אני יהודי, אל תירה

אני מציע חולצה - אל תירה אני לא חמוש. העובדה שאדם הוא ערבי תושב רהט, לא הופכת את הירי בו לנון אישו

בישראל כאשר אזרח ערבי נהרג בירי של שוטרים, אין עילה לסיקור רחב מדי בחדשות, זה משהו כמו כלב נשך אדם. ברהט השבוע נורה אזרח ישראלי (דרך אגב בן לאב ממשפחה שכולה) בידי המשטרה. השוטרים טוענים שמדובר באזרח ערבי אשר היה במהלך עסקת סמים, המשפחה טוענת אחרת. אביו של סמי אל ג'לאל נפצע גם הוא, כאשר ניסה לחלץ את בנו. המשטרה לא חולקת על כל שסמי אל ג'לאל לא היה חמוש בעת שנורה למוות.

*

עכשיו יתחילו הטיעונים המוכרים, אנשי רהט רבים הם פושעים המטילים אימה על תושבי הדרום, גניבות רכב, גניבות רכוש, ועוד ועוד. השוטרים יורים בערבים בגלל שהערבים מטילים על השוטרים סכנת חיים, בעוד היהודים לא. דרך אגב, סטטיסטית אחוזי השחורים באוכלוסיה נמוך בהרבה מאחוז השחורים היורים בשוטרים בארצות הברית, ועדין כאשר אזרחי ארצות הברית, שחורים כלבנים, הרגישו שנהיה קל מדי לרות בשחורים או לחנוק אותם למוות, קמה מחאה שהובלה בידי שחורים ולבנים. העובדה שאכן השוטרים סטטיסטית נמצאים במצב מסוכן יותר במקומות מסוימים לעומת מקומות אחרים, עדין לא מסבירה את הפערים האדירים בסטטיסטיקת אזרחים הישראלים הנורים בידי שוטרים בחלוקה לערבים ויהודים.

*

מה שקרה ברהט לא אמור להיות סיפור ערבי, לא חברי ועדת המעקב של ערביי ישראל היו צריכים להכריז על שביתה כללית. מה שקרה ברהט היה צריך להוציא את כולנו מהבתים, מה שקרה ברהט הוא המשך ישיר לאווירה הגזענית שהשתוללה כאן בקיץ, לשריקות הבוז נגד מהראן ראדי על שום הפשע הנורא במוצאו הערבי. אני לא יודע אם הירי ברהט היה מוצדק או לא מוצדק, אני יודע שאנחנו אזרחי המדינה היהודים היינו צריכים לדרוש חקירה עמוקה בנושא, ולא להתייחס לזה כאל נושא ערבי.

בתמונה שאני מצרף לפוסט אתם רואים גם את ג'רמי לין, אסייתי לבן, לובש את חולצת I can't breathe. אני כמובן לא מצפה ששרן ייני יצא לחימום לפני המשחק באשדוד עם חולצה של, אל תירו, אני לא חמוש, אך אילו היה עושה זאת, אני אישית לא הייתי מאוכזב מכך. גם אליניב ברדה ומאור בוזגלו יכולים להצטייד בחולצה כזאת מבחינתי. אם חפצי חיים אנו במדינה הזאת, אנחנו חייבים להבטיח שחיי ערבים שווים בדיוק כמו חיי יהודים כאן, לא למען הערבים, למעננו. כאשר אנו מקבלים את הקביעה שחיים מסוג אחד שווים פחות מחיים מסוג אחר, זה תמיד התחלה של משהו, אין לדעת היכן זה יגמר.

זה מתחיל (אליפות העולם בראלי 2015)
#מכביבול - פודקאסט 025

87 Comments

thomas 22 בינואר 2015

נכון. כ"כ נכון.
והכי עצוב שבכלל צריך להגיד את זה.

אלכס 22 בינואר 2015

+1

אני רק רוצה להוסיף שאדם קשה יום לא יקפוץ להלחם בעוד טחנות רוח בשם העקרון, קשה לו גם ככה. החזקים הם אלו שצריכים להיות שומרי הסף, והמניעים שלהם לעשות את זה התחשבות, אמפטיה, ערכים או רגישות למקרם החברתי. אבל ישראלי לישראלי זאב, ובארזים נפלה שלהבת (To say the least).

no propaganda 23 בינואר 2015

מהפיכות בדרך כלל נעשות ע"יי אנשים קשי יום, לאליטה אין מספיק מה להרוויח כדי לסכן משהו.

MG 22 בינואר 2015

צודק ב 100% אבל לדעתי את הקרב הזה כבר הפסדנו, והמגמה הגזענית פה בלתי הפיכה עד שתגיע איזו קטסטרופה.
לראיה – מה הסיכויים שבאמת אחד משלושת הכדורגלנים שהזכרת ילבש חולצה כזו?

גיל שלי 22 בינואר 2015

אסור לנו לוותר על הקרב הזה, פשוט אסור, לא משנה בכמה אנחנו מפגרים

מתן גילור 22 בינואר 2015

פעם אמרו לי שהכינוי של מגיב מספר 3 נתלה על תקרת האתר…
גיל, אל תגזים – יש דברים יותר חשובים בפרטי לבוש כמו לחשוף ציצית או לשלוף כיפה מהגרב.

גיל שלי 22 בינואר 2015

אז אני מבין שMG נגנב

MG 22 בינואר 2015

אני הייתי פה לפניו (אבל הגבתי רק 4-5 פעמים עד היום)

מתן גילור 22 בינואר 2015

לא בקטע של "למי יש יותר גדול", אבל האם אתה סגור על זה?
כשאני התחלתי להגיב בדה באזר, מכבי חיפה עוד היתה אלופת המדינה בכדורגל…

MG 22 בינואר 2015

1. חשבתי שאתה מתכוון למישהו ששמו פה היה MG, והגיב די הרבה.
2. אני קורא פה (ובתופעת דורפן על גלגוליו השונים) כבר כמה שנים טובות.
3. אולי זה ישמע מוזר אבל אין לי מושג מתי מכבי חיפה הייתה אלופה. החשיפה היחידה שלי לספורט בכלל היא האתר הזה ופעם בארבע שנים מונדיאל. למען האמת, עצם הרעיון של לעשות עניין מלהסתכל על ספורט נשמע לי ממש מוזר.
4. אבל אני קורא פה כמעט את כל הפוסטים… עוד יותר מוזר.

משה 22 בינואר 2015

אין ספק שזה הזוי, מה יש לך לחפש באתר בלוגים על ספורט אם אתה לא אוהב ספורט ?

MG 22 בינואר 2015

בהתחלה את דורפן, שאני מאוד נהנה מאיך שהוא כותב וחושב בלי קשר לנושא.
כשזה התרחב לבלוגיה ענפה המשכתי מסקרנות. אני קורא פה דווקא בגלל שמוזר בעיני למה אנשים מתעניינים בספורט. למשל, בלי לנסות לכסות את כל הכותבים, אני קורא את טל בן יהודה (שמאפשר הצצה עמוקה לאיך זה להיות אוהד) ולא מבין, אבל זה מה שמעניין. או את לוינטל ובורוביץ שלא הצלחתי להבין בכלל מה מידת וסוג העניין שלהם בספורט בעצמם (זאת מחמאה, רוב האנשים יותר קלים לקטלוג מהם), שזה גם מעניין.

אבישי (הרמתגני) 22 בינואר 2015

שמישהו לקח לי את הניק, ואני לא הייתי כזה קורא ומגיב אדוק, הפסקתי להגיב פה :(

Eyal 22 בינואר 2015

+1 כל הכבוד על הפוסט

יניר 22 בינואר 2015

תודה על הפוסט . יש כאן מדרון חלקלק שנראה ממש לא פתיר

עדי אבני 22 בינואר 2015

מתן גילור וMG עונים תגובה אחרי תגובה?
מה שחסר זה רק שהרבי מיעוטו יתן תגובה אחריי, או אדום עולה אחרי פרנקו…

איציק 22 בינואר 2015

אחרי תגובה כזו, עוד ג'וני (או ג'יני) יעלה מין האוב…

D! פה 22 בינואר 2015

מסוכן לדמיין

משה 22 בינואר 2015

האמת היא שאני מתגעגע.

איציק 22 בינואר 2015

כולנו מתגעגעים ;)

thomas 22 בינואר 2015

ג'וני ג'וני קאם הום!

נץים 22 בינואר 2015

ג'וני זה המגיב שהיה משלשל על אנשים?
וגם לאן נעלם "מכביסט ותיק"?

יותם 22 בינואר 2015

וקובי המכביסט

Rocky1 23 בינואר 2015

ו"לא דופק חשבון"?

אלכס 23 בינואר 2015

הלכו בדרכו של הלינק מאתר ערוץ 5 לכאן?

הרמן וולף 23 בינואר 2015

לא דופק חשבון 88 האגדי.

הנאו הפאשיסט שלא התבייש להודות בכך…

חוטב עצים 22 בינואר 2015

ממש מתסכל אותי שאם הפוסט הזה היה מתפרסם בכל אתר אינטרנט חדשותי אחר התגובות היו שלל נאצות כנגד המחבר על היותו עוכר ישראל אוהב ערבים…
אני לא יודע מה מפריע לי, זה שבחלקים נרחבים(נרחבים מדי) מהארץ התגובה שציינתי למעלה כל כך שכיחה. או זה שב"בועת דה-באזר" המצב הפוך.
לא יודע למה זה מפריע לי בכלל.
פוסט חשוב בכל מקרה.

עודד 22 בינואר 2015

מזדהה. בכלל, כל פעם שאני מדבר עם חברים, משפחה וכו' על המדינה אני נהיה אופטימי לשנייה ואז מבין שאני מיעוט מבוטל בישראל של היום.

יוני ק 22 בינואר 2015

אני מציע לך לסיים את הקטע ב:
מיעוט מבוטל בישראל היום…

בילבו באגינס 22 בינואר 2015

מסכים איתך שצריך לחקור.
אם כבר התחלת עם סטטיסטיקות
אז90% מגניבות הרכב הם של ערבים
הרבה יותר מחמישים אחוז מהרציחות בארץ נעשית ע"י ערבים (בעיקר בתוך המגזר) וכמובן שרוב מוחלט של השוטרים שנרצחו בעת מילוי תפקידם נרצחו עי ערבים. אז אם היית שוטר ברהט שיודע את מה שכתבתי אולי גם לך הייתה אצבע קלה יחסית על ההדק.
ושוב צריך לחקור. אבל תציג את כל האמת

גיל שלי 22 בינואר 2015

בילבו, זו בדיוק הטענה של השוטרים שחנקו למוות את אריק גארנר, רק לגבי השחורים בארצות הברית. זה אכן מסביר גישה לחוצה יותר, עדין לא הסבר מספק

the bird 25 בינואר 2015

איזו השוואה ממש דומה לשחורים ממש….
אין כמו השמאל לעוות דברים כשנוח לו
שאפו לכותב המאמר המעוות

Lord Anthony 22 בינואר 2015

הסר דאגה מלבך, המשטרה מתייחסת באותה הצורה גם ליהודים. ככה זה שיש משטרה אלימה ולא מקצועית. העובדה שהקורבן הפעם היה בדואי היא פשוט צירוף מקרים.

בני תבורי 22 בינואר 2015

אני חושש שאתה צודק.

ניתאי 22 בינואר 2015

מתי ירתה המשטרה למוות באזרח יהודי?
משפט ששמעתי בימים האחרונים: המשטרה בישראל אלימה. ליהודים היא מרביצה, ערבים היא הורגת.

Lord Anthony 22 בינואר 2015

המרדף הפרוע אחרי עופר צברי מדליק לך נורה?
אני לא יודע מתי המשטרה ירתה למוות לאחרונה באזרח יהודי, אבל מסתבר שהיד שלהם על ההדק מספיק קלה גם כשלא מדובר בערבים.

ניתאי 23 בינואר 2015

דוגמא מצויינת לטענה שלי.

פנדה 24 בינואר 2015

עם כל הכבוד, בעופר צברי הם כן ירו, להזכירך. הם פשוט פספסו כי מסתבר שהשוטרת שירתה היא לא בדיוק קלינט איסטוד (בדיוק ראיתי את מול את "הטוב הרע והמכוער") אז הוא לא חטף כדור. אבל באותה המידה הוא היה יכול לסיים דומה.

אז הטענה שלך אולי נכונה, אבל זה דווקא לא דוגמא טובה בכלל.

אדם בן דוד 22 בינואר 2015

מבעס
מבעס נכי המצב מסריח כל כך וישאר מסריח כל כך
ואני ממש ממש לא רואה שום שיפור באופק אם כבר אז רק החמרה
פשוט מדכא.

ניר 22 בינואר 2015

עם כל הכבוד, אני חושב שאתה מביא את הסיפור בצורה מעוותת:

1. ״ניסה לחלץ את בנו״ = תקף שוטרים במוטות ברזל (כחלק מקבוצה גדולה שתקפה אותם) במהלך מעצר של תחנת סמים שפעלה בבית ספר.

2. ״נורה בידי המשטרה״ = מכיון שאתה לא מתייחס לאב כאן אני מבין שאתה מתכוון לאזרח שמת אחרי הלוויה, מארוע לבבי שיתכן שהיה קשור לשאיפת גז מדמיע, אחרי שמאות אנשים כמעט עשו לינץ׳ בניידת משטרה שעברה במקום (את נסיבות היקלעותה לשם, בניגוד לסיכום עם המשטרה, באמת צריך לבדוק והמשטרה אכן בודקת)

3. ״אין עילה לסיקור רחב מדי בחדשות״ = אולי זה בגלל שאני קורא הארץ ושומע גל״צ, אבל אני ראיתי סקור נרחב מאד בחדשות. אני לא חושב שיהודי שהיה נהרג באותן נסיבות היה מקבל סיקור יותר רחב.

ההשוואה למקרה של אריק גארנר מופרכת לגמרי. כל מי שראה את הוידאו של החניקה שלו מול זה של ההתקפה על הניידת ברהט יכול להווכח בזה. יש סכוי טוב שמקרה דומה בארה״ב היה מסתיים בהרבה יותר מהרוג אחד.

גיל שלי 22 בינואר 2015

אני לא כתבתי על ההרוג בלוויה, כתבתי על ההרוג שהלוויה היתה שלו. אבא שלו טוען שדחף שוטר, המשטרה טוענת שהיה מוט ברזל. אני לא יודע מה האמת, ברור לי שצריך לחקור וברור לי שיש 51 ערבים שנורו למוות על ידי המשטרה ב15 השנה האחרונות. אינני טוען שכל המקרים לא מוצדקים, אני כן טוען שצריך לבדוק מה קורה כאן

ניר 22 בינואר 2015

אז אם הכוונה היא בהקשר הרחב יותר, גם כאן המצב לא דומה: אם תקח למשל את מהומות אוקטובר 2000, המשטרה היתה שם מלכתחילה בגלל שמטרת המתפרעים היתה לפגוע ביהודים.

זה די מדהים כמה שונים הספורים שמכירים שמי שגר בצפון ומי שלא (לא בגלל ״תקשורת שמאלנית״, בעיקר בגלל תקשורת בורה שלא מוצאת את הדרך שלה מצפון להרצליה). המתפרעים בסכנין, למשל, ניסו לעלות ולתקוף יישובים יהודיים. ליד כרמיאל אנשים מדיר אל אסד חסמו את הכביש, הוציאו נהגים ממכוניות והרביצו לאלה שהיו יהודים. באום אל פאחם זרקו אבנים על רכבים שעברו בואדי ערה.

נדמה לי שקצת מופרך לצפות משחקני כדורגל ללבוש חולצה לזכר מי שניסו להרוג יהודים בגלל שהם יהודים. ממילא לנו בישראל יש חברי כנסת שתומכים בהתקפות האלה ומעודדים להמשיך ולהחריף, מה שאין בארה״ב.

גיל שלי 22 בינואר 2015

לא הבנת, אני לא מדבר על מהומות אוקטובר, אני מדבר מאז, ובעיקר על המקרה הספציפי הזה, בו אדם לא חמוש נורה ונהרג

איציק 22 בינואר 2015

אני לא בטוח איך אני רוצה לכתוב, למרות שאני בטוח מה אני רוצה לכתוב.
אני חושב שהצורה שהצגת את המקרה צר מידי ומוטה מידי לכיוון הלא נכון. אתה לוקח מקרה שבו יתכן והמשטרה צודקת, וכותב לה כתב אישום. לכן אני היתי ממתין מספר ימים לראות האם היא צודקת או לא, או מעלה את הנושא לדיות בילתי תלוי במקרה זה. באופן כללי, הפשע במגזר הערבי והבדוי גבוה יותר מאשר במגזר היהודי; סביבת העבודה של המשטרה לחוצה יותר; כל הרוג ערבי תמיד מועלה כאצבע קלה על ההדק כלפי ערבים, בלי קשר לנכונות האמירה. ואחרי כל זאת, תפקידה של המשטרה לפעול כנדרש בסביבה לחוצה, בשביל זה הם מאומנים ומתודרכים, ולא רק להעביר זקנה כביש כאשר היא רוצה להשאר בצד בו היא נמצאת. השאלה החשובה היא למה מצב הערבים והבדואים במדינה כמו שהוא. מדוע יש פשיעה כל-כך גבוהה; למה החינוך ירוד; למה אין מערכת ביוב או תאורה נורמאלית; למה יש חופש של בנייה בלתי חוקית; מדוע אפשר לא לשלם מיסים (ובפרט מסי עיריה). נכון שלערבים ולבדואים יש אשמה בעניין, ולא אשמה קטנה, אבל האשמה של המדינה גדולה בהרבה. המדינה שנים מתייחסת לערבים כמו החצר האחורית. טענת הנאמנות לא מחזיקה מים. אם משהו אמור להשפט, להאסר או כל פעולה אחרת, אז שרשויות החוק יטפלו בכך. כל עוד הם אזרחים, הם זכאים ומחויבים במה שכל אזרח מחויב (אם ההתאמות הנדרשות). המקרה שקרה אינו (רק) תוצאה ישירה של פעולת המשטרה (אם בצדק ואם לא), כי אם של עצימת עיניים. כאשר המצב מגיע לכזה שלא ניתן לעצום עיניים, המשטרה נאלצת להתערב, ולפעמים התוצאות מצערות. אז החולצה צריכה להיות לא לכיוון המישטרה כי אם לכיוון כל הממשלות על-כך שלא עושות כלום, ומאלצות את המשטרה (שעובדת בתנאים מאוד לא נוחים לא רק במקרה זה) להות עלה התאנה שלה.

עודד 22 בינואר 2015

מדויק

wazza 22 בינואר 2015

איציק תודה לך, כבר פחדתי להיות היחידי שחושב שאולי אנחנו לא יודעים הל ואולי המשטרה לא לגמרי אשמה,
חוץ מזה הבעת מחאה בעזרת חולצה את מי זה משרת בדיוק? זה שלב אחד לפני החלפת התמונת פרופיל בפייסבוק?

במבי 23 בינואר 2015

חחחחח כן? ואם ההרוג היה שוטר והחשוד בדואי היית מגיב באותה ספקנות מתונה?

איציק 24 בינואר 2015

יש הבדל בין להרוג שוטר בתפקיד לבין כששוטר בתפקיד הורג. בדרך-כלל שוטר לא הורג ללא סיבה (אם כי צריך לבדוק כל דבר) . לעומת זאת, כשמישהו הורג שוטר, סטטיסטית לרוב הוא עבריין, ולכן הדיון הוא שונה. לא ניתן שעשות הקבלה בין איש בתפקיד לעבריין. מה שכן צריך לבדוק זה למה במגזר הערבי והבדואי יש אחוז כל-כך גבוה של עבריינים. זאת כבר שאלה לא למשטרה כי אם לממשלה, והממשלות הקודמות.

עידוקוליס ליפשיץ 22 בינואר 2015

סליחה שאני משתמש בבלוג אחר בשביל להביע הזדהות, אבל:

https://www.facebook.com/Eishton.Blog/photos/a.246750142097028.46166.195418307230212/640460562725982/?type=1

https://www.facebook.com/Eishton.Blog/posts/657113831060655

ובחודש האחרון היו עוד לפחות 3-4 מקרים של מתנחלים שירו ולא נעצרו כלל. נהיה פה המערב הפרוע. והחלק הכי גרוע זה שהתקשורת שותקת ומשתיקה. וגם לו היתה מסקרת – ברור לכולנו איך הטוקבקים היו נראים

נץים 22 בינואר 2015

למה אתה מתעלם מזה:
http://www.mako.co.il/news-channel2/Channel-2-Newscast/Article-d2c5cb0fc753c31004.htm
ומשלל אירועים אחרים דומים?
באמת נהיה פה המערב הפרוע.

ניר 22 בינואר 2015

כרגיל אישתון מוציא לדמגוגיה שם רע. בן דרי בחקירה. יש הליכים נגדו. בינתיים הוא במעצר בית או אחר ומעלה דברים לפייסבוק, כמו הרבה עבריינים (לכאורה). הסיפור שלו מטופל בכלים שיש למדינה מתוקנת לטפל בהם.

הקשקוש של אישתון (ולאחרונה גם הארץ) על הריסת הבית שלו הוא חרטוט – המדינה לא הורסת בתים של אזרחי ישראל, יהודים כערבים. כמובן שלא צריך להרוס גם בשטחים. וכמובן שאישתון מסביר שהוא חושב שלא צריך, רק תוהה למה לא הרסו לדרי את הבית.

התקשורת משתיקה? איזה חלק בדיוק של התקשורת? הספור של דרי קיבל הרבה יותר תשומת לב מתקיפות של ערבים על יהודים בשטחים, או בירושלים לצורך הענין – אני יכול לספר לך על כמה מקרים שאני מכיר אישית, ואני רחוק מלהיות מתנחל.

אגב ממתי בכלל אכפת למישהו איך הטוקבקים נראים? התחלנו להתייחס ברצינות להזויים שכותבים טוקבקים?

עידוקוליס ליפשיץ 22 בינואר 2015

בן דרי הוא רוצח (לכאורה) ומואשם בהריגה. בן אדם כזה לא אמור לשבת במעצר בית. זה הפואנטה.
אותי אישית מטריד שאדם כזה, אם אכן לקח את החוק לידיים, הרג ועשה נזק לצה"ל, למדינה ולהסברה, יסתובב חופשי (למישהו באמת נראה שהוא יקבל מאסר כבד?).
מקרי תקיפה של ערבים לעיתים עוברים מתחת לרדאר. ולפעמים גם תוקפים כאלה מקבלים תקופות ארוכות ומאסרים חסרי פרופורציה, ללא שקיבלו הליך הוגן.

כשאמרתי טוקבקיסטים התכוונתי לאנשים מהרחוב. כי כידוע לך, כדי להצביע, לשרת בצבא ולהחזיק בנשק בארץ הזאת – ממש כמו להצביע לכנסת – לא צריך יותר הכשרה מאשר בשביל לכתוב טוקבק. מדובר באותם האנשים.
האנשים האלו חולקים איתך את המרחב.

אסף the kop 24 בינואר 2015

שהפלסטינאיים יחקרו את הרוצחים שלהם כפי שישראל עושה אז אולי יהיה שלום איתם.

the bird 25 בינואר 2015

זה לא מסתדר עם המשנה השמאלנית

איתמר 22 בינואר 2015

כאשר שוטרים, שרובם שירתו כחיילים בשטחים, נכנסים לישוב ערבי הם חווים, לעיתים באופן בלתי מודע, את אותן תחושות של פחד וחרדה שליוו את מהלך השירות הצבאי שלהם ולכן הם נוטים להתנהג בהתאם לאופן שבו הם התנהלו כחיילים – הם חשים לעיתים קרובות סכנה לחייהם (בסיטואציה דומה בישוב יהודי הם לעיתים רחוקות יחושו שיש סכנה לחייהם) וממהרים ללחוץ על ההדק ולירות אל עבר פלג הגוף העליון על מנת להרוג.
לעיתים ההרג נובע גם מחוסר מקצועיות.
הפיתרון חייב להיות משולב – מתן פקודות ברורות שימנעו ירי אל עבר פלג הגוף העליון ויחייבו במקרה הצורך ירי אל עבר הרגליים וכמובן שילוב של ערבים במשטרה בדרגי השטח.
החברה הבדואית בדרום איננה אויבת של מדינת ישראל. יש בחברה הבדואית תהליך של אקדמיזציה ונוצרת שכבה של צעירים משכילים ואיכותיים שבסך הכל דורשים לקבל מהמדינה את מה שבני גילם מקבלים באזורים אחרים בארץ בתחומים של דיור, תעסוקה, בריאות, חינוך לילדיהם.
במקום לפחד ולהתייחס אליהם כאל איום דמוגרפי צריך להידבר עימם, להקשיב להם ולחפש במשותף פתרונות.
אני אזכיר שבמהלך המלחמה בקיץ התברר ששטחים שבהם מתגוררת הפזורה הבדואית הוגדרו כשטחים פתוחים ולא זכו להגנה של סוללות כיפת ברזל (וגם לא לאמצעי הגנה אחרים, פשוטים וזולים).

אסף המושבניק 22 בינואר 2015

תראה, כל מקרה לגופו. אני לא מכיר את פרטי המקרה הזה, ובהחלט יכול להיות. אני רחוק מלהיות סניגור של משטרת ישראל.

אבל דבר קטן – ההשוואה בין מצב השחורים למצב הערבים לוקה בנושא אחד קטן. ב15 שנה האחרונות היו לפחות 2 התקוממויות של הציבור הערבי ישראלי נגד השלטון היהודי. ציבור זה, באמצעות נציגיו בכנסת, מזדהה עם האויבים הלאומיים של המדינה. (אני מתכוון לעצרת המפורסמת ברמאללה שד"ר טיבי השתתף בה).

ברור לי שזה לא כל הציבור.

ועדיין אין מקום להשוות בין מצב השחורים למצב הערבים.
אסף.

ישי 22 בינואר 2015

לפני שמה חייל הרג מתנחל בשטחים.
גם זה היה נון אישו.
ובצדק.
טעות.
יכול להיות שהיורה היה צריך לשלם על הטעות (ויכול להיות שהוא גם הודח), אבל בעבודה משטרתית, במיוחד שמצויים בקרב ציבור שרמת האלימות בו גבוהה (ומה לעשות שבשטחים וברהט יותר מסוכן לשוטרים מאשר בצפון ת"א), קורות טעויות מעציבות. אפשר לחשוב איך להמעיט את הטעויות, אבל לעשות מזה אישו לא יועיל לעניין (ואף יזיק).

ליברפול 22 בינואר 2015

גיל מסכים איתך בענק אך לצערי הפכנו להיות מדינת ה"בית היהודי" ובמדינה הזו מי שלא מתיישב עם השם יהודי תמיד ולעולם יהיה אזרח סוג ב. לא משנה כמה נגיב וכמה נצעק. בלי לצאת צבוע אני מודה שכנראה לא הייתי נכנס לרהט סתם ככה לבקר. ועדיין במדינת היהודים הבלאגן חוגג וכדאי לך להיות יהודי.

יהודה 22 בינואר 2015

גיל המצב שונה. אם היה וידאו של ערבי לא חמוש שנחנק ע"י שוטרים אני בטוח שהיתה קמה צעקה ענקית ולאו דווקא מצד השמאלנים. אני ימני קיצוני וגם אני אם היה מתפרסם וידאו כמו שהתפרסם בארצות הברית שהיה בא להקיא מלראות אותו הייתי מצטרף למחאה ואפילו מפגין. ואני בטוח שיש עוד הרבה ימנים קיצונים שהיו מפגינים גם. ( אגב השתתפתי בהפגנה בארצות הברית לפני חודש וחצי.). אגב הערבים יודעים לצלם כמעט כל דבר שעשוי להיראות כמו אלימות משטרתית (ויודעים גם לערוך ולביים דברים כאלה) לכן עד שלא יהיה סרטון כזה אנשים לא יצאו לרחובות סטייל ארצות הברית ולא כי לא אכפת להם מצדק אלא בגלל שהם מניחים שהשוטרים צודקים.

יהודה 22 בינואר 2015

ואגב אם כבר ארצות הברית שם המצב הרבה יותר גרוע מפה שוטר יכול לירות בך כי יצאת מהאוטו בלי רשות כשהוא עוצר אותך ולא יעשו לא כלום אפילו אם יתברר שלא היית חמוש. –

S&M 22 בינואר 2015

בערבים יורים יותר מביהודים, וביהודים לא היו יורים. זה נכון.

אבל כמו שאומרים במשפטים (וזה תרגום קלוקל מאנגלית): 'מקרים קשים מביאים לפסיקות רעות', כך גם הטיפול בעבריינות ערבית מביא שוטרים לקבל החלטות קשות, שלעתים מצטיירות כרעות ולא הוגנות או נכונות.

כשהמשטרה פושטת על סוחרי סמים במגזר היהודי, השכנים עומדים מרחוק, מסתכלים בחשש, אולי בשמחה, ולא מתערבים. ואם הם מתערבים, זה בגלל שהם מעורבים, והם עבריינים בעצמם. זה הכלל ואין חריגים.
לעומת זאת, כשהמשטרה פשטה על סוחרי סמים במגזר הבדואי, נערך "גיוס" של שכונה/חמולה/כפר שלם, והמגויסים שהם לכאורה לא מעורבים, פעלו כדי לסכל את המעצר, כדי להגן על העבריינים וכדי לתקוף את השוטרים. ואז נורה "חף מפשע" כשהשוטרים היו בסכנת חיים (לטענתם).

אני כופר בטענה שהאזרחים שהתגייסו לעזור לעבריינים היו לא מעורבים. זו נאיביות לטעון שהם לא מעורבים. מבנה החברה הערבית הוא מבנה משפחתי פטריארכלי. ההשתייכות היא שבטית ואחר כך משפחתית.
המבנה הזה והקודים שלו מאוד מזכיר מבנה של משפחות פשע איטלקיות קלסיות, שהועתק גם למשפחות הפשע הישראליות.
וכך יוצא, שגם אוכלוסיה ערבית לא עבריינית, כפופה למרות של ראשי המשפחה. ואם הם החליטו להגן על עבריין, הם מכפיפים למטרה הזו גם אזרחים תמימים ולא מעורבים. ולמה? לא יודע, אולי בגלל שהם מתפרנסים מהפשע, ומפרנסים כך את המשפחה כלפי מטה. ואולי אני סתם משמיץ, ויש להם תודעה חברתית עמוקה, וכך הם מוחים על קיפוח רב שנים ואי פתרון למגורי הפזורה הבדואית ביישובים לא מוכרים, בלי חשמל ומים. אולי.

בכל מקרה, מסיבה זו או אחרת, יוצא שגם נערים שהם לא עבריינים, משתתפים בסיכול מעצר סמים, זורקים אבנים על שוטרים, מדליקים אש ועושים מהומה.

ואז מה יעשו השוטרים שנקלעו לסכנת חיים? יירו. מה אתה היית עושה? היית יורה, או שהיית מחפש עבודה אחרת.
וכשיורים נהרגים.

ואז מתחיל מצעד הציניות: נעמדים מול המצלמות "ראשי ועדות המעקב", "ראשי המגזר", או "נציג הפזורה הבדואית בנגב", והפעם הוא לא עומד כדי לדבר על האדמות שהוא סידר לעצמו במרמה על חשבון המדינה והמגזר, אלא על הירי הפושע של השוטרים באזרחים ערבים חפים מפשע כי על יהודים לא היו יורים ככה, וראה מה היה באוקטובר 2000.
ויום אחרי זה נקלעים למסע ההלוויה כמה שוטרים בדרך הביתה, ומהומת אלוהים מתחילה, כי המשטרה היא חסרת רגישות וכו', והיא לא הייתה מגיעה למסע הלוויה יהודי.

לך תצדיק ירי בנער חף מפשע שאין לו תיק במשטרה. אי אפשר. ואם אני אשאל מה היה לו לעשות שם, ומה פתאום הוא מתערב במעצר סמים, יגידו לי שהוא לא, ולא היית שואל את זה אם הוא היה יהודי, ושהשוטרים מתאמים עדויות. טוב שנציגי הפזורה לא מתאמים עדויות ומגלגלים עיניים לשמים.

בשורה התחתונה, מת מי שלא היה צריך למות, כי מקרים קשים מביאים תוצאות קשות.

אריק האחר 22 בינואר 2015

1000+

אריק האחר 22 בינואר 2015

ועוד משהו בגובה העיניים.
ירי על בני אדם הוא מעשה קיצוני גם אם זה משטרה או צבא וראוי להימנע ממנו.
אין ויכוח על כך ( אלא אם כוחות הביטחון מרגישים איום על חייהם)
מהצד השני זריקת בקבוקי תבערה אבנים מוטות ושאר אמצעי לחימה על מנת
להרוג הם גם מעשה קיצוני.
אין יום בשנה שאזרחי ישראל וכוחות הביטחון לא מותקפים על ידי פורעי חוק ערבים
זה שלא נהרגים לא מפחית מחומרת המעשים.
כעת אפשר לקרוא את הפוסט שנית ולהבין אותו אחרת.
יש מאות !!!! מקרים של תקיפות שלא מדווחות בתקשורת ולא זוכות לסיקור
איך זה מסתדר לך מבחינת כלב נשך אדם??

רטקסס 23 בינואר 2015

אני אשתדל להגיב בלי נימת פוליטיקה ובלי "רומנטיזציה".
דבר ראשון, הרטוריקה שלך נוטה אוטומטית להאשמת המשטרה. הניסוחים שלך דומים לכתיבה משפטית: "לטענת המשטרה" מצד אחד ו"לטענת המשפחה" מצד שני.
נער הייתי וגם זקנתי ועוד לא ראיתי את העבריין שיודה שהוא אשם. לא את הפורוורד שיודה שהוא עשה צעדים ולא את הרוצח שלא יכפור באשמה. כשמדובר במגזר הבדואי, ניתן לפנות לסטנדרטים חיצוניים: חברי הכנסת שמייצגים אותם, נציגים בועדות קרקעות, מנהיגי קהילה עם קשרים לפלג הדרומי של התנועה האיסלאמית וכדונה. האם אי פעם שמעת הודאה של מישהו מהם בטעות? ביקורת על החברה בה הוא חי? על מבנה החברה, ההשתלבות בקהילה, הפשע, היחס לנשים ו\או למיעוטים אחרים שחיים בקרבם?
אני מתקשה להאמין שתמצא. אני גם מתקשה להאמין שזה קיים. מדובר בחברה לא ליברלית, לא פלורליסטית ובעלת מבנה שלטון ריכוזי.
המשטרה, לעומת זאת, היא גוף אוכף סדר שמייצג מדינה, וכפוף לביקורת של הציבור, אמצעי התקשורת, מבקר המדינה, ועדות הכנסת וכמובן מח"ש.
בנסיבות העניין, ליצור מצג כאילו הצדדים שווים באמינותם וה"טענות" מתבטלות אחת מול השניה, זהו צעד לא אתי.
במאמר מוסגר, אציין שטענה של המשטרה היא לא קודש ויש לבחון אותה, ודאי בנסיבות שהובילו לפגיעה בחיי אדם. מצד שני, עקרון בסיסי במדינה ריבונית הוא אמון במערכת החוק. אבל בלוגרים צנועים אנחנו. כל מה שמחייב אותנו זה קצת הגינות.

דבר שני, ההשוואה הלא רלוונטית לשחורים בארצות הברית, שצריכה להימחק מהלקסיקון של הרבה "רומנטיקנים".
השחורים בארה"ב הובאו לשם בכח ובכפיה לשם שישמשו כעבדים , סבלו מאפליה מעוגנת בחוק עד לפני 50-60 שנה ויש שיגידו שסובלים עד היום.
הערבים במדינת ישראל הם מיעוט שלא מזדהה עם הרעיון הלאומי המרכזי של המדינה (=ציונות) ובהשתייכות הדתית, התרבותית, החברתית והלאומית שלו הוא קרוב יותר למדינות אחרות במזרח התיכון.
אין קשר בין ההיסטוריה של שתי הקבוצות ולא במניע שלהם להתקרבנות או לפשע.
ערבים בישראל מבצעים פשעים באחוז פי 3 ו4 גבוה יותר מהחלק היחסי שלהם באוכלוסיה. זו למשל עובדה. את הסטטיסיקה הזו השמטת ובחרת לציין את היחס של הערבים-יהודים הנורים בידי המשטרה. מה לגבי בדיקה של הכמות ביחס לרמת הפשיעה?

דבר שלישי, ההשלכה. מה שקרה ברהט הוא המשך ישיר לגזענות שהתחוללה בקיץ? ואולי מה שקורה ברהט הוא המשך ישיר לתקיפות יהודים בתל אביב? ובירושלים? יצרת קו דמיוני בין אירועים שונים וזמנים שונים והכל בשם המילה הגדולה מכולן: "גזענות".

דבר רביעי והכי חשוב – זלזלת בהבנת המשטרה ("היהודית") את ערך החיים. אתה לוקח נקודת מבט פשוטה מאוד: לשוטרים אסור להרוג ערבים. אם הם עוקבים אחרי הפרוטוקול – יש בעיות בכתיבה שלו ובהטייה שלו.
אם הם חורגים מהפרוטוקול – זה בגלל שהם גזענים. לא סתם שוטרים אלימים, גרועים או רשלנים. גזענים.

ואת כל זה ביססת על "טענת המשפחה" ונתון סטטיסטי ש51 ערבים נהרגו בידי המשטרה ס15 השנים האחרונות.

הנתון שצריך להיבדק הוא לא כמה ערבים נהרגו ביחס ליהודים, אלא, כמה מההריגות האלה התבררו כמוצדקות?
כמה שוטרים הורשעו בתקופה הזו?

מתבונן בקביעות מהצד 23 בינואר 2015

טור דמגוגי.
המשטרה לא מקצועית וזה בא לידי ביטוי בכל רחבי הארץ ללא קשר הזהות האתנית של החשוד.
כאשר שוטר נכנס לסביבה קשה, לחוצה ומאיימת כך גם התגובות שלו בהתאם.
אתה מלין על הפערים בירי על יהודים מול הירי על הערבים,
אבל מצניע את הפערים האדירים בין אחוזי הפשע של יהודים מול ערבים בדרום הארץ.
יחד עם זאת, יש מקרים נקודתיים שצריך לחקור ולצורך כך קיים גוף ייעודי הקרוי מח"ש.

אפשר ללבוש חולצה אחרת בה הכיתוב יהיה
"אזרח שומר חוק"
בתקווה שהאדם הלובש אותה ינהג לפי הכיתוב.

oded 23 בינואר 2015

סיפור קצר –
אשתי שתחיה התקשרה למשטרה לפני מספר שנים כיוון שראתה מחלון הבית שלנו מספר נערים מכים חסר בית.
שלא במפתיע (אותי לפחות) לא הגיע אף שוטר לעזור או לבדוק את הטענה למרות שאשתי אמרה להם בפירוש שהם מכים אותו מכות רצח עם מקלות ומוטות וברוך השם אשתי יודעת להיות דרמטית כשהיא רוצה…
במפתיע (אותי לפחות) התקשרו אליה מהמשטרה לאחר יומיים בהאשמות כי אשתי התלוננה תלונת שווא. הפקידה טענה שהשוטרים הגיעו למקום ולא היה שם דבר.
המסקנה שלי היא שהמשטרה חרא – לא באשמתה אולי (כפי שאיציק כתב וכתב נכון), אבל היא חרא. וכשלחרא נותנים אקדח הוא יורה. ומכיוון שחלק משמעותי מהזמן הם מסתובבים בשכונות ערביות, ומכיוון שאני מעריך שרוב השוטרים אינם מצביעי מרצ, הם יורים בצורה קלה יותר בערבים. אני לא יכול להוכיח את זה, אבל זו התחושה שלי.
הטור אולי מוטה כפי שציינו כאן, אבל האם מישהו כאן באמת חושב ששוטר יהודי לא יירה יותר בקלות בערבי מאשר ביהודי? אם כן אני חושב שזו ממש תמימות או היתממות.

אופיר 23 בינואר 2015

מדויק ועצוב.

ארז (דא יונג) 23 בינואר 2015

הבעיה העיקרית במקרים האלה – גם במשטרה ובעיקר בצה"ל – הוא שהם חוקרים את עצמם ובאופן לא מפתיע כמעט אף פעם לא מגיעים למסקנה שהם טעו. כך שהאשמים לא נענשים, מסקנות לא מוסקות וצעדים לשיפור לא ננקטים. במקום זה יש גישות של טיוח והגנה על חברים.

בארה"ב, עם כל העיוותים והתוצאות המגוחכות, מקרים כמו אריק גארנר מגיעים לפחות לחבר מושבעים חיצוני שקובע האם להעמיד לדין או לא. בארץ הכל נסגר בתוך הארגון הנחקר.

tsiklop 23 בינואר 2015

גיל,
אני מסכים עם הזעזוע מהמקרים ומהתופעה בכלל. אכן, ישנה חובה למחות על כך וישנה חובה לחקור זאת.

אך ההשוואה לארה"ב נראית לי שגויה. יחסי שחורים- לבנים שונים מהותית מיחסי יהודים- ערבים.

אל תשכח שיש כאן גם עניין לאומי ומדיני כבד על הפרק, מה שלא קיים בארה"ב.

לכן הציפייה שתהיה כאן מחאה דומה למחאה בארה"ב היא נראית לי איפשהו בין נאיביות לאידיליה

כל עוד הסכסוך הישראלי פלסטיני קיים, גם המימד הלאומי שלו קיים.
לכן, לצער הלב, אחוז גדול מהאוכלוסייה היהודית בארץ תופס כל הגנה על זכויות הערבים כעריקה למחנה האויב.

זוהי הנקודה העיקרית כאן לדעתי, חוסר היכולת להפריד בין חיי אדם באשר הוא אדם לבין הסכסוך, ללא קשר לדעות הפוליטיות והמדיניות

רועי 23 בינואר 2015

מתי נראה לאחר פיגוע שחקנים ערבים עולים עם חולצות די לטרור?

אני מצפה מאזרחי המדינה לגלות דחייה ממעשי טרור כנגד המדינה ואזרחיה.
לא כל תושבי רהט עוברים על החוק. הרוב לא(אולי לא משלמים מיסים לעיר).
מדוע "טענות" המשטרה לא יכולות להיות נכונות?
מדוע אסור לרכב משטרה להגיע לאיזור? מדוע נרגם באבנים ומותקף? אם זאת לא פגיעה במרות המדינה?
האם המדינה לא יכולה לעכוף את החוק גם בערים ערביות?.
אני בעד שיחקרו לעמוק את התקרית. אולי יתגלה משהו אחר?
אולי היורה היה אחר?

בכלל ההשוואות במונחים ודוגמאות מסכסוכים אחרים בעולם הם בזויים בעיני.
כמו משטר הלבנים בדרום אפריקה. אין כאן חוקה גזענית הנתמכת ע"י חוקי גזע, אין כאן בכלל חוקה אלא כמה חוקי יסוד שהם הבסיס לחוקה.
המיעוט הערבי מזדהה ]עמים עם האוייב שלנו. יש כאן סכסוך דתי/גיאוגרפי.
השנאה שרבים רוחשים לערבים הגיעה בגלל הטרור והמלחמות. אם ההי שקט ולשווה האיבה הייתה קטנה הרבה יותר.
איזו סיבה יש להם לגנוב כל הזמן ציוד חקלאי כל הזמן?
אני לא מצדד באף אחד מהצדדים בתקרית הזאת כי אין לי את המידע הנדרש למה היה שם.

תוהה בדרכים 24 בינואר 2015

עזוב חולצות "די לטרור". נתחיל מזה שילבשו חולצות שיצאו נגד תופעת "הרצח על חילול כבוד המשפחה" שתרשה לי לנחש, אחראית להרבה יותר הרוגים מהמגזר הערבי באותו פרק זמן.

the bird 25 בינואר 2015

מה פתאום זה הבית היהודי שאשם בזה
תתבייש לך !

סימנטוב 23 בינואר 2015

מסכים עם כל מילה

אביאל 23 בינואר 2015

השמאל הישראלי מאופיין בעניין מאוד מיוחד, ראשית הוא בניגוד לשאר השמאל בעולם מנוכר לחלוטין מהחברה והתרבות שאליהן הוא שייך – מאפיין נוסף הוא הרצון להתערבות חיצונית והשלכה של מקרים בינלאומיים לאירועים מקומיים, בדיוק כמו בדברים של גיל שלי – אין שום קשר והקשר משותף לשחורים בארה״ב ולערביי ישראל, לא הקשר היסטורי, לא הקשר של אתוסים, לא של מעשים שנעשו ע״י אותן קבוצות או אירועים שקרו לכל קבוצה על ידי הרוב – איך זה בכלל קשור אחד לשני ? האם מוסלמים עולים עם חולצות אחרי פיגועים למשל ?

גיל, בסטטסטיקה ובשיטות מחקר אומרים תמיד להשוות תפוחים לתפוחים (או תפוזים, תלוי באיזה פרי המרצה יותר אוהב) – ככה שאני מניח שאם תבחן את מספר מקרי האלימות בקרב המוסלמים ביחס ליהודים ולאחר מכן תשווה את זה למספר ההרוגים של המוסלמים ביחס ליהודים לא תראה איזה תוצאה יוצאת דופן. המוסלמים (ובכוונה אני אומר מוסלמים ולא ערבים) אלימים יותר בארץ (עובדה מוכחת) ולכן יש יותר נפגעים בקרבם, אם האלימות היתה גואה בחברה היהודית באותו אחוז אני מניח שתוצאות ההרוגים היהודים על ידי המשטרה היו דומות.

ועוד משהו, אחת הרעות החולות במדינת ישראל היא דווקא העדר שלטון החוק באזורים נרחבים, החל מכפרים דרוזים בצפון, התיישבויות של בדואים בדרום ועד שכונות של חרדים בבני ברק ובירושלים שהמשטרה נמנעת להיכנס אליהן כדי להימנע ממהומות, זו הבעיה, ברגע שאדם (לא משנה יהודי, מוסלמי או נוצרי) יודע שאם הוא זורק אבן על שוטר או פוגע בניידת הדבר עלול לגרום לו לפגיעה חמורה הוא פשוט יפסיק עם זה, דמוקרטיה נמדדת גם בעוצמת שלטון החוק שלה.

wazza 23 בינואר 2015

אביאל אני מסכים אתך ברוב הדברים אבל יש לך נטייה להכללה, "השמאל הישראלי",זה בערך כמו שאני ארשום הימין הישראלי מעוניין לבנות את בית המקדש שלישי

אביאל 23 בינואר 2015

wazza – תמיד בדיונים עושים הכללות, עכשיו אם נבחן לדוגמא את רשימת העבודה + לבני – נראה שפחות או יותר כל חברי הכנסת (העתידים) שלהם מחזיקים בדעות ופועלים בצורה שתיארתי למעלה, שלא נדבר על נושאי הדגל של השמאל, כמו מרצ או אנשי הרוח למינהם. על הימין אפשר להגיד הרבה דברים, מרבית חברי הליכוד (וגם רוב הבית היהודי, שלא נדבר על ליברמן) לא הוזים בבניית בית המקדש השלישי לצורך העניין.

עוד נקודה מעניינת לגבי השמאל הישראלי, בעוד זה מנסה להציג עצמו כליברל ופלורליסט ביחס לקונפורמיות של הימין כביכול, אז בפועל בדיוק ההפך, עדריות לשמה.

משנה? 23 בינואר 2015

תירוץ הגזענות הוא מפלטו של הנבל

העובדות דווקא מראות ההיפך. העובדות מראות שאחוז האנשים שמוכנים לגור ליד ערבי נוצרי המחזיק במקצוע חופשי גבוה בהרבה מאלה שמוכנים לגור ליד עבריין יהודי.
השינאה לערבים גדולה אמנם יותר בהשוואה למגזרים אחרים אלא שכל מחקרי העומק הרציניים שנעשים בתחום מגלים שזו אינה שינאה המושתת על מוצא או צבע עור אלא שינאה הנגזרת מסיכסוך לאומי. אין שינאה למוסלמים בוסנים ושינאה כלפי ערבים נוצרים נמוכה באופן דרמטי אפילו בהשוואה לשינאה כלפי החרדים למשל. השינאה והפחד נובעים ממאבק בין שני לאומים שנלחמת על אותה טריטוריה. גזענות זה לחלוטין לא שורש הסיפור.

אבל לך תלחם עם עובדות מול דמגוגיה ושטיפת מוח תקשורתית שנמשכת כבר שלושה עשורים.

תבחנו את עצמכם:
אתם מתעוררים בבוקר ושומעים שיש הפגנה גדולה של עובדי מפעל "יכין" בצומת גהה.
סביר שתקללו את קריין החדשות ותצאו לדרך בידיעה שהנזק יהיה עיכוב גדול ופקקים (בין המפגינים יתכנו גם עובדים ערביים של המפעל אבל זה לא ישנה לכם במאום)

תחליפו לבוקר אחר עם הפגנה של חרדים בכביש בר אילן.
פה כבר תהיה לכם דילמה. האם בכל זאת לצאת לדרך? יש חשש לפקקים אבל גם יתכן נזק לאוטו. לצאת או לא לצאת?

אבל מה קורה אם אתם שומעים על הפגנה של פלסטינים ברהט או בכביש ערה?
עם יד על הלב כולכם יודעים שאין בכלל דילמה. אתם לא תצאו לדרך כי החשש הוא כבר לא רק לעיכוב או לרכוש אלא לחייכם ממש. לא תיקחו בכלל סיכון.

זה ההבדל. זה לא עבריין שחור עור ששוטר לבן חנק אותו בחוסר רגישות סתם כי היה יכול. די עם דמגוגיית הכורסא הזו.

אביאל 23 בינואר 2015

לשמאל הישראלי קשה להבין שיש איזה סכסוך ללא מניעים דתיים או גזעניים, אלא רק בשל הסכסוך עצמו, ככה זה שגדלים על משנות פוסט מודרניות.

the bird 25 בינואר 2015

מאוד נוח לסלף מה שרוצים כדיי להתאים לאג'נדה

MOBY 24 בינואר 2015

האמת, לא רציתי להגיב על פוסט לא מדויק כלכך כזה. אלו רחשי ליבו של גיל ולכן אין כל כך טעם להתווכח. למרות שהנתונים שניתנו הם חד צדדיים, מעוותים ולא מדויקים.
כמה חולצות נוספות שניתן ללבוש.
אני יהודי-כבר שילמתי את הארנונה.
אני יהודי- התלוש שלי הוגש, אני לא עובד בשחור.
אני יהודי-אני מכבד את מוסדות המדינה למרות שאני לא מסכים עם כל מעשיהם.
אני יהודי- המרפסת שלי תקועה בוועדה האיזורית לאישור.
אני יהודי-לא שוריין אף מושב ריאלי בבחירות ברשימה הערבית.
אני יהודי-אם הייתי מתנהג כמו הבדואים בדרום מזמן כבר הייתי יושב בכלא.
גיל אני מציע שבפעם הבאה שאתה בארהב או ברזיל או כל מדינה אחרת תנסה לרגום את מכונית המשטרה הקרובה למלונך באבנים. אתה לא תיעצר או תובא בפני שופט. למרות שהניטרול שלך יהיה חד , מהיר, כואב ומלא עופרת.

the bird 25 בינואר 2015

למה לבאס את הפנטזיונר באספמיה

ניר חכים 24 בינואר 2015

תכלס אני ממשך מאוכזב מהכתבה.
אתה צריך להתבייש.

the bird 25 בינואר 2015

אתה חדש פה כנראה …
יש עוד הרבה פוסטים כאלו שלא קשורים לספורט
של הבועה מצד שמאל פה.

ארנון 26 בינואר 2015

ישר כח, גיל.
אלפי ישראלים צוהלים על כל מוות של ערבי. מאות אלפי ישראלים (כולל לא מעט נציגים כאן בתגובות) אמנם אינם צוהלים אבל הם תמיד ימצאו הצדקה מה-זה-משכנעת למה הערבי X ז"ל היה צריך למות. תמיד היורה היה בסכנת חיים, תמיד ההרוג עבריין מסוכן. כך היה כשנורה השופט הירדני בגשר אלנבי, כך כאשר נורה הנער בן ה-14 שהלך לקטוף עכוב, כך זה תמיד.
מול כל אלה, חשוב כל פוסט שמוכיח שיש כאן עוד אנשים במדינה שלא רואים בערבים אזרחים סוג ב', ומרשים לעצמם להתעכב על מוות, כנראה מיותר.

*ההרוג בן של חבר של אבא שלי. האבא איש יקר, נעים הליכות, אפילו שירת בצה"ל. אבל הוא ערבי, ולכן אפשר לירות בבן שלו ולזכות לגיבוי אוטומטי של עמישראל.

לא להכללות הכפשות דמגוגיה וקשקושים 27 בינואר 2015

אותם אלפי ישראלים צוהלים על מותו של ערבי בדיוק כמו שאתה ארנון יוצא בחגיגיות וריקודים על כל ילדה מתנחלת שנשרפה באוטו.
מאות אלפי הישראלים שלא צוהלים אבל מוצאים הצדקות הם בדיוק כמו ארנון שמוצא תמיד הצדקות למה הישראלים הם גזענים וישראל היא מדינת אפרטהייד.

מה…. לא ארנון?
לא בדיוק כמוך? אתה לא מחלק סוכריות על ראש תינוקת יהודיה שרוצץ? אתה לא מוצא תמיד הצדקה להכפיש את החברה הישראלית? טוב, גם הם לא שמחים על כל ערבי שמת וגם הם לא מחפשים הצדקות לכך שמותר לירות בערבים.

די עם הדמגוגיה התפלה הזאת ודי עם ההכפשות האינסופיות נגד ישראל כמדינה וכחברה.
עם כל הכבוד לארנונים הצקצקנים, ישראל היא עדיין המדינה הכי ליברלית, הכי אנטי גזענית, והכי פלורליסטית בכל המזרח התיכון.
כל הלאומנים הפלסטינים מוזמנים לחנך קודם כל את עצמם ורק אח"כ שיטפלו בסביבתם.

Comments closed