הנחות וניפוצן

שים עוד חלוץ ונביס אותם, ואולי לא

היתרון הגדול של פרשנים, הוא בדרך כלל הזכרון הקצר של הקוראים. זה נכון בתחום הפיננסי, ונכון לא פחות בספורט. אך פרנסי ההתאחדות לכדורגל פשעו לפרשנים כאשר יצא להם שני דרבים בשבועות עוקבים. עכשיו הזכרון עוד טרי, וניתן לבחון את הקביעות החד משמעיות שנקבעו אך בשבוע שעבר.

*

אתחיל עם עצמי. הייתי בטוח שהפועל יבואו מפורקים לדרבי הזה, ויספגו תבוסה. משום מה הפועל לא התפרקו. דגני לדוגמה כנראה ריכז את הטעויות הגדולות שלו בשבוע שעבר, ואתמול ביצע את תפקידו בצורה טובה. אוהדי הפועל הם קצת נטולי חוש הומור, ואחי כעס עלי כשציינתי את אכזבתי מכך ששי סידי לא טרח לצעוק – מספר 12 אור, וכל הקהל הצהוב היה זועק דגני, אז אני שמח בשביל דגני שלאחר שבוע איום ונורא, הוא תיפקד בצורה סבירה לחלוטין.

טוב שגם עומר דמארי שמר את הפיספוסים הגדולים שלו לשבוע הזה, הפעם שער שלו היה מכריע את המשחק.

*

אני זוכר את כל הפרשנים שטענו שסוזה היה צריך לפתוח עם ארבעה שחקני הגנה, ולנצל את האיטיות של בלמי הפועל באמצעות טל בן חיים. היו כאלה שטענו שסוזה צריך לשחק עם יותר שחקנים יצירתיים, ולשלוח את דור מיכה ביחד עם טל בן חיים כדי לפרק את הגנת הפועל.

שבוע שעבר מכבי נראו טוב מאוד עד ההרחקה של פריצה. הפועל לא התקרבו לשער, ומכבי הפעילה לחץ כבד על הגנת הפועל, אם כי ללא יצירת מצבים יוצאי דופן. הגול הראשון של זהבי הגיע מהלחץ הזה. הטענות המגוחכות שמכבי היו צריכים לשחק התקפי יותר עם עשרה שחקנים, הוכחו במשחק הזה כטענות מצחיקות מאוד. ב15 הדקות בהם מכבי שיחקו עם דור מיכה במקום מיטרוביץ (החלום הרטוב של האוהדים הצהובים), מכבי כמעט ולא סיכנו את השער של הפועל. לעומת זאת גם מול 11 שחקנים, פתאום הפועל החלו להגיע לרחבה של מכבי.

טל בן חיים אכן יצר הרבה מהומה במחצית הראשונה בזכות המהירות שלו, אך מכבי לא הגיעו ליותר מצבים במחצית הראשונה בדרבי הזה, לעומת הדרבי הקודם. אני לא בא לטעון שסוזה גאון ואסור לחלוק עליו. אני כן בא לטעון שהנחות שלנו כאילו בשינוי מינורי מכבי ישטפו את רחבת היריב ויגיעו לעשרות הזדמנויות, הינן הנחות שלא מבוססות על כלום פרט לתחושות בטן. תחושות בטן שוות משהו רק כאשר אתה חי את הקבוצה, כלומר תחושות הבטן של הצוות המקצועי במכבי עדיפות על פני תחושות הבטן שלנו האוהדים, ושל הפרשנים הרואים את הקבוצה פעם בשבוע.

*

מכבי נראית פחות טוב מאז פציעתו של ברק יצחקי ועזיבת דאבור לגראסהופרס. אתמול ראינו גם את החלק החשוב של פריצה בבניית המשחק ההתקפי, כאשר ברק בדש ניסה למלא את התפקיד של פריצה, רוב ההתקפות הסתיימו באיבודי כדור שלו, או באיבודי כדור במסירה אליו. אם יש משהו שאני לוקח מהמשחק אתמול הוא דווקא משחק ההגנה של מכבי. בזכות היתרון בנקודות על פני באר שבע, מי שצריכה ליזום ולהסתכן יותר היא הפועל באר שבע. מכבי אכן תשחק באזור הנוחות של סוזה. כנראה לא נראה הרבה תצוגות כמו שזכינו להן במחצית הראשונה של העונה. אך גם בלי תצוגות אלה ניתן להגיע לאליפות שנייה ברציפות. כנראה שסוזה בסופו של יום מבין את הקבוצה שלו, לא פחות טוב מאיתנו. אני בטוח שגם הוא נהנה יותר מהמשחקים שהיו מול קריית שמונה בבית, מכבי פתח תקווה בחוץ, והתצוגה מול פרנקפורט בבית.

בניגוד לאוהדי הפועל, סוזה הוא לא אידיאולוג אלא אופורטיוניסט. הוא לא מאמין בדוגמה אותה יש להוכיח, הוא תופר פתרונות לבעיות כפי שהוא רואה אותן. למכבי בתקופה הזאת יש הרבה בעיות, ומעניין יהיה לראות את הפתרונות בשבועות הקרובים.

hi-res-184069407-champions-league-ambasadors-paolo-sousa-left-and-hasan_crop_north

Getty images

די לעצירות המשחק
שמעו בדיחה - יניב פרנקו

45 Comments

חובק 25 במרץ 2014

1. תודה לאל שנגמרה האורגיה הצהובה שנאלצנו לצפות בה במשך שבוע. לאדומים זה נראה כמו היישום ההפוך של "לטס נוט סטארט סאקינג איץ' אדרס דיקס" מספרות זולה.

2. גם אם לא נצחנו, לפחות יש התאוששות מנטלית מהפיגוע שהיה לנו בשבוע שעבר. עדיין לא בצורה מושלמת, אחרת אי אפשר להסביר את ההחמצות של דמארי (לא זוכר אותו מפספס ככה).

3. סוזה מאמן גאון. חבל (מבחינתי) שמכבי זכתה בו, אבל זה אחד העילויים שנחתו כאן. כל פעם מחדש הוא ממקסם את הסיטואציה הנוכחית, כמו בתכנות דינאמי של רשתות (סורי על הפלצנות…). הלוואי על הליגה שלנו עוד 4-5 כמותו.

3. אני מודה, מעדתי. הייתי נקי שבועיים. שבועיים שלא נגעתי בחרא הזה. אבל אתמול הייתי חלש ונפלתי. צפיתי ביציע העיתונות.
שמעתי את ברקוביץ אומר שאם הוא היה המאמן (סוזה), הוא היה שולח את כולם קדימה. מעדיף להפסיד ולא 0:0 מגעיל. כשאני שומע את השם שלו בהקשר של הפועל תל אביב, עוברת לי צמרמורת מתחת לסרעפת. כמה יעלה לנו להביא את ג'ון הארטסון לארץ…?

אביעד 25 במרץ 2014

בתור אוהד מכבי, אני מאחל לך שנים של ברקוביץ׳ בהפועל, אמן וכל משחק הוא יעלה את כולם למעלה רק שלא יהיה 0-0….
בתור בנאדם שפוי עם אוזניים, אני מוכן לשלם כל סכום שצריך כדי להביא את ג׳ון הארטסון… תתחיל לאסוף כספים אני מאחורייך.

פאןפאן 25 במרץ 2014

+5000

אבישי (הרמתגני) 25 במרץ 2014

אם ברקו באמת יהיה בהפועל אני דווקא אשמח לראות את הארטסון במכבי.

the bird 25 במרץ 2014

אפשר לשים אותו בתור שופט 4 במשחקים של הפועל?
ככה ייפגשו בכל מחק ולא רק 4 פעמים בעונה (:

רועי 25 במרץ 2014

אפשר לקשקש הרבה על שלושה בהגנה, ארבעה בהגנה, כן לפתוח עם מיכה, לא לפתוח עם מיכה וכו',
בסופו של דבר העניין מאוד פשוט,
בקבוצה הזו יש שלושה סקוררים – יצחקי, פריצה וזהבי. יצחקי גמר, פריצה בחוץ, נשאר זהבי. אי אפשר להפיל את כל מלאכת ההבקעה עליו.
מיכה וטל בן חיים, טובים ככל שיהיו (וגם זה נתון לוויכוח), לא מאיימים על השער ולא מבקיעים. התפקיד שלהם מאוד מוגדר, ליצור מצבים לחוליה ההתקפית, הבעיה שכרגע החוליה הזו מסתכמת בזהבי (אין מה לעשות, בדש זה לא פריצה).
אני לא רואה איך נגד ב"ש מתפתח משחק שונה ממה שהיה אתמול, הלוואי ואתבדה.

גיל שלי 25 במרץ 2014

אולי אפשר להחתים את הלפרין, הוא יבקיע

רועי 25 במרץ 2014

אני לא משועשע

גיל שלי 25 במרץ 2014

אולי גם אתה אדום בנשמה?

חובק 25 במרץ 2014

100 מליון ש"ח והתימני האדום שלכם.

ג'רמייקל רוג'רס 25 במרץ 2014

ביצ'נטה ליזרזו?

bb 25 במרץ 2014

חסן סליחמידז'יץ' הגדול!

אזי 25 במרץ 2014

בדיוק לפני הפציעה של יצחקי, אמרתי ששיטת המשחק של סוזה יכולה לעבוד רק כאשר יצחקי וזהבי משחקים מאחורי פריצה או דאבור.
ואז יצחקי גמר את העונה.
סוזה לא ניסה בשום שלב (אולי באימונים כן) לשים בתפקיד של יצחקי את מיכה. למעשה המחליפים של יצחקי בעמדה שלו הם אייבינדר או ראדי.
אייבינדר מצטייר על הדשא כשחקן חכם. כמעט כל מה שאייבינדר רוצה לעשות, זה הפעולה הנכונה. אבל הוא לא שחקן מספיק טוב.
הוא רוצה לשלוח בנגיעה את זהבי לשטח הפנוי, בדיוק לאן שהבי רץ. ברוב המקרים הוא לא מצליח.
ראדי עוד איכשהו בימים טובים מצליח לאייש את העמדה הזאת.
אז מה שקרה אתמול, זה שבלי יצחקי, בלי פריצה, בלי מונס ובלי ראדי, ז"א בלי 4 האופציות הראשונות לשלושת שחקני ההתקפה שלנו, סוזה לא שינה מערך אלא עלה אם מה שיש.
וזה לא מספיק.

לא רק זה, גם מכבי עלתה לשחק בלי שום טיפת לחץ בהתקפה. מכבי עשתה הגנה רק בחצי שלה.
במצבת השחקנים הנוכחית, שחקני ההגנה של מכבי הרבה יותר טובים משחקני ההתקפה של מכבי. זהבי הוא לא לברון ג'יימס. אי אפשר לצפות שהוא יחזיק קבוצה שלמה לבד.

מה שכתבת על החילוף של מיטרוביץ' במיכה ואז הפועל תקפו יותר זה קצת להתעלם מהסיטואצייה.
משך 75 דקות מכבי שיחקה בונקר. אל תצפה שאחרי 75 דקות של הגנה והיסטריה תעשה חילוף התקפי ופתאום תהפוך להיות ריאל מדריד. זה לא עובד.

סוזה אמר אחרי המשחק "כשאתה משחק מול האוהדים שלך, הם דוחפים אותך לפעול מהר"
אני לוקח את זה כביקורת שלא עודדנו מספיק. מהר הם לא פעלו.

סוזה בא למשחק הזה כדי לא להפסיד. והוא לא הפסיד.
היה גאון ונשאר גאון.
אבל מוציא לי את החשק לראות את הקבוצה.
עקשן.

גיל שלי 25 במרץ 2014

לא יודע, משער 7 אני ראיתי לחץ ב30 הדקות הראשונות. מיטרוביץ היה השחקן שלחץ ביחד עם השלישיה הקדמית, רק לא הגענו לכלום. המערך היה שונה לגמרי מזה של השבועות האחרונים, וזה נגמר בהגבהות לשום מקום של עמרי בן הרוש. אני לא ראיתי עקשנות, כן ראיתי שאין לנו מספיק כלים

אזי 25 במרץ 2014

מיטרוביץ' היה היחיד שלחץ (בשלב מסויים אייבינדר החליף אותו)
זהבי עמד על החצי, בדש עמד קצת לפניו ומדי פעם, רק לפעמים ורק אחרי הרבה זמן שההגנה של הפועל עמדה וחשבה מה לעשות עם הכדור, מיטרוביץ' רץ קדימה לעשות לחץ ובדש וזהבי עשו כאילו הם באים לעזור לו.
זה לא הלחץ שראינו בשבועות הקודמים מפריצה, זהבי ועוד שחקן שתמיד עוזר.
וכאן אי אפשר להאשים את בדש שהוא פחות טוב מפריצה. הוא פשוט לא לחץ. בכלל. כנראה בכלל הוראה.

גיל שלי 25 במרץ 2014

דווקא נראה לי לפי הדרך בה היו מסודרים, שההוראה היתה ללחוץ, הביצוע היה לא משהו בכלל. ראיתי את זהבי ובדש מדברים על איפה הם אמורים לעמוד, כנראה שדווקא בלחץ העובדה שבדש לא התחיל את העונה במכבי גורמת לחוסר תיאום

אזי 25 במרץ 2014

ואגב, בקשר ל4 או 3 מגנים.
מכבי אתמול שיחקה הגנתית עם 4 שחקני הגנה אבל בהתקפה היא עבדה לשלושה בלמים כבן חיים בצד ימין ובן הרוש בצד שמאל.
שזה בדיוק אותו מערך שהיא משחקת כבר חודשיים

גיל שלי 25 במרץ 2014

מה שאני ראיתי זה דווקא שבן חיים כמעט ולא נדרש לרדת אחורה, אלא לעמוד לפני שרן, זה לא מה שהיה בשבועות האחרונים

אזי 25 במרץ 2014

כן, זאת ורסיה אחרת של שלושת הבלמים כשבהגנה משחקים 4 שחקנים (ולכן בן חיים לא נדרש לרדת)
אבל בהתקפה אין קיצוני בצד שמאל אלא בן הרוש משחק את התפקיד הזה.
ברגע שבן הרוש צריך עזרה (כי אין לו קיצוני לפניו או מגן אחריו) שחקן מהמרכז צריך לבוא ולעזור לו וגם ככה אנחנו בבעייה ואין לנו שחקני מרכז מספיק טובים (וכשירים).

השורה התחתונה שלי, אני חושב שבנקודת הזמן הנוכחית אין למכבי שחקנים מספיק טובים וורסטיליים כדי לשחק בשיטת המשחק של סוזה.

ויקטור מורוז 25 במרץ 2014

צודק מאוד אזי. בהקשר הזה צריך לבחור אחת משתי חלופות:

1. להחליף את בן הרוש במראבל/אלטמן (מי מהם שמגביה טוב יותר).
2. לשחק 4-3-3 אמיתי, אם בן חיים ומיכה באגפים, כאשר המיקום הנכון הוא מיכה בימין ובן חיים בשמאל.

אני מעדיף את האופציה השניה.

גיל שלי 25 במרץ 2014

ויקטור – לדעתי הבעיה היא לא במערך, הבעיה היא שבאמת לאחר הפציעה של יצחקי וההעברה של דאבור, למכבי יש מעט מדי כלים בהתקפה, ולכן לא נראה כנראה יותר את התצוגות הנפלאות שראינו בתחילת העונה. למרות זאת נראה לי שגם זה יספיק כדי לקחת אליפות, שכן אני לא רואה את באר שבע מצליחה להתגבר בקלות על ההגנה של מכבי

ויקטור מורוז 25 במרץ 2014

גיל, אתה צודק לגבי הבעיה, אבל לא מציע פתרון. הפתרון לדעתי הוא מיכה בימין, בן חיים בשמאל והכנסות כדור לאמצע. אחד או שניים בטח יגיעו לכתובת, להבדיל מההרמות של בן הרוש אתמול.

בנוגע לבאר שבע, היא לא צריכה להתגבר על ההגנה של מכבי. מכבי צריכה להתגבר על ההתקפה של עצמה. גם אם מכבי לא תספוג כל הפלייאוף, היא עדיין תצטרך להבקיע כדי לנצח. המשמעות של תיקו היא קיזוז 2 נקודות מהפער.

גיל שלי 25 במרץ 2014

ויקטור – אם אני לא טועה, אתמול היתה הפעם הראשונה מאז המשחק מול אשדוד בה לא הבקענו שער בליגה הישראלית. אני מבין שאנחנו פחות מלהיבים עכשיו, לא בטוח שצריך לשנות את כל שיטת המשחק בגלל שעכשיו אנחנו פחות מלהיבים. בסופו של יום, גם בדרך הקיימת אנחנו מבקיעים מספיק שערים כדי לנצח את רוב המשחקים, ולא רואה סיבה שזה לא יימשך בפליאוף. אם היינו רואים משהו ממרגוליס ואלטמן שיתמוך במחשבה שהם ישנו את המשחק, אני מאמין שסוזה היה נותן להם לשחק. הוא כנראה לא מקבל מהם את מה שהוא ציפה, וברור לגמרי שהוא נתן להם הזדמנויות. מה שראיתי אתמול כאשר מיכה שיחק עם בן חיים וזהבי בהרכב, לא מחזק את הטענה שזו דרך עדיפה. אישית אולי הייתי מחליף את בן הרוש במראבל שמצליח לסכן בהתקפה יותר, ולא מתפקד פחות טוב בהגנה

ויקטור מורוז 25 במרץ 2014

זה נכון, אבל בכל המשחקים האלה (למעט אחד) היה לך את פריצה. כשאין לך גם את פריצה ואתה יודע שנותר לך רק מבקיע אחד בקנה, תנסה לעזור לו עם שחקנים שמייצרים "בלאגן".

אביעד 25 במרץ 2014

גם משער 13 ראו שאין לסוזה איך להבקיע גם אם המשחק היה נגמר עכשיו… התחלנו את העונה עם רוטציה של ריבוי חלוצים, אנחנו מסיימים אותה עם דור ג׳אן כמחליף שני…. יום יבוא והוא יהיה חלוץ גדול, היום כנראה לא הגיע אתמול.

חובק 25 במרץ 2014

לא ראינו את אותו משחק…
הלוואי והייתי יכול לומר שמכבי שיחקה בונקר (כמו בשבוע שעבר אחרי ההרחקה).

פאןפאן 25 במרץ 2014

אתה קצת נסחפת עם הבונקר וההיסטריה אבל אתה צודק בכללי – סוזה שיחק בשביל לא להפסיד. צודק תקווה בפרשנות שלו שעם הגנה חזקה הכוללת את קרלוס וטיבי, ייני ובן הרוש (היה לא מרוכז אתמול) היה מקום לוותר על אחד הבוקסרים ולשבץ קשר עם אוריינטציה התקפית יותר. סוזה חושב אחרת. זכותו.
אין מה לעשות אבל אנחנו חלשים ותלויים בחסדי זהבי כשאין חלוצים בנמצא וככה זה נראה אתמול.
לא כל יום בוריס :-)
או דגני :-)))
גם נגד הגמלים הוא ישחק ככה (אין לי ספק) ונצטרך לקוות להברקה של הווינר או הבלחה של מישהו אחר.
יש לזכור שלב"ש יש הגנה יותר טובה בהרבה ושוער מעולה בעונת שיא
טיבי הרג אותי עם הטעות התורנית, מזל שדמארי התחפש לבן חיים..

the bird 25 במרץ 2014

אני לא מבין
את המשפט "מוציא לי את החשק"
כאילו יש לנו שחקנים מהפנטזי ליג
מהכלים שיש הוא עושה עונה פסיכית מבחינת נק'
וניצחונות בארץ ובאירופה
אנחנו כולה בשנה השניה של הפרוייקט של קרוייף
אם נמשיך ככה..אולי בסוף יהיו פה כמה שחקני פנטזי ליג

ירון 25 במרץ 2014

גאון טקטקטי, מבריק, אירופה. שיהיה.
תקשיבו אוהדי מכבי יקרים, מי שגאון זה ג'ורדי שמיישם את תורת הכסף, קניית שחקנים הכי טובים, החלשת היריבות (טל בן חיים) והשקעה בכושר, למי שיש טיפה יותר כושר בליגה הזאת יקח אליפות.
בכל המשחקים נגד הפועל, שהיא באמת הפועל הכי מפורקת ומביישת שאני זוכר, לא היה חסר הרבה שתצאו עם הטילטולים שאתם כל כך אוהבים. אין דרבי העונה שהפועל לא היתה יותר טובה, אתם בסך הכל אסופה של שחקנים עם הברקות של ע.ז, בלעדיו אתם כלום ושום דבר, וראו את זה נהדר בהשפלות שספגתם בבאזל, לא דידגתם להם את הביצה.

אביעד 25 במרץ 2014

אתה מוזמן לדמיין איך היה נגמר המשחק של הפועל נגד באזל…. משום מה אני מדמיין צבעים דומים, קבוצות שונות ותוצאה זהה(אני אעזור לך – ברצלונה נגד באר שבע)

חובק 25 במרץ 2014

מכבי התבטלה מול באזל בעיקר בגלל חולשה מנטלית וחוסר נסיון במפעלים הללו (בורדו או פרנקפורט בהרכבי מילואים זה לא נחשב). אני לא חושב שההבדל הוא 3:0 ביניהן. לפני שמכבי ידעה שבאזל ניצחה פעמיים את צ'לסי, זה לא היה רחוק מהעפלה. בזוג המפגשים השני, בלי סאלח, פתאום באזל היא "קבוצה מדרג גבוה באירופה" וכו' וכו'.

אם מכבי היא "אוסף של שחקנים וגו'", אז זה מחזק את גדולתו של המאמן שמוציא מהם עונה כזו.

the bird 25 במרץ 2014

התבטלה ???
כל הנחות היסוד שלך מתאימות לאוהד הפועל "אובייקטיבי"
לפי זה נראה לי שקזינו זלצבורג
צריכה להודיע על הפסקת פעילות
אחרי שהפסידה לבאזל עם 10 שחקנים
ולאחר שהיו ביתרון של שער בבית

ליברפול 25 במרץ 2014

הבעייה שהייתה אתמול אי בחוסר יכולת של האגפים להעביר כדור אחד נורמלי לתוך הרחבה
גם בדקות שמכבי הצליחה להניע כדור ולשים שחקן פנוי באגף ( פעם בן חיים ופעם בן הרוש ) חוסר הדיוק לשים כדור אחד על הראש של בדש או מסירה חכמה אחורה לשחקן מצטרף ניטרלה כל סיכוי של מכבי להבקיע.
אין מה לאוהדי הפועל להיות שמחים כאשר יש להם שחקנים מגעילים כמו זגורי וליאור לוי שמהרגע הראשון ניסו להרוס את המשחק ולהתבכיין כל פעם ששרקו נגדם עבירה.
הדבר המשמח ביותר הוא שהפועל חזרה להיות הקבוצה המגעילה של אמצע שנות ה90 עם שחקנים טיפשים שאני לא מבין איך האוהדים לא מתים מבפנים שהם רואים שעל הקווים פותחים ליאור לוי ושמעון הרוש שלא הצליחו לבצע פעולה אחת חיובית
בניגוד להפועל שבאה להרוס ב"ש יבואו לשחק ואת השטחים הפנויים שיהיו להם בהגנה מכבי חייבת לנצל.
מאמין שסוזה שמר את ראדי למשחק הזהף הוא השחקן היחידי שמסוגל לשלוח כדור ארוך ומדוייק קדימה

אר 25 במרץ 2014

זו אולי הבעיה העיקרית של הפועל השנה. מאמן שכוחו (אולי) בתחכום שמדריך שחקנים נורא לא אינטילגנטים.

צהוב בדם 25 במרץ 2014

גיל
אני לא יודע מה רואים משער 7, אני כן יודע מה רואים משער 8.
את אלברמן ומיטרוביץ משחקים על אותה נקודה.

למעשה מכבי שיחה עם 5(!) שחקני הגנה.
3 בלמים ומיטרוביץ עם אלברמן טיפה מעליהם, שוב, על אותה נקודה.

תוסיפו את הנטיה הטבעית של זהבי לרדת לכיוון האמצע כדי לנהל את המשחק(מה שאייבינדר אמור לעשות) והגענו למצב שרק בן חיים ובדש היו למעלה.
מול משחק, שהפועל רק רוצה לא לספוג והשאירה כמעט את כולם למטה, זה ממש לא מספיק.

סוזה כל העונה מרמה עם השיטה הזאת. יש לו צד אחד עם שחקן התקפי שלא עושה הגנה טוב(מיכה, בן חיים) וצד שני שעושה בעיקר הגנה ופחות מדי התקפה(מראבל, בן הרוש) כשלמעשה, לשיטה הזאת אתה צריך 2 ששורפים את הקו ועושים מספיק טוב את 2 התפקידים.

אני אמנם לא גאון כמו סוזה, אבל נראה לי הגיוני שאם אין לנו שחקנים שמתאימים לשיטה הזאת, אז בוא פשוט לא נשחק אותה…
המשחק אתמול הוא קו ישיר ל 7 משחקים שאנחנו פשוט נוראיים. למזלנו הפועל הראתה אתמול כמה קבוצה גרועה היא, אחרת היינו חוזרים עצובים לא פחות ממה שהם היו לפני שבוע.

אתה צודק, החילוף של מיטרוביץ עם מיכה לא הוכיח את עצמו. אבל כל מה שהיה ב 75 דקות שלפני החילוף עוד יותר לא הוכיח את עצמו.
מה גם שזה לא השינוי היחידי שלדעתי הוא היה צריך לעשות.
הוא חייב שבן חיים ישחק בצד שמאל כי מה לעשות, כל מה שהוא יודע לעשות זה לרוץ, ולרוץ רק בצד שמאל. בצד ימין הוא פשוט הולך לאיבוד עוד יותר(עם כמה שזה אפשרי…)

חבל, יכלנו לצאת מהדרבי הזה עם תוצאה לדורות. כמו ה 28 הפרש שהפסדנו בכדרוסל.

יואב 25 במרץ 2014

1- איבדנו איכות קריטית בחודש האחרון. מקבוצה שהיתה מייצרת מצב כל עשר דקות, היום, כל מצב מרגיש כמו לידה.
אני מבין את סוזה שבסיטואציה הנוכחית, רוצה כמה שיותר מרוויחי כדור במגרש, אבל העסק למעלה תקוע.
בעבר, מיקומו של ערן היה הניואנס ההתקפי או השמרני יותר.
אולי כדאי לחזור לערן בשלישית הקישור.
2-באר שבע
היא קבוצה שונה לגמרי מהפועל ולא תנסה להכתיב פוזשיינים כי היא לא קבוצה כזאת. מכבי תשלוט ותניע, השאלה מה היא תייצר.
3-משחק עונה אמיתי. אם ננצח, נקבל את האוויר הנדרש(ואת פריצה).
כל תוצאה אחרת ואנחנו עולים על הגלגל הענק.
4-האופוריה אתמול לפני המשחק היתה מוגזמת ומעורבות המועדון בזה קצת תמוהה. הקרנת השערים, החולצות, התפאורה. בהתחשב בזה, הנקודה היא זהב.
5-הולך עם ראדי בכל הכח. מכבי זקוקה לכל נוכחות וכריזמה שיש לה בסגל.

עומר 25 במרץ 2014

חייב לפרוק קצת: אני לא יכול יותר עם מאמני היציע. לידי (שער 8) יושב אבא עם הבן שלו. האבא כל המשחק לא מפסיק לקלל. בחיי שלפני הדקה העשירית הוא כבר זרק את מיטרוביץ' לספסל. בכלל, ככל שנקפו הדקות וסוזה לא ביצע חילוף הקללות כלפיו נהיו מבישות. איזה גועל. כמה שורות מעליי ישב בחור שגם לא הפסיק לטנף, ובאיזשהו שלב אמר (בשפה מגעילה הרבה יותר):"נמאס, שיעיף כבר את ה-24 הזה". הוא לא ידע מה שמו של מספר 24. איכס איכס איכס.

חדש בשכונה 25 במרץ 2014

לצערי, מאמני היציע הולכים ומתרבים. הכי קל זה לתת הוראות מהיציע ללא כל אחריות לתוצאות. כל אחד מניח שמה שהמאמן האמיתי שעל הדשא השיג זה המובן מאליו ומפה הוא רק צריך לשפר.
ללא קשר, אנחנו בסוג של בעיה כי החלק הקדמי שלנו כעת מורכב בסך הכל משני שחקנים שבזמן אמת, קרי משחקי פליי אוף, יודעים להכניס את הכדור לשער. לכן כרגע לדעתי סוזה הולך על היתרון היחסי של מכבי על כל הקבוצות וזה המשחק המאורגן מהבסיס. כמות האיומים על שער היריב ואיכותם ירדה מאוד, וזה אומר שברוב המקרים נירק דם כדי לנצח אחד אפס קטן ובחלק מהמקרים גם לא נצליח לנצח, כמו אתמול. אלא אם כן, סוזה יחליט שהוא סומך על החלק האחורי שידע להגן ולהניע כדור עם קשר אחורי אחד פחות, דבר שיפתח את המשחקים לשני הכיוונים. מצד שני, אם הוא פותח עם זהבי, פריצה, מיכה וטב״ח ולא הולך, אין לו חילופים משני משחק על הספסל, אולי רק בדש. כבר כתבתי בתגובות קודמות בזמן האחרון שאם חשבנו שאליפות תושג תוך עליונות מוחלטת על היריבות, כעת ניתן לומר שאליפות אם תושג חייבת להיות מלווה בתצוגת אופי.

מאמן ביציע 25 במרץ 2014

תגיד, אתה וכל אלו שכל הזמן יורדים על ״מאמני היציע״. מה, אסור להביא דעה? אני אמור ללכת אחרי סוזה כמו עדר? הוא המציא את הכדורגל? או שיטת ה 3-6-1 שלו?

אני לא אותו אבא, אבל גם אני רציתי שמיטרוביץ יזרק לספסל מהדקה הראשונה. למה לעזזל צריך את מיטרוביץ ואלברמן נגד קבוצה עם שחקן וחצי בהתקפה? מה, דמארי הוא זלאטן?
אני באמת שלא מבין, אהבת את מה שראית? או מה שאנחנו רואים ב-7 משחקים האחרונים?

עמרי אפק כתב היום, ובצדק, שמכבי כנראה תיקח אליפות, אבל היא לא נראת כמו אלופה. וכמה שהוא צודק!
להבדיל אלפי הבדלות(וקצב משחק), גם הקהל של ריאל מדריד יצא נגד מוריניו ודרש לפטר אותו, אפילו שהוא הביא להם אליפות והפסיק את השליטה של ברסה, רק בגלל שהוא לא הלך לפי דרך המועדון ושיחק בונקר.

אותו דבר עם סוזה.

צר לי, אנחנו לא הפועל, אנחנו רוצים לראות כדורגל. לא משחק פחדני.
ועוד נגד מי?? נגד הנמושות של הליגה.
תשאיר לאדומים את ה״קרענו אותם 1-0״.

אולי אני ועוד כמה אלפים ביציע טועים, אבל עדיין מותר לנו להביע דיעה. אז חלאס כבר עם מאמני היציע! כי אפילו שאנחנו לא מסכימים עם המאמן, אנחנו עדיין מעודדים וצועקים בכל משחק.

עומר 25 במרץ 2014

ראשית כל, אם חוסר ההסכמה שלך עם סוזה לא מתבטא בקללות ובוז, אין לי בעיה. כמובן שמותר לא להסכים. ממני אישית סוזה הרוויח אמון, גם אם לפעמים אני לא מבין אותו.
שנית כל, בוודאי שהייתי רוצה לראות אותנו נותנים שישייה להפועל, אבל אני גם זוכר שעד העונה שעברה, במשך עשור, היינו הבדיחה של הליגה. אני לא יודע אם יצא לך לנסוע לעכו וקריית שמונה (שלא נדבר בכלל על חיפה) רק כדי לחזור מושפל כל פעם, לי יצא. זה ממש חרא. להתבאס מתיקו בדרבי (ואכן התבאסתי) היה נראה אז כמו חלום. אז יש לי הרבה כבוד לאיש שנותן לנו עונה שבינתיים, מבחינתי, היא די חלומית.

מאמן ביציע 25 במרץ 2014

תאמין לי שאני זוכר טוב טוב את אותה התקופה.
זה עד היום כואב לי לחשוב על זה.
אבל מי שהוציא אותנו מזה, חוץ מגודלהאר כמובן, זה ג׳ורדי ואוסקר. לא סוזה.

סוזה קיבל קבוצה אחרת ב 180 מעלות מאשר מה שאוסקר קיבל…
אז כן יש לי כבוד אליו, אבל כן יש לי ביקורת עליו. אחת מאותן ביקורות היא שהוא עלה עם מיטרוביץ ואלברמן נגד חלוץ וחצי.

עומר 25 במרץ 2014

שמע, אני לא טוען שסוזה הוא זה שגאל אותנו מהעשור האיום. פשוט נראה לי מוזר לקלל את המאמן (לא אומר שאתה מקלל- אבל הרבה מקללים) שמוליך אותנו לעונה עם אחוזי הצלחה מטורפים, כשבזמן הזה לפני 2 עונות סה"כ היינו בים, אחרי עוד עונה שנגמרה באזור ינואר.

חדש בשכונה 26 במרץ 2014

עומר ומאמן ביציע, סחתיין על הדיון המכובד והלא מתלהם, אבל לא הזכרתם דבר אחד והוא ההשפעה הלא חיובית שעלולה להיות לקבוצה על הדשא כשיש אווירה של רטינות ביציע. לדעתי זה לא עוזר לקבוצה ומה שמפריע לקבוצה לתפקד חוזר אלינו האוהדים כבומרנג של אכזבות.

צהוב בדם 26 במרץ 2014

עומר – נראה לי שפה באים ההבדלי החשיבה בינינו. אני לא אומר שלסוזה אין חלק בזה, אבל הרוב הגדול שאנחנו עכשיו בדרך לאליפות שניה היא, לדעתי, בגלל ג'ורדי והעבודה שהוא סגר את ק.שלום לתקשורת ול"מקורבים" והבריא את חדר ההלבשה. בליגה גרועה כמו שלנו, די מספיק.
הרי הסגל של שנה שעברה זהה כמעט לחלוטין לסגל של לפני שנתיים, או לפחות בו תסכים איתי שהשחקנים שהביאו שנה שעברה אלו לא השחקנים שהיית מצפה שיעשו שינוי בקבוצה(ואני לא מדבר על זהבי ופריצה שכן יכולים לעשות שינוי, אבל באו באמצע העונה כשהיינו כבר מקום ראשון).
ועובדה שכן לקחנו אליפות…

השנה היה לסוזה את כל הכלים להפוך את מכבי למפחידה. האליפות הקודמת יצרה אפקט של פחד מכל קבוצות הליגה, אולי חוץ מחיפה שאחרי המחזור השלישי כבר יכלה ללכת לים, וזה נתן לנו השנה המון נקודות.

שנה הבאה הקבוצות מבינות שאנחנו לא כאלה גדולים, וזה לדעתי יכול ליצור השפעה הרבה יותר רעה מכמה "מאמני יציע" שצועקים.

עומר 26 במרץ 2014

צהוב בדם- ראשית כל, לא בטוח שהבנתי את הנקודה שלך לגבי שנה שעברה. השחקנים שהגיעו בתחילת העונה שעברה לא שחקנים שעושים שינוי? טיבי, ראדי, קרלוס, אניימה. בלעדיהם בכלל לא בטוח שהייתה לנו אליפות. אבל שוב- לא חושב שהבנתי את הנקודה ומה זה קשור לסוזה ולעונה הנוכחית.
אני חושב שסוזה נאלץ להתמודד עם קשיים שלא היו שנה שעברה- דאבור עזב, יצחקי סיים את העונה, טיבי, ייני וקרלוס פתאום נפצעים ומחמיצים משחקים. לא יודע אשמה של מי זה, אולי סתם ביש מזל. בטוח שלא אשמת סוזה. אני באמת מאמין שאם הנ"ל לא היו קורים- היינו נראים הרבה יותר טוב (לא שעכשיו המצב כזה גרוע).
לגבי לא כאלה מפחידים- אני עדיין בטוח שאנחנו חזקים הרבה יותר מכל שאר קבוצות הליגה, גם מב"ש. מה זה אומר על העונה הבאה? לא הרבה.
ושוב, כל עוד חוסר ההסכמה שלך עם סוזה לא מתבטאת בבוז וקללות- זכותך מבחינתי והכל בסדר. יש לי בעיה עם קללות ובוז שכמו שחדש בשכונה אמר- יוצרים אפקט שלילי על הקבוצה שעל הדשא. אני אישית באמת מאמין שיש לנו כקהל השפעה לא קטנה על יכולת הקבוצה.

Comments closed