לך תבין

הבוקר התעורר בני והתלבש לקראת היציאה לגן. השאלה הראשונה ששאל אותי היתה מי ניצח אתמול. שאלה פשוטה יחסית. התחלתי בכך שמכבי תל אביב זכתה באליפות, אבל הפסדנו 2 הפרש. הסיבה שמכבי זכתה באליפות היא שבמשחק הקודם מכבי ניצחה 4 הפרש. החזקתי את שתי הידים למעלה, ושאלתי אותו מה יותר גדול ממה, הוא ישר הבין. אחר כך הוא ניסה להסביר לאמא שלו שמכבי זכתה באליפות למרות שהפסידה, היה קשה. בכל מקרה תודה לאיגוד הכדורסל שדואג לחינוך המתמטי של בני.

*

ישנם אנשים שעדין דבקים ב"הבדל" בין הכדורסל האירופי לבין הכדורסל האמריקאי. אני עד היום לא מבין מה זה כדורסל אירופי. הבה נבחן את תזת השחקן הטוב ביותר לוקח. בארצות הברית התזה עובדת רוב הזמן, אך יש קבוצה אחת שמקלקלת את התזה, סן אנטוניו, היא ניצחה את שני השחקנים הטובים ביותר בסדרה הקודמת, נחיה ונראה אם כך יקרה גם בסדרה הנוכחית.

באירופה כמעט ואין חריגים לתזה. אתמול השחקן הטוב ביותר אמנם הפסיד, אך התזה עצמה לא גרסה שהשחקן הטוב ביותר יכול לזכות באליפיות גם אם יוקף בארבעה שחקני קטסל, אתמול זה פחות או יותר היה המצב. ועדין, דונטה סמית' היה קרוב מאוד לזכות באליפות הזאת לבדו. הטקטיקה של מכבי היתה ברורה, לתת לדונטה סמית' לנסות לנצח את המשחק לבד, תוך חיסול שאר השחקנים. כלומר, לא הביא עזרה או דאבל טים על דונטה, אבל מצד שני נדבקו למורן רוט ויבזורי. כך הגיעו לדקות האחרונות, ואז כשהשחקנים האחרים היו פחות או יותר מחוסלים, ניתן היה להביא יותר עזרה על דונטה.

את הפינל פור השנה לקח השחקן הטוב ביותר בפינל פור, בחור בשם טייריס רייס. גם את הקודמים לקח השחקן הטוב ביותר, ספאנוליס. שנה שעברה את אליפות ישראל לקחו שני השחקנים הטובים ביותר בגמר, דונטה סמית' וגל מקל. בקיצור, תספרו לי עוד פעם על הכדורסל האירופי הקבוצתי והאינטליגנטי יותר, פחחחח.

*

הלילה ייגמר המשחק הראשון של המונדיאל ב1 בבוקר. אחרי שלוש שעות צריך לקום לראות את המשחק הרביעי. ביום שישי יש יום הולדת לבן שלי בגן. אי אפשר היה להתחיל את המונדיאל ביום שישי לעזאזל? אי אפשר היה לתאם עם הNBA כך שהסדרה השנה תגמר שבוע מוקדם יותר? חושבים על היהודים רק כשזה נוגע לסטרלינג? פשוט חוצפה.

הורד (1)

פלוגת פופוביץ'
עונת קסם

46 Comments

.ניר 12 ביוני 2014

פעם ראשונה שאתה כותב על מכבי כדורסל ואומר "הפסדנו" זה מראה שהקשר לקבוצה חזר אליך?

גיל שלי 12 ביוני 2014

דווקא זה יותר קשור לבן שלי. כשהוא שאל אותי בסדרה מול אילת מי אני רוצה שתנצח, אמרתי לו בהתחלה אילת במשחק הזה. אחרי שחטפתי ממנו שטיפה של שעה, נשברתי

.ניר 12 ביוני 2014

קראתי גם באחת התגובות שלך פה שיש בקבוצה הזו כל מה שאתה אוהב

גיל שלי 12 ביוני 2014

זה גם נכון, אבל נכון להשנה. לא נראה לי שזה יהיה נכון בשנה הבאה, מה שכן אני מאחל להנהלת מכבי להחליט שהם המנהלים בסיפור, להתנהג ככאלה, לקבוע מי השחקנים, מי המאמן, מה הדרך, ולהצליח. לצערי אני לא אופטימי שזה יקרה

אלעד 12 ביוני 2014

דווקא אתמול היה נראה לי שמכבי מתחילה לראות את הצד השני של אופוריית טייריס רייס. הוא והשחקנים סביבו התחילו להאמין יותר מדי במה שמספרים להם, והכדור פשוט הלך אליו כל התקפה שינצח להם את המשחק. זה כמעט עלה להם בהפסד.

רועי 12 ביוני 2014

רייס הבין בשלב מסויים שהוא לא הולך לקבל שום שריקה בחדירות שלו, אז הוא נעצר בחצי הדרך לסל וזרק רק את הטיר-דרופ, שזו זריקה באחוזים נמוכים מאוד, ועדיין היו לו כמה סלים חשובים.
הוא בעיקר לא פגע מבחוץ.

the bird 12 ביוני 2014

ימים קשים עוברים על עם ישראל (:

שחר ד. 12 ביוני 2014

גיל,
חיפה לא הפסידה בגלל מכבי, חיפה הפסידו בגלל חיפה.
במשחק שהיה אצלה בידיים לכל אורכו (מלבד דקות בודדות), חיפה בחרה כמעט בכל התקפה את האופציה הגרועה ביותר מבחינתם (מי זורק כל המשחק מחצי מרחק? מה אנחנו בשנות ה-70??).

הדבר שהכי בלט בהארכה היתה הנטייה של אחד הזרים (בד"כ סמית, אבל גם האחרים) להכנס לצבע כאשר שני האחרים נכנסו איתו, הביאו איתם את השומרים שלהם ויצרו צפיפות של אפשרה לקלוע סל (וזה מבלי לדבר על המהלך האחרון).

דווקא במשחק הזה מה שהרג את חיפה היתה העובדה שהם הסתמכו על הכוכב שלהם במקום להתבסס על משחק קבוצתי, גרמו לו לאיבודים רבים והשאירו את מכבי במשחק.

גיל שלי 12 ביוני 2014

שחר, אנחנו מסכימים לגמרי, אני חושב שמה שגרם לחיפה לשחק בצורה הזאת זה הטקטיקה של מכבי בהגנה, לא רק השחקנים של מכבי חיפה שפתאום שכחו לשחק מאז הסדרה מול ירושלים.

רועי 12 ביוני 2014

חיפה היתה במשחק בגלל תצוגת זריקות עונשין מהגרועות שנראו, 14 מ 30, פחות מ 50%.
מילא ההחטאות של טיוס וסופו, אבל רייס עם 3 מ 7, סמית 1 מ 2, היקמן 3 מ 5, אינגלס 1 מ 2.

עודד 12 ביוני 2014

החטאות עונשין זה חלק מהמשחק. אתם הייתם במשחק כי אנחנו החטאנו המון שלשות. עכשיו אתה מבין כמה הניתוח שלך נראה מגוחך?

ערן 12 ביוני 2014

אין להשוות אחוזי קליעה של 3 נקודות לעומת זריקות עונשין. קבוצה שמחטיאה משלוש ועדיין בוחרת להמשיך לזרוק מרחוק – לוקחת סיכון מחושב למקרה שיהיו אחוזי הצלחה נמוכים.
אחוז קבוצתי מחריד מהעונשין כמו אתמול- בבית- הינו דבר שאסור שיקרה, ודומה להשלכה לפח של 10 נקודות בטוחות.

עודד 12 ביוני 2014

אתה צודק, לא הבהרתי מספיק טוב את הנקודה שלי. הנקודה היא שגם החטאות מהעונשין הם חלק מהמשחק, ולהגיד שהמשחק הופסד רק בגללן זה קצת מגוחך. שים לב גם לשחקנים שמכבי (חיפה) שלחה לקו- בעיקר כאלה עם אחוזים נמוכים מלכתחילה כמו טיוס וסופו, כך שהאחוז הנמוך הוא גם תוצאה של חשיבה נכונה של מכבי.

אלעד 12 ביוני 2014

אני לא מצליח להבין אנשים שמתלוננים על השיטה. אוקיי, אפשר לנסות קצת לשנות, לעשות סדרה של הטוב מ-3, לשחק עם זה. אבל אנשים שוכחים מה היה פה לפני שהתחיל החוק הרוסי וביטול סדרת הגמר.
ש-י-ע-מ-ו-ם אחד גדול. מכבי פשוט פירקה כל קבוצה שהגיעה לגמר, כשהמשחק השלישי והכל-כך לא מעניין היה מול חצי אולם ריק.
עכשיו כבר שנים שיש לנו ליגה יותר מעניינית, זהות האלופה ל-א ידועה בתחילת השנה (אלף-בית של ספורט תחרותי, אם תשאלו אותי), כל קבוצה (אפילו הפועל ירושלים!) מרגישה שיש לה צ'אנס.
אתם באמת חושבים שחיפה היו צמודים ככה למכבי בסדרה של הטוב מ-5? נסיון העבר מלמד שלא. כאשר ההכרעה היא במשחק אחד כל הלחץ הוא על הפייבוריטית. בסדרה הלחץ ההזה לא קיים.

גיל שלי 12 ביוני 2014

מי התלונן? אתה מסיק מנסיון העבר, הוא כבר לא רלבנטי. מכבי כבר לא מחזיקה בשחקנים הכי טובים בליגה בכל עמדה ובהרבה, לכן הסדרות שראית בעבר כבר לא רלבנטיות למה שהיה מתרחש היום, ראה הסדרה מול אילת כדוגמה

אלעד 12 ביוני 2014

אתה לא התלוננת, אני מנצל את הפלטפורמה כי קראתי על הרבה תלונות במקומות אחרים. מפתיע אותי שדווקא חיפה התלוננה על השיטה, זה קצת חוסר מודעות, כי אם לא השיטה הזו, חיפה לא היו מדגדגים את מכבי.
היחידי שמבין את המצב לאשורו הוא עידו קוז'יקרו, שגם אמר שהמצב הזה שיש קרב צמוד על אליפות ויש עניין זה מה שחשוב.

צהוב-כחול-לבן 12 ביוני 2014

ואז אתה מגיע לשורש הבעיה. מכבי צריכה לשלם על כך שהיא הכי טובה.
לא באמת שיפרת פה משהו, הכדורסל הישראלי עדיין נחות, לא גודלים שחקנים טובים באמת, קבוצות ישראליות לא מסוגלות לעשות משהו בטורנירים אירופים… זה הכל פיקציה מלאכותית אחת גדולה. מבחינת עניין, הכדורסל הישראלי תמיד נשען על 2-3 קבוצות, זה מעולם לא השתנה.

מבחינתי זה כבר לא משנה, אחרי 51 אליפויות מכבי יכולה לקחת צעד אחורה ולהשתמש בליגה כמגרש המשחקים שלה; לפתח שחקני בית צעירים ולעבוד על טקטיקות ושיטות משחק.

אלעד 12 ביוני 2014

בטווח הארוך אתה משפר. לשחקנים הישראלים יש לאן לשאוף, יש עניין בליגה שמושך צעירים לספורט הזה וכו' וכו'. זה לא יקרה היום ולא מחר, אבל זו התחלה טובה.
לפני עשור הליגה הזו הייתה מתה. מכבי הייתה אלופת אירופה ופה בארץ הליגה הייתה מתה.

ירון 12 ביוני 2014

אני מצטער. אם מה שנשאר מהכדורסל הישראלי זה שחקן מאוד מוכשר [לא משנה מאיזו עדה] נכנס ביער של אמריקאים [מאותה עדה] אז זה לא פלא שאתמול ראיתי מרבע שלישי ואת המשחק הראשון ראיתי 3.25 לסוף.

אלון רייכמן 12 ביוני 2014

אגב, מכבי פגעה אתמול ב-28% מהשלוש ו-46% (!) מזעזעים מהעונשין. סופו היה חלש ודווין סמית שוב לא ממש הופיע למשחק גדול. ובכל זאת, היא נשארה שם איכשהו – עם הווינרים שלה בשלבים המכריעים של העונה הזו – רייס, היקמן וטיוס. זה מדהים מה שהשלושה האלה עשו השנה.

גיל שלי 12 ביוני 2014

מסכים לגמרי. בלאט אמר ולא כתירוץ, מכבי שיחקה אתמול על אדים. להצליח להביא אותם להלחם כך על התואר הישראלי, כאשר גביע אירופה כבר אצלם ביד, זה הישג אדיר לצוות האימון.

ניר 12 ביוני 2014

כואב לי היחס של הפדרמנים לבלאט מאמן אחר לא היה עושה עונה כזו עם קבוצה כזו

אוהד 12 ביוני 2014

ג'ו ( מי??) אינגלס גם נתן צאקה מהסרטים…

מכביסט 12 ביוני 2014

סופו היה חלש ?

סופו שיחק 4 דקות במחצית בראשונה בגלל שהשופטים בארץ מאוד אוהבים אותו .

אז נכון שיש כמה גאונים שחושבים שסופו לא חשוב למכבי אבל בלעדיו מכבי קבוצה שונה לגמרי והשופטים בארץ ברוב המקרים גורמים לו להיות לא אפקטיבי.

אם הוא היה משחק אתמול כמו סמית מחיפה הוא היה בחוץ אחרי 2 דקות ולא 4 , תנסה לראות את העבירות שנשרקו לו , הוא עומד עם ידים למעלה ושחקן נכנס בו אבל למה לא לשרוק ?

אריאל גרייזס 12 ביוני 2014

המסקנה שלי היא שכדי לקחת אליפות ממכבי צריך בסופו של דבר שחקנים ישראלים שהרגליים שלהם לא רועדות מול מכבי. שנה שעברה היה גל מקל כזה, וההבדל בינו לבין יבזורי ומורן רוט, ששיחקו פשוט מזעזע בשני המשחקים, היה כל ההבדל בין השנים האלו. מצד שני, הלפרין לא חיכה למכבי כדי שיתחילו לרעוד לו הידיים, אז נו

גיל שלי 12 ביוני 2014

זה ממש נכון, למקל לא רעדו הידים גם בגליל

אלעד 12 ביוני 2014

דווקא לרוט לא רעדו הידיים כששיחק בחולון. נראה לי שאתמול פשוט היה לו יום רע. בדרך כלל יש לו ביצים.

אנונימוס 12 ביוני 2014

לרוט רועדות הידיים מדי פעם, למקל הן כמעט ולא רועדות. זאת אחת הסיבות כנראה שרוט נלחם קשה כל הקריירה והגיע למכבי חיפה, ומקל נלחם קשה כל הקריירה והגיע לנ.ב.א..

אלעד 12 ביוני 2014

מקל הרבה יותר כשרוני מרוט. התקרה שלהם היא לא אותה תקרה. אי אפשר לקחת מרוט את מה שהוא השיג בהרבה מאוד עבודה קשה שמחפה על מחסור מסויים בכישרון.

שי ס. 12 ביוני 2014

מקל ממש לא היה פקטור בגמר של גלבוע-גליל, הישראלים שהיו שם אדירים חוץ מרנדל ופארגו כמובן, היו אלישי כדיר וגוני יזרעאלי

matipool 12 ביוני 2014

הפציעה של אוחיון עשתה למורן רוט חיים קשים ..

איזה גארד ישראלי יכול לעמוד משחק שלם מול טייריס רייס ( זה של היום . לא ההוא מלפני כמה חודשים ) וכשהוא יוצא לנוח מתייצב מולו היקמן ?
הבן אדם כמעט לא מקבל מנוחה והפציעה הקשה שעבר באמצע העונה הייתה קשורה גם לעומס האדיר שהיה עליו ( עד הפציעה הוא היה אדיר . אח"כ ירד ביכולת ) .

עודד 12 ביוני 2014

צודק לחלוטין. בכלל אני חושב שהפציעה של אוחיון לגמרי סידרה למכבי תל אביב את סוף העונה, גם מבחינת הפריחה של לנדסברג. לגבי רוט, במשך כל העונה הוא היה אחלה בחלה, הבעיה היא שהעומס עליו היה פשוט גדול מידי ברגע שלא הביאו מחליף לקוביאן.

אלון 12 ביוני 2014

מסכים עם הכל חוץ מדבר אחד את הפיינל פור לא לקח השחקן הכי טוב, נכון שרייס היה מדהים בגמר, ונכון שריאל נחנקו, אבל עדיין השחקן הכי טוב על המגרש ובאירופה היה רודריגז.

גיל שלי 12 ביוני 2014

מוכן לקבל את הטעות שלי, אכן רודריגס היה השחקן הכי טוב על המגרש, אם כי לא בפער גדול מטייריס באותו משחק.
אם נבדוק עונה שלמה, רודריגס הוא השחקן הכי טוב בהפרש גדול, וכמובן אם היו סדרות מכבי לא היו זוכים

מכביסט 12 ביוני 2014

מכבי שיחקה 3 משחקים עם ריאל שלושתם היו יכולים ללכת לכאן או לכאן , מכבי לקחה את החשוב מהשלושה .

יואב 12 ביוני 2014

חיפה באה למשחק השני כשהרע מאחוריה. המשחק הראשון היה שווה עשר הפרש פלוס למכבי. חיפה יצאה בזול עם תוצאה שמשאירה אותה בחיים.
דונטה זה מפלצת כדורסל משוכללת ובלתי עצירה ומכבי כבר מנש על האדים האחרונים.
בשורה התחתונה, מכבי טובה יותר(עם כלים התקפיים והגנתיים עמוקים ורבים יותר).
כבוד לחיפה. היה מורט עצבים לתפארת.

מאשקה 12 ביוני 2014

המשחק אמש של גמר הפלי אוף היה סיום מוצלח לליגת הכדורסל השנה.
כאחת שעוקבת בדביקות אחרי ליגת הכדורסל ולא מהכורסא בבית, יכולה לומר בפה מלא שהייתה לנו עונה נהדרת, סדרת הגמר הייתה נהדרת, צופים מלאו אולמות הכדורסל, וכל זה למרות הביצה הגדולה של איגוד הכדורסל, מנהלת ושאר עסקנים קטנים.
עכשיו שסדרת משחקי הגמר תהיה לפחות סדרה של 3 משחקים אם לא יותר.
אם רמת הליגה השנה תהיה מראה לנבחרת הלאומית שלנו, דהיינו.

אוהד 12 ביוני 2014

כאחד שעוקב בדבקות גם הוא אני חושש שאנו קצת באופוריה לא מוצדקת. הליגה אכן הייתה מותחת ומעניינת עם כמה וכמה קבוצות שוויוניות ( אילת ירושלים חיפה והפועל תל אביב נתנו ריצות מטורפות) אבל וזה אבל גדול אוי לעיניים ואוי לאיכות. מלבד הפועל תל אביב לפרקים אף קבוצה לא שחקה באופן ברור ומסודר. איכות גדולה לא ראינו ובזה דניגוד לכדורגל אנחנו כמו אירופה. נקודת האור הבודדת שאנחנו יכולים לקחת ולבנות לעתיד היא פריצתם של כמה כשרונות ישראלים צעירים וצעירים חלקית ( גפן, שירן, תום מעיין, מנקו ,אריאל, בלייזר וכו' ).

רועי 12 ביוני 2014

תום מעיין ? לאן הוא פרץ ? לאימון של הפועל ירושלים ?
אם כבר, שון דאוסן.

אוהד 12 ביוני 2014

ממה שהתרשמתי הן פה והן ממה שנכתב עליו לילד יש כדורסל. לגבי שון דאוסן- צודק במאה אחוז זה הקטן גדול יהיה

עורב סגול 12 ביוני 2014

אוהד פוטבול בישראל שמתלונן על שעות שינה?
מה תגיד בנובמבר?

גיל שלי 12 ביוני 2014

בנובמבר זה פעם בשבוע, לא חודש שלם

גיא זהר 12 ביוני 2014

לא מת על שני משחקים אבל זו שיטה שרצה עשרות שנים בגביע השני בחשיבותו באירופה ע״ע נס באדלונה אותו מזרחי אוהב להזכיר למרות שלא היה אז חלק ממכבי. לגבי סמית והגמדים להזכירך אחד מהם היה רנדל שלפחות בשני משחקי הגמר היה טוב יותר מטיוס.

Yavor 12 ביוני 2014

גיל נהדר ותודה רבה. רק תיקון קטן, כמו שאלון כתב:
הדוגמה ל"שחקן הכי טוב בפיינל פור" או "השחקן הכי טוב בגמר שנה שעברה" לא נכונה לוגית. הטענה הרי היא שהקבוצה עם השחקן הטוב ביותר לוקחת, לאו דווקא זה שבארוע עצמו משחק הכי טוב. סביר מאוד להניח שאם שחקן מקבוצה כלשהי שיחק הכי טוב בארוע (פיינל פור/גמר) אז הקבוצה גם זכתה באותו תואר. אבל זה כבר להפוך סיבה ומסובב.

גיל שלי 12 ביוני 2014

מסכים איתך יבור, לכן גם הסכמתי עם אלון לגבי רודריגס

סימנטוב 12 ביוני 2014

מניח שיש לך קפה בבית.
גיל מאוד נהניתי מהמאמר שלך במקום הכי חם בגיהנום. רעיון נהדר להעלות ביחס שווה את המנקים והמנכ"לים, אבל למה לא לקבוע יחס בין השכר מלכתחילה?

Comments closed