לא כסף, יעקב שחר

תשובה לאלפסי, ולא כזו המהללת את התהליך במכבי

העוקבים אחרי בפייסבוק, יודעים שיש לי תחביב שמעניק לי רגעי אושר לא מעטים, לעקוץ את אוהדי חיפה. אוהדי חיפה שונאים את הצהבת כלשונם, מתעבים כל דבר שקשור במועדון התל אביבי הצהוב, וממוקדים באהדה בלתי נגמרת לקבוצה שמתמודדת מול מכבי בכל הזדמנות.

אמה מה, הסיבה לריכוז העצום שלהם בקבוצה הצהובה היא ברורה, זהו מפלט חביב מהמתרחש בקבוצה שלהם. אפשר כמובן לגרוס שמדובר בעוד מחזור בו חיפה מוצאת עצמה עם משאבים כלכליים נמוכים יותר, מחזורים שיעקב שחר כבר חווה בעבר, אך אוהדי חיפה יודעים טוב יותר, הם יודעים שהיהירות השחרית עולה להם ביוקר.

*

למעשה לטעון שחיפה סובלת מניהול פגום יהיה סוג של בדיחה, בחיפה כרגע אין ניהול בכלל. יעקב שחר מתעקש להתיחס למכבי חיפה כאל תחביב נחמד שיש לו, שייך רק לו, ומאחר והוא יודע טוב מכולם, אין שום סיבה לשינויים, עידכונים, או מחשבות חדשות בכל הנוגע לכך. לכן גם יעקב שחר ממש נהנה מהכשלון של מינוי של המאמן הסרבי בעונה שעברה, זו היתה הזדמנות נהדרת לאמר לכולם אמרתי לכם, ולחזור לרוני לוי האהוד עליו כל כך, זה שנזרק מהקבוצה רק בגלל האויבים האמיתיים של מכבי חיפה בעיני שחק, אוהדי הקבוצה.

יעקב שחר חי בעבר, עבר שבהחלט ראוי להנות ממנו. בעבר מכבי חיפה אכן נמצאה שנות דור מעל כל שאר קבוצות הליגה. ואגב, אז זה היה בעיקר בזכות הכסף. יעקב שחר נהנה מעליונות כלכלית על פני כל שאר הליגה, ומעט המשאבים שהקדיש להובלת הקבוצה אכן הספיקו כדי לייצר יתרון נוסף, שכן המתמודדים מולו היו חסרי מושג לחלוטין. מספיק היה להשקיע מעט בקבוצות הנוער ובמתקן אימונים, להביא את השחקנים הכי טובים, להיות קשור לסוכן שחקנים מוצלח, כדי לשלוט בליגה.

מה שיעקב שחר לא מצליח להפנים הוא שתקופה זו נגמרה. היום המתמודדות שלו, מתיחסות ברצינות לעסק שלהן. לא רק מכבי תל אביב, קבוצה הנמצאת שנות דור לפני חיפה מבחינת מבנה הקבוצה, גם קבוצות כמו באר שבע, קריית שמונה, אפילו רחמנא לצלן, הפועל תל אביב, מנוהלות על ידי גורמים המבינים שניהול קבוצת כדורגל הוא דבר הדורש מחשבה, תכנון והקצאת תשומת לב ניהולית.

יעקב שחר מתעקש להשאיר את ההחלטות האמיתיות בידיו, את הכח בידיו, אך גם מתעקש שמדובר בצעצוע חביב, כזה שלא מצדיק השקעת תשומת לב רבה מדי. לגישתו מדובר בגל שיחלוף, ומאחר והוא בעל המאה, הוא גם צודק.

העניין הוא שבריק הניהולי בחיפה, מתרחש הכאוס המופלא בו אנו חוזים כבר כמה שנים. כאשר אין מבנה מסודר, כל גורם בקבוצה נלחם על כח. שחקנים כאלה ואחרים משוכנעים שהכח אצלהם (והם אכן צודקים, ברצותם הם מעיפים מאמנים, ברצותם הם מורידים שחקנים אחרים וכיוצא באלה), כאשר מגיע מאמן חדש, הוא מתעניין במארג הכוחות הפועלים בקבוצה, ולא באיזה סגנון משחק כדאי לשחק, או בהתאמת השחקנים לסגנון שהוא מביא עמו.

העיסוק הבלתי פוסק במחנאות ומשחקי כוחות, בפוליטיקה, הוא לא תוצאה של מחסור במשאבים כלכליים, עיסוק זה הוא תוצאה ישירה של ריק ניהולי. מצב בו כל עיתונאי חיפאי משפיע על הקבוצה יותר מהשחקנים, הוא מצב המזמין את הבלגן שאנו רואים מול העיניים. הסיכוי למצות את האפשרויות הגלומות בקבוצה הוא אפסי, הסיכוי לצלוח משברים בשלום שואף לאפס, והסיכוי לייצור משברים חדשים מגיע קרוב למאה אחוז.

*

עד שיעקב שחר לא יבין שהוא דינוזאור הפועל בעולם הנשלט על ידי בני אדם, הוא ישיג רק הישג אחד, הוא יצליח לצייר את לוני הרציקוביץ כבעלים סביר לקבוצת כדורגל.

 

לא ניהול, כסף.
אליפות העולם בא"ק (3)

134 Comments

טלקה 24 באוגוסט 2015

הלכתי לבכות בשירותים

רועי 24 באוגוסט 2015

לא הכי קשור לנושא הפוסט אבל מסקרן אותי מאוד, מהזווית התל אביבית.
כל סיפורי אלף עטר ועטר שאנחנו "נחשפים" אליהם פתאום עכשיו משום מקום.
א. האם אלה סיפורים של עיתונאי חצר של שחר ורוני לוי, שמנסים להצדיק את כל הסיפור הזה שמתרחש עכשיו סביבו ? האם הוא שעיר לעזאזל ?
ב. או שאולי הכל נכון, וג'ורדי (שוב), ידע יותר טוב מכולנו מה הוא עושה כשלא החזיר אותו.

אגב, אני מאלה שחשבו שזו היתה טעות אדירה לא להחזיר אותו למכבי בזמנו, ועוד לתת לו ללכת לחיפה.

רועי 24 באוגוסט 2015

ועוד משהו, אם הסיפורים האלה נכונים, ומסתבר שכל העיתונאים ידעו הכל כל הזמן ושתקו עד עכשיו, איך הם עדיין מועסקים במקום עבודתם ?

גיל שלי 24 באוגוסט 2015

למה לא א' וב' נכונות? מאוד יכול להיות שעטר לא מתאים למכבי כי בוא אחד שלא מסוגל להיות בננה שנייה, אך כל הסיפורים סביבו בחיפה זה בעיקר דובריו של רוני לוי (עטר גם כזכור נוטה להתחבר לא טוב כמו בתקופת איווניר והשילוב עם ברק יצחקי)

רועי 24 באוגוסט 2015

אין ספק שהוא טיפוס, אבל לא בקיצוניות כפי שמצטייר בסיפורים האלה.
אבל אני חשבתי שמערכת כמו שבמכבי יכולה ליישר אותו.

אנדר 24 באוגוסט 2015

אני גם מצטער שלא בא. עם עטר מכבי היא קבוצה לאלופות, ואני לא חושב שיש מישהו (אפילו לא עטר) שיכול להעז לערער כרגע על ההגמוניה והמעמד של זהבי במכבי, כך שאולי זה דווקא היה עושה לו (עטר) טוב

שגיא 24 באוגוסט 2015

בן חיים לא נופל מעטר.
עטר יותר סקורר אבל אנחנו לא צריכים סקורר. בן חיים יוצר יותר מצבים וגם הרבה יותר מתאים למשחקים באירופה שם הוא אחד השחקנים היחידים (אם לא היחיד) שיש לו איזשהו יתרון במהירות ובפיזיות על המגנים האירופאים.

אנדר 25 באוגוסט 2015

הכל טוב ויפה אבל…למה אנחנו לא צריכים סקורר ?

גיסנו 25 באוגוסט 2015

מהירות אולי, אבל פיזיות? בשלושת המשחקים עד עכשיו נגד פלזן ובאזל, בכל מאבק פיזי מינימלי הוא מצא את עצמו על הדשא כולל בגול הראשון שחטפנו מהצ'כים בבלומפילד, השחקן של פלזן נפנף אותו בקלילות ונתן רוחב מדויק באין מפריע.

תומאס נוימן 24 באוגוסט 2015

הדלפות של רוני לוי לכמה עיתונאים שנמצאים בכיס שלו.
לוקחים מקרים שאכן קרו ומנפחים אותם כדי להשחיר את עטר.
מצד שני עטר היה, ונשאר, די שכונה. וברוב טמטומו הוא מספק לרוני לוי תחמושת.
ג'ורדי לא החזיר אותו כי האמין שיש לו מספיק בהתקפה (טל בן-חיים + אז הוא עוד האמין בעדן בן-בסט).
אם ג'ורדי היה חושב שעטר יכול להוסיף מקצועית, היה מחזיר אותו למרות האופי הבעייתי (שג'ורדי כבר הסתדר איתו בעבר).

קורא 24 באוגוסט 2015

גם קנטונה היה שכונה, גם וויין רוני, גם ראיין גיגס עשה שכונה עם אחיו – מי שדואג להוציא את המיטב משחקן הוא מאמן עם יכולת לתקשר עם שחקנים. רוני לוי לא ידע ולא יידע לעבוד עם שחקנים מסוגו של עטר, וההפסד הוא לא רק של עטר אלא של כל מי שאוהב כדורגל.

אנדר 24 באוגוסט 2015

איזה תגובה נהדרת !! כל ההבדל בין מחנך שנבהל מהילד המופרע ובועט אותו מהכיתה לבין המחנך שהופך אותו למתבגר שיהיה קצין בצבא

ירוק 24 באוגוסט 2015

+ מליון.

אויויוי – הוא בעט את הכדור בזעם אחרי שהערת לו… ממש נורא!
דבר איתו ותוציא ממנו את המיטב. תהיה מאמן.

תiמר 25 באוגוסט 2015

חבל על הזמן..

בלייק 24 באוגוסט 2015

פוסט נוקב, מהמוצדקים.

ירוק מושפל 24 באוגוסט 2015

תודה רבה.
עם כאלו שונאים, מי צריך חברים.
הלוואי שכלל אוהדי מכבי חיפה היה רואה כך את פני הדברים.

רומן 24 באוגוסט 2015

מה קרה?
תרים את הראש, יש לנו מאמן שהביא לנו 3 אליפויות, שעובד במרץ, קיבל חדר הלבשה חולה עם בניון העגלה מלא בארס ועם עטר הפרחח הלא קשור, בוא ניתן לו לעבוד, השם שלו הולך לפניו, קצת כבוד.
תן צ'אנס קצת אמונה, מחצית שניה שיחקנו מעולה, שווה להפסיד 3-0 בשביל להוכיח סופית שבניון כבר לא מתאים ושריאן זה הדבר הבא בכדורגל הישראלי, בטח עדיף מאיזה 1-1 מדרדל'ה או אפילו 1-0 מחלילה דרדל'ה של בניון

ירוק 24 באוגוסט 2015

רומן, אתה הוזה, בחיי.

הוא הביא 3 אליפויות (עם סגל דומיננטי על כל הליגה, להזכירך) כשהייתי באוניברסיטה. רמז: זה היה מזמן.
מאז הוא לא עשה יותר מידי.

חוץ מזה, אני גם חושב שהוא מאמן טוב. בנתיים הוא לא מראה את זה. אם הוא חושב שיוסי לא מתאים היו צריך להיות לו ביצים לשים אותו בצד. ואם הוא לא יודע להתמודד עם כוכב כמו עטר (אהובייך רוני וזלאטן לא אנשים שקשה להתמודד איתם?) שיחזור לאמן את נתניה.

רומן 24 באוגוסט 2015

תן לו זמן, למה ישר דיפרסיה?
לא שווה לחטוף 3 בשביל לקבל גיבוי מלא להעיף את בניון לכל הרוחות, לעשות זעזוע אמיתי בקבוצה? להפטר מכל החולירות?
סגל דומיננטי על כל הליגה? גם מול צ.ס.ק.א הוא היה דומיננטי? שנה שעברה בנתניה הוא עשה קסמים, גם ברומניה (לא שאני עוקב באמת) נראה לי הוא עשה אחלה עבודה.
שורה תחתונה, יהיה אפשר להתחיל לשפוט אותו עוד 5 משחקים בכל מקרה אם חיפה תרוץ טוב השנה עם גוזלן, ג'אבר עטאה וריאן, אני מעדיף את זה על אליפות מסריחה מכסף אמריקקי.

גיא ד 25 באוגוסט 2015

קנדי אם כבר. נראה אותך מכניס קקי לזה.
יפה נכנסת למוד של הפועל ירושלים כדורסל. עוד מעט תגיד שיש לך אהבה והיא תנצח.

רפאל 25 באוגוסט 2015

תכל'ס,
נדמה לי שזו העונה הראשנוה בחיפה מאז תחילת שנות האלפיים שהאוהדים מראש לא רואים את עצמם בתסריט של מירוץ אליפות.
מה שמצחיק הוא שגם עכשיו יש לכם סיכוי לא רע בכלל לפחות להיות בעניינים.
תחשבו רגע איך זה להיות אוהד של נתניה, בני יהודה וקבוצות בסדר גודל הזה…
שאף פעם אין סיכוי להתחרות על האליפות, גם אם עומדים יפה נגד הקבוצות החזקות בליגה.
אף אחד לא רוצה להיות מחוייב לקבוצה שעושה טובה שהיא חוזרת מהים לשעה וחצי בשבוע בשביל 'לדפוק כרטיס' ולשמוע כמה שירים מהיציע, לא כשיש לך אלטרנטיבות זמינות ואטרקטיביות הרבה יותר ממש קרוב.

Shay 25 באוגוסט 2015

אחי, חייב להצדיע לך על המחויבות…

אורליוס 25 באוגוסט 2015

הפעם אני קצת מרחם עליך שזה מה שאתה חושב.
הרצף אליפויות הצהוב שהתחיל לפני שלוש שנים וטרם נראה באופק הסוף שלו הוא הרבה יותר ממה שאתה עושה ממנו.
בהצלחה.

edgecator 24 באוגוסט 2015

מדויק להפליא.
קשה לי להאמין ששחר ישנה את דרכיו. לנו נותרה רק התקווה המתמשכת שמא יימאס לו בתום סיבוב הכשלונות הבא.

אחד 24 באוגוסט 2015

אוי ואבוי, עכשיו כל העמוד הראשי של דה באזר מלא פוסטים על "כדורגל" ישראלי ואתלטיקה קלה…מה עם כמה פוסטים על ספורט אמיתי?

כסיפוביץ 24 באוגוסט 2015

+1
ואם כבר אתלטיקה אז כמובן שחייבים לאונן על המקצוע הכי פחות אתלטי בתחרות חוץ מזריקת חצץ לגובה ולרוחק
אבל יש שם את כל החברה מנייק, פומה וקוקה קולה

איציק 24 באוגוסט 2015

לשני הממורמרים, השנה לא תתקיים אליפות העול בגוגוים בגלל מחסור חמור במישמישים, ולכן לא יהיו פוסטים רצינים בנושא.

אנדר 24 באוגוסט 2015

על מה אתה מדבר ? ביטלו ?! מה, המתחרים נפלו בבדיקות שתן ?

איציק 24 באוגוסט 2015

:-)
אתה מסוגל לחייך!!!
אבל שים לב, כתבתי, מחסור חמור במישמישים…

אנדר 24 באוגוסט 2015

בקשתי מהמאמן בחדר כושר תכנית מיוחד לשרירי פנים.. :)

ולא שמתי לב :) אי אפשר להביא מטורקיה ?

כסיפוביץ 24 באוגוסט 2015

איציקו איציקו
באתלטיקה יש המון ממורמרים שסובלים הבמה ההזויה של המירוץ הקצרצר הזה.

אנחנו לא רק שניים…

כסיפוביץ 24 באוגוסט 2015

והנה הגיעה איזו ישראלית הזויה אחת שבלי ממון של מיליונים עושה את הבלתי יאומן
היא קצת יותר רצינית מהכדורגל הישראלי
היא לא תזכה לפוסט רציני בחייה כנראה

איציק 24 באוגוסט 2015

כסיפוביץ',
מה רצית שיראו כשרצו 100 מטר? 3000 מיכשולים? זה היה היום. מראים מה שיש.
100 מטר, גם בשחיה זה מסמר האליפות גם אם לא תאוהב זאת, כנראה משהו תרבותי (אם אתה לא קנייתי או אתיופי, גם בשחייה הם לא משהו ב-100 מטר).
כדורגל, לצערי הרב, תמיד יהיה יותר פופולרי מקפיצה משולשת נשים. מוריד בפניה את הקובע שאין לי (אולי לרומן נשאר אחד שטרם אכל), אבל אל תשכח שהיא ניצחה את מדלית הארד רק בסנטימטר, ומה זה לעומת השער של זהבי???
לכן, במקום להתמרמר, קח את הבאסה בסבבה; כתוב פוסט משלך; חלק אותו לקטעים הגיוניים, ופזר אותו במקומות המתאימים בין הפוסטים השונים ;)

כסיפוביץ 24 באוגוסט 2015

פספסת ובגדול ידידי

איציק 24 באוגוסט 2015

פרט, נמק, הסבר

ירוק עיקש 24 באוגוסט 2015

נקודת המבט של אוהד ירוק בהריבה.

לקח לנו קצת זמן, אחרי הכל היינו גרופיז של שחר, כל מילה שלו היתה עבורנו קודש קודשים.
הקסם שלו הילך עלינו, בכל נקודה ובכל פרשיה ידענו שיש לנו על מי לסמוך, את הכי טוב לסמוך עליו.

וכשהגיע גאידמק וחולל אצלנו שמות, שחר התעקש לא להשתתף במשחק וחזר ואמר שזו אפיזודה חולפת, וצדק, וקרנו רק רמה בעינינו.
וכשהגיע גולדהאר ושפך סכומים עדיין התהלכנו זחוחים בידיעה שלנו יש את הניהול האירופי, את הבוס הכל יכול.
ובשנים הראשונות כשגולדהאר שפך כסף שדי הלך לפח התייחסנו בזלזול, בהשראת הבוס הכל יכול.
וכשהתחיל קצת יותר להסתדר לו, שבדעבד קלטנו שלא מדובר במטה קסם, אל אבמתדולוגיה מובנית ומתוכננת, עדיין האמנו שלא לעולם חוסן ונוריד קצת את הראש מתחת המים והגל ששמו גולדהאר יחלוף כמו גאידמק.

לאט לאט, כקורלציה להצלחה של גולדהאר, שחר התחיל לאבד כיוון.
מצד אחד יש פאסון לשמור עליו, מצד שני גם שי פאסון שלמור עליו.
מצד אחד הפאסון של יודע כל, של מתווה דרך, מוביל שוק, זה שיעמנע בעשר אצבעותיו את הפקעת שכר החשקנים.
מצד שני הפאסון של המצליחן של החכם מכולם שלא מתיישב כל כך עם דשדוש וכשלונות מפוארים שרק מתפארים עם הזמן.
אז שחר החליט לרכוש בגדול, אבל לרכוש "פוטנציאלים", כאלו שאפשר לעשות עליהם קופה מחד אך לא צריך לשלם להם שכר עתק מאידך.
וכך התמלאנו בעזריאלים, אנדלובואים, בוליאטים, עידן ורדים ועוד ועוד רבים ולא ממש טובים ששחר הסכים לשל עבורם סכומים מנותקים מהמציאות העיקר שהשכר יהיה "שפוי".

וכשראה אדון שחר את כל הפונטנציאלים מתנדים ונתנדפים ואת הקונספציה שלו קורסת בקול רעש גדול מה יעשה אדם עם פלומבה של יודע כל? יודה בטעותו? לא ולא. להיפך יתבצר בה ויעמיק בה ויסתחרר סביבה.

וכך הגיע שחר למסקנה שלא משלמים דמי העברה גבוהים על שחקנים באשר הם ,אך השכר הנמוך (יחסית) נותר בעינו למעט שחקנים זרים שלהם מותר לשלם שכר גבוה כי הלא הם זרים, אירופאים, להם מגיע בגדול.
אז היו לו חריגות בדמות בניון (שמהלך עליו קסמים משום מה) ושכטר ועטר (שעכשיו הוא מנסה להיפטר מחוזהו הכבד של עטר ולהערכתי בינואר יהיה ניסיון להיפטר מהחוזה של שכטר) אבל הגיע חלון העברות, אחרי עונת שפל היסטורית של והנה פתחנו את העונה עם סגל זהה פחות יותר לסגל ההיסטורי של העונה שעברה, עם שינויים קלים שאיכשהו הצליחו להחליש את הקבוצה ביחס לאותו סגל היסטורי, אירוני, אבסורדי, פתטי.

הברדק הניהולי הוא תוצאה של כשלונות מערכתיים.
של מערכת שנכשלת והבוס לא מצפה ממנה ולא דורש ממנה לתקן את עצמה.
אבל הכשלונות האלו הם בראש ובראשונה תוצאה של התעקשות של יעקב שחר על קונס]ציה שעבר עליה הכלח לפני אי אלו שנים.

אין מנוס מהיפרדות לטובת שני הצדדים, שחר כבר לא עושה טוב למכבי חיפה ואני לא רואה כיצד מכבי חיפה עושה טוב ליעקב שחר, הבנאדם הפך להיות חוכא ואיטלולא בקרב סוכנים, שחקנים, אנשי תקשורת ואוהדי קבוצתו.

על הדרך שחר מבצע את מירב הטעויות האפשריות בשביל להתסיס את פני השטח, ליצור פיצוץ שיהיה בלתי נמנע.
אני עדיין לא מבין איך בנאדם שכל כך הצליח בעסקים (עסק, להתחתן עם הכסף הנכון) מסוגל להיות כל כך מנותק מהמציאות ואני עדיין לא מבין מדוע הוא מתעקש להמשיך להיאחז בקרנות המזבח.

אבל ימים יגידו…
ועד אז אנחנו נאכל את הלב.
נכעס.
לא נדע את נפשנו מרוב זעם ותסכול.
ונייחל ליום שבו ימאס לו.
שיעזוב אותנו לנפשנו.
ונוכל להודות לו על 30 שנים כבירות ולהיאנח אנחת רווחה ארוכה מאוד.

שלומי 8 24 באוגוסט 2015

כל מילה

צהוב בדם 24 באוגוסט 2015

אתם מזכירים לי את האוהדים של בני יהודה ששרים בגנותו של דמאיו.
בוא נשים את הדברים על השולחן, בלי שחר אין מכבי חיפה. הוא עשה ממכם מה שאתם. אתה חושב שתצליחו למצוא בעלים יותר טוב ממנו??

כאחד שעבר את לוני, רוני, ואלכס ואכל מרור 10 שנים, אתה חושב שזה פשוט למצוא בעלים שעושים טוב למועדון??? תראה מה קורה בהפועל, כל פעם מחליפים בעלים ורק מתגעגעים למי שהיה לפניו, וזה אחרי שהם עשו לו את המוות.

אז כנראה ששחר עושה טעויות, אבל אני בטוח שהוא רוצה שהמועדון הזה יצליח הרבה אבל הרבה יותר ממה שאתה רוצה שהוא יצליח.
בסוף זה הכסף שלו שיורד לטמיון.

כמי שקינא בשדרת הניהול שלכם(ורק בו, כי כל השאר אצלכם לא מעניין אותי) זה פשוט מדהים לראות איך מי שאתם באמת אמורים רק להלל, כמו שאנחנו עושים לשמעון בכדורסל, אתם עושים לו את המוות.

אני חוזר ואומר במה שהתחלתי, בלי שחר אין מכבי חיפה, קשה לכם לשמוע את זה ואני בטוח שיהיו פה כל מיני תגובות של ״יש לנו מליון אוהדים ובלה בלה בלה, אבל האמת היא שמכבי חיפה זה מותג קטן מאוד בארץ.
והוא שווה הרבה הרבה פחות ממכבי, הפועל וגם בית״ר.

במקומכם הייתי עושה הכל בשביל ששחר ירצה להישאר ולא ירצה לזרוק את הכל.
מצד שני, תמשיכו לעשות את מה שאתם עושים.. גם ככה אין בכם כלום

ירוק עיקש 24 באוגוסט 2015

אין בנו כלום? אתה לא ראוי ליחס.

ובגלל שהטענה המטופשת של אלו שחיים בעבר עולה שוב ושב. אז ככה.

מה היינו לפני יעקב שחר? לא נכנס לזה כי זה ממש לא רלוונטי מה היה לפני 30 שנה.
מי אנחנו היום?
מועדון על בקנה מידה מקומי.
מועדון עם שם בזירה האירופית.
בעל קהל האוהדים הגדול במדינה.
בעל מספר רוכשי המנויים הגדול במדינה.
קהל א-פוליטי.
מועדון שמוביל דו קיום.

איך שלא תסובב את זה מועדון כדורגל מכבי חיפה הוא מותג חזק, על אפך ועל חמתך.

מועדון מכבי חיפה מייצר סכום לא מבוטל של הכנסות מדי עונה.

מועדון שמוכר 18 אלף מנויים , 18 משחקים בעונה (בלי אירופה) שהם סולד אאוט או כמעט (30 אלף צופים), מייצר הכנסות מכרטיסים ומנויים בלבד של כ 25 – 30 מיליון ש"ח לכל הפחות.
תוסיף מענקים מהטוטו.
מענקי מיקום מהליגה, גביע וטוטו.
חסויות.
מרצ'נדייז.
מכירת שחקנים פה ושם.
ויש לך לפחות 20 מיליון ש"ח הכנסות טבעיות נוספות.

אם יבוא משיהו ויעמיד קבוצה חזקה מדי שנה לא מוגזם לבנות על שלב בתים בליגה אירופית לפחות אחת לשתי עונות (לדעתי אפשר לבנות על הרבה יותר ע"ע הפעול תחת כאוס לא נורמלי) וקבלת הכנסה נוספת של 20 – 25 מיליון אחת לשנתיים.

לא צריך להיות אוליגרך בשביל להשיג עם 60 מיליון שקל ומטה יותר ממה ששחר משיג כיום, צריך בסה"כ זוג עיניים וניסיון עסקי.

יגיע בעלים שגם ישים כסף מהבית? מה טוב ומה נעים. אבל זה בפירוש לא נחות בשביל להשיג תוצאות הרבה טובות ממה שאנחנו משיגים כיום.

קח לדוגמה את הפועל באר שבע, מועדון שהיה הכי שכונתי שאפשר להעלות על הדעת.
לא אהוד בצורה יוצאת דופן ברמה ארצית.
בלי הישגי עבר בזירה האירופית.
לא זלל תארים בעברו אפילו לרגע אחד.
ותראה מה עשתה ממנו אלונה ברקת.
כמובן שנדרש ממנה לשים הרבה כסף כי המועדון הזה כמעט ולא ייצר הכנסות.

בלייק 24 באוגוסט 2015

כל מה שאתה כותב נכון. זה רק מעצים את הדיסוננס.

בעיני, כאוהד מכבי תל אביב, חיפה היתה ואולי עדיין מותג הכדורגל החזק במדינה. כשאומרים חיפה (בהקשר הכודרגל) מתכוונים למועדון מצליח, הכי אירופאי שיש לנו, וכזה שמחוייב למשחק התקפי ומהנה.
בשנתיים האחרונות יש גם איצטדיון מדהים מפוצץ בקהל.

צהוב בדם 24 באוגוסט 2015

אצלכם הירוקים זה אף פעם לא רלוונטי מה היה לפני 30 שנה, בדיוק כמו שאתם מנסים לבטל את ההישגים שלנו לפני 20 ו 30 שנה…
אבל זה כן משנה מה שהיה פה, כי אם לא תדע את ההיסטוריה, לא תדע את העתיד.
בלי קשר, אתם ממש לא המועדון האהוד בארץ. כרגע קהל ההצלחות הנודד עבר אלינו כמו שהוא היה אצל בית״ר לפני כמה שנים.
והשם היחיד שיש לכם באירופה זה 0 נקודות ו 0 שערים…

להזכירך, גם יניב קטן ״הסמל״ ירק עליכם. שלא לדבר על מה שקרה איתכם עם טוואטחה.

תראו מה עשיתם לאלישע, תראו מה עשיתם בזמנו לרוני לוי, תראו מה אתם עושים עכשיו לשחר.

אתה באמת מביא לי את הדוגמה של באר שבע? למה שם יש מנהל מקצועי? אתה בסכך הכל רוצה ששחר יזרוק יותר כסף, כמו שאלונה עושה עכשיו, כבעל הבית זכותו של שחר לא לעשות כך. מגיע לו מספיק קרדיט ממכם שתסמכו עליו במקום כל הזמן להתנגח בו.

אתם סופית הקהל הכי כפוי טובה שיש.
בגלל זה אין בכם כלום

ירוק עיקש 24 באוגוסט 2015

כשתתחיל לדבר כמו בנאדם עם מעט שכל או לחילופין כשתעבטר את גיל 12 אפשר יהיה לדבר איתך.
כרגע אתה כלום, אפילו לא קוריוז.
וזה די אירוני שכלום אומר על מישהו שאין בו כלום.

צהוב בדם 24 באוגוסט 2015

למה? כי אני אומר דברים שקשים לך לשמוע?
שהאמת קשה?
שאתם לא כאלה ״מושלמים״ כמו שאתם בטוחים…

ירוק עיקש 24 באוגוסט 2015

לא. כי אתה מדבר בסיסמאות.
כי במקום לנהל שיח מתורבת אתה מתעקש להכניס את המנטרות הסמי שחצניות שלכם, מי אתם בכלל, אין בכם כלום.
כי אתה זורק כביכול עובדות כשאין לך שום גיבוי של נתונים, שום הסתמכות.

טענת שמכבי חיפה היא מותג קטן בקנה מידה ארצי ושהפועל וביתר גדולות ממנו.
אתה הרי מבין שזה לא רציני, קבוצה שהביאה בעונה שבה שברה שיאים שליליים 25 אלף צופים בממוצע למשחק משאירה הרחק מאחור מועדון כמו הפועל תל אביב למשל שלא הצליח להביא כמות כזו של צופים למשחקי לשב הבתיפ בליגת האלופות.

על ביתר בכלל מיותר להרחיב, מועדון שמוכר 1000 מנויים וממלא איצטדיון פעם בשנה ובעזרת תרומה נרחבת של אוהדי היריבה הוא בטח לא מותג גדול יותר, בטח לא כשנקשרים אליו כל כך הרבה גורמים שליליים ואירועים שליליים.

טענת ש"אם לא תדע את ההיסטוריה לא תדע את העתיד", שוב עשית שימוש בקלישאה.
הרי כל היסטוריה נוצרת מנקודה מסויימת אז לצורך העניין שההיסטוריה המציחנית שלנו נוצרה לפני 30 שנה (אגב גם לפני עידן שחר מכבי חיפה היתה מפוצצת איצטדיונים).
לדיון הנוכחי אני חושב שפרק זמן של 30 שנה כמועדון על בקנה מידה ישראלי הוא פרק זמן מספיק גדול בסבירות גבוהה מאוד בשביל ליצור איתנות.

טענת שאנחנו כפויי טובה? אולי. מאוד יכול להיות.
אך אנחנו לא שונים בכך מכל אוהד כדורגל ממוצע.
אדרבה, שתקנו והבלגנו הרבה מאוד זמן.
הפארסה הניהולית והמקצועית של שחר לא באה כאן ועכששיו, היא מתרחשת זה השנה החמשית וקדמו לי ניצנים הרבה הרבה לפני כן, סימנים שכל בר דעת יכול היה להבין על פיהם מה הכיוון של שחר.

אך כשל כח הסבל, הגיעו מים עד נפש, בחר קלישאה כלשהי.
האם לדעתך בשל מה ששחר עשה עבור מכבי חיפה אנחנו אמורים לתת לו מנדט לעשות ככל העולה על רוחו, גם אם לדעתנו הוא מחרב הרבה מאוד ממה שבנה בעבר?

צהוב בדם 24 באוגוסט 2015

אז אתה לא מבין משהו מאוד בסיסי…
אני לא מדבר על מותג ספציפי של מכבי חיפה מועדון כדורגל בארצנו הקטנטונת, אני מדבר על מותג בקרב מי שיש לו באמת הרבה כסף וזה יהודי תבל.
לאגודות כמו מכבי תל אביב, הפועל תל אביב ובית״ר ירושלים, יש ערך היסטורי ועל כן מותגי עולמי הרבה יותר גדול ממכבי חיפה.

זה ממש לא קשור לכמות האוהדים שיש לכם.
לנו ספציפית יש מזל שיש את קבוצת הכדורסל שעשתה למותג ״מכבי תל אביב״ את השם שלה… גם גולדהאר אמר שהוא הכיר רק את מכבי תל אביב כדורסל ולא הכיר שום מועדון אחר פה.

אז אלא אם אתה רוצה את אלי טביב כבעלים של מכבי חיפה (מבחינתי אמן, מבחינתך אני בטוח שלא) לא נראה לי שיש עוד מישהו ישראלי שירצה או יכול להשקיע את הסכומים שהיית רוצה שישקיעו. המסכנה היא שצריך לבוא מישהו מאוד עשיר מחו״ל. ועל כן אני חוזר ואומר, אתם לא מספיק מותג חזק כדי שמישהו יבוא וישקיע בכם את הסכומים האלה…

אתה כל הזמן מדבר על 50 מליון שקל הכנסות, לא יודע מאיפה אתה מביא את הנתון הבדיוני הזה(20 מליון הכנסות טבעיות נוספות??? כל שנה מתה לכם סבתא עשירה כל כך??) אבל עם כל הכרטיסים וכל ה״הכנסות נוספות״ אתם לא מכניסים הכנסות ״נקיות״ יותר מ 30-35 מליון שקלים.

אני חוזר ואומר, שחר כבר הוכיח פה לכולם שהוא יודע להעמיד קבוצה להצלחה, אולי השנים האחרונות שלכם פחות טובות אבל מתי שהוא זה יתאזן. ככה זה בחיים, כמו שאנחנו היינו למטה ככה אתם עכשיו למטה.

גם בתקופת ה״זוהר״ שלכם והשפל שלנו לקחנו אליפות.

אני ממש לא מדבר בקלישאות, אני מדבר על עובדות בדוקות.

ירוק גאה 24 באוגוסט 2015

בדרך כלל אני לא מגיע אבל הייתי חייב לנוכח הקשקשת שלך…..
אז ככה בוא נפרק את מה שרשמת:
נתונים רשמיים של אדון שחר
מכבי מכניסה ממנויים -20 מיליון ש"ח
כרטיסים – 10 מיליון ש"ח
טוטו + טלוויזיה – 10 מיליון ש"ח
פרסום – כחמישה מיליון
בוקסים VIP – כשלושה מיליון.
אלו ההכנסות שמכבי מכניסה כיום ללא תלות בהכנסות מגביע הטוטו, גביע המדינה, מכירה והשאלה של שחקנים, קבוצות הילדים והנוער, מענקי מיקום, אירופה וכו' שזה כמובן משתנה בהתאם להצלחות באותה שנה נתונה.
ללא שום ספונסר מכבי מכניסה כ-50 מיליון ש"ח!!!
אין ספק שאנו מועדון כושל שאף אחד בעולם (אני מניח שדיברת עם כל השבעה מיליארד והם אמרו לך שהם לא מוכנים לקנות אותו) אז ברור שאנחנו לא בית"ר הגזענית עם קהל אלים ובקושי 1000 מנויים (בעונות שיא שלהם כשהם הביאו 18 אלף אוהדים לטדי התקשורת חגגה ואצלנו 18 אלף מגיעים לגביע הטוטו) , ובוודאי שאנחנו לא הפועל ת"א עם קהל אלים שלא מצליח למלא את בלומפילד בליגת האלופות אין ספק אם היה לי כסף הייתי רוצה רק את המועדון הזה.
ואז מגיעים אליכם, הנפוחים והיהירים שלקחו 7 אליפויות ב-50 שנה. כשאצלכם היה לוני והמלכתם את נמני העילג למלך המועדון הבאתם בקושי 6000 צופים לבלומפילד עם חלוקה של 1000 מנופפי טיטולים, 2300 לובשי חולצות שחורות והשאר אנשי משפחה של השחקנים.
אז כן אתה צודק ברור שאנחנו לא מכבי ת"א שאתם חושבים שכולם סוגדים לה, אומנם אנחנו מגיעים ממטרופולין של כמיליון איש, מגרשי אימון ברמה גבוהה (מזמין אותך לאיזור קצף ואתו"ס כדי שתבין) אפס חובות, קהל גדול ונאמן ואיצטדיון ברמה הכי גבוהה. אבל נקווה שיהיה מישהו שיעדיף להסתבך עם כל הנתונים שלעיל ויואיל בטובו להשקיע……

יואב 24 באוגוסט 2015

צהוב בדם,
אני צהוב בדם לא פחות ממך ובטח יותר שנים.
מה שרשמת על האפיל של הקבוצות מול משקיעים בחול-טעית בגדול. תחליף את חיפה בהפועל. הפועל באמת שלא מושכת שיט לכיוונה.
מכבי, ביתר חיפה דווקא כן.

אלון 24 באוגוסט 2015

אתם הכי טובים

ערן (המקורי) 24 באוגוסט 2015

בוא נדייק: למכבי יש 7 אליפויות ב 23 השנים האחרונות. אם אתה רוצה להשוות 50 שנים, למכבי יש יותר מחיפה.

בלייק 24 באוגוסט 2015

ערן – נדמה לי שלשתי הקבוצות מאזן שווה ב- 50 השנים האחרונות, 12 אליפויות.
בבכל אופן, בוא נגיד בעדינות שהפרטים בתגובה של ירוק גאה לא מדויקים.

צהוב בדם 24 באוגוסט 2015

וואו אתם באמת מאמינים בזה אה??

בוא נשים עובדות על דיוקם

הייתם עושים 20 מליון הכנות ממנויים אם הייתם מוכרים את כל המנויים באצטדיון. אתם מכרתם 18 אלף(נתון באמת יפה). ההכנסה האמיתית היא באיזור ה 18-20 מליון הכנסות כרטיסים סה״כ (14.5 מליון שח ממנויים, 3-5 מליון ממכירת שאר הכרטיסים, נבדק לפי גלובס). לא עוד 10 מליון פה 10 מליון שם.
ודרך אגב, בסכום הזה נכנסים גם ה ״vip" שלכם…

הלאה, מהטוטו והטלוויזיה אתם לא מקבלים 10 מיליון, זה באיזור ה5 מליון(4.2 מהטוטו, באיזור המיליון מהטלווזיה) כמו כל קבוצות ליגת העל

שיווק, לא יודע מאיפה אתה מביא את הסכומים האלה, לא הצלחתי למצוא נתון אבל בהסתמך על העובדה שהספונסר הראשי שלכם היא החברה של יענקלה, לא נראה לי שאתה יכול להגיד שיש לכם הכנסות משמעותיות משיווק.
בוא נפרגן לכם שאתם מוכרים מרצ׳נדייס + חוזי שיווק בסביבות ה 5 מליון שקל (פרגון מטורף, מכבי לא נראה לי עושה את זה)

הגענו ל 30 מליון ש״ח.
אני אקח ריזיקה של טעות בעוד 5 מליון ש״ח.
35 מיליון ש״ח הכנסות. שזה דרך אגב, מה שיענקלה בעצמו אומר שההכנסות שלכם…

לגבי שאר הקשקשת שכתבת. אתה נכנס פה למשהו שגדול עלייך להבין. התקופה שהיו 6000 מנויים(שזה עדיין יותר מנויים ממה שאתם הבאתם דרך אגב באותה תקופה) זה התקופה שנימני הרג אותנו. אני למשל לא באתי למגרשים בגלל זה.

העובדה היא שאיך שגולדהאר הגיע, והעיף אותו כמו שצריך, אנחנו סולד אאוט(11 אלף מנויים) עם רשימת המתנה של עוד 6-7 אלף…

והאצטדיון שלכם, כמה שלא יהיה יפה ומדהים, הוא לא שלכם… הוא של העירייה…. שלוקחת על השימוש הון תועפות שגם אותו צריך לשלם…

יואב, אל תהיה בטוח שאתה מבוגר ממני, אני לא בן 12 כמו שהחכם מלמעלה רשם, בכל מקרה אני ממש לא חושב שאני טועה. מכבי חיפה לא קבוצה מספיק סקסית בשביל משקיעים מחו״ל. אין לה מותג מספיק חזק. זו דעתי. גם ככה לפי כל הסימנים אנחנו תכף נחיה ונראה…

ירוק גאה 24 באוגוסט 2015

טוב אני לא מבין מהיכן אתם מסתמכים אבל אני מכיר את המספרים קצת יותר טוב מכם.
יתרה מזאת, ציינתי שמדובר במספרים רשמיים של מכבי אשר הוצגו במסיבת העיתונאים (תיכף נמצא לינק ותקבלו)
שוב אני חוזר. 20 מיליון זה על מנויים, 10 מיליון על כרטיסים (מדובר רק על הליגה לא כולל גביע הטוטו וגביע המדינה) .
הבוקסים בואו אני אאיר את עיניכם יש 12 כאלו כל אחד 250 אלף ש"ח לשנה תעשו את החשבון לבד….
טוטו + טלוויזיה זה עשרה מיליון (אגב כמו שאר הגדולות פלוס מינוס)
מגניב שאתם סולד אאוט בתקופה של אליפויות ורבע מיליארד שקל של תקציב אבל איפה הייתם כשאירחתם בר"ג? איפה בבלומפילד בתקופות השחורות? ברור לכם שהמספרים שלעיל יכולים להיות גבוהים יותר כאשר יהיו הצלחות + אירופה….
לגבי השימוש של העירייה מצחיק שאתה מציין זאת כאילו בלומפילד שייך לכם. הוא הרבה יותר הפועל מאשר צהבת…..
לגבי שאר השקרים וההמצאות שלכם אין לי אפילו כוח להפריך.
תיכף לינק ואינפוגרפיקה לנתונים אמיתיים ולא המצאות כמו שאתם מספרים לעצמכם על זה שאתם הכי גדולים ובלה בלה בלה…..

ירוק גאה 24 באוגוסט 2015

סורי לא יכול לצרף תמונה….
בכל מקרה, המספרים שלי מגובים ע"י מכבי הרשמית במסיבת העיתונאים בפתיחת השנה.
לגבי העלויות של העירייה בשימוש של האיצטדיון אגב, מדובר על כ-40 אלף ש"ח לחודש + 1 שקל מכל כרטיס.
לצורך השוואה שולמו 27 אלף ש"ח למשחק בקריה.
לגבי שאר ההמצאות שלכם על מספרים, קהל, שאתם ענקיים וכו' לא מעניין ואני לא אמשיך את זה.
אז אתם תמשיכו להנות לך בבלומפילד ואנחנו נהיה באיצטדיון הכי ענק בארץ עם פי 2.5 יותר קהל מכם בכל משחק גם בגביע הטוטו…. העיקר שאתם חושבים שאנחנו ניעלם
בדיחה

יואב 24 באוגוסט 2015

ירוק גאה,
בחמישים שנה-
12 אליפויות
12 גביעים
2 אליפות אסיה
4 טוטו
עכשיו אתה מוזמן להמשיך בהזיות ההכנסות שלכם(:

בלייק 24 באוגוסט 2015

אין לי את נתוני ההכנסות ואני לא מתווכח איתך.
לגבי מכבי ת"א, אין נתון אחד של אמת שכתבת, ולא משנה כמה אינפוגרפיקות תצרף.
אתה שואל איפה היה הקהל באיצטדיון ר"ג? לא מוזר לך יותר איפה היה הקהל שלכם בקרית אליעזר?
לאורך כל שנות ההצלחה שלכם, מכבי מכרו או יותר מנויים/כרטיסים או במעט מהשנים קצת פחות. וזה, כשאתם רצים בצמרת ומארחים באיצטדיון גדול יותר ב- 5,000 מקומות. לא קובע שלמכבי ת"א יש יותר קהל באופן כללי, רק מנסה לדייק.
אגב, גם בשנה הראשונה של אוסקר היה סולד אאוט, לפני אליפויות (אבל כן עם "רבע מיליארד תקציב").
מבחינת ההישגים הספורטיבים – יואב פרט מעלי. הכל עובדות.

ירוק גאה 24 באוגוסט 2015

טוב חברים לדעתי אתם מתבלבלים כשאמרתי מכבי התכוונתי למכבי חיפה אתם בשבילי סתם מתנ"ס תל אביב….
לגבי הסולד אאוט שלכם. אתם באמת מאמינים שאתם הייתם סולד אאוט בתקופה של איווניר ונמני????
אתם הרבה יותר מנותקים ממה שחשבתי….
הלאה, נתונים רשמיים של הליגה
2013-14 חרא שנה עבורנו הבאנו 10000 http://sports.walla.co.il/stats?leagueId=2019&stat=18
2009 מקום ראשון בליגה (מתנ"ס ת"א מקום שני) http://www.mako.co.il/Sports-football-il/premier-league/Article-be483f17006d121004.htm
2012 שוב פעם מכבי (חיפה בשביל עילגים כמוכם) ראשונה http://www.fxp.co.il/showthread.php?t=12239151
הכל עובדות ומספרים ולא חלומות באספמיה כמוכם שהבאתם 40 אלף מול באיירן כשבפועל בקושי היו 25 אלף…..
אגב, מה זה 7 אליפויות ב-23 שנה???? שכחתם כבר 13 שנה שנה ללא אליפות עד שהגיע גרנט? אם כבר אז 40 שנה אבל יאללה כרגיל אצלכם מעגלים למעלה או למטה איך שנוח לכם

בלייק 25 באוגוסט 2015

ניסיון אחרון שלי לענות לך כאילו היית אדם בוגר:
כמה "אי דיוקים" שכתבת:
התיחסת כאילו כולנו (אוהדי המתנ"ס) כתבנו על סולד אאוט בעונה של איווניר, אבל אני כתבתי שהסולד אאוט היה בעונה של אוסקר, וזה היה לפני האליפות הראשונה בשושלת הנוכחית.
אתה כותב על ממוצעי קהל "רשמיים של הליגה" ונותן קישור לאתרים אחרים, ולא לאתר ההתאחדות, כולל פוסט של אוהד חיפה ב- FXP. גם אם נניח שהנתונים מדויקים, בשנה אחת לחיפה 2,700 צופים פחות בכל משחק, ועוד שני קישורים שבאחד מצוין שלחיפה היו 500 צופים יותר בממוצע ובשני פחות מ- 100 צופים יותר. בשתי העונות האלה חיפה שיחקה באיצטדיון גדול ב- 5,000 מקומות מזה של המתנ"ס. בכל אופן זה מתיישב בדיוק עם מה שכתבתי.
בסוף התחלת לקשקש על באיירן ועל 13 שנים, כאילו מישהו מאוהדי המתנ"ס התיחס לזה בכלל או התכחש לזה.
ספק אם היה לי כסף הייתי רוצה רק את המועדון הזה.
כתבת שהמתנ"ס לקח 7 אליפויות ב- 50 שנה, וכמובן שגם פה טעית (ואני נותן לך הנחה גדולה עם המילה טעית), וכי המתנ"ס הצליח לקחת בתקופה הזאת 12 אליפויות, בדיוק כמו קבוצת הפאר שאתה אוהד. מתנ"ס!
כתבת על איזו חלוקה מוזרה של קהל בתקופת נמני, אין צורך אפילו להפריך את הנתון של 2,700 קרובי משפחה שלפי המתמטיקה שלך ישבו ביציע. לעקיצות אני מעדיף לא להתיחס בכלל, כי על כל טיטול שנזרק יש מוט עם השם של אלישע בק"א, ועל כל חולצה שחורה יש אוהד ירוק ששר אליפות בלי מאמן.
קבעת שהתקציב של מכבי הוא רבע מיליארד ש"ח, גם כאן אתה עומד מאחורי המספר המופרך שהמצאת?

נראה לי שאתה שבוי בקונספציה וצריך להתבגר. כנראה ככה זה כשאתה רואה מתנ"ס שכונתי זוכה באליפויות ומשחק באירופה בזמן שהאימפריה מהכרמל לא פוגעת.
יש לכם מועדון גדול, איצטדיון נהדר, קהל מצוין (רובו לפחות), אבל אין לכם את כמות התארים שהמתנ"ס זכה בהם. אני יודע שקשה לך, אבל שוב – הכל עובדות. שאר הפרשנויות שלך והקישורים לאתרי שקר כלשהו או נתונים שמוצגים על ידי בעלי אינטרסים, אבל אין להם ביסוס אמיתי מוכח.

מתן גילור 25 באוגוסט 2015

לפי ויקיפדיה:
בלומפילד – 14,413 מקומות.
קרית אליעזר – 14,002 מקומות.
יום טוב לכולם :)

ירוק גאה 25 באוגוסט 2015

12 אליפויות ב 50 שנה למול 12 אליפויות ב 30 שנה.
מאיפה הבאת את הנתון שקרית אליעזר גדול מהבית של הפועל ת"א (לכם אין בית אפילו) ב 5000 מקומות????? הנתונים בלינקים הם מגובים ואתה מוזמן לבדוק וזה רק בא להראות לך שגם שם מכבי (חיפה בשבילך) לא ירדה מ 10000 בממוצע למשחק במשך שנים (וזה לתגובתך מכיוון שכתבת שגם 6000 לא הבאנו לקריה. אגב, כמה צופים הבאתם לליגת האלופות באיצטדיון שהוא פי 1.5 מאבי רן (סמי עופר בשבילך)???? נתונים רשמיים מהאתר של הקבוצה שלך שלא תגיד שאני ממציא 21 אלף בראשון, 25 אלף במשחק השני ובמשחק האחרון שהיא חסר חשיבות 18 אלף. אין ספק שאתם אימפריה….. מכבי הביאה 44 אלף לכל משחק בליגת האלופות בר"ג תשתחווה

ירוק גאה 25 באוגוסט 2015

אגב לגבי הסולד אאוט שלכם. אתה טוען שזה התחיל בתקופת אוסקר שהייתה לפני שלוש שנים בדיוק מה שאני טענתי אגב שזה התחיל בתקופת האליפות שלכם. דבר שני, באותה עונה מכרתם מנויים לסיבוב השני ולפלייאוף דבר שאכן הביא אתכם לסולד אאוט ולא בתחילת השנה (כי סולד אאוט אומר שלא מוכרים עוד מנויים) שנה שעברה טענתם ששברתם את שיא המנויים שלכם מה שאומר שכנראה לא היה סולד אאוט אמיתי והכי שוס שאתה רושם שיש לכם רשימת המתנה של 7000 מנויים. תגבה!!!!
קח כדור מציאות אחי…..

צהוב בדם 25 באוגוסט 2015

תשים לב שגם בתמונה שצירפת מהפיייסבוק, ה״הכנסה הטבעית״ שלכם היא 40 מליון ולא 50.
ואני אומר שוב, הנתונים האלו לדעתי מאוד מנופחים(לפי כל הנתונים שקראתי) וזה גג גג גג 35 מליון.

גיסנו 25 באוגוסט 2015

זה מדהים, אתם שם בחיפה מתחילים לדבר כמון אוהדי הפועל….בתקופת שפל מקצועית מתחילים להנפיץ נתונים כדי להוכיח שהקהל שלכם הכי טוב כי על הדשא אין על מה לדבר.
אז גם אתם, כמו כל קבוצה אחרת, לא מיוחדים. לא יותר טובים ולא פחות. בתקופות שיא היו לכם יותר אוהדים, עכשיו קצת פחות, כי ככה זה – בהיעדר קהילתיות אמיתית בארץ, אוהדים נייטרלים הולכים אחרי הצלחות.
אני זוכר שק. אליעזר היהיותר גדול מבלומפילד אבל אולי אני טועה לפי הנתונים של מתן – ועדיין גם בשנים הגדולות מעולם לא חציתם את רף ה 10,000 מנויים. בשנים רעות בחצי העונה השני היו לא מעט משחקים של 5000-6000 אוהדים במגרש, בדיוק כמו שאתם טוענים על מכבי שלנו.
ועכשיו אתם מתגאים בשנתיים האחרונות – שהנתונים בהחלט יפים בלי שום ספק, אבל מתעלמים לחלוטין מזה שמדובר באצטדיון חדש שכיף לבוא אליו.
למכבי ת"א ולמכבי חיפה קהלים ענקיים, יכולת למלא את ר"ג, והתשובה לשאלה למי יש קהל גדול יותר תלויה כנראה בעיקר בזהות הסוקר. הקהל של חיפה, כמו זה של הפועל, מכבי, בית"ר וב"ש, מגיע בהמוניו בתקופות הטובות וחצי ממנו נעלם בתקופות הקשות, כי ככה זה.

אז אני מבין את הצורך העז שלכם להתעסק בכל מה שקורה במועדון מלבד הדבר השולי שנקרא "כדורגל", אבל כל ההשוואות האלה פשוט מטומטמות. וגם לך אני אגיד את הקאץ'-פרייז שלי בנושא:
You're not special, You're a douche
כמו כולנו.

בלייק 25 באוגוסט 2015

מתן – מקבל. כל כך הרבה פעמים שמעתי ״לעיני 17,000 צופים בקריית אליעזר״, שלקחתי אתזה כמובן מאליו. תודה על הבדיקה.
ומצד שני, אם זה כל מה שהפריע לך בשרשור הזה….

ירוק גאה – תמשיך להמציא (אני כתבתי שהיו מגיעים למשחקי מכבי חיפה 6,000 צופים?), אני לא אפריע יותר.

ירוק גאה 25 באוגוסט 2015

אני מראה לכם נתונים מדוייקים ואתם מדברים על 5000 צופים זה מגוחך.
אתה טוען שלשני הקהלים יש יכולת למלא את ר"ג אבל דווקא אנחנו היחידים שמילאו אותו (רוזנבורג, שלושה משחקים בליגת האלופות) בעוד אתם לא מילאתם אפילו חצי ממנו (הנה קח עליי לינק ישיר לאתר הרשמי שלכם http://www.maccabi-tlv.co.il/iw/history/%D7%9E%D7%A4%D7%A2%D7%9C%D7%99%D7%9D-%D7%90%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A4%D7%99%D7%9D/1005/%D7%9C%D7%99%D7%92%D7%AA-%D7%94%D7%90%D7%9C%D7%95%D7%A4%D7%95%D7%AA/%D7%A9%D7%9C%D7%91-%D7%94%D7%91%D7%AA%D7%99%D7%9D/)
אני בכוונה לא דיברתי על השנתיים האחרונות ולקחתי אתכם כמה שנים אחורה לקרית אליעזר…..
אגב, כמה היו בדרבי נוער בגמר הגביע אתם יודעים? למעלה מ-10000 איש, אתם תמשיכו להתעסק בקקה ושאתם הכי גדולים וכולם רוצים אתכם ואנחנו נמשיך לבוא במספרים מפלצתיים (אתמול 20 אלף בטדי במשחק טעון אצלנו זה שגרה….) ואתם תצקצקו

גיסנו 25 באוגוסט 2015

טוב אחי הוכחת בעיקר שצדקתי – אתה דוש

ירוק גאה 25 באוגוסט 2015

וגאה בזה!

צהוב בדם 25 באוגוסט 2015

אתה לא מראה נתונים אמיתיים, אני מראה לך נתונים אמיתיים, אתה חי בלה לה לנד.

בעונת הצ׳מפיונס מילאנו את רמת גן, כמו בכל גמר גביע שהיינו שם, כמו במשחק האליפות שהיה נגד רמת השרון לפני 3 שנים.

אתם בקושי את ק.אליעזר הצלחתם למלא בימים ה״טובים״ שלכם.

לנצח תישארו בצילנו, אני מכבי מי אתם בכלל??

ירוק גאה 25 באוגוסט 2015

תגיד אתה אמיתי???? נתון רשמי מהאתר של המחלה מה אתה צריך יותר מזה????
רוצה תמונות??? אולי מילאתם חצי ממנו (זה בסדר להסתכל על חצי הכוס המלאה)
נכון, לא מילאנו את קרית אליעזר למרות שכל הנתונים מראים לך שכן…..
אל תשכח לקנות טיטולים בדרך למגרש

אילנסו 24 באוגוסט 2015

אני האחרון שיסכים עם אמירות שמזכירות את האתרים שלא מדברים עליהם פה, אבל מכל מה שהמגיב אוהד מכבי אמר יש נקודה אחת חשובה- קשה למצוא בעלים טוב ויציב לקבוצת כדורגל. לחיפה אכן קהל ענק ( לא הכי גדול אבל לא קריטי ), מסורת ומתקנים שרוב הקבוצות בארץ רק חולצות עליהם, אבל בעלים, גם אם נראים טוב "על הנייר", יכולים להרוס את כל מה שנבנה שם ברגע ( או כמה רגעים ). לשם ההשוואה תראה כמה שנים לקח למכבי לתקן את נזקי הניהול הקודם. בנוסף, לקבוצה בארץ קשה לבסס קהל אוהדים רחב בלי ליצור ציפיות. קשה לי להאמין שהאוהדים הירוקים היו קונים כמות מנויים כזו ללא הבטחות כאלה ואחרות מצד ההנהלה. ולא, שנת בנייה לא מוכרת כמות כזו לדעתי.

בלייק 24 באוגוסט 2015

שנת בנייה לא (יותר מידי גרנטי), אבל תקרא לזה "שנה פיננסית" ויש לך כאן משהו…

צהוב בדם 24 באוגוסט 2015

אם היית אוהד מכבי אמיתי היית יודע שזה לא ״אמירה שמזכירה אתרים שלא מדברים עליהם״ אלה אמירה שכל הקהל הצהוב ביציע אומר. וגם נכתב בשלט די מפורסם http://i.imgur.com/geZWLNB.jpg

ירוק עיקש 24 באוגוסט 2015

נניח וקשה.
ושוב, התעלמת מכך שההכנסות, בלי שקל מהבית, עומדות במינימום של המינימום על 50 מיליון שקלים.
אבל נזרום איתך.
מה קורה היום? לאן זה הולך?
הי זה נעשה מביך ומשפיל משנה לשנה.
עם כל הכבוד וההערכה לפועלו של שחר בעבר, אנחנו במפולת.
אנחנו לחלוטין במצב ששווה לקחת סיכון שאולי אולי תקרה תקלה וניפול על בעלים שיגרום לנו לקנות מנויים ויעמיד קבוצה שתסיים במקום החמישי, את זה כבר יש לנו היום.

גיסנו 24 באוגוסט 2015

מבלי להכנס לכל הדיון הקודם, אם החישוב שלך נכון ההכנסות אפילו בלי אירופה עומדות על 40-50 מליון ש"ח, יעקב שחר טוען שהתקציב הוא 60 מליון ש"ח וההשקעה האישית שלו היא כמחצית מהסכום כלומר 30 מליון ש"ח, מישהו פה או טועה או משקר. ואם זה המקרה השני הייתי מודאג ממשהו אחר לגמרי.

אילנסו 24 באוגוסט 2015

פה בדיוק נעוצה הבעיה- לא בטוח שבלי בעל בית יציב (לא בהכרח איש חזון) המועדון יצליח לייצר את אותן הכנסות. ספונסרים נזהרים מלקרוא את שמם למותג בעייתי, אוהדים חוששים לקנות מנוי כי זו התחייבות גדולה מדי, ילדים מעדיפים קבוצות אחרות וכו. זה לא מבטיח שחילופי בעלות יעשו בשקט.

ערן (המקורי) 24 באוגוסט 2015

כל מילה בפוסט, גיל

אריק האדום 24 באוגוסט 2015

שחר עייף. לטעמי נחאת אוהדים אמיתית ועיקשת פלוס הצעה רצינית על הקבוצה תביא לשינוי במבנה הבעלות.
עם כמות כזו של מנויים, מתקן אירופאי, מחלקות נוער לא רעות חיפה יכולה להיות עסק משגשג.
אבל לא בימי שחר. הוא שחוק, עייף ונראה שנמאס לו.
לשמעון מזרחי, יבלד"א (או לפחות עד אליפות אדומה אמיתית), יש יותר אמביציה בקמיצה השמאלית מאשר בכל ההנהלה של חיפה.
תתעורר חיפאים!!
שחר הוא הנימני שלכם.
ובלי קשר עטר משתייך לחבורה שמסמלת את כל מה שרע בחברה שלנו (ע"ע אייל גולן)
אבל עטר הוא רק תסמין ולא המחלה עצמה.

איציק 24 באוגוסט 2015

שמעון מזרחי עייף ולא מתפקד, ורואים מה קורה כשאחרים מובילים. לדעתי שחר עייף פחות משמעון, הוא רק מתבייש להראות זאת.

MOBY 24 באוגוסט 2015

מנקודת המבט של ירוק במיעוט.
כל עוד הגב של קטן סחב (וכולם יכולים לקפוץ לי – קטן בריא היה השחקן הישראלי הכי טוב בליגה והוביל אותנו לאליפויות יותר מאשר הז…) את השטויות של שחר לא ראינו.
חיפה צריכה את הישראלים שלה, שגדלו בבית, לתת להם את הבמה להפוך לשחקנים הטובים בליגה. אין הבדל בין סהר לבין גוזלן, אין הבדל בין עטר (אפילו הוא) לבין בוזגלו או לשחקן הקרח שרץ מאוד מהר כל הזמן לחבק את זהבי.
יש שחקן אחד מעל לליגה ביכולת שלו וזה זהבי ויש שחקן אחד מעל לליגה שלנו בלחבר קבוצה וזה ברדה.
כל שאר השחקנים מלאים במחנאות ובאינטרסים ובשחקני חצר. תנו לגוזלן לשחק (אוי כמה פעמים ראינו את עופר מזרחי מחמיץ עד שהחמיץ פחות).
מי שלא ראה את הפוטנציאל של ערן לוי (כמה מבוזבז הכוכב הזה) לא יכול הוביל אותנו.
והמנטרה: מאמן מאמן מאמן ומאמן ואנחנו קורעים את הליגה. (היי אבל שוער כבר יש לנו).

אחד 24 באוגוסט 2015

מה מבוזבז? העלה את נתניה בחזרה לליגת העל – אין מטרה חשובה יותר עבור שחקן כדורגל ישראלי.

MOBY 24 באוגוסט 2015

סליחה, לא הייתי ברור, מבוזבז בחיפה (היה יכול להיות סמל ויחד עם קטן להדהיר את הקטר הירוק רחוק מאוד).
ברור שהצלחתו במקומות אחרים היא חשובה מאין כמותה.

אבי ערך מוסף 24 באוגוסט 2015

יצחק שום אהב אותו ושיתף אותו כבר בגיל 17!
אבל אז רוני לוי קיבל את הבוגרים, וכבר בנוער היה להם לא מעט מתיחויות, כי לערן היה מעמד של כוכב על במחלקת הנוער, השחקן הזה שיוצא פעם בדור במחלקה, ולרוני היה קשה עם זה, הפיצוץ היה רק עניין של זמן.
כל כך חבל הסיפור של ערן.

רומן 24 באוגוסט 2015

כמה נפיחות בפוסט אחד.
תתעסקו בצהבת שלכם, ותעזבו את חיפה בשקט.
יעקב שחר הוא אבי הכדורגל המודרני בישראל, זה שבא אליכם עכשיו איזה פראייר אמריקקי שלא יודע מה ההבדל בין כדור לכדורת, (כמו הליצן ההוא של בית"ר שלא ידע מי משחק בגמר הצ'מפיונס) הופך אותכם לפרופסורים מין המנין בניהול קבוצת כדורגל?
כבר עברתם את באזל? כבר נתתם 3 ליונייטד? לאולימפיאקוס?
חשבתם אולי שזאת הסיבה למה אנחנו כ"כ מתעבים אתכם? היהירות, ההתנשאות התלאביבית שלכם פשוט בלתי נסבלת.
האמת קלתי ממש לאהוד אתכם מחר מול באזל, תודה שהזכרתם לי מי אתם באמת.

איציק 24 באוגוסט 2015

+קקי על התגובה המחורבנת

מריוס 24 באוגוסט 2015

כי אמריקקי ונפיחות בפוסט אחד זה פשוט ארוחת גורמה לאוזניים. קבל את העובדה שהשוגד דדי שלכם מרופט וכבר לא כזה שוגר, איטס אול אין דה גיים יו

רועי 24 באוגוסט 2015

רומן מה קרה, שלושה כדורים לא הרגיעו אותך
תעחה את המינון

גיסנו 24 באוגוסט 2015

כנראה שהכובע שזהבי האכיל אותך כבר יצא עם כל הקקי, הגיע הזמן לכובע חדש.
אתה מדבר על ווינריות ויהירות בזמן שאתה מתרגש ומתלהב מכמה דקות טובות בפיגור 3-0 כאילו החמצתם במילימטר העפלה לגמר הצ'מפיונס.
תודה שחזרת לסורך, כבר דאגתי במשך כמה ימים

אנדר 24 באוגוסט 2015

חבר'ה תגידו השתגעתם ?! תרגעו דחוף אולי יש סיכוי שהוא כן יחזור לאהוד מכבי מחר מול באזל..

איציק 24 באוגוסט 2015

לא צריך, זה יכול להביא מזל רע

שלו 24 באוגוסט 2015

קנדי לא אמריקאי.

ירוק 24 באוגוסט 2015

אי אפשר להגיד לשלב קנדי עם קקי, הוא היה חייב לאלתר. אל תהיה קשה שלו.

ירוק 24 באוגוסט 2015

רומן, רציתי לענות לך תגובה עניינית ולהסביר לך איפה אתה טועה, אבל ההתנסחות שלך היא כ"כ לא ראויה שאני אוותר.

טיפה, רק טיפה מודעות עצמית.

אריק האחר 24 באוגוסט 2015

גיל
תודה על פוסט מענין ומדויק
בחיפה יש הכול וטוב
מחלקת נוער קהל מינוים איצטדיון ואפילו הישגים
ומסורת .
ובכול זאת משהו לא מצליח בשנים האחרונות.
כנראה שיש בעיה אמיתית בניהול.
אגב לגבי כסף והוצאות
בקיזוז הכנסות בחמש שנים האחרונות אני לא בטוח שמכבי הוציאה הרבה יותר מחיפה .
חיפה עשתה כל כך הרבה טעויות בזריקת שחקנים ובקניה לא נכונה כך שהנזקים הכספים מאד משמעותים.

ran 24 באוגוסט 2015

שחר מאז שהפך לבעלים של חיפה,
נהנה מיתרון כלכלי, מלבד האפיזודה הקצרה של גאידמק, שהזרים את שחקני הליגה הטובים ביותר אליו אבל גם תמיד היו בחיפה שחקני בית איכותיים.
בשנים האחרונות הוא לא מצליח לגדל שחקנים טובים וגם כאשר הוא מצליח משהו בתהליך לא עובד (ראה מקרה גולסה ואפילו טווטאחה),
מכבי וב"ש שולטות בשוק העברות
והוא מתרסק פעם אחר פעם עם הזרים (מלבד הפגיעה עם סטויקוביץ) .
הדוגמא הטובה ביותר למשבר היא הסיפור עם שכטר – בחזרה הקודמת של שכטר לארץ,
שחר צחק לו בפרצוף לאור הסכומים שבקש ואמר לו שהוא צריך להסכים לכל שכר שישולם לו רק כדי לשחק בחיפה עקב כך שלא שחק תקופה ארוכה.
ובאמצע שנה שעברה הביא את הפגר הזה בשכר הזוי – וזו כבר פאניקה.
יסלח לי רוני לוי אבל מעולם לא הערכתי אותו כמאמן גדול והוא לא הפתרון לבעיה.
דבר שלא ברור לי וזהו היתרון העיקרי של חיפה על מתחרותיה, הוא היחסים הטובים בין שחר לפיני זהבי, שלאחרון גישה למאגרי זרים איכותיים, ודאי איכותיים מאלה שלג'ורדי יש. ועדיין ללא הצלחה.
לא חושב שמדובר בניהול קלוקל או בסוג של דינוזאור, אלא חוסר מזל,
מספיק שחקן אחד זר שובר שוויון, ברמה של זהבי וחיפה שוב על הסוס.

אסף יאנקו 24 באוגוסט 2015

שחקנים זרים ברמה של זהבי לא גדלים על עצים

מישהו 24 באוגוסט 2015

כמה טימטום בתגובה אחת.
אנחנו נמשיך להתעניין רק במכבי. גם ככה חיפה לא מעניינת אף אחד.
הפראייר האמריקני (אמריקקי? מה אתה בן חמש?) סיים מזמן את עקומת הלמידה. אין לי שום בעיה שטעמו האישי יותר נוטה להוקי מאשר לכדורגל אבל הוא לוקח את אנשי המקצוע הטובים ביותר לנהל את הקבוצה בניגוד לשחר שחושב שהוא המנג'ר הטוב ביותר.
אנחנו יהירים, אנחנו מתנשאים, אנחנו הרבה יותר טובים ממך. אתה מוזמן לאהוד את באזל. האמת? עוד מעט אתה תאהד גם את ריאל וברצלונה כי הן יגיעו בקרוב לארץ לשחק מול מכבי. אם לא השנה אז בשנה הבאה. זה בלתי נמנע.

מישהו 24 באוגוסט 2015

תגובה לרומן.

רומן 24 באוגוסט 2015

איזה גישה קלאסית של אוהדי הצהבת.
תחגגו תחגגו נדבר בשלישי בערב.

רומן 24 באוגוסט 2015

אני לא כ"כ מבין מה הבעיה לקחת תקציב אינסופי ולקנות אליפות?

מישהו 24 באוגוסט 2015

אני לא הולך אפילו לבזבז עליך זמן מקלדת ולהסביר כמה תגובת התקציב שלך לא בכיוון.
תתבשל במרירות שלך.

גיסנו 24 באוגוסט 2015

מה שבאמת יפה זה שככל שמכבי חיפה מתדרדרת, רומן מדבר אפילו יותר

אופיר 25 באוגוסט 2015

נתייחס לתקציב אינסופי כעובדה.

אם בחיפה היה תקציב כזה, היו כמובן מגיעים שחקנים איכותיים במשכורות מנופחות (כי זה מה שעושים במכבי ת"א). איפה היה עומד המשבר בין בניון מול רוני לוי.
הרי במצב כזה בניון היה הופך לשחקן עוד יותר שולי. הבעיות בחיפה לא מתחילות ונגמרות בכסף ששחר כן שם או לא שם.

את האליפות האחרונה של מכבי ת"א לפני גולדהאר היא לקחה (כמעט) בלי נמני. משם השליטה ההרסנית של נמני במכבי הייתה עצומה. כשחקן ביתר (האוהדים), שוב כשחקן מכבי, כ-"מנג'ר", כמאמן….

בניון זה ממש הנמני החדש….

ירוק עיקש 24 באוגוסט 2015

די רומן, תפסיק.
אתה הרי לא אמיתי.

edgecator 24 באוגוסט 2015

המצאה של הצהבת.

MOBY 24 באוגוסט 2015

רומן זה ג'וני הדור הבא? כי לא הוזכר אפילו גמגי אחד בתגובה.

איציק 24 באוגוסט 2015

אהבתי יותר את המקור

D! פה ועכשיו 24 באוגוסט 2015

אפילו לא קרוב בתור חיקוי.

תומר (הוותיק) 24 באוגוסט 2015

רומן זה ג'וני החדש!

רומן 24 באוגוסט 2015

כל אחד פה פרופסור.

איציק 24 באוגוסט 2015

לא, רק אתה.

בלייק 24 באוגוסט 2015

יותר נכון: כל אחד פה פרוספר.

תני 24 באוגוסט 2015

אל תישאו את שמו של ג'וני לשווא.

רומן 24 באוגוסט 2015

מחר תאכלו לאקרדה ותחזרו חזרה לביצה.

יואב 24 באוגוסט 2015

כבוד. המילה לאקרדה הגיעה לחיפה? סתם בצחוק.
רומן הכל בסדר. אני מסכים איתך שהעליהום על שחר מוגזם אבל הוא בעיקר מגיע מהאוהדים הירוקים. לא מאיתנו.
בקשר למחר? 65 אחוז לבאזל. ואם נתנחם בליגה אירופאית? כן. חתמתי על זה כבר בתחילת הקיץ.

ניב 24 באוגוסט 2015

מסכים לגמרי יואב.

ירוק 24 באוגוסט 2015

יואב, מצדיע לך על היכולת להגיב לבחור תגובה עניינית. זהבי עושה לך טוב :)

עודד 24 באוגוסט 2015

מדויק. אגב, למה הויכוח הזה של איזה מועדון יותר גדול- מכבי תל אביב או מכבי- טוב למישהו? אחיי הירוקים, אני מפציר בכם להתעלם מקומץ אוהדי מכבי תל אביב שעדיין לא מוכנים לקבל ששנות ה30 העליזות נגמרו ושיש עוד קבוצות אהודות בליגה.

ירוק גאה 25 באוגוסט 2015

מדוייק!

אריאל 24 באוגוסט 2015

בסופו של יום כשמסתכלים על המספרים של מכבי תל אביב ישנו נתון אחד שבולט מעל השאר, זה לא הכסף אלא מספר השערים של ערן זהבי. זה פחות או יותר המעשה הניהולי והכספי היחיד שמבדיל בין תל אביב לשאר הליגה

יואב 24 באוגוסט 2015

אז היה שווה להביא אותו ולשדרג אותו שלוש פעמים.
יחי יורדי!

עופר כהן 25 באוגוסט 2015

נו באמת זה לא דרך להתסכל על המציאות.
אם מכבי לא מחתימה את זהבי הייתה מחתימה מישהו אחר, ובטח מגיבים
שכמותנו בדה-באזר לא היו יודעים מה היה קורה אם.
זה לא רק זהבי, זה קבוצה שמשחקת סביבו ובשבילו כדי למקסם אותו,
בדיוק כמו כל קבוצה אחרת שיש לה כוכב יחיד ודומיננטי.

ירוק מושפל 24 באוגוסט 2015

והנה כבר היום אנחנו מקבלים תזכורת נוספת לניהול הכושל של יעקב שחר שמתעקש לא להחמיץ שום טעות אךשרית.
הברדק עם אלירן עטר. מה זה אמור להיות?
איך שחר לא מתבייש שקורה אצלו דבר כזה?

באשר לויכוחים על היום שאחרי שחר עם הנביאים שכאן שגם יודעים עתידות וגם מבינים במיתוג עולמי וגם עושים רושם של אנשי סודם של עשירי תבל, בכל מקרה ימיו של שחר כבעלי מכבי חיפה לא רבים, אם השפל לא יעשה את שלו, הגיל יעשה זאת.
ואז כנראה נקבל את התשובה ( אלא אם שחר ישאיר את מכבי חיפה במשפחה, מה שנראה לי פחות סביר).

holden 24 באוגוסט 2015

גיל שלי, אני לא יודע מי אתה אבל הפוסט שכתבת כמו ונכתב מגרוני,
חותם על כל מילה ומוסיף הערה קטנה:
אדון יעקב שחר ההמכובד נהנה מאוד מהכשלון של ראובן עטר, הוא הרי הביא את רובן בכדי לשמח את האוהדים ולרצותם, הוא התאפק לא לקפוץ מאושר שעטר הוכשל על ידי סבוטאז של שחקני מכבי חיפה,
יעקב שחק אכן אנרכוניסטי וחושב שהוא חי בעידן הדינוזאורים, חיפה כבר לא יקחו אליפותל כל עוד הוא בראש המערכת והפירמידה,

היום לקראת הצהריים אתן תחזית שלי למפגש של תל אביב מול באזל,
הבנתי שדלגדו לא משחק וזה מעולה לצהובים,
אגב, אוהדי חיפה קוראים לערן זהבי: הזבל או הזבלון,
אני לא יורד לרמות האלו ומסכים עמך שאוהדי חיפה נתפסים בשנאת תל אביב בכדי לברוח מהצרות של מכבי חיפה ויש כאלו בשפע,
המועדון כבר 5 או 6 שנים משחק בנדמה לי, דרוש חריש עמוק ויסודי, הנוער של חיפה מעולה ומאורגן, חבל שזה לא בא לידי ביטוי בבוגרים, תמיד מחלקות הנוער של חיפה מוצלחות יחסית אבל איפשהו במעבר לבוגרים זה נתקע, מסעות הרכש של שחר בשנים האחרונות כולם כאחד נדונו לכשלון,
שחקנים שלא זכאים ללבוש את החולצה הירוקה.

עופר כהן 25 באוגוסט 2015

לגבי סוגיית הכסף- נחזור שנית:
איזו קבוצה בארץ תעדיף את שחקני ההרכב שלה על פני השחקנים הבאים:
אלברמן, שפונגין, מיטרו, אייגבור, טב"ח, זהבי, דסה, טיבי, קרלוס, טב"ח הבלם, מיכה, דור פרץ.
בין העונים נכונה יוגרלו כרטיסים לסרט שאתם חיים בו.
אגב מחלקות נוער: למכבי 4 שחקני בית ברשימה לעיל.

אגב משהו מציק לי אצל החיפאים. יש לכם איצטדיון, כסף, מחלקת נוער שמייצרת שחקנים שחוסכים כסף מרכש וכל זה…
אז עם כל הכסף וכל הקהל איפה האליפות? הרי עם תקציב בטופ 3 של הליגה הייתם אמורים לסיים בטופ 3 לפי ההגיון
שכסף=אליפות.
בחייאת דינק גם אתם יודעים שכסף זה לאו דווקא אליפות. טעויות כמו דינו אנדלובו עולות כסף, ובטח שלא מביאות אליפות,
וזו טעות אחת מיני רבות, כמו לשלם 600 אלף יורו בעונה לקולאוטי, סכום דומה בהתחלה ליצחקי ובוכטה על מדוניאנין.

גם אתם יודעים ששחר בתחילת המילניום הוביל את חיפה להצלחות לא רק בזכות כסף אלא בזכות שקט והגעה של יעקובו
פרלייה, רוסו וכ'ו. אף אחד לא האשים אתכם שיעקובו הוביל אתכם לאלופות לבד, כי זה מה שמועדון אמור לעשות- למצוא
מה שישדרג אותו.
כמו שאמר יואב למעלה, זה בדיוק מה שעשה ג'ורדי, החתים את זהבי- ראה כי טוב ושדרג לו את החוזה בהתאם.
ג'ורדי ראה כי כל כך טוב, שלא צריך להוסיף עוד שחקנים כי זהבי מספיק. זה הביא 3 אליפויות.

עכשיו תגידו הליגה חלשה. בין אם זה נכון ובין אם לא, אם בוחנים את הטיעון הזה לעומק מגלים
שלמרבה ההפתעה גם חיפה חלק מהליגה החלשה, גם בית"ר, גם הפועל, גם ק"ש וגם ב"ש, גם
בני סכנין וגם הפועל חיפה.
אם הליגה חלשה למה זה צריך להיאמר בגנותה של מכבי?! להיפך, זה מבייש להגיד את זה כגנאי למכבי!
זה קודם כל גנאי לכל שאר הקבוצות, שחלקן הולכות מכות עם עצמן (ביתר והפועל חיפה), בקושי עוברות
בקרה (סכנין), מאבדות את עצמן (הפועל וחיפה) וגם לא נחשבות גדולות אז הן חלשות (ק"ש וב"ש).
אם אתם אומרים שהליגה חלשה כגנאי למכבי, אז עדיף שתשתקו למה זה אומר הרבה יותר עליכם
מאשר על קבוצה שאשכרה מנסה לצאת מהסטריאוטיפ על הכדורגל הישראלי.
איך אומרים אצלנו? לכו תעשו חמוצים.

עופר כהן 25 באוגוסט 2015

בהתחלה התכוונתי במקום כסף לזהבי…

עופר כהן 25 באוגוסט 2015

בהתחלה, התכוונתי לסוגיית זהבי, לא לכסף.

Yoav 25 באוגוסט 2015

לכתוב ששחר הצליח כל השנים כי הוא היה יותר עשיר מהיריבות, זו גניבת דעת. התקציבים של מכבי ת"א, בית"ר י-ם והפועל ת"א לאורך כל השנים היו פחות או יותר זהים והיו גם שנים שהיו גבוהים מזה של חיפה. ההבדל הוא שבחיפה הייתה יציבות. מכבי חיפה כמעט אף פעם לא עמדה בראש משלמות השכר גם בתקופות הכי גדולות. אז להמציא שהתקציב הוא 85 מיליון ש"ח (למרות ששחר בעצמו הכריז על 65 מיליון, אבל אתם כנראה יודעים יותר טוב) זה יפה, אבל מה שבאמת חשוב זה תקציב השכר. זה של מכבי ת"א הוא מפלצתי גם לעומת מכבי חיפה וזה מה שמביא הישגים, ואתם יכולים להמשיך לספר לנו סיפורים על הגאונות של ג'ורדי. אלפסי צדק בכל מילה.

גיסנו 25 באוגוסט 2015

סבבה אחי, תמשיך לעצום עיניים, זה גם מה שיעקב שחר עושה, אולי שנה הבאה תשברו שיא ותגמרו את העונה אפילו לפני המחזור הראשון.

עד הקיץ אגב, ושיפור החוזים של זהבי ובן חיים, לא היה כמעט הפרש בתקציב השכר. ככה זה כשמשלמים סביב ה 200 אלף דולר לכל אחד מ 4-5 מנודים שבכלל לא בקבוצה, פלוס לאחד שכבר פרש

Yoav 25 באוגוסט 2015

אם זה מה שאתה אומר אז אתה זה שחי בסרט ועוצם עיניים.. לפני העלאת השכר של בן חיים וזהבי ההפרש בין חיפה ומכבי ת"א בשכר היה כ-15 מיליון ש"ח בעונה (לפי וואלה). כשמדובר בתקציב שכר זה ים של כסף והשנה הפער הזה רק גדל, בזה אתה צודק.

אני לא בא להגן על יענקל'ה, בלי קשר להבדלים העצומים בתקציב לעומת מכבי ת"א שמשתוללת עם שכר שחקנים, מכבי חיפה צריכה להראות הרבה יותר טוב. בטח לא לסיים מקום 5. ומי שאחראי לכישלון הזה הוא יענקל'ה ולא המאמנים ואפילו לא השחקנים. הם לא אשמים שיענקל'ה לא מוכן להביא שחקנים ברמה של מכבי חיפה. הם לא אשמים שיענקל'ה התעייף. אני בכלל חושב שהוא צריך להציע את הקבוצה למכירה כי ברור שזה כבר גדול עליו.

כל זה לא משנה את העובדה שמה שמביא למכבי ת"א הצלחה זה אך ורק השכר העצום שהיא משלמת, זה מה שמושך את השחקנים הכי טובים וזה מה שיש למכבי ת"א (בדיוק כמו ארקדי בבית"ר, ותראו איזה הפתעה! הוא לקח אליפויות בשנתיים האלה בלי מנהל מקצועי! מדהים!!!). כל שחקן ישראלי בכיר שלא מגיע למכבי ת"א זה כנראה בגלל שפשוט אין לו מקום במועדון. ה"שאריות" מגיעות לחיפה או באר שבע. השנה יענקל'ה ויתר אפילו לבאר שבע והפסיד להם את צדק, שהר וראדי. אז אתם יכולים להמשיך לטפטף ואיתכם התקשורת התל אביבית שג'ורדי קרויף הוא מנהל מבריק. שיהיה לכם לבריאות. אני אומר שהוא הדמות הספורטיבית הכי אוברייטד בהסטוריה של הכדורגל הישראלי.

גיסנו 25 באוגוסט 2015

* אולי טעיתי בטיימינג, אבל עד לפני העלאת השכר הראשונה של זהבי אם אני לא טועה תקציב השכר היה כמעט זהה. לפי גלובס.
* התקציבים של גאידמק אז היו גבוהים בכמה עשרות מליונים טובים מהתקציבים של מכבי, והסכומים שרצו שם על רכש (בעיקר זרים) היו גבוהים בהרבה. מכבי העפילה כבר פעם שניה לשלב בתים במסגרת אירופית (היום נגלה לאיזה מהמפעלים השנה). בית"ר לא עשתה את זה.
* אפשר להסביר עוד 1000 פעם שג'ורדי מנהל מצויין בגלל הרבה דברים מעבר לרכש. אבל הוא הוכיח שגם כשמשלמים הרבה, צריך לדעת למי. בגלל זה שכטר, ידין, עזרא, מויאל, דגני וכד' אצלכם בשכר לא קטן בכלל. וזהבי אצלנו. תמשיכו לחשוב, כמו יעקנל'ה, שזה רק עניין של שמות וכסף ושאין צורך לשום דבר במערכת עצמה – ותמשיכו להתרגש מעצם ההעפלה לפלייאוף העליון.

Yoav 25 באוגוסט 2015

התקציב של גידמאק היה דומה מאוד לשלכם, אתם שופכים לא פחות אם לא יותר על שכר שחקנים ששוב, זו ההוצאה השוטפת והבאמת משמעותית.
אירופה פה בכלל לא רלוונטית כי גידמאק היה פה בערך שנתיים וברח והפקיר את בית"ר. אבל בשנתיים שהוא היה פה הוכח שהכסף מביא אליפויות (כל עוד אין אבי נמני שמנסה לעשות כסף על בלופים שהוא מחתים).

לכל השחקנים שציינת אולי חוץ משכטר (300 אלף יורו) אין חוזים כאלה מטורפים. וגם אם הם מקבלים הרבה כסףֿ, אז אצלכם מקבלים הרבה יותר. גם עטר מקבל בערך כמו שכטר, בניון וסטויקוביץ' 400 אלף. גם בבאר שבע יש כמה שחקנים שמרוויחים סכומים כאלה. עדיין אתם שופכים הרבה הרבה יותר. עובדתית.

יצחקי, אלברמן, זהבי, ריקן, בן-בסט, 2 טל בן-חיים, טיבי ועוד כולם שחקנים מהשורה הראשונה בארץ ולא צריך להיות גאון בשביל לדעת את זה וכולם היו מועמדים גם לחיפה ובסוף הגיעו למכבי ת"א. למה זה לדעתך? כי הם אוהבים צהוב? לא. פשוט כי אצלכם שילמו להם יותר. יענקל'ה הציע להם סכומים הרבה יותר נמוכים. זה הכל. זה שג'ורדי החתים את השחקנים שלכל מי שרואה טיפה כדורגל בארץ ברור שהם הכי טובים בארץ ממש לא הופך אותו לגאון. אז תמשיך לדבר ביהירות הצהובה האופיינית ותמשיך לחיות בסרט שג'ורדי הוא אלוהים. זה לא עובד על כולם רק שתדע.

רפאל 25 באוגוסט 2015

סליחה מראש על הדברים הבאים:

התהליך הוא של בן אדם פרטי, איש עסקים אמיד ומוצלח, יהודי מקנדה ושמו מיץ' גולדהאר.
הוא בחר במכבי ת"א כי זה שם גדול. ההתנהלות היא שלו, ההחלטות הם שלו.
מי שלובש צהוב נהנה לחשוב שהוא קשור איכשהו להחלטתו להיכנס לכדורגל הישראלי ולהחתים צוות זר.
לא, זה ממש לא קשור אל אף אחד מאיתנו.
באותה מידה שההחלטות של שחר עם כספו לא היו קשורות לאף ירוק
ואותה נאמנות קצרת ימים של הגלאקטיקוס בירושלים לא היתה בשל חיבה יתרה לקהל החם בבירה.

הליגה בישראל לאורך השנים נחשבת יחסית חלשה. היא לא תחרותית במיוחד. היא צפויה מאוד.
בהיבטים אלו שום דבר לא השתנה.
לא משנה איזה צעיף או חולצה לובשים. אנחנו אותו ראש- להקניט, לשמוח לאיד וגם אם צריך לחכות עשר שנים לאיזה מעידה מפתיעה, לקפוץ על ההזדמנות ולהכריז בקול: אמרתי לכם.
זה הרבה מעבר לדוש-באגס…
זה הספורט הישראלי

Comments closed