ליגת שוקי ההון – מתי יאיר לפיד יהפוך לשר אוצר

בגיע הזמן ששר האוצר שלנו יפסיק להיות דובר משרד האוצר, ויתחיל לנהל אותו

כל אדם זקוק לתקופת הסתגלות בתפקיד. כל מאמן כדורגל שיקח על עצמו את התפקיד בברצלונה לדוגמה, יזדקק לזמן רב כדי להבין את הסביבה בה הוא נמצא, את סגנון המשחק של הקבוצה, ואז יזדקק לזמן נוסף על מנת להתאים את הקבוצה לסגנון הפרטי שלו, או להיפך להתאים את סגנונו האישי לזה של הקבוצה. במקרה זה אני מניח שברצלונה יקחו מאמן אשר יש לו נסיון קודם בכדורגל, ולא עיתונאי המכסה את הפוליטיקה בספרד, אך עדין המאמן יזדקק לזמן רב.

היתרון הגדול של טיטו וילנובה היה ההמשכיות בתפקודו, הוא היה בשר מבשרה של הקבוצה בכל התקופה תחת גווארדיולה, כך שפרק הזמן של ההסתגלות יועד להסתגלות לתפקיד החדש, ולא לכל שאר הדברים המצויינים מעלה.

כמובן שיאיר לפיד אינו דומה בתפקידו למאמן הקבוצה, תפקיד המאמן במשרד האוצר שמור למנכ"ל המשרד, יאיר לפיד הוא המקבילה של רוסל בברצלונה, כלומר עליו להגדיר את מדיניות האוצר, ולצפות ממנכ"ל המשרד ליישם אותה בצורה הטובה ביותר.

*

רוסל לדוגמה החליט לשים דגש גדול על אגדת הייצור הפנימי של השחקנים. מדיניות הרכש שנגזרה מהחלטה זו העדיפה רכישה של שחקנים שעברו בקבוצה בשלב צעיר בקריירה שלהם, והשלמת הסגל בהחתמות יקרות של שחקנים בודדים, שחקנים אשר יתאימו לתזה של הקבוצה. למרות שרוסל לא בחר את השחקנים, הוא השפיע מאוד על הבחירות של זוביזרטה, בעצם הגדרת המדיניות.

עברו כבר כמה חודשים, ואני מחכה להבין מה המדיניות שיאיר לפיד מבקש מפקידי האוצר ליישם. רמז, מדיניות של שר אוצר לא יכולה להיות מוגדרת, מתן גב מלא להחלטות הפקידים, לשם כך לא נחוץ לנו שר אוצר. על מנת לגבש מדיניות, הייתי שמח אם שר האוצר היה משתמש בזמן שעבר מאז הבחירות, לא בהופעות דוברות של המשרד בכלי המדיה השונים, אלא בלימוד רציני של המטרייה בה הוא פועל. התירוץ של חוסר ידע מקצועי לא תופס פה, בן גוריון לא היה מומחה צבאי בעת מלחמת השחרור, ועדין היתה לו השפעה קריטית על ניהול המלחמה. לינקולן ניהל את מלחמת האזרחים בארצות הברית, לאחר שהבין שהגנרלים שלו הם חדלי אישים, כמובן רק לאחר שלקח לעצמו את הזמן ללמוד את רזי המלחמה.

*

יאיר לפיד משאיר רושם של איש בעל יכולות, חבל שהוא משקיע את היכולות שלו בדברור בלתי פוסק של אי ההחלטות שלו, בניגוד להשקעת היכולות שלו בלימוד ובגיבוש דעתו בנוגע לניהול המשרד עליו הוא מופקד.

אם אני הייתי זוכה לראיין את שר האוצר, לא הייתי שואל אותו את השאלות שהוא זוכה להן. השאלה של האם הוא מבטיח שהוא לא יעלה מיסים ב2014 היא שאלה דומה למי שמבקש מפאולו סוזה להבטיח העפלה לשלב הצ'מפיונס ליג. הגיע הזמן לשאול את מר לפיד שאלות לגבי הגורמים למצב, וכיצד הוא מתכוון לטפל בהם, במקום לשאול על התוצאות הצפויות של המדיניות בשנת 2014, אין שום סיבה שיאיר לפיד או מישהו אחר ידע לנבא את התוצאות הללו.

*

השאלה הראשונה שהייתי מבקש משר האוצר לענות עליה, היא מה לדעתו גרם לפערים בחברה הישראלית לגדול בעשור האחרון, האם הקטנת הפערים היא יעד במדיניות שלו (הרי ייתכן ולפי השקפת עולמו העניים אשמים במצבם שכן הם ברובם ערבים או חרדים…), כיצד הוא מתכוון להורות לפקידי האוצר לנהוג על מנת להגביר את התחרות במקומות בהן קיימים מונופולים בשוק? איך ישראל משתלבת בתוך המגמה הכלל עולמית של תיאום מדיניות המס עם מדינות הG20? כיצד המדיניות העולמית החדשה תשפיע על החוק לעידוד השקעות הון? אני מחכה בכיליון עינים לראיון רציני עם שר האוצר.

אני צופה בחדשות ערוץ 10 ולצערי אני יכול להגיד שהראיון שצפיתי בו עם שר האוצר יאיר לפיד, לא עלה ברמתו על הראיונות עם אבי לוזון, משה פרימו היה יכול להשתלב בצוות מבחינת איכות השאלות, גם אם לא בסגנון.

*

למי שעדין לא מאמין שארצות הברית נמצאית במסלול היפני, אביא לכם מעט ציטוטים מכתבה באקונומיסט על מצב הבנקים בארצות הברית. המיתונים הקודמים אופיינו בביקוש גובר לקרדיט מהבנקים המסחריים בארצות הברית, כאשר בתוך 60 שבועות מהמיתון סך ההלוואות בדולר אמריקאי עלה בין 20 לשלושים אחוז מסוף המיתון. במיתון הנוכחי 60 שבועות מקיצו המוכרז של המיתון, סך ההלוואת נותר בעינו. כמובן שהבנקים להשקעות כמו גולדמן נהנים מפעילות עודפת בשוקי ההון. זוהי דוגמה להחלטת מדיניות. הממשל האמריקיאי מעדיף לעודד ביחד עם הבנק המרכזי האמריקאי את החברות הגדולות הפועלות בשוקי ההון, שם הפעילות שוקקת בזכות ההרחבה הכמותית, וגיוס כסף באגח"ים כמעט בלי ריבית לאור הרעב הגדול לתשואות בשוק.

דרך אגב, זהו המאפיין הגדול ביותר של המשבר היפני, התאבון להלוואות חדשות נעלם, מי שמגייס אגח"ים בארצות הברית היום, לא משקיע את הכסף המגוייס בהשקעות חדשות, אלא בחלוקת הכסף חזרה למקושרים. ממש דרך מעניינת להגיע לתוצאה שונה בארצות הברית.

בישראל המצב של שוק ההון לא מאפשר גיוס גדול של כספים, מאחר וכאן בדיוק הבועה המקומית שהתפוצצה. האם שר האוצר שלנו מודע לכך?

אשמח לשמוע משהו במקום סיסמאות נבובות הדומות לליגה השישית בטיבה באירופה, אם שר האוצר לא יודע זאת, עדין עדיף להיות עני ביוון וספרד, לעומת מצבו של העני בישראל, וכך גם מצבם של מעמד הביניים. ייתכן וכאן יש עתיד טוב יותר, אך ההווה כאן למרות כל הסיפורים, עדין טוב פחות מההווה במדינות עליהן מלגלג שר האוצר שלנו.

images

יחזיק מעמד?
אל תלכי עליו

53 Comments

אריאל גרייזס 21 ביולי 2013

גם אם היית זוכה לראיין את שר האוצר ולשאול אותו את השאלות שלך, כל מה שהיית מקבל זה מלל נבוב וססמאות נפוחות, אני חושש

גיל שלי 21 ביולי 2013

כנראה, אבל הייתי מרגיש שניסיתי, והוא היה מופתע מהכיוון, מה שאולי היה מוציא ממנו דקה של מחשבה אולי

ורד שפירא 21 ביולי 2013

לא חושבת שיאיר לפיד יכול להיות שר אוצר במונחים שאתה מדבר עליהם. אין לו את זה.

ירושלמי 21 ביולי 2013

ביום נתון יאיר לפיד יכול לתפקד כשר אוצר טוב.

עידן. 22 ביולי 2013

יאיר לפיד הוא יותם הלפרין.

אתה מרגיש שיש לו כישרון בשפע, אבל הוא מעדיף להתחבא בפינה…

ורד שפירא 21 ביולי 2013

יאיר לפיד אולי וזאת בהנחה שהוא אינטלגנט כפי שהרבה אנשים חושבים הוא פוליטיקאי די מוצלח. הוא לא מנהיג והוא גם ממשיך במדיניות השיסוי וההסתה שנהוגה כאן. זה כבר ראוי לבוז.

גיל שלי 21 ביולי 2013

לצערי העמוק את כנראה צודקת. לא עושה רושם שלפיד מנסה להיות שר אוצר טוב, הוא מעדיף להתמקד בדרך למשרד ראש הממשלה. מדהים איך הוא לא מבין שכדי שיהיה לו סיכוי להגיע לשם, כדאי לו מאוד לא ליפול בתפקידו הנוכחי, ויהיה מאוד קשה לא לצלול בתפקיד זה לאור המצב הכלכלי בישראל בפרט, ובעולם בכלל

ורד שפירא 21 ביולי 2013

אתה רוצה שהוא יהיה ראש ממשלה? אני לא. אני מניחה שאתה רוצה לחשוב שמי שכבר בהנהגה יכול לשפר את עצמו. האיש לא ראוי.

גיל שלי 21 ביולי 2013

איפה קראת את הרצון הזה אצלי? אני רק מבין שזה מה שהוא רוצה, ומצחיק שהוא לא מבין שהתפקוד שלו במשרד האוצר ישפיע על הסיכויים שלו.
האמת, אין לי מושג מי אני רוצה כאן כראש ממשלה, בקרב המועמדים הנוכחיים אני לא רואה אחד ראוי

אהד 21 ביולי 2013

גם אם הביקורת על לפיד מוצדקת, עדיין עולה השאלה מי האלטרנטיבה בדיוק?
אני בכלל חושב שמוגזם לא לצפות משר האוצר, אשר בכל זאת רוצה להפוך לרה"מ ביום מן הימים, לדברר את עצמו כדי לצמצם את הפגיעה במפלגתו. באשר לרמת השאלות, תעלה את זה עם העיתונאים.
לא בחרתי בו, אבל אני תולה בו תקוות. הוא בכל זאת קיבל גרעון חסר תקדים, ככה שכדאי שניתן לו צ'אנס ולא נשלח אותו הביתה תוך כמה חודשים.. אנחנו בכל זאת לא מכבי הרצליה..
בכלל הבעיה בישראל לדעתי היא יוקר המחיה: המשכנתא, תשלומי הרכב, סל המזון, הוצאות הפנאי, הלימודים (הפורמאליים ובעיקר הלא פורמאליים) כולם אוכלים את התלוש עוד לפני המסים. ברור ששר האוצר אמור להיות הכתובת גם לנושאים אלו, אבל לפניו צריכים לתת תשובות שרי החינוך, כלכלה, תחבורה ושיכון. הכישלון שלהם הוא הבעיה האמיתית (בלי קשר לשרי האוצר). ממש לא הוגן להפיל את הכל דווקא על שר האוצר (תהא זהותו אשר תהא).

גיל שלי 21 ביולי 2013

איפה אתה רואה הפלה של הבעיות?
אני מצפה משר אוצר להבין מה התפקיד שלו, ואני לא רואה את זה כרגע

אהד 21 ביולי 2013

הכוונה שלי היא שבניגוד למקובל לחשוב, הרווחה של תושבי המדינה (להבדיל מהחוסן הכלכלי של המדינה) קשורה כרגע יותר לשרים אליהם התייחסתי למעלה. אני דווקא לא מסכים איתך – אני חושב שהדברור שלו הוא דבר מבורך (שקיפות ונגישות) והשאלות המופנות אליו אינן תלויות בו כמובן. אני גם חושב שכרגע התפקיד העיקרי שלו (וזה מה שהוא חוזר ואומר) הוא להפחית את הגרעון שירש מהממשלה הקודמת. באחד הראיונות שראיתי, הוא ציין כי מרגע שיסיים את גיבוש התקציב הנוכחי, הוא יוכל להתמקד בנדבך האחר של תפקידו – מציאת פתרונות לבעיות השורשיות שהביאו את המשק הישראלי למקומו הנוכחי (להבדיל כאמור מסתימת הבור התקציבי). אפשר למתוח ביקורת על זה, אבל לדעתי מדובר במדיניות.

בכלל, אני לא מומחה גדול בכלכלה, אבל קשה לי להאמין שאדם אחר בתפקידו לא היה פונה קודם כל להעלאת המסים. אפילו שלי.

משה 21 ביולי 2013

אני לא ראיתי בפוסט ביקורת כלפי הצעדים שננקטו אלא לגבי הדרך בה הם ננקטו. אני לא שמעתי עדיין מהי המדיניות הכלכלית שלו אלא מה הוא מתכוון לעשות בשטח. זה לא רק חובבני, זה גם מפחיד.
אני לא תולה בו תקוות והאימרה שאין מישהו אחר לא ממש מנחמת, אין לו מה להציע.

אהד 21 ביולי 2013

נו בסדר. אז לגבי השאלות העיתונאיות והדברור עניתי. בנוגע לעובדה שהוא לא לומד את המטריה, אני לא יודע בוודאות (כמו גיל) אבל אני דווקא חושב שהוא כן עושה זאת. לגבי המדיניות שהוא לא מגבש – אני אחזור ואסביר כי המדיניות שלו כרגע (ע"ס המהלכים והאמירות שלו) היא קודם כל לייצב את הספינה, קרי לצמצם את הגרעון. הוא אומר את זה בצורה מאוד ברורה. אתה רוצה להתווכח על זה, בסדר. אבל אל תגיד שאין לו מדיניות. שר אוצר חדש לא אמור לצנוח לכסאו ולקבוע מדיניות חדשה מבלי להכיר את החומר, את האנשים במשרדו ובממשלה, להעביר תקציב בעייתי ולסתום את הבור. דווקא זה מעיד על חובבנות. איך אומרים, "פרה פרה"

איציק 21 ביולי 2013

גיל, שלוש התייחסויות:
1. אני מסכים איתך לגבי הצורך בשאלות רציניות, אך את זה צריך להפנות לעתונאים המראינים אותו.
2. הוא לא מספיק טוב להיות רוה"מ!!! מי מבין הקיימים האחרים כן? ביבי, ראינו; שלי, מפחד אפילו לחשוב; ציפי, מועמדת מטעם עצמה, בטח מצחיקה את בעלה עם שאיפה זו; זהבה, אפילו היא לא חושבת על זה; נשארנו עם האח בנט… אז מבין מה שיש הוא לא כל-כך גרוע, באופן אבסולוטי, היתי רוצה משהו אחר.
3. הגדלה משפמעותית בתקציב החינוך, להית חלק מהסכם שמים פתוחים, מכרז הנמלים, שינוי חקיקה בעינייני בניה זה לא כלום. נכון שחלק מזה התחיל לפניו, אך הדברים נותים להקבר במדינה, הוא היה חלק מאלו שלא איפשרו לקבור זאת ולא להתקבל בפני עיני (לביבי ניסיון עבר עשיר בקיפול עצמי). לכן, לא הרבה אבל גם לא מעט. ממש לא הכל טוב ולא הכל נראה טוב, אבל נותן תקווה שבכול זאת אולי יהיה טוב.

גיל שלי 21 ביולי 2013

ממה שהספקתי לראות את בעלה של ציפי, הוא לא איש שצוחק הרבה.
איך כל מה שכתבת נוגע ליחס שלו לתפקיד? איפה אתה רואה משהו בפוסט שנוגע ליכולות של יאיר? אני בצורה נאיבית אולי, מצפה לראות ממנו משהו שמראה על גישה רצינית לתפקיד. כרגע לפחות אני לא רואה שהוא גיבש לעצמו השקפת עולם כלשהיא, הוא רץ מבעיה לבעיה, במקום לשבת ולגבש מדיניות משלו.

איציק 21 ביולי 2013

כיוון שמבחינתי אתה המומחה (בטח לא אני), נשאל אותך, האם באמת היה לו זמן לכך, או היו שרפות שהיה צריך תחילה לכבות אותן, או לפחות להשטלת על האש. הרי אם הוא לא היה מעביר תקציב (האם הוא טוב או לא זו שאלה אחרת), או לא מטפל יחד עם שר התחבורה בעיניני שמים פתוחים למשל, אז היתה ביקורת גדולה בהרבה. אני לא חושב ששר אוצר צריך לקבל יותר מידי ימי חסד, כמו שהאויבים לא ממתינים לשר ביטחון שילמד, אני מצפה שיגדיר סדר עדיפויות לפעילותיו, ונראה לי שהיו לא עיניינים בערים יותר. אם אתה חולק על סדרי העדיפויות שלו, יכול להיות ואתה צודק, לי הן נראו די הגיוניות
אני מניח שעכשיו הוא צריל לשבת על מישנה סדורה ולהגדירה תוך זמן קצר. האם יעשה זאת, ימים יגידו…

גיל שלי 21 ביולי 2013

למען האמת אני חושב שכן, היה לו מספיק זמן עד היום לגבש לו דיעה עצמאית משלו, למרות שבהחלט היה צריך לעסוק בכיבוי שרפות. הוא לא זה שצריך לשבת על האקסלים, אני לא מאמין שהוא יודע אקסל.
אמרתי את זה גם על עמיר פרץ, התירוץ שהוא לא מהמקצוע הוא לא תירוץ מקובל. ארנס היה שר בטחון מעולה בלי להיות בצבא. לפיד כמו פרץ לפניו כשר בטחון, עושה רושם לפחות, שממשיך להתעסק בפוליטיקה במקום ללמוד ברצינות את התחום שהוא מופקד עליו, שניהם העדיפו להקשיב ל"מומחים" ולהמשיך להתעסק בפוליטיקה, ולצערי עושה רושם שזה ייגמר באותה מידה של הצלחה

איציק 21 ביולי 2013

טוב, לגבי כל הכתוב בתגובה זו, אני לא יכול להתווכח, כי אם כמוך לקוות שיתברר שהוא יותר מישה ארנס ופחות עמיר פרץ.
לגבי עיניין אחר אך קשור. גילל שויד איים שיעביר את עסקיו מחוץ לישראל אם לא יקבל את הפטורים ממס אותם קיבל עד עגשיו. אני פשוט חושב על החוצפה, הוא סופר ריווחי וכל עוד המדינה יכלה לפנק אותו למרות ריווחיותו הכל היה בסדר (ואני לא בטוח שהמדינה יכלה אך פינקה), ועכשיו כשהמצב חמור הוא אומר שאחריו המבול. זה לא שהחברה שלו תפסיד, היא תרוויח קצת פחות. ציונות לשמה. בימים כאלו אני קינאה באמריקה הצינית בה באפט וגייטס אומרים שצריך לקחת מהם יותר מיסים כדי לעזור למדינה. לאמריקאים יש תקווה גדולה בהרבה ולו בגללה אלו שעומדים בראש הפרמידה הכלכלית.

גיל שלי 21 ביולי 2013

מהיכרות אישית עם גיל שווייד, האיש חושב רק על גיל שווייד. מצחיק שהוא בכלל בפוזיציה לאיים לעבור לחו"ל כאשר כל החברה שלו מתבססת על דברים שהוא רכש ביחד עם היזמים האחרים בזמן שירותו הצבאי.
לא מציע להתרגש מהאיומים שלו, המצב העולמי היום הוא שבכל מקום הוא יידרש לשלם מיסים דומים, ובכל זאת יש לו הרבה עובדים פוטנציאליים בתחום בישראל, עובדים שהוא מקפיד לא לשלם להם יותר מדי

משה 21 ביולי 2013

לא מבין את הטיעון שאומר "אז מי ?".
יש לי ירקן נחמד, אולי אייל קיציס רוצה, מה לגבי מקבץ הנדבות שעומד בצומת ?
זה שהוא רוצה אומר שצריך לתת לו ?

יוני 22 ביולי 2013

שמים פתוחים נגמר עוד לפני שהוא נכנס לתפקיד, הגדלת תקציב החינוך היא החלטה של ממשלה קודמת, ללא יכולת ממשית לשנות את זה מכיוון שההעלאה היא חלק מרפורמות של שנים, שינוי חקיקה בבנייה התחיל בממשלה הקודמת וכעת זה רק המשכיות ולא יותר. בנושא הנמלים, נראה אם באמת הוא יצליח לעשות משהו, האמת היא שיש לזה סיכוי בגלל ששר התחבורה בעניין והוא בולדוזר. בכל אופן ליאיר לפיד יש חזון שבחלקו הוא נכון מאד ובחלקו הוא על גבול הפשיזם, אבל בין את החלק הזה ובין את החלק הזה לא נראה שיש לו את היכולת המקצועית לבצע

איציק 22 ביולי 2013

כמה קל לזרוק דברים סתם. הגדלת תקציב החינוך זה בהחלט בתקציב שלו. אחרים דיברו, הוא ביצע כפי שדובר במצא שלו. שמיים פתוחים אושר בתקופתו, והיתה מלחמה בתקופתו כאשר הוא וכץ (וכץ אכן בולדוזר) הלכו נגד ההסתדרות והיה סיכוי גדול להשבתה. הרפורמות בבניה התחילו הרבה לפניו אך לדברים יש נטיה להתמסמס כשרוצים במיוחד כאשר יש החלפת ממשלה. הוא עם מפלגתו היו התומכים אשר גרמו לזה לא להתמסמס. אז נכון, הוא עוד לא עשה מהפכה, אך הוא עושה הכל שדברים טובים לא יכנסו להקפאה, בנתיים ויחסית לאלו שהיו קודם, זה לא מעט. מה יהיה הלאה, מאד קל ללכל מראש (כמו שכמה עשו). אני מעדיף "לערוף" את ראשו אחרי שיכשל.
מספרי ברוסיה הסוביטית שדוב הלך למוסקבה ורואה ארנב בורח. שואל אותו למה הוא בורח. מספר הארנב שבמוסקבה הורגים כל מי שיש לו שלושה אשכים. שואל הדב אם גם לו יש שלושה. עונה הארנב שלא, אבל הבעיה שקודם הורגים ואחר-כך בודקים. זה מה שרוב המגיבים מנסים לעשות עם לפיד. אני מציע ללכת בהפוכה.

מתן גילור 21 ביולי 2013

אני איני מאתרף למחול השדים סביב שר האוצר.
יתרה מזאת, רק אחרי שיתפנה מסתימת הבורות נוכל לדעת האם הוא מסוגל גם לסלול כבישים.
אני מסכים שלא רואים קו ברור ומנחה, כלומר אין כאן דוקטרינה מסודרת, אבל המהלכים (חלקם טובים יותר וחלקם פחות) וחבילה זוהי חבילה סבירה בהחלט, נוכח הנסיבות והמציאות.
זאת ועוד, אני לא חושב (למרות שבאמת קשה לשפוט בזמן כה קצר) שהוא גרוע יותר משר האוצר הקודם (וכן, זו לא חוכמה גדולה). לעומת קודמו בתפקיד, הוא לא מריונטה, אבל נראה כי בנתיים אכן נוטה מהר מדי לדעת פקידי משרדו.

ואחרי כל זה, כאשר ההיסטוריה מלמדת אותנו שבממשלה יהיו (כמעט) תמיד או החרדים או מפלגת מרכז חילונית גדולה, אם הייתי צריך לבחור היום שנית, הייתי בוחר עוד פעם במפלגת 'יש עתיד'.

גיל שלי 21 ביולי 2013

למה אתה מקבל את ההשוואה לשרי אוצר אחרים כמדד? מסכים שגם קודמו לא הצטיין בגיבוש מדיניות, למה זה פותר את יאיר לפיד מהצורך הזה?
איפה אתה רואה פה עליהום? הציפייה שיתעסק בעיקר, ולא ברצון הטבעי שיאהבו אותו, היא ציפייה לגיטימית לטעמי. להיפך, כמו שרוסל לא צריך להבין בכדורגל כדי להוביל את ברצלונה בדרכו, גם יאיר לפיד לא צריך להיות פרופסור בכלכלה כדי להיות שר אוצר, הוא כן צריך להוביל מדיניות כלשהיא, ולא לתת לאחרים להוביל אותה, בזמן שהוא מסתפק בלדברר את המדיניות.
זה ממש לא פוסט אנטי יאיר לפיד, זה פוסט שמביע תקווה שיאיר לפיד יהיה משהו אמיתי, שכבר הרבה זמן לא היה באוצר. האחרון שהוביל מדיניות לטוב ולרע היה ביבי

מתן גילור 21 ביולי 2013

העליהום הוא בתגובות לפוסט. הביקורת שלך סופר עניינית.
ד"א, אתה נותן הרבה קרדיט לרוסל, שחלקו לפחות מדיע ללה-פורטה.

איציק 21 ביולי 2013

האם העלאת מיסים לשכבות הבינים, אשר הן מקור כוחו, הינו צעד שיאהבו אותו? זוהי הגדרה לאהבה מוזרה ביותר, מאזוכיזם כמדומני, או משהו קרוב לכך. אולי זה פתרון קל אבל לא אחד שגורר אהבה יתרה.

מתן גילור 21 ביולי 2013

ועוד דבר, לדעתי בר-און היה אחלה שר אוצר עם מדיניות קפיטליסטית ברורה (רק קצת פחות מביבי, אבל היה לו משק בצמיחה, אז זה פחות הורגש). שים לב, שמכל האחרונים הוא היחיד שהיה מאד עקבי במדיניות המס והכיוון שלה, לרבות הוראות שעה שונות ומשונות.

גיל שלי 21 ביולי 2013

מסכים שבראון היה שר אוצר טוב, ומגיע לו הרבה קרדיט על כך שלא נכנע ליחימוביץ ועיני והלאים את קרנות הפנסיה לדוגמה

Oded 22 ביולי 2013

מניסיוני, אתה יכול לכתוב לו הצעה למדיניות והוא יתייחס ברצינות. בניגוד לשאר החברים בממשלה.
חוץ מזה, ייתכן שזה מופיע באתר המפלגה (לא חיפשתי) אבל יש שם חומר רב לגבי מדיניות המפלגה.

matipool 22 ביולי 2013

גיל – אם כל מה שמעניין אותו היה שיאהבו אותו , הוא לא היה לוקח את תפקיד שר האוצר מלכתחילה . תפקיד של שר חוץ או שר חינוך , היה עושה לו שירות הרבה יותר טוב , לא ?

אייל הצפון 21 ביולי 2013

כתבת שיאיר לפיד הוא אדם אינטליגנט, ושהוא רוצה להיות ראש ממשלה. לדעתי זו בדיוק הסיבה להתנהלות שלו. היה לנו כבר ראש ממשלה שיודע לדבר מאוד יפה בתקשורת, ואפילו באנגלית עם מבטא, ולא ממש טוב בקבלת החלטות והתווית מדיניות. לפיד אדם אינטליגנטי, הוא מעריך שמה שהצליח לנתניהו יצליח גם לו, במיוחד שיש הרבה אנשים שלא יצביעו ללכוד בגלל ליברמן/דני דנון/הפייגלינים, ולא יצביעו למפלגות הסמול (שמאל דוגמת הסוציאל-דמוקרטי האירופי ממילא לא היה בארץ מעולם), בגלל שהם קומוניסטים/אוהבי ערבים או סתם נועצים סכין בגב האומה. ולכן הוא משאיר את התווית המדיניות לאלו שבאופוזיציה.

גיל שלי 21 ביולי 2013

מה שנקרא טו שיי :-)

Amir A 21 ביולי 2013

איך לכל הרוחות עם של 7.5 מיליון תושבים, עם זוכי פרס נובל, תעשית היי-טק מכובדת, עם שמחזיק בממשל דמוקרטי (יותר או פחות, אבל עדיין דמוקרטי), עם פתיחות תקשורתית, לא מצליח למצוא מועמד ראוי למשרת ראש הממשלה? שיהיה מימין או משמאל, אבל שיהיה ראוי. איך?

איציק 21 ביולי 2013

שאלה מצוינת :-)
כמות הזוכים בנובל וכוכבי היטק שיש כאן אולי גבוה באופן יחסי למדינות אחרות, אבל אבסולוטית קטן מאוד. מצד שני יש לנו כ-7.5 מיליון אזרחים שחושבים שמינימום מגיע להם פרס נובל/להיות כוכב היטק או ראש ממשלה כפרס ניחומים. כאשר שיגעון הגדלות ברמת האומה כזה גבוה, זה מה שאתה מקבל.

אהד 21 ביולי 2013

מי אמר שדווקא זוכי הנובל הם המוצלחים ביותר? או אנשי ההיי – טק? יש לך אחד כזה בממשלה (בנט) והוא הפוליטיקאי הכי ערמומי לדעתי בממשלה.

גיסנו 22 ביולי 2013

כי בגלל שאנשים זוכים בנובל ויש תעשיית הייטק מכובדת, רוב האנשים האיכותיים הולכים לכוונים האלה. ואז, מלבד יחידי סגולה בודדים שנמצאים שם בשם השליחות ולמען הציבור, אף אחד עם שכל לא רוצה להכנס לפוליטיקה. או להוראה. או להשאר לאורך זמן בצבא.

בני תבורי 21 ביולי 2013

יאיר לפיד מאחז עיניים. אחרי שסיפר לנו מה אי אפשר להמשיך כך ומה צריך לעשות ובמיוחד מי צריך להיות שר אוצר (לא הוא כמובן, מישהו מהתחום, כלכלן אולי) הוא מספר לנו שלא ידע את גודל הברוך. וחמור מכל, הוא שקרן פוליטי שהפך את עורו מהר יותר מכל פוליטיקאי ישראלי בהיסטוריה. כל הבטחותיו לדרך אחרת והתנהלות פוליטית אחרת נמוגו בהבל פה, עכשיו הוא רוצה שנסמוך עליו ונחרוק שיניים כי הוא יודע בדיוק מה צריך לעשות. הקשקושים שמופיעים מעלי בנוסח: אז מה האלטרנטיבה או משהו כזה מעוררים בחילה. כאילו, נגזר עלינו לעולם לחיות עם בינוניות.
אה, מהיכרות קרובה עם העם שלי, אין מה לחשוש. הוא יהיה ראש ממשלה.

בני תבורי 21 ביולי 2013

ודרך אגב, לפיד מסביר זאת טוב ממני:

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ss32sOoYIDY#at=35

משיח 21 ביולי 2013

יפה אמרת, חביתות לא מתהפכות כל כך מהר כמו יאירקה אחרי המינוי לשר אוצר

משה 21 ביולי 2013

1++

שאולי 21 ביולי 2013

למה לטרוח ולשאול אותו שאלות ? יש לך את הלפידומטור, הוא יעשה את העבודה.

http://www.youtube.com/watch?v=ss32sOoYIDY

אסף THE KOP 21 ביולי 2013

הסיבה שאתה לא מקבל ראיון "על רמה" נובעת מכך שהעיתונאים אינם "על רמה".

על מנת ששר האוצר ייתן תשובות "לעניין" צריך עיתונאים שיודעים לשאול. אצלנו, העיתונות היא צהובה, העיתונאים הם אינטרסנטים עם יכולת אינטלקטואלית רדודה ואגו מנופח והפפראצי הוא המולך.

דניאל 22 ביולי 2013

בכדי שישאלו שאלות על רמה דרוש עיתנואי עפ רקע בכלכה או לפחות עיתונאי שיעשה עבודת מחקר מקיפה לפני והכי חושב וזה משהו שלא עלה פה. צריך שיאיר לפיד יסכים לענות על השאלות האלו הרי אתה לא חושב שאדם כזה נכנס לאולפן והשאלות ששואלים אותו באות לו בהפתעה . כל השאלות קבועות מראש ואושרו על ידי הצוות שלו. (נכון גם לרוב הפוליטקאים).

גיסנו 22 ביולי 2013

לא הפוסט ולא התגובות התייחסו לנקודה אחת חשובה מאוד: ביבי.

ביבי פשוט עושה ליאיר לפיד בית ספר. כי כולנו יודעים שלביבי חלק משמעותי במיוחד בברוך הזה. אבל ביבי מצא לו שעיר לעזאזל חדש. עכשיו אולי ביבי מדבר קצת על איראן והפלסטינים בקול ענות חלושה, הנגיעה היחידה שלו לכלכלה מאז הבחירות האחרונות היה כשצילמו אותו מתקשר לברך את החבר'ה מ waze אחרי המכירה המטורפת לגוגל, ומתבדח איתם ש"נרתמתם לעזור למאמץ המדיני הא? חה חה חה".

ואגב, מישהו שמע את בנט מדבר על משהו חוץ מעוול שנעשה להתנחלויות?

יאיר לפיד בא עם כוונות טובות ובלי שמץ של מושג בפוליטיקה. אני חושב שהוא עדיין מאמין שהוא מסוגל לשכנע אותנו בדברורים בכל מה שמתחשק לו, ושאם הוא יציג עצמו כמי שלוקח אחריות ו"החלטות אמיצות" אז נסתכל עליו בעיניים נוגות ובהערצה אדירה. אז ביבי מנצל את זה ושולח אותו לדבר בשם הקואליציה כמעט כל פעם מחדש, ולא משנה על איזה נושא בכלל. כי ככה לפיד תמיד יחטוף את כל האש. חלק ממנה בצדק וחלק הוא סתם משמש כשק החבטות של כל שאר הממשלה.

רוב הסיכויים, שגם אם איכשהו עוד שנתיים בבחירות הבאות (כי מתי לאחרונה עברו 4 שנים בין בחירות לבחירות?) המצב פה ישתפר פלאים, איכשהו בתודעה ביבי ייתפס שוב כמלך העולם ללא שום הצדקה, ולפיד יהיה זה שהמדינה יצאה מהברוך למרות שהיה שר האוצר, גם אם איכשהו בסוף יתברר שהכל בזכותו והוא צדק לאורך כל הדרך.

Yavor 22 ביולי 2013

אתה שופך המון מילים ומייחס חשיבות למילים גבוהות כמו "התווית מדיניות" או "דרך כלכלית".
כולה האיש קיבל את האחריות על השיבר של הכסף! הוא מנסה שלא יישפך יותר מדי כי כבר היתה נזילה גדולה. הוא מקשיב לדעות של מומחים ושל אנשי משרדו, וכנראה משתכנע מדבריהם (עלה בדעתך שאולי הם צודקים? או לכל הפחות הוא מאמין שהם צודקים?).
ובשורה התחתונה – אין לו יכולת לבנות מדיניות כפי שיחפוץ, כי כמו שראינו כבר בקדנציה הקודמת, ביבי הוא הוא מתווה המדיניות.
אנשים נתפשים לעניין אמורפי כמו "מדיניות", ולי זה נשמע קצת פלצני, תסלח לי (ואני באמת מעריך את דעותיך). יש לנו בעיה עם סקטורים שלא מייצרים – הוא מטפל בזה. יש בעיה עם מונופולים – הוא מטפל בזה. יש לו בור בתקציב – הוא מטפל בזה. מה עוד אתה צריך? מה שאני צריך זה שהוא יצליח במאבקים הללו, כדי שנחיה פה יותר טוב. פחות מעניינת אותי ה"מדיניות" שלו, כי היא בסופו של יום לא משנה כלום, בטח כשהוא עוד לא רוה"מ.

ran 22 ביולי 2013

כיוון שמרביתנו מסכימים שלפיד אדם פיקח
ולכל הנראה שואף להיות ראש ממשלה,
רצוי לתת לו את הקרדיט שגם לו ברור עם איזה כרטיס הוא נכנס לכנסת.
לדעתי וזו כמובן הנחה שלי בלבד – לפיד מנסה לבנות קונספציה שתוציא אותו כמנצח הגדול של סבב הכנסת הנוכחי.
הבוחר הממוצע זוכר בדר"כ את התקופה האחרונה לפני הבחירות בלבד
ולכן שנתיים בהם יצמצם את הגרעון ואח"כ יפתח בכלכלת בחירות בה ידאג להקלות למעמד הביניים, כמובן במידה וביבי ימשיך במדיניות שלו לשמר את הסטטוס קוו, תותיר את לפיד כמועמד היחיד לראשות הממשלה הבאה.

משה 22 ביולי 2013

הדיעות לגבי התפקוד של לפיד עד כה מתחלקות לשניים: אלה שחושבים שהוא כישלון ומלא סיסמאות ואלה שהצביעו עבורו. כדי להיות ראש ממשלה הוא צריך להעביר את האנשים מהקטגוריה הראשונה לקטגוריה השנייה ולדאוג לא לאבד אנשים מהקטגוריה השנייה. מכיוון שמצביעיו נמצאים בעיקר במגננה מאז הבחירות אני שואל את עצמי האם הם מגנים על הבחירה שלהם או שהם באמת מרוצים ? אני חושב שהוא צריך לשנות פאזה בצורה רצינית מאוד אם הוא רוצה להתחזק עד הבחירות הבאות.

איציק 22 ביולי 2013

או לי אתה מתכוון שהוא צריך להשתפר… אם הוא יתחזק, הוא ייצג את ש"ס בבחירות הבאות :-)

מיקו גוטליב אהלן סבבה 22 ביולי 2013

קשה לשפוט בנאדם שרק מכבה שריפות כל היום. הוא אולי טיפש שקיבל לעצמו תפקיד, כשברור מה גודל הבעיה, אבל צריך להעריך את האומץ שלו. סיכויי ההצלחה היו מלכתחילה אפסיים.

ניר 22 ביולי 2013

נתניהו קיבל אותו תפקיד עם משק במצב הרבה יותר קשה, ועשה גם קיצוצים כואבים, והפך בזכות זה לראש ממשלה. אתה רוצה בהנהגה אנשים שפוחדים לקחת תפקידים קשים?

אני ניסיתי לשכנע אנשים סביבי לא להצביע לפיד, אבל לקיחת תפקיד שר האוצר היתה צעד ראוי להערכה.

מיקו גוטליב אהלן סבבה 22 ביולי 2013

מצב המשק לא רלוונטי, הממשלה בגרעון חסר תקדים.

גיל שלי 22 ביולי 2013

כשזה המצב בכל מקום בעולם פחות או יותר, זה צריך להיות הרבה פחות מלחיץ מכפי שמשדרים לנו.
הבעיה האמיתית היא לא הגרעון, הבעיה האמיתית היא למה פקידי האוצר לא ידעו, או יותר גרוע, ידעו ולא הזהירו מפני מה שקורה להם מתחת לאף שנה שעברה, זה לא נושא ששר האוצר צריך לטפל בו?

Comments closed