סיכום ערב אירופאי רביעי – איה שורק

איה לא מרוצה מהתוצאה, אך מתרשמת שסוזה חושב

מכביסט טירון דרש, מכביסט טירון קיבל. איה הפסימיסטית הנודעת, שמחכה בקוצר רוח עם תוכניות ליום חמישי מפאת החשש לקיום המשחק מול פאוק, חולקת איתנו את רשמיה מהאירוע בבלומפילד שנגמר מוקדם מדי מכדי שמכבי תעלה עוד שלב בצ'מפיונס ליג.

כוכבי הערב האירופי הרביעי של התל אביביות, למרות המפלות שספגו כל אחת בדרכה, היו המאמנים. שניהם, בכלים המוגבלים שיש להם (מכבי עם מוגבלות מול מהירות המשחק והשחקנים האירופים, הפועל עם מוגבלות פיננסית תיאורטית בנושא הרכש) עשו שינויים תוך כדי משחק והוכיחו שליטה טובה מאד בקבוצה שלהם.

קודם מכבי – שתי החלטות משמעותיות קיבל סוזה במשחק. הראשונה הייתה עם הכנסתו של מיכה במקום זיו ומעבר למשחק עם 3 בלמים. מכבי התארגנה תוך כדי משחק עם הרבה אנרגיות וניצלה את הבלבול של השוויצרים כדי להגיע לכמה מצבים מצויינים וגם להבקיע שניים. למחצית השנייה באזל כבר עלתה מוכנה יותר ויאקין הציב את קו ההגנה שלו גבוה וצפוף ואת החלוצים ללחוץ את שלושת הבלמים. כאן בתמונה אפשר לראות 9 שחקני באזל, כשהמרחק בין החלוץ לקו הבלמים הוא פחות מעשרים מטר.

Untitled

מכבי, ללא מגנים , התקשתה לרווח את המשחק ולשבור את קו הנבדל ואז סוזה לקח את ההחלטה השנייה המשמעותית במשחק והכניס את גאל ואיינבינדר במקום בן חיים וזהבי. בעצם סוזה עשה חילוף כפול רק במרווח זמן כדי לנסות ולתפוס שוב את באזל לא מוכנה לשינוי טקטי, ולכן החילופים היו גאל-זהבי ואיינבינדר-טב"ח (ולא, כמו שהיה מתבקש, גאל-טב"ח, איינבינדר-זהבי). טב"ח הוחלף בגלל עייפות אחרי שעבד קשה מאד באגף בפרט לאחר יציאתו של זיו. זהבי הוחלף בגלל הצפיפות באמצע. איינבינדר, כמו שכתבתי בפוסט הראשון לעונה, נוהג לקבל את הכדור על קו האמצע באגף ומשם לייצר שינוי כיוון מפתיע. גם במעט הדקות ששיחק אפשר היה לראות את המסירות האלכסוניות החדות שלו. בדיעבד אפשר לבקר את ההחלטה להכניס דווקא את גאל אבל לדעתי זו החלטה סבירה לגמרי – גאל שחקן מהיר יותר מאלטמן ומועמד טוב יותר לשבור את הצפיפות בהגנה השוויצרית.

מבחינה סטטיסטית אין הרבה מה לקחת מהמשחק הזה כיוון שלדעתי לא ישקף את האופן שבו מכבי תראה השנה, אולי רק נתון אחד: מכבי השלימה 22% בלבד במסירות מכריעות (KEY PASS) וקרוסים בשני המשחקים מול באזל. זה בעיקר מעיד על כך שיש עוד עבודה בנושא התיאום ההתקפי ובפרט, בעיני, בין ראדי וטב"ח (למרות השער מול גיורי) ובין פריצה ויצחקי (שהיה חלש בשני המשחקים – מול באזל השלים מסירה ראשונה בדקה ה-32).

***

להפועל יש לא מעט לקחים מארבעת המשחקים (רכות ההגנה, חולשה במאבקי גובה, חוסר התיאום ההגנתי בין גרזיצ'יץ' לבלמים) ובפרט מהמשחק האחרון, אבל גם שתי נקודות חיוביות – הראשונה היא התיאום והתקשורת בין שכטר לורמוט, שנראה שלא נפגע למרות שנתיים בנפרד וכמעט ללא כדורגל תחרותי.

השנייה, כאמור, היא השליטה של רב"ש במשחק. נכון, אפשר בדיעבד לבקר את ההחלטה להשאיר את גרזיצ'יץ' החלש על המגרש או את ההחלטה להעלות את ספורי הרך במקום גורדנה ואפשר גם לבקר את ההחלטות בנושא הרכש משכטר ועד סאשה ועמוס. ובכל זאת בעיני גמישות המחשבה של רב"ש היא נקודה לזכותו גם במשחק כזה – הפועל עברה די בקלות מהמערך איתו פתחה את המשחק, עם גרזיצ'יץ' כציר שמצידיו זזים גורדנה וסאשה, כשזגורי מגיע לאמצע לקבל כדורים, למערך איתו סיימה את המשחק, מעין יהלום עם ורמוט בשפיץ ואבוטבול וגורדנה בצדדים.

זה לא הצליח, אבל לא מוריד מערכו של הניסיון. זה לא הצליח, כי הפועל פגיעה מאד באגפים ואחרי המשחק מול פנדורי ובניגוד למה שכתבתי בפוסטים הקודמים, יכול להיות שמה שחסר להפועל זה לא שחקן אמצע קדמי ופיזי בסגנון גולסה או זהבי, אלא דווקא קשר אגף. זה בלט בעיני במשחק האחרון ובולט עוד יותר כשבוחנים את  מאגרי השחקנים של היריבות הצפויות בצמרת – למכבי יש את מיכה, בן חיים ואלטמן, וגם מגן זר שאמור לשדרג את הקו השמאלי. לחיפה אמנם יש רק את עזרא כקשר קו "טבעי", אבל שני מגנים טכניים ברמה גבוהה מאד ומוסרים מעולים במרכז המגרש שימצאו אותם. קרית שמונה הביאה את תמיר כחלון (נפצע לצערם במחנה האימונים) ודויד מנגה, וגם מטוביץ' וליאור לוי הם מגנים שמשדרגים את ההתקפה משמעותית. לב"ש יש את בוזגלו בקישור, שני מגנים עם אוריינטציה התקפית טובה (אילוז ודוידזאדה) וחלוצים שיודעים להגיע מהאגף כמו גבאי וסויסה.

להפועל, למעט זגורי, אין שחקנים שמרחב המחיה הטבעי שלהם בהתקפה הוא האגף. נדמה לי שגם ספורי אינו כזה ויתקנו אותי אוהדי הפועל. זגורי היה רע מאד בארבעת המשחקים עד כה: איבד כדור כל 8.4 דקות ("מוביל" בקטגוריה הזו מבין אלה שפתחו בהרכב בארבעת המשחקים), בעט לשער 0 פעמים ורק פעם אחת המסירה שלו הובילה לבעיטה מיידית לשער. ב-275 הדקות ששיחק, לא הייתה לו השפעה מהותית על המשחק – אולי רק על ההבנה של רב"ש, שאין לו מה להחזיק על המגרש שחקן כ"כ לא אפקטיבי. ברגעי הלחץ מול פנדורי, הפועל שיחקה ללא קשרים באגפים כנקודת מוצא (מן הסתם ורמוט מצא שם שטחים שהתפנו, אבל בתחילת המהלך שיחק לרוב באמצע). המערך הזה גבה מחיר פיזי כבד משמעון הרוש שנדרש לרוץ הרבה מעבר ליכולותיו והיה בבחינת נוכח-נפקד החל מדקה 80.

בהעדר קשר אגף תוקף ומעורב במשחק, המגנים של פנדורי צופפו את המשחק לכיוון האמצע, והצפיפות אפשרה גם לאריק להיות בעמדת תקיפה טובה ברגע שהפועל איבדה את הכדור ולשחק כפיבוט בהתקפות המתפרצות של הרומנים שהיו בעיקר דרך האגף. זה צריך להדאיג את הפועל דווקא משום שרוב הקבוצות הישראליות, בפרט מול הפועל בבלומפילד, יבואו לשחק באופן דומה לפנדורי ולזה רב"ש יצטרך למצוא פתרונות טובים יותר ממה שמצא עד כה.

אליפות העולם באתלטיקה קלה - הפרסים האלטנרטיביים
פתיחת עונה-טל סיון

72 Comments

טרנטה 19 באוגוסט 2013

תודה רבה. מצויין כרגיל.
גם אני חושב שסוזה עשה את המהלכים הנכונים והצליח לערער את באזל. אני חושב שבאזל די היתה על החבלים במשך כל המחצית השניה אבל מכבי היתה קצת חסרת רעיונות אחרי הגול השלישי והחילופים של יאקין שהוציא חלוץ וקשר בשביל לצופף את הרחבה. אישית אני חושב שהוא טעה בזהות השחקנים שהוחלפו. בסיטואציה שנוצרה במגרש אני באופן אישי הייתי מחליף את בן חיים באלטמן בשל הטכניקה הטובה והבעיטה ממרחק ואת דאבור במקום יצחקי שהיה מאד חלש. בשום מקרה לא הייתי מוריד את זהבי למרות שהיה במשחק קצת מבולבל.
בסופה של ההתמודדות אני חושב שמכבי לא עלתה משתי סיבות – חוסר נסיון (כל הגולים שקיבלנו היו גולים מפגרים), ומגינים לא טובים מספיק לרמות האלה. ולכן האליפות היא קריטית השנה, כדי שבפעם הבאה שנגיע למוקדמות עדיין השחקנים יזכרו את השיעור שקיבלו.
ואם אפשר הערה / בקשה – סיכום המשחק קצת מאבד מהאפקטיביות שלו כאשר הוא מגיע כשבועיים אחריו. ובאופן אישי אני לא מבין למה לסקר משחקים של הפועל אבל אם את נהנית מזה…

מאור 19 באוגוסט 2013

למה לא לסקר את הפועל? מי שלא מעניין אותו שידלג.
*נכתב ע"י אוהד מכבי.

נפלא איה, יש לציין שבאמת שבועיים אחרי קצת מאבד מהאפקטיביות, אבל מן הסתם שאם היית יכולה היית מפרסמת לפני.

טרנטה 19 באוגוסט 2013

מתלוצצים חביבי…אל תיקח קשה :)

שגיא 20 באוגוסט 2013

אני דווקא הכי אוהב את הקטעים על הפועל. זה כמו לראות אותם מפסידים שוב פעם מחדש.

תולעת 19 באוגוסט 2013

תודה. האמת שכבר אחרי שבוע חשבתי שזה איבד מהאפקטיביות ולכן לא שלחתי לפרסום… בכל מקרה אני תלויה באנשים טובים שמעלים את המשחקים לאינטרנט או מעבירים לי הקלטה ולכן זה מתעכב.

דגש 19 באוגוסט 2013

תמיד תעלי, זה לא מאבד מהאפקטיביות ומעורר דיונים מעניינים מאוד. דווקא ביומיים-שלושה שאחרי המשחק עדיף בעיניי לא להעלות כי כולם עדיין טעונים. עכשיו כולם הפנימו שלא משנה כמה יצעקו/יבכו/ימחו זהבי יצא בדקה ה63 ומכבי לא הצליחה להבקיע, ונחסכו מאיתנו כמה וכמה תגובות מיותרות שמספרות על ה"מאמן-פח" של מכבי.

מתן גילור 19 באוגוסט 2013

איה, יופי של פוסט.
כמה תיקונים:
1. זגורי שיחק בנוער ובמרבית הקריירה שלו בבוגרים 50:50 וממש לא בקו.
2. למכבי חיפה בקו, בנוסף לעזרא, יש עוד מספר "טבעיים": ורד, ראין וסולליך. כאשר גם תורג'מן (רחמנא לצלן), אבוחצירא (אם דינו או חלוץ שיודע כדורגל באמצע) ואפילו גבאי יכולים לשחק קשרים בצד. בקיצור, עמדת החלוצים בצדדים (לפי השיטה של בנאדו) במכבי חיפה זו העמדה עם האינפלציה הגבוהה ביותר בכדורגל הישראלי.

דון נאפולי 19 באוגוסט 2013

האמת שדווקא עזרא הוא לא בדיוק "טבעי".
הוא ממעט להגביה והפעולה היחידה שהוא עושה הרבה באגף זה חיתוך לאמצע ובעיטה.

מתן גילור 19 באוגוסט 2013

גם אריאן רובן והוא בהחלט שחקן אגף טבעי.
דווקא כשעזרא שיחק בימין הוא הגיע לקו הרוחב לא מעט וכמעט ולא נכנס לאמצע.
אני חושב שהתכוונת שהוא לא שחקן אגף "קלאסי", אבל הוא בהחלט "טבעי".

דון נאפולי 19 באוגוסט 2013

אכן :)

תולעת 19 באוגוסט 2013

תודה, מקבלת את התיקונים.

גיסנו 19 באוגוסט 2013

התכוונת לריאן החלוץ הצעיר או לראיו?

את ריאן אני לא הכי מכיר, אבל ראיו לא נראה כמו שחקן קו טבעי למרות שכבש שני שערים כמעט זהים בחיתוך מימין לאמצע.

מתן גילור 19 באוגוסט 2013

אתה קצת מתבלבל בין השם לכינוי. השם שלו הוא ראיוס. הוא מכונה הראיו, כלומר "הברק".
אני התכוונתי לאיסמעיל ריאן, שאם ישים את הדריבל בצד, נגלה את אחד מחלוצי הקו הטובים שהיו פה בשנים האחרונות. הבעיה היא שבינתיים הוא מאוהב בכדור הרבה יותר מדי.

גיסנו 20 באוגוסט 2013

אני מודע להבדל בין השם לכינוי, אני גם אפילו מדבר ספרדית סבירה.

היה לי ברור שראין זו שגיאת הקלדה ורציתי למי מהשניים התכוונת.

עמרי כהן 19 באוגוסט 2013

מרתק.
אהבתי מאוד את הטון העדין והלא ביקורתי כלפי הקבוצות והמאמנים (למשל ביחס לשמעון הרוש).
מתחיל להימאס עלי כשעיתונאים ופרשניפם שבקושי רצים עשרה מטרים מרשים לעצמם לבקר ולזלזל בספורטאים על המגרש.

צור שפי 19 באוגוסט 2013

עמרי, גם אני אוהב את הסגנון של איה (וכמובן גם את המהות) אבל ביחס להרוש היא היתה עדינה מדי. הוא היה נורא לאורך כל המשחק.

שלו 19 באוגוסט 2013

נהדר

אבי 19 באוגוסט 2013

עונה שעברה ספורי דווקא כן שיחק על הקו הימני. אני לא בטוח האם זהו תפקידו הטבעי מהנוער או אילוץ של העונה שעברה.
לגבי שחקני אגפים, התחושה היא שרב"ש מתעד את ורמוט/דמארי/סאשה/ספורי/(זגורי?) לתפוס את הצדדים אך לא כשחקני כנף אלא כקשרים שחותכים לאמצע. שם הם אמורים לפגוש את שכטר שיעשה תנועה לקבל כדור עומק או עם הגב לשער לצורך דאבל פס.
כמובן שכרגע דמארי משחק מתחת לשכטר וזגורי וסאשה תופסים את הצדדים.
הטעות של בן שמעון היתה שהוא רצה להיות התקפי יותר על מנת לגמור את המשחק מוקדם ועלה עם ספורי במקום זגורי שירד לעמדה של גורדנה ולא סיפק את הסחורה.
המסקנה שלך מהניתוח הסטטיסטי בפוסטים הקודמים על הנחיתות הפיזי של הפועל היא בינגו. מרגע שמודעים לנתון הזה וצופים במשחק עם המודעות זה פשוט זועק לשמים. לטעמי זו גם הסיבה שספורי במקום גורדנה היה טעות (שרב"ש ניסה לתקן במחצית).

אורן 19 באוגוסט 2013

לאמר שלגורדנה עדיפות פיזית על ספורי-זה רק מראה כמה המצב הפיזי רע.גורדנה הוא הכל חוץ מפיזי.

דון נאפולי 19 באוגוסט 2013

ושחקן עומק

אורן 19 באוגוסט 2013

דווקא בעומק הוא סבבה(עד שהוא מחזיק את הצד..).

אבי 19 באוגוסט 2013

צודק. עם זאת צריך לזכור שההשוואה הפיזית צריכה להיות דווקא בין זגורי שהחליף את גורדנה בעמדה וספורי שהחליף את זגורי בעמדה.
כל השלושה לא מרשימים פיזית וגרזיצ'יץ' אמור למלא את החלל (לא בהצלחה מרובה בינתים).

יניב - אדום עולה 19 באוגוסט 2013

לגרזיציץ תפקיד משמעותי כבלם של הקישור – כרגע הוא לא בכושר/ מתואם.
במשחקי האימון ראית שהשחקנים המרכזיים (ורמוט, שכטר , בריאן והבלמים פשוט חלודים ולא מתואמים וחסרים עוד זמן עבודה) – בן שמעון היה צריך או להמר על החבר'ה היותר צעירים או לקוות שהמנוסים ישחקו אותה.

להפועל יש גם בעיה בשיטה – לשחק עם 3 קשרים אחוריים ומגינים שלא עושים התקפה זו בעיה. איכשהו נראה לי שמילת המפתח זה איזון- לא בסגל , אלא בבחירות של המאמן – מזכיר לי את שנה שעברה שהיו עולים על 3 חלוצים (ואחלה חלוצים) ושוכחים שצריכים גם קשרים.

מאחר ושכטר ודמארי הם שניים שאין ספק שצריכים להיות בהרכב- חייבים להקפיד שיש 2 קשרי אגף ולא יותר מ2 קשרים אחוריים .

לרב"ש היה רעיון בסיסי על איך הוא רוצה את הקבוצה ובמחנה אימון לפחות הרגעים שגם גורדנה , גם ספורי וגם זגורי היו על המגרש היו מצוינים.

אבי 19 באוגוסט 2013

ככה זרקת את סאשה מההרכב?
אני מסכים איתך על הצורך באיזון ואף מקבל את ההמלצה שלך אולם כפי שאיה הראתה בפוסטים הקודמים, לכל השחקנים הללו בעיה במאבקים על הכדור ולכן האיזון מחייב קשרים אחוריים יותר פיזיים ושחקני כנף יותר פיזיים, כלומר ספורי לא צריך להיות בחירה ראשונה וזגורי, גורדנה, סאשה וגרזיצ'יץ צריכים לאכול את הדשא. כאשר ורמוט יחזור להרכב הבעיה הפיזית כנראה אף תחריף.

אורן 19 באוגוסט 2013

אנחנו(הפועל)בבעיה עם גרזיציץ.לפחות בתחילת העונה.בתור אחת הקבוצות הכי פחות פיזיות בליגה-אנחנו חייבים אותו בהרכב.אבל נכון לעכשיו,הוא מכניס את המערכת ללחץ.שחרור הכדור שלו גרוע(ושוב אני מדבר על בינתיים).שחקנים לא בטוחים במסירות שלו.או שוא מוסר חזק מדי וחוסר רגש או שהוא פשוט מאבד,הוא לא דריבליסט ולהפתעתי גם לא איטי.סשה לדוגמא הוא שחקן הרבה יותר אמין.לא שחקן גדול,אבל טכני הרבה יותר ויודע לצאת להתקפה יותר טוב.אם גרזיציץ לא ישתפר-אשכרה מבאס.

אורן 19 באוגוסט 2013

התכוונתי שלהפתעתי הוא איטי.

תולעת 19 באוגוסט 2013

האמת שלגרזיצ'יץ' 96% השלמת מסירה בארבעת המשחקים. כמובן שמרבית המסירות היו קצרות ומיועדות לבלמים. נדמה לי שרב"ש לא מצפה שהוא ייתן מסירות עומק (בשביל זה סאשה הובא, ויש גם את ורמוט ואבוטבול). מה שלדעתי הוא לא עושה מספיק בהקשר של המסירות, זה לשנות את הכיוון של המשחק, כלומר להעביר את המשחק מאגף אחד לאגף שני באופן מפתיע בניסיון לתפוס את ההגנה – שבאופן טבעי מכווצת את המשחק – לא מוכנה. בוקולי לדוגמא עושה את זה מצוין. זה כמובן גם קשור לזה שאין להפועל אופציות באגף ולא רק ליכולת האישית של גרזיצ'יץ'.

יניב - אדום עולה 19 באוגוסט 2013

אני עוד לא יודע איזה ורמוט נקבל .
ברור שאם זה הורמוט שאנחנו זוכרים – הוא שחקן הרכב , פיסי או לא .
אני לא מת על השילוב של סאשה , גורדנה וגרזיציץ.
יש שם גרזן אחד ו2 חצאים.

רביעיה קדמית – של ספורי וזגורי, דמארי ושכטר זה לפחות רביעה מאוד התקפית ומהירה.
בעיני זה ההרכב מקדימה – בוודאי למשחקים מול קבוצות שמתחילות במכבי ובטוחות שזה השם היחידי עבורם (לפי מה שאני מבין יש 2 כאלה ).

סאשה נראה לי כמו הברקה בעייתית – מצד אחד שחקן מוכשר, מצד שני לשלב אותו בכוח בהרכב מייצר בעיה.
אולי צריך להוריד את בריאן כבלם ולבדוק אותו ואת גורדנה.
אבל אולי זה מוקדם מדי לשבור תבניות .

ממה שהבנתי דרך אגב בקפריזסין רוני לוי השתמש באיליץ בכלל כמגן שמאלי רוב העונה

אבי 19 באוגוסט 2013

האבסורד שלמרות שמדובר למעשה בקבוצה חדשה הבעיות זהות לאלו של העונה שעברה

גיסנו 19 באוגוסט 2013

נדמה לי שהחזון של רב"ש דומה קצת למבנה הקבוצה הגדולה של גוטמן – שני קשרים אמצע – אחד גרזן ואחד יותר 50-50 (גרזיצ'יץ' וסאשה בדומה לידין ונאתכו שאח"כ הוחלף בתפקיד ע"י זהבי), ושני קשרי אגף טכניים שיכולים גם לחתוך לאמצע (ורמוט כמו אז, וזגורי במקום זהבי ודה רידר או כל קשר אחר ששיחק אז באגף, השתדלתי להדחיק).

הבעיות: גרזיצ'יץ' לא בכושר, סאשה מוכשר אבל לא יודע אם אפשר יהיה לבנות עליו לאורך כל העונה (למרות שאחרי שניים ורבע משחקים כבר הוכתרו לו המון כתרים), ורמוט לא חצי מהשחקן שהיה בעונת הדאבל מאז הפציעה בעונה העוקבת, וזגורי נכון לעכשיו הוא בלון מנופח – ילד עם דריבל טוב אבל אפס חכמת משחק ואופי גדוש במה שאוהבים לקרוא לו "חוצפה לא חיובית" (או במילים אחרות, ילד חרא).
וכמובן שכטר, שאני כלל לא בטוח שיחזור גם כן לכושר שהיה בו בעונת האליפות (שוכחים שהעונה העוקבת הוא פתח בינוני ואז נפצע וגמר את העונה, ועל ההרפתקאות באירופה אין מה להוסיף).

ויותר מכל זה, נראה שלמרות כל השינויים אין הרבה שינוי באיכות ההגנה. דני עמוס נכון לעכשיו עושה רושם של שטראובר 2.0 – יכול לנעול את השער למשק שלם לצד גולים טפשיים במיוחד. קולין נראה רך, איליץ' לא רע והמגינים עדיין פשוט חלשים.

יכול להיות שהרבה מזה הם סיפטומים לקבוצה חדשה כמעט לחלוטין. אבל נראה לי שחלק מזה נובע מרכש לא מתאים. האתגר הכי גדול של רב"ש צריך להיות בידוד של חדר ההלבשה מהפרעות חיצוניות אחרת תהליך הבניה שהוא מתכנן יקרוס לו מתחת לרגליים.

אבי 19 באוגוסט 2013

גיסנו:
אתה צודק באבחנות שלך אך עלינו לזכור שזהבי היה נו-בודי כשגוטמו הגיע ונאתכו היה רק ילד מוכשר, ורמוט היה מאכזב סידרתי ושכטר כישרון לא ממומש.
עלינו לתת לרב"ש את הצ'אנס לבנות לאט לאט את הקבוצה ולהחזיק אצבעות שהוא פגע עם הזרים כי זה מה שיעשה את ההבדל בין עונה מוצלחת ללא מוצלחת לדעתי. אחר כך עליו יהיה להתחיל "לייצר" צעירים.

יניב - אדום עולה 19 באוגוסט 2013

אני זוכר את הקבוצה של גוטמן בעונה הראשונה המלאה (אחרי שהחליף את לוזון ).
הקבוצה חרקה וחרקה , בסוף זה נגמר בסגנות ותשתית לכמה שנים . אני זוכר את קרית שמונה לוקחת אליפות אחרי פתיחה מגומגמת .
אליפות לא ניקח העונה , בשביל מקום באירופה אפשר גם לזרוק סיבוב ראשון שלם לפח .
סבלנות זה שם המשחק .

גיסנו 19 באוגוסט 2013

אבי, רק לשם הבהרה – אני מאוד מאוד מייחל שהיסודות יישמטו לרב"ש מתחת לרגליים :) לא מונע ממני לנסות לנתח את המצב בצורה אובייקטיבית ככל האפשר וגם להעריך את הקבוצה של גוטמן שהסבה לי שעות רבות של סבל אבל שיחקה כדורגל מצויין.

ברור שכל דבר לוקח זמן, אבל אני חושב שיש יותר מדי שחקנים בהפועל שהתאור שלהם על הנייר רחוק מדי ממה שהם מספקים, וכנראה גם יוכלו לספק בפועל.

אז דה סילבה היה בשיאו והגוף של באדיר לא חרק כ"כ, היה את דדי בן דיין ובונדר שעל אף מגרעותיהן עדיין שניהם עדיפים על המגינים הנוכחיים של הפועל, היה אחד השוערים הטובים ששיחקו אי פעם בארץ, והקישור היה לדעתי בבסיסו עם הרבה יותר פוטנציאל מזה הנוכחי, מה גם שאז לשכטר ו-ורמוט היה הרבה יותר מה להוכיח ולאן להשתפר, פיזית ומנטלית, מאשר עכשיו. אני לא בקיא בפרטים אבל אני די בטוח שלגוטמן הייתה סביבה הרבה יותר יציבה, ברמת ההנהלה וברמת הצוות המקצועי המסייע (עוזרי מאמן ומאמני כושר בעיקר).

יניב - אדום עולה 20 באוגוסט 2013

גיסנו רק תזכור שבאדיר היה קשר אחורי כשגוטמן הגיע וזה היה קצת אחרי שמכבי חיפה ויתרה עליו או כדי לא לעצבן את מתן , קצת אחרי שמכבי חיפה הציע לו חוזה נמוך לטעמו .
אניימה הגיע להפועל רק כי ביתר של גאידמק רצתה את קאלה , דה סילבה ירד ליגה ושיחק את העונה הראשונה בהפועל כמגן ימני ,ללה הגיע מליגה לאומית וגם שכטר הגיע כי הפועל הפסידו בקרב על יובל אבידור למכבי .
אנחנו כולנו אלופים בלהוציא מסקנות מהירות , מזכיר לך שנה שעברה את ראדי , טיבי וייני – שלושה אנטי כוכבי עונת המלפפונים .
רק אחרי סיבוב נדע באמת , דבר אחד אני בטוח , שבן שמעון ייתן את כל מה שיש לו כדי להוצ׳יא מהדבר הזה מים .

אורן 19 באוגוסט 2013

תולעת,
איזה שיתוף פעולה היה בין שכטר לורמוט?
יכול להיות שאני לא זוכר.אגב,אם כבר שכטר ודמארי שיתפו פעולה לא רע במשחק הראשון נגד פנדורי.נראה שורמוט היה בהלם מזה שאין לו עם מי לשחק.

תולעת 19 באוגוסט 2013

זו הייתה התחושה שלי מכמה מהלכים, אולי אני טועה. לפי המספרים הטענה שלך שלורמוט לא היה עם מי לשחק נכונה. ורמוט איבד 10 כדורים בקצת יותר מחצי שעה, 6 במסירות לא טובות ו-4 בניסיונות דריבל או "סתם" איבודים, בעיקר בגלל היעדר אופציות מסירה.

משה 19 באוגוסט 2013

אני גם תוהה בשיתוף הפעולה מי משניהם נוהג ברכב המילוט ומי נכנס ושודד את הקופה של הפועל. נראה לי שבצורה אופיינית במסווה רומנטי הפועל נשדדת ע"י אלה ש"לא ישחקו בחיים במכבי".

אדם בן דוד 19 באוגוסט 2013

תודה תודה תודה. תמיד מעשיר לקרוא טורים שלך.
בשנים הקודמות דמארי שיחק לא מעט על הקו, וזה גם המקום הטבעי של שכטר. מלבד זאת יש את טועמה (אם כי בשנתיים האחרונות הוא אפקטיבי לעשרים דקות מקסימום). אני חושב שההבחנה המוקדמת כי גרזיציץ הוא המפתח לכל המשחק של הפועל עדיין תקפה ולראיה ההדחה המוקדמת לאור יכולתו.

תולעת 19 באוגוסט 2013

לגבי דמארי, זה מטעה, כי הוא מאד מהיר אבל האגף זה לא מרחב המחיה הטבעי שלו והוא תמיד יחפש את הכניסה לרחבה כדי לקבל את הכדור ולא את הריווח לקו כדי למסור אותו.
דווקא הניסיון של רב"ש להוריד אותו אחורה כדי לנצל את המהירות בהצטרפות מהאמצע יכול להיות מעניין בהקשר הזה.

אורן 19 באוגוסט 2013

דמארי נשען הרבה מאד על המהירות שלו והרבה פחות על הדריבל הבינוני שלו.בדיוק בגלל זה הוא לא שחקן קו טבעי.

דגש 19 באוגוסט 2013

מה את אומרת על השליטה של מכבי מאז המעבר לשלושה שחקני הגנה? אופתע אם אחת כמוך תקבל את הרעיון שההתלהבות הצהובה בלבד מנעה את באזל לבעוט אפילו בעיטה אחת למסגרת במשך 70 דקות.

לתחושתי העובדה שטיבי וייני לא עמדו על הקו כמו זיו וייני בתחילת המשחק אפשרה להם לסייע לקישור האחורי, להשתלט על הכדורים החוזרים ולהיות קרובים יותר לחלוצים של באזל כשהם מנסים להתחיל התקפה. ייני גם הרבה יותר טוב בלצופף את ההגנה במרכז מאשר לשמור על האגף בו יש הרבה יותר שטח, שבו האיטיות היחסית שלו והנחיתות הטכנית באות לידי ביטוי בצורה בולטת. אפשר גם להניח שאם מכבי הייתה משחקת בדקה ה-20 במערך הזה השער השני לא היה נכנס. לכן המערך הזה במשחק הזה, לא רק שלא ערער את ההגנה של מכבי גם חיזק אותה.

אגב, אני לא יודע מה קורה בבאיירן באופן קבוע, אבל ראיתי לפני כמה שבועות משחק של באיירן בגביע הגרמני מול קבוצה מליגה נמוכה ושם (למרות שהיו 4 שחקני הגנה) המגנים לא עמדו על הקו אלא נכנסו פנימה.

לאור בעיית המגן הימני (בהנחה שהיא לא תיפתר על ידי הסבת/הבאת מגן ימני ישראלי בלתי צפוי) אני לא אתפלא אם נראה את מכבי בווריאציות על ההרכב הזה במהלך העונה. שמעתי שסוזה גם ניסה אותו במשחק האימון מול רמת השרון.

דגש 19 באוגוסט 2013

תיקון- באזל לא בעטו למסגרת במשך 60 דקות, לא 70.

פאןפאן 19 באוגוסט 2013

דגש – נגעת בנקודה חשובה
ולמרות הכל אני לא חושב שסוזה יילך על מהלך כזה כמשהו קבוע מהסיבה שזה מערך מסוכן – מאוד חשוף בצדדים
הלוואי ואתבדה
יאללה שתתחיל הליגה הזו כבררררררררר

תולעת 19 באוגוסט 2013

מבלי להוריד מהמשחק האדיר של טיבי, אלברמן שיחק אחראי מאד ולמעשה כבלם קדמי לפני קרלוס. ברור שזו לא רק התלהבות אבל גם אי אפשר להתעלם מהעובדה שלבאזל היו 3 שערי חוץ בדקה 30.

דגש 19 באוגוסט 2013

מסכים, אבל בכל זאת, באזל ניסתה כמה וכמה פעמים לפתח התקפות מסוכנות ולא הצליחה. זה לא שהם ניסו רק להסתגר ולהעיף כדורים. אני מאמין שהרבה שחקנים, נגיד שטוקר וסלאח, לא התעניינו בתוצאה הכללית, הם רצו לכבוש ולנצח אבל מכבי היו "ראשונים לכל כדור" וגם כשחלוצי באזל קיבלו את הכדור כבר סגור אותם, בגלל המערך שגרם לשחקני ההגנה להיות במקום הנכון.

פאןפאן- אני לא יודע מה סוזה יעשה באופן קבוע, אבל זו יכולה להיות אופציה. ברור שלמעבר לשחקן אחד על כל קו במקום שניים יש חסרונות, אבל אפשר לפצות על כל דבר. יובנטוס לקחה ככה אליפות (ונבחרת איטליה שיחקה ככה בקונפדרציות). אם מחפשים "לעזור" לסוזה, אפשר לשים את מאנה (כשהוא יהיה כבר בכושר!..) בקו שמאל ואת מיכה שהוא קשר (שלא כמו טל בן חיים ויצחקי) בקו ימין. עם כל הכבוד, בעיניי אם טיבי יילך עוד קצת ימינה וקדימה (כמו במשחק מול באזל) ומיכה יידע שאין מאחוריו מגן אגף ימין של מכבי יהיה דווקא יותר מוגן. (ואני לא מזלזל בייני, אני חושב שהמשחק הקבוצתי שלו נהדר וכשהוא במרכז הוא שחקן הגנה טוב אבל באגף יש המון שטח, וכשיש הרבה שטח לשחקן הטכני והמהיר יש יתרון משמעותי וייני הוא לא טכני ולא מהיר. תספרו את הפעמים שממילא טיבי היה צריך לשמור על הקיצוני השמאלי של חיפה והפועל אחרי שייני התקשה.)

גיסנו 19 באוגוסט 2013

אני חושב שהתוצאה של הניסוי הזה (מערך 3 בלמים) יכולה לתת לסוזה אופציה ליותר גמישות במערך, במשחקים שבהם מכבי נתקלת בבונקר עיקש במיוחד (נגד קבוצה כמו חיפה למשל, שעיקר הכוח שלה במהירות באגפים אתה לא יכול לשחק בצורה כזו. כן, גם סלאח ושטוקר מהירים, אבל באזל ניסתה למצוא אותם רק בכדורים ארוכים ובלי לפתח יותר מדי התקפות מסודרות בשלב הזה של המשחק). באופן קבוע, קשה לשחק ככה אלא אם שחקני הקו שלך מאוד מאוד מוכשרים ומאוד מאוד מהירים (מה שקיים ביובה ובנבחרת איטליה, לעתים אלה גם אותם השחקנים). במכבי זה ממש לא המצב. צריך לראות אם ואיך מאנה ייכנס לעניינים וזה ישפוך קצת יותר אור על ההמשך.

הבעיה העיקרית של מכבי היא שפריצה ויצחקי לא מצליחים ליצור תיאום. יצחקי נשאב כל הזמן לאמצע ופריצה מאבד אפקטיביות כשהוא בורח לאגף. ובאמצע הם משחקים קרוב מדי אחד לשני ובעיקר מפריעים אחד לשני וגורמים לצפיפות יתר במרכז ההגנה של היריבה.

דגש 19 באוגוסט 2013

אני אחזור על מה שאמרתי:
אני לא יודע מה סוזה יעשה באופן קבוע, אבל זו יכולה להיות אופציה.

אנונימוס 19 באוגוסט 2013

אני גם חשוב שהביקורת על הרוש עדינה מדי. אני לא מבקר את הרצון שלו, וההשקעה שלו. נראה שהוא רוצה, ואמנם אני לא נוכח באימונים אבל אני מתקשה להאמין שבן שמעון היה נותן לו קרדיט אם הוא לא היה משקיע.
אבל הוא פשוט לא ברמה הזאת.
לא במהירות, לא ביכולת המסירה, לא בהבנה טקטית. זה פשוט לא זה, והפועל כבר מעונה שעברה משלמת על זה מחיר כבד. אם היה לפניו קשר אגף איכותי זה באמת היה מכפר על זה. אבל אין. והפועל אוכלת אותה בגלל זה כל הזמן, בענק ובגדול.

תולעת 19 באוגוסט 2013

הייתי עדינה עם הרוש כי לפי השידור הוא מתח שריר אחרי שהפועל סיימה את שלושת החילופים.

יניב - אדום עולה 19 באוגוסט 2013

הרוש חוטף המון ביקורת.
אני בכלל לא חושב שבאשמתו.
מגן לא יכול לפרוח התקפית בסיטואציה שבה הבלמים והקשרים שלפני ומצדדיו לא עושים את העבודה שלהם

אורן 19 באוגוסט 2013

ובכל זאת דגני כן מצליח.

אבי 19 באוגוסט 2013

מצליח במה?? נגד פאנדורי בבלומפילד הרוש היה חלד להחריד. דגני היה סתם חלש בכל המשחקים האחרים. הבעיה באגפים קיימת בשני הצדדים ולכל אורך המגרש ולא רק בעונה הזו.

אורן 19 באוגוסט 2013

אבי,דגני הוא הפתעה טובה לאגף ימין.אם יש משהו שמפתיע ומרענן בתחילת העונה זה דגני.הוא תוקף ומבשל ונראה ממש אחלה.

יניב - אדום עולה 19 באוגוסט 2013

בהפועל יש 5 קבוצות איכות של שחקנים כרגע :
מנערי חלודה מוכשרים , צעירים מוכשרים , מבוגרים מוכשרים , שוקיסטים מוכשרים ודמארי .
דגני ללא ספק שייך לקבוצה הראשונה , אני די משוכנע שהרוש שייך לרביעית .

אני בכלל יותר אופטימי מרובכם ,,יש הרבה כישרון בהפועל , לא מפוזר מספיק טוב ובעיקר בקבוצת מנערי החלודה והשוקיסטים , כשהעסק טיפה יתחבר נדבר לדעתי גם על הרוש באופן אחר .

אבי 19 באוגוסט 2013

אורן: הלוואי ואתבדה לאורך העונה. בינתים זה מרגיש לי שהוא לא מרשים בהגנה ולא קיים בהתקפה. התמונה שאיה הביאה למטה מראה על הרבה איבודים גם בצד שלו.
מצד שני, זוהי רק תחילת העונה וסביר שאנחנו ממהרים לשפוט שחקנים ומאמנים.

תולעת 19 באוגוסט 2013

מסכימה.
בהקשר הזה הנה מפה שמתארת את כל האיבודים של הפועל בשלושת המשחקים האחרונים –
http://sizmedia.com/my.php?i=zowvkngjhjmj.jpg

אפשר לראות איפה רוב האיבודים מתרכזים ולמה הרוש מצא עצמו הרבה פעמים בלי עזרה מהקשר בצד שלו. כמובן שחלק מהאיבודים הם של הרוש עצמו.

יוני ג 19 באוגוסט 2013

הניתוח מעניין מאד.

אני מוחה על כך שאין ניתוח של משחקיהן של מכבי חיפה והפועל רמת גן, אפילו לא התייחסות או אזכור, כאילו לא היה.

אך טוב.

גיסנו 19 באוגוסט 2013

למיטב ידיעתי הסיבה שאין ניתוחים למשחקים האלה הוא שלאיה אין גישה כרגע להקלטה של המשחק המלא ביוטיוב או במדיה אחרת. אתה מוזמן להרים את הכפפה…

תולעת 20 באוגוסט 2013

מדויק. אגב הייתי במשחק של הפועל ר״ג מול אשטוריל וגם לו הייתי צופה בו בשנית ספק אם היה משהו מעניין לומר על משחק שנגמר בדקה עשירית.

יואב 19 באוגוסט 2013

מכבי נתנה חצי שעה(סוף המחצית הראשונה עד אמצע השניה) מרשימה מאד. גם במושגי העונה הקודמת ובכלל.
אהבתי את שינוי המערך של סוזה. לא מובן מאליו כאשר המוראל בריצפה והאפשרות לתבוסה כואבת יותר-מוחשי מאד.
אהבתי גם את הבחירה ב ג א ל. היא לא הוכיחה את עצמה נקודתית אך היתה נכונה מחשבתית ובעיקר לא מקובעת.
ראיתי גם את הפועל. הביקורת (אם קיימת בשלב כל כך מוקדם) צריכה להיות מופנית לבחירות של בן שמעון ולא למערך.
אני לא מאתר שם מספיק כישרון ואיכות. לא בשילדה המרכזית (שוער-בלם-קשר-חלוץ) ולא באגפים. בינוניות אול אובר דה פלייס שנבנית סביב שני שחקנים שנתנו עונה גדולה אחת בקאריירה שלהם(ושיחקו מעט מאד בשנתיים האחרונות).

תולעת,
היה מהנה ומחכים כתמיד. לב לב לב.

תולעת 20 באוגוסט 2013

תודה יואב. אחרי חצי שעה במשחק חשבתי שאנחנו הולכים לקראת אר״נ כמו בית״ר בקראקוב ובגולים בעיקר שמחתי להתבדות

אורן 19 באוגוסט 2013

תולעת,אמנם כבר את זוכה פה לאלפי פרגונים,אבל חייב להשתתף בפסטיבל.כיף לקרוא טורים כאלה שמתייחסים לספורט בכבוד.טוב שסוף סוף מתעסקים בספורט נטו ולא בכל מה שמסביב.התגובות פה גם הרבה יותר מעניינות.אחרי ששורדים בקושי רב שעתיים של ספורט ב103 fmטוב לדעת שיש אפשרות לחזור ולדבר על ספורט באמת.רק פה אוהדי הפועל מנתחים את מכבי ולהיפך,בלי לדבר על איזה קהל טוב יותר וכו(וגם אני נסחף עם זה,מודה).זהו,עכשיו סגריה.

תולעת 20 באוגוסט 2013

תודה אורן.

חי 20 באוגוסט 2013

אהבתי מאוד את הניתוח.

מקווה שתהיה עונה אירופאית ארוכה עבור 2 הנציגות הבכירות שלנו

כחולה/צהובה 20 באוגוסט 2013

טור נהדר
תודה!

Comments closed