה מידת המחויבות של הווארד לכדורסל. אבל בשנים האחרונות, במשך תקופות לא מעטות, הוא היה השחקן השני הכי בלתי ניתן לעצירה ב-NBA (ואני לא מתכוון בעיקר לנקודות, אלא לשילוב בין הגנה, ריבאונד ונקודות) לאחר לברון ג'יימס. לכן אני חושב שהוא פרי אייג'נט שכדאי לקחת עליו את הימור המקסימום. אבל מדגיש- זה הימור.

גיל שלי 3 ביולי 2013

אני לא בטוח שהוא השני הכי בלתי ניתן לעצירה, בכל מקרה זה היה לפני הפציעה שלו בגב. לארי ג'ונסון, אדם הרבה יותר מחוייב מהווארד, לא חזר אותו שחקן מפציעה דומה, והוא הוסיף אלמנטים של קליעה מרחוק למשחקו.
הווארד לא ישתנה אחרי כל כך הרבה שנים, לא נראה אותו פתאום מוסיף אלמנטים חדשים למשחקו, אני אישית לא הייתי לוקח את ההימור

בלעם 3 ביולי 2013

רק מתוך סקרנות: מי החמישה שהיית בוחר לפניו (לוקח פופקורן)?

גיל שלי 3 ביולי 2013

רד קצת למטה בתגובות, תראה רשימה ארוכה של שחקנים גבוהים ששיחקו טוב ממנו בעונה שעברה

בלעם 3 ביולי 2013

מסכים לגבי כל הצעירים שם, למעט גריפין. לפחות על פי הפלייאוף האחרון עושה רושם שהוא עלול להפוך להאווארד 2.

דני אילתי 4 ביולי 2013

שתן זה פיפי.

ניינר 3 ביולי 2013

גיל אני איתך-הוא הימור בסיכון גבוה ולא שווה את הכסף בכל מקרה.

yaron 4 ביולי 2013

הייתי מהמר עליו ללא היסוס בניקס :-)

אריאל גרייזס 3 ביולי 2013

מסכים במאה אחוז, לא הבנתי מה כולם רצים אחריו כאילו הוא זה שישנה את העתיד של הקבוצה, ראינו מה היה איתו בשנתיים האחרונות.
מה שכן, אני לא מסכים שזה ההבדל בין NBA ל-NFL, ההבדל העיקרי בין שתי הליגות זה שב-NBA, שחקן אחד הרבה פעמים יכול לשנות קבוצה ולכן רודפים אחרי השחקן הזה. כי כמה כבר פרנצ'ייז פליירס יש?

גיל שלי 3 ביולי 2013

בגלל זה כתבתי קווטרבק. נכון, לא יוצאים קווטרבקים טובים לשוק, אבל אפילו כשדרו בריז יצא, התייחסו אליו בחשדנות, שגוייה אמנם

אריאל גרייזס 3 ביולי 2013

זה לא היה בגלל איך שהוא היה (הוא היה מצוין בשנה האחרונה שלו בסן דייגו) אלא בגלל שהוא נפצע במשחק האחרון של העונה בכתף.

ניצן פלד 4 ביולי 2013

(גם כאן זה מקרה של שחקן אחרי פציעה)

עומרי 3 ביולי 2013

סימונס הקדיש לסיטואציית הווארד טור מעניין לפני חודש וחצי. אני מסכים שזו התאבדות להחתים אותו על הסופר-מקסימום של 120 מיליון ל5 שנים

למרות זאת, קצת הגזמת בהוצאה שלו מהטופ 5 של הסנטרים. רק על בסיס מסםרי העונה האחרונה, החלשה בקריירה מאז עונת הרוקי אולי, הוא נכנס לשם.

גיל שלי 3 ביולי 2013

אני לא רואה שום סיבה לחשוב שהעונה האחרונה היא לא הסמן המאפיין של מה שנראה הלאה.
הביג מן העדיפים עליו בעיני – מארק גאסול, רוי היברט, טים דנקן, פאו גאסול, בלייק גריפין, קווין גרנט, ברוק לופז, טייסון צ'נדלר בריא, יואקים נואה, ואלה רק מקצה ראשי, יש עוד הרבה

יואב בורוביץ' 3 ביולי 2013

אתה קצת נסחף ידידי. מארק גאסול לפני הווארד? קווין פאקינג גארנט? וגם לא צ'נדלר, נואה, דנאקן, גריפין ולופז. אולי היברט. והאולי גדול.

יריב 3 ביולי 2013

אני לא חושב שזה מקרה שמארק גאסול ראשון ברשימה הזו, הוא השחקן שצפוי להיות הכי טוב בשנים הקרובות. הווארד עושה לקבוצה שלו נזק עצום מהעונשין. כתוצאה מזה (בעיקר) הוא פשוט לא תורם מספיק התקפית. פאו גאסול לא צריך להיות ברשימה הזו, לגבי בלייק גריפין אני לא בטוח (אבל ממילא הוא לא סנטר), נואה די גבולי ואת גארנט ודאנקן לא הייתי מחתים על חוזים ארוכים, אבל חוץ מזה הרשימה סבבה. מארק גאסול, היברט, צ'נדלר ולופז בהחלט נראו טוב בהרבה מהווארד השנה. בעבר הוא היה טוב מכל אחד מהם, אבל בעבר גם אנדרו ביינום היה שחקן כדורסל.

ניצן פלד 4 ביולי 2013

הכל שאלה של כסף. בטח בתגובות לטור של גיל.

המקסימום שדוויט יכול לקבל הוא 88 ל-4 מקבוצות שאינן לייקרס. לייקרס יכולים לתת לו 118 ל-5. זה 22-23 מליון לעונה.

עכשיו, אם צריך לבחור בין היברט ב-60 ל-4 שנים (החוזה הנוכחי שלו, שקיבל לפני שנה, אחרי עונה טובה יותר מהאחרונה שלו, בה הצטיין בעיקר בפלייאוף), או דווייט ב-90 ל-4? אני הולך עם היברט.

אם צריך לבחור בין לופס ב-60 ל-4 לבין הווארד ב-90 ל-4? לופס. למרות שהוא לוקח חצי מהריבאונדים שלו, ושהווארד על רגל אחת שחקן הגנה עדיף.

אם צריך לבחור בין צ'נדלר ב-55 ל-4 לבין הווארד ב-90 ל-4? הבחירה היא צ'נדלר, שהוא כיום שחקן הגנה וריבאונד לא פחות טוב ממנו, ובטח שדמות עדיפה פי מליון.

בלייק גריפין – לא ברשימה כי הוא 4 ובשום פנים לא 5. ועדיין, אם הייתי צריך לבחור למי מהם לתת 118 ל-5, אז לגריפין.

גם נואה על 60, אבל ל-5 שנים. חוזה שאני חותם עליו עכשיו שלוש פעמים לפני שאני נותן להווארד 90 ל-4.

מארק גאסול קיבל 57 ל-4. האם אתה לוקח אותו עכשיו בעוד חוזה כזה, או אפילו 75 ל-5, או את דווייט ב-90 ל-4? גם כאן אני הולך עם מארק גאסול.

ומה עם הזקנים? באיזה חוזה היית מעדיף לקשור את עצמ עכשיו, בוא נגיד ואתה לייקרס? 118 ל-5 לדוויט, או 35 ל-3 לגאסול? אין שאלה בכלל מבחינתי. גם אם אני קבוצה אחרת, בה גאסול ישנה סיטואציה ויחזור להיות אחד משחקני הפנים המגוונים והיעילים בליגה, הייתי מעדיף לתת לו 35 ל-3 על פני 90 ל-4 לדווייט.

גארנט ודאנקן? למשחק אחד, אפילו לסדרה, או לפלייאוף – עדיין נלקחים לפניו. אבל כשמדובר על שחקן חופשי שאתה רוצה לתת לו חוזה ללפחות 4 שנים, אז הם נספרים אחריו כרגע.

אז כמה סנטרים ספרתי לפניו כאן? 5 על בטוח, גריפין גם (בתנאים שווים אני מעדיף אותו), גאסול-גארנט-דאנקן מבוגרים מדי כדי להילקח בחשבון ברצינות פה.

הגאון 4 ביולי 2013

אתה טועה! הם אולי יותר "שווים" אבל הם לא יותר "טובים" גיל הכתב רשם שיש חמישה יותר טובים וזה לא נכון! היברט, צ'נדלר וכל הרשימה ב80 ל 4 שנים והאוורד ב80 ל4 שנים ברור שהאוורד!!! ללא ספק בכל!

Tal 4 ביולי 2013

אני חושב שבין כל מי שכתבת, היחיד שהייתי מעדיף בקבוצה על פני הווארד (בשיקלול עם המשכורת שהוא נוגס בתקציב) הוא מארק גאסול, ואולי אולי רוי היברט, למרות שהוא אחד השחקנים הכי חלשים מנטלית בליגה לטעמי.

ברוק לופז לא יודע לעשות הגנה והוא ריבאונדר מביש ביחס לעמדה ולגודל שלו, טייסון צ'נדלר הוא מגן מצויין אבל מאוד אנמי בהתקפה, נואה סנטר טוב גם בריב' וגם בהתקפה, אבל הוא שביר ולא מאוד דומיננטי ולאף אחד מהרשימה הזו אין קמצוץ מאבק הכוכבים שדוויט האוורד משיר אחריו, וב-NBA זו תכונה חשובה מאוד.

אני חושב שהשנתיים וחצי האחרונות היו מזעזעות להאוורד (הוא היה מצויין בתחילת העונה האחרונה באורלנדו, אבל נפצע באמצע העונה), אבל לפניהן הוא היה היורש הבלתי מעורער של שאק בליגה, ואני מאמין שהיכולת והדומננטיות הפיזית עדיין שם.

אלל 4 ביולי 2013

בלייק גריפין, צנדלר נואה?
מה אתה מסתבלט?
אתה לא רציני אני מקווה.
אם כבר שחקן שלא שווה את כל הדיבורים עליו זה גריפין. אוברייטד מטורף. עכשיו נואה זה הסנטר הכי מוגבל התקפית בליגה לדעתי, וצנדלר הגנתית מצוין אין ספק, אבל התקפית, הוא יכול לשים סל רק בהליופ או משהו.

אלעד 3 ביולי 2013

אם אתה מצליח לצאת מראיית הפנטזי (הוא שווה כך וכך נקודות וכך וכך ריבאונדים) התרומה המשוקללת של האוורד היא שלילית. שחקנים כמו גאסול ונואה מלכדים סביבם קבוצה. האוורד מפזר אותה.

עומרי 3 ביולי 2013

לא מדובר על קריירות – היית מעדיף לצרף לקבוצתך את דאנקן בן ה-37 או גארנט בן ה-38 על פני הווארד בן ה-28?
גם בלייק גריפין וברוק לופז זו העדפה קצת מוזרה.

להווארד יש בעיה בגישה. חסר לו SWAGER ויכול מאוד להיות שהוא לעולם לא ינכס כזה. בנוסף, הגב שלו הוא בעיה.

אבל אני לא מסכים לטענה שהוא איזה סוג של סרטן בחדר ההלבשה. כבר הודגם איך בסיטואציה הנכונה הוא יכול להביא להצלחות ענק.

הוא לא שווה 120 מיליון ל-5 שנים. אבל הייתי מעדיף לשלם לו 80 מיליון ל5 שנים מאשר לשלם אותם לרוב גבוהי הליגה, פרט להיברט הצעיר והנחוש יותר, ולנואה שהוא שחקן מאושד מיוחד.

אלעד 3 ביולי 2013

you can't teach intangibles

גל דגון 3 ביולי 2013

גיל, יש לך טעות אחת. זה לא ואן גאנדי שהביא את האוורד וארבעה שחקנים בינוניים לגמר, זה האוורד שהביא את ואן גנדי ואותם ארבעה לגמר. הקיפו אותו שם בשחקנים שקולעים שלשות אבל לא שומרים ולא לוקחים ריבאונדים, והוא כמעט במו ידיו הפך את הפרטאץ' הזה לקונטנדרית.

אין שום דבר טוב יותר כרגע לעשות עם מקום תחת תקרת השכר מללכת על האוורד. זה הימור, אבל הימור סביר. סביר יותר מטאנקינג עבור וויגינס, לדוגמה.

גיל שלי 3 ביולי 2013

ון גנדי לקח את דוויין ווייד בתור רוקי, אודום וקארון בטלר לסיבוב שני בפליאוף והפסד צמוד לאינדיאנה בשיאה. שנה אחר כך קובי עם אודום וקארון בטלר כמעט לא הגיע לפליאוף (אם הגיע, לא זוכר כרגע), עכשיו, ברור שווייד בתור רוקי יותר טוב מקובי בשיאו כשחקן קבוצתי, אבל כנראה גם לון גנדי היתה השפעה מסויימת

אלעד 3 ביולי 2013

גל, יש לך טעות אחת. זה ואן-גאנדי שהבין בדיוק מה שיש לו מתחת לידיים, בנה קבוצה סביב היתרונות של האוורד ולא החסרונות שלו, והצליח להוביל אותם לגמר.

גל דגון 3 ביולי 2013

גיל, אני לא אומר שואן גנדי אינו מאמן טוב, הוא מאמן מצויין (לטיעון שלך עצמו עדיף שאני לא אתייחס.) אבל כשיש לך סנטר שעושה לבדו הגנה של קבוצה שלמה, וכל פעם שהוא מקבל כדור בפוסט חייבים להביא עליו עזרה, לא צריך להיות גאון הדור בשביל לבנות סביבו קבוצה מצליחה.

אלעד – זה כמו להגיד שספולסטרה הבין בדיוק מה יש לו מתחת לידיים ונתן ללברון לעשות הכול. גאוני. שניהם צריכים לקבל פרס נובל לאימון.

אלעד 3 ביולי 2013

כל כך, כל כך, לא נכון. ללברון אפשר להגיד – קח את הכדור, תייצר משהו. להווארד, אם תגיד את זה, תקבל קבוצה של 40 ניצחונות. ואן גאנדי עשה אחרת לגמרי, בדיוק מה שתיארת רק בהבנה לקויה. הוא ידע שהווארד מספיק פריק כדי לסגור את הצבע ולקחת ריבאונדים לבד, ובהתקפה פה ושם לתקן החטאות. הקיף אותו בסוללה של קלעים שחדרו והוציאו, קלעו שלשות ושמרו על הפרימטר. כל מי שחדר נתקל בהווארד (בשיאו באותה תקופה). ותמיד היו סביבו 4 שחקנים שקולעים שלשות, כולל הפאוור פורוורד (ריאן אנדרסון או רשארד לואיס).
מאמן אחר היה שם אותו בפוסט, מזין אותו בכדורים, ומקווה שייצא מזה משהו. לא היה יוצא כלום. הוא שחקן התקפה מאוד מוגבל.

אלעד 3 ביולי 2013

מאוד חשובה הסיטואציה שבה הוא יהיה. באורלנדו היה לו מאמן שהצליח למקסם את היתרונות שלו (אתלטיות, הגנה טובה, ריבאונד מצויין), הקיף אותו בחבורת קלעים, שם אותו במרכז ההגנה, והביא חבורה של שחקנים לא מדהימים לגמר ה-נ.ב.א. משום מה האוורד החליט לפרק את החבילה הזו. כנראה היו הרבה שזימזמו לו באוזן ש"הוא צריך לקבל יותר כדורים", "לזרוק יותר לסל", "לקבל יותר כבוד", ועוד כל מיני שטויות שרצות ב-נ.ב.א ומחריבות קבוצות.
הסיכוי שהקבוצה שתחתים את האוורד תדע למקסם את יכולותיו, הוא נמוך. בעיקר כי רוב המאמנים בליגה לא יצליחו לעמוד באגו ובלחץ ההנהלה. דוויט האוורד, יש להכר בזה, הוא רול-פלייר. עם הפוטנציאל להיות הרול-פלייר הטוב בהיסטוריה. אבל בליגה הזו דורשים שהוא יהיה כוכב. ועל המשבצת הזו אני מסכים עם גיל – הקבוצה שתחתים אותו יותר תפסיד מתרוויח – גם כלכלית וגם מקצועית.

יריב 3 ביולי 2013

דוויט הווארד היה בשיאו כוכב, הבסיס לקבוצה, רק לא כזה שקולע המון נקודות (קולע הרבה, אבל לא המון).להגיד שהוא רול-פלייר בגלל שההתקפה לא עוברת דרכו (אם כי בהחלט מתבססת על נוכחותו) זה פשוט לא נכון – כמו להגיד שביל ראסל היה רול-פלייר.

אלעד 3 ביולי 2013

ביל ראסל הבין מה עליו לעשות כדי שקבוצתו תצליח. האוורד לא מבין, או שהוא מבין ומתעקש לעשות הפוך.

אלעד 3 ביולי 2013

סליחה – הכי חשוב: ביל ראסל היה מנהיג.

יריב 3 ביולי 2013

ובכל זאת, כשהתפקיד שלך הוא מה שמגדיר חצי מהמשחק של הקבוצה (ההגנה), אתה לא רול-פלייר. באורלנדו הווארד היה השחקן השני הכי מרכזי לקבוצה שלו בליגה (באותה תקופה, אחרי לברון). אני לא משווה את הווארד לראסל ולא אומר שהווארד יכול להיות שחקן שסוחב קבוצה לאליפות (הוא יכל, לא היה חסר הרבה לאורלנדו בשביל אליפות ב 2009, אבל אין בטחון שהוא יוכל גם בעתיד), מה שאני אומר הוא שהוא בהחלט היה כוכב באורלנדו. אגב, הרבה כוכבים ב NBA לא מנהיגים. חלק מהם גם לא יודע בעצמו מה לעשות כדי לעזור לקבוצה, הבעיה של הווארד באורלנדו היתה (בין השאר) שהוא סירב להקשיב למי שידע.

איציק 3 ביולי 2013

יריב, האוורד הוא FINISHER. יותר טוב, פחות טוב אבל זה מה שיש לו בהתקפה. יש לו יכולת פינוי מקום ואתלטיות ואז הסיום בדאנק. יש לו מיגוון מאוד מוגבל של תנועות ויכולת סיום לא רכה במיוחד. כל זה מספיק לו למספרים יפים כשמוסיפים את התיקונים שהוא מבצע. העיניין הוא, שהוא לא חלק מההתקפה. הוא לא שחקן פיק-אנד-רול טוב כל-כך (סביר, ולא יותר), הוא לא שחקן שההגנה תנוע סביבו והוא יוציא מסירה לשחקן פנוי או שחקן חותך. כלומר אם בונים עליו זה כתחנה אחרונה, וזה די בעייתי לקבוצה שרוצה לרוץ לאליפות. ובתגובה זו התייחסתי אליו רק בפן של שחקן התקפה. יש דברים יותר בעייתיים אצלו.

יריב 3 ביולי 2013

שמע, הוא היה יסוד של קונטנדרית. הוא שחקן מוגבל, אי אפשר לבסס עליו את ההתקפה ובכלל אי אפשר שהכדור יהיה אצלו לאורך זמן במהלך ההתקפה (כמה קשה לקלוע מהעונשין?). עם זאת, כשבונים את הקבוצה בדיוק סביבו – תופרים אותה כדי לפצות על החסרונות שלו (בהתקפה) ולהמשיך לקבל את היתרונות ההגנתיים שלו, מקבלים קבוצה של 60 נצחונות (למעשה 59, פעמיים) בלי שום שחקן גדול נוסף. למעשה, השחקן הכי טוב בקבוצה ההיא חוץ מהווארד היה המחליף שלו…

היום, בכל מקרה, הוא לא מפגין את אותה יכולת. לא בהגנה (מסביב לטבעת), לא בהתקפה, אפילו לא בקליעות עונשין. על דווייט הווארד שראינו העונה לא הייתי בונה קבוצה. מצד שני, אם ללייקרס יש סיבה טובה להאמין שהוא יחזור ליכולת שלו מלפני שלוש שנים….

איציק 3 ביולי 2013

אל תשכח שאז האגו שלו היה קטן יותר. עכשיו אתה לא יכול לשחק כמו אז כיוון שהוא רוצה הרבה יותר כדורים. כול עוד קובי פצוע אולי זה אפשרי, אבל איך זה יתבצע כשקובי יחזור…

אלעד 3 ביולי 2013

יריב, כשאתה אומר שהוא היה יסוד של קונטנדרית (ובצדק), אתה מתעלם משני דברים:
א. הוא כבר לא אותו שחקן
ב. מי שהפך אותו ליסוד הזה היו האנשים מסביבו, בעיקר המאמן. ברגע שהוא התחיל עם השטויות של ה"סופרמן" ולהיות סוג של מותג, הוא כבר לא נמצא במקום שהוא היה בו לפני 4-5 שנים.
אין שום סיכוי שהוא יחזור להיות האוורד של אורלנדו לפני 6 שנים, ולכן אין שום היגיון להוציא עליו כמויות של כסף.

יריב 3 ביולי 2013

זה בדיוק מה שנראה לי כנעלם הגדול. נראה שיש לו עדיין את היכולות שהפכו אותו אז למה שהיה (אם כי קשה לומר בוודאות), השאלה היא האם הוא יהיה מוכן לחזור לשחק בצורה המתאימה (ובמידה פחותה, אם הוא יכול לעשות משהו בעניין העונשין). בכל מקרה, רול-פלייר הוא לא יהיה. לזה הוא בוודאי לא יהיה מוכן, ותהיינה עוד קבוצות שמוכנות להמר עליו בשביל הסיכוי שיצליחו לבנות איתו קבוצה מתאימה.

אגב, עניין סופרמן לא ממש שייך לכאן. ההופעה שלו כסופרמן בתחרות ההטבעות, למשל, היתה ב 2008, בתחילת השיא שלו. הבעיה היא לא בעיית אגו כללית, אלא שנראה שהוא חושב שבגלל היותו כוכב (יסוד של קונטנדרית, כאמור) התפקיד שלו צריך להיות תפקיד סטנדרטי – להיות במרכז ההתקפה.

אלעד 3 ביולי 2013

היכולת שלו היא לא הבעיה, עוד יש לו את היכולת. אבל הוא מעולם לא היה שחקן שאפשר לבנות סביבו קבוצה, במובן של שחקן שהכל סביבו. כשאני קורא לו רול-פלייר, אני מתכוון שהיה לו תפקיד מאוד מוגדר בקבוצה של אורלנדו, תפקיד שבו הוא מיקסם את יכולותיו. לפי מה שראינו מאז, בקונסטלציות אחרות האוורד פשוט לא אפקטיבי. הוא לא שחקן שאתה מלעיט בכדורים, או שמטריף את חבריו לקבוצה. הוא סוג של לארי סנדרס (רק הרבה יותר טוב בכל זאת…). סופר אתלטי, ריבאונדר מעולה, יכול לסגור את הצבע כשנחה עליו הרוח. הוא לא יותר מזה.

יריב 3 ביולי 2013

הוא גם מאוד יעיל עם הכדור כשהוא מקבל אותו קרוב לסל. בכל מקרה, זה מספיק כדי שאפשר יהיה לבנות עליו קבוצה. אף אחד לא עושה הכל טוב, תמיד צריך לתכנן את הקבוצה כך שהשחקנים ישלימו אחד את השני. הווארד (בריא) יוצא מן הכלל בדברים שהוא עושה. אם יש לך את היכולת לבנות קבוצה בצורה שתתאים לו, שווה להאבק עליו. אם כשאתה אומר רול-פלייר אתה מתכוון לזה שיש לו סט מצומצם יחסית של יכולות, אתה צודק, אבל הוא לא שחקן שאתה מביא בשביל למלא תפקיד, הוא שחקן שאתה מתכנן את האסטרטגיה שלך סביבו (קודם כל כי הוא דורש שכר מקסימום, אתה לא יכול לשלם למישהו שכר כזה אם אתה לא מתכנן את בניית הקבוצה שלך בהתאם).

אסף 3 ביולי 2013

הווארד הוא שחקן ההגנה הטוב ביותר בליגה בעשור האחרון (בהפרש ניכר ).
הוא שווה להגנה מה שדוראנט שווה להתקפה ( ורק לשם ההשוואה, הוא מתקיף טוב בהרבה מדוראנט כמגן ). עם כל הביקורת על חוסר המיומנות ההתקפי שלו, הוא תמיד בין 5 הסנטרים המובילים מבחינה התקפית, אז הוא בקלות הסנטר הטוב בעשור האחרון ( דאנקן 4, כן? ).
וזה לא שחקן פנטאזי: הוא סחב קבוצה מוגבלת מאוד מבחינת כישרון לגמר. מאז תחילת המאה, אייברסון ולברון הם היחידים שהביאו קבוצות כל כך לא מוכשרות לשלב הזה.
קצת קשה לזכור את זה היום, אבל בשנה שעברה אורלנדו סיימה במקום ה – 6 במזרח. השנה – מקום אחרון. מעניין איך זה קרה.

אז כן, הוא שווה חוזה מקסימום.

ואין לי מושג איך היברט הפך לסנטר הנחשק בליגה. הוא נתן סידרה טובה נגד צ'נדלר מתאושש מפציעה, וסידרה טובה נגד קבוצה בלי סנטר. זהו.
נואה, לופז, צ'נדלר, ומארק גאסול – את כולם הייתי לוקח לפני היברט. ואת הווארד לפני כולם.

אלעד 3 ביולי 2013

אסף, ראית את ההגנה של הלייקרס בשנה האחרונה? ראית את הטיילת שהייתה שם בתוך הצבע?
האוורד שחקן הגנה מצויין. אבל הוא לא מנהיג של הגנה. איפה ההשפעה שלו על משחק ההגנה הקבוצתי ואיפה זו של מארק גאסול ונואה, רק לשם דוגמא. באורלנדו ההכנה הונדסה עבורו והוא היה מצויין. אבל לזקוף לזכותו את כל הקרדיט זה עוול למאמנים.

אסף 4 ביולי 2013

אני נוטה להקל עם הווארד, כי הלייקרס של השנה לא נראו כמו שהיו צריכים להיראות בשום אספקט של כדורסל.

אבל תראה, הבנאדם זכה 3 פעמים רצוף בתואר שחקן ההגנה של השנה, והוא בערך באמצע הקריירה. ( מובילים: בן וולאס ומוטומבו עם 4 זכיות כל אחד – לא מופרך שיעבור אותם ). הוא מגן טוב ברמה היסטורית.
אני מאוד מעריך את נואה וגאסול כשחקני הגנה, אבל צריך לזכור שבממפיס שיחקו השנה טיישון פרינס וטוני אלן, ושיקאגו היא קבוצה עם אוריינטציה הגנתית מאוד חזקה. אני לא זוכר באורלנדו מגן טוב במיוחד לידו, אז אולי ההשפעה שלו על ההגנה הקבוצתית היא בעיקר בזה שאורלנדו ספגה מעט נקודות. אם תרצה – הוא חוסם גם סנטרים וגם גארדים.

אלעד 4 ביולי 2013

תקל איתו כמה שתרצה, אם הוא שחקן הגנה ברמה היסטורית, אין מצב שההגנה שהוא עומד במרכזה תיראה ככה. אגב, כל התארים האלו של שחקן הגנה וכו' הם פיקציה ונוטים לתת אותם לסנטרים שמציגים נתוני ריבאונדים וחסימות טובים, או לגארדים שחוטפים הרבה (ולא סופרים להם את הפעמים שההימור שלהם לא משתלם והם מקבלים סל קל). שחקן הגנה טוב לא נמדד בסטטיסטיקות. ההגנה של האוורד נובעת מהאתלטיות והנתונים הפיזיים שלו. לא מאיזו ראייה יוצאת דופן וסידור כל השחקנים סביבו. אז כן, לדעתי גם ככזה הוא אובררייטד.

Martzianno 3 ביולי 2013

כתבתי את זה לא פעם מעל גבי במה זאת ואחזור ואכתוב זאת שוב:
דווייט הווארד הוא אנטי שחקן. כן, כן. אנטי שחקן. הוא מסמל בעיניי את כל מה שחולה בליגה הזאת.
לא הייתי לוקח אותו לקבוצה שלי גם אם הוא היה השחקן היחיד בליגה והמשחקים היו אחד על אחד.
הוא לא מחויב בשיט, הוא סוג של פריק אוף נייצ׳ר אבל לא מעבר לזה.
הוא בטוח שהוא סוג של כוכב, אבל יש לו כריזמה של טוסטר משולשים.
גם שאק היה לץ, אבל לץ בלתי ניתן לעצירה במגרש. הווארד הוא סתם ליצן.
כל קבוצה שיגיע אליה באופן אוטומטי הסיכויים שלה לאליפות יורדים.
רוצה לומר: לא אוהב אותו במיוחד…

MOBY 3 ביולי 2013

אתה יכול לחדד?
:)

שניר 3 ביולי 2013

+1

ליבר 3 ביולי 2013

אם הווארד חותם בלייקרס הוא פשוט מחרבן גם לו וגם להם את העתיד.
הלייקרס יתקעו עם החוזה המנופח שלו ל 5 שנים ולא יצליחו לבנות כלום.
הווארד סתם יתקע שם וילך לעשות פרסומות וסדרות טלוויזיה במקום לשחק כדורסל.
האופציה הכי טובה שלי היא יוסטון. עם הארדן, פארסונס אסיק ולין יש לו שם סיכוי לא רע בכלל להגיע לגמר ה NBA .
וגם מבחינת יוסטון זו החתמה טובה. אומנם הרבה כסף אבל "רק" ל 4 שנים. וכשאתה בונה קבוצה לאליפות מיידית זה בסדר. עדיין יישאר מקום להתים קלעי שלשות טובים (כספי?) ועוד רול פליירס למיניהם.

עומרי 3 ביולי 2013

כך או כך זו לא תהיה קבוצה לאליפות, ובטח שלא מיידית.

כדי שזה יקרה הווארד יצטרך לחזור לרמתו ב-2010 יחד עם שיפור גדול בניהול המשחק של הארדן וביעילות שלו והתקדמות משמעותית של פארסונס.

איציק 3 ביולי 2013

קבוצה לאליפות, קלעי שלוש וכספי כהחתמה משלימה. זה נשמע יותר משונה מהחתמתו של הווארד. כספי הוא לא שחקן משלים בשביל לרוץ לאליפות ובטח לא משלים לקליעה משלוש. כספי צריך קבוצה עם ציפיות ל-20-30 נצחונות לעונה ומאמן שמחליף הרבה שחקנים כדי שיגיע גם אליו. בכול מקרה אהבתי איך הצלחת לשלב את הווארד וכספי בתגובה אחת, לקבוצה אחת, ועוד עם כוונות אליפות.

דרור 3 ביולי 2013

הבעיה הכי גדולה של הלייקרס היא במאמן ולצערי אני לא רואה אותם מודים בטעות ומעיפים אותו. הוא לא מתאים לסגל שחקנים הזה וזה היה ברור וידוע מראש עוד לפני שהוא אימן משחק אחד.

קובי 3 ביולי 2013

הלייקרס הולכים על מה שיש עכשיו.
את הסנטרים האחרים שטובים בליגה הזאת לא ניתן להשיג עכשיו.
לקופצ'אק יש חלון הזדמנויות של עוד שנה-שנתיים להשיג אליפות,
והוא ישים את כל הביצים בסלסלה למטרה הזאת(גם אם הביצים לא הכי טובים).
מה שכן הבעיה היא פחות בשחקנים בקבוצה הזאת ויותר במאמן.
משום מה הם התאהבו בדאנטוני,ולדעתי עד שהוא לא ילך הסגל הזה לא יגיע לכלום.

גיל שלי 3 ביולי 2013

תסביר לי בבקשה איך הלייקרס לוקחים אליפות, קובי חוזר מפציעה בלי שום השפעה? דוויט הווארד מגלגל את מכונת הזמן אחורה, ויש לך פתאום קלעי 3 מסביבו, תסביר לי.
רק לידיעה, דן מרינו לדוגמה חזר מהפציעה של קובי בלי יכולת תזוזה בכלל.

גיל 3 ביולי 2013

הווארד הוא השחקן הכי אנדראצ'יבר מבין השחקנים הגדולים אי פעם, שחקן מעייף ומעצבן שהלוואי שיחתום בלייקרס כי טוב לא יצא מזה. הוא רוצה להיות השחקן המרכזי בקבוצה אבל מצד שני לא מוכן לעשות זאת להשקיע ולהנהיג אלא מנסה לעשות את המינימום האפשרי ושכולם יעזבו אותו במנוחה. בכל קבוצה מתברר ששחקנים שם שונאים אותו ולחתום בקבוצה שלישית תוך שלוש שנים זה רע מאוד. מה שאני לא מבין זה העיסוק האובססיבי של הציבור באיש.

גיל שלי 3 ביולי 2013

אני בהחלט מאחר הצלחה ללייקרס במאבקם, שיצליחו להחתים אותו על חוזה מקס לחמש שנים, הלוואי.
נראה שהבן של דוקטור בס לא יותר טוב מהבן של סטיינברנר

איציק 3 ביולי 2013

להווארד יש הרבה חסרונות במשחק שלו, במיוחד בהתקפה אך יש לו גם יתרונות רבים. החסרון הגדול ביותר של הווארד מבחינתי אינו ביכולת המשחק שלו כי אם ברעש השלילי סביבו. יותר מידי רעש הוא מייצר. אם לא יקרה זה אני אלך; אלך לאן שטוב לי; אני חושב על עתידי; לא מבסוט מא'; אם ב' יעיד נגדי אני לא פה. זה שחקן שלא מחוייב לקבוצה הרבה לפני תום החוזה, כל דבר שלא כרצונו יוצא מייד החוצה. זה רע לאוירה בקבוצה, זה רע לתפקוד הקבוצה. הודעות המחויבות שיוצאות אחרי זה הם לא יותר מפאתטיות ולא תורמות לשום שיפור. לא היתי מכביס שחקן כזה לחדר ההלבשה שלי, לו היה לי חדר הלבשה.

גרי 3 ביולי 2013

יש כאן אמירות מאוד נחרצות, בפוסט ובתגובות, לגבי הווארד.

בשיאו – אחד השחקנים המרשימים ביותר פיזית שיצא לי לראות.

עתידו – חזרה לפיזיות, בתוספת ניסיון שצבר+שיפור מינימלי בכמה קטגוריות, בדגש על עונשין (שקשורה גם בניסיון ומצב-רוח). משהו כמו יאו מינג של אחרי הפציעה הראשונה.

או התדרדרות פיזית שמצטרפת ליכולת מנטלית בעייתית שמורידה אותו מדרגת שחקן פרנצ'ייז לשחקן משלים שפצוע רוב הזמן ואיבד במו ידיו את היתרונות שאלוהים נתן לו. משהו כמו שון קמפ בזמנו.

לפי השנתיים האחרונות שלו, נראה קל להמר על האופ' השנייה. מצד שני, הוא אמור להיות מין נוצרי טוב כזה, ובסך-הכל בחור חיובי וסוס-עבודה רציני.

הפחד לראות את הווארד מממש את הפוטנציאל בטקסס יכול לגרום לכל אחד, בטח לבאס JR, לעשות דברים משונים.

TYOMA23 4 ביולי 2013

וואו כמה שאני מסכים עם כל מילה..מה שאהבתי שמעט אנשים שמים עליו דגש זה שהווארד לא שיפר את המשחק שלו בשום דבר! במהלך הקריירה וזה משו שהNBA עובד עליו ללא הרף עם השחקנים וזה פשוט מדהים.. שחקן התקפה בינוני ומוגבל מאוד ושחקן הגנה שנשען על היכולות האתטיות המפלצתיות שלו אבל לוקה מאוד בהבנת המשחק ובקריאת מצבים הגנתיים.. ומי שלא שם לב בלייקרס הוא לא בדיוק אטם את צבע.. אוברייטד בטירוף.

אריאל 4 ביולי 2013

הרבה דברים נכונים נאמרו פה אבל גם הגזמות.
נכון, הווארד של אחרי הפציעה זה לא הווארד של לפני. ההבדל העיקרי הוא שהווארד של אחרי הוא לא פרנצ'ייז פלייר. לבנות את הקבוצה סביבו כשהוא השחקן הכי טוב לא יעבוד. זה עבד באורלנדו כי (1) הוא היה טוב יותר, (2) היום זה כבר לא מספיק, מאז ההתחברות של לברון, וויד ושות' לא מספיק כוכב אחד בשביל אליפות.
מה שכן הווארד יכול לעשות זה להפוך קבוצה טובה למעולה (=קונטנדרית). בגלל זה הוא צריך ללכת לגולדן סטייט, אם הלייקרס יסכימו לאיזה סיין אנד טרייד תמורת בוגוט + ג'פרסון/ביידרינס (לא בטוח שזה רעיון כזה רע ללייקרס שיקבלו בירד רייטס על בוגוט שמסיים חוזה), או ליוסטון. שתי הקבוצות האלה מספיק טובות, עם קליעה טובה מבחוץ ועם גארדים שיכולים להוביל גם בלעדיו. שלא לדבר על האופציה של סיין אנד טרייד עבור סמית' שאולי יצטרף גם ליוסטון. בשתי הקבוצות האלה ההגנה תשתפר משמעותית אם יבוא והוא יהיה (עוד) אופציה בהתקפה ולא ה-אופציה. במצבים כאלה, הווארד יפרח ושתי הקבוצות יכולות ללכת רחוק, הכי רחוק…

תום 4 ביולי 2013

גיל, צר לי, אני מכבד את דעתך, אבל היא פשוט לא מבוססת.
האוורד סיים את העונה האחרונה כמלך הריבואנד של הנ.ב.א., וזאת בעונה בה ניכר היה לכל, שהוא משחק בהילוך שני, בזמן שהוא מתאושש מהניתוח שעבר בקיץ הקודם
האוורד לקח קבוצה של שחקנים בינוניים פלוס לגמר הנ.ב.א. (ועבר בדרך את לברון)באורלנדו. סטן ואן גנדי, העיד עליו לא פעם, שהוא אחד השחקנים הכי קשוחים שאימן בחייו (והרחיב כי האוורד שיחק כמעט שנה וחצי, בה שלט לחלוטין בצבע, עם הפציעה הטורדנית בגב)
אפשר להיכנס לרזולוציות של כמה באמת כדאי לשים על האוורד, אבל, לדעתי, כל קבוצה בה ישחק (מלבד הלייקרס עם הסגל הנורא שלהם), הופכת להיות מועמדת לאליפות בשנייה שהוא חותם. יש עוד שחקן כזה בשוק הפרי אייג'נט?
לפעמים אנחנו נותנים לרגשות הבסיסים שלנו כלפי שחקנים או קבוצות לעוור אותנו בפני המציאות….

אלעד 4 ביולי 2013

נו, אז הוא לקח הרבה ריבאונדים. מה זה אומר? תסתכל על שאר השמות ברשימה הזו ותגיד לי אם הם שווים 100 מיליון דולר. רג'י אוואנס, ווצ'ביץ'…
עזוב מספרים, ותסתכל על עובדות. ראית את הלייקרס בשנה האחרונה? את אורלנדו בשנה לפני כן? באיזו נקודת זמן הן נראו לך כמועמדות לאליפות? באיזו נקודת זמן הסתכלת על האוורד והוא נראה כמו שחקן מדהים שכל קבוצה חייבת שיהיה לה כזה?

גיל שלי 4 ביולי 2013

תום – אין לי שום רגשות כלפיו. ייתכן ולגולדן סטייט כדאי להחתים אותו אם הוא יסכים לשחק שם כמו באורלנדו, ואם הוא במקום לנפח שרירים יתחיל לעשות יוגה כדי להתמודד עם הפציעה בגב ככמו דייוויד רובינזון לפניו. מה ללייקרס יש לעשות איתו? מה אם ההווארד שראינו בשנה האחרונה זה מה יש?

זוהר 4 ביולי 2013

לא מבין את ההתעקשות הזו על הווארד מבחינת הלייקרס, איגוואדלה חופשי ויחתום בפחות כסף מהסופר מקסימום של הווארד, ואני בטוח שיהיו עוד שחקנים שירצו לבוא ללייקרס בפחות כסף מהווארד הפצוע והאוברייטד (בשלוף עולה לי מונטה אליס לראש שאפשר יהיה לעשות עליו סיין אנד טרייד).
ההילה שסביב הווארד פשוט מעבירה אנשים על דעתם.

7even 4 ביולי 2013

מונטה אליס?
זה שמשחק רק בצד אחד של המגרש?

זוהר 4 ביולי 2013

שחקן חופשי, ללייקרס יש כסף, יכולים להחתים אותו ולעשות עליו טרייד.
חוץ מזה בנסיבות מאוד מסוימות יכול לעזור להם בזמן שקובי בחוץ.

Comments closed