כמה מילים על המשחק בפנרקפורט

מלקרוא עיתונים בארץ אפשר לחשוב שמכבי נמצאית במשבר איום

עיתונות הספורט בישראל מוציאה אותי מדעתי. מסתבר שמכבי הפסידה ביום חמישי בערב לקבוצה הדומה ברמתה לרמת השרון. קבוצת "הרוטציה" נקלעה למשבר כמו שנכתב במספר מקומות. אכן מכבי נמצאית במשבר איום בליגה, אולי עדין לא ספגו שער, אך לנצח את רמת השרון רק 1:0 אחרי פגרת נבחרות בה הקבוצה לא הספיקה להתאמן, זו סיבה מספיק טובה כדי לזרוק את המאמן.

*

תעשו לי טובה. מאחר ואין סבלנות לחכות למשבר אמיתי במכבי, ממציאים לנו אחד. הכתבים כנראה מתוסכלים מכך שאין להם סיפורים מעניינים מתוך הקבוצה, ולכן הם ממציאים אותם. משבר, שחקנים ממורמרים ומתוסכלים מהמאמן.

*

במשחק שאני ראיתי, מכבי שיחקה מול קבוצה בכירה בבונדסליגה, מול אצטדיון מלא, ומול קבוצה שהתיחסה למשחק בכל הרצינות. אז כן, הבונדסליגה לא קרובה ברמתה לליגת לוזון, אבל בכל זאת משחק חוץ אתם יודעים, היה קר.

מכבי גם לא נראו כל כך נורא, כפי שניתן היה להבין ממי שקורא עיתונים ומסתמך עליהם. עד להרחקה של בן חיים, הגרמנים אכן הגיעו למצבים, אך מכבי לא נעלמו מהמגרש. מכבי התקשו בשמירה על הכדור, אך הצליחו להניע אותו מספר פעמים, ואף להגיע למחצית הגרמנית ולקרבת הרחבה עם הכדור ברגליהם. ההרחקה המצחיקה של בן חיים אכן דפקה במקצת את תכנית המשחק, אבל הי, בכל זאת קבוצה שמגיעה מהאימפריה הישראלית אמורה להסתדר גם בעשרה שחקנים מול הגרמנים. הייתי מצפה ללחץ מתמשך על הגרמנים, אכן משבר נורא בקבוצה הצהובה, מסתבר שבעשרה שחקנים מכבי לא משתווה לקבוצה טובה בבונדסליגה.

*

אפרופו רוטציה, אהבתי גם את החילופים חסרי הפחד של סוזה. הוא לא חיפש לכסות את ישבנו, בפיגור 2:0 הוא חיפש שחקני התקפה, ולא תיגבר את הקבוצה בבלם נוסף לעת מצוא, כמו שהרבה מאמנים אחרים שאנו מכירים היו מנסים. כן מדובר במאמן מוזר שחושב שמרגוליס שחקן, למה לעזאזל הוא לא מקשיב לאוהדים הצהובים. בכל זאת, הוא כל היום יושב בבתי קפה, והעיתונאים והמקורבים יודעים טוב יותר. שנה שעברה כולם צעקו מרגוליס מרגוליס, השנה יש מאמן שנותן לו צ'אנס, ומסתבר שצריך לפטר אותו לדעת חסרי הסבלנות למיניהם.

*

בקיצור, תמשיכו לחפש את המשבר, תנסו לייצר אחד אם לא יגיע, מכבי של סוזה נראית כמו קבוצה חזקה גם כאשר היא משחקת רע ומול יריבה עדיפה. נכון זהו כשלון אדיר של קרויף שמכבי עדין לא נמנית עם הצמרת האירופית, אבל לא נראה לי שלבו נשבר בקרבו על כך. אני מצידי אמשיך לראות משחקים בלי ווליום, ובעיקר לפספס את תכניות הצעקות בערוץ 5, לא חסרים לי הדיבורים של אלו שלא השיגו דבר באירופה.

download (3)

חימום ל(מרתון) פרנקפורט
אני וקולין קפרניק בבייגלים בבריק ליין

67 Comments

רועי מ 26 באוקטובר 2013

חבל לפספס תוכניות פולקלור בערוץ חמש.

כמה זאתה צודק. מכבי רצה לעוד אליפות בארץ והכלבים ימשיכו לנבוח.

מזל שיש את הפינה שלכם קצת שפיות.

Tal 26 באוקטובר 2013

נכון.

JOSH 26 באוקטובר 2013

מסוג הפוסטים שקשה לי לראות איך יעוררו ויכוח/דיון.

פשוט כתבת הכל במדויק. גדול.

שרון לוינסון 26 באוקטובר 2013

גיל , אתה נתתי לתולעת במה לפרשן כמו שצריך לפרשן , עכשיו תקרא את הפרשנויות שלה ותחסוך את מפח הנפש מהזלזול וחוסר הפרופרציות בתקשורת הישראלית.
לאוהדי מכבי יש שני מקומות לקרוא פרשנויות , "נבדל" ו-"מכביבול" רק את פרשנויות המשחק שלהם צריך לקרוא.

יניב 26 באוקטובר 2013

גם האתר הרשמי של מכבי מפרסם פרשנויות , זה גם רלוונטי לגישה הזו .
אני לא אוהב את ההכללות האלה – וואן בהנחיית אופירה עושה השבוע רצח אופי באוהדי הפועל , לא מחקתי מהמועדפים , אוחנה בערוץ חמש גורם ל לבחילה לא פעם , לא ביטלתי את המנוי .
ישראל היום זה הביביתון ? אז מה ? יש שם כותבים נהדרים .
בדקתי עכשיו בגוגל – שנה שעברה הפועל הפסידה באותה ליגה אירופאית לאתלטיקו מדריד אחד אפס – אחד מ3 הקבוצות הטובות היום באירופה וחטפה בכל הערוצים האפשריים ביקורת על היכולת . ציפו ליותר .
לא הכל זה רפאל נאה – לא הכל זה קופמן .
ולא רק נבדל ומכבי בול יתנו לך תמונה מלאה .

יניב 26 באוקטובר 2013

התקשורת היא לא רלוונטית ויש בה לא מעט אינטרסים ועיתונאים צמאי דם – אבל בתוך המדיות השונות מסתתרים לא מעט פרשנים טובים ואיכותיים ויש גם מקומות כמו דה באזר שנותנים לעוד קולות להישמע .
אי אפשר לוותר על המדיות המרכזיות רק בגלל שהם מנוולות .
צריך לקחת את החלקים הטובים ולדעת לסנן את הצהוב (לא הצהוב כחול…).

חדש בשכונה 26 באוקטובר 2013

נו וזה נראה לך רציני שישטוף קבוצה שהפסידה בתוצאה מינימלית במדריד? נורמלי שיצפו ממנה ליותר, כפי שאתה כותב? אז גם אנחנו כקוראים מצפים מהתקשורת ליותר מאשר להיות הזויה…אבל נכון אמרת, לא כולם מתלקקים כמו רפאל נאה ולא בוטים וננשכים ללא רסן כמו קופמן.

יניב 26 באוקטובר 2013

אני בהחלט מצפה מהתקשורת לחשבון נפש ולשיפור גדול ומהיר , בוודאי , השנים האחרונות עבור חלק מגופים גדולים ומכובדים היו מבישות , לא פחות .
אבל ההכללות עושות עוול , גוף מדיה אינו אחיד , גם בערוץ הספורט לצד היציע , קוף ושלימה יש פנינים פה ושם ופינות ראויות .
הלוואי ויהיו עוד דה באזר ונבדל ומכבי בול ושיהיה גם הפועל בול . אבל לעולם זה לבד לא יהיה מספיק .

יואב 26 באוקטובר 2013

1-סוזה חד כהרגלו בחילופים. במקום להתיש את ראדה/ברק במרדף אחרי בלמים במרכז המגרש ובמחשבה על יום שני, הכניס את הילדים שיתנו אנרגיה ויספגו אווירה.
2-סוף סוף הבנתי-למכבי יש שוער נהדר. משחק מושלם ונטול טעויות אתמול בכל אספקט-משחק רגל, יד, רפלקסים, משחק גובה וביטחון וקור רוח.
3-מכבי נחתה היום היישר לאימון ערב בקריית שלום. הפרטים הקטנים(הפחות זוהרים ומתוקשרים) הם שעושים את ההבדל התהומי בינם לכדורגל הישראלי בכלל.
4- מנטליות מנצחת לא תנצח את כל במשחקים אבל גם לא תבזה בהפסדים. ראיתי ביום ראשון את רמת השרון נופלת, מתקפלת, מבזבזת, מביישת. ראיתי את מכבי אתמול מנסה לשחק כדורגל מול יריב עדיף ובנחיתות מספרית.בלי נפילות ועם שיחרור מהיר של הכדור קדימה על ידי פאבלו, כל אימת שהתאפשר.

עופר 26 באוקטובר 2013

חואן פאבלו סובל מבעיטות שוער איומות

מכביסט טירון 26 באוקטובר 2013

+1
לא היה ברור לי למה הוא הוא המשיך לנסות כדורי גובה מול הגרמנים הפיזיים. אולי פעם אחת או פעמיים כל המשחק כדור ארוך שכזה הגיע לשחקן של מכבי שגם הצליח להשתלט עליו ליותר מ5 שניות. אני מניח שתולעת יכולה להיות קצת יותר מדויקת ממני.
לעומת זאת המשחק שלו בשער היה מעולה.

גיסנו 26 באוקטובר 2013

לא מסכים, מתחילת העונה ממשחק למשחק הבעיטות האלה משתפרות.
הבעיה הייתה שב 10 שחקנים כשההתקה של פרנקפורט לוחצת את הבלמים, לא ממש הייתה לו ברירה אלא לחפש כדורים ארוכים. רובם אגב כן הגיעו לכתובת, הבעיה של שחקנים להשתלט על הכדור ולשמור עליו, והעליונות הפיזית הברורה של הגרמנים, לא קשורות לאיכות הבעיטות של חואן פאבלו. מה שכן, סוף סוף אני יכול להיות רגוע שגם כשההגנה חורקת (טיבי היה בינוני, קרלוס איום ומיטרוביץ' ואלברמן הפקירו את בן הרוש לבד באגף מול 2 שחקנים פעם אחר פעם) יש על מי לסמוך.

תולעת 26 באוקטובר 2013

יש לו משחק רגל טוב מאד. כדורי השוער הם יותר פונקציה של השחקן המקבל מאשר המוסר ומה לעשות, גם פריצה (שכבר עשה סיבוב לא מוצלח בליגה הגרמנית) לא הצליח להתמודד עם הבלמים הגרמנים.

חדש בשכונה 26 באוקטובר 2013

כל מילה בסלע!

יואב 26 באוקטובר 2013

5- סוזה, ואוסקר לפניו, מאמינים שגאל הוא הפרוספקט המבטיח ביותר בסגל. נהדר אני אומר.

ניתאי 26 באוקטובר 2013

1. מכבי תל אביב אכן נראו רע כל דקות המשחק, אבל זה לא ממש משנה.
2. יש למכבי תל אביב מזל שההנהלה המקצועית שלה לא מתייחסת לתקשורת כמו האוהדים שלה… וברצינות: איך הם מצליחים להיכנס לך ככה מתחת לעור כל פעם?

ג'וני 26 באוקטובר 2013

מכבי ת"א בכדורגל מועדון קטן ללא שום ציפיות
מקסימום גדולה על קבוצות ברמה של מכבי חיפה ועכו .
לא מפתיע שבמשך עשור היא לא זכתה באליפות בבימה הרקובה המקומית.

איציק 26 באוקטובר 2013

האמת, חשבתי לכתוב תגובה לפוסט, אבל אגיב לתגובה. תודה ג'וני, הרמת להנחתה:
עם ברקוביץ' וארל ויליאמס גם בעשה שחקנים הינו אוכלים את הגרמנים האלו, ועם הינו משחקים עם ג'מצ'י אז כם עם שמונה היהנו מסתדרים בלי בעיות.

ג'וני 26 באוקטובר 2013

בבימה = בביצה

עופר 26 באוקטובר 2013

גיל טור נהדר, אתה וחבריך בדה באזר ונבדל, מכבי בול ופורמי כדורגל טובים נוספים- עיתונאים פי כמה וכמה מהרפש הפופולארי היום.
אז שאתה מתחיל טור ב-עיתונאות הספורט בישראל מוציאה אותי מדעתי, אתה מחמיא להם בתואר "עיתונאות". חבל.

"אז כן, הבונדסליגה לא קרובה ברמתה לליגת לוזון, אבל בכל זאת משחק חוץ אתם יודעים, היה קר."- גאוני.

בקשר למשחק,מכבי נראו רע, התיאום בהגנה נשבר כמה פעמים. מצד שני זה נגמר רק 2:0,שער בכל מחצית, ב-10 שחקנים. למה? כי מכבי שיחקו מול קבוצה שבכל זאת היכולת הטכנית שלה מול השער לא מי יודע מה(החמצות איומות שלהם,לא המזל שלנו אלא האיכות שלהם) ונתנו כרגיל משחק הקרבה.
בניגוד לחלק מהגיבים פה, אני חושב שסוזה לקח סיכון ששקול ל-לוותר על המשחק, כאשר הוציא את גל אלברמן. פרנקפורט שטפה את המגרש והדבר האחרון שמכבי הייתה צריכה זה פחות קשר אחורי (וכמעט מיטרוביץ הלך למקלחת מוקדמת).

שי 26 באוקטובר 2013

פוסט אדיר שדי ממצה את התקשורת הצהובה שלנו (ולא רק בספורט, דרך אגב)

איציק 26 באוקטובר 2013

תקשורת צהובה == תקשורת בשליטת דון שמעון :-)

גיסנו 26 באוקטובר 2013

אני חושב שהטעות הייתה להוציא את אלברמן ולא את מיטרוביץ' שהיה חלש מאוד, ולא חילק אפילו מסירה מדוייקת אחת כל המשחק.

באיזשהו שלב החילופים היו במגמה ברורה – בוא ניתן טבילת אש לילדים, ונשמור את השחקנים החשובים כי מחכה שבוע לא פשוט (סכנין וב"ש חזקות השנה) בליגה.

הבעיה של מכבי היא שהנעת הכדור הסבלנית והלא-תמיד מהירה שלה היא עדיין 2 רמות מעל כל הליגה הישראלית, אבל מול קבוצה שבאה מליגה רצינית רואים שזה לא עובד, ושצריך להעלות את הקצב.

בסופו של דבר אי אפשר לנתח את המשחק הזה ולהסיק ממנו משהו, כשבדקה ה 34 שחקן שלך מקבל אדום שטותי במיוחד (ולא משנה שהצהוב הראשון היה הזוי ולא קיים – שחקן עם צהוב לא יכול לעשות מה שבן חיים עשה בצהוב השני), ועוד זה השחקן היחיד שנראה שיש לו גורם הפתעה בהתקפה ומספיק חוצפה כדי להעיז – הכל הולך פייפן ואתה רק מנסה לסיים בלי תבוסה.

B. Goren 26 באוקטובר 2013

מצוין גיל.

חדש בשכונה 26 באוקטובר 2013

חיכיתי שמישהו כבר יכתוב זאת. כל הכבוד!
ואם יורשה לי להוסיף אומר כך:
הקבוצה שמרה על המסגרת באופן מעורר כבוד, גם כשהתקשרה לשמור על הכדור המשיכה לנסות וכמעט לא ראינו בעיטות למעלה למעט של קולינאס שזה ברור מאליו.
נכון שגם ראדי וגם מיטרוביץ וגם פריצה היו חלשים, נו אז, כבר צריך להגיד שלא יודעים בשביל מה הביאו את מיטרוביץ ושראדי עוד לא התחיל את העונה ושפריצה טוב רק מול הבלמים בארץ?
המבחן תמיד הוא המשחק הבא, ונכון יותר המשחקים הבאים. ביום ב׳ צריך לנצח את סכנין, ולהמשיך הלאה.
הקהל של מכבי היה מדהים והזכיר לשחקנים את בלומפילד.
אה, וגם אני לא התאפקתי כמה פעמים בעיקר כשנמני דיבר ושמתי על מיוט כדי לא להעלות את לחץ הדם סתם….

יניב 26 באוקטובר 2013

התקשורת היא לא רלוונטית . היא לא מסוגלת לדיון נאות כשהיא מפרגנת ובטח ובטח כשהיא מחפשת דם .
אם היא לא היתה כזו, דה באזר היה נראה אחרת .
אבל .
מכבי עוברת 2 תהליכים במקביל – תהליך אחד הוא ההשתלטות על הליגה – לא משנה בעזרת איזה כלים , אבל מכבי רצה ומשייטת בקלות בליגה , מה שכן אפשר לראות שאחד היתרונות המרכזיים של מכבי בליגה וזה העומק שלה הוא לא רלוונטי לרמות האירופאיות .
מבין ענני האופוריה הצהובים אפשר מדי לראות שהזרים שגורדי מביא הם טובים אך לא מעולים , שמכבי בנויה עדיין לא מאוזן ושכדאי להעלות רמה בשנה הבאה יצטרכו להמשיך במלאכת ההרכבה ושיש למכבי עוד דרך ארוכה כדי להפוך למקבילה בכדורסל .
אפשר כאוהד מכבי לקחת כמה נקודות טובות מאתמול וגם להתלהב מהקהל – אבל בשביל קבוצה של מכבי להביא 1000 איש לטיול מגניב בגרמניה זה לא סיפור .

שרון לוינסון 26 באוקטובר 2013

בעניין הזרים , אחד האספקטים החשובים שג'ורדי בוחר בעזרתו את הרכש הזר שלו זה הגיל . שחקנים כמו פריצה וקרלוס גרסיה מלמדים את הצעירים מה זו מקצועיות ועוזרים בפיתוח של השחקנים.
{לגבי חואן פאבלו , אחד הדברים החשובים שע"פ נקבע איזה שוער להביא זה דברים שהוא יכול ללמד את ברק לוי , לדעתי זה תקף גם השנה

יניב 26 באוקטובר 2013

טיפוח צעירים זה פרמטר משני . אם בכלל .
איכות השחקן זה הפרמטר המרכזי .
למכבי 3 זרים טובים ו2 חלשים יחסית (לא טובים מהישראלים ולא שווים הרכב ראשון ).
כדי לנצח קבוצה כמו פרנקפורט או באזל או פרוק במפגש כפול על הזכות להעפיל למפעל אירופאי זה מעט מדי .
כדי לשלוט בליגה זה מספיק .

וברק לוי לא יהיה שוער ראשון במכבי , לפחות לא בעונות הבאות .
לא כל פעולה שעושים במכבי היא מהלך אסטרטגי תלת שנתי שרק במכבי מבינים .

המלוח 26 באוקטובר 2013

אם אני לא טועה, מאנה שיחק משהו כמו 200 דקות במכבי. לא מבין איך אפשר לקבוע בכזו נחרצות שהוא פחות טוב מעומרי בן הרוש ויואב זיו.

יניב 26 באוקטובר 2013

תשאל את סוזה – מבחינתי אם הבאת כזה שחקן (אחד היקרים בליגה ) ואתה לא נותן לו לשחק כנראה שהוא לא יותר טוב.
אני פשוט נותן קרדיט מקצועי למאמן .

המלוח 26 באוקטובר 2013

לא בדיוק.
לא כל זר שמגיע משתלב בצורה מושלמת לקבוצה רצה, מה גם שכמו שאני מניח שאתה יודע הוא פתח בשלושת המשחקים הראשונים של העונה ונפצע. בטוח שעוד נראה אותו משחק, ובטוח גם שעדיין אי אפשר לקבוע שהוא "חלש יחסית".

יניב 26 באוקטובר 2013

הוא בן 33 , הגיע לארץ אחרי שיקום מפציעה קשה , לא רואה הרכב בקבוצה שחרטה על דגלה את הרוטציה .
כל האינדיקציות מראות שיש פה זר שהוא לא רמה אחת מעל הישראליים שמתחרים איתו על התפקיד .

מעיין אוהד מכבי 26 באוקטובר 2013

אכן תקשורת הספורט מביכה ולא ראויה להתייחסות.
עצם העובדה שמבקרים מאמן שניצב בראשות הטבלה עם 16 נקודות מ-18 ואפס שערי חובה מעידה על זה.

השיא היה כשאלון מזרחי, ששימש על תקן "פרשן" עאלק בחדשות הספורט הפגין בורות חסרת תקדים והתעקש שהמשחק האחרון של מכבי בשלב הבתים הוא מול ניקוסיה בחוץ (המשחק הוא מול בורדו בבית וכל אוהד ממוצע של מכבי יודע את זה). כמה חובבנות, כמה זלזול בצופה.

לפני שמבקרים את מכבי על הרוטציה ועל ההכנה למשחקים, טוב יעשו הפרשנים אם יתכוננו בעצמם לשידור.

איציק 26 באוקטובר 2013

שאלה לאלו שציפו שמכבי תכבוש את אירופה (לא למגיבים, כי אם לפרשנים שאינם קוראים דה-באזר).
אם לא גולדהר היה הבעלים של הקבוצה כי אם אברמוביץ' עם פתיל קצר אשר מוכן לרכוש את מסי עם רונאלדו, ולהחזיר את דינו זוף אם זה מה שצריך כדי לכבוש את אירופה. האם הוא היה מצליח? התשובה בברור שלא. הוא לא היה מצליח לשכנע אף אחד מהם לבוא ללוזון ליג. לאף אחד אין עיניין לשחק בגוליבר במדינת הגמדים. הפתרון היחיד זה התקדמות מביפנים עם תוספת שחקנים בדרגת בינים מבחינת יכולת ודרגה גבוהה של מיקצוענות. נראה לי שזה נעשה נכון במכבי כרגע. ואולי לקראת סוף הקרירה גם רונאלדו ומסי יגיעו. את דינו זוף לצערי כנראה שפיספסנו.

יניב 26 באוקטובר 2013

גאידמק הנחית בארץ זרים ברמה גבוהה , על שחקן כמו בואטנג אי אפשר להגיד גוליבר בארץ הגמדים . זה מה שמכבי צריכה .
אפשר עכשיו לשחק בנדמה לי ולמצוא רשימת קשרים אחוריים טובה יותר ממיטרוביץ ששיחקו בארץ .
אתה יודע מה ? נכון להיום יש לפחות 2 מגינים שמאליים זרים טובים ממאנה בליגה . ומכבי בכלל צריכה מגן ימני .

קבוצות ישראליות עשו באירופה דרך מרשימה בהרבה הרבה לפני גולדהאר . בתקציב נמוך בהרבה .
אז להגיד שמה שיש היום זה המכסימום ושכולם יחכו בסבלנות דומה לקיצון השני , זה שעיצבן את גיל .

ברגע ששמת את אברמוביץ בצד אחד ואת גולדהאר בצד שני אתה שולל כל אופציה של דיון והשוואה – זה קצת כמו הגישה ה״שפויה״ של שחר.

איציק 26 באוקטובר 2013

אני בהחט שם את גולדהר בצד השני לאברמוביץ', רק לא מבין למה אי-אפשר לעשות השוואות. הרי הוא בעצמו טוען שהוא טועה, לומד ומתקן. כלומר, לא כל דבר שהוא עושה הוא הכי טוב והכי נכון, אך כל דבר שהוא עושה זה לטווח ארוך ולא לכאן ועכשיו. יש שעשו דברים יפים ממנו; יש שעשו דברים נכונים ממנו; הוא לא חף מטעויות או ביקורת. כל מה שאני אומר, שגם ההצלחה הגדולה בריצה של הפועל באירופה היתה לא הודות לאיזה אסטרטגיה של קניית הכי טוב שיש בשוק, כי אם קניות מוצלחות יחסית לרמת הליגה הישראלית, קניות בול, הכל התחבר וקיבלנו שנה נפלאה. רק יש הבדל אחד שגולדהר מצליח בינתים לעשות (כך לפחות נראה), הוא מצליח במקביל לתוצאות סבירות באירופה לשמור על הצלחה בליגה, בזכות העומק ובזכות השקט שהוא יוצר עם המבנה הניהולי שבנה. את זה גם שחר לא הצליח.

יניב 26 באוקטובר 2013

אם תשווה כל פעולה של גולדהאר לאברמוביץ , אתה בעצם ההשוואה תוציא אותו טוב תמיד .
בארבע שנים של גולדהאר בארץ הוא עשה הרבה טעויות וכמובן הפגין יכולת לימוד , העסק רחוק מלהיות מושלם ופה ושם אפשר לבקר , וגם לצפות ליותר .

יניב 27 באוקטובר 2013

התהליך מעניין , אבל בכל מקרה עד שלא יהיו תוצאות לאורך זמן קשה יהיה לפסול מודלים כמו של שחר וקבוצות אחרות .
אפשר לפרגן להם על הניסיון , לא חייבים למחוק את כל השאר .
ותמיד כדאי לחכות לתוצאות כי על כוונות לא מקבלים נקודות .

יניב 26 באוקטובר 2013

מילה על שחר – אתה יוצא מנקודת הנחה שמכבי בזכות ניהול מבוקר מצליחה לשמור על הצלחה ב2 החזיתות .
זה נכון לסוף אוקטובר פשוט לא רלוונטי .
שחר שהשוות אותו אליו כבר זכה באליפויות בשנים של מפעלים אירופאים – אבל גם כשכשל זה לא היה באוקטובר .
הקבוצה של אלישע בשנה של הצמפײַונס פתחה את העונה עם 10 ניצחונות מתוך 11 והייתה נראית בלתי מנוצחת – הבעיות מגיעות בפברואר – אז כשהסגל עשה כבר סיבוב של עונה מלאה הוא פוגש בקיר המפורסם .
אז הפציעות והעומס מתחילים לדבר ושם המבחן הגדול – גם אם מכבי תסיים את הסיבוב הראשון בפער דו ספרתי משאר הליגה זה עוד לא מבטיח כלום .
רק ריצה לאורך כמה עונות ב2 חזיתות תוכל לתמוך בטיעון שמיטש השיג ב4 שנים את מה ששחר לא הצליח ב20.

איציק 26 באוקטובר 2013

יש דברים בגו, אבל כן אפשר לראות באוקטובר מחשבה איך לנסות ולצמצם/למנוע את הקיר. אולי בסוף לא יצליח, אך יש הכנה מראש לכך על-ידי חלוקת מאמצים בין יותר שחקנים, סגל רחב…
מה יהיה בסוף העונה, נדע בסוף העונה…

יניב 26 באוקטובר 2013

אם מכבי אכן תצליח להעפיל מהמקום השני להמשך הדרך ותזכה באליפות אפשר יהיה לדבר על חציית קו ששחר לא הצליח (הפועל זכתה בדאבל בעונה של מקום ראשון הליגה אירופאית ), אם זה ייגמר בלי אחד מהתנאים הללו אזי שלא מדובר בהישג שחיפה לא הצליחה לשחזר .
דרך אגב האליפות של קלינגר הושגה ביחס שערים בלבד בעונה של צמפיונס חיפאי – ולא רק צמפיונס אלא כזה ששוחק במלואו בחוץ והוא קשה משמעותית מליגה אירופאית .

ככה שלדבר על פריצות הדרך זה בהחלט מוקדם .
אבל כמו שאמרת . בסוף העונה נוכל להתחיל לדבר . לא לפני .

איציק 26 באוקטובר 2013

יניב,
אתה מדבר על תוצאות, ואני מדבר על תהליך ומחשבה מראש. אלו לו אותם הדברים. גם אם לא יצליחו, יפה שניסו. גולדהר וג'ורדי לומדים תוך כדי תנועה וינסו לשפר להבא. אני לא אוהד של מכבי (לא תל-אביב ולא חיפה) אני לא אוהד התל-אביביות (לא מכבי ולא הפועל), לכן אני מביט אוביקטיבית ומעריך את התהליך, אך לא בטוח בתוצאות.

גיסנו 26 באוקטובר 2013

קבוצות ישראליות עשו דברים יפים יותר באירופה בפחות כסף, זה נכון.
קבוצות ישראליות גם זכו באליפות בתקציב יותר נמוך, זה גם נכון.

ההבדל הוא שבמכבי כרגע רוצים שעונות אירופאיות מוצלחות בסטנדרט ישראלי (למשל העפלה לשלב הבתים בצ'מפיונס, או הגעה וצליחת שלב הבתים בליגה האירופאית) יהיו עניין שבשגרה, ולא הבלחה חד פעמית.

אז קורים הרבה דברים שלפעמים כאן ועכשיו לא מניבים תוצאות אבל יניבו תוצאות בהמשך – וחלק מהם זה גם טעויות שלומדים מהן לעתיד.

זרים זה תמיד הימור – גם שחקן עם רקורד ויכולת מוצלחים לא תמיד יהיה טוב. אני מבין מהתגובות כאן שיש לא מעט אנשים שכותבים כאן וגרים מחוץ לארץ. אני יודע מנסיוני שהתאקלמות במדינה זרה, גם אם אתה דובר את השפה המקומית (וכאן זה בערך אף פעם לא המקרה כשמגיעים זרים) ויש לך מערכת תומכת – זה לא קל בכלל. וגם כדורגלנים הם בני אדם וגם אלו המקצוענים ביותר לא תמיד יצליחו להביא את היכולת הטובה שלהם למגרש אם יש יותר מדי דברים שמטרידים אותם מבחוץ.

יניב 26 באוקטובר 2013

זרים זה בוודאי הימור -אבל לקרויף יש שיטה ואת השיטה אפשר לבקר – השיטה היא להביא זרים מנוסים בהעברה חופשית .
העברות חופשיות הם מלכתחילה שוק בעייתי – המאסה הקריטית של כישרון תהיה בצד עם מחיר ולא בצד החופשי .
גם לניסיון יש מחיר – הוא בא בצד של מעבר לשיא ספורטיבי .
לגביי ההתאקלמות אתה צודק – אבל במכבי זה אמור להיות נוח יותר – הצוות המקצועי שמקבל אותך כשחקן זר הוא בעצמו זר – זה יתרון אדיר , בדיוק כמו שבלאט מטפל טוב יותר באמריקאים .
לכן הציפיה שהזרים שיגיעו למכבי יהיו יותר דומיננטיים ממה שהם עד עכשיו (וחלקם מצוינים ) היא ריאלית .
אם קרויף ימשיך במכבי ולהערכתי הוא מסיים השנה , אני בטוח שגם את השיטה הוא ישנה מעט .

גיסנו 27 באוקטובר 2013

כרגע מעבר לשיא ספורטיבי של הרבה שחקנים זה עדיין טוב מספיק לליגה הישראלית.
נכון שבהעברות חופשיות יש סיכון, אבל לפעמים מה שלא מתאים לספרד וגרמניה מתאים מאוד לישראל. כמו שפעם כל אמריקאי שנפלט מהנ.ב.א עם ממוצע של 0.7 נק' למשחק היה מפציץ 20 נק' למשחק באירופה. עד כדי כך הפער גדול.
מצד שני, למכבי כרגע 3 זרים מאוד דומיננטיים וברמה גבוהה מאוד ביחס לליגה שהגיעו בהעברה חופשית. לעומת זאת זרים ששולם עליהם סכום מכובד בקבוצות אחרות לא ממש מבריקים (בלשון המעטה) ואפילו לא תמיד רואים מגרש.
אז עדיף לשלם שכר של חצי עונה על זר כמו מאנה שככל הנראה לא יישאר פה אחרי ינואר, אבל לא לשלם דמי העברה וגם להכניס אופציה בחוזה לשחרר אותו ללא תמורה בינואר (כמו שקרויף עשה עם זרים כמו ארנשואו וגורי), מאשר לקבל שטרונגול משולש – דמי העברה ושכר, דמי העברה ושכר על שחקן מחליף, ותשלום פיצויים לשחקן הראשון ששוחרר.

חלוץ שיכול לתרום כמו פריצה, במימדים שלו אבל עיר יותר ולא בהעברה חופשית – עולה לפחות מליון וחצי יורו אם לא יותר. ובשכר יותר גבוה. עם הסקאוטינג המשוגע של כל הקבוצות באירופה, והסקאוטינג ברמה הדי בזויה שנהוג בארץ, הסיכוי להביא מציאה במחיר סביר וביכולת עילאית אפסי. יעקובו הוא אחד למליון זרים שינחתו פה, לא הכלל שצריך ללכת לפיו.

וכמו שאמרתי לגבי התאקלמות – נכון שהסיכוי שמכבי להתאקלמות נוחה גבוה יותר, אבל עדיין זה לא מבטיח שום דבר. לפעמים במקום אחר אתה פשוט לא מוצא את עצמך לא משנה כמה עוזרים לך.

ג׳ונטרה וולטה 26 באוקטובר 2013

קבוצות ישראליות עשו דברים מרשימים ביותר באירופה כי הן ״נבנו לעונה אירופית״. רק מה? זה יצר את המיתוס שאי אפשר להצליח גם בליגה וגם באירופה במקביל, כי אותן קבוצות פשוט הוציאו יותר מידי כסף על שחקנים (ביחס לתקציב) והשאירו קבוצה עם סגל קצר ולא שיוויוני.
לעומת זאת מכבי עשתה את מה שמקובל בכל מקום נורמלי – סגל רחב לקראת התמודדות בשתי חזיתות.
למעשה – בזמן שמכבי התאימה את עצמה לתקציב, קבוצות אחרות יצרו אשליה באמצעות התקציב.

ומאנה לא כזה רע, בקושי שיחק.

יניב 26 באוקטובר 2013

למה זה יצר את הרושם שאי אפשר להצליח ב2 חזיתות ? בעונת הדאבל הפועל לקחה את המקום הראשון בבית אירופאי ושנה אחר בצמפיונס זכתה בגביע (היחידה שלקחה תואר בשנת צמפיונס ).
איזה מיתוס בדיוק שוברת העונה של מכבי ?

ג׳ונטרה וולטה 27 באוקטובר 2013

הפועל סיימה במקום השני וגביע זה לא הכוונה שלי – מפעל אחר לגמרי.

גיסנו 27 באוקטובר 2013

בעונת הצ'מפיונס הפועל איבדה רלוונטיות במאבק על האליפות בשלב לא מאוד מאוחר, וזכייה בגביע זה בהחלט שונה ולא בהכרח מעיד על עונה מוצלחת – ע"ע הפועל ר"ג.

ועונת הדאבל של הפועל כולל ההצלחה היחסית באירופה – זו האנומליה. גם הקבוצה ההיא של הפועל הייתה די יוצאת דופן באיכותה, ועובדה שלא נמשכה המגמה הזו.
אפשר לזלזל בזה, אבל במכבי מנסים לעבוד אחרת כדי להמנע מהנפילה שאחרי ההצלחה (שעוד תגיע, גם אם לא השנה).

ג'וני 26 באוקטובר 2013

מכבי ת"א בכדורגל יכולה להצליח באירופה רק אם תהיה הגבלה לכמות הישראלים בקבוצה שלא תורמים כלום ומשחקים כברירת מחדל אך ורק מכיוון שיש הגבלה ל5 זרים
יש מה ללמוד מהכדורגל האנגלי הספרדי האיטלקי הצרפתי הגרמני שמפוצץ בשכירי חרב שגם מקדמים את שחקנים המקומיים להצלחה בנבחרות.

שרון לוינסון 26 באוקטובר 2013

בכדורגל הגרמני יש הכי מעט זרים.
ג'וני , אם אתה חושב שכדורגל זה פח , חמה אתה נכנס , קורא וגמיב לפרשנויות על כדורגל {גיל שלי וטל בן יהודה כותבים הרבה על מכבי תל אביב בכדורסל ואלון רייכמןעל הפועל ירושלים}

יואב 26 באוקטובר 2013

משחק הרגל של פאבלו הוא סביר. הבעיה שלו היא שהשוער ששיחק לפניו הוא פנומן בתחום.
הגרמנים לחצו גבוה, לפעמים בעיטה למעלה היא האופציה היחידה. כל אימת שהתאפשר, הוא שיחרר את הכדור מהר ביד.

לא רואה עניין בלהתיש את גל במשחק שכבר נגמר(בספיגה השניה).סוזה הכניס שלישיה קידמית רעננה כדי שתנסה לשבש את הנעת הכדור כבר בחצי היריב ואולי תצליח ליזום התקפית.

לא מחליף את מיטש באף אחד(צודק לגמרי איציק).

יואב דובינסקי 26 באוקטובר 2013

מצוין.
בלי קשר לפוסט, אני רק אציין שיכולת הסיום של שחקני מכבי ת"א מתחת לכל ביקורת. בעיקר של ילידי הארץ.

גיסנו 26 באוקטובר 2013

ואחרי שהגבתי לכמה תגובות –

גיל, פוסט מצויין. כ"כ נכון.

שלומי 26 באוקטובר 2013

מצוין ומדויק.

שאלונת: איפה התולעת כותבת עכשיו?

מכבי זה אצלי בלב 26 באוקטובר 2013

כאן באתר, במדור "נבדל".

יוני (המקורי, מפעם) 26 באוקטובר 2013

זכיתי לבקר באיצטדיון של פרנקפורט לפני שנתיים. פעמיים. פעם ראשונה כשנחתנו בעיר, נסענו ישר לקנות כרטיס למשחק שנערך 4-5 ימים אחר כך. משרדי ההתאחדות של גרמניה יושבים צמוד לאצטדיון. תמיד יש קופאי כמובן. יש יציעים (!) למשפחות עובדי לופטהאנזה שעשרות אלפים מהם גרים בסביבת פרנקפורט. יש כרטיס בטווח מחירים של 8-50 יורו. וכמובן שזה אצטדיון ששופץ טוטאלית או נבנה מחדש לכבוד מונדיאל 2006. עכשיו בואו נשווה לבלומפילד.

במשחק עצמו, שהיה קרב צמרת בליגה שנייה נגד דיסלדורף, הגיעו 45 אלף איש, 5000 נסעו 3 שעות כל כיוון מדיסלדורף, למרות שזו הייתה רק תחילת העונה. נגמר 1-1 ובסוף העונה שתי הקבוצות עלו.

העונה ראיתי את מכבי רק בגומלין נגד באזל, כי היא לא באמת מרתקת אותי. נצחון בבית נגד פרנקפורט יהיה נס. תיקו יהיה הישג של מכבי. לא תדהמה, אבל הישג.

יר"פ 26 באוקטובר 2013

היי גיל, אני מסכים עם כל מילה שלך.

וגם, למרות שמכבי לא יכולה להתמודד היום עם הקצב והאינטנסיביות של קבוצת מרכז טבלה בבונדסליגה, היה פשוט נהדר לראות את מכבי מנסה ללחוץ את פרנקפורט גבוה ולכפות על השוער שלהם כדורים ארוכים (בדקות הראשונות, בכל אופן, לפני שהתחיל הבליץ) וגם ההקפדה על התחלת התקפות במסירות קצרות מחואן פאבלו גם תחת לחץ.

אגב, בליגה האירופית אני משתדל לראות משחקים של מכבי בשידורים של אופ"א כדי לא להתרגז מהשידור. זה עובד לא רע.

פורד פרפקט 26 באוקטובר 2013

לא אוהד מכבי ומסכים עם מילותיך על התנהגות המפוקפקת של רוב הפרשנים והכתבים למיניהם שמנסים ליצור כותרות מפוצצות אחרי "אכזבה" כזו או אחרת ולא משנה מאיזו קבוצה. היום זו מכבי כי היתרון המקצועי שלה וכלכלי הוא גדול ביותר על שאר הליגה ואם במשבר היא עדיין מנצחת אפילו 1-0 קטן אז בטח שהפרשנים יתמרמרו.
ואני מציע ,למה לא פשוט לעשות סקר בין אוהדים פעם בשבוע או שבועיים אפילו פעם בחודש אם תירצו בין ארבעה שמות של פרשנים ולהצביע על פיטוריהם בריש גלי מול עיניהם. כי מי שמצביע משפיע והכח אצל האוהדים נראה איך אותם פרשנים ירגישו אז כשיבינו(אם בכלל) איך הם מתנהגים. הייתי מתחיל 1.רון קופמן 2.אלי אוחנה 3.משה פרימו 4.צביקה שרף . אני מזכיר לכם שמותר לכם לבחור שם אחד בלבד . שבת שלום

גיסנו 27 באוקטובר 2013

אפשר להחליף את אוחנה באבי נמני?

לאוחנה עוד יש משהו חכם לומר לפעמים, ובתור הישראלי היחיד שזכה בתואר אירופאי כלשהו (ועוד בקבוצה קטנה שהוא היה שחקן מפתח בה)הוא היחיד שיש לו זכות להשתמש בביטוי "ברמות האלה".

יר"פ 26 באוקטובר 2013

אגב, נכון שהמצב בעיתונות הספורט הטלוויזיונית מזעזע, אבל באינטרנט יש את מדור הספורט הטוב ב"כלכליסט" של אוריאל דסקל, וב"וואלה" את הסולידי שבפרשנים, שלום תקווה.

תוהה בדרכים 27 באוקטובר 2013

אוריאל דסקל יותר חסר מושג מכל פרשן טלויזיוני, כולל דני נוימן. הבן אדם מופרך לחלוטין. תבדיל בין פוזה אינטלקטואלית למהות.

דגש 27 באוקטובר 2013

זה נורא פשוט. לא קוראים כתבות כאלו. ראיתי את המשחק, היו לי תובנות. קיבלתי עוד כמה מעיון בסטטיסטיקות של whoscored (חואן פבלו שוער ענק!) וזהו.
לא חשבתי שעיתונאי הספורט הישראלים ושחקני עבר בינוניים יתנו לי תובנות מועילות נוספות. אז לא קראתי.
לא כחרם על העיתונות, זה פשוט לא נותן כלום ולא כיף. למה לסבול?

לפעמים כדאי להתגבר על הסקרנות לדעת מה כתבו כתבים שטחיים אנונימיים, ואחרי כמה פעמים שמתגברים – כבר מאבדים את הסקרנות ונהנים יותר מהספורט.

תוהה בדרכים 27 באוקטובר 2013

טור בכייני.

כן, פרנקפורט קבוצה טובה ממכבי תל אביב, אבל היא בטח לא "קבוצת בונדסליגה בכירה" או אחת מ20 הקבוצות הטובות ששיחקו מול קבוצה ישראלית באירופה.

אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה. רוצה לומר, אי אפשר מצד אחד לטעון שהקבוצה הנוכחית של מכבי היא הגדולה בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי ומצד שני לקבל בהבנה מצב שבו קבוצה בינונית מהבונדסליגה מפרפרת אותה ככה. קבוצות גדולות בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי התמודדו בצורה הרבה יותר מוצלחות עם קבוצות חזקות הרבה יותר.

רק בשביל לשים את הדברים בקונטסקסט, שטוטגרט שמקדימה את פרנקפורט בטבלה, הודחה במוקדמות הליגה הארופית על ידי קבוצה קקיונית ופרייבורג נמצאת במקום האחרון בית שלה בלי ניצחון. אלו באמת לא קבוצות גדולות.

נ.ב

הכותב אוהד מכבי תל אביב.

תוהה בדרכים 27 באוקטובר 2013

מיותר לציין, שאני לא כותב על עצם ההפסד, אלא על הנחיתות המוחלטת, עוד לפני ההרחקה.

באולפן האלופות תמיד אומרים על אוסטריה וינה, פלזן או אנדרכלט שהן לא טובות ממכבי תל אביב. הקבוצות הללו, חלשות ככל שיהיו, לפחות מפורקות על ידי הקבוצות החזקות באירופה, או בניגוד למהלכי המשחק (כפי שקרה לאנדרלכט מול אולימפיאקוס), לא מול הקבוצה שמדורגת 13 בגרמניה.

Comments closed