משחק 4 – ההתפוצצות של ראסל ודוראנט

זה היה צריך להגיע וזה הגיע. רג'י גקסון נפצע, איבקה מרגיש את התאומים שלו, אבל כששני הסופרסטארים מתפקדים ברמות על אנושיות בצירוף הגנה ברמה עילאית, מאוד מאוד קשה לנצח את אוקלהומה. דרך אגב זה נגמר הרבה יותר קרוב ממה שזה היה באמת.

*

אני מאוד מתפלא על כל אלה שמתלהבים מהקבוצתיות של סן אנטוניו ובאותה נשימה מכסחים את הוויתור על הארדן. הארדן הוא בור בהגנה, ומתקשה בצדק לשחק את הרול פלייר ליד שניים שצריכים את הכדור כדי לצור, דוראנט וראסל ווסטברוק. סטיבן אדמס הוא גורם משמעותי מאוד בהגנת OKC וג'רמי לאמב עוד צעיר, אבל יש שם פוטנציאל. היום אחרי שג'קסון יצא מהמשחק, לאמב נכנס והעלה את האינטסיביות ההגנתית בדרגה, ובנוסף תרם התקפה יפה. אולי פרסטי לא אדיוט אחרי הכל, וחכו תאביט עוד יצא שחקן (טוב לא צריך להגזים)

*

מהזכרון שלי אני מתקשה לשלוף ולו פעם אחת בה סן אנטוניו חזרה מפיגור 3:2 לנצחון בסדרה, אני כן זוכר את כל ההתפרקויות מול הלייקרס אחרי פיגור כזה, וכמובן את ההפסד לאוקלהומה לפני שנתיים. נצחון של אוקלהומה במשחק הבא יכריע את הסדרה.

*

אני מבין שראסל ווסטברוק אתלט בדרגה הגבוהה ביותר, אבל תהרגו אותי אם אני מבין למה הוא צריך לשחק 46 דקות במשחק בו אוקלהומה הובילו בדאבל פיגרס כל החצי השני. נכון ג'קסון היה פצוע, אבל פישר יכול להוביל את הכדור כמה דקות מול החמישיה השלישית של הספרס.

למרות שעוד לא היה בסדרה הזאת משחק צמוד, הכדורסל בסדרה מהנה ביותר. מי שאוהב כדורסל יקום מוקדם ביום שישי.

הורד

ברקו ובלאט
הנסיקה

38 Comments

ק. 28 במאי 2014

מסכים עם מה שאמרת על הארדן.
ווסטברוק גם נתן, יחד עם כל הקבוצה, הגנה מעולה עם הרבה סיכונים.
איבקה גם די מעלים את דאנקן, יותר מבמספרים במעורבות במשחק.
מאמין שיהיה צמוד סופסוף בשישי- אוקלוהומה עם הבטחון המחודש והספרס עם הקהל הביתי והנסיון. המפתח הוא ההגנה של אוקלוהומה

איציק 28 במאי 2014

אני לא מבין למה משהו מצטער שנתנו לאבו-זקן ללכת. הוא כלי התקפי חזק, אבל בור הגנתי. תוסיף לזה שפסיכולוגית הוא לא מוכן לנגן כינור שלישי, אז הוא חייב היה ללכת.
ראיתי רק את התקציר, אבל אפילו בכמה דקות ראו את ההשפעה של איבקה. הוא פשוט מהיר מידי ואתלטי מידי בשביל SA גם בהגנה וגם בהתקפה. דאנקן, או כל גבוה אחר ב-SA לא מסוגל לרוץ אחריו למתפרצת, ולא מסוגל לעבור אותו בהגנה. אני מאמין שדאנקן מסוגל בהתקפה לקלוע עליו כל עוד נותנם לו את השנייה וחצי לעבוד על טכניקה והתטעייה. ברגע אוקלהומה הכריחה עליו פעולות מהירות, זה בעייתי (פופוביץ' יטפל בזה בשישי).
דבר אחרון, השאלה למה להחזיק את ווסטברוק 46 דקות זהה ללמה הוא השאיר את איבקה הפצוע במשחק 3 עד שדוראנט אמר לו להוציא את איבקה. כנראה הוא מתלהב יותר מידי, וחסר ביטחון ביכולת קבוצתו לנצח. זה פוגע לו בשיקול הדעת.

גורביץ' 28 במאי 2014

אני חושב שהיום אין הרבה שחושבים שהארדן היה שווה לאוקלוהומה יותר מראסל, אבל הצער הוא לא על זה שהארדן הלך, אלא על הטרייד הנוראי שהביא להם כלום בפיתה במקומו.
הרי ההחלטה שהארדן הוא כנראה זה שלא יקבל חוזה מקסימום (או המקסימום שאוקלוהומה יכולה לתת), הייתה די מגובשת עוד לפני שהמשא ומתן איתו קרס, הם יכלו להביא משהו כל כך הרבה יותר טוב מקווין מרטין, כמו איזה פאואר פוורד שיכול לתת הגנה, שכל כך חסר להם כמחליף לאיבקה.

איציק 28 במאי 2014

עם זה אני יכול להסכים.

ניר 28 במאי 2014

גיל אני יודע שזה לא קשור לנושא אבל אתה מסכים עם אלה שטוענים שצריך לפטר את גרינברג?אני חושב שצריך לתת לו צ'אנס לעוד עונה לפחות

גיל שלי 28 במאי 2014

גרינברג הוא חבילה שלמה. העונה של ירושלים כמכלול היא עונה לא רעה בכלל. הוא לא יהפוך את עורו ויתחיל להתעסק בטקטיקות מורכבות, הוא ישאיר לשחקנים שלו את האפשרות לנצח את הסדרה. הבעיה היא שמסתבר שיש שם בחמישייה יותר מדי מרגרינה בשביל לתת להם לעשות את מה שדונטה ומקל עשו. בקיצור, לא הייתי מפטר אותו, הייתי נותן לו ללמוד מהעונה הזאת ולהביא את מה שחסר להם מבחינת שחקנים לעונה הבאה

איציק 28 במאי 2014

השאלה שצריך לשאול זה האם לתת להלפרין ואליהו עוד עונה. בינתים נראה שלא מגיע להם. הדוגמא הכי טובה היתה לקראת סיום המשחק כשירושלים ניסת לצמצם, סמית' יצא למתפרצת ואליהו במקום לעשות עברה ולשלוח אותו לקו, ממש מפנה לו דרך לדאנק ואחר-כך מאוכזב שסמית' קלע.

7even 28 במאי 2014

הדקות המיותרות שדוראנט ו-ווסטברוק שיחקו היום יחזרו אליהם כמומברנג במשחק הבא.

יריב 28 במאי 2014

הפעם האחרונה שהספרס חזרו מ 2-3 לניצחון בסדרה היתה ב 2008, נגד ניו אורלינס. הם הגיעו לפיגור כזה רק 4 פעמים מאז שדאנקן משחק, אז זה נראה סביר למדי. (הפסידו לפני שנתיים לאוקלהומה, ב2004 ללייקרס וב2006 לדאלאס אחרי שחזרו מפיגור 3-1 לשוויון 3)

גיל שלי 28 במאי 2014

הזכרון שלי הוא שהם התפרקו מול הלייקרס בפליאוף בכל פעם שנקלעו לפיגור.

יריב 28 במאי 2014

הזכרון שלך עוצב על ידי אותה סדרה ב 2004. ב 2001 הם קיבלו סוויפ, ב 2002 הם הפסידו 4-1 בחמישה משחקים צמודים, ב 2008 (שאני מניח שהיא מחוץ לקבוצת ההתייחסות) הם הפסידו 4-1.

אלעד 28 במאי 2014

זה 2012 all over again. כולל הניצחון של מיאמי בגמר על אוקלהומה.
הת'אנדר אתלטיים וצעירים מדי עבור הספרס. אני לא אופטימי.

חוץ מזה, אתה קצת עושה אידאליזציה ל"ויתור" של אוקלהומה על הארדן. הם לא עשו את זה מתוךל איזשהו תכנון מקיף אלא מחוסר ברירה, וקיבלו תמורתו הרבה פחות משוויו. אם הם יזכו באליפות יהיה קשה להתווכח עם הלוגיקה. כמו שהיה קשה להתווכח עם הלוגיקה של דטרויט לבחור את מיליצ'יץ' לפני כרמלו ווייד, כי באותה שנה הם זכו באליפות.

איציק 28 במאי 2014

הם בהחלט ויתרו… מתוך אילוץ, אך ויתרו במודע. יכלו לתת לו את מה שהוא ביקש, חוזה מקסימום, ולותר על איבקה למשל. הם בחרו לותר על הארדן. זה שהם קיבלו תמורה או לא, זו שאלה אחרת. סביר להניח שאם היו מותרים על איבקה התמורה היתה הרבה יותר קטנה והמחיר הרבה יותר גבוה.

אלעד 28 במאי 2014

אני מתכוון שלא היה איזה תכנון אסטרטגי מקיף מאחורי המהלך.

איציק 28 במאי 2014

היתה אסטרטגיה, עדיף להשאיר את איבקה על חשבון הארדן… זו אסטרטגיה פארקסלאנס. תמיד האסטרטגיה והמימוש הם תחת אילוצים, וזה מה שהיה.

אלעד 28 במאי 2014

אם תיקח לדוגמא את הספרס (מצטער שתמיד הם הדוגמא, הם כנראה הקבוצה היחידה שמתנהלת כמו שצריך), האילוצים הם לא כאלו שמחייבים טרייד של פאניקה תוך מספר ימים. התכנון יותר מקיף.
במקרה של הארדן, לא נראה שחשבו על החוזה הבא שלו כאשר החתימו לפני כן שחקנים אחרים (כמו פרקינס). כולם ידעו שהבום יגיע וכשהוא הגיע היה נראה שזה מפתיע את אוקלהומה. חוץ מזה שיכלו להישאר איתו עוד שנה, אולי לזכות באליפות, ואז הכי הרבה לאבד אותו – בכל מקרה התמורה עליו לא הייתה כזו גבוהה.
בקשר לדה-לגיטימציה שעושים לו בתקופה האחרונה, אני פשוט לא מסכים. יכול להיות שתפקיד האלפא-דוג ביוסטון גדול עליו (עדיין – כנראה הקבוצה השישית בטיבה בליגה השנה, אם הם במזרח הם כמעט בטוח בגמר המזרח), וההגנה שלו קטסטרופלית, אבל כשחקן שישי באוקלהומה הוא היה פנומנלי ותעודת ביטוח לווסטברוק כשהאיש הרע בתוכו השתלט.
עוד פעם, אם אוקלהומה יזכו באליפות, אז זה מה שחשוב, אבל אולי עם הארדן היה פה פוטנציאל ליותר? זו כבר שאלה היפותטית.

איציק 28 במאי 2014

אלעד,
אני לא טוען שלא נעשו טעויות. תזכור שיחסית ל-SA, בוסטון, LA, ניקס ( ;) ) הם צעירים בבנית קבוצות לאליפות, וגם זה מצריך תהליך למידה.
בנוסף, אני לא חושב שפרקינס בה על חשבון הארדן. שלקן של 2-3 נקודות למשחק אשר משחק בחמישיה כנראה תורם לא מעט באספקטים אחרים ונחוצים.
לגבי הארדן עצמו. ההתפתחות שלו היתה מהירה מאוד ואני חושב בילתי צפויה, ולכן לא היו מוכנים לדרישת מקסימום בתכנון ארוך טווח, כי אם אלו שינוים בזמן אמת. אני מסכים שכשחקן שישי הוא מאוד איכותי, וראינו את מיקל קופר, קוין מקהייל ואפילו וויני ג'ונסון, מה הם תרמו מעמדה זו לאורך שנים. העיניין הוא, שהארדן לא רצה להיות שחקן שישי. הוא רצה להיות אלפא-דוג שלישי, שווה מול שווים עם דוראנט ווסטברוק. את זה הוא לא יכל לקבל, ולכן עזב/הועזב. האם אפשר היה לקבל תמורה טובה יותר (כפי שטען גורביץ')? אני מניח שכן, וכאן בוצעה הטעות היחידה בהתנהלות להערכתי.

יריב 28 במאי 2014

החוזה הנוכחי של פרקינס, יש לציין, נחתם שנה וחצי לפני הפרידה מהארדן, כשזה היה באמצע השנה השנייה שלו. אני לא חושב שציפו אז, גם באוקלהומה, שהדרישה שלו תהיה לחוזה מקסימום (אני גם לא חושב שצריך לתת לו חוזה מקסימום, אבל הליגה מלאה בשחקנים שלא צריך לתת להם חוזה כזה ומקבלים בכל זאת).

אלעד 28 במאי 2014

יריב, כשהחתימו את פרקינס, כל העולם ואחותו כבר דיברו על הקיץ המעניין שצפוי עוד שנתיים לאוקלהומה. היה ברור שאי אפשר להחזיק את כולם בלי ויתורי שכר. בסיטואציה שאתה מתאר, היחידי שציפו ממנו לויתורי שכר היה הארדן. אי אפשר לבוא אליו בטענות שהוא הלך לכסף יותרגדול.
עם תכנון יותר מוקדם אולי יכלו לשכנע את כולם להישאר בקצת פחות (כמו שלהבדיל, השלישייה של מיאמי ויתרו כולם על חלק משכרם כדי להתאחד במיאמי. זה כמובן אחרת, כי הם היו כולם פרי-אייג'נטס).

איציק 28 במאי 2014

אלעד,
עם כל הכבוד אתה מדבר על שחקן שישי (מחליף ראשון) ולא על שאקיל בשיאו או שדרוג של ג'ורדן. גם היום אני לא חושב שמגיע לו חוזה מקסימום. יש לו תרומה אדירה בצד אחד של המגרש ובמיוחד בלשים נקודות על הלוח ופחות בתחומים אחרים, אבל הוא לא שומר, לא ריבאונדר, לא חוטף גדול ולא מנהיג. אולי יש אינפלציה של מקבלי שכר מקסימום, אבל לדעתי הוא לא שם (כמו כמה אחרים שמקבלים ולא אמורים, נדמה לי שגם כרמלו מקבל חוזה מקסימום בלי כיסוי, כדוגמא).

אלעד 28 במאי 2014

רוב השחקנים בליגה מקבלים מעל ערכם האמיתי. להארדן יש הרבה מעלות שרובם היו ידועים כשאוק' ויתרו עליו. לא חוכמה להתרכז במגרעות… אפילו שזאת האופנה עכשיו לגביו.
אוקלהומה יכלו לנעול את הליגה לכמה שנים טובות אם היו משכילים לתכנן כך שהארדן יישאר.

יריב 28 במאי 2014

אלעד, אני לא יודע אם שמת לב, אבל אוקלהומה לא זכו באליפות גם כשכל הארבעה שיחקו בקבוצה, ופשוט לא היתה להם אפשרות להשאיר את כולם. זה לא שלולא החוזה של פרקינס היה אפשר לתת להארדן חוזה מקסימום.

איציק 28 במאי 2014

אלעד, רק אומר לך, שבדיעבד היה אפשר לתכנן המון דברים טוב יותר. בפועל, באותו רגע בזמן, הארדן לא היה כזה גדול (בהתקפה) ולא היה צפי שיהיה כזה, בטח לא במהירות כזו.

גורביץ' 28 במאי 2014

ועל זה בדיוק הביקורת על המהלך. כל כך לא מתאים לפרסטי, שהוא גאון בבניית קבוצה מבחירות דראפט, אבל פחות חזק כנראה בבניית סגל לקונטנדרית

אודי 28 במאי 2014

היה שם רגע בסוף הרבה השלישי שבוריס דיאו נראה כמו MVP וקורי ג'וסף התחפש לכריס פול. היה מעניין לראות את פופ מוותר על המשחק באמצע הרבע השלישי וכמעט חוזר אליו דרך המחליפים שלו. טוני פארקר נראה כמו אחד שאיבד לגמרי את הביטחון שלו.

ק. 28 במאי 2014

דווקא פארקר היחידי שהחזיק אותם ברבע הראשון… לקראת סוף השני והשלישי הוא נעלם (הועלם) עם כל השאר.

יניב.פ 28 במאי 2014

בקשר להארדן יש 2 בעיות והם לאו דוקא הויתור עליו.
1.התמורה הנמוכה שהוא קיבל,על שחקן כמוהו הוא יכל לקבל הרבה יותר ממה שהוא קיבל.
2.אמנם כמו שכתבת הם קיבלו החלטה לותר עליו אבל קבוצה שהגיעה לגמר כל עוד אין חובה לפרק את אחד הכלים החשובים שלה(והייתה לו עוד עונה בחוזה)אז נותנים להרכב הזה צ'אנס נוסף לזכות באליפות

גורביץ' 28 במאי 2014

לא הבנתי גם למה לשחק עם איבקה רבע רביעי כשדאנקן על הספסל, ולמה לא לתת יותר דקות ללאמב שהיה טוב גם בהגנה, ומתחיל להיכנס לרוטציה, ולמה לא לתת לפרי ג'ונס דקות, ולנסות להכניס לרוטציה עוד שחקן שיכול ליצור בהתקפה, ויכול לתת דקות תחילת רבע שני ורביעי בזמן של החליפים.

c web 28 במאי 2014

לפעמים זה מרגיש שסקוט ברוקס עושה בכוונה את הכל לא נכון
אם דוראנט או ווסטברוק(שיחק 45 דקות!!!) היו נפצעים היו שוחטים אותו
אני מקווה שאוקלהומה יפסידו פה כי הם לא מספיק יציבים כדי לנצח את מיאמי בסדרה

גיא 28 במאי 2014

איבקה מקבל הרבה קרדיט על ההגנה שלו, ובצדק. צריך לציין שהתרומה שלו בהתקפה היא קריטית – איבקה הוא פורוורד עם קליעה נהדרת מחוץ לצבע, כאשר הוא במשחק הוא מכריח את הגבוהים של סאן אנטוניו לצאת עליו ובכך הוא מרווח את המשחק ופותח את הצבע לחדירות לסל. ב-2 המשחקים הראשונים אולהומה השיגה במצטבר 24 נק' מהעונשין וזרקה 47 פעם מה-3, בשתי המשחקים האחרונים אוקלהומה השיגה 50 נק' מהעונשין וזרקה 38 פעם מה-3.

איציק 28 במאי 2014

מה שאתה בעצם אומר זה שאיבקה מפריע לקלעים של קבוצתו לזרוק שלשות ;)

אריאל גרייזס 28 במאי 2014

Lies, damn lies and statistics..

גיא 28 במאי 2014

מה שאני אומר זה שבשני המשחקים הראשונים סאן אנטוניו הצליחו לשבש את תוכנית המשחק של אוקלהומה ולגרום להם לההסתפק בזריקות קשות ל-3.

אלכס 28 במאי 2014

+1

ערן 28 במאי 2014

היה מאד מוזר לי שבעוד פופ מוריד את החמישייה הראשונה לגמרי מרגע שהמשחק גמור מבחינתו (24 הפרש בערך).
הצד השני המשיכו לשחק הכוכבים. פעם שנייה ברציפות.
נראה איך ייראו כולם כאשר יעלו למשחק 5.
הרגיש לי כמו הימור רציני של אוקלהומה.

עומרי 28 במאי 2014

זה לא היה תלוי בפרסטי, אבל לו זה כן היה תלוי בו אין ספק שהיה בוחר להשאיר את הארדן. לא היו סימנים לחוסר שביעות רצון שלו מהמצב באוקלהומה והקבוצה ההיא הייתה הופכת לבלתי עצירה.

אני עדיין מתקשה לראות את אוק' לוקחת משחק בסן אנטוניו. אחוזי הקליעה של הספרס יתיישרו למעלה.

ווסטברוק שיחק כמו מי שהוא – טופ 5 בכדורסל. אין ויכוח שהוא טוב מדוראנט בפלייאוף הנוכחי. השאלה היא אשמתו של מי זה ומה זה עושה לקבוצה.

עומרי 28 במאי 2014

"שלו" – הכוונה להארדן.

עסק שחור 28 במאי 2014

יש משהו שלא ברור לי לגבי הארדן. נראה שכולנו מסכימים שהוא לא שומר. אני גם הייתי מוסיף לא מוסר ומאבד הרבה. נראה שהמעבר לכוכב של קבוצה עשה לו רע כי בתור שחקן שישי באוקלהומה הוא היה מצויין. אבל למרות זאת הוא סיים חמישי בהצבעות לmvp וככל הנראה הוא גם יבחר לחמישייה הראשונה של הנבא. גם סימונס כתב שלמרות המגבלות של הארדן הוא עדיין יבחר אותו לחמישייה הראשונה בסוף העונה. מכאן גם משתמע שמגיע לו חוזה מקסימום. אני לא מבין איך אנחנו יורדים עליו פה (לדעתי בצדק) ועדיין הוא נחשב לטופ חמש או עשר בליגה.

Comments closed