צהוב עולה זה מכבי

המאמנים ביציע ובעיתונים יכולים להירגע, למכבי יש מאמן מצוין על הקוים

משחק ליגה ביתי ראשון העונה של מכבי. האצטדיון מלא למדי (אם כי פחות צופים לעומת המשחק מול הקבוצה ההונגרית), אוהדי בני יהודה מוחים נגד דמאיו (הם כנראה יודעים למה) ושיר העידוד העיקרי שלהם מתייחס לאמא הקולקטיבית של כל האוהדים הצהובים.

לעומת זאת הקהל הצהוב בכושר לא רע. לאחר התייחסות לאמא ולאבא של ילדי השכונה, שירי העידוד עוברים לצבע הצהוב. כמובן שצריך לחלק את הזמן בין שירי העידוד ובין עצות למאמן. אני מתקשה להבין למה מכבי חיפשה כל כך הרבה זמן מאמן בקיץ, אתמול היו לה לפחות 10,000 איש ביציעים שידעו טוב יותר. מסתבר שלפי המאמן ביציע, מאנה הוא מגן חלש, פריצה גמר, לסוזה אין מושג, ודור מיכה הוא סוג של מראדונה. אה, שכחתי, מה פתאום מרגוליס רואה מגרש.

*

יכולות האימון שלי פחותות כנראה לעומת אלה של שכני ביציע, ובטוח שאני מבין בכדורגל הרבה פחות משלום תקווה ושלמה שרף, הם מאבחנים שהבעיה העיקרית של מכבי מצויה במגינים שלה. אני מסתפק במאמן שמכבי שכרו בקיץ, לי לפחות נראה שהוא יודע מה הוא עושה.

סוזה בוחר הרכב לאחר שהוא מאמן את השחקנים במשך כל השבוע. ג'ורדי קרויף כנראה מבין משהו בכדורגל, והוא זה שבוחר איזה שחקנים להביא. לפחות מהמשחקים שאני ראיתי העונה, מכבי נמצאית במגמת שיפור גם לעומת השנה שעברה. שלום תקווה ושלמה שרף מוצאים שהמגינים לא תומכים מספיק בהתקפה, ולראיה מכבי פרצו את הבונקר הכתום רק בדקה התשעים. אני בור לעומתם, אך אני לא ראיתי בעיה מיוחדת ביצירת מצבים ליד השער הכתום אתמול. הבעיה היתה יותר בדיוק בבעיטה האחרונה, בעיקר של זהבי (בעיה לא אופיינית לזהבי), אך גם פריצה ראדי ובן חיים הגיעו להזדמנויות מצוינות.

מאנה אותי הרשים. הוא גמר את שתי ההתקפות המהירות היחידות של בני יהודה. במחצית הראשונה הוא רץ לצד ימין של המגרש כדי לבלום התקפה מהירה של בני יהודה אחרי קרן, ובמחצית השנייה בלם בקור רוח שתי התקפות מסוכנות. לי נראה שהוא מבין את המשחק מצויין, מוסר מדויק באחוזים גבוהים, ותומך בהתקפה על פי ההוראות הטקטיות של המאמן, אך זו כאמור התרשמות של בור.

במחצית השנייה שירן ייני היה מעורב הרבה יותר בהתקפות הצהובות, וכאשר מכבי עברו לשלושה בלמים, שרן קרלוס וטיבי לא הוטרדו כלל על ידי הכתומים, וברבע השעה האחרונה מכבי יצרה לפחות ארבעה מצבים מסוכנים, שאחד מהם אף תורגם לשער.

*

בקיצור, נראה שיניב האדום מיהר מדי לקבוע שמכבי נחלשה בעמדת המאמן, הקבוצה אתמול, ומאז תחילת העונה נראית לא פחות טוב ולדעתי הרבה יותר טוב לעומת הקבוצה הצהובה באותו שלב של העונה בשנה שעברה. נראה גם שג'ורדי לא שכח כדורגל בקיץ, טל בן חיים נראה בצהוב בשלוש דרגות יותר טוב לעומת אשתקד בצבע האדום. היכולת להשאר מרוכזים עד הדקה האחרונה ולא להתייאש, אלא להיפך להגביר את הקצב בסוף, נשארה למכבי מהעונה שעברה.

בקיצור טל בן יהודה צודק, מה לעשות אנחנו הצהובים שחצנים ונפוחים, אך יש לכך סיבות טובות.

MTA__1371545127_314x620_3

סיפור בתמונה - דור בלוך
אפקט העדר

108 Comments

ABC 2 בספטמבר 2013

אתה וטל אולי שחצנים ונפוחים. זה לא הופך את כלל אוהדי מכבי לכאלה.
כמכביסט מביך אותי לפעמים לקרוא את טורי הרהב האלה.

גיא 2 בספטמבר 2013

גם לי קשה לקבל את הסטיגמה שחלק קטן(וצעיר כנראה)כל כך נהנה לייחס לאוהדי מכבי.
מה הבעיה לשמור על צניעות ?! מכבי החלה במהפכה בתחילת השנה שעברה והדבר מתבטא בין היתר בכבוד ליריבות ובגישה הצנועה שממנה ניתן לצאת גדולים..
חבל שזה לא דבק גם באוהדים (שרובם נזכר שהוא מזוהה עם מכבי ברגע שחזרה לנצח)
לכל העכברים היהירים,
תתקדמו.

צהוב בדם 2 בספטמבר 2013

לך תאהד את חיפה ושם תוכל להיות צנוע ולצאת גדול.

אנחנו מכבי ת"א.

כל המהות של המועדון הזה(שמעון מזרחי בכבודו ובעצמו אמר שהוא ניסה להעתיק מריאל מדריד) הוא שאנחנו בטוחים תמיד שאנחנו הכי טובים, הכי יפים והכי מוצלחים.

אם נשווה את זה לצבא, אנחנו חיל האוויר.

בגלל זה כולם התעצבנו אתמול שסידי אמר לפני המחצית השניה שחיפה הפסידו. לא מעניין אותנו מה חיפה עושה! מעניין אותנו רק, אבל רק! מה שאנחנו עושים

גיא 2 בספטמבר 2013

תראו את היפה !!!
בגלל אוהדי הצלחות כמוך שחיים בסרט שהם הכי טובים/חזקים/יפים/מוצלחים המועדון היה נכנס ללחץ מטורף בכל תוצאת תיקו או הפסד.
אפשר להיות הכי טובים הכי יפים והכי מוצלחים סטייל ברצלונה ולא סטייל ריאל מדריד (שים לב לכל הראיונות של אוסקר/ג'ורדי ותבין איך צריך להתנהל)
ובקשר להמלצה להחליף קבוצה:
אני אוהד את מכבי לפני שידעת איך נראה כדור.
יא פישר

גיל שלי 2 בספטמבר 2013

גיא – קצת חוש הומור לא הזיק לאיש. אני כל שנה "יודע" שהג'איינטס ייקחו אליפות. עלי מוהר היה נוהג לסכם כל טור בנפרק אותם. לא בהכרח חייבים להתייחס לכל דבר ברצינות מלאה.
תודה על המחמאה של הצעירות, אך לצערי הייתי מהמר שאני מבוגר ממך בכמה שנים טובות

צהוב בדם 2 בספטמבר 2013

אתה צודק במאה אחוז, חוץ מנושא הגיל(לצערי הרב…)
אני אפילו אחדד את הנקודה שלך:

1. כן, אני אוהד הצלחות. הכוונה היא שאני אוהד קבוצה ומצפה ממנה להצליח… מה לעשות, מכבי זה לא הפועל עכו או בני יהודה. פלייאוף עליון לא נחשב אצלי להצלחה, גם לא מקום שני…

2. כן אני אוהד הצלחות, הכוונה היא שאני מצפה ממכבי להצליח בכל דבר שהיא תעשה. מלעבור את בזל דרך לעלות שלב בליגה האירופית

3. כן אני אוהד הצלחות, הכוונה היא תמיד לנצח ובכל מקום. גם בק. אליעזר ובטח ובטח בדרבי.

4. כן אני אוהד הצלחות, רק שב 4 שנים האחרונות שאני מנוי, השנה סוף סוף אני רואה אותן…

מכביסט ותיק 2 בספטמבר 2013

צהוב בדם. סוף סוף מישהו שספג את המכביזם הישן הטוב והנכון. כל הכבוד!! זה המכביזם של שמעון מזרחי. אנחנו הכי טובים אנחנו דורסנים אנחנו קונים כל דבר לא מתביישים בזה. עושים הכל על מנת לקחת תארים. אתם לא מרוצים? תקפצו לנו.כדורסל כדורגל כדורעף כדוריד בקרוב מצד שני סידי אמר מה שאמר לא בשביל הקהל אלא בשביל השחקנים.

גיא 3 בספטמבר 2013

"צהוב בדם" –
לצערי אתה לא יודע מה זה אומר "אוהד הצלחות".
גם אני כמו כל אוהדי מכבי (האמיתיים) מצפים ורוצים לנצח!
אבל להבדיל ממך (שהתחלת להיות מנוי מהרגע שהכסף הגדול מקנדה הגיע) אנחנו נהיה מאחורי מכבי גם אם תפסיד.
אנחנו לא חושבים כמוך – מכבי אמנם קבוצה ווינרית אבל לא צריכה לדרוך בזלזול על כל מה שבדרך (חוץ מעל הפועל).
אני משוכנע שאם ראדה לא היה מבקיע את השער בדקה ה91 היית מדבר אחרת לגמרי למרות שמכבי נתנה מחצית ראשונה מדהימה ומשחק הגנתי ברמות הגבוהות.
אתה פשוט לא תצליח לראות את זה אם לא תקבל את ה3 נקודות בסוף (ובזה תאמין לי או לא, אני מרחם עליך כי אתה לעולם לא תבין..)

גיא 2 בספטמבר 2013

ללא כוונה להעליב אבל אני לוקח את כלל הטורים שנכתבים פה בהומור.
פשוט קראתי מספר טורים שלך ושל טל (נהניתי משניהם) אבל המוטיב החוזר של "העולם הוא שלנו וכולם רק חיים בו" נראה פחות ופחות כאקט הומוריסטי ויותר ויותר כבעיה מגלומנית.

גיל שלי 2 בספטמבר 2013

רק בשם עצמי לדבר ידעתי, אך נראה לי שגם אצל טל בן יהודה מדובר יותר בחוש הומור מאשר בגישה של אנחנו מלכי העולם ואתם תשתחוו ומיד

גיא 2 בספטמבר 2013

אתה כבר נשמע יותר צנוע ;)

מכביסט ותיק 2 בספטמבר 2013

אני מתחבר למכביסט הצנוע.
מסתבר שעדיין יש חיה כזו :)

מכביסט ותיק 2 בספטמבר 2013

גנבת לי את הכינוי

מכביסט ותיק 2 בספטמבר 2013

מכיוון ואתה ותיק ממני (לפחות כאן) אני אחליף את הכינוי.
שנה צהובה !

מכביסט וארנק 2 בספטמבר 2013

זה הכינוי החדש שלי

מכביסט ותיק 2 בספטמבר 2013

לא בטוח שאני ותיק ממך. מכל מקום. עשיתי לך טובה כי הרוב כאן לא סובל אותי בזכות כתבתי "העדינה" אבל תודה.

יגאל 2 בספטמבר 2013

אחלה תגובה

JOSH 3 בספטמבר 2013

תפקיד השחקנים והצוות המקצועי הוא לבוא בכבוד ליריבה, צניעות וכד'.
האוהדים יכולים להיות שחצנים או צנועים, לחוצים או רגועים (עדיף רגועים), זה (כבר) לא באמת משנה..

דביר 2 בספטמבר 2013

ABC שששששששש…

תודה על עוד טור מצוין ששיקף את מה שהלך ביציעים אתמול בבלומפילד.

מי לעזאזל שרק בוז למרגוליס??!?!! אנשים נדפקו מהחום כנראה…

ורק דבר קטן.. מאנה אכן יודיע להרים ולמסור אבל הוא א-י-ט-י מאוד

דגש 2 בספטמבר 2013

האיטיות שלו היא בעיקר בתגובות. אני חושב שזה עניין של התאקלמות לרמת המשחק. בעיניי מגן מצוין. יודע לשמור מעולה, מסירות מדויקות. איפה להיות ומה לעשות הוא כבר יבין, לבד או בעזרת הצוות.

Moty 2 בספטמבר 2013

שחקן זר שלמיטב זכרוני בשנה שעברה לא שיחק הרבה,
משחק בית ראשון שהוא משחק,
סך הכל משחק שני שהוא פותח,
למה לא לתת לו זמן?
לא למדנו ממקרה סטיב גורי שהתקשורת קטלה אותו וגרמה לחוסר סבלנות בקהל כלפיו, אבל במשחקים האחרונים שלו אחרי שהוא נכנס לפורמה ראינו שהוא מגן מצויין.

JOSH 3 בספטמבר 2013

איטי? אני ראיתי במו עיני, גם מהיציע וגם בשידור חוזר, שני ספרינטים שלו שהתקרבו למהירות של טב"ח..
פשוט בניגוד ליואב זיו הוא לא סתם רץ, אלא מווסת את הריצות, בטח כאשר הוא עוד לא בכושר מלא.

טרנטה 2 בספטמבר 2013

כל מילה.
סוזה מאמן אמיץ ובנתיים מהמשחקים שראיתי מכבי חזקה יותר מבשנה שעברה. אתמול לא היה אף שחקן שנתן משחק גדול למעט קרלוס שחיסל כל נסיון של בני יהודה לעבור את החצי. ביום שראדי חלש יחסית (ועדיין כמעט כובש פעמיים), זהבי לא מרוכז (אחרת היה כובש שלושער), יצחקי לא מורגש, פריצה "גמור" ובן חיים הוא בן חיים עדיין הקבוצה יצרה מליון מצבים נגד קבוצה מתבנקרת. סוזה לא התרגש, ערבב את הקלפים ובא על שכרו בשער מעולה. פריצה הוא שחקן כל כך טוב ואני כל כך נהנה לראות כל מה שהוא עושה. מחזיק את כל ההגנה על הגב. לוקח כדורי גובה. מחלק כדורים כמו פיבוט ומסירות יפות למצבים טובים. כל כך שמחתי שהוא כבש! דור מיכה הוא האס ואני מבין למה סוזה שומר אותו על הספסל אבל באופן אישי הייתי מעדיף אותו בהרכב. היכולת של זהבי למצוא שטחים פנויים, להכנס אליהם ולייצר מצבים היא משהו נדיר.
וכל הכבוד לאשדוד! היא הכניסה את חיפה למצב מנטלי בעייתי בגלל המשחק הבא. חבל שיש פגרה :)

יניב - אדום עולה 2 בספטמבר 2013

להגיד שסוזה טוב יותר צאוסקר על בסיס משחק במחזור ה2 עם קבוצה שבנויה על מה שאוסקר עשה זה קצת (בדגש קצת..) כמו להגיד שאפל של טים קוק חברה חזקה יותר מהברנש שהיה שם קודם.

צריך להבין שמגמות מרמות- מכבי של היום עדיין חלשה יותר מזו שסיימה את השנה שעברה- ושתיהן טובות בהרבה מהליגה.

מה שכן אין ספק שרואים שג'ורדי בונה תהליך- בשנה שעברה לקח לכם 9 דקות של תוספת זמן והשנה כבר בדקה הראשונה סגרתם את העסק ויצאתם לגארבג טיים.

גיל שלי 2 בספטמבר 2013

איפה קראת שסוזה יותר טוב מאוסקר? אני רק לא משוכנע שהוא אכן פחות טוב בוודאות כפי שאתה קבעת. מבחינת התהליך, צריך לזכור ששנה שעברה כבשנו בתשע דקות שני גולים, אז אולי יש פה נסיגה דווקא

יניב - אדום עולה 2 בספטמבר 2013

אתה מעלה אופציה ששניהם שווים …מעניין.
בכל מקרה לדעתי אוסקר היה בינגו- גם באישיות וגם בתפישה.

מכבי של היום זו קבוצה מחוברת וחזקה – עם יתרון בכל המערכים על כל יריבה שאינה חיפה (שם יש לה יתרון בחלק מהמערכים).

מפה ולהוציא מסקנות זה מוקדם.
ניתן לו לרוץ עונה שלמה ונשפוט.

דגש 2 בספטמבר 2013

יניב- אני (לא גיל) חושב שאוסקר בנה את הבסיס, באמת שלא ראינו מהלכים טקטיים נפלאים ממכבי של אוסקר, אבל כן ראינו קבוצה עובדת, שיטתית ומקצוענית. בהנחה שסוזה לא יחזיר את מכבי אחורה ויידע לשמור על מה שאוסקר בנה (ואין סיבה שתהיה בעיה כזו) הרי שכבר לא "נפלנו" גם אם היינו יכולים להתקדם יותר עם אוסקר. אבל כמו שזה נראה מכבי התקדמה ומתקדמת עם סוזה.

טרנטה 2 בספטמבר 2013

לא אמרתי שסוזה יותר או פחות טוב מאוסקר. אוסקר היה מעולה ולא אוריד מההישג שלו מיליגרם. את אנחות הרווחה שנשמעו מהכרמל ומוולפסון כשהוא הלך שמעו למרחקים. ואז הגיע סוזה. אם הוא מאמן טוב או לא קטונתי מלהגיד אחרי 6 משחקים. מה כן ניתן להגיד אחרי 6 משחקים? ברמה הטקטית הוא מאד מתקדם ואני חושב שניתן לייחס זאת לעברו כשחקן ברמות הגבוהות ביותר של הכדורגל האירופי והתפקיד שהיה לו במגרש. בכלל אני חושב שממש לא נותנים לו את הכבוד שהוא ראוי לו, להבדיל לדוגמא מאופ"א שכיבדה אותו בהגרלת הבתים של ליגת האלופות.
הוא הראה שיש לו אומץ והוא אינו מקובע על תכניות שהביא מהבית. הוא הראה זאת בחילופים שלו (מוצלחים יותר או פחות) ובשינויים שעשה תוך כדי המשחק בהתאם לסיטואציות שנוצרו על המגרש.
אני דווקא חושב שמכבי טובה יותר מבשנה שעברה, ובודאי טובה יותר ממכבי מהשלב הזה בעונה שעברה. להזכירך – בתחילת העונה שעברה חיינו על ההברקות של גונזאלו ועטר וממש לא הזכרנו בכלום את הקבוצה שדרסה אתמול את בני יהודה או את זאת ששכבה על באזל 60 דקות.
לא בטוח שהקבוצה של סוזה היא כמו זאת של אוסקר. ברור שיש דמיון שהרי מרבית הסגל נשמר, אבל יש אבולוציה במכבי. הקבוצה התקדמה (שוב – לדעתי) בכל הבחינות.
דבר אחרון – למרות שאני מסכים איתך שמכבי טובה מכל הליגה, בחיפה יחלקו עלינו, ובסוף העונה נקבל תשובה ברורה לשאלה הזאת.

עודד קרמר 3 בספטמבר 2013

בואו לא נשכח ששני המשחקים נגד בני יהודה, הלוגסי של שנה שעברה והפריצה של השנה, אומנם נגמרו אותו דבר אבל היו מאוד מאוד שונים.
בשנה שעברה קשטן עשה לאוסקר בית ספר בטקטיקה. מכבי נראו נורא. בני יהודה הגיעו למצבים ועשו הרבה יותר מידי דקות מה שבא להם. בסוף, בזכות הכושר העדיף בהרבה, היה שיפור ולוגסי נתן את הפצצה.
אתמול, זה היה סיפור שונה לגמרי. סוזה לא ראה את קשטן ממטר. לא היו בני יהודה על המגרש. הטקטיקה של מכבי פשוט ביטלה אותם לרמה של אף בעיטה לשער.
אז נכון שזה מחזור שני, ובשנה שברה בני יהודה הייתה כבר קבוצה יותר מחוברת, אבל עדיין, אם לשפוט על פי מה שכבר ראינו, סוזה יותר טוב.
בעיני המבחן הגדול יהיה במחזור הבא. חיפה של השנה היא הפועל של שנה שעברה. במבחן ההוא אוסקר כשל. גם טקטית וגם במבחן התוצאה. בואו נראה מה סוזה יעשה מול בנאדו

גיסנו 2 בספטמבר 2013

משהו שמחרפן אותי עם פריצה ולא באשמתו –

יש לי תחושה שבגלל שהוא חזק הרבה יותר מכל בלם שבא לשמור עליו (חוץ אולי מדקל קינן) אז כל פעם שהוא קצת שם גוף ישר שורקים לו לעבירות ומוציאים לו צהובים.
הרבה פעמים שחקני הגנה מפרקים אותו ללא תגובה אבל כשהוא משתמש בכוח שלו גם אם בצורה חוקית זו ישר שריקה אוטומטית.

מתי שופטים יבינו שלא כל מגע פיזי הוא פאול?!

טרנטה 2 בספטמבר 2013

אלון יפת אתמול בכלל היה גרוע. פנדל ברור אחד לפחות שלא נשרק, מלא צהובים שויתר לבני יהודה ובכלל הוא שרק הכל לטובתם. אני לא כל כך מבין את שיטת ההרצאות. היה מקרה אחד אתמול ששני שחקנים של בני יהודה הפריעו להוציא פאול מהיר. צהוב היה סוגר את הפינה ותאמין לי שאף אחד לא היה עושה את זה יותר.
ולגבי פריצה – זה בלט כבר בעונה שעברה. מצד אחד נכנסים בגסות ולא חוטפים צהובים. מצד שני נתקלים בו ונופלים ומיד מקבלים שריקה.

קפטן קוקי 2 בספטמבר 2013

צודקים!
עם הרבה שופטים יש תחושה שהם מאמצים את תפקיד הגננת – "שכולם יצאו מרוצים". תמיד אפשר קצת לאזן ולעזור לילד החלש יותר כדי שלא יבכה – 'תוותר לו הפעם על הצעצוע'.
התחושה היא שהשופטים באים למשחק ואומרים לעצמם שמכבי קבוצה יותר חזקה, לכן זה בסדר אם ניתן ליריבה לשחק קצת חזק (שלא לדבר על שריקות לפנדלים – אם זה לא שחור זה לא פנדל.
קבוצות מקבלות לגיטימציה לעצור את מכבי עם תפיסות ידיים ועם גליצ'ים מאחורה בלי צהובים, רק כדי לשמור על ערך השוויון. שוכחים שבספורט השוואת תנאים לא בדיוק מקבילה לצדק.

JOSH 3 בספטמבר 2013

ראדה פריצה = ניקולה ווייצ'יץ', גרסת הכדורגל.

טל בן יהודה 2 בספטמבר 2013

תוכל בבקשה לחזור על המשפט האחרון יותר בקול רם? אני לא בטוח שהבנתי אותו לגמרי…

איציק 2 בספטמבר 2013

זה משפט סתום.
מפליא אותי שכולם כותבים על מכבי תל-אביב/חיפה, הפועל/מכבי תל-אביב, אך אף אחד לא כותב מילה על מובילת הטבלה :-)

איציק 2 בספטמבר 2013

זה מעקב שבועי, לא איזו השתפכות מליצית ;)

Dani 2 בספטמבר 2013

אני מעדיף שידברו על ב"ש כמה שפחות.
הקסם בכדורגל הוא לבוא קטנים ולצאת גדולים ולא לבוא גדולים (או שמה נאמר מנופחים) ולצאת עם הזנב בין הרגלים.
יאללה ב"ש,יאללה אשדוד, יאללה ק"ש – די עם הזחיחות.

טל בן יהודה 2 בספטמבר 2013

ויותר ברצינות, אתה נגעת בצורה פשוט מצוינת ובמידת הציניות הנדרשת (הכי חשוב) בביקורות מסביב למאמן. לא יכולתי להגיד את זה טוב יותר בעצמי…

האמת שהביקורת מהקהל כבר מצחיקה אותי כיום. לפני כמה שנים אני חושב שהייתי חלק מהאנשים האלה, אבל היום אני בוגר מספיק כדי לשאול ברציונליות מעצבנת "מי אני שאדע יותר מהמאמן?!".

הביקורת מהתקשורת… האמת שאני חושב שמכבי יוצאים די בזול. מצחיק, מעצבן ומביש יחדיו לראות את התקשורת גוזרת את גורלה של חיפה אחרי הפסד אחד. "הבלוף התגלה" היא כותרת אהובה עלי במיוחד באבסורדיות שלה בהקשר של ההפסד של הירוקים אתמול.

אבל עוד מילה לגבי מכבי… היינו רחוקים שלוש דקות ונגיחה אחת משלושה שבועות שלמים של "פריצה גמר את הסוס", "הליגה למדה אותו", "זה לא אותו חלוץ", בלה בלה בלה… והנה, מסתבר שהכל בסדר. אבל אולי הכל גם היה בסדר. כלומר, כנראה שהכל היה בסדר, שאין כזה דבר יותר "מתינות" או "סבלנות".

ולגבי זהבי, בנקודה זו אני חייב לתהות אם הוא יודע שמותר לבעוט לשער שלא במספרת…

איציק 2 בספטמבר 2013

ואולי למרות השער עדיין כלום לא בסדר :-)
אני לא עוקב כדורגל אובססיבי, וראיתי רק 20 דקות אחרונות של המשחק. היה ברור בדקות אלו שיש 21 שחקנים בצד אחד של המגרש (תנחשו לבד באיזה צד), אבל חוסר ניצול המצבים היה אבסורדי. נכון שזו תחילת העונה והכושר אינו בשיאו, אבל עדיין, למכבי תל-אביב, להבדיל מבני-יהודה היו כבר משחקי הרצה. אולי זה אחד מאותם ימים שפשוט הכדורים לא נכנסים (למרות שזה לא סל כי אם 7 מטר שער) ואולי זה סימפטום שצריך לבדוק אותו ולא לפטור אותו בכך שזה יום חסר מזל.

גיל שלי 2 בספטמבר 2013

נדמה לי שקראתי איפהשהוא שג'ורדי ביקש מזהבי לבעוט מתוך הרחבה רק במספרת…

תולעת 2 בספטמבר 2013

שרן ולא שירן. זה לא מקרי שהעמדה שלו היא האחרונה בתור לרכש וחיזוק. גם ג'ורדי מבין שמה שהוא מקבל מייני (יכולת מסירה לעומק, מיקום הגנתי, פיזיות והאפשרות לשחק כבלם שלישי) חשוב יותר למכבי של אוסקר ושל סוזה מאשר מהירות או טכניקה עם הכדור, בפרט כשמשחק האגפים של מכבי מתבסס על התנועה של שחקני האגף למרכז ותנועה של שחקני הקישור לאגף, ולא על פינוי שטח למגן.

גיל שלי 2 בספטמבר 2013

תודה אתקן. שמח לראות שלא רק בורים כמוני לא מחשיבים את העמדה של המגינים כעמדה בעייתית אצלנו

רועי 2 בספטמבר 2013

תולעת,
את לא חושבת שבמשחק אתמול היו יותר מדי פעמים שמלאכת המסירה האחרונה בהתקפה "נפלה" על כתפיו של שרן, כאשר זה לא בדיוק הצד החזק שלו ?
הייתי מסכים עם הנקודה שלך אם לא בהרבה במקרים ההתקפות נגמרו בהגבהות/הכנסות כדור לא מדוייקות שלו מהאגף.
ככה לפחות היתה התחושה במגרש עצמו, אולי אחרי הניתוח וידאו שלך, יסתבר לי אחרת.

תולעת 2 בספטמבר 2013

עוד לא סיימתי את הוצאת הנתונים אז אני לא יכולה לענות מספרית. תיאורטית, גם אם המסירה האחרונה נפלה על ייני – זה לא בהכרח דבר רע. לייני מסירות עומק טובות מאד. מבחינת קרוסים זה קצת יותר מורכב, כי ממה שנראה לי אתמול במגרש הבעיה העקרונית היא לא במסירה אלא בזה שאין שחקן שעושה תנועה לפינה הקרובה (גם הקרוסים של טב"ח, יצחקי, פריצה וזהבי לא הצליחו, אותם אי אפשר להאשים בטכניקה חלשה). תיאורטית אלה אמורים להיות יצחקי וטב"ח אבל שניהם מיעטו לצאת מהעמדה שלהם וגם ככל שנמשך המשחק נהיה פקק ברחבה ולא היה מקום לזוז, בטח לא לעשות תנועה.

Moty 2 בספטמבר 2013

נחכה לנתונים הרישמיים,
אבל לפחות אתמול במגרש מסירות הרוחב של שרן נראו פשוט גרועות,
הוא קודם כל עוצר את הכדור וגם אז מוציא מסירה לא משהו,
להבדיל ממאנה שפעמיים לפחות הוציא הגבהה לא רעה בכלל תוך כדי ריצה ובלי לעצור את הכדור.
גם מסירות הרוחב של מרגוליס לא נראו משהו אבל אני סולח לו אחרי הביזיון של הקהל.

דגש 2 בספטמבר 2013

ייני מוציא מדי פעם מסירות ממש מעולות. תראה בדקה 40:12 (לפי שעון המשחק)

http://www.youtube.com/watch?v=yi_lamVmsmc

דגש 2 בספטמבר 2013

כמובן, זה לא כל מה שהוא עושה טוב. אבל זה החלק היפה.

אריה 3 בספטמבר 2013

עמדת המגינים לא בעייתית כי ברוב המשחקים בליגה הישראלית המשחק יתנהל ב-40 המטרים מול שער היריב וזו גם בדיוק הסיבה מדוע ברוב המקרים דור מיכה עדיף על טל בן חיים שחייב שטח כדי לשחק .

Moty 3 בספטמבר 2013

דגש- דווקא הדוגמא שנתת מחזקת את טענתי,
זה יותר כדור עומק מאשר רוחב- בכדורי עומק ייני לא רע בכלל,
בהרמות וכדורי רוחב מהצד של הרחבה- הוא מזעזע (על סמך תחושה- אשמח אם תולעת תוכל לאשר מבחינת מספרים)

תולעת 3 בספטמבר 2013

אפס משש לייני בקרוסים. 20% לכל הקבוצה.

דגש 3 בספטמבר 2013

אני מסכים. היתרון של ייני במסירות הוא בעיקר מראיית המשחק הנכונה שלו. בצד הטכני הוא לא מדהים, לכן בהגבהות, שבגלל המוכנות של הגנת היריב הדיוק בהן הוא העיקר, ייני לא טוב בניגוד למסירות כאלה שבהן החלק החשוב הוא הרעיון והתאום.

אבל בישראל מרבים להניח שהדבר הכי חשוב במגן זה שהוא ירוץ מהר מהתקפה להגנה ויידע להגביה כדור רוחב. זה הרבה מעבר. ייני הוא חלק חשוב מהמשחק של מכבי בלי להצטיין בשני הדברים האלו. לדעתי היתרון הגדול שלו הוא שהוא פשוט מבצע את אחד התפקידים הקלאסיים של קשר אחורי ומנווט את ההתקפות של מכבי בראשיתן. ותוספת של כל אחד כזה היא משפיעה מאוד.

המלוח 2 בספטמבר 2013

מאמני היציע נהדרים. מת על זה.
מאנה בושה וחרפה, פחדן, שהמיקום שלו בהגנה על הפנים, מרגוליס סמרטוט עלוב ואוברייטד מטורף, ודור מיכה יכול היה לחסל את אסד ברגע אם רק היה פותח בהרכב. על סוזה אין מה להרחיב את הדיבור, צריך היה לטוס הביתה כבר כשהעז להפסיד לבאזל.
וברצינות- לדעתי היה יופי של משחק. טב"ח היה נהדר. מסכים שייני היה לא רע (בטח שמבחינה הגנתית), אך בכל זאת הייתי שמח לראות את אחוזי השלמת המסירות שלו בחלק המגרש של בני יהודה. נחכה לסיכום של התולעת אני מניח.
עוד משהו- לא ראינו אותו כמעט בינתיים, אבל ממה שכן ראינו מיטרוביץ' עושה רושם של שחקן לא רע בכלל.

צהובה-כחולה 2 בספטמבר 2013

1. להחתים את איתן טיבי עד שנת 2030
2. מבחינת קהל – ממרומי שער 7 זה נראה כאילו הקהל הפך להיות סבלני יותר וכן עם הרבה יותר אמונה יחסית לשנים עברו

גיל שלי 2 בספטמבר 2013

גם אני בשער 7, תגידי שלום פעם הבאה

צהובה 3 בספטמבר 2013

גיל, אם נמצא אותך נגיד שלום

ועם יורם ארבל הכל אפשרי, עדיף כבר שגרטל ישדר משחקים עם סמסים.

גיסנו 2 בספטמבר 2013

אגב איתן טיבי, לאנשים כמוני שנאלצו לראות את המשחק מהבית – יש מצב שיורם ארבל קרא לטיבי "איתן טייב" בשלב מסויים?! ואז עוד זרק משהו על משחק השרוכים…

תולעת, אם תשימי לב לזה בזמן שאת צופה שוב במשחק אני אשמח לדעת שלא דמיינתי ובאיזה דקה זה קרה…

תולעת 2 בספטמבר 2013

ראיתי עשר דקות מהמחצית השנייה עם פרשנותם המלומדת של נוימן וארבל, בזמן הזה הם הספיקו לומר שמקומו של פריצה על הספסל ושמכבי ממעטת לבעוט לשער (בשלב הזה היו למכבי 10 בעיטות לשער). שמתי על מיוט.

גיסנו 3 בספטמבר 2013

החלטה נבונה.

גיסנו 3 בספטמבר 2013

הבעיה היא שאם אני רואה משחק על מיוט בבית זה מתקבל מבחינת האשה כסימן שאפשר לדבר ולקשקש תוך כדי המשחק….

JOSH 3 בספטמבר 2013

1. עדיף לקבל עליו את ה-65 מיליון ליש"ט כשיעבור לפרמיירליג.. ;)
2. בשער 8 זה לא נראה ככה..

צהובה כחולה 3 בספטמבר 2013

65 מיליון ליש"ט? אפשר לדון בזה, אבל רק בתנאי שנקבל אחוזים ממכירה עתידית.

2. כמובן שגם אנחנו חוטאים באוהדים שחושבים שהם מאמנים/ג'נרל מנג'רים, אבל הלך הרוח בקהל, כקבוצה ולא כבודדים די השתנה. האופטימיות והאמונה שוב ביציעים, הגם שהקהל לא הפסיק לעודד עד הסוף המתוק.

מכבי זה אצלי בלב 3 בספטמבר 2013

אני חושב שהבעיה העיקרית בקהל השנה היא המנויים החדשים. אותם אוהדים שהחליטו אחרי עונת האליפות ששווה להגיע לבלומפילד השנה.
הם עשו מנוי כדי לראות את מכבי מפרקת ומצליחה, לראות את יצחקי פריצה וזהבי נותנים שלושער כל משחק ובגלל זה כשמכניסים את מרגוליס במקום יצחקי הם מרגישים שעובדים עליהם ומתחילים לשרוק בוז.

רק בשנה שעברה כל התחממות של מרגוליס על הקווים גררה מחיאות כפיים מהקהל כאילו נמני חזר מפרישה וקם להתחמם.

את אותה בעיה של מאמני היציע אפשר היה להרגיש במשחק הגביע בעונה שעברה נגד בית"ר, משחק שבו כל הכרטיסים יצאו לקהל הרחב ופתאום אפשר היה לשמוע המון תלונות מהיציע על אוסקר והשחקנים.

תופעה מגעילה אבל בלתי נמנעת לצערי.

צהוב בדם 2 בספטמבר 2013

אני חושב שהמשחק אתמול היה טוב, אהבתי מאוד את הלחימה של השחקנים עד הדקה האחרונה(אני לא זוכר את זהבי רץ ככה אפילו בדרבים).
אני חושב שהעובדות מדברות בעד עצמן ורוב האוהדים נשארו להודות לשחקנים אחרי המשחק. השער היה באוויר לכל אורך המשחק ואני חושב שהבעיה הייתה שבדקה 20 זה הרגיש שאנחנו ב 3-0 למרות שהיה 0-0.

אבל בכל מקרה, אני ממש התעצבנתי על זה שצעקו בוז לחילוף של מרגוליס. הלוו!! זה שחקן בית!!! שחקן שאומרים עליו שיש לו פוטנציאל(אבל באמת) להיות אחד הגדולים. תנו לו את הכבוד והאהבה שאנחנו חייבים לתת לו!!

המלוח 2 בספטמבר 2013

הבוז בכניסה של מרגוליס היה מגעיל. כאילו זה שמיכה לא חילוף ראשון זה פשע בלתי נסלח. אחרי זה מתפלאים שהוא משחק בלי ביטחון.

דגש 2 בספטמבר 2013

אני ממש נהנה לראות את מה שסוזה עושה. כמובן את מערך שלושת המגנים
שאהבתי מאז שראיתי מול באזל ואני מצפה לראות יותר, (סוזה אמר שעוד נראה אותו בעמוד הפייסבוק של מכבי) ובינתיים הוא נותן תוצאות: 3:0 לטובת מכבי ב70 הדקות בהן היא שיחקה במערך הזה לעומת 7:4 לטובת מכבי ב470 הדקות בהן היא שיחקה עם 4 שחקני הגנה. זה אמנם תלוי בעוד משתנים וכדי לבדוק את היעילות באופן הוגן צריך לשחק אתו יותר, אבל בכל זאת אני חושב שמגיע למערך הזה יותר קרדיט.

גם הפריסה של הקישור היום הייתה מאוד יעילה ברוב דקות המשחק, ובכלל משחק מצוין של כל השלישייה.

ההתקפה עדיין לא מחוברת לחלוטין, ויצחקי וטב"ח לא מסוגלים לסיים 90 דקות (טב"ח היה מחוסל אחרי 45 דקות, מה עושים איתם בהפועל?) אבל אני לא רואה מקום לדאגה.

אבל יש לי שאלה: למרות שמרגוליס לא היה במחנה האימונים ולא נכלל בסגל של שלושת המשחקים הראשונים (ג'יורי ג'יורי באזל) סוזה הכניס אותו בכל שלושת המשחקים הבאים (באזל עכו בנ"י). לדעתכם הוא עושה את זה כי הוא חושב שדווקא מרגוליס יכול לתרום יותר מהשחקנים האחרים בקבוצה, או מסיבות אחרות (לשלב שחקן צעיר, לבדוק אם להשאיל)?

תולעת 2 בספטמבר 2013

לדעתי יש לנו בעיה של מהירות וכח מתפרץ באגפים. היחידים שעונים להגדרות האלה במכבי אלה טב"ח ומרגוליס. טב"ח לא יכול לסיים 90 דקות בקצב גבוה, בטח שלא יוכל לעשות את זה לאורך זמן.

ארז (דא יונג) 2 בספטמבר 2013

תולעת, טב"ח לא מצליח לסיים אפילו 60 דקות בקצב הזה, וזה מאד בעייתי.
אולי בליגה עוד אפשר להשאיר חותם על המשחק עם כמה פריצות וספרינטים, אבל באירופה זה קבוצה לא יכולה להרשות לעצמה שחקן שיהיה אפקטיבי רק במשך שני שליש משחק, במקרה הטוב.

סוזה צריך לתת על זה את הדעת ולראות אם הפתרון הוא לעבוד על חלוקת הכוחות שלו (האמת שעל זה צריך היה לעבוד בפגרה) או פשוט להעלות אותו כמחליף, אם אין ברירה.

תולעת 2 בספטמבר 2013

זה בעייתי אבל זה לא ישתנה. חברי עומר קזבלנקה סבור שזה עניין של גנטיקה (סיבים לבנים מול סיבים אדומים) ולא של חלוקת כוחות. מכאן והלאה זו החלטה אסטרטגית של סוזה שנוכל לשפוט אותה עוד כמה מחזורים.

דגש 2 בספטמבר 2013

טל בן חיים מפסיק להשפיע אחרי 45 דקות. אני חושב שזה בגלל מאמני הכושר שהיו בהפועל (לא מכיר אותם), או לפחות שאימון נכון יאריך את השהות שלו במגרש.

לגבי מרגוליס: הוא בקושי משפיע בהתקפה. כבר יש לו 70 דקות העונה ואני לא זוכר מהלך התקפי משמעותי אחד ממנו. אני חושב שאלטמן יכול לספק את הסחורה של הפריצה מהאגף ובניגוד למרגוליס לגרום לה להיות פרודוקטיבית. (ראינו את זה ממנו בשער העצמי/זהבי מול ג'יורי.)

נראה לי שפשוט מנצלים את הזמן עד תום חלון ההעברות ואת ההיעדרות של אלטמן כדי לחבר אותו יותר לקבוצה.

יניב - אדום עולה 2 בספטמבר 2013

תארו לעצמכם את טבח אחרי משחק מול פאוק 3 ימים קודם .

קפטן קוקי 2 בספטמבר 2013

לגבי מרגוליס – יצא לי לראות אותו כמה פעמים בנוער, והיה ברור לגמרי שמדובר בכשרון ענק. אבל לא רק מבחינת הרגליים – הוא היה סופר יצירתי, שחקן שמסוגל לעשות הכל במגרש ולרוב לא עושה חשבון למגנים שעומדים מולו (חוצפה חיובית, כמו שאוהב לומר הפרשן הלאומי). לפי דעתי, בגלל שהמעבר שלו לבוגרים לא היה חלק (ענייני חוזה ופציעות) ובעיקר בגלל בעית אופי (הבחור מופנם ובורח מתשומת לב כמו מאש) קצת קשה לו לצאת מהקליפה שלו ולהשתחרר. אני מהמר שסוזה קולט את זה ומנסה לטעת בו בטחון כדי שיתפתח לשחקן שהוא יכול וצריך להיות. לפי דעתי, סוזה עושה את השיקול שעדיף לו לשלם את המחיר בשלב הזה של פתיחת העונה כדי להרוויח את מרגוליס בעתיד.

דגש 3 בספטמבר 2013

יניב- אם מכבי היתה מול פאוק אלטמן היה בסגל וברור שטב"ח לא היה פותח שני משחקים ברצף.
קפטן קוקי- חשבתי על האפשרות הזאת, אבל הפעם הראשונה שסוזה העלה אותו (מול באזל, חצי שעה לסיום כשחסרים למכבי שני שערים בשביל להישאר בתמונת ליגת האלופות) מעידה אחרת. גם ייתכן שההופעות המוקדמות במכבי, עוד לפני שמרגוליס מסוגל לספק את הסחורה כמו יתר החלוצים המבוגרים והמנוסים ממנו, יפגעו לו בביטחון אם מה שהיה אמש יחזור. ברור לי שמדובר בכישרון אבל אני חושב שהוא חייב תחנת ביניים כדי להבין את הליגה בקצב שלו. וכל עוד אין למכבי קבוצת מילואיםהדרך היחידה היא השאלה.

פאןפאן 2 בספטמבר 2013

אני חושב שמרגוליס מקבל הזדמנויות בגלל המהירות שלו אבל גם בגלל שאלטמן עובר תהליך חיול ולא נמצא באופן מלא עם מכבי
וגם בגלל שדאבור מסרב לחתום חוזה חדש ומייבשים לו את התחת בכוונה
ודרך אגב – מרגוליס לא הרשים עדיין – כנראה שבאימונים הוא הדליק את סוזה…

פאןפאן 2 בספטמבר 2013

גיל אתה בהחלט לא מבין כלום ושום דבר :-)
המשפט האחרון היה סתם התחנפות לטלב"י אבל הפוסט מצוין
אין בכלל ספק שמכבי של סוזה נראית אחרת משל אוסקר! היא גם מנגנת טוב יותר משלב זה בעונה שעברה אבל זו חוכמה קטנה יותר (בכל זאת עשו ריצת אליפות עונה שעברה וכמעט לא איבדו שחקנים)
בכלל לסוזה יש ביצים והוא לא קפוא , חי את המשחק ואני חושב שלמרות הזמן הקצר שהוא איתנו ראינו כמה הבלחות של מכבי שהיו תאווה לעיניים – בטח בקנה מידה ישראלי
המחצית הראשונה הייתה פשוט מושלמת בכל אספקט של המשחק למעט העניין השולי הזה של כיבוש שערים מהזדמנויות מטורפות
לגבי המגינים – צד שמאל טב"ח לא נתן סיבה שולית אפילו למאנה לעלות – הוא פשוט שחט את ראלי ועגייב ומי שלא בא עליו.
ייני אכן לא מדויק בהרמות ואתמול יצחקי היה חלש מאוד אבל מסכים עם הכתוב שהערך המוסף של ייני עצום לאור הגיוון הטקטי שסוזה מקבל ממנו
חוץ מזה שאם מיכה היה פותח בצד ימין אתמול – בכלל לא היה צריך את ייני למעלה
בקיצור – חבל שיש פגרה :-)
שנה טובה ומתוקה לכווווווולם

טל בן יהודה 2 בספטמבר 2013

קצת חנופה יכולה לקדם אותך המון בחיים :)

איציק 2 בספטמבר 2013

למה? אתה יכול לסדר לגיל פוסט אורח אצלך ;)

אזי 2 בספטמבר 2013

הרג אותי המשחק הזה. ה-ר-ג א-ו-ת-י.
משחק שנפתח בבליץ פסיכופטי מוצא את עצמו ב 0-0 דקה 90 ואני רוצה למות. ואז מיכה. ופריצה. ומלא בלאגן. איזה כיף!

אני מסכים עם מה שאתה אומר לגבי המאמנים ביציע. הבוז למרגוליס היה בושה וחרפה, העובדה שכולם כועסים כשהקבוצה יורדת קצת אחורה ומפסיקה ללחוץ כאילו שמדובר ברובוטים והכעס, באמת כעס על כל שחקן שמחטיא כאילו הוא עושה בכוונה. פשוט נורא.

מצד שני, אני גם חושב שאתה קצת מגזים.
דור מיכה הוא שחקן בית שחלק ענק מהאליפות של שנה שעברה כתוב על שמו (למרות שאוסקר התעקש לא לתת לו 90 דקות בשום משחק). וכן. הוא הקשר ההתקפי הכי טוב שיש לנו על הספסל, לא משנה מי יושב על הספסל. וכשחקן כזה קם להתחמם, כל הקהל מעודד אותו ובצדק.
וכן, גאל מרגוליס הוא כישרון גדול. מאוד רציתי שיחתום במכבי. אבל גאל מרגוליס לא העלה את עצמו עדיין לקצב של בוגרים ואין שום הגיון להכניס אותו על תקן מושיע במשחק כזה שכלום לא הולך בו. כבר ניסנו אותו בשני משחקים – הוא לא פגע. אין שום סיבה שיפגע הפעם.

בכל מקרה, משחק שנגמר עם 4 קורות ולפחות פנדל אחד שלא נשרק – אי אפשר להגיד שום דבר רע על קבוצה כזאת חוץ מזה שהיא היתה לא מאופסת.

נ.ב.
עם היכולת ההתקפית של המגנים שלנו, אני חושב שסוזה צריך לשקול לשחק באופן קבוע עם שלושה בלמים. בטח במשחקים מול קבוצות נחותות מאיתנו.

גיל שלי 2 בספטמבר 2013

רק שיהיה ברור, אני מת על מיכה, פשוט מצחיק אותי שהקהל כועס על סוזה, אני בטוח שהוא רוצה לשים את השחקנים הכי טובים ולהשתמש בהם נכון

יויו 2 בספטמבר 2013

דווקא היכולת ההתקפית של מאנה טובה.
הבעיה שהוא איטי מאוד, ובאירופה ינצלו את הירידה האיטית שלו להגנה.
זה עלול להביא למצב שבו שני המגינים שלנו לא מצטרפים להתקפה.

נ.ב. אני לא חסיד של יואב זיו, אבל לא ברור לי ההוצאה שלו מחוץ לסגל.

דגש 2 בספטמבר 2013

אם לא יבוא מגן אחר, הרי שיואב זיו הוא מגן מחליף בשני האגפים. מן הסתם יצטרכו אותו. מכבי האריכה ליואב זיו את החוזה בשנתיים רק לפני כמה שבועות והיא לא עשתה את זה סתם.

אבל לכל זה אין לזה קשר לכניסה לסגל: ל11 נכנסו ייני ומאנה, ושחקנים מחליפים צריכים לענות על התרחישים הטקטיים הסבירים ביותר. בן הרוש שיכול לשחק כבלם וכמגן מאפשר לסוזה להסתפק בשחקן הגנה אחד שיענה על תרחיש של פציעה של שחקן מכל חוליית ההגנה. הספסל לא נועד כדי לכבד את השחקנים.

שרון לוינסון 2 בספטמבר 2013

תזכור דבר חשוב מאוד.
מאנה לא שיחק 90 דקות מלאות נאז הפציעה שלו.
ברגע שהוא יהיה בכושר כמו שהוא היה לפני הפציעה שלו הוא יהיה הרבה יותר חד ומהיר

יויו 2 בספטמבר 2013

אני מקווה מאוד שהאיטיות שלו נובעת אך ורק בגלל פציעה (לא שמעתי שהוא פצוע).
אין סיבה שיהיה לו כושר לקוי כל כך בשלב הזה, שיגרום לאיטיות שרואים ממנו.

אני לא בטוח שזה המצב, אבל הלוואי שאתבדה.

מכביסט ותיק 2 בספטמבר 2013

מאנה אתמול הציל את המשחק. ומי שלא שם לב. בדקה ה-42 לערך היה מצב של 2 שחקנים עליו לבד במתפרצת של בני יהודה והוא עצר מסירה לגול. הציל את המשחק פשוט ככה.

דגש 2 בספטמבר 2013

גם סגירה מושלמת בדקה 6:30 והחלפת מיקום ספונטנית עם קרלוס. הוא לא נולד אתמול זה ברור.

קפטן קוקי 2 בספטמבר 2013

מסכים מאוד. רואים על מאנה שהוא חלוד והוא בתהליכי כניסה לקצב ולעניינים. מה שמעודד מאוד לגביו זה שהוא משחק מאוד מאוד חכם, לא מנסה לקפוץ בראש ולעשות דברים שהוא לא מסוגל, מנצל את היתרונות שלו ומבין מעולה את המשחק והשיטה של מכבי. הוא נכס אדיר.
בכלל, אחד הדברים הכי משמחים לגבי מכבי זה שכבר עכשיו הקבוצה משחקת טוב ואפשר לראות בבירור פוטנציאל שיפור שמעורר המון תאבון.
אני מייחל לקרב בצמרת כמו בעונה שעברה, חבל שקבוצה עם כל כך הרבה פוטנציאל תצטרך לשחק בהליכה חצי עונה.

מתן גילור 2 בספטמבר 2013

אתמול עמד מאחורי מישהו ו-90 (תאמינו לי שאני לא מגזים) לא הפסיק לקלל את כל מי שהוא לא חן עזרא (לו הוא קרא בכינוי החיבה המאד מקורי "ילד"). תן לי 700 מאמנים ורק שלא ינבלו את הפה. יש פעמים שאני רק מחכה שהבן שלי יהיה שנתיים-שלוש יותר מבוגר בשביל לקחת אותו למשחקים ויש פעמים שאני חושב לעשות הכל כדי לא להדביקו בחיידק.
טב"י נגע בנקודה. חריצת הגורלות המוקדמת מגוחכת. לשתי המכביות הפסד בודד עד כה. מכבי ת"א הפסידה לקבוצה יותר חזקה, אבל מכבי חיפה כבר ניצחה 2 קבוצות יותר חזקות מאלה שמכבי ת"א ניצחה (ק"ש ואסטרה).
אעפ"י ההשפעה המאגית של קרית אליעזר על מכבי ת"א בשנים האחרונות, אני חושב שנכון לעכשיו היא קבוצה טובה יותר ויש לה סיכוי בכלל לא רע לנצח, אלא אם…סוזה ישחק 3-4-3. הלוואי שהוא יעשה זאת – זה הסיכוי הכי טוב שלנו.
ולעניין המנטאלי – למשחקים במחזור הזה תהיה השפעה מינורית אם בכלל. לא זו בלבד שיש פגרה של 3 שבועות וכולנו ידועים בזכרון קצר, אלא ש-3-4 ימים לפני הקבוצות משחקות באירופה ותהיה לכך השפעה גדולה בהרבה.

לסיום – מכבי חיפה בשלב הבתים: 3 משחקי בית, כולם ב-22:05. אנטישמיות נטו! :) וברצינות, זה אומר כנראה אצטדיון לא מלא.

דגש 2 בספטמבר 2013

ברור שחריצת הגורלות המוקדמת מגוחכת. יש לכל אתר יש 20 אנשים שלכל אחד מהם יש הרבה זבל לזרוק על קבוצה כלשהי, ואז כשהיא מפסידה הוא עושה את זה. אין צורך להשוות בבמה הזאת בין המכביות בשלב זה.

במכבי חיפה יש מנטאליות בעייתית. מהתהליך שחיפה הציגה (3-0, 2-0, 3-1 שהיה 2-1 מבחינת מהלך המשחק, 1-1) חשבתי שהמשחק יהיה תלוי באשדוד, אבל לא היו לי ציפיות כי לא חשבתי שהיא תנצל את ההזדמנות. בעונה שעברה זה היה כמעט מעורר רחמים, איך חיפה איבדה את הצורה שלה כשאיבדה את המומנטום.

המנטאליות של חיפה לא עדיפה על זו של מכבי של עד העונה שעברה, ולא שונה מזו שנצחה את 5-0 את סטיאווה כדי לחזור לארץ ולהפסיד 3-0 לק"ש.

מתן גילור 2 בספטמבר 2013

לא טענתי שמי מהן עדיפה מנטלית.
אני חושב שאתה קצת מרחיק לכת כאשר אתה מייחס לקבוצה הנוכחית מנטליות של הקבוצה שהיתה לפני שנתיים (לטוב ולרע). השחקנים שונים, המאמן שונה והסיטואציה שונה.
באותה מידה אתה יכול לכתוב על מכבי חיפה שהפסידה 4-0 לקרית גת או 2-1 לנתניה בבית ולאחר שני המשחקים פירקה את הפועל ת"א במשחקי עונה חד צדדיים.
אמנם שחקנים מושפעים מהמערכת, אבל המנטליות היא מה קורה אצל אנשים פרטיים בראש. אין באמת מוח קולקטיבי, כולן כל ניסיון לאפיין מנטליות של קבוצה לאורך עונות רבות הוא יומרני.

דגש 2 בספטמבר 2013

קודם כל, אני לא משווה בין המנטאליות של מכבי ת"א לשל מכבי חיפה.

אני רק אומר שלדעתי לחיפה יש בעיה מנטאלית ושבגללו היא הפסידה אתמול.

אכן, אין מוח קולקטיבי (חן עזרא, לדוגמה, הוא יוצא מן הכלל מובהק ברור בהקשר הזה.) ואין שום הכרח שההמנטאליות תישאר זהה במשך שנתיים כשהנסיבות וחלק ניכר מהאנשים התחלפו. אבל בכל זאת -זה אפשרי. המשפט שאומר שהמנטאליות של חיפה "לא שונה מזו שנצחה את 5-0 את סטיאווה כדי לחזור לארץ ולהפסיד 3-0 לק"ש." הוא טענה ולא עובדה. (הוא גם לא בדיוק נכון כי חיפה נצחה את סטיאווה בארץ)

רועי 2 בספטמבר 2013

אני לא אהיה אחד מ 10,000 המאמנים ביציע, אני פשוט אעלה תהיות :)
לגבי יצחקי, נראה שהוא פשוט הולך לאיבוד באגף ב 3-3-4, הדריבל שלו לא אפקטיבי כל כך רחוק מהשער. יש על הספסל שחקנים יעילים יותר ממנו לעמדה הזו.
שני השערים שלו העונה (נגד גיורי בחוץ ועכו) באו כשהוא עשה תנועה למרכז והיה ממש במרכז הרחבה, מה שכמעט לא קרה בשאר המשחקים כולל אתמול.
אני חושב שאם הוא משחק, אז זה צריך להיות ליד פריצה, או מקסימום מתחתיו (שזה גם בעייתי כי זהבי עושה את התפקיד הזה מצויין).

מכביסט ותיק 2 בספטמבר 2013

תנסו פעם להסתכל על המשחק הזה כקבוצתי ולא כסטטיסטיקה. מבחינתי השחקן הכי טוב במכבי מאז שהגיע לקבוצה זה ערן זהבי. ההשפעה שלו על הנעשה במגרש כי גם כשהוא לא נוגע בכדור או מבשל או מוסר טרום בישול. וגם ליצחקי יש השפעה כזאת.

רועי 2 בספטמבר 2013

צר לי, אבל אני לא רואה השפעה כזו של יצחקי,
יש מן תחושה כזו שהוא לא הכי מחובר לקבוצה עדיין.

מכביסט ותיק 2 בספטמבר 2013

שער בהונגריה, שער עצמי מול באזל בזכותו, שער מול עכו…. יש לציין שאני לא מחסידיו בעקבות מה שעשה לאיוניר. אבל יש לו קבלות למרות שבמשחק הוא לא מורגש

טרנטה 2 בספטמבר 2013

מסכים איתך לגבי זהבי. לא כל כך לגבי יצחקי אם כי לדעתי זה נובע מהתפקוד שלו במגרש. בכלל אני חושב שכשהוא בכושר הוא שחקן יותר טוב מעטר למשל. הוא עוד ייתן לא מעט גולים השנה, במיוחד אם יתקרב קצת לפריצה. וגם אני לא מת עליו.

יגאל 2 בספטמבר 2013

אני לא שם כובע של מאמן, במיוחד לא של סוזה -חס וחלילה
אבל סתם מעניין לגבי מרגוליס- 4 משחקים הוא מעדיף אותו על פני דאבור(שכבר הוכיח את עצמו)ולא עושה כלום אפילו לא בעיטה אחת לשער! מילא, הכי גרוע שהבחור לא עשה אילו תאקל אחד! כלום שום מאמץ פיזי, לכן לדעתי ולעת עוד רבים ביציע למיכה ולדאבור יש מקום לפני מרגוליס שאפילו לא היה בתוכניות ולא היה במחנה האימונים עם הקבוצה…

Moty 2 בספטמבר 2013

מה הקשר בין מרגוליס ודאבור?
לא אותו סוג שחקן בכלל….

למאמן יש תפיסה טקטית שהוא רוצה לראות ולפיה הוא בוחר את החילופים, לא רק לפי מי שחקן יותר טוב, אלא גם לפי מי שחקן יותר מתאים.

מכביסט ותיק 2 בספטמבר 2013

מקריאת התגובות כאן מסתבר שכולם נתקלו אתמול באותה בעיה. לידי ישבו חבורת דבילים לאו דווקא שהגיעו ביחד. שכל החלטה של סוזה הפוכה ל"חוות דעתם המקצועית". השיא כמובן היה שפריצה צריך לעוף. לצערי הם עזבו את מקום מושבם 5 דקות לפני השער. כמו כן מתפתח ביציעים תופעת האליל התורן- היה לנו נמני אחכ עטר ועכשיו דור מיכה. מאמנים לא סובלים תופעה כזאת. וגם לא מנהלים מקצועיים. אל תתפלאו אם מיכה ימכר בשנה הבאה לכל המרבה בכסף.ככה נפטרו מעטר. כמובן הבבונים הקלאסים הם אלו שמחכים ביציע צמוד לספסל וצורחים לסוזה כשהוא חוזר מהמחצית "תכניס את זה תכניס את זה". לגבי מרגוליס זה בכלל קלאסי. עונה קודמת קללו את גרסיה מדוע מרגוליס לא משחק "תן לצעירים". עכשיו מקללים את סוזה מדוע הוא כן נותן לו לשחק. יש כמובן אלו שהם ממש מומחים לטקטיקת כדורגל. ויש כאלה שבמשחק הקודם הסבירו שטל בן חיים לא שחקן ואתמול בחצי שעה הוא הראה שהוא השחקן הכי טוב במכבי והכי משמעותי. בדרך כלל גולם כמוני יושב בשקט ולא מתעסק אבל אתמול הייתי חייב להגיב כי זה הזכיר לי את 2 המחזורים הראשונים בעונה הקודמת בצרחות בספרדית לגרסיה "מה יהיה מה יהיה נו נו". אוהדי כדורגל זה הביוב שבביוב ואני לא מוציא את עצמי מהביוב הזה.

מכביסט ותיק 2 בספטמבר 2013

עוד תופעה קלאסית שמשום מה רק אורי קופר מידיעות הבחין בה ורשם בטור שלו. מכבי של העונה, לפחות עד כה, משחקת כדורגל הרבה יותר טוב מאשר בעונה הקודמת. יעיל? אולי לא. יותר שערים? כנראה שלא. אבל הרבה יותר טוב הרבה יותר התקפי הרבה יותר מצבים. אתמול רק לזהבי היו 3 מצבים שהוא כובש מהם בוודאות. לראדי היה משקוף לפריצה עוד החמצה או שתיים. זה משחק שהיה יכול להסתיים ב-0:4 רק מחלק מהמצבים. כבר שכחו שהיו עונה קודמת משחקים שהיינו משתגעים עד שהיו עוברים במסירות את החצי. אתמול היה מעבר קטלני 4 מסירות ואתה באיזור הרחבה

מכביסט וארנק 2 בספטמבר 2013

מסכים עם כל מילה

טרנטה 2 בספטמבר 2013

ואוסיף – את כל הטיפשים שכל הזמן צעקו שצריך להושיב את זיו ועכשיו משתוללים שזיו לא בסגל.

מכביסט ותיק 2 בספטמבר 2013

חחח זה הקלאסי באמת.

טל בן יהודה 3 בספטמבר 2013

לצערך הם עזבו 5 דקות לפני הגול?

לי זה נשמע נהדר ומצחיק. בדיוק מה שהרופא רשם…
(כן אני יודע… אבל אני את הלקח שלי כבר למדתי)

צהוב כחול ד 2 בספטמבר 2013

אני לא מאמן אבל אומר לכם שמכבי צריכה חלוץ יותר טוב ממה שיש לה לבנתיים אולי פריצה יחזור לעצמו עוד חודש השאלה מה נפסיד בחודש הזה. יש אירופה וזה הכי חשוב

טרנטה 2 בספטמבר 2013

אירופה לא הכי חשוב. פריצה פשוט שחקן שהרבה זמן לא ראו פה כמוהו. גם אתמול במשחק בינוני הוא ריתק את כל הגנת בני יהודה, חילק אחלה מסירות לכולם, נלחם עד הסוף ובא על שכרו בגול שהעיף את בלומפילד לשמיים.

יואב 2 בספטמבר 2013

משחק מעולה של מכבי.
הלחץ והאינטנסיביות, הקבוצתיות, הביטחון שזה יבוא-לא דומים בכלל למכבי של תחילת עונה שעברה וזה מובן-המועדון והקבוצה מתקדמת.
הכי מתבקש היה להכניס את מונס במקום פריצה אבל סוזה חשב מחוץ לקופסה.
זה לא רק שבני יהודה תקפה??? עם שחקן וחצי, זה להכניס קשר פקק(שנתן עומק מדהים לפריצה) ולדחוף את ראדי וזהבי עוד יותר קדימה וליצור בלגן מכוון. החלטה נהדרת.
הקהל החליף דיסק ביחד עם המועדון. שום עצבנות אופיינית וחסרת פורפורציות כמו בשנים עברו(היה מתח כמובן) אלא עידוד לא פוסק.
המון אופטימיות אחרי אתמול…

חדש בשכונה 2 בספטמבר 2013

לגבי הקהל, קצת מהר מידי אנשים שוכחים את הלקח שכדאי לתת למאמנים שקט תעשייתי וגיבוי. ישבתי אתמול בשער שבע וכל המשחק שמעתי מזה שישב לפני כמה נפלנו עם המאמן וכמה הוא ״זבל״ וכו׳. בין היתר לא מצא חן בעיניו שהוציאו את טל בן חיים בלי לדעת כמה הוא עייף מהמאמץ של לסחוב את הקבוצה עליו לאורך מחצית שלמה. אה..והבוז לכניסת מרגוליס. גם אני התאכזבתי ממנו קשות וזו כבר פעם שנייה אחרי באזל. אבל, אני מקבל שהמאמן גם משנה טקטיקה וגם מרענן את הכוחות בקבוצה ואם הוא בחר להכניס את מרגוליס אז או שבאימונים הוא טוב או שהוא מאמין בו שלאורך זמן ואולי כבר במשחק הזה הוא ישתחרר. נכון, בינתיים קיבלנו שחקן קפוא לחלוטין כאשר נראה שהוא פשוט מפוחד מעשיית טעויות בעקבות קבלת הפנים לה ״זכה״. מפה אני קורא לאוהדים הנאורים לעשות חסד עם הקבוצה ועם עצמם ולתת גיבוי לכל שחקן שנכנס אפילו אם נראה לנו כנכון יותר להכניס את מיכה (שגם אני מאד אוהב ומקווה שיישאר ילד צנוע). ולגבי ההרכב הראשון והסיבה למה הוא לא נותן למיכה להיות בו, כמה שאני אוהב את מיכה, נכון לעכשיו ולפורמט שנבנה, ההרכב אידיאלי: מבלי לדבר על החוליה האחורית, הרי אלברמן וראדי הם הלב, כאשר אם מיטרוביץ יוכיח עצמו תיתכן רוטציה בין שלושתם, זהבי הוא החופשי בקישור עם יכולת הבקעה מוכחת, פריצה הוא האמון על הגובה, הכח ומשחק עם הגב לשער, טב״ח על המהירות וכוח הפריצה ויצחיק על ניצוץ של גאונות. מיכה הוכיח עצמו גם בהרכב וגם מהספסל כפנטרייטר כזה שמושך אליו מגינים ובסוף משחרר לשחקן חופשי, הוא גם כל הזמן נע ומבקש את הכדור. הוא עוד יהיה הציר שסביבו ייבנה החלק ההתקפי של מכבי. כרגע, ינצח מהספסל. ואם התעניינתם, הבחור שרטן על סוסה הלך שתי דקות לפני הגול. לא נורא, יש ימים נוראים להתחרט…שנה טובה, צהובה וכחולה!

ורד שפירא 3 בספטמבר 2013

היי גיל הטור שלך נישמע כמו דף מסרים של ג׳ורדי. וזה לגמרי מגניב. בקשר לקבוצה שלכם. סוזה קיבל קבוצה יותר אירופאית ומיקצוענית מ-אוסקר שהיה חייב קודם כל לייסד קבוצת כדורגל לגיטימית. ומהמישחק הראשון ראו שסוזה משית על הקבוצה טקטיקה משובחת במונחים של התחלה. הצלחה גדולה של ג׳ורדי שכניראה זיהה מאמן חריף מוכשר עם ישע מטורף וניסיון שחייב להוכיח את עצמו ולכן יש לו סיבות מעולות להגיע לתל אביב. גם אם סוזה לא היה האופציה הראשונה שלו יש כאן חשיבה לעומק. סוזה מספיק גדול בישביל לתת לגיטימציה לפרוייקט יש לו תשוקה מטורפת והם הולכים על כדורגל התקפי. וכמות המצבים הממשיים לגול מול בונקר הראתה כמה ידע יש לסוזה כמו גם לדעתי להרבה מאמנים אירופאים שניכשלו פה בעבר כשניגפו מול האין כושר אין תנועה בלי כדור יש יותר מדי שחקני כדורגל חופים שמדליפים לתיקשורת. בטוח שג׳ורדי יודע שזה מגוחך לישלוט בליגה הישראלית עם כדורגל הגנתי אבל הוא בנה משהו. בקשר לשחקנים פריצה חלוץ מעולה. הוא לא בא לידי ביטוי רק אם השיטה או שחקנים שלצידו לא מתאימים. גם מאנה מעולה. גם אלטמן. אם יואב זיו לא בסגל יש בטח סיבה ברק יצחקית כלשהיא גם אם בלבל נמוך יותר שמכבי לא חושפת. מיטרוביץ׳ מן הסתם קשר אחורי טוב שנועד לקדם את הסוגיה הבעייתית משהו במכבי אם כי אסור להגיד את זה אז זה יקרה לאט. בברכה

Comments closed