הספרס ב6

בNBA יש הרבה קלישאות. אחת הגדולה שבהן היא השלושה הגדולים (big three). מאחר שמאז המהפיכה השיווקית של דייוויד סטרן, הNBA היא הליגה של הכוכבים, כולנו צריכים סדר. גם בספרס היו מי שדיברו על ג'ינובילי, פארקר וטימי כשלושה הגדולים. היו גם מי שנהלו את הוויכוחים מי הגדול האמיתי בתוך השלושה.

אולי צריך להחזיק נגד טימי את העובדה שכבר 7 שנים חלפו מאז האליפות הקודמת שלו, בטוח שאני לא מחזיק זאת נגד מעמדו ההיסטורי. מי שעדין משתמש במונח השלושה הגדולים בסן אנטוניו כנראה לא ראה אותם השנה. המרכיב שצורף ומחזיר את הקבוצה בפעם השנייה לגמר הליגה, הוא קוואי לאונרד. עוד שנה מתחת לחגורה של לאונרד זה ההבדל הגדול ביותר בין הסדרה שנראה מיום חמישי לפנות בוקר, ובין הסדרה שראינו בשנה שעברה. דרך אגב, הספרס ניצחו את המשחק הזה, מול תצוגה לא רעה בכלל של דוראנט וווסטברוק בלי פארקר, ככה זה כשיש קבוצה.

*

גם באוקלהומה יש שלושה גדולים. ההבדל בין אוקלהומה לבין סן אנטוניו הוא די טרוויאלי. בסן אנטוניו יש שיטת משחק שמאפשרת ביטוי לרול פליירס. למשל דני גרין הוא קלע שלשות, לכן חלק מהמשחק מיועד בשביל השלשות שלו, אין בלגן שבסופו הכדור מגיע לדני גרין תחת שמירה, והוא צריך לייצר סל באחד על אחד. בוריס דיאו יקבל כדור לפוסט אפ, או יקבל מסירה אחרי הנעת כדור לקצה הקשת שם יזרוק שלשה פנויה, או ימשוך את השומר כדי לחדור באיטיות מובנית לסל. לטיאגו ספליטר יש תפקיד מוגדר, ואין בעיה להחליף אותו.

צ'ארלס בארקלי אמר משפט יפה, אי אפשר לקחת אליפות כאשר כל הסלים של הכוכבים שלך מגיעים מסלים מדהימים אחרי זריקות בלתי אפשריות. למרות שדוראנט וראסל ווסטברוק הם אכן היו השחקנים הכי טובים במגרש, אי אפשר לדרוש מהם לייצר סל באמצעות בידודים למיניהם, או פיק אנד רול לא מובנה, בכל התקפה. אפילו ג'ורדן לקח אליפויות בתוך מבנה של התקפת המשולש. כאשר אין שום מבנה למשחק ההתקפה, מגיע המשחק בו רק ארבעה שחקנים קלעו את כל הנקודות של הקבוצה (אוקי, חמישה תכניסו את דרק פישר). זה לא שבהכרח הרול פליירס של אוקלהומה פחות טובים מאלו של סן אנטוניו, פשוט בסן אנטוניו נותנים להם תפקיד מוגדר בתוך המבנה, באוקלהומה הם על תקן צופים במשחק.

*

הגדולה של הספרס היא להיות בצמרת כל הזמן, אך בכל זאת למצוא את קוואי לאונרד כך שלא צריך להתפרק כדי לייצר קבוצה מחדש.

*

מי שהאמין שנה שעברה שמצפה לנו גמר חוזר שירים את היד, הם באמת לא נגמרים החברה האלה, אבל אני בטוח שאוקלהומה תהיה שם כאשר הספרס יגמרו את הסוס, האופי של השחקנים בOKC הוא כזה שהם לא יוותרו, והם ישמחו לקבל מבנה התקפי, כעת רק צריך להביא משהו שידאג לזה. אולי צריך בשביל זה להסיט את ווסטברוק ל2, אבל לא נראה לי שזו תהיה בעיה בשבילו, אין שם קובי בראיינט, יש שם חבורה שבאמת רוצה לזכות בטבעת ביחד.

*

יש עוד הבדל משנה שעברה, משחק 7 הוא בסן אנטוניו השנה.

יאללה שיתחיל כבר

San_Antonio_Spurs_logo

 

חשבון הנפש של אוקלהומה סיטי
ליגת שוקי ההון - האם כל ליברל הוא קפיטליסט חזירי בתחפושת?

42 Comments

Lior NYC 1 ביוני 2014

אני חושב ששינו את שיטת המשחקים ל 2-2-1-1-1

OKC חייבת מאמן חדש וכמו שכתבת רכז שיעביר את ווסטבורק ל עמדה 2

השיטה שהוא ודוראנט מחזיקים בכדור לא עובדת.

בספרס, אני מת על מאנו וליאונרד חיות משחק, הלוואי והם יינצחו אבל מיאמי זה מיאמי הם צריכים להיות טובים רק ב 4 משחקים ולצערי הם כנראה יישו את זה.

הנמלה האטומית 1 ביוני 2014

למשחק מספר 7, לא יודע למה אבל מיאמי נראים אפילו יותר מפחידים משנה שעברה

גיל 1 ביוני 2014

מה יותר מפחיד במיאמי השנה? הם נראים הרבה יותר כבויים משנה שעברה.

Yavor 1 ביוני 2014

תודה.
הפורמט השנה השתנה חזרה והוא זהה לשאר הפלייאוף, כך שמשחק 6 במיאמי ו-7 בסן אנטוניו

גיל שלי 1 ביוני 2014

תודה על ההערה, עדין יש חשיבות אדירה לכך שהפעם משחק 7 בסן אנטוניו

Roko 1 ביוני 2014

מה שברור זה שגם אם שינו את השיטה וגם אם לא משחק 7 עדיין יהיה אצל מי שיתרון הביתיות אצלה וזה סן אנטוניו. סליחה שאני אומר את המובן מאליו.

אדם בן דוד 1 ביוני 2014

השיטה הישנה נתנה יתרון הרבה יותר משמעותי לביתיות (אני לא זוכר את הסטטיסטיקה אבל נדיר שקבוצה לקחה את שלושת הביתיים ברצף)

יריב 1 ביוני 2014

נדיר שהקבוצה בלי יתרון הביתיות (שהיא הקבוצה הפחות טובה, לפי העונה הרגילה) לקחה שלושה כלשהם ברצף.

ג'וש 1 ביוני 2014

אני רוצה להרגיע:
לא יהיה צורך במשחק שביעי…

אלעד 1 ביוני 2014

מדהים אותי שאנשים כל הזמן משבחים את הספרס, ואז חוזרים ובוחנים אותם באותן משקפיים קלישאתיות.
כל מיני אמירות שה"כוכב" של הם הוא טוני פארקר, או שבאמצע השנה הרבה כתבי ספורט התאכזבו שלאונרד לא נתן את הקפיצה המצופה ממנו.
הספרס לא בנויים ככה.
הם לא בנויים ששחקן כלשהו יספק סטטיסטיקות מפלצתיות. אף אחד לא היה נותן לקוואי את הכדור ודורש ממנו 30 נקודות ו-12 ריבאונדים לערב. הוא פשוט ממשיך לתפקד במסגרת השוטפת של הקבוצה, כשהוא מספק אפשרות לנקודות גם כשדברים נתקעים. וכשפארקר נפצע, ההתקפה ממשיכה להיות מנוהלת. אמנם ע"י שחקנים פחות מוכשרים אבל כאלו שמבינים מצויין איך המערכת פועלת ומוציאים לפועל.
בגלל זה גם מי שקורא לדאנקן "אוברייטד" כי אין לו משחקים של 30-15, כנראה לא לגמרי מבין מה הוא כותב.
לא כותב תחזית לגמר מחשש לניחוס.

עומר 1 ביוני 2014

לא רואה את מיאמי מפסידה ארבע פעמים לספרס,לא כשהיא בניגוד לOKC יודעת להשתמש בספסל כשצריך.
ככה אני רואה את ההתמודדות:
1.ספולסטרה לא מוערך מספיק כמנהל משחק למרות שהוא מוכיח את עצמו שנה אחרי שנה עם חבורה של שחקנים עם אגו לא קטן.
2.ההגנה של מיאמי-גם שנה שעברה אמרו שהספרס יטחנו את מיאמי מתחת לסל,בפועל מיאמי קלעה מספיק נקודות בצבע כדי לאזן.
3.איבודי כדור-מיאמי תעניש את הספרס על איבודי כדור,שוב בניגוד לOKC שהלכה ראש בקיר ועל זה בעיקר נפלה בסדרה(זה וספסל לא קיים)
4.הכשירות של וויד-כשוויד בכושר הוא לא רק חודר נפלא הוא גם מכווץ את ההגנה לזריקות יחסית נוחות של מיאמי.אם ס"א תדע מתי להביא עליו עזרה ומתי לא,זה יכול להיות כל ההבדל.
אני באמת מקווה שס"א תיקח אבל התחושה שלי ששוב זה יילך למיאמי…

פה איתמר 1 ביוני 2014

איזה שינוי תדמית וסגנון של הספרס. בשנות הקסם של פניקס בהנהגת נאש המופלא ודטריוט של לארי בראון הם נחשבו משעממים, משהו בסגנון בורינג בורינג ארסנל. (וגם למלוכלכים בהנהגת ברוס לי בואן ורוברט הורי). כדורסל של 90 נקודות והתקפת 20 שניות שמסתיימת בעוד קרש סל של טימי.
בשנים האחרונות הם מהקבוצות ההתקפיות ביותר בליגה. והם לבטח יקיריי חובבי הכדורסל הקבוצתי וסולדיי הברייאנטיזם (ראש לשועלים כל פני סגן לאחריות).

דור בלוך 1 ביוני 2014

בדיוק ההימור שלי, ונוסיף אמן כן יהי רצון.

גל ד 1 ביוני 2014

אני חושב ששלישייה אחורית שכוללת את ווסטברוק, דוראנט, ורכז נוסף תהיה חלשה מאוד מבחינה הגנתית.

בכל מקרה, אני חושב שפרידה מפרקינס והחתמת שחקן טוב יותר מספולושה לעמדה 2 תחזק אותם די והותר. אם ישכילו להחתים מאמן טוב יותר.

גיל שלי 1 ביוני 2014

הרכז הנוסף יהיה בעיקר מוביל כדור, דוגמת רון הרפר בבולס

גל ד 1 ביוני 2014

אתה מחפש קומבו גארד גדול שגם יהיה רוצח שקט בהגנה (כי דוראנט שומר בינוני וווסטברוק יתקשה לאורך זמן לשמור על שחקנים גדולים יותר) וגם לא יהיה מינוס התקפי.

זה לא כזה פשוט.

נחשון שוחט 1 ביוני 2014

פוסט יפה מאד. בסוף גם דוראנט ווסטברוק הנפלאים פשוט הגיעו עם חסרון של עייפות מצטברת לדקות ההכרעה (ווסטברוק עוד היה טוב בשתי הדקות האחרונות לפני ההארכה).

יהיה קשה מאד לדעתי לנצח את מיאמי. מעניין.

ג'וש 1 ביוני 2014

דוראנט שיחק 52 דקות…

c web 1 ביוני 2014

כל מילה בסלע

גיא 1 ביוני 2014

משעשע לקרוא כל כך הרבה ניתוחים המבוססים על wishful thinking

גל ד 1 ביוני 2014

הניתוח מבוסס על כך שהסדרה שנה שעברה היתה צמודה, ס"א נראים יותר טוב משנה שעברה, מיאמי לא, והביתיות אצל ס"א.

על מה הניתוח שלך מבוסס?

גיא 1 ביוני 2014

פרקר פצוע, וויד בריא.
כריס בוש זורק יותר מ-4 פעמים במשחק מ-3 ופוגע ב-40%.
שנה שעברה מיאמי עברה סדרות פיזיות מאוד מול שיקאגו והפייסרס, השנה המזרח נתנו למיאמי לנוח.
שנה שעברה נדרשו לסאן אנטוניו 14 משחקים להגיע לפיינלס, השנה 18.
לברון ג'יימס.

גיל 1 ביוני 2014

פרקר היה פצוע יותר שנה שעברה ווייד היה בריא בדיוק כמו שהוא היום. הספרס לא יתנו לבוש שלשות חופשיות. מיאמי טיילה לגמר ולא נתקלה עדיין בקבוצה כמו הספרס ויש יותר ריווח במשחקים מאשר שנה שעברה. משחק שביעי למשל יהיה אחרי שני ימי מנוחה ולא אחד כמו שנה שעברה.

גיא 1 ביוני 2014

המצב של פרקר כרגע עדיין לא ידוע.
אין מה להשוות בין וויד של שנה שעברה (עבר ניקוז נוזלים מהברך במהלך סדרת הגמר) לוויד של השנה – השנה וויד קולע 3.2 נק' יותר למשחק ב-52% לעומת 45% שנה שעברה וב-40% מ-3 לעומת 25% שנה שעברה (המאמן האישי של וויד הסביר בראיון לפני הפלייאוף ששנה שעברה לוויד ירדו אחוזי הקליעה כי הפציעה בברך מנעה ממנו להתרומם לג'אמפ שוט כמו שצריך ופגעה במכניקת הקליעה שלו).
על מנת למנוע זריקות חןפשיות של בוש אחד הגבוהים של הספרס צריך לצאת עליו לעבר קו השלוש, כך שיהיה כל יותר ללברון ולוויד לשחק לתוך הצבע, מיאמי ישמחו שבוש יקלע פחות שלשות תמורת נקודות קלות בצבע.

גיל 1 ביוני 2014

פרקר כבר פצוע כמה משחקים טובים והוא משחק לא רע.

ניקוז או לא, ווייד קלע 20 נקודות ב36 דקות שנה שעברה ככה שלא נראה לי שזה הפריע לו יותר מדי. הוא גם קלע ב47%. אין מה להשוות את ההגנות המצחיקות שהוא ראה עד עכשיו למה שהוא יקבל מהספרס. בוש לא יקלע נקודות בצבע ואני מאמין שספליטר ישמור עליו לא רע כמו שעשה כל הפלייאוף הזה.

omer 1 ביוני 2014

למרות שאני מסכים איתך שהספרס ינצחו, אי אפשר לא לתת לבוש שלשה חופשית כשהוא בעמדה 5 ומשחק עם לברון ו-ווייד שמסדרים לו זריקות חופשיות כבר 4 שנים

גיל 1 ביוני 2014

הם יכולים לחיות עם השלשות של בוש. הוא לא קלעי כזה טוב, בסך הכל 33%.

גל ד 1 ביוני 2014

צריך עוד לראות מה קורה עם פרקר, אבל הוא סוחב את הפציעה הזו כבר כל הפלייאוף. בינתיים הרמה שלו בסדר גמור.

ווייד לא נראה שונה מהותית משנה שעברה, גם לברון לא. ואז זה הספיק בקושי.

שלשות של בוש לא ינצחו סדרה. ועוד לא עשו עליו בפלייאוף הגנה כמו שספליטר יכול לתת.

זה שהמזרח זה טיול זה נכון, אבל לא הפריע למיאמי להיראות רע מאוד לפרקים. אולי מיאמי יכניסו להילוך גבוה כשידרשו לכך, אבל כבר ראינו בעבר שלא תמיד קבוצות יכולות לעשות את הסוויץ' הזה ממוד של טיול למוד של תחרות באופן חלק.

גיל שלי 1 ביוני 2014

מעניין באמת אם ספולסטרה יילך על סמול בול, בוש כגבוה יחידי, וינסה לגרום לדנקן לצאת מהצבע ולרדוף אחרי בוש

גיא 1 ביוני 2014

היות וצפיתי בכל משחקי ההיט הן בשנה שעברה והן השנה אני בשקט יכול לומר שלא רק הסטטיסטיקה תומכת בעובדה שוויד הרבה יותר טוב השנה, גם "מבחן העיינים". וויד השנה נתן את השנה היעילה ביותר בקריירה שלו. אחוזי קליעה הגבוהים בקריירה וירידה בכמות איבודי כדור.

יוסי מהאבטיחים 1 ביוני 2014

לברון מנוסה יותר בעוד שנה, וויד נח היטב העונה ומגיע לסדרה כשיר, בוש בכושר מצויין בשלושת המשחקים האחרונים.
לעומת זאת פארקר פצוע.
וזה שהסדרה של שנה שעברה היתה צמודה- אז מה? גם הסדרה עם אינדיאנה היתה צמודה שנה שעברה…

משיח 1 ביוני 2014

לדעתי מיאמי פיבורטים, (גם בהנחה שפארקר כשיר ב 100% מה שכרגע לא ברור). מקווה מאד שאני טועה וס"א יתנו בראש למפלצת

omer 1 ביוני 2014

כבר 4 שנים שאוקלהומה לא מציגה שום חידוש בהגנה או בהתקפה. הכישרון העצום של דוראנט ו-ווסטברוק שווה לבד קבוצת טופ 3-4 בליגה, ולכן סקוט ברוקס חייב להיות מפוטר, בעיקר שמרק ג'קסון וליונל הולינס פנויים.

yoni 1 ביוני 2014

אני לא מבין למה דאנקן נהנה מטיפול של כפפות משי בכל מה שקשור למעמדו ההיסטורי בתור שמחשיבים אותו למספר4 הטוב בהיסטוריה.לפי דעתי זה לגמרי הגזמה( מה עם גארנט, אוולגואון,נוביצקי)

אלון 1 ביוני 2014

אלג'וואן סנטר.

נוביצקי אולי ה4 ההתקפי הכי טוב בכל הזמנים(ובכלל שחקן שאני חולה עליו באופן אישי, ווינר אמיתי), אבל כדורסל משחקים בשני הצדדים, והם בכלל לא באותו איזור חיוג שזה נוגע להגנה נוביצקי מול דאנקן, ואני לא רוצה להכניס עניין התארים(4-1)

גארנט בסיטואציה יותר טובה ובארגון יותר טוב אולי היה באמת יותר חזק בתחרות, אבל את שנות השיא של הקריירה שלו הוא בילה במינסוטה החלשה, הוא בהחלט שחקן הול אופ פיים אגדי ואפשר תמיד לחשוב על מה היה אם הוא היה בספרס נניח, אבל בשורה התחתונה, הוא באותו גיל של דאנקן(אולי חצי שנה יותר זקן) ותראה את ההבדל ביכולת.. אין מה להשוות.

עזוב ה4 הכי טובים בהיסטוריה, ועזוב דירוגים בכללי, אני חושב שכל שחקן גדול בהיסטוריה שנכנס לדיונים האלה נתן עונות בודדות יותר דומיננטיות מדאנקן.
אני חושב שדאנקן ראוי לתואר יותר מקורי,

הקריירה הכי טובה בכל הזמנים, אולי יחד עם קארים אבדול ג'אבר.(וכמובן מייקל שאני לא מכניס לאף משוואה).
18 שנה של ביקורים בפלייאוף, אינספור שיאים, עקביות חסרת פשרות ו4 טבעות. זה עזר ממש שהוא נמצא בארגון של הספרס, אבל הרבה מזה זה עקביות, מוסר עבודה ופשוט קלאס של שחקן גדול.

הקריירה הכי טובה בכל הזמנים.

יובל 2 ביוני 2014

אמן

גיל שלי 2 ביוני 2014

למרות שאתה מעריך בחסר את גדולתו של דוויין ווייד, חטא בלתי נסלח בספר שלי, התגובה הזאת מעידה שאתה אכן יודע להעריך נכונה שחקני כדורסל במקרים אחרים :-)

אלון 2 ביוני 2014

דווין וויד גם בדרך לקריירה מדהימה, אבל הוא עדיין "רק" מסיים את השנה ה11 שלו בליגה.
אם הוא ימשיך בכזאת עקביות לשנים ה17-18 בקריירה הוא גם יהיה שמה.
אבל אם אתה מתחיל להכניס לקטגוריה(שהמצאתי :)) על הקריירה הטובה בכל הזמנים שחקנים שעשו 11 שנים מדהימות, יש עוד כל כך הרבה שחקנים שנכנסים לשם שהתואר הזה מאבד כל תוכן.

יש מעט מאוד שחקנים שהשלימו 18 שנים כל כך עקביות וסופרסטאריות לכל אורכן, קשה לי לחשוב על אחרים חוץ מדאנקן וקארים(בוא נגיד מ1980 והלאה, אני לא מכיר כל כך היסטוריה עתיקה).

גיל שלי 3 ביוני 2014

אני מסכים איתך לגמרי שווייד לא בקטגוריה הזאת, אני מדבר על הזלזול היחסי שלך בו. לטעמי ווייד הוא אחד מהסקונד גארד הטובים שהיו בNBA, אצלי הוא מעל קלייד דרקסלר, וכן אפילו מעל קובי בראיינט, אם האליפויות של בראיינט לצד שאקיל נחשבות, אז גם האליפויות של ווייד לצד לברון נחשבות, כלומר הוא אחרי מייקל ואולי גם ג'רי ווסט, וזהו

עומרי 2 ביוני 2014

לאונרד אכן יכול להיות גיים-ברייקר. הוא משחק כמו אולסטאר לכל דבר.
מנגד, כריס בוש בעונתו הטובה ביותר במיאמי, ולבטח בפלייאוף הטוב ביותר שלו סטטיסטית ואיכותית. הוא הפך נשק מגוון שמזיק ליריבה במגוון דרכים והשתפר מאוד גם הגנתית.
עד עכשיו הוא היה צריך לפצות על הירידה של ווייד. אבל יש לי תחושה שנראה וייד משופר בסדרה הזו, אולי בפעם האחרונה בקריירה שלו.

lior spurs 3 ביוני 2014

Game 5 here I come !!

קשקשן בקומקום 3 ביוני 2014

לא מבין איך אפשר להשוות את הצוות המסייע של OKC לזה של SA. כמובן שיש פה עניין של ביצה ותרנגולת עם מאמן שבונה שחקנים אבל בשורה התחתונה לווסטברוק ודוראנט אין כמעט עם מי לשחק, ואין מאמן שיבנה משחק.
ועדיין הם עשו גמר לפני שלוש שנים ולא היו מאוד רחוקים מאחד השנה.

Comments closed