אחרי מות (פוסט לג'וני)

הכדורסל הישראלי מת, צריך לקבור את הגוויה ולהתחיל מחדש

אגלה כאן סוד קטן, אני חולה על כדורסל ישראלי. גם כששהיתי שלוש שנים במרילנד, עקבתי אחר הנבחרות הצעירות כמו גם הבוגרות דרך האינטרנט. ראיתי את ההצלחה של הנבחרת שניצחה את סלובניה, קראתי על המכות של עמרי כספי ושון דניאל, בקיצור חולה. השנה עקבתי אחר כל נבחרות הגילאים דרך אתר פיבא אירופה.

*

הנבחרת הנוכחית משאירה אצלי תחושה אחת בלבד, אדישות מוחלטת. אין ולו שחקן אחד שאני מזדהה איתו. כילד הייתי דלוק על ליבוביץ ומרזל, למרות שאהדתי את מכבי תל אביב. מיקי היה טוב מדי ושחצן מיד לטעמי, אך כמובן בהיכל זעקתי את שמו. ארואסטי היה פייבוריט, עד שהגיע ליפין. חן ליפין היה מושא הערצתי, ולא הצלחתי להבין איך שרף מעדיף את סימס ואחר כך את גודס על פניו. את ליפין ראיתי בווידאו במגרש של בית"ר על גדות הירקון, מככב באליפות אירופה לנוער. אפרים קרא לו מרזורטי, ואני איתו.

את ג'מצ'י ראיתי חונך את אוסישקין במדי נבחרת הנוער בהפסד לנבחרת הנוער המערב גרמנית (נדמה לי שהפסידו לא בטוח, משה הרשקוביץ ומוטי דניאל היו כוכבים בנבחרת הזאת גם), דניאל כיכב במיטרני חולון בגמר אליפות בתי הספר. ג'מצ'י היה השחקן האהוד עלי במכבי אחרי ליפין, הם היו צמד לא מוערך מספיק, לא היה רכז שהפעיל את ג'מצ'י כמו שליפין ידע.

אחר כך הגיע תור הזהב של נבחרות הגילאים, הנבחרת של בורשטיין גרין ויצחק, הנבחרת של יותם, רביב ואליהו, הנפילה הקטנה לעומת הציפיות בנבחרת של כספי, יוגב ומקל. זוכר את אדלשטיין מתפעם מקזרנובסקי, וקובע נחרצות שאם קזרנובסקי לא יהיה כמו נוביצקי, זה כישלון אישי שלו. לפני תור הזהב אירחנו את אליפות אירופה לנוער עם הנבחרת של שטיין, זה שקלע 60 נקודות והביא לאבן יהודה את גביע המדינה לילדים, ורלף קליין התאהב בו. הוא, ויקי רווח וגיא זאנו לא ממש כיכבו באליפות. לפניהם קנטי השווה את קטש לבארי ליבוביץ, התאומים בלול אמרו שזו נבחרת הנוער הגדולה ביותר, שהם הולכים לקרוע את אירופה, לא ממש קרה, אבל קטש היה הכדורסלן האהוב עלי אחרי ליפין, ונשאר בעיני טרגדיה של הפציעה, אותה פציעה שגמרה לאלן יוסטון את הקריירה. כמובן צריך להזכיר את נדב, או כמה דברו על נדב כנער על גדות הירקון.

*

בקיצור כן, זה הספד. הספד של אוהב. מכבי תל אביב כדורסל, גמרה בקוצר ראותה את הכדורסל הישראלי. תור הזהב של הגילאים נישא על כנפי ההצלחה של מכבי, אך השיממון שנותר בכדורסל הישראלי היום ניכר קודם כל באולמות הליגה. אפילו בירושלים ריק, בחיפה האלופה החדשה לא ממש מילאה את האולם. גליל עליון מתה. מה הפלא שהילדים לא משחקים, לא ברחובות, ולא בשום מקום.

יותם הלפרין שהלך ודעך מגיל 16, הוא השחקן הזקן ביותר שראיתי כשהוא רק בן 29. במקום להיות בשיא הקריירה, רואים שחקן בלי שריר אחד על גופו, איטי גם במחשבה אך גם בצעד הראשון, מי שלקח אליפות בתי ספר בקפיצה לגובה, לא מתרומם מהריצפה. איתו ליאור אליהו, שני שחקני עבר שבצורה מדהימה משחקים בגילאי 28,29 פחות טוב מאשר שיחקו באליפות אירופה עד גיל 21. פאו גאסול ונבארו נשארו מהנבחרת הספרדית שהפסידה לישראל שעלתה לגמר הנבחרות הצעירות והפסידה לסלובניה, בורשטיין נגמר, יצחקי מזמן, גרין ואפיק ניסים הם השרידים של הנבחרת ההיא, לך תשווה. גרין נראה היום פחות חזק פיסית לעומת מה שנראה בגיל 21, מדהים.

כספי ויוגב זה בכלל מדהים. קיתונות של מילים על הכשרון של שניהם גמעתי בארצות הברית דרך האינטרנט. אך מעולם לא הצלחתי להתחבר אליהם. גם היום לא.

*

הפער בין מכבי לכל האחרות הוציאה את העניין מהכדורסל הישראלי, ועכשיו אנחנו נראה את מכבי משלמים את המחיר. כאשר מיבשים את המים לשורשים, בסוף גם העץ גווע. הנבחרת הזאת נראית זוועה, אך אלה שיבואו אחריה ייראו הרבה פחות טוב. אין שם שחקן בין פחות מ25 בנבחרת, וזה לא בגלל ששיבק מעדיף זקנים, פשוט לא קיימים.

*

אז כן ג'וני, פעם הכדורסל היה הספורט עם ההישגים הגדולים ביותר, היום אם תסתכל בעיניים פקוחות, נבחרת ישראל בכדורגל עד גיל 21 עלתה בכוחות עצמה לשמונה האחרונות אצל גיא לוי, מתי זה קרה בכדורסל, מזמן. מכבי תל אביב עדין נחשבת כח ביורוליג, אך תשווה כמה שחקנים ישראלים משחקים בקבוצות הכדרוגל שכן מתקדמות באירופה, וכמה בכדורסל. הכדורגל, שם היתה ליגה תחרותית, למרות שהקבוצות נוהלו בצורה איומה, וההתאחדות גם, עדין יש הרבה יותר שחקני כדורגל טובים שמבוקשים בחו"ל לעומת שחקני כדורסל טובים. הכדורסל הישראלי קיבל נקודת זינוק מטורפת לעומת הכדורגל הישראלי, בזכות המתאזרחים ומכבי תל אביב. אך בגלל אותה מכבי, היום הכדורגל עקף את הכדורסל בסיבוב.

דרך אגב זה לא אומר שבכדורגל יש עתיד ורוד, זה בעיקר אומר שבכדורסל צריך אדמה חרוכה ולהתחיל מהתחלה.

images (2)

המהפכה של חלוץ
דנבר-בולטימור, פייטון במיטבו

45 Comments

בני תבורי 5 בספטמבר 2013

אדיר!

אריאל גרייזס 5 בספטמבר 2013

כל מילה.
מה שכן, אני לא אוהד מכבי ובטח שלא אוהב את השליטה של על הליגה, אבל צריך להיות הוגנים – הכדורסל בארץ היה תמיד אנומליה בנוף הספורט המקומי. זה קרה בזכות מתאזרחים נהדרים, בזכות שחקנים גדולים שצמחו פה מדי פעם, אבל זה נגמר והכדורסל הישראלי יישר קו עם שאר הספורט פה. בכדורסל לא צמח פה כשרון על אירופאי מאז קטש, בכדורגל לא ראינו אחד מאז בניון. כל הספורט פה דרעק, הכדורסל לא שונה

גיל שלי 5 בספטמבר 2013

אריאל אתה צודק. יישור קו עם שאר הספורט בישראל.

ירושלמי 5 בספטמבר 2013

לא הייתי ממהר להספיד את הכדורסל וגם לא הייתי ממהר להטיל את רוב האשמה על מכבי.
השאלות שצריכות להישאל:
למה אין גבוהים ישראלים ומי אשם בכך?
למה הנבחרת לא מבצעת תרגיל אחד בהתקפה? ולמה המאמן לא הצליח לגבש שיטת משחק אפילו אחרי 10 משחקי הכנה?
למה מחטיאים כ"כ הרבה מהעונשין?
למה לא עומדים בלחץ בדקות ההכרעה?

נקווה שחלוץ יתן מענה לאותן שאלות ובאליפות של 2017 נראה את השינוי.

עמית זילברבוש 5 בספטמבר 2013

לא הייתי ממהר להספיד אבל מהתשובות לשאלות שהעלת אין לנו הרבה מקום לאופטימיות:
גבוהים אף פעם לא היו. זה לא חדש. למה עדיין אין, ועוד פחות מפעם? כי לא עובדים איתם, כי צ'וברוביץ' בבית וכו'
בהקשר למאמן אני אמנע מלענות שוב.
למה מחטיאים עונשין – כי לא עובדים מספיק וכי לא עומדים בלחץ.
למה לא עומדים בלחץ – כי (כמעט) ואין ישראלים שמובילים את הקבוצות שלהם וצריכים להתמודד עם מצבים של לסחוב קבוצה במצבי לחץ על בסיס קבוע.
למה אין כאלה ישראלים – הפוסט של גיל…

ירושלמי 6 בספטמבר 2013

אבל אלה דברים שניתן לתקן ולעבוד עליהם.
עובדה שכבר היינו שם בעבר ויש לנו מסורת. סימן שפעם כן עשינו משהו נכון.
עזוב רגע את צ'וברוביץ'. כבר שמעתי את הדיבור עליו מהרבה אנשעם ופרשנים אבל כדורסל לא ראיתי ממנו וגם לא מרותבארט בתקופה שאמרו שהוא צריך להיות.
כל התשובות לשאלות הנ"ל פתרון אחד יש להם ואתה מסכים איתי שרק בהשקעה לטווח ארוך נוכל לראות את השיפור.

מה שמפליא אותי הם אותם פרשנים וכותבים נאיבים שמספרים לנו שאת בריטניה אנחנו בוודאות מנצחים וגם את אוקראינה וכנראה שגם במשחק אחד מול גרמניה או בלגיה ננצח. אז נעלה ב3-2 מהמקום השלישי, ואז כמיטב המסורת ננצח איזה נבחרת גדולה ואולי יש סיכוי להצלבה.
ואני אמרתי לעצמי האם כל אותם פרקנים הם טיפשים? כנראה שראו רק את התקציר של המחצית השניה מול גאורגיה במשחק שהכי לא שיקף את היכולת האמיתית.
הם כבר חולמים על מה נעשה בשלב השני בעוד אנשים שפויים התריעו שלא הולכים לעבור את בריטניה.
ואני אומר לפטר את כולם. את הפרשנים והמאמנים והעוזרים וכל אותם אנשי מקצוע שהוליכו אותנו כעוורים במעבר חציה בצומת הבורסה ביום ראשון בבוקר כשהאור אדום ואוטובוס מתקרב…

עמית זילברבוש 6 בספטמבר 2013

נכון – אפשר לעבוד עליהם, ובעבר היינו שם, אבל דברים השתנו. אפשר לדבר על זה ארוכות, אבל מספר הזרים בליגה הוא דוגמא טובה להתחיל איתה. עם ככ הרבה זרים, אין ישראלים שמובילים את הקבוצות היום. כמעט ואין.
אני עדיין מסכים איתך שלא צריך להספיד, אבל ברור שיש הרבה בעיות ולא צריך להתעלם מזה.

בקשר לחלק השני של התגובה שלך – האמת שאני לא בטוח מה נאמר ברצינות ומה בציניות אבל:
אני כתבתי שלדעתי הנבחרת תפתיע לטובה וחשבתי שהם לפחות יעלו לטופ 12, אחרי שראיתי בהכנה יותר מאת המחצית השנייה מול גאורגיה.
לא חשבתי "בוודאות" על כלום, אבל כן חשבתי שננצח את בריטניה ומול אוקראינה, גרמניה ובלגיה אנחנו שווים.
האמת – לא האמנתי שזו היכולת האמיתית. ואני מופתע ממה שרואים. וכמובן, שכל הפסד הוא כדור שלג שקשה להתרומם ממנו.
להגיד בדיעבד זה קל יותר, אבל אני חושב שלא רבים באמת באמת האמינו שאנחנו לא מנצחים את בריטניה.

גל דגון 6 בספטמבר 2013

הלפרין היה השחקן המוביל במכבי של שרף, אחרי הפציעה של העגלה. ויכולת לעמוד בלחץ היתה לו? יוק.

וההפך גם מתקיים. היו פה הרבה מאוד שחקנים שמעולם לא הובילו כלום, לדוגמה, אבל היו קלעי עונשין ברמה גבוהה.

זה אחד משני דברים – או שהם לא מתאמנים מספיק, או שהם לא מתאמנים נכון.

ההשערה שלי היא שמדובר יותר באופציה השניה דווקא. מהעונה הראשונה של כספי בNBA אני מסיק שהחליטו לשנות לו בסקרמנטו את הזריקה, ושהמעבר לקליבלנד קטע את תכנית האימונים הזו. גם אם תשמע את אחד מגדולי המאמנים שלנו מתלונן על זריקות העונשין, אבל לא אומר מילה על המכניקה, אני משער שהוא פשוט לא בטוח מספיק בידע שלו.

איציק 6 בספטמבר 2013

אני לא בטוח שתנחום כהן מינץ הוא אף אחד. אני חושב ששטינהור עם כל החוסר פיזיות עולה בהרבה על כל מה שיש. אני אפילו אומר שפלישר היה ריבאונדר ושחקן הגנה לא פחות טוב ממה שיש עכשיו וחוסם בהתקפה לא פחות טוב מקוז'יקרו. היתה לנו נחיתות בגובה, אבל לא הינו חסרי עונים עד כדי כך, כמו עכשיו.

עמית זילברבוש 6 בספטמבר 2013

התכוונתי שהגבוהים תמיד היו נקודת התורפה של הנבחרת.
כהן מינץ היה לפני זמני – אני מדבר בעיקר על ה-20 שנה האחרונות.

איציק 6 בספטמבר 2013

אפילו ב-20 שנה אחרונות היו שטינהור, פלישר, אמסלם, בינו, אטלס. אף אחד מהם לא משהו רציני (שטינהור יותר בהתקפה) אבל ידעת שמכול מספרי ה-5 ביחד תקבל 10-14 נקודות ו-13-17 ריבאונדים למשחק (אני לא מדבר על מרסר, לאסוף או שלכטר). היה לך בסיס לא מפואר אבל יציב. היום אם יש 4-6 ו-8-10 ריבאונדים אתה מאושר.

מתן גילור 5 בספטמבר 2013

מעולה. פשוט מעולה.
רק אחד בקטנה (בעצם בגדולה):
גליל עליון חייה ובועטת. הפרויקט המדהים של גלעד עברי מביא גאווה גדולה לגליל העליון, שאפילו הגיעו לפלייאוף בשנה שעברה ואף ניצחו בו משחק (סדרה של הטוב מ-3).

אז נכון, זה לא מה שהיה פעם. אבל החבר'ה הללו עושים לילות כימים, בהתנדבות מלאה. עזוב בהתנדבות, הם זורקים שם אלפי שקלים ויותר מכספם הפרטי.

לכתוב שגליל עליון מתה עושה עוול ואי צדק עם האנשים הנפלאים הללו.

גילוי נאות – יש למעסיק שלי קשר עסקי איתם, אבל אתה יודע שזה לא משפיע על דעתי בנושא.

עמית זילברבוש 5 בספטמבר 2013

פוסט יפה, נכון,מעלה נשכחות ומאד מבאס…

גיסנו 6 בספטמבר 2013

פשוט מעולה.

זכורים לי במיוחד איציק אוחנון ועמית בן דוד, מהעתודה שהפסידה למיטב זכרוני בגמר 2001, שדיברו עליהם כעל "פוטנציאל נ.ב.א" בערך כמו שמדברים על שחקני הכדורגל שלנו שהם "כשרונות מהרמות הגבוהות באירופה".

NY 6 בספטמבר 2013

זכור לך במיוחד???

בן דוד ואוחנון לא שיחקו בנבחרת ביחד ובטח לא בזו שהגיע לגמר.(למעשה בן דוד לא היה פקטור באף נבחרת)

איציק 6 בספטמבר 2013

הכדורסל היה בזמנו תקלה מופלאה ברצף של הספורט הישראלי. זה היה כך גם כיוון שהיה לנו בנוער אנשים כמו בוב גונן ועוד מספר לא מועט של אנשים לא רעים כלל וכלל שהיו מוכנים ליצור דור עתיד. בתקופה האחרונה אני שומע אנשים כמו שרף, גרשון, מליניאק, שיבק שואלים/מדברים היכן המאמנים הטובים שיעבדו עם האקדמיה של הצעירים ובפנימיות מועדונים כדי לחנך דור עתיד. נראה לי שהם צריכים לענות על שאלה זו. למה הם לא שם? הם כבר לא מאמנים במשרה מלאה (פרט לשיבק וגם הוא אני לא בטוח שבמשרה מלאה). למה שהם לא יקדישו קצת זמן לדור העתיד במקום לשאול איפה הטובים. הרי הם הטובים (לפחות לדעתם), אז שיקומו ויעשו מעשה. עד אז, התקלה המופלאה שג'וני עדיין חי אותה, תוקנה וחזרנו להיות כמו שאר ענפי הספורט בארץ רק בלי לוזון על כל שיבוטיו (אם לא מחשיבים את שאול איזנברג).

red sox 6 בספטמבר 2013

חוסה קלדרון ומארק גאסול הפסידו היום לאחד, בוסטיאן נכבאר. יניב גרין מוכן להישבע שהשם הזה מוכר לו מאיזה שהו מקום…

Lior 6 בספטמבר 2013

כל כך נכון.

איך הזכרת לי את אפריים.

א.ב 6 בספטמבר 2013

מכבי הרסה את הליגה לא יעזור
ברגע שיש יותר מ 2 זרים בקבוצה אין ישראלים

אריאל גרייזס 6 בספטמבר 2013

עוד משהו קטן – אנשים כל הזמן מחפשים את הסיבות לירידה ביכולת של הכדורסלן הישראלי – לא נותנים לו הזדמנות לשחק בליגה, הליגות הצעירות תחרותיות מדי, אין מאמנים טובים לנערים – זה הכל נכון והכל חסר חשיבות.
הסיבה לירידה הזאת היא שהפול של שחקני כדורסל (וספורטאים בכלל) הולך וקטן. אין בסיס לפירמידה. אם היו לך מאה אלף ילדים שמשחקים כדורסל, הסיכוי לקבל ראש אחד גדול פי מאה אם יש רק אלף. זאת מתמטיקה פשוטה.
פעם, היינו משחקים כל היום, בחופש הגדול הייתי מבלה עם בן דוד שלי שעתיים-שלוש כל יום על מגרש הכדורסל. זה לא קורה היום. אם ילדים משחקים זה רק במסגרת חוגים, שעולים להורים די הרבה כסף (אולי זה לא מפתיע, לכן, לראות מאיפה הגיע כספי למשל). בבתי ספר הם לא מקבלים כלום, אף אחד לא מכריח אותם לשחק אז הם לא משחקים. זה לא יוגוסלביה פה שכולם זורקים לסל כל היום.
אז תבוא עוד ועדת חקירה ועוד אחת וישנו דברים מינוריים אבל את הבסיס הם לא ישנו. וכל עוד זה לא ישתנה, כלום לא ישתנה

אריאל גרייזס 6 בספטמבר 2013

ראש אחד גדול = קטש אחד גדול. ככה זה כשמגיבים באייפון

אורן 6 בספטמבר 2013

טור אדיר.

אורן 6 בספטמבר 2013

שממנים את קטש לעוזר מאמן נבחרת,אותו קטש שטען שהאימונים מקדמים שחקן יותר מאשר משחקים,ומתעלמים ממאמן כמו אדלשטיין ,שמקדם שחקנים ישראליים,זה אומר דבר אחד-מעדיפים פוליטיקה על מקצועיות.ארז לא בא טוב לאנשים באיגוד.

יניב - אדום עולה 6 בספטמבר 2013

קטש זה אנטיתזה לעוזר , עוזר זה עבודה שחורה .
אדלשטיין ופרנקו (דני ,אין קרבת משפחה) היו לדוגמא צוות הרבה יותר טוב , גם בלאט וגודס וגם כל שילוב אחר .

אורן 6 בספטמבר 2013

פרנקו מצויין.

גל דגון 6 בספטמבר 2013

אבל קטש צודק. אימונים מקדמים שחקן יותר מאשר משחקים. זה גם צריך להיות מובן מאליו. במשחקים מקבלים ניסיון, קבלת ההחלטות משתפרת קצת והמוכנות הנפשית משתפרת הרבה.

באימונים יכולת הקליעה משתפרת, הכוח גדל (בפרט כוח מתפרץ), עבודת הרגליים משתפרת, השליטה בכדור משתפרת, היכולת לתפוס עמדה משתפרת, היכולת לשמר שיווי משקל משתפרת,היכולת להציב ולנצל חסימות מתפרת, ועוד כהנה וכהנה.

איך האמירה הזו הפכה לשנויה במחלוקת אני באמת לא מבין.

רועי 6 בספטמבר 2013

עוד אגדה אורבנית…
אדלשטיין "קידם" שחקנים ישראלים פשוט מחוסר ברירה, להפועל לא היה מספיק כסף לזרים. ברגע שהיה עוד כסף, הנחיתו זר רביעי, וכל העלק פילוסופיה של קידום השחקן הישראלי נזרקה לפח.

יניב - אדום עולה 6 בספטמבר 2013

הדיון זה לא האם אדלשטיין טוב משיבק והוא טוב משיבק .
אלא על זה שאת הנבחרת לא מאמן בכיר מאמני ישראל עם עוזר מתאים .
אם גוטמן היה פנוי אני מניח שהיה סביבו מרדף גדול בהרבה ממה ששיחק שווה בכדורסל .
בלאט , אדלשטיין , שמי ,פרנקו וגם קטש כמאמן ראשי , כולם טובים ומעודכנים משיבק בנקודת הזמן הנוכחית .
אישית כמו שרשמתי בהתחלה השילוב אדלשטיין פרנקו נראה לי הטוב ביותר , אבל זה לא האישיו כרגע .
שיבק קטש זה שילוב רע .

אנונימוס 7 בספטמבר 2013

זה פשוט לא נכון. ארז לא קדוש ישראלי כמו שיש כמה שעשו ממנו, אבל הוא בפירוש מקדם שחקנים ישראלים. מי שראה את המשחקים של הפועל השנה ראה שוב ושוב את ההזדמנות והאמונה שקיבלו הישראלים ממנו בשנה האחרונה, גם כשמבחינה מקצועית לא הגיע להם וכשהכי פשוט היה לזרוק אותם לספסל ולתת עוד כמה דקות לזרים (כשהיו).

יניב - אדום עולה 6 בספטמבר 2013

אני תמיד שמח למצוא סיבות להאשים את מכבי במצב ואת האמת בכל ניתוח שיתבצע יש להם חלק .
אבל לפעמים אליפות מחורבנת זה רק אליפות מחורבנת , יש פה בחירת סגל מחורבנת (רוט ולנדסברג ) , צוות אימון בעייתי ( אדלשטיין ובלאט מתאימים בהרבה , גם דן שמיר ) , וגם סיטואציה בעייתית של מקל ואליהו .
וכזה כל מתנקז אז זה מה שקורה .
הכדורסל הישראלי הולך למקומות טובים עם הארנה והאולם החדש של הפועל וגם בחלוץ אני מאמין .

לפעמים אליפות מחורבנת זו רק אליפות מחורבנת .

avri 6 בספטמבר 2013

Amen sela

קורא 6 בספטמבר 2013

חייבים להיות הוגנים ולהגיד שהסיבה שיש כדורגלנים רבים יותר באירופה לא קשורה רק ליכולת אלא גם ליכולתם של הסוכנים הישראלים, שהם טובים יותר בתחום הזה מאשר בכדורסל.

בנוסף, יש עוד כל מיני פרמטרים שהם ייחודיים לכדורסל. מאגר הגנים היהודי לא ידוע בגובה הרב שלו, ככה שמלכתחילה אתה עובד עם מאגר כוחות מצומצם. זה היה נכון גם לדורות הקודמים, אלא שלדור הנוכחי נוסף גם עניין הפייסבוק והאינטרנט שמראש גורם לפחות ופחות אנשים לשחק כדורגל וכדורסל בשכונה.

עוד נקודה, והיא דווקא זו שמתיישבת עם הפוסט שלך, היא זו הנוגעת לתחרותיות ולכסף. למה לילד צעיר להשקיע את כל מרצו בכדורסל כשהוא יודע שהסיכוי שהוא יצליח להרוויח כסף רב במקצוע הזה מאוד נמוך? זה קשור גם בכלל לערכים הישראליים שהשתנו, ולזה שהכסף היום הוא במרכז העשייה.

ג'וני 6 בספטמבר 2013

פוסט נחמד לפחות בתחילת הדברים.
פשוט צריך לתת יותר הזדמנויות לשחקנים ישראלים לשחק בליגה וכמובן לטפח ולהשקיע בשחקנים הגבוהים לטווח ארוך כדי שלא יהיה את התירוץ להחזיר את גרין כל פעם לנבחרת.

אבל שוב להשוות את הכדורסל לכדורגל היה מעשה לא מציאותי.
היום כל כדורגלן אלמוני משחק בחו"ל כי אין רמה
מה שצריך זה רק סוכן ממולח וזהו.

בכדורגל אין ליגה איכותית ברמה של N.B.A ולכן אי אפשר להשוות את הטופ של הכדורגל לכדורסל
90% מהקבוצות שמשחקות בצ'מפיונס ליג הן ברמה של יורוקאפ(בכדורסל) כמו אוסטריה וינה, פלזן, באזל, סוסיאדד ועוד

למה להשוות את הכדורסל לכדורגל
מה אין עוד ענפי כדור אחרים?
הכדורסל רחוק שנת אור מכל ענף כדור אחר בארץ

המאמץ שלך לפאר את הכדורגל לא צלח כי ענף הכדורגל כמעט ולא פעיל בזירה הבינלאומית.
אם קבוצת כדורגל ישראלית הייתה זוכה בליגה האירופית כמו י-ם ורמלה לא היית מהסס להזכיר.
למה כדורסלנים ישראלים צריכים לשחק בחו"ל? הליגה הישראלית היא היא הטופ של אירופה .אם כבר רוצים לצאת רק לN.B.A.
שוב השוואה לא נכונה כי אין כדורגל בארץ ולכן כל כדורגלן ישראלי מנסה את מזלו בחו"ל אפילו אם זה במולדובה ואוקראינה

כל המדינה מאוכזבת מהכישלון של הנבחרת באליפות אירופה כי יש ציפיות ועניין רב .
מנבחרת הכדורגל אפילו לא מצפים להעפיל לטורניר גדול מחוסר עניין
מישהו בכלל מכיר את סגל שחקני נבחרת הכדורגל? כולם שחקנים אלמונים לציבור אולי חוץ מאוואט שגם כן בדרך לפרישה.

אפשר עוד להשוות בן 2 הענפים?

איך אמר פיני גרשון
"הצרות של הכדורסל הן החלום של הכדורגל" !

מתי 6 בספטמבר 2013

את כל הקשקושים כבר שמעתי לפני 10 שנים והם לא מעניינים היום בדיוק כמו אז. אני רק לא מבין את הזלזול כלפי כל מה שזז ואת הגישה הזאת לספורט, כאילו צריך לבחור ענף אחד ולשנוא את כל השאר. איש מוזר.

עירן 6 בספטמבר 2013

גיל,

טור מעולה !!! לא מילימטר אחד פחות מזה.
אבל נקווה שאליהו לא ייעלב מדי ממה שכתבת.

שחר 6 בספטמבר 2013

נראה לי שהבעיה האמיתית שהנוער והילדים בגילאים יותר צעירים עושים היום הרב הפחות ספורט מאשר בעבר.
במשק שלי לפני כ-15 שנה מגרש הכדורסל הייה שוקק חיים עד השעות הקטנות של הלילה,ואילו היום הוא נטוש רוב הזמן.
מצער מאוד.

גל דגון 6 בספטמבר 2013

הופה! פה קבור הכלב.

Xxx 6 בספטמבר 2013

רבותיי – הפוך
הזמנים הטובים של הכדורסל הישראלי היו כשהיו הרבה (מאוד!) אמריקאים עולי ומתאזרחים. אם זה בסוף שנות ה 70 כשנבחרת שיחקו ברודי , קפלן, לייבוביץ , גרייפין, סילבר , בוטרייט ועוד שמן הסתם שכחתי. בליגה הפועל ר״ג עם שלל זרים ומתאזרחים עשתה את המוות למכבי ת״א המאוד חזקה. בשנות ה 80 ההתעניינות בכדורסל הייתה בשיאה כשהפועל משופעת הזרים הסתכלה למכבי בגובה העיניים , אילת ואליצור נתניה בנו קבוצות מרתקות. היו גם קבוצות מאוד ישראליות ומרתקות כמו חולון. הזרים לא עזרו לקחת ממכבי אלימות אבל היא ירקה דם הרבה שנים.
הזרים דחפו את הישראלים להצטיין , העלו את הרף. ברגע שמורידים את הרמה כדי לאפשר ליותר ישראלים לשחק רק עזרו לישראלים לא מוכשרים לתקוע יתד במקום להותיר את הטובים ביותר ולהכריח אותם להתחרות בליגה ברמה גבוהה.

MOBY 6 בספטמבר 2013

אחלה פוסט.
שלושה זרים בטופס להחתים מקסימום 5 (את הבעיות בחדר ההלבשה תפתרו לבד). ליגה שניה עם זר אחד או אפילו חובבנית הלבד.
להחתים מאמן אמיתי לגילאי 15-17 למשך 10 שנים עם בונוסים על גבוה של 15 ריבאונדים ו12נקודות ופאוור שפוגע משלוש ומוריד ריבאונדים. קלע של מעל 50% מהשלוש וקולע עונשין
….

רועי 6 בספטמבר 2013

אולי מספיק עם הקשקוש הזה שהזרים זו הבעיה…
הדבר היחיד שיקרה אם יצמצמו את מספר הזרים הוא ליגה בלתי צפייה עוד יותר ממה שהיא עכשיו, כמו שהנבחרת הזו בלתי צפייה.
אף אחד לא יבוא לראות את הכדורסל העלוב הזה.

וזה מתוך וואן:
בספרד 2 אמריקאים + 5 בוסמנים בכל קבוצה, יוון 4 אמריקאים +2 בוסמנים, גרמניה 6 זרים, איטליה 3 אמריקאים + 2 בוסמנים, בלגיה 8 זרים לא משנה בוסמן או אמריקאי ואוקראינה 7 זרים כולל.
אז מספיק לזרות חול בעיניים.

ג'וני 6 בספטמבר 2013

ברור שהזרים לא הבעיה
הזרים דווקא מקדמים השחקנים הישראלים וזאת הסיבה שהנבחרת עוד מעפילה בקביעות לאליפויות אירופה

עובדה שבכדורגל בכדוריד ובכדורעף הישראלי יש רוב ישראלים והענפים האלה בכל זאת לא מגיעים לכלום ולכן ברור שהזרים לא הבעיה.

אצלנו המאמנים פשוט לא משקיעים בדור הצעיר וככה זה נראה .

אנונימוס 7 בספטמבר 2013

נו ו? באיטליה הכדורסל בירידה אדירה. גרמניה כבר שנים לא מתקדמת, ובלי נוביצקי הייתה אולי הולכת לאחור. יוון כבר מזמן הולכת לאחור ומאחורי הכסף האדיר שהשקיעו בקבוצות מאתונה יש משבר אדיר. ובלגיה גם לא בדיוק בהתקדמות אדירה – הצליחו להעפיל לשתי אליפויות אירופה האחרונות אחרי 20 שנה שלא הצליחו וגם זה רק אחרי שהכניסו את כל אירופה לאליפות והגדילו ל24 קבוצות.
ספרד יוצא הדופן היחיד אולי, אבל אני חושב שדי אפשר להסכים שספרד באופן כללי יוצאת דופן מבחינת ספורט, שלא לדבר על כך שהיא גדולה פי כמה מאיתנו ושלשחקנים צעירים בה יש פי עשרות מונים הזדמנות להתקדם מאשר שחקנים אצלנו שבלי דרכון אירופי די תקועים פה

גל דגון 6 בספטמבר 2013

"הפער בין מכבי לכל האחרות הוציאה את העניין מהכדורסל הישראלי, ועכשיו אנחנו נראה את מכבי משלמים את המחיר."

Hold it right there, son.

הפער בין מכבי לכל האחרות קיים כבר 40 שנה. העניין בליגה הישראלית לא גבוה, אבל לא חלה בו ירידה פתאומית בעשור האחרון. למעשה אני די משוכנע שתור הזהב של מכבי בעשור הקודם (בזכות הזרים שלה, עם כל החיבה שלי לבורשטיין) היה גם תור הזהב של הליגה.

הטענה שהדומיננטיות של מכבי היא זו שהובילה לכך שאין מספיק עניין בכדורסל בגילאי הילדים לא מבוססת. ולמעשה גם לא הבאת לה שום סימוכין, אתה ורוב הקוראים פשוט מתייחסים לזה כאל אכסיומה.

אני אישית חושב שפשוט יש היום הרבה יותר ילדים שלא עושים ספורט מרצונם החופשי בכלל, ומתעניינים יותר באנגרי בירדז.

פורד פרפקט 6 בספטמבר 2013

1+ טור נהדר, יש כשרונות ואפילו שחקנים מוכחים צעירים אבל איכשהו אפילו בליגה שלנו לא נותנים להם צ'אנס ולא רק במכבי. השאלה היא למה הכשרונות הצעירים מעדיפים להישאר כנערי פוסטר?

איתן 6 בספטמבר 2013

מסכים שהבעיה העיקרית היא שילדים כבר לא משחקים במגרשים, אבל זה היה צריך להיות ככה בכל העולם, לא רק אצלנו.
ואולי עוד משהו משמעותי בנושא הזה: פשיטת הרגל של הקיבוצים בהם הייתה תרבות ספורטיבית מפותחת וייחודית (בעיקר כדורסל וכדורעף) שהוציאה משם בעבר כמות גדולה של ספורטאים ביחס לגודלם היחסי באוכלוסיה.

Comments closed