ג'קסון בניקס, קרויף במכבי

בעוד קרויף נהנה מגב תומך של הבעלים, ג'קסון צריך לשמור על הגב שלו (ובגילו הגב שלו לא במצב טוב)

בשתי הקבוצות אני מניח שכבר נערכים לעונה הבאה. הניקס מציינים עוד עונה בתוך ה14 האחרונות, 14 עונות בהן הניקס, הקבוצה עם סך המשכורות מהגבוהים בליגה, הצליחו לנצח בדיוק סדרת פליאוף אחת. הניקס, אשר מאז שג'ף ון גנדי התפטר מתפקידו (והמליץ על תום ט'יבודו כמחליפו, אך מה הוא מבין בכדורסל), מעולם לא נראו כגורם משמעותי במזרח.

*

לכאורה אין דבר וחצי דבר בין שני המועדונים. אך אני מצאתי כמה דברים מעניינים. בשני המועדונים ישנה מדיניות ברורה של יחס לתקשורת. בניקס הפכו את התקשורת הניו יורקית לאויב האומה, כנראה שהתקשורת הניו יורקית היא שאחראית על כשלנות הקבוצה. דולן אשר בבעלותו רשת תקשורת של המדיסון סקוור גארדן, טורח להעביר את המסר לכל שחקן ומאמן חדש בניקס, אני מצפה מכם לאפס שיתוף פעולה עם התקשרות.

גם במכבי ישנה מדיניות ברורה של המועדון ביחס לתקשורת. מכבי לא מתייחסת לתקשורת כאל אויב, אך היא דורשת מהשחקנים להתנהג במקצועיות. השחקנים נדרשים שלא להדליף דבר מחדר ההלבשה, ולהסתפק בקשרים מאורגנים עם התקשורת הנעשים דרך הדובר. אין כאן פרנויה, יש כאן מקצוענות.

*

בשתי הקבוצות ישנו איש חזק המנהל את המועדון ביד רמה. הניקס לקחו את ג'קסון שיבצע את התפקיד. ג'קסון אתמול פיטר את כל הצוות המקצועי הנוכחי של הניקס, צוות שכשל בצורה חמורה בעונה האחרונה. ברור שג'קסון ימנה לתפקידים המקצועיים את האנשים שלו, וזה בסדר גמור. סטיב קר, האיש שכולם מייעדים לתפקיד המאמן הבא של הניקס, ביקש להתרכז בתפקידו כפרשן של רשת TNT עד לסוף הפליאוף, ורק אחר כך יתייחס לתפקיד האימון הפנוי.

למרות זאת, חבריו של קר ידעו לספר שקר בדק איתם את שפיות דעתו. הוא ביקש להבין, מדוע ירצה להכניס את ראשו למיטה חולה של הגארדן. המאמנים שכשלו לפני קר היו מייק וודסון, האיש שהוציא מהניקס ניסים ונפלאות מאז שפוטר אדון דאנטוני, ועד לתחילת העונה הנוכחית. לפניו כשל דאנטוני, לפניו כשל לארי בראון ולני ווילקינס, התמונה כבר ברורה. קר צריך לדעת שהרעל שמסתובב בגארדן אכן ינוטרל על ידי ג'קסון, לפני שיסכים להכניס ראש בריא למיטה חולה.

ככה זה כשהבעלים של הקבוצה רוצה להוכיח שהוא יודע יותר טוב מכולם, אנשים מוכשרים מרשימת המאמנים למעלה, דרך דוני וולש, כולם לא שרדו את הרעל.

*

במכבי תודה לאל, ישנו בעלים מסוג אחר. הבעלים של מכבי מיטש גולדהאר לא רוצה להוכיח דבר. הוא השיג את השגיו בזכיינות של רשת וול מארט (רשת ידועה לשימצה למען האמת ביחס לעובדיה), ובמכבי אינו חש צורך להוכיח דבר. לעומתו דולאן ירש את הונו מאביו, וההצלחה היחידה שרשומה על שמו היא, מצטער לא מצאתי כזאת. לכן כנראה הוא לא הסתפק עד היום במינוי אנשים מקצועיים לגארדן, אלא טרח להתערב בעבודתם, והצליח לייצר את הגארדן כמקום שקוטל כל חי.

*

לקרויף יש סביבת עבודה מעולה, וקרויף מצליח להביא לידי ביטוי את היכולות שלו. מכבי זכתה בעונה הקודמת באליפות, והעונה כנראה זוכה שוב, תחת שני מאמנים שונים, שזוכים להצלחה דומה. רבים מקשרים את ההצלחה לכסף, אך כמו שקראתם לעיל, הרבה כסף לא מבטיח הרבה הצלחה. דרך אגב מי שטרח לקרוא את הפרשנויות לפני תחילת העונה, פרשנים רבים ושלמה שרף ביניהם, טענו שקרויף ביצע עבודה לא מוצלחת במיוחד בקיץ. הטענה היתה שלמכבי יש שחקנים פחות מוכשרים מאלו שנמצאים בהפועל ובמכבי חיפה, וגם המאמן החדש של מכבי לא זכה לציוני שבח מאותם פרשנים.

דרך העבודה של קרויף לצד ההצלחה שלו, מראה שיש על מי לסמוך לקראת העונה הבאה. במכבי נבנתה תשתית שעמדה בזעזועים כגון התפטרות של מאמן מצליח. לקרויף ישנה משימה קשה לעונה הבאה. הוא צריך לבנות על התשתית הקיימת ולהוסיף רכיבים אשר יאפשרו למכבי להתמודד על השתתפות והתמודדות ראויה בליגת האלופות בשנה הבאה. ההתמודדות מול באזל המחישה שמרכז הקישור של מכבי עדין לא בנוי לרמות הגבוהות של אירופה. רבים מהפרשנים בתחילת העונה ציינו את המגנים כחולשה העיקרית של מכבי, אחרים ציינו את החלוצים, בהחלט ייתכן וצריך חיזוק במקומות אלה, אך הקישור של מכבי חייב לעלות מדרגה כדי לאפשר למכבי להתמודד ברמות הגבוהות.

יש על מי לסמוך במכבי, אך השאלות בנוגע לעונה הבאה מסקרנות במיוחד. ראשית אני מקווה שסוזה אכן ימשיך לעונה נוספת, ולמען האמת במצב הכלכלי הנוכחי בעולם, בו רק למועדוני העלית יש הרבה כסף, ואילו בשאר מכבי יכולה להתמודד ללא רגשי נחיתות (מבחינת האמצעים הכספיים שניתנים להשקעה במאמן), אני מעריך שאם קרויף רוצה, הוא יצליח להשאיר את סוזה בקלות. נכון שגם את סוזה אפשר למשוך בהצעה מפתה באחת הליגות הבכירות, אך הסיכוי שדבר כזה יקרה למכבי שנה אחרי שנה הוא לא סיכוי גבוה במיוחד, שכן הצלחה במכבי היא עדין לא גורם מרכזי בחדשות הספורט ביבשת.

ברור גם שיש על מי לסמוך בכל הנוגע להחתמת שחקנים בעמדות הנכונות. לא תמיד קרויף יצליח בהימור שלו על השחקן (כל שחקן שיגיע יהווה הימור מסויים), אך ברור לחלוטין שהניתוח היכן צריך לחזק בוצע כבר וביסודיות, וברור שנקודות התורפה של מכבי יקבלו טיפול.

*

בקיצור בעוד אני אופטימי בזכות הבסיס גולדהאר קרויף במכבי, אני לא אופטימי באותה מידה לגבי סיכויי ההצלחה בניקס של הצמד ג'קסון דולאן. בעוד הצמד הראשון מחזק אחד את השני, בצמד השני ג'קסון צריך להצליח לנטרל את דולאן. הצלחתו בניטרולו של דולאן היא תנאי מקדים להצלחה בארגון. רק הזמן יספר אם אכן ג'קסון יצליח לשכנע את דולאן להתעסק יותר בנגינה בסקסופון, ופחות בניקס.

הורד (2)

נואה, הגנה
לא אלמן ישראל

25 Comments

יוסי 22 באפריל 2014

יפה גיל.

הבעיה בחיזוק שקרויף צריך להביא הוא שחלק חייב להיות ליגיונרים שמרגישים מחוזרים ולכן דרישותיהם לא הגיוניות לפעמים .
בעיה נוספת היא אי הצלחת הצעירים / שחקני הבית לתפוס עמדות משמעותיות למרות מחלקת נוער מושקעת

גיל שלי 22 באפריל 2014

אני לא רואה סיכון בדרישות לא הגיוניות של לגיונרים חוזרים, אין שוק גדול של קבוצות ששופכות עליהם כסף, ימי גאיידמק מאחורינו, אלונה ברקת לא זורקת כסף בלי חשבון וכך גם יעקב שחר. הפועל מרוסקים מבחינה פיננסית, אלי טביב נשאר אלי טביב גם בבית"ר, אין לשחקנים בישראל לוורג' גדול מדי על מכבי

יניב פרנקו 22 באפריל 2014

שחר ואלונה לדעתי מוכנים להשקיע -הבעיה שאין באמת הרבה ששווים את הכסף – כלומר את אפקט זהבי .
יש בעיית מצאי כשרון בליגה ולכן מי שמוכן לחזור יקבל הצעות בפרמיה לא קטנה -אבל יש מעט שחקנים שיעשו את ההבדל – רוצה לומר למעט תומר חמד אין ליגיונר ריאלי שחזרתו לארץ לקבוצה שהיא לא מכבי תשנה את התחרות .

גיל שלי 22 באפריל 2014

יהיה מעניין לראות את נאתכו במכבי

יניב פרנקו 22 באפריל 2014

אם זה אומר שזהבי יהיה המשתכר מספר 2 במכבי אני לא פוסל

מעיין אוהד מכבי 22 באפריל 2014

גיל – ניתוח מעניין ויפה.
אני מסכים שג'ורדי הוא האיש הכי חשוב במערכת שלנו נכון להיום, וגם אני מקווה שסוזה ימשיך לעונה נוספת.

לגבי החיזוק:
1. נאתכו מרוויח סכום דמיוני בפאוק, והוא אחד הלגיונרים שהכי פחות סביר שיחזרו לארץ.

2. יניב – מלבד תומר חמד יש את רמי גרשון, מאור מליקסון וליאור רפאלוב, הגם שאני לא רואה אף אחד מהם חוזר לארץ (בטח ובטח שלא רפאלוב). אפילו שלדעתי גרשון צריך להיות המטרה הראשונה של ג'ורדי בקיץ (ייתן לנו שקט כבלם גיבוי וכמגן שמאלי לעת צורך ומתאים פרפקט לשיטת שלושה הבלמים).

3. סביר להניח שבסופו של דבר נראה מגן זר, קשר מרכזי ישראלי (גולסה?) או זר (על חשבון מיטרוביץ'?) וכן לגיונר אחד או שניים בתפקידי ההתקפה (מליקסון? עטר בעסקת השאלה? משה אוחיון?).

יניב פרנקו 22 באפריל 2014

רמי גרשון יהיה תוספת יפה לסגל העמוק של מכבי – אבל הוא לא שחקן שמשנה את התחרות – מכבי עם זהבי היא קבוצה חזקה מאוד – אחת האלופות העמוקות שהיו פה ויהיה קשה לקחת לה תואר – מכבי עם זהבי פלוס חמד זה פער עצום על הליגה – מכבי חיפה פלוס חמד ולא מעט חיזוקים לידו זה כבר קרב מעניין .

רפאלוב ונאתכו הם ברמת זהבי אבל מרוויחים כל כך הרבה יותר ונמצאים במקום שאין באמת סיבה מלבד אולי אישית לחזרה לארץ .

איציק 22 באפריל 2014

לשעתי מואנס דאבור יכולה להיות אופציה מעניינת… ;)

מעיין אוהד מכבי 23 באפריל 2014

יניב – רמי גרשון בקבוצה כמו באר שבע או חיפה (ובטח ובטח שבהפועל) יכול לעשות את ההבדל. נוטים להתייחס רק לשחקני התקפה כ"שוברי שוויון" אבל אפשר לראות את ההבדל העצום שטיבי וגרסיה עשו ועושים במכבי כדי להבין כמה שחקן כמו גרשון יכול לעזור.

כרגע נראה שמליקסון יהיה המלפפון הכי חם בשוק.

yoni 22 באפריל 2014

בסופו של דבר השחקנים הם אלה שמשחקים את המשחק ולכן למאמן ישנה משמעות בתור ערך נוסף כאשר ישנם שחקנים ראויים למטרה שמציבים. לא חסר דוגמאות בהיסטוריה שמאמנים עם רזומה נחשב נכשלו לפעמים אפילו באותם קבוצות שבהם הצליחו בעבר( ראה ערך פיני גרשון מיקי דורסמן אפילו הזן מאסטר) לכן הערך המכריע של ההצלחה שייך לשחקנים

shadow 22 באפריל 2014

נראה לי שאתה לוקה בראייה חד מימדית.

בספורט בו אתה משחק מול יריב גם ליריב יש השפעה.

לכן יכול להיות מצב שמאמן שהצליח בסבב מסויים יכשל להשיג את אותם תוצאות באותו מקום עם אותם שחקנים.

בנוסף מכיוון שהזמן לא עוצר, אין דין שנה נוכחית כדין שנה שעברה, בכל זאת עברה שנה. דברים משתנים.

זה לא באולינג או אטלטיקה או התעמולות או שחיה (וכו') שבהם אתה קודם כל מתמודד נגד עצמך ורק בדרך עקיפה נגד יריבך.

אזי 22 באפריל 2014

אין ספק שהשילוב גולדהאר-קרויף הוא מעולה.
בכלל, גולדהאר הוא אדם שמאציל סמכויות, לכל כל אדם שיעבוד תחתיו ויוכיח מקצוענות, כנראה יהנה מגיבוי מלא של גולדהר.

מהבחינה הכלכלית, כנראה שמכבי יכולה להתחרות עם כל קבוצה בדרך הביניים באירופה על שכר מאמן, אבל למכבי יש תקרת זכוכית של 5 זרים בסגל וכתוצאה מכך יש לה תקרת זכוכית של ההצלחה שהיא יכולה להציע למאמן, לעומת אותן הקבוצות.

אני לא יודע כמה זה אפשרי, אבל מכבי צריכה להעלות רמה ברמת השחקנים הזרים שהיא מחזיקה.
האסטרטגיה של להביא שחקנים מבוגרים טובים בחינם לא יכולה לשדרג את מכבי הרבה מעבד למצב שהוא היא נמצאת היום ופול השחקנים הישראלים הקיים הוא לא מאוד רחב.
בבית"ר של גאידמק שיחקו שחקנים כמו בואטנג ולרואה שהיו כמה רמות מעל הליגה.
מכבי חייבת זר קשר באנקר שיעשה למרכז המגרש את מה שגרסיה עשה לחלק האחורי.

יניב פרנקו 22 באפריל 2014

אני לא חושב שמאמנים כמו אוסקר וסוזה בשלב הזה של הקריירה עשים שיקולים של שכר ברמת עשרות אחוזים לכאן או לכאן (20-30 אחוז) .
גולדהאר עשה החלטה מבריקה ברמת כוח האדם שבחר להביא צעירים רעבים שרוצים להתקדם ולבנות את עצמם – ומפה גם נקודת התורפה של ההחלטה שהכסף הוא שיקול משני – ככל שהקדנציות של הסגל המקצועי במכבי יהיו טובות יותר ככה הם יהיו מחוזרים יותר ובשנתיים האחרונות הם מחוזרים .

ההחלטה ברמת הזרים היתה הפוכה – אני לא חושב שמכבי הגיעה לשלב שהיא צריכה לשנות אסטרטגיה – לא בזרים ולא המאמנים – אבל לאסטרטגיה של מכבי יש נקודות תורפה .
מכבי צריכה להתמקד בלשמר את הישראלים הטובים אצלה – כל עוד יהיה לה יתרון בסגל הישראלי היא תשלוט בליגה של 5 זרים .

אזי 23 באפריל 2014

אני חושב שעם ניהול נכון ותקציב גבוה, מכבי תמיד תילחם על האליפות בליגה (אי אפשר להבטיח לקחת אליפות כל שנה, אבל זה צריך להספיק למאבק).

מה שכתבתי בקשר למאמנים, זה לא שיש בעיה כספית להביא אותם, אלא התכוונתי שאי אפשר לבוא למאמן ולהבטיח לו 11 כוכבים בינלאומיים, כי הוא יכול להביא רק 5.

בקשר לישראלים הטובים, בשנים האחרונות יש נהירה של ישראלים לחו"ל ובצדק מבחינתם.
אתמול קראתי ראיון בNRG עם מונס דאבור שאומר שעם כל הכבוד למכבי תל אביב, המתקנים בגראסהופרס הרבה יותר טובים.
אז מבין הישראלים שנמצאים בליגה, הם תמיד יפוזרו בין הקבוצות החזקות (מכבי, חיפה, הפועל).
זה שהשנה השחקנים במכבי הם הכי מצליחים, לא אומר שעל הנייר הם הכי טובים.

יניב פרנקו 23 באפריל 2014

הישראלים הטובים בליגה יתחלקו לפי עוגת ההוצאות ולא אחד חלקי 3 .
בטבלה פנימית שבה מכבי מחזיקה תקציב של 100 מיליון – חיפה 60 והפועל נגיד 30 שזה במספרים גסים מה שצפוי בשנה הבאה – למכבי היכולת להחזיק כמחצית מכוכבי הליגה – במציאות שבה מחצית מהכישרונות (ניקח כהשוואה את סגל הנבחרת ) משחקים בחול זה מספר עצום .
זה אומר שמסגל של כ20 שחקני נבחרת – מכבי יכולה להחזיק כ5 – חיפה 3 והפועל 1-2.
קח את זה פלוס ניהול מתקדם ומחלקת נוער חזקה ויש לך יתרון בסיסי על הליגה – מה שאני אומר שבמציאות של 5 זרים אין סיבה לשנות אסטרטגיה ולהסיט כסף גדול לכיוון זרים ומאמנים יקרים יותר .

זה מה שעשה קרויף – הוא למד להשתמש ביתרונות התחרותיים של מכבי על התחרות ולא לנטרל אותם – שזה מה שגיל ניסה להגיד בפוסט – ואפשר להחליף את הניקס במכבי כדורסל שפועלת באסטרטגיה שונה ולכן לדעתי תפסיד יותר אליפויות בשנים הקרובות מהכדורגל .

אריאל גרייזס 22 באפריל 2014

נקודה שאתה לא מתייחס אליה היא סיכויי העזיבה של קרויף. אני בטוח שגם לו יש שאיפות, יש לו משפחה בברצלונה ואין סיבה שלא יקבל הצעה יפה ממועדון אחר, לא?
ואז השאלה המעניינת היא איך מכבי תתמודד, האם הוא האיש החשוב במערכת או שמא גולדהאר.
חוץ מזה, אני סקרן לדעת מה הסטטוס של עובדי וול מארט בקנדה תחת גולדהאר, לדעתי טוב יותר מאשר בארהב

שגיא 22 באפריל 2014

לפי כל הסימנים, ג'ורדי ישאר לשנה שלישית שהיא גם השנה האחרונה בחוזה שלו.
הוא לא ירצה לעזוב לפני שהוא מביא את מכבי לליגת האלופות.

אנונימוס 22 באפריל 2014

עצם ההשוואה בין הפער הכספי של הניקס משאר הליגה לזה של מכבי ת"א כדורגל היא מעליבה.
לניקס אין אפילו את התקציב הגדול בליגה. למכבי יש כמעט פי 2 תקציב מהבאה אחריה.
תן לניקס במשך 5-6 עונות תקציב גדול ב50-100% מהבאה אחריה, ואני בטוח שאפילו הם מצליחים להגיע להישג מקצועי די יפה (לא אומר אליפוות, כי בכל זאת , ניקס)

דור בלוך 22 באפריל 2014

סופר דופר מדויק.

תודה.

שגיא 22 באפריל 2014

מכבי חייבת להביא שחקן קישור יצירתי. כזה שיוצר מצבים לגול. כרגע אין לה אפילו אחד כזה בסגל, אולי חוץ מראדי.
זהבי יוצר מצבים בעיקר לעצמו ודור מיכה די איכזב העונה.
ישראלי או זר, זה לא כזה משנה, אבל זאת העמדה הכי חשובה לחיזוק.
הייתי שמח לראות גם חלוץ מהיר וזריז שיודע לשחק בעמדה מרכזית (בניגוד לבן חיים שיודע לשחק רק בצד).

תורג׳י 23 באפריל 2014

קיץ חשוב במכבי תל אביב.
הסגל צריך רענון די עמוק.

עכו"ם 23 באפריל 2014

אתה צודק, יחד עם זאת גם יתר היריבות הפוטנציאליות חייבות חיזוקים.
אלונה לדעתי על סיפה של קבלת החלטה שתזיק לבאר שבע בטווח הארוך.
היא תפעל לחזק את באר שבע, תיכנס למלחמת ראש בראש במכבי על שחקנים, תגדיל את התקציב ואת הציפיות ותילחם במלחמה שלדעתי לאורך זמן היא חסרת תוחלת ואף מסוכנת לה.
היא לא יכולה במשך שנים להתחרות עם מכבי על הגמוניה (לדעתי).
הקבוצה היחידה שיכולה וחייבת זאת חיפה (שוב לעניות דעתי).
אלונה צריכה להגדיר לעצמה בדיוק כמה היא מוכנה לסכן ולא לקפוץ גבוה מידי.

פרילנס 23 באפריל 2014

ברקת לא תיכנס לראש בראש עם מכבי מבחינת תקציבים, אבל היא גם לא צריכה. היא מתכננת עלייה קטנה בתקציב שתאפשר רכש נקודתי. שתיים/שלוש שחקני חיזוק להרכב ושנה הבאה היא תתן פייט יותר רציני למכבי. אגב, גם יעקב שחר לא מתכוון להתחרות תקציבית במכבי ת"א, הוא לא עשה את זה עם גאדימק ועם הבעלים הקודם של מכבי ת"א, הוא לא מאמין בזה (או שהוא סתם לא מעוניין להוציא סכומים כאלה).

עכו"ם 23 באפריל 2014

בהנחה שהעונה הקודמת תהיה כמו העונה הנוכחית אתה אולי צודק, לרוב עונות הן לא כמו הקודמות…
אני לא יודע איך תראה העונה הבאה של מכבי או של באר שבע, מכבי לא הייתה מדהימה בחלקים גדולים של השנה ובאר שבע עוד פחות מזה..
תראה מה תחרות בשני מפעלים עשתה לבאר שבע (וקח בחשבון שבאר שבע, חיפה ומכבי פגשו אותו מספר יריבות מליגת העל במפעל השני).
באר שבע צריכה עומק, כזה שעולה כסף וזה לצד חיזוקים נקודתיים.
אם אתה אומר שהיא הולכת לשמור על שפיות תקציבית אז כל הכבוד לה, אני חושב שזאת הדרך הנכונה.
בנוגע לחיפה, היו לה תקציבים די גדולים בשנים האחרונות, לא של מכבי תל אביב, אבל די גדולים.
אי אפשר לקוות לחיזוק בלי להוציא כסף, בין אם זה משכורות, דמי העברה או ספיגת עלות מסוימת על חוזים שנתפשים כטעות.

No One 23 באפריל 2014

ברור שכשלון הניקס הוא כשל מנהלי וספורטיבי(על המגרש) ולא קשור לתקשורת

אבל התקשורת בניו יורק בעיקר הדיילי ניוז הם המיץ של החרא
כל מה שהם עושים זה לתקוף את הקבוצות המקומיות,להמציא דברים ולנסות להרוס

Comments closed