ליגת שוקי ההון – שינויים

המח האנושי מתגבר על מחסור באוצרות טבע, מתגבר על יתרונות אתלטיים יוצאי דופן, וגם ימצא את הדרך להתגבר על פערים כלכליים כל עוד הם סבירים

זה קצת מצחיק לקבוע את זה כיום, כאשר סטף מוכר כשחקן הטוב ביותר בליגה, אך הגולדן סטייט ווריורס וגם הסאן אנטוניו ספרס מהווים את המשך המגמה של האנטי תזה לשיטה הקודמת לבניית קבוצה אלופה בNBA. אתם בוודאי זוכרים את הזמנים, הם לא היו מזמן, הזמנים בהם התנאי המספיק לזכייה בליגה היה גיוס השחקן הטוב ביותר, לצרף אליו שני כוכבי על, וכך הבטחת לעצמך את האליפות. כך מיאמי לקחו אליפויות, כך הלייקרס לקחו אליפויות בתקופת שאקיל, אך גם בתקופתו של קובי, כך שיקאגו נבנתה. למען האמת גם אוקלהומה של דוראנט נבנתה תחת לוגיקה דומה.

כבר כשאינדיאנה פייסרס אתגרו את מיאמי בגמר המזרח, ניתן היה לראות שהאנטי תזה מתפתחת. הספרס של לפני שלוש עונות, וזו שזכתה באליפות לפני שתי עונות הביאו את האנטיתזה לידי בשלות, והווריורס הנוכחיים מוכיחים שהפרדיגמה השתנתה. הרי ברור שהווריורס לא היו לוקחים אליפות בשנה שעברה, ולא היו נראים כמו שהם נראים השנה, אילו היו מאומנים על ידי מאמן כמו מארק ג'קסון, ספק אם סטף היה מתפתח להיות השחקן הטוב בליגה. הווריורס הנוכחיים מבטלים את היתרונות האתלטיים המובהקים של מפלצות כמו לברון, באמצעות יצירת משחק קבוצת המבליט את החוזקות של שחקנים יוצאי דופן כמו סטף. דבר דומה לכך מתרחש בספרס, כאשר קבוצה אשר אינה בנויה סביב כוכב על כלל, אלא בנויה כקבוצה של שבעה, שמונה שחקנים הקרובים יותר זה לזה באיכויותיו. כמו ברצלונה של מסי, כך הווריורס והספרס בכדורסל. הקבוצות בנו מערך משחק המעניק יתרון ליכולות טכניות של המשחק, על פני כח. כך העולם מתקדם בספורט וכך גם בכלכלה.

*

זה יפה שהתפתחות זו בכדורסל, אך גם בכדורגל, שם לסטר לדוגמה מצליחה לנטרל את היתרון הכספי של יריביה לליגה, בצורה שלא נחשבה אפשרית עד השנה, מתרחשות לצד התרסקות מחירי הסחורות בעולם. קחו את רוסיה וברזיל לדוגמה, מדינות אשר נחונו במשאבים טבעיים אשר אין דומה להם במדינות העולם כמעט, אך המתנות הפיסיות של מדינות אלה לא התרגמו לעצמה כלכלית כלל. האמירה הקבועה שהשקעה בסחורות היא גם מכירה בחסר של יכולת ההמצאה של האדם, מוכחת שוב בזמנים אלה. כלומר, כמו שלברון הכריח את הליגה לחשוב על דרך חדשה, על מנת של ליפול שדודים ליתרון האתלטי האדיר שלו על פני מתחריו, כך עליית מחירי הנפט והסחורות היא שהכריחה את העולם ללמוד להסתדר עם התחליפים. כך אנו רואים שבמקביל לירידת המחירים של הסחורות בעולם, אנו רואים גם את הסוף של הפרדיגמה בכדורסל האמריקאי.

לסטר באנגליה לא יכולה להחשב כתחילתה של מגמה חדשה, מגמה בה קבוצות אנגליות מתגברות על הביג 4 באמצעות שיטת משחק חדשה, אך ההדרדרות של צ'לסי וגם זו של מנצ'סטר יונייטד, לצד העלייה של קבוצות כגון לסטר וגם טוטנהאם, יכולות לשתול אצלנו את סימן השאלה לגבי ניבוי העתיד. מאוד יתכן שזה יהיה מעט חכם פחות לבחור באחת מ ארבע הגדולות כמועמדת קבועה לאליפות בפרמייר ליג בעשרים שנה הבאות, כפי שקרה בעשרים השנה הקודמות.

*

הסיבה שהתחרות מתחזקת בפרמייר ליג, בעוד שבצרפת אין תחרות בכלל, היא כמובן הפער הקטן יותר בין העצמה הכלכלית של קבוצה כמו מנצ'סטר סיטי ובין קבוצה כמו לסטר לדוגמה. כאשר הפערים כל כך גדולים כמו בצרפת, אין שום אפשרות למצוא טקטיקה כלשהיא שתחפה על היתרון הטבעי.

אני מתאר לעצמי שישנם אוהדים נוספים שעדיין במתח מהשאלה בכמה מכבי תנצח הערב בדרבי, לכם אני מקדיש את הפודקאסט הבא 

 

קול גלגל
לא כוחות (סופרבול 50)

71 Comments

קפטן קוקי 7 בפברואר 2016

מעניין מאוד. הקישורים האלה בין ספורט לעסקים ולהשקפות עולם בכלל, מפתיע כל פעם מחדש. תודה!
מחשבה בעקבות הפסקה האחרונה – באגליה יש "שיוויון (יחסית) בין עשירים", שנובע גם בזכות התרבות והמסורת הספורטיבית שיש להם. מה שאין בליגות אחרות (נניח צרפת, או אהמ אהמ, הליגה השישית בטיבה באירופה).

אמיתי 7 בפברואר 2016

אם אני מבין נכון אז רוסיה וברזיל לפני מיתון ארוך כי הפער ביניהם לשאר העולם גדול
מידי בשביל להיסגר כי הן שנים חיו על הנפט וניגזרותיו?
יונייטד בתהליך..

גיל שלי 7 בפברואר 2016

יש הבדל עצום בין רוסיה לברזיל. רוסיה נסמכה רק על אוצרות הטבע, ובגלל זה היא קורסת עכשיו (ובגלל פוטין כמובן – שחיתות פלוס אגרסיביות יתר). ברזיל בזבזה את השנים הטובות ונמנעה מרפורמות עמוקות, אך היא כלכלה שלא נסמכת בצורה כה חד משמעית על אוצרות הטבע כמו רוסיה.

אמיתי 7 בפברואר 2016

לרוסיה יתרונות משלה..קרבה לאירופה ועוצמה מדינית צבאית. אבל שתיהן בדומה לחלק
ממדינות המיפרץ לא מינפו את הפריחה שלהן להתכוננות ליום סגריר. עשור אבוד כבר קרה
ביפן אחרי פריחה חסרת תקדים ככה שקשה לי לראות גם את ברזיל בתנופה כלכלית בקרוב.

פנדה 8 בפברואר 2016

יש עוד הבדל אחד משמעותי בין רוסיה וברזיל:
רוסיה מייבאת הרבה מוצרי צריכה בסיסיים, ובעיקר מזון. ברזיל מייצאת מזון.
בתקופות של מיתון וקריסת מטבע, זה הופך לאפילו יותר משמעותי.

קשקשן בקומקום 7 בפברואר 2016

אני אשמח לטעות, אבל יש מצב שגולדן סטייט וסן אנטוניו עדיין מהווים סטייה סטטיסטית.
לגבי בארסה ומסי – אני לא חושב שהיא השוואה הוגנת, בארסה לוקחת את מה שיש משני העולמות. גם משחקת כדורגל קבוצתי מבריק, וגם עושה זאת עם השחקנים היקרים והטובים ביותר בנמצא

גיל שלי 7 בפברואר 2016

מסכים לגבי ברסה, עדיין זה יפה שגם בכדורגל המסי גובר על הרונאלדו, הניימאר על הבייל, אבל ברור שזה לא מתקרב אפילו לכדורסל

no propaganda 7 בפברואר 2016

זה הרבה יתר מזה, כאין להם ממש את הקרם דה לה קרם, הם לא מנצחים.

גיל שלי 7 בפברואר 2016

מסכים

ארז 7 בפברואר 2016

מסכים מאוד, ועוד יותר אם נזכרים בעוצמה האדירה שהוסיף סוארז, בין היתר כי הכניס מימד משמעותי של פיזיות ועוצמה.

no propaganda 7 בפברואר 2016

אולי לא הבנתי משהו אבל ברצלונה של מסי היא התגשמות "הפרדיגמה הישנה" כפי שאתה מכנה אותה.
ודרך אגב ההבנה שלי בכדורסל היא לא משהו אבל נראה לי שאם תביא באמת 3 כוכבי על לקבוצה למשל : לברון, קזינס, ווסטברוק אז אני לא בטוח בכלל שגולדן סטייט וסאן אנטוניו יוכלו להתגבר על זה. בכללי מאוד קשה להביא אפילו שני כוכבי על אמיתיים לאותה הקבוצה, 3 אני מתקשה אפילו לחשוב על דוגמא.

עופר כהן 7 בפברואר 2016

הטריו במיאמי לפני כמה שנים?

קשקשן בקומקום 7 בפברואר 2016

לא טריו של כוכבי על. בוש שחקן נהדר, אבל כוכב על הוא לא. מקביל לקווין לאב

איציק 7 בפברואר 2016

אפילו יותר קיצוני, אם תביא מולם את קרי, תומפסון וגרין, אז בכלל ל-GS אין צ'אנס.

Amir A 7 בפברואר 2016

תוציא את קארי מגולדן סטייט ובמקומו תתן להם שחקן נוסף כמו, נניח, תומפסון או גרין. האם הדיון הנוכחי היה מתקיים בכלל? אולי מה שאנחנו רואים זה בעצם עוד קבוצה שסובבת סביב שחקן על אחד עם שני כוכבים נוספים סביבו וזהו? פשוט האיכות הראשית שהופכת את קארי לשחקן על היא לא מסת השרירים או אתלטיות חולנית אלא יכולת קליעה.

גיל שלי 7 בפברואר 2016

מי חשב כך על סטף שנה שעברה? ומה לגבי הספרס?

Amir A 7 בפברואר 2016

לגבי הספרס זה המצב כי אתה באמת רואה איך המערכת ממשיכה לתפקד גם אם כוכבי העל של העבר מוחלפים לאט לאט בחדשים. לגבי גולדן סטייט מוקדם יותר לקבוע. התזה שלך לגביהם מזכירה לי יותר את אלו שרצו להכתיר את ה-BRIC כדבר הבא מאשר אלו שמכים כיום על חטא. בוא נדבר עוד 4-5 שנים על תהליכי שינוי ב-NBA.

אביאל 8 בפברואר 2016

אמיר – הBRIC היו הדבר הבא, כמעט עשור, הדבר הבא לא נמשך לתמיד.

גיל 7 בפברואר 2016

אני לא חושב שהספרס וגולדן סטייט הן שינוי מגמה. קודם כל כי הספרס כבר ככה כמעט 20 שנה ועדיין היו קבוצות אחרות אלופות. גולדן סטייט נסמכת על שחקן על וקבוצתיות נדירה ואלו דברים שלא קל לשחזר. גם אם יש לך שחקני על צריך נסיבות מיוחדות ליצור קבוצות כאלו. עובדה שקבוצות כמו אטלנטה לא ממש תחרותיות.

גיל שלי 7 בפברואר 2016

חמש עשרה שנה הספרס היו בנויים על היתרון הפיסי של דנקן, זה רק בחמש שנים האחרונות שאתה רואה את הקבוצה החדשה

שלו 7 בפברואר 2016

לגבי הדרבי,
בארוחת שבת משפחתית עלתה השאלה,
לו זה היה אפשרי, לאיזה משחק היית מביא קרוב אהוב כדי שצרב לו בזיכרון כמפגש ראשון?
אני כבוגר מכבי שנות השמונים,
הייתי בדילמה בין ה 4 – 0 של דריקס לבין ה 3 – 2 של זהבי, וכן עלה גמר הגביע משנה שעברה.
פותח את זה (בעיקר לאוהדי מכבי הותיקים יותר, שממש זוכרים את ה 5 – 0) למי שרוצה….

yaron 7 בפברואר 2016

אחלה פוט גיל.
הייתי שמח לקצת יותר נתונים. לסטר טטונהם ואסטון וילה מול סיטי, יונייטד וצ'לסי לדוגמה.
מעניין קם בכמה הפערים בישראל יותר גדולים אם בכלל.
לגבי nba – הפערים בארה"ב קטנים באופן משמעותי מאירופה. בלי ניהול טוב אין לך סיכוי.

yaron 7 בפברואר 2016

בדקתי, באנגליה הפערים באמת סבירים.

מאנו 7 בפברואר 2016

איפה בדקת נתונים לגבי תקציב?

יואב דובינסקי 7 בפברואר 2016

מה הקשר בין ברצלונה של מסי שמידי שנה קונה את השחקן השלישי הכי טוב בעולם ונהנית מיתרון של 500% בתקציב על 95% מהיריבות שלה לבין הווריורס?

yaron 7 בפברואר 2016

ב- nba, nfl יש תקרת שכר, תקרת תקציב ודראפט.
לא חושב שיש כאן מקום להשוואה.

איציק 7 בפברואר 2016

מיהשחקן הראשן והשני בעולם? למה לא לרכוש אותם אלה להתחיל ישר מהשלישי?

אמיתי 7 בפברואר 2016

כי הם כבר משחקים אצלה..

איציק 7 בפברואר 2016

פרט ונמק…

אמיתי 7 בפברואר 2016

מסי ניימאר סוארז…נימוקים יינתנו בסוף היונה

איציק 7 בפברואר 2016

מסי כן, אבל שני האחרים בטח שלא. איברהימוביץ' הרבה יותר טוב מכל אחד מהם.
ולפי הספירה שלך השלישי כבר אצלם כך שאי אפשר לרכוש אותו.

אמיתי 7 בפברואר 2016

זה היה ככה איך אומרים את זה…בצחוק
אבל..השנה אני לא חושב שזה מופרך להגיד שניימאר וסווטרז
בחמישייה של השחקנים בעולם

איציק 7 בפברואר 2016

לא מבין גדול בכדורגל, אבל נראה לי מוזר שבשנים האחרונות השחקנים הטובים בעולם זה שחקני התקפה בלבד. שוער, בלם, מגן או קשר אחורי אפילו לא ניבדקים כאופציה. איכשהו נראה לי שגם בתפקידים אלו אמורים להיות מועמדים להיות בין שלושת הראשונים, אבל אם מי מהם יהיה בין שלושת הראשונים, אז מישהו מבין שלושת הראשונים לא יוכל להיות בין שלושת הרישונים, כי רק שלושת הראשונים יכולים להיות בין שלושת הראשונים.

סלע 7 בפברואר 2016

לא רק בשנים האחרונות. מעט מאוד לא שחקני התקפה נכנסים לרשימות הגדולים ביותר.
אני חושב שזאת תופעה שקיימת גם במקצועות אחרים.

סלע 7 בפברואר 2016

סליחה, נראה לי לא הבנתי נכון. בכל מקרה דדוקא נוייר לפני כמה שנים היה מועמד לזכות בכדורגל השנה. ועדיין אף אחד לא סופר אותו ושכמותו כמועמדים אמיתיים לאחד מהשלושה.

אמיתי 7 בפברואר 2016

מתי זכה שחקן הגנה מובהק בmvp בנבא? הכוכבים הם כמעט תמיד
אלה שמבקיעים קולעים ומוסרים לטד…לדעתי לא סתם

איציק 8 בפברואר 2016

ג'ורדן, ולא פעם אחת.

אמיתי 8 בפברואר 2016

כתבת באמת גורדן???? הוא זכה בשחקן ההגנה…הפוך גוטה..
מתי זכה שחקן הגנתי מובהק בmvp? וגורדן לא נחשב, לדעתי,
לשחן הגנה מובהק…

Harry Hole 8 בפברואר 2016

איציק, שחקני התקפה פשוט מוכשרים יותר. רונאלדו (לדוגמא) היה בקלות יכול להיות בלם טוב יותר מפרדיננד, טרי, ראמוס, מאלדיני או בארזי. אף אחד מהחברה האלה לא היה מצליח להתקרב ליכולת ההתקפית שלו.

איציק 8 בפברואר 2016

הצחקת אותי!!!
אני מסכים שהם לא יכולים להתקרב ליכולת ההבקעה שלו אבל גם לו אין סיכוי, לא בהבנת המשחק הנדרשת לכך ובטח לא באופי הנדרש לכך, וגם לא ביכולות האחרות. על מסי או סוארז בכלל אין מה לדבר.

אריאל גרייזס 7 בפברואר 2016

אני באמת לא מבין את שינוי הפרדיגמה פה. סן אנטוניו היא אי בפני עצמו והם ככה כבר 20 שנה, אז הם בטח לא שינוי. גולדן סטייט היא קבוצה של כוכב על וחצי ועוד הרבה שחקנים משלימים מצוינים עם מאמן טוב. אז הם לא הביאו את השחקן הזה בפרי אייג'נט (גם אוקלוהומה לא, דרך אגב. כל הכוכבים שלהם הגיעו בדראפט) אלא בדראפט ונוצרה להם קבוצה מעולה. למי אכפת מה חשבו על קארי לפני שנתיים או ארבע – היום הוא כוכב על אדיר.
שינוי פרדיגמה זה דטרויט של 2004 – קבוצה בלי אף סופרסטאר אמיתי (צ'ונסי הכי קרוב לזה) – וראינו דזה לא החזיק מעמד.

אריאל גרייזס 7 בפברואר 2016

וכשאתה אומר שינוי פרדיגמה, אני מצפה למשהו שמנהלים יכולים להעתיק. מה גולדן סטייט עשו שונה מכולם? אם אני פילדלפיה ורוצה לבנות קבוצה אלופה – מה גולדן סטייט יכולים ללמד אותי שלא ידעתי קודם? לבחור שחקן כמו סטף קארי בדראפט?

רוני 7 בפברואר 2016

גולדן סטייט מלמדת אותך שכדאי לבחור שחקן חלש פיזית עם יכולת קליעה,מסירה וזריזות כמו קארי על פני שחקן עם יתרון פיזי עצום כמו לברון או קאזינס. לדעתי זה לא כזאת מהפכה כמו שגיל כותב אבל יש הבדל.

אריאל גרייזס 7 בפברואר 2016

זה עבד פעם אחת אז זהו? קארי הוא טיפוס מאוד מיוחד, אני מבטיח לך שימשיכו לקחת את האתלט הפיזי על הקלע החלוש גם בעתיד – וכנראה בצדק. בתי הקברות מלאים בקלעים חלושים שכיכבו במכללות והיו נוראיים במקצוענים. מג'מר פרדט דרך אדם מוריסון וכלה בג'ון שייר (סתם מתעמר באוהדי מכבי).
קל מאוד להביא את תחזיות פרי-הדראפט של קרי ולרדת על פרשנים אבל אף אחד לא ידע שקרי יהיה כזה טוב. כולל בקבוצה שלו עצמו, שהחתימו אותו על חוזה מגוחך לפני כמה שנים.

אמיתי 7 בפברואר 2016

לדעתי הלקח של גס וסא הוא קבוצה מעל שחקנים מאמן מעל קבוצה.
הרבה קבוצות נבא עובדות הפוך

אריאל גרייזס 7 בפברואר 2016

קבוצה קבוצה אבל בלי יכולות על של קרי והשאר היא לא מגיעה לכלום.
קח את הקבוצה שאני אוהד, הסלטיקס. זאת אחלה קבוצה, באמת. כל שחקן מוציא שם את המקסימום מהיכולות שלו. אייברי ברדלי שלא שרד את הפועל ירושלים הוא הקלע השני שלהם ואיזייה תומאס שהוא גמד הוא הקלע המוביל. הם משחקים הגנה אדירה ויש להם מאמן מעולה. עכשיו, מישהו נותן להם סיכוי לעבור את אוסף השחקנים שנקרא קליבלנד? אין מצב.
זה שקליבלנד הם אנדראצ'יברס שלא מסוגלים להפוך אוסף כוכבים לקבוצה מנצחת (עד כמה שאפשר להגיד את זה על קבוצה שהגיעה לגמר ה-nba) זאת לא הוכחה לכלום חוץ מבניה גרועה של קבוצה ואימון גרוע. אז הנה המסקנה שלך – תבנה קבוצה נכון שבה שחקנים לא דורכים אחד על הרגליים של השני ותביא להם מאמן טוב,שעדיף שהם יקשיבו לו.
שזאת מסקנה בערך כמו שעדיף להיות עשיר ובריא מעני וחולה. אני באמת לא רואה פה שינוי פרדגימה

איציק 7 בפברואר 2016

כששני הקלעים הכי טובים של GS היו בחוץ (קרי וקאר) היא עדיין ניצחה. כלומר לקרי יש תפקיד סופר משמעותי אבל השיטה שלהם מאד חזקה ומאפשרת להם להמשיך לנצח (לפחות זמנית) אפילו בלעדיו. זה משהו שחייבים לקחת מהם ולבנות קבוצה וצורת משחק בה כל אחד בר החלפה. כמובן שלאורך זמן בסופו של דבר היה מאד קשה להסתדר בלי קרי ועדיין יכולת מרשימה בלעדיו. נראה לך שקליבלנד מסוגלת להסתדר בלי לברון? השיטה של GS וגם של SA מראה שאפשר לדרוש משחקנים לבצע דברים שלא דורשים מהם במקומות אחרים לטובת הקבוצה. אני לא מאמין שגרין בקבוצה אחרת היה מועמד לטריפל דאבל כמעט כל משחק. GS הראתה שניתן לדרוש זאת. לא כולם יצליחו אבל אפשר לכוון לשם.

Ljos 7 בפברואר 2016

אז תחשוב מה היה קורה אם בוסטון הנוכחית היו מנסים לשחק כמו אוסף של כוכבים.

גיל 7 בפברואר 2016

זה יפה בתאוריה ועובד מצוין בנסיבות מיוחדות אבל לרוב לא. עובדה שלא מצליחים לחקות את זה. זה יכול לקרות לדעתי באחד משני מקרים. כששחקן על נותן לאחרים להתפתח סביבו והוא נטול אגו לחלוטין סטייל דאנקן, או כשיש לך קבוצה צעירה שהכוכבים צומחים בה ביחד ולכן אין משחקי אגו כמו אוקלהומה וגולדן סטייט. אתה לא יכול לכפות משחק קבוצתי לשחקנים שלא מעוניינים בזה ורובם נוטים להיות לברון וקאזינס מאשר דאנקן וקארי.

אמיתי 7 בפברואר 2016

זה לא שקול לגילוי אמריקה אבל לא כל יום נופל עליך לברון (אלא אם אתה בלאט) או בחירה
מוצלחת בדראפט ככה שמה שקורה בבוסטון הוא מצויין בתנאים הקיימים.
אם בעתיד ייפול להם קאליבר רציני כבר יהי ארגון צוות מסייע וצורת משחק.
במקום לחכות לכוכב על צריך לבנות קבוצה. אני חושב שאתה מעדיף את המצב של בוסטון
על זה של פילי..

אמיתי 7 בפברואר 2016

ויש לכם את אייזיאה תומאס…גיבור ילדותי

גיל 7 בפברואר 2016

לא, אבל תראה מה מנסים לעשות באטלנטה. זה חביב אבל לא בונה קבוצה אלופה. אני בהחלט בעד לנסות לבנות קבוצות אבל אני חושב שברגע שמגיע כוכב הוא לרוב משנה את כל הדינמיקה.

Ljos 7 בפברואר 2016

זו הבעיה, וזה אחד הדברים שצריכים ללמוד מהאלופה המכהנת. הכוכב לא חייב להיות מפלצת אגו וגם אם הוא כן, הוא יצטרך לנסות אחרת, אחרת הוא יישאר מאחור.

גיל 7 בפברואר 2016

איפה מוצאים כאלו?

Ljos 7 בפברואר 2016

מגדלים כאלה לאט לאט. מראים שיש דרכים אחרות. מספרים להם שבכל פעם שבאזר (של עונה) מצפצף, 12 שחקנים זוכים בטבעת. בונים סביב המעטים קבוצות שמראות שהן יותר טובות מסך חלקיהן ובסופו של דבר התמונה תשתנה. הדאבס והספרס הן דוגמאות נפלאות.

shohat 7 בפברואר 2016

כיף של פוסט.

אני אציע זווית אפשרית נוספת:

לשיקגו היה את ג'ורדן שלא ניתן לעצירה וכשהוא נח או הזדקק לעזרה היה את הnumber two punch הכי דומה לו. רודמן השפיע דרמטית כגייים צ'יינג'ר והיה הטוב בליגה וייחודי בתפקידו. אימון מעולה ורול פליירס מעולים למשימות הגנה והתקפה.

לג"ס יש את סטף ואת הnumber two punch הדומה לו ביותר (הפעם בקליעה ולא בהטבעות) גרין כגיים ציינגר ייחודי. מאמן ורול פליירס מעולים.

ההבדל העיקרי הוא הסגנון ושאת קרי כשחקן-על אף אחד לא צפה. אבל גם זו נקודת דמיון: ג'ורדן וקרי בזכות כישרון ייחודי שינו את תנאי המשחק לחלוטין ויצרו יתרון יחסי שאפשר דומיננטיות יוצאת דופן.

העיקר: תענוג לראות את זה.

יואב ר 7 בפברואר 2016

מה שכתבת מזכיר קצת את מה שנכתב ב Innnovator's Dilema, עם התאמה יפה לספורט

מאנו 7 בפברואר 2016

מסכים לגבי החלק על הנ.ב.א. ניתוח נכון. לא רואה קשר כלשהו לרוסיה וברזיל, אשמח להסביר מעמיק יותר.
לגבי הליגה הצרפתית אתה צודק בעיקרון, אבל זו חוכמה קטנה. גם לא ברור לי בדיוק למה חובבי הליגה ה"אנגלית" נהנים לרדת על הליגה הצרפתית שכשכל חלון העברות עוברת כמות גדולה של שחקנים מהליגה הצרפתית, שהיא אולי המדינה המצטיינת באירופה בגידול שחקנים, לליגה ה"אנגלית".

אמיתי 7 בפברואר 2016

ספרד אני מאמין היא המצטיינת

מאנו 7 בפברואר 2016

ייתכן. עם זאת, קח בחשבון שהרבה מאוד שחקנים גדלים בצרפת אך אינם מייצגים אותה אלא את מדינות המוצא של הוריהם או סביהם (כל נבחרות צפון אפריקה בערך)

אמיתי 7 בפברואר 2016

ויורדים על הליגה הצרפתית כי היא לא תחרותית…האלופה ידועה מראש.
איכות השחקנים היא לא הסיבה

מאנו 8 בפברואר 2016

היא לא תחרותית כי כל השחקנים עוזבים לאנגליה, לכסף הזר הגדול. אם הכוכבים היו נשארים בצרפת, הייתה תחרות. אפילו שנה שעברה הייתה תחרות. את פ.ס.ז' לא עוזבים שחקנים מצליחים לאנגליה.

edgecator 8 בפברואר 2016

אין מספיק ח'ים בעולם בשביל להרכיב תגובה הולמת למה שכתבת כאן. וחבל, כי הטיעונים המעייפים שלך נכונים לרוב.

מאנו 8 בפברואר 2016

חבל

רפאל 8 בפברואר 2016

מאנו,
תשלח לליגה הצרפתית הצעה לתקרת שכר ואולי עוד כמה תקנות פשוטות והגיוניות.
נראה אם למישהו איכפת…

שלחתי למנהלת הליגה בארץ כמה רעיונות על הפורמט.
אמרו לי תודה על תשומת ליבך ובין השורות התכוונו לומר שיש לנו מספיק חולי נפש שיתעניינו גם אם ראובן עובד
יהיה הכוכב וישחקו על גללי פרות.

תמיד יש מי שמרוויח מן ההפקר.
זה לא הספורט, ההגינות או האנשים הסבירים. תהיה בטוח

no propaganda 8 בפברואר 2016

לפני שהקטארים קנו את פסז' הייתה בצרפת ליגה שיוויונית מאוד מבחינת תקציב, הרמה שלה הייתה נמוכה יחסית מצד אחד ומצד שני ליון זכתה ב7 אליפויות רצופות.

מאנו 8 בפברואר 2016

הרגולציה צריכה להגיע לכל אירופה, ובסופו של דבר היא תגיע. כאשר מועדוני ובעיקר שחקני היבשת יבינו סופסוף את הנזק שגורם הכסף הגדול לכדורגל, הם ייתעשתו.

אלון 7 בפברואר 2016

אני עדיין במתח, בכמה מכבי תנצח את הדרבי?

קורא 7 בפברואר 2016

אפשר כבר להגיד שאובדן האליפות של מכבי תל אביב נבע משלושה דברים עיקריים, ליגת האלופות, החלפת מאמן באמצע העונה וחלון מזעזע בינואר. בכל עונה אחרת כל הדברים האלה לא היו משפיעים אבל כשיש יריבה על התואר הם הכריעו את הכף.

holden 8 בפברואר 2016

זה לא נגמר עד שזה לא נגמר, באר שבע עדיין לא אמורים לחגוג אליפות,
המאבק חי ונושם,
הערב מי שחטף זפטה זה האוהדים הזחוחים של הצהובים,
אתמול אכלו כאפה ברוממה והערב במגרש הביתי מול איל אמרו כאן?
אסופה של שחקנים שהתאספו במקרה

ובכן האסופה הזו הצליחה לעקוץ בכל הכוח ולגרום למטוס הזחוח לאבד מהירות ,לאבד גובה ואף לשנות כיוון, מקבוצה נרדפת להיות קבוצה רודפת,
במרוץ מכוניות יש יתרון מה להיות השני במרוץ, נהג מיומן יכול לתמרן ולעקוץ וללחוץ פחות מיריבו על דוושת הבלם, בכדורגל קצת יותר קשה להיות השני ולהיות זה שהדברים לא תלויים בו.
שדברים לא מסתדרים אז השחקנים מתחילים לדבר שטויות, ראה מקרה טל בן חיים או המילים שזרק זהבי סטייל:
אני ואפסי

זחיחות זו מחלה קשה,
בשלב זה המטוס הזחוח עבר לנחיתת אונס ללא מכשירים, השאלה האם הקברניט קרוייף ישכיל להנחית בסיום העונה את המטוס על המסלול בקרית-שלום ללא פגע ועוד צלחת אליפות,
אני לא הכי משוכנע בזה אחרי השבוע האחרון

הלאה הזחיחות

חכם בדיעבד 8 בפברואר 2016

מעניין מאוד
האם יש מקור להשוואה לריאל מדריד בתקופת בקהאם? אם אני זוכר נכון הפרוייקט לא הניב יותר מדי פירות חוץ ממכירות.

Comments closed