הסיבות למשבר בצהוב

למי שעוד היה ספק, הקבוצה הצהובה נמצאית במשבר

ראינו אתמול חד משמעית שהקבוצה הצהובה נמצאית במשבר עמוק להלן הסיבות :

הרוטציה. כמו ששלמה שרף ואייל ברקוביץ אומרים, בגלל הרוטציה השחקנים לא מצליחים להכנס לקצב. רואים שאין תיאום בקבוצה, השחקנים ממורמרים ולא נשמעים למאמן.

הקבוצה לא משחקת 4:4:2, שנים אבי רצון הסביר לנו שזו השיטה היחידה בכדורגל. אני לא מבין כמה קשה ליישם את זה אצלנו.

מוציאים את הכוכבים האמיתיים לפני סוף המשחק. למשל, אתמול המאמן החצוף הזה הוציא את הכוכב האמיתי של הקבוצה יותר כאשר נותרו יותר מ20 דקות לסוף המשחק, ומאז הקבוצה היתה בשוויון מוחלט עם היריבה. מתי המאמן יבין את המנטליות הישראלית, אני שואל. הכוכבים נועדו להשאר על המגרש, ולא לרדת לדקה לספסל, שני משחקים בשבוע זה שטויות.

תסבירו לי איך מכבי ספגה שער אתמול, זה מראה שכל המערכים של הקבוצה מתפרקים. אם רק היה מאמן טוב ששם משפחתו מתחיל בב' במכבי חיפה והפועל תל אביב (אה בחיפה יש מאמן כזה, צריך גם ר' אחרי הב'), הייתם רואים את מה שאנחנו אומרים כל הזמן, הרוטציה לא עובדת. זה לא שמכבי תל אביב ייקחו אליפות, זה הקבוצות הישראליות הטובות באמת, מפסידות את האליפות בגלל שאין להם מושג.

המאמן של הצהובים הוא שכונה, הביא שחקן איתו, שחקן שאין לו מושג, ובמשבצת שבה למכבי לא חסרים שחקנים. אין ספק, הקבוצה מתנהלת כמו שכונה תחת השגחתו של המאמן החדש.

*

מזל שיש את הכדורסל, שם יודעים איך לנהל קבוצה באמת.

download

הם היו מכבי, מי לעזאזל אתם?
יישאר שם הפטיש (סיכום מרתון פרנקפורט)

88 Comments

יוני (המקורי, מפעם) 29 באוקטובר 2013

בכדורסל זו לא אותה קבוצה בלי ג'מצ'י :)

yaron 29 באוקטובר 2013

חזרת לראות משחקים עם ווליום? :-)

טל בן יהודה 29 באוקטובר 2013

משהו ששמתי לב אליו אתמול (וגם בשידור החוזר הבוקר), ואתה למעשה נגעת בו כבר.

עכשיו שאין למה לבקר יותר את מכבי בזירה הישראלית (כי הרוטציה לא כושלת כפי שברקו ושרף ציפו ממנה לקרוס), הם פשוט יעברו להתמקד בזירה האירופאית, כי הרבה יותר קל לבקר אותה שם… למעשה, זה המקום היחיד שאפשרי לבקר אותה.

הנה שתי דוגמאות:

1. המראיינת של ערוץ 1 לזהבי אתמל אחרי המשחק (לא נגענו!): "אתם לא נראים טוב באירופה… אבל הצהרתם שהמטרה לעלות שלב"

הנה ההישגים של מכבי עד עכשיו באירופה: הפסד בודד ב-3 משחקים, מקום שני בבית, כשנותרו שני משחקי בית בסיבוב שני.

עצוב לראות לאן רמת הסיקור מדרדרת.

2. שרף ביציע: "המבחן האמיתי של מכבי הוא באירופה".

אה כן? ממתי?! ולמה לא הודיעו לי על כך. ביזיון.

הנה האמת. מהרגע שבו אין כבר מה להגיד בגנות המועדון כאן בזירה המקומית, המבחן עבר מבחינת מפעיליו לאירופה.

המבחן של מכבי נכון לעכשיו הוא ביסוס השליטה בליגה המקומית. כל מה שיגיע באירופה (לפחות השנה) הוא בונוס. גולדהאר וצוותו כאן לטווח הארוך, השנה המטרה הראשונה היא עדיין אליפות. טוב, אולי דאבל.

יניב 29 באוקטובר 2013

הכי כייף יעדים נמוכים.

משה 29 באוקטובר 2013

הכי כיף לכתוב על הכדורגל כשהם מצליחים ולהתעלם מהכדורסל הכושת ולהיפך. תנאי כניסה למכביזם, תתעלם מהחוליה החלשה, ואם שתיהן בעונה חלשה, הכדורעף בטח לוקח אליפות.

ויקטור מורוז 29 באוקטובר 2013

הכי כיף זה להיות ממורמר.

משה 29 באוקטובר 2013

שום מרמור, אצל חלק גדול מהאנשים הדחקה היא דרך חיים.

ירושלמי 29 באוקטובר 2013

1. לגבי הנקודה הראשונה אתה צודק לחלוטין.
אני במקום זהבי יוצא על המראיינת.

2. פה אתה טועה לדעתי.
האליפות כבר בידיים של מכבי (תראה לי אחד שמהמר היום על חיפה או הפועל או ב"ש) וזכייה שלהם בסוף העונה תיצור אפקט זהה ומקביל לזכיה של קבוצת הכדורסל בשנים רגילות, כלומר לא מרגש אף אחד וממש לא מרשים.
בהתאם לכך צריך לתאם ציפיות מחדש, וזה אומר שהצלחה יחסית במפעל האירופי היא המדד האמיתי להתקדמות או נסיגה ביכולת של הקבוצה והמאמן.
אבל 4 נקודות בשלב הנוכחי זה לא רע, אין ספק.

אחד 29 באוקטובר 2013

הפועל במגמת התאוששות ובהחלט עוד יכולה לתת פייט למכבי.

ליבר 29 באוקטובר 2013

אני מצטער להיות מכביסט טיפוסי אבל… אתה רציני?!

קבוצת המתנ"ס של קיבוץ גשר מנצחת את רמה"ש. אז כל הכבוד לשכטר שהצליח לשים שער. כמו כל החלוצים שמשפרים את הסטטיסטוקות נגד הקבוצות החלשות כאשר התוצאה כבר 2-0 לטובתך.
עד עכשיו בכל משחק חשוב הוא הצליח להרטיב את החיתול.

באופן כללי להפועל חוד די בינוני. דמארי אובררייטד מטורף (האמת שגם טל בן חיים שלנו הוא כזה). דווקא במרכז המגרש יש להם כמה שחקנים טובים.

אבישי 29 באוקטובר 2013

"הפועל במגמת התאוששות ובהחלט עוד יכולה לתת פייט למכבי."

החלק הראשון לא נכון, החלק השני לא יהיה.

דגש 29 באוקטובר 2013

תגובה ראויה לציון.

(למרות שהפועל עוד העונה תראה יותר טוב ממה שהיא נראית כיום.)

אזי 29 באוקטובר 2013

4 נקודות בשלושה משחקים בשלב בתים של הליגה האירופאית.
זה כבר התקדמות מהכלום שהיה פה קודם.

יניב 29 באוקטובר 2013

אזי – בהחלט.
אבל המבחן הוא האם מכבי יכולה לנצח במפגש כפול יריבה בסדר גודל של פרנקפורט, באזל או פאוק.
ולכן כאוהדים- תחגגו אתיהנו- זה הכייף הכי גדול.
כמערכת מכבי צריכה לעשות חשבון עם עצמה- האם מה שיש כרגע הוא מספיק טוב.
עקרונית ראיתי הבוקר שמינואר עד עכשיו – ב26 משחקים מכבי לא הפסידה למעט המשחק האחרון של העונה שעברה שהיה לפרוטוקל.
זה אומר שאת התהליך של ההשתלטות על הליגה היא קרובה לסיים.
מעכשיו זה קדימה.
וזה גוזר דילמות לינואר.

זה גם אומר שאם טיבי וזהבי עוזבים לאירופה בסוף שנה יש בעיה- אבל זה דיון לגמרי אחר.

ויקטור מורוז 29 באוקטובר 2013

צודק בהחלט. לדעתי כל הזרים מסימים חוזה בסוף העונה (אולי למעט קרלוס). העליה ברמה תגיע ברמת הזרים, ואם תתרחש לא עלינו יציאה לאירופה של זהבי וטיבי, אז גם יונחתו כמה ליגיונרים.

גיסנו 29 באוקטובר 2013

המבחן הוא באירופה אבל לא השנה.
הבית של מכבי לא קל, משום מה אוהבים לזלזל פה בפרנקפורט שהיא לא בעונה הכי טובה עד עכשיו אבל עדיין קבוצה ששווה חצי עליון בטבלה בגרמניה.

מכבי צריכה לצבור ניקוד כדי לשפר סיכויים להיות מדורגת בעונות הבאות ואולי גן לטפס דרג בהגרלות הבתים של המפעלים, אם וכאשר נגיע לשם. אם על הדרך נעפיל מהמקום השני – אדרבא, אבל לסיים מקום שלישי בבית הזה – זה לא כשלון.

במכבי רוצים לעשות קפיצת מדרגה איטית ולא זינוק בעלייה, בד"כ הראשון מחזיק יותר זמן.

מתן גילור 29 באוקטובר 2013

מה זה שווה? אני שווה משכורת של 100,000$ לשבוע, אבל עוד לא נמצא מי שישלם.
פרנקפורט 3 נקודות מהקו האדום. עד שלא יוכח אחרת, זה מה שהיא שווה.
ד"א, אם זה לא היה ברור, אני ממש לא מזלזל. אף קבוצה ישראלית בהיסטוריה לא היתה שורדת בבונדסליגה.

גיסנו 29 באוקטובר 2013

אז מכבי חיפה שווה פלייאוף תחתון?
הפועל חיפה וסכנין שוות מקום באירופה?
בני יהודה שווה ליגה לאומית?

יונייטד וסיטי לא שוות מקום באירופה וסאות'המפטון כן?

מארסיי שווה בקושי ליגה אירופית?

הליגה הישראלית מספיק טובה בשביל (כמעט) לשלוח שתי נציגות לצ'מפיונס?

א'-נשמע שאתה כן מזלזל על אף ההבהרה שלך, ב'-קצת double standarts הייתי אומר.

אחד 29 באוקטובר 2013

גם הקבוצה שנמצאת במקום האחרון בבונדסליגה חזקה ממכבי.
הייתי אף מרחיק לכת ואומר שגם קבוצות ליגה שנייה בגרמניה חזקות יותר ממנה.

מתן גילור 29 באוקטובר 2013

OK, אז בוא נשמע הסבר מלומד למה היא טובה יותר מהקבוצה במקום ה-9.
ד"א, מכבי חיפה בכושרה הנוכחי שווה בדיוק את המקום בו היא נמצאת. אולי מתחת לזה.
נשמע שאני מזלזל? כל הכבוד שאתה מסוגל לשמוע מה שאני כותב.
פרנקפורט שווה חלק עליון כי זה מה שאתה מספר לעצמך, כדי להרגיש טוב עם ההפסד של מכבי ת"א. אז בוא אסביר לך – אין שום בושה בלהפסיד לקבוצה מהחלק התחתון של הבונדסליגה. היא עדיין עדיפה בהרבה על כל קבוצה שהיתה בישראל וכנראה שתהיה בשנים הקרובות. לא צריך לפאר אותם מעבר למה שהם.
double standarts? איפה ראית שכתבתי משהו אחר על קבוצה אחרת בנושא שאתה משווה?
ד"א, פרנקפורט בהחלט יכולה שוב לסיים עם הכרטיס לליגה האירופאית ובאוצה מידה היא גם יכולה למצוא עצמה נאבקת על הירידה. היא קבוצה מאד, אבל מאד, לא יציבה. ולא רק בין משחקים, אלא גם תוך כדי משחק. לפחות בזה, מכבי ת"א כמה רמות מעליה.
הכי מצחיק אותי שאתה כותב לי שאני מזלזל בקבוצה מהבונדסליגה, אחרי שאני טוען מתחת לכל פוסט רענן כמה הליגה הזו אדירה.

מתן גילור 29 באוקטובר 2013

ד"א, כתבתי "עד שלא יוכח אחרת".
מנצ'סטר יונייטד ובני יהודה כבר הוכיחו פעמים רבות בשנים האחרונות שמקומן לא שם. פרנקפורט לא. אז בינתיים היא לא בקלחת עם הקבוצות שציינת.

דגש 29 באוקטובר 2013

אתם מעצבנים אותי אתם.

פרנקפורט ובאזל באותה סדר גודל כמו פאוק? מאיפה הבאתם את זה?

פאוק לא הייתה בליגת האלופות. לא הצליחה להעפיל. אף פעם. מכבי חיפה 2. מכבי תל אביב 1. הפועל תל אביב 1. פאוק: 0.

פאוק מתחת סדר הגודל של קבוצות כמו בורדו ומכבי תל אביב. הקבוצה שהרוויחה מההשעיה של האוקראינים היא פאוק לא מכבי ת"א.

פאוק היא קבוצת ליגה אירופית ממוצעת, לא יותר. זה שהיא עושה צחוק מחיפה אומר יותר על חיפה מאשר על פאוק. חיפה קיבלה בית קליל, שאם מכבי ת"א הייתה מקבלת היא הייתה מסיימת ראשונה עם לפחות 13 נקודות.

אתם יכולים לטעון שאני חי בסרט. אבל מה זה יעזור לכם? שלא תצטרכו לחשוב על מה שאני אומר? גם כן רווח.

אריק 30 באוקטובר 2013

מתן, בשלב זה של העונה המיקום לא מעיד בהכרח על כלום, בטח שלא על איכות הקבוצה.

אסף ינקו 29 באוקטובר 2013

בולשיט.

בחיים אתה לא יכול להשוות את הרגשת האליפויות של מכבי כדורסל למה שקורה השנה (או לצורך העניין בעשור הקרוב לפחות) במכבי כדורגל. להזכירך לפני העונה שעברה למכבי היו 10 שנים שחונות ועוד לפניה כמה שנים שמלאות בפרשיות לוני/שרף/נמני למיניהם.
נכון, מכבי פייבוריטית מס' 1 לאליפות העונה, אבל לזכות פעמיים ברצף זה בהחלט מרשים. ואני אפילו לא מדבר על דאבל עדיין… טפו טפו טפו.

ו4 נק' אחרי שפגשת בחוץ את בורדו (דורגו ראשונים) ופרנקפורט (שניים) ואתה מדורג אחרון, זה נפלא.
אנחנו בנק' זינוק מצויינת לשלב הבא והלוואי וזה יקרה, אבל גם אם לא – לא קרה כלום. העיקר זה לשלוט בליגה פה בארץ, בג'יפה המקומית הזאת ולהגיע למצב שבאמת כל שנה רצים לאליפות לפחות (הלוואי ועוד כמה עשרות שנים נוכל להגיע שהגענו למצב של מכבי כדורסל). זה לא יהיה פשוט.

הניסיון של שונאי מכבי להפחית מאליפות, פתאום – כשהקבוצות שלהם נראות כמו חרא על מקל -, פשוט מבדר.

הלוואי ונמשיך לעשות אליפויות לא מרשימות כל עונה, אם ככה זה יראה.

(טפו טפו טפו בלי עין הרע חמסה חמסה)

המלוח 29 באוקטובר 2013

"הניסיון של שונאי מכבי להפחית מאליפות, פתאום – כשהקבוצות שלהם נראות כמו חרא על מקל -, פשוט מבדר."
כל כך נכון.

אבישי 30 באוקטובר 2013

מסכים עם הכל. תיקון קטן: פרנקפורט דורגו 3, אפואל 2.

אלון רייכמן 29 באוקטובר 2013

טל, +1

רניב 30 באוקטובר 2013

פרימו כבר הצהיר כמה פעמים שסוזה נכשל והעונה הזאת כישלון בגלל שעפנו נגד בזל.

עומרי 31 באוקטובר 2013

באזל אחת מ-15 הקבוצות הטובות בליגת האלופות.
אני מהמר שמכבי לוקחת השנה אליפות תוך שבירת שיא מיעוט הספיגה ששייך לה ואולי אף ללא הפסד.
איכותית, הסגל הזה יתברר תוך שנתיים-שלוש כקבוצה הטובה בתולדות הכדורגל הישראלי.

יהיו מקטרגים שיטענו שזו לא חוכמה עם כסף גדול. להם נענה:

1. אנחנו מכבי תל-אביב. זה טבעי עבורנו להיות הכי עשירים, הכי טובים. אופטימיים נצחיים.

2. התקציב של חיפה מספיק גדול בשביל להתחרות בנו. זו לא בדיוק הכוח רמת גן שם. גם הפועל הצליחו להביא בסוף מישהו בליגה של שכטר, עם כל העצירה שהקריירה שלו חוותה, הוא עדיין שחקן גדול ומבוקש.

סימנטוב 29 באוקטובר 2013

איפה הנאמנות שלך גיל? קצת הצלחה ואתה זורק רפש באוויר? אתה לא הייתה שחקן אתה לא יודע כלום (אתה בכלל יודע שהכדור עגול). אתה בטח רוצה לאמן את הנבחרת בגלל זה אתה כותב את זה? עכשיו בטח תתחיל להופיע בטלוויזיה רק עם חולצות מותג שאתה מקדם!
בלי קשר לBקורת… ענק :)

אזי 29 באוקטובר 2013

אותי הכי מצחיק שההבדל במערכים בין פרנקפורט לסכנין היה לעבור ממשחק עם 4 שחקני הגנה ו3 קשרים הגנתיים למערך עם שלושה בלמים ו14 חלוצים, ועדיין, הסנסצייה בכל האתרים היא שסוזה החליף 5 שחקנים.

תחי הרוטצייה.

יניב 29 באוקטובר 2013

אוהדים תמיד יחשפו את החלק האופטימי, משקיעים יראו את השבוע בעיניים שונות, אם אלה היו מניות, כך הייתה נשמעת ישיבת אנליסטים היום.

מכבי ת"א – הפרה החולבת של החברה סופגת מפלה נוספת וניכר כי המשבר שהחל בשנה שעברה רחוק מפתרון , בסגמנט השווקים המתעוררים נמשכת מגמת ההתייצבות.
הזחיחות בדירקטוריון ובקרב בעלי המניות עקב התוצאות בשווקים המתעוררים וחוסר הרצון לטפל בבעיית השורש של החברה מזכירים למשקיעים כי חברות דומות שילמו מחיר יקר על חוסר היכולת לעצור בזמן משברים – ייתכן ולחברה אין את הכוחות הניהוליים החזקים שאפינו אותה בעבר.

מכבי חיפה – נמשכת המפולת במעמד המניה וניכר כי החברה לא מוצאת פתרונות לשוק המשתנה.

בית"ר ירושלים – סימני גילוי הנפט ייתכן והיו מוקדמים מדי , נצטרך לחכות לתוצאות החציון כדי לפתוח שמפניות

הפועל ת"א- שבוע חיובי בכל הסגמנטים , התעניינות גדולה מצד משקיעים חיצוניים – סימני אופטימיות ושבוע חיובי ביותר.

שבוע מצוין- חותם עכשיו על כזה עד מאי.

מתי 29 באוקטובר 2013

התקשורת מצליחה לגרום לי לסמפט את מכבי תל אביב. זה השג בלתי נתפס.

ABC 29 באוקטובר 2013

יופי של טור.

ליבר 29 באוקטובר 2013

זהבי פשוט מדהים. שולט במשחק לחלוטין ועושה כל מה שבא לו.
הבעיה היא שכרגע מכבי תלויה בו לחלוטין.
החלוצים מחמיצים המון (במיוחד טב"ח!). החלוצים חייבים להתחיל לתרום הרבה יותר למאזן השערים. בנוסף גם מראדי בינתיים לא רואים שום דבר ונוצר מצב שכיבוש השערים נופל רק על זהבי.

גיסנו 29 באוקטובר 2013

שמתי לב לזה גם, וזה קצת מדאיג אותי לא רק מקצועית אלא כי מתחילים לצוץ טורים שמנסים להכתיר את זהבי לנמני הבא של מכבי. וזה רע מאוד.

מצד שני אחרי כמה דקות של פקק במרכז ההתקפה אחרי שזהבי יצא, כשסוזה חזר למערך 4 מגנים עם אלברמן ואייבינדר בקישור דברים שוב התחילו לזוז. הבעיה הייתה שהרבה התקפות הלכו לבן חיים משמאל, אבל מאנה כבר שפך לאגר ולא בא לעזור לו מה שהפך הכל למאוד צפוי ותקוע. ובן חיים גם ניסה קצת יותר מדי, כנראה רצה לכבוש כדי לפצות קצת על האדום הטפשי בפרנקפורט.

חוץ מזהבי מבחינתי נקודת האור במשחק הייתה איינבינדר. נתן משחק מעולה ונלחם עד השנייה האחרונה. גם משחק מאוד חכם ומוסר טוב. מיטרוביץ׳ מעבר לשער האדיר היה לא רע אבל כשאלברמן נכנס רואים שיש הבדל גדול בהנעת הכדור וניווט המשחק.

היה מצחיק במחצית שאנשים (כולל אנוכי) היו קצת מבואסים מהגול שזפגנו ושלא נשבור את השיא. ואז אחרי רגע מתעשתים וקולטים שהגענו לימים יפים אם אלה המרות שלנו…

ודבר אחרון – אני אשמח להסבר למה בבוף המשחק הקב״ט או נציג המשטרה או לא יודע מי ניסה להפסיק את שיר הקונטרה.

*בקשה נוספת מאנשי האתר – תודיעו למי שמחזיק את הקוד של האתר שבלתי אפשרי לעשות תיקונים כשכותבים מאייםון/אייפד….אולי הגיע הזמן לאפליקציה?

המלוח 29 באוקטובר 2013

לגבי הקונטרה- ברור שזה שיר ששרים בסוף כל משחק והוא לא מכוון נגד סכנין אלא נגד הפועל, וברור גם שהניסיון להפסיק אותו בכריזה היה חסר סיכוי ורק התסיס, אבל בינינו- לא מי יודע מה יפה לשיר שיר עם המילים "שער 5 נראה כמו מחנה פליטים, תרדו כבר מהארץ אתם לא יהודים" כשבשער 4 ממול יושבים אוהדי סכנין.

גיסנו 29 באוקטובר 2013

תקרא את הטור של יוסיפוביץ' ב-וואלה ספורט. לא חושב שיש אפילו מישהו אחד בסכנין שהיה חושד פה לגזענות, כולל המשקיף….
סתם אובר-פוליטיקלי קורקט.

קפטן קוקי 29 באוקטובר 2013

מדובר בטעות של הקב"ט (אני לא מניח את זה, אני אומר מידיעה) שבימים כתיקונם הוא איש רציני אבל אתמול פשוט חשב שהאוהדים של מכבי שרים שיר אחר ולא את הקונטרה והוא ראה לנכון להתערב.
למעשה, מדובר בשתי טעויות: הראשונה היא בזיהוי השיר (כנראה שעבר זמן מאז שהוא ישב עם החבר'ה בשער 11) והשנייה היא בעצם ההתערבות, שעל זה הוא צריך לקבל בראש מקברניטי המועדון.

ירושלמי 29 באוקטובר 2013

מה שמדהים בזהבי זה ההבדלים העצומים ביכולת האישית שלו בין משחקי מכבי בליגה לבין משחקי מכבי באירופה ונבחרת ישראל.
באירופה זה נראה שהבנאדם התחלף ולא מצליח להשתלט על כדור או לעבור שחקן.
טב"ח לדוגמא שומר על רמת בינוניות סבירה בכל הגזרות.
ייני תמיד יהיה סביר בהגנה וחסר מושג בהתקפה לא משנה באיזה משחק.
אבל זהבי פשוט לא אותו השחקן בין המפעלים השונים.

ליבר 29 באוקטובר 2013

לא מסכים. גם במשחק נגד בורדו וגם נגד באזל זהבי היה השחקן הטוב במגרש (של שתי הקבוצות). לפעמים הולך יותר ולפעמים פחות. גם באירופה הוא לפעמים משחק באגף שהוא הרבה פחות אפקטיבי.

תומאס נוימן 29 באוקטובר 2013

לא מדויק. נגד בורדו הוא היה עצום. גם נגד באזל בארץ היה טוב מאוד.

גיסנו 29 באוקטובר 2013

באירופה מכבי עולה לוב עם קישור מעובה וזהבי לא משחק בתפקיד החופשי שבד"כ הוא משחק בו בליגה בארץ. גם נגד חיפה שהוא היה מעולה זה יותר במחצית השנייה כשהוא חזר לעמדה חופשית בקישור.

לגבי הנבחרת, זו פשוט קבוצה פחות טובה ממכבי. רק שחקן יוצא דופן מהסוג של זידאן יכול לקחת חבורת נגרים ולהביא אותם לגמר המונדיאל, כשאתה שחקן רגיל, גם אם רמה מעל הליגה הישראלית, כשאתה מוקף בפיסחים ואין לך עם מי לשחק תיראה הרבה יותר חיוור וחלש.

ויקטור מורוז 29 באוקטובר 2013

מוסכם ומדאיג כאחד.

אחד 29 באוקטובר 2013

בסך הכל מכבי ספגה שער אחד.
זה לא סוף העולם, ובטח לא אומר ש"כל המערכים בקבוצה מתפרקים".

גיסנו 29 באוקטובר 2013

היה צריך לכתוב ״בזינגה״ בסוף הטור כדי שתבין?

ירוק 29 באוקטובר 2013

גיסנו, פינת השלדון השבועית שלך היא אחת האהובות עליי.

ד"ש מהצ'יז קייק פקטורי.

ירון 29 באוקטובר 2013

תודה, בנאדם. הרגעת אותנו.

ABC 29 באוקטובר 2013

דומני שרוח הסרקאזם בה נכתב הטור נעלמה מעינייך

גיסנו 29 באוקטובר 2013

אני ציפיתי לכותרות ״מכבי נכנעה לראשונה העונה, סכנין קופחה ע״י השופט״, או ״השיא לא נשבר״

ABC 29 באוקטובר 2013

בהתחלה התאכזבתי שמכבי חטפו את הגול – ככלות הכל, היה פה צ'אנס לשבור שיא היסטורי.
אבל במחשבה שניה, טוב שכך קרה כי אין ראויה יותר מהפועל יהוד מלהחזיק בו. חביב, ויזן, רוזן, הששונים – הקבוצה הכי מזוהה אי פעם עם הגנה ראויה להחזיק בשיא אי הספיגה לעד.

ליבר 29 באוקטובר 2013

בנוגע לשער שנספג:
טוב מאוד שזה קרה. כאשר קבוצה מתחילה לחשוב על לשבור שיאים במקום לנצח משחקים קורים דברים לא טובים.
אנחנו נסתדר גם אם נספוג שער כל שמונה מחזורים ( כל עוד זה לא נופל על דרבי :)

גיסנו 29 באוקטובר 2013

שמע אני קונה 4-1 גם בדרבי :)

ליבר 29 באוקטובר 2013

מה זה הנמכת הציפיות הזאת? אחרי ה 4-0 של שנה שעברה ככה להסתפק ב 4-1 ?

תומאס נוימן 29 באוקטובר 2013

הלחץ של מכבי אתמול עבד מצוין, הכי אפקטיבי העונה. לא יודע מה נכנס בהם, כאילו היה להם משהו מיוחד להוכיח, אבל ב-25 דקות הראשונות לחצו את האמ-אמא של סכנין, שהיתה בהלם, והרגישה כמו מכבי בפרנקפורט. בעיקר החלק הקדמי (דאבור, אלטמן, זהבי, יצחקי) השקיעו הרבה יותר בלחץ מבדרך כלל, והתוצאות ניכרו. אם ככה הם יפתחו כל משחק, המשחקים ייגמרו בדקה ה-30.
אין קבוצה בארץ שיש לה כלים להתמודד עם לחץ כזה, כולל הפועל ת"א וחיפה.

אזי 29 באוקטובר 2013

אני מניח שמה שקרה למכבי זה באמת פרנקפורט.
אחרי שאתה משחק בקצב כל כך גבוה ועוד מפסיד, אתה לא יכול פתאום לחזור לארץ ולרדת לחצי קצב, זה נשאר לך בראש.

yaron 29 באוקטובר 2013

מה שקרה זה שיש רוטציה, ושחקנים עלו לשחק עם אש בעיניים.
אז אני מסכים לגמרי – ההבדל העיקרי אתמול היה האטרף של הקבוצה, ולא שחקן זה או אחר (למעט זהבי) או מערך של 4-4-2 או 3-5-2.
האחראים הבלעדיים לאטרף הזה הם קרויף וסוזה – כל השחקנים במכבי יודעים היום שני דברים: 1. כולם מקבלים הזדמנויות. 2. המקום היחידי לדבר בו הוא המגרש.

אלון רייכמן 29 באוקטובר 2013

גיל, גדול.
אגב, יכול להיות שכל המגיבים לא הבינו את הטור הציני ומגיבים לך פה ברצינות?
מה נסגר, אנשים? :-)

פאקו 29 באוקטובר 2013

חוץ מאחד (תרתי משמע) לא ראיתי שזה כך.

עירן 29 באוקטובר 2013

אלון, חוץ מאחד, נראה שכולם הבינו, אבל רוצים לכתוב קצת על הקבוצה והמשחק וגם על הקמפיין האירופי ועל זהבי ורואים בפוסט הזה מקום מתאים.

הסר דאגה מליבך, איפוא, מצב האינטליגנציה של הקוראים והמגיבים כאן עדיין שפיר, אבל תודה על הדאגה….

dvirtop 29 באוקטובר 2013

גם להפועל יש מאמן ששם משפחתו מתחיל בב'…

dvirtop 29 באוקטובר 2013

כשחושבים על זה, שמות המשפחה של מאמני הפועל וחיפה, ומתחילים ב-ב' ומין אלר כך נ'!!
אני מרגיש שעליתי על משהו.

תורג'י 29 באוקטובר 2013

http://www.sport5.co.il/articles.aspx?docID=145637

אתם חייבים לראות את זה!

המלוח 29 באוקטובר 2013

גדול

פאןפאן 29 באוקטובר 2013

תודה לך גיל על פוסט משעשע
אני מאוהב בסוזה – שדרג לנו את התחת ב2 רמות לפחות
אתמול הסתלבטנו במחצית על טיבי "האיום" שהוא שערוריה
שהוא הרס לנו את השיא המתפתח של אי ספיגת שערים עם ההחלקה המפגרת הזו על הסמארק של גארסיה דקה קודם
שהתלות בזהבי היא חולנית ותיקח אותנו למטה כבר מחר
שפריצה עבר שינוי די אנ איי והפך לישראלי
בקיצור – מחפשים שטויות להתחרקש עליהם כשבעצם אנחנו רואים כאן קונצרט רב פעמי של מפגן עליונות מוחלט, בכל הפרמטרים האפשריים (כן, כולל התקציבי) ואני אומר את זה בשיא הרצינות – יהיה יותר טוב אז נשתגע!

MCMANAMAN 29 באוקטובר 2013

שאלה לכל המכביסטים –
אני יודע שעוד מוקדם אבל האם סוזה עדיף על גרסיה בעמדת המאמן?
אתם רואים הבדל מהותי בקבוצה או שזה פשוט שאותם שחקנים פשוט התחברו יותר?
סתם מעניין אותי
תודה

the bird 29 באוקטובר 2013

לדעתי גרסיה (והצוות ) היה ענק
שינה את האופי של הקבוצה מהשנים האחרונות
סוזה מתאים כמו כפפה ליד להמשיך את מה שגרסיה בנה
(להזכיר לכולם זהבי ופריצה הגיעו רק באמצע העונה)
אם להשוות לבניין
גרסיה בנה יסודות מצויינים/שלד
סוזה הוא מעצב הבניין
שהשלד שהקים גרסיה מחזיק כל "שגעון" שלו
כמובן כל זה בתוספת ההנהגה מלמעלה של ג'ורדי

אבישי 29 באוקטובר 2013

לפי דעתי, כן. סוזה עדיף על גרסיה.
נכון, הוא נהנה מסגל שרובו כבר נבנה לפני שהגיע. גם הוא הגיע למכבי אלופה, ולא היה צריך לשקם את האפקט ההרתעה. יחד עם זאת אני רואה ממנו יצירתיות וגמישות טקטית שלא הייתה קיימת אצל אוסקר.
אוסקר תמיד פתח עם אותו מערך, וגיבש לעצמו 11 קבועים פחות או יותר. סוזה משנה מערכים והרכבים, שהוא חושב גם על המשחק הקרוב וגם על הבא אחריו. יש משהו שונה במכבי של השנה משנה שעברה, לא יודע עד כמה זה מהותי, אבל זה בהחלט משודרג.

גיסנו 29 באוקטובר 2013

כמו שאמרו מעלי – במצב הנוכחי סוזה עדיף.
אם סוזה היה מגיע לכאן ראשון וצריך לשנות סדרי עולם כמו אוסקר – הוא כנראה היה נכשל.

אבל אחרי שהשלד נבנה והרבה שחקנים עשו את שינוי הפאזה ההכרחי – סוזה טקטיקן הרבה יותר טוב ומנצל את הסגל באופן מדהים, משהו שאני לא חושב שאוסקר היה יכול לעשות, בטח שלא בצורה כזאת.

ויקטור מורוז 29 באוקטובר 2013

על פניו, סוזה הוא מאמן טוב יותר. מוכן יותר ליריבה, מסתכן יותר, טוב יותר טקטית ובכלל מאמן בשל יותר. יש לזכור שיש לו ניסיון יותר גדול מגרסיה.
עם כל זה, למה רשמתי "על פניו"? כי לגרסיה בעונה הקודמת היתה רק משימה אחת, הליגה, שגם בה לא הרגישו חובה לזכות. יכול להיות שבהינתן הסיטואציה, סוזה היה פועל בצורה דומה. גם לא ניתן לדעת אם גרסיה היה מתפתח מבחינת טקטיקה וקיבעון של מערך אם היה נשאר לעוד עונה.
אבל יש תחושה, נכון לעכשיו, שיש שדרוג מבחינת המאמן.

יואב 29 באוקטובר 2013

סוזה,
פשוט מרתק לעקוב אחרי האיש החד הזה. הייתי רוצה לראות את הפרצוף של בלבול שהוא פתאום רואה מערך אחר לגמרי ממה שהליין אפ רימז. כבר היה שתיים עד שהוא הבין. לא רק שיש לו את האירגון הטוב ביותר, אין לו בכלל מאצ׳ אפ מול הבינוניים פה. זה בכלל לא כוחות.
שלושה שחקני הגנה יוצר לך בעיה בסגירות האלכסוניות ואחרי שתי התקפות מסוכנות של סכנין סוזה מיד עבר לארבעה שחקני הגנה. לא משאיר דבר ליד המקרה.

יואב 29 באוקטובר 2013

השורות האחרונות-כשהתוצאה היתה 4-1.

צהובה 29 באוקטובר 2013

ענק! הבדיחה אתמול בדרך חזרה צפונה הייתה "קיבלנו גול, סוזה תתפטר" :)
שמע הבנאדם גאון. הוא חמום מוח (בדיוק כמו שאני אוהבת אצל בנאדם שאוהב את העבודה שלו), ולכן לא מסוגל לסבול הפסד. כמו שחקן סנוקר טוב, הוא מתכנן כמה מהלכים קדימה. ברקו ושליימה לעולם לא יצליחו להבין את הרוטציה שלו כי יש להם חשיבה צרה (וככה הכדורגל הישראלי נראה – בלי השקעות לטווח ארוך…)
לא קלטתי את זה בתחילת העונה אבל הוא פשוט מכביסט בלב. ווינר.
(עד כאן שיר ההלל לסוזה, נדבר אחרי הדרבי :) )

MCMANAMAN 29 באוקטובר 2013

איזו תמיכה גורפת בסוזה עד עכשיו
מעניין מה יהיה אם הוא יפסיד את הדרבי או בבאר שבע

אבישי 29 באוקטובר 2013

איזה חשיבה עקומה…
להפסיד בב"ש ובטח שלהפסיד בדרבי זה לא יהיה כיף, אבל איך אפשר לבוא בטענות למאמן אחרי הפסד אחד שהקבוצה נראית מצוין עד כה??
אני לא חושב שזה ריאלי לצפות ממכבי לסיים את העונה ללא הפסד, הם יגיעו ואולי גם יהיו תקופות "משבר". מאמן לא מחליפים בגלל מעידות חד פעמיות/רגעיות.

חיים הצהוב 29 באוקטובר 2013

גארסיה הפסיד גם בדרבי וגם בב"ש והתמיכה בו נשארה

ויקטור מורוז 29 באוקטובר 2013

כמובן שאף אחד לא יאהב את זה בלשון המעטה, אבל אין דבר כזה לא להפסיד. בעונה שעברה גרסיה הפסיד 2 משחקים ברציפות (אחד מהם דרבי, רחמנא ליצלן), וכמעט גם שלושה, והלכנו אחריו באש ובמים.

חיים הצהוב 29 באוקטובר 2013

סוזה תתפטר!
הגול אתמול היה באשמתו הישירה של סוזה והמערך שלו, שחקנים מאבדים כל הזמן כדורים בגלל חוסר ביטחון עצמי שנובע מהרוטציה ההזויה שלו, מה נראה לך סוזה שהמצאת את הכדורגל?
בושה שמכבי מקבלת גול מסכנין

תומאס נוימן 29 באוקטובר 2013

בושה שמכבי מקבלת גול. נקודה. זה מה שקורה שמעסיקים מאמן שלא לקח אליפות אפילו בהונגריה.

ליבר 29 באוקטובר 2013

האמת שדווקא אפשר ללמוד הרבה מהכתבה הזאת.
כנראה שסוזה באמת משנה את המערך וסגנון המשחק לפי הסגל שלו.
כנראה שהיה לו סגל חלש ושיחק בונקר. במכבי הסגל טוב ולכן המשחק מאוד התקפי. אם טב"ח היה מחליט גם לשים שער מכל 10 מצבים אז היינו כובשים פי 2. לא יאמן איזה מחמיצן…

ויקטור מורוז 29 באוקטובר 2013

ככה זה כשמסתכלים על מאזן הכיבושים ולא רואים משחקים של הקבוצה, בודקים לכמה מצבי הבקעה הגיעה, והאם סוזה שיפר אותה (לא שאני בדקתי, אבל זה לא התפקיד שלי).

חיים הצהוב 29 באוקטובר 2013

לזכותו של אורי קופר ייאמר שלמרות הכתבה הזאת בדר"כ הכתבות שלו מעניינות ומבוססות.

יואב 29 באוקטובר 2013

גיל,
פוסט מופתי. סמיילי כפיים.

MOBY 29 באוקטובר 2013

חכה חכה.
זה מתחיל להזכיר לי את שנות ה-80 ברוממה. אנחנו רק מחתימים סנטר גדול של 20 ו 10 ורכז קופצני של 15 ו-15 יחד עם וואחד ידית מהשלוש. ואנחנו קורעים אותכם…..
אז חלוץ, בלם, שוער וקשר ואין לכם סיכוי מולנו.

אני יורד למדרון אחורי.

ראית את טפירו

שלא יובן אחרת – האליפות היא שלנו עד שיוכח אחרת ואנחנו נאבקים בכל המסגרות!!!

עופר 29 באוקטובר 2013

שאלה שתמיד עניינה אותי:
מהי סגירה אלכסונית?
ושאלה בהקשר יותר רציני למכבי:
איך משחק עם 3 בלמים מפריע לסגירה האלכסונית?
תודה מראש לעונים.

חיים הצהוב 29 באוקטובר 2013

סגירה אלכסונית זה העמדות הנכונות שכל שחקן הגנה צריך להיות כאשר ההתקפה באה מאחד האגפים.
העמדות יוצרות מעין קשת כאשר בצד אחד והקדמי בדר"כ עומד המגן שמהצד שלו מגיעה ההתקפה, באלכסון ואחורה ממנו ניצב הבלם הממוקם בצד שלו, באלכסון ואחורה מן הבלם צריך להיות עוד בלם כאשר המגן הנוסף נמצא אלכסון וקדימה מהבלם, הבלם הוא האחרון בקו ההגנה והוא יוצר את קו הנבדל.
המערך של סוזה כביכול פוגע בסגירה בכך שחסר שחקן אבל קבוצות שמשחקות במערך שכזה עושות התאמות כך שתרגול נכון מעלים את החיסרון.
במכבי יש תרגול נכון והיא מחפה על החוסר בשחקן למרות שסכנין כן הצליחה לנצל את זהפעמיים במהלך המשחק אך טיבי הראה שהוא יכול לעשות עבודה של 2 שחקנים.

עופר 29 באוקטובר 2013

וואו תותח אתה :)

Comments closed