מיטש גולדהאר לא משחק בקוביה

הבוקר צפיתי בראיון שנערך עם מיטש גולדהאר בערוץ 5 שנערך על ידי עמיחי שפיגלר ובוני גינצבורג (שכחתי את שם התכנית, ובניגוד ליצירות איכות של הערוץ כמו, מאיר ורוני, יציע העיתונות, המגרש הכלכלי, התכנית הזאת לא קיימת במאגר הVOD שלהם באתר). תחילה רציתי להחמיא לראיון שנערך בצורה מקצועית, ושלא חיפש את הצהוב כלל. הראיון הזה הבהיר דבר שאמור להיות ברור כבר מזמן, הכוכב האמיתי והחשוב ביותר במכבי הנוכחית הוא לא ג'ורדי ולא אף אחד אחר, הוא בראש ובראשונה מיטש גולדהאר ולא בגלל כיסיו העמוקים.

*

כמה פנינים מהראיון שראוי ללמוד מהן. הפנינה הראשונה מתכתבת עם פוסט ישן שכתבתי על דיוויד בלאט, המסגרת הנוקשה המאפשרת גמישות. זו למעשה התמה המרכזית של מיטש גולדהאר בראיון. כמובן שהוא נשאל שאלות רבות על עתידו של ג'ורדי ופאולו סוזה בקבוצה. גולדהאר אמר את המובן מאליו, מסתבר שלא ג'ורדי ולא פאולו סוזה מתכננים לעשות עלייה בקרוב. יש עוד משהו מדהים, חכו, מסתבר ששניהם אף מקווים שמכבי תל אביב לא תהיה שיא הקריירה שלהם, אלא תחנה משמעותית בדרך למועדון בכיר יותר.

כאן מגיע הנקודה החשובה הראשונה, מכבי תל אביב צריכה להתנהל בצורה מסודרת, מדוקדקת ומתוך משמעת גדולה, ולהוות מסגרת חזקה מספיק, כדי להחיל את השינויים שיתרחשו בכל מקרה. במידה ומכבי תל אביב רוצה למשוך את אנשי המקצוע הטובים ביותר האפשריים, היא צריכה להיות ערוכה לכך שהם ישאפו להתקדם למקום אחר. על מנת שלא כל עזיבה תגרום לנסיגה, המערכת צריכה להיות חזקה ויציבה מספיק. זו הסיבה שמכבי התמודדה מצויין עם עזיבתו של אוסקר גרסייה, וזו הסיבה שמכבי תתמודד מצויין עם עזיבה של כל פונקציה אחרת, הבסיס שנבנה בהדרכת גולדהאר ובביצועו של ג'ק אנגלידיס, הנו בסיס יציב מספיק כדי לספוג את הזעזועים של המגדל.

כל מי שמתעסק ביוגה או באומנויות לחימה מבין את האוקסימורון הזה. דווקא ככל שתתבסס יותר חזק בקרקע, הגמישות שלך תהיה גבוהה יותר.

*

הפנינה השנייה שלקחתי מהראיון היא היחס של גולדהאר לשכר השחקנים. הוא שיבח את בוני על השאלה, כיצד השכר הגבוה של ערן זהבי עלול להשפיע על חדר ההלבשה. מיטש גולדהאר מאמין שאכן השכר צריך להתחלק באופן שוויוני, כלומר שלאף אחד לא תהיה תחושה שיש שחקן שמתוגמל, ואחר שלא. כאן באה ההדגשה, שערן זהבי בהחלט הרוויח ביושר את השכר החדש והגבוה שלו. ערן זהבי הוא שחקן שמביא תועלת לא רק בתפקודו האישי, אלא בהרמת הרמה של השחקנים האחרים, בזכות מוסר העבודה שלו, בזכות הפרגון העמוק שלו לאחרים, ובזכות דברים נוספים. (כל אלה שעושים את ההשוואות המופרכות לאבי נמני, זו הנקודה שמבחינה בין שני השחקנים האלה, אני לא מאמין שיש מישהו בעולם שיטען שאבי נמני הרים את הרמה של השחקנים שמסביבו, ואם יש זה בטח אותו אחד שחושב כך על סטפן מרבורי לדוגמה).

הפנינה השלישית היא הסדר שבו מתנהלים הדברים. מכבי תתרומם כתוצאה מהיחס לפרטים הקטנים, בצורה מתוכננת, ולא כתוצאה מהימורים על הבאת כוכב עליון. הדרך שבה מכבי תפצה על פערי התקציב מול באזל לדוגמה, היא השבחת דרך הגידול של שחקנים ישראלים, שכן בכדורגל הישראלי לפחות, מספר הזרים מוגבל. הדרך להגיע גבוה יותר עוברת דרך השבחת המסגרת משנה לשנה, השבחת השחקנים כתוצאה מעבודה במועדון, וצירוף השחקנים הנכונים. בקיצור, אם החיים הם מאבק מתמיד בין הקרבת הטווח הקצר למען הטווח הארוך, או הקרבת הטווח הארוך למען תוצאות מידיות, גולדהר נמצא כולו בקבוצה הראשונה. הוא ימדוד את הכל בעלות תועלת, ומתייחס תמידית למה שאנשי ההשקעות מכנים התוחלת. גולדהאר לא מאמין בזכייה בלוטו כדרך לניהול עסק.

*

הפנינה השלישית של גולדהאר היא התכונה החשובה ביותר שציין בשחקנים הנוכחיים במועדון, וזו הקשיחות המנטלית. הוא גאה בקשיחות המנטלית ששחקניו הפגינו, ומכיר בכך שזוהי תכונה קשה לרכישה, והתכונה החשובה ביותר למועדון.

הלוואי וכל בעלי הקבוצות בארץ ומנהלים בכלל, היו לומדים באדיקות את השיעורים החשובים שגולדהאר לימד בראיון זה.

*

פינת השחץ הקטנה שלי. מצאתי את המחליף העתידי של דורפן אצלי בבית. הבן הצעיר שלי שעוד לא מילא את שנתו השישית, שאל אותי שלשום כמה יצא במשחק של מכבי עם קריית שמונה. אמרתי לו שנצחנו 3:1. עכשיו הגיעה סדרה שהותירה אותי גאה והמום. הקטנצ'יק שהתחיל להתעניין בתוצאות המשחקים לפני חודש וחצי בלבד, התחיל להפגיז. הוא מיד קבע שזה בדיוק כמו שהפועל נצחו אותנו. לאחר מחשבה קצרה הוא לא הבין איך זה יכול להיות, הרי יצאנו איתם 2:2, ואז נימק שכנראה זה בזכות הנוכחות של אחיו הגדול במגרש. בקיצור אני מגדל עוד פנאט שכל עסוקו הוא שינון תוצאות המשחקים, מה שכנראה יותיר מעט מקום בזכרון לדברים אחרים, אך אין דבר חשוב יותר מזה במילא.

הורד (1)

אתה טוב כמו המשחק הלפני אחרון שלך
european football association

61 Comments

צור שפי 15 במאי 2014

אחחחח, ללקק את האצבעות ו…לקנא.

יניב 15 במאי 2014

הרבה קנאה.

מעבר לזה שמדהים אותי בכל פעם מחדש שהמנהלים הבכירים במכבי מצליחים להתראיין דקות ארוכות,לא להגיד שום דבר חדש או צהוב- יש שיאמרו על גבול הקלישאות ועדיין לשטוח תזה ברורה ומסודרת.

לא למדתי כלום מהראיון אתמול וזה הדבר המפחיד ביותר לאוהד הפועל.

ערן 15 במאי 2014

גיל,
אחלה פוסט, תודה על סיכום דברי מיץ' הענק. אני ממאן לראות ערוץ הספורט מהסיבות הברורות אז לצערי החמצתי. ויותר ספציפי:
1)מיץ' בליגה כה שונה ממה שמתרחש כאן, ועובד כל כך יפה להעלות את מכבי (לפי סרגל מאמץ הגיוני) בהתמדה, שהוא לדעתי הדבר הכי טוב שקרה למכבי מאז שאני אוהד אותה (לא רחוק מ- 40 שנים). במיוחד שהוציא אותנו מחושך אמיתי אל אור בוהק.
2) מסכים כמובן לגבי זהבי, ומוסיף: ציינת רק את *אחד* ההבדלים הרבים בינו לבין נמני, עוד בהיותו שחקן. למשל, פרשת הסוכן המסתורי גארסיה. וגם בהיבטים המקצועיים (עזרה למשחק ההגנה וכו').
3) בקשר לילד – זה הקטן גדול יהיה. מגיע לך כמובן קרדיט, שהרי חינוך טוב מתחיל בבית!

תורג׳י 15 במאי 2014

יש אוהדי מכבי שטוענים שנמני עשה שחקנים טובים יותר מסביבו.
כולל (תחזיק חזק)….. דגו.

חיים 15 במאי 2014

דריקס הוא חבר של ההורים שלי, עוד כשהוא פרש הוא אמר שכל עוד נימני במכבי לא יהיה שם שום דבר טוב, הוא סיפר שכל פעם שמישהו היה טוב הוא היה דואג להוריד אותו, הצורה שבה הוא דיבר על נימני היא הייתה כמו שמדברים על פסיכופת.
אם דגו באמת חושב ככה אז אין ספק שנימני עשה לו את מה שראמזי סנאו עשה לתיאון גרייג'וי במשחקי הכס.
אין הסבר אחר לכך

סניור 15 במאי 2014

בהחלט מעורר השראה.
עם כול אי החיבה שלי למכבי תל אביב, גודלהאר הוא דמות שממנה ניתן רק ללמוד ולקוות להצליח ליישם במקומות נוספים.

עידוקוליס ליפשיץ 15 במאי 2014

מסכים עם הגישה הכללית שלך. ואני אכן מתרשם מאוד לטובה מאדון גולדהאר בעצמי.

אבל באשר לנקודה הראשונה שציינת, לא הבנתי איך זה בא לידי ביטוי. ז"א, יש הבנה של מיטש ויש הסכמה שלך, אבל עוד לא ראינו את המועדון מתמודד עם עזיבה של קרויף ושל אנגלידיס. ולא הבנתי איך מיטש מתכונן ליום הזה (כן הבנתי ממנו שהוא מבין שיום כזה עשוי להגיע)

שגיא 16 במאי 2014

אני אגיד לך איך הוא מתכונן. הוא סיכם עם ויקו חדד שיגיע להחליף את ג'ורדי במקרה שיעזוב.
לגבי ג'ק…אכן בעיה קשה. לא יהיה פשוט למצוא איש ניהול דובר אנגלית שמבין בשיווק ובניהול ארגונים.

וברצינות – הדבר הגדול שמיץ עשה, הוא בניית הפלפורמה מצד אחד וההבנה איזה סוג של בנאדם מתאים לכל תפקיד בתוך הפלטפורמה.
ג'ורדי שימש, עדיין משמש ואמן ימשיך לממש, 2 פונקציות חשובות בתהליך שמיץ' העביר את מכבי.
1. הוא עזר למיץ' להבין איך מועדון כדורגל צריך להיות בנוי ואיך הוא צריך להתארגן.
2. הוא השתמש בידע, באינטואיציה ובקשרים שלו כדי להביא למכבי שחקנים טובים ולדעת את מי להשאיר ואת מי להעזיב/להשאיל.
את הפונקציה הראשונה הוא כבר מילא. מיץ' יודע עכשיו איך מועדון צריך להתנהל. הוא למד מג'ורדי במשך שנתיים ועכשיו הוא כבר לא צריך אותו מהבחינה הזאת.
הפונקציה השניה היא אמנם חשובה, אבל גם אנשים אחרים יכולים למלא אותה. אני מתאר לעצמי שהמחליף של ג'ורדי יהיה דומה לו מאד מבחינת רזומה. שחקן עבר במועדון הגדולים באירופה עם ניסיון בתפקידי ניהול בקבוצת כדורגל.
הוא כבר עשה את זה פעם. כשהוא החליף את אוסקר, הוא הביא למעשה אוסקר משודרג. שחקן עבר במועדונים גדולים, צעיר ובתחילת קריירת האימון שלו והכי חשוב – זר.

בקיצור, בתור אוהד מכבי, אני לא מודאג כל עוד מיץ נשאר במועדון.

אדם בן דוד 15 במאי 2014

1. ספרת את הפנינה הרביעית כשלישית (פעמיים שלישית).
2. מיטש הוא לא חלטורה. אפשר היה לסכם בזה.
3. העזיבה של נימני הוא הדבר הגרוע ביותר שקרה לי כאהוד הפועל.
4. עמיחי, בניגוד לאבא שלו, הוא לא קשקשן והשידורים שלו הם מקצועיים ומתובלים בהומור (בעיקר בכל הקשור לליגה הצרפתית)
5. בוני גינזבורג הוא כיום עיתונאי הספורט הכי אהוב עליי- המעבר שלו מהשלולית המצחינה של ארבל ונוימן לשלושלית המטונפת של איינשטיין וקופמן לווה באומץ לדבר מקצועית ולא לרדת לצהוב המושתן שלהם. הוא קרן אור ברפש שיש לצערנו בטלויזיה וזה לא מפתיע ששני אלה הצליחו לייצר- ע"פ עדותך- ראיון מעניין ואיכותי שלא נגרר לשיח סנסציות.

JOSH 16 במאי 2014

בוני גינצבורג בעיקר מדבר ומותח משפטים פשוטים. אבל באמת שבביצת הרפש שיש כאן זה מספיק טוב והוא בסדר.

עמיחי שפיגלר אנדרייטד. שדרן מצוין עם קול שכיף לשמוע ושליטה מצוינת בשידור, ידען מדהים בכל הקשור לליגה הצרפתית, והוא גם מבין את המשחק. לי הוא מזכיר את נדב יעקובי לפני שמסי פרץ לתודעה ולפני שהגבירו לו את הדציבלים.

אלכס 15 במאי 2014

פינת אני ומכבי חיפה

כל פע שאמרו לי ששחר רמה אחת מעל הליגה ניפחתי את החזה. וכל פעם הגיע הקול הקטן שלוחש מאחורה ששחר אמנם לא בביבים, אבל הוא גם לא בראש הפרמידה. כמובן שאם הייתי אומר את זה ישר כולם היו קמים עלי.

ואז הגיע מיטץ'. עכשיו, למרות שיש לי זכויות "אמרתי לכם" בנושא, אני עצוב. שמח בשביל מכבי, שמח בשביל הליגה שיש לה ממי להעתיק (מתחת לאף הפעם), שמח בשביל הנבחרת, אבל עצוב בכללי. למה? כי אני לא רואה איך נאמץ סטנדרטים כאלה ללא משבר רציני. גם אם יכו אותנו שוק על ירך מידי שנה.

נכון, (1) לא כל מודל מוצלח הוא כזה, (2) ולא כל מודל כזה הוא מוצלח, (3) לשחר יש ה-מ-ו-ן קרדיט ושנים טובות ושחונות של ניהול מכבי חיפה באמתחתו, (4) מכבי חיפה עדיין מתנהלת ברמה מעל שאר הליגה פרט למכבי תל אביב, ועוד כל מיני סיבות שברחו לי.
אבל קשה לי למצוא תקווה. אנחנו, המקום השני בניהול, נגועים ביותר מידי מלוזוניה, קומבינות, קידוש התוצאות המידיות, פוליטיקה וקיבעון מחשבתי.
סתם רציתי להוציא.

ובאמת ברכות למכבי תל אביב… אני מקווה שלעולם לא תתרגלו לזה, למרות שנראה לי שיש עוד לא מעט מטעם הניצחון באופק שלכם.

נ.ב.
בעניין האהדה (שלך, מכבי סל)… לדעתי אוהדים קבוצה אחת, אבל רמת הקרבה משתנה, אצלי זה בהתאם להתנהלות של גורמים (שחקנים ומנהלים). אז לא מחליפים, אבל רמת האהדה לא קבועה. לעניות דעתי, זה משהו שמפספסים כל אלו שבונים על "לקוחות שבויים".

חיים 15 במאי 2014

צר לי לומר לך אבל גם איזי שירצקי עבר את שחר (יכול להיות שגם את מיטש) בניהול נכון של קבוצת כדורגל.

אלכס 15 במאי 2014

יופי, תזרע מלח…
(צודק)

אנדר 15 במאי 2014

מה צומח כשזורעים מלח? :)

JOSH 16 במאי 2014

ברמה המקצועית – איזי אכן מוציא מים מסלע ובונה סגלים איכותיים בתקציב "שפוי" (ממש לא. הוצאת הבעלים בקריית שמונה היא מהגבוהות בליגה, והשנה אני מעריך שהיא לא הרבה פחות גדולה מזו של גולדהאר).
ברמת המועדון – ממש לא.

Jan 16 במאי 2014

לא בשביל משהו, אבל תמיד מפליא אותי שמדברים על התרומה של שחרצקי לקהילה ולא מזכירים שחלק גדול ממנה בא מאיתוראן, כלומר ממשקיעים שקנו את המניה, וחלק אחר הוא הטבת המס שלכבודה הוא מחייב שחקנים לגור בקרחת שמונה, כלומר על חשבון כולנו.

רועי 15 במאי 2014

נהנתי כמעט כרגיל. ראיתי את התוכנית. לא תמיד בוני בא לי טוב. לפעמים הוא דרמטי מידי. אבל הוא ואפק נקודות אור . בבליל הצהוב המתקרב לאופירע.

יואב 15 במאי 2014

המשפט האהוב עלי היה (תרגום חופשי) שהוא לא אחראי ולא רוצה להיות אחראי על רצונות של אנשים, הוא רוצה ליצור מסגרת טובה מספיק כדי שאנשים ירצו להישאר ולעבוד בה.

גיל שלי 15 במאי 2014

את זה פספסתי, באמת פנינה משובחת במיוחד, למען האמת ראיתי את התכנית תוך כדי ריצה וקראתי את התרגום בלי לשמוע, אשמח לקרוא עוד דברים שפספסתי שם

יוני (המקורי, מפעם) 15 במאי 2014

מעורר מחשבה.

קורא 15 במאי 2014

ההיסטוריה נכתבת על ידי המנצחים.. לפני שנתיים מיץ' היה כישלון והיום הוא אלוהים, האמת היא תמיד באמצע.

כן, מכבי עובדת בצורה מתודית, אבל עם כל הכבוד, רמת השחקנים בקבוצה בוודאי לא טובה יותר מבקבוצה כמו הפועל תל אביב של תחילת השנה, כל ההבדל הוא שזה התחבר – זה הכל.

מעבר לזה, לערן זהבי מגיע כל שקל מהשכר שלו, הוא הביא את האליפות ברגליו בלבד, ובלעדיו ספק אם מכבי היתה אלופה. אין בזה דבר רע, זו פשוט עובדה, ולכן הוא צריך להיות מתוגמל. עובדים בארגון צריכים לדעת שעובד מצטיין זכאי לשכר של עובד מצטיין ושיהיה להם לאן לשאוף.

נקודה נוספת שצריך לחשוב עליה היא מבנה הקבוצה. מכבי תל אביב אכן בנתה את עצמה מסביב לישראלים, ומאחר ואין יותר מדי ישראליים טובים, בעיניי דווקא ההתמודדות מולה תהיה הפוכה. האליפויות הגדולות של חיפה הגיעו בעזרת זרים איכותיים. נכון, היום זה יותר יקר, אבל זו הדרך להתמודד עם מכבי תל אביב. עם כל הכבוד לאיכות של ששת השחקנים הישראליים שנמצאים על המגרש, חמישה זרים חזקים יעשו בית ספר לכל קבוצה ישראלית, אפילו אם היא תורכב מהישראלים הטובים ביותר, אבל זה עולה הרבה כסף.

גיל שלי 15 במאי 2014

קורא – אני ממש לא מסכים איתך ואני לא זוכר אף אחד פה בדהבאזר שקפץ ואמר שמיץ' כישלון, למשל יואב כל הזמן הסביר לכולם כמה מיץ' ענק הרבה לפני שהביא את ג'ורדי.
הנקודה העיקרית היא שמכבי היא מכלול גדול בהרבה מסכום הכשרון של השחקנים שלה בשנה מסויימת, זה ההבדל הענק מהפועל לדוגמה

יואב 15 במאי 2014

מיטשענק היה ענק עוד לפני פיטורי נמני. בפיטורים הבנתי שהוא כאן כדי לנצח.
יש כאן איזשהיא טעות ובלבול בנוגע לזרים,
כל הזרים שיורדי הביא, טובים לליגה הזאת ועולים בהרכב של כל קבוצה בליגה.
ניקולה, מארבל, פאבלו, גורי, ארנשאו. רובם לא היו נוחתים כאן ללא שמו של יורדי ומקצוענות הארגון.
לא כולם הצליחו מכל מיני סיבות אבל מכבי בהחלט קפצה מדרגה בתחום הזה ומתכוונת לקפוץ שוב.
וכן, הגבלת הזרים דורשת להשקיע בישראלים הטובים. ויש מספיק בשביל השנים הבאות…

יואב 15 במאי 2014

נ.ב
חומר השחקנים במכבי טוב בהרבה משל הפועל. רק דמארי נכנס להרכב שלנו.
וחלק מהספסל שלנו פותח בהרכב שלהם.

חיים הצהוב 15 במאי 2014

לא מסכים שחומר השחקנים טוב בהרבה.
פרט לשחקני הגנה הסגל של הפועל לא נופל בהרבה אם בכלל ממכבי.

יואב 15 במאי 2014

אבוטבול, זגורי, סשה ועוד, נכנסים להרכב שלך?
אני בספק אם חלקם שווים סגל.

קורא 16 במאי 2014

תסתכל על שחקני ההגנה של מכבי, הם כאלה מציאות גדולות, והשוער?

אתה באמת חושב שורמוט, שכטר, דמארי, עבדורחימי וזגורי נופלים מהותית מזהבי, בן חיים, יצחקי (או בדש), אלברמן ומיכה?

לתחושתי היתרון הוא דווקא של הפועל מבחינת איכות השחקנים, לא שזה משנה, השורה התחתונה היא שמכבי לקחה אליפות.

ובאשר לזרים, היו שני זרים טובים השנה בליגה, או שלושה, כאשר הראשון, ראיוס, הוא אישיות שנדמית כבעייתית, והשני עבדורחימי, שהיה בהפועל. השלישי היה אדריאן פלט. כולם אגב לא היו עולים באף קבוצה של לפני עשור, כשהיה שטף כשרונות ממזרח אירופה, איפה הם ואיפה רוסו, פראליה או אפילו קלשנקו.

יואב 17 במאי 2014

עבדורחימי? וואלה? בא לידי ביטוי איך? במספרים? בהשפעה? איך?
אני חושב שקרלוס הוא הזר הכי טוב בליגה כבר עונה שניה ביי פאר.
חוויה ופריבלגיה שהוא משחק בקבוצה שאני אוהד. זה באיזורי החיוג של אבי׳לה ז״ל, גדי, טל בן חיים ופוליקארוב.

יואב 17 במאי 2014

השורה התחתונה היא פער של עשרים וחמש נקודות בין הטובים ביותר, לקבוצה שתסיים רביעית. ושנכשלה בכל מבחן שהיה לה.
שאין לה מרוויח כדור כמו גל(גם לא קרוב), אין לה ערן ואין לה ווינגרים משמעותיים ומוכשרים כמו דור, טל ויצחקי.
ואין לה בכלל מאצ׳אפ בעמדת המאמן.

גיל שלי 15 במאי 2014

נזכרתי בפנינה נוספת – המועדון בנוי על ערכים כמו שיתוף בקרדיט

יניב פרנקו 15 במאי 2014

נו שוין.

גיל שלי 15 במאי 2014

היה שם משפט חזק, בכל מקרה זה הפוך מהמריבות על הקרדיט שאופיניות לתרבות שלנו

יניב פרנקו 15 במאי 2014

יש לנו הרבה בעיות אבל מפה ועד עליונות תרבותית זה כבר קצת יותר מדי בשבילי .
ציינתי למעלה שאני מקנא – מקנא ביכולות התקציביות שבאות לצד יכולות ניהול וראיה לטווח בינוני עד רחוק . לכל זה אני מאוד מפרגן .
לעטוף את ההצלחה המקצועית בהתנהלות ערכית משופרת זה כבר קצת מוגזם .
כולנו חשופים לתרבויות הכדורגל באירופה ורואים שגם במועדונים הגדולים ביותר שלא הולך יש בעיות וכשמנצחים אז הכול הולך .

היה מועדון אחד שחשב שהוא יותר ממועדון וכשהצליח פחות גילינו שדווקא פה אנחנו קרובים .

גיל שלי 15 במאי 2014

לא התכוונתי לעליונות תרבותית. בכל חברה שתעבור תראה את "הערכים" של החברה. העניין הוא שיש חברות שמתייחסות לזה כאל משהו נחמד של המשאבי אנוש ושלא יבלבלו להם את המח, ויש חברות שאתה יכול לדעת מה הערכים שלהם בלי שתקרא את הפמפלט.
במכבי אני משוכנע שהערכים מוטמעים במועדון.

יניב פרנקו 15 במאי 2014

גולדהאר יוכל לעשות שינוי גדול באופציה של המועדון – הטמעת ערכים אמיתית אני מסופק .
בחברות שבהם אתה מדבר על הטמעה שכזו או שככה הם נבנו או שזה לקח שנות דור ושינוי מהותי .
אף אחד לא מטמיע ערכים בכזה זמן קצר .

יניב פרנקו 15 במאי 2014

באופרציה…

D! 15 במאי 2014

אבל יניב
כמעט רק השם והקהל נשארו
אם אתה מחליף את כל שדרת הניהול, את כל צוותי התחזוקה ואת רוב הפועלים – אתה עדיין צריך להטמיע או שאתה יכול פשוט להכניס רק מי שמתאים לך לגישה?

יניב פרנקו 15 במאי 2014

בוודאי.
אתה יכול לפטר מחברה ישראלית 90% מהעובדים ולהחליף אותם בשוויצרים אבל כל עוד היא תמוקם בישראל ,תפעל מול לקוחות ישראליים ותתחרה במתחרים ישראלים היא תהיה הרבה יותר ישראלית משוויצרית .

אם יש לך מערך שיווק טוב תוכל להחביא חלק מהישראליות עד נקודה מסוימת .

נביא בעירו 15 במאי 2014

לא השתכנעתי.

שלשום פורסמה טבלת המרוויחים הגדולים בליגה, וראה זה פלא: מקומות 1-3 הם שחקנים ממכבי ת"א, אז לא לגמרי ברור לי הקטע של "ולא בגלל כיסיו העמוקים"…

לא בעיה להיות בעלים ולדבר על המשכיות, טיפוח מחלקת הנוער ועוד דברים שנשמעים מאוד טוב. בשורה התחתונה, אפשר לקנות אליפויות בכסף.

בכדורגל הישראלי יש נטייה לחלק בעלים לכמה קטגוריות "אנשי השכונה" (דדש, לוזון, דמאיו וכו'. שימו לב – כולם, כמעט תמיד, מזרחים), המיליונרים הפזיזים (גאידמק, אגייאר, זאבי וכו') ו"החבר'ה הטובים" (שרצקי, שחר, גולדהאר).

בפועל, מתברר פעם אחר פעם שמי ששם הרבה יותר כסף מאחרים זוכה באליפות, בלי קשר לשאלה האם הוא מדבר על המשכיות, או מהמר בקזינו עם זונות בפראג. ברור שכדי לבנות מועדון מנצח יש הרבה דברים שצריך לעשות, אבל גולדהאר עדיין לא שם מבחינת התקופה שבה הוא נמצא במכבי, ודווקא מי שכן מוכיח את עצמו לאורך זמן כמו שחר, מגלה שברגע שמגיע מישהו עם יותר כסף, יש סיכוי מאוד גדול להפסיד לו…

חיים הצהוב 15 במאי 2014

לגבי המרוויחים, אם ציינת את זה אז תדייק.
המשכורת של יצחקי מנופחת והחוזה שלו הוא דוגמא לטעויות שנעשו בתחילת הדרך.
לזהבי מגיע כל שקל.
לגביי ייני, ייני היה מופתע מהחוזה שהוצע לו, הוא לא ציפה לזה ואם תקרא ראיונות בתחילת השנה הוא גם מדבר על זה, המשכורת של ייני היא נטו להעביר מסר לשחקני המועדון וגם לתת הכבוד לקפטן שיהיה בין המרוויחים המובילים בקבוצה, עניין של מחשבה ופחות עניין של מגיע.

ליאור 16 במאי 2014

אם כבר לדייק לגביי ייני אז עד הסוף,
שכר הבסיס שלו + פרמיות הוא "רק מליון שקל"
הסיבה היחידה שהוא מופיע בטבלת שיאני השכר הוא מענק חד פעמי של מליון וחצי ש"ח ( שכמו שחיים אמר, נועד להעביר מסר, ולדעתי גם היווה פיצוי על החוזה הנמוך יחסית עליו היה חתום לפני כן )

שגיא 16 במאי 2014

ואם היית מסתכל על הרשימה לפני שנתיים למכבי 5-6 המקומות הראשונים היו של מכבי ועדין סיימה באמצע באמצע הטבלה (יצחקי, קולואטי, מדוניאנין,ניבאלדו וכו')
איפה הכסף היה אז?
אם אני לא טועה, מכבי חיפה השקיעה העונה הכי הרבה ברכש, וגם אם לא הכי הרבה, לא הרבה יותר ממכבי. איפה היא ואיפה מכבי?
תסתכל על כמעט כל הליגות באירופה. תמצא לא מעט קבוצות שהצליחו עם תקציב קטן יותר מאשר קבוצות עם תקציב גדול בהרבה (ספרד ואנגליה למשל).
כסף הוא פקטור משמעותי, אבל הוא לא הכי משמעותי.

JOSH 16 במאי 2014

גם מכבי היא המועדון ה"מרוויח" (יעני מכניס) ביותר בליגה.
בפער.

א.ק 15 במאי 2014

גיל,
שאלה שלא דנים בה אבל היא חשובה היא מה ישאר ביום אחרי גולדהאר?
לדעתי ישאר מועדון חזק עם מקורות הכנסה שלא היו בעבר, אבל מכבי יצטרכו למכור שחקנים עם חוזים גבוהים ( יש לפחות 7-9 שחקנים שמרוויחים מעל 2 מיליון שקלים בעונה).
כרגע מיץ נותן כל עונה באיזור ה 50 מיליון שקלים. אם נעלה לליגת באלופות הוא לא יצטרך יותר לתת כסף.
השאלה אם לא נעלה?
כמעט בוודאות לא נמצא בעלים כל כך נדיב.
לדעתי אם נגיע להכנסות שאינן מאירופה של 40 מיליון שקלים יהיה אפשרי לשרוד אחריו.
כמה שאני מפחד מהיום הזה….

גיל שלי 15 במאי 2014

זו שאלה שאי אפשר לענות עליה כיום. המצב יהיה טוב יותר, ככל שמיטש יישאר יותר זמן במועדון. כמו שכתבתי בפוסט על אהבת הספורט הישראלית, אני חושב שהספורט בישראל הוא הזדמנות עסקית לטווח הארוך. מיטש בונה פה מועדון מהיסודות, זה לא מקרה ארקדי שבכסף הביא בצורה חד פעמית שחקנים באיכות שעלתה על כל מועדון אחר בישראל, נעלם ארקדי, נעלם הכסף, נעלם המועדון.
אני מאמין לו, נראה לי שהוא באמת נהנה מזה, ואין סיבה להניח שהוא ינטוש בקרוב, פשוט מכיוון שאין סיבה להניח שיפסיק להנות בקרוב.
עוד דבר שאתה לומד מאומניות לחימה זה לא לדאוג מדברים שאין לך שליטה עליהם, ולהתרכז באגרוף שמגיע עכשיו.

ערן 15 במאי 2014

באמת לא מבין למה לדאוג עכשיו לדברים שעשויים (או לא) לקרות בעתיד ואין לנו מושג מתי, למה, כמה, ואיך מכבי תיראה באותו זמן.
ותזכורת: שמחנו כאשר אביב בושינסקי חילץ את לוני ואותנו והביא את אלכס שניידר. ומה קרה כאשר שניידר גילה, כפי שחששנו, שה לא בשבילו? האם חזרנו אל ימי הכותרות על רוני מאנה וחבאבו? לא. הגיע קנדי אחר, משודרג. מיץ׳. והוא, כפי שגיל ציין, נהנה כרגע ולא נראה ממהר ללכת לשום מקום.
בקיצור- ליהנות עכשיו, ויש על מה.

א.ק 16 במאי 2014

אני אסביר לכם את דאגתי, כשאני רואה את המשכורות שהולכות במכבי אני מבין שניתן להחזיק את הקבוצה הזאת רק כאשר גולדהאר הבעלים. המשכורות לא פחות ממדהימות. לכן אני רוצה להאמין שלא נהיה בית״ר ביום שאחרי ( שלקחו שתי אליפויות ברציפות).
כל זה בכלל לא מוריד מהחגיגות שלי אבל לאוהד אסור לראות לטווח ארוך?

גיסנו 16 במאי 2014

אם וכאשר מיץ' יעזוב, אני בטוח שהוא לא יזנח את המועדון וייתן לו להתרסק. הוא ימצא לעצמו יורש ראוי שיחזיק את המועדון כמו שצריך, מה גם שגם אם זה יקרה עד אז מכבי תתייצב כלכלית הרבה יותר והשקעת הבעלים תהיה נמוכה יותר.

יואב 15 במאי 2014

מיטשענק ישאיר מועדון מתוקתק אחריו, מועדון שירצו לקנות.
אם יגשים את חלום האיצטדיון, מכבי תוכל לייצב את עצמה התקציבים שנתיים טובים, רק על סמך הכנסות.

בקשר לערכים ותרבות, מיטש עצמו משתמש לא מעט במושג תרבות. אבל בניגוד ללוני, הוא פועל על פי זה.
אם זה במינויים נכונים, אם זה ביצירת סביבת עבודה נוחה, אם זה בתכנון ארוך טווח ללא שום לחץ, אם זה לייצר גאווה והנאה לאנשים שמשתייכים לארגון הזה. זהבי הוא דוגמה מאלפת של פרגון מצידו וכלפיו.

גיל,
בלינק המצורף ישנה ההתייחסות שציינתי.
http://m.sport5.co.il/Pages/Article.aspx?articleId=168915

אהד 15 במאי 2014

מה שחשוב לדעתי הוא שמיץ' נשאל אם יהיה כאן עוד חמש שנים ולא ענה כן, אלא בתשובה של כל עוד נהנה אין מה לדאוג. לאחר מכן הוא נשאל האם הוא נהנה, וגם כאן הוא לא בדיוק אמר כן בצורה נחרצת.

יואב 16 במאי 2014

אהד, מה שעושה לך טוב. תוך כדי הטוב שזה עושה לך, אנחנו מזילים ריר.
אבל בסדר, האופק שלך זה שמיר/אלמוני/קיים כרגע.
האופק שלנו מעולם לא נשק לשלך.
נסתדר עם הרמה…

אהד 16 במאי 2014

יש לך את זה ביותר מתגונן? גם איפה ראית שכתבתי שזה עושה לי טוב?
אתה באמת חושב שאכפת לי ממכבי תא? האמת היא שלא עשיתם כלום בחמש עשרה השנים האחרונות עד שהפכתם לעוד קבוצה. אתם אפילו בחמישייה שאני הכי שונא.
מדהים איך ממועדון של לוזרים הפכתם לכאלה שחצנים ואגרסיביים תוך שנתיים..
וזה נשמע שאתה מזיל משהו אחר חבר, וזה ממש לא ריר

חיים הצהוב 16 במאי 2014

אין לי מושג על מה אתה מדבר, אני כבר שנים שחצן ואגרסיבי…

אהד 16 במאי 2014

רק חבל שאתה לא שנון..

יואב 16 במאי 2014

עכשיו גם בכדוריד מותק.
מזילים ריר….

יואב 17 במאי 2014

לא איכפת? אז אל תתעסק. זה גדול עליך.
#ממשיכיםלהזילרירבסוףשבועהזה

עדידס 16 במאי 2014

+1 !!!
אה…
וקח את הילד לכיתת מחוננים נראה שהוא בכיוון הנכון :)

אזי 16 במאי 2014

יש בעיה אחת עם המצב שמכבי נמצאת בו ותכנון לטווח הארוך.
מכבי הופכת את עצמה למקפצה לאירופה. על כל היתרונות והחסרונות של הדבר.
במצב תיאורטי, כן, שווה להביא שחקן אלמוני כדי שעוד שנתיים יהיה לך כוכב ביד.
במצב שמכבי נמצאת בו, אתה יכול לשבח שחקן במשך שנתיים ואז הוא יתן את עונת השיא שלו ויצא לאירופה.
בפועל, ביזבזת שנתיים על שחקן שתרם לקבוצה רק במשך עונה אחת.
מונס דאבור אולי יכול להיות דוגמה טובה למה שאמרתי (למרות שמונס טרם לקבוצה כבר מהדקה הראשונה שלו על המגרש, אבל רק השנה הגיע לשיא).

תעשה נכון מכבי אם תצליח להתמקד בשחקנים כמו זהבי, יצחקי ואלברמן. שחקנים שכבר עשו את קפיצת המדרגה שלהם לאירופה. אני בספק אם אחד מהשלושה חושב על אירופה כמו שמיכה או טיבי חושבים על אירופה.

דווקא בנושא הזרים, אני חושב שבכלל שיש מקום רק לחמישה זרים ובגלל ששוק הישראלים הטובים הוא שוק מוגבל, מכבי צריכה להיות מוכנה להוציא יותר כסף על שחקנים זרים במידה וזה יביא שחקנים ברמה גבוהה יותר.
אבל בנתיים, למעט גרסיה הבלם, בשנתיים האחרונות מכבי הביאה אולי 15 שחקנים זרים וכולם לא היו מספיק טובים כדי לתפוס משבצת של זר. המכנה המשותף? כמעט כולם באו בחינם.

Comments closed