סיכום אירופי שלישי (איה שורק)

איה מסבירה למה באזל נראו טוב יותר (רמז: הם קבוצה יותר טובה)

איה סוקרת בשבילנו את משחקי השבוע שעבר. כפי שתראו, איה ובצדק גורסת שבאזל קבוצה טובה יותר ממכבי תל אביב, ומי שלא הקשיב לשידור אלא הסתפק בצפייה (חזייה כלשונו הציורית של מנחם לס), אכן ראה קבוצה אחת העולה על היריבה. אולם, זוטות כגון יכולת גבוהה יותר במגרש לא יועילו לקבוצה השוויצרית שתיפרד מהצ'מפיונס ליג כבר מחר, לאחר הפסד משכנע בבלומפילד.

לפני שנפנה לדברי איה, שוב פניה לאנשי הערוץ המארחים פוסט זה, כיצד זה אתם מסתפקים בליהוגים של שלמה שרף, כאשר ביכולתכם להעזר בפרשנית אמיתית, בעלת חוש הומור, ואחת המוכנה ממש לנתח את המשחק המשוחק לפניה?

בניגוד למה ששרף וארבל טענו במהלך המשחק, אני לא חשבתי שמכבי נראתה בפאניקה או שנראתה כמו קבוצה שלא יודעת מה לעשות במגרש. ברור שלקבוצה כמו מכבי שרחוקה שנות דור מקבוצות כמו באזל (ושנות אור מקבוצות העילית) אין כלים לעצור את כל היכולות ההתקפיות מאחר ואין לה מאצ' אפ ראוי בכל עמדה שינטרל את היכולות האישיות העדיפות בבירור. מה שמכבי יכולה לעשות זה לנסות לגרור את באזל לשחק למקומות מסוימים בהם חשבה שתהיה לה האפשרות להתמודד. כמובן שהיה פער בין המחשבה לביצוע כי זה מה שקורה בדרך כלל לקבוצות שפוגשות קבוצות טובות מהן.

רביעיית ההגנה של העונה שעברה מתורגלת מאד בחיפוי על האגף של הבלמים (טיבי-ייני, קרלוס-זיו) ולרוב בליגה הישראלית לא נזקקה להרבה יותר מזה כדי לקטוע התקפות שהגיעו אחרי שעברו את קו ההגנה הראשון של ראדי-אלברמן. מול באזל, בגלל הפערים ביכולת האישית, זה לא הספיק. הנה דוגמא –

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

במהלך אפשר לראות ששחקן של באזל עובר את זיו בכדרור. במצב כזה בגלל שקרלוס צריך לחפות על זיו, כל ההגנה בעצם מתכווצת לצד אחד (שמאל במקרה הזה) וחושפת את הצד השני. מי שצריך לעזור הם בעיקר זהבי, אלברמן וראדי בגלל הקרבה הפיזית התיאורטית. נדמה לי שבעקרון אלברמן אמור לקחת את מקומו של הבלם, זהבי את מקומו של אלברמן וראדי את מקומו של ייני (בגלל הכיווץ האמור), אבל זה כמובן דינמי במהלך המשחק.

אני מניחה שעוד נראה הרבה קבוצות מנסות מהלכים כאלה מול מכבי, בגלל הבחירה של סוזה בכל הנוגע להיררכיה בהנעת הכדור –  בעונה שעברה שחקני האגף (מיכה/זהבי, ולפעמים גם עטר), נהגו לרדת נמוך מאד כדי לקחת כדור מהבלמים או מאלברמן ולנהל את המשחק. במכבי בינתיים זה לא קורה – הכדור עובר בעדיפות ראשונה לראדי, שהמסירה הטובה שלו מאפשרת תנועה של שאר השחקנים ובעדיפות שניה לזהבי בשטחים שריווחו לו שחקני האגף, קרוב לרחבה.

הנה במספרים, כמה פעמים כל שחקן נגע בכדור:

אלברמן

38

טיבי

37

ראדי

36

זיו

36

ייני

32

זהבי

32

קרלוס

29

פריצה

25

אלטמן

24

יצחקי

21

הבעייתיות בהקשר ההגנתי היא שזהבי לא פנוי (פיזית – פשוט רחוק מהכדור) למשימות הגנתיות כמו זו המתוארת למעלה.

מאחר וזהבי משחק בצד שמאל של הקישור, מי שסובל מכך הוא יואב זיו שמעבר ליכולת אישית לא טובה במשחק גם הופקר על ידי חבריו לפעמים ובפרט ע"י אלטמן וזהבי. זיו, כמו כל הקבוצה התקשה להשלים פעולות הגנתיות. בסה"כ מתוך 9 פעולות הגנתיות אישיות, רק בשתיים מהן זיו השיג את הכדור. כאמור זה אפיין את כל מכבי – מתוך 79 פעולות הגנתיות רק 30 היו "מושלמות" והעבירו את הכדור למכבי.

גם מבחינה התקפית זיו היה רע מאד והתקשה גם בפעמים המועטות שמכבי כבר זכתה בכדור להוציא את הקבוצה קדימה: זיו השלים בסה"כ 69% מניסיונות המסירה שלו. מתוך 24 המסירות המוצלחות, 33% (!) הפכו לאיבוד מיידי של השחקן שקיבל אותן, כיוון שנמסרו לו תחת לחץ. ייני, למשל, השלים גם הוא רק 68% מהמסירות שלו, אבל רק מסירה אחת מתוך 21 הטובות שלו הפכה לאיבוד מיידי של השחקן שקיבל אותה.

***

המשחק ברומניה לא היה חדשות מסעירות מבחינת הפועל. שוב משחק מסירות סבלני בחצי המגרש של הפועל ושוב יותר מדי פעולות אישיות בחלק ההתקפי. היחס בין איבודים ממסירה לאיבודים מפעולות אישיות ממשיך להיות לא טוב – 43% מהאיבודים של הפועל היו מפעולות אישיות (להשוואה, במכבי מול באזל: 27%).

הנה מפה שמתארת כיצד הסתיימו הפוזשנים של הפועל:

Untitled

 

אחת הבעיות של הפועל במשחקים הקודמים הייתה, שמי שנתן את הפס שיעביר את כובד המשקל מהגנה להתקפה היו שחקני ההגנה ובעיקר הבלמים. גם כדי לפתור את זה, סאשה הועבר לשחק לצידו של גרז'יצ'יץ' (ולא לפניו). מי שצריכים היו להכנס לשטחים ההתקפיים שנותרו אחרי השינוי הזה היו גורדנה וזגורי. גורדנה, כמו במשחק הקודם, עדיין לא מהווה פקטור התקפי ואינו מאיים על השער – 0 מסירות עומק, בעיטה אחת לשער. רק 21% מהפעולות של גורדנה היו בשליש של פנדורי (בעיטות ומסירות). זה קרוב יותר לאחוזים של יואב זיו (19% מהפעולות בשליש של באזל) מאשר לאלה של זהבי (31%) וראדי (33%).

זגורי נראה שעדיין לא מוצא את עצמו במערך של רב"ש והוא מאבד המון כדורים – כמעט כל נגיעה שלישית שלו בכדור היא איבוד ורק שכטר מאבד יותר ממנו (כמעט כל נגיעה שניה), אבל שכטר, בכדורים שאינו מאבד, עושה פעולות אפקטיביות מאד: 27% מהמסירות שלו הסתיימו בבעיטה מיידית של השחקן שקיבל אותן ושכטר עצמו בעט 5 פעמים לשער. אצל זגורי אף מסירה לא הסתיימה בבעיטה לשער וגם הוא עצמו לא בעט.

על בעיית הפיזיות (יותר נכון, היעדרה) כבר כתבתי בפוסטים קודמים. הפועל לא הצליחה לגעת בכדור במרבית המצבים הנייחים והפסידה ברוב מאבקי האויר. היחיד שהיה באחוזי הצלחה חיוביים בהקשר של מאבקי גובה הוא קולין (שזכה ב6/6). שאר שחקני הפועל ניצחו ב-24% ממאבקי הגובה בלבד.

***

לא ראיתי את המשחק של חיפה במלואו (לצערי משחקיה של חיפה לא מועלים לרשת במלואם באופן סדיר כמו אלה של מכבי והפועל) כך שקשה לי להגיד שהבנתי עד הסוף את הקצב או את הדינמיקה של המשחק שלה.

ממה שהתרשמתי, חיפה משחקת עם 3 קשרים דומים באיכויות שהם מביאים למשחק ההתקפה. שלושתם שחקנים שמקבלים את הכדור לרגל, בשטח פנוי באזור האמצע, ומשם יכולים לחלק מסירות ארוכות ומסירות עומק. בהתקפה שלא בנויה על אחד משלושתם, נראה היה לי שבנאדו מנסה ליצור בלאגן מכוון בעזרת הכישרון הגדול של חן עזרא.

בניגוד לשתי התל אביביות בהן האגפים עובדים כדי לייצר שטח לשחקני האמצע, בחיפה נראה שזה הפוך – שחקני האמצע מכווצים את המשחק כדי לאפשר תנועה טובה באגפים לשני המגנים ולקשר/חלוץ שמצטרף אליהם.

ואף מילה על הסכסוך הערבי-ישראלי
זה בדיוק ספורט

76 Comments

דור בלוך 5 באוגוסט 2013

מצויין ומחכים.

גדי 5 באוגוסט 2013

מי את בכלל?

D! בארץ הקודש 5 באוגוסט 2013

ציפי לבני תחת שם בדוי

עידוקוליס ליפשיץ 5 באוגוסט 2013

עם כל הכבוד לאיה שורק וניתוחיה, ויש לי המון, לפני שהיא פונה לציבור רחב צריך למצוא את נקודת האיזון בין איסוף נתונים, ניתוחם וטרחנות חסרת פואנטה.

אני כבר הרבה זמן קורא כל מילה שהיא כותבת, אבל לא פעם מוצא את עצמי מדלג על שורה או שתיים, כי המספרים (ואני חד משמעית איש של מספרים) לפעמים חסרי פואנטה וסתם גורמים לי לאבד את כוונת המשוררת.

שוב, המון הצלחה. הלוואי ובאמת תמצאי את האיזון ותפלסי דרכך לקדמת הבמה, בצורה שתיתן לציבור הרחב פרשנות ראויה יותר.

גיל שלי 5 באוגוסט 2013

אני סבור שהיא כבר מצאה את האיזון הנכון, ואני חולק עליך לחלוטין לגבי טרחנות חסרת פואנטה.
כמובן שכל אחד זכאי לדעתו, אך לפחות מהתגובות הנלהבות שאיה זוכה להן, ייתכן ואתה חסר סבלנות מעט לעומת רוב קוראי בלוג זה

D! בארץ הקודש 5 באוגוסט 2013

כל אחד מעונין בפרשנות שונה וזה גם בסדר.
גם אני מוצא את עצמי לעיתים טובע בתוך המספרים ותוהה מה חשיבותם.
מצד שני פתאום מופיע מספר כמו זה כאן למעלה ("מתוך 24 המסירות המוצלחות, 33% (!) הפכו לאיבוד מיידי של השחקן שקיבל אותן") ומראה שהנתון הנכון יכול לשים הרבה דברים אחרים בפרופורציה.
גם אני הייתי שמח לראות ניתוח של איה על גבי מסך זז ואני בטוח שסיכום יוטיובי יזכה לתפוצה רחבה.

תולעת 5 באוגוסט 2013

תודה, מסכימה עקרונית לגבי האיזון ונמנעת מלהביא את כל הסטטיסטיקות שיש לי. לפעמים זה מצליח פחות…

עידוקוליס ליפשיץ 6 באוגוסט 2013

וואו, אני רואה שבלי כוונה פתחתי פה מריבה ילדותית.
שוב, אני קורא בשקיקה את כל הפוסטים שלך ומרגיש שאת מרחיבה את עולמי ומלמדת אותי דברים חדשים. את פותחת לי את העיניים לדברים ומסבה את תשומת לבי לנושאים מרעננים.

כל זה לא סותר את האיזון שעדיין לדעתי אפשר לחדד.

אין בכלל מקום להשוות את הפרשנויות שלך לאלו של שלמה שרף, דני נוימן וחבריהם. צריך גם לשים הרבה דגש על העובדה שהם נאלצים לנתח משחק חי תוך כדי שהוא מתרחש, בעוד שאת לוקחת את הזמן בבית, מזפזפת בין מהלכים, מוצאת דברים שחוזרים על עצמם וכמובן יושבת להתנסח בשקט יחסי. עולם אחר, בקיצור.

מתן גילור 5 באוגוסט 2013

איה וגיל, ברשותכם, אני מצרף קישור לפוסט שכתבתי על דירוג הקבוצות באירופה בדגש על נציגותנו וצרפתי גם אצל טב"י
http://matangilor.wordpress.com/2013/08/05/%D7%94%D7%9E%D7%93%D7%A8%D7%92%D7%94-582013/

איה, מה שכתבת לגבי מכבי חיפה היה הרבה יותר נכון ש.ק.
השנה, ובעיקר כאשר היריבה מצופפת, נוסף איום הבעיטה מרחוק של ראיוס. בהתאם לזאת, לא פעם יוצרים "פקק" של עזרא וטוואטחה בשמאל, בכדי למשוך אש ולפנות את הברק (כנייו של ראיוס הוא "ראיו").

מתן גילור 5 באוגוסט 2013

ולגבי כל הדיון שהתפתח על הפוסט הנוכחי בפרט ואלה של איה בכלל – חברים, אנחנו לא חיים בואקום. לא מדובר פה על פרשנית של ערוץ הספורט שהיתה עלולה לבוא ע"ח מישהו עדיף. מדובר פה על פרשנות נוספת, מזווית קצת אחרת.
אז פרשנים כמו שרף (ובואו נניח לרגע שהוא מצוין) כבר יש לנו.
הואיל והפרשנות של איה היא רצינית ולא חפיפניקית, אז בין אם מסכימים ובין אם לאו, אני חושב שזו ברכה שיש גם מישהו שמוכן לעבוד קשה כדי להמציא משהו קצת אחר.

דון נאפולי 5 באוגוסט 2013

Off Topic
לגבי הרעיון שהועלה בפוסט הקודם לגבי פתיחת אתר – לדעתי המודל לחיקוי צריך להיות WhoScored.com.

תולעת 5 באוגוסט 2013

זה (חלק) מהרעיון, למרות שאני לא לגמרי מבינה את רעיונות הדירוג שלהם

דון נאפולי 5 באוגוסט 2013

הם פיתחו אלגוריתם כלשהו שנותן ציונים לפי כל מיני נתונים סטטיסטיים שהם אוספים.
אני די בטוח שהם מתחילים מ-6 ואז מוסיפים ומורידים נקודות לפי כל מיני משתנים.

תולעת 5 באוגוסט 2013

כן, זה ברור. השאלה היא איזה פעולות "שוות" יותר נקודות ואיזה פחות.

דון נאפולי 6 באוגוסט 2013

אתם יכולים להתאים את זה להשקפה שלכם

אמיר 5 באוגוסט 2013

כיף לקרוא מסכים עם כל מילה בתחילת הפוסט לגבי הפרשנים שיש עכשיו
בערוץ מול פרשנים שאשכרה מבינים בכדורגל :)

גיא 5 באוגוסט 2013

מאיפה כל הנתונים האלה

רומן 5 באוגוסט 2013

גברתי היקרה,
שלמה שרף היה מאמן מכבי חיפה ונבחרת ישראל את מי את אימנת?
לפרשנויות שלך ושל דומים לך(שגיא כהן ועוד טרחנים למיניהם) אין שום קשר לענף.
את הסטטיסטיקות תשאירי לספורט האמריקקי, הכדורגל הוא משחק מסובך מדי בשביל שיצליחו לנתח בעזרת כמה מספרים חסרי תוכן "מתוך 79 פעולות הגנתיות רק 30 היו "מושלמות" והעבירו את הכדור למכבי." מה זה בכלל אומר??
מה היה שווה כל הטור המלומד שלך אם ראדה פריצה הענק לא היה נדבק בצהבת ומגלגל את הכדור בעדינות לפינה במקום להפציץ את המשקוף?
השפיץ של הנעל.. איזה פרשן עילג אמר את זה לפניי.

אגב אני סטודנט לתואר שני בחקר ביצועים בטכניון, כך שאני מבין דבר או חצי דבר בסטטיסטיקה.

דון נאפולי 5 באוגוסט 2013

אין קשר למה ששלמה שרף עשה כמאמן (שם אני מעריך את עבודת האימון שלו) לבין זה שהפרשנות שלו מעליבת אינטיליגנצייה.
אם הוא חושב שכדורגל זה רק מזל אז למה בכלל צריך את הפרשנות שלו?

רומן 5 באוגוסט 2013

ממש ממש לא רק מזל,
אם תקשיבו פעם לפרשנות של שרף וברקו מעבר לאינטרסים האישיים (ויש שם הרבה) אז הם נותנים פרשנות כדורגל אמיתית, הם קולטים מילא פוגע, מי בכושר, מי חוגג על מי, הם קולטים דברים קטנים שאנחנו לא יכולים לראות, דברים כמו "לקשר האחורי הזה יש בעיה עם לעצור כדור שבא אליו בחצי גובה", או "צריך ללחוץ על הבלם כי המגינים לא יורדים לקבל כדור", את הדברים האלה הטרחנים למיניהם לא רואים, אבל הם מספרים לנו סיפורים כאילו זה משק אסטרטגיה במחשב.

דון נאפולי 5 באוגוסט 2013

השאלה היא איך קבעת ש"הטרחנים למיניהם" לא רואים את הדברים האלה?
אתה בכל מקרה לא יכול לדעת לפני שאתה נותן להם לנסות לפרשן (ד"א שגיא כהן מתייחס כמעט רק לדברים מהסוג הזה וכמעט ולא מדבר על סטטיסטיקה). אם מישהו שמעולם לא שיחק כדורגל יכול לאמן אז למה הוא לא יכול לפרשן?

רומן 5 באוגוסט 2013

שגיא כהן (הפרשן הגרוע בעולם) מדבר כל הזמן על טקטיקות, ממציא לעצמו איזה עולם דמיוני וחופר ללא הפסקה, גם הכותבת פה מספרת לנו ש
"נדמה לי שבעקרון אלברמן אמור לקחת את מקומו של הבלם, זהבי את מקומו של אלברמן וראדי את מקומו של ייני (בגלל הכיווץ האמור)", כן הם משחקים עם מחברת וגי.פי.אס ביד.
שיחקתי כדורגל הרבה שנים, אמנם לא ברמות המקצועניות, אבל במסגרות מספיק רציניות (נבחרת הטכניון, קצת ליגה ב' וליגה ג') כדי להבין שזה בולשיט.
יש בעקרון הנחיות של מי סוגר ומי מחפה על מי, אבל אלה הם קווים מנחים אין סרט שאלברמן אמור לקחת את הבלם זהבי את אלברמן וראדי את ייני, נו באמת זה נראה לך רציני?? תשאל את שלמה או אפילו את מוריניו מה הוא חושב על זה והוא יצחק לך בפרצוף.
שמעתה פעם מאמן כדורגל בכיר שמפרשן, מקשקש כאלה קשקושים? גרנט? זלצר? איווניר?
בקיצור תפסיקו לגנוב דעת במסווה של חכמה, מה שנכתב פה בטור זה שטויות במיץ עגבניות

דון נאפולי 5 באוגוסט 2013

אני מציע שתצפה באימון של ברצלונה אתמול בבלומפילד.
מרביתו עסק בתיאומי הסגירה של ההגנה.

D! בארץ הקודש 5 באוגוסט 2013

רומן אפילו בליגה לנוער חצי מהאימונים (לפני עשור וחצי לא לדבר על היום) עסקו במיקום וחילופי מקומות בהגנה בתגובה למיקום הכדור והיריב אז אין לך מושג.
זה בסדר שאתה מעדיף את הפרשנות של ברקוביץ ושרף, יש להם מה לתת ברמה של הבנה אינטואיטיבת של המשחק ובעיקר של השחקן הישראלי המצ'וקמק אבל זה לא אומר שאין מקום להתבונן במשחק דרך פרשנות אחרת. ודי ברור שאיה ראתה יותר משחקים ממך בשביל לאסוף את כל הנתונים הללו אז אם היא חושבת שהם זזים לכיוון מסויים זה לא סתם זריקת דברים בעלמא.

ובעיקר, זה ממש אבל ממש ממש לא יפה להשוו תמישהו לשגיא כהן. אתה בכלל לא מכיר אותה. תתבייש ושיתבייש הטכניון.

וילי פוד 5 באוגוסט 2013

רומן, אתה באמת מתרשם משלמה שרף ומברקוביץ',אה?

רומן 5 באוגוסט 2013

כן אני מתרשם מהם ומכבד את הבנת הכדורגל שלהם.
כשבאיירן מינכן היתה פה ושיחקה נגד מכבי חיפה בצמפיונס לפני איזה 4 שנים, תומאס מולר היה ילד אלמוני בן 20, אני זוכר שאחרי 15 דקות של משחק ואיזה 10 נגיעות בכדור, רובן די טריוויאליות ברקוביץ הצהיר שהילד הזה הולך להיות אחד השחקנים הגדולים בעולם, באותו רגע לא הבנתי מה הוא מחרטט והנה תומס מולר היום…
לגבי הסגירה והחיפוי, אז הייתי שם גם בליגות נוער… ברור שמלמדים, ברור שיש טקטיקה, אבל אין קשר בין זה לבין מה שה"פרשנים" מקשקשים בטלוויזיה.
תנו כבוד לאנשי המקצוע, ואגב ברקוביץ המצוקמק היה אחד השחקנים הגדולים בעולם בזמנו

גיסנו 5 באוגוסט 2013

באותו משחק ברקוביץ' אמר לפחות 4 פעמים "תראה את גומז הזה, לא יודע לעשות כלום, אעלק 35 מליון יורו, איזה בזבוז של כסף".

מיותר לציין שלפחות פעמיים מאז הוא היה מלך השערים של הבונדסליגה. פלוס נדמה לי שער באותו משחק נגד חיפה.

ברקוביץ' לפני שבועיים שיבח ושיבח את עבודתו של סוזה, כדי שבוע אחרי זה לספר לנו כמה הוא לא התרשם ממנו, ואני בטוח שמחר בערב כבר תהיה לו דעה שמינית בנושא.

כל הכבוד לך שאתה לומד בטכניון ואפילו שיחקת בנבחרת הטכניון, לבוא לספר לנו שהפרשנות של איה לא שווה כלום על אף התבססותה על עובדות מוצקות כי סטטיסטיקות לא נאות לך וכי אתה אוהב ברברנים כמו שרף וברקוביץ' – זה גניבת דעת מהסוג הנלוז ביותר.

לא אוהב? זכותך, מכאן ועד להשמיץ ולספר קבל עם ועדה כמה זה גרוע – זה סתם להיות חש"ב.

גיל שלי 5 באוגוסט 2013

רומן- מה אתה רוצה מאיה, אני זה שרוצה אותה במקום שלמה שרף, היא חסרת יומרות לחלוטין. הסגנון שלך דוחה, גם אם הוא מלווה בכסות של תואר שני. לי כצופה בבית שלמה שרף לא תורם כלום למרות שאימן נבחרת.
הלוואי ויום אחד נתקרב לתרבות הספורט האמריקאית. אולי אתה לומד חקר ביצועים, אבל דווקא האמריקאים מבינים שהסטטיסטיקה היא בסך הכל עוד כלי להבנת התמונה, ולא התמונה עצמה, הבנה המשותפת גם לאיה.
בקיצור אם אנסה להגיע לסגנונך לך …..

edgecator 5 באוגוסט 2013

לומר שהסטטיסטיקה היא כלי להבנת התמונה ושהיא התמונה עצמה זה היינו הך. אני מחזיר אותך להחלטה של פופוביץ' במשחק 6, החלטה שהכריעה עונה שלמה ונסמכה רובה ככולה על נתונים סטטיסטיים. מה גם שבענף כמו כדורגל, שבו ההסתברות לנצחון של קבוצה שמשחקת פחות טוב מיריבתה במשחק נתון גבוהה משמעותית מאשר בענפי ספורט אחרים, לסטטיסטיקה, מעצם היותה מעידה על "טיב" המשחק, יש משמעות פחותה בהרבה.

רומן 5 באוגוסט 2013

כמובן מסכים לחלוטין.
כמות הפרמטרים שיש במשחק כדורגל היא אינסופית במושגים של יכולות ניתוח סטטיסטיות.
לכן כל נסיון להסביר כדורגל בעזרת סטטיסטיקה הוא גניבת דעת.
בכדורסל למשל במשחק ממוצע יש משהו כמו 100 הבקעות, בכדורגל יש בטח איזה 2.5, וזה עוד אחד מההסברים למה ניתוח סטטיסטי בכדורגל הוא תלוש מהמציאות, פשוט אין מספיק דגימות.

שי 6 באוגוסט 2013

זה לא שהיא מריצה על המשחק רגרסיות, אל תערבב ואל תדבר שטויות בבקשה.
איה יודעת לגבות את עצמה במספרים כשהיא רואה משהו. זה יפה וזה נכון, גם אם מבחינתך לחשוב על יום חלש של שחקן הגנה זה להשוות אותו למה שראית בליגה ג'.

רומן 5 באוגוסט 2013

מבחינתי מאיה פה היא משל לשגיא כהן ועוד כל מני חבר'ה מהזאנר.
כל נסיון להסביר כדורגל בעזרת סטטיסטיקה מעצבן אותי.
תפסיקו לעשות אמריקניזציה לכל דבר, תשאירו את הכדורגל טהור מהגועל הזה.

רומן 5 באוגוסט 2013

מה זה בכלל פעולה הגנתית?
לא התבלבלת קצת עם המשחק המוזר עם הכדור האובלי?
זה כדורגל, אין פה פעולות הגנתיות/התקפיות יש פה משחק שוטף.

וילי פוד 5 באוגוסט 2013

רומן, אני די בטוח שמעולם לא שיחקת כדורגל בשכונה…

רומן 5 באוגוסט 2013

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
חוץ מכמעט כל יום בין גיל 10 ל18, ואז פעמיים בשבוע בין גיל 21 ל 28, באמת לא שיחקתי הרבה.

ניצן 6 באוגוסט 2013

וואו רומן,אתה חתיכת פלצן..כמו חבר שלך,שלמה שרף הטמבל שלא מבין כדורגל רק מתאר בצורה הכי בנאלית את מה שרואים.

רומן 6 באוגוסט 2013

"כמו חבר שלך,שלמה שרף הטמבל שלא מבין כדורגל",
גביעים עם הפועל כפר סבא ובני יהודה,3 אליפויות עם מכבי חיפה, 8 שנים מאמן הנבחרת לקח אותה מחבורת נמושות שהיתה חוטפת חמישיות מנבחרות אירופאיות בינוניות לקבוצה שנגעה ביורו ובמונדיאל והיתה מדורגת בצמרת העולמית בדירוג פיפ"א.
הייתי מת להבין כדורגל כמוהו

ניצן 6 באוגוסט 2013

סבבה, אבל אתה עדיין פלצן

משה פרימו - ציון 3 5 באוגוסט 2013

איה, יש שיפור גדול מאוד!
במקום הלהג שלעיתים היה מעט טרחני ומבוסס רק על מספרים מהעונה שעברה, בפוסטים האחרונים את מכניסה גם אינפוט טקטי אישי ואני מאוד אוהב את זה.

חיפה משחקת בלי שחקני קו ולכן ממש ממש לא ברור לי איך סולליך שהוא שחקן קו מובהק (וגם שחקן מעולה לדעתי) לא משחק מספיק. כל המשחק צפוף באמצע ואני לא רואה את חיפה מנצחת בקצב בעונה הבאה נגד בונקרים. יותר מדי מבוסס על יכולת אישית + אין להם מאמן באמת.

להפועל לעומת זאת, יש מאמן מעולה, וסגל שחקנים בינוני וקצר מדי לטעמי. דגני היה מגן שלישי במכבי חיפה ושמעון הרוש ספג 10 שערים ב-3 דרבים בעונה שעברה, מתוכם 5 מהצד שלו.

הבלמים נראים כבדים ולא מסוגלים לעצור שחקן עם הפנים, רק במצבים סטטיים. ההתקפה מוכשרת מאוד ועם רב"ש יסגל את הפועל לשחק על מתפרצות והגנה הדוקה, יש לה סיכוי להצליח השנה.

מכבי להערכתי התחזקה יחסית לעונה שעברה והיא תמשיך לשלוט בליגה בלי מתחרים. למכבי יש 4 שחקני קו (מיכה, אלטמן, טב"ח ומרגוליס), ומרכז שדה מעולה שרק מכבי חיפה מתקרבת אליו בעוצמה הפיזית. ההבדל הוא שמרכז השדה של מכבי מביא 15 שערים בשנה (ראדי 9 בעונה שעברה, זהבי 8 בחצי עונה, לוגסי 2). בחיפה לעומת זאת, בוקולי לא כבש, קטן הבקיע מעט מדי (4 שערים) וגולסה, נו טוב.

יוני (המקורי, מפעם) 5 באוגוסט 2013

פריצי, אם זהבי כבש 8 בחצי עונה זה 16 בעונה מחאה, ואז הפער רק גדול יותר, לא 15 בשנה.

יוני (המקורי, מפעם) 5 באוגוסט 2013

פרימו, לא פריצי. מלאה ולא מחאה. ממש פרוידיאני.

תולעת 5 באוגוסט 2013

האמת ששמעון הרוש הוחלף קצת אחרי המחצית של ה-2:0 ולא שיחק ב4:2.
בכל מקרה מסכימה איתך שלהפועל יש בעיה בעמדות המגנים. הם לא טכניים מספיק כדי להשתתף ברעיונות הנעת הכדור של רב"ש בהגנה ולא מרווחים מספיק את המשחק בהתקפה. זו לדעתי אחת הסיבות שזגורי מתקשה מאד להכנס למשחק. בקו ימין אין להם בכלל שחקן אגף (אולי ספורי?).

אבישי 5 באוגוסט 2013

"אולם, זוטות כגון יכולת גבוהה יותר במגרש לא יועילו לקבוצה השוויצרית שתיפרד מהצ'מפיונס ליג כבר מחר, לאחר הפסד משכנע בבלומפילד."

אני מנסה להבין איזה ניתוח גרם לך להגיע למסקנה הזו??

לא שאני לא מתפלל שזה יקרה, אבל בכל זאת מדובר בקבוצה חזקה ממכבי, ובמזל לא נגמר 3-0.

גיל שלי 5 באוגוסט 2013

מה זאת אומרת? אותו המידע שכרם לי לפצוח ביומני אליפות טרם זמנם

אבישי 5 באוגוסט 2013

כנראה שאתה מכביסט יותר טוב ממני. או שאני מכביסט גרוע. או שניהם :)

הקורא האדוק 5 באוגוסט 2013

כרגיל, מחכים ומעניין.
אני שמח שהכנסת את כל הישראליות האירופאיות,
זה נותן אינדיקציה לרמת המקצוענות אליה יש לשאוף

גיל שלי 5 באוגוסט 2013

רומן – בצוות ההקמה של האתר החדש שבו איה (לא מאיה) משתתפת, מצוי שחקן עם עבר בליגת העל ולא נבחרת הטכניון. הוא לא חושב שהיא ממציאה מושגים או כותבת שטויות. אני לא מכיר אחד שהצטער על כך שהיה צנוע או ספקן, מציע לך כחוקר ביצועים להשאיר קצת מקום לספקות במקום לקבוע עובדות חד משמעיות

רומן 5 באוגוסט 2013

יש לי הרבה ספקות והמון כבוד הערכה ואפילו הערצה לשחקנים ומאמני כדורגל מקצוענים.
לעולם בשום שידור לא שמעתי את זהר, אוחנה, ברקו, שרף, איווניר, גרנט, זלצר, ליניקר, ואלרי גזאייב אולג רמאנצב וכו.. מקשקשים כאלה קשקושים על טקטיקות אסטרטגיוות וסגירות הדדיות.
תקן אותי אם אני טועה

גיל שלי 5 באוגוסט 2013

אני שמעתי על סגירות הדדיות מליניקר למשל. יש שחקנים מעולים שלא לוקחים ברצינות את תפקידם כפרשנים ואז הם לא תורמים לי הרבה. מג'יק היה שחקם גדול ופרשן נורא למשל

רומן 5 באוגוסט 2013

אם ליניקר אמר אז כנראה שהוא יודע.
כמובן שיש טקטיקה בכדורגל, אבל לדעתי מה שהגברת כותבת פה ומה ששגיא כהן מקשקש בדרך כלל תלוש מהמציאות.
ולשלמה שרף מגיעה ממך הרבה יותר הערכה ממה שאתה נותן לו.
תנסה להקשיב לו פעם, הוא מבין כדורגל יותר טוב מכל מי שאי פעם כתב פה באתר הבאמת מצוין (בלי ציניות) הזה.

משה 5 באוגוסט 2013

אני לא מבין איך אתה יכול להגן בחירוף נפש על פרשן שטוען שהכל זה השפיץ של הנעל או על פרשן שבדקה 15 רוצה להוציא שוער ולהכניס חלוץ ? אני לא נהנה לשמוע אותם ולמען האמת הפרשנות העלובה שלהם מסבירה לי את הכדורגל העלוב שלנו. אם זו הרמה שבה ה"מקצוענים" האלה מנתחים את הנעשה במשלח היד שלהם עדיף שיפשוט את הרגל.

שי 6 באוגוסט 2013

יש טקטיקה בכדורגל ויש גם אסטרטגיה, ונדמה שהיא ממך והלאה – עם ההתעקשות שלך לא להתייחס לשום גורם מעבר לרמת השפיץ של הנעל – בזמן שאיה מזהה אותה ובודקת את ההצלחה והבעיות ביישום שלה במשחק.

רומן 6 באוגוסט 2013

אתה מבין בעצם שאם ראדה פריצה מגלגל שם לפינה אז מכבי ת"א פייבוריטית והטור הזה חסר חשיבות לחלוטין.
האם אתה באמת חושב שבלי שהגברת היתה מספרת לי שזיו הצליח ב2 מתוך 9 הפעולות ההגנתיות שלו (איך אני שונא את המושג הזה מזכיר לי את ארה"ב) לא הייתי שם לב שהוא חור באגף שלו?
בכדורסל סטטיסטיקה באמת הכרחית, כי למאמן יש את הכוח להחליט מי תהיה החמישיה בכל רגע נתון ומספר המצבים של המערכת הוא מאוד קטן יחסית לכדורגל, לכן יש סבירות ממשית שהמאמן יכול ברגע מסוים לשלוף נתון סטטיסטי שבאמת יעזור לו.
עוד דוגמה, הזכרת פה את המושג רגרסיה אז אני מניח שאתה גם יודע מה זה שונות, כששחקן בועט במהלך משחק פעמיים לשער האם אתה באמת חושב שיש איזושהי סטטיסטיקה שאפשר לצבור שתעזור לך לנבא ברמת סמך מועילה כלשהי איזה שחקן עדיף לך שיבעט בעיטה מסוימת יותר מאשר תחושת הבטן של שליימה? הרי יש כל כך הרבה גורמים וכל כך מעט דגימות.
מאמן כדורגל מצליח או שחקן עבר ענק הוא אומן, הוא רואה דברים שאנחנו לא רואים, שווה לסבול את כל הנביחות היריקות ההעלבות הקללות והאינטרסים האישיים כדי מדי פעם לשמוע משהו באמת גאוני על המשחק המדהים הזה, משהו שהגברת פה לעולם לא תבין ולא תדע למרות כל הסטטיסטיקות והפנטזיה המפותחת.

גיל שלי 6 באוגוסט 2013

רומן – ראשית הניתוחים של איה לא באים לנבא כלום אלא לנתח מה קרה.
אם שלמה שרף או אייל ברקוביץ הי מתייחסים ברצינות לפרשנות של עצמם, הם היו יכולים לתרום לנו להבין טוב יותר את המשחק. אין חולק על כך שיש להם נקודת מבט ייחודית של מי שהיה שם.
הבעיה היא שאייל ושלמה חושבים שמספיק שהם מבינים. אין להם צורך להתייחס אלינו או לתפקידם ברצינות. גם דני נוימן היה שחקן, שמעת ממנו פעם אחת משהו שהשביח את השידור?
האידיאלי הם פרשנים שהיו שם וגם מכינים עצמם לשידור כמו באמריקה שם תרבות הספורט המפותחת לא נותנת לשחקני עבר להתרפק על עברם, הם מתייחסים ברצינות למקצועם החדש.
אם אני צריך לבחור בין עופר שלח לצביקה שרף, למרות ששרף היה מאמן, השידורים עם שלח תמיד היו מעניינים יותר

רומן 6 באוגוסט 2013

גיל, אני מסכים ואמרתי פה כמה פעמים שגם שלמה וגם ברקוביץ לרוב ממש לא נעימים לשמיעה, לפעמים אפילו עד כדי גועל במיוחד כשהם מחליטים לרדת על איזה שחקן, ברור שהייתי מעדיף שהם יפסיקו עם זה.
אבל זה לא מהות העניין, הנקודה שאני מנסה להוכיח שהתיאורים של איה תלושים מהמציאות ולא תורמים כלום להבנת המשחק ובטח שלא להכנה למשחק הבא.
אני מאמין שההסבר שהבאתי פה לטיעונים שלי משכנע מספיק כדי שתטיל ספק במה שחשבת קודם.
בגדול כדורגל הוא משחק עם מספר מצבים אינסופי במושגים של יכולת חישוב ופשוט לא ניתן לעיבוד סטטיסטי.

רומן 5 באוגוסט 2013

משה, האחד היה מאמן של הנבחרת 8 שנים והשני היה אחד מגדולי הקשרים בזמנו בעולם.
אז אני מנסה לגרום לאנשים להבין שרוב הסיכויים שהם מבינים כדורגל יותר טוב ממישהי שחיברה כמה מספרים לא רלוונטיים.

קורא 5 באוגוסט 2013

רומן, הבן אדם פאקינג כתב פרשנות כדורגל בזמן שהוא היה בהופעה של שלמה ארציואפילו לא ראה את המשחק ואתה עדיין מאמין לו.

לבריאות שיהיה.

רומן 6 באוגוסט 2013

זה שהוא עשה את זה עשה אותו פחות מבין כדורגל?

אבירם 5 באוגוסט 2013

לא יודע למה אנשים פה מלעיטים את המוח בביקורות מקוממות. אחלה ניתוח. מעורר השראה. בתור חסיד גדול של תיאוריית "השפיץ של הנעל" אי אפשר להתכחש לעובדה שהשפיץ הוא רק שפיץ, חלק קטן מאד מהנעל כולה.

צביקה 5 באוגוסט 2013

אהבתי את הדימוי. אני באופן אישי מעריך את כל שחקני ומאמני העבר האלו אבל כשאני שומע את אלי אוחנה מפרשן את גמר ליגת האלופות אני נכנס לדיכאון (וברקוביץ' הוא לא ממש שיפור) . דרך אגב , סליחה על דברי הכפירה אבל אני אוהב את שגיא כהן .

נעם 5 באוגוסט 2013

הטור ספורט הכי טוב שקראתי כבר שנים
נתונים סטטיסטים מדוייקים לצד כתיבה ומהנה וזורמת
יהיה ממש מגניב אם גם תעשו איזה ספיישל חד פעמים על ניתוח של אחת מהקבוצות הגדולות בעולם (בארסה,ריאל,באיירן דורטמונד) כדי שנלמד קצת על צורת המשחק שלהם

בכל מקרה אתן גדולות
נקווה שבטור הבא שלכן תנתחו את השליטה המוחלטת של הצהובים במשחק הגומלין
יאללה מכבי!

טל 12 6 באוגוסט 2013

אני חושב שמכבי היו מאורגנים די טוב ,אבל כשלו ביציאה מהירה קדימה.

בבית אני מניח שנראה עוד קשר טכני בהרכבה של מכבי.

רומן 6 באוגוסט 2013

לדעתי דור מיכה חייב לפתוח על חשבון ברק יצחקי

גיל שלי 6 באוגוסט 2013

פאולו סוזה היה שחקן גדול איך אתה מעז לחלוק על דעתו? ;-)

רומן 6 באוגוסט 2013

אחד הגדולים באמת, אהבתי אותו ממש כשהוא היה ביובה.
לא חולק על דעתו אלא אומר מה אני הייתי עושה אם הייתי צריך לבחור את ההרכב למשחק, אני חושב שלמיכה יש יכולת פריצה על האגף והוא יכול לשים לראדה פריצה כדור על הראש היום, אבל מה אני יודע זה עניין של הרגשה אין לי שום מספר שיכול לגבות אותי..

תומאס נוימן 6 באוגוסט 2013

חברים – הויכוח פה הוא על פרשנות על סמך סטטיסטיקה וניתוח טקטי לבין פרשנות על סמך ניסיון ואינטואיציה.

כדורגל הוא לא רק משחק של טקיטקה הנסמך על מספרים, ומנגד הוא לא רק "השפיץ של הנעל", לדעת לזהות "מי חם" וכד'.

עם כל הזלזול בשרף ובברקוביץ' על עילגותם, אי אפשר לקחת מהם את הניסיון, את ה"תחושה למשחק", ואת זה שלפעמים הם רואים משהו שפרשן אחר לא היה שם לב אליו.

ויש כמובן גם מקום לניתוחים מעמיקים ומחכימים מהסוג שמביאה לנו התולעת (כיום אין בנמצא פרשנות כזו, באף ערוץ).

הפרשן הטוב ביותר הוא זה אשר שולט בשני העולמות, יודע לשלב ביניהם במהלך המשחק, ויש לו גם כריזמה, יכולת ניסוח ויכולת להחזיק שידור. לצערי הרב, אין פרשן כזה (כרגע) בנמצא.

רומן 6 באוגוסט 2013

באיזה ערוץ השידור?

דון נאפולי 6 באוגוסט 2013

ספורט 1/2

ליבר 6 באוגוסט 2013

לרומן,
שלמה שרף היה מאמן גדול אהל פרשן קטן. תמיד קל לו להשפיל את השחקנים הזרים. במשחק בבאזל הוא לא הפסיק להגיד שפריצה לא במשחק ושהוא מסתובב שם בחוסר תועלת. איפה ההתייחסות שהוא היחיד עם נוכחות פיזית שיכול להוריד כדור (מה שהוא עשה כמה פעמים בצורה מצויינת במחצית השנייה). למה לא להסביר לצופה שזו אולי הסיבה שסוזה משאיר אותו למרות שהוא אולי לא בשיאו.
ברקוביץ רוצה להחליף קשר אחורי בחלוץ בדרה ה 45 במשחק הראשון של העונה במוקדמות ליגת האלופות במשחק חוץ נגד אלופת הונגריה בחוץ כאשר הקבוצה נראית מצויין בהרכב הנוכחי. זה נראה לך רציני? זה פופוליזם זול לצעוק כל הזמן התקפה התקפה התקפה. בוא תהיה מאמן ובאמת תעשה את זה.
הם לא מכירים את היריבה. אין להם מושג מי השחקנים שלהם ומה היכולות של כל אחד. חובבני

רומן 6 באוגוסט 2013

כמה פעמים אני צקיך להסכים שרוב מה שהם אומרים מלא בגועל ואינטרסים?
עדיין מדי פעם הם אומרים משהו, שמישהו שלא היה פיגורה בכדורגל בחיים לא יקלוט

ליבר 6 באוגוסט 2013

על כל דבר בעל ערך שיוצא להם מהפה יוצאות כל כך הרבה שטויות וברבריות שזה מצליח להיעלם. והנה מספר אמירות שלא משנה מה המשחק ומה התוצאה הם יגידו:
1) אני לא אוהב את החילוף הזה. אני הייתי מוציא קשר ושם חלוץ
2) חייבים לתקוף עם מהירות מהאגף
3) הכדורים הארוכים האלה סתמיים
4) יו פיי מי!

בשביל להגיד את המשפטים הללו באופן קבוע כל משחק גם סבתא שלי יכולה להיות באולפן

מכביסט טירון 6 באוגוסט 2013

איכשהו בכל הניתוחים והכתבות על משחק כל הזמן כתוב רק על כך שמכבי צריכה לנצח בהפרש של שני שערים. במידה והיא מנצחת 1-0 יש הארכה ופנדלים כמו בגומלין בליגת האלופות, או שיש משהו אחר שחמק מעיני?

אבישי 6 באוגוסט 2013

שום דבר לא חמק מעיניך, אתה צודק. אני מניח שמתכוונים ל"ניצחון בטוח" בצורה של 2-0, לעומת 1-0 שיוביל לדו-קרב פנדלים שבו הסיכויים הם 50/50 (נראה לי, לא חישבתי את זה… :) )

אמיר תייר 6 באוגוסט 2013

מאד נהניתי לקרוא!
אני מניח שישנם עוד פרמטרים חשובים אליהם התייחסת ולא העלית על הכתב מחשש שהפוסט יהיה כבד, אך זה תמיד נעים לקרוא פרשנות רצינית ויסודית.
אין כלל ספק כי פרשנות מסוג זה היא כלי לשיפור האיכות של פני הכדורגל…

Comments closed