התיקו בבאזל

אולי אתמול הבינו שאין קשר בין מכבי של ישראל ומכבי של אירופה, מדובר בשתי קבוצות נפרדות

לפני המשחק וגם אחריו שמעתי וקראתי אנשים החושבים שמכבי פשוט לא טובה מספיק. העונה היא לא הבריקה במשחקים בישראל, היא שיחקה חלש מול קריית שמונה, הפסידה להיברניאנס במלטה, הובסה מול מכבי פתח תקווה.

תחשבו שנייה על ההבדל בין מכבי שמשחקת בליגה, לזו שמגיעה למשחקי חוץ מול פלזן ובאזל. בישראל מכבי מכירה ויודעת סגנון אחד בלבד, קבוצות באות להסתגר מולה, מכבי שולטת במשחק ללא מיצרים, מניעה כדור, מחפשת פרצות, והסכנה מגיעה מהתקפות בודדות מול הגנה דלילה.

במשחקי החוץ מול שתי קבוצות שהיו מדורגות בין שלוש הקבוצות הבכירות בסבב המוקדמות של אלופות היבשת, מכבי הגיעה לסגור נכון את המשחק, לוותר לחלוטין על הנעת הכדור, ולנסות להפתיע בהתקפות מתפרצות. כלומר, כאשר שמענו מול קריית שמונה שביכולת הזאת למכבי אין מה לחפש בבאזל, שמענו שטויות במיץ עגבניות, שכן מכבי נדרשה בבאזל לסגנון משחק שבינו ובין משחק אלוף האלופים, אין דבר וחצי דבר. בגלל זה גם היה מצחיק לשמוע שמכבי מתרגלת את ההרכב שלה למשחק מול באזל, במשחק אלוף האלופים.

*

בהחלט ניתן לראות שמכבי השנה התקדמה אל מול זו שהשתתפה בליגת אירופה בתקופת סוזה. לפני שנתיים במשחקי החוץ מול קבוצות שעלו על מכבי בבירור, כמו במשחק השני מול באזל, וגם מול איינטרכט פרנקפורט, מכבי נראתה אבודה במגרש. כמו במשחק אתמול, השליטה היתה לחלוטין בידי הקבוצות המארחות, אך בניגוד למשחק אתמול, המשחק כולו היה דומה לדקות הפתיחה אתמול, כלומר טיילת בהגנה הצהובה, והקבוצה היריבה החליטה מתי ללחוץ על הדוושה ולהבקיע, ומתי להוריד את הרגל מהדוושה.

מול פרנקפורט לא הגענו למצב אחד (ההרחקה של טב"ח תרמה לכך), מול באזל במשחק פליאוף ליגת אירופה ראדי הגיע למצב אחד שלא הובקע. אתמול פרט לשני המצבים של זהבי, שניים שהובקעו בזכות מסירות מעולות מהאגף, פעם של ריקן ופעם של מיכה, גם טב"ח הגיע למצב מצוין, ונוסא הגיע למצב מעניין. מנגד במחצית השנייה, באזל כמעט ולא הגיעה למצבים, וגם בראשונה לאחר עשר הדקות הראשונות בהן טבע עמב"ה בודד באגף מול אמבולו (הוא נאלץ להתמודד איתו אחד על אחד בעיקר מאחר וריקן תופקד בהתחלה באמצע), באזל לא הגיעה למצבים. זה לא היה הבונקר בברנקייה, בו בוני הפך ל90 דקות לשוער הפלא, זה היה מזל אדיר בלי קשר לשוער במשך עשר דקות, ותשעים דקות של שליטה עקרה של באזל, כלומר מכבי השיגה את מה שרצתה.

*

אין טעם להכביר במילים על המוזהב, שער בדקה ה95 בהתקפה האחרונה של המשחק, ניצול שני מצבים לשני שערים בנגיעה אחת, זה כבר המצופה ממנו.

*

פאקו השאיר אחריו יסודות של ווינריות, ראינו אותם בשנה שעברה, מכבי למדה להתגבר על משברים, בתקופת סוזה עוד לא היה לנו את הזמן להתגבש ולהפוך לקבוצה מהסוג הזה, לגבי יוקאנוביץ', אציין רק שכל מי שביקר את ג'ורדי על כך שנפרד מפאקו, נו, יותר מעניין יהיה תוצאות ועדת החקירה שתבדוק כיצד יוקאנוביץ' מוצא עצמו בישראל השנה. היכולת של ג'ורדי להביא את המאמן הנכון בזמן הנכון, מכפרת בענק על חוסר היכולת או האפשרות להביא את הזרים הנדרשים.

*

אגב, מה שג'ורדי כן הביא הם ריקן ואיגבור, אלו בדיוק שני השחקנים שעשו את ההבדל במרכז המגרש בין מכבי שהובסה שוק על ירך מול באזל לפני שנתיים, ובין הקבוצה שהתמודדה אתמול בלילה. ריקן היה השחקן שרץ הכי הרבה במכבי, קשה להאמין אבל טב"ח החלוץ נמצא במקום השני (זה שבתקופת סוזה קראנו עליו שהוא לא מייצר מספיק כדוריות אדומות כדי לשחק תשעים דקות), מכבי של אתמול רצה כמו קבוצה אירופית, הגנה כמו קבוצה אירופית, וידעה לנצל מצבים מול קבוצה שבכלל לא שייכת לרמה שלנו עדיין.

*

הדבר היחיד שנותר הוא להתחיל לתקוף לעבר שערים 4,5 ביום שלישי, אני מתחנן בפניך זהבי, אל תפסיד בהטלת המטבע, ואם תפסיד ישר תתן להם את הכדור, תעשה את עצמך כאילו אתה לא מבין, אי אפשר להסביר עד כמה זה חשוב.

 

החלפת מזוזות וחומצת חלב
אליפות העולם בא"ק - לקראת ימים שבת-ראשון

148 Comments

ארז (דא יונג) 20 באוגוסט 2015

מגע הזהבי
Everything he touches turns to goal(d)

תני 20 באוגוסט 2015

רק להחזיק מעמד בבלומפילד

אזי 20 באוגוסט 2015

המשחק אתמול היה הזוי.
באזל קבוצה טובה פי כמה ממכבי וזה לא תרם לה לכלום.
לאורך רוב המשחק זה נראה כאילו אנחנו משחקים 5 מול 11.
הם התמסרו במהירות ובקלילות שהשחקנים שלנו אפילו לא הספיקו להזיז את הראש כדי לראות מה הם עושים.
זכורה לי מסירה אחת לאמבולו במרכז, שהוא פשוט עמד במקום וחיכה שהכדור יגיע אליו, בזמן שחמישה לבנים מסביבו רצים בכל המהירות שלהם ונשארים במקום. אפילו במטריקס לא יכלו לביים סצנה כזאת.
ועם כל זה, לא היו להם כל כך הרבה יותר הזדמנויות כיבוש מאשר לנו.
לפחות לא ביחס שהם היו יותר טובים.

מכבי עם מרכז קישור של אלברמן, נוסא וריקן (במכרז! לא באגף!) סילקו כל מכשול מהדרך והוציאו קדימה.
ההגנה.. הבעיות שלה ידועות.. אבל נדמה שהיא משתפרת ומתיצבת.

עכשיו רק צריך בקבוצה הזאת מישהו שיודע לכבוש.

ואם אפשר לשכוח את עדן בן בסט בשוויץ, אני אשמח. תודה.

גיל שלי 20 באוגוסט 2015

צריך עוד שחקן הגנה ברמה גבוהה, רצוי באגף שמאל, בסוף יהיה עוד משהו שיבקיע

אזי 20 באוגוסט 2015

אחרי שהבאת את ריקן ודסה, באמת אלו שני השחקנים היחידים שצריך. חלוץ ומגן שמאלי.
תחשוב כמה דברים היו יותר קלים אם היינו משחקים אתמול ב50 הדקות הראשונות עם 11 שחקנים ולא עם 10.

D! פה ועכשיו 20 באוגוסט 2015

זה היה תרגיל מחושב של סלבישה, לתת לבאזל להרגיש שחקן יותר בחצי הראשון ואז לעלות בדקה חמישים אקסטרא שחקן.

גיסנו 20 באוגוסט 2015

שמעתי שאורבי עמנואלסון בדרך ;)

D! פה ועכשיו 20 באוגוסט 2015

היי, לא כולם קוראים שם!

גיסנו 21 באוגוסט 2015

להגנתי, אני לא נכנס לאתר כבר הרבה זמן, אבל קיבלתי צילום מסך מכמה וכמה אנשים. אתה יודע, כמו שממים עוברים בין חברים…

אורי 20 באוגוסט 2015

כמו שמכבי טובה פי כמה מק"ש ומכבי פ"ת, אבל כמזלזלים ומניחים שהגולים כבר יגיעו, בסוף נעקצים

אזי 20 באוגוסט 2015

העניין הוא שבאזל לא זילזלה
זה לא היה כמו מכבי מול היברניאס.

כשמכבי שיחקה מול היברניאס היא זילזלה וקיבלה בראש.
באזל באה בכל הכל, לפחות ככה נראה לי.
זה לא שעשינו מהם קרקס.
פשוט עמדנו נחושים ומרוכזים וטקטיים ועשינו כל מה שיכלנו כדי לעצור אותם. ועצרנו אותם (יחסית) כמו שרצינו.
זה בדיוק אותו דבר כמו שעשינו בפלזן.

כמו שגיל שלי כתב, מכבי תל אביב של השנה יודעת לעמוד מול קבוצות יותר טובות ממנה.

מכבי השנה מרוויחה מהיתרון והחיסרון של זה שההרכב כמעט ולא השתנה במשך שלוש שנים.
מצד אחד, בליגה, כבר אין להם עניין. הם שבעים. משחקים בהילוך שני.
מצד שני, כשבא אוייב רציני, הם מכירים אחד את השני, חבורה מלוכדת שרק חיפשה משהו שיאתגר אותה.

ובסוף כל הממבו ג'מבו הטקטי, הרוחני והמוטיבציוני… עומד אחד… מספר 7… ערן זהבי קוראים אותו.. וצוחק.

אסף יאנקו 20 באוגוסט 2015

עוד לא התחילה הליגה.
מסכים שבגביע הטוטו ובאלוף האלופים הם שיחקו בהילוך שני, ולא מאשים אותם.

מאיר 20 באוגוסט 2015

שלישיית הקישור הזאת מעולה פשוט. ריקן נהיה שחקן גדול, ונוסא פשוט מעולה – פיזי ואנרגטי.
מה שהפתיע אותי זה דור פרץ שנכנס יחסית חלק לנעליים שלו וגם היה נייד ונמרץ והמסירה שלו למיכה לבישול הייתה מעולה

אזי 20 באוגוסט 2015

ריקן שחקן גדול ופרץ יהיה שחקן גדול וביחד עם אלברמן ונוסא ואזולאי, אלוהים שישמור אותנו ממה שיהיה בליגה :)
מזל שיש לנו עוד 7 משחקים (לפחות) באירופה על הראש…

the bird 20 באוגוסט 2015

+1 על בן בסט (:

ניב 20 באוגוסט 2015

גיל הפיסקה הראשונה שלך, בול מה שחשבתי במשחק מול ק"ש..
עזוב, פשוט כל מילה.

שורה 20 באוגוסט 2015

האופוריה מוגזמת.
באזל פייבוריטית בבירור גם לגומלין.
אין טעם להלל את המערך וההגנה,
שספגה שני שערים וניצלה מפנדל ברור ושער שנפסל בחאווה.
בן חיים הבלם כבד ומסורבל.
אם מכבי תספוג שער בבלומפילד ותיקלע לפיגור, זה ישנה את כל מאזן הכוחות וכל המערכים.
היא תצטרך לתקוף וליזום ולהסתכן.
במצב נורמלי אפשר היה לשמוח שכל מה שצריך זה לשמור על רשת נקייה,
אבל לא כשזו ההגנה ואלה הבלמים ואלה המגנים (שפונגין בסדר) וזה השוער.

נקודות האור,
מלבד לזרקור במספר 7:
ריקן נסיך אמיתי,
בן חיים הקשר מסוכן מאוד באירופה,
נוסא מלך,
אלברמן אליל,
הביטחון השתקם.

קדימה אריות.

מאיר 20 באוגוסט 2015

בן חיים אחראי לשני צהובים בעקבות פריצות מהירות. השניה הייתה אומנותית ויפהפיה!

דרור בר-נור 20 באוגוסט 2015

מסכים אם שורות הפתיחה.
אופוריה מוגזמת באזל קבוצה יותר טובה.
זה שבניגוד לכיוון המשחק הקסם הזהוב פעל, לא אומר כלום להמשך, ראה הטלת הקוביה מאתמול.

מה שכן ניתן לקחת.
יש מאמן מצוין, יש קבוצה ממושמעת מערכים מסודרים וגמישים כשצריך.
אבי ריקן ,כושר ואנרגיות ברמה גבוהה.
איגבור מצא את מקומו.
שאלברמן לא יתפרק, כרגע אין לו תחליף כשנוסא לא נמצא.

מה להשאיר בבזל.
חוסר כללי בפיזיות ומהירות פעולה ומחשבה בעיקר בחלק האחורי. ראה הגול השני.
עדן בן-בסט, אני איבדתי תקווה לגביו.

דמוסתנס 20 באוגוסט 2015

בן חיים הבלם עוד יותר מסוכן, אבל לא לקבוצה הנכונה…

רומן 20 באוגוסט 2015

תשמעו, כמה מילים וכמה זמן מחיי בזבזתי על להכפיש את זהבי, הבחור הזה עונה לי בכל הפרמטרים, זה די מגוחך עכשיו שאני אומר את זה אבל הוא פשוט שחקן נדיר, הגול השני היה משהו שרואים מכרישטיאנו, מדהים, אין מילים, התנועה שלו, המסירות שלו, הניידות הקלילות, שחקן מדהים!!

בלי קשר, מישהו צריך להשתיק את שגיא כהן לצמיתות.
בחילוף של דור פרץ הוא אמר את הדבר הבא "יוקאנוביץ לוחש עכשיו לפרץ שיצמד לזהבי, הוא עושה את זה כי הם לא מכירים אותו ואז הם יחשבו שמכבי הכניסה עוד חלוץ", נשבע שלפעמים יוצאים לי פלוצים יותר הגיוניים.
הוא פרשן פשוט מביך.

D! פה ועכשיו 20 באוגוסט 2015

הוא גם "נתן הוראות התקפיות" לריקן, שלאחריהן הוא ירד לאחור לסגור את האגף ולא נראה יותר מקדימה.

תומאס נוימן 20 באוגוסט 2015

שגיא כהן אכן נוטה להביך. אבל אי אפשר להגיד שהוא לא יצירתי ולעתים מעניין. גם אני שמתי לב להערה על דור פרץ כשנכנס. איך הוא חשב על זה? איך הוא המציא את זה?

the bird 20 באוגוסט 2015

איזה מזל שראיתי את השידור השוויצרי
חסכתי מעצמי את השטויות האלו

שגיא 20 באוגוסט 2015

חחחחח….גם אני חשבתי בדיוק אותו דבר כששגיא כהן הפליץ את "הפרשנות" הזאת.
הוא פשוט מביך לפעמים.

D! פה ועכשיו 20 באוגוסט 2015

לא ברור לי למה נוסא, ולא בפעם הראשונה, אולי בפעם השלישית, מאבד את היכולת לרוץ בדקה השבעים. מול בית"ר בעונה שעברה זה עלה בשלוש נקודות. גם אתמול זה היה עשלול לעלות ביוקר.
רק על העבודה של הטב"ח אתמול מגיע לסלבישה כל הקרדיט בתור מאמן מצויין. לא להאמין שזה אותו השחקן.

הפציעה וההסטה של ריקן במחצית הראשונה כדי להציל את עמב"ה מעצמו אולי הצילו לנו את המשחק.

היה מעולה. מעולה +. ועדיין המשחק כאן קשה לא פחות מהמשחק הקודם, אולי יותר.

Adidas 21 באוגוסט 2015

אני חייב לומר שגם אני שמתי לב לזה עונה שעברה.
ואחרי שחשבתי על זה, אני לא חושב שזה בעיית כושר – זה פשוט תלוי כמה אגרסיבי היריב,
נוסא הוא השחקן שמבזבז הכי הרבה כוח במאבקים.
מאבקי כוח שווים לא פחות מעוד איזה קילומטר/קילומטר וחצי של ריצה.

מכירים את אלה 20 באוגוסט 2015

אם לא מנצחים את סכנין בשבת כל זה לא היה שווה!!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
סתאאאם

מוס 20 באוגוסט 2015

גול פסול על פארש, 6 דקות תוספת זמן ואופסייד של מיכה שעמד בדיוק מול הפרצוף של הקוון ולא נשרק. איפה הימים ששופטים היו דופקים ישראליות באירופה?

אורי 20 באוגוסט 2015

אתה כנראה היחיד בעולם שראה נבדל – אז בבקשה:
http://i.imgur.com/dsf79c4.png

the bird 20 באוגוסט 2015

למה לבלבל עם עובדות? (:

D! פה ועכשיו 20 באוגוסט 2015

לא שאני חושב שהיה אופסייד אבל אם אני מזיז את התמונה טיפה בזוית זה כבר יראה אחרת לגמרי.

שגיא 20 באוגוסט 2015

תסתכל על הפס בדשא. מיכה בקו אחד עם שחקן באזל ויש עוד שחקן בזל כמה סנטימטרים מאחורה. אין נבדל בוודאות.

D! פה ועכשיו 20 באוגוסט 2015

כמו שכתבתי,
אני לא חושב שהיה נבדל אבל תמונות כאלו לא משכנעות אותי.

רועי 20 באוגוסט 2015

אופסייד של מיכה ? תצפה בריפליי שוב. יש שחקן הגנה מטר מלפניו.

holden 20 באוגוסט 2015

מכבי עברה את החצי הקל במפגש- הכפול, ביום ג' ביפו תונח להם על הצוואר אבן-ריחיים או משקולת של 5 טון ,
הרבה יותר קל להגיע למשחק חוץ כאנדר-דוג,מכבי שיחקו אמש על פי התכנון, זהבי עשה להם עקיצה ב60 שניות, ניהל את ההתקפה האחרונה, לא ברח מהכדור, כמו והרגיש שהוא ורק הוא מסוגל לשים עוד כדור ברשת.

ימים לא קלים נכונו למאמן הסרבי, הרבה עבודה מנטלית, איך מורידים את השחקנים מהאולימפוס לקרקע ,לא אהבתי לראות את ההילולה על כר הדשא בבאזל, זה רק מחצית הסרט והמסך טרם ירד,
יותר מאשר לעיסוי שרירים והכנה גופנית לקראת הגומלין שחקני מכבי זקוקים למנטולוג או לפסיכולוג ספורטיבי שישב איתם אחד על אחד כל השבוע,
ביום ג' המגרש ביפו יהיה עמוס בקהל, אם זה מחוץ למגרש ואם בתוך, תמיד השבוע האחרון של אוגוסט הוא לחוץ,
לחוץ ופקוק בכבישים, בקניונים ובחנויות כלי- הכתיבה ובעיקר באולם הבאים בשדה התעופה בן -גוריון,
ככל הנראה יום ה הבא ה-2708 יוכרז כיום העמוס ביותר אי פעם בבן גוריון,
השאלה שנותרה פתוחה:
האם על אחת מהטיסות היוצאות יהיה נציג של מכבי שיעלה על גרם -המדרגות ויכנס לכבש המטוס בדרכו להגרלת הבתים של הצ'מפיונס-ליג.
מה עכשיו?
טוב שהגומלין ביפו ? עדיף גומלין בחיפה?
לטעמי עדיף בחיפה אבל זה קרב אבוד,
איך לעזעזל משיגים כרטיס לבלומפילד?
אחרי ההימור שלי אני יכול " להרשות " לעצמי לרכוש כגרטיס לבלומפילד גם במחיר מופקע מספסרים ועדיין יוותר לי די כסף בכדי להתפנק קצת בשיפודי זיקה משיפוד שקדים או ביז:)

אם לפני ההתמודדות הערכתי שלמכבי יש סיכוי של 55 אחוז לחלוף על פני באזל אז הבוקר הסיכוי ירד רק ל 50,
פשוט באזל טובים יותר ממכבי, למכבי יעמדו האוהדים, רוח הקודש של זהבי והבריזה מהים התיכון.

המאמן השוויצרי נראה הלום בשריקת הסיום אבל לא נראה כאחד שאיבד תקווה, הם יבואו לתת כאן שער מהיר ולהוציא את האוויר מהמפרשים של הספינה הצהובה,
הולך להיות כאן אחלה משחק בשבוע הבא
או סקנדל או קרנבל

יואב 20 באוגוסט 2015

הולדן,
ברור שבאזל טובה ממכבי, לא צריך את אתמול בשביל זה.
מ-80 לה זה ירד ל-60 לה. עדיין פיבוריטית.

holden 20 באוגוסט 2015

60 לה? לה אתה מתכוון לבאזל?
מוזר.
אין הרבה קבוצות בהסטוריה שאחרי תיקו 2-2 בבית יצאו למגרש חוץ ועברו שלב,
אין לי סטטיסטיקה מדויקת אבל זה תיקו שכולו נצחון,
אני עדיין מתעקש על פיפטי פיפטי,
אם למכבי היתה הגנה קצת יותר טובה הייתי מכריז בפה מלא שהם בצ'מפיונס כבר אמש לאחר המשחק.

אומרים ש80 אחוז מהקבוצות שעשו תיקו 2-2 בחוץ במשחקי הצלבה בחוץ הצליחו להעפיל ליעד הנכסף,
אני לא נותן למכבים 80 אחוז, אבל מה ששלה שלה,
זה משחק של פיפטי פיפטי,
עץ או פאלי,
50-50

משחק שההתרגשות מגודל המעמד תעשה את שלה, שהשחקנים ישמעו את מנגינת ההמנון של האלופות והקהל הביתי שואג מטווח אפס הכל יראה שונה ומלחיץ הרבה יותר.
זה משחק שכבר בדקות הראשונות ללא קשר לתוצאת-המשחק למי שיש עין למשחק הוא יוכל לדעת איך השחקנים התכוננו למשחק ולמי משקשקות הביצים.

משחק אחד על כל הקופה,
all in
בטוח שהמאמן השוויצרי ינחה את שחקניו לקשור את זהבי בשרשרת, מכבי יצטרכו לשחק ללא לחץ והכי קשה הם יצטרכו לשחק מההתחלה ולשכוח את מה שהיה בבאזל,
המאמן של מכבי הסרבי העגוממי בעל פני הקוקר ספאנייאל נראה לי כגבר לעניין שידע להדריך את חניכיו עד לערב המשחק,
איך שלא תהפוך את האחוזים זה משחק שקול ושווה כוחות לאור התוצאה המעולה שמכבי השיגה אמש

גל 20 באוגוסט 2015

למיטב הבנתי מדובר בקבוצה שויצרית שתשחק באוגוסט בישראל

רק זה שווה כמה אחוזים נוספים למכבי :-)

יואב 20 באוגוסט 2015

הולדן,
למען האמת, אני לא מבין איך ערן לא נקשר בשלשלת כבר אתמול. או שפשוט מדובר בשחקן נייד מידי שיכול לבוא מכל מקום לכל מקום.

holden 20 באוגוסט 2015

השוויצרים היו שאננים בדקת- הסיום, לאחר ההדיפה של שוער מכבי את הנגיחה הקשתית החכמה מבחינתם תם המשחק.
הם חשבו כבר על הטיסה לתל-אביב, איבוד כדור מטופש של באזל ונחישות וריכוז ושקט נפשי של שחקני מכבי גרמו לשער הזה להתרחש,
זהבי נגח נגיחה לא אופיינית גם לשחקני ראש פז, נגיחות של גולים הם ברובם נגיחות עם עצמה ותנופה קדימה, קצת כמו הנגיחה של ניר ביטון אתמול,
בליגה האנגלית לפני עשרים שנה היו כמה נוגחים מעולים כאלו , כל נגיחה שלהם היתה כמו בעיטת יעף,
הנגיחה של זהבי היתה ייחודית:
גם בגלל הניתור הגבוה שלו וגם בגלל שהוא הלך לרחוק,
הכדור נישק את הקורה מהצד הנכון שלה
זהבי לא נראה במגרש כאחד שצריך לפחד ממנו, הוא לא חסון או שרירי במיוחד, ליד השחקנים האירופאיים הוא נראה כמו הילד של השכנה, בלי קשר כבר לא נהוג להציב שמירה אישית בכדורגל,
מה שבטוח בתל אביב יפקחו עליו שבע עיניים.

יואב 20 באוגוסט 2015

אבל הוא כלי הנשק העיקרי של מכבי. והם בוודאי יודעים את זה. גם בגול הראשון נרשמה רשלנות.
אני חושב שהוא שחקן מאד קשה לשמירה כי הוא לא מוגבל לאיזור מסויים. הוא נייד ובעל סט כלים נדיר. בחר את הרעל שיהרוג אותך בסופו של יום.
הגול השני אגב, אחד לאחד הגול של רונאלדו בגמר מול צלסי. שהייה ארוכה באוויר ועם תנוחת ראש שמנוגדת למצבו הטבעי של הגוף.
מדברים על המספרת שלו מול ליון שנכנסת אחד למאה. זה לא מה שמעניין כאן. אלא שבריר השניה בו הוא החליט שזאת הפעולה הנכונה לו. הפנטזיה שיש לו בראש, לא אחוזי ההצלחה. לכן הוא מאד מיוחד.

Matipool 20 באוגוסט 2015

הנגיחה של זהבי הזכירה לי מאד את הנגיחה של סטיבי ג׳י נגד מילאן באיסטנבול רק מהכיוון ההפוך .

holden 20 באוגוסט 2015

דומה אבל שונה מהנגיחה באיסטנבול,
אז סטיבי נגח עם עצמה חזקה יותר והכדור לא נגע בעמוד השער אלא צלל בשיפולי הרשת,
זהבי התרומם לשיא הגובה שלו, בנגיחה שלו היתה פחות עצמה ויותר דיוק.

הייחוד של זהבי שהוא לא שחקן עצלן, הוא אחד שעובד כל הזמן, נכון שיש משחקים שבהם הוא נוכח נפקד אבל אמביציה תמיד יש לו ורעב לנצח,

אחד המשחקים היפים מבחינת הדרמה שחווה הכדורגל הישראלי בעידן המודרני, יפה בגלל שהיה בו הקרבה , נחישות וחוסר התפשרות, בדרך כלל קבוצה ישראלית שחוטפת גול בדקה 88 מתצפרקת וחוטפת גם את השלישי ואילו אמש השחקנים אזרו כוחות ושמרו מספיק חמצן בגופם להיות מפוקסים

Srtest - ארטסט 20 באוגוסט 2015

6 הדקות היו העונש של מכבי. אין על כך שום עוררין. הגול בסוף היה העונש של באזל.

צור שפי 20 באוגוסט 2015

אחרי הפירגון המתבקש – כמה הערות:
1. הפער בין היכולת בארץ ובחו״ל זו לא המצאה חדשה. אני זוכר איך חזרנו (הפועל) מהניצחון המפואר בשלג של מוסקבה רק כדי לקבל שלישיה בראש מנתניה כמה ימים אחר כך. היחידה שהצליחה עד עכשיו לגבור על הסכיזופרניה הזו היא מכבי בעונה האירופית שלה לפני שנתיים.
2. שאלה מעניינת היא האם לא עלול להתברר בסופו של דבר שהגול השני של זהבי גרם נזק למכבי. אסביר: אם היה נגמר 1-2 באזל היו באים לגומלין במיינד סט הרבה יותר זהיר ואז מכבי יכלה לנהל את הגומלין כמו נגד פלזן, להאיט 70 דקות ולעקוץ בסוף. עכשיו באזל יבואו בגישה הרבה יותר התקפית ויתנפלו מהתחלה. לא בטוח שהמזל שעמד בגדול לצד מכבי אמש, יחזור להופיע וצריך אותו כי ההגנה ממש לא ברמה מספקת.

גיא זהר 20 באוגוסט 2015

מתפלא עליך צור. דווקא אתה צריך לדעת שבעונת הקיזוז הפועל סיימה בראש בית שכלל את המבורג ועלתה ל64, בדיוק כמו מכבי.

צור שפי 20 באוגוסט 2015

כן ולא גיא. קודם כל אתה צודק ששכחתי אבל המקרה איננו זהה. העונה האירופית ההיא היתה כשהפועל אכן היתה בצמרת אבל אני זוכר שמנטלית לא היתה באוויר תחושה שהולכים על אליפות, לחיפה היה פער נקודות משמעותי וכו' – רק אחרי אובדן הנקודות של הירוקים והקיזוז קרה הנס שקרה. מכבי היתה היחידה שהצליחה להרים עונה אירופית יפה לא רק תוך מאבק אמיתי על האליפות אלא גם תוך שמירה על התואר.

holden 20 באוגוסט 2015

יש משהו בדברייך שהשער של זהבי עלול לעמוד למכבי לרועץ.
באזל יבואו לבלומפילד כמו דוברמן שמתנפל על קערת אוכל ענקית לאחר שהיה בהסגר כמה ימים טובים,
אלת-המזל עבדה אמש שעות נוספות עבור מכבי,
השאלה שתיוותר באוויר: האם למזל יש זכרון?
אם כן, אז המזל של מכבי בוזבז אתמול עד תום.

במצב נורמלי התיקו 2-2 זו תוצאה חלומית, תוצאה שממנה מעפילים להגרלת הצ'מפיונס, הבעיה שלמכבי הגנה רעועה ובלם איטי ומסורבל שימיו היפים נותרו באי הבריטי,
לנוכח המצב הרגיש בהגנה מכבי יהיו חייבים לתת גול או יותר גם כאן בארץ,
קשה להאמין שהמשחק יסתיים ב :0-0,
בכל מקרה כל הכבוד למכבי על התוצאה היפה מאוד מאוד שהושגה על אדמת שוויץ,
כעת נותר להשלים את המשימה.
אני מקווה עבור זהבי שהוא לא יהיה כמו משה רבנו שהגיע קרוב קרוב לארץ המובטחת אולם השקיף עלייה מנגד,
זהבי כבר היה באלופות אולם במדים בצבע אחר,
מכבי כל כך קרובה ועם זאת כל כך רחוקה
באזל קבוצה מעולה שתבוא לשבת על מכבי משריקת-הפתיחה

D! פה ועכשיו 20 באוגוסט 2015

בלם שנשאר באי הבריטי
מגן שנשכח בשוויץ

אנחנו לגמרי בינלאומיים

סולי 20 באוגוסט 2015

ה 2-2 טוב לאין שיעור מ2-1, לא משנה איך תנסו להפוך את זה
ב2-1 באזל הייתה יכולה לבוא רגועה לבלומפילד, לסגור את מכבי ולצאת להתקפות מהירות, ראינו מה קורה שההגנה של מכבי מסודרת ומוכנה למתקפה- עומדת אבל עדיין חדירה אל מול ההתקפה של באזל, תחשבו מה היה קורה שההגנה הצהובה הייתה מוצאת עצמה מדוללת אל מול התקפות מתפרצות ומהירות, ואחרי שאתה חוטף שער 1, לך תכבוש 3 מול באזל
עכשיו כמכבי ב2:2, המצב בדיוק הפוך, באזל תצטרך שוב לתקוף מההתחלה שמכבי תמשיך באותה צורת משחק- לסגור ולהרוג את המשחק, אם אפשר תוך כדי לנצל הגנת באזל שתהפוך למופקרת ככל שינקפו הדקות– מה טוב, בייחוד שיש לך אחד זהבי כשה, ששווה גול כל משחק- בטח בבלומפילד

אזי 20 באוגוסט 2015

אנחנו עדיין יכולים לתת להם לכבוש גול מהיר בתחילת המשחק ולחזור לתוכנית המקורית מפלזן :)

בפועל אי אפשר לדעת מה יגרום לאיזה אפקט.
מה שחשוב, כמאמר הקלישאה, זה להחזיק את ה15-20 דקות הראשונות שבטח יהיו תחת לחץ היסטרי.

גיסנו 20 באוגוסט 2015

אני מבין את האופוריה.
לא בגלל שהתוצאה מבטיחה משהו, כבר ראינו לפני שבועיים שגם נצחון חוץ לא מבטיח כלום….
האופוריה נובעת משני דברים:
– שוויון על הבאזר בשער שעשוי להתברר כקריטי במיוחד
– האופי והעובדה שמכבי עמדה טוב מול יריבה עדיפה בהרבה. השחקנים נשארו מרוכזים, ההגנה תפקדה רוב הזמן, עוד קצת מזל וכיבוש כמעט מכל הזדמנות – רק ככה קבוצה מתמודדת עם יריבה עדיפה, זה היה משחק חוץ כמעט מושלם בנסיבות האלה.
כמו שאורי קופר כתב – לשם שינוי פעם אחת הקבוצה שספגה ממצב נייח בהזדמנות הראשונה, ושחטפה גול בנגיחה בתוספת הזמן, לא הייתה הישראלית.
גם אם מכבי תודח בשבוע הבא – הפעם היא בהחלט נתנה פייט אדיר ועשתה מעבר למצופה. מחכה בקוצר רוח שיתחילו הבתים – מכבי הראתה בשבועיים האחרונים שיש לה מה למכור באירופה.

כסיפוביץ 20 באוגוסט 2015

שאפו גדול על חצי הדרך
מקווה באמת שזהבי ימצא את עצמו באלופות השנה.
זו יכולה להיות קפיצה רצינית בשבילו חזרה אל הבמה האמיתית.

בכל מקרה שימישך כך ובינואר הוא כבר לא כאן

שגיא 20 באוגוסט 2015

איך לא יהיה כאן? מי תקנה אותו ובאיזה מחיר בדיוק?
זהבי לא ימהר ללכת לקבוצה שהיא לא קבוצת צמרת באחת מחמש הליגות הבכירות. בגיל 28 הוא מעדיף לקחת אליפויות ולשחק בליגת האלופות (במידה ומכבי תעלה) מאשר להיות כינור שני או שלישי בקבוצת תחתית-מרכז טבלה.
מכבי גם יכולה לדרוש עליו איזה סכום שהיא רוצה. אם על דאבור דורשים היום בסביבות ה-3 מיליון, מכבי יכולה בכיף לבקש על זהבי 4 (לפי תעריף רייכרט, אגב, זהבי שווה 10+ מיליון…)
אני לא רואה שום קבוצה שתתאים לזהבי וגם תהיה מוכנה לשלם 4 מיליון על שחקן ישראלי בן 28.

Srtest - ארטסט 20 באוגוסט 2015

כן מי תקנה שחקן עם ממוצע 25+ כבר כמה עונות, שידוע ביכולתו להכריע משחקים גם במפגשים באירופה. זה לא שהקבוצות באירופה משחקות על תארים או משהו. בעצם כשחושבים מי זוכה בכל התארים אולי יש בזה משהו…

כח הגברה 20 באוגוסט 2015

לא צפיתי במשחק.
לפי מה שהבנתי, תוספת הזמן של 6 דקות ניתנה בעיקר בגלל בזבוזי הזמן של מכבי ת"א לפני שער היתרון של באזל בדקה ה- 88?
אם כן, זה סוג של הרצחת וגם ירשת שצריך למנוע.
אם מקורותיי הטעו אותי, בזבזתי 4 שורות…

חיים הצהוב 20 באוגוסט 2015

שטויות, אם לא ראית אז אל תסיק מסקנות.

כח הגברה 20 באוגוסט 2015

אמר לי את זה אוהד שרוף של מכבי ת"א.
אבל כאמור, לא צפיתי.
אז למה, בעצם, היתה תוספת של 6 דקות?

אסף יאנקו 20 באוגוסט 2015

היו פציעות גם של שחקני מכבי וגם של שחקני באזל

צור שפי 20 באוגוסט 2015

חוץ מזה שאין דבר כזה "רצחת וגם ירשת". השופט היה צריך להוסיף את הזמן מהסיבות שהוא מצא לנכון אפילו אם היה מדובר בבזבוזי זמן של מכבי. אני מניח שגם לשחקני באזל התוספת הזו היתה רצויה בזמן אמיתי (לא בדיעבד כמובן) כי הם רצו להכניס גם השלישי בסגנון עדות הפלאיני.

Srtest - ארטסט 20 באוגוסט 2015

יותר מזה, מה שקרה לבאזל בסוף, שהתחיל מעמידה במקום שלהם הוא משהו שהם יכולים להאשים בו רק את עצמם. פתאום בדקה אחרונה שהמומנטום יתהפך ככה?

כח הגברה 20 באוגוסט 2015

תודה.
לא כתבתי את זה בגלל שנאת מכבי ת"א (למרות שמעולם לא נחשדתי באהדתה…), אלא בגלל רגישות לרווח ספורטיבי בכדורגל שמושג כתוצאה מהתנהגות לא הוגנת (כמו התחזות).
אני מבין שזה לא המקרה כאן.

ניק קרטילז' 20 באוגוסט 2015

אני חושב שכדי לשמור על הספורטיביות צריך לעשות חוק, שבתוספת זמן הקבוצה שאשמה בתוספת (השחקנים שלה נפצעו או שכבו על הדשא, עיכבו הוצאות חוץ) צריכה לשחק אבל אסור לה להבקיע.
זה יהיה הכי ספורטיבי, וימנע מצבים של רצחת וגם ירשת.
וככה גם הקבוצה שצריכה את התוספת כי היא זאת שבעצם מגיע לה לנצח לא תצטרך להתאמץ יותר מדי.

כח הגברה 20 באוגוסט 2015

רעיון מעניין…
הפתרון כנראה צריך להיות בהורדת המוטיבציה להתחזויות. נניח, שחקן שיוצא לטיפול, שייכנס רק אחרי 5 דקות. אם כתוצאה מעבירה, השופט רשאי להחליט שגם השחקן הפוגע יצא ל- 5 דקות (בלי לבטל את העונשים הקיימים של כרטיס צהוב\אדום). יש עוד על מה לעבוד עם הרעיון הזה, והוא בוודאי פחות יצירתי מהרעיון שלך…

רפאל 21 באוגוסט 2015

הייתי שוקל חוק שמדקה 85 השעון עוצר כל פעם שלא משחקים ( פציעות, הוצאות חוץ וכו' ).
ששחקנים יפלו על הדשא גם לחמש דקות. אין בעיה. מנוחה לשני הצדדים. אף אחד לא נפגע.
אין אווירה שעושים דברים בצורה לא מעצבנת ולא ספורטיבית.
תוספת הזמן למשחק תהיה על סמך ההתרחשויות בארבעים הדקות לפני כן ( בין 45 ל 85 )
מבחינת שריקת הסיום, השופט לא יהיה מחוייב לשרוק בדיוק על השניה, אלא לפי החלטתו ( כפי שקורה היום )

שגיא 20 באוגוסט 2015

אכן, 6 דק' תוספת זמן היו בגלל בזבוזי זמן של שחקני מכבי. אבל חשוב לציין שהם לא היו חריגים במיוחד. היה עניין אחד עם איגבור שנשכב על הדשא פעמיים, קיבל צהוב ואחרי 2 דק הוחלף.
אבל מה זה צריך למנוע? השופט הוסיף זמן בגלל בזבוזי זמן ובזמן הזה שתי הקבוצות משחקות ושתיהן יכולות לכבוש גול.
אם באזל היו כובשים את השלישי, לא היה הופך את זה ליותר צודק מהשער השני של מכבי.

כח הגברה 20 באוגוסט 2015

שוב, לא צפיתי במשחק, אני סתם בונה תיאוריות.
אבל אם הגיעו ל- 6 דקות תוספת זמן, כנראה שזה כן היה קצת חריג.
ברור שבאזל יכלה להבקיע גול בדקה ה- 96. אין דרך למנוע "אי צדק" של קבוצה שבזבזה זמן ובסוף נהנית מהתוספת. צריך להוריד את המוטיבציה לפרקטיקה של בזבוזי זמן.

ניק קרטילז' 20 באוגוסט 2015

העניין הוא שמכבי לא בזבזה יותר מדי זמן.
כמה עיכובים של חואנפה והעניין עם נוסא, זה הכל.
לעומת מה שאנחנו רואים בארץ זה היה כלום.
התגובה הראשונה שלי היתה בציניות כמובן. אני מסכים לחלוטין שצריך להוריד את המוטיבציה לבזבוזי זמן.
העניין עם נוסא, שהוא באמת נפצע. לא התחזה לפצוע כדי לעצור את המשחק.
הוא התלכלך כשיצא ממש לאט, ואז הרגיז את השופט כשחתך שמאלה לתוך המגרש כשכבר היה צעד מהקו, בגלל זה קיבל צהוב ובגלל זה השופט הוסיף 6 דקות, כי נוסא התחצף אליו וזה הגיע לו.
אבל – היתה גם הפציעה של אמבולו שעצרה את המשחק, כך שבסופו של דבר התוספת היתה בגלל טיפול בפציעות ולא בגלל משיכות זמן.

כח הגברה 20 באוגוסט 2015

תודה על הפרטים הנוספים.
הבנתי את הציניות. הבאתי את זה על עצמי עם ה"הרצחת וגם ירשת" הדרמטי מדי שלי…

משיח 20 באוגוסט 2015

יותר מזל משכל, עד דקה 20 שלושה מצבים טובים לבאזל

שגיא 20 באוגוסט 2015

מזל שזהבי לא משחק אצלם. 2/2 אצלו.

דגש 20 באוגוסט 2015

החמצות היו במשחק גם לבן חיים ואיגיבור. לא צריך להיסחף.

ניינר / ווריור 20 באוגוסט 2015

מעולמי הצר כעולם נמלה, אני לא מבין איך טוטנהאם לא חוטפים את אמבולו. בדיוק מה שאנחנו צריכים (שחקן שיתפתח לחלוץ על ואז יעזוב אותנו לקבוצה גדולה באמת)

גיא זהר 20 באוגוסט 2015

אם בזאל לא יעלו לצ'מפיונס יש מצב שזה יקרה כבר אחרי המשחק. חוץ מזה הוא רק בן 18. לא מתאים בדרך כלל לקבוצות אמצע טבלה בפרמייר ליג להשקיע סכומים לא מבוטלים (אם גראסופרס רוצים 3.5 על דאבור מאמין שבאזל ירצו לא פחות) עליו.

אסף יאנקו 20 באוגוסט 2015

באזל מכרו בזמנו את סלאח ב12 (!) מליון לצ׳לסי. לא אתפלא אם אמבולו יימכר בסכום דומה. בכל אופן הרבה מעל ה4 מליון של דאבור

חיים הצהוב 20 באוגוסט 2015

מכבי מאוד הפתיעו אותי אתמול בחוסן שלהם, אני דווקא אהבתי את המשחק של בן חיים (הבלם) למרות הפנדל המיותר.
הבעיה העיקרית של מכבי זה השוער, אתמול היו לו 6 7 פלופים שאסור שיקרו, פשוט שוער חלש.
כל הקיץ סבלנו מהלחות והחום, זה יהיה מוגזם לבקש 40 מעלות ו90 אחוזי לחות בשלישי הבא?

חיים הצהוב 20 באוגוסט 2015

אגב לאן נעלם טל בן יהודה?!?!?!

אילנסו 20 באוגוסט 2015

נצפה לאחרונה במשחק גביע הטוטו מול אריות פתח תקווה.

בלייק 20 באוגוסט 2015

לא מחסידי חואן פאבלו, ונכון שהיו לו כמה הרחקות שבעיקר עצבנו את ההגנה והוציאו אותה מריכוז, גם תפס אוויר בשתי הגבהות, אבל הסך הכל שלו אתמול היה טוב מאוד. השערים לא באשמתו, הציל את המסירה של טיבי באינסטינקט טוב, לקח 2-3 כדורים סבירים מרחוק ועוד 3 נגיחות מאוד מסוכנות. בעיני, הזכויות שלו במשחק עולות על החובות שלו בקלות.

חיים הצהוב 20 באוגוסט 2015

ההצלה של טיבי הייתה באיחור עצום, ההצלה הזו רק מראה כמה הוא איטי כבד ומגיב לאט.
כל הכדורים שהוא לקח היו כדורים שהוא היה חייב לקחת, העדיפות שלו הם כמעט תמיד לאמצע והוא משרה חוסר ביטחון על ההגנה.
זה לא שוער של ליגת אלופות

גיסנו 20 באוגוסט 2015

לי אתמול הוא ממש הזכיר את שטראובר, לטוב ולרע

D! פה ועכשיו 20 באוגוסט 2015

אין לטוב, כשמדובר בשטראובר.
חוץ מזה שהוא ירד יחד עם זוהר מהמגרש. המהלך הכי טוב בקריירה שלו.

גיסנו 20 באוגוסט 2015

לשטראובר היו משחקים שהוא הביא נקודות במו ידיו. הבעיה הייתה שהוא היה מסוגל להוציא כדור בלתי אפשרי מהחיבורים והתקפה אחר כך לחטוף דרדל'ה בין הרגליים מ 20 מטר. ככה גם ח"פ – לפעמים מספק הצלות גדולות ולפעמים חוטף גולים מפגרים או מוסר ישירות לחלוץ

אילנסו 20 באוגוסט 2015

לא מסכים. ח"פ הוא כל מה שלא היה אף פעם במכבי בין הקורות- יציב. אין משחקים גדולים כמו שאין קטסטרופות. עומד נכון, מסדר היטב את ההגנה ( שסומכת עליו היטב ) ומדי פעם עושה שטויות במשחק הרגל. כמו שגיל כתב פה פעם, גורדי שונא סיכונים וח"פ זה הכי ללכת על בטוח שיש. נכס לקבוצה ומכין את הקרקע אולי לשוער ישראלי.

Srtest - ארטסט 20 באוגוסט 2015

יש לכם שוער שהוא בדיוק מה שקבוצה ישראלית צריכה – שוער אתלטי ואמיץ שמחפה על חולשות מבניות של שחקני הגנה ישראלים שהוא גם דפוק ועושה פאלטות של בית-סוהר, וקבוצה של שחקנים שכבר מכירים אותו ויודעים בתורם לחפות על החולשות שלו.

אחד 20 באוגוסט 2015

3:3 בגומלין

B. Goren 20 באוגוסט 2015

גיל, כתבת נפלא.

גיל שלי 20 באוגוסט 2015

תודה בנצי

ניק 20 באוגוסט 2015

כמו שאני מכיר את הרמה המנטלית של הכדורגלן הישראלי המצוי, אני לא יכול שלא לחשוב שאולי באיזשהוא מקום עדיף היה למכבי אם הם היו מפסידים
2-1 בסוף ובאים לארץ כשהם חייבים לנצח.

גיל שלי 20 באוגוסט 2015

המנטליות הישראלית לא ממש רלבנטית למכבי, ראינו את זה גם מול פלזן וגם מול באזל.אם באזל היו באים במגמה לסגור את המשחק ולהוציא אפס אפס, סביר מאוד שהיו מצליחים, בדיוק כמו שעשו בשלב הפליאוף של ליגת אירופה בבלומפילד

Srtest - ארטסט 20 באוגוסט 2015

יש פה חבורה שכל קשר בינה לבין המשחק מקרי בהחלט. מן חיקוי של הניתוק שראינו אתמול בליגת האלופות. כי כל מה שהוא לא עליז ועולץ כמו מודי ובדיוק בדיוק כמוהו הוא עצוב. או לא, יוקאנוביץ' לא מחייך. הוא סתם עושה פרצופים מצחיקים למצלמה. וואללה לכו לחפש את עצמם בסטנד-אפ.

אתם יורדים על טל בן-חיים הבלם? איך מגיע לכם לעוף! בעצם חבל על השחקנים שממש משקיעים את כל מה שיש להם בעיקר אלברמן. אוהדי מכבי זו מן תופעה ישראלית מן גידול על הישראליות – תפיסה עצמית שמגיעה להם כל הסופרסטארים בעולם וחוסר יכולת להעריך כשמישהו מעל הרמה המאוד ממוצעת כאן מגיע. טל בן חיים הבלם עשה טעות אחת במשחק. אולי עוד אחת. הוא שחקן ההגנה היחיד שבאזל נרתעו ממנו וחפשו דרך לעקוף אותו. מתי בפעם האחרונה היה כאן שחקן הגנה ישראלי כזה? המקצוען הכי גדול שהיה כאן והוא עוד ישתפר ככל שהעונה תתקדם. עדן בן-בסט כרגע לא חלוץ רק שהוא תורם למשחק הקבוצתי ובין היתר עזר להסיט את תשומת הלב מהשחקנים הבאמת מסוכנים של זהבי… סליחה מכבי :-) טל בן-חיים סוחט צהובים והכל ולא מסוגל לתת את מה שצריך. מעניין שדווקא בנבחרת הוא כן הצליח לספק תוצרת. כנראה השחקן שיודע את האחד-על-אחד ופחות על להיות התוספת שתופסת.

בכלל, כשמסתכלים על השחקנים הישראלים המוצלחים יותר ולאיפה הם הגיעו ומי מסוגל להתמודד באיזו רמה אפשר במינימום לתפוס את הראש לגבי הנבחרת. אלברמן הקשר הישראלי היחיד שיכול להתמודד עם הפיזיות והוא חדור מוטיבציה ונטול חארטה. ניר ביטון הפך להיות שחקן הרכב בנבחרת רק לאחרונה. אבי ריקן בכלל לא בתמונת ההרכב למרות שיש לו את הכושר הטוב ביותר ואת הבנת המשחק הקבוצתי (כנראה שפרימו צודק…). על דאבור באמת שאין צורך להכביר מילים וחוץ מביטון כל השאר קשורים איכשהו במכבי ת"א והעבודה שנעשית שם שיודעת גם ללמוד מהטעויות של הנבחרת ואנשיה. גם היכולת להעלות שחקנים מתאימים מהספסל בזמן המתאים ולפי תוכניות שונות.

גם כמה סיפורים ספרו לנו ונפחו לנו את הראש בצורה הפוכה על ידי עלובי התשקורת וקהל שצמא לשקרים. הפכו את באזל לבארסה של הדרג השלישי באירופה. נו באמת. באזל היא קבוצה עם שחקן-על אחד ברמה האישית כמו אמבולו שהוא גם בינוני כרגע ברמה הקבוצתית, וקבוצה שפחות או יותר בנויה על שחקן העל שלה ולא מכריעה יריבות בלעדיו. מזכיר לכם איזו קבוצה ישראלית? היה משחק רע לצפייה עם המון מקריות. המקריות היא גם משהו שכנראה מנעה ממכבי להיות בכישלון ידוע מראש בשבוע הבא שכן הבונקר לא יכול להפוך פתאום למתקפת ציפורי הרעם. תכלס, אם לזהבי היו קוראים זהביניו הוא לא היה כאן בחיים.

שגיא 20 באוגוסט 2015

אוי התסכול התסכול.

אורי 20 באוגוסט 2015

קצת copy/paste להכניס אותך לפרופורציה – כן, באזל זה לפחות ברסה של דרג שלישי, אם לא יותר

באזל – אלופת שוויץ 6 שנים ברציפות. מאז 2001, פיספסה אליפות רק 4 פעמים.
2011/12 – באזל מגיעה לשמינית גמר ליגת האלופות (מדיחה את מנצ'סטר יונייטד של אלכס פרגוסון בדרך) ומודחת על ידי באיירן מינכן.
2012/13 – באזל בחצי גמר הליגה האירופית (מדיחה בדרך את ספורטינג לסבון, זניט סנט פטרסבורג וטוטנהאם), מודחת על ידי צ'לסי, שזוכה בתואר.
2013/14 – באזל מסיימת שלישית בשלב הבתים של ליגת האלופות עם 8 נקודות בבית שכולל את צ'לסי ושאלקה. היא ממשיכה לרבע גמר הליגה האירופית
2014/15 – באזל בשמינית גמר ליגת האלופות (מעפילה מבית שכולל את ריאל מדריד, ליברפול ולודוגורץ), מודחת על ידי פורטו.
רק בשביל עוד זווית – באזל מדורגת במקום ה-15 באירופה עם 76.915 נקודות. מכבי תל אביב במקום ה-99 בלבד עם 15.975.

אורי 20 באוגוסט 2015

ולפני שתגיד "נחלשה מאז", שמונה משמונה בשוויץ העונה, ליגה טיפה יותר טובה משלנו

Srtest - ארטסט 20 באוגוסט 2015

גם מכבי חיפה נצחה את מנצ'סטר יונייטד ואת אולימפיאקוס, והפועל ת"א את פארמה והיתה שוות כוחות לפחות במשחק אחד למילאן בימים יפים. לא טענתי שבאזל לא רמה מעל מכבי ת"א כפי שהליגה השווייצרית ברמה מעל הישראלית וכמו שתון ברמה מעל הפועל "אנחנו יותר טובים מתון" ב"ש. באזל היא אכן בדרג השלישי באירופה, כשהליגה האיטלקית פחות טובה והאנגליות אולי מייצרות לכאורה ליגה טובה מאוד רק שלא עומדת במבחן התוצאה האירופאי. אולימפיאקוס כזכור מגיעה גם כן מליגה שהיתה טובה לפחות ברמה מעל הליגה שלנו והקבוצה שהביסה אותה גם כן היה לה כישרון גדול שלימים הפך להיות חלוץ לגיטימי מרכז טבלה בפרמייר ליג…

לא יכול להגיד אם באזל נחלשה או לא משום שלא עקבתי אחריה אז ולא עוקב אחריה היום. מה שראיתי במשחק היה קבוצה יותר טובה ממכבי ת"א, שהיא אנמית מול השער ורק הכוכב שלה מקנה לה את היתרון המוחלט, שהיא גם קבוצה שמתבכיינת לשופט כשלא הולך לה ושובקת חיים משום מה דווקא בדקה האחרונה של זמן הפציעות במעמד חשוב ובכלל נוקטת בגישה זחוחה ולא סוגרת את היתרון היחיד שיש ליריבה שלה.

וככה בדיוק רואים כיצד הדבקה של נתונים לא אומרת כלום.

Adidas 21 באוגוסט 2015

אתה מדבר שטויות שיוצאות לך מהאצבעות רק בגלל שאתה מכור.
מה מהנתונים של אורי לא מראה לך שהעיקביות שלה באירופה מראות על קבוצה אירופאית לכל דבר שהיא לא
מאריות הדרג השלישי?
הפועל וחיפה לא הצליחו להדביק שנים ברצף להצלחות שהלן – בטח לא כמו שעושה באזל.
ולגבי קבוצה בכיינית…יש קבוצה שלא מתבכיינת לשופטים ?
באזל לא שבקה חיים היא עשתה טעות בהגנה בדקה ה96 זה קורה והסיכוי שטעות שכזו תהפוך לגול מול קבוצה נחותה בהרבה הוא אפסי.

זכותם של האוהדים והמגיבים לקטול מי שירצו, אין קבוצת אוהדים שלא עושה זאת.
מה שיותר מוזר מהכל שאתה לא אוהד מכבי ויותר חשוב לך להגיב ו"לרדת עלינו" בפוסט שכולו אופוריה שלנו.

עופר ג. 20 באוגוסט 2015

כל הפרשנים והחוכמולוגים והאוהדים שהשמיצו את פאקו בעונה שעברה צריכים לעמוד דום , להצדיע ולמחוא לו כפיים.
המערך שהוא הציב בשנה שעברה, זה בדיוק מה שמכבי שיחקו במחצית השניה בבאזל ובפלזן.
הוא פשוט הכין אותם לצ'מפיונס של השנה.
האם החלפתו הוכיחה את עצמה?
כנראה שהתוצאה מול באזל תכריע: עוברים- מוצלח, לא עוברים – ג'ורדי נכשל…

אורן השני 20 באוגוסט 2015

עד עכשיו כל קבוצה ישראלית שעלתה לצ'מפיונס הפסידה את האליפות באותה שנה. אז יאללה מכבי תנו לבאזל בראש! ;)

רועי 20 באוגוסט 2015

הכול טוב ויפה
אבל למכבי היה מזל שבזל החמיצה מול שער ריק.
בשורה התחתונה מכבי הצליחה להביא הביתה את ההכרעה, הם הראו אופי
בענין הארץ שישנו סגנון משחק שיאלץ את היריבות לעלות למעלהכך אולי יפתחו את הגנות הירבות.

איציק 20 באוגוסט 2015

אחרי כל מה שנכתב על ההישג הנהדר, והתקווה הכנה שמכבי יעלו, צריך לזכור שבאזל עדיין פיבוריטים בגדול. על כל שקל שהיתי שם על מכבי (לו היתי נוהג להמר), היתי שם לפחות שנקל על באזל. צריך לזכור שקבוצה שמעוז ההגנה שלה הוא טל בן חיים חייבת להבקיע לפחות שער אחד כדי לצאת בתיקו. צריך גם לזכור שלהבקיע 2 שערים מ-3 ניסיונות זה יחס יוצא מין הכלל ולא סביר שיחזור לעיתים קרובות. כלומר, מכבי תצטרך להתקיף, כלומר לבאזל יהיה יותר חופש באיזור השער של מכבי. מאד מקווה שמכבי תחזיק מעמד. אחרי המשחק אתמול, מאד פסימי לגבי זה.
המשחק אתמול גם הזכיר לי למה אני אוהב כדורסל. בכדורסל קבוצה נחותה שבאה יותר להרוס מלשחק כנראה שלא תעבור שלב. ההגנה, טובה ככול שתהייה לא תאפשר לנצח אם אין לך כלים לשים את הכדור בטבעת. למכבי אין את הכלים ברמה האירופאית הבינונית מינוס, ועדיין היא במצב של סיכוי סביר להתקדם הלאה. לא אוהב את התופעה הזו, אך מחזיק אצבעות למכבי.

D! פה ועכשיו 20 באוגוסט 2015

איציק, זה, לפעמים, הדבר היחיד שמונע מאיתנו לסדר את הטבלה לפי הכסף.

איציק 20 באוגוסט 2015

עזוב כסף, הוא לא תמיד מנצח. מכבי לקחה את היורו לא כקבוצה הכי עשירה כי אם זאת ששיחקה הכי טוב בפינאל פור (בסדרה סביר שהיתה מפסידה אך זה דיון אחר), אילת הפתיעה כי היתה טובה יותר ולא עשירה יותר. אני ממש רוצה הפתעות והן קורות גם בכדורסל. העיניין הוא שכשיש הפתעה בכדורסל אתה בדרך כלל רואה שבמשחק ההפתעה, הקבוצה המפתיעה משחקת טוב יותר. בכדורגל אתה יכול להיות גרוע יותר ולהפתיע. כשקרלסן מפסיד זו הפתעה, אבל היא כמעט ולא תיתכן בלי משחק מעולה של היריב. בולט יכול להפסיד, אך סביר שהמנצח לא יסיים ב-10:30 כי אם הרבה יותר טוב. כלומר כדורגל לא רק מאפשר הפתעות, כי אם גם להיות פחות טוב במשחק ספציפי ועדיין להפתיע. זה מחרפן אותי כי בספורט מבחינתי המנצח צריך להיות זה שטוב יותר בהתמודדות המתקיימת באותו הרגע.

D! פה ועכשיו 20 באוגוסט 2015

מכבי לא הייתה גרועה.
היא כן נכנעה ללא תנאי, בהחזקת הכדור, לקבוצה הרבה יותר טובה.

למעט בעשר הדקות הראשונות (והחמש של מחצית שניה, עד לחילוף) היא עשתה בדיוק מה שצריך לעשות במשחק חוץ.

איציק 20 באוגוסט 2015

היא עשתה את מה שצריכה היתה לעשות. זה הצליח לה, ועדיין באזל היתה טובה בהרבה וירדה בתיקו, שזה כמו הפסד, בטח במשחק בית ועם הפרשי איכות כאלו. כמעט באף ספורט אחר מצב מעוות כזה לא היה יכול להתקיים, וחבל שמתאפשר בכדורגל.
לגבי האם מכבי היתה גרועה או לא (למרות שעשתה את הנדרש ממנה). כיוון שכבר אתמול כתבתי שהמשחק היה בינוני מינוס במקרה הטוב, ובמשחק כזה מכבי היתה הקבוצה החלשה בהרבה, אז לומר שמכבי שיחקה טוב זו עבודה בעיניים. יש הבדל בין נכון לטוב. בכלים שיש לה היא שיחקה נכון.

רועי 20 באוגוסט 2015

למה מצב מעוות ? האמירה הזו יוצאת מנקודת הנחה שהטוב יותר תמיד צריך לנצח. זה ספורט, זה לא עובד ככה.

איציק 20 באוגוסט 2015

זו המהות של הספורט, הטוב בהתמודדות הנוכחית מנצח. זה קורה באתלטיקה, שחיה, כדורסל, ורוב הענפים האחרים. בכדורגל אתה יכול להיות שיט מוחלט ועדין לעשות תיקו או אפילו לגנוב נצחון.

D! פה ועכשיו 21 באוגוסט 2015

נכון זה טוב. לפחות בספר שלי.

איציק 21 באוגוסט 2015

אני מקווה שזה לא הספר היחיד שיש לך ;)

no propaganda 20 באוגוסט 2015

אני חושב שבפועל בכדורסל או אתלטיקה הרבה יותר קל להגדיר מה זה טוב לעומת בכדורגל.
למעט כשקורות טעויות שיפוט, לאמר שקבוצה שהפסידה טובה יותר זה מאוד בעייתי.

איציק 20 באוגוסט 2015

קבוצה ש-85 דקות לא עברה את החצי, החזירה כדורים לצד השני בלי לתכנן ניסיונות התקפה, יצאה בדיוק ל-3 התקפות בכול המשחק, זו בבדאות קבוצה ששיחקה פחות טוב. זה לא אומר שהיא לא הקריבה את הכל על המגרש או שהיא לא שיחקה חכם במסגרת הכלים שהיו לה, אבל לומר שהיא לא היתה הפחות טובה זו התחזות שמחייבת כרטיס אדום.

ישי 20 באוגוסט 2015

תמיד אפשר להגיד הפוך: קבוצה שמסוגלת להבקיע שער באחוזים גבוהים מהתקפות היא יותר טובה, והיא יכולה להרשות לעצמה להתגונן ולא להחזיק בכדור.
לא שאני חושב שהטיעון הזה מחזיק פה מים, אבל באמת קשה למדוד איכות בכדורגל. הסיבה היא בדיוק מה שאתה אומר – בכדורסל ובאתלטיקה מי שטוב יותר מנצח, ולכן הניצחון הוא מדד מעולה לאיכות, אבל בכדורגל לא. הבעיה היא שזה טיעון מעגלי (אבל נכון…).

איציק 20 באוגוסט 2015

הטיעון של מסוגלת לא תופס מים, כי אנחנו יודעים גם מאותה הקבוצה שזה ייחס בילתי סביר שיש בו המון מזל. זה כמו לומר שלקלוע שלוש מתוך ארבע מחצי מגרש שאפשר להמשיך ולסמוך על הזריקות הללו ולא צריך תרגילים בהתקפה בכדורסל. אם נכנסו לך שלושה מהצי תגיד תודה ותדע שאלו פוקסים שפשוט צריך להודות על כניסתם.

ישי 20 באוגוסט 2015

אני מסכים, אבל הנקודה היא שיש כאן המון גמישות. לך תחליט מה בדיוק הוא מזל ומה לא.
לצורך העניין נדמה לי שלזהבי יש אחוזים לא רעים במימוש מצבים, כך שיש סיבה לבנות עליו בדיוק כמו שסל מסוף המגרש של ג'מצ'י לא היה ממש נס. כולנו ראינו את זה קורה שוב ושוב וידענו שאלו היכולות שלו (כולל ההתערבות ההיא על קליעה לסל שתלוי על התקרה).
שוב, ברור שבאזל הייתה יותר טובה ממכבי, אבל זה משהו שקשה לבסס אותו על טיעונים.

איציק 20 באוגוסט 2015

ברור שזה לא לגמרי שחור לבן, אבל גם לזהבי אין 100%הצלחה, ולקוות שכל משחק מתוך שלוש הזדמנויות יהיו שתים של זהבי והוא יצליח ב-100% זה קצת מוגזם. לא שאתנגד לזה באירופה, אבל מפחד שזה לא מציאותי.

בלייק 20 באוגוסט 2015

קבוצת כדורסל בפיגור של 10-15 נק׳ במשך 35 דקות מסיימת בריצה מצוינת ומנצחת, היא הקבוצה הטובה יותר? מה קובע – כמות הדקות בהן קבוצה מחזיקה ביתרון או להיות טובים יותר ברגעי הכרעה (לווא דווקא הדקות האחרונות, כמו בדוגמה שנתתי).

איציק 20 באוגוסט 2015

אתה מנסה להתפלפל. קבוצת כדורסל שב-37 דקות מתוך 40 לא עוברת את החצי ומעבדת כדור אחרי כדור לא תתן ריצה בשום שלב, וסביר שבשלוש הדקות בהן תעבור את החצי לא תצליח לקלוע מספיק נקודות כדי לנצח. מדובר לא על כך שניתן לנצח בהרבה דרכים כי אם על-עך שהמשחק עצמו היה לא טוב ובאותו המשחק מכבי שיחקה בצורה הפחות טובה. ואם נחזור לדוגמא שלך. אם עד הדקה ה-35 התוצאה 25-10 אז גם אם הקבוצה שבפיגור ניצחה, כנראה המשחק היה גרוע, והתוצאה הנמוכה לא בגלל הגנות פלאיות.

בלייק 20 באוגוסט 2015

אני חושב שההתפלפלות היא לנסות לבחון איכות בכדורגל על סמך קריטריונים מענפים אחרים. עוד לא ראיתי קבוצת כדורסל שלא עוברת את החצי 30 דקות, קבוצות שהובילו לאורך רוב המשחק והפסידו ראיתי יותר פעמים משאני זוכר.
חוץ מזה, אתה באמת מקטלג משחק שקבוצה הובילה בו לכל אורכו והפסידה בסוף כמחשק באיכות נמוכה? למה?
הנקודה שלי היתה שבכדורסל (שאני מאוד אוהב דרך אגב) אפשר להגיד ש- 30-35 דקות הו רק הכנה לדקות היחידות שבאמת חשובות – 5 האחרונות. זה דומה (בעיני) להערכה שלך שמשחק כדורגל בו קבוצה אחת מחזיקה הרבה יותר בכדור ובועטת 3 פעמים יותר למסגרת היא היתה הקבוצה הטובה יותר, בלי קשר לתוצאה. אני מתיחס כמובן לדיון העקרוני, לווא דווקא מכבי-באזל.

איציק 20 באוגוסט 2015

אני טוען שכדורגל לא שונה מכדורסל אלה חריג מכל ענפי הכדור הקבוצתי שאני מכיר (אם יש, אני לא מכיר) שבו קבוצה יכולה לשלוט לחלוטין רוב המשחק, הקבוצה השנייה תתגונן כל הזמן בצורה סבירה אך בלי לנסות לתקוף כמעט כל המשחק ועדיין לנצח. קבוצה יכולה להיתה נחותה בכול הפרמטרים, העיפה כדורים סתם, הקבוצה השניה החמיצה ממצבים של כמעט 100%, וכדור טועה עשה 1-0 קטן לקבוצה שלא עשתה כלום. הפועל יהוד עשתה מזה קרירה גדולה וגביע. אריה חביב בשער, בונקר של עוד 10 שחקנים שמרחיקים כדורים לכל עבר, רוב המשחקים 0-0, ולפעמים גנבו שער וניצחו. זה עבד די הרבה עונות. באיזה עוד ענף כדור דבר כזה יכול להחזיק?

בלייק 20 באוגוסט 2015

זה עניין קצת שונה. זה ממחיש את חשיבות ההגנה במשחק כדורגל (באיזה עוד ענף שתי קבוצות לא יעלו על הלוח בכלל? ועוד יקבלו על זה נקודה לכל קבוצה?). כמובן שהגנה חשובה בכל ענף כדור קבוצתי, אבל רק בכדורגל מספיק לנטרל את היריב כדי לקבל נקודות או להתקדם בפלייאוף (בעזרת פנדלים כמובן). בדיוק בגלל זה, דיון איכות משחק בכדורגל היא מורכבת ומאוד שונה מכדורסל. לגבי ההנאה שלך או של כל צופה/אוהד, היא כמובן סוביקטיבית ואין לי צורך או יכולת ״לשכנע״ אותך שנהנת. אני צפיתי במשחק כאוהד, והייתי מוכן שהשופט ישרוק בדקה השניה, ובדיעבד אני יודע שהייתי מפסיד חווייה מדהימה (באופן אישי), רגעים לפנתיאון שילוו אותי עוד הרבה זמן וקתרזיס חלקי אך מאוד מספק (חלקי בגלל שזאת רק מחצית ראשונה כמובן).

איציק 20 באוגוסט 2015

עכשיו נגעת בנקודה אחרת שבה אני מסכים איתך. גם אני יצאתי מבסוט מהמשחק, כאוהד שרצה בהצלחת הקבוצה. אבל כצופה נטרלי, המשחק היה משעמם. כאשר משחקות צ'לסי מול מנצ'סטר אני אדיש לחלוטין לגבי זהות המנצחת אך עדיין רוצה משחק טוב. האם צופה ניטרלי יכל להנות ממשחק זה? לדעתי לא.

בלייק 20 באוגוסט 2015

אוהד נטרלי שיודע מה זה כדורגל היה נהנה כנראה בעיקר מהדרמה, מצפיה בשחקן כמו אמבולו שיכול להגיע רחוק וכמובן מזהבי.
אגב, לא ראיתי עוד ריצה אחת של מייקל ג׳ונסון שבה הוא רץ הכי ״טוב״ (טכניקה, אורך צעדים), אבל הוא תמיד ניצח (כשאני ראיתי לפחות). ועד היום הוא נחשב לאחד האתלטים הגדולים בדורו, אם לא יותר מזה. הנה, גם באתלטיקה זה יכול לקרות.

איציק 20 באוגוסט 2015

אני חושב שאתה מוטה, אם אתה חושב שבשביל הדרמה (שהוא לא ידע שתהיה דרמה וצריך היה להמתין בשביל זה 96 דקות), חובב כדורג נטרלי היה נשאר בשביל הדרמה.
אין השוואה בין מייקל ג'ונסון (אוי איזה אתלט גדול) לבין המשחק המדובר. אם השחקנים היו מוסרים מכוער אבל כל כדור היה מגיע ליעד, זו היתה השואה הוגנת, אבל הכדורים הדיעו ליעד שויצרי. מה שכן, שני הכדורים שהגיעו ליעד מאחורי השוער השויצרי היו יפיפיים.

Srtest - ארטסט 20 באוגוסט 2015

עזוב מה שאתה אומר לא נכון. בתור פסיכופט כדורסל זה לא בר השוואה. הכסף בכדורגל יוצר פערים שקשה יותר לסגור אותם. ההשוואה היותר מעניינת היא בין מכבי ת"א של אז לטורונטו ראפטורס או בין אלבה ברלין לסן אנטוניו ספרס. בשני המקרים כולם בטוחים שהכל ידוע וברור מראש. האנביאיי עליונה על כולם ושמה כולם הכי טובים והכל הרבה יותר טוב. עד שמכבי ת"א עם פארקר ווייצ'יץ נותנת בראש במשחק לגיטימי וקשוח (כן אפילו שלא היה במסגרת תחרותית) לקבוצה שמגיעה מליגה עם השחקנים הכי טובים. עד שאלבה ברלין משחקת משחק טקטי מושלם מול אלופת האנביאיי שלימים מדגימה שוב שההפסד ההוא לא היה במקרה ולא מצליחה להתמודד בכלל עם הפיקנרול בין כריס פול לבלייק גריפין. בכדורסל כמו בכדורגל משחק הגנה לא אומר בהכרח שמרנות וחוסר יצירתיות. יש מאמנים שבאים להרוס את המשחק (המממ המממ מעניין על מי אני חושב) ויש קבוצות הגנתיות ואולי לפעמים קשות לצפייה כמו אתלטיקו. קשה להבין מה ראינו אתמול משום שאנחנו בתחילת עונה. עדיין, לקבוצות בונקר בד"כ אין נטייה להבליט כוכבים התקפיים ככה שלקבוע שהיתה קבוצה אחת שבאה להרוס זה קצת נמהר מדי. ראינו שבאזל לא עושה הרבה בלי הכישרון הגדול שלה ליד השער. הם הגיעו להזדמנויות שלהם והיו בטוחים שיגיעו עוד ולא הגיעו. השיפוט היחיד אולי שאפשר לעשות הוא הניצחון באמצעות מצבים נייחים סטייל פוטבול שהוא באמת מעפן, לכן אני שמח שהמיני-הכרעה שהושגה אמש היתה באמצעות ביצוע מושלם של מהלך כדורגל ולא באמצעות מצב נייח.

איציק 20 באוגוסט 2015

קודם כל, אין לי כל כוונה להתווכח עם פסיכופטים. לאחר מכן אומר שאתה לא צודק, גם קבוצה הגנתית יכולה לשחק טוב מקבוצה התקפית, אבל זה לא מה שהיה אתמול.

Srtest - ארטסט 20 באוגוסט 2015

חבל איציק רציתי לתת לך מחמאה אבל כידוע מחמאות מפסיכים לא שוות :-)

בדקות מסוימות באזל שתפה את מכבי והיתה תחושה של לא כוחות. אלה הפערים. אף אחד לא אמר אחרת. רק שכדורגל משחקים לא רק בדקות מסוימות ולא תמיד הכל הולך לפי התוכנית. לפעמים קבוצה אחת משבשת לא רק את המשחק אלא את תוכנית את המשחק של היריבה. מכבי ת"א לא ספגה ממצבים שלא הגיוני שלא תספוג מהם ועדיין זה בדיוק מה שקרה. חוץ מאותם מספר מצבים באזל לא הגיעה ליותר. היתרון שלה לא תורגם להכרעה שיכלה לבוא באמצעות שטף של מצבים או ניצול סביר של אלה שהגיעה אליהם. הקרדיט על העניין גם מגיעה לקבוצה שהתנגדה. אין מה לעשות, איך שמכבי ת"א בנויה והיא הכי טוב שהכדורגל הישראלי מסוגל לייצר, בערך ככה ניתן לשחק ולהגיע להישגים בטורנירים גדולים. אתה רואה נניח את ההבדל בין זהבי מול השער לבין כל האחרים, כולל החבר'ה של באזל שהם לא אמבולו. אני מסכים שלמכבי לא היה אמש משחק התקפה בכלל והיא לא שלמה על כך מחיר והחובה היא לחובת באזל רק שהקבוצה שהגנה לא צריכה להיות אשמה שיש מי שלא נצלה יתרונות והיתה בטוחה שבסוף יהיה בסדר.

איציק 20 באוגוסט 2015

אני לא מאשים את מכבי כלל, אני חושב שהיא את שלה בגדול. אני לא חושב שבאזל שיחקה טוב ובגלל זה אני אומר שהמשחק היה בינוני מינוס. תחשוב מה יקרה למכבי מול קבוצה שתשחק בינוני פלוס.

Srtest - ארטסט 20 באוגוסט 2015

"עשתה את שלה" לעיתים מה שצריך ומה שנחוץ ומה שמנצח. אם יש לך הזדמנויות של 90-100% ואתה מחמיץ אז מה זה אומר? קבוצות ישראליות כשרוניות מאוד הגיעו לאירופה עם חלוציה מאוד מבטיחים שפעם אחר פעם החמיצו מצבים שאסור היה להם להחמיץ. בכדורסל אומרים שאין יום לא טוב בהגנה משום שלפעמים הכדורים לא נכנסים לסל. האם יש בכדורגל יום לא טוב בהתקפה? בכדורסל היו קבוצות מעולות שבמשחקים קובעים על אליפויות לא הצליחו להביא את היכולת ההתקפית הרגילה שלהם ועדיין נצחו באמצעות כל מיני גורמים אחרים בהם כאלה שקשורים ליכולת להגן. הגנה היא גם יכולת. פעם היו פה לפי הטענה הידועה הרבה כשרונות התקפיים עילאיים שלא הצליחו כי לא ידעו לעשות הגנה. אף אחד לא טען שהיה פגם בכישרון שלהם כי הם היו חצאי-שחקנים. השנים חלפו והיום הדגש הוא על הגנה כדי להשיג תוצאות יותר טובות באירופה, ואז באזל מגיעה ומביכה את ההגנה ומחמיצה, ודווקא שחקן של מכבי ת"א מצליח איפה שבעבר אחרים כאן נכשלו.

בנוגע למה שאמרת, תזכור שקבוצות ישראליות בעבר לא רק שהעפילו לשלבי בתים בצ'מפיונס ובאופ"א אלא גם לא עשו בושות. לכן בעיני לא הכל קם ונופל על היכולת לעבור קבוצה כמו באזל ואכן חוסר היכולת להתקיף יעמוד לרועץ לא רק אם תהיה הצלחה אלא כבר בת"א במידה ובאזל תעלה ליתרון ותתגונן. מאיפה תבוא במקרה כזה היכולת ההתקפית?

לכן נראה לי שלא מדובר בהכרח בהגנה מול התקפה אלא משהו שיותר קשור למה שראינו בצמד המשחקים ישראל-בוסניה. אחרי המשחק מול בוסניה לכולם היה נוח להתעלם מכך שבוסניה פספסה מצב ליד השער של 100% ושההגנה הישראלית היתה מעפנה לכל אורך המשחק, והמשחק נבנה ברובו ממומנטומים ונשען על היכולת המנטלית החלשה של הבוסנים באותו משחק. איך שתי הקבוצות המשיכו מאז? אחת למדה את כל הלקחים הלא נכונים, השנייה באה הביתה, עשתה חושבים כמו שאומרים והמשיכה עם טונה של מחויבות לניצחון על אותה ישראל. אתה זוכר איך נראו כמה שחקנים ישראלים אחרי אותו הפסד ומי הם היו? לכן כשאתה אומר בינוני-מינוס מול בינוני-פלוס אני מחזיר אותך למה שלימד אותנו דייגו סימאונה לגבי כל אותם ערכים שנוטים לזלזל בהם ואיך תשוקה יכולה להיות המקור ליכולת.

איציק 20 באוגוסט 2015

אתה כנראה לא הבנת, אני לא נגד הגנה חזקה וחכמה וגם לא נגד הקרבה. אני מאד בעד. זה יכול לתת לך ביטחון גם לחלק ההתקפי. ואחרי שאמרנו זאת, הגנת ברזל עם הקרבה אינסופית יכולה להביא אותך לתיקו. כדי לנצח, אין בררה ואתה צריך לתקוף ולפעמים אפילו לרשום משהו שונה מאפס על לוח התוצאות. זה נכון בכדורגל, כדורסל, כדוריד, כדורמים. במשחק מול בזל הגנת ברזל והקרבה יכולים להספיק כי 0-0 נהדר בישביל מכבי, ואני אשמח מאד גם במשחק מכוער עד בילתי ניסבל, כי אני רוצה שמכבי תעלה. כצופה שרוצה לראות ספורט מהנה, זה יהיה קשה לצפיה, כאוהד, קיבינימט עם הצופה שבא להינות. אם ה-0-0 יצליח, בשלב הבתים הגנת ברזל בלבד לא תספיק. יהיו קבוצות שידעו להתמודד גם עם זה. אני לא מצפה שמכבי גם תעלה לשלב הבא, אבל בהחלט ארצה לראות משהו מעבר למה שראינו אתמול.

Srtest - ארטסט 20 באוגוסט 2015

אני חושב שאתה מתבלבל משום שאתה מקביל את המהלכים שקבוצה נוקטת במהלך משחק לעומת המשחקים שקבוצה נוקטת כדי לנטרל את היריבה. אם "להרוג את המשחק" הוא עניין לגיטימי, זו כבר הצרה של אוהדי הכדורגל. נטרול היריבה יכול להתפס בדרכים שונות ומשונות. חלק מהביקורת המרכזית על ברצלונה היתה שהטיקי-טאקה הוא הסוואה לניסיון ייחודי משלה להרוג את המשחק ולתת את הכמה גולים שלה וללכת הביתה. החלק האחר הגיע מאוהדים שמונעים משנאה כי הגיעה קבוצה וגנבה להם את הבכורה, ובסוף השנאה הדביקה אותם והשנים היפות שלהם נשארו מאחוריהם ודווקא ליברפול השנואה שלהם נצחה את אותה בארסה.

לכן הגנה והתקפה בכדורגל הוא לאו דווקא מה שבהחלט נראה לעין. בכדורסל היה פעם את מה שאיבקוביץ' ואולימפיאקוס עשו שהוא להוריד את המשחק לסקור של 50-60 ולהרוג אותו. אח"כ הגיעו קבוצות שלמדו יותר טוב את משחק המעבר ולמדו לעבור להרכבים יותר נמוכים וזריזים ופתאום אותו "בונקר" (…) של איבקוביץ' עם שחקנים גדולים וכבדים נשאר רק בור. לקח לו כמה שנים טובות להבין ולהתאושש :-) פט ריילי התחיל בתור מאמן התקפי עם גאוני כדורסל וברגע שלא היו לא כאלה ויתר למעשה על המשחק.

האם כל מה שחשוב הוא השורה התחתונה? אם ככה אז יכול להיות ש-2:2 הוא תוצאה שלא אומרת כלום מלבד מה שהיא אומרת.

איציק 20 באוגוסט 2015

אני לא חסיד גדול של הטיקי-טקה, אבל אם מכבי תהרוג ככה את המשחקים דיינו!!!

Srtest - ארטסט 20 באוגוסט 2015

מה יכול להיות שכ"כ הרבה שחקנים אדומים הפכו את מכבי להפועל ;-)

אסף יאנקו 20 באוגוסט 2015

אני דווקא חושב שבן בסט היה טוב כששיחק. לפחות סביר. הוא לא היווה איום על השאר אבל לא זאת הייתה המטרה שלו, אלא בעיקר השתלט על כדורים שהגיעו אליו ויצר כדורי חוץ מקדימה ועבירות שנתנו אוויר להגנה.

holden 20 באוגוסט 2015

בן-בסט שימש כזקיף במגדל שמירה, הוא היה הדחליל של המאמן ומילא את תפקידו בצורה הטובה ביותר,
המאמן הסרבי היה מבסוט ממנו וזה מה שחשוב.

גיסנו 20 באוגוסט 2015

האירוניה היחידה היא שכשבאמת צריך גול, בן בסט הוא זה שיוצא

אבי ערך מוסף 20 באוגוסט 2015

אסף, אתה קרוב משפחה של מארק?

אסף יאנקו 21 באוגוסט 2015

הופרדנו בלידתנו

duncan 20 באוגוסט 2015

המסירה של זהבי לטב"ח (שהחטיא מצב מצויין) היתה מסירה לא ישראלית. מסירה ברקוביצית

איציק 20 באוגוסט 2015

מזה לא ישראלית… ברקוביצ'ית? למדת מאלון מזרחי, ספרד או אירופה???
:-)

ישי 20 באוגוסט 2015

למד מבורו, אוהד של קבוצה ואוהד של שחקן

duncan 20 באוגוסט 2015

ברקובית ישראלי אבל לא מייצג את הכדורגלן הישראלי. הוא היה יוצא מן הכלל.
99.7% מהישראלים היו נותנים מסירה גרועה שהיתה מגיעה לשום מקום.

הבנת את זה כעת?

איציק 20 באוגוסט 2015

הבנתי גם קודם, אבל הניסוח שלך מרגש

Srtest - ארטסט 20 באוגוסט 2015

בדיוק מה שחשבתי בסוף המשחק קראת מחשבותיי. שהמהלך הכי גדול של זהבי היה המסירה הרוחבית אלה פרו אבולושן לטב"ח. אחרי משחק שלם מול כוח ופיסיות הוא הצליח להתאים את היכולת שלו לשם מה שגם מוכיח שברומן שלו עם אירופה יש שני צדדים לעניין.

פרשן חצר 20 באוגוסט 2015

אני חושב שכולם מתעלמים מהמנצח האמיתי-חואן טוריחו.
הוא השינוי האמיתי של מכבי,פשוט לא יאמן שהקבוצה שיחקה לפני 4 ימים 120 דקות.
אני לי כח להמשיך לפרט ולפרט את כל ההיסטוריה אבל הוא מבחינתי המנצח והשינוי האמיתי של מכבי תל אביב.

מאיר (חדש בשכונה) 20 באוגוסט 2015

סוף סוף מישהו הבחין במהפך שחל בנושא הכושר הגופני. חלפו ככל הנראה הימים שהחל מהדקה השבעים היריב האירופי של מכבי מגיע למצב אחר מצב כתוצאה מקריסה פיזית של השחקנים. גם מול פלזן בחוץ וגם אתמול מכבי השתפרו דווקא בעשרים הדקות האחרונות.

שגיא 20 באוגוסט 2015

באמת מדהים. בשתי הדקות האחרונות היו 5-6 שחקני מכבי בחצי המגרש של באזל.
זה אחרי שהם רדפו אחרי באזל כל המשחק.

עופר כהן 20 באוגוסט 2015

לא בקטע שחצני, אבל אנשים, לאו דווקא מגיבים בדה באזר, צריכים שיעור מבוא באסטרטגיה.
הדוקטורינה הדוגלת בהחזקת כדור היא התגלמות הקלישאה הנכונה "ההגנה הכי טובה היא התקפה". בעצם אתה מחזיק בכדור אז היריב לא יכול להבקיע. כלומר ליריב יש פחות זמן להחזיק בכדור, לייצר מומנטום וכן הלאה.
אבל שוב, מדובר בכלי טקטי. זה אבסורד מוחלט למדוד איכות של קבוצה לפי החזקת כדור, אם יש להם תכנית משחק מובנית שעובדת!
הרי באזל כמה רמות מעל מכבי, משחקים מאוד מהר, עושים לחץ מעולה, מכבי תבנה על משחק שבו היא שולטת ב-50% מהזמן בכדור? בחייכם.
מכבי שיחקה טוב כי היא באה עם תכנית טקטית מאוד הגיונית, מתאימה למעמד וליריבה, שמרה על משמעת טקטית וניצלה מצבים.
מילא לבקר את היציאה למתפרצות, שזה משהו שמצופה מקבוצה שרוב הזמן במגננה. מילא לבקר את הקבוצה השולטת על כך שהיא לא מייצרת מספיק מצבים.
מכאן ועד להגיד ששליטה בכדור היא הכרח לאיכות קבוצתית? זה דיבור של אוהד ולא של איש מקצוע, ומי שלובש מסיכת אוהד צריך לנשק את הפוסטר של זהבי וללכן לישון עם הדובי הצהוב שלו.

Comments closed