ככה זה כשמדובר במקצוע

לובה היתה אומרת, אני נהניתי

הנטייה של עיתונות הספורט בישראל היא להתעסק בכל מה שמסביב לספורט, תוך התעלמות מוחלטת מהספורט עצמו. אחרי המשחק מול באר שבע, פיגנבוים ועוד כמה גאונים ביקרו קשות את ההחלטה של סוזה. מסתבר שלדעתם סוזה ויתר על המשחק מראש. מסתבר שביקרות מוצדקת על ההתאחדות היא מרשם לתירוצים מראש. שמעתי גם לצערי את ערוץ 103, שם אדון פרימו כבר הכין את הקרקע למתקפה אחרי ההפסד מול פרנקפורט. רק שסוזה לא יעיז לתרץ את ההפסד בעייפות, הוא קבע מתוך דאגה עמוקה לגורל האינטגריטי של המאמן והקבוצה הצהובה.

בדרך למשחק, שומעים עוד גאונים מדברים, אלה שמדברים על בנאדו, למה הוא לא בוחר הרכב מנצח הם שואלים, הוא נראה לחוץ, ככה לא נראה מנהיג. רק דבר אחד לא שמענו לקראת המשחקים, קצת נתונים על הקבוצות האורחות, ניתוחים מקצועיים, מה כל אלה כאשר אפשר לספר שחברים של ברק יצחקי מדברים בשמו, ומסתבר שהוא מרגיש שהמאמן לא סומך עליו. באמת ברק יצחקי נראה ממש רע הערב, נראה חסר בטחון משהו.

*

למען האמת זה נמאס. החיטוט האין סופי, הציפייה לקצת לכלוך שיצא בעקבות הפסדים, השמחה לאיד, אלה המאפיינים הגדולים ביותר של הביצה המקומית, למה אי אפשר פשוט להנות מעונה יוצאת דופן?

*

המחצית הראשונה שראיתי בבלומפילד, היתה מרשימה בכל קנה מידה. זו לא היתה רק התוצאה, סוזה העמיד מערך שפשוט הביך את הקבוצה הגרמנית. הצהובים הגיעו למצב אחרי מצב, והגרמנים לא הצליחו לפצח את מרכז המגרש. אילו שופט הרחבה לא היה מסתנוור מהשמות הגרמניים על החולצות, או מושפע מהאוהדים הגרמניים מאחוריו, המחצית הזאת היתה נגמרת ביתרון גדול משלושה שערים. מכבי תל אביב לקחו קבוצת בונדסליגה, ופרקו אותה לגורמים. המשחק בגרמניה היה שקול לעומת הפערים במחצית זו.

*

ההתעקשות בהתייחסות לשטויות, ההתעקשות להתעסק בשמות העולים בהרכב, וכתוצאה מכך, הדאגה למקופחים, מראה לי רק דבר אחד. פרנסי התקשורת משוכנעים שאוהדי הספורט בישראל הם אינפטילים, מפגרים, כאלה שלא באמת אוהבים ספורט, הם מעדיפים רכילות. הסיקור הוא סיקור של תכניות ריאליטי, לא של כדורגל, וחבל, השנה יש הזדמנות יוצאת דופן ללמוד משהו חדש.

*

סוזה מעביר בית ספר לכולנו, היכולת שלו להתאים את הקבוצה שלו ליריבה ממול, היכולת להתעסק רק בכדורגל ולא בפוליטיקה, והיכולת להתאים את הקבוצה תוך כדי המשחק למצבים המשתנים, היא דבר שלא ראינו עדין בישראל. פתאום יש מאמן כדורגל, שמשפיע על הקבוצה כמו מאמן כדורסל. רק שאם נקשיב רק לראשים המדברים, נטעה לחשוב שמדובר בבסיס לשאלה החשובה ביותר, מי הממורמר התורן, מי מקופח, למה להתעסק בכדורגל כשאפשר להתעסק בצהוב?

*

השנה יש המון כדורגל, יש קהל רעב לכדורגל, ויש קבוצות שמשחקות את המשחק, גם קבוצות שלא בהכרח לובשות צהוב. אולי הגיע הזמן לכסות את המשחק, ולא את הרגשות, הצהוב, הדרמות, הכל חוץ מהכדורגל?

זהו מאפיין מאוד ישראלי, כמו שהדיון הכלכלי נוגע רק למי דופק ומי נדפק, כך הדיון הספורטיבי. בישראל הכל פוליטיקה, גם כשאפשר להנות מהדבר עצמו. אולי הגיע הזמן לנסות גישה חדשה?

1391434_10201801523452462_39898724_n

לא מילאתם אצטדיון, לא תצפו במשחק
לחץ. פחחחח

97 Comments

טל בן יהודה 7 בנובמבר 2013

הערב הכיפי הזה שכולו צהוב, ממשיך עם הפוסט הזה. מסכים עם כל מילה.

ABC 7 בנובמבר 2013

"פרנסי התקשורת משוכנעים שאוהדי הספורט בישראל הם אינפטילים, מפגרים, כאלה שלא באמת אוהבים ספורט, הם מעדיפים רכילות. הסיקור הוא סיקור של תכניות ריאליטי, לא של כדורגל"

100%

זה מזכיר לי את הפרק בסיינפלד בו ג'ורג' מנסה לשכנע את מנכ"ל NBC לקחת את הרעיון שלהם על SHOW ABOUT NOTHING. הוא שואל אותו "מה עשית היום בבוקר?". המנכ"ל עונה "קמתי והלכתי לעבודה". "יפה" עונה ג'ורג', "זו התוכנית!". "אבל לא קורה כלום" עונה המנכ"ל המבולבל, "למה אני צופה בזה?" . עונה ג'ורג' – "כי זה בטלוויזיה!".

כלומר – לא משנה מה משודר, מה הנושא או האיכות – אנשים יצרכו את זה בכל מקרה.

לפחות לאדון מ NBC היה השכל לאמר לג'ורג' "עדיין לא!".

ניר 8 בנובמבר 2013

היה לו שכל להגיד לא???

עד היום הולכים בינינו אנשים על הפלנטה הזאת ומורטים את שערות ראשם כי הם אמרו לא לרעיון הזה…

גיסנו 7 בנובמבר 2013

מדוייק ומצויין.

בטורי הפרשנות של אחרי המשחק כבר התחילו לדבר על כמה פריצה נראה לא שמח ופגוע מהרוטציה….

D! בארץ הקודש 7 בנובמבר 2013

פריצה באמת נראה לא שמח
והאמת שעם כל הכבוד לסוזה ולקבוצה ומגיע
לא ברור לי למה החילוף הזה לא הגיע קודם. גם לטובתו של דאבור שנראה היה מת כבר עשרים דקות קודם. זה היה גומר את המשחק יותר מוקדם.

אני מסכים מאד עם כל מה שכתבת חוץ מזה שמאיפה שאני עמדתי זה היה נראה שהבקענו שלוש משלוש בחצי הראשון. אולי שלוש משתיים וחצי. והמון המון כמעטים בהנעת הכדור הרשלנית בהגנה (בעיקר חואן פבלו). בחצי השני הם כבר קיבלו הוראה להרחיק רחוק. מה שמאד הרשים אותי ועבד מצויין היה הלחץ מקדימה, מהחצי ומעלה. עבודה נהדרת וקשה של כל מי שהיה שם באיזור

גיסנו 8 בנובמבר 2013

פריצה הוא מקצוען מהדרגה הראשונה. גם אם ישב 3 משחקים על הספסל ברגע שיעלה ייתן הכל. כמו אלברמן למשל שנכנס במחצית בדרבי שהפסדנו לפני שנתיים, אחרי שיובש על הספסל חצי עונה, והשתלט לבדו על כל מרכז השדה.
וגם אם פריצה מבואס, וזה לגיטימי, הפואנטה היא שישר זה מה שתופס את ההתעסקות ותשומת הלב של אעלק פרשנים, במקום להתייחס למשחק הכדורגל המצויין שהתרחש על הדשא.

יכול באמת להיות שמכבי לא הגיעו ליותר מ 4-5 הזדמנויות במחצית הראשונה, אבל היא התנהלה ברובה בחצי המגרש של פרנקפורט, מכבי הייתה חדה ומסוכנת. ואפשר לראות את הצד החיובי – לשם שינוי מכבי צריכה 4-5 הזדמנויות כדי לשים 3 גולים, ולא 28 הזדמנויות כדי לשים 2.

ודבר אחד נוסף – הקהל של פרנקפורט. וואו. לא האמנתי שהם לא זזו מילימטר עד שאחרון השחקנים של מכבי ירד מהדשא, הרבה אחרי שריקת הסיום, כדי למחוא לכולם כפיים. ולמחוא כפיים גם לקהל שלנו. הקיוסקים בשדרות ירושלים מעולם לא ידעו ערב רווחי יותר. בדרך הביתה זה הרגיש לי שהיו הרבה יותר מ 2000 אוהדים, בכל פינה עשרות ומאות גרמנים שותים בירות, מדברים עם אוהדי מכבי כשהשיחה מתחילה ב good game, good game.

D! בארץ הקודש 8 בנובמבר 2013

גיסנו לרגע לא טענתי שהוא לא מקצוען גדול וכל מי שראה את החימום 30 דקות שלו כמוני מתחת לאף לא יוכל גם להגיד אחרת
אני גם בשורה הראשונה של האומרים שמכבי היו מצויינים אתמול, בעיקר בחצי הראשון.
זה דבר גדול לכבוש שלוש משלוש והשאיפה שלנו צריכה להיות לכיוון הזה.

רק על כל הדברים האלו אי אפשר לבנות: ששחקן יכנס לעשר דקות ויתן תפוקה, שלא נאבד כדור בתוך הרחבה כשההנעה גרועה ותקועה ושנבקיע באחוזים כאלו.

ואישית אני חושב שאל שחקן במעמד של פריצה צריך להתייחס אחרת אבל עם המאמן חושב אחרת זה מקובל עלי.

JOSH 8 בנובמבר 2013

פותח מול ניקוסיה וכובש צמד.

ABC 8 בנובמבר 2013

"חלוץ ראדה פריצה שנכנס כמחליף בדקה ה-79, סיפר למספר אוהדים שהמתינו לו בסיום שהוא עלה לשחק עם זריקה, בעקבות שבר ממנו הוא סובל בשבועות האחרונים, באחת מאצבעות כף רגלו. פריצה נשאל על ידי אחד האוהדים האם הוא מתוסכל או עצבני מכך שעלה שוב מהספסל והשיב בחיוך: "ממש לא, אני שמח להיות חלק מקבוצה מנצחת והכי חשוב לי שאנחנו ממשיכים להצליח פעם אחר פעם ולא משנה לי כמה דקות אני משחק"."

ציטוט מוואלה

yaron 8 בנובמבר 2013

לא ידעתי (זה כל העיניין עם מכבי השנה), ןאם זה נכון זה מסביר הרבה. דאבור באמת נראה סחוט לקראת הסוף. אבל שוב, כשהקבוצה מתנהלת במקצועיות והדברים נשארים בחדר ההלבשה, אז אתה קורא ערב המשחק כתבה בוואלה על ראדי, שהוא הנפגע העיקרי מבואו של סוזה ומההצלחה של זהבי, ושהוא ממורמר, א ב ל, מי הדוברים? גילי לנדאו ואחרים. לא ראדי, לא הסוכן של ראדי, לא החברים ולא אף אחד מהקבוצה…

מיכה 8 בנובמבר 2013

והתגובה של יצחקי לספורט 1 על הרוטציה? ראיתם? הם פשוט הורגים את הפרשנים בגרוש עם התגובות שלהם,איפה שיתוף הפעולה חברה',מילא שהפסקתם להדליף מחדר ההלבשה לזה הם כבר התרגלו,אבל תגובות בשיבחה של הרוטציה? ועוד מיצחקי?

רני 8 בנובמבר 2013

לא נראה לי שיש לו כושר גופני מספק לתת 90 דקות בכח מלא פעמיים בשבוע.

D! בארץ הקודש 8 בנובמבר 2013

בהחלט יכול להיות. הוא לא נראה עם שבר כשהתחמם ולא כשנשנכס וממילא יכול היה להכנס עשר דקות קודם. ושוב עוד לפני שזה בא להגיד משהו על שיטה כלשהי או משהו זה בא להגיד משהו על התגובה למשחק כמו שאני ראיתי אותו.

אבל אני תמיד שמח לשמוע שהשחקנים מרוצים

גיסנו 8 בנובמבר 2013

מסכים איתך שהחילוף היה קצת מאוחר מדי, אבל אני גם שמעתי על עניין הפציעה שלו ושבגלל זה הוא ממעט לשחק לאחרונה. אוב לשמוע את זה גם ממנו.

רועי מ 7 בנובמבר 2013

אין מה להוסיף.
רק נגרע ממה שכתבת.

עופר 8 בנובמבר 2013

גיל, אבל מה יש לעשות?
איך תשכנע אנשים להשקיע יותר ואשכרה לעשות את העבודה שלהם, כאשר עבור אותה משכורת אפשר להתעסק בצהוב ובדברים שרדידות היא מחמאה בשבילם?
אפשר להעלות הצעת חוק,אבל לאיזה חבר כנסת יש כוח לעשות את העבודה שלו? הם צריכים להתאושש ממשפט ליברמן ולזרוק עוד לכלוך ופופוליזם על בימת הכנסת.
בקיצור-מזל שיש אותכם, מבחינתי עושים עבודת קודש,מצילים אותי מאופירעות ורקאנטים הזויים למיניהם.

קורא 8 בנובמבר 2013

אבל תפתח ערוץ 2? פרנסי הכדורגל חושבים את זה כנראה בצדק. הרוב מעדיף חרא.

ניינר (ON THE QUEST FOR SIX) 8 בנובמבר 2013

הייתי שמח לראות את סוזה לוקח את הנבחרת. מבחינתי שיעשה את זה במקביל למכבי. מאמן כל כך מרשים לא נראה כאן זמן רב

יניב 8 בנובמבר 2013

סוזה יכול להיות מאמן נבחרת מצוין , הגמישות והתאמה לכל משחק זה הדבר הראשון שמאמן נבחרת צריך .
לקחנו מאמן שיטתי שמאמין בתרגול חוזר ובשיטה קבועה , מאמן שחוזקתו היא באימון שוטף והפכנו אותו למאמן נבחרת שזקוקה לאלתור ויצירתיות .
ועל זה באו הפרימואים ושתו לו את הדם .

אני אוכל הבוקר כובע , חשבתי ועדיין קצת חושב שאוסקר היה עושה טוב יותר לתהליך אם היה נשאר וממשיך , אבל סוזה עושה למכבי כל כך טוב שהוא מעביר אותה להתמודדות ב2 זירות בצורה כל כך מרשימה .

MOBY 8 בנובמבר 2013

אין לסוזה סיכוי בנבחרת ישראל.
היות והוא לומד ומסתגל ופותר בעיות. לנבחרת הוא יכול לבוא רק עם חוזה בלתי שביר ל-4 שנים. אחרת זה בזבוז של שנתיים בלמידה. ( גם גוטמן יהיה טוב יותר בשנתיים הבאות לא נראה שיקבל אותם).

עידוקוליס ליפשיץ 8 בנובמבר 2013

"השנה יש המון כדורגל, יש קהל רעב לכדורגל, ויש קבוצות שמשחקות את המשחק, גם קבוצות שלא בהכרח לובשות צהוב. "

על איזה קבוצות אתה מדבר? איזה המון כדורגל?

ABC 8 בנובמבר 2013

מכבי, ב"ש, הפועל ת"א. אפילו רעננה שיש בה אלמנטים טקטיים מעניינים.

חיים הצהוב 8 בנובמבר 2013

הפעול חיפה וסכנין גם מציגות אחלה כדורגל (בעיקר סכנין)

עידוקוליס ליפשיץ 8 בנובמבר 2013

אפילו את עצמכם לא שכנעתם

אדם בן דוד 8 בנובמבר 2013

+1

יואב 8 בנובמבר 2013

טמבל מי שלא קנה תוכניה(:

בלומפילד רעד בחצי הראשון-טופ 5 אוור.

מכבי קבוצה חסרת פחד. גם מול יריב עדיף, המנטליות היא לנסות לנצח. זאת לא רק קלישאה, זאת המציאות.
לכן אין בעיטות סתמיות, לכן פאבלו מחפש את אופציית המסירה, לכן לוקחים סיכונים. וזה בסדר כי זה משתלם לטווח הארוך וכך יוצרים מהות וסימן היכר.

שוב מיטרוביץ ואיבינדר משחקים במחצית שיא(קש וסכנין).שוב זה נגמר בשלישיה.

כשברק טוב, הוא הכי טוב.

אני רואה את מכבי 38 שנה. ערן זאת אחת הרכישות הטובות ביותר בכל הזמנים, בטח באימפקט המיידי ובזמן הקצר שהוא פה. נצמצם את זה לטופ 3 שאני ראיתי(שורה,קלינגר).

עומרי אלטמן שחקן. אם אפשרי, מחתים אותו עכשיו למקסימום שאפשר.

סוזה. אמר אתמול שאולי יהיה לנו ערב של תהילה. אני כל כך נהנה ואוהב שהוא גורם לי לחשוב. אף מאמן עבר במכבי לא היה כל כך מאתגר, יצירתי, אמיץ, חתיך(:

תודה לך מכבי…

דגש 9 בנובמבר 2013

אלטמן – אי אפשר.

הוא שחקן של פולהאם. אולי הם יתנו לנו עוד שנה.

אזי 8 בנובמבר 2013

אני אחזור על משפט שכבר נכתב פעם פה:
סוזה גורם לי להבין כמה שאני לא מבין שום דבר.

מדובר בגאון – מקצוען!

בקשר לתקשורת, אז הם צודקים. כן מדובר באינפנטילים.

גרבר 8 בנובמבר 2013

חיכיתי לזה.

חיכיתי, גם לניצחון של סוזה על לא פחות מרוב רובה של "תקשורת" הספורט בישראל, וגם לראשון שיכתוב את זה.

מאז יום שני וכהפקת לקחים מראשית עידן גרסיה השתדלתי להמנע מכל אותם חכמים בדיעבד. (אני לא באמת מבין, יש כלכך הרבה טיפשים שקונים את השטויות שכותבים שם?)

נישאר רק להיות עצוב בשביל מי שצורך את זה, ונדמה לו שהוא צורך עיתונאות ספורט, ובשביל שאר הקבוצות בארץ שלא מתנהלות כך.

ומילה טובה מאוד לחמי אוזן מ"וואלה" שהיה חכם גדול – אבל באמת – לכתוב בדיוק את מה שקרה היום במכבי, ולא רק בקשר של שלוש נקודות. עיתונאי אמיתי בים של בלוף

http://sports.walla.co.il/?w=/196/2691919

אריק 8 בנובמבר 2013

חמי אוזן עיתונאי אמיתי???? כל כך הרבה שטויות שהוא ממציא כבר נמאס לעקוב…
במקרה שלו גם מטאטא יורה פעם באלף שנה.

מתן גילור 8 בנובמבר 2013

גיל, ברכות על הניצחון.
1. אתה יודע שאני חושב שאתה כותב אדיר. פייר, התאכזבתי שדברת על השופטים.
2. יש לי קטע מוזר, אני רוצה שקבוצות ישראליות יצליחו במפעלים האירופאית. בגלל זה אני יוצא מהמשחק שלכם עם הרגשה קצת חמוצה. אחרי ששיחקה מצוין בחצי הראשון מכבי ת"א עלתה מאד שאננה (או בכלל עסוקה כבר בחגיגות הניצחון) לחצי השני, ובהחלט יתכן ששילמה על זה את מחיר המקום הראשון בבית, כלומר מחיר של כ-30%-40% בהעפלה לשמינית. תרחיש בו מכבי ת"א משיגה 6 נקודות ופרנקפורט 4 בהחלט סביר. חבל שזה יספיק רק למקום השני. בקיצור, יש עוד עבודה לעשות כדי להוציא את הקבוצה מהישראליות.
3. לגבי הפרשנים – במשחק בדורטמונד, אוחנה ניתח את התרחישים של הבית. דה עקא, הוא עשה זאת כאילו משוחק המחזור ה-5 ולא ה-4. זה מראה לך בדיוק כמה הכנה הוא עשה בבית לקראת המשחק.

גל 8 בנובמבר 2013

אין קשר בין המיקום בבתים להגרלה בסיבוב הבא, מדרגים את כל ה32 קבוצות כולל את אלה שנפלו מהאלופות ל16 מדורגות ולא מדורגות. מכבי מן הסתם לא תהייה מדורגת גם אם תעלה שלב מהמקום הראשון

עופר פרוסנר 8 בנובמבר 2013

יש קשר – לוקחים את 12 הראשונות יחד עם ארבע המקומות השלישיים הטובים ביותר מהצ'מפיונס, והם מדורגות למעלה, לעומת ארבע השלישיות הפחות טובות ו-12 הסגניות מהליגה האירופית.

גיסנו 8 בנובמבר 2013

את המקום הראשון בבית מכבי כנראה פספסה כשיצחקי החמיץ את הפנדל ההוא.

מכבי כרגע עוד לא משלימה ב 100% את המעברים מהליגה האירופית לליגת העלק. יותר מדי רגעים שאתה רואה את השחקנים ולא מבין איך הם עוד לא קלטו שזה לא משחק נגד עכו, ואי אפשר להתמסר בעצלתיים בהגנה כי יעוטו עליך 3 שחקנים. לא יודע אם זה קטע של אופי ישראלי, או פשוט הבדל רמות כ"כ משמעותי בין הליגה שלנו לשאר אירופה.
כשאתה נוסע על 50 קמ"ש כ"כ הרבה זמן, פתאום באוטוסרדה אתה עלול להרגיש שאתה מאבד שליטה.

yaron 8 בנובמבר 2013

אבל זה בדיוק העיניין – מכבי פחות מתעסקת במיקום וסיכויים, אלא קודם כל בלשחק כמו שצריך. הפנדל של יצחקי, ההחלקה של טיבי, שני פנדלים ברורים שלא קיבלנו בשני המשחקים האחרונים, הנבדל של ברדה – אלה חלק מהכדורגל. לפעמים לטובתך ולפעמים לא, אבל לבנות קבוצה שיכולה לשחק באירופה בכבוד, קבוצה מוערכת שאף אחד לא יגיע לשחק נגדה בשאננות, אלה הדברים שאיתם ממשיכים הלאה. את זה גולדהר, קרויף וסוזה ממשיכים לעשות השנה בלי קשר לאיך ומתי יסתיים המסע באירופה.

מתן גילור 8 בנובמבר 2013

ירון, קרא עוד פעם את מה שכתבתי. זה בדיוק העניין. היא לא התעסקה בלשחק כמו שצריך בתפיחת המחצית השניה וכתוצאה מכך היא איבדה כמעט לחלוטין את הסיכוי לסיים ראשונה. זה לא שהיא שיחקה על תוצאה תוך זניחת הדרך, אלא שהיא זנחה את הדרך ולכן נפגעה בתוצאה.

דגש 9 בנובמבר 2013

אני לא חושב שמכבי זנחה את הדרך.

מכבי לא ברמה ששווה 0:4 על פרנקפורט, גם עם 'הדרך'.

סוזה הפתיע את המאמן שלהם במחצית הראשונה, אבל הוא הצליח להגיב בשנייה.

גם ניצול (ויצירת) המצבים של מכבי במחצית הראשונה היו חריגים סטטיסטית. את הפרחים יש לשלוח לבמבה.

למכבי יש באמת מספיק כישרון בשביל להיות שווים 4:0 על פרנקפורט ביום כזה. אבל הכדורגל הישראלי חלש מאוד במימוש כישרונות. במכבי מתחילים לנצל משהו כמו 30% ממנו, והמספר עולה.

ג'ורדי אחראי לזה לא פחות ממה שהוא אחראי על הבאת הכישרונות.

יואלזיניו 8 בנובמבר 2013

מה שווה הנצחון הזה אם טל בן-חיים לא שיחק?

yaron 8 בנובמבר 2013

לדעתי הדקות של בן חיים יילכו ויירדו אם לא יתחיל ללחוץ ולעשות הגנה כמו שצריך. ראו את זה בבירור במשחק נגד ב"ש כשגם סוזה וגם זהבי העירו לו על כך תוך כדי המשחק.

פאןפאן 8 בנובמבר 2013

והייתי מוסיף
מי לעזאזל מנהל את מכבי???
:-)
אני מודה שאני על סף שגעון, עוד טיפה יותר טוב ואני מתעלף

ABC 8 בנובמבר 2013

במקרה של שיוויון בנקודות – לפי מה נקבע הדרוג? יחס שערים או מאזן פנימי בין הקבוצות?

אביאל 8 בנובמבר 2013

בליגת האלופות זה לפי המאזן הפנימי, אני מניח שגם בליגה האירופית.

ליבר 8 בנובמבר 2013

ערן זהבי – וואו! כמה טוב הוא זה לא יאומן. איזה שחקן. החוכמה שלו לסחוט את הפאול שצריך להרגיע זה מדהים. והמזל עם הטובים גם כשהןא מאבד כדור יצחקי שם כדי לשים עוד אחד.

תמיר 8 בנובמבר 2013

צודק בכל מילה!

השבוע יצא לי לראות ״חדשות הספורט״ אחרי תקופה ארוכה שלא צפיתי בערוץ חמש, בקיצור מצאתי את עצמי צופה במהדורה שהיא אך ורק מסביב לספורט- עסקנות, רכילות, הדלפות מחדרי ההלבשה…
לא רוצה לפסול את התכנית, בכל זאת אני לא צופה אדוק ואולי יצא להם במקרה ככה, אבל באמת הרגשתי שמזלזלים באינטלגנציה שלי.

the bird 8 בנובמבר 2013

ממש נמאס מכל ההתעסקות הזולה הזו
לא רק במכבי אלא בכל הספורט,
לא מפרשנים מה הסיכויים נגד היריבה
מערכים שחקנים
ראש בראש וכו'
אלא רק רכילות ושטויות
אני מחפש בנרות כל פעם קצת כתבות של פרשנות..
מזל שיש את האתר הזה פה

קלעת בול להרגשה שהרגשתי אחרי המשחק,מסיר בפניך את הכובע

shadow 8 בנובמבר 2013

אחלה טור אהבתי מאוד.

וגם נכון מאוד.

אני רוצה לציין גם את בוני גינצבורג שבעיני הוא אחלה ליהוק לערוץ הספורט ובאמת רואים שהוא מנסה להביא שיח שונה. אני מקווה שלא יקלקלו אותו בדרך.

התוכנית "המשחק" בהשתתפותו היא משב חדש של התעסקות בעיקר ולא וברכילות.

דור בלוך 8 בנובמבר 2013

כל מילה בסלע

איציק 8 בנובמבר 2013

קודם כל, מברק לא רק על הנצחון כי אם גם על הדרך.
שאלה: למה אף אחד לא מדבר על הקפיצות של סוזה אחרי שערים כמו על הקפיצות של לוזון?
עוד שאלה: לאן נעלמו הקפיצות של לוזון…

אריק 8 בנובמבר 2013

הבדל של שמיים וארץ בין הקפיצות של לוזון לשל סוזה: לוזון קופץ משמחה בחוסר פרופורציות מטורף ובעיקר כשאין סיבה (ניצחון על אנגליה חסר חשיבות)…

אדם בן דוד 8 בנובמבר 2013

אי אפשר להאשים אותי בחיבה למכבי, אבל אני מסכים נאלץ להסכים עם כל מה שכתבת. ראשית לגבי הקבוצה- משחק מדהים. בכלל עונה מדהימה. וסוזה הוא משהו שלא נראה פה עד היום. זה לא רק השליטה האבסולוטית בשחקנים או השינויים בהרכב לפני ובזמן המשחק. זה פשוט ליגה אחרת. והוא באמת בחור נאה באופן חריג כפי שמציינים פה שוב ושוב בטוקבקים.
לגבי התקשורת- היית עדין.
אני מודה שאני לא מכיר את כל השחקנים באירופה. יש הרבה משחקים שכשיש חילוף אני לא יודע מי זה שיצא ומי זה שנכנס. הייתי מצצפה משדר שיגיד "השחקן היוצא, זמנהוף, הוא קשר אחורי ובמקומו נכנס סטיבנסון, חלוץ"- אני כבר לא מצפה לאיזה משהו מעמיק יותר כמו מה עומד מאחורי החילוף, או השקפת המשחק של המאמן, או ניתוח מקצןעי. אני מתכוון למינימום. ולעיתים קרובות מדי (בעיקר כאשר לא מדובר בברצלונהמנצ'סטרבאיירן וכדומה – שם ממילא גם אני מכיר את השחקנים) השדרן והפרשן פשוט לא יודעים הם מקריאים ביובש "סטיבנסון הוא שחקן נורווגי שאימו גדלה בבלגיה הוא משחק עם הסיפרה 8 על הגב, בוא נראה מה הגוי הזה יעשה".
פאקינג תנו ערך מוסף.
החלטורה שהשתלטה על עמדת הפרשן היא נוראית.
במאבק בין מודי לאופירה די ברור הגישה של מי ניצחה.
ובקשר לשיפור בעוד קבוצות- לצערי הרב מאוד, רועדות לי הוובוס ממה שיקרה פה אם לא יהיה שינוי מהותי בהפועל וחיפה בקרוב. השליטה של מכבי בליגה היא הרבה מעבר לעונה טובה שהכל מתחבר בה. היא מתחילה להזכיר הבדלים מענף אחר- לא רק בתקציב אלא גם בגישה.
אין צידוק כלכלי לשלוש קבוצות בתקציבים כאלה פה ואם מיץ' (שהוא בעצמו בעלים שלא נראה כמותו בארץ מבחינת אורך הרוח, הגישה הסבלנית והכיסים) ימשיך באותו הקצב- אני אמצא עצמי מספר לילד שלי על הימים בהם הייתה פה תחרות אמיתי ולא היינו צריכים פיינל פור כדי שגם לאחרים יהיה צ'אנס.

yaron 8 בנובמבר 2013

מאחד המשחקים האחרונים של מכבי ת"א בכדורסל:
ציטוטים לא מדוייקים,
ארבל: "הפולני הזה, מה הוא עושה?"
פרשן: "הוא לא פולני, הוא איטלקי"
ארבל: "אבל הוא נראה כמו פולני"

שגיא 8 בנובמבר 2013

אתה באמת מצפה לערך מוסף מהפרשנים בארץ?
אתמול נמני אמר בדקה ה-85 שהגיע הזמן שמכבי תחזור לשחק עם 4 שחקנים בקו האחורי. הבעיה היא שמכבי עברה למערך הזה בערך בדקה ה-60….
ואחר כך בחדשות הספורט, המאמן הדגול אלון חזן, אמר ששיטת ה-3 בלמים של מכבי היא הגנתית. כי הוא רואה 3 בלמים, יש חושב שהוסיפו עוד בלם וזהו…השיטה הגנתית.
פשוט מביך.

תמיר 8 בנובמבר 2013

כנראה שחזן לא זוכר שבמשחק הטוב בקריירה שלו ואולי בכלל של הכדורגל הישראלי, (הניצחון 5-0 על אוסטריה) עלינו עם שלושה בלמים.

אדם בן דוד 8 בנובמבר 2013

אלון חזן, אבי נימני, ברקוביץ, אוחנה- חלק מהדור שגדל אצל מלך החלטורה שליימלה. אולי הדור הבא של הפרשנים ידבר אחרת.
לגבי הכדורסל- נדמה לי שהפרשן הוא אותו אחד שהסביר כי המוקה יותר אינטילגנטים מהשוקו, ואידך זיל גמור.

גיסנו 8 בנובמבר 2013

סימן וי על שחורים, סימן וי על אשכנזים, בעוד כמה חודשים הוא יזרוק משהו על מרוקאים וישלים את הסבב

אחד 8 בנובמבר 2013

אוי ואבוי
כאילו שהאוהדים הצהובים לא היו שחצנים מספיק עד עכשיו, פרנקפורט היו חייבים לעלות בהרכב חסר ולתת למכבי לנצח.

המלוח 8 בנובמבר 2013

איזה גבר אתה.

אחד 8 בנובמבר 2013

אם אין לך משהו חכם להגיד עדיף לא להגיד דבר

המלוח 8 בנובמבר 2013

צודק.
מעתה אשתדל להגיד רק דברים חכמים, למשל שפרנקפורט נתנה אתמול למכבי לנצח.

אחד 8 בנובמבר 2013

הם עלו בלי חלק משחקני ההרכב שלהם. אז כן,הם נתנו למכבי לנצח

אבישי 8 בנובמבר 2013

ה"הרכב" שלהם מדורג בתחתית הבונדסליגב ומציג רצף של 6 משחקים ללא ניצחון.

גיסנו 8 בנובמבר 2013

חשבתי לכתוב לך בדיוק את אותו המשפט

יואב 8 בנובמבר 2013

אחד,
גם מכבי עלתה בהרכב מישני. בלי גל, מהארן, ראדה, דור((((:

המלוח 8 בנובמבר 2013

תכלס. נתנו להם לנצח, הפראיירים פשוט לא יודעים לקחת.

אסף THE KOP 8 בנובמבר 2013

למה אתה מצפה מפרימו, קופמן, ברקוביץ, אופירע ושאר החרצופים ?

אני מצפה ליותר תובנות על המשחק מזרג של חמור מאשר אצל החבורה הפאתטית הזאת.

IDO 8 בנובמבר 2013

חחחח

אדם בן דוד 8 בנובמבר 2013

למה אתה חושב שאיציק זוהר ייתן יותר מהם, לא ברור.

המלוח 8 בנובמבר 2013

גדול

אריק 8 בנובמבר 2013

כל כך נכון! הבעיה הזאת כבר מושרשת בכל התקשורת (ראה נדב צנציפר – פשוט לא להאמין!)

משיח 8 בנובמבר 2013

אז לא הבנתי פריצה מרגיש מקופח או לא מרגיש מקופח שמישהו יברר עם המקורבים :)

yaron 8 בנובמבר 2013

סוזה עושה לכולנו בי"ס.
אני בטוח שהוא לא המציא את השיטה של שלושה בלמים ומגן שמאלי נוסף בקישור, אבל ההבנה שלו איך לפתור בעיות והביצוע מושלמים.
זה לא רק הרוטציה, אלא גם היכולת להפיק משחקנים את המקסימום בכמה עמדות. כשמכבי משחקת עם שלושה בלמים הוא מעביר את ייני לצד שמאל, והיכולת של ייני וכל חוליית ההגנה להסתגל לשינוי אפילו תוך כדי משחק דיי מדהימה.

באר שבעי 8 בנובמבר 2013

מכבי של סוזה גורמת לאוהדים של מכבי לראות את המשחק אחרת. ניגמר עידן השפיץ של הנעל. התחיל עידן של שחרגל, כדורגל של שחמט. לא מדובר ברוטציה אלא בהכנה אנליטית לכל משחק. לאוהדים של מכבי זה ברור ולראיה הם שותים את המידע במכביבול של יובל קליין בצימאון גדול. מכבי של סוזה מאתגרת את היריב וגם את האוהדים. אנשי הספורט בארץ הם אנשי האתמול כולם מבינים בשפיץ של הנעל. ההצלחה של מכבי תביא לשינוי גם בערוצי הספורט. השינוי תיכף מגיע או בלשון עממית – פרימו יחזור להגה.

יואב 8 בנובמבר 2013

באר שבעי,
תגובה אדירה. מסכים לכל פסיק.

תולעת 8 בנובמבר 2013

מצרטפת ליואב. כל מילה.

שרון לוינסון 8 בנובמבר 2013

מתי אנחנו רואים את הניתוח שלך למשחק?

ג'וני 8 בנובמבר 2013

השבוע ברצלונה ניצחה את מילאן הגדולה..מישהו ראה חגיגות והתלהבות? ממש לא וזה כי מדובר בקבוצה גדולה ומצליחה ומקצוענית שיודעת שיש עוד הרבה משחקים למטרה הסופית.

מכבי ת"א הוא מועדון קטן חסר מסורת וניסיון באירופה שגם מתנהג כזה ולכן מתלהבים וחוגגים ויוצאים מפורפורציה מכל ניצחון בגביע אירופה על קבוצות כמו פרנקפוקט ובורדו שאפילו ניקוסיה ניצחה אותה.

מועדון גדול נמדד לפי מסורת ,ניסיון ,קביעות באירופה הישגים וכ'ו ולא מאיזה הבלחה בודדת.
שהכדורגל הישראלי יפסיק להתלהב מכל הבלחה אולי יהיה אפשר לדבר בעתיד על התקדמות.
לא בושה ללמוד מהאח הגדול מהכדורסל שהשבוע מכבי ,הפועל וחיפה ניצחו באירופה ואף אחד לא יצאה מפורפורציה כי ככה מתנהגים מועדונים גדולים שיש להם מטרה.
מכבי ת"א בכדורגל מועדון חצי מקצועני שיודע שאין לו סיכוי להגיע רחוק באירופה בטח לא כל עונה ולכן הוא מנצל את 15 דקות התהילה כמו פליט ריאליטי מסכן שמחפש תשומת לב.
כתבי החצר של הכדורגל הישראלי גם מתנהגים כחובבניים כמו הענף עצמו כי אין להם אף פעם רגעי שמחה ולכן מנצלים את המדיה כדי לצאת מפורפורציה מאיזה משחק בית מוקדם כאילו שהקבוצה זכתה בגביע אירופה.

תורג׳י 8 בנובמבר 2013

מתוך וואלה:

החלוץ ראדה פריצה שנכנס כמחליף בדקה ה-79, סיפר למספר אוהדים שהמתינו לו בסיום שהוא עלה לשחק עם זריקה, בעקבות שבר ממנו הוא סובל בשבועות האחרונים, באחת מאצבעות כף רגלו. פריצה נשאל על ידי אחד האוהדים האם הוא מתוסכל או עצבני מכך שעלה שוב מהספסל והשיב בחיוך: "ממש לא, אני שמח להיות חלק מקבוצה מנצחת והכי חשוב לי שאנחנו ממשיכים להצליח פעם אחר פעם ולא משנה לי כמה דקות אני משחק".

אין ספק, ממורמר.

אהד 8 בנובמבר 2013

תרשה לי לא להסכים איתך. אנחנו מדברים המון פעמים כאילו פרשני ועיתונאי הכדורגל חושבים אותנו (האוהדים) לאינפנטילים ולמפגרים ועל כן לא משקיעים. ממש לא. הבעיה היא שזה מה שהם יכולים להציע!! תנו להם עד מחר לאסוף נתונים וסטטיסטיקות והם לא ידעו לנפק אמירה אחת משמעותית. זה לא שהם חושבים שאנחנו מפגרים, זה הם המפגרים (לפחות בכל הנוגע לכדורגל).
למשל, ראיתי את המשחק של ארסנל מול דורטמונד ושמעתי את "הפרשן" אוחנה. הבנאדם לא ידע להגיד משהו משמעותי פעם אחת (ובהסתמך על קריירת האימון שלו, זה מה שיש לו).
זו לא איזו קנוניה מתוחכמת שלהם, זה פשוט מה שיש להם להציע..

ג'וני 8 בנובמבר 2013

התקשורת מתייחסת רק לאוהדי הכדוורגל כטיפשים ואינפטילים שלא מבינים בספורט ולא לכל אוהדי הספורט כי התקשורת מבינה שאין בארץ כדורגל ולכן התקשורת מתעסקת בכל הזבל שמסביב לכדורגל כמו תכנית ריאליטי והאמת פה התקשורת לא אשמה שאוהדי הכדורגל האינפטילים בעצמם דורשים את אייל ברקוביץ העילג שיאמן את נבחרת ישראל שהוא מעולם לא אימן קבוצה ואפילו לא נבחרת נוער.

אהד 8 בנובמבר 2013

ולמרות זאת תכנית הדגל של הכדורסל "חמישיות" הייתה נדחית אימתי שהיה משחק כדורגל מקביל..

גיל מזימבבואה 8 בנובמבר 2013

הכי מדהים זה שעד עכשיו הפרשנים לא מבינים מה מכבי רצו (הם קראו לזה בכיינות כולל בוני…).
אם המשחק מול ב"ש היה נופל 3 ימים אחרי פרנקפורט לא היתה להם בעיה עם זה, מה שהפריע להם שזה נפל 3 לפני משחק חשוב באירופה ולא היתה שום בעיה להקדים אותו ביום.
בכל אירופה מתחשבים בקבוצות שמשתתפות במפעלים וידוע שאם קורה שם מצב כזה זה רק באמת כי אין ברירה.

D! בארץ הקודש 8 בנובמבר 2013

טוב, מישהו יודע איפה יש תקציר משחק כדי לראות איך זה נראה בטלויזיה?

המלוח 8 בנובמבר 2013

יש באתר של ספורט 1

D! בארץ הקודש 8 בנובמבר 2013

תודה. חיפשתי אתמול ולא מצאתי

גיסנו 8 בנובמבר 2013

התקצירים שלהם איומים.
כ״כ רציתי לשמוע איך זה היה עם מאיר איינשטיין בזמן אמת.

D! בארץ הקודש 8 בנובמבר 2013

איום זה מילה איומה לתאר את התקציר הזה. הם כאילו בזבזו כסף על להפוך אותו לגרוע.
אפילו התקציר שהם מפנים אליו ביוונית טוב יותר. וחוץ מזה מה כאב להם להעלות אותו באיכות גבוה. זה תופס להם רוחב פס?

גיסנו 8 בנובמבר 2013

הקריין בתקציר אפילו התחיל לתאר את המהלך שאחרי הגול השני של יצחקי בזמן שהיה עוד הילוך חוזר של המהלך, ולא טרחו להקליט את זה מחדש.

המלוח 9 בנובמבר 2013

http://www.videoslasher.com/video/C7ZV2855IR5S
איכות לא משהו, אבל מאיר איינשטיין.

המלוח 8 בנובמבר 2013

פוסט נהדר, תודה.
אני אישית רואה את רוב המשחקים (מלבד אלו שאני נוכח בהם כמובן)בסטרימינג. כבר יצא לי יותר מפעם לצפות במשחקים עם שידור אנגלי, גם בליגת העל (מוזר מאוד). אז אולי השדרן (שדרן או שדר?) מדבר על "פריקה", "מיצ'ה" וכו' אבל זה כל כך עדיף. פעם אחד גם נפלתי על שידור בלי שדרן ופרשן, רק שומעים את הקהל. גם לא רע.
לגבי המשחק אתמול- פשוט תענוג. עידוד מטורף ומשחק מטורף. האוהדים של פרנקפורט היו מדהימים. לא הבנתי מי זה היצחקי הזה שרץ כמו משוגע ונמצא בכל מקום, ומה הוא עשה לשמנמן המדושן והחביב שהיה כאן לפניו.

המלוח 8 בנובמבר 2013

*פעם אחת ולא אחד כמובן.

D! בארץ הקודש 8 בנובמבר 2013

לצערי השידורים שלא מישראל של המשחקים עדיין באיכות די נמוכה.

המלוח 9 בנובמבר 2013

לצערי השידורים שאני רואה, גם מישראל, לרוב באיכות לא משהו.
יש לך איזה טיפ?

IDO 8 בנובמבר 2013

גיל שלי – אין מה לשים ווליום בטלויזיה שרואים כדורגל באמת שלו בטח שלא בטלויזיה בעברית. תהנה הרבה יותר עם:
טניס – מוסיקת פאנק או NU JAZZ
כדורגל ישראלי – האוס מזרחי או טראנס
מרוצי אופנועים – האוס / טראנס
כדורגל אירופאי או נבחרות – האוס או סול
כדורסל – היפ הופ.

תגיד לי איך היה…

גיל שלי 8 בנובמבר 2013

היה גדול. הקהל הבין לפני העיתונאים שאפשר לסמוך על סוזה בעינים עצומות, ןנהנים מכל רגע

אסי 8 בנובמבר 2013

כל מילה!
ישראל שתמיד "התגאתה" בעובדה שאצלנו יודעים לדבר ולא לשחק באמת,
שיודעים לתרץ את ההפסדים במקום להגיע והראות יכולת על המגרש.

אז מה שקרה הוא שבתהליך כואב התדרדרה תקשורת הספורט והצליחה להתבסס לה עמוק יותר מתרבות הספורט עצמה.

ואז הגיע גולדהר…

חדש בשכונה 8 בנובמבר 2013

כל מי שחושב שפרנקפורט זלזלו במשחק אתמול לא מבין מה זה זלזול. אף קבוצה, בודאי לא גרמנית לא תזלזל כשהיא מושכת אחריה למסע קהל עצום כזה (ביחס למה שאפשר, 1500 איש זה עצום). גם כשהיה 3:0 הם נלחמו כשקבוצות אחרות היו נשברות. אז נכון, מתוך 10 משחקים במגרש נייטרלי מכבי מנצחת אותם אולי פעמיים, אבל זה לא ממעיט ממה שהיה אתמול-חוויה אירופית שלמה, שתי קבוצות שלא מפסיקות לרוץ, שני קהלים צבעוניים שלא מפסיקים לעודד שישה גולים בתהליך דרמטי, משחק ברמה הגבוהה ביותר של מספר שחקנים במכבי ובעיקר זהבי, בן הרוש, יצחקי, גרסיה.
תוסיפו לכל זה מי לא שיחק אתמול או שיחק מעט-אלברמן, ראדי, פריצה, מיכה שהם ארבעה מכוכבי האליפות של שנה שעברה ותבינו שחוזק הקבוצה הוא בכך שכמעט לכל אחד יש מחליף וכל עוד סוזה יחזיק את כולם מרוצים על ידי הרוטציה רק יטיב לקבוצה.

דגש 9 בנובמבר 2013

אנשים באיזשהו שלב ידרשו תשובות.

העובדה שעדיין מדברים על "רוטציה" כאילו הכל זה רק מטעמי עייפות, ושהרכב טוב צריך להיות בנוי מהשחקנים עם ה"מעמד" הכי טוב בקבוצה, במקום להסביר מה השיקולים של סוזה בבחירת השחקנים ומה שהוא מחפש בכל משחק מראה שהאנשים בתקשורת הכדורגל מפגרים בכמה עשורים אחרי ההתפתחויות.

אנשים יחפשו בסופו של דבר את מי שמבין למה איינבינדר פותח.

Comments closed