מיני בעיה בקליבלנד

קליבלנד צריכים ללמוד איך להכיל משחקים גדולים של לברון

אפתח פוסט זה באמירה שתרגיע את מעריצי לברון, הבעיה לא בו. לברון נתן משחק ענק היום, המסירות שלו מדהימות, הוא בחור יפהפה עם לב זהב, והייתי בוחר בו לראשות ממשלת ישראל (טוב זה ברור שהוא עדיף על המצאי הנוכחי).

*

גולדן סטייט העונה מצויים במאזן של 52:0 כאשר הם מובילים באיזשהוא שלב במשחק ביתרון של 15 נקודות. כלומר, כאשר מתחילה המפולת נגדם, הקבוצה היריבה מבינה שהמשחק גמור, אין איך לצאת מהבור. הסיבה, גם כאשר שחקנים תופסים רבע כמו של אדון תומפסון, או כאשר סטף קולע מהיציעים, המשחק חוזר בשלב מסוים להנעת כדור בין שאר השחקנים, וניצול הריכוז של הקבוצה היריבה בשחקן מסוים, כדי לפתוח את המשחק לשאר.

*

במשחק הקודם מול שיקאגו, קליבלנד סגרו 7 הפרש בשלוש הדקות הראשונות של הרבע האחרון, בזמן שלברון ישב על הספסל. כאשר הוא חזר, קליבלנד חזרו לסגנון של, הבה נסתכל על לברון, ונשליך שלשות כאשר הוא מוסר לנו.

במשחק הבוקר, הפשע היה חמור יותר. קליבלנד פתחו את הפער מתשע נקודות ל17 כאשר לברון נח בארבע הדקות הראשונות. המשחק זרם, כולם נגעו בכדור, קליבלנד רצו, בקיצור המשחק נראה גמור.

לברון חזר, שיקאגו חזרו עד לסל אחד הפרש. הסיבה, לברון ניהל את המשחק, החברים הלכו לישון גם בהתקפה וגם בהגנה. לברון היה מצוין, מסר לשחקנים שחתכו לבד מתחת לסל, ניסה לנצל את הדאבל טימים עליו, השחקנים האחרים עמדו והסתכלו פחות או יותר.

*

אין לי מושג איך פותרים את זה. לא בטוח שאפשר, בטוח שזה אתגר מעניין.

*

קיירי באמת שחקן אמיץ עם לב ענק, אך כל שחקן שקיירי שומר עליו, קולע 1000 נקודות בפרק זמן זה. רוז בפתיחה, דאנליבי ברבע האחרון. אולי בלאט צריך לתת לקיירי לשמור על נואה? הוא לא יקלע אפילו במצב כזה, ושיקאגו יתפתו למסור לו בכל התקפה שבה יש עליו כזה מיס מאץ'.

 

באיירן מינכן. שכונה
מבזק מיוחד: לא קל לזכות באליפות (יומן דאבל פרק כ"ג)

118 Comments

מתן גילור 13 במאי 2015

ברגע שהימרת עליו לראשות הממשלה, הבטחת לנו עוד קדנציה של נתניהו.

אריאל גרייזס 13 במאי 2015

טוב!

גיל שלי 13 במאי 2015

אתה יודע שאני תומך ביבי בתוך הלב, ההימור שלי על הרצוג נועד להבטיח עוד ארבע שנים מתוקות

אלעד 13 במאי 2015

אתה צודק, וזה באמת לא קשור בלברון, שהוא שחקן די קבוצתי, ככל ששחקן דומיננטי בקנה מידה שלו יכול להיות קבוצתי. הרי אחת הטענות נגדו הייתה שהוא מוסר יותר מדי במצבים מכריעים…
יש פה עניין פסיכולוגי שקשור לצורה בה שחקנים אחרים רואים אותו. כמו שאמרת, ברגע שהוא על המגרש העיניים תמיד מחפשות אותו וכולם עומדים ומחכים לראות מה יקרה.
כתבתי בשלב מוקדם יותר העונה, שקבוצה כמו אטלנטה, למשל, תהיה יותר גרועה עם לברון בשורותיה. כי היא מתבססת על משחק קבוצתי ומאומן, הנעת כדור בלתי פוסקת וכיריב אתה לא יכול לדעת מאיפה יבוא ה"רעל" ולהתמקד בו. שים את לברון בסיטואציה הזו וכל הנעת הכדור פוסקת והכל נהיה יותר צפוי.
מצד שני, מישהו באמת חושב שאטלנטה כמו שהיא כיום מועמדת לאליפות?

Srtest 13 במאי 2015

יש לי תחושה חזקה מאוד שהקאבס היו מאוד שמחים אם וול לא היה נפצע ווושינגטון עוברים את אטלנטה. בעונה הרגילה לא כל-כך הסתדרו איתם וזו צרה לא קטנה עבור בלאט.

חלפס 13 במאי 2015

בעיה בעיה, לברון בסוף מגיע אל הבאר.
לא סובל אותו אבל הוא כ"כ טוב שגם מגה בעיה לא תמנע ממנו להגיע לפחות לגמר.

אדם בן דוד 13 במאי 2015

מה שצריך זה מישהו עם מספיק ביטחון עצמי כדי לא לעשות את זה (להביט בהערצה בלברון)
וויד היה כזה- הוא הסתכל ללברון בלבן של העין ושניהם ידעו שהוא לא פחות טוב ממנו (התקפית, ברגע נתון ובמשחק שהברכיים מתפקדות)
קיירי יהיה כזה יום אחד (מבחינת כשרון) אבל כרגע, ובאופן מובן, הוא לא שם.
היחיד שיש לו הקוהונס לא לספור אף אחד זה סמית'.
ולכן הוא גם זה שבדר"כ שובר את הסכמה ופשוט זורק לפני שלברון מקבל את הכדור.
(בקדנציה הקודמת, מי שהיה אמור לעשות את זה היה מו ווילאמס. אולי הוא הרגיש כמו "דמות אב" ללברון לאור הנסיבות)

ובלי קשר – קצת מזכיר את התקופה האחרונה של נמני במכבי (אחח…ימי הזוהר איך אני מתגעגע אל נימני)- כשכל השחקנים\מעריצים פשוט חיכו שהוא יעשה משהו.

ניתאי 13 במאי 2015

זה לא שלברון עוזר לפי מה שראיתי. מקבל מסירה ראשונה ואז עומד עם הכדור עד שיש 4-5 שניות על השעון. נכון שמחפשים אותו ולא עושים הרבה תנועה.

עידן. 13 במאי 2015

בקדנציה הקודמת של לברון בקליבלנד "דמות האב" שלו הייתה דווקא דלנוטה ווסט…

יוני 13 במאי 2015

הרגת אותי. צחקתי כמו טמבל מול המחשב.

אדם בן דוד 13 במאי 2015

התכוונתי לווסט. (אחרת התפספסה כל הבדיחה…) תודה.

אריאל גרייזס 13 במאי 2015

ענק, הרגת אותי

באד בוי 13 במאי 2015

צריך לשאול את גלוריה ג'יימס אם הסיפור הזה נכון? דווקא דלונטה??

יוספיהו 13 במאי 2015

את הבעיה הזאת אפשר לפתור רק בOFF SEASON, בעזרת עיבוי הקו האחורי בדגש על גארדים עם יכולת הולכת כדור טובה.

זו אחת הבעיות המרכזיות של הקאבס- למעט דלבדובה וקיירי , אין שום גארד שיכול תרום באספקט של הולכת הכדור.

לכן לברון עושה את זה לא מעט (וכעת עוד יותר כשקיירי מוגבל חלקית ולא תמיד מצליח להתמודד עם המגינים שלו לאורך 40 דקות) , מה שבהכרח גורם להתקפות להיות יותר סטטיות כי הרבה יותר קל להגנה כשהשחקן המרכזי בו יש להתמקד, גם מוביל את הכדור.

אילנסו 13 במאי 2015

דווקא שמפרט וסמית' מובילים לא מעט פעמים כדור, שמפרט אפילו שיחק רכז כשקיירי היה פצוע, אבל נראה לי שהבעיה נעוצה הרבה יותר בתדמית המנהיג שלברון מנסה ליצור לעצמו (לפעמים קצת בכוח, או בצורה שנראית לא אמינה).

יוספיהו 13 במאי 2015

זה נכון שהם מובילים כדור בפועל בלית ברירה מדי פעם, אבל מבחינה מקצועית הם מובילי כדור לא טובים.

הקאבס חייבים לצרף לסגל שחקנים שמוליכים את הכדור בצורה טבעית, ולא מתוך אילוץ.

אילנסו 13 במאי 2015

נאלץ להסכים חלקית עם הקביעה הזאת.
שמפרט דווקא היה טוב מאוד, ואם זכרוני אינו מטעה אותי גם ביקרו את בלאט שלא שם לו את הכדור ביד יותר פעמים.

נולי 13 במאי 2015

ראיתי חלק מהמשחק הרביעי בסדרה וזה היה נורא וממש קשה לצפייה. לברון שיחק לבד, זרק והחטיא בלי סוף מכל מקום וחרב את המשחק. לא היתה אפילו מראית עין של ניסיון לשחק משחק קבוצתי.
לברון הזכיר לי את פארגו בימים גרועים במיוחד במכבי.
אולי אם לברון היה מוסר קצת לחבריו לקבוצה ולא מפציץ בלי הכרה במהלך המשחק, הם לא היו מגיעים למצב של שוויון כמה שניות לסוף והוא לא היה נדרש להציל את המולדת עם השלשה שסוף סוף נכנסה לו.
עושה רושם שלבלאט אין שום שליטה בקבוצה. לברון עושה מה שהוא רוצה, כמה שהוא רוצה ומתי שהוא רוצה. מגלומניה מזוקקת.
מעניין איך בלאט יצא מהעונה המשונה הזו שלו. מקווה ש"לפחות" ייקח על גבו של לברון אליפות… :)

אדם בן דוד 13 במאי 2015

אני לא מבין את התגובות.
לברון לוקח על הגב שלו את הקבוצה הזאת. נקודה.
בלי לברון- הם בפלייאוף? לא בטוח.
הוא השחקן הכי משמעותי בליגה בעשור האחרון.
כל קבוצה (אולי למעט הניקס כי בכל זאת…הניקס) שבה היה חותם הייתה מועמדת לאליפות.
למשל- קליבלנד.
אז אולי זה לא נעים לפעמים לראות איך כולם מסתכלים עליו- אבל אי אפשר לא להעריך את התוצאה
עם כל הכבוד לבלאט ו"התקפת פרינסטון" "הגנת כפר בלום" או מה שהוא לא יביא-
כרגע בקבוצה הזאת יש כוכב בהתוות שמשחק עם גיד דלוק וחצי רגל, שחקן מוכשר התקפית עם פיוז קצר (מזכיר לי את סטארקס אבל לא קשור), רוסי ז'לוב, בחור עם תספורת מוזרה שנותן הגנה לא רעה, ארבע סולדי ואיזה אוסטרלי שמחולל מהומות. ועדיין על הגב של לברון הם עם חצי רגל בגמר המזרח ורבע רגל בגמר.
אני חושב שהוא מבין קצת כדורסל- לא?

עם יד הלב ,גיל, ועם כל הכבוד לתיאוריה "הם רצו כשהוא על הספסל"- אם לברון מודיע שהוא מוותר על משחק שש כדי לקרסול להחלים- מה הליין למשחק? חוץ מבורביץ' שישים את הבית שלו על קליבלנד, וההומיז של בלאט – מי עוד יהמר עליהם?

גיל שלי 13 במאי 2015

אני מסכים לגמרי, לכן פתחתי את הפוסט כמו שפתחתי. הקבוצה הזאת היא לברון, בלעדיו במצבה הנוכחי, הם מפסידים שלושים הפרש לבולס (גם אם נניח נביא את דנג כמחליף ללברון). אני חושב שזו לא בעיה של לברון, זו בעיה של הקבוצה.
ההשוואה בין ג'יי אר לסטרקס היא פשע שאי אפשר לסלוח עליו, צריך לזכור שסטרקס היה חסר מצפון כמו ג'יי אר, אבל גם היה השחקן היחיד שידע להסתכל לג'ורדן בעיניים ולא לתת לו למעוך אותו כמו ג'וק, אלא לתת פייט מול אלוהים.
אגב, אפילו הניקס עם לברון היו הופכים למועמדים לתואר, אם לברון היה חותם בניקס בעונה ההיא, עם מוזגוב, גלינארי, פלטון, שמפרט, הניקס בהחלט היו מועמדים לאליפות, אפילו עם דאנטוני.

אדם בן דוד 13 במאי 2015

סטארקס אחד השחקנים האוהבים עליי בכל הזמנים.
אני חושב שהסיפור הקורט וורנרי שלו (מה הקטע של עבודה בסופר כמקפצה לקריירה ספורטיבית?) מרגש.
אני לא חושב שהם באותה רמה – רק שיש משהו במנטליות של לא לדעת איפה אתה (במובן הטוב של לזרוק כשבא לך) ובפיוז המאוד קצר שדומה.
וסתם אנקדוטה לגבי סטאקס- בפרק של סדרת העל 30X30 שעוקב אחרי רג'י נגד הניקס יש עדויות לעבודה הפסיכולוגית שרג'י עשה על סטארקס.
יואניג מספר שאחרי שהוא ואקלי כמעט דפקו מכות לסטארקס כשהוא הורחק אמא של סטארקס התקשרה ליואניג ואמרה לו שלא יעז לגעת בבן שלה עוד פעם (יואניג ענה לה "גברת סטארקס, אם הוא יתנהג כמו אידיוט עוד פעם, עם כל הכבוד אני אשבור לו את העצמות")
התגובה של רג'י? "אלוהים אדירים! למה? למה? לא שמעתי על זה אז? איזה מטעמים הייתי עושה מזה)
אח רג'י. אני מתגעגע.

גיל שלי 13 במאי 2015

ענק

יהודה 13 במאי 2015

תודה – זה inside the nba!

7even 13 במאי 2015

זוכר שראיתי את זה בתוכנית. זה היה ענק!

איציק 13 במאי 2015

ענק!!!

גיל שלי 13 במאי 2015

תודה

משה 13 במאי 2015

קליבלנד היא הקבוצה עם הסגל הכי טוב במזרח, לפני הפלייאוף ובמהלכו. גם בבולס היו "בחור עם תספורת מוזרה שנותן הגנה לא רעה ואוסטרלי" (לגבי המהומות אני לא בטוח ), זה אומר שהם לא היו שחקנים טובים ? סמית׳ היה כוכב בניו יורק, גם אם זה נגמר לא משהו, שמפרט, ג׳ונס, תומפסון ודלבולה אחלה שחקנים משלימים, מוזגוב סנטר לגיטימי וקיירי כוכב. נראה לי שכדי להגדיל ולרומם את לברון הופכים את כל השאר לחבורת פלגמטים חסרי תועלת.

אדם בן דוד 13 במאי 2015

להשוות בין רודמן לשאמפרט זה הרבה יותר גרוע מלהשוות את סמית' לסטארקס-
גיל למה אתה לא נוזף גם בו?
ומשה- אין שום מטרה להאדיר ולרומם. עובדתית הקבוצה הזאת לא שווה פלייאוף בלעדיו.
העונה הראשונה של קלילנד לאחר שהוא עזב הוכיחה איזה כלום ושום דבר הוא סחב על הגב.
אני לא בא להאדיר אלא רק אומר שאולי הוא מבין דבר או שניים, ושגם אם זה מכוער- כנראה שלקחת את כל המשחק על עצמו זה משהו שיש בו מן האפקטיביות…
ולגבי התנועה של שחקנים אחרים- זה יכול לבוא או, כפי שכתבתי, משחקנים שיש להם ביטחון וכו כמו וויד
או, כמו שג'ורדן עשה, מזה שלברון ידרוש את זה מהם.
גם כל השחקנים של הבולס יכלו להסתכל עליו ולחכות שהוא יעשה הכל- אבל הוא לא היה מרשה להם. מבט אחד ממנו והם היו מתחילים לזוז.
(אני מניח שלג'קסון היה גם חלק בזה)

ניק 13 במאי 2015

אדם,
קליבלנד לא מועמדת לאליפות רק כי לברון שם, אלא היא מועמדת לאליפות כי יש לו עוד 2 אולסטרים לידו.
וכן מספיק שחקן טוב אחד כדי להגיע לפליאוף במזרח, וגם זה לא חובה (בוסטון למשל)… אבל אליפות לבד לברון עוד לא לקח וברור שגם לא יקח (לבד, לא עם צוות מעולה)

יריב 13 במאי 2015

אני חושב שלבד הוא מקבל הפסד טכני, לא? מה שכן, ראינו שוב השנה שלברון עושה את ההבדל בין קונטנדרית לקבוצה שמתקשה להגיע לפלייאוף במזרח – מיאמי

נמרוד 13 במאי 2015

חשבתי על זה גם, אבל כריס בוש גמר את העונה דיי מוקדם ודווין וויד הזדקן בעוד שנה

איציק 13 במאי 2015

אני חושב שמיאמי זו דוגמא רעה. וויד השנה גמור עם הבלחות של געגוע למה שהיה פעם, ובוש פצוע המון. שים את שניהם במצב טוב בלי לברון והם מועמדים לעבור סיבוב בפלאי-אוף, לא רק להגיע אליו.

אלעד 13 במאי 2015

אתה מניח הנחות לא מציאותיות. וויד כבר שנים לא כשיר במאה אחוז. הנוכחות של לברון איפשרה לו לנוח יותר במהלך העונה ולהגיע כשיר יותר לשלבים המכריעים לפלייאוף. זה והעובדה שבמזרח לא היה צורך להתאמץ יותר מדי.
השנה גם הייתה להם נוכחות בצבע, מה שלא היה בכלל בתקופת לברון, מחליפים לא רעים ואת דראגיץ מבערך אמצע העונה.

איציק 13 במאי 2015

אם ההנחות שלי היו מציאותיות אז וויד היה בריא והיתי יכול להוכיח לך את צידקתי ב-LIVE ;)
זו בידיוק הבעייה, שההנחות שלי לא ריאליות. אבל כשמסתכלים במסחקים בהן הגוף של וויד במצב סביר ובוש משחק (חננה אבל משחק) אז זה נראה אחרת לגמרי. כמה חבל שזה קורה לעיתים רחוקות מידי.

אלעד 13 במאי 2015

תכל'ס זאת הסיבה שלברון עזב. הוא הבין שוויד ובוש מתחילים את הירידה במורד ההר.

איציק 13 במאי 2015

העכברים תמיד עוזבים אוניה טובעת ראשונים…

Srtest 13 במאי 2015

אני לא אוהב את ההגדרה הזאתי. וינס קרטר מעולם לא מיצה את הפוטנציאל שלו. חסרה לו כנראה את הבגרות המנטלית שג'ורדן רכש בשלב מסוים ושבטח ג'קסון עזר לו בעניין. עכשיו הוא פשוט טוב מאוד בממפיס בתור וינס המבוגר יותר. כבר לא המנתר המרהיב אלא סתם שחקן כדורסל טוב מאוד. ג'ייסון טרי השחקן הטוב ביותר ביוסטון ביי פאר ממרומי גיל 37. ספנוליס היום במצב פיזי יותר טוב משהיה פעם.

פעם חשבו שהמוח של האדם נעצר ושהנוירונים לא מפסיקים להתחדש אחרי גיל כזה וכזה ועוד לפני כן חשבו שאי אפשר ללמוד יותר דברים חדשים אחרי גיל מסוים ולא נתנו לסיפור כמו רבי עקיבא לבלבל אותם.

יריב 13 במאי 2015

איציק, בגלל זה כתבתי "מתקשים להגיע לפלייאוף" ולא "מחוץ לפלייאוף". אם בוש לא היה עובר את מה שעבר, מיאמי כנראה היו מגיעים לפלייאוף, נניח מול שיקגו, ואני לא חושב שהיו עוברים סיבוב. וייד שיחק מאוד חלקית גם בשנים קודמות.

איציק 13 במאי 2015

בגלל זה הסכמתי עם אלעד שההנחות לא מציאותיות… לצערי

יריב 13 במאי 2015

מיאמי הייתה קונטנדרית בשנים האחרונות גם עם חצי וייד, כל עוד היה לברון.

איציק 13 במאי 2015

זה ברור. הטענה שמיאמי היא קבוצת פלאי אוף לגיטימית גם בלי לברון אם וויד ובוש בקו הבריאות.. צריך גם לזכור שלברון היה רק צריך לדאוג שמיאמי יגיעו לפלאי אוף, ושם וויד היה מרכיב את עצמו למקרים ראוים, והוא בהרבה מקרים היה זה שהיה אחרי לניצחון ולא לברון.

יריב 13 במאי 2015

זה מה שאני אומר, קבוצת פלייאוף חלשה במזרח עם בוש בריא (ווייד כרגיל). אני, אגב, לא זוכר סדרה מאתגרת שבה וייד היה המצטיין ומיאמי ניצחה.

איציק 13 במאי 2015

האליפות הראשונה של מיאמי, מימי שאקיל העליזים

יריב 13 במאי 2015

נכון, אבל לפי הקריטריונים האלו אתה יכול לבנות תפיסת מציאות שבה מייקל ג'ורדן הוא שחקן כדורסל.

איציק 13 במאי 2015

לא הבנתי את האנלוגיה. אני בא לומר שוויד כשהוא בשיאו הוא שחקן שמסוגל לשים קבוצה על הכתפיים. גם בתקופת לברון הוא לא סחב סדרות שלמות אך בהחלט משחקים כן, וכך הוא התחלק בעומס עם לברון.

יריב 14 במאי 2015

וייד בשיאו הוא שחקן היסטורי – הוא שייך להיסטוריה. לא שוייד שלא בשיאו הוא לא שחקן טוב, אבל הוא לא מסוגל לשים קבוצה על הכתפיים כי הכתפיים שלו יתפרקו. אפילו משחקים בודדים, באיזה מהם אתה זוכר שהוא סחב את מיאמי? במשחק 6 בחצי גמר המזרח 2012 (אינדיאנה) הוא קלע 41 נקודות, וכמובן היה את משחק 4 בגמר של 2013 שבו הוא היה מצוין (וגם לברון, אני לא בטוח מי יותר), אבל מה בולט לך מעבר לזה? כן, הוא הוריד עומס מלברון, אבל הוא לא מסוגל לשאת בעומס בעצמו. אפשר לומר, כמובן, שהפער ברמה בין מיאמי עם לברון למיאמי בלי לברון (וזה, להזכירך, היתה נקודת המוצא) נובע מזה שמיאמי נבנתה במיוחד סביבו, אבל זה נראה לי טיעון משונה.

איציק 14 במאי 2015

אני מסכים עם כל מה שכתבת. אני רק הדגשתי שאי יכולתה של מיאמי להגיע לפלאי אוף נובע לא רק מעזיבתו של לברון כי אם גם בגלל ההתפרקות המתמשכת של וויד, שכול שנה מורגשת יותר ויותר, וגם מפציעה שהשביתה את בוש להרבה זמן. אם זה היה רק לברון שעזב, אך וויד לא היה מתפרק ובוש לא היה נפצע, הם עדיין קבוצת פלאי אוף כזו שגם יכלה לעבור סיבוב, בהינתן הצוות המסיע הקיים. כלומר המצב של מיאמי הוא אוסף של מאורעות, חלקם צפוים יותר (וויד) וחלקם צפוים פחות (פציעות של בוש).

יריב 14 במאי 2015

אבל וייד לא פצוע השנה יותר מבשנים קודמות. רואים את זה על מספר המשחקים (והדקות), קצת יותר מבשנה שעברה ולפני שלוש שנים, קצת פחות מלפני שנתיים.

בוש זה בוודאי בלתי צפוי, אבל גם בוש שיחק חצי עונה. מיאמי איתו (בחמישיה) במאזן שלילי 19-25. אפילו במשחקים ששניהם בחמישיה הם היו במאזן שלילי 13-15. זה לא היה מספיק להם במזרח ליותר ממקום 6, ואני לא רואה את הקבוצה הזו לוקחת את שיקגו, קליבלנד או אטלנטה בסדרה.

איציק 14 במאי 2015

וייד לא פצוע יותר כיוון שנותנים לא יותר מנוחה כדי להוריד עומס. אז הוא לא משחק בגלל מנוחה ולא בגלל פציעה, הוא עדיין לא משחק. זה לא כל-כך עקרוני אם הוא לא משחק משחק שלם או בשני משחקים משחק מעט, עדיין כמות דכות המשחק לעונה אצלו נמוכה מאוד בייחס לכוכבים אחרים ברמתו.

יריב 14 במאי 2015

הוא שיחק השנה 31.8 דקות למשחק, בשנה שעברה 32.9, לפני שנתיים 34.7 ולפני שלוש 33.2. הוא משחק פחות דקות מכוכבים אחרים (אם כי לא בהרבה, הוא בעיקר מחמיץ כ 20 משחקים בעונה), אבל זה המצב כבר שנים.

איציק 14 במאי 2015

כמה חבל, אחד השחקנים שאני אוהב יותר.

Srtest 13 במאי 2015

השוואה בין שחקנים כפי שאוהבים לעשות היא נושא הרבה יותר בעייתי מכפי שאוהבים להודות. ישנם שחקנים שפתאום מגלים שהם אדירים במסגרת שיטת משחק מסוימת. כמו טייריס רייס והחיתוכים המהירים שלו לסל בשיטת משחק טקטית כמו של בלאט. טים דאנקן וטוני פארקר גם כן אוהבים לשחק בתוך מסגרת ומאנו צריך איזו מסגרת משחק שכזו כדי לחרוג ממנה. אנחנו רואים שדלבדובה טוב בתפקיד שלו עכשיו, ומי שעקב אחרי ליגת הקיץ ששודרה ראה שהוא היה מצוין כבר שם (מה שבערוץ הספורט לא מזכירים). האם סמית' טוב כי הוא ליד לברון או כי התפקיד שלו באופן כללי הצטמצם לקלעי כמו שהוא תמיד כנראה רצה להיות? האם טרבור אריזה לא מזכיר קצת את טיישון פרינס רק עם קליעה? האם טיישון פרינס היה יכול להצליח כפי שהצליח בדטרויט ההיא להיות שחקן אול-אראונד גדול? אין צורך לשאול אנחנו רואים שמאז הוא בדרך למטה. לא אומר שהוא לא שחקן גדול.

shadow 14 במאי 2015

אני לא מבין את התגובה שלך.
לברון נמצא איזה 12 עונות בליגה מתוכם 4 בקבוצת על שהוא בנה לעצמו בחטא, ולקח רק שתי אליפויות. איך בדיוק כל קבוצה שהוא עובר אליה הופכת למועמדת לאליפות רק גאון יוכל להסביר.

אלעד 14 במאי 2015

עובדתית זה המצב. התקשורת, הקהל וכל הנוגעים בדבר מתייחסים לקבוצה כקונטנדרית ומגדירים ככישלון אם זה לא קורה. והאשמה תמיד תיפול על לברון.
אם לך אין ציפיות כאלו אז אתה גם לא אמור להתאכזב או להגדיר את זה ככישלון. אולי אפילו לפאר אותו על שסחב עד לגמר (כנראה) קבוצה די בינונית ופצועה.

shadow 14 במאי 2015

עובדתית הוא השחקן הכי מיוחצן בליגה ולכן מקשקשים הרבה קישקושים סביבו זה לא אומר שזה נכון.
זה כישלון כי הוא והיחצנים שלו שמים אותו בנקודה הזו ולא בגלל שאובייקטיבית זה המצב.
לא ממש הבנתי איזו קבוצה בינונית ולא הבנתי על איזה גמר מדובר?

אלעד 14 במאי 2015

לא משנה, עובדתית מתייחסים לכל קבוצה שהוא מגיע אליה כקונטנדרית. אני לא אומר שזה בהכרח נכון. אני לא חשבתי לרגע השנה שלקליבלנד יש סיכוי לזכות. אבל כך התייחסו אליה וכשהיא לא תזכה החיצים יופנו ללברון.
כמו שזה נראה כרגע, קליבלנד כנראה תגיע לגמר. קבוצה שבלי לברון, בטח אחרי הפציעה של לאב, ספק אם שווה פלייאוף במזרח. גם כיום היא די פגועה ואין שם שחקן נוסף (אפילו לא קיירי) שאפשר לסמוך עליו שייצר כמה משחקים טובים ברצף. זה מראה יותר מכל על המצב המחורבן של המזרח, אבל עדיין.

shadow 14 במאי 2015

די נו אתה רציני במה שאתה כותב?
לא נמאס מהמנטרה שלברון המסכן תמיד משחק ללא שחקנים סביבו? אנחנו לא ב 2007

אלעד 14 במאי 2015

זאת לא המנטרה. מה שאני אומר זה שמצפים ממנו לזכות בכל מקום בו הוא נוחת, ובאותה נשימה טוענים שהוא לא כזה גדול. אז אם הוא לא כזה גדול, למה הציפיות?

shadow 14 במאי 2015

מי טוען? אתה טוען?

אלעד 14 במאי 2015

אני לא מבין איזה דיאלוג אתה מנסה לנהל פה. אתה לא קורא טורים באינטרנט, בעיתונים, שומע פרשנים בטלביזיה, קורא דעות של אנשים פה בדה-באזר?
כל העסק עם לברון הוא סוג של מוסר כפול – משמיצים אותו שהוא לא מצליח עם קליבלנד? (תגדיר הצלחה… הוא עוד לא נכשל). אבל הציפיות מהם נובעות אך ורק מהצירוף שלו.
אם קרי / ווסטברוק / הארדן / דוראנט / ווטאבר היו מצטרפים במקומו הציפיות היו אותו דבר? לא. ואז גם הביקורת הייתה בהתאם.
אגב, אם היית באמת קורא את התגובות שלי למעלה, היית רואה שכתבתי שלא חשבתי לרגע שקליבלנד הם קונטנדרים. אבל הדעה הכללית היא שלברון מביא עימו סיכוי לאליפות בכל מקום אליו הוא מגיע. עובדתית – זו הדיעה הרווחת.

shadow 14 במאי 2015

אה באמת ?
לא ברור לי מה זה כל מקום אליו הוא מגיע? הוא הלך לקבוצת כוכבים במיאמי וחזר לקבוצת כוכבים בקליבלנד (חוץ מזה לא היה בשום מקום אחר) וכל השנים הוא במזרח (מעניין למה) ככה שברור שהקבוצות האלה הופכות אוטומאטית למועמדות, אבל
חוץ מקרי שרק השנה פרץ בצורה כזו מסחררת כל השאר שציינת היו הופכים אוטומטית את קליבלנד לקונטנדרית.

אין שום מוסר כפול. לברון (עוד לפני שהגיע לליגה) הוא השחקן הכי מיוחצן אי פעם. כבר לפני 14 שנה פיפמו לנו שהוא יהיה הכי טוב אי פעם והוא יעבור את ג'ורדן ובלה בלה בלה ולא הפסיקו מאז ועד היום.
ברור שאחרי כל כך הרבה פימפומים תיווצר דעת קהל, ככה זה עובד.
על זה תוסיף שגם הוא בעצמו לא מפסיק לדבר על עצמו ועל המורשת שלו כבר איזה חמש שנים (WTF?)

הוא ויחצניו שמו אותו במצב כזה שבו אחרי כל הטענות הוא צריך לבוא ולהוכיח.
מה לעשות שהוא לא מוכיח.

הוא שחקן טוב אבל לא כמו שעושים ממנו.

אני אחזור שוב כדי שתבין. אני לא חושב שהוא כזה טוב כמו שהוא עושה מעצמו או כמו שהרבה עושים ממנו, אם הוא היה כזה טוב הקבוצות שלו היו יותר דומיננטיות ולוקחות יותר אליפויות בטח ממקום מושבו במזרח. הכישלון שלו הוא עצם הגדרתו כשחקן הכי טוב בליגה על ידיו ואי עמידה בסטנדרטים שהוא הציב.

shadow 14 במאי 2015

אגב אני דווקא נזכר בהרבה כתבות, טורים ותגובות של הנמכת ציפיות.
כל הזמן מספרים לנו על איזה קבוצות חלשות יש ללברון או היו ללברון ושתמיד חסר איזה שחקן או שנפצע איזה שחקן, בקיצור חרטא ברטה.

אני דווקא חושב שאם הוא לא היה בא והיו מביאים שחקן אחר מהטופ ונשארים עם וויגינס ובנט, ובהנחה שעדיין היו מביאים באמצע העונה את סמית, אימן ומוזגוב (למרות שאין סיבה להניח) אני הם גם היו הופכים מועמדים במזרח. האמת יש מצב שאז גם דיוויד יכול היה באמת לאמן אותם ולך תדע איזו קבוצה מסקרנת זו היא יכלה להיות. הרי רואים איזה יום הם נראים כשהוא על הספסל ואשכרה משחקים כדורסל של מאמן ולא כדורסל רחוב.

לסיום רק שאלה, אם הוא הפך אוטומאטית את קליבלנד למועמדת (ונתעלם מזה שהביאו גם את לאב בתחילת השנה), איך שעד אמצע השנה הם שיחקו פח ועוד פעם טענו (כרגיל) שאין אף אחד סביבו שלאב הוא אוברייטד ושקיירי הוא צעיר ואגואיסט ולא שומר ואז היה צריך לעשות טריידים ולהביא את השלישיה וגם עכשיו ים של תירוצים?

ניינר 13 במאי 2015

עם גאסול בריא, לברון ובלאט יושבים עכשו בבית וחושבים על העונה הבאה

יוספיהו 13 במאי 2015

עם לאב וקיירי בריאים, דרק רוז ות'יבודו יושבים עכשיו בבית וחושבים על העונה הבאה

איציק 13 במאי 2015

ומה גאסול עושה בזמן הזה? נוסע לראות את אחיו? גם הוא אולי עוד מעט בבית חושב על העונה הבאה…

shadow 14 במאי 2015

למה להתבלבל עם העובדות בוא תשים את שחקן מול שחקן בשיקאגו מול קליבלנד (בלי לאב) ותגיד לי אם קליבלנד לא עולה על שיקאגו בהפרש לא קטן.

יואלזיניו 13 במאי 2015

אם אתה מוביל ב-17 כשלברון נח, לא כדאי לתת לו לנוח עד שהרצף נעצר?

Srtest 13 במאי 2015

יכול להיות שמה שבלאט אמר לעצמו, אם נחשוב שלא הכל זה יחסי כוח, שעכשיו יש ללברון מרווח נשימה וגם לו עצמו לשחק את השיטה (שלא רק טובה אלא גם יפה – האליהופים למוזגוב את תומפסון) עם מה שהוא כנראה אלמנט זר בתוכה, ולברון יכל ככה לגרום לשחקנים להסתנכרן איתו, ולשניהם זה לא עבד.

shadow 14 במאי 2015

הוא כנראה לא היה נותן לו דקת מגרש עד למשחק הבא, אבל זה לא תלוי בו. לברון הוא "המלך".

נ.ב

זו הגדולה של בלאט כשלברון לא על המגרש אתה יכול לראות את יכולות האימון האמיתיות שלו.
כשלברון על המגרש אתה יכול לראות את יכולות האימון של לברון.

אורליוס 13 במאי 2015

ראיתי סוף סוף משחק במלואו! והתחושות ברבע האחרון היו כ"כ מוזרות!
בדיוק מה שתיארת.
בתחילת הרבע כשלברון על הספסל הקבוצה פשוט רצה נהדר, פתחה הפרש יפה וכמעט סגרה את המשחק סופית.
ואז לברון עולה, ואין ספק בכל מהלך שלו שזה השחקן הכי מוכשר בכדורסל בעולם היום, אבל ההפרש יורד, ההתקפה תקועה, משהו עובד פחות טוב. הוא מחזיק את הכדור עד 4 שניות לסוף שעון (הגיוני – רוצים לשמור מעט פוזשנים עד סוף המשחק), אבל לא נשאר מספיק זמן להתקפה קבוצתית, זה או חדירה שלו, או זריקה שלו, או מסירה אחת לזריקה, אין תרגילים, אין תנועה.
אז להתלהב מהשחקן המוכשר הזה? או להתבאס על ההתקפה התקועה שלהם?
לזכותו יאמר שהוא גם שחקן הגנה מדהים, וכנראה שכמו בשאר התגובות פה, הקבוצה הזו בלעדיו נלחמת עם בוסטון ומיאמי על הכניסה לפלייאוף בכלל…

בכל מקרה קיבלתי תמריץ ענק לראות את משחק 6 במלואו!

ק. 13 במאי 2015

כ"כ נכון.
מעניין אותי לראות את הסטטיסטיקה של ההתקפה שלהם שלברון מוביל כדור ב-1 על 5 על פני הובלת כדור (לפחות הראשונה מעבר לחצי) של משהו אחר.
בסדרה הזאת (כולל אתמול) לדעתי זה מוטה חזק לאפשרות השנייה. לא מבין איך הם לא מזהים את זה? מעבר למראה עיניים הקשה
בסדר, שיעשו לו בידודים, אבל אחרי שהכדור עובר כמה ידיים, תנועה, חסימות… בפעמים שהם עושים את זה (מעט מאד בדקות אחרונות של המשחקים) זה נראה ממש כמו כדורסל.
גם ברבע השני הם רצו יפה כשלברון נח (ברור שהוא היה מעולה אתמול, בעיקר ה-0 איבודים, אבל בכל זאת).

7even 13 במאי 2015

OT:
שימי ריגר אחלה בחור. באמת.
אבל אני חושב שבשנה שנתיים(או אולי יותר) הוא פשוט לא תורם במאום למשחק.
הוא כל הזמן אומר את המובן מאליו. הנה מקבץ דברים מהפלייאוף:
"נשארו 20 שניות למחצית"
"הנה דיאנדרה ג'ורדן עכשיו יוצא"
"הוא יילך עכשיו לקו לשתי זריקות"
"הוא קלע והעלה אותם לארבע הפרש"
"הם צריכים סל כדי להוריד ל-10 הפרש"

דברים כאלה. זה מחרפן.

איפה הוא ואיפה JVG….עולם אחר.

ק. 13 במאי 2015

כל הכבוד על ההשקעה ב-5+LIVE של הגזלנים האלה (אם לקחת ציטוטים מקליפרס הלילה).
יש מלא משחקים שאתה מוצא אותו ואת גיל ברק במקבצים של עשר דקות רצוף רק צועקים "יוווווהווו!" סל אחרי סל. עם ילד בן חודשיים זה מובן לנהל שיחה של "אהההה"-"אההההההה", אבל בשידור כדורסל??
ויש גם את הקלאסי של זיהוי ההפרש בין שעון הזריקות לשעון המשחק

7even 13 במאי 2015

ה "אההההה" הזה מעיר לי ילדים בלילה

יוספיהו 13 במאי 2015

שכחת גם את הקטע המעיק שאחרי כל פעם שהוא אומר שם של שחקן, הוא חייב לציין את הקולג' בו הוא שיחק ובדר"כ שם זה נגמר.

לפעמים נדמה לי שלפי שימי ריגר 50% מהשחקנים בליגה שיחקו או במכללת אלבמה או בווסט וירג'יניה

7even 13 במאי 2015

ואז כשמגיע טים דאנקן יש את "הוא שיחק בווייק פוקרסט!" "הוא שיחק בווייק פורסט"

אלעד 13 במאי 2015

תנסה עשר שנים.
ובדיוק כמו ש-ק. אומר. השידור שלו ושל גיל ברק מורכב בעיקר מקריאות התפעלות בכל פעם שנקלע סל. כשיש משהו ממש ספקטקולרי אז ריגר מוסיף: oh my god.
עברו עשרים שנה מאז ראינו נ.ב.א בשידורים פירטיים של ערוץ הספורט, והפרשנות עדיין תקועה שם.
מביך ומעצבן.

7even 13 במאי 2015

לגמרי תקועה.
כשאני שומע משחקים עם JVG אני פשוט מתענג. גם רג'י מילר אגב פרשן איש טלוויזיה שמאד כיף לשמוע.
עידו גור מעביר משחקים מעולה.
שימי בחור נחמד, באמת, אבל זה כבר די מעיק.

אלעד 13 במאי 2015

כשכתבתי את זה פעם, אז כתבו כנגדי ששימי מוסיף צבע למשחק והוא הפרשן היחידי ששווה.
כמה שחור-לבן הם החיים של מי שצריך את שימי ריגר שיוסיף לו צבע? אני כבר עשר שנים לא מסוגל לצפות במשחק שהוא מפרשן או תכנית טלביזיה שהוא משתתף בה. שלא לדבר על זה שהבנאדם הוא הטרדה מינית מהלכת וחסר מודעות טוטאלית להשפעה של המדיום שבו הוא פועל.

ניק 13 במאי 2015

נו זה לא שונה מהפרשנות של הכדורגל… לפחות שימי יודע כמה נתוני טרוויה.. אוחנה וארבל גם את זה לא יודעים

7even 13 במאי 2015

יש פעים שהוא אשכרה מוסיף לדיון. אבל במשחקים עצמם זה כבר לא ממש עובד.
לא מעוניין לפגוע בפרנסתו אבל הוא חייב להשתפר.

יוני (המקורי, מפעם) 13 במאי 2015

אני לא רואה את המשחקים, ולא ברור לי ממתי נואה הפסיק לקלוע.

יוספיהו 13 במאי 2015

מתחילת העונה

איציק 13 במאי 2015

עשית מארוינג ליאור אליהו…

דיזידין 13 במאי 2015

עוד מימי ג'ורדן אני מתעב את סגנון המשחק שבו כל הקבוצה זזה הצידה ורק שחקן אחד משחק.
(הכי גרוע היה כשמול ג'ורדן התייצב כוכב כמו בארקלי, ואז התקפה אחרי התקפה הם היו עושים מאבקי אגו של אחד על אחד).

אם זה הסגנון האופטימלי להשיג סל במאני טיים, אז שחקו ככה כל המשחק,
ואם לא, אז שחררו אותנו מהגועל נפש הזה.

אלעד 13 במאי 2015

חייבים לציין שהליגה מתחילה להתרחק מהסגנון הזה. ספרס, ג"ס, אטלנטה, גם הקליפרס, יותר מניעות כדור והיריב באמת לא יודע מאיפה תבוא לו ההתקפה הבאה.
הפלוס – ההיסטוריה הקרובה מראה שבמפגש בין קבוצה לשחקן, הקבוצה מנצחת. הספרס התעללו במיאמי בשנה שעברה בדיוק בגלל זה – ההתקפה שלהם הייתה זורמת ובלתי צפויה וההתקפה של מיאמי איטית וניתנת לחיזוי. בהקבלה לכדורגל זה כמו להשוות בין מהירות לפוזשן. גם שם בשנים האחרונות המהירות מנצחת.

אריאל גרייזס 13 במאי 2015

אני מצטער לחזור לנושא של בלאט, אבל זאת בדיוק הנקודה שבה הבעיה של מאמן רוקי (וזה לא קשור לזה שמדובר בבלאט ספציפית) באה לידי ביטוי. לבלאט פשוט אין מספיק כח מול הכוכב שלו להגיד לו לזוז הצידה או למסור את הכדור יותר. בטח אחרי המהלך האחרון במשחק הקודם. לברון הבהיר חד וחלק שזאת הקבוצה שלו וההחלטות יהיו שלו. בקבוצה בריאה, היה מאמן שמארגן תרגילים ולא מאפשר את הבידודים הנוראיים האלו.

omer 13 במאי 2015

אתה צודק במה שאתה אומר על צורת המשחק של קליבלנד, אבל אינני בטוח שזה קשור לעובדה שבלאט רוקי/לא בכיר מספיק/לא מקבל מספיק כבוד.

היריבה של קליבלנד, שיקגו, מחזיקה את אחד המאמנים הבכירים בליגה, בעבר מאמן העונה, האיש שקיבל יותר קרדיט על האליפות של בוסטון מהמאמן הראשי והקבוצה שלו משחקת בדיוק אותו כדורסל ברבע האחרון החל מהמשחק השני. ב80-90% מהזמן רוז הולך לבד נגד חמישה ובשאר הזמן באטלר עושה אותו הדבר.

אלעד 13 במאי 2015

מסכים, שיקאגו נראית זוועה. גם כשגאסול שיחק זה לא היה יותר טוב.

shadow 14 במאי 2015

זה שהוא מוערך לא אומר שהוא באמת טוב.
בנתיים הוא לא השיג כלום בשיקאגו ויש שמטילים את רוב האשמה בפציעות עליו כי הוא אחד המאמנים ששוחקים את השחקנים שלו עד דק. אחד דומה לו, סקוט ברוקס, הלך כבר הביתה. יש שמועות שגם הוא בדרך.

דווקא הסידרה הזו ממשיכה להוריד עוד ועוד מערכו.

נ.ב

מאמן העונה זה לא משהו שבאמת אפשר להתייחס אליו ברצינות כשמייק בראון גם זכה בו, בנוסף על זה שלא ברור מה הקריטריונים כדי לזכות בו.

איציק 13 במאי 2015

זה שוב מחזיר אותי ל-GM. יש רגע שבו הוא צריך להתערב כדי לאפשר למאמן (במיוחד אם הוא רוקי) לעשות את עבודתו אם הוא מאמין בעבודת המאמן. צריך לעזור למאמן להצמיח את הקרדיט שלו אם אתה רוצה לקצור פירות. זה לא רק מול לברון כי אם מול כל השחקנים שעושים את דברו של לברון.

גיל 13 במאי 2015

הפתרון פשוט: שלברון לא יוביל את הכדור ויהיה שחקן "רגיל". חוץ מזה, לא ברור לי למה מאמנים מחזירים את הכוכב גם אם הקבוצה משחקת יופי בלעדיו. תמשיך לשחק עם ההרכב כל עוד הוא מגדיל את הפער וברגע שיש בעיות תכניס את לברון. זה כאילו פחיתות כבוד אם לברון לא ישחק ברבע הרביעי אבל כמו שנאמר, אם זה לא שבור אל תתקן את זה.

אלעד 13 במאי 2015

זה מזכיר לי את סדרת הגמר הגרועה / מרתקת בהיסטוריה – הניקס מול יוסטון ב-94. שני המאמנים, דווקא מוערכים בתחומם, באו עם תכנית חילופים מהבית. ידעת בדיוק מתי יואינג ואולאג'ואן יורדים לספסל, מתי שאר החמישייה מתחלפת, מי התורן שנשאר עם המחליפים ובדיוק באיזו דקה באיזה רבע מחזירים את החמישייה. וכמובן שהיה את שחקן ספסל X שלא פותח אבל נמצא על המגרש בדקות האחרונות.
קרב השחמט הגרוע בהיסטוריה. הוכרע על זה שאולאג'ואן יותר טוב מיואינג.

גיל שלי 13 במאי 2015

הוא הוכרע על ההחלטה של סטרקס לנסות לקלוע שלשה על ידו המושטת של אקים במקום למסור ליואינג חופשי בתוך הצבע, בסוף משחק 6, ועל ההחלטה של ריילי שעדיף סטרקס ב2-200 על יוברט דייוויס במשחק 7

אלעד 13 במאי 2015

טוב, תמצתתי את זה, אבל היו עוד דברים חוץ מההחטאה של סטרקס (שלמעשה הייתה חסימה גדולה של אקים). גם היו שחקני קלאץ מטורפים ביוסטון (קאסל והורי) שלניקס לא היו. אבל מה שכתבת על יוברט דיוויס תואם לנקודה שלי – לריילי (וגם לטומגנוביץ) הייתה תכנית עוד מהבית עם מי משחקים ובאילו דקות והיו מינימום התאמות תוך כדי משחק ובין משחקים.

גיל שלי 13 במאי 2015

לא מתמצתים כאב של ארבעה עשורים, זה משהו שלא עושים, פשוט לא, לא, לא, לא,
סטרקס, אל תזרוק

אלעד 13 במאי 2015

כאחד שלא סבל את שתי הקבוצות, הכאב שלי הסתכם בלצפות בקרב יידוי האבנים שהתמשך על פני 7 משחקים. ועל כך שפיניקס של בארקלי לא זכתה

איציק 13 במאי 2015

אני מעדיף בזריקה מכרעת סטארקס זורק שלשה מטורפת מול ידיו המושטות של דה-דרים מיואינג לבד קרש סל. הסיכוי של סטארקס לקלוע גדול יותר. רק מול לאי-אפ סמית היתי נותן עדיפות ליואינג. יואינג זה שחקן ל-47 דקות (אולי קצת פחות) במשחקים קובעים.

איציק 13 במאי 2015

אתה מעדיף אפילו את לאי-אפ סמית לפני יואינג ;)
זו הפתאה אפילו בשבילי

גיל שלי 13 במאי 2015

אני עד היום לא מבין איך לייאפ סמית' לא עמד לדין והורשע על פשעים נגד האנושות על מעשיו במשחק החמישי נגד הבולס, הניקס היו מנצחים משחק שביעי מול מייקל בגארדן, זה היה משנה את חיי מקצה לקצה

איציק 13 במאי 2015

+++1

אלעד 13 במאי 2015

הגיע הזמן קצת לרענן את מה שקרה שם. סמית נאלץ להתמודד לבדו אם איזה שלושה שחקנים שקפצו עליו, ספק נעשה פאול, אולי אם זה היה מישהו אחר גם היה נשרק פאול, כששאר שחקני הניקס עומדים ומסתכלים. גם אם בדרך נס כלשהי הוא היה עושה סל, אתה באמת חושב שהבולס היו מפסידים את הסידרה הזאת? הבולס של מייקל? מול הניקס? אנשים מדברים כאילו זה הסל שמנע מהניקס ליצור שושלת אליפויות, כשלמעשה זה בסך הכל קירב את סוף הסידרה ומנע שיברון לב מאוחר יותר.

גיל שלי 13 במאי 2015

לא צריך רענון לזכרון, התמונות האלה חוזרות אצלי כמעט כל לילה לפני השינה, הראשון פיפן חסם, השני הוראס גרנט, השלישי לא הגיע לגובה הסל. האיש היה 2.10, במקום לקחת את הכדור ולהטביע בכח, הוא ניסה לייאפס. מי חושב על שושלת, אבל אם הניקס היו מנצחים את החמישי, השביעי היה בגארדן, ייתכן ומייקל היה מנצח, אפילו סביר, אבל היי, הסיכוי שהם היו מנצחים את מייקל, לא נותן לי מנוחה

אלעד 13 במאי 2015

תנוח תנוח, לא היו עוברים את ג'ורדן. ואם היו עוברים? היו מפסידים בשלב הבא…

איציק 13 במאי 2015

אתה יודע, ראיתי את הקליפ, יש בו שלושה באזר ביטרס ושלוש חסימות על אוקלי. קצת… איך לומר…. לא משהו. אני מניח שלהרבה מאוד שחקנים היו קליפים יותר מוצלחים. אם היו מצלמים אותי כל השנים גם לי היו הרבה יותר וינר שוטס (כך ניר רסקין קורא לזה, נכון) ;)

גיל 13 במאי 2015

אכן, כאב ראש הייתה הסדרה ההיא. יש הגיון בחילופים קבועים כי למשל ראינו אתמול את לברון מותש כבר בסוף הרבע הראשון. אבל דווקא בגלל זה אם יש לך אפשרות לתת לכוכב הגדול לנוח יותר ברבע האחרון למה לא לעשות את זה? הסיבה היא שהוא היה נשחט בתקשורת גם אם היו מנצחים. לפופ אגב אין בעייה לעשות את זה. כשהקבוצה זורמת ומנצחת הוא לא מחליף הרכבים הרבה פעמים. אגב, בלאט עשה את זה עם לאב במהלך העונה כשסיפסל אותו הרבה פעמים ברבע הרביעי.

Srtest 13 במאי 2015

בחלק של אמצע הרבע הראשון לברון שיחק פוסט אפ וקלע סלים בטרנאראונד ג'אמפ שכבר הספידו את הקליעה הזו בשבילו אפילו כאן… אח"כ גם בלאט צעק שיכניסו את לברון לפוסט וימסרו לו שם כדורים.

כשמסתכלים על אפקטיביות אין ספק שהמהלך של לברון בפוסט הוא מהלך טוב, העניין שבשביל להריץ את לברון בעמדה 4 אתה צריך קבוצה הרבה יותר מחוברת ועוד יותר קליעה ובטח קיירי בריא לחלוטין. יכול להיות שהם לא מאמינים ללונג שזה פיתרון כלשהו. לפחות כרגע הם כולם זנחו את רעיון לברון כסטרץ' 4.

כשלברון חוזר לגארד אפשר לראות שמעולם לא עבדו איתו על להיות האוף-גארד, הגארד שמקבל את הכדור מייד אחרי הבול הנדלר הראשון. כן, כן, ללברון יש חולשות בולטות בכל הנוגע ליכולת להיות הגארד שנע בלי כדור, וקיירי פשוט לא מסוגל כרגע להיות הרכז או הגארד שמפעיל את הקבוצה. לכן כשדלבדובה משחק, המשחק עובר הרבה יותר לבין שניים כי אז לפחות מייצרים תנועתיות בקו האחורי ובגלל האיום של הגארדים יש פחות לחץ על קיירי בניהול משחק והוא עושה פחות טעויות עם הכדור.

גם בלאט לא בורח כאן מאשמה שכן הכדורסל שלו מבוסס על עמדות טקטיות ויכול להיות שמשחק פשוט יותר שלו (כפי שגם אומרים פרשנים) עם לברון כפיתיון יכול לגרום לו בלי שהוא ירגיש (ומייד יתנגד) לנוע ולהיות חלק מהמהלך ולאחרים יהיה יותר קל כשתשומת הלב של השומרים הטובים ביותר היא לא אליהם.

יואב דובינסקי 13 במאי 2015

מדויק

איציק 13 במאי 2015

לגבי לברון והשחקן המוסר והמחפש שחקן פנוי זה נכון, אבל לברון תוקע את התנוע. הוא לא חלק ממנה, הוא לוקח את הכדור ומכדרר ומכדרר כדי שאחרים ינועו ואם יתפנו יקבלו. אם הוא היה מוכן להיות פחות זה שרק מקבל החטות ויותר מניע כדור לא רק לסיומת כי אם חלק מתנועה כללית ובעצמו זז, חוסם חותך, אז זה היה הרבה יותר אפקטיבי אך זה כנראה מתחת לכבודו. הוא הרי, אם ירצה, יכול לעשות מה בא לו לבד מול חמישה. ואם יש מישהו שיכול לעשות זאת זה הוא (וכנראה גם בלייק גריפין לפעמים). אז כשהקבוצה תקועה הוא לבד יכול לסחוב אותה, אבל כשהקבוצה רצה, לפעמים עדיף לרוץ בלעדיו.

אלעד 13 במאי 2015

הכל נכון, אבל להזכירך בעבר כשלברון ניסה בכח להיות חלק מהתנועה, נתן לחברים שלו את הכדור ואפילו ביצע חסימות עבורם, הוא ספג אש וטענות שהוא מתחמק מאחריות. לברון הוא ההיפך מטפלון, בקיצור, תמיד יידבק בו משהו

איציק 13 במאי 2015

אני לא זוכר את זה. הוא צריך לעשות מינון בין הזמן בו הוא משטלת על המשחק לבין הזמן בו הוא חלק מהתנועה והזרימה. מיקל עשה זאת מעולה. קובי לא למד לעשות זאת. לברון הוא היחיד היום (שוב, גם גריפין לפעמים) שמסוגל להיות חלק משתי הגישות. מה שחסר לו זו התחושה הפנימית שהיתה למיקל מתי להיות בשטף הקבוצה ומתי לרצוח לבד. לארי בירד גם היה גדול ביכולת המינון שלו, וגם איזיה היה לא רע בכלל.

אלעד 13 במאי 2015

איך אתה לא זוכר? כך זה היה חלק גדול מהזמן במיאמי.

איציק 13 במאי 2015

1. סנילי
2. חי בהכחשה
3. כל התשובות נכונות

אלון 13 במאי 2015

הזיכרון של אנשים פשוט כל כך קצר זה לא יאומן.
כבר שכחו איך במשך שנתיים שלמות מיאמי היו פשוט מכונה התקפית והגנתית בלתי עצירה שלברון ניווט וידע בדיוק מתי ללחוץ על הגז ומתי לתת לקלעים לזרום.

Srtest 13 במאי 2015

בוא נגיד שיש רגעים במשחק שבו שחקנים מסוימים פחות טובים ואלה בד"כ רגעים של סוף הרבע הרביעי אבל לא רק. ברגעים האלה ללברון יש יתרון וכמו שכבר אמרו כאן, ייתכן גם שה"תקיעה" שלו גורמת לכך שיצטרכו רגעים כאלה יותר ולכן גם אותו יותר. עולה השאלה – איך אתה מרוויח אותו ברגעים כאלה בלי שהוא עולה לקבוצה בשטף הכללי הדיי טוב שלה שלא מצליח להפיק גלים במאני טיים.

שמעון כסאח 13 במאי 2015

לברון חזר לקליבלנד כמשיח, בלאט הפך לחמור וכל הניתוחים, ההסברים והדעות הם ביזבוז מילים וזמן לשווא.

Comments closed