זכרונות מ1982

משה אייזנברג היה אז ילד בן 14, היינו משחקים יחד במרפסת מתחת לבית המשותף בו גרתי. מעקות המתכת המסורגות שימשו כשערים (עם רשת מרעישה באופן יוצא דופן), והשכן דב היה מואס ברעש לאחר זמן מה, יוצא וצועק עלינו להפסיק עם הבלאגן. בהפסקה משה היה מספר על ילד בשם אלון נתן ששיחק איתו במכבי, הוא הסביר שכל הכשרון שלו נעוץ בכך שידע לבעוט גבוה כך שהשוערים לא היו מצליחים לעצור את הכדור. הוא עצמו עמד לפני מעבר לקבוצה אחרת והתלבט.

השאיפה של משה היתה לשחק כדורגל כבוגר ולהשלים לימודי רפואה, בדומה לאלילו סוקראטס מברזיל. למי שצעיר מדי מכדי לזכור, משה אייזנברג אכן הפך לשחקן בוגר מוכשר למדי, לבש את מדי נבחרת ישראל כמה פעמים, וכיכב עם ירון כהן בנבחרת הנוער, ככל הידוע לי הוא לא השלים את לימודי הרפואה עד היום.

*

באותו זמן נערך מבצע להשבת שלום לגליל. לאחר פעולות טרור אין ספור, החלטנו שצריך לשים סוף לסיפור. התכנית הראשונית, כך סיפרו לנו, היתה לכבוש רצועה של 40 ק"מ על מנת להבטיח שקט לישובי הצפון. לאחר מכן התאבון גבר, רצינו להחליף את הפלסטינים בשלטון נח יותר. החלטנו למוטט את השלטון, רק כך אפשר היה להשיב את השקט.

*

כל מי שצורח תכבשו את עזה, רק כך אפשר להצליח להביא שקט, זה הלך מצויין בלבנון, לא כך?

הורד (4)

הקשר בין כדורגל לטרור
מישהו להלחם איתו. אברה

151 Comments

ד"ר רזי הופמן 22 ביולי 2014

אח

סוקרטס סופרסטאר:) היה גבוה תרתי משמע.
אלון נתן? איזה בזבוז של שחקן נפלא. איך פציעה יכולה לגמור לבן אדם קריירה. היו זמנים.

איציק אלפסי 22 ביולי 2014

משה אייזנברג… איזה קטע! אני זוכר אותו היטב, שיחק בבני יהודה וכונה בעיתוני הספורט "הנסיך".

גיל שלי 22 ביולי 2014

אכן זה הילד

דור בלוך 22 ביולי 2014

שיחק גם בבית"ר ת"א האגדית עם יניב אברג'יל ואיציק קורנפיין לא?

גיל שלי 22 ביולי 2014

נדמה לי שיניב צעיר מהם בהרבה, אבל אם אני לא טועה הוא אכן שיחק גם בבית"ר תל אביב, הוא גם לקח אליפות בתי הספר בריצה ל3000 מטר או משהו כזה

יורם אהרוני 22 ביולי 2014

משה אייזנברג היה אלוף הנערים לגיל 16 בריצת 1000 מ' מכשולים בשורות הפועל תל אביב. המאמן שלו היה מני פלד, הפעיל עד היום כמאמן אתלטיקה.

איציק 22 ביולי 2014

יש דבר כזה 1000 מטר מיכשולים?
היכן מתחרים בזה?

אסף THE KOP 22 ביולי 2014

כאוהד בית"ר ת"א אני יכול לאשר שהוא שיחק בתקופת קורנפיין ואברג'יל. יחד עם זאת, בית"ר ת"א האגדתית הייתה זאת של הכהנים ועשרות שנים לפניה זאת של לוניה דבורין ונתן פנץ.

יורם אהרוני 22 ביולי 2014

בוגרים רצים מרחק של 3000 מ' מכשולים. לגילאים הצעירים נהוגים מרחקים קצרים יותר. באליפות העולם לנוער (עד גיל 20) שנפתחה היום מתחרים ב-3000 מ' מכשולים אך באליפות העולם לקדטים (עד גיל 18) שנערכה בשנה שעברה התחרו ב-2000 מ' מכשולים. בגילאים צעירים יותר, אין אליפויות עולם או יבשות וכל מדינה קובעת לעצמה את מרחקי התחרות. בשנות השמונים הייתה מקובלת בישראל ריצת 1000 מ' מכשולים לגיל 16.

ק. 22 ביולי 2014

המשחק הראשון שלי בבלומפילד: משה אייזנברגמנצח אתמכבי חיפה 1:0 בדקה ה-77 מבישול של סיני ("אייזנברג אייזנברג אייזנברג"). בהמשך העונה הוא החליק באמבטיה ושבר את האגן וגם העונה של הפועל נראתה ככה אחרי שהיו כמה מחזורים במקום הראשון. נראה לי זה היה ב0:4 הראשון למכבי של גרנט ב-1991/2.

סוס ים 23 ביולי 2014

מכירים את זה?

http://kaduregel-begadol.co.il/

גלן 22 ביולי 2014

סליחה זה מה שאתם זוכרים?
בני תבורי ואברם גרנט יזכירו לכם מה שבאמת חשוב. דאבל ו3:1 בגמר על גיא (כרטיס אדום) גת.

כסיפוביץ 22 ביולי 2014

חחח..זה אברם גרנט שאני זוכר..
היה גם משחק מעולה!

מיכאל 22 ביולי 2014

מעט מאד אנשי ימין קוראים לכבוש את עזה.
כן, יש את פייגלין ועוד כמה, אבל הם מיעוט מהדהד.
הפיד שלי מוצף בימנים שרק רוצים להפסיק את המלחמה בפינצטה,
להפסיק עם האובססיה הזאת ל"פגיעה באזרחים" שבאה על חשבון חיילי צה"ל. זה הכל. ברגע שנפסיק לחשוב על אזרחי האויב יותר מאשר על החיילים שלנו, תהיה הרתעה ואז יהיה שקט.
זה אומר לרכך את הקרקע לפני כניסת החיילים באמצעות ארטילריה(מה שלא עושים היום),
זה אומר להפציץ כל מקום של מחבלים או תחמושת בלי לבדוק בשבע עיניים מי נמצא באזור. בגדול, זו השאיפה של הימין, וכל דיבור על "לכבוש את עזה" פשוט לא נכון.

ויקטור מורוז 22 ביולי 2014

נכון.

גל 22 ביולי 2014

אתה רק מתעלם מהעובדה שאורך המבצע, והיכולת לפגוע בחמס נגזרת מהיכולת להמנע מפגיעה מאזרחים.

עורב סגול 22 ביולי 2014

+1

מיכאל 22 ביולי 2014

מאיפה באה ההנחה הזאת?
ניתן להניח שאם נפגע באזרחים הלחץ הבינלאומי לסיים
את המבצע יגדל, נכון. ניתן גם להניח שאם נפגע באזרחים המבצע יסתיים מהר מאד, כיוון שאז החמאס ישבר –
וזו בדיוק ההנחה של הימין.
פגיעה ח ר י פ ה באויב בזמן קצר, כך משיגים הכרעות במלחמות.
מלבד זאת, כמו שבן גוריון אמר, לא חשוב מה אומרים הגויים – חשוב מה יעשו היהודים. כן, זה דמגוגי, אבל נכון.
יהיה לחץ? אז יהיה לחץ. אם נתניהו לא יכול לעמוד בלחץ
(ואני לא זוכר פעם אחת שאפשר לומר עליו שהוא עמד בלחץ. זו נקודה מאד בעייתית אצלו)שיפנה את מקומו.
לא צריך להקריב חיילי צה"ל בגלל חשש מלחץ בינלאומי.

גל 22 ביולי 2014

נו אז בן גוריון אמר,מעניין שרק בעברית, מעניין למה, אולי כי הכיר את צאן מרעיתו – ספר להם סיפור יפה יאמינו.

סתם חומר למחשבה, תדמיין :
צה"ל פוגע בטעות בבית חולים והורג את כל יושביו, מהומות בעולם הערבי, אופ"ק מאיימת בהקטנת יצור הנפט 5%, העולם המערבי שעדיין נאבק לצאת ממהמשבר הכלכלי מזנק על רגלים אחוריות ( וגם סין … )
כמה שעות לדעתך ישראל יכולה במצב כזה לצעוק או"ם שמום ?

כמובן זה מקרה קיצון, רק כזה שכבר קרה ( ענבי זעם ), בין זה לבין "תנו לצה"ל לנצח", על זה נאמר חכם לא נכנס למקומות שפיקח יודע לצאת מהם

מיכאל 23 ביולי 2014

תגובה לגל למטה:
קודם כל בן גוריון לא רק אמר, מיד אחרי ההצהרה הזאת
הוא הכריז על הקמת המדינה.
אם הוא היה מתחשב בלחץ הבינלאומי לא היית פה היום.
בנוגע לתרחיש אופ"ק, תרחישים כאלה יש לאלפים. אפשר לשלוף עשר מקרים שייתכנו בהם העולם יקפוץ וידרוש מאיתנו לסגת, וזו בדיוק הנקודה בה אני מצפה שנתניהו יעמוד.
האם בגין לא חשב על תרחישים לפני שהפציץ את הכור בעיראק?
ושמיר, איך הוא המשיך לבנות בשומרון למרות ההצהרות של ארהב?
ישראל יכולה לעמוד על שלה. צריך ללוות את זה בהסברה נחושה, כמובן, אבל לא לפחד מהעולם. ואם העולם יקפוץ? נעמוד בזה.
כן, זה אפשרי. מדינת ישראל עמדה בלחצים בעבר. אז יהיה קשה קצת. אני לא מזלזל בלחץ, אבל לא צריך להיות היסטרי ממנו ובטח שלא להקריב חיי חיילים כדי להימנע מלחץ אפשרי.

כסיפוביץ 23 ביולי 2014

אני מציע לך לקרוא עוד ציטוטים של האיש..

""מדינת ישראל תיבחן לא בעושר, לא בצבא ולא בטכניקה, אלא בדמותה המוסרית ובערכיה האנושיים."

ויקטור מורוז 22 ביולי 2014

גיל, מה האופציה השניה? שלום לא ניתן לעשות עם ארגון טרור, כי הוא לא רואה עצמו כפוף לשום חוק והסכם. בינתיים ימשיכו להבריח נשק (במקום להשתמש בכסף למען תושבי עזה) ולחפור מנהרות מתחת לישובים ישראלים.

גיל שלי 22 ביולי 2014

אין שום אופציה טובה, האופציה של לכבוש את עזה היא פשוט הכי מחורבנת. בסוף העסק הזה ייפתר רק בהסדר מלא, עד אז נחיה כנראה מהפסקת אש אחת לשנייה

מאשקה 22 ביולי 2014

+ 1 – אתה צודק !!!

אריק האחר 22 ביולי 2014

הדמגוגיה נוטפת ממך בכמויות.
אתה כותב בנחת ומאד תרבותי
המנוגד לדעתך צורח .
הרי הצד שצורח התריע וצעק שיעופו טילים
לכל הארץ ואנשים כמוך ציקצקו בלשונם ואמרו שהם הזוהים.
איפה כל הפושעים שהסבירו לנו שאם יעוף טיל אחד מעזה
עזה תעוף לשמים.
היום הם מסבירים בכול אולפן שאסור להיכנס לעזה .
המיעוט שרוצה היום לחזור לעזה ולהישאר אולי לא צודק ( כך אני חושב )
אבל לפני כן תבקשו יפה יפה סליחה על הטעויות שעולות לנו בחיי אדם.
ומצידי תצרחו את הסליחה שלכם אבל אפשר גם בשקט.

רועי 22 ביולי 2014

שהשמאל בישראל יודה בטעות ויכה על חטא ? איפה אתה חי ?
הם מעולם לא טעו, זה תמיד "לא ביצעו את זה כמו שצריך" , "לא השלימו את התהליך עד הסוף".

היסטוריון של ספורט 22 ביולי 2014

+10000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000

גל 22 ביולי 2014

אז לפי השיח החדש של הימין אריק שרון הוא "שמאל" ?
תודה, השכלתי

גיא ד 22 ביולי 2014

לא רק זה, הוא גם פושע מסתבר.

ד"ר רזי הופמן 22 ביולי 2014

אכן שרון היה מושחת מיסודו ושקרן גדול אבל ההתנתקות היתה ה"כפרה" שלו בשמאל.

היסטוריון של ספורט 22 ביולי 2014

גל איני יודע אם אתה ציני או תמים.
אך מחנה השמאל המציא את האתרוגיה .

גיל שלי 22 ביולי 2014

מעניין מתי ביבי ייחשב כשמאל

גל 22 ביולי 2014

בשפרדסטאון

the bird 22 ביולי 2014

+++++++++++++++++++

אלון 22 ביולי 2014

בניגוד לימין שמומחה בהכאה על חטא

תומאס נוימן 22 ביולי 2014

מסכים.

אז בו נתחיל עם אבי-אביהם של הטעויות:

1967, או יותר נכון, סירובנו להחזיר את רצועת עזה למצרים ואת יהודה ושומרון לירדן; אם היינו משכילים לעשות את זה – הפלסטינים שם היו הופכים ל"כאב הראש" של המצרים ושל הירדנים.

ואז עשינו דבר גרוע יותר- לא רק שהמשכנו להחזיק בשטחים, אלא הקמנו שם התנחלויות.

אפשר לבקש סליחה, בשקט, מכל מיני "שמאלנים קיצונים", שהם היו היחידים שדיברו בסוף שנות השישים ובתחילת שנות השבעים על החזרת השטחים (אגב גם בן-גוריון בערוב ימיו דיבר על זה, אבל הוא כבר היה מחוץ לפוליטיקה). תודה לך מפא"י.

אם רק היינו מקשיבים לאותם שמאלנים סהרורים, כמה אלפי חיי-אדם הין נחסכים. וכמה מיליארדי שקלים….

שלא לדבר על זה שמי שיצר את מפלצת החמאס זה אנחנו… כפי שיצרנו את החיזבאללה.

היום אנחנו צריכים לנקות את כל החרא שאנחנו יצרנו במחדלינו הנוראיים.

ובהמשך:
איוולת ההתנתקות, סירובו של שרון לשדבר בכלל עם אש"פ, החד-צדדיות הדווקנית, ובעצם השארת השטח שם להשתטלות החמאס – גאונות לשמה. תודה שרון – גם על הקמת ההתנחלויות וגם על הדרך העקומה שבה פינית אותם מרצועת עזה.

וכן – היום כבר אין ברירה אלא למגר את החמאס.

איציק 22 ביולי 2014

וכשהערבים ברחו ליו"ש לירדן, במקום לתת להם לברוח היה אחד עם עין אחת שחשב שרואה טוב יותר מכולם שצעק להם לחזור כדי שיהיה עם מי לדבר. אם לא היה צועק הם לא היו ביו"ש ואז היה הרבה יותר קל. על מה לדבר? או להחזיר כמו שאמרת, או לקחת כמו שחשבו אחרים, אבל ההוא בלי העיין עשה לא לבלוע ולא להקיא.רק רגע, הוא שמאל או ימין???

איציק 22 ביולי 2014

מיו"ש לירדן כמובן

יורם אהרוני 22 ביולי 2014

תומאס נוימן, סירובנו להחזיר את עזה למצרים? ואת שארם-א-שייך, כן רצינו להחזיר? רפידים? אל עריש? נדמה לי שגם שאבנו קצת נפט בסיני… כאשר נחתם הסכם השלום עם מצרים, התעקשו המצרים על כל פיסת קרקע (עיין ערך טאבה) אבל דווקא את הרצועה הם לא רצו חזרה…

אביאל 22 ביולי 2014

תומאס נוימן – טעות קשה בידך, את עזה רצינו להחזיר מיד למצרים, הם סירבו.

אלעד אחד 23 ביולי 2014

ניתן היה להחזיר בהסכם השלום עם מצרים. בגין העדיף שלא.

איציק 23 ביולי 2014

לא נכון, סעדת היה מוכן לפוצץ את המסע ומתן רק לא לקבל את עזה.

אלעד אחד 23 ביולי 2014

האסטרטגיה של בגין היתה שאם המצרים יתעקשו על עזה – יקבלו אותה. לא יתעקשו – לא יקבלו. לצערנו הם לא כל-כך התעקשו…

איציק 23 ביולי 2014

הם במפורש התעקשו שלא

אלעד אחד 23 ביולי 2014

"בגין שולל כניסת מצרים לעזה. "אסור לנו להכניס מצרי אחד שיטפל בתושבי עזה. כי אם נכניס מצרי אחד, מכירים אנו בכך שיש למצרים זכות כלשהי על עזה והוא הודה בפניי שאין לו שום זכות על עזה. לכן אין לשום משלחת מצרית מה לעשות שם ולטפל באוטונומיה, אוי ואבוי מה יהיה למשלחת הזאת ומה תעשה שם. אבל מבחינה פלסטינית, יום יבוא וזה יהיה נקרא מדינה פלסטינאית ואנו – האם עוצמים אנו עינינו מלראות?". יותר מכך, טוען בגין, "סאדאת רוצה דריסת רגל בשביל עצמו גם בעזה וגם ביהודה ושומרון, זה הפירוש המרחיק לכת יותר". השר יצחק מודעי מציע לבגין להשיב לקרטר: "אדוני הנשיא, אתה לא יכול לקבל מה שהחלטנו, זו עמדת ממשלת ישראל. אנו מאמינים שאתה לוחץ בכיוון לא נכון, כי פה הגעת לגבול".

בגין מסכם: "לארץ ישראל לא ייכנס שום כוח זר, אנחנו ויתרנו על סיני והרב גורן אמר שסיני זה לא ארץ ישראל, הקרבנו קורבן, לרבות היישובים שאני כואב על כך 24 שעות ביממה, אבל כוח זר כלשהו בתוך ישראל – זאת לא. בקמפ דיוויד הסכמנו לזה, לאוטונומיה וקשרים הסכמנו. וכי מה יעשו המצרים בעזה? הם יהפכו את הרצועה הזו להר געש. ואלה ההוראות וכך הם מדברים, שזה הצעד הראשון לעצמאות הפלסטינאים. אחר כך ישלחו אותם גם ליו"ש".

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4356652,00.html

גיא ד 22 ביולי 2014

"המיעוט שרוצה היום לחזור לעזה ולהישאר אולי לא צודק ( כך אני חושב ) אבל לפני כן תבקשו יפה יפה סליחה על הטעויות שעולות לנו בחיי אדם."

לפני מה בדיוק צריך לבקש סליחה?

גיא ד 22 ביולי 2014

זה היה לאריק האחר, לא יודע למה זה נפל פה

היסטוריון של ספורט 23 ביולי 2014

נתניהו ייחשב לשמאל בשנייה שאברמוביץ יאתרג אותו .
אין לך סימן ברור מזה .

מושיק שוויצר 22 ביולי 2014

גיל, בזמן לחימה תמיד יש את המתלהמים, אתה מתייחס אליהם קצת יותר מידי.
נכון שצריך להציב נורת אזהרה, אבל המצב הפוליטי והחברתי במדינה היום שונה במיוחד נוכח הכאבים ההיסטורים שנחלנו.

יש רוב מוחלט לכך שאין אנו צריכים לשלוט ברצועה, אבל מצד שני יש רוב מוחלט לכך שהמצב שנוצר שם הוא בלתי אפשרי מבחינתנו.

גיל שלי 22 ביולי 2014

בתחילת מלחמת לבנון היה רק איש אחד שתכנן להגיע לבירות, זה פשוט התגלגל כך. אני עוד לא רגוע שהפעם המבצע לא יתגלגל בצורה דומה, בלי שום קשר למתלהמים

דיזידין 22 ביולי 2014

אתה צוחק? רק איש אחד?
לצבא היו תוכניות מוכנות מראש למלחמה הזו, כשכל החיצים על המפות הגיעו לביירות. אומנם בחרו בסוף באורנים קטן (הגעה מדרום) ווויתרו על אורנים גדול (נחיתה מצפון לביירות וכיתורה) אבל הכל היה מתוכנן מראש.
וזו עדות ממי שראה את המפות והתוכניות עוד לפני המלחמה.

אדם 22 ביולי 2014

אולי אתה צודק, אבל את התוכניות האלו ידע רק הרמטכ״ל ומטה. זו גם הסיבה אסור היה לו לתפקד בתור שר בטחון.

תומאס נוימן 22 ביולי 2014

רק איש אחד בעל סמכות לקבל החלטות. הצבא הוא בסך הכל גוף שמבצע את ההנחיות של הממשלה.

צרפתי 22 ביולי 2014

צודק
חטיבת הצנחנים בסדירה נחתה מהים ביום המלחמה השני בשפך האוואלי (למעלה מ40 קמ צפונה מראש הניקרה) ופנתה… צפונה, לביירות.

כסיפוביץ 22 ביולי 2014

יופי של זיכרון!
תודה על הנוסטלגיה.

holden 22 ביולי 2014

הזכרת לי נשכחות גיל שלי, מה עם ירון כהן? הפעם האחרונה שראיתי אותו היתה בחומוס אשכרה בירמיהו , זה היה ב1998 מאז הצפנתי והוא נעלם לי מהאופק, אז הוא כבר היה כדורגלן בדימוס ופלייבוי תל אביבי, כשרון בהחלט היה ברגליו, הוא שיחק בביתר תל אביב כמדומני.

באשר לפוליטיקה? לא מתאים לערב ספורט ומלחמות,
אם אתמצת את דעתי היא תהיה כזו:
חיילים גודלו וחונכו להקריב למען המולדת
ילדים וזקנים לא אמורים להגן על הארץ
אולי זה נשמע אכזרי וציני אבל ככה היא דרך העולם,
אני לא ימני ובטח לא שמאלני נאיבי, אני ריאליסט, במצב שנוצר ביבי נאנס לפלוש קרקעית למרות כל האיומי תחזיקו אותי באמא שלכם וגיוס המילואים הנרחב,
כעת משאנו שם עמוק בצפון ומרכז הרצועה חבל למהר לברוח החוצה, לפחות להרוס עוד כמה מנהרות וכני -שיגור, הדם של חיילנו כבר שולם לצאת כעת זו תהיה טעות מדינית וצבאית, על העימות הזה מביטים מהיציע גם אנשי המליציות האיסלאמיסטיות בסוריה ובעירק שסקרנים לראות עד כמה ישראל נחושה.

נקלענו למצב ביש, הרע במיעוטו כעת זה להישאר שם לכמה ימים נוספים, לא צריך לעשות חשבון לאמריקה, אמריקה תמיד ועדיין היא מחרחרחת המלחמות וסוחרת הנשק הגדולה בתבל, הם האחרונים להטיף לנו מוסר.

גיל שלי 22 ביולי 2014

עם ירון כהן יצא לי להפגש בחדר כושר עד לפני שנתיים. הוא עדין פלייבוי שזוכה להצלחה רבה עם בנות המין השני ומציל מוסמך

יואב 22 ביולי 2014

אייזנברג=הנסיך.
מונדיאל 82 היה אמור להיות מתנת הבר מצווה שלי. ואז פרצה המלחמה.
המונדיאל הגדול ביותר שראיתי.
סוקראטס היה השחקן האצילי ביותר ששיחק את המשחק.
דייגו התגלה לעולם.
רוסי, ילד הפלא האיטלקי שהושעה לשנתיים, החזיר לביארזוט על האמון בו(לא לקח את מלך השערים של רומא פרוצו).
זיקו היה הדבר הכי קרוב לפלה הלבן.
זוף, שיראה ז״ל, ג׳נטילה וקבריני ייצרו את ההגנה הטובה ביותר שראיתי.
בונייק, רומיניגה ורביעיית הקישור הצרפתי בהנהגת מישל הגדול.
ואילו ג׳ורג׳י לא היה שותה עצמו למוות, היה יכול לרשום לעצמו מונדיאל ואפילו מוצלח.

יואב 22 ביולי 2014

נ.ב
אלוני לבלבלב

יורם אהרוני 22 ביולי 2014

גיל, אמנם לא הייתי בצבא הסדיר ב-1982 (הייתי כבר במילואים) וממילא נכנסתי ללבנון רק כמה שבועות אחרי "הפסקת האש", אבל משיחות שלי עם אלה שהיו שם מהיום הראשון, כל הסיפור של 40 ק"מ הוא בלוף שמכרו לציבור ואילו צה"ל נחת כבר בימים הראשונים מהים בדאמור שהיא קצת דרומה מביירות (שמעתי שם את דני ליטני שר את Knockin' on Heaven's Door אולי השיא הכי אנטי מלחמתי של דילן, למרות שהוא נכתב למערבון).צורפתי שם אל חיילי גולני שהטריפו אותם שצריך להמשיך במערכה. לאן? שאלתי אותם? לא בדיוק הייתה להם תשובה אבל הלכה אז בדיחה שצריך לשתק את מקורות הירי, כלומר, את בתי החרושת בברה"מ שם מייצרים את הקטיושות… ממשלת גולדה-דיין- גלילי, לא נענתה ליוזמתו של סאדאת וסרבה לאפשר לנחום גולדמן לנסוע לקהיר. תחת זאת בנתה ישובים בבקעה, בגולן, בסיני בפתחת רפיח ואפילו התחילה בנייה בשומרון. בתמורה קיבלנו את מלחמת יום הכיפורים שבמחיר מאד מאד כואב הביאה לתהליכים חשובים. אפשר היה גם בלעדיה.

פאקו 22 ביולי 2014

יש עוד כאלו שחושבים שההתנקשות בשלמה ארגוב הובילה למלחמה.

holden 22 ביולי 2014

זה נאמר בציניות לגבי ההתנקשות בשגריר ארגוב?
ההתנקשות התרחשה בשעת ערב מאוחרת במלון לונדוני מפואר, היא אכן שימשה הטריגר לפרוץ המלחמה, היא היתה הקש ששבר את גב הגמל, אולי שכחת שימים ושבועות מעטים לפני כן קרית-שמונה הופגזה באופן קבוע בתדירות גבוהה.

מה רצית שנבליג על מתקפה שלוחת רסן על אזרחי הצפון?
אכן אתה צודק, המפות והשרטוטים היו מוכנים מראש לשני תרחישים:אורנים קטן ואורנים גדול,
עשינו המון טעויות בלבנון, אולי הגדולה בטעויות זה המחשבה התמימה שאם נחבור לנוצרים ונחתום עימם הסכם שלום זה יביא שקט לארבעים שנה.

עוד כמה טעויות שלנו שם:
שרות הבטחון הכללי לאחר כל מטען צד שהופעל בצידי הדרך בואכה נקורה-צור, צידון-מסוף אלעוואלי פשוט אספו את כל הגברים מאותו הכפר ועצרו אותם במתקני כליאה נוקשים, בפעולה הזו שהיא עונש קולקטיבי גרמנו למעשה ליצירת מחבלים נוספים בפוטנציה,
לבנון ארץ יפה, לבנון ארץ קשה
נקלענו שם לקונסטלציה בלתי אפשרית ולמלחמת מעמדות ודתות.

להיכנס ולפלוש ללבנון הינו חייבים, מה שכן בשהייה שם עשינו טעויות רבות מספור

דיזידין 22 ביולי 2014

זכרונך בגד בך, הולדן.
שנה לפני המלחמה נחתמה הפסקת אש – והשקט נשמר עד שנכנסנו ללבנון.

אתה צודק בכך שהפגיעה בארגוב היתה רק תירוץ של שרון לפלוש ללב נון.
כבר שנה קודם לכן התחלנו לחהתאמן על מודלים לקראת הפלישה.

holden 22 ביולי 2014

זו רק סמנטיקה מינורית ידידי, הצפון הופצץ, הקנים כוונו למטולה ולקרית שמונה, מדי פעם היו פלישות וחדירות בגדר המערכת, זו היתה שאלה של עיתוי עד שנפלוש ללבנון.

ממה שקראתי כאן אז חלק מהקוראים מציין את אריאל שרון כאשם העיקרי לכאוס בלבנון וגם בעזה,
באשר לשרון וללבנון:
האשם הבלעדי זה המנוח מנחם בגין, לדעתי מנחם בגין היה ראש הממשלה אולי החלש ביותר, כאופוזיציונר בצעירותו הוא היה תותח, נשא נאומים חוצבי להבות בכיכרות בכיכרות של חיפה, חולון וירושלים, אממה?

הוא קיבל קללה
עד שכבר הוא זכה בשלטון הוא היה עייף מדי, חלש מדי ומבולבל מדי,
הוא זכה לאהדה בקרב הציבור שמשום מה נקרא:ישראל השלישית, הוא ידע לקרב את הציבור הזה באמצעות פרוייקטים של שיקום שכונות וכו,
בתור ראש ממשלה שאמור להנהיג ולהחליט הוא היה כשלון ממהדהד.

האשם בעזה הוא שרון?
חח בדיחת השנה
שוב האשם הבלעדי בעזה זה מר מנחם בגין המנוח:
כשחתמנו באמריקה עם סאדאת על החזרת שטחים למצרים מר בגין היה חייבבבבבבבבב להתנות את הסכם השלום בכך שמצרים תספח לשטחה ותחת חסותה את התושבים של רצועת עזה.
בגין חטא פעמיים:
לראשונה בעזה ושוב בלבנון

דיזידין 22 ביולי 2014

אני איתך הולדן, רק המשפט "ימים ושבועות מעטים לפני כן קרית-שמונה הופגזה באופן קבוע בתדירות גבוהה" אינו נכון.

ובאשר לבגין ושרון. בגין באמת היה חלש ב-1982, אבל שרון ניצל זאת כדי לשקר אותו (כפי שהעיד מאוחר יותר בני בגין) ולכבוש את ביירות.

יורם אהרוני 22 ביולי 2014

בפברואר 1982 עמדתי לטוס כמאמן עם רץ, חייל בסדיר בפיקוד הצפון, שהתאמן בהדרכתי, לתחרות מירוצי שדה בפורטוגל. התחרות הייתה בשבת והטיסה הייתה ביום רביעי. ביום שלישי הבחור יצא הבייתה וכאשר הגיע לביתו חכתה לו הודעה לחזור מיד לבסיס. הסיבה להודעה הייתה שעמד להתחיל המבצע בלבנון. מזג אוויר גשום ולחץ של האמריקאים, גרם לדחיית המבצע וכך יכולנו לטוס ביום שישי ולהספיק להגיע לתחרות. להזכירכם, רק באפריל 1982 פונתה ימית. שרון רצה לצאת למבצע בלבנון לפני פינוי ימית בתקווה אולי שיוכל להמנע מכך. גם אחרי רצח סאדאת ב-1981 צהלו בימית וחשבו שאולי פינויים לא יתקיים כי מצרים תבטל את הסכם השלום.

אביאל 22 ביולי 2014

בדיוק כמו אלה שעדיין חושבים שהרצח בסרייבו גרם למלחמת העולם הראשונה לפני מאה שנים.

היסטוריון של ספורט 22 ביולי 2014

את משה אייזנברג אני זוכר היטב הוא היה מצוין בעיקר בשנת 87 עת בני יהודה סיימה כסגנית של בית"ר.
הוא דוד גורדנה לאחר עידן בן טובים (יחד עם אסייג השוער וחזי שירזי מהספסל).
ד"ר סוקרטס היה השחקן האהוב עליי אני זוכר את הפנדל מהמקום ללא תנופה מול פולין בשמינית גמר 86 ולדאבוני אני זוכר את אותו פנדל מוחמץ מול צרפת בדו קרב הפנדלים מהנקודה הלבנה.

באגדות אלו קלעת בול לטעמי
אך כל ההשוואה המופרכת שלך עם מלחמת לבנון הראשונה לחלוטין לא במקום.
מעזה ברחנו ועקרנו חבל ארץ וקיבלנו איום גדול פי אלף לכן המסקנה הפשוטה שצריך להישאר ולהשאיר שם צבא אין מנוס מכך.
אך גם מי שיחלוק על מסקנה זו (בואו ונראה כמה יחלקו על כך בעוד עשור לדאבוני ).
יתקשה לחלוק על כך שבלי כניסה קרקעית שהיו שכ"כ התנגדו לה לא היינו יכולים לבצע את העבודה בנוסף כל גורם צבאי ואף גורמים מקצועיים מהשמאל אומרים כי הצבא צריך לפחות מינימום של מספר ימי לחימה בכדי לטפל באופן מהותי בבעיה האסטרטגית שנתגלתה.

יוני (המקורי, מפעם) 22 ביולי 2014

גיל, ראית את הסרטון של "שוברים שתיקה" שהורידו מהבמה מישהו שדיבר על השירות הצבאי שלו? הם לא אלימים כמו הצל וחבריו, אין ספק. אבל יש להם גאווה מקצועית בתחום ההשתקה. את האדם הקטן, אני למשל, זה הכי מטריד. בעצם, המנהרות יותר מטרידות.

ולגבי עזה, אני לא מאמין שביבי/יעלון ידחפו לכבוש את הרצועה. מצד שני, צריך פתרון אמיתי. נניח תעלה, בלי סגר ימי. ואגב, מה עושים במידה ונסוגים מעזה לגמרי, בלי מצור כלכלי, וממשיכות הרקטות? מותר להרוג חופשי? זו לא שאלה קנטרנית. כמובן שהממשלה לא תתן תשובה.

אסף THE KOP 22 ביולי 2014

הבא לינק בבקשה.
שנתענג.

אסף THE KOP 22 ביולי 2014

ומה עם מי שלוחש "תכבשו את עזה" ?

Amir A 22 ביולי 2014

לא שומעים אותו כי הצועקים מסתירים.
אני חייב לשאול אותך שאלה. מהפוסטים שלך נדמה לי שאתה פרגמטי לחלוטין, דהיינו היית מסכים להחזיר שטחים לגבולות 67 ומסכים לבינאום של ירושלים. אני טועה?

אסף THE KOP 22 ביולי 2014

תלוי בטיב הערבויות והתמורה לויתור.

Amir A 22 ביולי 2014

מה יחשב בעיניך ערבויות ותמורה מקובלות?

איציק 22 ביולי 2014

פרוז השטח מערבים ;)

the bird 22 ביולי 2014

חחחחחחחחחחחח גדול איציק

אסף THE KOP 22 ביולי 2014

מה שיבטיח את היכולת של היאהוד לנשום באופן עצמוני.

Amir A 22 ביולי 2014

זו תשובה מתחמקת. לאחד התשובה שלך תאמר חתימת הסכם בלחיצת יד ולשני התשובה שלך תאמר העלמת האיסלם מעל פני האדמה.
השאלה שלי היא מה בעיניך יהיו ערבויות ותמורה מקובלות?

אסף THE KOP 22 ביולי 2014

אני חוזר – מה שיבטיח את היכולת של היאהוד לנשום באופן עצמוני.

Amir A 22 ביולי 2014

ואני שואל שוב, מה בעיניך יבטיח את היכולת של היאהוד לנשום באופן עצמוני? אני מניח שלא תסתפק בהבטחה ולחיצת יד ש"הכל יהיה בסדר". אז מה כן?

איציק 22 ביולי 2014

Amir A,
לא ניתן לענות על השאלה. תנאי הכרחי הוא פרוז כל יו"ש ועזה. מעבר לזה, יש כל מיני שעלות, לדוגמא:
1. הבקעה אצלנו או לא?
2. בינאום זה חלוקה או ניהול משותף?
3. חלוקת ירושלים, האם זה סימלי ובעצם נותנים להם את השכונות הערביות בפרברי ירושלים?
אלו רק דוגמאות לשאלות לא הכי מסובכות. בהתאם לתשובות עליהן ינתנו דרישות לגבי הערבויות. יתכן לחלק מהתשובות לא אסכים כלל, למשל ניהול משותף של ירושלים. מישהו אחר אולי כן יסכים.

אסף THE KOP 22 ביולי 2014

מה בעיניי יבטיח את היכולת של היאהוד לנשום באופן עצמוני ?

בראש וראשונה – פחד, לא סתם פחד, אלא פחד קיומי של הפלסטינאיים מלנסות ולאתגר את היאהוד בשדה הקרב.

מפה נראה איך מתקדמים.

Amir A 22 ביולי 2014

איציק, תודה על הכנות. אני מניח שהוטו המוחלט שאתה מטיל על ניהול משותף של ירושלים יכשיל כל סיכוי להסכם (אם יש סיכוי שכזה מלכתחילה).
מה שכן, אותי מעניינת התשובה של אסף לשאלה הזו.

איציק 22 ביולי 2014

טוב, את התשובה של אסף קיבלת מאסף… סורי, לא מדבר בשמו.
לגבי ניהול משותף, לא מאמין שזה מה שיפיל, ואם יפיל, אז גם לנו יש גבולות שמפילים. אני לא שואל מה מפיל כל פעם ואז לוקח צעד אחורה ומותר. אם הם נורה רוצים לנהל איתנו מה קורה בשדרות מנחם בגין, שירצו… גם לי יש רצונות.

Amir A 22 ביולי 2014

פחד הוא באמת גורם חזק. רק שתי בעיות אני רואה כאן:
א. פחד בדרך כלל נובע מהעובדה שיש לך משהו לאבד. כפי הנראה בעזה אין להם הרבה מה לאבד ולכן על מנת להפחיד אותם תזדקק לאמצעים הרבה יותר קיצוניים מאשר, לדוגמא, אל מול תושבי השטחים שמצבם הכלכלי והכללי טוב יותר.
ב. אם בכל זאת תבחר להפחיד את העזתיים בצורה קיצונית המחיר שאתה עלול לשלם על כך יהיה גבוה יותר מהתועלת. אלא אם אתה מאמין שבידוד בינלאומי קיצוני לא ישפיע על ישראל או שיהיו לישראל דרכים לעקוף אותו. אתה אכן מאמין בכך?

Amir A 22 ביולי 2014

איציק, אני מדבר על בינאום או ניהול משותף של העיר העתיקה. היכן שיש מקומות קדושים לשלוש הדתות. לא של ירושלים המערבית.

אסף THE KOP 22 ביולי 2014

אני דווקא דיברתי על ערביי הגדה…
יש להם הרבה מה להפסיד, חייהם לדוגמא.
כרגע הם פוחדים יותר מהחמאס מאשר מצה"ל ועל כן צריך לשנות את המצב.
רוצה לומר, אם הם כל-כך פרגמטיים, הפלסטינאיים האלה, הם היו מורידים את הקיצוניים שלהם בעצמם. זה לא קורה.

לא יהיה בידוד קיצוני של ישראל. רחוק מזה. האיסלאם הקיצוני הוא צרה עולמית המתגברת מיום ליום. אני צופה דווקא קואליציה עולמית להכחדתו.

איציק 22 ביולי 2014

זה כבר שינוי בהגדרה. גם כאן זה לא חד צדדי אך ניתן לדבר על זה מה ואיך. בנוסף לזה, אל תשכח שלא רק לנו יש מה להפסיד, גם להם. לכן אם הם לא מוכנים להתפשר, אני בטח לא אעשה את כל הדרך אליהם. אתה זוכר, אני לא מהשמאל…

Amir A 22 ביולי 2014

שמאל או ימין זו לא השאלה. השאלה, לדעתי, היא האם קיים מצב עניינים כלשהו שבו תהיו שניכם (בתור נציגי הימין החושב כאן) להתפשר, ועושה רושם שכן. האם יש סיכוי כלשהו שמצב עניינים זה אי פעם יתגשם? לא ברור. האם יש משהו שישראל יכולה לעשות על מנת להגדיל את הסיכוי שמצב עניינים זה יתגשם? אולי. לפחות התשובה של שניכם לא כללה את הדרישה שכל ערביי ישראל והפלשתינאים יתגיירו או שיעברו למדבריות ירדן.

איציק 22 ביולי 2014

אני אגיד כך, לא רק שאין לי דרישה, אין לי רצון שיתגירו. לגבי המעבר שלהם למדבריות ירדן או כל מדבר אחר, לא מתנגד, ולא מתכוון לעצור אותם, אולי אפילו אתמוך.

אסף THE KOP 22 ביולי 2014

הם לא חייבים להתגייר.
מספיק שיהיו דמוקרטים.

Amir A 23 ביולי 2014

אז הנה רעיון יצירתי. ישראל מודיעה שהיא תצא בהצהרה משמעותית באו"ם. שגריר ישראל עולה על הבמה ומניח מול פני כל העולם את הסכם השלום שישראל מוכנה לחתום עליו באותו הרגע. וההסכם יכלול משהו בסגנון של:
א. חזרה לגבולות 67 ויצירת מעבר בין עזה ובין יו"ש.
ב. בינאום של ירושלים העתיקה (או שלטון משותף, או מה שלא יהיה).
ג. פירוז של איו"ש.
ד. תוכנית השקעות של ישראל בתשתית במדינה הפלשתינאית החדשה.
ה. התחייבות של המדינה החדשה למעקב וביקורת דו-שנתיים של ועדה של האו"ם ובמקביל ועדה ישראלית אחרי דמוקרטיזציה/הסתה/השקעות/חינוך.
ו. ערבות של מדינות ערב (מצרים, סעודיה, ירדן ומי שלא יהיה) כדלקמן: הפרות הסטנדרטים לסעיף ה' יביאו ל-(1) ביטול מעמדה של המדינה החדשה כמדינה עצמאית, (2) העברה של תושבי המדינה לתחומי המדינות האמורות בסעיף ו' על פי פרופורציות שיקבעו מראש, ו-(3) המימון לסעיף 2 יבוא מהאיחוד האירופאי, הממשל האמריקאי, סין ורוסיה על פי מפתח שיקבע מראש.

טיפשי? נאיבי? יביא אולי לסיום הסכסוך?

oded 23 ביולי 2014

אמיר – הבעיה עם ההצעה שלך היא שמרגע שהצעת את זה הצעתך הופכת לנקודת המוצא למו"מ ולא לנקודת הסיום (השערה פרועה מניסיוני בשווקים)

Amir A 23 ביולי 2014

זה בדיוק הענין. שים את ההצעה על השולחן ותודיע שזהו, זה מה יש. אין דיונים ואין משא או מתן. זה מה שאנחנו מוכנים לתת וזה מה שאנחנו דורשים לקבל, קחו את זה או לא.

Amir A 23 ביולי 2014

והבסיס לאמירה הזו היא שההצעה (לדעתי) הוגנת לכל מאזין סביר. קשה לי לראות כיצד אירופה או ארה"ב אומרות שעל הפלשתינאים לדחות את ההצעה.

איציק 23 ביולי 2014

Amir A,
אתה נאיבי, לא משנה כמה שתספר שזה סופי זו תמיד נקודת ההתחלה וכאן רק תתפשר. מצד שני, אם תבוא באום עם הצעה לא כל-כך "סופית" לא תשיג שום דבר פרט לביקורת על כך שאתה שם הצעה סופית שברור שלא תתקבל. מהלכים אלו הם כישלון. אולי מדינות כמו ארה"ב או רוסיה יכולות לבצע צעדים כאלו (אבל להם אין צורך בזה) אבל לא מדינות כמו ישראל.

matipool 23 ביולי 2014

אמיר – אחלה תכנית . אני בעד למעט נושא ההשקעות של ישראל בתשתיות המדינה הפלשתינית . קודם שנשקיע בעצמנו . יש מספיק כסף בעולם שבחוץ .

the bird 23 ביולי 2014

כנראה שלא פלא שככה נראו המו"מים של השמאל…
ככה לא מנהלים מו"מ,
הפכת את ההצעה הסופית שלך
להצעת הפתיחה
מפה יקחו אותך עד יפו !
(מופנה לאמיר)

Amir A 23 ביולי 2014

ציפור, מי ייקח אותי? מי יכול לקחת אותך ליפו? אני לא מבין את הפחד הזה של "זו נקודת הפתיחה". זה לא בזאר ולא כלום, והחשיבה הזו תוקעת את כל האפשרות לשינוי. במקום זאת ישראל מודיעה שיש שתי אפשרויות:
א. קבלת התוכנית הישראלית.
ב. המשך החיים על החרב.
תבחרו.

איציק 22 ביולי 2014

גיל,
יש משהו שאני לא מבין. אני רואה הרבה פוסטים של הצד השמאלי של המפה (אם יש צד שמאל, אולי פינה). אני מברך על כך, ושמח על הדיון המתפתח, אפילו מידי פעם טיפ-טיפה משתתף בדיונים. ובכל זאת, בכול הפוסטים אנשי השמאל מספרים מה הימין חושב, היכן הטעות הלוגית שלו, ומה באמת נכון לו לעשות. מאיפה הפטרונות הזו שאתם יודעים את מחשבותינו, טעותינו ואיך לתקן דרכינו? אולי כדאי לתת לאיש ימין מתון/פרגמטי (נניח אסף אם הוא מוכן) לכתוב איזה פוסט אורח שישטח את טענותיו. נכון שאנחנו פחות משכילים ויותר מתבהמים, וכותבים בצורה יותר רדודה ופחות ברורה. אז תעשו לנו הגהה, ותיקוני לשון כך שתהייה תרבותית, אבל קחו מישהו שמוכן לכתוב פוסט ימני ראוי ותנו לו צ'אנס.

גיל שלי 23 ביולי 2014

יאללה איציק תרים את הכפפה, מבטיח לעשות הגהה רצינית.
אני לא בטוח שאתה צודק שכך אני כותב. אני מכיר בטעויות של השמאל, ומבין גם דברים הגיוניים בגישה של הימין, אבל כנראה זאת התחושה.
למשל – אני רואה את ההגיון בדיעבד בהתנחלויות כצעד שגרם לפלשתינאים להבין שגם להם יש מה להפסיד. אני חושב שהיום האבחנה בין ימין ושמאל היא מאוד מאוד מטושטשת (כמובן יש את אלה שלא מוכנים להתפשר במילימטר בכל שטחי ארץ ישראל, אך הם חלק קטן מהימין להערכתי)

איציק 23 ביולי 2014

גיל,
בכוונה לא כתבתי את שמי, רק מההגהה שלי אתה תתיאש, הגם שזה יעבור את הוורד ספלר. אני חושב גם שיש כותבים טובים ונאמנים ממני, אך אולי בכול זאת אחשוב על הצתך.
matipool, אני בהחלט מודע למגבלות ;) להתכחש להן זו טיפשות שאפילו איש ימין לא צריך לעשות.

matipool 23 ביולי 2014

ממליץ על חנוך דאום ( במקרה שאסף או איציק לא ירימו את הכפפה ) .
איציק – לפחות אתה מודע למגבלות שלכם .. (-:

היסטוריון של ספורט 23 ביולי 2014

חנוך דאום הוא ״ימני״ מחמד.

matipool 23 ביולי 2014

חנוך דאום הוא אדם חכם , מצחיק , ציני , מעודכן , מודרני ויודע לצחוק גם על עצמו .
אם כל זה אומר שהוא "ימני מחמד" – סבבה . אני מבין שימני אמיתי הוא הפוך לכל הנ"ל .

matipool 23 ביולי 2014

אסף – יותר קצר מדורפן .
שאפו !

the bird 23 ביולי 2014

חחחחח יפה איציק אהבתי….במיוחד
"נכון שאנחנו פחות משכילים ויותר מתבהמים, וכותבים בצורה יותר רדודה ופחות ברורה"

שאפו …התעלית על עצמך (ובמקרה שלך זה היה קשה ) (:

the bird 23 ביולי 2014

איציק סחתיין ושאפו
הקטע עם המגבלות ענק (:
(התעלית על עצמך ובמקרה שלך זה קשה (:)

גיל שלי 23 ביולי 2014

דרך אגב זו הצעה פתוחה, אסף, BIRD כל מי שאתם רוצים

the bird 23 ביולי 2014

נראה לי שאסף נבחר על ידי כל היאהוד העצמוני והלא עצמוני (:
אני אשמח לקרוא פוסט שלו על המצב פה

אסף THE KOP 23 ביולי 2014

הנה הפוסט:

המצב חרא.
שהפוליטקאים ימצאו פיתרון במקום ללבות את האש.

MOBY 22 ביולי 2014

נו באמת…
איך נשכחו הטעויות של אחר כך.
דווקא הכניסה ללבנון עד ביירות הייתה חיונית לשקט בצפון למשך תקופה ארוכה.
אבל אז החזרנו חלק מהפושעים לשכם חברון וג'נין. ואז נתנו להם רובים. ואז כבר לא יכולנו לסוע לאורך כביש 60. ואז ברחנו מלבנון. ומעזה. וחזרנו ללבנון ולעזה.
אולי טעינו (ומצנע בייחוד)?

כבר לא יודע 22 ביולי 2014

בכל מצב, בעזה עכשיו, בהתנתקות, או לכל אורך ההסטוריה, יציאה חד צדדית לא עובדת. המערב שלט באפריקה במשך כמעט מאה שנים. בכל מקום שיש בלאגן היום זה המקום בו הייתה בריחה/התנתקות חד צדדית. זה פשוט לא עובד. העברת שלטון צריכה להיות מסודרת והדרגתית. אנו משלמים על טעות זו גם בעזה וגם בלבנון. חייבים לבנות תשתית מסודרת לפני העזיבה באופן הדדי. כמו בניגריה או בקניה(אם אני זוכר נכון). המקרה היחידי בהסטוריה בו התנתקות חד צדדית עבדה היה כשהבריטים נסגו מפה אבל לישראל הצעירה הייתה תשתית מדינית מוכנה. מול הפלסטינאים, להם הבריטים התחייבו ולא קיימו זאת. אנו רואים את התוצאות עד היום

מיכאל 22 ביולי 2014

זה נכון, אבל אי אפשר להעביר שלטון לעם שלא רוצה בכך.
מה עם עיראק? שם הייתה העברת שלטון די מסודרת וזה עדיין לא עזר.
כשהבריטים ברחו מפה זה עבד כיוון שהיהודים התכוננו לכך ובנו מוסדות מוכנים. זה לא שהבריטים עמדו באיזו הבטחה כלפינו,
הם פשוט התקפלו. אנחנו עסקנו בבניית מדינה,
הערבים התכוננו בעיקר לרצוח יהודים. לא הרבה השתנה מאז.

אביאל 22 ביולי 2014

גיל שלי – אתה נותן יותר מדי קרדיט לנתניהו, הוא אולי האנטיתזה להתנהלות (צבאית ומדינית) לאריאל שרון, תשכח מנתניהו רודף הסקרים שהוא ירצה לשמוע על ההרוג השבועי כתוצאה מהשליטה בעזה, זה הגורם המחסל מספר אחד של הפוליטיקאים בארץ.

אסף THE KOP 22 ביולי 2014

שמאלנים

http://www.youtube.com/watch?v=qOjRQu7Q2u8&feature=share

(ותודה ליוני שהסב את תשומת ליבי)

איציק 22 ביולי 2014

רואים שזה מבוים כדי להכפיש את השמאל. ועדין רואים שאת הבחור מורידים באסרטיביות אבל בדרכי נועם.

יוני 22 ביולי 2014

שמח שגרמתי לך אושר, אסף. בסופו של דבר רובנו מנסים לחיות חיים שפויים במדינה הזו, ומבחינתי כל אחד שמצביע למפלגה ציונית, בין מרץ לבית היהודי, הוא אח. לא רק בימי מלחמה. הקיצונים משני הצדדים פשוט מדכאים. מוות לקיצוניים!! כולל כריסטיאנו, רובן וריברי.

איציק 23 ביולי 2014

רובן זו בעיה, הוא מזגזג…

אסף THE KOP 23 ביולי 2014

אני בספק אם אתה היוני שהתכוונתי אליו…
יחד עם זאת, לא מדובר באושר – מדובר ב(עוד) דוגמא לסתימת פיות של הבולשביקים מהשמאל.

the bird 23 ביולי 2014

מה קרה לך אסף…הוא היה פאשיסט קיצוני ,
אסור לכאלו לפתוח את הפה …זה מקום פלורליסטי

גיל שלי 23 ביולי 2014

מה יהיה ציפור, מי סתם פיות הפעם?

the bird 23 ביולי 2014

נו מה יהיה גיל??
אני כבר לא מזיין במח?
תראה את הסרטון..ותגיד אם לא סותמים פיות

גיל שלי 23 ביולי 2014

ציפור חביבה, עדין לא מבינה את ההבדל בין מה שיש בסרטון ובין קריאות להרוג ערבים ושמאלנים, ומכות אלימות, אבל אני בכלל שאלתי על סתימת פיות פה בפוסט שאתה כל הזמן רומז לה

אסף THE KOP 23 ביולי 2014

אגב, ציפור…

הם תמיד מזיינים במח כמה הם חסרי הגנה אל מול האלימות של הימין (צעקות הן סכנת חיים הרי), אבל מסתבר שמחוץ לפריים יש להם מאבטחים בריאי גוף עם אפס סובלנות.

ככה זה עם הסמול. מקלפים את הקליפה הראשונה ומגלים את כל השקרים.

matipool 23 ביולי 2014

אסף – הימין יכול לשכור את אותם מאבטחים בדיוק אם הם כל כך מוצלחים בעבודתם .
פנויים לכל דורש שישלם להם בהתאם .

אסף THE KOP 23 ביולי 2014

גיל, על איזו "שפה בוטה" אתה מדבר ? ההתייחסות שלי בנושא הסרטון היא לגבי השמאל הבולשביקי וסותם הפיות. לא לגבי הויכוח שלך עם הציפור.

לגבי הרצח – תסביר לי את הדיסוננס של השמאל. מבקשים הגנה מהימין לאור ההיסטוריה, אבל מוכנים לצאת מהשטחים תמורת כלום מבלי ללמוד מההיסטוריה. מדהים בעיני.

The bird 23 ביולי 2014

גיל מה יהיה?
אני התכוונתי לוידאו המצורף.

ולעניין
בוא אני אסביר לך את דעתי הבהמית ,
והלא פוליטיקלי קורקט
1.אלטלנה היה רצח על ידי השמאל
שום הסבר לא מניח את הדעת לירות על אוניה בים
ולהטביע אותה,
אפילו במרמרה לא עשו זאת נגד מחבלים.
2.כשגדעון לוי או כל 1 אחר מהשמאל
רושם ״הרעים לטיס״ זו הסתה ,ברשות ובסמכות
הלגיטימיות כביכול של ממסד השמאלי שעיתון הארץ הוא השופר שלו.
מסע הדה לגיטימצייה למדינה שדרכו
מבקשים להעמיד אותה לדין במשפט בינלאומי
הוא לא במחתרת או במחשכים אלא גלוי לעיני כל
3.אין צורך כבר מצד השמאל של המפה
לרצוח יהודים/ימנים כי יש להם קבלני ביצוע
מהצד השני
עיין ערך פרופסור שטרנהל ש״ביקש״ מהם
לרצוח מתנחלים מעבר לקו הירוק
וזה ישרת את מטרתם ״הפוליטית״
ועוד דוגמאות למינם בהפגנות בילעין וכו׳

גיל שלי 23 ביולי 2014

אסף מה קרה השפה שלי בוטה מדי לעדין נפש שכמותך? השמאלנים לא באמת צריכים הגנה, אני מסכים שכנראה יש הרבה יותר שמאלנים שיודעים להגן על עצמם לא רע, לעומת החארות שמבקשים להרביץ להם. מה שהיה בחוסר הסכמה ביני ובין הציפור היתה נקודה אחרת. מה לעשות, עד היום היה נרצח שמאלני בהפגנה, ראש ממשלה שנרצח על ידי ימין, ימנים שקוראים להרוג שמאלנים על שום היותם שמאלנים, וכל זה לא היה בצד השני. לחזור לתקופת הסזון ואלטלנה אין לזה שום כינוי טוב יותר שאני מוצא פרט לזיוני מח

איציק 23 ביולי 2014

גיל, לא נכנס לויקוח בינך לבין הציפור, אך למה ללכת 20 שנה אחורה זה בסדר, וגם 30, אבל אלטלנה זה זיון מח. האם הרציונאל זה חוק היתישנות, ואז מהו זמן ההתישנות? האם לא השמאל נתן פקודה לירות על אלטלנה והימין אמר לא להחזיר אש? אני לא מבין את הסיבות שבגינן זה בסדר וכאן מתחיל זיון מח. זה שבזמן הסזן לא לגמרי היו הגדרות של שמאל וימין (למרות שגם אז היו שמאל מימין) וההגדרות הגיעו מאוחר יותר לא אומר שזה לא שמאל וימין.

גיל שלי 23 ביולי 2014

אלטלנה לא היה סיפור של שמאל נגד ימין, זה היה סיפור של החלטת מדינה צעירה למנוע קיומן של פלנגות, ולהסתפק בקיומו של צבא אחד. בין אם ההחלטה היתה נכונה ובין אם לאו, לא היה כאן מקרה של אלימות פוליטית מסוג כלשהוא.
הסזון בכלל לא שייך לדיון, אם כבר היו שם הלשנות.
לפעמים כשאין דוגמאות עדיף לא להקריץ אותן

Amir A 23 ביולי 2014

אם הייתי פסיכולוג קליני של העם הזה הייתי אומר שכל צד (ימין ושמאל) מסרב להקשיב לצד השני מפני שאם הוא היה עושה זאת הוא היה מגלה לתדהמתו שהצד השני לעיתים צודק, ושהוא עצמו טועה.

איציק 23 ביולי 2014

גם אם המטרה היתה ראויה (והיא היתה ראויה), הדרך שבה זה נעשה מאוד בעייתי. גם הפרוש החד משמעי שאתה נותן, נתון לויקוח. דבר אחר שדי מציק, זה בכול ויקוח על קיצוניים להכניס "רק הימין רצח שמאלנים". עובדתית זה נכון, אך אלו דברים סינגולרים מאד חריגים ומגונים, אך אינם מעיד על הכלל. גם העובדה שלא היו פעולות של השמאל שגרמו למות לא אומר שלא היו פעולות חמורות אשר יכלו להביא לכך, וטוב שזה לא קרה. היתי מאוד משתדל להוציא זאת מהויקוח ולטפל בקיצוניים מכל הצדדים, כדי למזער את הסיכוי שדבר כזה יקרה שוב.

איציק 23 ביולי 2014

Amir A,
אתה טועה בעצמך ;)

גיל שלי 23 ביולי 2014

אני שוב מדגיש שיש מקרים בהם אני מקבל שהימין ניצח, כמו בתועלת לצרכי מו"מ של קיום ההתנחלויות. איציק, זה לא רק שהרציחות היו מכיוון אחד (לא מקרה אחד, אמיל גרינצווייג, יגאל עמיר, ואפשר להכניס גם את הרציחות של הערבים מסיבות פוליטיות, גולדשטיין, עדן זאדה, הרצח בשועפת), אלא שגם הקריאות לדון את השמאלנים למוות לא קיימים מהצד השמאלי לדון את הימניים למוות

Amir A 23 ביולי 2014

אני יודע. אישתי אומרת לי את זה כל הזמן.

איציק 23 ביולי 2014

גיל,
לא כתבתי מקרה אחד. ואני חושב שעם כל הכאב והכעס על מקרה גולדשטיין או הילד הפלסטיני (שצריך להתייחס למבצעים כמו לכל מחבל נטעב) הם בדיון נפרד. האם אתה לא זוכר איזה אליהו היה על ביבי שהוא זה שרצח את רבין בדיבורו. זו היתה התלהמות של השמאל לא שיכל לגרום לרצח בכיוון השני, וטוב שלא קרה, כי פשוט לא היה אדם אם מבנה מנטאלי שיאפשר זאת ולא בגלל ווליום ההסתה נגד ביבי. ואיך קראו לאריאל שרון בעקבות לבנון (צד שמאל) או התנתקות (צד ימין). גם שם זה יכל להגמר אחרת ומזל שלא. לכן העובדה שלא קרה לא אומר שלא היו מהלכים שיכלו להגמר כך. ומהלכים כאלו היו משני הצדדים, הרבה יותר פעמים מהפעמים שנגמרו באסון. את זה צריך למנוע.

אסף THE KOP 23 ביולי 2014

הזינוק של סותמת הפיות לעבר הבמה לא הייתה מביישת את יוסיין בולט.

יוני (המקורי, מפעם) 23 ביולי 2014

אסף, זה כן אותו יוני, רק נכנסתי מהטלפון.

איציק 23 ביולי 2014

משת"פ של הימין… בדה-באזר…
;)

duncan 23 ביולי 2014

אם לא כיבוש. מה ניתן לעשות? אולי לכפות את כל התושבים בעזה ולהזריק להם חומר שיגרום להם לוותר על הרצון להשמיד יהודים?

the bird 23 ביולי 2014

להשמיע ברמקולים גדולים מעל הרצועה
את אימג'ן של ג'ון לנון…הכל יהיה בסדר

Amir A 23 ביולי 2014

שמע, טוב לראות שיש דבר אחד שאנחנו יכולים להסכים עליו וזה שמדובר באחד השירים הכי מאוסים שנכתבו אי פעם.

כסיפוביץ 23 ביולי 2014

זה לא שיר..זה טרוטון מטרידון.
הכי מאוס אם לא ה….

כסיפוביץ 23 ביולי 2014

סליחה…
חורף 73 לוקח בענק.

גיל שלי 23 ביולי 2014

הייתי מוציא את חורף 73 מהחוק ביחד עם ארגון להבה, זה יכול להיות ההדדיות של הימין והשמאל

איציק 23 ביולי 2014

כסיפוביץ',
איחוד כוחות נדיר בין ימין לשמאל…
שאפו ענק!!!

כסיפוביץ 23 ביולי 2014

תודה!!

אסף THE KOP 23 ביולי 2014

הילדים של אוסלו, שנת 93

http://www.youtube.com/watch?v=KpIXMl47yhs

כסיפוביץ 23 ביולי 2014

יאללה
גם 2013
http://youtu.be/D2cYAwQ60Ac

טל המנצ'סטרי 25 ביולי 2014

מזל שנכנסו קרקעית לעזה, ככה נמנע מחדל יום כיפור נוסף…

Comments closed