רשמים מניצחון במשחק עונה

ערב נהדר של כדורגל

אנחנו בישראל יודעים הכי טוב. המשפט שמסכם אותנו הוא what have you done for me lately. הפרשנים שלנו לא מנסים להסביר מה השחקנים עושים, או מה היתה הטקטיקה של המאמן, הם בדרך כלל מסבירים מה היה צריך לעשות. אתמול בסוף המשחק עמד לידי אוהד מדוכא. הוא סבל, מסכן, בעשרים הדקות האחרונות. כאשר ציין שוב את אפסותו של המאמן, שאלתי אותו מה עוד היה צריך להשיג בעונה הזאת. התשובה היתה, זה שהשגנו 85% מהנקודות זה לא חשוב, מה שחשוב הוא מה שאפשר היה להשיג.

*

אנחנו יודעים יותר טוב לא רק מהמאמנים אלא גם טוב יותר מהמציאות. אנחנו יודעים שמכבי היתה צריכה לנצח כל משחק 4:0, ולכן כל משחק שמסתיים בפחות מכך הוא כשלון. אני בכל אופן נהניתי אתמול מכדורגל משובח של האלופה (זו שבדרך וזו המכהנת שהן למרות המאמן כנראה, אותה קבוצה). ב 70 הדקות הראשונות באר שבע לא הגיעו לשום מצב, מכבי לעומתם שיחקה כדורגל שוטף, מהיר, ובקיצור המשחק הטוב ביותר שלה בחודשים האחרונים אם לא בעונה כולה.

המשחק התחיל על היתרון של טל בן חיים בצד שמאל. לאחר מכן שרן ייני ודור מיכה לקחו את המשחק ימינה, שם דווידזאדה הפגין את הכשרון המיוחד שלו, אך ללא עזרת בוזגלו, לא יכול היה לעצור את שניהם. הגול הראשון הגיע ממסירה נפלאה של עמרי בן הרוש לטל בן חיים, ומפריצה נהדרת של טב"ח. השני הגיע כתוצאה ממשחק קבוצתי נהדר באגף הימני, ומעוד בישול נהדר של זהבי. באמצע השחקנים המושמצים מיטרוביץ ואייבינדר פשוט השתלטו ללא התנגדות של אראל או הובר. מאור בוזגלו לא עבר אף שחקן, ולמעשה לא השפיע על המשחק כלל. כמובן שאילו רק היה פרימו מאמן את מכבי, היינו מנצחים 5:0, אך למרות האפשרות הריאלית הזאת, נהניתי מאוד אתמול.

*

אני ממליץ לטל בן חיים על יוגה בפגרה. הוא חייב ללמוד לשלוט באנרגיות שלו יותר, וכך הפריצות הנפלאות שלו, יתורגמו ליותר מצבים מסוכנים. הוא שיחק נפלא אתמול, אך אם יש הגדרה טובה למשחקו, ההגדרה היא חוסר שליטה. בקראטה לומדים שהנקודה היא איפה להשקיע את האנרגיה, כשטל ילמד את זה, הוא ישתפר בעשרות מונים.

*

הרבה מדברים על המערך של סוזה, אני נהניתי במיוחד מהשימוש בשרן ייני אתמול. במחצית הראשונה שרן שיתק את בוזגלו בהגנה, וניצל את האגף שלו בצורה נפלאה בהתקפה. בין הדקות ה20-45 ראינו את הכדורגל המהנה ביותר מאז המחצית הראשונה מול פרנקפורט, והוא כולו הגיע מפעולות שעברו דרך שרן.

*

לאייבינדר יש את משחק הפרצוץ הטוב ביותר בארץ אם לא בעולם. מול בית"ר הוא הציל גול עם הפרצוף, ואתמול כמעט כבש אחד עם הפרצוף. למען האמת הוא מסכן את השער עם הפרצוף יותר מאשר עם הרגל. הוא היה טוב מאוד אתמול, החילוצים במרכז השדה, ניהול המשחק, אני לפחות הבנתי איך סוזה על איתו ועם מיטרוביץ. מיטרוביץ מסר מסירות אומן לזהבי, וזהבי בהחלט בוחר בקפידה את המשחקים בהם הוא מחמיץ. במשחקים בהם חייבים שיבקיע הוא מבקיע, ובמשחקים מסוג אלה של אתמול הוא כנראה מרשה לעצמו להחטיא מצבים. זה בסדר גמור, מותר לו.

*

כמובן צריך לתלות את סוזה על החילופים ה"מוזרים" שלו. כאשר הכניס את אלברמן במקום את מסי, זה באמת היה לא פחות מחוצפה. וכן, גם ביתרון 2:0, כשטל בן חיים שובק חיים, היה צריך להכניס את רונאלדו ולא את יואב זיו. אין ספק שמדובר במאמן פחדן.

*

אחרון חביב, כבוד לבאר שבע ולקהל שלה. התגובות שלהם לאחר המשחק מעידות על העצמה שלהם. אני מכיר קבוצות אדומות אחרות אשר לא היו מפסיקות להפריח תאוריות קונספירציה על הגול הראשון, ומאמנים שהיו מסבירים שבלי הגול הזה המשחק בעצם היה מתנהל אחרת לגמרי. באר שבע לא קורצו מהחומר הזה, ואולי גם בגלל זה הם מדורגים שניים בליגה. הקהל של באר שבע עודד לאורך כל המשחק, ונשאר להודות לשחקנים שלו גם אחריו. היה ערב כדורגל נפלא אתמול בבלומפילד.

Whatever-could-have-been-or-should

אובדן התמימות
באיירן. על הכבוד

75 Comments

B. Goren 1 באפריל 2014

מדהים לראות איך דן אייבינדר התקדם תחת פאולו סוזה. תענוג צרוף לראות את השת"פ שלו עם מיטרוביץ'.

נולי 1 באפריל 2014

היה אתמול משחק פשוט נהדר של מכבי. סוזה מאמן מעולה, שממצה את הפוטנציאל מחומר שחקנים די מוגבל (במיוחד בהתקפה שהדלדלה מאד) ואלישע לוי הוא אישיות ספורטיבית יוצאת דופן במחוזותינו.

שגיא 1 באפריל 2014

אני חולה על השילוב של מיטרוביץ ואייבינדר במרכז המגרש. עדיף בהרבה על ראדי ואלברמן. ראדי זה לא אותו ראדי משנה שעברה (שבה הוא היה המצטיין) ואלברמן לא תורם כלום בצד ההתקפי ולאחרונה גם נראה קצת מסורבל ומאבד הרבה כדורים.
שני הצמדים רצים ומשקיעים בלי הפסקה אבל אצל הצמד הצעיר יותר, גם איכותי יותר השנה. אייבינדר חייב חייב חייב לשפר את הבעיטה לשער שלו.
טב"ח פשוט מעולה. הייתי מעלה אותו בהרכב כל משחק ושיחרוש את האגף. יש לו יכולות להיות יותר טוב מעטר על הקו שמאל, כי הוא גם יודע להכניס לרחבה טוב בשמאלית. שנה שעברה ראינו אותו עושה הרבה כניסות למרכז ומסיים טוב בימין. השנה משום מה לא עושה את זה הרבה.
דור מיכה מבאס קצת. ציפיתי לקפיצת מדרגה השנה וברוב הצ'אנסים שהוא קיבל בהרכב הוא לא היה טוב במיוחד. דווקא כשעלה מהספסל הביא שינוי.
ההגנה שלנו מעולה. מכל הכיוונים. כולל השוער.
בדש כבר החזיר את ההשקעה. עוד בינגו של ג'ורדי.
מדהים שיואב זיו עדין מקבל דקות. איפה מאראבל שהיה טוב מאד בדרבי הגדול ומאז יושב על הספסל?

ערן 1 באפריל 2014

הערה בקשר לראדי:
לדעתי ראדי פחות טוב כי הוא לא משחק מספיק (ומתבאס בצדק), ולא להיפך. בשני המשחקים האחרונים לא נכלל, ואתמול מאד כאב לי לראות אותו מתחמם מדקה 15 בערך, ובסוף לא נכנס. מה שמקובל מבחינתי מול שחקן צעיר, לא נכון לעשות מול שחקן ותיק ומוכח שהיה בשנה שעברה שחקן העונה בליגה (ולא זכהבתואר רק בגלל קצב הבקעות מטורף של עטר).
ובאותו עניין: התרומה ההתקפית האישית של ראדי גדולה לאין שיעור מזו של אינבינדר.

שגיא 1 באפריל 2014

אפשר לטעון הפוך, ראדי משחק פחות כי הוא פחות טוב. ברוב המשחקים בהם שיחק העונה, הוא היה בינוני. מרבה לאבד כדורים ולא מאיים על השער.
מסכים איתך שהתרומה ההתקפתית שלו טובה יותר משל דן אבל ביכולת השנה ובמיוחד במחזורים האחרונים, דן עולה עליו בתרומה הכללית.
תן לי את ראדי בכושר של שנה שעברה והוא ראשון בהרכב.

אורי 1 באפריל 2014

כל מילה בסלע. ראדי מאבד ביטחון ביחד עם אובדן דקות משחק. אינבינדר שחקן ראוי אבל לא יכל לסחוב קבוצה באמת. דרך אגב שלי, אחוז החילוצים של אינבינדר בתיקולים הוא הנמוך בקבוצה. שני לו ולא במפתיע, מיטרוביץ שמצרף לנתון הסטטיסטי שלו גם את אחוז איבודי הכדור הגבוה ביותר מבין שחקני הסגל.

עומר 1 באפריל 2014

איפה אפשר לראות את הנתונים האלה?

מאמן ביציע 1 באפריל 2014

משעשע שאתה מרמז כמה סוזה ענק וכל השאר טיפשים כשאחד המשחקים הכי טובים שלנו בא בעקבות מה שרוב אותנו כסילים אומרים:

לשחק עם זהבי בקישור ומלפניו 3 שחקנים עם אופי התקפי(ולא, יואב זיו לא נחשב התקפי, הוא לא נחשב בכלל).

ואם אתה מעלה את בן חיים, אז זה רק(!!) בצד שמאל. כי זה כל מה שהוא יודע לעשות.

ובטח ובטח אל תשחק עם מיטרוביץ ואלברמן ביחד. כי הם משחקים על אותה פיסת דשא בדיוק(ואני חייב להודות שמבחינתי מיטרוביץ עדיף על אלברמן).

החילופים לא מעניינים אותי יותר מדי, הם הגיעו שהמשחק היה כבר גמור.

אתמול יצאתי מבסוט אחרי המון זמן. בסיום עודדתי את סוזה בדיוק כמו את אוסקר שנה שעברה. ואני חושב שגם ה 5000-6000 איש שנשארו אחרי שהמשחק נגמר כדי לעודד את השחקנים אומר הכל.

כשמגיע מגיע.

נ.ב.
מה שהיה בסוף, שמיכה עלה ליציע היה ענק!

גיל שלי 1 באפריל 2014

אני לא קובע שסוזה ענק, למרות שכנראה הוא עושה עבודה לא רעה העונה. אני כן קובע שמיותר מבחינתי לפחות להתעסק עם מה הוא צריך לעשות, מוזר בעיני להניח שאנחנו שרואים את הקבוצה פעם בשבוע, יודעים יותר טוב.
אני מניח שאם הוא שם את בן חיים בימין בדרבי, היתה לו כנראה סיבה לעשות את זה, למרות שאולי זה לא הצליח. אני מניח שאם מיטרוביץ משחק, זה לא בגלל שהוא חבר של סוזה.
בהחלט נכון שסוזה גם טועה, כמו כל בן אדם. היחידים שלא טועים אף פעם זה מאמני היציע. אני במקומם מעדיף להנות מהמשחק, הם מעדיפים לחשוב מה היה אילו הם היו קובעים. בעיני הם מפספסים את הכיף בלהיות אוהד

ויקטור מורוז 1 באפריל 2014

בואו נסכים שכנראה סוזה קורא את דה באזר :-)

תומאס נוימן 1 באפריל 2014

אגב, סוזה אתמול חטף עצבים על מיטרוביץ' וכמעט החליף אותו בסביבות הדקה ה-20. בכלל, הוא משדר לשחקנים המון עצבים מהספסל. למרות הכל – מאמן ענק. טקטיקן מהמעלה הראשונה, במשחקים החשובים תמיד עושה בית ספר למאמן השני

D! בארץ הקודש 1 באפריל 2014

אתמול היה אחד המשחקים הטובים שלנו העונה. אנחנו מובילים את הליגה בענק ועשינו יופי של עונה באירופה.
זה אומר שאני חייב לחשוב שהמאמן ענק? מדהים? יש לו הרבה יתרונות ודברים שהוא עושה טוב (היכולת להתייעץ עם אחיתופל על הקו במשך 35 דקות על חילוף ואז לתת פרשנות פילוסופית למועמד לחילוף במשך עוד 10 אכן לא עומדת מול היכולת, ואני לא ציני, להתאים את ההרכב למשחק).

הטבח היה אתמול, לטעמי וממה שראיתי, במשחקו הטוב ביותר העונה, אם מכבי יצליחו לעשות לו מה שעשו לעטר ולהוציא ממנו את השכונה (כמה התעסקות בלעורר מהומות פיזיות קטנות וברברת יתר והתפתלויות מיותרות על הרצפה) אולי הוא יהיה שווה את הסכום שהושקע בו ויותר.

בן הרוש לטעמי הוא השחקן המתקדם/מתחדש/הצעיר של העונה שלנו. מסירות נהדרות לבן חיים באגף, עבודה טובה בהגנה ואם הכוונה נכונה ועבודה קשה שלו הוא לצערי לא יישאר אצלנו הרבה שנים. יש לו מבנה גוף שלא שייך לכאן.

משחק ההגנה אתמול היה חזק, מהודק ונכון והרג את ב"ש. ריספקט.

גיל שלי 1 באפריל 2014

לדעתי השאלה אם הוא מאמן ענק או לא ממש לא חשובה. זו בדיוק הנקודה שאני מנסה להגיע אליה. מה זה משנה איזה מאמן הוא, משנה איך מכבי משחקים, משנה ההישגים שמגיעים לצד כדורגל טוב לאורך כל העונה.
אני לא מבין לה האוהדים שיושבים לצידי מתעסקים כל הזמן במה צריך לעשות, במקום להנות ממה שיש

ערן 1 באפריל 2014

כי לא כל האוהדים עשויים מקשה אחת:

– יש מי שבאים ליהנות ולעודד;
– יש מי שבאים ליהנות ובאותה הזדמנות לפרט את תפישתם (כמו שכולנו עושים כאן בדה-באזר);
– יש מי שבאים לקטר ולהסביר למה סוזה חסר מושג, בלי קשר לכלום;
– ויש מי שבאים בשביל לקלל את ייני ואת זיו, בלי קשר לכלום.

זה מה יש.

אורי 1 באפריל 2014

ואנחנו שמתקבצים כאן בדבאזר, לא באים לקלל אלה מנסים בדרך תרבותית ככל שניתן, להביע גם שמחה וגם, מה לעשות, חוסר שביעות רצון מפעם לפעם..
זה דרך אגב לא פגע כהוא זה מההנאה שלי אתמול בערב. באמת משחק מצויין. אושר צרוף.
במיוחד אם כל השכנים שלך אוהדים הפועל… איזה בוקר של כיף!

סניור 1 באפריל 2014

לעודד את הקבוצה במשחק טוב זה כיף. לעודד את הקבוצה במשחק רע מרגיש כמו התעלות.
התגובה של ברדה הייתה נפלאה " תנו קרדיט למכבי לפני שתבקרו אותנו" כי מכבי באמת ניצחה את המשחק, הוכיחה שהיא עדיין טובה יותר, ושלטה במשחק ביד רמה ( משחק מילים :) ).
צרמה לי התגובה של בדש לאחר המשחק- עדיף והיה אומר שלא שם לב שנגע ביד או טוען שהכדור פגע בכתף או משהו כזה.
ברכות על הבטחתה הכמעט סופית של האליפות.

גיסנו 1 באפריל 2014

מיד אחרי המשחק הדס גרינברג בהמשך ישיר ל "אם זה לא 5-0 זה לא תבוסה" שואלת את בדש "ברק, בד"כ אומרים שיש לך משחק ראש טוב, אחרי היום אפשר גם לומר שיש לך משחק יד טוב?" – מה הוא אמור לענות?

בחדשות הספורט אח"כ שאלו אותו "עם כל האמת – עם איזה איבר הבקעת?" הוא ענה "בעיקר עם הלב", ואחר כך אמר "הכדור פגע לי פה (מצביע על הזרוע) תוך כדי ריצה בלי ששמתי לב, לא חושב שאני צריך להתנצל על זה".

הטור היום בספורט 5 שלכאורה דרש מבדש ללכת לשופט לבטל את השער כי אבא של איזה ילד בן 13 חבר של כתב ב YNET וסיפר לו שהוא ביקש לבטל פנדל – זה באמת היה שיא הגיחוך.

צהוב בדם 2 באפריל 2014

וזה עוד בא מאוהד הפועל, קבוצה שזכתה על חשבוננו בגביע עם יד של לנדאו, וזכתה באליפות על חשבון חיפה בעקבות הקיזוז.

מעניין שאז הם לא היו כאלה יפי נפש

גיא זהר 1 באפריל 2014

מכבי הרבה יותר טובה וניצחה בצדק, גם כי המאמן שלה העז הפעם. ועדיין, אלישע הוכיח שוב כמה הוא טאקטיקן בינוני ומטה וכמה מעבר לכישרון הפחות של שחקניו ולבעיות האובייקטיביות, הגמישות הטקטית של באר שבע מוגבלת. גם אם נפסיד לקש בחצי, עונה ענקית. כבר עכשיו צריך לחשוב על העונה הבאה אם רוצים להמשיך להיות בצמרת.

ויקטור מורוז 1 באפריל 2014

עד למשחק הזה, הציוות של איינבינדר ומיטרוביץ לא עבד. הם היו רכים מדי ולכן לא שולטים במרכז המגרש. אתמול הם הצליחו, וזה הפתיע אותי מאוד.

רועי 1 באפריל 2014

הציוות אייבינדר ומיטרוביץ פתח ב 8 משחקים, בחמישה מתוכם מכבי הבקיעו בהתקפה הראשונה שלהם.

ויקטור מורוז 1 באפריל 2014

קראתי את זה אתמול גם, ועדיין זה לא עונה לטענה שלי.

יניב פרנקו 1 באפריל 2014

בוא נשתמש במונח יותר טרנדי- חכמת ההמונים.
יש לא מעט היגיון במה שרואה ההמון – והוא רואה שלמכבי יש כלים התקפיים מרשימים שבחלק לא מבוטל מהמשחקים באו פחות לידי ביטוי.
ההמון רואה ליגה שבה למכבי הנוכחית יתרונות מובנים ברמת מערכת על המתחרים – רואה וזוכר שסוזה קיבל אלופה חזקה ועוד כ8-10 שחקני חיזוק שחלקם מהמיטב של הכדורגל הישראל.

אתמול ואני מסכים עם מי שציין זאת למכבי היה הרכב שתאם את ציפיות ההמון – וזה עבד פנטסטי.

ועוד מילה – אלישע הוא דמות פנטסטית למועדון כמו באר שבע אבל הוא לא טקטיקן ולא יודע להתכונן למשחקים כאלה ולא מגיב טוב תוך כדי .

גיל שלי 1 באפריל 2014

חכמת ההמונים עובדת במקרים בהם לאף אחד אין מומחיות. אם במחירי מניות, ואם בניחוש כמה כדורים נמצאים בצנצנת שקופה. אני לא בטוח שבאימון כדורגל אין מומחיות.
בכל מקרה הנקודה בעיני היא לא מה אפשר לעשות אחרת. אני מוצא טעם להתעצבן ממאמן שמנחים אותו שיקולים לא רלוונטיים, מאבקי אגו, שמירה נוקשה על תזה שלא עובדת בבירור, וכיוצא באלה.
אני לא מוצא את הדברים האלה אצל סוזה.
אני לא בטוח שאתה צודק לגבי אלישע. יכול להיות שהוא חלש טקטית, אך אני מסופק אם מאמן מבריק מבחינה טקטית (תמצא לי אחד כזה בישראל, לא יצא לי להכיר), היה מוציא מבאר שבע יותר ממה שאלישע הוציא ממנה השנה.

יניב פרנקו 1 באפריל 2014

אלישע עשה השנה בבאר שבע את הקפיצת מדרגה שסוזה וקרויף עשו במכבי בשנה שעברה- כל אחד בסרגל שלו.
אבל כדי להביא אותם למדרגה הבאה הוא או מישהו אחר (בעיני הוא צריך להיות הקרויף שלהם)יצטרך לעשות קפיצה מדרגה טקטית.

לגביי סוזה אני חושב שבדיוק שכמו שאת מנכ"ל קוקה קולה ישראל שופטים אחרת ממנכ"ל טמפו – הציפיות ממנו הם להישגים בשורה התחתונה אבל גם על הדרך – זו פריבליגיה של קהל והמון ומצד שני הוא קיבל מספיק פריבליגיות בהשוואה לתחרות כדי שיוכל להתמודד עם זה .
לא ראיתי עד היום שהקהל במכבי מייצר סביבה מלחיצה מאז שהספרדים הגיעו והתוצאות הלכו למקום חיובי .

לא כולם זה פרימו (שבא ממקום אישי)- כשאתה מאמן את מכבי מצפים ממך ושופטים אותך אחרת.

גיל שלי 1 באפריל 2014

אני מסכים איתך שהרטינות מהקהל לא משפיעות על מכבי. בעיני זה בזבוז זמן, מצחיק, אבל כן, לכל אחד יש זכות לחשוב ולהגיד מה שהוא רוצה. בכל מקרה, אני מקווה ששנה הבאה סוזה יאמן אותנו, ואם לא הוא אז מאמן טוב כמוהו

יניב פרנקו 1 באפריל 2014

לדעתי אם סוזה נשאר זו תהיה בשורה גדולה עבור מכבי- אני גם מניח שהוא יעשה גם שינויים בסגל ונוכל להבין מהם מה הוא רוצה (אין לי ספק שאם הוא נשאר הוא יהיה מאוד מעורב בבניה).

אם הוא ילך – יבוא מישהו אחר – אם הוא וקרויף ילכו ביחד זו תקלה .

דגש 1 באפריל 2014

1. השינויים של אלישע במחצית דווקא הועילו לבאר שבע.
2. זה שבאר שבע עושה עונה טובה זה לא אומר שבאר שבע עשתה קפיצת מדרגה. אני לא ראיתי אצלה כדורגל התקפי שיותר טוב משל ק"ש, הפועל או מכבי חיפה, רק ניצול של מצבים נייחים. ההגנה שלה מעולה, האם זה אלישע? אני לא יודע.
3. העניין עם סוזה הוא לא שמצפים ממנו להגיע להישגים שהוא לא מגיע אליהם, אלא שמצפים ממנו להגיע להישגים בדרך שהכדורגל הישראלי מכיר. מסבירים לסוזה איך מנצחים כי הוא לא מנצח בדרך שאנחנו רגילים. אבל לא לוקחים בחשבון את האפשרות שלסוזה יש דרך אחרת לנצח שאולי צריך ללמוד ממנה ולא לזרוק אותה.
4. ובכלל, אפשר לחשוב, למה מי זה איינבינדר ומיטרוביץ'? כמה כבר שערים בדש כבש בק"ש? לאיפה הגיעה נתניה עם בן הרוש? אבל כשסוזה רץ לאליפות עם זהבי מייחסים את ההצלחה לשחקנים, אבל כשגוטמן לוקח אליפות עם ורמוט ושכטר בשיאם, אניימה וזהבי שולחים אותו לנבחרת.

יניב פרנקו 1 באפריל 2014

הקפיצת מדרגה של באר שבע היא ביחס לעצמה. כל אחד בסרגל שלו כפי שכתבתי.
לגביי סעיף 4 הוא פשוט לא נכון.
לכל קבוצה יש שחקנים טובים ופחות טובים ויש אחד או שניים שהם מעל כולם.
העובדה שאייבנדר לפני מכבי לא זכה בכלום ובמכבי הוא יזכה לא בהכרח עושה מסוזה גאון- כשיש לך כמות כישרון גבוהה + שחקנים משלימים איכותיים אז באופן טבעי המשלימים האיכותיים נראים טוב יותר.

דגש 1 באפריל 2014

כוונתי:
2. מי אמר שזו קפיצת מדרגה, אולי זו הבלחה חד פעמית?
4. ברור שלמכבי הסגל הכי טוב, אבל בהחלט לא סגל מעל הליגה ולא סגל שהשמות שבו בלבד מסבירים את היכולת של הקבוצה בליגה ובאירופה. זה לא ריאל מדריד בכדורסל.

אני לא צריך שיעשו מסוזה גאון, רק שיוציאו את השרפים והברקוביצ'ים אל מחוץ לחוק, ויפסיקו להגיד לו דברים כמו לשים את בן חיים בשמאל (ואת מארבאל בימין?), להשאיר את בדש ולא להכניס את אלברמן, לספסל את מיטרוביץ' או עם כמה בלמים לפתוח. זה דברים בסיסיים שברור שיש לו רעיון מאחוריהם, ניסיתם להבין אותו? הצלחתם?
רק אם אתם מסוגלים למצוא משהו שהוא באמת הזניח/שכח/התעלם/טעה – תדברו. (לדוגמה – ההוצאה של זהבי מול באזל ב3:3)

מאמן ביציע 1 באפריל 2014

דגש
כל מה שאני כותב פה זאת דעתי האישית. יכול להיות שאני טועה, אבל יכול להיות שאני לא.

1. להציב את בן חיים בימין, ולא בשמאל – טעות. הוא בעצמו רמז על זה("אני לא חושב שהיה הבדל במטלות ההגנתיות שלי, רק עברתי מאגף ימין לשמאל").
2. לדעתי שיטת ה 3 בלמים שלו היא טובה לחלקים מסוימים במשחק. כהפתעה. לא כשיטה המרכזית. למה? כי למכבי אין שחקנים שבאמת מתאימים לשיטה הזאת. אולי שנה הבאה הוא יביא את עז ראלי(שממש מתאים לשיטה הזאת) ועוד שחקן ואז הוא יוכל לשחק. השנה, עם תלכיד השחקנים הזה, לדעתי השיטה לא מתאימה.
3. כל הזמן שאני שומע את "אחוזי ההצלחה המדהימים" של סוזה. אז נכון. הוא מצליח, ועם הצלחה קשה להתווכח. אבל תחשבו כמה משחקים היו לנו השנה שכמעט הפסדנו בהם נקודות. – בית"ר, רעננה, הפועל(בשני המשחקים) ועוד. ברור שעדיף טיפת מזל על ים של כישרון, אבל בבקשה תפסיקו להיות מסונוורים. בשנים אחרות לא היה לנו את אותו מזל ותראו איך העונה נגמרה.
4. לשחק עם מיטרוביץ ואלברמן – טעות ע-נ-ק-י-ת. כל המשחק נתקע כשהם משחקים ביחד. הם דורכים אחד על השני ומשתקים אחד את השני.

ואני חוזר ואומר, זאת זכותנו המלאה להביע דעה.
זאת הקבוצה שלי(ושלכם) הרבה לפני סוזה, ג'ורדי ונמני.

דגש 1 באפריל 2014

אז שלום מאמן ביציע, דבריי לא כוונו למאמנים ביציע, ברור שכל אוהד יכול וצריך לדבר על הקבוצה, אלא שמעיתונאים יש לי ציפיות. לדוגמה:
בן חיים כנראה משחק טוב יותר בשמאל. סוזה מכיר את בן חיים ואת הקריירה שלו, ובכל זאת הוא בוחר לעתים לשים אותו בימין. מפרשן כדורגל שאומר את דעתו לציבור אני מצפה שגם אם הוא חולק על סוזה, שלפחות ינסה להבין את הרעיון שמאחורי ההצבה בשמאל, אחרת הוא כנראה חושב (או לפחות משדר) שסוזה "לא שם לב" באיזה צד בן חיים משחק טוב יותר וזו כבר האשמה לרשלנות רצינית של סוזה.

לגבי הנקודות שהעלית:
1. מארבאל לא יכול לשחק בימין, טב"ח כן. כשמשחקים עם שלושה בלמים ומארבאל וטב"ח בכנפיים אין ברירה אלא להעביר אותו לימין. זה לא שבן חיים נוראי בימין הוא נתן משחקים מצוינים כמו נגד מכבי פ"ת בחוץ גם בימין.
2. קשה להגיב לטענה כללית כזו, כבר שני משחקים שמכבי פותחת עם 4. מול מכבי חיפה בשתי הפעמים היא פתחה עם ארבעה. בסופו של דבר הבחירה במערך תלויה ביריבה ובמצב השחקנים במכבי. זה לא שלמכבי יש מגנים רגילים טובים בהרבה. מאז בא ג'ורדי הדגש העיקרי במכבי הוא על הגנה ולא במקרה מכבי שמרה על רשת נקייה ביותר מ60% מהמשחקים, וזה חלק מרכזי בקצב צבירת הנקודות הטוב.
3. גם בשנים עברו "כמעט הפסדנו משחקים". בשנה שעברה חיפה הייתה יותר טובה כשניצחנו 1:2, ר"ג קיבלו פנדל שכמעט סידר שוויון 1 בדקה ה90 את בני יהודה ניצחנו דקה 999 ועוד. ובכל זאת להזכירך מול רעננה קרלוס היה פצוע וטיבי נפצע וה"בלמים" היו ייני ומיטרוביץ'. מול בית"ר גם טיבי, גם קרלוס וגם ייני חסרו וה"בלמים" היו מיטרוביץ', זיו ובן הרוש. כמה אנחנו שומעים על זה שסוארס היה חסר לבאר שבע אתמול? כמה חפרו על החיסרון של פאיוביץ ב1:3? במכבי לא חופרים, מסתדרים עם החסרונות, סופגים את הביקורת ויוצאים, גם אם בקושי, עם הנקודות. לפעמים זה מה שנשאר לעשות.
4. מול הפועל ראדי לא היה כשיר לחלוטין לדעתי ולא היה לעניין לשחק עם פחות מ3 קשרי אמצע. אבל אני חושב שהיו משחקים טובים של מיטרוביץ' ואלברמן ביחד.

גיא זהר 1 באפריל 2014

השינווים ממש לא הועילו אלא הורדת הרגל מהדוושה של מכבי בסביבות דקה 70. לגבי קפיצת המדרגה ברוב התחומים הניהוליים ממש לא עשתה קפיצה מדרגה וזה מאוד מדאיג. מבחינת יכולה ב"ש לא מבריקה אבל מעבר למצבים הנייחים מכניסה גם לא מעט גולים בהתקפות מעבר ובטח שהחומר שלה טוב בהרבה מהשנים האחרונות

ירוק 1 באפריל 2014

יניב – בגדול אני מסכים איתך שאלישע לא מרשים בטקטיקה שלו ומגיב בצורה שטחית למדי לנעשה במגרש. אבל נראה לי ש"לא יודע להכין למשחקים חשובים" זה טיפה מוגזם. צריך להיות הוגנים ולזכור לו גם את ההופעות הטובות, והיו כאלו. למשל, אני בטוח שאתה זוכר את הנוק אאוט שהוא נתן להפועל שלך במשחק העונה כמה מחזורים לסוף, בדרך לאליפות (נגמר 1-0 אבל היה צריך להגמר ב-4 או 5). אתה גם בטח זוכר מי היה על הקווים אצלכם.

אבל בגדול אני מסכים – יש לו כדורגל, הוא אישיות נהדרת, אבל חסר לו משהו.

יואב בורוביץ' 1 באפריל 2014

הייתי רוצה שפעם מישהו יכתוב שאלישע "לא טקטיקן" ולא מאמן לרמות הגבוהות- לאחר משחק שבאר שבע ניצחה בו (והיו הרבה כאלה העונה). משום מה אני קורא הבחנות כאלה (שאני לא פוסל או לא פוסל אותן- זו לא הנקודה) רק לאחר הפסדים.

יניב פרנקו 1 באפריל 2014

אלישע גם קיבל ביקורות כאלו לאורך כל הקדנציה בחיפה – ובעיני בצדק- הרזומה שלו במשחקי הכרעה לא טוב- מעניין לדוגמא לראות את הקרב הטקטי הצפוי מול בכר וקרית שמונה.

תסתכל על העקרונות שעשו לבאר שבע את העונה .
ההגעה של ברדה והמנהיגות שהוא הביא.
הטיפול על גבול הפסיכולוגיה בבוזגלו.
הציוות סוארז ופאביוביץ בהגנה.

כולם מהלכים חכמים – אבל ברמה הטקטית של התאמות למשחק נקודתי באר שבע פחות מרשימה .

גיסנו 2 באפריל 2014

בנצחונות היעדר הטקטיקה מתגמד, כי אז בוחרים לדבר על "עבודה פסיכולוגית מדהימה" ו"העבודה הנפלאה עם בוזגלו".

יש גם פרשנים (שלום תקווה צדיק בסדום, והשאר הם פרשנים לא רשמיים כמו העמוד הסאטירי "משה פרימו ציון 3" שגם מספק לפעמים אחלה תובנות וניתוחים, וכמובן רוב מה שקורה באתר הזה) שאמרו שהשיטה של ב"ש בעייתית לרמות גבוהות יותר, ומסתמכת יותר מדי על מצבים נייחים ויכולת אישית. אבל "למען התחרותיות בליגה" פרשני האינטרסים בחרו לדבר על המנהיגות של ברדה.

איש הפח 1 באפריל 2014

קצת קשה להגיד על מאמן שמוביל את הקבוצה שלו לעונה היסטורית (עם תוצאות שבלא מעט שנים היו מספיקות לאליפות מרשימה) כמאמן שהוא לא טקטיקן. אם אלישע יודע להציב את השחקנים שלו במקומות הנכונים ולהוציא מהם את המקסימום אז אולי הוא יודע דבר או שניים בכדורגל וגם על טקטיקה.
אל תבלבל את העובדה שבסופו של דבר לב"ש יש כלים מוגבלים אם הטענה שכביכול אלישע לא טקטיקן מספיק טוב.

עכו"ם 1 באפריל 2014

מצחיק אותי הטיעון שאם מכבי לא היו, אז באר שבע היו לוקחים אליפות מרשימה.
הם צברו פחות נקודות, כבשו פחות, ספגו יותר, היו פחות דומיננטיים ממכבי ועל מכבי אומרים שזאת אליפות אפורה ומשעממת.
האליפות ההיפותטית לחלוטין הזאת יכולה להיות מרשימה רק למול מה שהיה שם בשנה שעברה (אם אין מכבי אז גם אין התקציב המרשים של מכבי שייתן קונטרסט גדול כל כך לתקציב של באר שבע).
נ.ב- אני יודע שזאת קטנוניות מצידי ושזאת לא הייתה הכוונה שלך.

דגש 1 באפריל 2014

או שיש דרכים לנצח הרבה משחקים גם בלי להיות טקטיקן גדול

יניב פרנקו 1 באפריל 2014

באר שבע חופטת הרבה יותר כשאחד הבלמים לא משחק.

אסטרטג – מכין היטב את הקבוצה בקיץ.
טקטיקן – מוצא פתרונות לבעיות נקודתיות

עוד מתן אחד 1 באפריל 2014

לגבי אלישע כמנהל מקצועי…
איך שהוא נידמה לי שברדה הוא המנהל המקצועי של ב"ש…

אסף רביץ 1 באפריל 2014

אני מבין שזה שה-83% הצלחה באים יחד עם עונה אירופית ארוכה ומוצלחת זה כבר מובן מאליו ולא, נגיד, שילוב מוצלח ראשון בין ליגה לאירופה אי פעם בכדורגל הישראלי. אם יש כזה דבר גבולות השיח הלגיטימי בכדורגל, תלונות על סוזה השנה צריכות להישאר מחוץ לגבול.

יניב פרנקו 1 באפריל 2014

בין קריאת "שאפו" על כל החלטה לבין ביקורת יש מספיק מרווח כדי לייצר דיון.
הוא עושה עונה מצוינת במספרים ולא מעט פעמים ראית ממנו הברקות טקטיות מדהימות- ויש לו גם בחירות פחות טובות.

גם לבלאט דרך אגב.

ערן 1 באפריל 2014

מסכים עם רוב דבריך.
סוזה עשה נוק אאוט לאלישע. זאת, בפעם השלישית השנה. וזה, מבחינתי, נראה דומה. השתלטות מוחלטת על מרכז המגרש, הימנעות (ככל שניתן) ממצבים חופשיים לבאר שבע קרוב לשער; העלמת בוזגלו; תסכול ברדה שנותר די בודד. פעמיים ניצחנו, פעם היינו אמורים לנצח והפסדנו בוסרמיל כנגד מה שהתנהל במגרש.

אך כמה נקודות:
1) הצירוף של מיכה בימין וטב"ח בשמאל – הכוונה כקיצוניים, ולא ליד 3 בלמים – סופר אפקטיבי. אנחנו האוהדים צפינו זאת, חכמת ההמונים במקרה זה לא היתה חכמה כל כך גדולה ומפתיעה.
2) אני אישית כ התבאסתי מהורדת הרגל מהגז במחצית השנייה ומכך שסוזה לא גילה רצון להפוך ניצחון משכנע לתבוסה. זה לגיטימיף לקחנו 3 נקודות, העילונ ל- 8 הפרש, זהבי החמיץ 3 הזדמנוית מעולות, וכו'. הכל נכון. אבל עדיין התגעגעתי לרביעיות וחמישיות משנה שעברה, כאוהד זה היה כיף, וחסר לי אתמול. לא יצאתי עם אותה הרגשה כמו אחרי הדרבי שנה שעברה.
3) כפיש כתבתי בתגובה למעלה – חושב שיש פספוס בנוגע לראדי, שלא מקבל מספיק דקות. התקפית הוא עדיך בהרבה על אינבינדר, שאינו תורם כמעט באיומים לשער / בישולים. ולראדי מגיע יחס טוב יותר מאשר להתחמם 70 דקות ואז לרדת לספסל. הוא לא ילד מהנוער; הוא שחקן העונה שעברה בליגה (יחד עם עטר). מגיע לו יותר ריספקט.
4) לעומת דומיננטיות מוחלטת מול באר שבע בשלושה משחקים עד כה, אני זוכר שלא היינו דומיננטיים מול הפועל באף אחד מ- 3 משחקי הדרבי השנה. ובשלושתם המזל הלך איתנו, בין אם בקטן או בענק, אחרת לא היו לנו 7 נקודות דרבי השנה . למישהו יש תשובה למה מול רב"ש (והפועל), על ההגנה המצחיקה שלהם, סוזה מתקשה הרבה יותר מאשר מול אלישע (ובאר שבע)?

תומאס נוימן 1 באפריל 2014

לא חושב שסוזה "הקשיב לרחשי הקהל". פשוט ניחש נכון איך אלישע יעלה והתאים את ההרכב בהתאם. כמו שהוא מנסה לעשות בכל משחק. בכלל, זו תופעה די יוצאת דופן (גם בכדורגל העולמי) – בדרך כלל הקבוצה עם הסגל הכי טוב בליגה לא כל כך מתכוננת בהתאם לאיך תשחק הקבוצה השניה, אלא אומרת – "אני אשחק את המשחק שלי, כי אף אחת לא יכולה מולי" (ראה מכבי של השנה שעברה למשל). סוזה מתנהל לפני כל משחק כאילו הוא מאמן את בני יהודה או מכבי פ"ת. וזה בדרך כלל מצליח לו. למשל, ידע שסוארז לא פותח אז פתח עם ההרכב הכי התקפי שהוא יכול בנסיבות. מול יריבות מסוימות, עם קישור מסוים, הציוות של איינבינדר עם מיטרוביץ' יכול להיות גם קטסטרופה. אלא אם איינבינדר ייתן בכל משחק תצוגה הגנתית כמו אתמול. כאוהד שצופה מן הצד, ולא מבין יותר מידי, התחושה שלי היא שהכי חשוב לשים את זהבי בקישור הקדמי האמצעי. ככה המשחק הכי שוטף. לא לתקוע אותו באגף ולא כחלוץ שני או חלוץ בודד (למרות שזה נעשה בזמן האחרון בלית ברירה, וזהבי יכול להיות חלוץ לא רע בכלל). נראה מה יהיה בשבוע הבא בק"ש.

משה 1 באפריל 2014

וואו. הפוסט מלא בקריאות עידוד של אוהדים!
אף מילה על העובדה שמשחק עונה שני ברציפות ששופט עיוור מחליט לתת ניצחון מוקדם כבר בדקה השניה לקבוצה הטובה יותר?
אף אחד מכם באמת ובתמים חוזב שאין לזה קשר עם מה שקרה אח"כ על המגרש? באמת?

מאמן ביציע 1 באפריל 2014

ליבנו עם הכאב שלך. באמת(לא ציני).

אבל תסתכל שוב על המשחק, ותראה שאתם לא ברמה שלנו.
לא השופט גמר את המשחק

משה 1 באפריל 2014

לא הבנתי מי זה "אתם"?
אני לא אוהד ב"ש וגם לא הפועל ת"א (קביליו יפו, אם אתה חייב).
לא כל תגובה של חוסר שביעות רצון מרמת השיפוט חייבת בהכרח להיות מיוחסת לשונא מכבי.
וכן, גם במשחק הקודם (לטובת רועי המיתמם מתחתי) השופט אישר שער לאחר עבירה ברורה בדקה 2, הרחיק שחקן ב"ש בדקנ 5 (פנדל דווקא היה), ואישר שער שלישי מנבדל ברור.
ובמשחק אתמול, נכון שמכבי שלטה ללא עוררין וב"ש לא סיכנה כלל, אבל זה בהחלט עזר שהשופט אישר שער ביד כבר בדקה השניה.
אי אפשר בניתוחים שאחרי להתעלם מההשפעה המכרעת שהיתה להחלטה הזו על מה שקרה בפועל בשאר 88 הדקוץ.

רועי 1 באפריל 2014

עבירה היתה לטענת כל אלה שרצו "משחק עונה" צמוד, אין לי ספק שאם אותו מהלך היה בצד של ב"ש והשופט היה פוסל את הגול בטענה של עבירה, היה עליו עליהום מטורף.
לגבי ההרחקה – מנע מצב ודאי לכיבוש שער. נקודה.

ואגב, גם שער השיווין של פלט במשחק הקודם היה לאחר שהוא עצר את הכדור עם היד בבירור, משום מה זה פחות מפריע לך.

מאמן ביציע 1 באפריל 2014

אדון משה

למה אתה לא מזכיר את השער מנבדל במשחק הראשון בין השניים?

וזה מאוד מכעיס שאתה מעז להגיד שבמשחק הקודם היה טעות שיפוט.

שחקן אחרון עושה עבירה על שחקן. אדום. אין פה בכלל שיקול דעת.

רועי 1 באפריל 2014

משחק שני ברציפות ? איזו טעות בדיוק היתה במשחק הקודם ?

ויקטור מורוז 1 באפריל 2014

ומה עם המשחק הראשון? שם הטעויות היו יותר קריטיות כי הן היו בסוף המשחק.

עדידס 1 באפריל 2014

אז למשה החמוד…
תחזיר לי בבקשה את הגול של ברדה במשחק הראשון בניהן העונה…
שבלעדיו ההפרש עכשיו 10.

יואב 1 באפריל 2014

כששירלי אמרה אתמול בחדשות הספורט שהיא לא מרגישה תכונה גדולה בקריית שלום, קצת נרגעתי.
מכבי של הכמעט שנתיים האחרונות, גורמת לך לסמוך עליה. מרוכזת, מפוקסת, מאמינה בעצמה.

לתחושתי, סוזה ידע מה ההרכב, כבר לפני חודש. הוא ידע שהוא ירווח את המשחק למקסימום עם שחקני האגף הכי טובים שלו. אולי הוא חושב להשתמש בזה נקודתית, אולי באר שבע היא קבוצה שנוח לשחק כך מולה. אבל בעוד כולנו היינו סקפטיים(מניסיון עבר), סוזה הגשים את החלום הרטוב ובמשחק העונה. זה לא מיקרי.

מתחת לאף שלנו, אנחנו דוהרים לאליפות עם חדר מנועים אחר לגמרי. גלראדי פחות מניקולה ודן. זה לא פחות ממדהים. וזה עובד.
דן מרוויח את מקומו בגלל הניידות. הוא פשוט תמיד קרוב לכדור. ניקולה תמיד מבקש את הכדור והיכולת לחפש ולמסור עומק-היא קריטית.

המעברים המהירים היום היו תענוג. מכבי זרמה נהדר, שופעת ביטחון ויכולת.

המגן ששמר על טל היום, צריך אופטלגין נוזלי. הוא עבר אותו באלף צורות שונות. המשחק הטוב ביותר שלו במכבי.

זה גדול על באר שבע כרגע. היא קבוצה פחות טובה. היא מודעת לזה ומכבי מודעת לזה.
מגיעות מחמאות לקהל שלהם שעודד אותם בסוף המשחק.
הם באמת עושים את המקסימום שזה הדבר היחיד שאמור לעניין קהל.

שום דבר לא נגמר עד שהוא לא נגמר אבל אני מקווה שהספקנים הבינו היום לפחות דבר בסיסי אחד-יש על מי לסמוך.

דגל הפריסה היה מהמרגשים. וולטר ווייט, וואט א מאן.

יניב פרנקו 1 באפריל 2014

יואב הוא ידע כבר לפני חודש שפריצה לא ישחק בגלל כרטיסים?

רועי 1 באפריל 2014

אני חושב שהכוונה היתה יותר למערך, פריצה/בדש פחות משנה לצורך העניין.

יואב 1 באפריל 2014

מה שרועי כתב.
לרגע האמת, הוא עלה עם הווינגרים הטובים שלו מגובים במגינים.
שום רחש קהל.

יניב 1 באפריל 2014

לדעתי אם פריצה היה יכול לדחק וסוארס היה בריא – הוא היה עולה במערך שונה .
האיש בונה הרכב נקודתי למשחק נקודתי ואת האמת בקטע הזה הוא אדיר .

גיסנו 1 באפריל 2014

אני לא בטוח בכלל. אם פריצה יכול לשחק הוא כנראה עולה במקום בדש, עם או בלי סוארז בהרכב ב"ש. אני לא בטוח בכלל שהמשחק היה מתפתח אחרת עם סוארז, אולי מלבד זה שמכבי הייתה צריכה לעבוד יותר קשה בשביל להגיע למצבים.

אם יצחקי היה בריא אולי המערך היה שונה.

פאןפאן 1 באפריל 2014

גיל אני (שוב) איתך לחלוטין בתפיסה לגבי סוזה
אני יכול להתעצבן עליו עשרים פעם על החילופים ההגנתיים שלו, אחרי יתרון מובהק במקום לדרוס, אני יכול להתבעס על 3 הבלמים במקום מגינים ומשחק אגפים ואני יכול לכרכר ולרטון עד חגיגות האליפות שיבואו עלינו לטובה אבל האיש גאון והוא מוכיח זאת בדרכו השונה כל פעם מחדש.
מה שהוא הביא מבחינה טקטית למכבי השנה – אני לא זוכר בכדורגל הישראלי באף קבוצה. לא פחות
לפעמים נראה שיאללה חלאס , גם ככה נוכל לפוצץ אץ הקבוצה היריבה ולמה צריך לעשות התאמות ליריב שנחות ממך וכו' אבל בשורה התחתונה זה מאמן וצוות שלא משאירים מקום להפתעות במשחק הפופלארי הכי רנדומלי בעולם.
שרק ישאר איתנו
ומיכה ב11 עשה לי צמרמרים בגב :-)

אלון רייכמן 1 באפריל 2014

ומילה לגבי הפסקה האחרונה. אלישע לוי היה הכי כנה שאפשר בסיום המשחק. בניגוד ל-80% מהמאמנים הישראלים שהיו מדברים על גול ראשון לא חוקי וגול שני לא מחוייב המציאות שהם ספגו – אלישע אמר שמכבי היתה פשוט הרבה יותר טובה והדגישה את הבדלי הרמות בין הקבוצות. חד וחלק.
בלי לייפות את המציאות ובלי לקשקש שטויות. רק על זה מגיע לו להתמודד על האליפות בעונה הבאה, עם באר שבע מעט יותר חזקה.

מאמן ביציע 1 באפריל 2014

אותו אלישע שאמר שהשופט היה צריך "להפעיל שיקול דעת" אחרי האדום שקיבל.

שמעת את סוזה אומר שאפשר היה להסתפק בצהוב לפריצה בדרבי?

אנדר 1 באפריל 2014

פיסקה אחת שהיא קלאסיקה אתה לא מוצא בכל פוסט :

"לאייבינדר יש את משחק הפרצוץ הטוב ביותר בארץ אם לא בעולם. מול בית"ר הוא הציל גול עם הפרצוף, ואתמול כמעט כבש אחד עם הפרצוף. למען האמת הוא מסכן את השער עם הפרצוף יותר מאשר עם הרגל"

אבל, שתי קלאסיקות באותו אחד זה כבר אומנות :

"כמובן צריך לתלות את סוזה על החילופים ה"מוזרים" שלו. כאשר הכניס את אלברמן במקום את מסי, זה באמת היה לא פחות מחוצפה. וכן, גם ביתרון 2:0, כשטל בן חיים שובק חיים, היה צריך להכניס את רונאלדו ולא את יואב זיו. אין ספק שמדובר במאמן פחדן."

וכבוד גדול לבאר שבע, כמו שציינת בסוף.

ערן 1 באפריל 2014

+1, לגמרי

עדידס 1 באפריל 2014

גנבת לי :)
קראתי את כל הפוסטים שלפני בכדי להיות מקורי ומשעשע…
ורק בתגובה האחת לפני האחרונה מצאתי אותך.
פשוט פרצתי בצחוק שקראתי על משחק הפרצוף המצויין דן !

ואכן – זה נאמר מעליי אבל, שאפו לב"ש על העידוד, על האוהדים, על הקהל ועל מה שהשיגו השנה.

אנדר 1 באפריל 2014

:)

אריק האחר 1 באפריל 2014

איזה פרשנים ״מדהימים״ יש בעיתונות הישראלית.
״סוזה הפנים את הביקורות על הכדורגל ההגנתי שלו״
שחור על גבי צהוב מאחד ״המבינים״
הסתכלתי על יחס השערים העונה. ומכבי כמובן המבקיעה המצטיינת
העיקר שסוזה מפנים את השטויות של המטומטמים .
ולצידו עוד גאון שכותב:
״סוזה שוב ערך חילופים תמוהים ומכבי זחלה לעוד שלוש נקודות״
רמת חלק מהפרשנים יותר נמוכה אפילו מרמת הכדורגל בליגה ד׳
וסליחה אם העלבתי מישהו שמשחק בליגה ד׳ כי שם בעצם מתאמצים יותר.

איציק 1 באפריל 2014

טוב, הגיע זמני לומר, אמרתי לכם!!!
כשכתבתי שב"ש (שאותה אני אוהד) תקבל 3-5 חתיכות ואם יתמזל תחזיר חתיכה אחת, הגיבו לי שאני לא יודע על מה אני מדבר. אמרו שבאר-שבע תפתיע ותנצח, אפילו הציעו להביא לי קובע (אני זוכר שהסכמתי לאכול גם במקרה של נצחון מכבי אם יחליפו את הקובע בקרפ). שאלו אותי האם זו לא הבעייה של הכדורגל שהמקום השני מפסיד לפני שתחילה ההתמודדות. אמרתי שזו לא התרפסות כי אם המציאות. אם לא אג'ידה 3-5 חתיכות היה משקף יותר את התוצאה, למרות השער של מרדונה אחרי דקה שהרס את כל ההכנות. תכננו לקבל את השער עם הפטמה והוא שם את היד מניאק… אז זה לא יד רבותי… הכדור שיחק ביד ובאותה מידה היה יכול לפגוע בפרצוף ולהכנס. מכבי ובאר-שבע הן לא אותה רמה. זה כמו לומר שדורטמונד ובאירן על אותו עמוד כיוון שהם מקום ראשון ושני (לא יודע איפה דורטמונד). לא רציני.
גם הדיון לגבי סוזה לא רציני… אני לא יודע אם מכבי היתה שמה 5 אם פרימו היה המאמן שלה, מה שברור שבאר-שבע היתה אוכלת את מכבי בלי מלח אם פרימו היה מחליף את אלישע. ואם ברקוביץ' היה עולה עם 10 חלוצים וקשר תוקף אז בכלל הינו שותים את כל הליגה עם קשית מהדרום. אז סוזה עושה טעויות, ובגלל זה מכבי משחקת בליגה הישראלית, אבל הוא רמה מעל כל שאר המאמנים בליגה, הוא לא צריך להוכיח זאת לאף אחד, והוא הוכיח זאת לא פעם אחת.

יואב 1 באפריל 2014

איציק,
כבוד.
בכלל, כל ההתנהלות של באר שבע אתמול(קהל, מאמן ושחקנים) היתה נהדרת.
היה כיף לראות את סוזה יורד בסוף המשחק וזוכה לכפיים ממכם. כמו שורה במשחק הקודם.
כמו שגיל סיכם יפה-היה ערב נהדר של כדורגל.

סניור 1 באפריל 2014

מחיאות כפיים הדדיות. תאהב את סוזה או לא, הוא הוכיח שהוא איש ספורט למופת ולכן זכה גם למחיאות כפיים חזרה.

the bird 2 באפריל 2014

איציק כל תגובה שלך בונבוניירה
או קשית מהדרום (:
סחתיין +1000

עומר 1 באפריל 2014

משחק נהדר, ויופי של פוסט. תודה.
במהלך ויכוח עם שכן ביציע אתמול הוא הטיח בי משפט נהדר- "עזוב אותך נקודות, עזוב אותך אחוזי הצלחה, זו גנבת דעת". הלוואי שסוזה יישאר איתנו גם בעונה הבאה וימשיך לגנוב דעת.
אי אפשר בלי מילה על התפאורה- ענק. תחרות צמודה עם סטאר וורז מהדרבי הראשון. כל הכבוד לעוסקים במלאכה.

תורג׳י 2 באפריל 2014

קראתי את כל התגובות. בכל פעם שעלה השם סוארז שאלתי את עצמי ״מה ללואיס סוארז ולמשחק אתמול?״

עכשיו ירד האסימון….

Comments closed