המקרה המוזר שקרה אתמול בבלומפילד

לפעמים האמונה עושה הכל

בדיוק לפני הקרן של מכבי פתח תקווה נזכרתי במשה סיני השחקן. בשנה בה גילי לנדאו ניצח את גמר הגביע עם היד שלו, משה סיני הבקיע גול מהקרן בעזרתו האדיבה של משה מרכוס, שוער מכבי באותה שנה. פתאום הזכרונות התעוררו לחיים, בעיטת קרן טובה הרבה פחות, הכניעה את חואן פבלו, באמצעות מאנה. שלוש דקות מאוחר יותר, גול יפהפה לחיבורים הלא נכונים. פתח תקווה הסתפקה עד לקרן בהתקפה מורכבת, שכללה בעיטות שוער שהגיעו לקבוצה הצהובה. מכבי לעומת זאת המציאו דרכים חדשות לפגוע בשוער מחמישה מטר, חוץ מאייבנינדר שהעדיף לפגוע במשקוף משישה עשר מטר, לפני שפספס את השער לגמרי מחמישה מטרים.

*

החילופים של סוזה אכן בלבלו את הצהובים, אך הלוגיקה מאחוריהם ברורה. מכבי טרם הכשירה בלם מחליף, וההכנסה של ריף פרץ ביתרון שני שערים נראתה הגיונית מאוד. כאשר שרן ייני בימין ומאנה בשמאל, מכבי לא היתה אמורה להסתכן מול פ"ת. הבעיה היתה שהשחקנים הופתעו מהחילוף, לא ידעו מה מצפים מהם, היו כמה שיחות בין מאנה לגרסיה, וברור היה שלא מובן אם מכבי חוזרת לקו של ארבעה מגנים או שלושה. עד שהתבררו סוגיות מהותיות אלה, פ"ת הצליחה לעבור את החצי עם הכדור ברגליה, וגרסיה הרחיק לקרן. המצחיק הוא, שגם בקרן פ"ת לא שלחה כמעט שחקנים לרחבה של מכבי, מסתבר שהצהובים הצליחו לעשות את העבודה עבור הכחולים בכוחות עצמם.

*

פרט לעשרים הדקות האחרונות, מכבי שיחקו כדורגל מצוין. כמות המצבים מול השער של צחי גיגי היתה מרשימה, ההתקפות שטפו יפה, הנעת הכדור היתה מצוינת. עדין יש את אלה בקהל שלא מקבלים את החלטותיו של סוזה לגבי ההרכב. הם תוהים על מאנה ומיטרוביץ, רוטנים בכל פעם שאלטמן נוגע בכדור (לדעתי הוא היה מצוין אתמול). זה קצת מעצבן לאבד שתי נקודות, אך אני חייב להודות שאני עדין לא רואה תסריט שבסוף העונה משהו יזכור את המתנה לסיני מאתמול. יפה שמשה סיני האמין שפ"ת יחזרו מהפיגור, אני חייב להודות שהאמונה שלו כנראה עשתה את שלה, מסתבר שכאשר מסתפקים באמונה, לא צריך לשלוח שחקנים להתקפה כדי להבקיע.

images

תרומת ישראל לתנועה האולימפית - כאב ראש פוליטי
צרות בכותרות

54 Comments

yaron 12 בנובמבר 2013

התיקו מוזר, וזה כדורגל, אבל מגיעות מחמאות לסיני על המשחק אתמול. זאת לא רק האמונה אלא גם ההבנה שמכבי פגיעה (אחרי החילופים והשער המצמק) והאומץ לשלוח ארבעה שחקנים למעלה בכל התקפה.

מתן גילור 12 בנובמבר 2013

כמו שירון אמר "התיקו מוזר". זה גם מוזר שמכבי פ"ת חוזרת מפיגור של 2 שערים בבלומפילד תוך כדי שהשוער של מכבי ת"א זורק כדור על שחקן הגנה שלו. זה גם מוזר שבית"ר י-ם לא רק שנותנת את משחקה הגרוע העונה, אלא ששחקניה, גם בפיגור, מחפשים בעיקר איך למזמז את הכדור וסתם להעביר את הזמן.
אני כופה על עצמי להאמין שכה נפלא הוא הכדורגל, רק כדי לא לשמוע מה ישראל כהן ואיתן טייב מסננים מתחת לשפם.
יודגש שלא – אני לא רומז לשום דבר, אז נא לא לייחס לי דבר שלא רמזתי לו.

וזה הסיכום שלי למשחק שלנו – http://bit.ly/1fy14Sy

אדם בן דוד 12 בנובמבר 2013

אין לי שום חיבה לאיתן טייב. האיש מייצג את הערב שבו איבדתי סופית את התמימות. אבל בניגוד למר כהן, האדון טייב וחבריו (מלבד מאיר כהן הספורטאי ההגון) פשוט רצו להפסיד. מר כהן, לכאורה, קיבל תשלום בעבור העיניין.
עכשיו אחרי שכתבתי על זה אני כבר לא יודע מה יותר גרוע.

אד הורטון 12 בנובמבר 2013

אתה בטוח שאתה לא מתבלבל עם איתן טיבי?

אד הורטון 12 בנובמבר 2013

סליחה- אני המבולבל…

גיסנו 12 בנובמבר 2013

בניגוד ל"מאמני יציע" שבדרך החוצה משער 7 טענו שצריך לפטר את סוזה כי הוא הורס את מכבי, אני חושב שסוזה טעה טעות של שאננות בגלל שהמשחק היה כ"כ חד צדדי.
זה טוב שריף פרץ נכנס, לא טוב שהוא נכנס במקום זהבי. לא טוב שדווקא אלטמן יצא בשביל בן חיים אחרי שהוא נכנס לעמדה של זהבי, וככה פתאום מצאת את עצמך ב 2-2 כשאתה חייב לתקוף ובשני האגפים יש לך שחקנים איטיים ומוגבלים התקפית כמו מאנה וייני. לא ברור לי מלכתחילה למה אם זהבי נפגע וצריך לצאת, ראדי לא נכנס מיידית במקומו.

זה משחק שני רצוף שמכבי שולטת לחלוטין במשחק ועדיין סופגת הרבה ומאבדת נקודות. צריך לעשות משהו עם ההחמצות האלה. עם אחוז ניצול מצבים דומה לזה שהיה נגד פרנקפורט מכבי מנצחת אתמול 9-0.

מיטרוביץ' ואייבינדר ביחד באמצע זה שילוב לא רע אבל מעט רך. כשבסוף פתח תקווה ניסתה להעיז הם חתכו את מרכז השדה כמו חמאה. עם אלברמן זה לא היה קורה.

הגול של דיא סבע היה יפה אבל ההגנה אשמה. כ"כ הרבה חופש לבעוט ממרחק כזה, אף שחקן לא צריך לקבל.

בכל מקרה נראה לי שסוזה הבין טוב מאוד את הטעות שהוא עשה וזה לא יקרה שוב. מקווה שישקיעו בפגרה בחואן פאבלו ויחזירו לו את הבטחון כי מה שקורה לו במשחקים האחרונים פשוט לא הגיוני. ראינו שמדובר בשוער מצויין.

ולגבי השופט – איום ונורא, שוב. ולא מדובר בשריקות "גדולות" (אם כי לפי מה שאומרים הוא חסך לנו עוד פנדל מתוצרת שרן ייני) אלא בניהול משחק מזעזע והרבה שריקות קטנות הזויות מיותרות, ואי שליפת כמה וכמה צהובים שהגיעו לשחקני פ"ת על עבירות שכבר נשרקו. וכמובן כל הפיאסקו בסוף עם בזבוזי הזמן. במיוחד שהוא חיכה 6 דקות ששחקן ש"נפצע" וכבר קם יעזוב את המגרש כי הוא קיבל טיפול, ובשניה שכף רגלו דרכה מחוץ לקו החוץ הוא מאשר לו להכנס חזרה.

מחכה לראות את השופט הראשון שיעיז לשלוף צהוב על התחזות לשחקן שעומד כמו גדול, וברגע שהקבוצה שלו מאבדת כדור לפתע "מותח שריר" ונשכב על הדשא לקבלת טיפול.

גיא זהר 12 בנובמבר 2013

שם השוער של מכבי פ"ת צחי גיגי

ABC 12 בנובמבר 2013

בעונת 93-94, מכבי הייתה אחרי אליפות דורסנית שבאה אחרי בצורת של 13 שנה. היא הייתה המועמדת הברורה לאליפות שניה.
בית"ר ירושלים הייתה עולה חדשה, עם אלי אוחנה שחזר שנה קודם מבלגיה.
בית"ר לקחה אליפות.
סיפור ב"ש השנה מזכיר לא מעט את בית"ר של אותה שנה. ברדה בתפקיד אוחנה.
אם מכבי תנמנם, הנגב יתעורר (או הפועל ת"א) ומכבי תאבד אליפות.

איציק 12 בנובמבר 2013

זו היתה תגובה אופטימית או פסימיט?
:-)

ABC 12 בנובמבר 2013

פסימית.

מכבי תל אבי 12 בנובמבר 2013

תיקון- היה בעונת 92-93 . 93-94 היה עונת השיא של חיפה ללא הפסד שהתחילה ב 10 ניצחונות רצופים של מכבי תל אביב

מתן גילור 12 בנובמבר 2013

11 ניצחונות רצופים. שיא לשיא ששוחזר מספר פעמים.

מכבי תל אבי 12 בנובמבר 2013

ונעצרה ב 1:1 מגד מכבי חיפה …

ABC 12 בנובמבר 2013

צודק (למעט ה 10). תודה.

ניר 13 בנובמבר 2013

זה קורה ללא מעט קבוצות, וזה קרה גם למכבי חיפה. בעיניי מכבי חיפה הכי טובה שראיתי בשנים האחרונות היתה זו ששום הוביל לליגת האלופות וסיימה עם 7 נקודות אחרי נצחון על מנצ'סטר יונייטד, אלא שהקבוצה הזו סיימה בליגה רק במקום השני בגלל הגנה גרועה. שנה אחר כך רוני לוי שיפר את זה, אבל הקבוצה היתה פחות טובה כבר.

בקיצור, השאננות הזו לפעמים מובילה לאובדן אליפות, ומעבר לזה, בינתיים קבוצות פחדו לאיים על ההגנה של מכבי תל אביב, שנראתה לי רעועה כבר מאז תחילת העונה. עכשיו רואים את זה גם בפועל.

עידו 12 בנובמבר 2013

למכבי יתרון ברור על הליגה – אבל האליפות לא בכיס. איבודי נקודות כאלה עוד יעלו ביוקר.
מכבי צריכה להתרגל לעובדה שהמשחק שלה נמשך 80 דקות. היא לא תצליח לשחק בליגה הזו את ה10 דקות האחרונות, פשוט כי כולם נופלים. לדעתי זה גם מה שהרתיח את ייני אתמול. פעם פעמיים זה נסבל, לאורך זמן זה מעצבן ממש.
עם כל ה"אירופה" במכבי תל אביב, ברמת הניהול והמתקנים – השחקנים עדיין לא שם. משחק גדול באירופה מחזיר את מכבי לא בפוקוס לליגת העל, והיא מחמיצה ברשלנות אינסוף מצבים.
מחכה ליום שאלטמן/מרגוליס ימצאו את הרשת. אולי יפתח להם הסכר.
לא מבין מה טב"ח עושה בקבוצה הזו. הוא נכנס וחטפנו שני גולים. אני מאשים אותו, איכשהו.

אהוד 12 בנובמבר 2013

מה בדיוק חדש בזה? קבוצות קטנות מבזבזות זמן, ולא רק קטנות. מכבי ת"א הייתה עושה את זה מול מכבי חיפה במשך שנים עוד עונה שעברה. זה לא איזו קונספירציה נגד מכבי ת"א. השיפוט בארץ מגוחך, ופשוט עוזר למי שבא להרוס משחק

אד הורטון 12 בנובמבר 2013

ביום חמישי היתה דוגמה יפה לזה שאפשר גם אחרת. דווקא בעשר הדקות האחרונות מכבי התעוררה ופשוט הניעה את הכדור נכון למקומות שסייעו לה לבזבז זמן בלי להיזקק לנפילות המגוחכות האלה על הרצפה ובסוף עוד באה כתוצאה מזה על שכרה עם הפנדל. מסכים לגמרי שצריך להוציא צהובים על התחזויות כולו או לפחות לא לאפשר חזרה של שחקן שמתפתל ככה במשך כמה דקות טובות

עידו 12 בנובמבר 2013

לא אמרתי שחדש. אמרתי מעצבן. מתסכל לראות את זה, ומתסכל את השחקנים להתמודד עם זה. אני לא מאשים את הקבוצות האחרות.
מכבי צריכה "להרוג" את המשחקים האלה קודם, שלא כל הלחץ יפול על הדקות האלה.

JOSH 12 בנובמבר 2013

יש לבזבז זמן, ויש לשכב על הדשא ולביים פציעה.

תולעת 12 בנובמבר 2013

איזה 80 דקות, באשדוד שיחקו 50 דקות נטו ומול רמה"ש 46. אקח הימור שגם אתמול לא הרבה יותר.

גיסנו 12 בנובמבר 2013

הכוונה היא שבמשחקים צמודים, החל מהדקה ה 75-80 ישחקו אולי דקה וחצי נטו בגלל "פציעות".

תולעת 12 בנובמבר 2013

6 דקות נטו מהגול השני של פ"ת ועד הסיום

ליאור 12 בנובמבר 2013

גיל, אתה צודק לגמרי!!
גם אני נכחתי אתמול במשחק וראיתי איך שחקני ההגנה מביטים לעבר סוזה בחוסר הבנה לגבי המיקוםהתפקיד שהם מתבקשים למלא לאחר הכניסה למשחק של ריף פרץ.

מלבד פאבלו שלפי דעתי לא משדרג את מכבי ואפילו גרוע מכך הוא מחליש אותה, האשמה העיקרית במשחק נופלת על כל הצוות המקצועי בראשותו של סוזה ולא בגלל נושא הרוטציה או החילופים, אלא בגלל שהפעם לא למדו את הקבוצה היריבה בכלל ואת פדרו גלבאן בפרט.

אם מישהו בצוות (סקאוטינג??) היה מודע לבעיטה המעולה של גלבאן במיוחד במצבים הנייחים אז השוער וההגנה היו מתכוננים יותר טוב לבעיטת הקרן שהסתייימה בגול, וכמובן גם לבעיטה החופשית (ליד הקרן) שבמזל לא נכנסה ופגעה בקורה.

אזי 12 בנובמבר 2013

מעולה.

מכבי שיכללה אתמול את יכולת אי-ההבקעה לדרגת אומנות.
אם מכבי היתה מבקיעה את המצבים המצויינים שלה באחוזים טיפה יותר נורמאלים, הטעויות בהגנה היו חסרות משמעות.

בזמן החילוף של פרץ הנחתי שהוא חילוף שסוזה הגיע איתו מהבית, אבל הבלבול בהגנה מוכיח שזה כנראה היה אילתור של רגע.

הפאדיחה הגדולה בשער העצמי היתה שחצי בלומפילד ידע שגלבאן בועט לשער, רק חואן פאבלו לא ידע. לא יודע של מי הפאדיחה, אבל היתה שם חתיכת פאדיחה.
בכלל הביטחון שלו כרגע נמצא ברצפה. תקפה אחרי השער השני נבעט כדור שהיה עובר 5 מטר מהקורה. חואן פאבלו החליט להדוף אותו לקרן. הוא היה היסטרי.

אלטמן לא מספיק תכליתי לדעתי. העניין הוא שהוא לא שחקן שמכבי תרוויח ממנו רווח עתידי, הוא מושאל.
אין לי ספק שכשמיכה כשיר, אין שום סיבה, הרכב או מערך שמיכה לא צריך לעלות לפניו.

דאבור ממש השתפר לעומת העונה שעברה (שגם בה הוא היה טוב מספיק). הוא מוביל כדור, שומר עליו, מוסר נכון.
אם רק לא היה מפספס את הכדור המושלם שמיטרוביץ' שלח לו א-לה צ'אבי…

בכל מקרה, מכבי היתה הרבה יותר טובה מפתח תקווה. היא גם היתה יותר טובה מבאר שבע. דברים כאלה לא צריכים לקרות.
ההגנה התרככה בשבועות האחרונים, ואני מניח שסוזה יתן על זה את הדעת.

אני גם קצת מרוצה שייני קיבל אדום על דיבורים. שילחמו. שיצעקו קצת.
הפגרה באה בזמן.
ממשיכים למשחק הבא.

תולעת 12 בנובמבר 2013

גם על מיכה אמרו שהוא לא תכליתי. ההבדל המרכזי בינו ובין אלטמן הוא היכולת לעבור שחקן בדריבל. עוד לא סיימתי לראות את המשחק במלואו, אבל למיטב זכרוני אלטמן עבר שחקן בדריבל רק פעם אחת בכל המשחק.
לגבי הכנסתו של פרץ – 2:0 מול קבוצה שלא בעטה למסגרת עד אותה נקודה והאיום היחיד שלה היה בעיטה מ50 מטר של גלבאן, זה בהחלט הזמן להכניס אותו לשחק.
ובעניין חואן פאבלו, קצת יהיר בעיני להניח ששחקן עם כמעט 20 שנות ניסיון מאבד ביטחון בגלל יציאה לא מספיק טובה מול פרנקפורט. מה גם שרק השער הראשון של פרנקפורט נבע משוערות לא טובה – היתר מחוסר מזל וטעויות של אחרים (את הבעיטה של גלבאן הוא הדף
הטעות היתה של מאנה). ודבר אחרון: במחזור ה-11 של העונה שעברה מכבי, לחוצה אחרי שני הפסדים (אחד מהם בגלל כדור רוחב שאניימה יכול היה לצאת אליו), מגיעה לרמה"ש ויכולת חלשה של אניימה נשכחת רק בזכות יכולת איומה של גל ניר. בכלל, בעונה שעברה, לא היה אף משחק שבו אניימה "הביא נקודות". אז בינתיים ב-9 משחקים גם ח"פ לא.

גיסנו 12 בנובמבר 2013

קצת חולק עליך.

אלטמן הראה במשחקים הראשונים של העונה (טרם הטירונות) שיש לו יכולת לעבור שחקנים בכדרור, למה הוא לא עושה את זה יותר אני לא יודע. כמו שכתבתי בתגובה אחרת היה נראה לי אתמול שיש לו חשש ו/או הוראה טקטית לא לפרוץ יותר על הקו, בכדרור או בריצה לשטח פנוי. מסכים שעדיין מיכה עדיף עליו.

הבעיה שלי עם החילוף של פרץ היא לא עצם הכנסתו של פרץ. אם כבר אז זה נראה כמו המשחק המושלם לתת לו להריח קצת את הדשא. הבעיה היא שהוא הוכנס במקום זהבי. זהבי נפצע – תכניס את ראדי. או את אלברמן אם אתה מעדיף לחזק את האמצע ולהרגיע את המשחק. אבל החילוף הזה יצר כ"כ הרבה בלבול, שעד שהשחקנים הבינו מי עומד איפה כבר היה 2-2. ואז אם כבר בן חיים נכנס – לא במקום אלטמן. אלטמן נכנס לאמצע ונראה מאוד פעלתן, כשהוא יצא נשארת עם בן חיים כסוג של עושה משחק, והוא ממש לא. ויותר גרוע מזה – נשארת עם שני שחקנים מוגבלים פיזית וטכנית באגפים, כשהשמאלי מביניהם כבר גמור מעייפות. הנחמה היחידה היא שסוזה מבין שעשה טעות ומה בדיוק היא הייתה, כך שאני בספק שנראה דבר כזה קורה שוב.

ולגבי ח"פ – לא יודע אם זו שאלה של בטחון (למרות שמול פרנקפורט במחצית השנייה הוא נראה בפאניקה טוטאלית), אבל שוער שעומד 2 מטר מחוץ לשער בקרן ולא שם שחקן בקורה הקרובה – זו טעות קשה מאוד. הוא אמנם הצליח לזנק ולהגיע לכדור בזמן, אבל מאנה עמד איפה שחואן פאבלו אמר לו לעמוד לפני הבעיטה. זה שהכדור פגע בו זה חוסר מזל ולא טעות.

התיקו הזה מרגיז הרבה יותר מההפסד לב"ש כי אלה שני משחקים רצופים שמכבי טוחנת את היריבה שלה על הדשא ובסוף בגלל החמצות וטעויות בהגנה היא מאבדת נקודות.

תולעת 12 בנובמבר 2013

נשאר חלוקים. אלטמן פיזי, מהיר ועומד נכון על המגרש (ובכל זה טוב ממיכה), אבל דריבליסט בינוני ומוסר פחות טוב ממיכה. לתפקיד המגן/קשר הימני ב 3-4-3 של מכבי הוא מתאים ומיכה לא ולכן בשיטה הזו הם לא באמת מתחרים בהרכב.
ההכנסה של פרץ דווקא במקום זהבי הייתה באמת תמוהה, אבל אין לזה קשר לשערים ששניהם הגיעו מכלום. מכבי המשיכה להיות טובה יותר גם אחרי שייני עבר לשחק קשר/מגן ימני ופרץ בלם.
לגבי ח"פ – זו בחירה לגיטימית של שוער לא להעמיד שחקן בקורה ובכלל אפשר לראות במשחקים שח"פ מעדיף את ההגנה דוחפת את ההתקפה רחוק. הכדור של גלבאן היה מסובב מאד ונמוך וח"פ לא יכול לתפוס אותו ולכן הדף – לא לרגלי היריב ולא למרכז הרחבה. מאנה היה איטי בתגובות שלו ושחקן עירני יותר היה מעיף את הכדור לקרן. ובעניין הביטחון שלו – אני אניח שאם החברים שלו על המגרש ממשיכים לסמוך עליו בפסים קצרים בסיטואציות מסוכנות או ביציאות לכדורים מחוץ ל-16, כנראה שהם לא מרגישים ממנו היסטריה או חוסר ביטחון וזו בעיני אינדיקציה טובה יותר להימורים שלנו לגבי מצבו המנטלי של ח"פ.
ההדיפה שאתה מתייחס אליה, אזי, הייתה מבעיטה מפתיעה בזמן שח"פ עמד יחסית רחוק מהשער ולא רצה לקחת סיכונים. אם התוצאה הייתה עדיין 2:0 כך גם היינו מתייחסים אליה.

תומר חרוב 12 בנובמבר 2013

לא יודע אם כמה אפשר לבנות על זה אבל שגיא כהן אמר שאצל אוטמאר היצפלד לא שמים שחקן על הקורה בקרנות כי זה מבזבז שחקן שיכול להיות בשדה וסוזה התאמן אצל היצפלד בדורטמונד ויש בזה היגיון כי בעיטה מהקרן יכולה להיכנס פעם בעונה (ועדיין ערן לוי בועט את כל הקרנות שלו לשער) והסיכון הוא יותר מתוך הרחבה. וכך או כך, מה יכול לעשות השוער אם הוא הודף את הכדור וזה פוגע בשחקן?

גיסנו 12 בנובמבר 2013

לגבי מיכה או אלטמן קשה לקבוע, כי סוזה התחיל לעלות במערך הזה כבר מהפתיחה ולאורך משחקים שלמים רק אחרי שמיכה נפצע. האינדיקציה היחידה (בערך) היא כשמיכה החליף את יואב זיו נגד באזל, ושם הוא דווקא תפקד טוב מאוד.

השער הראשון אמנם בא ממצב נייח, אבל הגיע כשכל ההגנה עוד הייתה מבולבלת מהשינויים, לדעתי יש לזה קשר. אני לא זוכר מה המהלך שהוביל לקרן הזו.
בשער השני סבע נשאר לבד לגמרי וליותר משתי שניות. היה לו המון זמן להכין את עצמו לבעיטה. זה שיצא לו טיל של פעם בעונה (סביר להניח) זה לא אשמת אף אחד. זה שהוא נשאר כ"כ פנוי 20 מטר מהשער כדי שיהיה לו המון סיכוי לשחרר בעיטה כזו זו טעות של ההגנה, שלדעתי נובעת עדיין מכל ההמולה שאחרי השינויים ואחרי השער שבא מכלום.

עניין הבטחון של ח"פ מתבטא בסופו של דבר בהרגשה שלנו הרבה יותר מכל דבר אחר. לי זה מרגיש שהוא משדר לחץ בכדורי גובה במשחקים האחרונים. משחק הרגל שלו נשאר בטוח, לפעמים מדי.

מכבי אולי שלטה יותר אבל הייתה הרבה פחות מסוכנת כשייני שיחק קשר ימני. חשבתי בהתחלה שסוזה עשה את זה כדי להחליף אותו כמה דקות אח"כ, והצטערתי לראות שהוא החליף את אלטמן אחרי שזה נכנס לאמצע לעמדה של זהבי.

אריק 12 בנובמבר 2013

תולעת, קצת איכזבת. להגיד שהטעות של מאנה לאחר שח"פ הדף עליו את הכדור זה טעות. הכדור נעדף לגופו של מאנה שלא היה יכול לעשות דבר.

תומר חרוב 12 בנובמבר 2013

לא טעות של אף אחד, חוסר מזל. גם זה קורה בכדורגל.

אריק 12 בנובמבר 2013

טעות בהחלט! לא כזאת שצריכה לעשות הרבה רעש, אבל בניתוח של הגול הוא קרה בגלל הדיפה רעה לגוף המגן. קורה.

אזי 12 בנובמבר 2013

אני לא נכנס בכלל לויכוח מי מבניהם יותר טוב (אני מניח שלכל אחד יד חוזקות וחולשות אחר, אין אחד שיותר טוב באופן מובהק)
אני מדבר על זה שגם מיכה וגם אלטמן הם שחקנים שצריכים דקות משחק כדי להתחדד. ורק מאחד מהם נרוויח על הדקות האלה בעתיד – וזה מיכה.

בקשר לחואן פאבלו.
אני לא מכיר את 20 שנות הניסיון שלו. אני כן יודע שהשנה, בכל המשחקים שלא ספגנו, כמעט ולא בעטו לו לשער. ההגנה כיסתה אותו בצורה מושלמת. החוזקות שלו נראו בעיקר ביכולת שלו לכוון את הההגנה.

בשער, אני לא יודע אם הטעות היא של מאנה. אני יודע שאם חואן פאבלו היה יודע שגלבאן בועט לשער מקרנות, הוא היה פשוט קולט את הכדור. אני לא בטוח שזה באשמתו שהוא לא ידע, אבל הוא לא ידע.

ואם הצלחת להבין על איזו הדיפה לקרן אני מדבר, אין שום דרך שתוכלי לשכנע אותי שזה לא נבע מאיבוד בטחון.

גיסנו 12 בנובמבר 2013

מסכים איתך לגבי דאבור. ירד אחורה והראה שהוא יודע גם לקחת כדור לנהל משחק, המסירה שלו לבן חיים הייתה מדהימה, אבל כמובן שבן חיים היה חייב להרוס את זה. לבד מול שוער והשחקן הכי מהיר בארץ הצליח לחכות מספיק זמן עד שהבלמים הגיעו לקחת לו את הכדור.

אני לא יודע אם זה הוראות של סוזה או חשש של אלטמן עצמו, אבל המון פעמים היה לו המון שטח לרוץ והוא נתקע מאחורה במקום לפתוח את האגף. וכמובן חוסר תכליתיות שמזכיר לי קצת את מיכה בתחילת דרכו.

לא יודע מה קרה אתמול ש 85% מהבעיטות של מכבי הלכו בדיוק לאמצע השער או פשוט לאיפה שהשוער עמד באותו רגע. בעיטות של יצחקי וזהבי בימין ובשמאל, נגיחות של יצחקי….וההחמצה המזעזעת של של פריצה במחצית הראשונה. כנראה שאסור לו לגעת בכדור לפני שהוא בועט לשער, כל הגולים שלו מאז שהגיע בינואר האחרון היו בנגיעה.

אבל זה מדאיג אותי יותר מהטעויות בהגנה. משחק כמו אתמול על אף השטויות בהגנה צריך להגמר ב 5-2 למכבי ולא בתיקו 2.

עידו 12 בנובמבר 2013

אני חושב ששני המשחקים האחרונים בליגה הם תוצאה של עייפות פיסית ומנטליות בעייתית. ההגנה שלנו לא הוחלפה מתחילת העונה כמעט, והעייפות נותנת אותותיה. נוסף לזה הקבוצה לא עושה את המעבר לליגה בצורה סבירה.
השילוב של פרץ בהקשר הזה מצוין. בלם שעוד לא שיחק, רעב. חייבים לשלב אותו לקראת המשך הליגה.
אבל עדיין לא ברור לי איפה הוא שיחק אחרי שהוא נכנס.
על המגרש היו גארסיה, טיבי ייני ומאנה. 4 שחקני הגנה. אני חושב שהכוונה היתה להעביר את ייני שמאלה ואת מאנה לקישור, אבל זה לא נראה ככה. פשוט נוצר בלאגן שסוזה לא הגיב אליו עד שהיה מאוחר מדי.

תולעת 12 בנובמבר 2013

המערך נשאר 3-4-3 גם אחרי החילוף. פרץ נכנס לשחק כבלם ימני (במקום טיבי), טיבי עבר לשחק כבלם שמאלי (במקום ייני), ייני עבר לשחק כקשר ימני (במקום אלטמן), אלטמן עבר לשחק כחלוץ שמאלי (במקום זהבי).

יואב 12 בנובמבר 2013

1-לסוזה היתה הזדמנות אתמול לבדוק את אלטמן בתפקיד זהבי. גם אני סבור שזאת עמדה טבעית לו יותר. כמובן שהוא עדיין לא בשל לה.
2-לא היה שום זילזול ברמת הכדורגל, המחוייבות והעבודה הקשה.
משחק רגיל במחוזותינו שקיבל טוויסט לא צפוי משום מקום. מכבי היתה קרובה יותר לשלישי מאשר פתח תקווה לראשון.
סוזה, ברוב אצילותו מיד לקח עליו את האחריות לחוסר האיזון(בזמן אמת אמרתי לחבר שהחילופים האלה מוקדמים מידי ואם כבר חילופים, למה לא לחזור לארבע בהגנה כמו שהוא תמיד נוהג ביתרון על מנת לייבש את המשחק סופית).
אבל בסוף זה משחק של שחקנים וטעויות וגם עם הנוער היו מחליפים את כל ההרכב לעשרים דקות אחרונות , סביר להניח שמכבי היתה מנצחת לולא הליייפ ליין שהם לפתע קיבלו מקרן לא מסוכנת.
3-ובכל הרעש וההמולה חשוב לזכור-אלברמן יגיע פרש לאיזור ינואר. אין חשוב מזה.
4-הדומיננטיות הכל כך מוחלטת של מכבי מול כל יריבה בליגה היא מהמוחלטות שיצא לי לראות כאן.חתול ועכבר כבר משלב החימום.

יויו 12 בנובמבר 2013

דווקא במשחקים שבהם זהבי לא משחק, הייתי רוצה לראות את מיכה בעמדה שלו. הרבה יותר מתאים מאלטמן.

עדי 12 בנובמבר 2013

עושים עוול לעומרי אלטמן כשמציבים אותו בתפקיד הזה, הוא יבוא לידי ביטוי יותר כקשר צד שמאל או באמצע (במקום יצחקי/זהבי). העוול הוא גם כלפי ראדי שמיובש על הספסל ויכול להתאים בצד ימין.
בכל מקרה הסיכום שלי:
http://maccabi-tlv-pro.blogspot.co.il/2013/11/blog-post_3433.html

רניב 12 בנובמבר 2013

אני רק רוצה לחזור על מה שאמר פה מישהו למעלה שככה מפסידים אליפות. לא מספיק להיות הקבוצה הכי טובה עם הסגל הכי טוב. צריך לקחת את הנקודות במשחקים האלה. מכבי עם קלינגר כמאמןם הייתה נחותה מחיפה משמעותית ולקחה אליפות. בינתיים ביותר מידי משחקים שמכבי שולטת, משחקת טוב ולא מנצחת. באר שבע ירוצו חזק עד הסוף. רביעיה בסחנין זה לא צחוק. לא הרבה קבוצות עשו את זה.

לשערים באשמת חואן פאבלו יהיה אפקט מצטבר. זה משפיע לרעה על כל ההגנה ונותן בטחון לקבוצות שמנגד.

גם לסוזה עלה כבר הסוזה לראש כאשר לא החליף את זהבי בראדי או אלברמן.

בקיצור, האליפות לא תוכרע לפני אפריל.

טומי 12 בנובמבר 2013

חברה תפנימו מכבי הפכה למכבי זהבי תל אביב מרגע שיצא כל האוויר יצא בדיוק כמו מקרה באזל
תקוו שיהיה בריא כי בלעדיו העסק נראה הרבה פחות זוהר

תומאס נוימן 12 בנובמבר 2013

האמת שהם הגיעו להזדמנויות גם אחרי שהוא יצא, והיו צריכים לכבוש. אבל באופן כללי קל מאוד להבחין שמשהו לא שוטף במשחק של מכבי כשזהבי לא משחק (בלי קשר לשאלה אם כובשים או לא, ועד היום לא כבשה כשהוא לא שיחק). אין לזה פתרון, פרט לתרגול משחק באימונים של 11 ללא זהבי, וניסיון ליישם את זה מחצית פה מחצית שם במשחקים "פחות חשובים" או "פחות מסוכנים" (לדוגמא הניסיון שלא צלח יפה במחצית הראשונה מול רמת השרון)

גיל מזימבבואה 12 בנובמבר 2013

הדבר הכי מוזר אתמול היה שגם בחדשות וגם ביציע מנתחים את המשחק הזה בשיא הרצינות, היחידי שהכניס קצת פרופורציות היה בוני.
חוץ מזה הדביקו לסוזה סטיגמות של רוטציה אבל גם חיפה וגם הפועל שיתפו עד היום יותר שחקנים ממכבי.
בכלל מה יש לברקוביץ' נגד הזרים??? (אם מכבי מאבדים את האליפות סוזה אשם, ואם הם לוקחים אליפות זה בזכות השחקנים).

עידו 12 בנובמבר 2013

ברקוביץ', כמו הרבה פרשנים אחרים, חורץ את הדין במחזור הראשון ומבלה את יתר העונה בלגונן על הפרשנות שלו.
היחידי שלא עושה את זה הוא אוחנה, שעסוק מדי בלא להגיד כלום. הוא ממש יוצא מגדרו כדי לסייג את כל מה שהוא אומר.

בקשר לזהבי – לדעתי צריך להכשיר לו מחליף על העמדה. ראדי/מיכה/אלטמן. כל אחד מהם יכול וצריך לקבל צ'אנס באמצע, כשאישית לדעתי מיכה צריך לעשות את זה, מתוך ראיה קדימה.

אר 13 בנובמבר 2013

אין שום בעיה עם רוטציה. מה שטוב לפרגסון יכול לעבוד גם במכבי. המבקרים בגדולים של הרוטציה הם שחקני עבר שקבוצתיות וכבוד למסגרת אף פעם לא היה החלק החזק שלהם. למכבי יש תכנית ברורה להתקדם באירופה ולקחת אליפות בארץ. לא חייבים לקחת אליפות כבר בינואר. כשהרוטציה תזרום עד הסוף ושחקנים יפנימו את התפקיד שלהם, נראה שלמכבי יש סגל מספיק עמוק להתמודד יפה בשתי המסגרות.

שביעיסט 12 בנובמבר 2013

למי שמעוניין, הנה הזווית שלי למה שקרה אתמול בבלומפילד:

http://shviist.com

מוזמנים לקרוא ולהגיב.

חדש בשכונה 12 בנובמבר 2013

אהבתי את החלק הראשון. מסכים לגבי אלברמן, לא כל כך מסכים שמיטרוביץ בינוני. אבל בחיאת, שביעיסט, זה מה שאתה עושה במקום שיעורי בית?

שביעיסט 12 בנובמבר 2013

השם נובע מהעובדה שאני מנוי בשער 7:)

חדש בשכונה 12 בנובמבר 2013

סורי, איך לא חשבתי על זה, גם אני מנוי שם.

גיל שלי 12 בנובמבר 2013

גם אני

יואב 12 בנובמבר 2013

גם אני.

חדש בשכונה 12 בנובמבר 2013

כמה דברים:
משחק של מכבי שעל המגרש נמצאים גלבאן ומחד ושי שיטרית מאידך, משהו רע צפוי לקרות בו. ולא שאני מאשים את שי שיטרית בהפסד, משהו בהתנהלות שלו מעצבן את הקהל והשחקנים. גלבאן זה נאכס ידוע…
התלות בזהבי – כן, כרגע זה נראה שאין לו מחליף כלל, אני מאמין שכאשר ישוב דור מיכה, חלק מהתפקיד של זהבי כיוצר יעבור למיכה כי יש לו סגנון שאין לאף אחד אחר בקבוצה, בא לקבל כדור ועושה פנתריישן, מושך שחקנים ומשחרר כדור לעמדות טובות. לזהבי יש יתרון גדול בחיפוש השער אבל יש מקום לשניהם או למיכה כתחליף מנוחה וכפליימייקר נוסף נגד קבוצות מסתגרות.
הפגרה באה לנו בזמן ותודה לנבחרת שלא עלתה לפליי אוף ברזיל 2014, כי אז שחקנינו היו נשחקים עד דק…
כמי שישב אתמול בשער 7, שוב היו קללות וירידות על סוזה, אלטמן, מיטרוביץ ואפילו ״פריצה לא יודע להבקיע״…כדאי להישאר סבלניים.
אחרית דבר-משחקי תיקו מרגיזים עם מכבי פתח תקוה יכולים להוות סימן לאליפות בהתהוות. שנה שעברה חריגה מהסיבה שפתח תקוה לא היתה פה…שנת 2003-שלושה או ארבעה משחקים לסיום העונה, הובלנו בכמה נקודות, דגו כבר היה פצוע וקלינגר עוד ניסה את כוחו בלי נמני. יצא אפס אפס בבלומפילד שקרב את חיפה אלינו. בדאבל של תשעים ושש אני לא כ״כ זוכר אבל בתשעים וחמש באליפות הברומרים, שני מחזורים לפני הסיום הם הוציאו מאיתנו תיקו שתיים ברמת גן ושוב גרמו למתח נוראי עד המחזור האחרון. אולי גם השנה…

ילדיסקו 12 בנובמבר 2013

תענוג אמיתי לקרוא אותך גיל, מוצ'ו גראסיאס.

לסיפור המוזר בבלומפילד היו מספר חלקים,

החלק הראשון כבר החל עם פירסום ההרכב,
בשם הרוטציה זכה קייזר סוזה לחסינות מפני ביקורת כירורגית,
איכשהוא התוצאות ברובן היו הגיוניות עם נטיה לסנסציוניות חיובית הקהו עבורו את הסכינים.
אולם אחרי אתמול כשהודה בעצמו בבילבול שגרם לקבוצה, אותו בילבול המתואר עי מספר קוראים. הגיע הזמן לחדד שפיצים, מה יש,

חלק ראשון של הסיפור, מדוע לכל השדים והרוחות ברק לוי או אפילו השבדי בלונדי מה שמו לא פתחו ? אחרי שני המשחקים מול בש ופרנקפורט שהיו תצוגות שוער כה מבישות שלא משנה כבר מה היה קודם (ואישית חולק אני קשות על זה שחואן היה טוב קודם ואפס השערים ראיה, אני לא זוכר שום משחק שהוא הביא במו ידיו, ההגנה פשוט היתה בטון, רגע לפני שהנעליים הצהובות של טיבי התבררו כתוצרת סין ושירן ייני נראה כמו שקית חרא לשעבר כבר חודש) ועזבו אותי באמאשלכם משוער צריך בטחון ואסור להעיף את התחת שלו לספסל…
רוטציה בטוסיק של סוזה. זה פישול מדרגה ראשונה שישים את אוברוב יותר טוב, בעשרים דקות האחרונות בשיא הלחץ מול הגרמנים רחבת החמש היתה שטח קרב עויין, הוא לא לקח שום כדור וכל כדור ששרק לרוחבה נראה כאילו עובר דרכו לצד השני, הבנדאם 'שקוף', אני עוקב אחריו זה מזמן ביציאות בגובה, אנשים.. הוא ממש רע, אבל ממש, אבא שלי מתגעגע לאניימה בגלל המסירות מחוף לחוף וההיפך מהן שיש לחואן, לדעתי חואן זה בלוף, וההגנה היא המזל הכי גדול שלו. הגולבדיחה שלו ושל מאנה צריך להיות ברשימת הגולים המצחיקים של השבוע באירופה.
החלק השני של הסיפור,
זה החלק של האיש הכסוף עם השפם הקפריסאי, אחרי שתיים משתיים מאה אחוז מול הגרמנים ומשחק ומלחמה באמת יוצאת מהרגיל. נגד גיגי הוא כבר עשה שיא לדעתי, כמעט שבע בעיטת למסגרת, מצב רודף מצב, הוא דווקא נראה חד יצחקי, נראה כאילו זה היום שלו אבל למרות הכל גמר על אפס משבע.
עזבו אותכם מעוד תריסר וחצי החמצות מכל הצבעים והפרפרים. זה שלא הובלנו בדקה השישים שש אפס. חתום על האיש עם השפם.
החלק השלישי שייך למספרים, רגע לפני שטל בן חיים נכנס הראה הצג על 24 בעיטת לשער של מכבי מול 1 של הלוזונים. מגניב שגם אחרי הגול הראשון המספר נשאר אותו דבר אם מתיחסים למושא הסטטיסטיקה בצורה רובוטית.

ואחרי כל זה יש לי כמה נקודות שרציתי לציין,

שירן ייני לא שווה הרכב. בחייכם.. אני אפילו לא מצליח להבין את החוזה ומענק החתימה שקיבל. הוא לא כזה שחקן, מעולם לא היה, כל משחק שלו בנבחרת גורמת לי להרים גבה ושלאול מה הוא עושה שם? איך נהיה לו מזל כזה, הוא ממש לא שחקן בחייכם…פשוט מזל , והוכחה שצריך מזל בחיים, אשכנזי בן של זמר תדמית של ילד טוב, אני חושב שהוא היה צריך להיות עורך דין.

אני מתלבט אם מיטרוביץ באמת זה, יש לו משחקים הפוכים, אני אוהב את המסירות קדימה, הריצה האינסופית, החייתיות, הצורה בה הוא התחבר לקבוצה ולאוהדים למרות הרינונים האובייקטבים. אלברמן אומנם יותר גרזן אבל אין לו את המשחק קדימה, מיטרוביץ הבקיע במכבי יותר מאלברמן מאז שהגיע. אבל אז היה לו את המשחק החושך מול הגרמנים שם.

אייבינדר יהיה שחקן שחקן , רואים את זה, הרצינות והחריצות על המגרש, הוא רק צריך לאיים על השער קצת יותר ולעצור כדורים כמו שיקבל בדרך ל 3-0 שלא קרה, פוטנציאל גדול.

ומאנה, מה קורה עם סוזה, יואבי כבר עדיף, מסירה אחת גדולה מול סכנין לזהבי וזהו, הרי הימור די בטוח שהוא לא עובר את ינואר בתל אביב אז מדוע לא לתרגל מישהו אחר. בכל זאת מכבי פתח תקווה. בלי לזלז, אולי קצת כן. אתם מבינים אותי..
מאנה מאנה טו טו טוטוטו … די נו קייזר שחרר .

ולסיום, הגול של סבע לא הזכיר לכם פתאום מישהו ?
חבל לי על מושיקו , חוץ מזה אני מת עלינו.

Comments closed