אתיקה עיתונאית במקומות אחרים

הכתבת של ESPN ג'וסינה אנדרסון הגיעה לסקר את החיתוכים שסנט לואיס רמס ביצעה בסגל שלה. כל קבוצות הNFL היו צריכות לחתוך 15 שחקנים ביום שלישי, ולהגיע מסגל של 90 שחקנים, לסגל של 75 שחקנים. ג'וסינה מן הסתם העריכה שיש סיכוי שיחתכו את מייקל סאם, שחקן ההגנה של הראמס אשר הצהיר בגלוי שהוא הומו סקסואל. לצערה, מייקל סאם לא נחתך, ולכן לא היה לה סיפור גדול לכסות.

*

אך ג'וסינה ניחנה בכישורים הנדרשים על מנת לעבוד באתרי ספורט ישראליים ידועים, אי קיומן של חדשות לא ימנעו מג'וסינה להגיע למהדורה המרכזית של חדשות הספורט של ESPN, לכן היא אילתרה חדשות. ג'וסינה שאלה את חבריו של מייקל סאם על הרגלי המקלחת שלו. היא שאלה אותם האם הוא מכבד את הספייס שלהם, האם הוא מתקלח איתם לאחר כל אימון, שאלות שכמובן שאלו את כל הקבוצות, ותמיד שואלים על רוקיס בNFL, או שאולי בעצם לא כל כך.

ESPN הוציאה התנצלות בעניין, אין לי מושג אם ג'וסינה עדין עובדת שם.

*

הסיפור המעניין עוד יותר הוא התגובה של מאמן הסנט לואיס ראמס לכתבה של הגברת. שימו לב, מי שהגיב פה ישירות הוא לא דובר המועדון, לא הג'נרל מנג'ר, אלא מאמן הקבוצה, זה שאחראי על מרקם היחסים בין השחקנים בקבוצה.

הטענה הראשונה שלו היא שמדובר בכתבה לא מקצועית, נדמה לי שלא ניתן לחלוק על כך.

הטענה השנייה שלו מעניינת יותר. ג'ף פישר מספר שהמועדון משתף פעולה בצורה נמרצת עם העיתונאים. הוא עורך מסיבות עיתונאים יומיות, המועדון עורך אימונים פתוחים, מספק שחקנים על פי דרישה לראיונות. הטענה היא שג'וסינה התקשרה לשחקנים כאשר אלה היו בביתם, על מנת לשאול אותם על הרגלי המקלחת של חברם. זוהי הפרה בוטה של האתיקה העיתונאית על פי פישר. שימו לב שפישר תוקף את רשת הספורט המוביל בארצות הברית, לאחר שזו התנצלה. הוא לא פוחד מנקמה מצד פרשני הרשת, אלו שנמצאים במרכז הפריים טיים הספורטיבי של הספורט האמריקאי.

*

מתי האתיקה הזאת תגיע לעיתונות הספורט הישראלית? מתי הכתבים יסכימו להתקשר למאמנים, שחקנים, מנהלים רק במסגרת הזמן המוקצה לכך, ולוותר על הקשרים מחוץ לתחום? מתי הקבוצות יגבשו מדיניות אחידה שתדרוש זאת מהכתבים? האם אוהדי הספורט האמריקאי נפגעים כתוצאה מערכים אלה? נדמה לי שהתשובה ברורה.

*

ביום שלישי ראינו גם את התגובה של ערוץ 5 למינוי של פאקו איסטריאן לעמדת המאמן במכבי. ערוץ 5 ניצל את ההזדמנות לחיסול חשבונות עם המדיניות הברורה של מכבי, מדיניות המזכירה את המקובל בספורט האמריקאי. אושיות ספורט כמו רון קופמן ורז זהבי, בתוספת אחרים ערכו מחקר מקיף בזמן קצר, והגיעו למסקנה שמכבי הביאה ליצן לעמדת המאמן. הם תהו למה מכבי לא ממנה את רוני לוי, מה יש לגולדהאר ולקרויף נגד ישראלים. עיתונות הספורט היא המראה של הסטנדרטים המקצועיים הספורטיביים. בישראל יש התקדמות בקבוצות, מתי נראה התקדמות מקבילה בסיקור?

images

ערכן של מסקנות אחרי שלושה משחקים
איפה הוא משתלב - דניאל פטרמן

78 Comments

ניינר 28 באוגוסט 2014

ג'ף פישר לא אדי פישר (אחד הבעלים של ליז טיילור נדמה לי)
לדעתי לא יחתכו אותו והוא יגיע ל53

גיל שלי 28 באוגוסט 2014

אדי פישר היה הראנינג בק שלו בטנסי וזה כנראה המקור הפרוידיאני לטעות, תודה ניינר

גלן 28 באוגוסט 2014

בלבלת הכל או לא?
הרץ שלו בטנסי היה הנבל מאוהיו-סטייט אדי גורג' .

גיל שלי 28 באוגוסט 2014

כן כבר כתבתי את זה למטה בתגובה לג'רמייקל רוג'רס, דרך אגב איפה ג'רמייקל השנה?

אורן 28 באוגוסט 2014

נהדר.
ממזמן נחצו פה הגבולות.
חלק מ"הכתבים" משמשים ככתבי חצר וכדוברים.ובאותו זמן חלקם גם מתנקם ומנגח ללא הכרה.כנראה שלבקש אתיקה מגוף תקשורת שאחד הבעלים שלו הוא גם הבעלים של הגוף שהוא מסקר-זה קצת יותר מדי.אם כי חייבים לציין שחוסר אתיקה עתונאית משותף לכלל ערוצי ואתרי הספורט.ולא אמרנו מלה על רסקין ותיק תקשורת.

תומאס נוימן 28 באוגוסט 2014

התכנית המאולתרת שארגנו בספורט 5 ביום של החלפת המאמנים במכבי היתה אחד הביזיונות הגדולים בתולדות עיתונות הספורט בארץ (והיו ביזיונות כמו שכולנו יודעים).

כבר התביישתי בשבילם.

וספורט 5 הוא כביכול ה-ESPN שלנו.

שיא השפל.

יואב הצהוב 28 באוגוסט 2014

+1

הקורא האדוק 28 באוגוסט 2014

לא רק זה, אלא הם עוד העזו להתעמר במועדון על מסיבת העיתונאים המאולתרת, בשעה שהם יושבים שם, בתוכנית מאולתרת גם כן, בלי שום הכנה מקצועית (או אחרת), וקוטלים את "מאמן הכושר" (לשיטתו של קופמן).
יושב שם עורך יציע העיתונות, רק כי הוא אוהד של אותה הקבוצה, ושופך רפש על מנהליה של הקבוצה אותה הוא מתיימר לאהוד, כי הם העזו לא למנות מאמן דובר השפה שאותה קל לשדר בתוכנית שלו.

יושב אדון רז זהבי, שמינה עצמו למומחה כמו שאחרים ממנים עצמם לרבנים, ומשווה את הניהול של המועדון לנהיול של מר עדני, כי הם מעזים לשמר את הקונספציה שמבקשת ליצור תווך בין המועדון לבין עיתונאים סוג ז'

בושה.

אנדר 29 באוגוסט 2014

לא הבנתי, איזה רבנים ישבו בתכנית?

ג'רמייקל רוג'רס 28 באוגוסט 2014

גף פישר בכלל קלאסה של מאמן.
חבל שנפצע להם שוב הברדפורד כי לדעתי הם היו לוקחים את הבית.
לרץ האחורי בטנסי קראו לדעתי אדי ג'ורג

גיל שלי 28 באוגוסט 2014

נכון, בגילי הכל מתערבב, אדי ג'ורג' היה הסמל של התקופה שלו בטנסי יחד עם מקנייר, והכל נהיה סלט אצלי בראש

ניינר 28 באוגוסט 2014

לוקחים את הבית??? עם סם דה באסט או בלעדיו הם אחרונים בבית הכי קשה בליגה

אחד 28 באוגוסט 2014

למה קבוצות הNFL נאלצו לחתוך 15 שחקנים, והאם זה לא יוצר אבטלה המונית בקרב שחקני הפוטבול בארה"ב?

גיל שלי 28 באוגוסט 2014

הסגל הסופי שמותר לכל קבוצה להחזיק הוא 53 שחקנים בסגל, ועוד עשרה במה שנקרא סגל האימון. הקבוצות מתחילות את השנה עם 90 שחקנים, בערך שבועיים לפני פתיחת העונה יורדות ל75 שחקנים, וביום שישי, שבוע לפני פתיחת העונה, כל הקבוצות ירדו ל53.
53 זה חלק מהמרכיבים של תקרת השכר.

אודי 28 באוגוסט 2014

זה עוזר לליגה הקנדית והליגה באולמות

שחר ד. 28 באוגוסט 2014

שכר מינימום של שחקן NFL הוא 450K$ (עולה עם הוותק), שחקן שמעביר עונה שלמה ב-practice squad הוא 102K$ (שש לשבוע). כ-30% מהשחקנים מוחלפים במהלך העונה ומקבלים משכורת (מי ששיחק לפחות 3 שנים בליגה חוזהו מובטח עד סוף העונה במידה ומשוחרר).
צריך לזכור גם שהרבה מאד מהשחקים האלו היו בסגל הקבוצה 4-5 חודשים וקיבלו את החלק היחסי הזה מהמשכורת שלהם.

כמו כן, השנה לראשונה תהיה די-ליג שתציע שכר של 60K לעונה של 8 שבועות.

(הליגה הקנדית לא רלוונטית השנה מכיוון שכבר התחילה, והליגה באולמות משלמת גרושים).

אריק האדום 28 באוגוסט 2014

אחד המדוייקים גיל, בדרך כלל אני חופר כאן אבל פשוט אין מה להוסיף.
תגיד לי מי הפרשנים שלך ואני אומר לך כמה גבוה אתה קופץ

סימנטוב 28 באוגוסט 2014

מצטרף

אריק 28 באוגוסט 2014

כל מילה מיותרת. הבעיה זה לא הכתבים, אלא תרבטת העיתונות בארץ. כשהרכילות זה העיקר ככה זה נראה לצערנו.

עמית זילברבוש 28 באוגוסט 2014

כשהמשיח יבוא.
הפוסט שלך דווקא מזכיר לי את הסיפור עם ראדי וערוץ 2 מתחילת השבוע – המועדון מבין את חומרת הפעולה של הכתבת, ולא מסתפק בהתנצלות. הייתי מצפה שגם במקרה שקרה בארץ ההתנהגות תהיה שונה.
אז השאלה שלך היא לא רק מכיוון הסיקור אלא גם מכיוון הספורטאים.

גיל שלי 28 באוגוסט 2014

מסכים לגמרי, תגובת המועדון האנמית למה שקרה בערוץ 2 היא סימפטום מדאיג למה שקורה במועדון, חסר מנהל מאז עזיבתו של אנגלידים הייתי בכיף מוכן להחליף אותו, יאללה תקדמו אותי :-)

עמית זילברבוש 28 באוגוסט 2014

את הקול שלי יש לך.

יניב פרנקו 28 באוגוסט 2014

מה מכבי היתה יכולה לעשות מול ערוץ 2?

גיא זהר 28 באוגוסט 2014

מעבר להודעת הדובר המגבה את טב"ח, לבקש בירור העניין עד תמו מול ערוץ 2 ונקיטת צעדים כנגד הכתב והעורך. לטב"ח יש אחלה עילה לתביעה על הוצאת דיבה כנגד ערוץ 2. הלוואי שיתבע.

יניב פרנקו 28 באוגוסט 2014

בתור אוהד הפועל אני מקווה שיתבע – לקבוצה זה יכול לעשות רק נזק – אף אחד לא משיג כלום ברמה ארגונית מלקחת גוף כמו ערוץ 2 לבתי משפט.

אסף ינקו 28 באוגוסט 2014

התכנית המאולתרת הזאת של קופמן-זהבי-ברזי הייתה פשוט קשה לצפייה. עד מתי ברזי. עד מתי.

משה 28 באוגוסט 2014

האיש חובבן צמא דם, הוא הראשון שצריך להעיף משם אם הם רוצים להראות שמץ של אתיקה עיתונאית.

אריק האדום 28 באוגוסט 2014

עושה רושם שכל כותבי/מגיבי דה-באזר ראו את מופע האימים הזה (אני אגב, לא) ככה שנראה לי שהוא חביב על ההנהלה…

גיל שלי 28 באוגוסט 2014

רבים מהקוראים והכותבים קראו על האידיוטים האלה, ולא השחיתו מזמנם ממש לראות את הזבל הזה

אריק האדום 28 באוגוסט 2014

אז אנחנו כותבים ומגיבים על משהו שלא ראינו? נשמע כמו שלמה שרף…

cookie-monster 29 באוגוסט 2014

אני עובדת ערבים/לילות ואוהדי הכדרורגל חברי לעבודה היו משאירים את ערוץ הספורט על כל בהמיותו ובליל הצעקות בפאנלים שלו כל הזמן אם לא הייתי מעבירה ליורוספורט או לאיפה שלא יהיה שלפחות לא מזבלים בו זמנית בלי שאפשר אפילו כל זיבול בנפרד . חייב כולם בבת אחת כי פשוט אין תרבות דיבור בסיסית בפאנלים האלה.

אז אני לא צופת ערוץ הספורט אבל יוצא לי לראות ממנו לא מעט בעל כורחי.

7even 28 באוגוסט 2014

מה שנהיה מצחיק בערוץ הספורט שהתוכנית האולפן הכי טובה בו יחד עם אולפן הצ'מפיונס היא האולפן הפתוח שמשודרת בשעות שרובינו בעבודה ואורכת….3 שעות, כן כן 3 שעות.
אמה מה – היא מועברת בצורה קלילה, מביאה דברים שבד"כ לא מתעכבים עליהם שתוכניות אחרות(הרי צריך להתעכב על הלא-כדורגל ישראלי 14 שעות), ולמעשה היא תוכנית האולפן הנסבלת היחידה בערוץ ההולך ומתדרדר הזה.

שיעברו כבר למוד של צ'לרטון – בלי אולפן – רק שידורים ושידורים כי באמת שהם מביכים את עצמם.

באיזו עוד מדינה בעולם אנשים כמו נוימן, שרף, יונתן הללי, ברזי, פרימו, וחבריהם מקסבלים כזו במה?
די, נמאס! צאו לנו מהפריים.

אוהד 28 באוגוסט 2014

אמת גדולה.
השידור של מגרש פתוח הוא פנינה אמיתית שלצערי לא יוצא לי לראות מספיק אולי פעם בשבוע.
חוסר חשיבות עצמית, אפס אינטרסים חבויים והכל בקלילות
שאפו ענק לליהוק של טל ברמן ( שמגיע אז מגיע…) חובב ספורט אמיתי ונטול פניות.
טליה סלנט ליהוק מגניב גם כן והחיבור בינהם אמיתי ולא מאולץ.
תוכנית מגניבה שאני מנסה לצפות בימי ראשון שאז הם עושים עבודה יפה בלהכניס לתוך יום עמוס ספורט: בעזרתם אני בוחר מה לראות ועל מה לוותר.

7even 28 באוגוסט 2014

לגמרי!

אייל 29 באוגוסט 2014

היתרון המרכזי בתוחנית הזאתי שרוב הפרששנים הם אלה שבדרך כלל "מאחורי הקלעים"-דור הופמן, אסף אבולפיה, מיכאל וינסנדט וכו'.
דבר נוסף זה שאחרי שהם שורפים שעה וחצי-שעתיים על ענייני אתמול והיום בענפים המרכזיים הם נותנים במה לאין ספור ענפי ספורט (מודה שבאופן אישי לפעמים שהם עוברים לדבר על מירוץ שקים בעמק יזראל אני מעביר ערוץ, אבל בעיקרון זה חשוב).

יניר 28 באוגוסט 2014

אחד המפתחות להצלחה של מכבי בשנתיים האחרונות הוא היחס המקצועי והנכון לתקשורת. אני מניח שגם הפעם מכבי תתיחס לעניין המשדר העלוב של ערוץ הספורט באופן הולם כלומר לא תתיחס כלל ותמשיך לקחת אליפויות.
אני חושב שמכבי תעבור בקלות את המשבר של עזיבת מאמן רק בזכות אי ההתערבות של התקשורת בקבוצה.
ובכל זאת לא הכל מושלם- אני מצפה מהקבוצה להיות יותר נחושה בתמיכה בראדי.
ונסיים במילים של קופמן- " ערוץ הספורט מעסיק קולקציה של אפסים כולל פרימו, קופמן, שלמה שרף, רז זהבי, איציק זוהר וכן הלאה"
מצטער- לא הצלחתי להתאפק

ערן (המקורי) 28 באוגוסט 2014

כפי שענה זילבר בוש: כשהמשיח יגיע. או קצת אחרי,
על מעשה הנבלה שעשו לטב״ח אני מקווה שישלמו האחראים. התנצלות לא מספקת.
ובקשר לקבלת הפנים ״החמה״ לפאקו ולהזדמנות שניתנה בערוץ 5 לכל עובר ושב קשקשן בערוץ 5 לבעוט במכבי: ובכן, הם התבלבלו. הצבועים והשפנים בעטו באריה השוכב, כי חשבו לתומם שהוא לו יתעורר. אך לא כך, הוא בסך הכל נח. וכדאי להם לזכור שהוא יתעורר.
תזכורת ראשונה: מכבי עשו שנה שעברה תרגיל אלגנטי לאופירה בקשר להדלפות מסוכנות נסיעות. נתפסה על חם.
תזכורת שנייה: הוגשה תביעת דיבה נגד משה פרימו. מכבי העבירה בכך מסר מסוים. ואם זה לא עבר עד כה במלואו, יעבור בפעם באה.

ערן (המקורי) 28 באוגוסט 2014

לו=לא. אייפון…

יניב פרנקו 28 באוגוסט 2014

העבירו מסר שהעימות עלה מדרגה -הפרימואים קלטו אותו יופי.

יניב פרנקו 28 באוגוסט 2014

הכל נכון – ועדיין המדיניות הנכונה היא לא להשתבלל ולא לתבוע עיתונאי ולא להיכנס לעימות שממנו כולם מפסידים.
אלא לפתוח את הקבוצה ואת המועדון בצורה רחבה לאותו פלח בתקשורת (ויש עיתונאים ראויים) שכן ראוי.

כשאתה מועדון מרכזי אתה צריך להתנהג תקשורתית כמו מועדון מרכזי ושיתוף פעולה הוא הכרחי – מכבי לא משתפת פעולה, סוגרת את המועדון (מנסה יותר מאחרים), נכנסת לעימותים ומנסה לעבוד כמה שיותר בדיאלוג ישיר (שזה מבורך)- אז מה הפלא שמחכים לה ככה בפינה.

גיסנו 28 באוגוסט 2014

מכבי מנסה לעבוד באופן תרבותי ולהפתח יותר לתקשורת. התקשורת מוכיחה שכל פעם שנפתחים קצת היא תנסה רק להכנס ולעשות רעש ובלגאן וליצור יותק נזק. אז מה הפלא שמכבי מנסה להסגר אפילו יותר…

אם מכבי הייתה עושה מסיבת עיתונאים כל יום, אז היו אומרים שהמסיבות עיתונאים משעממות ושזה מוגזם.

אם כל יום יגידו שבין שעה X לשעה Y השחקנים א' ב' ו ג' פנויים לראיונות, זה גם לא יהיה טוב כי בדיוק היום במקרה רצינו לראיין את ד' ומה זה המחנה הצבאי הזה.

התקשורת תמשיך לבוא בטענות ולהתלונן ולהמשיך לנסות לבחוש וליצור עוד ועוד רקבון, כי ככה עובדת תקשורת רכילות מהזן הנחות ביותר – וזה כל מה שנשאר מעיתונות הספורט כאן מלבד 3-4 צדיקים בסדום.

יניב פרנקו 28 באוגוסט 2014

אז שימשיכו בדרכם – זה עובד.
עכשיו תראה את סיפור אוסקר – התקשורת בספרד ידעה הרבה לפני התקשורת בארץ – מעניין איך דרך אגב .
והסיפור שיצאו איתו מלא חורים וזה די ברור – אנשים מעבר לנקמנות הפסיכית של פרימו וקופמן לא יכולים לקבל את דפי המסרים שנוחים למועדון איקס ולא ירפו במקרים כאלה .

דרך אגב – שירלי בר דיין היא מהצדיקים?

גיסנו 29 באוגוסט 2014

לא צדיקה אבל גם לא "פושעת"…כתבת חצר אבללא ברמה של תומר לוי. ובד"כ לא ממציאה שקרים/מלכלכת שלא לצורך.

משה 28 באוגוסט 2014

לאדון כתב טור נהדר אבל אני רק שאלה.. למה אנחנו נכנסים לדה באזר? בדיוק בגלל הסביות האלה המשיכו כך!!

אלעד 28 באוגוסט 2014

רק לחשוב על אושיית ספורט בארץ שתעיז לתקוף את אופירה אסייג, למשל, או מישהו ממקורביה (הרבים). הולכים לצלוב אותו בראש חוצות.
לעומת זאת, אנחנו מקבלים ראיונות של התחנפויות אינסופיות מצד המתראיין למי שמראיין אותו.

גיסנו 28 באוגוסט 2014

צריך שכל הקבוצות מכל הענפים ינהגו כמו דיוויד בלאט במסיבת העיתונאים בה סירב לענות לכתב של ONE.

שכל מועדון שהותקף ע"י גוף תקשורת כלשהו (שזה בעצם כולם) יודיע לכתב המייצג שהשאלות שלו לא ייענו יותר והוא מוזמן לצטט הודעות רשמיות של דובר המועדון.
לדוג': מעתה והלאה בכל מסיבת עיתונאים של מכבי יודיעו לגב' בר דיין "אנחנו מעריכים אותך ככתבת, אבל הערוץ שאת עובדת בו מלכלך עלינו כבר שנתיים ולכן לא נענה לשום שאלה שלך ואת מוזמנת לצטט את האתר הרשמי שלנו". כנ"ל לצנציפר וכו'.

אני מאמין שבהתחלה יצוף המון רפש וינסו כמובן "להתנקם", אבל אם זה יחזיק לאורך זמן רק ככה אולי יחנכו את העיתונאים לאתיקה מינימלית. אולי ככה לאורך זמן התפיסה הכללית של האתרים האלה כמקורות אמינים ושל הפרשנים כמביני עניין תישחק (כי כרגע כל פרסום טיפשי מומצא ושקרי עדיין זוכה למאות טוקבקים שמשוכנעים שזו אמת חקוקה באבן), הזרימה באתרים תיפגע, ואולי אולי ככה נזכה למשהו שדומה לפרשנות מקצועית ולא לצהובון במסווה.

יניב פרנקו 28 באוגוסט 2014

אני רק אניח את זה פה
http://www.one.co.il/Article/233628.html

אריאל גרייזס 28 באוגוסט 2014

אתה לוקח את זה לקיצוניות השניה. לגופי תקשורת מותר ואף רצוי לבקר מועדונים, כל עוד זה נעשה בצורה עניינית ומקצועית.
אי אפשר שכל מועדון או מאמן שיש עליו ביקורת פתאום שיחליט שהוא לא עונה לשאלות.
סתם בתור דוגמא – נראה לך הגיוני שבמסיבת עיתונאים רשמית ראש הממשלה יחליט שהוא לא עונה לשאלות של "הארץ"?

איציק 28 באוגוסט 2014

להארץ לא, אבל לגדעון לוי ספציפית אולי צריך למדר אותו. אני לא בטוח בכך, אך בהחלט ראוי לשקול זאת. כמובן שתהייה צעקה גדולה מצד דליה דורנר וכל העתונאים, אך גם זה יעבור. יש הבדל בין ביקורת לבין השטלחות. אם העיתונאים לא שמים לעצמם גבולות, ואיגוד העיתונאים לא מטפל בכך, אז לא חובה לענות לכאלו.

גיסנו 29 באוגוסט 2014

כמו שאמרת יש ביקורת עניינית (למשל שלום תקווה, חמי אוזן ודוד רוזנטל ברוב הפעמים, עמרי אפק בד"כ כותב לעניין, אורי קופר, אוריאל דסקל) ויש שפיכת רפש שגובלת בהוצאת דיבה.
כותרות בסגנון "בלאט תתפטר" זו סיבה להתעלם מאתר וואן. פאנל כמו שהיה בספורט 5 זו סיבה למדר אותם. המצאת ציטוטים שקריים כמו צנציפר או שידור הכתבה של בן מיטלמן זה סיבה למדר גם את הכתבים של מעסיקיהם.

ואתה יודע מה, על כמות הפעמים שכתבי הארץ השונים קראו לנתניהו ומששלתו נאצים וטרוריסטים, אני לא בטוח שהייתי כועס אם הוא לא היה עונה להם. מצד שני, הוא גם ככה לא מתראיין לתקשורת אף פעם כי זה בדיוק מה שהוא שם עלינו…

קורא 29 באוגוסט 2014

אותי בעיקר הדהים המעבר בסיקור של הערוץ הזה מ-"מאמן כושר" ל-"מוח מאחורי ליברפול". המהירות שבה מגבשים פה דעות, גם לחיוב וגם לשלילה בתקשורת הישראלית היא מביכה. אנשים שאין להם מושג אמיתי בכדורגל זוכים לכותרות ולתואר פרשן, ומה שעצוב זה שזה לא רק בספורט אלא גם בענייני ביטחון. הגל השני של הביקורות על המאמן החדש נבע מעמדת המועדון ומסיפורים שסופרו לכתבים, והגל הראשון נבע מקריאה של שלוש דקות בגוגל – שניהם לא רציניים באותה מידה.

אני אגב, במקום מכבי תל אביב, הייתי מפסיק להתראיין לערוץ הספורט אחרי סיקור כזה לתקופה מסויימת.

RAMI 28 באוגוסט 2014

ממליץ לכולם שלא לצפות בערוץ הזה. גם אני הייתי צופה בכל הדמויות האלו שהקשר שלהן לאתיקה ולעבודה עיתונאית לא קיים בעליל, ואז פשוט מיציתי והפסקתי.
החיים הרבה יותר טובים בלעדיהם. מומלץ בחום.

עומרי 28 באוגוסט 2014

לגמרי.

הקטע שסאם כנראה ייחתך כי איתרע מזלו להגיע לקבוצה עם הפרונט 7 העמוס בליגה.

גיל שלי 28 באוגוסט 2014

אולי, אבל מהקריאה שלי, הוא שיחק מספיק טוב כדי שקבוצות אחרות יקחו אותו מהוויברס, ובהיותו רוקי הוא יכול להשאר שם בpractice squad במידה ואף קבוצה לא תיקח אותו מהוויברס

שחר ד. 28 באוגוסט 2014

סאם שחקן מצוין. הסיבה היחידה שהוא נבחר רק בסיבוב השביעי היא בגלל שהוא לא הצטיין בקומביין.
קו ההתקפה של הראמס עמוס מאד, אבל אני בשום מקרה לא רואה מצב שסאם לא חותם (לפחות) ב-practice squad (בטח אחרי שהגדילו אותה ל-10).

שחר ד. 28 באוגוסט 2014

גיל אתה צודק בהכל מלבד עובדה אחת – ההנהלות של מכבי לא מזכירה התנהלות של קבוצה אמריקאית. מכבי מנהלת כמו קבוצה במזרח התיכון שיש לה הנהלה מערבית שמבינה לאן הגיעה.

בארה"ב יש גישה מאד קרובה של כתבים אבל בתנאים שלא פוגעים בקבוצה. יש גישה לכל אימון (מלבד בודדים), לחדרי ההלבשה, מסיבות עיתונאים הם קבועות וידועות אבל, אין גישה לנושאים טקטיים או לחיים האישיים של אנשי הקבוצה. עוד נושא חשוב, הוא זה שאין אפשרות לכתב לפנות ישירות לספורטאי – הוא חייב לעבור דרך הקבוצה (שבד"כ מאשרת).

מכבי מתנהלת בצורה שונה (ונכונה לדעתי), היא אוסרת כל קשר עם השחקנים במהלך העונה, אלא רק במסיבות עיתונאים שבהם הקבוצה מחויבת. בנוסף, היא מקיימת "ימים מיוחדים" בהם ניתן לראיין את השחקנים שהמועדון בוחר – מאד שונה ממועדונים בעולם (לא רק אמריקאים).

עם זאת, את האשמה בארץ לא ניתן להפנות רק אל העיתונאים אלא אל השחקנים שמעברים ידיעות תו"כ אימונים ומתחברים עם העיתונאים במטרה לקבל ציון גבוה יותר בעיתון. ביום שהמנהגים האלו יפסקו אז אולי יהיה אפשר לבוא בטענות רק לתקשורת.

גיל שלי 28 באוגוסט 2014

אני לא מפנה את האשמה אל התקשורת בלבד, לדעתי מנהלת הליגה צריכה להתייחס לנושא. צריכה להיות מדיניות אחידה של כל הקבוצות, סדר ברור, וכללים אחידים לכל הקבוצות בדומה למתרחש בארצות הברית. ברור שהקבוצות צריכות בדומה למכבי לטפל גם בצד של השחקנים בכל העסק הזה

טרנטה 28 באוגוסט 2014

מכבי צריכה להתנתק מהתקשורת עד כמה שניתן. מה שהיה בעונה הראשונה של ג'ורדי זה המודל: שקט מוחלט + מסיבת עיתונאים לקונית לפני כל משחק שבה פאקו יגיד שאנו מכבדים כל יריב ומצפים למשחק קשה מאוד ושרן או כל שחקן אחר גם יגידו את השטויות הרגילות. אנחנו נתעדכן דרך האתר הרשמי והפייסבוק של המועדון.
התקשורת תכתוב ממילא מה שהיא רוצה ומכבי תזכה בתארים.

אריק האדום 28 באוגוסט 2014

אני מציע שתורחב האלטרנטיבה של דה-באזר לספורט5/וואלה/zero.
אני מציע שייפתח ערוץ טלוויזיה אינטרנטי (בתור התחלה) עם תוכניות ראויות.
בן יהודה כבר מעלה קטעי וידאו, לא חסרים כאן אנשים, גם במגיבים, שהם פריקים של ספורט ופריקים של תקשורת ספורט.
יכול להיות רעיון לא רע בכלל
ערוץ דה-באזר in your face.
מי מרים את הכפפה??

אחד 28 באוגוסט 2014

מי רוצה ערוץ ספורט שמופעל על ידי אוהדי ליברפול ומכבי…

אריק האדום 28 באוגוסט 2014

נקודה טובה… אבל יש כאן לפחות כותב אחד שהוא אוהד יונייטד ולא מאלו שמתים על מכבי.
ויש כאן עוד כותב יונייטד. ואת פרנקו.
ולא חסרים כאן אוהדי קבוצות קיקיוניות כמו צ'לסי ומכבי חיפה שכותבים (תכף אני אקבל בראש…).
יש כאן מגוון עצום של דעות האחידות היא רק בענייניות וברמה (רוב הזמן).

שרון 28 באוגוסט 2014

רונן דורפן אוהד יונייטד . עופר פרוסנר ועמית פרוסנר אוהדי מכבי חיפה . גור אילני אוהד צ'לסי . יניב פרנקו אוהד הפועל . ואני בטוח שיש עוד קצת מגוון אבל זה ממה שאני זוכר כרגע.

יונתן פ. 28 באוגוסט 2014

נראה לי פוסט טוב לשאול:
בתור נסיון להיות צרכן טוב יותר, אני מחפש אתר ספורט זר טוב (וחינמי), בכדי לצמצם את הכניסות שלי לספורט5. אמנם הוא לא תת רמה כמו One, אליו אני כבר לא נכנס הרבה זמן, אבל עדיין מעדיף אתר איכותי יותר.
הדרישה הבסיסית היא שיהיה עמוד בית אינפורמטיבי עם כותרות מהרבה ענפי ספורט(בעיקר חשוב כדורגל אירופי, אבל שיהיה גם קצת NBA, טניס ושאר ירקות).
יש למישהו הצעות אשמח לשמוע

אחד 28 באוגוסט 2014

goal.com?

אריק האדום 28 באוגוסט 2014

ערוץ הספורט עשה התאמה כמעט מלאה ל-ZERO. לא כמעט בעצם, מלאה.

אחד שיודע המון 28 באוגוסט 2014

בואו נדבר על האתיקה של אי אס פי אן. לפני כעשור החליטו שם להעלות סדרת דרמה על מאחורי הקלעים של הNFL . הסמים החברים ושאר צרות…. בNFL מאוד לא אהבו. התוצאה – אי אס פי אן הורידו את הסדרה כדי לא לפגוע באינטרסים הכלכליים של התאגיד. המסר ברור – גוף תקשורת הספורט הכי חשוב בארצות הברית לא באמת יכול לבקר את האבי לוזונים של הNFL

אודי 28 באוגוסט 2014

דוק ריברס גם תקף שנה שעברה את אי.אס.פי.אן. אין שם אתיקה עיתונאית. הם מספיק גדולים בכדי להמציא סיפור, ומרוב העוצמה של הרשת הסיפור הופך למשהו שיוצא מגדר האתר/ערוץ טלויזיה, ומאמנים או שחקנים צריכים להגיב על דיון מפוברק שאין לו אחיזה במציאות.

קורא 28 באוגוסט 2014

אוף טופיק: אני פה רק בשביל להזכיר שיחה מלפני יומיים שבה אתה טענת שכיל לא תפטר עובדים ואני טענתי שהיא כן תפטר. מומלץ לקרוא את אתרי החדשות היום.

גיל שלי 28 באוגוסט 2014

דווקא קראתי, כרגע אנחנו עדין בשלב האיומים. דרך אגב לא טענתי שכיל לא תפטר עובדים, טענתי שגם אם תפטר אותם יהיו להם מקומות תעסוקה אחרים לא פחות טובים, כמו בסלולר

קורא 28 באוגוסט 2014

במדינה מתוקנת בה המשק פועל ביעילות אכן היו מקומות עבודה אחרים שהיו קולטים את העובדים, אבל בטח לא במקומות בהם יפוטרו העובדים ובמצב משק התעסוקה הנוכחי, ובטח לא בשכר שהם הורגלו לו בכיל.

הלוואי ויום יבוא וכל עיוותי שוק התעסוקה הישראלי ייפתרו, אבל היום הזה לצערי הרב לא נמצא בפתח.

גיל 28 באוגוסט 2014

פישר גאון והראה איך כל הנושא של סאם הוא נון-אישו למעט עיתונאים (וטוני דאנג'י) מנסים בכוח להפוך אותו לסיפור. וESPN הם הרשת הכי חלבית שיש אז בטוח שהם יתנצלו ויתפרסו בפני כל מי שצריך. צדק מי שכתב כאן שהם לא ממש אתיים והם גם הסירו את התמיכה מהכתבה הדוקומנטרית על פגיעות הראש לפני כמה חודשים בגלל לחץ של הליגה.

איציק 28 באוגוסט 2014

צריך ללמד את האמריקאים המפגרים… שילמדו מהעיתונאים בארך איך צריך לעבוד מהיר ויעיל. כולכם קנאים.

גיא 28 באוגוסט 2014

"התנהלות כמו בהפועל מרמורק" – רק בגלל שהם לא מורשים להיכנס לאימונים.

באר שבעי 29 באוגוסט 2014

ערוץ הספורט נהיה ערוץ הקוף. במקום תוכנית בובה של לילה כל הערוץ נהיה בובה של לילה. בעבר עשו שם תוכניות עם אהבה גדולה לספורט. היום הם נעדרי תכנים. ניתקעו עם הליגה הספרדית – ליגה של 3 קבוצות ועוד 19 יריבות אימון מסכנות. אז חשבו הגאונים ומצאו פתרון – כל הערוץ בובה. חבורת מנגבי החומס של אהרלה. חסרי ידע נלהבי רשע. יש כתבים טובים שהולכים ונמוגים. הפיתרון יבוא מעצמו – צניחת רייטינג.
הנה לכם רעיון ברזי ושות, – תעשו את יציע העיתונות בעירום מלא. אם כבר נמוך אז יאללה ישר לתחתית.
באשר למיטלמן והקלטת המפוברקת אני מתקשה להאמין שלא יפטרו אותו. בטח בקרוב יודיעו על קיצוצים ויקצצו אותו.
נוימן וארבל כך שמעתי אכלו אותה במונדיאל במסע עונשין – כל יום שידור פירושו כל יום 10 שעות בפקקים , טיסות , מחסור במזון באיצטדיונים. תעתועי מזג אויר של חום וקור. טירונות במג״ב הם עברו. רצו לאכול כל העוגה לבד ואכלו צינור לשנים. חזרו תשושים מהמסע ומוכים מהביקורות.
אסור להרים ידים. אני מצאתי שהטוויטר הוא הנשק החכם של אוהבי הספורט. אני פשוט אומר להם בטוויטר מה אני חושב עליהם. כמה פעמים ביום. היום ערוץ הספורט הודיע לי שהם פתוחים לדיון תרבותי ולא להשמצות !!!! – ערוץ הספורט פתוח לדיון תרבותי.
תצטרפו כולם למאבק בטוויטר – תאמינו לי הם יכנעו כי הרי הם פתוחים לדיון תרבותי. וגם אם לא יכנעו לפחות ידעו שמאסנו בתרבות שלהם. קופים הביתה.

אסף the kop 30 באוגוסט 2014

צודק ב-100%

תורג'י 29 באוגוסט 2014

אני חייב להבין דבר אחד,
לפחות במקומות בהן אני קורא וכותב (פורומים, בלוגים וכו') נראה כאילו אנשים סובלים ממה שנהיה מהערוץ הזה ומייחלים ליום בו ישתנה.
מנהלי הערוץ לדעתכם לא מודעים לעניין?
או שמה שאני חושב שהוא הרוב הוא בעצם מיעוט?

ניב 29 באוגוסט 2014

כנראה שהרייטינג שלהם עלה לעומת שנים שהם היו "טובים".
המטרה מקדשת את האמצעים, מבחינתם שיקראו להם "E".
חוץ מזה יכול להיות שהנטייה לפיצול שקיימת שם (ערוץ 5+ LIVE סופר פנטסטיק QHD) מקשה עליהם לקבל תמונת רייטינג אמתית.
אגב בנימה מבודחת, הנטייה לפיצול ופרקטיקת המטרה מקדשת את האמצעים מאפיינת עוד סוג של ארגונים, ארגוני טר..

MOBY 29 באוגוסט 2014

אז אני לא ראיתי את התוכנית המדוברת, ועל פי מה שאתם כותבים גם אין טעם לחפש אותה.
אפשר יותר פרטים? מה, מי למה ואיך?

Comments closed