ההבדל בין הביזנס של הNBA והביזנס בספורט הישראלי

אינטרסים עסקיים צריכים להוביל להחלטות מוסריות

אדם סילבר הכריע. למעשה האינטרסים העיסקיים של הליגה הכריעו עוד לפניו. לאדם סילבר הקומישינר החדש של ליגת הNBA לא יכול היה להכריע בשום דרך אחרת, הוא חייב היה לירות בכל הכלים העומדים לרשותו על דונלד סטרלינג, כדי לשמור על הNBA. איך אפשר לדעת שאלו האינטרסים העסקיים, בלי שום בעיה. כאשר דונלד סטרלינג הפלה מיעוטים באפשרות לשכור דירות אצלו בפרוייקטי הנדל"ן, הגזענות שלו לא מנעה את חברותו בקבוצת הבעלים בליגה, ולא מנעה מדוק ריברס לחתום אצלו, ולא מנעה משחקנים כמו ג'י ג'י רדיק וכריס פול לחתום אצלו כפרי אייג'נטס.

כאשר הגזענות שלו התפוצצה ברעש גדול כתוצאה מדיבורים ולא מעשים, התגובה היתה קשה הרבה יותר. הליגה שעובדיה החשובים ביותר הם שחקנים שחורים, צרכני הנעלים הם שחורים לא פחות מרפובליקנים, החברות הנותנות חסות דואגות לתדמיתן כחברות נקיות, ליגה זו לא יכולה היתה להרשות לעצמה לעבור על התפוצצות גזענית שזכתה לפרסום רב כל כך בשום דרך אחרת.

למעשה יש כאן נצחון תרבותי, הפוליטיקלי קורקט שזוכה ללעג כה עמוק אצלנו, הפך את האינטרס העסקי של הליגה לכזה התלוי בהתנהגות תרבותית, או יותר נכון בהתנהגות תרבותית כאשר ההתנהגות מגיעה לידיעת הציבור.

*

וכאן נעוץ ההבדל בין תגובת הליגה לדונלד סטרלינג, וחוסר התגובה המוחלט מצד כל הגורמים לתיאוריית הגזע המפותחת של פנחס גרשון לדוגמה, או לתיאוריית הגזע שמקבלת ביטוי ביציעים בישראל. לא עמד שום איום עסקי כנגד מעסיקיו של פנחס גרשון לאחר פרסום תיאוריית הגזע שלו. הקהל הישראלי אדיש לכל סוג של גזענות, עד שהיא מגיעה לגזענות כנגד היהודים. לא היו שחקנים שחורים שסרבו לשחק אצל הוגה תיאוריית המוקה, אך גם לא היו שחקנים לבנים שסרבו, לא היו עוזרי מאמן שהתרחקו. ערוץ הספורט לא איבד צופה אחד בגין העסקת מי שיודע להבחין בין אינטילגנציה של אנשים לפי צבע עורם.

התרבות משפיעה על הביזנס, הביזנס מכריע כאשר מגיעים להחלטות. הביזנס הוא אך מראה של התרבות המקומית. הסיבה שהתגובה באמריקה לאמירות גזעניות אשר לא היו אמורות להתפרסם, היתה קשה מכל תגובה לגזענות פומבית שהכרנו בישראל אך גם באירופה, לא נעוצה בכך שהאמריקאים מתקדמים יותר, היא נעוצה באיום העסקי העומד כנגד אלה שנטועים בתוך הדעות הקדומות שלהם.

קפיטליזם נקי מכח, טוב למוסר

*

נ.ב

בעקבות תגובה שלי אצל דור, אני מוצא לנכון להוסיף את זה גם פה. אם יש משהו ענק שסילבר עשה, הוא בעובדה שהתייעץ עם העובדים בליגה, ולא רק עם בעלי הקבוצות. הוא הפגין הבנה עמוקה לכך שהליגה שייכת לשחקניה ולמאמניה לא פחות מאשר לבעלי הקבוצות. הוא טרח לציין שהתייעץ עם דוק ריברס ועם כריס פול, זהו שיעור ענק לכל מי שמנהל עסק

הורד (3)

רעש לבן
אדם סילבר, מנהיגות

102 Comments

דורפן 30 באפריל 2014

מעסיקיו של פיני גרשון דווקא השעו אותו לתקופה.

הגורם הראשון לתת לו עבודה אחר כך היה ערוץ הספורט.

ופיני גרשון לא עבר על ערכי מדינת ישראל. הדברים נאמרו בהרצאה לקצינים בכירים ואלו מבטאים את ערכי מדינת ישראל. הם נוסעים לאושוויץ בכדי ללמוד את לקחי השואה ומלמדים על טוהר הנשק. הם מחנכים את צה״ל שהוא הגורם שאמון על ערכי מדינת ישראל.

הקצינים הללו ציחקקו וצהלו ואיש לא מחה. אז בבקשה לא להשמיץ סתם מאמן כדורסל.

https://www.youtube.com/watch?v=mu25FEF5EUc

duncan 30 באפריל 2014

הקצינים הם בהחלט בושה.
אבל עדיין,גרשון היה זה שעמד ודיבר.

ניינר 30 באפריל 2014

סילבר יצא תותח במבחן הרציני הראשון שלו. אצלנו מי ייצא תותח-דן חלוץ או איזה עסקן מסריח אחר?

אריאל גרייזס 30 באפריל 2014

אני לא יודע כמה הוא יצא תותח – אני באמת לא חושב שהיתה לו ברירה

איציק 30 באפריל 2014

הוא יכל להתקפל ואז הוא היה סמרטוט של הליגה. את השיניים חושפים ביום הראשון. אם הוא לא היה עושה זאת עכשיו, אחר-כך זה היה מאוחר. הוא ירש את הכח מהקומישנר הקודם ויכל לבחור האם להשתמש בו או לא. הוא בחר בכן, וטוב שכך.
לחלוץ למשל, או לכל אחד אחר בהתאחדות בארץ, אין את הכח הזה, כי בעלי הקבוצות לא נתנו אותו אף פעם ולא מוכנים לותר כל הכח שבידם לטובתם הכללית (במקום נסיון שימוש בכוח לטוב הפרטית). כיוון שהם לא רק שלא נתנו כי אם גם נלחמים על הכח, אחד בשני וביחד נגד יו"ר ההתאחדות, תופעת סילבר לא תיתכן בארץ.
היחיד שמשתמש כך בכח הוא לוזון, אך אוי לשימוש שלו, ואי למי שאפשר לו…

גיל שלי 30 באפריל 2014

אחת התגובות הטובות שקראתי הרבה מאוד זמן

ניינר 30 באפריל 2014

מצטרף לגיל-איציק אתה כל כך צודק

אריאל גרייזס 30 באפריל 2014

בדיוק. ב-ד-י-ו-ק.
כמה קל לצחוק על האמריקאים וה"צביעות" שלהם

דורפן 30 באפריל 2014

והנה גם שר האוצר רוקד עבורו לצהלות הקהל – כמה שנים אחר כך.

https://www.youtube.com/watch?v=LHGbhfVP4N0

עומרי 30 באפריל 2014

סילבר עשה את הדבר היחיד אותו יכל לעשות. יתכן שהמשפט מפגר כאן אחרי החברה, כמו שקורה פעמים רבות, אבל החלטותיו כל כך בעייתיות מבחינה משפטית שיהיה מרתק לראות לאן זה יתגלגל.

לא בטוח שנזכה לזה, יתכן מאוד שסטרלינג יוותר וימכור את הקבוצה בסכום עתק (בעולם בו מילווקי שווים 580 קליפרס שווים צפונה למיליארד דולר).
האמת שאם אני במקומו, בן 80 מיליארד שהפך לאדם המושמץ ביותר באמריקה תוך יומיים, בגלל שיחת טלפון פרטית עם אשתו, אני אומר FUCK IT, ומורה לדירקטוריון לפטר את כל הנהלת הקבוצה ואת כל השחקנים ולא עולה להמשך הפלייאוף.

עומרי 30 באפריל 2014

בן 80 *מיליארדר*

ג'וש 30 באפריל 2014

מי אמון על המוסר? סילבר? חלוץ?
הם מונעים בעיקר מדבר אחד- כסף. שההכנסות לא יפגעו חלילה, שהמוצר לא יפגע. אני אומר תן לקליינטים ("כוחות השוק") להחליט : ירצו- יקנו כרטיסים לקליפרס, לא ירצו- לא יקנו.

גיל שלי 30 באפריל 2014

ג'וש – זה בדיוק מה שסילבר עשה, הוא נכנע לכוחות השוק, האיום לא היה על הקליפרס, האיום היה על הכנסות הליגה כולה, וסילבר פעל בדרך היחידה שהשוק השאיר לו

אזי 30 באפריל 2014

ההרחקה של סטרלינג היא להתיחס לאנשים כמו אל מוצר.
אני מבין את האינטרס העסקי של הליגה בלהפטר ממנו, אבל להפטר מהאנשים מתוך אינטרס עסקי זה עניין של מאפיה.
הNBA יכול להגיד שאסור לבעל תפקיד בNBA לדבר בצורה פוגענית בפומבי. הוא לא יכול להגיד לבנאדם מה לעשות בבית שלו.
שחקן שמקלל במשחק יכול להיות מורחק מהמשחק.
שחקן שמקלל פקח חניה שנתן לו דו"ח לא יכול להיות מורחק ממשחק.
זה מאוד פשוט. הכללים ברורים.

אבל כמו שסילבר הרחיק את סטרלינג הוא יכול מחר להרחיק שחקן ששיחק בסרט בתפקיד של פושע כי מחר ילדים יפחדו מהדמות שלו.
הוא יכול להרחיק שחקן שהחטיא זריקת עונשין כי הוא מציג את הליגה באור לא מקצועי.

יש תהליכים עסקיים שצריך לתת להם לקרות מעצמם.
סילבר לא יכול לשחק את אלוהים.
הוא לא יכול לשחק באנשים כמו שבא לו. זה יותר מגעיל מאשר אמירה גזענית בשיחה פרטית של בן אדם עם אשתו.

הארכיון 30 באפריל 2014

"העמדות שהוצגו ע"י מר סטרלינג הן פוגעניות ואני מאוד גאה במגוון הנהדר בליגה הזאת, והתרבות המכבדת והמכלילה שלה, ואנו לא נאפשר לחוסר הסובלנות של פרט אחד להגדיר אותנו. הרשו לי להיות ברור, לעמדותיו של מר סטרלינג אין מקום ב-NBA."

העמדות שהוצגו??? למי הן הוצגו בדיוק??
זו שיחה פרטית שהודלפה לתקשורת וזו העבירה המרכזית שאנשים שכחו ממנה.
אני בטוח שזה יתנקם בסילבר כבומרנג שייחשפו דברים אחרים שאמרו בוסים אחרים בליגה. הרי מה זה נבא? סוג של קרקס עם מוטציות שפשוט במקום חיות יש בו בני אדם עם נתונים מבורכים אך חריגים בנוף האנושי.

פשוט צביעות במיטבה של כל מה שמראה אמריקה.
לא מנהלת מו"מ עם טרור אך כופה על ישראל לנהל מו"מ כזה, מכירים?
מישהו מוכן להזכיר לי אגב מה התיקון הראשון לחוקה בארה"ב? כי נראה לי שאם האמריקאים לא מכבדים את החוקים שלהם גם אנחנו לא צריכים לכבד…

Rondi 30 באפריל 2014

אתה צודק לחלוטין. אין לי ספק שסטרן היה מקבל את אותה החלטה ואני לא חושד בו כאיש מוסר.

אבל אני לא בהכרח מסכים עם המסקנה הסופית שלך. אמנם התקבלה החלטה מוסרית אך היא נעשתה בצורה לא מוסרית. דונלד סטרלינג ואנשים נלוזים מסוגו לא צריכים להיות במקומות בעלי השפעה תרבותית. כפי שכתבת את המסקנה הזו היו צריכים להסיק ע"ב המעשים שכבר עשה ולא ע"ב הדברים שאמר (על אחת כמה וכמה בשיחה פרטית עם הקשר פרטי).
כולנו אומרים וחושבים דברים גזעניים בהקשרים כאלו ואחרים וזה לא הופך אותנו בהכרח לגזענים. גזען הוא מי שנותן יותר משקל לדעות שלו למאשר לאדם שעומד ממולו.

האם לאירוע הזה יש השפעה מוסרית אמתית? אולי…

איציק 30 באפריל 2014

הפוליטקלי קורקט האמריקאי הוא פארסה. זה שהפעם זה הצליח לכיוון שאנו שמחים עליו לא אומר שזה טוב. זה רק אומר שהפעם הצליח. אובמה ממש מצליח עם הפוליטקלי קורקט שלו כלפי המוסלמים, הערבים ועוד. עד היום הוא גאה בהתנצלות שנשא במצרים בשם הפוליטקלי קורקט וכוחות השוק. ואם בכוחות השוק עסכינן, אז מלחמה זה מנוף רציני של התעשייה, האם אתה ממליץ???

גיל שלי 30 באפריל 2014

לצערי כנראה כוחות השוק לא משפיעים מספיק על מלחמות. מלחמה מועילה לסוחרי נשק, וליצרני נשק, וזו כנראה אחת הסיבות למלחמות בעולם, אך היא פוגעת כלכלית בצורה אנושה הרבה יותר מהתועלת שהיא מסבה לאותם גופים, ופוגעת כלכלית בהרבה יותר גופים אחרים.
אז כן, הלוואי וגם כוחות השוק היו משפיעים על מלחמות

איציק 30 באפריל 2014

1. ציפיתי לתגובה זו :-)
2. אתה צודק בתגובה :-)
3. עדיין הפוליטקלי קורקט האמריקאי הוא חרב פיפיות. לפעמים הוא טוב ואז כולם מדברים בשבחו, ולפעמים הוא פארסה, ואז הוא יוצר בעיות גדולות מאוד. אם למצע אותו, בגדול אני נגדו (אם הסטיגויות להגדרה של נגדו).

no propaganda 30 באפריל 2014

מלחמה פוגעת בך כלכלית רק אם אתה משתתף בה, יש כמה בנקים שוויצרים ומפעלי פלדה שבדים כדי להוכיח את זה.

גיל שלי 30 באפריל 2014

קולט מסכימים איתך לגמרי

יניר 30 באפריל 2014

סילבר צריך היה גם לשלוח פרחים לסטרלינג על ההרמה להנחתה במבחן המנהיגות הראשון שלו.
זה מקביל לשחקן שיקלל מאמן חדש באימון הראשון .
סטרלינג עוד עשוי לממש את אחזקותיו ברווח וזה יהיה ממש ציני.
ועוד לקח קטן- אין כבר שיחות פרטיות, כל אחד יכול להיות מוקלט בכל רגע נתון ובפגישה עם כל אחד. שמור את הדעות האפלות שלך לעצמך או לשיחות בחוף הים

קורא 30 באפריל 2014

זה גורם לי לחשוב שאם רק היו מספיק שחקני כדורגל ערביים והיו יותר אזרחים ערביים בישראל שלא היו מוכנים לדיבור הזה, גם פה זה היה נגמר.

חבל שאין מספיק כדורגלנים ישראליים ששביתה שלהם היתה סוגרת את הליגה.

איתמר 30 באפריל 2014

אפשר לחקור את דפוסי ההצבעה של שחקני הכדורגל היהודים ולהבין מדוע אין סיכוי שיתבצע כאן מהלך דרמטי מהסוג שתוכנן על ידי שחקני הקבוצות שמשחקות עכשיו בפלייאוף (במידה וסילבר היה נמע מסילוקו של סטרלינג).

דיוויד סטרן זוכה ובצדק לביקורת רבה על התנהלותו בשנים האחרונות אבל אי אפשר שלא לתהות מדוע לא נשמעת ביקורת דומה על ארגון NAACP שהיה אמור להעניק בחודש הבא לסטרלינג אות הוקרה על מפעל חיים על אף שהיה ידוע יחסו הגזעני למיעוטים.

אוהד 30 באפריל 2014

או שחקנים שחורים.
ראה מקרה אלבס. כל השחקנים בליגה העלו תמונות שלהם אוכלים בננות כהזדהות וכחלק מהטרנד העולמי בעקבות מקרה אלבס.
איפה הייתם סמרטוטים כשזה קרה פה לטוטו תמוז אך לפני שנה??!! בעיקר הדברים אמורים לסמרטוטים ממכבי תל אביב שאף אחד מהם לא מגן על ראדי כבר שנתיים.
אפסים

D! 30 באפריל 2014

צודק מאד לגבי מכבי.

סניור 30 באפריל 2014

לא מוצא את הכפתור של ה'לייק'

ניר 30 באפריל 2014

ואיפה היו הספרדים/איטלקים/וכו׳ כשזה קרה שם עד היום? הגזענות כלפי שחקנים שחורים באירופה גרועה פי כמה מזו שבישראל, ולא ירדה מאז תקרית אלבס.

ערן 30 באפריל 2014

בולשיט לגבי מכבי.
ראדי מקבל יחס מצוין- שראשי כמובן סופר ראוי לו- משער 13, 8, 7 ו 2.
חלק קטן משער 11- אותו חלק שלדעתי מורכב מ״הבבונים של נימני״, מתנהג לעתים בצורה גועלית לראדי. כשזה קרה, יתר הקהל עודד את ראדי.

יניב פרנקו 30 באפריל 2014

עוד דוגמא לעד כמה הפרדת הרשויות בספורט היא הכרחית.
אף בעל קבוצה או נושא תפקיד מרכזי לא צריך להיות חלק ממנהלת ליגה/ איגוד.

ארז (דא יונג) 30 באפריל 2014

אני עדיין לא ממש מבין איך אפשר לומר לבעלים של קבוצה שהוא לא יכול לבוא לצפות בה. הסטייפלס סנטר או כל מתקן אימון של הקליפרס לא שייכים לנבא, ולא ברור לי איך הם יכולים להגביל אליו כניסה של אדם ללא גיבוי של החוק – חוק שבמקרה הזה סטרלינג לא עבר עליו בשום צורה שאני יכול לחשוב עליה.

אזי 30 באפריל 2014

הוא לא אוסר עליו כניסה לסטייפלס סנטר.
הוא אוסר כניסה לאירועים של הNBA כמו לדוגמה משחקים ואימונים.
אם מחר יהיה בסטייפלס סנטר מופע קברט, סטרלינג יכול ללכת ולהנות.

אני בטוח שלNBA (כמו לכל ליגה אחרת בעולם) יש תקנון שאומר שהם רשאים לא לארח כל אחד שלא בא להם טוב בעין.

היסטוריון של ספורט 30 באפריל 2014

יותר מדי מחמאות מיותרות לסילבר.
הוא פעל באופן פופוליסטי הכל כ"כ צבוע ומתחסד שם.
פיני גרשון דיבר שטות היה צריך לקבל קנס קטן ולהמשיך בעבודתו.
פיני גרשון הוא וולגרי ברמות חסר טאקט לחלוטין אך לי אישית אין כל ספק האיש הזה לא גזען …הוא סתם זרק בדיחה.
הרי אם אני אספר בדיחה על אשתי או בדיחות מצויות על חותנתי …כולם יצחקו ואף אחד לא יגיד שאני שונא נשים.
כמובן שפיני גרשון לא היה רגיש זה בדיוק כמו להגיד שכריסטיאנו לא היה צנוע אתמול…זה האיש זה אופיו ומכאן ועד לקרוא לא גזען הגוזמה גדולה.

גיל שלי 30 באפריל 2014

אני חולק עליך מאוד. פיני גרשון איוורר תיאוריה שלמה, גם אם זה נאמר בבדיחות הדעת, עדין היו לו נימוקים סדורים לדרך בה ניתן לאבחן לפי צבע העור את האיכות של האדם. אם זה לא גזענות, אני לא יודע גזענות מהי.
בקשר לסילבר – אני מעדיף עשרות מונים את הצביעות האמריקאית על הדוגריות הישראלית, אם הכוונה בלהיות דוגרי זה לאוורר את כל מה שאתה חושב, גם אם זה פוגע במישהו אחר. אני מסכים שסילבר עשה את הדבר היחיד שיכול היה לעשות.

duncan 30 באפריל 2014

מה זה זרק בדיחה? האיש דיבר כמה דקות על הנושא ועוד אמר "אני לא צוחק".
שום בדיחה. האיש גזען. נקודה.

duncan 30 באפריל 2014

אשמח להבין מה זה אומר "הצביעות האמריקאית" שמדברים עליה פה.
הם מוקיעים גזענות. מה לא בסדר בזה?

גיל שלי 30 באפריל 2014

אני כמובן לא מסכים שיש פה צביעות, ולא מכיר מהי צביעות אמריקאית

no propaganda 30 באפריל 2014

להגיד אפרואמקריאי במקום שחור זו צביעות אמריקאית.

רטקסס 30 באפריל 2014

סטרלינג היה גזען, לכאורה, הרבה שנים.
אני בטוח שאם תקליט שיחות של כל 30 בעלי הליגה תשמע אמירות לא פופולריות במיוחד ולא פוליטיקלי קורקט במיוחד כלפי שחורים, לבנים, מקסיקנים, נשים, גברים, הומוסקסואלים, יהודים, ערבים, דמוקרטים, רפובליקנים ואפשר להמשיך.
אז ברגע שיש הקלטה שלו בשיחה פרטית – כולם מתקוממים ועושים נו נו נו עם האצבע. אני בעד לעשות סקר דעות לכל אחד שרוכש קבוצה. בעצם, לא, לא סקר דעות, כולם יצאו נקיים. לערוך הקלטות של שנה וחצי רצופות לכל בעלי קבוצה פוטנציאלים. אם פלטת משהו על "עיראקים ***" אחרי שהשכן שלך נהרג במלחמה – אין לך קבוצה ויש לך 2.5 מיליון קנס. באסה.

duncan 30 באפריל 2014

אם מחר מתפרסם שיאיר לפיד אמר בשיחה פרטית "אני שונא הומואים". מה לדעתך יקרה?
אם מחר אותו דבר קורה לשמעון מזרחי. מה לדעתך יקרה?
אתה אדם פרטי אבל אם משהו מתפרסם ואתה מפורסם ובעל מעמד פומבי…תזהר כפליים

גיל 30 באפריל 2014

הצביעות היא שהם מסמנים אנשים כרשעים על אמירות פרטיות שלהם, אבל לטפל בבעיות חברתיות בצורה רצינית הם לא נוקפים אצבע. נורא קל להטפל לאיזה אשמדאי זקן אבל טיפול מהשורש, מה פתאום?

No One 30 באפריל 2014

מי זה האמריקאים האלה שאתה מדבר עליהם?
כולם? הממשלה?

מדובר פה בהחלטה של ארגון פרטי שיש לו חוקה מסוימת שסטרינג הסכים לחוקה הזאת ברגע שקנה את הקליפרס , אם סטרלינג לא היה מסכים לחוקה לא היו נותנים לו לקנות את הקליפרס,פשוט מאד.

תפקיד ה NBA הוא לא לטפל בבעיות חברתיות , אלא למקסם רווחים ולתת סביבת עבודה נקייה לעובדים ולשותפים שלו וככזה ההרחקה של סטרלינג היא לפי חוקי ה NBA

גיל 30 באפריל 2014

מה החוקה הזו ומה בדיוק כתוב בה? יש לקומישנר לא מעט גמישות בפרשנות.

Amir A 30 באפריל 2014

הנה קישור לחוקה:
http://mediacentral.nba.com/media/mediacentral/NBA-Constitution-and-By-Laws.pdf

זה שיש לקומישנר גמישות זה לא רלוונטי. זו החוקה שעליה חתומים הבעלים ולה הסכימו הבעלים. אני מבטיח לך שאף אחד מהבעלים לא חתם על החוקה הזו מבלי שצבא של עורכי דין מטעמו עברו עליה.

gilad 30 באפריל 2014

הסימן היחידי שמתקרב לכך שגזענות לא משתלמת מבחינה עסקית בארץ הוא ביתר ירושלים – הפמיליה או שלא קוראים להם הפכו את השם והמותג לכל כך משוקצים ומאוסים עם הגזענות הארורה שלהם [גזענות כמשהו להתגאות בו, לא כתוצר לוואי], כך שאף בר דעת ששומר על שמו לא ישקיע שם כסף לטווח ארוך [שחר, גודלהר, שירצקי, ברקת וכאלה] והקבוצה נדונה להחליף ידיים בין מיליונרים גבוליים עם שיגעון גדלות וכל מיני טיפוסים מפוקפקים אחרים.

איש הפח 30 באפריל 2014

והפועל תל אביב, שגם בה אף אחד לא מוכן לגעת. ובאופן כללי הכדורגל הישראלי שכושל במשיכת קהל ומפרסמים.

גיל 30 באפריל 2014

סילבר פעל בצורה פופוליסטית והתגובה שלו ושל כולם חורגת מכל פרופרוציות. השעייה לכל החיים בגלל משהו שמישהו אומר? הלוואי שטסרלינג ילחם ויסבך את הליגה רק כדי להראות עד כמה צבועה הליגה והחברה האמריקאית.

Amir A 30 באפריל 2014

אם היית מקשיב הבוקר לראיון שמייק ומייק עשו עם קווין ג'ונסון היית מבין שההחלטה שסילבר לקח היא ההחלטה היחידה שהוא יכל לקחת.
ודרך אגב, אחת הסברות שהועלתה היתה שעד היום הליגה נמנעה מלהיכנס בסטרלינג בדיוק בגלל שהיא חששה ממאבק משפטי (בין השאר בגלל הרקע של סטרלינג בעריכת דין).

גיל 30 באפריל 2014

הוא יכל לתת לו השעייה לשנה וקנס מקסימלי ולא היה חייב לנסות להעיף אותו. מה שהוא עשה זה החלטה פופוליסטית שמונעת על ידי תהומות השנאה שיש לאיש הזה בימים האחרונים שזה ממש מפחיד. לוקחים אדם והפכו אותו לאיש הכי מתועב בעולם על משהו שהוא אמר.

Amir A 30 באפריל 2014

ארגון השחקנים הבהיר לסילבר יפה מאוד ששנה השעיה לא תספק אותם. וגם לא השעיה עד להודעה חדשה. הבהירו לסילבר שהאיש הזה צריך להיות מחוץ לליגה.

גיל 30 באפריל 2014

הוא לא חייב להתחשב בהם אבל זו בדיוק הנקודה. הוא עכשיו חביבם של כולם.

גיל 30 באפריל 2014

אפשר לחשוב גם מה הוא היה עושה. בדיבורים הם חזקים אבל לא להתייצב למשחק בחיים לא היו עושים.

גיל שלי 30 באפריל 2014

למה הוא לא חייב להתחשב בהם? לשחקנים אין say במה שקשור לעתיד הליגה שלהם? לדעתי הוא היה חייב, וטוב שהתחשב בהם

גיל 30 באפריל 2014

לא ממש למה שלא בהסכם.

גיל שלי 30 באפריל 2014

גיל – אני ממש לא מתכוון חייב מבחינה חוקית. אני מתכוון לכך שהליגה הזאת שייכת גם לשחקנים שלה, בדיוק כמו שכל מקום עבודה שייך גם לעובדים שלו

Amir A 30 באפריל 2014

גיל, אני מציע שתקשיב לראיון עם קווין ג'ונסון ברגע שהוא יעלה לפודקסט. השחקנים רואים את הליגה כשייכת להם יותר מאשר לבעלים. או אם לצטט את ויוק ראנאדיב (הבעלים של הקינגס):

“I think at the end of the day, this is not like any other business. The situation with the owners are (that they are) just custodians and the teams belong to the fans of the city. There’s no one person that’s bigger than the game.”

גיל 30 באפריל 2014

וזה הזמן להזכר בזה? הרי היו כל כך הרבה החלטות חד צדדיות מצד שטרן נגד השחקנים אבל אף אחד לא אמר שהוא היה צריך להתחשב בהם, אבל כשזה נוגע לאמירה גזענית פתאום יש קונצנוס מקיר לקיר שצריך לעשות לינץ' על אותו אדם.

גיל 30 באפריל 2014

מה זה חשוב מה הם רואים? עד עכשיו לא התחשבו בהם בגרוש. רק בנושא הזה פתאום יש התחשבות. זה ככה בכל ליגה. בNFL מתחשבים בשחקנים?

ניינר 30 באפריל 2014

סילבר פעל בדרך הנכונה לטובתה של הליגה, אני לא חושב שיש על כך מחלוקת. אם סטרלינג לא היה מושעה היתה פורצת מהומת עולם שהיתה גורמת נזק לליגה ולכן סילבר פעל בחכמה.
בקשר ל"צביעות האמריקאית" שצצה ועולה כאן ללא הרף, יש לי תחושה שהמגיבים כאן שחיו בארה"ב לא מסכימים עם הטענה הזו בעוד שהיא מאד מקובלת אצל מי שלא חי בארה"ב. אני אישית, שחייתי מספר שנים בארה"ב, ממש לא מקבל את הטענה על "צביעות אמריקאית".

Amir A 30 באפריל 2014

יש משהו בדבריך לגבי מגורים בארה"ב והיחס למושג "צביעות אמריקאית" (מלבד גיל שחי בארה"ב והוא ראש וראשון לתוקפים את הגישה האמריקאית). אני חושב שבמובן מסויים מדובר על הבדלי תרבויות. יש לי תחושה שחלק מזה הוא תפיסה שקיימת בישראל ולפיה אם הצד השני לא נוהג כפי שאני מצפה ממנו אז הבעיה היא בצד השני (האמריקאים צבועים, האירופאים אנטישמים וכדומה). מיד קופצים לשפוט את הצד השני בלי נסיון אמיתי להקשיב ולהבין אותו.

פאקו 30 באפריל 2014

מתוך ויקיפדיה: צביעוּת היא צורת התנהגות הנחשבת מגונה, המתיימרת להציג כלפי חוץ תכונות אופי או התנהגות מוסרית נעלות יותר, כאשר בפועל אין הדבר תואם את המציאות.
לדוגמא: איסור על שימוש במילה FUCK בסרטים בעוד האלימות המוצגת באותם סרטים גרועה לאין שיעור מהשימוש באותה מילה.
מוזמנים למצוא את הדמיון למקרה סטרלינג.

Amir A 30 באפריל 2014

ואם אני אטען כנגדך שנזקה של המילה FUCK גדול מנזקה של אלימות גם אז תראה אותי כצבוע? או שהחלטת בשבילי שאלימות גרועה יותר מהמילה FUCK ועכשיו אם אני לא רוקד לפי המנגינה שהלחנת לי אז אני צבוע.
אישית אני כמובן חושב שאלימות גרועה הרבה יותר, אבל המהירות שבה אנחנו מחליטים מה חשוב יותר ומה חשוב פחות ותובעים מהזולת לנהוג לפי החלטתנו היא, אעפס, בעייתית משהו אם אנחנו מנסים להראות מוסריים.

פאקו 30 באפריל 2014

לדעתי די ברור שהרוב המכריע יטען כמוך שהנזק של המילה FUCK פחות מזה של האלימות המוצגת באותם סרטים. אין לי בעייה עם מי שיטען אחרת – הויכוח כאן הוא לגיטימי.
הטיעון שלי לגבי הצביעות הוא אחר. השימוש פה במילה FUCK או במילים הגזעניות שסטרלינג פלט מפיו מרדד מאד את השיח. בשני המקרים אין כאן התייחסות להקשר שבהם הדברים נאמרים. זה 0 או 1. בעיניי המעשים הגזעניים של סטרלינג בעבר גרועים לאין שיעור מהדברים שאמר בשיחה הפרטית עם חברתו, אם כי כנראה יותר קשה לשים עליהם את האצבע. כאן, היות ויש הקלטה – בום (או אולי יותר נכון FUCK).

Amir A 1 במאי 2014

גם על הדברים שהוא עשה בעבר הוא חטף. רק שהיה זה הממשל שתבע אותו.

Tom Jones 30 באפריל 2014

+4

טל 30 באפריל 2014

מסכים עם מה שכתבת- החלטה עיסקית באופן מוחלט ומבחינת סילבר קלה מאוד.
למרות האמור כשאני צופה בעשרות שעות השידור על העניין אני לא מצליח להשתחרר מהתחושה המעיקה שבסהכ מדובר בעוד ליטרת בשר שהעולם הלבן והישן נותן לשחורים כדי שיהיו מרוצים וימשיכו כמו שכתבת, לשחק ולקנות נעליים.
The show must go on!

יונתן 30 באפריל 2014

"הקהל הישראלי אדיש לכל סוג של גזענות, עד שהיא מגיעה לגזענות כנגד היהודים"

כמה נכון ככה עצוב.

סניור 30 באפריל 2014

מכול הסאגה קצת לא ברור לי מה הלאה? מכריחים את האדון למכור את הקבוצה? מעבירים אותה לניהול ההסתדרות?
מה עושים במידה ואין קונה?

גיל 30 באפריל 2014

יש כבר לפחות 5 קונים פוטנציאלים כולל מג'יק ג'ונסון כחלק מקבוצה אחת של רוכשים.

יונתן פ. 30 באפריל 2014

מישהו יכול להסביר לי איך סילבר יכול לקנוס בן אדם על משהו שנאמר בשיחה פרטית בלי שום קשר לNBA?
כאילו מילא להרחיק אותו מה NBA, הגיוני שלקומונישר יהיה את הכוח הזה, אבל לקנוס אותו על משהו שלא קשור בכלל לליגה? כאילו מה הגבול ליכולות השיפוטיות שלו? הוא יכול לגזור גם מאסר בפועל?

גיל 30 באפריל 2014

ברוך הבא לליגות בארה"ב. השאלה היא מה אם הוא לא רוצה לשלם את הקנס עכשיו.

Amir A 30 באפריל 2014

לא מבין אתכם. הנ.ב.א. זה איגוד עם כללים. אתה רוצה להיות חבר באיגוד הזה? בבקשה, הנה החוקה של האיגוד, תחתום כאן, כאן וכאן. דרך אגב, החוקה של האיגוד מאפשרת לקומישינר להטיל עליך קנס בתנאים מסויימים.
הקומישינר הטיל עליך קנס אשר לדעתך לא היה מוצדק (בגלל שהוא לא קשור לליגה או לא יודע מה)? הדרך לבית המשפט פתוחה בפניך.
למה הוא לא יכול לגזור מאסר? כי זה לא כלול בחוקה של האיגוד עליה גם סטרלינג חתום.

גיל 30 באפריל 2014

איזה כלל הוא בדיוק הפר כאן?

Amir A 30 באפריל 2014

אני מניח שיהיה מדובר על שמירת ה-dignity של הליגה, בתור בעלים של קבוצה. ואני מניח שהעובדה שהאמירה שלו היתה רלוונטית לליגה (אל תביאי אותם למשחקים של הקבוצה שלי) תקל עליהם בטיעון הזה.

כמו שציינתי, אם הוא חושב שהקנס לא מוצדק הדרך לבית המשפט פתוחה לפניו. למען האמת, החשש מדיון משפטי הוא כפי הנראה הסיבה שעד היום הליגה עזבה אותו בשקט.

אתה באמת חושב שהליגה נקטה בצעד הזה בלי בחינת סיכונים? אני מניח ששני טיעונים עלו כאן:
1. יש לנו קייס משפטי מסיבות אלו או אחרות
2. סטרלינג יבחר שלא לגרור אותנו לבית המשפט כי הנזק הציבורי שהוא יחטוף יהיה אדיר (למרות שקשה להאמין שהוא יכול לחטוף יותר ממה שהוא כבר חטף).

Amir A 30 באפריל 2014

ואם להיות יותר ספציפי – הנה הציטוט המדוייק מהחוקה של הליגה:

The Commissioner shall, wherever there is a rule for which no penalty is specifically fixed for violation thereof, have the authority to fix such penalty as in the Commissioner's judgment shall be in the best interests of the Association. Where a situation arises which is not covered in the Constitution and By-Laws, the Commissioner shall have the authority to make such decision, including the imposition of a penalty, as in his judgment shall be in the best interests of the Association. The penalty that may be assessed under the preceding two sentences may include, without limitation, a fine, suspension, and/or the forfeiture or assignment of draft choices. No monetary penalty fixed under this provision shall exceed $2,500,000.

No One 30 באפריל 2014

הוא גם הפר את הכלל שבעלים של קבוצה לא יכול לפגוע במעשיו ברווח הכספי של הליגה , ברגע שספונסר אחד עזב בגלל מה שהוא אמר(והיו כמה ספונסרים מאד גדולים שעשו את זה מיד) הוא אשם לפי חוקת הליגה.

Amir A 30 באפריל 2014

צודק. שכחתי את זה. רק כדי לציין כמה חברות שביטלו או הישעו את הספונסרשיפ לקבוצה:
CarMax, Virgin America, Mercedes-Benz, the Chumash Casino Resort, State Farm, Kia Motors America, Red Bull, Yokohama Tire, Sprint, Corona, Lumber Liquidators, AquaHydrate and Adidas.

גיל 30 באפריל 2014

בקיצור, הוא לא הפר שום כלל ספציפי אלא זו פרשנות נטו של הקומישנר, בטח בכל הנוגע לחומרת העונש. אם רצה יכל לתת לו עונש כבד הרבה פחות. מעניין אגב שאמירות מסוימות פוגעות בדיגניטי אבל כששחקנים מורשעים או מואשמים בעבירות חמורות הרבה יותר זה הרבה פחות חמור, שלא לדבר על פרשת השופטים שטואטאה.

גיל 30 באפריל 2014

no one הספונסרים קובעים הכל.

Amir A 30 באפריל 2014

זה ששרצים אחרים מוכשרים לא אומר שגם כאן היה צריך להכשיר.

אני 30 באפריל 2014

והכי צבוע בעולם-

אתמול ראיתי את "חמישיות" שדיברו על פרשיית הקליפרס
הפרשןחבר פאנל היה פיני גרשון…
כמה צבוע אפשר להיות?

זה היה מחליא

Amir A 30 באפריל 2014

לא יכול להיות.

Avi CH 30 באפריל 2014

שתי הערות קטנטנות
הראשונה סילבר התייעץ עם כריס פול נשיא איגוד השחקנים ולא עם כריס פול השחקן.
אולי זה רק אני אבל הוא גם הדגיש את המודל הישראלי לאפליה ואל זה אף אחד לא מדבר.

אסף THE KOP 30 באפריל 2014

עמדה לא פופולרית.

נצא מנקודת ההנחה שהאיש גזען, אבל… הוא הוקלט בחשאי, בשיחה פרטית, אישית, שאין לה דבר וחצי דבר עם מעמדו הציבורי כבעל קבוצה.

העניין הוא כזה, בד' אמותיו הוא יכול להגיד כל דבר שהוא רוצה, כל דבר. לרבות דברי גזענות מבחילים.

האמת, לא ברור לי בכלל איך הליגה יכולה להעניש ולקנוס אותו מהבחינה המשפטית.

אפרופו דעות חשוכות – כמה מכם היו מסכימים שבת הזוג שלו תזדיין עם גברים לבנים אחרים ?

איציק 30 באפריל 2014

אין לי בעיה עם זה בכלל. בת הזוג שלו יכולה להזדיין עם גברים לבנים אחרים, שחורים אחרים, נשים, וקבוצות בהסעות מאורגנות. מה אכפאת לי עם מי מזדיינת בת הזוג שלו ;)

אסף THE KOP 30 באפריל 2014

כמה מאיתנו יסכימו שבנות הזוג שלנו ישכבו עם גברים אחרים כמובן…

איציק 30 באפריל 2014

כשנהיה בני שמונים ומשהו עם מאהבת צעירה שתפקידה להיות בת לוויה שלי (ואולי גם לבוא ללויה שלי) ובתמורה היא תהנה מהיליונים שלי, אז כנראה לא יהיה לי משנה מה היא תעשה בזמנה החופשי. שני הצדדים מבינים את חוקי המשחק האלו. זו לא אישתו איתה הוא חלק חיים שלמים, זו מאהבת צעירונת (לפחות יחסית אליו) שמסתובבת בחברתו ומחזיקה לו את הקטטר כדי לגרום לו אושר. לא ניתן להשוות זאת לשאלה אותה אתה מעלה, זה לא שקול.

Amir A 30 באפריל 2014

כפי הנראה מבחינת החוק אתה צודק. כפי שציינתי בתגובה בפוסט של דורפן בנושא, לפי חוקי קליפורניה זו עבירה פלילית להקליט שיחה שאמורה להיות חסויה (ואני מניח ששיחה בין שני בני זוג נופלת בקטגוריה הזו) ללא ידיעת הצד השני. סטרלינג יכול לפנות לבית המשפט ולתבוע את חברתו ואת TMZ (למרות שלהם יש הגנה מסויימת תחת התיקון הראשון מתוקף היותם גוף תקשורת).
לגבי הליגה אני לא משוכנע כי הליגה היא לא זו שהקליטה והיא לא זו שפירסמה. הליגה נכנסה לעניין אחרי שהסיפור הגיע לידיעת הציבור ובמצב כזה אני לא יודע מה ההשלכות. האם אסור לה לפעול בגלל שפרסום העדויות על ידי צד שלישי נעשה בניגוד לחוק? לא יודע. מה שכן, קשה לי לראות איך הוא יוצא למאבק משפטי כי כפי הנראה קיים ליכלוך רציני הרבה יותר שעלול להחשף והנזק שהוא יספוג יהיה רציני עוד יותר (אם זה אפשרי).

אסף THE KOP 30 באפריל 2014

זאת שאלה למשפטנים.
עם כל העליהום הזה וכלבי הציד שרודפים אחרי הטרף המדמם אני לא בטוח שלסטרלינג לא נגרם עוול משפטי והפרה של זכויותיו.

Amir A 30 באפריל 2014

אין ספק שנגרם לו עוול משפטי. כאמור, לפי החוק אם הוא לא ידע שהוא מוקלט אז ההקלטה היא עבירה פלילית.

איציק 30 באפריל 2014

אז הוא יכול לטבוע את המאהבת על זה.
אין לזה כל קשר להחלטות של סילבר, הוא לא עבר על החוק.

אסף THE KOP 30 באפריל 2014

אני לא משפטן, אבל אם הראיה הושגה באופן בלתי חוקי ואפילו פלילי, האם אין משמעות הדבר שיש להתעלם ממנה ?

איך הקומישנר יכול להעניש על סמך הקלטה לא חוקית ?

איציק 30 באפריל 2014

גם אני לא משפטן, אבל נראה לי שמרגע שסטרלינג אישר שזו הקלטה שלו זה כבר לא משנה שההקלטה הושגה במרמה. ניתן לתבוע את המקליטה אך סילבר רשאי להשתמש בה.
ד"א, קצת מוזר שסטרלינג משלם בדולר, סתם ביזבוז כסף על המרת מטבע :-)

Amir A 30 באפריל 2014

העובדה שהראיה הושגה באופן לא חוקי לא משנה לעובדה שהיתה לה השפעה על הליגה. הסנקציות שהוטלו על סטרלינג לא היו על מה שהוא אמר אלא על ההשפעה האמורה (לדוגמא, הספונסרים שעזבו את הקבוצה או המעמד הציבורי של הליגה). מבחינה חוקית כפי הנראה זה יתפוס.
אני גם לא יודע עד כמה דיני ראיות רלוונטים כאן, היות ולא מדובר על הליך משפטי.
השיחה של הליגה עם סטרלינג במהלכה אם וידאו שאכן זה קולו בהקלטה נעשתה על מנת למנוע מצב בו הוא תובע את הליגה על הליך שרירותי (דהיינו הענשתו מבלי לבדוק את מהיימנות העדויות וכדומה).

No One 1 במאי 2014

הדרך היחידה של סטרלינג להילחם זה לפוצץ הכל ואני חושב שה NBA מפחד מזה ולכן יגיע איתו להסדר מאחורי הקלעים

אני בטוח שיש הרבה מידע שסטרלינג יודע על ה NBA שהם לא רוצים שיצא החוצה
סטרלינג יכול גם להתחיל לשפוך זבל על שאר הבעלים ולטעון שהם צריכים להענש בדיוק כמוהו ויש הרבה זבל…

הבעלים של אורלנדו הוא הומופוב גדול שמדבר נגדם וגם תורם כספים נגד שיוויון זכויות
הבעלים של קליבלנד היה שותף גדול לרמאויות של וול סטריט במשבר המשכנתאות
הבעלים של הנטס הוא עבריין בין לאומי שאך אחד לא יודע איך השיג את הכסף שלו
הבעלים של שארלוט הוא מהמר כפייתי שהאופי שלו לא פחות גרוע מסטרלינג

ויש עוד הרבה דברים שאפשר לגלות, אני גם בטוח שיש עוד בעלים גזענים בדיוק כמו סטרלינג

אסף THE KOP 1 במאי 2014

הכי מגוחך יצא ספייק לי.
הוא דיבר על המיליונירים שמשחקים בקליפרס כאילו הם עבדים של האדון בשדות התירס.

נו טוב, אנחנו מכירים הגזמות מטומטמות מהסוג הזה מלא מעט אנשי שמאל בארץ.

Amir A 1 במאי 2014

תהיה הוגן. ספייק לי אמר שלסטרלינג יש מנטליות של בעל עבדים. הוא לא הציג את השחקנים כאילו הם עבדים שמשחקים בשביל האדון.

אסף THE KOP 1 במאי 2014

Amir A,
ראיתי את הראיון עם ספייק לי.
אני עומד מאחורי מה שכתבתי.

אלעד 1 במאי 2014

אסף, לדעתי הוא פשוט סיפק לליגה סיבה מצויינת להעיף אותו. אפשר להתווכח עד מ חר כמה זה הוגן, אבל זה הבעלים הכי גרוע שיש בליגה כבר 30 שנה, וניצלו את ההזדמנות להכריח אותו לפנות מקום.

אייל הצפון 1 במאי 2014

ההסדל בין האן בי איי לישראל (ולשאר מדינות האזור), הוא כמו ההבדל המערב למזרח. בין ההתיחסות לאדם הפשוט (כלומר זה שאינו כח כלכלי) כאל אזרח, לעומת התייחסות כאל נתין. זה לא קשור לשיטה הכלכלית, להיפך, מדינות מערב אירופה יותר סטציאליסטיות ויותר מייחסות ערך לאזרח מאשר ארצות הברית, שבה עד אמצע המאה העשרים השחורים עדיין היו במעמד נמוך מבחינה הכרתית.
כמו בהרבה תהליכים, דברים שמתחילים באירופה, אחרי זה עוברים למדינות של יוצאי אירופה (אוסטרליה, ארה"ב וכיו"ב, אח"כ למדינות אסיה שהיו בהשפעת ארה"ב, אח"כ למדינות מזרח אירופה ולבריה"מ לשעבר, ורק בסוף לאסיה ולאפריקה.
ישראל דווקא התחילה במעמד מתקדם יותר מאשר מדינות מזרח אירופה ויותר גם מארה"ב, אך לאט לאט עם השנים אנחנו משתלבים היטב במקומנו הגאוגרפי והתרבותי, ולא ירחק היום שבו לא יהיה הבדל בינינו ובין שכנינו נתחום זכויות האזרח.

אסף THE KOP 1 במאי 2014

היום הזה מאוד רחוק.

אלעד 1 במאי 2014

ועכשיו ברדיו – זוהיר בהלול ואיציק זוהר מראיינים בנושא את רענן כ"ץ, כשבסוף הראיון זוהיר שואל מתי גם בישראל יתייחסו כך למי שמביע דעות גזעניות (ולידו איציק זוהר, שהואשם בעבר בקריאת קולות גזעניים לשחקן אתיופי)

Comments closed