בלאט – קח את הכסף וברח

הנצחון על אילת הוא הזדמנות

לו אני הייתי דייוויד בלאט, הייתי מנצל את הנצחון הדחוק על אילת, כדי לפרוש ממכבי בתנאים שלי.

*

לבלאט אין שום סיכוי להצליח עם מכבי השנה, עובדה שהיתה אמורה להיות ברורה לו ולהנהלה כבר מאמצע העונה שעברה. אם מקום ראשון בבית ביורוליג לא מספיק בכדי להגן עליך מפני קיתונות של רותחים לאחר הפסדים, אז כנראה שום דבר לא יגן עליו.

הסיכוי היחיד של מאמן לגבור על טינת ההנהלה כלפיו, הוא לייצר בקרב השחקנים תחושה של כל העולם נגדנו, אתם ואני באותה סירה, יחד נטבע ויחד ננצל. בלאט לא נמצא במצב שמאפשר לו ליצור מצב פסיכולוגי כזה אצל שחקניו. בלאט הוא מאמן דורשני, תובעני, שקונה את האמון של שחקניו רק כאשר מתברר שהדרך הקשה מובילה לתוצאות יוצאות דופן. כאשר השחקנים כולם, ללא יוצא מהכלל, יודעים ששנה הבאה יהיה מאמן אחר, האמון שלהם בבלאט מסויג מלכתחילה. למה הם צריכים להתמודד עם האיש ושיגיונותיו, כאשר ברור שהאיש לא יהיה שם בשנה הבאה?

דווין סמית' הוא אולי השחקן היחיד שנאמן לבלאט. לשחקנים האחרים אין שום סיבה לנאמנות שכזו. האוזניים נאטמות בפני הביקורת, המח של השחקנים אומר להם שכנראה המאמן לא מבין. מדי פעם שחקן יתעלה כדי להוכיח את עצמו, כמו פניני אתמול, אך זה לא יהיה בשביל המאמן, זה כדי להוכיח שאני שווה משהו למרות המאמן.

*

במצב עניינים כזה, ההפסדים הבאים הם רק עניין של זמן. בניגוד לעונה שעברה, למכבי אין שום סיכוי לחזור מרצף הפסדים ביורוליג תחת בלאט. בניגוד לעונה שעברה, לקבוצה של בלאט אין ולא יכולה להיות שום סיבולת שהיא. הלחץ שקיים ברקע, רק יגבר, ובלאט לא מסוגל במצבו להנהיג את הקבוצה, ולמען האמת אין שום מנהיג פוטנציאלי אחר בקבוצה הזאת.

*

מכאן, כל שנותר לבלאט היום, הוא לבוא להנהלה, ולאמר להם : אני מבין שאתם לא מסוגלים לראות אותי יותר (תוך כדי הסתכלות בעיניים לאיש שורד כהן ציטטה אותו בעילום שם משום מה), יש לי הצעה הוגנת, שלמו לי את שכרי עד תום העונה, במידה ואמצע קבוצה אחרת, נקזז מחובכם סכום כלשהוא, וקחו את עוזרי גודס להיות לכם לאיש סודכם.

במידה ובלאט ימשיך להאמין ביכולתו לעשות את הבלתי אפשרי, גם מכבי תכשל, וגם כבודו המקצועי של בלאט יוכתם, ויפגע בסיכוייו למצוא עבודה טובה בעונה הבאה. בלאט קנה לעצמו אתמול את האפשרות לצאת בתנאיו שלו, אני מקווה בשבילו שימצה את ההזדמנות עד תום.

*

אחרון חביב. רבים מפרשים את הפוסטים שלי כהגנה על בלאט, והטלת האחריות למצב הקבוצה על ההנהלה. ראשית, ההנהלה תמיד אחראית גם לכשלונות, וגם להצלחות. אחריות זו לא מוסרת מבלאט. גם הוא היה צריך לדעת שאין לו שום סיכוי להצליח עם הקבוצה במצב בו הוא נשאר רק מחוסר ברירה ולזמן קצוב. בלאט בחר לנסות ולעשות את הבלתי אפשרי, הוא ידע מן הסתם שהסיכויים להצלחה הם אפסיים, ולכן הוא אחראי למצב קבוצותו באותה מידה.

download (1)

יומן אליפות של הניינרס (11). ההבדל בין משבר לחולשה
עיר הספורט של ישראל

49 Comments

אריאל גרייזס 26 בנובמבר 2013

האמת, בלי להסיר את האחריות מההנהלה, שחסכה לעצמה כסף בזה שהיא השאירה את בלאט אפילו שהיא לא רוצה אותו, גם בלאט מרגיז בהתנהלות שלו.
אתה יודע שלא רוצים אותך. אתה יכול למצוא לעצמך עבודה אחרת די בקלות, אני מאמין. ובכל מקרה, זה לא שאתה תרעב ללחם. למה לא לשים את המפתחות על השולחן – או בתחילת העונה או עכשיו – ולהגיד, לא מאמינים בי, לא רוצים אותי – שלום ותודה.
ההאחזות הזאת בקרנות המזבח לא מוסיפה לו כבוד, לדעתי

גיל שלי 26 בנובמבר 2013

אנחנו בהסכמה מלאה

ערן קאלימי 26 בנובמבר 2013

למה שיוותר על הכסף שמגיע לו? רוצים מכבי, יתכבדו נא ויפטרו אותו וישלמו פיצויים.

גיל שלי 26 בנובמבר 2013

הוא לא צריך לוותר על הכסף, הוא צריך לוותר על התפקיד, ולקבל את מלוא כספו

טל בן יהודה 26 בנובמבר 2013

אני לא איזה Inside guy שמכיר סודות ומקורב לאנשים.

אבל "למצוא עבודה אחרת בקלות" זה לא שחור-לבן כמו שזה נשמע.
עבודה אחרת בישראל, הוא אכן ימצא בקלות, אבל בתנאים רחוקים שנות אור ממה שהוא מקבל במכבי ת"א. אז חו"ל זו כמובן האופציה, ונדמה שהוא לא מעוניין לאמן רחוק מהמשפחה שלו שוב… לפחות לא בשלב זה.

אז זה לא clear cut כמו שזה נראה.

אריאל גרייזס 26 בנובמבר 2013

שורה תחתונה – זה יקרה בסוף. או עכשיו או בסוף השנה, נכון? כי שנה הבאה הוא בטוח לא במכבי. אז למה לדחות את זה, למה לסבול בעבודה שלא מעריכים אותך? לא עדיף לחפש כבר עכשיו או אפילו לשבת בבית כמה חודשים ולהתפנק עם המשפחה? בשביל הוא צריך את כל החרא הזה?

אברי 26 בנובמבר 2013

ולמה שילך? ולמה לכל הרוחות, כולם פה מניחים הנחות בהתבסס על העובדות שמוצגות אצל גרינוולד וורד כהן? אולי, יכול להיות שבעולם האמיתי (להבדיל מהעולם הסנסציוני (והדי מטונף) שוואלה יוצרים) המצב לא כל כך רע? אולי יש אפילו בהנהלה הנוכחית מספיק אנשים עם פרספקטיבה והבנה שאין אלטרנטיבה יותר טובה מבלאט? דחילק, כולה נובמבר. התקשורת לפעמים יוצרת (או מלבה) סיפורים מעבר לכל פרופורציה.

רון 26 בנובמבר 2013

תודה רבה לך!
סוספסוף תגובה ראויה, הרי אם בלאט יחבר 3-4 נצחונות רצופים,
יעלה שלב ביורוליג וימצא איזון בקבוצה. (הוא עוד יכול לעשות את זה…)
אז אותן קולות שאמרו לו ללכת יצעקו שחייבים להחתים אותו לעוד קדנציה ושבעצם אין מועמדים יותר ראויים ובלה בלה בלה
בואו נחכה ונראה מה יהיה עד השלב השני של היורוליג…

ועוד דבר: צריך לתת כבוד לקבוצות הליגה שמשחקות כדורסל מהנה ונותנות פייט למכבי כמעט כל משחק. זה לא מה שרצינו מהליגה שלנו all along?

קירון בטון 26 בנובמבר 2013

אני די בטוח שמבחינה כספית דייויד בלאט יכול להרשות לעצמו לשבת בבית חודש, חודשיים, 20 שנה.

ויש מספיק קבוצות/נבחרות שבמקודם או מאוחר יחטפו אותו,
ובגיל 55 הוא בהחלט יכול להיות בררן כבר.

ירושלמי 26 בנובמבר 2013

אתם יוצאים מנקודת הנחה שהכשלון הוא בלתי נמנע.
אני לא חושב ככה והסיכויים להצלחה הם בהחלט לא אפסיים.
זה לא אומר שיהיה קל בהמשך, האליפות השנה לא מונחת בכיס אבל קיום של 2 משחקים בגמר מגדיל את הסיכויים פי כמה.
בזירה האירופית המצב טוב מאוד ואני צופה שגם הדנה יהיה מאבק בפלייאוף לעלייה לפיינל פור. זו המטרה העונה והיא ברת השגה.

לקום וללכת עכשיו למרות שקשה ולמרות שכנראה אין חוזה לעונה הבאה? תסלחו לי אבל זה לא מקובל.

בני תבורי 26 בנובמבר 2013

מסכים גיל, אבל לא נראה לי שגודס הולך לקבל את המפתחות. מכבי יבלעו רוק ויחזירו את פיני.

גיל שלי 26 בנובמבר 2013

על זה נאמר money money money

טל בן יהודה 26 בנובמבר 2013

קשה לי לחלוק על משהו מכאן.

הרצוי היה שההנהלה תחתים את בלאט לעוד חוזה ארוך טווח והשחקנים יבינו שמי שלא יתיישר, לא יהיה על המגרש או בקבוצה… אבל מכיוון שמדובר במציאות, ולא במדע בדיוני… הפיתרון שלך נראה קצת יותר מתאים.

אחד 26 בנובמבר 2013

בלאט עושה עבודת קודש. שרק ימשיך ככה.

הקורא האדוק 26 בנובמבר 2013

אני עדיין לא מצליח להבין מה דני רוצה?
את מי הוא מביא במקום בלאט? את פיני, שיתלונן שהסגל לא מספיק טוב, שוב, או את גודס, שהפעם האחרונה שהיה מאמן ראשי היתה כשהייתי בגן חובה אצל סימה?
כשאתה מסתכל על מצב מסוים אתה לא בודק מה האלטרנטיבות?

בני תבורי 26 בנובמבר 2013

קורא,
דני באגו טריפ מטורף, הוא רואה רק את עצמו. הקבוצה רק במקרה שם.

אד הורטון 26 בנובמבר 2013

בזה יטפל כבר הקהל. זה עוד יעלה לנו בהרבה הרבה כאבים וביזיונות אבל לדעתי אחד הדברים שהקהל של מכבי, על כל חסרונותיו, הראה עם השנים זה שהוא לא מטומטם. לכן גם שרו אתמול בסוף המשחק לבלאט על אף שברור לחלוטין שהקבוצה מפורקת מנטלית והוא איבד שליטה (רייס הסביר בחושך הכללי לא רואה מגרש, היקמן מקבל קרדיט כדי למסור ליריב שוב ושוב ושוב, סופו על המגרש באפיסת כוחות מוחלטת). אולי השידוך הזה נגמר אבל ברור מי הביא לסוף המכוער שלו וגם אלף הדלפות לוורד כהן לא יעזרו.

עירן 26 בנובמבר 2013

+1. ניתוח נכון (אפשר להבין את זה מה"ראיון" שנתן לורד כהן בתחילת העונה, שהיתה מופע מפעים של חוסר מודעות עצמית). חבל שמי שעורך את ורד כהן לא מסנן קצת את היחצנות והסכסכנות עם הטינופים על בלאט.

תומר חרוב 26 בנובמבר 2013

השאלה אם בלאט באמת חושב שהוא לא יכול לעשות שינוי, לא נראה לי שראש של מאמן עובד ככה (וטוב שכך). עכשיו, ממה שאני מבין הקהל דווקא תומך בו, מה שיכול לייצר איזון מול ההנהלה והשחקנים. הבעיה שהצימאון לדם בסוף מנצח.
ואני מסכים עם ערן קאלימי, בלאט לא אמור לבוא ולהגיד להנהלה שישחררו אותו מהתפקיד, אם כל כך לא רוצים אותו אז שיפטרו.

גיל שלי 26 בנובמבר 2013

בלאט צריך לדאוג לעתידו המקצועי. אם הוא יחכה שההנהלה תתעשת ותפטר אותו, העתיד המקצועי שלו עלול להפגע לעומת התסריט אותו אני הצעתי

משיח 27 בנובמבר 2013

לא חושב שעונת "כישלון" במכבי תפגע במעמדו של בלאט, לא באירופה ולא בספרד

משיח 27 בנובמבר 2013

חוצמזה מסכים לגמרי ללמה הוא צריך את השיט הזה

מתן 26 בנובמבר 2013

פוסט מדויק.

דגש 26 בנובמבר 2013

"לבלאט אין שום סיכוי להצליח עם מכבי השנה."

אני לא חושב שיש מאמן אחר שההנהלה לא תלחץ עליו ותלחיץ אותו. בהנהלה יש כנראה כמה אנשים לא טובים ולא מקצועיים, ואם הם יפטרו את בלאט האוהדים צריכים לצאת ולהפגין.

בלאט מאמן נהדר שיכול לספק את כל מה שמכבי רוצה. עם השחקנים המתאימים הוא מאמן שיכול לזכות ביורוליג. נכון ש3 הפסדי ליגה ב8 משחקים זה בלתי נסבל בקנה מידה של מכבי תל אביב. אבל למכבי יש קבוצה בהקמה עם כמה שחקנים שעוברים תקופה רעה, קורה. מכבי לא איבדה שום תואר, ולא נעשה שום נזק בלתי הפיך. אפילו מקום ראשון בבית ביורוליג. גם הבעיות של הקבוצה הן ברורות וכאלו שאפשר לעבוד עליהן ולכולם ברור שהן לא יישארו לנצח.

גיל שלי 26 בנובמבר 2013

דגש – לקחת משפט אחד מהפוסט, והתעלמת מכל יתר הפוסט. כל הפוסט התעסק בלנמק למה הקונסטלציה הנוכחית לא מותירה לבלאט סיכוי, לא היכולת שלו כמאמן.
זה לא נכון שכל מאמן יסבול מאותו סוג של גב מההנהלה

דגש 26 בנובמבר 2013

ציטטתי את המסקנה. אבל קראתי גם את הטיעונים.
אתה אולי צודק (ואני מקווה שלא) מנקודת מבטו של בלאט, שברמה האישית-אגואיסטית גם לא אמור להתעניין בשאלה עם המאמן שאחריו יקבל יותר או פחות גב.
אבל לי היה חשוב להדגיש שלטובת מכבי ממש כדאי שהוא יקבל את הקרדיט. שאותם מעכירים יתבגרו, ילמדו לסתום את הפה ולכבד. אם ההנהלה תיפטר ממנו זה יהיה סימן שההנהלה מנותקת ועסוקה במאבקי כוח ואגו יותר משדואגת לקבוצה. שיותר משמנסים להיות חוליה בשרשרת עסוקים בלשחק עם השרשרת. ועם הנהלה כזו גם מאמן אחר לא יצליח.

גיל שלי 26 בנובמבר 2013

דגש – הרכבת הזאת יצאה מהתחנה מזמן. יש יותר סיכוי לשלום במזרח התיכון בעוד שלושה חודשים

דגש 26 בנובמבר 2013

אז שהרכבת תחזור. כל מי שקבוצת הכדורסל באמת חשובה לו צריך לצאת במחאה על הדברים האלו. זה לא מכבי, זה מוות. במצב כזה אין טעם לדבר על כדורסל, שחקנים זרים, שחקנים ישראלים או מאמנים. זה הכל זניח. זו טעות לחכות לנזקים בלתי הפיכים לפני שמציפים את הבעיה.

יואב 26 בנובמבר 2013

בלאט מנהל משחקים לאחרונה באופן מחפיר ממש. כנראה שהלחץ משתק גם אותו.
הייבוש של נעימי(היחידי שנראה כמו שחקן כדורסל בדרבי), חוסר השימוש בישראלים ביורוליג והציפיה שפתאום הם יהיו טובים בליגה, הוצאת כל שחקן חם(אוחיון אתמול), ההעדפה שאיגלס! והיקמן ירכזו ורק לא נעימי ועוד ועוד.
אם בעבר בלאט היה מוציא מהקבוצה יותר ממה שהיא שווה, היום יש תחושה שהוא קצת תוקע לה מקלות בגלגלים.
בשורה התחתונה-יש לו תקציב של עשרים מיליון דולר כדי לא להתבזות מול נס ציונה, חולון, הפועל. גם את חיפה, הרצליה ואילת הוא היה אמור להפסיד בבית.
זה מאד פופולארי לרדת על ההנהלה וגם צודק(סופו?? וואלה?) אבל גם מקצועית העסק איבד שליטה.

רטקסס 26 בנובמבר 2013

מעניין אותי לדעת האם במכבי ת"א חושבים שיש מאמן טוב יותר מבלאט, ודאי בנקודת הזמן הנוכחית וודאי ישראלי.
כל הנסיבות עובדות לטובתם: מאמן ברמה אירופאית גבוהה, ישראלי שלא רוצה לאמן מחוץ למדינה, מכיר טוב את המערכת ואת השחקנים, והאוהדים, לכל הפחות, האוהדים האמיתיים, איתו באש ובמים.
האם ההנהלה חושבת שפיטורים יזעזעו את… מה? את האוהדים? את השחקנים?
כמה אגו אפשר לדחוף לקרבות האלה?
מבחינתי בלאט צריך להיות מאמן מכבי עוד 10 שנים קדימה. על כל הפוליטיקה, וההתאמה לשחקנים אפשר לעבוד בהזדמנות אחרת..

יואב דובינסקי 26 בנובמבר 2013

אני מסכים עם הרבה מהפוסט, אני לא חושב שלהתפטר יתפס כאקט אצילי יותר מאשר להיות מפוטר אחרי הפסד במלחה או הדחה מהגביע או בטופ 16. גם תלוי איזה אופציות עומדות על הפרק העונה. כי לדרג של רומא או אוראל גרייט הוא תמיד יכול להגיע.
אם לא ארצות הברית, הוא משדר שהוא רוצה להישאר עם המשפחה בישראל ולא להתחיל לנדוד שוב. דיברתי עם בלאט בשנה שעברה לא מעט, גם באולימפיאדה בלונדון וגם בישראל ולא הצלחתי להבין ממנו אם יש לו את הרעב שהיה לגל מקל להגיע לNBA. השאלה תחזור להיות רלוונטית אם וכאשר פרוחורוב יפטר את קיד. הקיץ גם תיערך אליפות העולם בכדורסל וזאת גם שאלה אם בלאט רוצה לחזור לאמן. נבחרת. רוסיה מתחננת שיחזור.

גיסנו 26 בנובמבר 2013

נראה לי שבלאט איבד את הצפון, באשמתו ובאשמת ההנהלה.

דיוויד בלאט, לאור יכולותיו והישגי העבר, היה צריך לקבל מעמד כמו של אוברדוביץ' בפנאתינייקוס. מנדט מלא והרכבת צוות מקצועי שהוא בוחר מסביבו, כולל עוזרים ואנשי סקאוטינג.

ברגע שבמועדון שגם ככה הוא אחד הלחוצים והמלחיצים בעולם, מוסיפים עוד יותר לחץ ובעלים שהוא פשוט ילד קקה (אין לי דרך אחרת להגדיר את דני שובבני) חושב שהוא יודע הכי טוב ושכולם ילכו לעזאזל – לשני הצדדים אין יותר מה לחפש שם.

לדעתי איך שהרוחות נשבו בלאט אכן היה צריך לעזוב עוד בקיץ, בטוח שהיה מוצא משרת אימון רצינית. אבל כל עוד הוא בארץ אין מקום טוב יותר ממכבי ת"א, ולא רואה אותו עובר פתאום לירושלים או חיפה למרות השיפור התשתיתי בשתי הקבוצות.

סביר להניח שהוא ינסה למצוא ג'וב כעוזר מאמן ב NBA, כבר היו דיבורים על זה. ואז מכבי (ואירופה) יפסידו את אחד המאמנים הגדולים בנמצא (בסטנדרט אירופאי לפחות).

עידו 26 בנובמבר 2013

בלאט מחזיק רזומה מרשים ואין ספק שהוא איש מקצוע מהשורה הראשונה באירופה. ולמרות זאת, העונה הקודמת והנוכחית מראות ירידה חדה ביכולות שלו. רוטציה מוגזמת לאורך העונה שהופכת למחיקת חצי מהקבוצה ברגעי לחץ. שחקנים שמאבדים את הביטחון מחוסר האמון. הליכה בכוח עם שחקנים שלא תמיד נותנים תמורה (סמית', אינגלס במשחקים האחרונים).
הוא לא האשם היחיד בסיטואציה (כמה אפשר לעבוד עם חרב על הצוואר, ומסכים עם מי שאמר שהוא כבר היה צריך להיות במעמד של חצי-אל בהיכל) אבל זו הסיטואציה. לדעתי הצדדים צריכים להיפרד ויפה שעה אחת קודם.

אנטואן אוהד ראיו וייקנו 26 בנובמבר 2013

גיל שלי, הסיטואציה ממש, אבל ממש לא ברורה לך (לא קראת שום טור של מישהו אחר שכתב על מחלוקת מכבי-בלאט? גרינוולד למשל).

בלאט היה הולך היום אם היו מבטיחים לו את המשכורת עד סוף שנה. מכבי היו מאושרים אם הוא היה הולך היום, רק בתנאי שהוא היה מתפטר ומוותר על המשכורת שלו.

על פי פרסומים, בלאט חתום על חוזה של 700,000. "לך וחפש לך קבוצה, ובינתיים נשלם את השכר שלך + השכר של המאמן שנביא במקומך"
הוא לא דבר שמכבי מוכנים לעשות, אחרת הוא היה עף מזמן.

יואב 26 בנובמבר 2013

עדייו לא הבנתי מה מונע מבלאט לנהל טוב יותר את הסגל שלו ואת המשחק?
נעימי לא התלבש אתמול. באיזה יקום מקביל זה הגיוני? בטח עם איך שהרכזים?שלנו נראים.
ולא, נעימי הוא לא המשיח. הוא רק ישראלי לגיטימי שסביר להניח יאבד פחות כדורים מהיקמן.
על הרצון הבסיסי להשאיל אותו אין מילה אחרת חוץ מפארסה.

יוסי מהאבטיחים 26 בנובמבר 2013

מסכים לגמרי.
עם כל הכבוד להנהלה המלחיצה ולמאזן הכוחות השלילי לגביו, עדיין מצופה מבלאט התנהלות טובה יותר.
ההפסד בדרבי היה בעיקר עליו ועל ניהול המשחק הקלוקל שלו, ויש הרגשה של מאמן שהחליט שהוא כבר קצת גדול מדי על הקבוצה.

העובדה שהוא לחלוטין האופציה הכי טובה על הנייר בשביל מכבי כבר לא רלוונטית, כי הסיצואציה (כמו שגיל כתב) לא מאפשרת לאף אחד מהצדדים לנצח

דנטה 26 בנובמבר 2013

אני מנחש שהדמות לחיקוי של דני פדרמן היא דולן מהניקס.
בהצלחה עם זה

MOBY 26 בנובמבר 2013

ספורטאי אמיתי לא מסוגל להרים ידיים.
למכבי א' יש סגל מלא יתרונות (גם חסרונות) אפשר להפיק ממנו יותר ממה שרואים היום. אני חושב שגם בלאט חושב כך. וכספורטאי אמיתי (למרות תקלות כאלו ואחרות בדרך) הוא ינסה להוכיח את זה.
אני חושב שזה יהיה מעניין.
מכבי ב' יכולה לקחת אליפות/גביע מנהלת איך שהם רוציםלקרוא לאליפות בארץ. אבל יש גם מתחרות נוספות לנושא. (שומו שמיים) אשמח לרקד בחיפה שוב.

היסטוריון לענייני ספורט . 26 בנובמבר 2013

כמה הערות:
1. זה לא מתחיל מבלאט זה מתחיל מיחסי הכוחות בהנהלה.
אני מניח שההנהלה חצוייה. אלמלא שמעון מזרחי בלאט כבר ממזמן לא היה בקבוצה. נח לכולם לומר ששמעון כבר לא שולט בקבוצה (זה נכון ). יחד עם זאת בהנהלה הרחבה יש חילוקי דעות.וכמו בפוליטיקה לפעמים מישהו שנמצא באופוזיציה יכול להשיג רוב בעניין ספציפי.
נראה לי שבעניין בלאט עדיין השכל הישר של שמעון מזרחי מצליח להשפיע על הגורמים המשפעים בהנהלה ( בעיקר דיוויד פדרמן).

2. ישנם סיטואציות שבהם בדיעבד אומרים שהפיטורים צפויים. יחד עם זאת זה יכול ללכת לשני הכיוונים .גם קאפלו היה אמור להיות מפוטר 10 פעמים בעונת 2006-2007 וגמר עם אליפות (ומכתב פיטורים יום אח"כ) . אך הוא גמר את התפקיד כמו גדול.

3. אני מסכים שלבלאט אין לאן ללכת כרגע.
בארץ אין אפשרויות ואת אירופה הוא לא רוצה בשלב זה.
ייתכן שהצעה קוסמת מהנ.ב.א והצעה קוסמת זה עמדת המאמן הראשי תשנה הנחה זו.אך גם בשביל הנחה זו כדאי לו להיות כרגע בתפקיד בפועל מאשר מאמן שוויתר והתפטר.

4. המצב של בלאט קשה מכיוון שיש במכבי בעיה אסטרטגית.הבעיה מתחילה מכך ששני הרכבים שונים משחקים בשני משחקי השבוע.שורה תחתונה ללא החלטה קשה בעניין שילוב ההרכבים לא ניתן להצליח.
מהי החלטה קשה ?
אפשרות א. :החמישייה שתשחק בארץ (עם שני ישראלים) תשחק גם באירופה. מה שאומר הלכה למעשה שיחרור זרים.
אפשרות ב. לשחק בארץ כמו כולם עם ישראלי בודד ו4 זרים וככה לשחק באירופה מה שאומר הלכה למעשה שיחרור ישראלים (רציתי לומר פניני אך … ובכל זאת טיוס ,כהן נעימי ואולי גם פניני). ואיבוד זהות.
(אם יש זהות. ).

Amir A 26 בנובמבר 2013

בכל הסיפור הזה איפה אבא פדרמן? במקומו אם הייתי קורא ציטוט שאם אני מבין נכון כולם מייחסים אותו לבן, שאומר "אני כבר לא יכול לראות אותו" ביחס למאמן, הייתי מרגיש תחושת כישלון. גם בתור אבא וגם בתור מישהו שאמור היה להכין את הינוקא לניהול בעולם העסקים.

ניינר (ON THE QUEST FOR SIX) 26 בנובמבר 2013

כן ילך, לא ילך זה לא העיקר-העיקר שהפדרמנים והרקנאטים הצעירים יישארו וימשיכו להחריב את המועדון מבפנים.

אדום 26 בנובמבר 2013

בתור אוהד אדום המשפט הבא יעלה לי בדמים, אבל שיהיה:
אני מתגעגע לימי שימון.

זה לא כיף לשנוא את מכבי ת"א ככה, עם כל הדבילים שלהם שעושים רעש כל היום.

רוני 26 בנובמבר 2013

לא מסכים.
תמיד כיף לשנוא את מכבי

קובי (מכביסט) 26 בנובמבר 2013

בלאט- אצל מס הכנסה אין הבדל בין מאמן לשחקן. וכישראלי הוא יצטרך לשלם 50% מס אם הוא לא ישלים חמש שנים בחו"ל. מה שאומר שגם אם בלאט ישיג בחו"ל חוזה ענק של מיליון וחצי. עדין הוא ירוויח רק 750 אלף כמו שהוא מקבל במכבי,

ההנהלה- חייבת להבין שהחלפת מאמנים וכל מיני טריקים בזויים אחרים לא יחפו על הקמצנות שלה ברכישת שחקנים. כי בסופו של דבר בספורט אם אין לך כוכבים מהטופ לאורך זמן אתה לא תצליח לשרוד. וכשהכוכב הכי גדול שלך עולה רק 850 אלף [סמית'] אתה תקבל קבוצה בהתאם. מי שחושב אחרת מדבר מהבטן ולא מהראש!!!!

הקבוצה- נבנתה בחובבנות מושלמת. בכדורסל יש שני עמדות שבהם אי אפשר להמר 1.רכז 2.סנטר ובשני העמדות האלו מכבי מאוד חלשה. תנסו לדמיין את ריאל צסק"א ברצלונה וכו' עם רכז פותח בשם אוחיון-נעימי-רייס. במקום רודריגז-הוורטאס-תאודוסיץ' [פארגו]. או את ג'יימס-סופו-טיוס במקום בורוסיס-טומיץ'-קראסיטיץ'. תודו שאין בכלל מה להשוות!!!

נכון שלמכבי אין כסף כמו שיש להם אבל חצי מזה יש למכבי. ולכן היא יכולה להביא "רק" שניים או שלושה כוכבים ולא סגל שלם של כוכבים. לכן אם ההנהלה באמת רוצה לדאוג להישגים היא צריכה להחליף את רייס וסופו. בבובי בראון שהוא גם רכז מצוין וגם גו טו גאי. ובפול דייויס שהוא גם סנטר מאסיבי גם קולע מצוין וגם ריבאונדר גדול. וככה יהיה למכבי קבוצת טופ יורוליג.

הסגל יראה ככה :
1.בראון. אוחיון.
2.היקמן. לנדסברג.
3.סמית'. אינגלס. פניני.
4.בלו. כהן.
5.דייויס. ג'יימס. טיוס,

שלושת שחקני הציר יהיו בראון סמית' ודייויס על תקן שאראס פארקר וויצ'יץ' [פחות מהם בהתקפה ויותר מהם בהגנה ככה שזה מתאזן!]. והשחקנים המשלימים יהיו הרבה יותר טובים מאלה שהיו בזמנו עם שאראס [היקמן לנדסברג אינגלס בלו ג'יימס]. ככה באמת פותרים בעיות ולא משתגעים סתם!!!!

היסטוריון לענייני ספורט . 27 בנובמבר 2013

אוחיון לא נופל מכל האירופאים האחרים.ראינו למשל איך הוא לקח את דמאנטטינדיס גדול הרכזים לסדרת פליאוף משובחת.
הבעיה לא קשורה בשם כזה או אחר הבעיה היא בשיטה.
לא ייתכן שיש הרכב אחר בין הארץ לאירופה זה מקור כל הרוע.

גיל 26 בנובמבר 2013

לדעתי, יש משהו פחדני בלהתפטר עכשיו. הרי רוב הבעיות שאתה מתאר היו קיימות עוד לפני העונה. אם הוא באמת לא היה חושב שיש לו סיכוי להצליח בסיטואציה הנוכחית הוא היה צריך להתפטר לפני פתיחת העונה וכך לאפשר לקבוצה למצוא מחליף בזמן וגם לו למצוא עבודה במקום אחר.

יאללה, שיגיע לנבא ויוותר על הרצון שלו להיות מאמן ראשי מיידית. אם היה מוכן להיות עוזר בכיר, כבר היה מזמן מאמן בנבא.

אלכס (החיקוי) 27 בנובמבר 2013

כל הדיון הזה מתפזר לי (לגבי השחקנים) –
1. כשאותו הרכב משחק גם בליגה וגם באירופה, ונכשל – זה העומס.
2. כשאותו הרכב משחק גם בליגה וגם באירופה, ומצליח – זה הרוטציה.
3. כשהרכב שונה משחק בליגה ובאירופה, ונכשל – זה אי ודאות.
2. כשהרכב שונה משחק בליגה ובאירופה, ומצליח – זה היציבות.

רוצה לומר – לשחק עם אותם שחקנים יכול להיות גם רע. לשחק עם שחקנים שונים יכול להיות גם טוב. הכל עניין של איזונים.

אלכס (החיקוי) 27 בנובמבר 2013

הרסתי לחלוטין, אבל הבנתם את הנקודה… :)

Comments closed