לראות את אפואל ניקוסיה ולבכות

יש לנו נטייה בישראל לכסח את הרמה של הכדורגל המשוחק פה. קראתי שמאריבור היו אמורים לעבור את מכבי, קראתי שאין לנו קבוצה ברמה מתאימה לצ'מפיונס ליג, אני כל הזמן קורא על כמה הכדורגל שלנו זבל.

*

בבית שלנו בליגה האירופית בשנה שעברה שיחקנו עם איינטרכט פרנקפורט, בורדו ואפואל ניקוסיה. למעט המשחק שנערך בגרמניה, מכבי היתה טובה יותר בכל שאר המשחקים. אז נכון, איינטרכט פרנקפורט לא הגיעו עם ההרכב החזק ביותר שלהם, בורדו לא התייחסו ברצינות וכו', אבל מכבי בהחלט נראתה שייכת לשם, ואפואל ניקוסיה לא נראתה טוב יותר. התוצאות של מכבי לא רק מול אפואל, אלא ההשוואה בין התוצאות שמכבי השיגה מול בורדו ופרנקפורט, לעומת התוצאות שאפואל השיגה, מראות תמונה די ברורה לדעתי. הרמה שלנו בשנה שעברה לא היתה נמוכה יותר, ולמען האמת לא התחוללו מהפכים כה גדולים השנה, כדי להניח שהשנה נוצר פער עצום לטובתם.

*

מאריבור יצאו תיקו 1 עם ספורטינג ליסבון אתמול, אפואל הפסידה 1:0 לברצלונה. באזל שהביכה אותנו רק במשחק האחרון ששוחק בבאזל, אמנם הובסה במדריד, אך כאשר אני מסתכל על קבוצות מהדירוג הרביעי בבתים בליגת האלופות, אני ממש לא מרגיש שמכבי קבוצה נחותה לעומת קבוצות אלה.

*

אני גם לא משוכנע שקבוצות בדרג זה מצליחות למכור יותר מרבבה של מינויים, כפי שעשו שתי קבוצות ישראליות השנה. אפשר לשקוע בדכאון, אך ישנה התקדמות בכדורגל הישראלי.

*

הסיבה לדכאון היא פשוטה. ככל שאני רואה את ההחלטות של פאקו במכבי, אני משוכנע שהטעות הגדולה של ג'ורדי היתה בכניעתו לנוחות. השיקולים בהבאת אוסקר היו ברורים. ג'ורדי כנראה חיפש מאמן שמכיר את הקבוצה, מאחר ולא עמד פרק זמן גדול כהכנה לקראת המשחקים החשובים של מוקדמות ליגת האלופות. כאשר אני רואה את מכבי חיפה ואת מכבי תל אביב השנה, אני מקבל את התחושה שדווקא היכרות זו היא מגרעת ולא יתרון. אוסקר הלך על מתחם הנוחות. ג'ורדי הנחית את אייגבור, אוסקר הרכיב אותו למרות שבבירור הוא לא היה בכושר משחק מתאים. אפילו המעבר למערך של שלושה בלמים, היה מעבר מאולץ במיוחד כאשר אוסקר הכליל את שפונגין כאחד מהשלושה. בחיים הכלל הוא פשוט, מי שלא הולך קדימה, מדרדר אחורה. התחושה היא שבתקופת אוסקר, הנסיון היה לשמר את הקיים, כאשר אני מוסיף לכך את התחושה שאוסקר לא ממש היה כאן ברוחו, אני מגיע להשערה שאולי כל חילופי המאמן במכבי נבעו מהכאה על חטא של ג'ורדי.

*

ברור לחלוטין שמכבי פספסה הזדמנות פז השנה, אך אין זה אומר שההתקדמות של המועדון נעצרת. ההתקדמות בחיפה רק תוסיף אנרגיה למועדון הצהוב. אנחנו עוד לא הגענו, אך אנחנו קרובים בהרבה מהתחושה שמנסים לטעת בנו.

IMG_20140816_200201

לתלות אותם בכיכר!
הכי גרוע שאפשר

41 Comments

בילבו באגינס 18 בספטמבר 2014

הסיבה לעניות דעתי שמכבי ת"א נכשלה באירופה ולא השיגה את מה שהפועל ת"א וחיפה השיגו ( בהעלפה לצ'מפיונס) היא סגנון המשחק שהחיל פה אוסקר גרסייה . אוסקר הגיע מברצלונה וניסה להנחיל במכבי סגנון די דומה . הסגנון הזה שכולל אחזקה גבוהה בכדור עם הרבה מסירות קטנות עובד יפה בליגה במיוחד שאין מתחרה ראויה.
הבעיה מתחילה מול קבוצות עדיפות /שוות. מכבתי תא צריכה לדעת להכנס לתפקיד האנדרדוג במשחקים כאלה והיא לא השכילה לעשות את זה.

רן 18 בספטמבר 2014

להזכירך מכבי הייתה בצ,מפיונס הרבה לפני הפועל.
ועשתה זאת בלי העזרה של פלאטיני שיצר מסלול אלופות ומסלול לא אלופות.
בנודכ לליגה האירופאית. מכבי השוותה שנה שעברה את רוב ההישגים שהיו.
ניצחון על אדמת צרפת (הפועל פ.ס.ז) ניצחון על קבוצה גרמניה (הפועל המבורג) וההעפלה לשלב ה 32 (חיפה והפועל) נכון לרגע זה אף קבוצה עוד לא עברה את שלב 32 הגדולות באירופה.
כך שאני לא כל כך מבין איפה מכבי נכשלה ובטח לא איך היא נכשלה במקום שאחרות הצליחו (בעיקר כי הן לא)

גורביץ' 18 בספטמבר 2014

עזוב שכל כתב ההגנה שלך למכבי תל אביב נוטף מכביזם שחצני ופתאטי, לפחות תדייק בעובדות –
מכבי חיפה עלתה לשמינית גמר אופא ב-2007

גורביץ' 18 בספטמבר 2014

וגם ב-93 במחזיקות גביע שמינית גמר מול פארמה, תחזור תחזור לספור אליפויות מתקופת המשטרה הבריטית נשמה

חדש בשכונה 18 בספטמבר 2014

האם המשטרה הבריטית נשמה??? אולי חסר לך איזה פסיק? היית להוט מידי להכניס למכביסט עד כדי כך?

נץים 19 בספטמבר 2014

בימי המשטרה הבריטית גם מכבי חיפה הייתה קיימת…. למה לא סופרים אליפויות שלה?
אה כי לא היו לה כאלה

אנדר 19 בספטמבר 2014

אני חושב שטעות מהותית של אנשים בהבנה מה מבדיל את דה באזר מוואן. זה לא הפער בידע המקצועי, אלא בעיקר תרבות השיח. נשמה.

אלכס 19 בספטמבר 2014

+1 אנדר.

אריאל 20 בספטמבר 2014

כן, כי המסלול של מכבי ב2005 לליגת האלופות היה מאוד קשה אה? מאיפה החוצפה הזו להגיד שמכבי עלתה ללא העזרה של פלטיני? הרי מה שמשנה זה לא מה היו האופציות בהגרלה אלא מה יצא בהגרלה, וההגרלה של מכבי היתה הקלה ביותר האפשרית ולא יותר קשה מאשר מה שהפועל וחיפה קיבלו ב2010 ו2011.
בנוגע לליגה אירופית – מכבי לא הצליחה לתקוע שם יתד. הפועל היתה חמש פעמים בשלב הבתים של המפעל המשני. חיפה שלוש

רן 20 בספטמבר 2014

תקראו שוב
רשמתי על הליגה האירופאית לא התייחסתי בכלל לאופא ולמחזיקות. גם לא התייחסתי לאליפות אסיה לקבוצות.
כתב ההגנה נוטף מכביזם ברור. ודבר אחרון חיפה העפילה ראשונה ודרך מסלול קשה לאלופות השניה שעשתה את זה היא מכבי.
מאז שינוי השיטה באופן מקרי או לא יותר אלופות של מדינות קטמןת שמגיעות כתפאורה בלבד מעפילות.
ותיקון קטן בנוגע להעפלות
הפועל 3
חיפה 2
מכבי 2
לא הייתי קורא לזה תקיעת יתד

יואב 18 בספטמבר 2014

בנקודת הזמן ההיא, להחזיר את אוסקר היה נראה הדבר הנכון ביותר.
אבל כמו שכתבת גיל, הוא לא היה כאן ברוחו. אני סבור שיורדי נפגע מכך, לאחר שהצליח לשכנע את מיטש לתת לו הזדמנות שניה ששוב לא צולחת.
מכבי של פאקו תיהיה קבוצה מאד מאד חזקה ומי שתרצה לקחת את האליפות ממנה תצטרך לעשות התאמות שונות מהעונה שעברה ובעיקר -לרוץ יותר ממנה.
ולכן אני אופטימי(:

גיסנו 18 בספטמבר 2014

לעולם לא נדע מה היה קורה אחרת…אבל אני מסכים עם מה שכתבת.

הייתה לי מההתחלה הרגשה שאוסקר לא מתאים לקבוצה כמו מכבי במפעלים האירופיים. כשאתה בא עם קבוצה נחותה יותר הדרך היחידה לצמצם פערים היא במשחק טקטי ובעיקר בהתקפות מעבר. סוזה ידע לעשות את זה, אוסקר לא באמת. נראה שגם פאקו טקטיקן לא רע בכלל, מהמעט שהספקנו לראות עד עכשיו.

מצד שני, אם נראה לפי הקמפיין של הפועל ת"א (הישראלית האחרונה שהגיעה לצ'מפיונס בינתיים) – סביר להניח שלמכבי בליגת האלופות היה לוקח 2-3 סיבובים להתרגל למעמד ובין לבין היא הייתה סופגת לא מעט. מלבד זהבי שנראה לפעמים שמבחינתו גביע הטוטו וליגת האלופות זה היינו הך, נראה לי שכל השחקנים היו חוטפים פיק ברכיים מטורף מעצם היותם בקאמפ נואו למשל, וחוטפים 3 עוד לפני המחצית, ואני אומר את זה בצער רב.

כבר ניתחו פה מספיק את ההשפעה של המלחמה על מכבי, כנראה שהשילוב של מאמן לא בפוקוס (שמביא לשחקנים לא בפוקוס) והעובדה שאי אפשר היה לשכנע זרים איכותיים לחתום כאן (ולכן הלכו על מישהו שכבר היה פה) היוו את המכה הניצחת שהפילה את מכבי סופית באירופה.

נותר רק לקוות שפאקו לשם שינוי יישאר יותר מעונה אחת ויוכל להצעיד אותנו לליגת האלופות שנה הבאה ;)

איציק 18 בספטמבר 2014

יש הבדל אחד עקרוני בין מכבי לקבוצות שהזכרת, מבחן התוצאה. הם שם ומכבי לא. אני יודע שזה לא המדד היחיד, אבל עד שמכבי לא תלמד לקחת גם כשקשה ולא הולך, היא תהייה רחוקה מאוד. הידע לקחת נקודות, לא להפסיד גם כשלא משחקים טוב זה הבדל מהותי שמכבי עוד לא יודעת לבצע.

עופר כהן 19 בספטמבר 2014

אני חולק עליך,
בעונה הראשונה של אוסקר למכבי ת"א לקחו 20-22 מחזורים כדי להגיע לכושר השיא שלה, חצי עונה בקיצור.
היא הגיעה לאותו שיא במקום הראשון ועד אז היא שיחקה מאוד איטי ומאולץ, ובכללי האוהדים לא התלהבו יותר מדי.
אז בעונה הראשונה מכבי לקחה נקודות וגם נראתה לא טוב.
בעונה של סוזה למכבי היו משחקים רעים מאוד והיא ניצחה אותם.
העונה מכבי לא ידעה לעשות את זה, אבל זה מתחייב מקבוצה עם מאמן אחר, מלחמה, חזרה לכושר, קבוצות איכותיות…

אלון רייכמן 18 בספטמבר 2014

גיל, מסכים בהחלט.
מה גם שרק שני שחקנים הרכב של ניקוסיה אתמול היו קפריסאים.
מה שכן, מבאס שכל העונה קבוצות רוצות "להבטיח את המקום באירופה" ובפלייאוף העליון יש קרב מר על המקום השלישי, וכולן רוצות את "הכרטיס לאירופה".
ואז, במשחקי המוקדמות לפני תחילת העונה, כשהקבוצות הישראליות עדיין לא ממש בכושר ולא ממש מחוברות – בן עפות תוך שני משחקים. הקיץ זה היה ממש מתסכל עם ההדחות הרצופות של מכבי ת"א (מול שתי קבוצות שונות), באר שבע, הפועל ת"א וקרית שמונה. כל העונה עבדתם קשה עבור הכרטיס הזה לאירופה, כדי לעוף עוד לפני שהספקנו להגיד פאקו אייסטרן.
וזה, גם, קצת עניין של מנטליות.

סניור 20 בספטמבר 2014

וגם קצת עניין של לשחק בקפריסין במקום בארץ, מול 120 אוהדים במקום מול 12,000. אני חושב שחייב לקחת את זה בחשבון ולהוציא את הקיץ הזה מהסטטיסטיקה.

ערן (המקורי) 18 בספטמבר 2014

מסכים עם יואב

תוהה בדרכים 18 בספטמבר 2014

צריך להיות הוגן ולציין את ענין הביתיות. במילימטרים שעושים את ההבדל במאבקים מאוזנים מהסוג הזה, לא לשחק בבית היה הבדל משמעותי מאד.

לגבי סוגיית המאמן הזר, המפתח הוא להביא מאמן שרעב להוכיח את עצמו. ישראל לעולם לא תהיה פסגת השאיפות עבור מאמן זר ולכן עדיף להביא מישהו שייתן את הנשמה (מתוך שאיפה להתקדם) ולא אחד שיבוא לגזור קופון.

שלו 18 בספטמבר 2014

הייתה קבוצה אחת מדרג 4 שניצחה 5-1,
אני חושב שהיא קצת יותר טובה ממכבי.

גיל שלי 18 בספטמבר 2014

אין מצב שהקבוצה הזאת יותר טובה, היא משחקת באדום

שלו 18 בספטמבר 2014

היא משחקת בבורדו…

גיל שלי 18 בספטמבר 2014

טוב אולי יש סיכוי, יש לה גם קצת צהוב על החולצה הבורדו שלה

מוטי בננה 18 בספטמבר 2014

חשבתי שזה כתום על הבורדו כי עם צהוב הם היו מפסידים

אריאל גרייזס 18 בספטמבר 2014

התחושה שלי, ואני אומר את זה בלי הבנה יותר מדי גדולה בכדורגל ישראלי, זה שההצלחה של מכבי בליגה הישראלית נובעת מעל הכל לאו דווקא משחקנים עדיפים אלא מהיכולת העדיפה שלה בכושר גופני. אמרתי את זה כמה פעמים בעבר – רמת הכושר של כדורגלן ישראלי כל כך נמוכה, שכל מה שצריך כדי לנצח את הליגה זה להביא מאמן זר שיכריח את השחקנים להתאמן פה כמו באירופה – שאר הקבוצות פשוט לא יוכלו לעמוד בקצב.
עכשיו, כשמגיעים לאירופה, היתרונות של הכושר מתבטלים ואתה נשאר עם היכולת שלך. ופה, אין לישראליות שום עדיפות. להיפך, העובדה שמכבי לקחה את הליגה פעמיים בכזאת קלות אולי גרמה לכך שהיא לא מנוסה במאבקים מול קבוצות עם יכולת דומה.

גיל שלי 18 בספטמבר 2014

מכבי צברה נסיון בעונה שעברה בליגת אירופה. השנה מכבי כשלה, כרעה תחת עומס נסיבות, החכמה תהיה להמשיך להתקדם ברמת המשחק בליגה, ובשנה הבאה להתקדם באירופה.
ברור לחלוטין שהכושר הגופני מאוד חשוב, עושה רושם שגם במכבי חיפה מטפלים בכך עכשיו

אבישי (הרמתגני) 18 בספטמבר 2014

ההצלחה של מכבי בעונתו הראשונה של אוסקר נבעה מכושר גופני עדיף. ההצלחה בעונה שעברה תחת סוזה נבעה לאו דווקא מהכושר הגופני אלא מאיכות השחקנים, איכות המאמן ועליונות טקטית. לראיה הרבה משחקים שהוכרעו בדקות הראשונות על ידי גולים מוקדמים, וכמו כן ההצלחה בליגה האירופית. בסוף מכבי נכנעה לקבוצה שהיתה גדולה עליה.
העונה הכל נכשל וקרס, הסיבות ידועות. אחת מהן שפחות מדברים עליה היא אי הבשלות של אוסקר כמאמן להוביל קבוצה במפעל אירופאי. מה לעשות, בברצלונה לא לומדים לשחק על תוצאה כאנדרדוג.

אזי 19 בספטמבר 2014

בדיוק כמו שההצלחה של מכבי נובעת הרבה מהכושר הגופני, הכישלונות הישראלים באירופה היו הרבה פעמים בכלל הכושר הגופני.
נכון שנהגו ליחס למנטאליות את העובדה שתמיד היינו (כישראלים, לא כמכבי) מפסידים משחקים בדקה ה90. אבל הרבה יותר קל להשבר מנטאלית בדקה ה90 כשאין לך אוויר כבר בדקה 70.

טרנטה 18 בספטמבר 2014

כל מה שנגיד על אוסקר זו חוכמה בדיעבד. עכשיו יש פאקו, ואני אוהב אותו. יש לו שם שמתגלגל יפה על הלשון, והשחקנים רצים כמו מטורפים. עוד כמה משחקים טובים ונשכח לגמרי מאוסקר.
לגבי אפואל ניקוסיה ומאריבור – מכבי קבוצה טובה מהן בוודאות. לכן חבל מאד על מה שקרה. זה כמובן לא אומר שמכבי היתה מנצחת אתמול בקמפ-נואו, אבל זה כן אומר שלא צריך להתבייש בקבוצה שלנו. לכן האליפות השנה היא חשובה מאד. להגיע לשלב הבתים ולעשות מה שחיפה כשלה לעשות בעשורי השליטה המוחלטת שלה.
סתם שאלה לא קשורה – למה לא משתמשים כאן בליגה בספריי המעולה מהמונדיאל? ראיתי שמשתמשים בו בליגת האלופות וגם בספרד. יכול להיות שגם באנגליה.

עודד 18 בספטמבר 2014

מה זה מה שמכבי חיפה כשלה לעשות? לעבור את שלב הבתים בליגת האלופות? בעשור השליטה הכמעט מוחלטת שלנו עלינו פעמיים לשלב הבתים בליגת האלופות. אז לא הפכנו לרוזנבורג שעולה כל שנה, אבל כישלון זה לא..

יניב פרנקו 19 בספטמבר 2014

המהפכה של פלטיני שינתה את הכללים – ההעפלה הראשונה של חיפה היתה קשה בהרבה מהשניה (ושל הפועל).
אי אפשר להכניס את כל העשור הזה למקשה אחת .

יואב הצהוב 18 בספטמבר 2014

מאריבור נכשלו 4 פעמים רצוף לפני שהגיעו לליגת האלופות, אבל בסוף הגיעו. אז למרות תרבות ה"כאן ועכשיו" שיש בארץ (לא בספורט, בהכל) (ע"ע טל ברודי), אני לא מודאג בכלל. הגעה לליגת האלופות לא צריכה להיות הבלחה חד פעמית, אלא תוצאה של דרך ושיטה.
מה שכן, היינו צריכים להיות עכשיו בליגה האירופית, אבל אני מבין את תוצאות הקבוצה לאור המצב שהיה בארץ. סטיית תקן כלשהי.

שלמה 19 בספטמבר 2014

הם גם היו נכשלים בפעם החמישית אם לא המזל הגדול שלהם (קיבלו את סלטיק המפורקת במקום את ורשה).

הגעה לליגת האלופות של קבוצה מהדרג הזה היא הבלחה חד פעמית ולא שום תוצאה של דרך או שיטה.

יניב פרנקו 19 בספטמבר 2014

מאריבור עשו דרך אחרת לגמרי ממכבי – זו קבוצה שלפני כמה שנים פשטה רגל ורק דרך ניהול ספורטיבי והסתמכות על הכנסותיה עשתה דרך כזו .
הכי רחוק מהפרויקט של גולדהאר.

קובי (מכביסט) 19 בספטמבר 2014

יש דבר אחד שכולם מפחדים לדבר עליו והוא הפך כבר לטאבו. וזה נושא הזרים בכדורגל הישראלי. היום ב-90% מהליגות בעולם ואולי אפילו יותר מזה. אין הגבלה על מספר הזרים בקבוצות. וגם באלה שכן יש הגבלה זה לא על המגרש אלא על כל הסגל.

בגלל זה אנחנו רואים איך אפואל ניקוסיה ודומותיה. עושים לנו בית ספר באירופה. מכיוון שיש להם 10 זרים ומעלה בסגל. ולכל אותם אלה שיגידו שהשחקן הישראלי ירד בגלל זה ברמה. זאת טעות עצומה 1. מכיוון שכבר כרגע אין לו שום רמה 2.מכיוון שזה יתן לו תחרות רצינית על ההרכב והוא לא יחשוב שזה מובן מאליו 3.רמת הקבוצה תעלה וככה רמת המקצועיות של השחקנים הישראלים תעלה 4.אין שום חשיבות לכמות השחקנים הישראלים שמשחקים אלא לאיכות שלהם,

יניב פרנקו 19 בספטמבר 2014

אתה צודק – החוק הרוסי בכדורגל (כן בכדורגל) תוקע את הענף.

חדש בשכונה 19 בספטמבר 2014

ברמת הקבוצות אתה צודק לחלוטין לפחות לגבי קבוצות ממדינות כמו קפריסין, סלובניה, בולגריה וכו׳ לשם מגיעים יבוא של ארגנטינים וברזילאים בכמויות מסחריות ולפתע אתה מוצא את עצמך מתמודד עם קבוצה דרום אמריקאית בעיירה נידחת ביוון ( אסטרס טריפוליס). מי שראה השבוע את לודוגורץ מול ליברפול שאל את עצמו ״ האם הכדורגל הבולגרי כל כך התקדם?״ ואחרי מבט בהרכב מצא שהיו שם מעט מאוד בולגרים.
מפתה לומר שבנבחרות מתגלה הפער האמיתי אבל לאט לאט גם שם מאזרחים ברזילאים וארגנטינאים במדינות הקטנות ומצמצמים פערים באופן דומה, אם כי פחות.
לכן, לענייננו, הקבוצות הישראליות באירופה סובלות באמת מהמגבלה של חמישה זרים אבל לשמירה על צביון הליגה כישראלית לא הייתי משנה זאת.

אייל הצפון 19 בספטמבר 2014

בזמנו צחקו על משה סיני, כי בוא אמר בראיון שחוץ מכדורגל הוא גם רואה כדורגל אנגלי. האירוניה היא שהוא צדק. כדורגל ישראלי הוא כנראה (עדיין?) משחק שונה לחלוטין ממה שמשחקים באירופה. לכן, לפרשן ולצופה הממוצע זה נראה כאילו הקבוצות הישראליות טובות יותר מהיריבות, ורק במזל לא מצליחות לנצח. אבל המצב הוא שקבוצות כדורגל מאירופה משחקות את רוב המשחקים שלהן נגד קבוצות שמשחקות כדורגל אירופי ולכן הן מכירות את המשחק. לעומת זאת קבוצות ישראליות משחקות כדורגל ישראלי וחבל רק שהתכונות שנדרשות כדי להצליח בגדורגל הישראלי שונות ממה שנדרש כדי להצליח באירופה. היו שתי קבוצות ישראליות שהצליחו באירופה, מכבי חיפה של רוסו, פראליה וז'וטאוטס, שפשוט הייתה כל כך עמוסת כשרון שבמקביל הצליחה גם בישראל. כל שאר הקבוצות הצליחו או באירופה (הפועל תל אביב של שמינית הגמר) ולא בארץ, או בארץ אבל לא באירופה (בית"ר של גאידמק ומכבי תל אביב של השנתיים האחרונות). מובן שאפשר להביא 12-22 שחקנים שמשחקים כדורגל אירופי, (כמו שעושות קבוצות באירופה), הבעיה היחידה היא שישראל לא שייכת לאיחוד האירופי ולכן חוקי חופש התעסוקה לא חלים. אין גם קשר בין השחקנים הזרים לרמה של השחקן הישראלי. הכל עניין של חשיפת שחקן הכדורגל הישראלי למשחק המשונה הזה שנקרא כדורגל אירופי, ורצוי כבר מגיל נערים.
ד"א, גם בענפי ספורט אחרים לקח הרבה זמן עד שהחלו לשחק את הגרסה האירופית של המשחק ולא את הגרסה הישראלית. יש סיפורים מהכדוריד והכדורעף, וגם בכדורסל זה לקח למכבי תל אביב הרבה שנים, בעצם מסוף שנות ה-60 של המאה שעברה ועד לסוף שנות ה-70 כדי לשחק את המשחק הלא ישראלי. גביע אירופה ב-77 היה מבוסס על 4-5 שחקנים שנולדו בארה"ב ולמדו את המשחק שם, וגם ברקוביץ' שהיה גם שחקן יוצא דופן וגם למד שנה ב-UNLV.
בנוסף לכך צריך לזכור שגם הפערים בין הקבוצות העשירות לפחות עשירות באירופה רק גדלים והולכים. אז אולי יקח כמה שנים עד שהקבוצות הישראליות יתחילו לשחק כדורגל אירופי, אבל בכדורסל זה הצליח. וגם אז, הרבה יותר קל להגיע לשלב הבתים של ליגת האלופות 3 מתוך חמש שנים מאשר להגיע לשמינית.

אוהד 19 בספטמבר 2014

קבוצות מהדרג הזה צריכות לנצח 4 משחקים (או יותר נכון שני מפגשים כפולים) ע"מ להגיע לצ'מפיונס ליג.
מבחינה סטטיסטית די הגיוני שמידי פעם קבוצה ברמה הזאת תצליח, וזה לא תמיד קשור ל מאמן/דרך/תרבות/ועוד סיבות, אלא למזל.

תזכירו לי מי מקום שני באנגליה לאחר 4 משחקים?
מקום 20 בבעיטות למסגרת (6 בלבד!!! בארבעה משחקים)
מקום 19 בניסיונות הבקעה.
מקום 18 בהחזקת כדור.
מקום 18 בסה"כ למשחק.
מקום 19 במסירות מדויקות.
לפעמים צריך מזל בחיים. 4 שערים מ 6 בעיטות לשער, מפוזר על פני 4 משחקים.

אוהד 20 בספטמבר 2014

ותיראו מה קורה במשחק מספר 5…
גם אוזיל וגם וולבק.

אריאל 20 בספטמבר 2014

בשיטת פלאטיני אי אפשר להגיד שמכבי ״פספסה הזדמנות פז״. בשיטת פלטיני לא להעפיל לבתים זה כשלון, נקודה.
אתם יכולים לספר סיפורים על דרך וכו עוד מיליון שנה, בשורה התחתונה מכבי היתה כבר חייבת, עם הכסף והתנאים שיש לה, להיות בליגת האלופות

חדש בשכונה 20 בספטמבר 2014

בספורט הביטוי ״חייבים״ לא קיים.

Comments closed