ליאור תחבור כבר להלפרין

ליאור צריך לחתום בירושלים, לא כדי להוכיח למכבי, אלא כדי לשחק אצל גרינברג

ליאור אליהו משום מה זוכה ליחסי ציבור טובים בהרבה מיותם הלפרין. הרגשות הקשים של אוהדי מכבי כלפי יותם הלפרין, לא מופנים כלפי ליאור אליהו. ייתכן והכל בגלל הרבע האחרון מול חולון בהפסד שגמר לצביקה שרף את קריירת האימון. אך אם זה הסיפור, כיצד זה שהרגשות האלה לא שייכים לשרף?

*

ליאור אליהו יושב בבית כבר כמה חודשים, בדומה לגל מקל בעונה שעברה. מעניין אם יש מי שחושב שאליהו ניצל את הזמן כדי לסגל לעצמו ג'אמפ שוט נורמלי בשעה טובה, קליעה לשלוש שלא תגרום התקף לב מיידי למאמן, או שהזמן נוצל בעיקר ביללות על מר גורלו.

אם אליהו יחתום בירושלים, זה כנראה יהיה מהמניעים הלא נכונים, אך עדין ניתן לקבל את ההחלטה הנכונה גם ממניעים לא נכונים. אליהו רוצה להוכיח למכבי, שעשו טעות גדולה כאשר ויתרו עליו. מייקל היה ממציא לעצמו אנשים שהוא צריך להוכיח להם, כדי לשפר בעוד קצת את משחקו, אך אני כלל לא בטוח שאליהו בנוי מחומרים דומים. בכל מקרה, נופלת בידו הזדמנות חד פעמית. הפועל ירושלים היא בדיוק הקבוצה דרכה אליהו אכן יכול לגרום למכבי צער.

יותם הלפרין בינתים לוקח הזדמנות דומה בשתי ידים. יותם כמו ליאור, נחשב תמיד למי שלא ממש מיצה את הכשרון הטמון בו. השנה יותם משחק בתפקיד מוביל, ולפחות בינתים מספק חלק מהסחורה, והדמות החשובה ביותר עליה לא מדברים, ומי שעשוי לשמש כדמות מפתח בהתפתחות של ליאור אליהו, זהו בראד גרינברג. ישנם פרשנים ישראלים שלא ממש מחבבים את המאמן הזה. הוא לא טקטיקן כמו בלאט. אך יש לו משהו, שאין למאמנים ישראלים רבים פרט לאדלשטיין. גרינברג מאמין בשחקנים שלו, ויודע להתאים את הקבוצה ליכולות של השחקנים שלו. בניגוד לבלאט למשל, אשר מנסה להתאים את השחקנים לשיטה שלו, גרינברג בנקודה זו גמיש בהרבה.

יש לי תחושה שאם שחקן לא מוצא את עצמו אצל גרינברג, זה כנראה מה יש, ולא הסביבה. ליאור אליהו צריך לחתום בירושלים, רק כדי לשחק אצל בראד גרינברג. גל מקל הוציא מעצמו הרבה גם תחת עודד קטש, אך אצל גרינברג לא היה שום חשש, לתת לגל את המפתחות, גם בקבוצה עמוסה בזרים חזקים ורעבים. גרינברג מאוד מזכיר לי את ילובאץ. עוד מאמן אשר לא היה מוערך פה, אך מאמן אשר אצלו שחקנים מקסמו את היכולות שלהם.

אני מקווה בשביל ליאור, שאכן ניצל את הזמן כדי לשייף את המשחק שלו. אם כך, אין במה טובה יותר ליכולות החדשות מאשר הקבוצה ממלחה, ובייחוד אצל הבמאי הנוכחי.

3781910463

אנאנד-קרלסן, משחקים 4-3: עכשיו זה התחיל באמת
עסקים עושים עם מתחרים - יניב פרנקו

35 Comments

מאשקה 14 בנובמבר 2013

ואומר אמן – לו יהי

ניינר (ON THE QUEST FOR SIX) 14 בנובמבר 2013

גיל, האם זו עוד מזימה מכביסטית? לדחוף להפועל ירושלים את כל הבאסטים (היקרים) של מכבי?
בתור אוהד הפועל ממש לא שמחתי על ההחתמה של הלפרין ואני בטח לא רוצה את אליהו אצלינו.

גיל שלי 14 בנובמבר 2013

לדעתי אתה צודק טקטית וטועה אסטרטגית. מכבי היתה שנים הקבוצה היחידה בענף, בגלל שהיא היתה פסגת שאיפותיו של כל ישראלי שנגע בכדור כתום. תחילה באה הNBA והרימה את רמת הציפיות של הילדים, עכשיו תבוא הפועל ירושלים ותראה שלישראלים יש מקום טוב יותר. אחרי כמה זמן, היתרון הכלכלי של מכבי יהיה משמעותי פחות (בטח כאשר המדיניות היא לכסות את התחת ולא לקחת הימורים), ומכבי תהיה עוד אחת בחבורה, ולא בעמדה נפרדת מהכדורסל הישראלי

תוהה בדרכים 14 בנובמבר 2013

מה שכבת היה רלבנטי אם לא היה מדובר על הפועל ירושלים. שחקן אוברייטד, בקבוצה של עגלות שמנוהלת על ידי ליצנים, זה לא מתכון מנצח, אפילו בכדורסל הישראלי.

איך בדיוק ירושלים תראה שמדובר במקום טוב יותר? יש לך ספק שאליהו יברח משם בסוף השנה?

ג'וני 15 בנובמבר 2013

גילי,
מכבי ת"א הייתה הקבוצה היחידה בענף מפני שהתקשורת התעלמה (עד היום) משאר הקבוצות וזו הסיבה היחידה למה כל ישראלי רצה לשחק במכבי ת"א כי התקשורת החליטה שיש רק את מכבי ת"א וכל השאר סתם שזה ברור שהיה רחוק מהמציאות.

יניב 14 בנובמבר 2013

זה הכי קרוב למהלך ערן זהבי בכדורסל -פרויקט חדש ומתהווה , קבוצת בחורים טובים שמחכה לאקס פקטור (הרסו את המושג) והשחקן הישראלי הכי טוב בליגה .
אם זה מתחבר אז כזה עוד לא ראינו (בכדורסל ).
ובליגה הזו שכל מה שחשוב זה מה שקורה בשליש האחרון אם העסק באמת יתחבר הם עוד מסוגלים להמשיך ולהתחזק בדרך .

ניינר (ON THE QUEST FOR SIX) 14 בנובמבר 2013

בתיאוריה אתה צודק אבל אליהו הוא זירו פקטור (אם לא מינוס פקטור) ולהשוות אותו לקילר כמו זהבי זה מגוחך

יניב 14 בנובמבר 2013

כמו שגיל כתב – החיבור עם גרינברג יכול להוציא ממנו את המכסימום , מעולם לא היה לירושלים את הישראלי הכי טוב בליגה ואם כל המטען שהוא מגיע והרצון להוכיח והחיבור למלחה זה יכול להיות מהלך מאוד חזק .
ויש מסביבו סגל לא רע בכלל .

אתה צודק שזהבי כל כך חזק מנטלית שכשהוא בא להוכיח אין כמוהו ,אבל בכדורסל פשוט אין שום דוגמא שקרובה למהלך כזה .

תוהה בדרכים 14 בנובמבר 2013

איך זה קשור לערן זהבי?

ערך זהבי הוא השחקן הכי טוב בליגה הישראלית שהגיעה לקבוצה העשירה ביותר (בפער) שהייתה הטובה ביותר בליגה גם בלעדיו. אליהו הוא רחוק מלהיות השחקן הטוב בליגה, שהגיע לקבוצה איומה ונחותה משמעותית כלכלית לאחר שהקבוצה הבכירה יותר, וויתרה עליו מרצונה.

ברור שבשיטה הישראלית אפשר לגנוב אליפות במשחק אחד טוב, אבל את זה אפשר לעשות גם בלי אליהו.

יניב 14 בנובמבר 2013

מי השחקן הישראלי שיותר טוב ממנו ? בדגש על ישראלי .

תוהה בדרכים 14 בנובמבר 2013

דיויד בלו. וזה בכלל לא רלבנטי, הרי ישראלים משחקים מול ועם זרים. זהבי הוא השחקן הכי טוב בליגה באופן כללי.

יניב 15 בנובמבר 2013

היום זהבי הוא השחקן הכי טוב בליגה , במועד ההעברה לדעתי היו שחקנים יותר דומיננטיים ,בטו שעטר היה שחקן יותר משפיע על הליגה , אליהו בעוד חצי שנה יכול להיות הישראלי הטוב בליגה , יותר מבלו .

אבל זה שטויות , כי יש העברות וזו אחת מהם שמניעות תהליכים , ואליהו לירושלים יכולה להיות העברה כזו – אנחנו יכולים למצוא את עצמינו בעוד 3 חודשים כל חיפה יש את הזר הכי טוב בליגה ולירושלים את הישראלי הכי טוב וזו סיטואציה שלא היתה פה הרבה שנים .

עמית זילברבוש 14 בנובמבר 2013

לכתוב את מייקל ואליהו באותה שורה עם מילות קישור שמזכירות אלמנטים של השוואה.
לך לפינה ותחשוב על מה שעשית…

חוץ מזה מסכים איתך – נראה שאין מאמן כמו גרינברג בשביל להוציא מאליהו את המקסימום. וגם לנו זה יכול להפוך את העונה הזאת לאקסטרה מעניינת.

רק שיפסיקו להיות כאלה רכים ולקבל 30 בראש.

רועי 14 בנובמבר 2013

גיל,
"הרגשות הקשים של אוהדי מכבי כלפי יותם הלפרין, לא מופנים כלפי ליאור אליהו."
לא נכון בעליל. לא מכיר אוהד אחד שמצר על כך שליאור לא במכבי.
ולגבי ניצל את החופש לעבוד על עצמו – פחחחח.

גיל שלי 14 בנובמבר 2013

גם אני לא מכיר, אך אני בטוח שגם אין שום אוהד של מכבי שממש שונא את אליהו, יש לי תחושה שהמגיבים שמכנים את הלפרין יותמית, הם כולם אוהדי מכבי.
לצערי אני די בטוח שאתה צודק לגבי ניצול החופש

רועי 14 בנובמבר 2013

אם היה אייקון של יד מצביעה – זה היה המקום להשתמש בה.
אני וכל חברי שאוהדים את מכבי, לא סובלים (שונאים זו מילה קצת קשה…) את ליאור ולא מסוגלים לראות אותו במכבי.

דבר נוסף, אני לא מבין את ההתייחסות למעבר של ליאור ממכבי להפועל ירושלים כ"נפל דבר". למרות גילו הלא מבוגר, כביכול שיא הקריירה, הוא הרבה מעבר לשיאו, וגרף ההתדרדרות שלו מתאים יותר לשחקן בשלהי הקריירה.
מבחינתי, מעבר שלו ממכבי לקבוצה אחרת בארץ לא שונה מהמעבר של ג'מצ'י בזמנו לראשון.
המעבר של שפר ממכבי לירושלים היה יותר משמעותי, וגם הוא לא היה כזה "רעידת אדמה".

גיל שלי 14 בנובמבר 2013

נקודה מעניינת. ייתכן וליאור כבר אחרי השיא, אך הסיכוי שהוא והלפרין יקחו את ירושלים גבוה, עדין קיים. אם כך יקרה, בשנה בה מכבי הזניחה את הפן הישראלי שלה, יהיה לכך משקל.
אני חושב שהתהליך של חזרת מכבי לתוך הכדורסל הישראלי התחיל, והשנה הוא מועצם בהרבה, גם בגלל ההתנהלות במכבי

יניב 15 בנובמבר 2013

יש הרבה מאוד אופטימיות בכדורסל – היכלים נבנים , משקיעים באים ויש תחושה שמשהו זז , ואם את כל האופטימיות הזאת תלווה גם הצלחה מקצועית אמיתיות זה יחלחל יותר להחלטות שלוקחים בנוקיה .
בראיית מאקרו ככל שהליגה תהיה חזקה יותר ,מכבי תתכנס אליה פנימה – אבל הגורם המשפיע ביותר הוא מבנה הבעלות במכבי ,הסיטואציה הנוכחית מאוד מסובכת שם , וזה יהיה הפקטור המרכזי בשאלה לאן מכבי תלך .

עידוקוליס ליפשיץ 14 בנובמבר 2013

סך הכל מסכים, והלוואי שגרינברג יצליח באמת להוביל את י-ם להישגים.

אבל לפי מה אתה טוען שאליהו פועל ממניעים של "להוכיח למכבי"?

איציק 14 בנובמבר 2013

המעבר של אליהו (אם יתבצע לבסוף) יכול להתברר או כבינגו של י-ם בגלל רצון הנקמה של אליהו והיכולת של גרינברג להוציא דברים טובים משחקנים. מצד שני זו יכולה להתברר כמזימה של מכבי לפגוע בי-ם. גם ישלמו המון (יחסית) וגם יקבלו דג, וכזה שכבר קיבל את המכות בראש ועדין שותק.
לגבי השידרוג של אליהו בחודשים האחרונים זה מובן מאיליו. מה, לא עקבתם אחרי כל הכתבות של האימונים האישיים של אליהו; צילומים איך הוא עובד על הקליעה, שליטה בכדור, סגירה לריבאונד. אתם, לא בעיניינים…

פורד פרפקט 14 בנובמבר 2013

1+

אלון רייכמן 14 בנובמבר 2013

ישנה נקודה נוספת בעניין הזה – ההשתתפות של ירושלים ביורוקאפ.
עם אליהו, יש לגרינברג פתאום עומק שלא היה לו לפני כן, עם עוד שחקן בכיר.
זה יכול גם לחזק את ירושלים בזירה האירופית וגם להשאיר אותה עם יותר "רזרבות" לליגה (או להיפך).
שלא לדבר על כך שמדובר על מהלך מהסוג שדני קליין חלם במשך שנים לעשות – לקחת שחקן בכיר ממכבי (גם אם במקרה הזה מכבי ויתרה עליו בעצמה – עדיין, יש לזה אפקט בעיניי האוהדים).

ניינר (ON THE QUEST FOR SIX) 14 בנובמבר 2013

אני רוצה להבין-ליאור אליהו זה שחקן בכיר? זה שיש פראיירים ששילמו לו עד היום סכומים מטורפים בלי קשר ליכולתו עדיין לא עושה אותו לשחקן בכיר.
במאה אלף יורו לעונה הייתי מביא אותו להפועל כי אז ההימור לא כזה גדול מבחינה כלכלית אבל הוא לא שווה מעבר לזה.

איציק 14 בנובמבר 2013

שחקן בכיר זה סטטוס לא רמה, כמו סלב…
אליהו שחקן בכיר!!!

קירון בטון 14 בנובמבר 2013

יש לציין רק שכרגע יש לירושלים שני שחקנים על הבלטה הזאת.. כדיר ודאנקן, ולפחות האחרון טוב משמעותית מאליהו לדעתי.
אם כי בליגת הגמדים היהודית הם יכולים לשחק יחד, וכשאליהו בכושר הוא ברמת זר טוב,(התקפית לפחות) וזה יתרון משמעותי על רוב הקבוצות.

לגבי המאמן- אשמח לראות אותו מפתח את הצעירים של ירושליים.
אני לא מבין על מה ולמה רוזן וקולמן רואים פרקט, כשיש לו שניים אם פוטינציאל עתידי נהדר כמו מנקו ואריאל.

איציק 14 בנובמבר 2013

אחד הבעלים של הפועל ירושלים זה אייל חומסקי… האם יש לא קשר משפחתי לנחום חומסקי… :-(

מאשקה 14 בנובמבר 2013

לא. שם האבא שלו חיים

איציק 14 בנובמבר 2013

תודה, נרגעתי :-)

משיח 14 בנובמבר 2013

לניינר ועוד מספר מגיבים,

אני חושב שאתה ממעיט בערכו של ליאור, נכון שהוא אחרי שנתיים פחות טובות אבל בשיאו הוא היה (ועדיין) שחקן התקפה מאד מיוחד יעיל מאד ובעיית מצ'אפ להגנה, חסרונו הגדול תמיד היה מבחינה הגנתית.

חבל שהוא מגיע על המשבצת של כדיר שפתח את העונה טוב בים ונראה לי שיתקשה לחלוק דקות עם ליאור..

איציק 14 בנובמבר 2013

להבדיל מהלפרין הוא מגיע כשחקן ספסל, מחליף לדאנקן. נראה איך יתמודד עם מעמד זה. אבל ירושלים במצב כלכלי מעולה עם יש לה סכום כזה לשלם לשחקני ספסל.

ניינר (ON THE QUEST FOR SIX) 14 בנובמבר 2013

טוב, אכלנו אותה…איך השחילו לנו את שני הלוזרים הכי גדולים של מכבי, מעוררים באוהדים תקוות שווא ופנטזיות ובסוף נתרסק כרגיל רק עם חור יותר גדול בכיס ובאסה גדולה יותר. תעלול הפיצה זה כסף קטן לעומת העוקץ המתוחכם הזה.

MOBY 14 בנובמבר 2013

לא חבל על כדיר?
אילת הייתה תפורה לליאור. גם נס ציונה ובירנבאום שואו. בירושלים וחיפה הליגה רק תפסיד מהמהלך. ולא בטוח שהקבוצות ירוויחו.

משה 15 בנובמבר 2013

מצחיק אותי שכולם בוחרים לנתח את המהלכים של אליהו על סמך התחושות אך מתעלמים מהסטטיסטיקה שלו, ליאור אליהו הוא שחקן של 15-20 נקודות בכל ערב נתון בליגה הישראלית. ליאור אליהו היה הציר המרכזי של מכבי בעונה הסדירה בליגה בשנים האחרונות, שאפשר לזלזל בה כשאתה מכבי ת"א אבל לא כשאתה הפועל ירושלים.
לדעתי זה מהלך גרוע של אליהו ברמה האישית, הוא לא ביורוליג ויהיה לו קשה לחזור לשם. אני מבין את האמוציות שגרמו לו לחתום בפחות כסף מזה שהוצע לו ע"י מכבי אבל לוותר על הצעה מרומא זו הבינוניות שאיפיינה אותו תמיד.
לירושלים זה מהלך טוב, הוא הישראלי הכי טוב בליגה בהיעדרם של מקל וכספי ובעידן החוק הרוסי זו תוספת סופר משמעותית.

אד הורטון 15 בנובמבר 2013

כמי שלא סופר מתרגש מספירת תעודות הזהות שעסוקים בה פה יומם ולילה אבל רוצה עקרונית ישראלים במכבי אני רואה פה גם הזדמנות עבור מכבי. ברור שגם אם מקצועית הפרידה מהלפרין ואליהו היתה מוצדקת עדיין מכבי צריה ישראלים ילידי הארץ בשורותיה. העובדה שאלו שאצלה לא ממש מספקים את הסחורה וה"כוכבים" במקומות אחרים, יכולה לפתוח חלון הזדמנויות לחלק מהדור הצעיר והמוכשר שמתגלה בשבועות האחרונים למצוא את עצמו במכבי- סיטואציה שכל הצדדים עשויים להרוויח ממנה.

עירן 15 בנובמבר 2013

אני שם גם פה את מה שכתבתי אצל אברהמי:

זה השובר שוויון.

אם עד עכשיו היה לירושלים סיכוי, עם כושר טוב וקצת התאמות (לדעתי החלפת דופרי), עכשיו בא השובר שוויון הזה ומחסל את סיכויי י-ם. הם גם כך רכים הגנתית ולא בדיוק קולעים היטב מבחוץ. אז מהי התועלת בהבאת שחקן ההגנה כנראה הגרוע באירופה בלי קליעה מעל חצי מטר וגם החצי מטר הזה כבר נופל באוחזים בינוניים למדי ? מישהו חושב באמת שהוא עדיף על כדיר או במיוחד דאנקן ב – 4 ?

החתמה תמוהה, שברור לי שנובעת משיקולי יחסי ציבור ולא מקצועיים.

ואגב, לא שכחתי את חיפה כמתחרה. זה פשוט מבטל את י-ם מהמשוואה.

להגיב

Comments closed