האיחוד האירופי שוקל להחרים את רוסיה 2018

האם החרם על מוסקווה 1980 חוזר על עצמו? למעשה מדובר בחרם משמעותי הרבה יותר, שכן ללא מדינות כמו ספרד, איטליה, גרמניה וצרפת, מה הטעם בקיום הגביע העולמי בכדורגל?

*

בדיונים בין שרי החוץ של האיחוד האירופי נדונו צעדי החרם הנוספים שיש לנקוט כנגד פוטין, בתגובה למהלכים שלו באוקראינה. המדינות הבלטיות במיוחד מאוד מוטרדות משאיפותיו של פוטין, ובעיקר מהנטייה שלו להגן על מיעוטים רוסיים בארצם, למרות שלמיעוטים אלה אין שום עניין בהגנה של פוטין. שרי החוץ של המדינות הבלטיות הגיעו למסקנה שחרם על כל אירוע ספורטיבי, תרבותי גדול ברוסיה יהווה החרם היעיל ביותר שיטריד את פוטין. לדעתי הם צודקים לחלוטין. מדובר על לצרף חרם כזה לא בסיבוב הסנקציות הקרוב אלא בזה שאחריו. לאחר חרם זה, תוצא רוסיה מתחרויות בינלאומיות.

פיפ"א מצידה הכריזה שוב, שהיא רואה בקיום משחקים ברוסיה אמצעי לקירוב לבבות, נו שויין.

*

זוהי אחת הידיעות הראשיות בפיננשל טיימס היום.

*

אולי כבר ינצלו את ההזדמנות ויטפלו בפיפא בזמן זה?

*

אני בהסכמה מלאה עם שרי החוץ האירופיים, חרם כזה יהווה פגיעה בבטן הרכה של פוטין, ויטריד את חבריו האוליגרכים אפילו יותר מהסנקציות הכלכליות הננקטות כנגדם כיום. הדרך להוציא מדינה מחבר העמים התרבותיים עוברת דרך הספורט, ודרך זו נחלה הצלחה גדולה בחרם על דרום אפריקה בזמן האפרטהייד.

אפרופו יישוב רוסים במדינות בלטיות, ומיעוטים רוסיים אשר מתלבטים האם להתאזרח במדינות הבלטיות, אוסיף רק דבר אחד, מעניין…

220px-Russia_2018_World_Cup

החלון של ריאל - נמרוד איתן
בעיה כבדת משקל

48 Comments

ארז (דא יונג) 3 בספטמבר 2014

נו, מצבנו מעולם לא היה טוב יותר.

עד 2018 אני צופה לפחות עוד 2 מבצעים צבאיים בעזה/גדה שיביאו לבידוד גדול אפילו יותר של ישראל כך שבפועל מצבנו הדיפלומטי גם ככה יהיה בקאנטים.

במצב כזה לאף אחד לא ממש ישנה אם נחבור למונדיאל של פוטין או לא ולאור זה שחברות האיחוד האירופאי ובעלות בריתן לא ישתתפו אני רואה פה הזדמנות פז להשתתפות ראשונה אחרי 48 שנה.

גיל שלי 3 בספטמבר 2014

עד 2018 אולי נישאר החברים היחידים של פוטין, ופוטין יהיה החבר היחיד שלנו, זו כנראה השאיפה המשותפת של ביברמן

Aman 3 בספטמבר 2014

תראו את החצי המלא: הנבחרת במונדיאל!

צור שפי 3 בספטמבר 2014

מה במונדיאל, מינימום חצי גמר (אם גם אזרבייג׳אן תחרים)

ארז (דא יונג) 3 בספטמבר 2014

מה שבטוח זה שפוטין לא חבר שלנו בשום צורה, אפילו שיש לנו יליד רוסיה כשר חוץ (דרך אגב, בין כל הצחוקים על יאיר לפיד – אם הביצועים שלו באוצר היו/יהיו כמו של ליברמן בחוץ אנחנו נגיע למצב של ארגנטינה בעוד כמה חודשים).

גל ד 3 בספטמבר 2014

למה רק בחוץ? ליברמן כבר כמעט עשרים שנה בפוליטיקה הישראלית, והסטטיסטיקה המצטברת שלו נופלת מזו של יניב גרין במכבי.

no propaganda 3 בספטמבר 2014

אתה טועה. פוטין כן חבר שלנו בניגוד לאובמה שאינו חבר שלנו. העניין הוא ארה"ב היא חברה שלנו לעומת רוסיה שממש לא.

ליברמן דווקא עשה כמה דברים משמעותיים יחסית כמו ביטול אשרות לרוסיה, אוקראינה, בלרוס ומולדובה.
אם מישהו חושב שלשים שר חוץ דובר רוסית ישפיע על האינטרסים של רוסיה וכיוצא בזאת על יחסה כלפי ישראל אז שימשיך לחלום.

אחד 3 בספטמבר 2014

פוטין ורוסיה זה היינו הך. אם פוטין בעדנו אז גם רוסיה בעדנו.

no propaganda 3 בספטמבר 2014

אם כל העולם היה סובב סביבינו אז אתה צודק. לפוטין יש חברים רבים אחרים חוץ מאיתנו, הוא מחבב אותנו אישית, רבים מחבריו הטובים יהודים וזה משפיע אבל אנחנו לא מביאים לו כסף ולא מאפשרים לו לבנות נמל צבאי אצלנו, לא קונים ממנו נשק אז גם מה שאנחנו מקבלים בחזרה מוגבל מאוד, אין מה לעשות.

no propaganda 3 בספטמבר 2014

דרך אגב הוא עדיין היה נותן לנו משמעותית פחות ממה שארצות הברית נותנת אבל זה יותר תלוי ביכולת שלו לעומת זאת של ארצות הברית.

אביאל 3 בספטמבר 2014

ארז וגיל -קודם כל ליברמן נולד במולדובה, דבר שני עם תגובות ו״צחוקים״ כאלה, מתפלאים אחרי זה שהשמאל לא מהווה אלטרנטיבה, כל היום רואים שחורות.

גיל שלי 3 בספטמבר 2014

אני יודע שמר ליברמן הוא יוצא מולדובה, לא ידעתי שאני שמאלני :-)

באבא ימים 3 בספטמבר 2014

השמאל רואה שחורות?

זה לא הימין שאומר שאין עם מי לדבר וכולם רוצים להרוג אותנו?

אביאל 3 בספטמבר 2014

גיל – נו אתה תמיד יורד על הימין, מה אני אמור להבין מזה ? :)

באבא – דיברתי על התחזיות השחורות, מדינת אפרטהייד, דמוגרפיה, חרם בינלאומי, ביטול חופש הדיבור וכו׳ וכו׳.

אחד 4 בספטמבר 2014

כנראה פספסת את העובדה שהוא אוהד מכבי.

(לפחות אני מקווה שאין אוהדי מכבי שמאלנים, כי במקרה הזה מינוס ומינוס ממש לא נותן פלוס).

אריאל גרייזס 3 בספטמבר 2014

נראה שנקטעת בסוף.
ואפשר גם להגיד שאין טעם בקיום אולימפיאדה בלי ארה"ב. עובדה, היתה

גיל שלי 3 בספטמבר 2014

תודה אריאל, הוספתי את השלוש נקודות הדרושות, אני מניח שהרמז שלי ברור

Aman 3 בספטמבר 2014

"הדבר" הוא התמונה.
מי הדבר שבתוך התמונה, זו כבר שאלה אחרת.

אריק האדום 3 בספטמבר 2014

פאק!! אחנו אשכרה מועמדים לזכייה ב-2018…

אחד 3 בספטמבר 2014

לא הבנתי – מה אמורים לראות בתמונה הזו?
ולדבר על חרם 4 שנים מראש זה לא רציני. הרבה יכול לקרות ב4 שנים.

גיל שלי 3 בספטמבר 2014

בתמונה שחקן אחד (ארשבין) חוגג את הזכייה של רוסיה באירוח. הדיבורים על חרם מאוד רציניים, המטרה היא לא להחרים את הגביע העולמי, המטרה היא להרתיע את פוטין

אחד 3 בספטמבר 2014

לא יודע כמה זה יכול להיות אפקטיבי. זה בסך הכל אירוע ספורט, לא משהו שלדיקטטור כמו פוטין אמור להיות אכפת ממנו. בנוסף, ללא מדינות האיחוד האירופי, סיכויי הזכייה של נבחרת רוסיה ישתפרו משמעותית(למרות שעדיין יישארו בטווח הלא ריאלי)

גיל שלי 3 בספטמבר 2014

אתה כנראה לא מאוד מחובר למה שחשוב לפוטין, רמז, אם זה חשוב לחברים העשירים שלו, זה חשוב לו.
ההנחה של השרים המציעים את החרם היא פשוטה, פיפא תישבר ויעבירו את המשחקים למקום אחר, לכן הצהרה של ארבע שנים מראש תשאיר מספיק זמן לצעד כזה.
במידה ופיפא ישאירו את הגביע העולמי ברוסיה הם מסתכנים ברפורמה אדירה של המשחקים ביוזמת וופא, סיכון שהם לא יקחו מן הסתם, השחיתות שהובילה את המשחקים הן לרוסיה והן לקטאר כבר הכניסה אותם גם כך למצב מאוד מאוד עדין, הם לא ילכו ראש בראש נגד אירופה וארצות הברית.

no propaganda 3 בספטמבר 2014

אתה טועה ובגדול, החברים העשירים של פוטין מעניינים אותו כקליפת השום. הם סך הכל נתינים נבחרים. כל אחד מהם תלוי בפוטין במאה אחוז ואם ימרה את פיו אז יצטרך לברוח ללונדון כמו ברזובסקי או לשבת בכלא כמו חודורקובסקי.

מה שכן לפוטין חשוב להראות לעם שיש לו את כל הדברים המערביים שקיימים כולל מונדיאל ולכן זה אכן מאוד חשוב לו.

גיל שלי 3 בספטמבר 2014

להבנתי יש יחסי תן וקח, יחסים מאוד מורכבים, פוטין נמצא בעמדה בה הוא נמצא תוך הסתמכות על הכח שחילק לחברים שלו באמצעות הכסף, הוא לא רוצה לבחון את הנאמנות שלהם יותר מדי

no propaganda 3 בספטמבר 2014

אני לא יודע מה המקור שלך לזה אבל זה פשוט לא נכון. הכח של פוטין מבוסס על הצבא ועל הפסב שזה הקגב החדש. האוליגרכים הם מכמה סוגים"
1. כאלה שהתעשרו לפני הגעתו של פוטין והסתדרו איתו לאחר מכן,ראה ערך אברמוביץ
2. כאלה שהתעשרו לפני הגעתו של פוטין ולא הסתדרו איתו, רובם לא ממש אוליגרכים כרגע.
3. חברים שלו שהרוויחו המון מעצם היותם חברים של מי שמחלק את העוגה, למשל רוטנברג וכל החברה ברוסנפט ובבנק רוסיה, אלה שהסנקציות היו נגדם.

יש סיבה שהמחליף של פוטין, מדבדב, היה מרקע אזרחי לגמרי ככה הוא מנע מבן אדם בעל כח אמיתי להיות בשלטון.

גיל שלי 3 בספטמבר 2014

הוא צריך להתחשב בדעתם של החברים מהסוג השלישי שציינת, הסיבה שהוא חילק להם מתנות היא העובדה שהם מגיעים מאותו מילייה שלו, אם הוא ירגיז יותר מדי חלק גדול מדי מהם, יש להם נגישות למקור הכח שלו

no propaganda 3 בספטמבר 2014

ממה שאני יודע החברים מהסוג השלישי אינם בעלי נגישות למקור הכח שלו , אלה בעיקר חברי ילדות. הגנרלים כמובן מקבלים את שלהם אבל הם לא אוליגרכים במובן שהם לא מרוויחים מהמונדיאל אלא מקבלים את הכסף מהתעשיה הצבאית.

no propaganda 3 בספטמבר 2014

הרב המוחלט של האוליגרכים הם מהסוג הראשון.

ויקטור מורוז 4 בספטמבר 2014

לדעתי פיפ"א תחרים את המחרימים של רוסיה.

דורפן 3 בספטמבר 2014

שתי נקודות.

1. זה רעיון איום ונורא. המונדיאל הוא לא של פוטין, גם אם הוא מארח אותו. הוא של כל תושבי כדור הארץ להנות ממנו. אתה תהרוס אותו לאוהד בישראל ובפלשתין ואתה תהרוס אותו למדינה האפריקאית שהעפילה לראשונה.

2. הנסיון של האיחוד לצייר את המצב בכל ברית המועצות לשעבר כשחור ולבן לוקה מאד. יוליה טימושנקו וחבריה הגזענים קודמה למעמד נלסון מנדלה פחות או יותר.

בלטביה, בתוך האיחוד האירופה, 31% מהאנשים בלי זכות הצבעה. אנשים שנולדו בלטביה, אבל שפת אימם היא רוסית. הם טוענים שברית המועצות יישבה אותם שם. אבל כשברית המועצות העבירה בהחלטה מנהלית את קרים- שתמיד הייתה רוסית – לאוקראינה – אז אירופה דורשת שקרים תהיה עכשיו חלק מאוקראינה.

ובשם קדושת הגבולות רוצים לגרור את אוקראינה למלחמת אזרחים של דורות. עדיף לחלק את המקום הארור הזה לשניים. מעט מאד מאחד אותו (רק שנאת יהודים כנראה) ושני הצדדים אכזרים מאד.

גיל שלי 3 בספטמבר 2014

דווקא כתוב במקה בכתבה הזאת על הרוסים שחיים בלטביה ובאסטוניה. באסטוניה כדי לקבל אזרחות צריך להוכיח רמת ידיעה סבירה באסטונית. למרות שגם שם 30% מהאסטונים הם יוצאי רוסיה, יש שר אחד עם שורשים רוסיים, שר החינוך. הוא ניגש למבחן כדי לבדוק את הגינותו, וציין שמדובר במבחן שרק אנשים עם חינוך אוניברסיטאי יצליחו לעבור אותו.
עדין, רוב מוחלט של האסטונים הלא אזרחים עם שורשים רוסיים, אלה שרואים טלוויזיה רוסית, לא ירצו שפוטין יפלוש לאסטוניה כדי להציל אותם, משום שהחיים שלהם באסטוניה טובים לאין שיעור מהחיים הצפויים להם ברוסיה. הסיבות שהם מציינים – בטחון בזכות הקניין, שחיתות נמוכה בהרבה בעסקים.
פוטין זילזל מאז ומעולם בכח האירופי, זה התחיל בכלל בהלאמת יוקוס. אם לא ישימו לו גבול, הוא בהחלט ינסה להחזיר את ברית המועצות הישנה והרעה באמצעות כיבוש מדינות אחרות. הוא כבר איים על קזחסטן, במסיבת העיתונאים האחרונה שלו

גיל שלי 3 בספטמבר 2014

כל נושא האזרחות במדינות הבלטיות מורכב מאוד, הרוסים יישבו אנשים בעלי שורשים רוסיים במדינות אלה כחלק מהכיבוש שיצר את ברית המועצות. יש חשש לגיטימי מפני הכוונות האמיתיות של רוסיה להשתמש באנשים אלה ביום מן הימים כגיס חמישי.

עומר 3 בספטמבר 2014

מתוך הכרות עם כמה אסטונים ואחרי ביקור שם, אני יכול להגיד שלקרוא לאסטוני רוסי, זה אחד הדברים הכי קשים שאתה יכול להגיד לו.
האסטונים מסתכלים על הרוסים מלמעלה וממש לא רוצים אותם אצלם.
מבחן האזרחות הוא באסטונית. חוץ מזה הוא כולל גם שאלות היסטוריות שלתושבים הרוסיים במקור יהיה קשה מאוד לענות על השאלה נכון. משהו כמו לשאול בבחינה מגבילה בארץ מי הוא נביא האמת ולשים את מוחמד וישו כתשובות לא נכונות

באבא ימים 3 בספטמבר 2014

אני חושב שהבנתי את הרמז – התגובה של רונן חידדה את העניין מאוד. הנה הפתרון שלי לכתב החידה:

1. חרם על המונדיאל יפגע בצדדים שלישים = חרם על מפעלים בשטחים יגרום ללא מעט פלסטינים לאבד את פרנסתם.

2. זה לא שחור לבן וטימושנקו איננה מנדלה = קראת את אמנת חמאס הבוקר? ראית טלוויזיה פלסטינית?

3. ברית המועצות העבירה בהחלטה מנהלית את קרים לאוקראינה וכו׳ = מה זה השטויות האלה על עם פלסטיני? פלסטין זה שם רומאי. פלסטין היתה תמיד יחידה מנהלית במסגרת אימפריה גדולה יותר ומעולם לא יחידה עצמאית ונבדלת. עכשיו כולם חושבים שזה עם.

4. עדיף לחלק את המקום הארור הזה = עדיף לחלק את המקום הארור הזה.

דורפן 4 בספטמבר 2014

אם לא הובן… אני בעד לחלק את המקום הארור הזה.

גיל 3 בספטמבר 2014

הדיבורים הללו לא מובילים לכלום אף פעם. את החרם שיכלו לעשות על סוצ'י הם פספסו (למרות שהמצב אז לא היה כזה חמור). זה טוב בתור איום אבל אין למדינות הללו אומץ למעשה כזה.

no propaganda 3 בספטמבר 2014

חרם על מונדיאל אכן יפגע בפוטין אבל אין שום סיכוי שמדינה כמו גרמניה שיש לה יחסע מסחר כה גדולים עם רוסיה תעשה איזשהו חרם משמעותי על רוסיה.
רב הסנקציות הן כרגע באויר, כלומר קיימות אבל החברות מוצאות דרכים לעקוף אותן. סנקציות אמיתיות יהוו פגיעה גדולה מדי בכלכלות האירופיות ואפילו האמקיראית. וכידוע במדינות דמוקרטיות דווקא השלטון מאוד תלוי בטייקונים ולכן לא יפגע יתר על המידה באינטרסים שלהם.

מנחם לס 3 בספטמבר 2014

למי שמעוניין – תרגמנו ספור המשלב ספורט, אהבה, אובססיה, ואולי רצח. סיפור מרתר ביותר:

http://www.hoops.co.il/?p=33170

רועי מ 3 בספטמבר 2014

זה כל כך רחוק שזה לא נחשב כרגע.
לא הבנתי מה דחפו את ישראל לדיון. למעשה כמעט אף מדינה באירופה כמעט ולא אמרה דבר במלחמה האחרונה נתנו לנו כמעט יד חופשית, רק ביבי עצר את עצמו. ההשוואה לדרום אפריקה לא במקום. תתרכזו הבנושא רוסיה. אם רוצין חרם שיחרימו את הקטרים. כבר כאן ועכשיו יש קלים לעדות את זה.

גלן 3 בספטמבר 2014

הדרמה של היום אחרת הרחק במערב. פתחו דנקן דונאטס ראשון בלוס אנגלס! מי יודע, בשלב הבא אולי תהיה להם קבוצת פוטבול אמיתית שם, עם אוהדים אמיתיים ולא כאלו של טריידר ג׳ו.

אילן 3 בספטמבר 2014

אם כבר בקונספירציות אירוח המונדיאל עסקינן, הבה נשתעשע בסנריו הבא:
הרי כבר דובר על העתקת הגביע העולמי מקטאר ב- 2022 למדינה אחרת בשל שחיתויות וכו'. שתי המדינות כמעט היחידות שיכולות לארח את הטורניר הזה בהתראה קצרה הן בריטניה שאירחה אולימפיאדה לפני שנתיים ויש לה את התשתית והאיצטדיונים וארה"ב שיש לה מגה איצטדיונים וצריך רק לבחור שם את הערים המארחות. למה ששני המדינות האלו לא ינצלו את השפעתן הפוליטית והכלכלית כדי להעביר את המונדיאל מקטאר אל אחת מהן. השאלה היא רק איזו? בעצם – למה להוציא אחת מהן מקופחת כשאפשר לנצל מצב בטחוני פוליטי באוקראינה ולהרוג שני מונדיאלים באבן אחת כך שבנות הברית ארה"ב ובריטניה פשוט יקחו את האירוח של שני הטורנירים הבאים. מלבד כמה אוליגרכים ושייחים – אף אחד לא יזיל דמעה.

גיסנו 4 בספטמבר 2014

כי ארה"ב ובריטניה לא ישלמו שוחד לפיפ"א בשביל להעביר החלטה כזאת. חוצמזה זאת נראית החלטה נכונה והגיונית, אז אין שום סיבה שפיפ"א תסכים לדבר כזה.

פורנוהוליק 4 בספטמבר 2014

זה עזר ה ב1980? לא. לא יעזור גם הפעם.
החרמות ספורטיביות הן חסרות תועלת וגם פחדניות. לא רוצים לשלוח חיילים או להיכנס לעימות כלכלי, אז עושים רעש וצילצולים עם החרמה שלא תשנה דבר.

אריאל גרייזס 4 בספטמבר 2014

החרמות ספורטיביות עבדו יפה מאוד במקרה דרום אפריקה

אדם בן דוד 4 בספטמבר 2014

עד אז או הפריץ ימות או שהכלב ימות.
המונדיאל יהיה ברוסיה.
האם ארשבין הוא יליד הבלטיות? לא הבנתי את הרמיזה בסוף.
גיל- איך אפשר ליצור איתך קשר ?(ניסיתי להרים את הכפפה לגבי יומן הפלייאוף של הבילס)

אלכס דוקורסקי 4 בספטמבר 2014

גם חושב שהאליפות תתקיים ברוסיה. מעניין אם קאפלו יישאר שם עד אז. הוא זוכה להערכה מאוד גדולה מצד ההתאחדות והתקשורת (בצדק, כמובן). אולי הרוסים יצליחו אף לעלות שלב או שניים בטורניר, מה שלא עשו מאז פירוק בריה"מ.

כאשר צופים בטלוויזיה בחלק מן הנפשות הפועלות, והאמור הוא בעיקר לגבי חלק מן המורדים שנתמכים בידי רוסיה ובחלק מן המפגינים הלאומנים האוקראינים, איכשהו, כמעט באופן טבעי, עולה תמונה של המאות השחורות מחד ושל נאמני פטלורה ובנדרה מאידך (יישמע רע ומאוד סטריאוטיפי, אבל משהו בפרצופים שלהם ובשפתם. באמת קשה להסביר זאת). אפשר גם להפליג לגוגול ולתיאוריו על הסובלנות של חלק מן העם האוקראיני לפני כ-350 שנה. גם ג'ונתן ליטל תיאר את הפוגרום של תושבי לבוב בעת כניסת הגרמנים לעיר (זו היתה אחת הפעמים הבודדות שהנאצים היו צריכים לרסן את תושבי המקום). מכל מקום, הרוסים והאוקראינים ימשיכו להתכתש ביניהם, אבל יחלקו (כמובן שלא כולם) את אותה האנטישמיות הארסית, שכיום יתקשו מעט להביא אותה לידי ביטוי כפי שעשו בשנים עברו.

וגיל, תמיד מעניין לקרוא את הבלוג שלך.

גיל שלי 4 בספטמבר 2014

תודה אלכס

Comments closed