מכבי תל אביב נגד מכבי תל אביב

אחת בדרך למעלה, אחת למטה

מכבי תל אביב כדורגל נמצאית בתחרות מול מכבי תל אביב כדורסל. כיום הרייטינג של ליגת העל בכדורגל הוא לא מדהים, אך עולה בהרבה על הרייטינג של ליגת העל בכדורסל. לעומת זאת ימי חמישי של מכבי סל באירופה זוכים לרייטינג גבוה בהרבה ממשחקי מכבי תל אביב בליגת אירופה, גם כשאלו משודרים בערוצים פתוחים דוגמת הערוץ הראשון. כדורגל כענף ספורט טלוויזיוני הינו ענף פופולרי יותר, אך המותג של מכבי תל אביב כדורסל הנו המותג החזק ביותר בקרב קבוצות ישראל, ובמרחק ניכר.

בזכות מותג זה, ובזכות עבודה שיווקית יפה ונכונה, מכבי תל אביב כדורסל מצליחה למצות עוד כספים רבים, חסויות, תאים ביד אליהו, ועוד. מכבי תל אביב כדורגל עוד לא שם, אך מתחילה להכין את הקרקע לכך. במידה ומכבי תל אביב תצליח לבסס את מעמדה בכדורגל הישראלי, תהפוך את ההשתתפות במפעלים האירופיים לדבר קבוע, ותראה גם הצלחה באירופה, הפוטנציאל הגלום בכדורגל האירופאי הוא גדול פי כמה בהשוואה לכדורסל, לכן כל מה שמכבי זקוקה לו היא היוקרה, כדי להתחרות על פרוות יד אליהו.

*

תשמעו בדיחה, אני פספתי את משחק הכדורסל בין הפועל ירושלים ובין מכבי תל אביב, עקב ישיבתי במקומי הקבוע בבלומפילד. לא הצלחתי לחזור בזמן כדי לראות את חדשות הספורט, וכך מצאתי את עצמי צופה בגן החיות הקרוי יציע העיתונות, על מנת לראות את הסל המדובר של הלפרין. לאחר דיון ממש עמוק על ערעורה הצפוי של מכבי תל אביב על התוצאה בגלל טעות מזכירות (בדיחה טובה כשלעצמה), נכנס לאולפן משה פרימו. אני לא ראיתי אותו שנים, הוא הרבה יותר רזה משזכרתי, כל הכבוד.

מר פרימו דיברר יפה את ההתאחדות לכדורגל ובעיקר את יו"ר שלה. הוא איים בשמה, שאם לא ייחתם הסכם השיווק, ההתאחרדות תוציא את מכבי תל אביב מהליגה. לקח לי כמה דקות להרגע מגלי הצחוק, עד שהצלחתי ללחוץ על הכפתור האדום בשלט, ולסגור את המחזה.

מכבי תל אביב כדורגל צריכה לדאוג שליגת העל בכדורגל לא תהיה דומה לגרסה הקודמת של ליגת העל בכדורסל, לפני שפרנסי הקבוצה הצהובה בכדורסל דאגו בטובם להחזרת השוויון בכדורסל הישראלי, והפכו את מכבי סל לעוד קבוצה בליגה. נכון, למכבי תל אביב בכדורגל אין זכות קיום בלי ליגה ישראלית חזקה, וגם אין ליגה אדריאטית כדי לאיים על לוזון. אבל, מאוד אשמח לדעת כמה אוהדי כדורגל יראו את השידורים הישירים של המשחקים המרתקים בין מכבי פתח תקווה לבני יהודה למשל. נדמה לי שאפילו במשרדים באצטדיון רמת גן מבינים שחוזה השידורים בטלוויזיה תלוי במידה רבה במכבי תל אביב כדורגל, מכבי חיפה והפועל תל אביב. אולי יו"ר ההתאחדות באמצעות דוברו יכול לשקול איומים מצחיקים נוספים, לדוגמה – ההתאחדות לא תציב את מכבי תל אביב במשחק המרכזי יותר, משחקיה של מכבי תל אביב כדורגל לא יצולמו עוד, אוהדי מכבי פתח תקווה יחרימו את משחקי הקבוצה האהודה עליהם בבלומפילד.

*

השנה הכדורסל הישראלי צובר תנופה בזכות החולשה של מכבי, אך כך גם הכדורגל הישראלי בזכות חוזקה של הגרסה המקבילה הצהובה. מכבי תל אביב נמצאית מרחק שנים מעטות ואצטדיון חדש, מלמלא את מקומה של קבוצת הכדורסל, כמותג הספורט המושך את האלפיון העליון. הספורט הישראלי משתפר גם ללא יד מכוונת מלמעלה, בדיוק כמו שאדם סמית' האמין. אם היד המעכבת תעלם, ייתכן והשיפור יהיה מהיר ועמוק יותר.

maccabijt4

יומן קדם העונה הבאה של הג'איינטס
זו ההגנה - יניב פרנקו

65 Comments

אריאל גרייזס 3 בדצמבר 2013

רק את הפסקה האחרונה לא הבנתי – הספורט הישראלי משתפר, באיזה יקום בדיוק? רק בגלל שמכבי כדורגל מנוהלת היום כמו שצריך, אז הספורט הישראלי משתפר? הפוך, הפוך – מכבי כדורגל היא היוצא מן הכלל שמעיד על הכלל

גיל שלי 3 בדצמבר 2013

הוא משתפר, בכדורסל יש כמה קבוצות שמנוהלות בצורה סבירה, חידוש מרענן במיוחד בזכות הדעיכה של מכבי (הפרחים לדני)
בכדורגל אלונה ברקת תחזיק מעמד בבאר שבע, מכבי חיפה תאלץ לשנס מתניים מאחר ולא ניתן יהיה להתייחס למכבי תל אביב כאל תופעה חולפת כמו גאידמק, ובסוף גם ההתאחדות תשתנה.
חוץ מזה, מה רע להיות אופטימי?

אריאל גרייזס 3 בדצמבר 2013

בכדורסל אנחנו רואים ירידה ברמה של מכבי, לא עליה ברמה של כל השאר, אז זה בטח לא סימן לשיפור. בכדורגל הרמה נשארת דומה, רק מכבי תל אביב בולטת מעל כל השאר.
אתה יוצא מנקודת הנחה שהבעיה בספורט הישראלי היא הניהול ולכן אתה חושב שהוא משתפר, אבל הבעיה היא שהניהול הוא רק חלק קטן מזה – הבעיה העיקרית של הספורט בארץ זה שאין ספורט. הספורטאים שלנו מתמעטים והולכים. רק הבוקר פרסמו שכל ילד שלישי בכיתה ו' סובל מעודף משקל. שום ניהול טוב לא ישנה את זה

דגש 3 בדצמבר 2013

דעיכה של מכבי-סל (שנקווה שלא תבוא) תעזור לכדורסל הישראלי בטווח הקצר ותחסל אותו לחלוטין בטווח הארוך. בלי מכבי, תוך כמה שנים, היחס בין הכדורסל הישראלי לאירופי יהיה כמו היחס בין הכדורגל הישראלי לאירופי. ולא, הפועל ירושלים היא לא אלטרנטיבה בעניין הזה.

עידן א 3 בדצמבר 2013

תן לי לצתת את גולדאהר:
"כשמתנהלים נכון התוצאות כבר יבואו לבד"
כשגולדאהר הביא את גורדי זה נכון שהוא חשב על תוצאות אבל הוא קודם כל רצה לראות דרך!
מכבי עכשיו מתחילה את הדרך הזאת ולאט לאט כל קבוצות ליגת העל יתנהלו ככה ותראה שיפור פלא בכדורגל וברמה!

פול 3 בדצמבר 2013

גיל לפי מה שאני זוכר כתבת פה כמה פעמים שאתה יושב בשער 7.
אני יושב כמה שנים בשער 7 ואתמול לראשונה אחרי הרבה זמן התביישתי. שהמגן השמאלי של רעננה(הוא היא במקרה כהה עור) רץ לעברנו שמעתי אידיוט שמתחיל לנהום לו,כמובן ששמעתי שהשתיקו אותו תוך שנייה אך מה שלא שמו לב שכמה שורות לידו ישבתי עם 3 חברים שלי שהם במקרה כהי עור שחיוכם מהמשחק נמחק תוך שנייה ותחושת האי נוחות ניכרה על פניהם כמעט עד סוף המשחק.
בושה שבישראל 2013 יש עדיין תופעות כאלה.
מקווה שאנשים כמוהו לא יבואו יותר למשחקים.

גיל שלי 3 בדצמבר 2013

ישבתי שם ולא שמעתי, אבל בהחלט בושה וחרפה. מזלו של האדיוט שלא ישב לידי

אריאל גרייזס 3 בדצמבר 2013

הייתי חושב שזה דווקא סימן טוב ולא בושה – העובדה שכולם השתיקו אותו וזה היה רק אידיוט אחד, זה לטעמי דווקא לא רע בכלל. כמובן שעדיף שלא יהיו אידיוטים כאלו בכלל, אבל זה כן מראה שהקהל מתבגר

גיסנו 3 בדצמבר 2013

הלוואי והיה אפשר לנקות את העולם מאידיוטים, זה כנראה בלתי אפשרי.

האידיוט האחד שנוהם לשחקנים כהי עור, צועק מחבל לשחקנים ערבים, מקלל את המאמן כל המשחק גם כשמובילים 5-0 – הוא תמיד שם, פשוט לא תמיד אתה שומע אותו.

זה טוב שהשתיקו אותו, זה טוב שבשער 11 פחות ופחות אנשים שרים את השורות על טועמה בכל אותם שירים מפעם….יש התקדמות, אבל את האידיוט הבודד לא נצליח לעצור אף פעם….כי גם אידיוטים לא מתים, הם רק מתחלפים.

מוני 3 בדצמבר 2013

איזה דבר מכביסטי- לתת שתי עונות טובות ולחשוב שהם הדבר היחיד שמחזיק את הליגה.
העונה שעברה אכן הייתה עונה כדורגל מצויינת שהקבוצה הטובה ביותר גם לקחה אליפות בצורה מרשימה.
העונה הליגה בינונית ומושכת עניין בגלל ב"ש, התפרקות נוספת של בית"ר, כישלון של הפוע וממש לא בגלל מכבי תל אביב (שגם היא משחקת כדורגל משעמם אך מנצח)

ג׳ונטרה וולטה 3 בדצמבר 2013

43%. זה החלק של מכבי ברייטינג של הכדורגל הישראלי.

שרון לוינסון 3 בדצמבר 2013

יש משפט אחד ממה שכתבת שהרבה אוהדים חוששים ממנו.
"מותג הספורט המושך את האלפיון העליון".
אתה באמת חושב שזה טוב?
שהמחירים יעלו בצורה דרסטית? שהעידוד יהיה פחות טוב?

גיל שלי 3 בדצמבר 2013

בכדורגל האלפיון יתרכז בשער אחד ולא ישפיע על השאר, רק עוד כסף

ויקטור מורוז 3 בדצמבר 2013

זה יקרה רק באיצטדיון עם תאי צפיה. שיתרכזו שם.

שרון לוינסון 3 בדצמבר 2013

אני מקווה שבאצטדיון החדש יבנו שני דברים שלא ישפיעו על העידוד.
יציע משפחות רחב למשפחות ואוהדי הצלחות ותאי צפייה.
כי כבר היום יש שמועות על כל האוהדי הצלחות בשער 8.

עכו"ם 3 בדצמבר 2013

אגב, המאבק עם ההתאחדות בנוגע למנהלת מוזר לי, כל העיתונאים כמעט, מצדדים באופן סיקורם את גישת ההתאחדות.
השאלה היא אם זה בגלל שהם מנוולים במיוחד או שמכבי באמת לא בסדר בנושא הזה.
בהתחלה לא היה לי ספק שהאפשרות הראשונה היא הנכונה, היום אין לי מושג, כי הם ממשיכים בלהט קדוש לדברר את ההתאחדות וקבוצות עלומות.
מה, הם עד כדי כך חסרי כבוד למקצוע ולקוראים?

גיסנו 3 בדצמבר 2013

כן.

גיסנו 3 בדצמבר 2013

וברצינות, אני גם לא הכי בקי בכל מה שקורה שם. אני אולי משוחד, אבל לפי הסעיפים שמדברים עליהם נראה שמכבי מתעקשת על סעיף מהותי לטובת מנהלת הליגה כי היא הקבוצה היחידה שלא באמת לחוצה על הכסף מהטוטו. ברקת חצי חושבת על טובת המנהלת וחצי פשוט הולכת נגד לוזון, ג'קי בן זקן רק רוצה להכנס בלוזון.

כל השאר או מנסים לתפור קומבינות (אהמ אהמ שחר אהמ אהמ) עם ההתאחדות ועם לוזון, או פשוט לחוצות על הכסף מהטוטו ברמה כזו שכבר לא אכפת להן מכלום.

והעיתונאים? הם פשוט רוצים לעשות בלאגן וכותרות, והם כבר שנה וחצי מנסים להוציא רעש מקרית שלום ללא הצלחה וזה מחרפן אותם, אז הם מנסים דרכים חדשות…לחצי מהם לא אכפת בכלל מה קורה שם, העיקר שאפשר יהיה לסכסך וליצור עוד ועוד כותרות סתומות. החצי השני קובע כותרות על סמך אינטרס רגעי.

אורן 3 בדצמבר 2013

מסכים לגמרי.מאוכזב מאד מהגישה של הפועל.מקווה שמכבי לא תמשיך לעמוד על שלה ולא לוותר.

דגש 3 בדצמבר 2013

בעיקר כי הן לחוצות על הכסף ומפחדות מהאיגודים. לא במקרה המתנגדים הם מכבי, ב"ש ואשדוד שהם פרוייקטים עצמאיים שלא מחפשים רוכש ויכולים להתמקד בניהול ישר ומקצועי.

אלו שרק רוצים חתימה הם מועדונים עירוניים כמו רעננה, רמה"ש ועכו, או אחרים בבעיות כלכליות כמו הפועל ובני יהודה.

היתר – שחר, לוזון, טביב ושרצקי – כנראה מעדיפים שההתאחדות תמשיך לשלוט בכול או שלא אכפת להם.

אורן 3 בדצמבר 2013

וזה עצוב מאד.אף אחד חוץ מ3 הקבוצות האלה לא מנסה לצאת מהקופסה.רק הורסים את המותג הזה שנקרא כדורגל ישראלי.ממזמן לא הפכתי לאדיש כל כך מהענף הזה.
עד שיש פה וואחד הזדמנות לצאת מהג'יפה הזו,כולם מנסים להמשיך להתקמבן.חבל שזה עובר כל כך בשקט.מדכאת אותי ההנהלה של הפועל.עמוד שדרה שלא קיים.

בלייק 3 בדצמבר 2013

למיטב הבנתי (רק מהתקשורת וניסיון "לקרוא בין השורות"), מכבי הובילה קו (או הובלה על ידי ג'קי בן זקן לקו הזה, את זה קשה לי היה להבין) של פיתרון מקיף וכולל להקמת המנהלת. בנוגע להסכם השיווק לא היו בעיות מהותיות או מחלוקות.
מנגד, בהתאחדות היו שניסו לנצל את העניין בכדי לשמור על מוקדי הכוח שבשליטתם. את הקו הזה הובילו אבי לוזון, שטרן חלובה, יעקב שחר ודמאיו.
מחנה נוסף נתמך על ידי נציגי קבוצות שהיו באמצע מבחינת המהות, אבל העדיפו פשוט לסגור מהר איזשהו הסכם כדי לקבל את כספי התמיכה, החיוניים להם כדי לקיים את הקבוצות (עכו, רמת השרון, רעננה, סכנין ועוד היו במחנה הזה).
הסיפור המצחיק, אם כי דומה שכבר התרגלנו, הוא ש"מחנה ההתאחדות" לאורך כל המשבר טען שאין לו בעיה להסתדר בלי כספי השיווק של הטוטו ו"מי צריך אותם בכלל?" אבל, פתאום מכבי "היהירה" שלא לחוצה על כסף מפריעה למועדונים הקטנים לקבל את הפרוטות להן הם זקוקים בכדי לחיות, וכל יום שעובר הקבוצות מפסידות כסף.
הצעות הפשרה דיברו בתחילה על חתימה עכשיו במתווה שבפועל לא ישנה מהותית כלום (שליטה של ההתאחדות במנהלת, כולל נציגי התאחדות שישבו במנהלת), כדי לקבל כספים מהטוטו, ובהמשך כבר יתוקן ההסכם בהתאם להתקדמות המנהלת. מכבי הסכימה, בתנאי שהיא תוכל להשתחרר מהחוזה בכל שנה, כך שאם לא תהיה התקדמות ממשית והמנהלת לא תהיה עצמאית – תבוטל חתימתה. גם לזה ההתאחדות לא הסכימה.
אנגלידיס, בעידודו של בן זקן או שלא, ראה במחלוקת הזדמנות להגדיל את כוחה ותדמיתה של מכבי, במיוחד מול הכוח האדיר של יעקב שחר בהתאחדות. אנגלידיס לא מבין למה לבעלים של קבוצה אחת יש כזה כוח מיתי וכנראה רצה קצת גם למכבי. בכל זאת, האיש שהוא מייצג הוא זה שמשקיע הכי הרבה כסף פרטי בדבר הזה שקרוי כדורגל ישראלי.
בלי קשר (אבל עם רמיזה לקשר) – לשחר יש תומכים רבים, כולל שונאי לוזון מובהקים.
עד היום אתה שומע בכל מקום כמה יענקל'ה שחר עזר לקבוצות שונות (כמו בית"ר או נתניה) עם רכישת שחקנים בסכומים מופרכים. אני חושב שזה רעיון מופרך מיסודו. קודם כל, זה לא תפקידו של שחר לעזור לקבוצות אחרות. הוא הבעלים של מכבי חיפה. את ה"עזרה" שלו לקבוצות אחרות האוהדים של חיפה "אוכלים" עד היום. בנוסף, יש כאן ניגוד אינטרסים ברור. אם שחר "עוזר" לקבוצות אחרות, גם הן עשויות לעזור לו. במכבי חיפה יכולים להיתמם, אבל הציפיה שלהם לתמורה באה לידי ביטוי פעמים רבות. כמו בציפיה להפחתת המחיר של חן עזרא או מוגרבי במו"מ, או מחן עזריאל ובית"ר להתגמש כדי שחיפה תוכל להפסיק לשלם לו משכורת.
בן זקן כבר נכווה בעבר משחר, שהעדיף לתמוך בהתאחדות בעבר ולא לזעזע את הספינה. הוא זיהה הזדמנות (מכבי, "הענק הרדום", סופסוף מתעורר) ויצר כוח של מכבי-ב"ש-אשדוד. 3 קבוצות עם בעלות פרטית ושאיפות לקדם אינטרסים של בעלי קבוצות.
כביכול, היו צריכים להצטרף אליו גם שרצקי, טביב, רמון ושחר. אבל, הם החליטו לתמוך בהתאחדות או לשבת על הגדר (כדי לא לייצר אנטגוניזם כלפיהם בהתאחדות). לכל אחד היו הסיבות שלו: על טביב כבר דווח לא מעט בזמ היותו בעלי הפועל, את מה ששרצקי באמת חושב קראנו בפרוטוקולים של ועדת זליכה, ואת מה שהוא רוצה שלוזון יחשוב קראנו בהצטדקות שלו אחרי פרסומם, את רמון קשה לי להבין, אולי גם הוא חושש במצבה הכלכלי של הפועל תל אביב ללכת לשינוי גדול שלא ידוע מתי יניב תוצאות, אם בכלל. ושחר. במקרה של מנהלת, קולו של שחר היה שווה לכל קול אחר של בעל קבוצה בליגת העל (טוב, אולי קצת יותר, בכל זאת – יענקל'ה). חוץ מלוזון-חלובה, אולי, לשחר יש הכי הרבה מה להפסיד.
מקווה שלא עשיתי לכם יותר מידי רעש בעיניים….

מכבי זה אצלי בלב 3 בדצמבר 2013

לא נכתב בשום מקום שמכבי היא הדבר היחיד שמחזיק את הליגה. אפילו נכתב במפורש שחוזה השידורים תלוי בהפועל ובחיפה (והייתי מוסיף גם את בית״ר), כמו שהוא תלוי במכבי.

מה שאי אפשר להתווכח איתו זה שמכבי וקהל האוהדים שלה הם חלק חשוב והכרחי לשמירה על עניין בליגת העל וליגה בלי מכבי היא לא אותו דבר. כמה שידורים בשנה יעברו את סף 10% הרייטינג בלי דרבי תל אביבי ומכבי נגד חיפה? אולי אחד.

קורא 3 בדצמבר 2013

אני לא מבין למה אתה חושב שהספורט בישראל משתפר. הכדורגל היום פחות טוב ממה שהוא היה בשנות התשעים ובתחילת שנות האלפיים בישראל. מרבית השחקנים הישראלים הסבירים מצאו את מקומם על ספסלים באירופה והזרים הקרואטים והסרביים והרוסים שפעם מצאו את מקומם בליגה הישראלית פשוט כבר לא סופרים אותנו.

מנקודת מבט אובייקטיבית, אולי הארגון משתפר, אבל הספורט עצמו במצב גרוע.

דגש 3 בדצמבר 2013

תשווה את 2011-12 ל2012-13 ואותה לפתיחת 2013-14. לי זה נראה עלייה ברמה.

הזיכרון גם מטעה, תראה על הקלטות של משחקים ישנים.

אריאל גרייזס 3 בדצמבר 2013

העליה היחידה היא מכבי תל אביב שבזכות ניהול נכון והרבה כסף הביאו זרים טובים ומאמנים טובים. כל השאר רק הולך ונהיה גרוע.
אי אפשר להשוות שנה לשנה, צריך להסתכל בטווח זמן רחב – תשווה את מספר השחקנים הישראלים היום שאפשר להגיד עליהם שהם ברמה אירופאית גבוהה (במילה אחת – אפס) למה שהיה בארץ לפני עשור, שניים או שלושה. הרמה בעולם עולה ואנחנו נשארים מאחור.

עידוקוליס ליפשיץ 3 בדצמבר 2013

ותשווה את העונות האלה ל09-10?! או ל 02-03?
לי זה נראה שאתה מבלבל בין מה מה שקורה בפועל למה שהיית רוצה.

דגש 3 בדצמבר 2013

אריאל – גם לפני עשור אף אחד לא אמרו על שחקנים ישראלים שהם ברמה אירופית גבוהה. וגם היום לא אומרים. גם אז היו כאלו שהגיעו וגם היום יש כאלו שיכולים, בעוד עשור נדע מי וכמה.
זה ממש לא רק מכבי תל אביב. ליגת העל משתפרת ויש צמצום פערים יפה מאוד. כבר אין קבוצות שכונתיות כמו שהיו פעם כל מיני, אשקלון וראשון לציון שחוטפים שמיניות ועשיריות, במקום זה יש קריית שמונה והפועל ב"ש ורעננה וסכנין. גם הנמושות כמו רמת השרון ובני יהודה נלחמות יפה (אפילו הפועל ר"ג מהליגה השנייה עשתה חיים קשים לקבוצה פורטוגזית). גם הסגלים של הפועל וחיפה הם טובים ויכולים להראות הרבה יותר.

עידוקליס- נו, בשנתיים האחרונות יש עלייה. נקווה שהיא תמשיך.

ובכלל לכו תראו משחק אקראי מלפני 8-12 שנים, נושאים כמו קבלת החלטות, קבוצתיות אחריות וסדר השתפרו בהרבה מאז.

קורא 3 בדצמבר 2013

אני ראיתי משחקים מלפני 10-12 שנה גם בתקופה האחרונה. הרמה של מכבי חיפה עם הזרים שלה על פני שתי תקופות, גם תקופות בניון-אייגביני-ז'אוטאוטס וגם בתקופת ויקטור צ'אנוב, מזרחי-ברקוביץ' היתה הרבה יותר גבוהה מהיום, בזכות הזרים הטובים יותר שהגיעו לארץ.

וזה לא רק מכבי חיפה, גם במכבי תל אביב בתקופות אובארוב והאחים ברומר היתה טובה יותר מהקבוצות של היום.

יש ירידה רצינית ברמה של כל הליגה..

זרים כמו קודריצקי שהגיעו פעם לבני יהודה לא מגיעים לפה יותר, זו עובדה. אנחנו חיים מהשאריות של אירופה, היום אפילו הליגה היוונית מחזיקה זרים טובים יותר. נשארנו מאחור.

ירוק 3 בדצמבר 2013

מסכים . הרמה של הספורט (לפחות הכדורגל וכדורסל) בעליה משמעותית.
בכדורסל אפשר להגיד שמכבי חלשה בליגה שזה נכון אבל זה לא הכול. מכבי חיפה היא אחת הקבוצות החזקות שהיו בכדורסל הישראלי שהיא לא מכבי וגם הפועל ירושלים הביאה כמה שחקנים טובים ויש לה קבוצה לא רעה בכלל. תוסיף לזה את הפועל אילת של קטש נס ציונה שמפרקת את הליגה והפועל תל אביב. סך הכול 3 הקבוצות הישראליות שלנו מצליחות באירופה .
בכדורגל אמנם כרגע זה בעיקר מכבי אבל רואים כבר שזה גרם לזעזוע בכל הענף , כל הקבוצות שבדרך כלל נאבקות על אליפות מתחילות לחשוב עם עצמן איך מחקים את מה שמכבי עשו. בחיפה והפועל כבר מדברים על מנג'ר בביתר הביאו אחד כזה (רביבו) למרות שזה התברר ככישלון בגלל שהוא בא על תקן האח הגדול ולא ע"מ לעזור לביתר.
אבל כן יש שיפור יש לנו עכשיו 2 קבוצות באירופה, וכבר הרבה שנים שיש לנו לפחות שתי קבוצות בליגה האירופית למרות שאנחנו לא מגיעים רחוק בדרך כלל. מכבי ת"א תגיע לפחות ל32 העולות ועם הגרלה נוחה אולי אפילו לשמינית.
אז לסיכום : כן, יש סיבה לאופטימיות זהירה . ברגע שחיפה הפועל וביתר ייתיצבו בשילוב עם בש וק"ש יהיה לנו אחלה ליגה

רון 3 בדצמבר 2013

אני חושב שמכבי כדורגל בדרך הבטוחה להפוך את הליגה לפח אשפה כמו שעשתה בכדורסל, תקנה שחקנים רק כדי לא ישחקו אצל היריבות. אז כן מכבי תזכה הרבה ממהלך של שפיכת כסף וניהול ברמה, אבל כל השאר יגררו תמיד, ולצערי הדבר היחיד שהיה מעניין בליגת על יהפוך לחוסר תחרותיות.

גיסנו 3 בדצמבר 2013

מלבד בן חיים, לא זכור לי מתי מכבי קנתה שחקן מוביל מאחת היריבות הישירות שלה כמו שבית"ר עשתה בזמנו לחיפה והפועל. ואל תגיד לי זהבי ואניימה – הם הגיעו מחו"ל, אחד בהשאלה ואחד בסכום העברה נמוך יחסית. מכבי אמנם תשלם שכר גבוה למי שלדעתה מגיע לו, אבל אני בספק שהיום היא תשלם 2 מליון דולר פלוס 500 אלף יורו שכר שנתי כמו ששילמו על יצחקי בזמנו.

מה גם שבימינו לא נראה לי שהפועל תמכור בכזו קלות שחקן כמו זגורי או שכטר למשל (דמארי זה סיפור אחר עם הלוזונים אבל לא זה העניין) למכבי, גם לא נראה לי שחיפה תמכור למכבי את חן עזרא או טוואטחה או אלעד גבאי, אלא אם זה יהיה בסכום אסטרונומי באמת, ואת זה מכבי לא תשלם אתה יכול להיות בטוח.

מכבי התחילה להצליח כי היא התחילה לשפוך כסף איפה שצריך וכמו שצריך. זה שהקבוצות האחרות מתנהלות רע ושופכות כסף באופן עקום זה לא אשמת מכבי.

מתן גילור 3 בדצמבר 2013

אתחיל מהסיכום שלי למשחק של מכבי חיפה – http://bit.ly/19eqZKa
1. גיל, אין מה להשוות בין הרייטינג, כיוון שבכדורסל מדובר על המפעל האירופאי הבכיר ובכדורגל על המשני. כל קבוצה ישראלית שהיתה בליגת האלופות זכתה לרייטינג גבוה יותר ממכבי ת"א כדורסל באותה העונה (ולא, אנשים אל התיישבו מול הטלויזיה כדי לצפות בבורדו או בנפיקה).
2. עוד הבדל הוא שבכדורסל יש חוזה חתום וקבוצה שכבר מדורגת גבוה. הסיכוי של מכבי ת"א ליצור מורשת אירופאית ללא הצלחות של קבוצות אחרות מישראל קלוש ביותר. בהתאם לזאת, תרחיש הכדורסל יהיה הרסני עבורה.
3. פרימו באמת הפתיע עם הדיאטה.
4. יצוין כי בעבר גם הפועל י-ם סבלו מטעות של ספירת עבירות, כאשר רימס קאוקיניאס ביצע מולה 5 עבירות במדי גליל ונותר על המגרש.

גיסנו 3 בדצמבר 2013

אני קצת חולק עליך לגבי 2.
היות ואני בספק שמכבי ת"א כדורגל תגיע להישגים זהים לאלו של מחלקת הכדורסל ברמה האירופית (כלומר הגעה באופן די קבוע לשלב רבע הגמר של המפעל האירופאי המוביל, וכמה זכיות לאורך השנים) או אפילו קרוב לכך, האפשרות ליצור מורשת בדרג הנמוך של אירופה דווקא סביר גם בלי שאחרות יצליחו יתר על המידה.

על סמך הניתוחים המצויינים שלך למצב הישראליות באירופה, עוד עונה או שתיים דומות של מכבי יוכלו להביא אותה למצב של מדורגת בליגה האירופית בשלבי המוקמדות ואולי אפילו גם במסלול האלופות בבוא הזמן. היות וברוב השנים האחרונות יש לנו לפחות שתי נציגות בבתי הליגה האירופית, גם אם הישגיהן לא מרשימים בשלב זה – זה יוכל להספיק בשביל שמכבי תצליח להיות חברה קבועה יחסית בשלב הבתים של הצ'מפיונס או ב 32 האחרונות של הליגה האירופית.

ומי יודע, אולי עוד כמה שנים מכבי תפדה איזה חוב עתיק, וקבוצה אחרת תוכל להרוויח מהצלחה אירופית שכזו במקרה של הפסקת חשמל באצטדיון ר"ג…

מתן גילור 3 בדצמבר 2013

הכוונה שלי היתה שאם מכבי ת"א רוצה להגיע להיות קבוצה בסדר גודל של באזל (לדעתי ממש לא דמיוני) היא חייבת את מכבי חיפה או הפועל ת"א כמעט כל שנה בשלב בתים. בשביל זה אסור לה שהתרחיש של הכדורסל יקרה גם בכדורגל. הפתח להצלחה מתחיל מדרג 3 באלופות ולעשות זאת לבד, ללא תרומה של אחרות לדירוג המדינה, קשה מאד. קח בחשבון ששנה הבאה ישראל מאבדת הרבה נקודות דירוג ולבד מכבי ת"א לא תרוויח כזו כמות.

ויקטור מורוז 3 בדצמבר 2013

פה נשאלת השאלה האם באזל היתה צריכה את יריבותיה בליגה השוויצרית כדי להיות מדורגת בפלייאוף האלופות? אני מניח שזה נושא שלא נבדק.
וכרגע, באזל הפכה לסוג של מכבי סל בשוויץ, והיא ממשיכה להצליח באירופה.

מתן גילור 3 בדצמבר 2013

מי דיבר על פלייאוף האלופות? גם מכבי חיפה והפועל ת"א היו מדורגות שם. אתה מוזמן לבדוק את שאר הנציגות השווצריות. גם הן תרמו לכך שבאזל מדורגת בקבוצת הדירוג השלישית בבתים.

איש הפח 3 בדצמבר 2013

התרומה של דירוג המדינה לדירוג הקבוצתי הוא לא עד כדי כך משמעותי. גם לסלטיק זה לא מפריע, לא רק לבאזל

מתן גילור 3 בדצמבר 2013

השאלה היא מה זה משמעותי בענייך. למשל הפועל ר"ג ואשטוריל התחילו את דרכן העונה ללא דירוג קבוצתי כלל, אבל אחת היתה מדורגת ואחת לאו. לדעתי זה מה שנקרא משמעותי. לבזל היו עוד קבוצות מהליגה שהשיגו דרירוד ועם סלטיק ממש נפלת, כי הם נהנים ועוד איך מהשנים של רינג'רס. חכה עוד שנתיים-שלוש שהם יצטרכו להסתמך רק על הדירוג של עצמם ופתאום תראה שהם מסיימים במקום האחרון בבית בליגת האלופות. מה? כבר השנה? בקיצור, קבוצת דרג ביניים שרוצה להיות מדורגת שלישית צריכה עזרה מהדירוג של המדינה.

איש הפח 3 בדצמבר 2013

הפועל תל אביב היתה מדורגת בדרג השלישי בהגרלת הבתים בליגת האלופות, באיזה מקום היא סיימה?
באופן כללי ההבדל בין קבוצת הדירוג השלישית או קבוצת הדירוג הרביעית הוא די שולי בליגת האלופות, כאשר כל קבוצה באחת מהליגות הבכירות באירופה ללא היסטוריה אירופית עשירה שמגיעה לליגת האלופות משתבצת אליהם. שנה שעברה דורטמונד הגיעה לגמר מהדרג הרביעי.
הדירוג של המדינה משמעותי בעיקר בליגה האירופית לקבוצות ללא מסורת אירופית שמגיעות ממדינות גדולות שנהנות מנקודת פתיחה נוחה. ברמות האלו להבדלים של שתיים שלום נקודות דירוג בעונה יש משמעות. בליגת האלופות זה שולי.
גם ברמות הביניים ההבדל לא משמעותי. הדירוג של שוויץ מקנה לקבוצות שוויצריות יתרון של כחצי נקודה בשנה על קבוצות ישראליות, לא משהו מטורף, גם לא בסיכום של חמש שנים.

מתן גילור 3 בדצמבר 2013

שמע, קשה לדון כשאתה לא מדייק בעובדות: הפועל ת"א היתה מדורגת במקום הרביעי והאחרון! היתרון של שוויץ על ישראל נותן לקבוצות השוויצריות יותר מנקודה הבדל. אם עקבת אחרי הדירוגים, בעיקר במוקדמות אבל גם בבתים, קל וחמר בליגה האירופאית, אני בטוח ששמת לב כמה נקודה היא לא דבר שיש לזלזל בו. כמו כן, הדירוג של ישראל לא רע, כיוון שהוא נוצר ע"י מספר קבוצות. אם תוריד נניח את מכבי חיפה או הפועל ת"א פתאום תגלה שההפרש הוא כבר הרבה יותר מנקודה אחת. דירוג יוצרים ע"י מספר קבוצות. שים לב נניח לנורבגיה. ברגע שרוזנבורג הפסיקה להיות רלוונטית הדירוג של הליגה צנח, כי לא היה מי שיתחזק אותו וזה פגע גם בה, כיוון כשהיא כבר חזרה היא היתה צריכה להתחיל הכל מהתחלה (כלומר לא היתה מדורגת משלב די מוקדם).

איש הפח 3 בדצמבר 2013

בנוגע להפועל תל אביב אכן התבלבלתי.
בנוגע לשוויץ לא ממש.
בתחילת העונה התרומה של דירוג המדינה היה 4.98 לשוויץ לעומת 4.4 נקודות לישראל. קצת פחות מחצי נקודה. בעונה הבאה זה כנראה יהיה קצת יותר מנקודה (באזל מתקדמת). לא זה מה שמביא את באזל לאן שהיא נמצאת היום.
שוויץ היא דוגמא מצויינת כי באופן עקבי יש שם שתי קבוצות שמספקות נקודות דירוג למדינה (לרוב באזל היא אחת מהם). אבל מה שמקפיץ את באזל מבחינת הדירוג זה רק ההצלחה שלהם בזירה האירופית.
הדירוג של ישראל הוא בינוני וזאת בדיוק הנקודה שלי. ברמות האלו ההבדלים הם לא כאלו משמעותיים.

מתן גילור 3 בדצמבר 2013

הבט, בוא ניקח את הקבוצה שדורגה הכי גבוה בסיבוב בו מכבי ת"א החל – באטה בוריסוב. היו לה מעל 39 נקודות – הרבה יותר מכל ישראלית אי פעם. אבל מה, במקרה היא נפלה על קבוצה בשיא העונה על ההתחלה, אז נגמרה לה העונה האירופאית עוד ביולי (אולי תחילת אוגוסט, לא זוכר בדיוק). ומה עם באזל? בגלל הדירוג של שוויץ היא החל בסיבוב המוקדמות השלישי, כך שגם אם היתה מודחת ע"י מכתי ת"א היתה עוברת לפלייאוף הליגה האירופאית. למה – בגלל הדירוג שלה? ברור שלא, אלא בגלל הדירוג של הליגה השוייצרית. כמובן שמדובר כבר על המקום ה-12 ונציגה אוטומטית זה נהיה יותר מהותי. מכבי ת"א לא תשיג בגפה את המקום ה-12 גם אם מסי חותם מחר בבוקר.

איתן מסוארי 3 בדצמבר 2013

צודק במאתיים אחוז לגבי אחד.

העובדה שרק מכבי מסוגלת לייצג את ישראל ביורוליג היום היא שערוריה. ולא… זאת לא הקבוצה של המדינה! אלא אם אני ועוד המון אנשים לא שייכים למדינה.

איציק 3 בדצמבר 2013

האם הסגנון הזה יחודי לא (כמו סגנון הפיסול של מיכאל אנג'לו) שלא היה כמוהו לפניו ולא אחריו, או שרואים ניצנים של שחקנים אחרים הפונים לאותה שיטה?
לי יש הרגשה שיבוא גל של שחקנים בסיגנון זה ואז הוא יאבד את היתרון היחסי כי יהיו עוד כמוהו ויפותחו גישות התוקפות את החולשות של גישה זו. כלומר מעניין לדעת האם המשחק של קרלסון חזק כיוון שגישה זו מאוד חזקה (עם יתרונות מובנים) או כיוון שזו הפתעה בעולם השחמט וכשההפתעה תפוג, יכול להתברר לגישה זו יש יותר חולשות מיתרונות.

MOBY 3 בדצמבר 2013

זהו אם גם המעוז האחרון (השופטים, והפרחים לב..) נפל בידי "הליגה" בהחלט מעמדו של מזרחי בשפל…. וההנהלה החדשה שלכם לא משהו…
:)

עופר פרוסנר 3 בדצמבר 2013

ההבדל העיקרי בין הכדורגל לכדורסל – הוא זה שהכדורסל כרגע נמצא במיצוי די מוחלט של ההכנסות שלו (אלא אם הקבוצה תעבור לליגה אחרת במקום הליגה הישראלית – VTB או NBA). עד אז, אני לא רואה דרך שבה יהיה אפשר להגדיל את ההכנסות – כמובן שאפשר לבנות אולם גדול יותר אבל אין לדבר הצדקה – ומי שיצטרך לבנות אותו יהיו אנשי מכבי תל אביב בעצמם כי אין הצדקה אמיתית מצד תל אביב לאולם של 15 אלף מקומות – יד אליהו מספיק בהחלט.

בכדורגל – השמיים הם הגבול – שלוש עונות רצופות של צ'מפיונס ליג למשל – וההכנסות של הקבוצה יתפחו בצורה אדירה. בכלל, במכבי תל אביב כדורגל יש עוד כל כך הרבה אפיקי הכנסה אפשריים, שזה פשוט לא ייאמן.

אדום עולה 3 בדצמבר 2013

אני לא אוהד מכבי אבל אפשר להגיד שבמידה והיו מנצחים אתמול כל הטור הזה שכתבת היה שווה לאתה יודע למה

גיל שלי 3 בדצמבר 2013

ניצחנו את רעננה, לא מבין את התגובה :-)

אדום 3 בדצמבר 2013

אני לא אוהד מכבי אבל אפשר להגיד שבמידה והיו מנצחים אתמול כל הטור הזה שכתבת היה שווה לאתה יודע למה

איתן מסוארי 3 בדצמבר 2013

איזה תחזית אפוקליפטית…. שתי המכביות שולטות בכדורגל וכדורסל.. בהההההה…

הכדורסל – לפחות ההופעות של מכבי באירופה, נגוע בשחיתות של הדון וחבריו האירופאיים. לכן זה ממש לא מעניין.

בכדורגל – יהיה למכבי קשה לקנות שחקנים טובים שרק ישבו על הספסל כמו בכדורסל. זה משחק של 11 שחקנים ומבחר הישראלים הטובים בכדורגל שיכולים למלא את מקום ה"נרכשים" הוא גדול.
כמו כן, בכדורגל, יש לקבוצות היריבות פחות או יותר אותו מספר אוהדים, לכן הגעה של שייח נוסף בדמותו של גולדהאר היא אפשרית בהחלט.

ולא… לא התקדמנו! במקרה של הפועל תל אביב, אני לא בטוח שהייתה קבוצה ברמה של התינוקות של קשטן. אפילו לגבי מכבי תל אביב, אני לא בטוח שהקבוצה הנוכחית טובה מהקבוצה ששיחקה בליגת האלופות עם קלינגר… שלא לדבר על חיפה של בניון או ביתר של גאידמק.

יואב 3 בדצמבר 2013

ממש אפוקליפטית בררררר.
אפשר לחשוב שזאת לא המציאות ברוב השנים.
יש גם את העף ובקרוב את היד. תתכונן(:

גיל שלי 3 בדצמבר 2013

נמחקו שלוש תגובות גסות רוח של המגיב הפחדן המתכנה מכביסט ותיק. הוא הבטיח לא לקרוא את הפוסטים שלי (הנוד הנפוח ככינויו) ולא מצליח להתאפק ולעמוד בהבטחתו.
אדון פחדן, אתה מוזמן לפגוש אותי בבלומפילד ולשטוח בפני את כל בעיותיך, השגותיך, וגם אם יש לך אומץ את כל מה שאתה חושב שקרה לי בעברי, ובעיותי המיניות כפי שהכנסת בתגובתך.
אני מגיע לשער שבע, אשמח לקבוע אתך לפני הדרבי

מכביסט ותיק1 3 בדצמבר 2013

אני עסוק קצת לפגישה
אגיב באופן חריג לטור של הנוד הנפוח שכותב אותו ומצנזר כי הוא חושב שזה נותן לו שליטה מינית.

בעוד 5-8 שנים אל תתפלאו אם הבעלים של מכבי ת"א כדורגל-כדורסל-כדוריד-כדורעף יהיה גולדהאר. בכדורסל הבעלים כמעט ולא מפסידים לעומת 40 מליון שהפסיד בכדורגל כל שנה. ובכלל לא רק שלא רואה את מותג הכדורסל קורס אלא מכאן אפשר רק לעלות. כרגע למכבי יש יעד נסתר ואולי לא מודע וזה לנפות את הבהמות שהתחזו כאוהדי מכבי כדורסל. זה תהליך של כמה שנים שכבר החל בחסות תקשורת נגיטיבית. איך מנפים אותם? אתה יורד לתהום כמו עכשיו גורם להם לצאת נגד המועדון שלך ואז אתה מתרומם בבת אחת ומשאיר אותך בסחרחורת. העונה לדוגמא עלייה מקרית לפיינל פור אירופה תעשה את זה ותשאיר את הכלבים הללו בדילמה.
כרגע צפיתי בקליפ מהחגיגות של הטוענת לכתר לאחר נצחון גילי עובד-ביטון. חגיגות כאילו כיבוש פנדל של אבוחצירא נגד הפועל. מנטליות של לוזר כמו בנצחון של נס ציונה על מכבי ירושלים לנצח יחשבו שהם קטנים ואפסיים ליד מכבי זה לא משנה מה יקרה. לראות תא הבעליםשלהם חוגג לע הפרקט כאילו לקח את היורליג….פתטי.

אני לא שמעתי אתמול נהמות לשחקנים שחורים של רעננה למרות שזה "התבקש" כי היו כמה וכמה כאלה על המגרש. ואם יש טינופות שקללו ערבים אז מדוע לא שחורים? אם באמת היו נהמות כפי שכתב כאן אחד זה אומר שהטינופות עדיין ביננו. ואולי זה לא מפתיע כי אני שמעתי במשחק מול פרנקפורט אוהד שצועק לקבוצת אוהדי פרנקפורט שישבו לידו נאצים נאצים… קברתי את עצמי מבושה.

יש איזה "גל" של בבונים פרימיטיביים בין אוהדי מכבי כדורגל ששונאים את מכבי כדורסל בגלל הכוחניות של הכדורסל שקונים כל מה שזז (הם כנראה מתכוונים לזהבי טל בן חיים פריצה טיבי ראדי מיטרוביץ בן הרוש זיו יצחקי אלברמן גרסיה סוזה קרוייף וכן הצעות לשכטר קטן ועוד ועוד). זה מה שנקרא בבונים קלאסיים. הם מריחים רק את החרא שיוצא מהתחת של הבבון שלפניהם ולא מסוגלים להריח את הסרחון שיוצא מהתחת שלהם אז אולי תכניסו אצבע לישבן שלכם ותקרבו לנחיר האף. לי אין בעיה עם רכישה קניה השתלטות לעשות הכל בשביל לנצח בלכ מחיר וכסף. כדורגל כדורסל ובליארד.

אולי הגיע הזמן לעשות הפרדה בין 3 מחנות. בבונים של כדורגל בלבד – אליטה של כדורסל בלבד- ומכביסטים פנאטיים כמוני ועלי אפשר לומר גם גסי רוח ודוחים. מי מצטרף למחנה שלי? או שבדה באזר רק תקועים נודים נפוחים? נראה לי בן יהודה איתי.

גיל שלי 3 בדצמבר 2013

כמו שכבר כתבתי, אתה פחדן, כדאי לך למצוא את הזמן תהיה פגישה מעניינת מאוד. אמחוק גם את התגובה הזאת אבל נתן לה קצת זמן כדי שגם אחרים ייהנו מהרמה האפסית של ההתבטאות שלך.
פחדנים תמיד נוהגים באלימות כמוך

גיל שלי 3 בדצמבר 2013

אתה עדין מוזמן לפגישה, מאוד אשמח לראות אותך

אדום 3 בדצמבר 2013

התכוונתי שאם ירושלים הייתה מפסידה למכבי אז הפוסט לא היה נכתב

חיים 3 בדצמבר 2013

מכביסט ותיק, לא הבנתי אתה יכול להסביר שוב

משה 3 בדצמבר 2013

גיל, לא ברור לי למה את מתעלם מהמגמה הכלכך שלילית במכבי כדורסל. המותג על לפני כמה שנים היה חזק פי כמה ממה שהוא היום. זה בא כמובן לידי ביטוי ברייטינג ובחוזים שמכבי סל קיבלו. אם לא יתעשתו שם מהר (מישהו אמר שחקני בית)המותג לא יהיה שווה הרבה בקרוב.

גיל שלי 3 בדצמבר 2013

לא שמתי לב שאני מתעלם מהמגמה השלילית במכבי כדורסל, אני בהחלט מכיר את המגמה הזאת, ומסכים איתך לגבי קיומה

ויקטור מורוז 3 בדצמבר 2013

זה לא רק שחקני בית. ז"א, זה לא שחקני בית. הבעיה היא הבניה לרוחב. בכסף של רייס והיקמן היה אפשר להביא פארגו אחד. ז"א, יש לצמצם את מספר הזרים (וע"י כך, להעלות את איכותם), ושהשחקנים ה- 11-12 יהיו צעירים.

משה 3 בדצמבר 2013

איזה כיף לקרוא את מכביסט ותיק
אכן איש אשכולות
מעניין מה הוא עושה בשאר שעות היום

חיים 3 בדצמבר 2013

עושה רושם שיש לו ידע רב בכל הקשור לבבונים, כושר ההתבטאות שלו הוא מדהים ולפי דבריו הוא מבין ספורט הרבה יותר טוב מכולם.
בקיצור הוא בטוח עובד בהתאחדות לכדורגל

חיים שדמי 6 בדצמבר 2013

גיל שלי ומכביסט ותיק,

נודע לי רק עכשיו על ההתגוששות ביניכם. אני קורא אתכם לסדר!
אין מצב ששני מכביסטים יריבו ביניהם, אפילו לא מילולית. אני לא מוכן לזה ולא רוצה לשמוע אף אחד מכם בעניין הזה.
קדימה, תחלצו ידיים וירטואלית ותתתנצלו.

חיים שדמי 6 בדצמבר 2013

תלחצו, כמובן. רואים? מרוב צער בלבלתם אותי באותיות.

Comments closed