אצלנו כולם מטומטמים

דייוויד בלאט הוחתם בקליבלנד. ההנחה הראשונה שאני קורא בכל האתרים היא ששוב ניצלו את התמימות האמריקאית. הסוכן הגאון של בלאט המציא אותו מחדש גגאון התקפי. הג'נרל מנג'ר של קליבלנד וגם הבעלים, בחור יהודי בשם דן גילברט, פשוט נפלו בפח בגלל הצלחת פופוביץ. רק אצלנו המנכ"ל והבעלים יודעים להחתים מאמנים על בסיס הביצועים האמיתיים שלהם, אין אף בעל קבוצה שיחתים שחקן למשל על בסיס קלטת ערוכה על ידי הסוכן בתוספת שמועות שהוא אוטוטו חותם במכבי.

*

קליבלנד אמנם לא הוכיחה יכולות ניהול יוצאות דופן בזמן האחרון, אך הרשו לי להניח שהם יודעים בדיוק את מי הם החתימו לעמדת המאמן, גם אם בתקשורת האמריקאית לא מפסיקים לזיין את המח על פרינסטון. גריפין לדוגמה ציין בראש ובראשונה את היכולת של בלאט לבנות קשרים עם השחקנים שלו, לא את הגאונות ההתקפית שלו כאשר הציג את המאמן הנכנס. קליבלנד מחפשים מאמן כבר 49 יום מאז שפיטרו את מייק בראון. סביר להניח שהיה להם מספיק זמן לבדוק היטב את הסחורה, למרות הטריקים המוצלחים מאוד של טננבאום שכללו את הלחץ באמצעות סטיב קר. בסופו של יום, המנהלים בליגה הזו מכירים טוב יותר את המאמנים הזרים בהשוואה לכתבים המכסים את הNBA. אמריקאים רק נראים כמו פראיירים לחלק מהישראלים, מי שעובד מולם יודע שזה מאוד רחוק מהמציאות התדמית הזאת.

*

אולי ההצלחה של קוסטה ריקה במונדיאל תוביל לטיפה יותר צניעות אצלנו (אל תחזיקו את נשימכתם), תמיד היו לנו התירוצים של מיעוט התושבים בישראל, או המסורת שקיימת בהולנד שחסרה אצלנו, או תרבות הספורט שקיימת במדינות יוגוסלוויה לשעבר. בקוסטה ריקה אין דבר מכל אלה, יש שם פחות תושבים לעומת ישראל, והכנסה לנפש קטנה יותר, ועדין הצליחו להעמיד שם נבחרת שללא כוכבים גברה על אורוגוואי ואיטליה. משום מה לקוסטה ריקה היה קל יותר למנות מאמן זר שהצליח איתם מאוד (מיליטינוביץ), והם מצליחים לא רע גם בלי תשתית מדהימה של שחקנים במונדיאל הזה. אולי בעצם מה שחסר לנו כדי להצליח זו הצניעות יותר מהכל?

1308175838_mirror-on-the-wall-241x300

 

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

אזהרת מסע
מונדיאל (22). קישור מרכזי פרה-רייקארד

45 Comments

דור בלוך 21 ביוני 2014

בום

the bird 21 ביוני 2014

הוצאת לי את המילה מהפה (:

עילאי בעל הטיפ 21 ביוני 2014

טראח. +1

אדם בן דוד 22 ביוני 2014

בויקה!

יניב פרנקו 21 ביוני 2014

מאמן ישראלי שבנה את עצמו בקבוצה ישראלית לאורך שנים שבר תקרת זכוכית שמעטים באירופה שברו והתובנה הראשונה היא שאנחנו לא מבינים כלום וצריכים להביא לפה עוד מאמנים זרים ?

אולי התובנה היא שנפסיק להביא לפה מאמנים זרים לקדנציות קצרות ״לקרש קפיצה״ וניתן לתוצרת המקומית פלטפורמה ללכת עד הסוף.
אולי אנחנו לא כאלה מטומטמים .

גיל שלי 21 ביוני 2014

לפעמים אתה מסיק מסקנות הפוכות למה שאני חשבתי כשכתבתי את הפוסט,לא הבנתי

יניב פרנקו 21 ביוני 2014

זה הישג אישי שנבנה על פלטפורמה ישראלית – סיבה לגאווה ולא להלקאה עצמית .
הדוגמא של קוסטה ריקה יפה ככל שתהיה אינה הוכחה לנחיצות של מאמן זר אלא ככל הנראה נעוצה בשלל סיבות .

the bird 21 ביוני 2014

אני חושב שהכיוון שלקחת את הפוסט הוא טעות
כי מכבי (עד כמה שאתה לא אוהב לשמוע את זה)
היא החריג בנוף הספורט המקומי
אולי הכדודרגל שלה מתחיל לנוע לכיוון הכדורסל
אז הפלטפורמה הישראלית שאתה מדבר עליה היא
קצת בלשון המעטה לא מדוייקת.
תרבות הספורט בארץ צריכה לעבור שינוי קיצוני
ובמיוחד בכדורגל !

יניב פרנקו 21 ביוני 2014

דווקא מכבי ותאמין לי שאני לא חשוד באהדה לשיטות ולארגון הזה לאורך כל השנים בנתה את עצמה על מאמנים ישראליים שהובילו אותה להצלחות הגדולות ביותר .
מאמנים ישראליים עוד מתקופת רלף קליין יצאו ממכבי קדימה כדי לשבור תקרות זכוכית ולא ההיפך .

יש הרבה בעיות בכדורגל הישראלי אבל לא בדוגמאת בלאט ולא בדוגמאת קוסטה ריקה אני לא מוצא את הפתרונות שהפוסט מכוון אליהם- לא צניעות חסרה לנו .

the bird 21 ביוני 2014

וזה בדיוק העניין
רק ממכבי זה הגיע ולא משום מקום אחר !
כשהכדורגל הישראלי יתנהל ברמה של מכבי נוכל לדבר על מאמנים ישראלים וכו'

יניב פרנקו 21 ביוני 2014

ממש לא רק ממכבי -מה גם שמכבי תמיד ידעה לשאוב כשרונות ישראליים שהתפתחו בפריפריה של האימון הישראלי.

קח את גיא לוזון -בגילו בלאט השיג פחות .
מה דומה בין שניהם -עבודה קשה ,חוצפה ישראלית ,הצבת מטרות מעבר לנורמה -נכון שברמה התרבותית מדובר בשני הפכים אבל כאנשי מקצוע יש ביניהם ממשק גדול .

על לוזון לא הייתי אומר צנוע .
ויש מצב שהקריירה שלו תלך למקומות מקבילים למה שבלאט משיג.

בכדורגל וגם בכדורסל הישראלי יש עוד מקום רב לשיפור בגזרת הניהול -בלעדיהם מאמנים ישראליים יתקשו לממש פוטנציאל -אבל הלקח מההישג של בלאט הוא שדווקא החוצפה הישראלית היא משהו שכדאי למאמן הישראלי לשמר ולמנהל הישראלי לעודד .

איציק 21 ביוני 2014

יניב, גיא לוזון הוא לא דוגמא לכלום ושום דבר. אני מאחל לו שיצליח, וגם שילמד קצת צניעות, אבל למדוד על-סמך עונה אחת וכבר למדוד קריירות מקבילות לבלט זה מאוד שיטחי. בעוד כמה שנים נראה, ואם תהייה צודק אז, אז שאפו גדול לו על ההצלחה ולך על הניבוי.

יניב פרנקו 21 ביוני 2014

איציק – הוא דווקא דוגמא ללא מעט דברים . אתה אולי יכול לא לחבב אותו ואת דרכיו אבל בספורט לא מנצח האדם הצנוע או המנומס ביותר .
בגילו והוא צעיר מבלאט בכמעט 20 שנה הוא כבר השיג הרבה .

איציק 21 ביוני 2014

יניב, אני לא מדבר על האופי שלו (שאני ממש לא אוהב), ואני די מעריך אותו כמאמן (לא עילוי אך בטח לא כישלון) ועדיין מוקדם להעביר קוים מקבילים הין בלאט ללוזון. אני לא אומר שהוא לא טוב, אני אומר שצריך עוד זמן כדי שההשוואה תהייה ראויה. למשל שיקח את גביע ואפ"א (לא צ'מפיונס, רק ואפ"א). שיקח שתים שלוש אליפויות בליגות אירופיות מהדרג השני (ולדעתי למרות ההחלקה בסוף הוא עשה עונה יפה מאוד בבלגיה). מה שאני אומר, שיש מאמנים, כמו שחקנים, אשר נשרפים מהר. נותנים עונה שתים טבות ואחר-כך יורדים לבינוניות. צריך להמתין ולראות שזה לא המצב עם לוזון. בלאט כבר הוכיח שזה לא המצב איתו.

יניב פרנקו 21 ביוני 2014

ההשוואה כרגע היא כזו – בגיל 38 לוזון כבר אימן עשור בוגרים – נבחרת צעירה ביורו ושנה כסגן מאמן בלגיה .
בגילו בלאט היה מאמן גליל עליון עם כשנה ניסיון באימון בוגרים .

איציק 21 ביוני 2014

השוואה לא במקומה כיוון שבלאט היה שחקן עד גיל 34 ובגיל זה הפך למאמן שחקן. אז אם אתה רוצה לבדוק בדוק את ההשגים אחרי 10 שנות אימון ולא מבחינת גיל זהה. אז אחרי 10 שנות אימון בלאט היה שלוש פעמים אלוף אירופה כעוזר מאמן (פעם בליגה המפוצלת); אחרי על שתי שושלות במכבי תל-אביב; שתי אליפויות, שני גביעים ופינאל פור אירופאי כמאמן ראשי במכבי תל-אביב (אתה יודע, בכדורסל האירופי, מכבי תל-אביב נחשבת לא פחות מסטדרד ליאז' הבלגית בכדורגל). ושנה לאחר מכן נסע לאמן בסנט פטרבורג שגם איתה זכה באיזה תואר אירופאי (רק יורוצ'אלנג'). לכן ההשוואה אחרי 10 שנות אימון ממש לא מחמיאה ללוזון, ועדיין זה לא מפחית מההשגים שלו.

יניב פרנקו 21 ביוני 2014

זה כמו להשוואות בין קריירה של 2 מהנדסים שאחד התחיל ללמוד ישר אחרי הצבא הנדסת חשמל והשני טייל בהודו 3 שנים ולמד הנדסת מזון .
לוזון בגיל 38 וקטש ודן שמיר ואפילו ברק בכר – כל אחד בנקודה שלו נמצאים בנקודה דומה ואפילו בכירה ממה שהיה בלאט בגיל הזה ולא משנה מי שיחק יותר – לקריירה של מאמן חשוב בעיקר הרזומה כמאמן ולפרטים נוספים דבר עם מוריניו .
הטענה שלי מהתחלה הייתה שלמאמן ישראלי אם הוא רוצה – השמיים הם באמת הגבול – לא תרבות הספורט הנחותה שיש פה ולא תרבות הסמוך והקומבינה .
אם אתה באמת רוצה אתה יכול לחצוב דרך למקומות הגבוהים ביותר – המערכות פה לא כאלה מפגרות מאחורי העולם והכל ממילא נהיה גלובאלי וקטן הרבה יותר .
בלאט הוא סיפור הצלחה אדיר – אבל המסר שאני לוקח ממנו זה לא הנימוס והצניעות – אלא הרעב ,החוצפה והאמונה שהכל אפשרי – היא קיימת אצל לא מעט אנשים בדור הצעיר היום ואני אישית מאוד מקווה שבמקום להביא להם מחליפים זרים יעזרו להם להיות טובים יותר .

איציק 21 ביוני 2014

אני לא מבין לא את הנקודה ולא את ההגיון (ואני לא קשה הבנה), איך אתה משווה נקודת זמן לא קשורה, הגיל של האדם. תלך לגיל 30 ותראה שההצלחה של גיא כמאמן לעומת בלאט היתה מסחררת, אחד אימן שנתים והשני עוד לא אימן דקה. זה שבמקרה גיא עכשיו בן 38 היא חסרת כל משמעות. זו נקודת יחוס כזו שיוצרת מציאות מוטעת כיוון שיש אשלייה של שיוויון. אתה יודע, בגיל 20 לקובי בראיינט היתה קריירת כדורסל טובה בהרבה מזו של מיקל ג'ורדן.
זה לא בא לזלזל בלוזון (או בקטש או בדן שמיר), זה בא להבהיר שאתה לא יכול להשתמש באשליה כדי להוכיח את טענתך. טענות מוכחות על בסיס מוצק בר השוואה.
ועוד דבר, לחוצפה ישראלית אין שום יתרון, זה חיסרון שבגללו כל-כך לא אוהבים אותנו במקומות רבים. זה נתפס כגסות רוח, ובצדק. דימיון, תעוזה, נחישות אלו תכונות ראויות להערכה. חוצפה ממש לו, ויפה היה ללוזו אם היה מחצין את הבוטאות שלו קצת פחות. היכולות שלו יכולות וצריכות לדבר בעד עצמן. דבר אחרון לגבי לוזון, הרבה מהמשרות שהגיע אליהן אינן קשורות כלל ליכולות האימון שלו כי אם לקשרים שאין זה המקום לפרט לגביהם.

יניב פרנקו 21 ביוני 2014

מה זה משנה לבלגים מי הדוד שלו- יש שלב שזה לא רלוונטי -גם לאמריקאים קריירת המשחק של בלאט לא ממש רלוונטית .
כשאתה מכוון למשרות האימון הגבוהות ביותר מה שרלוונטי זה הרזומה שלך כמאמן -ככל שתאמן יותר שנים תהיה מאמן טוב יותר – ככל שתאמן ביותר מקומות ותזכה ביותר הישגים תוכל להביא את הקריירה שלך למקומות הגבוהים ביותר .
בגיל 38 הקריירה של לוזון נמצאת במקום טוב יותר ממה שהייתה הקריירה של בלאט – גם של דן שמיר וקטש .
כל אחד והסיפור שלו – זה אומר שהיכולת של כל אחד מהם גם דרך אגודות הספורט המקומיות להגיע למקומות הגבוהים ביותר היא אפשרית .
הסיבה שזה אפשרי היא כי העולם השתנה ומאפשר למאמן מפתח תקוה לחלום ולשאוף למקומות שבעבר נחשבו לבלתי ישימים – גם למאמן מבית הלל .
העניין הוא שאתה סולד מהתנהגות אישית – לוזון שהוא שיא המוחצנות והתרבות הים תיכונית הוא המייצג הכי טוב של כל מה שנראה פה כשכונה .
השכונה היא בהרבה פרמטרים אבל כשמנקים את הרעש נשארים עם מאמנים שלמדו כדורגל או כדורסל כאן – השתמשו בכל מה שניתן כדי לספוג ידע בינלאומי ואין להם חסם תרבותי או מקצועי .
לא הנימוס והצניעות הביאו את בלאט למקום הזה ולא הליגה הישראלית עיכבה אותו מלהיות שם לפני חמש שנים .
הבשורה פה במינוי שלו היא שפריצת הדרך הנוכחית והאינדיקציות הנוספות שיש כבר היום בדור הצעיר מראות שהספורט המקומי הוא כנראה קצת יותר מקצועי וטוב מהתדמית שלו .

אין פה אשליה -יש פה מציאות מתהווה וחלק מהגיבורים שלה לא יהיו נערי פוסטר כאלה זכים וטהורים .

איציק 22 ביוני 2014

יניב, אתה עושה צחוק מעצמך, ממני או שאתה באמת לא מבין? על זה שגיא לוזון מאמן לא רע כבר מזמן הסכמנו. על זה שהוא מוחצן ומאוד לא נעים גם נראה שאתה לא ממש אוהב את זה. אבל מפה ועד ללשים את הגיל הכרונולוגי לבסיס להשוואה זו הכי אשליה שבעולם. אם אתה לא מבין את זה, כדאי שתבדוק את עצמך. זה לא בא להוריד מההשגים של גיא. הוא ובלאט הלכו בדרכים שונות, וכך יצא שבגיל 38 הוא כבר עם ניסיון אימון של 10 שנים. לבלגים לא משנה איך גיא הגיע לאן שהגיע, אבל את המשרות בארץ הוא קיבל באופן קצת שונה ולפעמים תמוהה ביחס לאופן אותו קיבלו בלאט, קטש או דן שמיר. מרגע שקיבל את המשרות אכן הצליח בזכות יכולתו (אני אגב לא בטוח שלא היתה עזרה של הדוד במינוי בבלגיה, וגם זה לא משנה מרגע שקיבל את המשרה). מאמני הכדורגל הצעירים בארץ לא מראים שום יכולות יוצאות דופן ואין לי מושג על מה אתה מדבר. גיא אולי היוצא מין הכלל (העתיד יראה), אבל איוניר, רוני לוי, ניר לוין וקלינגר (שהם חצי דור מעליו מבחינת ותק האימון) לא מראים יכולות מיוחדות ומתנדנדים בין קפריסין לארץ לעמדת הפרשן אם גיחות קצרות לרומניה. בדורו של גיא אני לא רואה עוד כוכבים זוהרים, כך שאני לא רואה את התזה שלך מחזיקה מים. בכדורסל המצב אחר לחלוטין ולמאמן הישראלי יש שם טוב בהרבה, וכך גם רמת הענף (למרות שגם היא מאוד בעייתית בשנים האחרונות). אז רוב המסכנות שלך נכונות, אך לא מבסיבות הנכונות ולא מהעובדות שמחזיקות מים. משהו כמו שתי טעויות שמבטלות אחת את השניה במקרה. ושוב, אני מאחל לגיא הצלחה ושיפתח דלתות, ללא קשר לכל הויכוח בינינו, וללא קשר מסלידתי מהתנהגותו.

the bird 22 ביוני 2014

אמממ יניב
איציק החליף אותי בתגובות
מסכים עם כל מילה איציק (:

יניב פרנקו 22 ביוני 2014

אם אתה חושב שאצל בלאט בקריירה לא היתה פוליטיקה אתה טועה – אל תחליף נימוס וג׳נטלמניות בניהול קריירה כולל כל מה שנדרש ברמה הפוליטית .
אתה משווה אירופה כדורגל לאירופה כדורסל כאילו שזה עולמות שווים והם לא – אי אפשר גם להשוות .
הדור הצעיר בכדורגל לא רחוק משמעותית מהמקבילות שלו בכדורסל – הפערים מול דורות קודמים צומצמו .
לכל מאמן הדרך שלו – 20-25 שנה של אימון יכולים להביא אותך ממשרה זוטרה בישראל למשרה בכירה בעולם – זה יקרה בכל דור לאחד או שניים .
לכדורגל כבר היה את גרנט ולוזון בדור הנוכחי ואני משוכנע שיהיו עוד – לכדורסל יש דור מבריק .
הטענה הבסיסת היא שמפה ניתן לפרוץ כל תקרת זכוכית ושאין בתרבות הספורט המקורית כדי להוות תירוץ.
אולי אתה מתחבר יותר לאנשי הכדורסל אבל העובדות הם שזה תקף גם בכדורגל שם הזירה האירופאית קשה אף יותר .

איציק 22 ביוני 2014

גראנט זו דוגמא נפלאה… פרץ ודאך מהר מאוד… חבל.
אני לא יכול לעשות הקבלה מלאה בין כדורגל לכדורסל, אך זה הכי קרוב שיש. אני בהחלט חושב שצעירים יכולים לפרוץ אם הם טובים. ועל זה שלבלאט יש קשרים והוא השתמש ומשתמש בהם זה ברור, אך הוא עושה את זה בתוך תחומי המקובל ולא מהמקפצה. אני מאמין שלוזון, אם היה טוב היה מצליח גם בלי המקפצה. מקווה שמכאן והלא הוא ישתמש רק בקשרים ולא בפרוטקציה ;)

עירן 22 ביוני 2014

יניב,

אולי נרגיע קצת עם עניין "החוצפה הישראלית" ??

החוצפה הישראלית הזו, שאתה נתקל בה יום-יום ברחוב, בבנק, בסופרמרקט ובכביש, היא היא הרעה החולה של ימינו.
אנחנו ישראלים אז מותר לנו להדחף, לא לכבד לחלוטין את האחר (כולל בתור, כולל במוזיקה רועשת במקום שאתה נמצא, בלי לחשוב כלל על מי שנמצא לידך ואולי מבקש לשבת בשקט עם חברים/משפחה ועוד כהנה וכהנה), לעקוף תור בכביש מימין, לא לאותת לאחר על כוונתך להחליף נתיב, להצמד אליך בבנקט.

לא בגלל הדברים האלו בלאט הצליח, זה בטוח.

אריאל גרייזס 21 ביוני 2014

צניעות וכדורגל..

גיל 21 ביוני 2014

נכון מאוד. המחשבה שהחתימו אותו בגלל איזה ספין של גאון התקפי מגוכחת. לדעתי יש לו סיכוי טוב להצליח כי בסופו של דבר לא מסובך להתרגל לנבא ועקומת הלימוד מהירה. הוא מאמן חכם מאוד שיוציא את המיטב מהשחקנים ובהתחשב בזה שהרף כרגע לא גבוה במיוחד יהיה מסובך להכשל.

גלן מבוייש 21 ביוני 2014

Like

MOBY 21 ביוני 2014

אדיר.

אריק האדום 21 ביוני 2014

זה נחמד שאנחנו עוד מחפשים פתרונות לכדורגל הישראלי. זה בכלל סוג של חולה סופני. ודיוויד בלאט אולי ישראלי בת.ז אבל בכל השאר (שיטות עבודה, מוסר עבודה, מקצועיות, התמדה ועוד ועוד ועוד) הוא הכי רחוק שיש, ובגלל זה הוא הגיע הכי רחוק שיש. הוא היוצא מן הכלל שמעיד על הכלל. וזה כנראה ישאר ככה.
נ.ב
דוגמה נוספת שמעט מפריכה את מה שאמרתי הם גל מקל ויוסי בניון. אבל גם איתם שמענו כל הזמן "שונה", "אחר", "צנוע". אז אולי גיל צודק בכל זאת… בכל מקרה בלאט לא דוגמה טובה. הוא לא מכאן. אם כבר זה שהוא ישראלי עיכב אותו.

cookie-monster 21 ביוני 2014

לזיין את המח על פרינסטון?

למה.זה הרי הכי טבעי בעולם שהחלק הזה ברזומה שלו זה אחד הדברים שקופצים להם ישר לעין. זה לא סתם. חלק ממנו.
Ivy League
תחת מאמן הול אוף פיים.

וזה עקרוני במיוחד אוהדי כדורסל בארה"ב לא מכירים אותו בכלל. שומעים על מישהו שבא מבחוץ מעבר לים, אפילו שמעו את השם כבר כאחד ה-שמות בארופה, אבל לא יודעים אפילו איפה הוא נולד והתחנך.
דיברתי עם אחד כזה אתמול בלילה והוא אמר לי:

"still the idea of euro coaches telling american players what to do makes me laugh"

מילה אחת או שנים ולינק לעמוד ויקי והדבר הראשון שקפץ לו לעין זה princeton.

זה משנה הכל.

איציק 21 ביוני 2014

בכדורגל הישראלי זה לא רק צניעות מול יוהרה. את זה אולי הינו מצליחים לבלוע. הבעיה היא שהקומבינה הרבה לפני המטרות או המקצוענות. אם נפסיק את הקומבינה, אז הטובים יצמחו עם הזמן והרמה תעלה. בכדורסל הישראלי, לפחות למראית עיין, במקומות שזקוקים למקצועיות ומקצוענות (לא בניהול, כי אם האימון) אכן הקומבינה משפיעה פחות ולמקצועיות יש היכן להוכיח את עצמה.
לגבי האמריקאים, אכן לא עשו אותם באצבע, והם כנראה בדקו את בלאט מכול כיוון אפשרי (לפחות מהכיוון שהוא איפשר להם לבדוק אותו), אך גם לא היתי מתלהב מדרך קבלת ההחלטות האמריקנית. החתמת מאמן זר וחשיבה מחוץ לקופסא הוא מבחינות רבות אילוץ בקליבלנד (אחרי שכמעט כל דבר אחר כשל) מאשר הבחירה הראשונה.

יניב פרנקו 22 ביוני 2014

דרך אגב גאנה כרגע נתנה הצגה מול גרמניה – המאמן מקומי…

ויקטור מורוז 22 ביוני 2014

גם של גרמניה…

קורא 22 ביוני 2014

זה תמיד מדהים שאומרים שמאמן זר לא יצליח בישראל בגלל המנטליות והשחקן הישראלי. הרי אף פעם לא ניסו פה באמת מאמן זר מהדרגה הגבוהה, וכל פעם מעדיפים להתפשר על איזה גוטמן ואז להגיד שעם הסגל מילא לא היה סיכוי.

איציק 22 ביוני 2014

למה לא ניסו, היו מנסל ונילסן, שהיו מאמנים ראוים ובטח כמה רמות מעל המאמנים הישראלים. ובאמת האופי של השחקן הישראלי והגילדות המקומיות שכל הזמן הסבירו למה הם לא טובים גמרו להם את העבודה בנבחרות. או כמו שאמר לא פעם שרף, אנחנו יודעים לא פחות טוב ממה שיודע כל מאמן באירופה ואנחנו גם מכירים את המנטאליות של השחקן הישראלי, אנחנו מתאימים הרבה יותר. אז כל עוד מאמן זר לא מקבל חבל ארוך, וניתוק מרעשי שרף ודומיו (אשר משפיעים אל הלוך הרוח ועל הממונים על המאמן), לא ישתנה שום דבר. בסופו של דבר, אפשר יהיה לעלות ליורו עם יגדילו אותו רק עוד קצת גם עם פינוקיו בתור מאמן, שבעת הגמדים ושלושת הדובים במגרש, זהבה בשער ושילגיה שוער מחליף.

קורא 22 ביוני 2014

אז שרף אמר, אותו אדם שכתב פרשנות על משחק תוך כדי צפייה בשלמה ארצי. זה ממש לא נכון, מי קבע שהמאמן הישראלי מוכשר כמו המאמן האירופי? עם כל הכבוד, נילסן היה מאמן אירופי מהדרגה הבינונית, במקרה הטוב, ובדרך למטה, ומנסל היה לפני תקופתי אז קשה לי לדעת מה היה שם.

אם יוון הצליחה להתקדם באמצעות מאמן זר משמעותית ונבחרות אפריקאיות הצליחו – גם נבחרת ישראל יכולה. הבעיה היא שזה דורש הרבה כסף ואת זה לא מוכנים להוציא פה, זה הכל.

ואגב, גם לואיס פרננדס הוא לא מאמן אירופי מהרמה הגבוהה.

austaldo 22 ביוני 2014

לפנתיאון

יואב 22 ביוני 2014

גיל,
עצם ההתייחסות שלך ללשונות הרעות-היא סוג של חטא ומתן לגיטימציה.
אתה אומר את המובן מאליו.
ולמי לא ברור שהחלטות בדרגים האלה הן מקצועיות?
וזה לא קשור ללנגח את מכבי. היא תמשיך בשלה. לפעמים תיכשל ולפעמים תיקח את הכל. עם בלאט או בלעדיו, עם הפדרמנים או בלעדיהם. דנא. מה שכן, הקהל של מכבי, תמיד ירטן. דנא.

ג'וש 22 ביוני 2014

ואני לא הבנתי מה הקשר בין תוצר לנפש להצלחה בכדורגל….
לא חסרות דוגמאות.

צור שפי 22 ביוני 2014

מצטער על האיחור: ההשוואה לקוסטה ריקה לא תופסת כי אין להם צבא ושלוש שנים של פתיחת ממטרות פוגעות קשות ביכולת הנייטיבס אצלנו.

גיל שלי 22 ביוני 2014

לייק

גיא זהר 22 ביוני 2014

אפרופו המאמן הקולומביאני של קוסטה ריקה שעשה בית ספר טאקטי לטברז ופראנדלי הדגולים, אופציה מצוינת לאימון נבחרת או קבוצת צמרת בארץ.

גל ד 22 ביוני 2014

באותו עניין, ומתקשר גם לפוסט של דורפן על הכדורסל האמריקאי, ראיתי יותר ניתוחים ענייניים של משחק ההתקפה של מכבי בשלושת הימים האחרונים משראיתי בכל השנה שחלפה.

ערוץ היוטיוב הזה לדוגמה:

https://www.youtube.com/channel/UCB9EuQMBdg-be3cJPnOGoGQ

וכל מיני אנשים אצלנו עוד טוענים שהאמריקאים לא מבינים מי זה בלאט כי הם מדברים עליו במונחים של גאון התקפה, ומכרו להם חתול בשק.

קהילת הכדורסל שם מרוחקת שנות אור מזו שלנו.

קרקו 23 ביוני 2014

ותראו את הניתוח הזה: http://www.fearthesword.com/2014/6/8/5791930/david-blatt-nba-coach
גובל באובססיביות.

cookie-monster 24 ביוני 2014

וואו!

Comments closed