סיכום שנה עברית בספורט

בניגוד למה שבורו וקופמן אומרים, הספורט פה במגמת שיפור והפוטנציאל הגדול מבטיח לנו שמגמה זו תמשך

רון קופמן ויואב בורוביץ', נולדו על רקע מסוים. יש כאן בישראל תרבות ספורטיבית מזן מיוחד מאוד. אני לא מכיר הרבה מדינות בהן יש עיסוק קבוע ובלתי פוסק ברמת הספורט הנמוכה במדינה, זלזול תמידי בהישגים ספורטיביים תוך קריאה לשמירה על פרופורציות, וקביעה חד משמעית שרמת הליגה היא חרפה, כלימה ובושה. אני לא שומע דיונים כאלה על רמת הכדורגל בארצות הברית, ולמען האמת לא יצא לי אף פעם לראות או לשמוע דיון על רמת הכדורסל המשוחקת בקולג'ים לדוגמה.

*

השנה האחרונה הוכיחה דווקא שישראל מצוידת בקהל נלהב לספורט. יש גם הוכחה שבענפי הכדור לפחות, אנחנו הולכים קדימה ולא אחורה.

נתחיל בכדורגל. בליגת העל העונה יש לפחות שלוש קבוצות שמכרו למעלה מ10,000 מנויים לעונה הקרובה. האם אתם מכירים מדינות שבהם חיים שמונה מליון אנשים, כאשר מתוכם בערך שני מליון אינם רלבנטיים לספורט, ועדיין קיים בהם קהל כה גדול המגיע למגרשים, כאשר ניתנת להם זירה סבירה? העובדה שישנם ישראלים רבים כל כך הנוהרים לקאמפ נואו למשל, מצביעה על הפוטנציאל העצום הקיים כאן. מימוש הפוטנציאל הוכח בהקמת אצטדיון סמי וסוסו בחיפה, ובאצטדיון החדש בבאר שבע. הקהל הישראלי צמא לספורט ובכמויות מרשימות ביחס למדינות אחרות.

אגב, גם בכדורסל, מכבי מוכרת את כל המנויים, הפועל ירושלים בונה בסיס רחב, הפועל תל אביב ימכרו מינויים רבים לליגה השנה.

*

אני לא יודע להשוות את רמת הכדורגל המשוחקת בליגה כאן, לעומת רמת הכדורגל במקומות אחרים דומים לנו בדירוג האירופאי. אולם ראינו השנה שמכבי מתמודדת בצורה טובה עם הקבוצות הטובות ביותר בדרג הרלבנטי לנו. נכון, באר שבע נכשלו, בית"ר הגיעו למקום לא רלבנטי עבורם, אך אי אפשר לקבוע נחרצות שרמת הכדורגל בליגה השוויצרית או הצ'כית עולה בהרבה על רמת הכדורגל בישראל. אני גם משוכנע, שבעקבות העבודה שנעשית במכבי, גם קבוצות אחרות יתקדמו, גם בשיטות העבודה, גם ברמת הארגון, וכתוצאה מכך, גם ברמת הכדורגל. בכל מקרה, הפוטנציאל קיים, והמגמה היא מגמת שיפור, כך שיש בסיס לאופטימיות.

*

ניסיתם פעם לראות משחק פוטבול באירופה? משחק NBA? הסיבה שכאן יש שפע של שידורים מאמריקה, אינה רק הצחיחות במבחר הספורט המקומי, אלא בעיקר הרעב הישראלי לצפייה בספורט. הסיבה שאנחנו לא מגשימים את מלוא הפוטנציאל הטמון ברעב זה קשורה בתרבות שלנו, כלומר בחיפוש אחר השורה התחתונה, וחוסר הסבלנות לבניית התשתית, אך בסופו של יום, אנחנו רואים שהתשתית נבנית מול עיננו. התשתית היא האצטדיונים החדשים, האולמות החדשים, השידורים. הקהל ישנו, הרמה עולה, ויש לנו את כל הסיבות להניח שבעוד שהשנה שחלפה לא היתה רעה בכלל, השנה שתבוא תהיה טובה אף יותר. בכדורסל נולדות קבוצות נוספות שקוראות תיגר על מכבי, בכדורגל מכבי עושה קפיצת מדרגה קדימה, קפיצה שתסחוף אחריה גם את האחרים. אין סיבה לבכות על מר גורלנו, אין סיבה לזלזל במה שיש לנו. אני מבין שזה מגיע כקונטרה של הסקנדל כנגד הפסטיבל, אך העובדה שיש פסטיבל גם היא מוכיחה את הפוטנציאל, הספורט בישראל הוא חלק מהותי בתרבות, חלק המשפיע על מצב הרוח, וככזה יש לו פוטנציאל אדיר שנדמה שגם מתחיל להתממש.

 

פוטבול! פוטבול! פותחים עונה (והניצחון על פיטסבורג)
התבוסה באולד טראפורד

57 Comments

ערן (המקורי) 11 בספטמבר 2015

מצוין

אריאל גרייזס 11 בספטמבר 2015

אני מסכים איתך על מרבית הדברים, בעיקר שיש פה פוטנציאל קהל אדיר שרק מחכה לספורט איכותי כדי להגיע למגרשים. מה שכן, אני ממש לא מסכים עם ההתחלה שלך – השנה קראתי כמה וכמה כתבות שביקרו את הכדורסל הירוד במכללות ועכשיו גם מבקרים את הפוטבול חסר ההגנות שם. כדורגל בארהב זה באמת לא דוגמא, הוא לא מעניין שם את מרבית האנשים ובטח לא את התקשורת – זה הספורט העשירי בחשיבותו אולי וזה כמו להגיד שאף אחד פה לא מבקר את הרמה הירודה של הכדורעף בארץ (סתם דוגמא, לא לקחת אישית). תאמין לי שכשיש על מה לבקר אז גם באמריקה חוטפים בראש, אם זה כשהנבחרת בכדורסל מפשלת או כשהרמה בטניס יורדת

גיל שלי 11 בספטמבר 2015

הכוונה שלי היא לעיסוק אובססיבי בכיסוח הרמה

אריאל גרייזס 11 בספטמבר 2015

אתה חייב להודות שיש פה הרבה יותר מה לכסח.
חוץ מזה, באמת חדש לך שאמריקאים יותר חיוביים מישראלים? זה לאו דווקא קשור לספורט, זה קשור לאופי. היית צריך לשמוע איך נהג המונית שלנו פה בדבלין דיבר על הכדורגל המקומי.

אורן השני 11 בספטמבר 2015

הוא לא התמרמר על זה שאפילו הליגה הצפון אירית יותר מפורסמת מזו שלהם? :)

ירושלמי 11 בספטמבר 2015

גיל אתה צודק ב100%.
וזה לא רק בתחום הספורט, כי הישראלים אוהבים להתלונן, זה חלק מהקסם שלנו והתרבות בגללה אנחנו אף פעם לא מסתפקים ולא נהנים ממה שיש לנו, תמיד רוצים עוד. לטוב ולרע.
למרות שבסה"כ אנחנו חיים במדינה שלא רע לחיות בה, אמנם יש מלחמה פעם בשנתיים וקשה לקנות דירה, אבל אנשים לא מתפגרים ברחובות ורמת החיים טובה.
אם רק היו לנו בעלים וספונסר יותר רציניים היינו אפילו יכולים להעפיל לליגת האלופות של המדינות.

7even 11 בספטמבר 2015

ענק!

idodo 11 בספטמבר 2015

הבעיה שהבעלים רב עם הספונסר…

MOBY 11 בספטמבר 2015

אפשר להעביר את הפוסט הזה ולהפיצו לכל נושא טחר.
רמת החיים…. למשל ידברו פה על כמה גרוע, ויוקר המחיה, ועלות של קוטג' ודירה, ודירת קוטג'.
ואחרי שיסכמו שחרא פה.
יכנסו לאוטו החדש (ליסינג של 3 שנים….יטענו), בדרך לדירת 4-5 חדרים (שכירות אולי, ולמה לא בונים פה דירות 3 חדרים? אולי כי אין ביקוש…), לתכנן את הנופש החצי שנתי שלהם (הכל כלול). שלא לדבר על סופ"ש + (צלילות, כדורגל,קניות,קזינו ).
החיים הקשים.

דיזידין 11 בספטמבר 2015

בעיני זו הטעיה.
הלוואי שהיינו מובילים בעולם בספורט כמו שאנחנו מובילים בשיעורי העוני, האי שיוויון וההוצאה הציבורית הנמוכה.
אז אולי 40 אחוזים חיים בליסינג וטסים לצלול, אבל יש עוד 60 אחוז.

MOBY 11 בספטמבר 2015

בעיני ה-60 אחוז שאתה מדבר עליהם פשוט חיים (יחד עם ה-40 אחוז שאתה חושב שאני מדבר עליהם) בשחור.
בכפרים (ללא הבדל דת וגזע) הארמונות מוקמים (או מבני ציבור בלתי הגיוניים בעליל). לכל חרדי כמעט יש בית בבעלותו. מספר המבקרים השנתי בבן גוריון (לא המדרשה האוניברסיטה הקבר או הבית) עולה ועולה, הנופשים בכנרת\אילת\ים המלח מכסים כל חלקת חוף או פיסת מים.

יניר 11 בספטמבר 2015

ואלי זה מה שמביא רייטינג?
לקופמן ושרף אין שום תרומה לשיח על הספורט למעט נרגנות ובכל זאת הם חתומים על חוזה טאלנט. אולי ערוץ הספורט יודע שזה מה שהקהל רוצה ?

7even 11 בספטמבר 2015

אפרופו קופמן…הבחור מתחלק לשניים

1. זה ששולט ברזי הענפים האולימפים, פוטבול, ועוד כהנה וכהנה שהם לא ביצת הכדורגל המקומית ..והוא עושה את זה מעולה .

2. זה שמכניס לכל משפט שני את דעותיו השמאל קיצוניות ברמה של בצלם. מדהים שמאפשרים לו להתבטא בכזו חופשיות

גיל שלי 11 בספטמבר 2015

אין לו מושג בפוטבול

7even 11 בספטמבר 2015

דווקא מהמעט ששמעתי הוא מראה הבנה לא קטנה

אורן השני 11 בספטמבר 2015

לא רק שאין לו מושג, זה פשוט הטעייה הדברים שהוא אומר בשידור של הצופה שלא שולט בחוקים ובטקטיקות. לפעמים גם לתאר נכון מה שקרה על המגרש (בלי לנתח) הוא לא מצליח

holden 11 בספטמבר 2015

בקשר לספורט אין בכלל ויכוח שבשנים האחרונות יש מגמה של שיפור אצלנו שהלוואי שרק תמשיך,
יש פה רעב אדיר ומצא לספורט ובכל שבת מוכיחים את זה אלפי הצופים החיפאים בסמי-עופר שממלאים את המגרש למרות האכזבות.

בהיבט כללי על מצב המדינה:
ישראל נמצאת במקום לא רע בכלל,
אמנם ישראל זו לא מדינת רווחה קלאסית כמו הארצות הסקנדינביות , אבל ..
ישראל זו מדינת -הקומבינה.
אין באמת המון אנשים רעבים לפת-לחם,
שדה התעופה עמוס לעייפה,
אנשים רוכשים מכוניות וקורעים את הניילונים כאילו אין מחר,
אכול ושתה כי מחר נמות.

הבנקים כאן אצלנו מעודדים לקחת הלוואות,
יש המון ארצות בעולם המערבי המפותח שבהם אין דבר כזה להיות במינוס,
פה אצלנו בגלל שמתאפשר כמעט לכל אזרח להיות במינוס הבלאגן חוגג,
אנשים מתפתים וקופצים מעל הפופיק,
אם זה מתבטא בנסיעות ליעד אקזוטי ותשלום בתשלומים,
או כאמור קניית רכב מליסינג לכל פועל פשוט,
כל חתונה כאן זה מינימום הפקה של להקת פינק פלויד,

ברוב העולם חתונה זה טקס משפחתי מצומצם וצנוע ואילו אצלנו כל ארוע הכי קטן חייב להיות הכי גדול.

בהשוואה לארצות שמקיפות אותנו ישראל צועדת בראש בהפרש ענק לטובתה,
בהשוואה לחלק ניכר ממדינות מזרח אירופה וחבל הבלקן גם מצבנו מעודד,
בהשוואה לרוב המוחלט של מדינות דרום אמריקה אם זה מבחינת פשיעה שחיתות ובטחון אישי גם מצבנו יותר טוב מסביר.

אין ויכוח שהפירות והירקות פה טעימים , חבל רק שהבשר שגודל אצלנו לא הכי איכותי,
חוץ מהבשר וקצת שיוף פה ושם מצבנו רחוק מלהיות גרוע, יחד עם זה יש עדיין מה לשפר.
סך הכל ישראל מדינה צעירה מאוד והספיקה הרבה,
בראייה הסטורית אני מעריך שכל התהפוכות שמתחוללות בסוריה ,בעירק וגם בעמות כורדי טורקי יועילו לבטחוננו בטווח הארוך בכל ההיבטים גם כלכלית ובטח בטחונית

אם יעקב שחר יכריז מחר שהוא פורש ועושה לביתו זה בכלל יהיה מושלם:)

י

7even 11 בספטמבר 2015

כל מילה…

shadow 11 בספטמבר 2015

שכחת להשוות אותנו למדינות אפריקה.
זה כמו שתגיד שמצבה של מכבי חיפה הוא מעולה כי תראה איפה בית שאן שמגיעה מאותה מדינה ומאותו איזור צפון.

תשווה תפוחים לתפוחים.

אנחנו מדינת עולם ראשון וחברים בOECD.

את ההשוואות עושים מול מדינות שנמצאות באותה קטגוריה, ושם, איך להגיד, מצבנו לא בשמיים, אפילו לא מקום טוב מאמצע.

מדהים כמה אפשר להתבוסס בחרא ולחשוב שזה שוקולד. כנראה שנים של אימונים.

אבל אנחנו בטח, בטח – לא פראיירים.

shadow 11 בספטמבר 2015

נחתך לי באמצע.

לגבי הפוסט עצמו אכן בספורט מצבנו לא כזה גרוע אבל גם לא כזה טוב.

איפה שהוא באמצע.

כשכמובן הכל אמור להילקח בהשוואה לגודל המדינה, כמות האנשים שגרים בה, ההשקעה הכללית בספורט (מבחינת שעות וכסף) והעובדה שיש פה צבא שלוש שנים בשיא ההתפחות הספורטיבית של ספורטאי

holden 11 בספטמבר 2015

לא התיימרתי להשוות לעולם שלישי,
קח מדינות כמו רומניה, סרביה, סלובניה ועוד היד נטויה, מדינות ותיקות מאיתנו בהנחה שנחשיב את סרביה ליגוסלביה,
אתה ידעת שהשכר שם לפועל הוא אולי 1500 שקל?

אני מדבר על סטטוס של מדינות ברמה שלנו מבחינ גודל ושנות הקמה, מי שמטעה זה מי שמשווה אותנו לאריות היבשת כמו גרמניה וכו,
אנחנו לא תפוחים כמוהם, יש עוד דרך לעשות, אבל אין לנו מה להוריד את הראש מול המון ארצות ברחבי תבל, מסכים שאנחנו מקום טוב באמצע עם אופציה להיות תפוח אדום ומבריק כמו התפוח של שלגיה

MOBY 12 בספטמבר 2015

SHADOW
באיטליה היית? במילאנו ביקרת? הספורט מעולה, המצב האנושי קצת פחות (וזאת "בירת האופנה").
יוון טוב לך? רוצה להתחלף? ונמשיך בסיור במדינות הדרום.
הידעת? ספרד איננה מסתכמת במדריד וברצלונה, באלמריה ביקרת? מקום מדהים ביופיו. הבעיות, גם הכלכליות מוצבות, פרוסות למתבונן.
קפריסין, מלטה, דרום צרפת, תרגיל הבת יענה לא עובד שם יותר, והזליגה לצפון היבשת נמשכת.

shadow 13 בספטמבר 2015

באיטליה הייתי.
ביוון לא הייתי שנים למרות שהייתי בכרתים לפני שנתיים.
את ספרד חרשתי לאורך ולרוחב.
בקפריסין לא הייתי מעולם, גם לא במלטה.
בצרפת הייתי יותר פעמים ממה שאני יכול לזכור.

אבל לא הבנתי מה אתה מנסה להגיד? שגם במדינות אחרות יש בעיות?
אני לא טוען שלא, אבל אותי מעניינת המדינה שלי.
אני מעוניין להשוות את עצמי למוצלחות ולא לכושלות בשביל להגיד לעצמי שמצבי טוב.
אני מעוניין שכל שנה שעוברת המדינה תשתפר ותדאג יותר לאזרחיה בדיוק כמו שבאותה מידה אני מצפה מאיתנו האזרחים לדאוג לה.

ובנימה זו שתהיה לכולם שנה טובה ומתוקה.
המון בריאות הצלחה אושר והגשמה.

שנהיה באמת לראש ולא לזנב. שנוביל ולא נהיה נגררים.

אסף THE KOP 11 בספטמבר 2015

תהגר הצל של השמאל.
תהגר.

holden 11 בספטמבר 2015

להגר?
המתחכמים מכבסים את זה במילה מיופפת עלק רילוקיישין,
אין לי בעיה נגד יורדים,
אבל הכי צבוע ונבזי זה לחיות מעבר לים ולהטיף מוסר וביקורת על מי שחי וסובל וגם נהנה פה,
רק לאחרונה אנו עדים למהגרים שהיו מתים למדינה נורמלית כמו שלנו, היא בטח לא מושלמת, בטח לא הכי גדולה, בטוח לא הכי עשירה, אבל היא שלנו על הטוב ועל הרע

אסף the kop 11 בספטמבר 2015

ספר על זה לצל של השמאל

the bird 12 בספטמבר 2015

מעניין שלפי הלמ"ס כמות היורדים הישראלית היא קטנה מכמות החוזרים לארץ
שלא לדבר על כמות העולים שהיא בנפרד מהחישוב הזה
אז נראה לי צל יקר
שאתה מאוד טועה "בהרגשה " שלך

shadow 11 בספטמבר 2015

שמע בניגוד אלייך אני חושב שאפשר לאהוב את המדינה ובאותו זמן לבקר אותה.

אתה מלא בעצמך ובטוח שהשמש זורחת לך מהתחת, למרות שאתה חי במערה.
אתה גם בטוח שהסיסמאות שאתה זורק פה חדשות לבקרים הן מתוחכמות, אבל האמת היא שאתה לא יותר חכם מהטמבל הממוצע ברחוב, וזה עוד בלי להיכנס לבעיות הפסיכולוגיות שלך(הנובעות מפחדים ורגשי נחיתות) שגורמות לך לקשקש את כל הקישקושים שאתה מעניק לנו פה.

לעיניינו, אני דווקא תתפלא עושה את הדרך ההפוכה, אני מהגר לארץ.

אני אוהב את המדינה. אני מת על האוכל בארץ, אוהב מוזיקה בעברית, אוהב ספורט ישראלי (למרות שזה סוג של מזוכיזם בהרבה מקרים), מת על הנופים אוהב את החופים, אוהב לקרוא בעברית, אוהב לחשוב בעיברית, אוהב לדבר בעברית.
יש המון דברים מדהימים במדינה שלנו.
מצד שני כל זה לא אומר שאני לא יכול לבקר את מה שאני חושב שלא נעשה בצורה נכונה. אני יכול לחשוב שיש לנו אחלה חופים אבל לבקר את העובדה שרבים מהם לא מונגשים לנכים ובשקט בשקט גונבים לנו את חלקם.
אני יכול לחשוב שיש לנו אחלה ספורט אבל שלא משקיעים מספיק בילדים ומתקנים.
אני יכול לחשוב שאנחנו בין המדינות היותר הומניות ו"עדינות" שיש, בדרך שבה אנחנו מטפלים בסיכסוך העקוב מדם, שבו אנו מעורבים כבר כמה עשורים, ובאותו זמן לחשוב שאפשר לעשות יותר.
אני יכול לחשוב שיש לנו את כל הזכות להגן על עצמינו בכל מצב ועדיין לחשוב שצריך לחתור ליום שבו לא נזדקק לזה יותר (גם אם זה לא יקרה במימי חיי).
אני יכול לחשוב שהעולם צבוע אבל זה לא אומר שאנחנו מושלמים או שאין אנו צבועים גם לפעמים.
אני יכול לחשוב שאין לנו פרטנר לשלום כרגע, אבל זה לא אומר שאין לנו חלק בזה או שזו סיבה לא להמשיך לחפש.
אני יכול לחשוב שיש לנו באמת מדינה מדהימה ושעדיין הרבה מהדברים יקרים הרבה מעבר להיגיון וללא סיבה.

אני יוכל להגיד לך שבכל ויכוח שלי עם זרים בחו"ל אני תמיד מגן על המדינה שלי, משתדל להיות שגריר שלה(למרות שאף אחד לא ביקש ממני) מנסה לשנות דעות קדומות וברוב המיקרים שיקריות (מחוסר ידע ודמגוגיה בעיקר).

זה שאני מבקר את המדינה לא אומר שאני חותר תחת יסוד זכותה או קיומה. הבעיה היא שאנשים כמוך מונעים מפחד וכל ביקורת מכניסה אותם להיסטריה, פאניקה וחרדות קיומיות, מה שמוביל אותם ישר למצב התקפה.

בקיצור די ברור לי שלא תבין את רוב הדברים שאני כותב כאן, כי אתה פשוט, מאוד ילדותי ובוא נודה על האמת, קצת טרול. אבל אולי זה יועיל לאנשים אחרים שיקראו.

שלך בידידות "הצל של הסמול"

עדי אבני 12 בספטמבר 2015

7583+

MOBY 12 בספטמבר 2015

shadow
יש לנו במדינה בעיות רבות, אחת מהם היא הזחילה לכיוון החומייניזם.
אבל.
באמת? חופים מונגשים? – אני מכיר בתל אביב, חיפה, נהריה ואשדוד האמת שבבאר שבע וירושלים לא ביקרתי בחופים. ופלמחים הוא בעייתי יחד עם הבונים (האמת אולי זה כי הם שמורות טבע?).
ספורט לילדים (כן צריך לעשות יותר) אבל כמעט לכל ילד יש פה מגרש טניס בטווח ה5 ק"מ ממקום מגוריו ובריכת שחיה (לא אולימפית). מגרש כדורסל (אספלט) וכדורגל קטן (אספלט). המגרשים (כולל מרכזי הטניס, מגרשים קשים ומהירים ואולי פה הטעות) די ריקים.
הטיעונים של השלום והבטחון די מתנפצים אם אתה מאמין לברק, לאומרט ואפילו לציפי אבל בטוח שאפשר לעשות יותר. רק לא על חשבון הבטחון האישי….
ואסף דוקא בחור משעשע, פנאטיות כמעט משיחית (לכל צד) היא פשוט משעשעת אותי.

אסף the kop 12 בספטמבר 2015

עזוב.
הוא כל כך זניח שחבל לנסות ולקיים איתו דיון.
הוא דף מסרים של סמול קיצוני.
פשוט אהבל מושלם.

יהושע פרוע 12 בספטמבר 2015

Moby אני בטוח שאם אסף היה נולד לאם לבנונית דעותיו הפנאטיות משיחיות היו פחות משעשעות אותך.

רק תקן אותי אם אני טועה

the bird 12 בספטמבר 2015

הדעות המשיחיות בעיניכם הם הבעיה
או אתם עם ההתנשאות שלכם?
נראה לי אתם לא מבינים איפה הסיבה ואיפה המסובב
תמשיכו להיות סביבון

אסף the kop 12 בספטמבר 2015

אם הייתי נולד לאמא לבנונית הפרוע היה עומד בתור לעשות לי נעים בגב.
את הדעות "המשיחיות" שלי הוא היה מתרץ באשמת ביבי, שרה ואקיבוש.
הייתי לוחם חופש בעיניו.
יגאל סרנה היה מוחה דמעה.
גדעון לוי היה מקיים איתי ראיון.
סמולנים וגו'

MOBY 13 בספטמבר 2015

יהושע פרוע,
קרא עוד פעם את מה שאני כתבתי (הבנת הנקרא) מעולם לא אמרתי שאסף הוא פנאטי משיחי. כתבתי פנאטיות כמעט משיחית זה הבדל של עולם ומלואו.
אסף פנאטי מהצד של "הימין הצודק" ו"ביבי לא עושה טעויות" (אני די בטוח שהעמדה שלו היא כדי להוציא לרוב המגיבים פה את הקישקע והוא בהחלט, כמוני, מאמין שביבי אינו חף מטעויות) .
כל פנאטיות משיחית היא בעייתי (מכל צד של המפה) בן גוריון עשה המון טעויות מפא"י עשתה טעויות למחביר ושחיתויות לרוב.
רבין איננו צדיק והמורשת שלו איננה להתכופף לתהליך השלום כפי שרבים מנסים לציירו. וביבי איננו הדמון שעושים אותו.
הבעיה של ביבי היא אי לקיחת החלטות, אני חייב לציין שמאז ש"לקח" 30 מנדטים הוא בהחלט בצד של לוקחי ההחלטות לביצוע.

אסף the kop 12 בספטמבר 2015

עם שגרירים כמוך לא פלא שאנחנו נראים כמו שאנחנו נראים.
תישאר בחו"ל, קריקטורה של קלישאה.
מה לך ולישראל ?

shadow 12 בספטמבר 2015

כמו שניחשתי אתה כל כך צפוי. אתה כמו בובה על חוט. בשביל להפעיל את התגובות הפאבלוביות שלך, רק צריך ללחוץ על כפתור.

טרול כבר אמרנו?

אסף the kop 12 בספטמבר 2015

התחלת לדבר ברבים.
מגלומן.

shadow 12 בספטמבר 2015

מצחיק שאתה כותב מגלומן אחרי שאתה שולח אנשים להגר או קובע להם להישאר בחול.

טרול כבר אמרנו?

נ.ב

כשאתה מדבר על קריקטורות זה בגלל שאין לך מראה במערה או כי אין לך מודעות עצמית?

ר.בקצה 12 בספטמבר 2015

כיצד הגענו ל- OECD ? במקרה? אולי זכינו בהגרלה?
עצם הקבלה לחבורה הזו היא הישג שמדינות אחרות יכולות רק לחלום עליו.

סימנטוב 11 בספטמבר 2015

מעולה! גם אם יהיו נפילות פה ושם המגמה חיובית.
שנה טובה גיל! אני כמעט לא מגיב אצלך כי אין לי מה להוסיף לדיון אבל אני מאוד נהנה מהפוסטים והדיונים אצלך.

גיל 11 בספטמבר 2015

אתה לא שומע על הרמה הירודה במכללות או בספורט האמריקאי היא מה שאמרת בסוף שאצלנו מתעניינים רק בשורה התחתונה, מי ניצח ומי הפסיד ובעיקר לרדת על המפסידים. בארה"ב הספורט הוא תרבות. המשחק עצמו הוא רק חלק מהחוויה ולפעמים בכלל לא העיקר. הרבה אנשים הולכים למשחק בייסבול למשל רק בשביל הכיף וכמעט לא מסתכלים על המשחק עצמו. כנ"ל אלו שעושים טיילגייט בלי להכנס למשחק פוטבול. ברגע שיבינו שכל המסביב חשוב לא פחות מהמשחק אז ישתנו דברים וזה בלי קשר לפרשני הספורט שלא מבינים הרבה בספורט שהם מדברים עליו.

ניינר / ווריור 11 בספטמבר 2015

באמת לבלוס נקניקיות וופיצות במשחק בייסבול או להאביס את עצמך לפני משחק פוטבול זה מאד תרבותי.

גיל 11 בספטמבר 2015

לא כולם יכולים להרשות לעצמם ללכת לקונצרט לפי משחק.

היסטוריון של ספורט 11 בספטמבר 2015

מסכים מאד.
התקוממתי מאד על המשפט….בית"ר הגיעה למקום לא רלוונטי עבורה.
אבל לצערי הרב הוא משפט נכון .

אורליוס 11 בספטמבר 2015

רק אופטימיות קצת חסר בארץ שלנו, אחלה טור גיל

nuly 11 בספטמבר 2015

אופטימיות היא שם המשחק :)
שנה טובה!

יואב דובינסקי 11 בספטמבר 2015

אני גר בארה"ב והאמת שאני מאוד מאוכזב משידורי הספורט כאן. כמעט ואין אפשרויות לראות כדורגל. ליגה אנגלית וMLS ואולי פה ושם משחקים בודדים מליגות אחרות. בטח לא בתדירות ובמגוון שאני אוהב לראות בישראל. יש המון ערוצי ספורט ושידורי ספורט, אבל של תחרויות וענפים שלא מעניינים אותי במיוחד (המון מכללות). מגוון השידורים בארץ הוא בהחלט משובח בעיני והרבה יותר לטעמי. בלי קשר למחיר או לאיכות הפרשנים.

גיל 11 בספטמבר 2015

למה אין אפשרות לראות כדורגל? אתה יכול לראות כל משחק מהליגות הגדולות ומהאלופות או בערוצים כבלים בסיסיים או בערוצים ייעודיים. ליגה אנגלית ואלופות זה ESPN וNBC. אתה יכול לראות כל משחק מהליגה האנגלית כל שבת, משהו דימיוני בהרבה מקומות. כל מונדיאל ואליפות אירופה משודרים במלואם ובחינם, משהו שלא היה לפני 10 שנים.

יואב דובינסקי 11 בספטמבר 2015

אני לא אומר שאין התקדמות, רק שבארץ יש מבחר גדול יותר שמתאים לטעם שלי. יש לי את חבילת הספורט של קומקסט. מוקדמות יורו לא שודרו. גם לא איאקס בליגה הולנדית וגם לא מכבי בליגת העל. ליגה אנגלית באמת משודרת בצורה יוצאת מהכלל. ליגה ספרדית לא יצא לי לראות (גם פחות מעניינת אותי אבל אני מקווה שהקלאסיקו ישודר). שבוע הבא נראה מה קורה עם ליגת האלופות, למרות שלדעתי לא תהיה ברירה ואשלם לאופ"א כדי לראות מכבי.
לעומת זאת, אני בטוח שברגע שעונת הNBA תתחיל זה יהיה תענוג.

omer 12 בספטמבר 2015

מודה שלא בדקתי את הנושא, אבל מאוד סביר להניח שיש רק מדינה אחת בעולם בה ליגת העל הישראלית משודרת בטלוויזיה.

גיל 12 בספטמבר 2015

קומקסט ידועים כבעייתים בתחום הספורט. בדיירקט טיוי יש לך את כל החבילות של ענפי הספורט האמריקאי ויותר כדורגל לדעתי. ברור שתהיה נטייה גדולה לספורט מקומי, אבל כדורגל הוא הספורט הלא אמריקאי הכי מפותח. אם אתה באמת רוצה לראות כדורגל נדמה לי שהערוץ הישראלי משדר משחקים. לגבי ליגה הולנדית וליגות אחרות, תמיד יש אינטרנט.

יאיר 12 בספטמבר 2015

תחפש בגוגל mytvil. לגרים בחול מספק את כל הערוצים שצריך (כולל כל ערוצי הספורט) בתשלום סביר מאוד. אנחנו משתמשים בזה בסין וזה פשוט תענוג.

shadow 12 בספטמבר 2015

mytvil.com

בהחלט התוכנה

עם VOD והקלטות של שבוע אחורה כולל ערוצי HD

trailblazer 12 בספטמבר 2015

זה עובד בסין בלי VPN?

ירוק 13 בספטמבר 2015

יואב, איפה אתה גר בארה"ב?

ומה יש לך לראות את מכבי שלך? אני אחסוך לך: אתם תנצחו, שער נצחון של זהבי… :)

פנדה 13 בספטמבר 2015

זה יפה שאתה מסכם "שנה עברית בספורט" אבל מדבר רק על כדורגל וכדורסל…

היו פה (ואפילו בחודש האחרון) כמה הישגים בענפים אחרים, אתה יודע.

Comments closed