מסי – החלטתי לקחת את הכשרון שלי למדריד

מזל שמסי וכריסטיאנו הם לא לברון ודוויין ווייד

אנחנו עכשיו עמוק בתוך פליאוף הNBA עם משחקים דרמטיים למכביר. כפי שכבר כתבתי בעבר, השנה היא אחת השנים הראשונות בהן הפליאוף אינו עומד בסימן יריבות אישית כלשהיא. אנחנו לא מחכים לסדרה של לברון מול דוראנט, או לכל סדרה אחרת בכיכובם של כוכבי העל ועוזריהם. אמנם מסיבת העיתונאים ההיא נשכחה זה מזמן, אך השנה דווקא בכדורגל העולמי, התופעה לבשה פנים, אנחנו בשנת היריבות בין מסי לכריסטיאנו.

*

המעניין הוא שמסיבת עיתונאים בה מסי מכריז כי החליט לשחק עם כריסטיאנו במדריד, היא בבחינת הבלתי אפשרי שלא יתגשם לעולם. לא רק בגלל המבנה השונה של החוזים בכדורגל. צריך לזכור בכדורגל אין תקרת משכורות, כך שאין הגבלה חוקית כנגד איחוד כוחות שכזה. ריאל במילא ילוו את הכסף מהבנק בלי שום כוונה להחזיר, כך שגם מבחינה כלכלית אין שום בעיה. הבעיה היא פשוטה, מסי וכריסטיאנו ממשיכים את המסורת של לארי מול מג'יק, או מייקל נגד העולם, מסי ורונאלדו לא מעוניינים להתחלק בכסא של שחקן הכדורגל המוביל בעולם אם אף נפש חיה אחרת.

*

הליגה הספרדית השנה הלכה כמעט עד הסוף, אך אין ספק שהשמדת הקבוצות הקטנות כדי להגשים את חלום הסלטיקס והלייקרס בליגה הספרדית, לא הניב תשואה ראויה בסדרה אפית. למעט המחזור האחרון, ראינו יותר מדי משחקים בהם ברצלונה וריאל פשוט השמידו את היריבה ללא כל מתח נלווה.

בעצם היריבות הזאת יכולה להגיע לשיאה דווקא בצ'מפיונס ליג, ובגמר המפעל. מעניין יהיה לראות האם לריאל מדריד קיימים הכוחות הנפשיים לשרוד את האכזבה בשבת, ולנצח את יובנטוס.

*

פרט לכך, כמובן שעדיף שתתקיים ליגה ממשית בספרד, אך תודה לאל שמסי וכריסטיאנו אינם חברים טובים הנפגשים בקיץ במסגרת הנבחרת, ומחליטים לאחד כוחות, עולם הכדורגל היה פשוט מאוד משעמם במקרה כזה.

*

נ.ב – כל מי שהקשיב לבורו והימר על ריאל מדריד, אתם יכולים להשתמש בתגובות לפוסט זה כדי לתבוע על הנזק שנגרם לכם, אני אישית לא מהמר אף פעם נגד השחקן הטוב ביותר בעולם

 

הישגו הגדול ביותר
לשתוק ולנצח

42 Comments

YG 11 במאי 2015

חחח, הוא אשכרה הימר על ריאל?

אלעד 11 במאי 2015

די, גיל.
כשלברון הודיע שהוא מצטרף לווייד, הדבר הראשון שחשבתי עליו זה הכדורגל האירופאי.
אתה לא צריך שמסי יחבור לרונאלדו. מספיק שבייל חובר לרונאלדו שחובר לכל שאר הגלאקטיקוס שם. ושניימאר וסוארז חוברים למסי. ושכל גרמני טוב חובר לבאיירן. זה בדיוק ה"לברון חובר לוויד".

גיל 11 במאי 2015

נכון מאוד. חיבור של מסי ורונאלדו לא יהיה יותר הרסני לכדורגל ממה שיש כבר עכשיו.

תומר ש 11 במאי 2015

+1

אריאל גרייזס 11 במאי 2015

האמת שאני לא רואה ממש הבדל בין לברון חובר לוויד לבין סווארז חובר למסי

זהבי לך לטוטנהאם 11 במאי 2015

+100000

ירושלמי 11 במאי 2015

אז ניימאר זה בוש?

אדם 11 במאי 2015

רק לא עוד קלאסיקו.

פורד פרפקט 11 במאי 2015

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

סימנטוב 12 במאי 2015

:)

גיל שלי 11 במאי 2015

ההבדל בין סוארס למסי, מול לברון לווייד, הוא בכך שווייד נחשב בזמן החיבור ליריב הגדול של לברון על התואר, אבל אולי זה רק בראש שלי, בכל מקרה מזל שמסי לא יכול להתחבר לכריסטיאנו, למרות שמדובר בכדורגל, קבוצה כזאת היתה מחסלת את התחרות

ק. 11 במאי 2015

לא קובי? לייקרס לקחו את האליפות בשנה האחרונה שלברון היה בקליבלנד. גם מבחינת המיתוג הוא נחשב לטופ 3 אז בליגה (כמה שזה לא מסתדר לאנשים היום)

זהבי לך לטוטנהאם 11 במאי 2015

באותן עונות היריבה הגדולה של לברון מהמזרח הייתה בוסטון או אורלנדו, מיאמי הייתה בתקופה די חלשה אחרי האליפות שכללה עונה גרועה מאוד שהביאה לה בחירת שנייה בדראפט ב2008. בכל מקרה סוארז מבחינת כוכבות ואיכות בין שאר השחקנים באירופה הוא בערך כמו ווייד באותה תקופה לעומת שחקני nba אחרים.

ק. 11 במאי 2015

חוץ מזה, לגבי המשפט השני –
רונאלדו (השמנמן)-פיגו-זידאן וראול לקחו אליפות ביחד רק אליפות אחת בספרד ו-0 ליגת האלופות. אגו ואיזון קבוצתי (+קצת מזל במפעל שהוא חצי גביע) משפיעים לא פחות.

אודי 11 במאי 2015

וויד מעולם לא נחשב יריב גדול של לברון על התואר. אחרי 2006 מיאמי לא הצליחו לעבור את הסיבוב הראשון עד שלברון הגיע. כדורגל אירופאי זה לא נ.ב.א. לא הבנתי כל כך את ההשוואה.

גיל שלי 11 במאי 2015

מוריניו חולק עליך, הוא טוען שיש ארבע קבוצות באנגליה שהיו מגיעות לגמר הצ'מפיונס ליג, אם מסי היה משחק בשורותיהן. דוויין ווייד היה הפרי אייג'נט הכי מבוקש אחרי לברון באותה שנה, ובפירוש ההנחה היתה שסביבו ניתן לבנות קבוצה שתתמודד על האליפות

אריאל גרייזס 11 במאי 2015

נו, וכרמלו היה אחד הפרי אייגנטס הכי נחשקים קיץ קודם, זה אומר שאפשר לבנות סביבו קבוצה לאליפות? וויד שחקן מצוין אבל באותה נקודת זמן אני בספק אם מישהו החשיב אותו טופ 5 בליגה. השילוב שלו עם לברון ובוש זה מה שהפך את מיאמי לסופר קבוצה אבל באמת שאין בין זה לבין מסי ורונאלדו ביחד דבר וחצי דבר.

עסק שחור 11 במאי 2015

וויד נבחר חמישי בבחירות ל- MVP בשנה לפני שלברון חבר אליו (ושלישי שנתיים לפני שלברון הצטרף). למעשה כמעט כולם החשיבו אותו כטופ 5 בליגה ורבים גם החשיבו אותו בטופ 3.

דורפן 11 במאי 2015

נתניהו: אולמרט ולפיד ובורוביץ׳ אשמים במשבר הדיור.

וייצמן יער 11 במאי 2015

"ריאל במילא ילוו את הכסף מהבנק בלי שום כוונה להחזיר, כך שגם מבחינה כלכלית אין שום בעיה."
איך ייתכן באמת שמועדונים בספרד עוברים שוב ושוב מחיקות חוב עצומות? לבושתי רמת הההבנה שלי בכלכלה היא די מינימלית, אז אשמח להסבר. הבנק בספרד שמלווה לריאל אחרי שכבר שמטה את החובות שלה פעמים רבות, הוא לא בקטע של להרוויח כסף?

גיל שלי 11 במאי 2015

א….., כנראה שלא כשזה נוגע לריאל מדריד

אביאל 11 במאי 2015

גיל – זה לא הכי מדויק, יש חובות, פורסמים אותם מחדש אני מניח ועושים מדי פעם עסקאות נדל״ן, חסויות וכו׳, ריאל מדריד היא מועדון רווחי בעשור האחרון, בניגוד לרוב הקבוצות בכלל ובספרד בפרט ככה שהאשראי שלו בהתאם.

גיל שלי 11 במאי 2015

אגדיר זאת כך, מלווים לריאל מאותן סיבות שהלוו לנוחי פעם

ניינר 11 במאי 2015

הלואי וזה ייגמר כמו שנגמר עם נוחי

omer 11 במאי 2015

אגדיר זאת ככה, גם בלי טובות של הבנקים יש בדיוק 2 מועדונים בעולם שמתקרבים לאיתנות הפיננסית של ריאל- באיירן ויונייטד.

המועדון הכי מכניס ומרוויח בעולם כבר לפחות 6 שנים ברציפות.

גיל שלי 11 במאי 2015

עסק מורכב מהכנסות והוצאות, אתה מתעלם מזה

omer 11 במאי 2015

ממש לא מתעלם.

לפי דלויט, מפירמות רו"ח המובילות בעולם, ריאל מכניסה יותר ממה שהיא מוציאה. כבר שנים, כולל כל הרכש המטורף. ברצלונה, שהשנים האחרונות הם שנות השיא בכל ההיסטוריה של המועדון המפואר הזה, עדיין מכניסה ומרוויחה פחות מריאל וחובותיה גדולים יותר, וזה עוד מבלי להיכנס לכל אי הסדרים הכספיים שם.

כנ"ל יונייטד. היא יכולה להרשות לעצמה רכש ב200 מיליון יורו בקיץ אחד ועדיין להיות מועדון מרוויח.

הסיבה העיקרית שהפייר פליי הפיננסי הוא רעיון גרוע נובעת מכך שקבוצות כמו סיטי או פסז ששואפות להתחרות בריאל, באיירן וכו' ינוטרלו והתחרות בטופ תהיה עוד יותר מצומצמת.

גיל שלי 11 במאי 2015

הרכש נרשם כהשקעה ולא כהוצאה, כשתחבר את ז. ותתעלם מהרעשים של שווי נדלן שאף פעם לא ימכר למשל, תגלה שריאל וברצלונה עם כל ההכנסות שלהן, לא מרוויחות כסף

omer 11 במאי 2015

אני חושב שהרכש נרשם כנכס קבוע (נניח בדומה למכונה שמייצרת מוצר) ולא כהשקעה (מניות) ועל כן כל שנה נרשמת הוצאת פחת בגינו, אך אינני בטוח בכך.

בהנחה שדבריך הם נכונים:

הרכש הוא אכן השקעה, ולא סתם השקעה אלא השקעה חכמה. לדוגמא, ריאל מדריד מוכרת בשנה כ2 מיליון חולצות רשמיות של המועדון וזכאית ל40% מהסכום. מחיר חולצה הוא 88 דולר. מכאן שבהערכה גסה רק ממכירת חולצות המועדון מכניסה ריאל באזור 70 מיליון דולר ברוטו בשנה. גם בתחום הזה, רק יונייטד קרובה לריאל.

כריסטיאנו רונאלדו, למשל, כבר מזמן כיסה את עלות רכישתו.

כשריאל רוכשת שחקנים, המחשבה מאחורי הרכישה היא הרבה יותר כלכלית ממקצועית, כפי שראינו בקיץ האחרון עם צירופו של חאמס ומכירתו של די מריה בסכומים דומים.

גיל שלי 11 במאי 2015

ייתכן והצדק איתך לעניין הנכס הקבוע, בכל מקרה בלי כל החשבונאות היצירתית הזאת היית מקבל את השורה התחתונה, מדובר בעסק מפסיד

עזי 11 במאי 2015

עומר צודק, ומי שעושה את החשבונאות בצורה מלוכלכת ונשיא הלך הביתה גם בגלל זה זו ברצלונה

ע' בעל הטיפ 12 במאי 2015

עומר אתה צודק,
סכום הרכישה מופחתת לאורך שנות החוזה כהוצאות.

מצד שני, במידה ומכרת שחקן כמו קבאני בשנה האחרונה מתוך 4 שנות חוזה (ונניח שהרכישה המקורית הייתה 64) בסכום של 20 מיליון – מבחינת הפייר פליי עשית רווח..

בנוסף, כל שחקני הבית של ברצלונה לא רשומים במאזן כי הם מעולם לא נרכשו.

מאוד מעוות ולא רציונאלי.

איציק 11 במאי 2015

מסי עם רונאלדו באותה קבוצה מזכיר לי את בוז'י וציפקה…

ירושלמי 11 במאי 2015

עם הבדל אחד מרכזי.
בוז'י אומר שהוא ירכיב ממשלה.
מסי זוכה בתארים.

D! פה ועכשיו 11 במאי 2015

אני דווקא בעד שישחקו ביחד ויעזבו אותנו בשקט מהמריבה המטופשת הזו שלהם.

ROKO 11 במאי 2015

האמת בתור מעריץ גדול של אחד מהם (שהוא לא רונאלדו) זה אפילו לא מסקרן טיפה לראות אותם משחקים ביחד. (ממש טיפה. אולי)

בני תבורי 11 במאי 2015

מסי ורונאלדו יוכלו לשחק באותה קבוצה מיד אחרי שפיפ"א תאשר לכל אחד מהם כדור…

יואב בורוביץ׳ 11 במאי 2015

גיל- שאף אחד לא יבוא אלי בטענות אם הוא לא הקשיב לי במקרה של דיוק- שם נתתי טיפ חזק בהרבה ובאמת הפצרתי לשים הרבה כסף. בריאל- רק אמרתי להמר, בלי אקסטרות. וגם- זה לא נגמר עד שזה לא נגמר.

פאקו 11 במאי 2015

לא אותו הדבר. מסי ורונאלדו נחשבים בשנים האחרונות כליגה בפני עצמם. ווייד לא הוגדר בשלב הזה כאחד משני השחקנים הטובים בליגה. חבירה של לברון לדוראנט בעונה הקודמת (אם נתעלם מהחפיפה בעמדה) הייתה דומה אולי לכך.

אמית 5 11 במאי 2015

לא קל לדמות בין כדורגל לכדורסל, במקרה של לברון ווייד + בוש זה רוב ההרכב הפותח, ואלו שמשחקים לפחות 30 דקות מן המשחק, בכדורגל זה עדין לא מספיק.
ובכל זאת ברור ששחקן גדול מכפיל את היכולות שלו כאשר הוא משחק עם שחקנים גדולים, כך שכל כוכב שמצטרף לקבוצה הוא מקל על הקבוצה. במקרה של מסי ורונלאדו [מסי בעיקר] ברוב המשחקים אתה יודע שהניצחון מובטח, השאלה כמה יבקיעו, לכן נקודת ההתחלה קלה יותר, גם מבחינה מנטלית, וגם בפועל יש יותר הזדמנויות להבקיע.

סנטה 12 במאי 2015

אני דווקא הייתי עושה את הקישור בין מסי ולברון עם העובדה ששניהם אגו-מנייאקים ששולטים לחלוטין בקבוצות שלהם. ההבדל הוא שאחד טורח להזכיר את זה פעם בכמה זמן דרך התקשורת, בעוד השני עושה את זה בשקט יחסי מאחורי הקלעים. אבל בשני המיקרים ברור שעל פיהם ישק דבר.

ניר שלי 12 במאי 2015

אחלה תגובות, עד שהגעתי לתכתובות של רואי החשבון, נכס קבוע, השקעה, גידור, עניינים. מתחיל להמאס מהגיל שלי הזה שמבין אפילו בכדורגל. איש אשכולות.

Comments closed