לקראת פורטו

בעוד המשחקים הראשונים בשלב הבתים הוקדשו ללימוד כדורגל, המשחק הקרוב יהיה שונה כנראה

במשחקים מול צ'לסי וגם מול דינאמו קייב, ראינו גישה שונה לחלוטין של יוקאנוביץ', בהשוואה למשחקי העלייה לשלב הבתים, בעיקר מול באזל. בעוד מול פלזן (יריבה חלשה יותר מבאזל ובטח מאלה שבשלב הבתים) אכן עלינו בבלומפילד בהרכב התקפי שנועד להכריע את המשחק בהתקפה, מול באזל ראינו קבוצה שעולה מראש בידיעה שהיא הולכת להתגונן, וכן מוכנה למשחק בו היא נוגעת מעט מאוד בכדור. הטקטיקה היתה ברורה, לסגור עם הרבה שחקנים ולצאת להתקפות מהירות. כמובן שההחטאות מסמרות השיער בתחילת המשחק עזרו לנו להכנס לתלם, בעוד שגם מול צ'לסי וגם מול קייב בבית (לא ממש בית) ספגנו את השער הראשון בדקות הראשונות של המשחק.

אך ההבדלים בגישה היו ברורים, מרגע שמכבי הבטיחה את מיקומה בשלב הבתים, יוקאנוביץ' כנראה בשילוב עם ג'ורדי, החליט שמדובר בהזדמנות ללמוד כיצד משחקים כדורגל ברמות האלה, והמיקוד בתוצאה היה נמוך יותר בהשוואה למטרה הגדולה.

*

ברור גם מהרכב שלושת הבלמים שעלה מול פתח תקווה, וגם ממסיבת העיתונאים בה יוקאנוביץ' הדגיש את הצורך בריכוז, את הדגש על אי ספיגת שער, בטח בדקות הראשונות, שהיום נראה מכבי דומה הרבה יותר לזו שעלתה מול באזל, בעיקר מבחינת הגישה.

בעוד אצל סוזה הרכב שלושת הבלמים היה הרכב התקפי במיוחד (גם כשעמרי בן הרוש עלה בכנף השמאלית), אצל יוקאנוביץ' הרכב שלושת הבלמים אמור לחפות על החסרונות האדירים של מכבי בהגנה. לפני הכל מדובר באיטיות של טל בן חיים אך גם של קרלוס כמובן. לאחר מכן אפשר להתחיל ולא לסיים עד מחר כאשר מדובר בחסרון של מגן שמאלי ברמה סבירה לכל הפחות.

הרכב שלושת הבלמים שנוסה מול פתח תקווה, הוא הרכב הגנתי הרבה יותר, משהו בסגנון של אלי גוטמן בווילס, אך אני מניח שיוקאנוביץ' עשה את ניסוי הכלים מול פתח תקווה כדי לזכות במבנה סביר של התקפות בהתקפות המועטות שנצא אליהן.

*

המטרה הערב ברורה אם כן, סגירה חזקה מאוד, ולהסתכן כמה שפחות כאשר יוצאים להתקפות המהירות. כמובן שהנקודה המכריעה פה היא אכן לא לתת שער מהיר בדקות הראשונות. אך נראה לי שגם במצב של ספיגה מהירה, ההוראות של יוקאנוביץ' לא ישתנו.

*

הפציעה של דאסה במקרה זה חשובה פחות מהניתוח של שפונגין, שכן שפונגין מתאים הרבה יותר לסגנון משחק זה. בצד השני, אני מניח ששוב נראה את אבי ריקן, אך אבי ריקן שיעלה להתקפה רק במקרים מוגבלים בהרבה. מאחר וברהימי כנראה ישחק, אני מנחש ששחקן הכנף שיידרש לעזרה תכופה יהיה שחקן כנף ימין דווקא.

פורטו היא כנראה הקבוצה החזקה ביותר שנפגוש השנה, אך בהחלט ייתכן שבמידה ואכן נחזיק קצת יותר מעמד, שחקני פורטו יתוסכלו מעט מהמערך הסגור שיעלה. כמובן שאין לראות במשחק מול פתח תקווה מקבילה למשחק הזה, שכן מול פתח תקווה מכבי היא זו שיזמה את ההתקפות, ובעצם חשפה את שלישיית הבלמים ליציאות מהירות של פתח תקווה להתקפות, אני מניח שפורטו תהיה זו שתשלוט במשחק, תניע את הכדור, ותזדקק פחות להתקפות קצרות ומהירות.

*

שכר הלימוד שמכבי משלמת השנה, ישתלם במידה ואכן נעלה שוב לשלב הבתים בשנים הקרובות. בכל מקרה, אני מתרגש פחות מכל הדיבורים על תצוגות חלשות של מכבי באירופה, ברור שהשנה אנחנו עדין לא בנויים למלחמה שוות כוחות מול הקבוצות בדרג הבכיר, הנסיון שצוברים השנה ברמות האלה ישרת אותנו בכל מקרה, שכן יש להניח שהבסיס הישראלי של הקבוצה לא הולך להשתנות בצורה קיצונית בשנים הקרובות. לאחר שני משחקים של גישוש אחר הדרך, היום במכבי יחפשו להשיג תוצאה בכל מחיר. שום אסון לא יקרה, גם אם התוצאה לא תושג.

 

מכבי תבוסות תל אביב
אקס דינמו / שאול פליידר

88 Comments

אזי 20 באוקטובר 2015

בלי שום קשר לליגה ואירופה, אני חושב שהרכב שלושת הבלמים מתאים יותר למכבי תל אביב של השנה בגלל הסגל של מכבי.
למעט טל בן חיים, אין למכבי אף שחקן כנף התקפי.
כשמכבי עולה בהרכבים של 4-3-3 עם זהבי וורמוט באגפים (ואפילו עם מיכה), שני שחקני האגפים הם שחקנים שבאופי שלהם שואפים להכנס למרכז המגרש. ביחד עם חלוץ לפניהם ושלושה קשרים מאחוריהם, נוצר פקק שלם במרכז המרגש שאין שום דרך לשחרר אותו.
כשמכבי משחקת עם שלושה בלמים ושני קשרים אחוריים, המגינים הם אלה שמשחקים באגף, שלושת שחקני ההתקפה של מכבי עדיין מתרכזים במרכז אבל הקשרים האחוריים פחות מעורבים וזה יכול לתת מערך יותר מאוזן.

בכל מקרה, זה על הנייר. נגד פתח תקווה זה נראה נורא.

אבי ריקן לטעמי לא מסוגל לשחק מגן שמאלי. אבי ריקן הוא שחקן שהכוח שלו הוא שהוא מתרוצץ ומשתולל ולא שהוא שחקן טקטי.
הוא הרפתקן מדי בתור מגן. יותר מדי מנסה לחטוף כדורים במקום לסגור את התנועה לשחקן ההתקפה.
ריקן הרבה יותר מוצלח בתור קשר אחורי שמחפה על המגן השמאלי מאשר בתור מגן שמאלי.

גיל שלי 20 באוקטובר 2015

מסכים, אולי הייתי במקום יוקאן מנסה את טב"ח 2 בתפקיד הזה, עד כדי כך המצב שם נורא

funfun 20 באוקטובר 2015

מסכים איתך מאוד לגבי ריקן -נוטה להרפתקאות בסגירה ובהחלט יותר משמעותי כשחקן שבא לעזור למאמץ ההגנתי מאשר מגן
לגבי המערך של מכבי וההתאמה שלו לסגל הנוכחי לדעתי גם בשנה שעברה ראינו שבצד שמאל למשל פאקו לא נתן לעמבה לעלות יותר מדיי (כיהוא לא יודע :-( ) וטבח עשה שם עבודת אגף טובה
מצד ימין השחקן שהכי מתאים לזה הוא מיכה שכן נשאר על הקו , עד הפריצה לאמצע ולבישולים שלו אבל העונה הוא לא פקטור (דיי בצדק לצערי) ואז החשיבות של המגן הימני גדלה עוד יותר.
לגבי מה שגיל רשם על שכר הלימוד – ברציונאל אני מסכים אבל בפועל , בתור מכביסט חסר תקנה, מאוד קשה להיות כבשה פועה בין כל הזאבים האלו שמשחילים אותנו בלי להתאמץ. זה לא בדי אנ איי שלנו וכדי להוסיף שמן למדורה , תרומת הזרים שלנו העונה (עד כה) מחזקת אצלי את התחושה שיכלנו להיראות קצת אחרת וחבל

בכל מקרה אני מכין את עצמי כבר שבוע למפגן עוצמה משפיל של האקסים של מוריניו – הלוואי ואתבדה

אחד 20 באוקטובר 2015

גול מהיר?
קשה לי להאמין שהשער הראשון של מכבי בצ'מפיונס יהיה דווקא מול אחד משני השוערים הטובים בעולם.

ר.בקצה 20 באוקטובר 2015

אחד משני השוערים הטובים בעולם אכן שיחק בריאל לפני שנה. הוא עדיין משחק שם.

גיל שלי 20 באוקטובר 2015

גול מהיר של פורטו, מי דיבר על גול מהיר של מכבי?

yaron 20 באוקטובר 2015

גיל,
אני חושב שאתה טועה לגבי שפונגין/דסה.
לדעתי יוקאנוביץ' רוצה שלושה בלמים כדי לאפשר לדסה ובן הרוש חופש מסויים שלא יתבטא מיידית בחור בהגנה.
שפונגין דווקא מתאים למשחק עם ארבעה בהגנה ואז הוא יוגבל בהשתתפות בהתקפה.

גיל שלי 20 באוקטובר 2015

דסה פצוע בכל מקרה

yaron 20 באוקטובר 2015

למיטב ידיעתי גם דסה :-)
בכל מקרה, התכוונתי באופן כללי. שלושה בלמים ושפונגין זה בונקר, עם דסה זה משחק אחראי.

רומן 20 באוקטובר 2015

לא התכוונתי להגיב עד שכתבת "פורטו היא כנראה הקבוצה הטובה ביותר שנפגוש השנה".
את דינמו אתה לא סופר אה?
מחזיק לכם אצבעות שתוציאו היום נקודה (בשביל דינמו) אבל יש לי הרגשה שתאכלו היום 6,7 חתיכות.

גיל שלי 20 באוקטובר 2015

פורטו יצאה תיקו בקייב, אני חושב שדינאמו קבוצה, אבל פורטו יותר טובה, גם מצ'לסי

שלו 20 באוקטובר 2015

כמו שזה נראה לי עד עכשיו,
פורטו הכי חזקה בבית, דינמו נראית כמו מי שתיקח מקום שני, וצ'לסי יוציאו את זעמם רק על מכבי.
הסיכוי היחיד של מכבי להוציא משהו הוא אם השחקנים של צ'לסי יעשו בכוונה או שהמשחק בארץ לא יהיה רלוונטי להם.
בקייב לא ננצח, וגם לא את פורטו.

אחד 20 באוקטובר 2015

מה? צ'לסי הולכת להוציא 6 נקודות קלילות בצמד המשחקים מול דינמו.

צור שפי 21 באוקטובר 2015

זאת אומרת שבגומלין היא תוציא חמש נקודות קלילות.

גיסנו 20 באוקטובר 2015

אין ספק שכל מי שלא חושב שדינמו קייב היא הקבוצה הטובה בעולם אם לא ביקום כולו חייב לספק התנצלות מיידית

עופר כהן 20 באוקטובר 2015

אני מקווה שאתה כותב את הטור מזווית הראייה של מכבי ולא שלך, כי אתה טענת 4 נקודות נחשב הצלחה. פרנקו גזר ושמר.
בכל מקרה, מכבי הולכת לחטוף בראש חזק, אבל תכלס כמה הזדמנויות יש לאוהד מכבי להינות מהפסד? אז בואו נהיה מציאותיים ונחייך.

יאיר 20 באוקטובר 2015

אני נהנה מאוד לקרוא אותך גיל וגם מסכים איתך לא פעם, לא על פוליטיקה… אך בפוסט הזה אני חולק עליך בחלק מהמקרים.

בהתחלה לדעתי אתה מנסה למצוא הסברים ופרשנויות למצב שפשוט לא קיים. אני לא מאמין שיוקאנוביץ' שיחק כפי ששיחק מול דינמו וצ'לסי כדי ללמד משהו את שחקני מכבי, אלא גם בשני המשחקים האלו רצה להשיג תוצאה טובה ופשוט לא הצליח. בכלל קשה מאוד להעריך מה הייתה התכנית כי כאמור שער מוקדם די טורף את הקלפים.
אם כבר מערך שלושת הבלמים היום אומר: אנחנו לא מצליחים להגן עם ארבעה אז ננסה עם חמישה. ככה אני רואה את הדברים.

לגבי המשפט: "שכר הלימוד שמכבי משלמת השנה, ישתלם במידה ואכן נעלה שוב לשלב הבתים בשנים הקרובות" ובכן הוא פשוט סטטיסטית חסר ביסוס. באופן גורף קבוצת פחות או יותר בדרג של מכבי שכן מצליחות להגיע בקביעות לשלב הבתים (הרוב לא מצליחות להגיע בכלל) לא מציגות גרף שיפור כלשהו מדי שנה. אם כבר קיים שיפור בנקודות שצוברות הקבוצות הקטנות ב-3 המחזורים האחרונים לעומת הסיבוב הראשון. אך קשה לדעת אם הן משתפרות או זוכות במשחקים שהם חסרי חשיבות אצל הגדולות (שכבר הבטיחו את עלייתן).

מאיר (חדש בשכונה) 20 באוקטובר 2015

מסכים כמעט עם כל הסתייגות שלך.

גיל ז. 20 באוקטובר 2015

אין לי ציפיות להוציא נקודות מהקמפיין, אבל אני בהחלט מצפה שבניגוד למשחקים הקודמים הקבוצה תראה התקדמות והסתגלות לרמה.
מצפה לא לראות היסטריה בחלק האחורי, מצפה לריכוז יותר גבוה של השחקנים ולהפחתת הטעויות הבלתי מחויביות, מצפה לא לקבל גולים זולים כמו שראינו בנבחרת ובמשחקים מול פלזן בבית ובליגת האלופות.
כבר ראינו מול באזל שעולים עם ריכוז ומחויבות ניתן להוציא מים מהסלע, הגיע הזמן לחזור לזה.
אני לא אסתיר, התאכזבתי מההפסדים הקודמים, והם הצביעו שמכבי עדיין לא הצליחה לקפוץ את המדרגה הראשונה (לא מסתכל על שאר המדרגות שנצטרך לעבור) ורק בגלל שאלו היו הפסדים שקרו בלי יותר מידי יכולת מצד צ'לסי וקייב, אם להפסיד אז לא ככה.

מאיר (חדש בשכונה) 20 באוקטובר 2015

מטרת המטרות היום היא לא לספוג בעשרים דקות הראשונות, בכל מחיר, כולל בונקר היסטרי. זה אומר שלפחות בהתחלה אסור יהיה להזניח את העמדות ואם תוקפים זה עם מינימום שחקנים. גם ריקן וגם ראלי הם לא מגינים באופיים אז הקישור חייב לסייע להם. פןפן כתב שהוא כבר שבוע מכין עצמו להשפלה….איך אמר יוקאנוביץ, מעדיף לשחק בפורטו ולא שבאזל יהיו פה, זו גם דרך לקבלת פרופורציות….

שמעון 20 באוקטובר 2015

4-5 חתיכות פורטו נותנת היום. לא משנה מה מכבי יעשו, זה לא אותה רמה ולא קרוב לזה.

duncan 20 באוקטובר 2015

אין בישראל משחק התקפה. אין גם הגנה אבל בהגנה אתה יכול לגנוב משחק ללא שערים בגלל החמצות.
בהתקפה בישראל אין שום דבר. הכל מקרי.
הדרך היחידה שמכבי תבקיע שער בטורניר הזה, זה רק דקה 89 אחרי 4:0 כאשר הקבוצה היריבה כבר חושבת על המלתחות.

אסף THE KOP 20 באוקטובר 2015

היחס בווינר על ניצחון של מכבי הוא 16:1.
אפילו למשחק של מיקרונזיה נגד ארגנטינה (בחוץ) היחס יהיה נמוך יותר.

כסיפוביץ 20 באוקטובר 2015

ללא ספק המשחק הקשה ביותר בתזמון לא משו
שיהיה בהצלחה

אסף THE KOP 20 באוקטובר 2015

מקווה שינצחו

אופיר 20 באוקטובר 2015

בדרך להופעה הגרועה ביותר של קבוצה ישראלית באירופה. העונה המפורסמת ההיא של חיפה (0 שערים ונקודות) נראית פתאום כמו זכרון מתוק.

holden 20 באוקטובר 2015

מכבי עד עכשיו(סיום המחצית ) מזכירה לי שליח של פיצה שהצליח להגיע לבניין בשכונה ישנה ומוזנחת ולמרות שאין תאורה בכביש השליח הגיע בכוחות עצמו לבלוק הנכון(בית ליגת האלופות) אולם השליח מתדפק על הדלת הלא נכונה באישון -לילה,
לא הכי נעים עבור השליח(מכבי תל -אביב)
הצפי שלי שבמחצית השנייה מכבי אולי יקבלו טיפ ממזמין המשלוח( שער כבוד) אבל מכבי תסיים את הבית במקום האחרון.

עדיף היה למכבי (לשליח) לטעות בכתובת ולהגיע לבלוק אחר(ליגה אירופאית) ששם היה לה סיכוי להגיע לתוצאות יותר מכובדות.

השוער של מכבי בינתיים מאכזב אותי, לא במשחק הספציפי הזה אלא בכללי.
מכבי משלמת עליו שכר לימוד גבוה מעבר לחוזה היקר שלו, ככל הנראה מכבי תל אביב לא יסיימו את הקמפיין באפס שערים אבל הם כן יסיימו אותו במקום האחרון.

עם כל הכבוד לעמידה הנכונה על המגרש ברוב שלבי המחצית ההתפרקות שלהם לאחר השער הראשון שהם ספגו היתה התפרקות כל כך אופיינית לשחקן הישראלי.

מכבי תל אביב 2015 לא שייכת לצ'מפיונס -ליג,
הם עדיין לא שם

אודי 20 באוקטובר 2015

מה זה לא שייכים? עובדה שהם שם. זה שהם לא קבוצת צ'מפיונס טובה, כלומר כזו שמסוגלת להיאבק אפילו על מקום 3 בבית כזה (בית מאוד קשה) זה משהו אחר.

duncan 20 באוקטובר 2015

בטעות עלו

holden 20 באוקטובר 2015

לא עלו בטעות, אבל עלו עם המון מזל והתעלות של זהבי,
אוהדי תל אביב הקניטו את מכבי חיפה על קמפיין ה -זירו,
בינתיים מכבי הולכים בבטחה על שביל האבנים הצהובות גם לקמפיין- זירו,
כפי שכתבתי לפני כמה שבועות, מכבי ראש לשועלים וזנב לאריות,
הקמפיין הכי מוצלח בצמפיון היה של חיפה בורסיה הקודמת, הקמפיין של האדומים גם היה מוצלח,
מכבי באירופה? עד כה חלשלשה.

duncan 20 באוקטובר 2015

לא ממש אכפת לי להשוות בין חיפה למכבי. עברו מאז שנים על גבי שנים.
מכבי של היום מייצגת את הכדורגל הישראלי כמו הנבחרת. אפס יכולת מול השער.
מספיק טוב לרמות נמוכות. לפחות השנה הם יצא להם פוקס שעלו. מתוך 10 מפגשים מול באזל הם יפסידו 9. השנה זו היתה הפעם אחת.

ישי 20 באוקטובר 2015

השנה היו פעמיים

duncan 20 באוקטובר 2015

יש שיפור בהצגות של מכבי. בהתחלה בן חיים צלל. כעת אלברמן צולל כאשר לא נגעו בו.

ישי 20 באוקטובר 2015

בן חיים צלל לדעתך בפנדל שלא נשרק?
או בצהוב (שם הוא באמת צלל)?

צור שפי 20 באוקטובר 2015

חבל שאוראל גרינפלד לא שפט.

גורביץ' 20 באוקטובר 2015

במקום לבעוט לשער הוא הלך על עוד הטעייה וצלילה, איזה שחקן מאפן.
אבל ככה זה כשלא קונים את ההצגות שלו כמו בארץ, קצת יותר קשה לתפקד..

duncan 20 באוקטובר 2015

בפנדל. לא זוכר את הצהוב.
אבל ההצגה של אלברמן…לקאמרי יש פספוס. הררה היה מטר ממנו.

ישי 20 באוקטובר 2015

ב'פנדל' אני ראיתי רגל שנוגעת ברגל שלו, כך שלדעתי הוא לא עשה הצגה.
בצהוב של קורונה, אני חושב שהוא עשה הצגה.
מה שבטוח שהפרצופים שלו פאתטיים להחריד.

גלעד בלום 20 באוקטובר 2015

לא זוכר שקסיאס נגע בכדור 90 דקות (נרדמתי לרבע שעה בתחילת החצי השני). מכבי נראו יותר גרוע ממה שנראתה ישראל מול בלגיה.

בן חיים ספרינטר טוב אבל ממש לא מתוחכם, הוא רץ ורץ ורץ, בליגה המקומית זה עובד, באירופה הוא בדיחה. זהבי היחיד שיכול להשתלב בקבוצה רצינית באירופה (אבל לא להיות שחקן מוביל) בגלל המנטליות. בן חיים הבלם ואלברמן מביכים ברמות הללו, על התקפה אין בכלל מה לדבר.

מעניין לראות את מכבי בשר תותחים, אני לא רגיל לזה, העליבות של הצהובים ברמות הללו שמה את הרמה בליגה המקומית בפרופורציות הנכונות, פה מכבי מנצחת בעשרה שחקנים עם בן חיים בשער, באירופה אפס בעיטות למסגרת ובונקר (אלא אם כן פספסתי משהו כשנרדמתי)

אולי אני נוטה לרומנטיזציה ובוודאי שאני לא אוביקטיבי אבל הפועל נראתה יותר טוב וגם חיפה בפעם הראשונה שהעפילה ( וגם מכבי של קלינגר ודגו) לליגת האלופות, לא? הוציאו נקודות, הבקיעו, נהנו מהחוויה, מכבי נראית כמו הכלה ששלמה שרף דיבר עליה בזמנו, יודעת שתחטוף, רק לא יודעת כמה ומתי.

holden 20 באוקטובר 2015

No Further Questions

שלו 21 באוקטובר 2015

מכבי בשלושת המשחקים הראשונים בסבב הקודם נראת יותר גרוע,
וזה היה לפני הביקור במינכן (עם 5-1).
כמה פורטוגלים שיחקו בהרכב של פורטו?
מכבי שיחקו עם שני זרים, אין כמעט קבוצות בליגת האלופות (בטח מחוץ לליגות הבכירות)
שמצליחות לעשות משהו ללא הרכב מרובה זרים / בוסמן.

אכן הפרופורציות ברורות, (גם בטניס דרך אגב), זה לא מונע מספורטאי לנסות.
אם אני זוכר נכון גם מכבי כדורסל בראשית הדרך חטפה על ימין ועל שמאל,
ועד שלא דאגה ל 80% הרכב אמריקאי, לא ממש הצליחה להתרומם.
הזמן יגיד, יש לנו סבלנות.
וטיעונים שמתבססים על שלמה שרף לא מחזיקים מים…

משה 21 באוקטובר 2015

מכבי שיחקה עם 3 זרים.

גורביץ' 21 באוקטובר 2015

התחלנו עם התירוצים..

גלעד בלום 21 באוקטובר 2015

שלו,

הפרופורציות לא ברורות, מכבי של קלינגר ודגו ניצחה את אייאקס וזה היה לפני הרבה שנים, קבוצות ישראליות נראו טוב מול אריות אירופה, בלי בוסמנים, עם פישונט . לא מתווכח איתך לגבי למה זה קורה, רק כתבתי את מה שאני רואה רואה ואמרתי שמעניין (מבחינה אנתרופולוגית) לראות את מכבי הדורסנית מהווה בשר תותחים, פתאום זהבי לא נראה כל יכול (למרות שהוא באמת שחקן אמיתי, אולי היחיד כרגע בישראל), לראות בונקר וחוסר אונים, אגב לא הבנתי את ההקשר לטניס ולא אמרתי שאסור לנסות, מותר לנסות, ולי אסור ליהנות? :) מה שהיה מעניין הוא שהדי אן איי המכביסטי לא נראה במשחק הספציפי הזה, היתה מעין תבוסתנות וידיעה שהגול יגיע, כך זה נראה לי בתור אחד שלא רואה את מכבי משחקת לעולם (רק עד הגול הראשון שלכם בדרבי וזה לא לוקח הרבה זמן) לגבי שרף- זה לא טיעון, זה ציטוט של שרף (שציטט משפט שהוא לא המציא).

יש לי סבלנות, יש עוד 3 משחקים לראות אתכם, אני רואה כדורגל אירופאי ולא מתכוון להחמיץ את התענוג, כמה הנאות כבר יש לאדומים בימים אלו?

אני כבר לא יכול לחכות לאיזה תגובה מתחכמת על טניס…הרמתי לך להנחתה :)

יואב 21 באוקטובר 2015

כי במה יש לך להתנחם בימים כאלו? מכבי נראתה טוב יותר מול פורטו מאשר הפועל כבירי לבלבלב מול סכנין החלשה. הבעיה האמיתית שלך? מיטש ישפר את מה שיש עכשיו. המטרה היא דומיננטיות מקומית.
מה לך יש? וייצמן שמקמבן מחנה אימון בקיץ?

איאן ראש נטול שפם 21 באוקטובר 2015

מאיפה הביטחון ההזוי הזה שתעלו עוד כמה פעמים לליגת האלופות. אתם חיים בסרט. אלת המזל הייתה מול פלזן ובאזל. אני לא רואה את מכבי בשנה הבאה באלופות.

מכבי הייתה שווה גול אם היו לה זרים.

יואב 21 באוקטובר 2015

מי טען שניהיה שם שנה הבאה? כתבתי שמיטש ישפר את הקיים. גם ליגה אירופאית זה מעולה. תתרגל, מכבי היא ארגון שמשפר את עצמו בתנועה. אלו רק הצעדים הראשונים ותראה למה זה כבר הספיק.

תורג׳י 21 באוקטובר 2015

אמנם לי אין בטחון שנעלה שוב, אבל עם העלייה הזו עלה גם הדירוג ולכן אמור להיות פשוט יותר בעונות הבאות.

ירוק 21 באוקטובר 2015

יואב – אם זה מה שאתה עונה לאוהד הפועל, אני מבין שלא כדאי לי לרשום איזו ביקורת על ההופעה שלכם :)

יואב 21 באוקטובר 2015

ירוק, לך בטח מותר. אתה תמיד כאן, הוגן ופייר. בניגוד לזה שמגיב רק לפוסטים צהובים אחרי הפסדים. ברוב הזמן, הוא הפך את הזנב בין הרגליים לאידיאולוגיה וברוב הזמן מתחבא. דנא אתה יודע. בחייך, חווית כפול ריגוש ממועדון מאדם שמבוגר ממך(:

ירוק 21 באוקטובר 2015

זה בסדר, זה היה בצחוק. כמו שאתה בטח מתאר לעצמך, עם איך שאנחנו נראים (לקרוא לזה מביך יהיה מחמאה רצינית) אני לא בדיוק יכול להתנחם בהפסדים שלכם לפורטו וצ'לסי. וגם לא ראיתי את המשחק, זה בשעה של עבודה אצלי…

אבל האמת, זה בעיקר מדכא אותי מסיבה אחת – עם כל הכבוד וההערכה למה שבנו אצל הצהובים (ואני מסכים עם כמעט כל מה שאתה רושם בעניין התהליך, הידע, השיפור, וכו'), בשורה התחתונה זה לא משהו שאי אפשר להתמודד איתו. קבוצה (ומועדון) רצינית יכולה לתת פייט. זה לא בשמיים, זה לא באזל וזה לא מכבי ת"א כדורסל. וזה עושה את המצב שלנו לעוד יותר עצוב. האמת שכבר נותרתי בלי מילים. מזל שאני רחוק, זו הנחמה היחידה.

Funfun 21 באוקטובר 2015

זהבי כבר חודש ומעלה לא נראה כל יכול
מכבי לא שיחקה בונקר בשום פנים ואופן. עד כאן
כן, זה עדיין מביך לראות את האימפריה הצהובה מנסה לדגדג את קצות האצבעות של ענקי אירופה בכדורגל אבל איכשהו זה עדיף כשאני חושב על האלטרנטיבות המקומיות
והייתי מוסיף בחצי חיוך – את הכסף סופרים במדרגות

תורג׳י 21 באוקטובר 2015

היתרון של מכבי לעומת העליות הקודמות הוא שבכל העליות הקודמות תמיד הייתה תחושה באוויר של מכירת חיסול ברגע שהקמפיין יגמר. במכבי התחושה היא הפוכה, רק ינסו לשפר את הקיים.

נולי 21 באוקטובר 2015

אם לטב"ח 2 הייתה קצת חוכמת משחק, הוא כבר מזמן היה משחק באירופה. איזה בזבוז של יתרונות פיזיים. חבל.
ככלל, מכבי לא היו גרועים היום. עם קצת פחות פאניקה בהתקפה, גם היו כובשים.

Vered s 21 באוקטובר 2015

בשביל להצליח באירופה קבוצות ישראליות היו חייבות קשר אחורי מרכזי זר קשר פיפטי פיפטי זר ונגיד גם בלם וחלוץ זרים. בקיצור זרים שיחזיקו את הקבוצה. ואז הקבוצות הישראליות היו מספקות שחקנים שהם כישרונות גדולים בהתקפה באחד על אחד. כאלה. התזה של גורדי קרויף שלא צריך זרים ולא צריך שחקנים להטוטנים ניכשלת. באירופה. אולי עברה לו מחשבה שבאימון מקצועי ודפוסי התנהגות מקצועניים הישראלים יגיעו למהירות לכוח לטכניקה ברמה אירופאית. הם לא מגיעים. והוא לא יודע להביא למכבי תל אביב שחקנים שהם כישרונות מטורפים. הוא איש של שירן ייני. בגדול. להביא את השחקן העובד קשה לסטנדרטים אירופאיים. צריך להגיד מכבי תל אביב של העונה משחקת באירופה בלי זרים איכותיים זה כישלון מוחלט

עופר כהן 21 באוקטובר 2015

זה תא עובד ככה, מצטער.
מדובר בשחקנים שהגיעו לקבוצה אחרי גיל 18 ולא יכולים ללמוד מה שבאירופה לומדים בגיל 12. עוד כמה שנים מחלקת הנוער בטוח תתן כמה שחקנים טובים.

ערן (המקורי) 21 באוקטובר 2015

ורד, למה את חושבת שהתזה של קרויף היא שלא צריך זרים?
אם נוסא וראדוניץ' היו בריאים, אני בטוח שהיו משחקים אתמול. זה משלימים את מכסת 5 הזרים שמותר למכבי.
הבעיה הגדלה ביותר עבור ג'ורדי היא שהוא מוגבל ל -5 לא-ישראלים בלבד, בסגל של יותר מ- 20 שחקנים. וקשה למצוא 15 שחקנים ישראלים ברמה נאותה. וכל ישראיל פוטנציאלי עולה ממון רב (פרמיית "ג'ורדי רוצה אותי").
בעיית כמות הזרים פוגעת , לשיטתו של ג'ורדי, ביכולת של קבוצות ישראליות להתחרות ברמות הגבוהות.
מבט אל הסגל של כל קבוצה אירופית ממוצעת מלמד כמה זה נכון.

Vered s 21 באוקטובר 2015

היי ערן קודם כל אני חושבת שחייבים להתיר שיתוף של יותר שחקנים זרים בליגה אפילו בלי הגבלה ביכלל. מסכימה גם שג'ורדי פיתח את שיטת העבודה שלו במכבי תל – אביב בהיתחשב בבעיה. אחרי שזה נאמר, בעונה הראשונה שלו ג'ורדי הביא שוער ובלם מספרד ואת פריצה שהיו חיזוק משמעותי. והוא ניסה להביא מגן זר וקשר יצירתי. שלא מאד הצליחו. קורה. פאולו סוזה הביא את מיטרוביץ' סוג של קשר אחורי. ג'ורדי משום מה לא מביא קשר אחורי מרכזי משמעותי וסומך על ישראלים. אני חושבת שיש לו תזה ורעיונות איך לקדם את הכדורגל הישראלי שקשורים בבניה ועיצוב של קשרים פיסיים חזקים מחוייבים מהירים והרעיונות שלו שונים מאד מהתפיסה ששלטה בכדורגל הישראלי ולדעתי עדיין שולטת. התפיסה פה היא שהכדורגל הישראלי מייצר ברקו ובניון ורובן עטר או לפחות מחכה בסבלנות לכאלה. למכבי תל אביב יש את ערן. נכון. זה מיושן. אבל זה בגדול הרעיון. אנחנו נייצר את השחקנים המבריקים את הכישרונות ונייבא ממזרח אירופה קשרים אחורים וקשרים פיפטי פיפטי. שהם יעבדו וירוצו. אם יש גם בלמים ומגינים יופי. עד יותר טוב. ויודע מה זה עבד בשביל קבוצות ישראליות באירופה וזה ניראה הרבה יותר מסעיר והרבה יותר מלהיב מאיך שמכבי תל אביב ניראיית בכל המישחקים האירופאיים שלה וביכלל. היא לא קבוצה מלהיבה או מסעירה. היא קבוצה שעוברת תהליך למידה וזה לא אסתטי. הרבה פעמים גם בליגה עד שאתה מתחיל לשאול את עצמך. מה פה זה למידה ותהליך מובנה ומתוכנן ומה קשור לאישיות של ג'ורדי. בקשר לזרים זה כישלון קרלוס גרסיה לדעתי עדיף מטבח אבל בכל מקרה הוא הושאר לטובת חדר ההלבשה והיתמקצעות הקבוצה. שוער צעיר זה אסטרטגיה מעולה. זה שניים. בהיתחשב בהשארת זר לחדר ההלבשה מיטרוביץ זה מותרות והיה צריך להביא קשר זר משפיע משמעותי איכותי באופן ניכר מהישראלים. והרכש של חלוץ פצוע זה משהו שהוא כישלון או יותר גרוע מזה. מי קונה חלוץ פצוע ולמה? ג'ורדי הפקיר את הקבוצה לישראליות שלה.

Vered s 21 באוקטובר 2015

ושיהיה מובן אני אוהבת את ג'ורדי ואת הפרוייקט של מכבי תל אביב וזה הדבר הכי טוב ובעצם היחידי הטוב שקורה בכדורגל הישראלי. ועדיין אין איך להסביר את הכישלון עם הזרים. לפחות ההסבר לא משותף. אבל זה מצחיק לחשוב שאין כאן תקלה ואחת גדולה להגיע ככה לליגת האלופות וגם לליגה האירופאית. בלם לחדר הלבשה? קשר באיכות של קשר ישראלי סביר פלוס? לקנות חלוץ לא בכושר משחק ואולי גם פצוע? התוצאה קמפיין מגוחך באירופה.

Funfun 21 באוקטובר 2015

מסכים לחלוטין. גם ג׳ורדי הקדוש טועה טעה ויטעה
מה שכן, מאמין שהלקחים הופקו ועונה הבאה תיגמר החגיגה ויגיעו לכאן זרים טובים יותר
אגב, זה יקרה בעיקר בגלל הקמפיין הנוכחי בצ׳מפיונס

גלעד בלום 21 באוקטובר 2015

יואב, תארים למכביר יש לכם אמנם אבל אף פעם לא הייתם טובים בחוש הומור וביחוד הומור עצמי, מה כבר אמרתי? אתה צודק, במה אני יכול להתנחם ( בצסקא). :) אני צוחק על עצמי ועל הפאטתיות של הפועל, מי זה וויצמן? מה לי ולפוליטיקה הזאת? דווקא נראינו לא רע נגד סכנין, חוץ מארבעת הגולים די שלטנו במגרש, השחקנים נלחמו , הגיעו להזדמנויות, הקהל היה סבבא.

האמת היא שפורטו מעולים והתוצאה סבירה בשביל משחק חוץ, אבל אחרי כל הכסף ששפכתם הייתי מצפה ליותר מאפס שערים בשלושה משחקים, ואם זה המשחק הכי טוב שלכם עד כה אז השיא של חיפה בסכנה. פשוט נראה שלא תבקיעו עוד שש שעות.

סתם לשם השוואה-באטה בוריסוב נראו יותר טוב מול ברסה, היה משחק מעולה עם הרבה הזדמנויות לשני הצדדים.

הסיבה שהגבתי היא שראיתי את המשחק וגיל שלי סבבה של כותב ואני אוהב לקרוא אותו, המסקנה שלי אחרי מה שראיתי היא שבאר שבע, קרית שמונה ואולי אפילו הפועל ( אוקיי לא הפועל סתם צוחק) יותר קרובות למכבי מאשר מכבי קרובה לרמות של ליגת האלופות, עוד שני זרים לא היו עושים הבדל עצום, אלא אם מדובר בקליברים, אבל לא איי גיבורים למיניהם, כבר יש לכם שמונים אחוז מנבחרת ישראל, כמה יותר טובים תהיו?

עופר כהן 21 באוקטובר 2015

רגע ומה עם הכסף שפורטו צלסי וקייב שפכו?
ומה עם העובדה שפורטו ספגה רק 4 שערים ב-19 משחקי בית?
מדהים איך בדיונים על מכבי מתעלמים מכל שאר הקיום. לא יודעים פה לחשוב לטווח ארוך. שופטים במושגים של ספיגה /כיבוש. בדה באזר ציפיתי ליותר.

-גיסנו- 21 באוקטובר 2015

לבאטה בוריסוב זו העפלה חמישית לצ'מפיונס מאז עונת הבכורה שלהם במפעל ב 2008. בתווך עוד שתי הופעות בשלב הבתים של הליגה האירופית.

כשלמכבי יהיה נסיון אירופה כזה אולי גם היא תיראה יותר טוב נגד בארסה.

אלעד 21 באוקטובר 2015

"כש"? ההעפלה של מכבי השנה הייתה ההעפלה הכי נעזרת במזל של קבוצה ישראלית באירופה. אני לא רואה פה שום גרף אמיתי של התקדמות. מכבי עשויה לזכות עשור רצוף בליגה הישראלית, זה לא מה שיהפוך אותה לחברה קבועה בצ'מפיונס.

יואב 21 באוקטובר 2015

לא היה שום מזל בהתגוננות הנהדרת טקטית מול באזל. באזל לא החמיצה בכלל בבלומפילד והפרדיג׳י שלה נראה חסר אונים מול הגנה נפלאה. מה שכן, באזל לוקחת מהבית הזה לפחות חמש נקודות מה שמחזק את ההישג הענק שבעליה.
העניין מאד פשוט-האליפות של מכבי הקדימה את לוח הזמנים.
גם העליה הנוכחית. הכל יתיישר בסוף כי כשעובדים נכון, משיגים את המטרות אפילו מוקדם יותר.

אלעד 21 באוקטובר 2015

מכבי הגיעה ל-3 מצבים והבקיעה 3 גולים, כולל וואחד מזל בדקה ה-90 בחוץ. כל הכבוד להם על זה, אבל תפסיקו למכור לי פה סיפורים על התקדמות.

יואב 21 באוקטובר 2015

לא מוכר כלום. עם הניקוד של מכבי, ברור שעלייה שלה היתה חייבת להיעזר במזל. ועדיין, השער בדקה התשעים היה מהלך יפה של כדורגל וקור רוח. והגומלין היה מופת לעמידה טקטית נהדרת. אין למכבי דרך אחרת להוציא תוצאה טובה יותר כרגע.
התקדמות היא לא בהכרח ממשחק למשחק. אלא בדנא שהמועדון צובר ביבשת, שנה אחרי שנה ומכבי עדיין בחיתולים. מי כמוך כאוהד הפועל יודע את זה.

יואב 21 באוקטובר 2015

ומי כמוני(שראה ב77 את התבוסה הביתית לוארזה במגרש עצמו), יודע את זה.

-גיסנו- 21 באוקטובר 2015

כי הפועל באירופה מעולם לא עברה קבוצה עדיפה בעזרת מזל, די לגניבת דעת

עופר כהן 21 באוקטובר 2015

1) מכבי נראו טוב וגרמו להמון איבודי כדור שאחריהם שחקן מכבי מסר בנגיעה קדימה. על זה לא דיברו אוחנה ויעקובי. רואים שזו עבודה של מאמן.
2) כפי שיעקובי ואוחנה אמרו בראיית משחק צרה להחריד- מכבי קיבלה שטחים. כאילו פורטו טיפשים. נתנו שטחים וסגרו את הרחבה. מי ירים לתוך הרחבה? מי ייכנס לרחבה צפופה? . פרשנים דמיקולו.
3) הטעויות של עומרי בן הרוש זה סימן טוב- מגן שמאלי איכותי יפתור המון בעיות. זה שיודעים את זה כבר עכשיו זה מעולה.
4) ראיקוביץ, למרות הביקורת המגוחכת של אוחנה שיחק מצוין. הנגיחה בגול של אבובקר הייתה מכניעה קרנף בוגר.
5) צריך לשפר בעיטות מחוץ לרחבה.
6 דור פרץ ואלברמן זה תאווה לעיניים, קור רוח ורצינות.
7) הגנה- שוב: קרלוס וטיבי היו מעולים אבל בן הרוש זה חור. ושבא לך קורונה (מספר אחד כששיחק) עם מקסי כל התקפה זה התקף לב.
8) מה התלהבו מברהימי אתמול? הוא כישרוני מאוד אבל הוא איבד מלא כדורים וכדרר לחינם.
9) זהבי נתן משחק מצוין. אך לצערנו יש גם קבוצה שנייהוגם לה מותר לעשות תוכנית משחק והיא עשתה אותה כך שזהבי לא קיבל כדורים באיזור מסוכן. עצוב שעשו כתבות על הסקאוטינג שלהם אבל בשידור התעלמו מהפירות שהוא מניב.

Funfun 21 באוקטובר 2015

זהבי היה חלש ופגם במשחק של מכבי
זה היה המשחק הטוב ביותר בשנתיים האחרונות של עמבה
ראיקוביץ׳ טרם נתן לך עצירה אחת!!
איפה ראית את המשחק באל ג׳זירה?

נולי 21 באוקטובר 2015

אפרופו הפרשנים – אוחנה לא מפסיק לדבר ולא אומר שום דבר מעניין, שמחדש משהו לצופה. פשוט כלום. בניגוד לברקוביץ, שמלווה לא רע בכלל משחקים של הליגה הספרדית. המשחק אתמול הזכיר לי משהו מעניין שברקוביץ אמר במשחק של ריאל נגד לבאנטה – קבוצות גדולות הרבה פעמים נותנות לקטנות מרחבים לצאת להתקפה כדי למנוע בונקרים, שקשה להבקיע נגדם. בגלל זה, הקבוצות הקטנות מרגישות שהן לכאורה שוות כוחות על המגרש אבל מוצאות עצמן מפסידות 3:0

עופר כהן 21 באוקטובר 2015

פרשנות מעניינת +1

רומן 21 באוקטובר 2015

אולי תפסיקו עם ה"נראו טוב" , "התקדמות", " דרך" וכו..
תפסיקו עם הלוזריות זה פאטת, אתם עם 0 מ9 ו0 שערים.
במדינה מתוקנת היו קוראים לזה "בושה".

rami 21 באוקטובר 2015

למה? אלו הפערים. מכבי לא קרובה בשום צורה ל3 הקבוצות שמולן שיחקה. ואם היינו מבקיעים שער זה לא היה משנה את התמונה. וגם אם נעשה תיקו במשחק כלשהו זה לא ישנה את התמונה.
זו לא בושה. זו המציאות.

no propaganda 21 באוקטובר 2015

1+

-גיסנו- 21 באוקטובר 2015

הבטחת לנו 6-7 חתיכות, במדינה מתוקנת היו קוראים לך "שלמה שרף"

אלעד 21 באוקטובר 2015

בוא… אם רק פורטו וקייב היו רוצות, זה לא היה נגמר 2-0

-גיסנו- 21 באוקטובר 2015

כשמנתחים הכל רק לפי מבחן התוצאה, אז למה לדבר על "מה היה יכול להיות"?

לכולם יש זכרון קצר, ולמי יש זמן להתחיל לחפש עכשיו משחקים שלמים מלפני 5-6 שנים כדי לשבת לראות את הפועל ואת חיפה בקמפיינים האחרונים שלהם (2002 לא רלוונטי, גם כי עברו 13 שנים והכדורגל השתנה משמעותית וגם כי חיפה של אז הייתה קבוצה יוצאת דופן ביחס לישראל). ואז לדבר על מי שיחקה יותר טוב או לא. על כמה המשחק הזה היה יכול להגמר וכמה ההוא.

גם הנגיחה של זהבי נגד צ'לסי הייתה יכולה להכנס, וגם ההחמצה של נוסא ממטר, ויש שופטים שהיו שורקים לטב"ח פנדל אתמול…ואז מאזן הנקודות או יחסי הכוחות בבית לא היה משתנה (כי אף משחק ליגת אלופות של אף קבוצה ישראלית, מלבד אולי חיפה-אולימפיאקוס ב 2002, לא באמת היה תלוי בקבוצה הישראלית), אבל למכבי היה שער ואז הייתם מחפשים סיבות אחרות למה זה הקמפיין הגרוע ביותר אי פעם.

אחרי המשחק אתמול אני מאמין שמכבי תצליח בסוף לכבוש (בעיקר כשזהבי יחזור לשחק קבוצתי ויפסיק לנסות להציל את המולדת לבד) אבל לאור המאזן בין 3 הקבוצות האחרות ויחסי הכוחות ביניהן אני לא בטוח שיהיו נקודות. מה שאני כן בטוח, הוא שלא משנה מה תהיה השורה התחתונה של הקמפיין לטוב או לרע, תהיה המשכיות. ובפעם הבאה שמכבי תגיע לצ'מפיונס, והיא תגיע – אולי שנה הבאה, אולי עוד שנתיים -שלוש – זה כבר ייראה אחרת לגמרי.

רומן 21 באוקטובר 2015

איזה כיף לכם,קיבלתם רק 2!! עשיתם דרך!
אם קייב היתה רוצה להתאמץ זה היה נגמר ב6.
אחרי השני הם פשוט התחילו באימון השחרור

תורג׳י 21 באוקטובר 2015

ואם בנאדו היה מתחיל את 12/13 אתם הייתם על הדשא אתמול ולא אנחנו.
עדיין לא הבנת שזה לא עובד ככה?

-גיסנו- 21 באוקטובר 2015

זה חכם בערך כמו לומר "היי הפסדנו רק 1-0 אנחנו נהדרים!"

צור שפי 21 באוקטובר 2015

הערת אגב, זהבי טעה אתמול בראיון לאחר המשחק כשאמר שאחרי שלושה משחקים להפועל לא היה אף שער זכות. היה (בהפסד הביתי 3-1 לליון).

אלעד 21 באוקטובר 2015

היו להם שני שערים, והם הגיעו ליותר מצבים מממוצע של 1.5 למשחק (כולל המוקדמות מול באזל והצ'כים).

עופר כהן 21 באוקטובר 2015

והיום? מה הצלחה שנה אם אין המשכיות?

אלעד 21 באוקטובר 2015

כשאתה מסתכל על הופעות של הפועל ת"א באירופה בקונטקסט רחב יותר, אתה כן רואה המשכיות. היא לא קיימת כיום, אבל את זה אפשר להגיד גם על ליברפול ומילאן. להפועל וגם למכבי חיפה בזמנו היה רצף יפה מאוד של קמפיינים אירופיים מכובדים.

עופר כהן 21 באוקטובר 2015

כשאתה רוצה להפוך למועדון מוכר באירופה את חייב המשכיות. ליברפול ומילאן גם ככה מועדונים גדולים.
באזל שם ידוע.

אלעד 21 באוקטובר 2015

אני רק רוצה להודות למכבי רגל ומכבי סל, שבימים קשים אלו מעלים בדל חיוך על שפתיי עם תצוגותיהם הכושלות באירופה. למרות שאני קצת מאוכזב מהכדורגל – יכלו להיות הרבה יותר גרועים מ 0-8 אם רק היריבות היו מתאמצות.

Comments closed