מנטליות פריכה של מכבי

געגועי לפאקו, לא לכדורגל שלו, כן ליכולת שלו לגבש מנטליות מנצחת

הדרבי הזה לא התפתח כמו שחשבתי. כלומר כן, אבל לא ממש. הגול של הפועל אכן שינה את התפתחות המשחק, ויש בכך כדי להעיד על הבעיה הגדולה שלנו השנה, המנטליות של זהבי לא דבקה ביתר שחקני הקבוצה.

ברור שראיקו לא היה צריך לצאת לקצה ה16 כאשר טיבי נמצא על שונפלד, אבל מה עם טיבי? איך שונפלד מגיע לפניו לכדור בעוד הוא עסוק בשאלה מה ראיקו עושה כאן לעזאזל. איתן טיבי השנה הוא המראה של מכבי תל אביב, היכולת האתלטית שלו נותרה זהה, היכולת המנטלית שלו מחודדת הרבה פחות.

*

הפועל שיחקה בדרך היחידה בה אסופת שחקנים שלא מכירים אחד את השני, יכולה לשחק. הם לא ניסו לפתח התקפות, בעיקר מאחר ואין להם מושג איך לשחק אחד עם השני. המסירה של ניקוליץ' לשונפלד היתה בדיוק מה שסיפרו לנו עליו. הבעיה שלנו היתה להתמודד עם הדרך בה הפועל שיחקו, בעיקר במחצית השנייה. זה בלט בעיקר בנקודה בה יפת החליט לעצור את המשחק. מכבי שיחקו לידי הפועל, בן בסט וטב"ח התחילו להתקוטט עם שחקני הפועל, במקום לדאוג לחידוש מהיר של המשחק. במקום להיות מרוכזים בנצחון, הם היו מרוכזים בכעס על שחקני הפועל, לא ממש ווינריות.

*

ממש קשה להבין למה, אבל כאשר מדוניאנין וברק יצחקי נמצאים בקישור, אין לנו שם הרבה תנועה, והמשחק לא ממש מהיר. ברק יצחקי היה עסוק בעיכול השווארמה והצ'יפס, כך שלא נותר לו כח ממש לרוץ על המגרש. מדוניאנין הוא סוג של מיטרוביץ' למתקדמים, בעיטה טובה יותר, איטיות דומה, אך בינתיים אין לו את המסירות של מיטרו, יקח זמן עד שהוא יבין איך זהבי אוהב את הבישולים, זמן שלא בטוח שיש לנו.

*

הגנת הפועל היתה פריכה, ומכבי לא עשתה כלום כדי לנצל את זה. הפריצות של טבח לא היו יעילות, ההתמקדות של הפועל בזהבי ניטרלה גם את מיכה למעשה. הבעיה הכי גדולה שנחשפה אצלנו היא לא ההגנה האיטית, או היציאות המטומטמות של ראיקו. הבעיה שנחשפה היא שאין לנו מחליף סביר לנוסא, בטח לא כאשר שלומי אזולאי נפצע, ודור פרץ נמצא בנסיגה. גם אורלנדו סה חסר לנו מאוד אתמול. נראה לי שמיכה בתפקיד של ברק יצחקי היה מועיל לנו יותר, אבל במשקלו הנוכחי, ברק יצחקי לא יכול לשחק באגף, בקיצור מצחיק, אבל הסגל שלנו דליל מדי.

*

אז כן, מכבי פספסה הזדמנות נדירה לתת רביעייה בדרבי. הפועל של אתמול היא אחת הקבוצות החלשות בליגה, אם לא החלשה בהן. ברור שיש לה שחקנים טובים משל עכו, אך אתמול הפועל עדיין לא ממש ידעה לשחק ביחד, ואני לא בטוח שגוטמן בלחץ הירידה יצליח לחבר אותם לכדי קבוצה טובה מספיק כדי לנצח משחקים. ההזדמנות היתה נדירה לא רק משום מצבה המיוחד של הפועל אתמול, אלא גם בגלל סימן השאלה האמיתי, האם יהיה דרבי בשנה הבאה.

*

בינתיים ההבדל בין באר שבע למכבי הוא בכך שבאר שבע לא חוטפים את הגולים הרכים שמכבי חוטפים, וכך הם יכולים להסתפק בגול אחד כדי לנצח משחקים. יתרון חמש הנקודות הוא אכן משמעותי, אך השאלה הגדולה יותר היא איך מכבי תתחבר, האם בוס יצליח ליצר קבוצה שמתגברת על מכשולים, אולי כדאי שירים טלפון לפאקו. אנחנו זוכרים את הכדורגל של פאקו, ולא לטובה, אך המנטליות שפאקו נטע במכבי, היא זו שעזרה ליוקאנוביץ לעבור את השלבים במוקדמות הצ'מפיונס, הבעיה היא שעבר די זמן כדי שהמנטליות הזאת תלך לאיבוד מחוסר תחזוקה במשך העונה. כדי לקחת אליפות השנה, מכבי יהיו חייבים לנצח את המשחקים הגדולים, כלומר לנצח בבאר שבע, וגם את נקודת האכילס שלנו, ביתר. כדי לנצח את המשחקים האלה, מכבי תצטרך להפסיק לתת ליריבה מתנות בדמות הגול של אתמול, וכן לדעת להתמקד במשחק עצמו, ולא בכל הדיבורים מסביב. למען האמת, יש לזהבי הרבה עבודה עם החברים שלו.

רק על מנת להבהיר, לבוס לא היה מספיק זמן כדי שנוכל לבחון אותו בפן המנטלי של הקבוצה, הוא עוד לא הצליח לגבש את הקבוצה, המבחן יגיע בהמשך.

 

הר ביג'י אזאדי!
יובל רץ הוא זיכרון מופלא

151 Comments

מוריניו ג'וניור 8 בפברואר 2016

אני לא בטוח שהוא השוער הטוב בגילו בישראל.

סלבישה 8 בפברואר 2016

אני כן. ואני חושב שמכבי חייבים לו השנה הרבה. השיטה הנוכחית של מכבי מפקירה אותו (וזה לא אומר שהוא לא אחד משני האשמים בגול אתמול. הוא כן)

מאנו 8 בפברואר 2016

הטוב לגילו בעולם, אבל אפילו לא הטוב בישראל. אני עדיין לא מאמין שאנשים מאמינים לבלוף הזה.

yaron 9 בפברואר 2016

אף אחד לא מאמין כי זה באמת בלוף שאף אחד לא יודע מי המציא…
קרויף בראיונות תאר אותו כאחד הצעירים הטובים באירופה.
אפשר גם עם זה להתווכח, אבל זאת נקודת המוצא ולא "הטוב לגילו בעולם".

נולי 9 בפברואר 2016

זה עוד בלון שהתקשורת מנפחת כדי שיהיה את מה לפוצץ :)

רוקט 88 8 בפברואר 2016

בכיינות לשמה. מאחל שיהיה דרבי בשנה הבאה ובשעה טובה הפועל תחזור לעצמה ותשיב את הסדר בעיר על כנו.

רועי 8 בפברואר 2016

אתה עדיין חושב שמכבי טובים יותר מב"ש ?
הפער לא משקר, ב"ש היו מוצאים דרך לנצח את המשחק אתמול.
גם שני נצחונות על ב"ש בפלייאוף העליון (שזה לא פשוט בכלל לכשעצמו) להערכתי לא יספיקו.

גיל שלי 8 בפברואר 2016

אני כבר לא בטוח שמכבי טובים יותר, חייב להודות בכך. עדיין חושב שעד שנגיע לפלייאוף, יש סיכוי שנהיה טובים יותר מבאר שבע, אבל כבר לא בטוח בזה.

רועי 8 בפברואר 2016

ובלי קשר לטובים יותר או לא, כל איבוד נק' של מכבי נותן לב"ש עוד דחיפה ועוד ביטחון להאמין שהם עושים את זה.
רואים עליהם שהם באמת מאמינים הפעם.

גיל שלי 8 בפברואר 2016

נכון, אבל גם הם עוד יפסידו נקודות, אולי כבר בשבוע הקרוב מול הפועל חיפה

רועי 8 בפברואר 2016

ספק רב אם הם יאבדו נק' בשבת. הם מרגישים על הגל, וכשקבוצה מקבלת את ההרגשה הזו, קשה מאוד לנצח אותה.

קפטן קוקי 8 בפברואר 2016

+1 לצערי

ירוק 9 בפברואר 2016

אתה מפתיע אותי עם הפסימיות שלך (אתה רואה, לפעמים אתה לא צפוי…)
ב"ש באמת אחלה קבוצה והיא "הדבר האמיתי" הפעם. אבל עדיין, זה שלכם להפסיד. אתה יותר טובים ויש עוד שני משחקים ראש בראש. אני לא אופטימי בכלל. אני עם גיל.

אבי ערך מוסף 8 בפברואר 2016

לצערי החלק האחורי הכבד והחלש שלנו עם סרדל, רואש, מגרלשווילי, טאדאס ודורה לא יצליחו לעמוד למול הכישרון ההתקפי של ב"ש.
לא הייתי מציע לך לבנות עלינו. הלוואי שאטעה.

אוריה 8 בפברואר 2016

לטעמי היה משחק טוב של מדוניאנין ומאוד אהבתי איך ששיחק.
התחושה שלי הייתה שסוףסוף זהבי סומך על עוד מישהו חוץ מעצמו.
הוא ירד למטה ושלח כדורים ארוכים, עלה גבוה ובעט על סף הרחבה (עם כמה הטעיות יפות על המקום).
בקיצור, אחרי שנהנו להשמיץ את מכבי על חלון ההעברות אני לא כ"כ בטוח שזה נכון…
לגבי ההגנה- הכל כבר נאמר, אגב, גם הגול מול ב"ש היה בדיוק כזה…

yaron 8 בפברואר 2016

בהתחשב בכך שזאת הופעת בכורה ושהוא לא שיחק תקופה מדוניאנין נראה מצויין.
לדעתי הוא חיזוק ברמה הגבוהה ביותר.
נקווה שסה בריא ושהוא באותו קליבר.

ניב 8 בפברואר 2016

מדוניאנין מזכיר לי אחד, א. נימני, מקווה שרק לטובה.

אריק י. 8 בפברואר 2016

הולך מהר – הולך לאט. זה רק מה שחסר לך למכבי, עוד איטיות

אזי 8 בפברואר 2016

הגיע הזמן שנפסיק לצחוק על אחרים. "הגול המצחיק של הפועל" לא היה יותר מצחיק מהגול של מיכה.

yaron 8 בפברואר 2016

מה עוד שזה לא היה גול מצחיק… ביצוע טוב לתכנית שלדעתי הם התכוננו ועבדו עליה.

גיל שלי 8 בפברואר 2016

זה היה מצחיק מבחינת ההגנה שלנו, לא מבחינת הביצוע של הפועל. הגול של מיכה היה באמת רך באותה מידה

אדם בן דוד 8 בפברואר 2016

לא הבנתי מה מצחיק בגול של שליחת כדור לחלוץ ובעיטה למסגרת בנגיעה.

להגביה כדור לרחבה וניצול טעות שוער כדי להבקיע נראה לי הרבה פחות גול של כדורגל

זה, דרך אגב, הדרך היחידה בה מיכה מבקיע- אם הוא מנסה למסור. הוא פשוט לא בועט.

בנוסף, למרות כל הנהי וההצהרות על פערי רמות- מכבי הגיעו ל2 מצבים בלחץ כל המשחק.

גיל שלי 8 בפברואר 2016

מסכים איתך ועם אזי, תקנתי את הפוסט. זה שמכבי לא הגיעו למצבים מולכם אתמול, מעיד המון עלינו, בהחלט

ניב 8 בפברואר 2016

אדם בול.
מיכה יכול לכבוש רק במסירה.
לטעמי הוא גם חיפש מידי את זהבי מולכם.
מצד שני טלב"ח, דסה ובן הרוש אולי מוכיחים ההפך.

מתן גילור 8 בפברואר 2016

ברבע גמר גביע העולם 2006, ארגנטינה שמה לעצמה למטרה להצר את צעדיו של מיכאל באלאק. הנחת המוצא הדי סבירה שלהם היתה שהמהלכים המסוכנים מתחילים ממנו ואם סוגרים אותו מוציאים לגרמניה את העוקץ. במשך 119:59 דקות הם הצליחו להוציא אותו לגמרי מהמשחק. פעם אחת, בדקה ה-73 אאל"ט, הוא השתחרר לשניה והרים כדור מופלא לראש של טים בורובסקי שהחליף לקלוסה שקבע שוויון.
האליפות תוכרע על היכולת של זהבי להיות באלאק. אתמול הוא הצליח להשתחרר פעמיים ופעמיים זה נגמר במצב מסוכן, אבל לא ברשת. קבוצות מתחילות להבין ששווה להמר על שחקנים אחרים חופשיים העיקר לסגור אותו. אם זה יימשך, בפלייאוף העליון יהיו לו 2-3 נגיעות במשחק להכריע את ההתמודדות (כלומר לקבל כדור בנקודת מפתח כשיש לו זמן לבצע). על הנגיעות האלה תוכרע האליפות בישראל.
כמובן וייתכן שמאמני ישראל יסרבו ללמוד את הלקח הזה והוא יחזור להיות חופשי ומאושר.

אזי 8 בפברואר 2016

אתמול היה לזהבי משחק רע
ככה שגם כשהוא מצא את הרגע הפנוי, הוא עשה את המהלך הלא נכון.
זהבי כל כך מאמין למיתוס על זהבי, שככל שהולך לו פחות, ככה הוא מנסה יותר בכח.

לפעמים זה עובד והוא גאון
לפעמים זה לא עובד וזה ממש ממש מעצבן

יניב פרנקו 8 בפברואר 2016

היה לו משחק רע כי הושקעה המון אנרגיה בלעצור אותו.
אבל זה היה אמור לפנות את החברים שלו וזה לא קרה.
הרכב מאוד מוזר של מכבי אתמול .

גיל שלי 8 בפברואר 2016

הפציעה של אזולאי היתה מאוד משמעותית, איתו במקום ברק, היה לנו הרכב סביר הרבה יותר. דור פרץ לא מספיק טוב להרכב, אבי ריקן לא יצירתי בכלל, וצריך יצירתיות מול הבונקר הודאי, עדן בן בסט לא פונקציה, זה היה ההרכב היחיד שהיה לנו אתמול

-גיסנו- 8 בפברואר 2016

ריקן דווקא היה טוב אצל יוקנוביץ'. הוא מאוד תזזיתי ועל פניו חשבתי שמישהו שאוהב לחץ גבוה והרבה תנועה כמו בוס דווקא יעוף עליו. ולמרות שאני לא אוהב אותו כמגן כנראה שכל דבר עדיף על עמב"ה

יניב פרנקו 8 בפברואר 2016

לא מסכים
דור פרץ להרכב היה מהלך נכון יותר מלכתחילה

גיל שלי 8 בפברואר 2016

דור פרץ בכושרו הנוכחי הורס לנו את הנעת הכדור, בוס למד את הלקח שלו מהמשחק מול ביתר

גיא זהר 8 בפברואר 2016

אכן הרכב מוזר. ברק יצחקי לא קשר. ריקן בישל גולים גם מימין וגם משמאל.לא מבין למה נמחק לאחרונה. ועם כל הכבוד לשלושה מיליון, הוא איבד נקודות לא פחות ממה שהביא. גם נגד ק"ש יצא בשן ובעין. ואני לא מבין את הדובר של מכבי, דווקא לשלוח לראיון אחרי המשחק את הערס מפ"ת. הרי ידוע שהוא לא שולט על הפה שלו ולא מכבד את הקולגות שלו.

yaron 8 בפברואר 2016

אתמול פרץ היה טוב מהרגע שנכנס. לא הייתי שופט אותו על משחק אחד.
הוא צעיר וכנראה שלוקח לו קצת יותר זמן להסתגל לחילופי מאמנים ובכלל לשנה מלחיצה כמו השנה.

בנישי 8 בפברואר 2016

אוטוטו מתחיל הפלייאוף.
אין שום סיבה שקבוצות בפלייאוף העליון ישחקו כמו הפועל אמש.

מתן גילור 8 בפברואר 2016

הן לא צריכות לשחק אותו הדבר. הן צריכות להקצות את המשאבים בין זהבי לשאר שחקני ההתקפה בדיוק באותו האופן.

בלייק 8 בפברואר 2016

אתה חושב שהן לא עשו את זה עד היום?

מתן גילור 8 בפברואר 2016

חד"מש לא עשו באופן שהפועל ת"א עשתה אתמול. היא ממש הימרה על שחקנים אחרים, אבל הם אפילו לא חשבו על לנסות ולנצל את זה. ממתי שחקני הקו של מת"א מקבלים כ"כ הרבה אחד על אחד בקו? יחסית, באה פחות עזרה מהמשחקים שלי יצא לראות.

ניב 8 בפברואר 2016

אני מקווה בכל ליבי שסה ומדוניאנין יהנו מהדגש ששחקני היריבות ישימו על זהבי.
היום אין חוץ ממנו מישהו שהוא כתובת אמינה (לדוגמא אם אלברמן פנוי באיזור הרחבה ומיכה עם הכדור, מיכה ימשיך לכדרר עד שהוא יראה את קצה פדחתו של זהבי ורק אז ינסה למסור, כנראה שדי בצדק).
חוץ מזה שחלוץ יחסית גבוה כמו סה יכול אולי להיות כתובת גם לכדורים לא לגמרי מדויקים (עכשיו דסה, בן הרוש וטלב"ח צריכים להשתפר מרמת לגמרי לא מדויקים ללא לגמרי לא מדויקים ).

yaron 8 בפברואר 2016

מדוייק!
מדוניאנין נראה כמו יופי של שחקן ואם סה בריא וברמה שאומרים אז אני בניגוד לדעה הרווחת חושב שקרויף עשה יופי של רכש בחלון.
הבעיה אתמול לא היתה הגול שקיבלנו ולא בטיח, דברים כאלה קורים כל הזמן, זה כדורגל!
הבעיה אתמול היתה שלא הצלחנו להבקיע לפחות עוד גול אחד. והיו לנו 90 דקות…
מרגע שיצחקי פתח גם לא נשאר לנו שום דבר מעניין על הספסל (וסליחה מעב"ב שאתמול התפללתי שיבקיע שער ניצחון בדרבי).
אני מאמין בבוס ובסגל הזה ולדעתי הבעיה הזאת תיפתר, השאלה היא רק כמה מהר.
בשביל אליפות הקבוצה צריכה להתחבר כאן ועכשיו.
לצערי כרגע אנחנו בכלל לא במצב של להסתכל על ב"ש… אם מישהו חושב שניקח אליפות ביכולת הנוכחית בגלל שב"ש תאבד יותר נקודות הוא באשליות קשות. ב"ש הולכים עד הסוף השנה והדרך היחידה היא פשוט להיות יותר טובים מהם, הרבה יותר טובים, כולל שני נצחונות במפגשים הישירים.
מכבי חייבת להתחבר לעצמה מקצועית ומנטאלית, לנצח את ארבעת המשחקים הקרובים ורק אז לבדוק מה ב"ש עשתה.
יש עוד 42 נקודות בקופה :-)

בלייק 8 בפברואר 2016

לא יודע, זה לא מה שאני ראיתי. כל פעם שטב"ח קיבל כדור באגף, יחזקאל עשה ספרינט והצטרף לורטה. גם בומבה היה עסוק יותר בשמירה על מיכה (ועזרה למגן) מאשר במשהו אחר. הפועל שיחקה את הבונקר קצת קיצוני יותר מקבוצות אחרות שעשו בונקר נגד מכבי. הבונקר מצמצם למכבי את השטחים לפעולות, גם באגף וגם באמצע, במיוחד כשזהבי משחק חלוץ בודד מול 3 בלמים (יחד עם וינטרה).
באופן עקרוני, ראיתי את כל המשחקים של מכבי העונהו השמירה על זהבי דומה ברוב המשחקים (למעט יוצאי דופן כמו ב"ש או אפילו מכבי חיפה שממילא לא ירשו לעצמן לעשות כזה בונקר כמו שהפועל עשתה אתמול, מבחינת פאסון, יוקרה וביטחון עצמי).

רפאל 8 בפברואר 2016

ספוילר- קטנוניות מצידי : )
לאחר שני הסיבובים הראשונים מתקיים סיבוב שלישי בן 10 משחקים המפגיש בין הטופ 6
כאשר מאזן הנקודות נותר על כנו ומי שמסיימת 36 מחזורים עם מספר הנקודות הרב ביותר היא האלופה.
פלייאוף אמור להיות סוג של הכרעה ישירה, בין אם בסדרה ארוכה/קצרה או נוקאאוט.
אז שנקרא לילד בשמו- סיבוב שלישי.

מתן גילור 8 בפברואר 2016

פעם היה נהוג להשתמש בביטוי בית עליון/תחתון.

קובי 8 בפברואר 2016

זו היתה מסירת אומן של ידין ולא ניקוליץ׳

פורנוהוליק 8 בפברואר 2016

מישהו אמר קשטן -> גרנט?

-גיסנו- 8 בפברואר 2016

אם רק בעונה ההיא של גרנט היינו עולים לצ'מפיונס ונשארים בתמונת האליפות מעבר למחזור השלישי

אורן 8 בפברואר 2016

אני חושב שראיקוביץ בכוון של 5 מליון יורו.

אריק האחר 8 בפברואר 2016

מכבי הייתה אתמול גרועה אתמול וזה בלשון ההמעטה .
לא מצליח להבין איך התקפה אחר התקפה הכול מתחיל
באין סוף כדורי רוחב כשבסוף דסה מנסה להרים כדור
לרחבה ובמקרה הטוב הכדור מגיע ישר לידיים של השוער.
לא ספרתי כמה כדורים הוא ניסה להגביהה
אבל אפילו כדור אחד לא היה נורמאלי שלא לדבר על איבודי
כדור וסתם פעולות הגנתיות אלימות שלו.

ניר 8 בפברואר 2016

בהתחשב בלוח המשחקים, אני מתקשה לראות את מכבי תל אביב סוגרת פער של 5 נקודות מבאר שבע. ברור שבאר שבע עוד תאבד נקודות אבל גם מכבי תל אביב, ואני לא רואה אותה מצמצת פער כזה.

זה מצחיק, אבל המון פעמים בחיים אירוע קטן הוא זה שמשפיע יותר מאירועים משמעותיים הרבה יותר, נגיד במקרה של מכבי תל אביב, הפציעה של אורלנדו סה.

yaron 8 בפברואר 2016

צודק, לוח משחקים דומה ודיי נוח לשתי הקבוצות.
במקרה הטוב אני רואה את הפער מצטמצם ל-3 נקודות עד סיום העונה הסדירה ואם זה יקרה בפלייאוף הכל פתוח.
מכבי חייבת לנצח את ארבעת המשחקים הקרובים ורק אז לבדוק מה קורה עם ב"ש.

-גיסנו- 8 בפברואר 2016

מכבי הביאה את עצמה למצב שבו כל תוצאה בטרנר מלבד נצחון כנראה תסגור את הסיפור. וואחד יריה ברגל.

מאיר (חדש בשכונה) 8 בפברואר 2016

בדרך כלל מסכים עם מה שאתה אומר, פה נראה לי שהלכת רחוק מידי. אפילו שתי הקבוצות לא תאבדנה נקודות עד הפלייאוף ( במאמר מוסגר, אחרי אתמול אני כבר לא בטוח שמכבי לא מתפנצרים באחד מארבעת המשחקים הללו), גם להישאר עם פער של 5 נקודות אחרי טרנר, ממש לא סוגר סיפור. בפלייאוף העליון יש את ביתר וחיפה שתאבקנה על אירופה, אולי איזו רעננה קרצייתית, ועוד משחק בבלומפילד. כל מה שנשאר זה שינוי מומנטום שלילי. נכון הסיכוי קטן בשבוע האחרון, אבל לא נגמר.

-גיסנו- 9 בפברואר 2016

אם מכבי הייתה תחושה של באנקר מול כל קבוצה בפלייאוף כמו ב 3 השנים הקודמות, הייתי מסכים איתך.
במצב הנוכחי אם לא מנצחים את ב"ש בטרנר, ולאור קצב צבירת הנקודות של מכבי וב"ש בסיבוב השני – אני מתקשה לראות את ב"ש מאבדת 5 נק' יותר ממה שמכבי תאבד.

אודי 8 בפברואר 2016

מכבי ת"א צריכים להיות מאושרים שמכבי חיפה יהיו בפלייאוף העליון. מתקפלים מולם עוד לפני שעולים לדשא, בבית או בחוץ, זה כבר ככה עונה שלישית ברציפות.

-גיסנו- 8 בפברואר 2016

כבר אמרתי שקבוצות משקיעות 50% יותר נגד מכבי, הפועל ב"ש עוד לא נתקלה בכזו רמה של בונקר פשוט כי עדיין לא מפחדים ממנה כמו שמפחדים ממכבי אחרי 3 אליפויות. כשמשחקים על 30 מטר בלי שתהיה כתובת לכדורי רוחב/גובה, ככה אפשר להבקיע רק בטעות.

אני לא היחיד שאומר את זה, אבל אלון יפת זה פשע נגד הכדורגל. לאו דווקא בגלל שריקה כזו או אחרת. כל שריקה שלו מלווה בדקה של הרצאות ונפנופי ידיים, כל קרן נמשכת רבע שעה כדי שאפשר יהיה להעיר לכל השחקנים שבתוך הרחבה. וכל זה כמובן בלי להוציא כמה וכמה צהובים מחוייבי המציאות (בעיקר לשחקני הפועל אבל גם אחד או שניים למכבי). הוא פשוט כופה קצב איטי ועצירות ארוכות על כל שטות, ובמשחק כמו אתמול זה משחק לידיים של הקבוצה המתגוננת.

וכנראה שלבקש שגם מיכה וגם פרץ ישימו גול באותו משחק זה באמת יותר מדי.

משהו כבוי בקבוצה, לא יודע מה אפשר לעשות כדי להדליק מחדש. אולי העונה הזו נידונו למקום השני והיערכות מחדש לשנה הבאה. ואולי השנה יהיה שוב "איך חגגתם בתיקו" רק בכוון ההפוך….אבל אני פחות אופטימי.

גיל שלי 8 בפברואר 2016

בלי קשר למשחק הזה, משחק שלא באמת הושפע מאלון יפת, מדובר בפוליטיקאי ולא בשופט. הדבר היחיד שמעניין אותו הוא לצאת בסדר, לא לנהל נכון את המשחק, שיפרוש

-גיסנו- 8 בפברואר 2016

לי דווקא הרגיש אתמול שהמון זמן בוזבז נטו בגללו

ניב 8 בפברואר 2016

אלון יפת עסוק כל המשחק בלקבל את ההחלטה שבזכותה פחות סביר שיזכירו את אלון יפת מחק. לכן עדיף כדור שוער על קרן, עדיף לא להוציא צהובים, עדיף לשרוק לפאול כמעט רק במרכז המגרש. העילה היחידה לצהוב היא עלבון לשופט וכו'.

גיא זהר 8 בפברואר 2016

אלון יפת נורא

קפטן קוקי 8 בפברואר 2016

לא זוכר משחק שהוא שפט שהוא לא הפך בו לעניין המרכזי.
השופטים אצלנו גרועים מאוד לא בגלל טעויות כאלה ואחרות אלא בעיקר בגלל מה שניב כתב. הם מנסים לאזן את המשחק, לוקחים החלטות של זהירות כדי לא להשפיע כביכול, ובסוף יוצא שהם אלה שהפכו להיות הכי דומיננטיים בו. עסוקים בלהסביר ולהרצות לשחקנים כדי לא לתת צהובים. אלון יפת במיוחד – כי הוא חש עצמו פרסונה.

הגולנצ׳יק 8 בפברואר 2016

האם ההחלטה שלו לעצור את המשחק אחרי שמכבי לא החזירה להפועל כדור שהוציאו החוצה (אחרי עוד הצגה של שריר תפוס) מגובה בחוקה ? תמיד חשבתי שזה עניין של מנהג (ועוד כזה מטומטם, שמאפשר לקבוצות לבזבז זמן רב) וככל שמכבי השתפרה והתחילו לעשות את זה מולה יותר אני בכלל בעד שיפסיקו להחזיר כדורים / להוציא כדור ששחקן יריבה נשכב על הדשא

אדם 8 בפברואר 2016

ומה עם אדום לבן הרוש, או שהיום מותר לתת מרפקים? מה שמגוחך בזה הוא שאחד השופטים ראה ובחר להבליג, מעניין מה היה קורה אם שגיב היה נשכב על הדשא (ואני שמח שהוא לא)

תומאס נוימן 8 בפברואר 2016

יחזקאל יצא גבר שלא התקפל. כמעט כל שחקן ישראלי אחר היה נופל ומתגלגל חמש פעמים מייד לאחר המרפק

אדם 8 בפברואר 2016

בהחלט. אבל אחרי שאתה רואה שאחד השופטים שם לב ובוחר רק להזהיר אתה שואל אתה מרגיש קצת באסה שהוא לא התפתל. ואז אתה מבין שזה לא היה משנה כלום ועדיף ככה.

קפטן קוקי 8 בפברואר 2016

לא שאלתי, אבל אני באמת באמת חושב שהמרפק הזה לא כאב לו במיוחד. בן הרוש ניסה יותר לנער מאשר להכניס.
התפתחה נורמה בכדורגל שעל כל מכה כזאת (איינשטיין: "ותראו את המרפק ה*מכוער* הזה") צריך לתת אדום כי זאת אלימות וזה לא קשור לכדורגל.
אני לא משלה את עצמי – אם זה היה הפוך, הייתי שמח אם שחקן היריבה היה מקבל אדום על מכה ללא כדור. אבל בכל זאת, כשאני מנסה להסתכל על זה בצורה מאוזנת יותר, לפעמים יש עצבים בכדורגל, יש מגע פיזי שלפעמים מתלהט. אם לא היתה פגיעה אמיתית (כלומר, כל עוד זה לא הידרדר למכות), אפשר להסתפק בנזיפה וצהוב. אדון יפת מעדיף לנזוף מאשר להוציא צהובים, כי ככה הוא מרגיש יותר גבר אבל זה כבר משהו אחר.

אדם 8 בפברואר 2016

ממש לא מקבל את הטיעון. אם הוא היה פוגע בו ומוציא אותו מהמשחק כי מסיבה כלשהו הוא היה פוגע בנקודה רגישה אז זה אדום? אתה לא יכול לשפוט מקרה כזה לפי התוצאה אלא רק לפי הכוונה ובן הרוש ממש לא ניסה ״לנער״ אותו אלא הוא ניסה להכניס לא מרפק. זה בדיוק כמו ההגדרה של תיקול מסוכן שלא פעם שופט מחליט שזה אדום גם כשאין פגיעה בשחקן, הכוונה חשובה יותר מהתוצאה של המעשה.
מעבר לכך, יש לטעמי גם אלמנט של חינוך. להגיב באלימות היא התנהגות פסולה, לפחות לפי נקודת מבטי, וצריך להוקיע אותה. לנסות לפגוע במישהו כי אתה עצבני זה לא סתם הבעה של ״יצר״ (כמו נניח לצעוק בתסכול כשברור לך שהחוץ צריך להיות שלך).

להפיל את הדיון על יפת במקרה הזה זו התנערות אבל אם אתה כבר ברחת לשם רק אומר שלדעתי נזיפה עדיפה על צהוב וצריך להימנע מכרטיסים באופן כללי כמו להימנע מלשרוק בכלל כשאפשר לתת למשחק להמשיך. כרטיסים בשבילי זה מוצא אחרון ולא הדרך להרגיע משחק

קפטן קוקי 8 בפברואר 2016

מצב היפותטי – שני שחקנים מתחממים ומקרבים ראש אחד לשני, עד שאחד השחקנים מזיז את הראש בתנועה מהירה לכיוון הראש של השני. האם בעיניך זאת עבירה שצריכה לזכות באדום? בעיני לא.
אני בהחלט חושב שיש נסיבות מקילות – זה משחק פיזי, ולפעמים מישהו תופס מישהו ואז מישהו מתעצבן. יש הבדל גדול בין זה לבין משחק מלוכלך, כשמנסים להעיף מרפק כשהשופט לא רואה.

קפטן קוקי 8 בפברואר 2016

ושוב – אנחנו חלוקים פה בעניין הכוונה. ראיתי את זה שוב. שגיב יחזקאל תופס את בן הרוש ונראה שהוא גם מפעיל כוח, לא סתם מניח עליו יד, גם כשהכדור בדרך החוצה. עמרי בן הרוש מעיף אליו את המרפק בעצבים, אבל לי זה נראה הרבה יותר במטרה להעיף אותו ממנו מאשר לפגוע בו.
בעניין החינוך – יש הבדל בין לחנך לאי אלימות לבין לחנך להפנות את הלחי השנייה. ובמשחק כדורגל, היכולת שלנו לחנך היא מוגבלת.

אדם 8 בפברואר 2016

חינוך זה משהו שמתרחש כל הזמן ואם ילד ישמע שבכדורגל זה לגיטימי להעיף למישהו מרפק יש סיכוי שהוא ישחזר את זה בסיטואציה אחרת.

אתה לא שולח מרפק בשביל להשתחרר, אתה דוחף. בן הרוש בהחלט ניסה לפגוע בשגיב ובכלל היה עצבני כל המשחק. לא ברור לי איך אפשר לראות את התנועה הזו כתנועה ליגטימית אבל כנראה שלא נסכים בעניין.

מקרה היפותטי, מישהו תופס אותך ואתה נוגח בו כדי להשתחרר, פעולה לגיטימית?

קפטן קוקי 8 בפברואר 2016

ולגבי עניין הצהובים של יפת – הצהוב הוא לא רק אזהרה, הוא גם פסילה ראשונה מתוך שתיים. המטרה של זה היא לא רק להרגיע את המשחק אלא גם לסמן לשחקן ספציפי שהוא צריך להיזהר. כשיש גליצ'ים מסוכנים (או מרפקים) שלא מזכים בצהוב, זה כאילו שהשחקן קיבל עוד "חיים" ויכול לעשות את זה שוב. יפת שופט שאוהב להראות שהוא פיגורה על ידי זה שהוא לא מוציא צהובים. לפעמים זה טוב, לפעמים לא.

yaron 8 בפברואר 2016

אין שום הגיון או עקביות בהחלטות של יפת.
לעולם לא תבין את הלוגיקה של שליפת הכרטיסים שלו כי פשוט אין כזאת.

מאיר (חדש בשכונה) 8 בפברואר 2016

אדון יפת נמצא במנוחה רוב המשחק, ולא מהיום, וכשהוא מתעייף אז הוא עוצר את המשחק ובסוף מוסיף מינימום זמן. ושוב, כך היה תמיד ואני מרגיש מרומה במשחקים שלו כי פשוט משחקים בערך 20 אחוז פחות זמן.

-גיסנו- 9 בפברואר 2016

על המרפק הזה הגיע צהוב. גם יחזקאל שיחק מלוכלך, וגם על ההתנפלות שלו על הקוון מיד אחרי הוא היה יכול לקבל אדום (למרות שנראה לי שגם זה מחייב צהוב בלבד).
ואם על המרפק הזה של בן הרוש הגיע אדום אז לורטה הגיעו לפחות שניים על מה שעשה לזהבי ללא כדור במהלך המשחק.

השמן 8 בפברואר 2016

לא מנטאליות לדעתי. היינו גרועים (באופן יחסי, כן) באותה מחדה גם שנה שעברה. ספגנו גולים טפשיים, התקפה חד מימדית וכו'. כל מה שהשתנה הוא שיש יריבה שמנצלת את זה.

גיל שלי 8 בפברואר 2016

שנה שעברה כל פעם שהגענו למשחק שחייבים לנצח, ניצחנו. המשחק אתמול בהחלט היה אחד מאותם חייבים.

-גיסנו- 8 בפברואר 2016

גם נגד בית"ר וגם אתמול היו לנו הזדמנויות לנצחון ההירואי של השנה. כמו בני יהודה, דרבי זהבי, וחיפה שנה שעברה.
כנראה שבלי זה לא נצליח לקחת

השמן 8 בפברואר 2016

קשה יותר לתת ניצחון הירואי שחרב של חמש נקודות הפרש מרחפת מעליך. מעבר לכך נכון שאנחנו זוכרים בעיקר את המשחקים הללו, אבל לא בגללם לקחנו אליפויות

-גיסנו- 8 בפברואר 2016

ברור שלא רק.
אבל אני זוכר את אוהדי חיפה חוגגים (לפחות בפייסבוק) כשבני יהודה עלו ל 2-1 במשחק ההוא.
זה לא הנקודה שהופכת פתאום לשלוש שעושה את ההבדל, זה התחושה של השחקנים כמו השידור ליריבות שלא ניפול כ"כ מהר

אריק י. 8 בפברואר 2016

+1

הקורא המתמיד 8 בפברואר 2016

משחק רע מאד של מכבי, שהתפתח בדיוק כמו שציפו שהוא יתפתח אבל לא הצליחו לעצור את זה.
הגול של הפועל הוא העתק מדויק של גולים שקיבלה מכבי מול בית"ר, ומכבי התעסקו יותר בלמסור לרוחב מאשר לתקוף.

יחד עם זאת, עכשיו לבאר שבע יש ממש מה להפסיד,
ועכשיו תיבדק היכולת שלהם לשחק עם משקולות על הרגליים.

ניב 8 בפברואר 2016

לבאר שבע יש אופי ויכולת, הם לא סתם מוליכים את הטבלה.

גורביץי 8 בפברואר 2016

אופ דה טופיק –
אני אפילו לא אוהד של מכבי חיפה כדורסל, ומכבי תא כדורסל בטח לא מעניינת אותי, אבל כבוד שמועדון הספורט מכבי חיפה חתום על התבוסות הכי גדולות של מועדון הספורט מכבי תא בכדורגל וכדורסל. לא מפתיע כי תמיד היה לנו את המספר שלכם.
בסוף אתם תתחילו לדמם גם בכדורגל ותצטערו על השנים הרעות האלה של חיפה, שלא נתתם לנו תבוסה לדורות.

נולי 8 בפברואר 2016

רשמים מהכורסא –
אולי זה לא היה כך כך חכם לוותר על ורמוט אחרי שמיטרוביץ הלך, יצחקי (עם או בלי שווארמה וצ'יפס) במקום אזולאי זה אשכרה ציוות תמוה.
מדוניאנין היה לא רע בכלל.
טיבי ירד מאד ברמתו מאז שהחליט שהוא לא רוצה לחתום על חוזה חדש במכבי.
דסה הזכיר לי את משומר. לא מסוגל לייצר הגבהה נורמלית או מסירת רוחב.
דור פרץ יכול היה לקנות את עולמו בהתקפה האחרונה, אבל ייתכן שזו פשוט לא השנה של מכבי והמזל פנה דרומה.
ועדיין – סיפור האליפות עוד לא גמור.

רועי 8 בפברואר 2016

תמיד זה שלא נמצא הוא זה שחסר. ממש לא במקרה הזה.
לא היה שום צורך להשאיר את ורמוט, אחרי 29 משחקים עם 0 שערים ו 0 בישולים אין שום סיבה לחשוב שהוא היה עושה משהו שונה.
אם מכבי היתה משחררת את בן בסט להפועל חיפה, והוא היה שם גול השבת, מישהו היה אומר שאולי זו היתה טעות לשחרר אותו ?
שני שחקנים שלא תרמו כלום לקבוצה באף משחק בו שיחקו. ובן בסט ימשיך גם לא לתרום.

נולי 8 בפברואר 2016

אבל יצחקי במקום אזולאי???
מילא אם בוס היה משבץ את יצחקי בחוד ומוריד את זהבי לקישור…

רועי 8 בפברואר 2016

כמובן שזו היתה טעות, אין ויכוח.
אבל לחשוב שורמוט זה הפיתרון זו תמימות.

D! פה ועכשיו 8 בפברואר 2016

למה לא? כל מאמן אחר היה עולה עם עוד קשר והיו מתלוננים שהוא הגנתי. בא פה מאמן עלה עם שחקן סופר התקפי במקום עוד קשר שלא היה עוזר לכלום שם במרכז. אפשר לחשוב שהתקשנו עם הץקפות הגלים גלי דרך המרכז של הפועל. הם עברו את החצי פעם אחת. בדקה השנייה.

yaron 8 בפברואר 2016

נכון, הבעיה היא שאתמול זה לא עבד וכולנו חכמים בדיעבד…
היה הרבה הגיון בלפתוח איתו אבל איבדנו אותו כמחליף. אני מאמין שכסה, איגייבור ואזולאי בריאים ברק חוזר לספסל כנשק לדקה 60-70 שם הוא הרבה יותר אפקטיבי.

אלון 8 בפברואר 2016

היה לו בישול אחד. אל תלכלך.
ואפשר לחשוב מיכה מכונת שערים

רועי 8 בפברואר 2016

אתה באמת רוצה שניכנס להשוואה בין שניהם ?

נולי 8 בפברואר 2016

נראה לי שהבעיה של ורמוט במכבי הייתה בעיקר מנטלית. חבל, כי הוא שחקן טוב. ורמוט עשה במשחק הראשון שלו במכבי חיפה יותר ממה שעשה בעונה שלמה במכבי. הטעות הייתה להביא אותו למכבי, אבל זו חכמה בדיעבד.

אריק י. 8 בפברואר 2016

מיכה מכונת בישולים.

ילדיסקו 8 בפברואר 2016

מיכה יותר שף צעיר שרגע לפני פתיחת המסעדה שלו איבד את חוש הטעם והריח

דור פרץ עוד לא בן 20 וכבר החמיץ יותר החמצות מסמרות שיער משחקנים על סף פרישה בגיל 37

רבותיי,
אין מה לחפור יותר מדי,
שתי אופציות לנו,

1. עונה הבאה ליגה אירופית , צלחת האליפות תיסע לעונת השאלה לגמל במדברי,
אותו גמל כנראה מאוד יתאמץ להגיע לליגת האלופות ויקרוס לתוך עצמו.
אנחנו נשחק בליגה האירופית ונתכונן לאליפות ראשונה בשושלת הבאה.

2. עונה הבאה שוב מנסים להגיע לאלופות , צלחת האליפות נשארת בארון של מיץ.
וכמובן שלקחנו אליפות רביעית ברציפות שהולכת להיות הכי מתוקה מכל הארבע.

אני לא יודע מה אני רוצה יותר, אבל מכל זווית שלא תהיה אני מפרגן לגמל. ומרגיש שהכל לטובה ומדוייק.

ניר 8 בפברואר 2016

התפישה הזו כבר מעכשיו שזה רק מקרה שבאר שבע אולי תיקח אליפות היא מוטעית. יש המון משתנים במשוואה, כמו ההתבגרות של זהבי, העובדה שחיפה אולי סוף סוף תשתפר וגם זה שבאר שבע מראה יכטלות לא רעות. בקיצור, עדיף אליפות בארון מאחת על העץ בשנה הבאה.

D! פה ועכשיו 8 בפברואר 2016

בטלויזיה שלי החצי הראשון לא נראה רע כלכך.
מדוניאנין זה מיטרו משופר בקילומטרים והיו לו מספיק מסירות טובות. הוא פשוט בזבז חלק גדול מדי מהן על שחקנים שהם לא זהבי. הוא ילמד. עם סה אתמול זה היה נגמר אחרת.

רוצה לומר. זה לא הכי מדהים, ב"ש מובילים בחמש, אבל זה גם לא כלכך גרוע כמו שזה נשמע. צר לי אבל עמב"ה הוא פשוט בוק. קשה מאד לשחק ככה כדורגל.

איציק 8 בפברואר 2016

גיל, לפני כחודש וחצי היתה לנו שיחת טלפון על לא משנה מה אך גם גלשנו לכדורגל. שאלתי אותך בצחוק (היתי אז בטוח ב-10 נק' הפרש למכבי בסוף עונה) האם לבאר-שבע יש סיכוי. התשובה היתה משהו שכנראה לא 10 נק' אבל אין סיכוי. החברה שלך לא עומדים ביעדים.
המשחק אתמול היה גוטמני לחלוטין (מהמעט שראיתי). הוא ניסה לגרור את המשחק לשיעמום טוטאלי כך שהשחקנים משני הצדדים ירדמו וגם הקהל. זו הדרך שלו לקבל נקודה ואולי בפוקס יותר מזה, וזה כנראה מה שנראה עד סוף השנה. הפועל של גוטמן זה בידיוק הקבוצה שלפני המשחק צריך לקחת משהו מעורר ועוד משהו במחצית. המאמן שלכם כנראה לא רגיל לטקטיקה כזו ולא התכונן אליה. מה לא ראה את גוטמן בנבחרת?
הערה אחרונה, כאשר אתה משתמש במושגים כגון " דור פרץ נמצא בנסיגה" אני מיד מרגיש צורך לעבור למדור האסטרולוגיה…

רועי 8 בפברואר 2016

הבעיה של גוטמן היא שתיקו-ים עד סוף העונה לא ישאירו את הפועל בליגה.

איציק 8 בפברואר 2016

אתה חושב ששאר קבוצות התחתית ישיגו ביצועים טובים יותר? מסופקני.

רועי 8 בפברואר 2016

בפלייאוף התחתון ? כן, לא יהיה שם פשוט בכלל להפועל.

קפטן קוקי 8 בפברואר 2016

אמנם אני שופט אותם על סמך הטורבו של הדרבי, אבל הפועל עם ניקוליץ ושוינפלד (וגם בארי, כנראה) תהיה קבוצה שונה לגמרי ממה שהתרגלנו.

ארז 8 בפברואר 2016

בארי היה לדעתי מספר אחד בחצי הראשון.

עדי אבני 8 בפברואר 2016

האם גוטמן יודע לשחק על בונקר? בוודאי.
האם זה כל מה שגוטמן יודע? ודאי שלא. כהוכחה- מספר השערים שהפועל שלו כבשה בעונת הדאבל.
דווקא אתמול גוטמן לא עירבב. הוא הסביר בכנות שכמו שהפועל נראית, כרגע צריך קודם כל ללמוד לסגור בהגנה, וכשהם ילמדו את זה אפשר יהיה לעבור גם להנעת כדור התקפית

איציק 8 בפברואר 2016

אכן כך, אבל התפיסה שלו תמיד קודם כל הגנתי ורק אחר-כך כל השאר. מבחינתו אפשר גם ללא כל השאר. הוא גרסה מתקדמת של הפועל יהוד המיתולוגית.

ארז 8 בפברואר 2016

זה ממש לא נכון. גם הקדנציה הקודמת התחילה כך. גם בהפועל חיפה וגם בכל מקום אחר. לכן אמרתי מראש שבעונה הראשונה הוא רק מייצב קבוצה ומהעונה השנייה יש גם כדורגל, וכדורגל טוב. אתה מתעלם מיותר מעונה או שתיים של כדורגל מצוין שלו בקבוצות שונות.

איציק 8 בפברואר 2016

בגלל זה נתנו לו קדנציה נוספת בנבחרת, כדי שנראה כדורגל טוב.

ארז 8 בפברואר 2016

בגלל זה הייתה טעות למנות אותו למאמן הנבחרת.
כי הוא שיטתי ויסודי מאוד והקבוצות שלו מאוד מאומנות ומתחילות להיראות כמו שצריך רק כעבור תקופה של עבודה רציפה.
לכן היה (לי) ברור שהוא לא מתאים לנבחרת, שם התכונות הבולטות הנדרשות ממאמן הן אחרות.

הפועל ת"א שלו בשיאה והפועל חיפה שלו בשיאה היו קבוצות נהדרות.

איציק 8 בפברואר 2016

תראה, גם לי היה ברור שהוא לא מתאים לנבחרת. אני גם זוכר אותו בבאר-שבע עם רוסו וחלילוביץ'. הינו ילדים וזה היה מזמן. מאז הוא הפך למערבב ומשעמם.
כשאתה כותב שהקבוצות שלו נראות נהדר בשנה השנייה אני מתבלבל לרגע וחושב שאתה כותב על מוריניו. לא עליו אתה מדבר, נכון?

ארז 8 בפברואר 2016

עזוב איציק.
אם אני עונה לך בכל פעם ברצינות ואתה בוחר לענות ככה פעם אחרי פעם, תהיה בריא.

איציק 8 בפברואר 2016

אני עניתי ברצינות. היו לו שנים טובות אך אני באמת חושב שבשנים האחרונות הוא מתנהג בצורה של מישהו שדואג למקורבים (כולל אלו שנמצאים על המגרש) ומערבב ולא מתעסק בכדורגל. האופן בו אנחנו פוטרים אותו מהכישלון בניבחרת הוא לא ראוי משני טעמים:
1. אם אנחנו ידענו שהוא לא מתאים, כנראה גם הוא ידע אז לא היה צריך לקחת.
2. זו לא רק התוצאה כי אם גם הדרך. גוטמן של באר-שבע היה מוציא הרבה יותר. גוטמן של היום עשה את המקסימום. אני מאד אפתע אם הוא יחזור להיות גוטמן של פעם. הוא השתנה לנו.

ארז 8 בפברואר 2016

כן, בעיקר בקטע של מוריניו.
ההתייחסות שלי היא לגוטמן וההקשר הוא הכדורגל הישראלי.

מערבב ופוליטיקאי הוא תמיד היה.
אבל גם איש מקצוע מצוין ויסודי שמבין מאוד כדורגל ופריק של המשחק.
אני חושב שהכשלונות האחרונים שלו הם נכס להפועל, כי שוב יש לו מה להוכיח והוא כבר לא על גבול קונצנזוס, כמו שהיה אחרי הדאבל בהפועל והגביע בעונה העוקבת.
לגבי הנבחרת, מעטים המאמנים שיגידו "לא" לחלום (?) הזה. פה אני פחות מאשים אותו ויותר את מי שבחר אותו.

כמו שאמרתי עוד לפני שבא, תן לי להישאר השנה בליגה ובוא נדבר בסוף העונה הבאה.

איציק 8 בפברואר 2016

אתה חייב (אתה לא אבל רצוי) להבין שגם בתשובות רציניות אפשר להוסיף קצת ציניות.
בכוונה כתבתי מוריניו ולא פפ, קלופ או כל מאמן אחר. הרי על מוריניו אומרים שהקבוצות שלו לוקחות אליפות בעונה השנייה וזה מה שכתבת על גוטמן, לכן האסוציאציה היתה מתבקשת.

עדי אבני 8 בפברואר 2016

אני דווקא חושב שהתפיסה שלו די פרגמטית, ותלויה באופי השחקנים שיש לו.
אני זוכר אותו מסביר על עונת הדאבל על הרגע בו נפל לו האסימון שהסגל שלו התקפי מדי בשביל השיטה שלו, ובעקבותיו שינה את ה4:5:1 שאיתו הלך מימי הפועל חיפה ובאר שבע ל 4:4:2 דינמי.
אדרבא, אני חושב שאחת הסיבות שבגללם נכשל בנבחרת היה כי הסגל המשתנה לא איפשר לו להחליט איזה אופי תהיה לנבחרת שלו

ארז 8 בפברואר 2016

הי עדי,
עניתי פה מעליך לאיציק לפני שראיתי מה שאתה השבת.
אני חושב שה"כשל" נובע משילוב של מה ששנינו ציינו.
חוצמזה, הנבחרת שלנו הייתה סיפור הצלחה גדול לפניו ותהיה גם אחריו. גם ביכולת וגם בהישגים.

איציק 8 בפברואר 2016

היי עדי,
ראיתי את התגובה שלך אחרי שעניתי על זו של ארז…

גדי 8 בפברואר 2016

צהריים טובים.
הכל פתוח.
איזה חיבוק דפקתי להובאן בבר הספורט גיגסי בגול של האמריקאי שהבנות שלי טוענות שהוא חתיך. אגב ספוילר הבחור מאוד פגוע מההצעות של באר שבע לעונה הבאה.

האמת שקצת כיף לי לראות את המאניה דיפרסיה כאן. שנתיים שזה מה שהרגשתי ובדיעבד זה היה בגלל שלא היינו מספיק טובים מנטלית. לא האמנתי שזה יכול לקרוא למכבי בגלל המערכת החזקה אבל זה ממש מראה של השנים הקודמות. סגל קצר וחולשה בולטת בעמדות בהרכב.

דבר נוסף. ראיתי יותר מידי חגיגות על החתמות. טב"ח, יוקאנוביץ, בוס, סה ועוד. הנסיון שלנו עם מליקסון שנה שעברה אומר שעל הנייר הכל מתחבר.

מבחינתי באר שבע לא תהיה אלופה כל עוד לא הוכח אחרת. 40 שנה של סבל הופכים מציאות לאקסיומה. עברנו מבחן קשה עם שלושה משחקים קשים תול שישה לפני שבועיים ובשבת יש חיפה. ההיסטוריה של קבוצתי השלומיאלית אומרת שארביטמן שם שלוש.

בנוסף אני שוקל להתחיל טיפול פסיכולוגי לילדים שעלולים להתמודד עם אכזבה גדולה.

באר שבע לא תרד
.

גיא זהר 8 בפברואר 2016

עמה יעמיק. יש עוד 14 מחזורים. זה המון. לגבי הובאן, לפי ידיעתי ההבדל בין הצדדים 20 אלף יורו, בחייאת דינק. הבעיה שלא רק הוא פגוע אלא גם הסוכן שלו שהאחיזה שלו בקבוצה רפתה.

גדי 8 בפברואר 2016

מקווה שאתה צודק למרות שאני לא בטוח שהובאן צריך להיות בקבוצה בכל מחיר. אני ממש לא רואה את התרומה שלו בחודשים האחרונים ולדעתי יש לו חלק בזה שיש ירידת רמה לאחרונה.

לגבי ה42 נקודות אז זה ברור. אין ספק שמומנטום יכול להתהפך בשניה.
נקווה שנעשה תיקון בחיפה בשבת וזה מספיק לי בשלב ראשון.

אודי 8 בפברואר 2016

"… אין לנו מחליף סביר לנוסא, בטח לא כאשר שלומי אזולאי נפצע, ודור פרץ נמצא בנסיגה. גם אורלנדו סה חסר לנו מאוד…" כמה שחקנים מחליפים על כל תפקיד אתה בדיוק רוצה שיהיו למכבי ת"א?

yaron 8 בפברואר 2016

אין מחליף לנוסא? הרגע צירפנו מדוניאנין :-)
לדעתי בחלק מהמשחקים נוסא ואלברמן יתחרו על מקום ברכב לצידו.
יש משחקים שנשחק עם שלושתם וזה מרכז שדה קטלני, אבל לדעתי יהיו משחקים (כמו אתמול) שרק שניים מהם ישחקו.

קורא בין השורות 8 בפברואר 2016

מכבי לא נראית טוב בתקופה האחרונה, סופגים שערים שלא צריכים לספוג בגלל ההגנה וחורקים מאד בהתקפה בשני המשחקים האחרונים הקישור הצטרף למחלקת החלודה
בצצד המנטלי באר שבע כנראה נמצאת הרבה מעלינו השנה, לא נשברים ואיכשהו תמיד יוצאים עם תוצאה טובה
במכבי היחיד שעדיין רוצה ומתלהב זה זהבי ולא נראה שהאחרים נדבקים ממנו
יש עוד זמן לתקן לא בטוח שיכולת
נקווה שזה יחזור מהר (מההגנה כבר אין למה לצפות השנה)

עדי אבני 8 בפברואר 2016

גיל, רק דבר אחד אני לא מבין- איך הטור הזה, עם ציטוטים כמו של אודי מעליי עולה בשורה אחת עם הטור המשבח את התנהלות מכבי בחלון ינואר?
קבוצה כזאת מתוכננת למופת לא יכולה לאוסף השחקנים באדום, כפי שכינית אותם?

גיל שלי 8 בפברואר 2016

אני כנראה לא מבין היטב את המילה לשבח. הפוסט שלי לא שיבח את הפעולות בינואר, הפוסט שלי ניסה להבין את השיקולים מאחורי הביצועים של ינואר. משום מה הגענו למצב שאם אני לא כותב שג'ורדי אידיוט, אז אני משבח אותו.

רועי 8 בפברואר 2016

מצד שני, גם כשהיא לוקחת שלוש אליפויות רצוף, דאבל, ליגת האלופות, היא גם לא מתכוננת למופת ו"הכל זה הכסף של גולדהאר".
אז מה אתם רוצים בעצם ?

עדי אבני 8 בפברואר 2016

פחות זחיחות אם אפשר, והבנה שיתכן שגם גורדי הגדול טועה. לא בדיעבד אלא אד-הוק

רועי 8 בפברואר 2016

קודם כל, אף אחד לא אמר שהוא לא טועה.
דבר שני, אני יכול לבקש אותו דבר רק מהכיוון השני, קצת פרגון מעבר ל "פערי התקציב".

רניב 8 בפברואר 2016

בסהכ שתי תוצאות תיקו. "משבר" ראשון בשלוש שנים, אחרי שהמאמן שהתחיל את העונה עזב…

כבר ראיתי ביטויים יותר מוחשיים לטעויות של מנג'רים.

גדי 9 בפברואר 2016

יש לי המון פרגון לערן זהבי.
אני מתקשה לפרגן ליורדי. זה שהוא עלה על ההישגים של שלושת השנים הקודמות זה קנה מידה שלא מעיד על גאונות. לטעמי אפשר לזקוף לזכותו את חלון ינואר 2013 ושינוי הקונספט של מאמנים זרים שלפי הבנתי זה הגיע בכלל כהוראה מקנדה.

המון כסף בוזבז ובסופו של אני נותן את הקרדיט על שתי האליפות האחרונות לזהות וכמובן לליגת האלופות.

גדי 8 בפברואר 2016

שתמשיכו להאמין שפיצחתם את השיטה.
שתמשיכו לחשוב שמי שכל מי שלא במכבי זה בגלל שהוא לא ראוי.
כל עוד כך יש סיכוי שהכסף של גולדהאר לא יספיק לשליטה מוחלטת כמו בכדורסל עד השנים האחרונות.

מייסד אינטל אני גרוב אמר: " רק הפראנואידים שורדים"
נדמה לי שאיבדתם את זה קצת.

כל מה שכתבתי זה עניינים מנטאלים. זה ברור שמכבי תל אביב פייבוריטית גם עכשיו. הם צריכים לשנות גישה.

תולעת 8 בפברואר 2016

אין ספק שהעובדה שגיל חושב שננצח כל משחק בהפרש של חמישה שערים מעידה על המוכנות המנטלית של שחקני מכבי ת"א.

גדי 8 בפברואר 2016

אז הם כן מוכנים מנטאלית ?

תולעת 8 בפברואר 2016

לא יודעת, אבל יש לי תחושה שלפוסטים ולתגובות אליהם אין השפעה על היכולת של שחקני מכבי להתכונן למשחקים.
כל ניסיון להקיש מתגובות זחוחות/מאושרות/מדוכאות/מספידות של אוהדים על מצבה המנטלי האמיתי של הקבוצה מזכיר לי איך אוהדי חיפה חגגו בתגובות לפוסטים לפני שלוש שנים כשהם צמצמו את ההפרש מ-13 לעשר או משהו כזה, שהנה הנה מכבי שוב עושה במכנסיים כשהיא רואה ירוק ועוד שנייה מתפוררת לפני קו הסיום ואם רק בנאדו וכו'. מאז הם סופרים שלוש וחצי עונות עם פער דו ספרתי וניצחון בודד.

עומר 8 בפברואר 2016

גוד טיימס…
רק רומן נשאר :(

גדי 8 בפברואר 2016

אני מקווה שאת מבינה שאני יודע להפריד ממה שקורה כאן למה שאני רואה על המגרש.

מכבי תל אביב ניראה כמי שכל הזמן מחכה למשיח (לא השופט… ) ועסוקה להסביר שעכשיו פחות טוב אבל אוטוטו יהיה בסדר. קודם זה היה רק שליחת האלופות תגמר. אחר כך שיוקאנוביץ ילך הכל יהיה טוב וג'ורדי מטפל ואז יבוא ינואר ויבוא החיזוק. לעניות דעתי זה משליך על המגרש. השחקנים חושבים כל הזמן שזה בסדר שלא מצליחים עכשיו ומקבלים זאת.

בלייק 8 בפברואר 2016

לא יודע אם מחכה למשיח, אבל יש רושם שמכבי כבר קצת משעממת את עצמה (להבדיל, היתה גם לברצלונה עונה כזאת אחרי גוארדיולה, שהם המשיכו להתמסר 90% מהזמן רק שכחו שבסוף צריך לשים גול), משחקים בהליכה, מצב מנטלי רגוע (מידי?), עוד פעם לחפש את זהבי ועוד פעם טב"ח דוהר על הקו כמו אוברמארס ומקבל בסוף החלטות כמו איה החמור.
יש סיכוי שהדברים ישתנו. הרי, יש בסך הכל יריבה אחת, ככה שמספיק שב"ש תיכנס למשברון ושוב יהיה צמוד. יכול להיות שגישת "כולם נגדנו" ביחד עם זהבי תסחט מהם עוד קצת מיץ. אם לא, ג'ורדי יצטרך לסחוט קצת מיץ' בקיץ, ובגדול – להביא לפחות 5 שחקנים חדשים משמעותיים, רצוי מתחת לגיל 30. דם חדש. אולי אפילו להמר על שני שחקני נוער (או מושאלים מהעונה כמו צ'יבוטה ויונתן כהן).
ברור שיש גם עייפות ושחיקה מנטלית. זה אף פעם לא קל לשמור על הטופ (אפילו אם זה רק בארץ שלך) הרבה שנים ברצף.

כל זה לא אומר שמכבי לא תיקח אליפות, אבל גם אם כן, זה לא ישנה את ההעובדה שצריך שינוי. אישית דווקא הייתי שמח אם ג'ורדי יבנה את השושלת הבאה עם בוס תחתיו.

רפאל 8 בפברואר 2016

קשה מאוד להתמיד מידי שנה עם המאזן הטוב בליגה.
גם האליפויות הרצופות של ג'ורדן לא היו תמיד עם יתרון ביתיות עד הסוף.
ב 93' בארקלי הגיע עם יתרון ביתיות ( גם הניקס בגמר המזרח )
ב 98' ליוטה היה את יתרון הביתיות בגמר, כלומר- עם מאזן טוב מהבולס בעונה הסדירה.

מכבי מכוונת על עונה רביעית ברציפות עם המאזן הטוב בליגה ( !!! )
שימו לב, 49 נקודות בשלב הזה של העונה זה יותר ממה שהיה להם בתקופה המקבילה אשתקד.
ולא בטוח שב"ש יעשו הרבה יותר טוב ממה שעשו לאחר 25 מחזורים בעונת 2013.
אלא שאז מכבי היו כבר עם 63 ואותו דרבי מפורסם ( יחד עם ההפסד של ב"ש לנמסיס רעננה ) העלה את ההפרש ל 7 ואפקטיבית די סגר את הסיפור עוד לפני הסיבוב השלישי ( ובתווך עוד דרבי שהפועל סחטה תיקו 0 ).

וכן, בלי להעיר את השדים… חיפה סימה עם המאזן הטוב בליגה 3 עונות רצופות, רק שברביעית הם לא היו כבר פקטור
ומחפשים את עצמם ever since. ( וכן, השיטה היתה ספורטיבית ונכונה לליגה של 16, מספר הקבוצות לעומת זאת לא היה צריך לקפוץ כ"כ, היה מספיק 12 או 14 לכל היותר )

yaron 8 בפברואר 2016

בלי קשר לקשקושים על גולדהאר, בגדול אתה צודק.
למכבי הרבה בעיות השנה ובין היתר בעיה מנטאלית.
מכבי משחקת במוד של "חייבים להבקיע" במקום ב- "ברור שנבקיע"
הגענו לנקודה שבה חייבים לקחת אליפות כל שנה וכל דבר אחר הוא כשלון.
חייבים להוריד את העול הזה מהשחקנים!
מכבי צריכה להתרכז בלהיות הקבוצה שהיא יכולה להיות, להנות מכדורגל ורק אז אולי להסתכל על ב"ש.

רפאל 9 בפברואר 2016

רוצה להוריד את העול מהשחקנים?
תעלה עם הנוער שתי משחקים הבאים. שהפער יעלה קצת. לא יהיה עליכם לחץ ותוכלו ליהנות מהתחרות המלהיבה בליגה.
כך תהיו שווים בין שווים. אפילו טוב יותר- תוכלו להרוס לבית"ר או חיפה במאבקם על המקום השלישי.
שירגישו מה זה

avibm 8 בפברואר 2016

הייתי במשחק אתמול. לצערי לא מעט משחקני מכבי חסרי אינטיליגנצית משחק ובראשם עומרי בן הרוש שלא בדיוק יודע מה לעשות עם הכדור כשצריך משהו יצרתי, משחק המסירות בין הבלמים פשוט חסר מעוף ובזבוז זמן (אחוזי החזקת הכדור של מכבי גבוהים בין היתר בגלל החזקת סרק של מסירות בין הבלמים ללא תכלית), הליכה עם הראש בקיר של טל בן חיים החלוץ, העדר משווע לחלוץ בדמות פריצה שמוריד כדורים כמו פיבוט בכדורסל או מישהו שיכול לעלות ולנגוח (היו כמה כדורים מדהימים של מדוניאנין שחלוץ טוב היה מנצל אותם).
אני לא מאשים את בוס שסגנון המשחק שהוא רוצה להקנות למכבי לא מתאים לסגל הקיים. זה בסדר, לא צריך לזכות באליפות כל שנה, אבל כן צריך להתרענן שנה הבאה ולהביא שחקנים שמתאימים יותר לסגנון של בוס, ולומר שלום ללא מעט שחקנים שמיצו את עצמם במכבי כמו : בן בסט, יצחקי (למרות רגעי קסם בודדים), טל בן חיים הבלם, איתן טיבי, קרלוס גרסיה, יואב זיו.

גלעד בלום 8 בפברואר 2016

לראשונה ראיתי משחק מלא של מכבי העונה (לא מסוגל פיזית), גם אתמול אם מכבי היו מבקיעים ראשונים הייתי עובר לראות ניקס-נאגטס כי לא היה להפועל סיכוי להשוות וזה היה נגמר בעוד תבוסה אדומה.

אבל- מישהו שם למעלה החליט שמספיק עם הסבל האדום והביא לנו משיח שנראה כמו דוגמן עם ספרינט מצויין וגם קצת כדורגל. זה טור של מכבי אז אתן לכם את דעתי הצנועה:

1) אתם פחות טובים ממה שחשבתי, כנראה שהרבה פחות טובים מבשנה שעברה.

2) הפועל עשו דאבל טים על זהבי ובן חיים, קבוצה יותר אינטילגנטית היתה מענישה, מכבי בפועל ,למרות שליטה מוחלטת כמעט ולא הגיעה למצבים.

3) מיכה מחפש אך ורק את זהבי, זה כל כך שקוף, הגנת הפועל מודה לו.

4) בן חיים שחקן מגעיל שרק מחפש ליפול, קבלת החלטות רעה, פרובוקטור, קראתי על זה בעיתונים, עכשיו ראיתי בעיניים.

5) כל מה שכתבו על התפקוד של יצחקי נכון ( הוא חלוץ הוא חלוץ הוא חלוץ, תודה בוס)

6) לוורמוט לא היה מקום אתמול להיכנס בדקה ה-60 ולתת בישול או גול?? לא ראיתית שחקן יותר טוב ממנו בקישור של מכבי, למה למדוניאנין מותר לא לעשות הגנה ולוורמוט אסור לשחק חפשי? לא ניצלתם אותו לשמחתי ואני מקווה שהוא יעניש אתכם עוד העונה, שחקן ליגה מעולה (לא מספיק טוב לאירופה).

לגבי הפועל- הנקודה הכי חשובה שהשגנו העונה- בונוס כי לא בנינו עליה ושאר קבוצות התחתית יפסידו למכבי ככל הנראה. אין שום טענות לגבי הבונקר המפואר, היה צפוי וכל מאמן אחר שצריך נקודות היה פועל כך. אבל-גם בונקר צריך לדעת לעשות, צריך משמעת, אחריות, הקרבה ( בלי אדומים ) ולגנוב שער מול קבוצה יותר טובה.

את זה עשינו ולכן זה הישג לאור מהלך העונה. הפועל תשחק יותר התקפי מול קבוצות בליגה שלה ויש סיכוי סביר שתישאר בליגה וגם שיחקו כדורגל סביר אפילו, יש שיפור בחומר השחקנים וגם בעמדת המאמן, בקיצור יש תקווה.

להישאר בליגה ואליפות של באר שבע זה כמו דאבל מבחינתנו. אחרי אתמול אני כבר לא בטוח שמכבי ייקחו אליפות אבל אני תמיד מצפה להתעוררות צהובה.

מאנו 8 בפברואר 2016

אני לא מאמין שאני אומר את זה, אבל ערן זהבי נראה כספורטאי למופת לעומת טב"ח. זהבי אומנם נהג בילדותיות ואף באלימות מסויימת כלפי הקהל של הפועל (וקיבל אלימות מזעזעת פי כמה בחזרה, אין ספק), אך לפחות שמר על איזשהו הגינות וחוסר היתממות. טב"ח לעומתו הוא פרובוקטור על המגרש, לא רק במשחקים נגד הפועל אלא בכלל (זכור לי התנהגות דוחה שלו במשחק נגד חיפה לא מזמן). הוא גם הולך אחר כך להתבכיין בתקשורת, הוא צבוע, הוא מתחסד, הוא משקר והוא אלים. חבל כי דווקא לדעתי מבחינת כדורגל יש לו פוטנציאל לעשות משהו גם ברמות הלא גבוהות באירופה. כדאי שיתחיל להתבגר, להפסיק להתעסק בפרובוקציות – ואם הוא ממשיך, שידע להתמודד עם התוצאות שלהן.

גיא זהר 8 בפברואר 2016

לגמרי. ולכן מתפלא על המערכת של מכבי. תאפסו את הפרחח. גם אם אף אחד לא רצה להתראיין אתמול אחרי המשחק, עב"ח היה האחרון שצריך לעמוד מול מיקרופון. יש אנשים שצריך להציל את עצמם מעצמם.

בלייק 8 בפברואר 2016

עב״ח זה עמרי בן חיים?
האמת שיש דימיון, לשניהם נתוני פתיחה מצוינים (פיזיות, מהירות), שניהם מנצלים את היתרונות הפיסיים, שניהם לא שחקנים חכמים ושניהם לא ממש מתקדמים.
שניהם גם חמומי מוח, אם כי בתחום הזה אין לטבחים תחרות אמיתית במכבי.

גיא זהר 8 בפברואר 2016

עב"ח זה ערס בן חיים. גם בב"ח בכיין בן חיים ( כל הזכויות לשי מוגילבסקי) אפשרות

רפאל 8 בפברואר 2016

גלעד,
אם היית שחקן כמו שאתה מגיב….
אולי הייתי צריך לקרוא עליך יותר ביומן ספורט : )

גלעד בלום 8 בפברואר 2016

רפאל, אני לא ממש בטוח אם מה שאתה כותב זאת מחמאה או לא אבל תודה בכל מקרה..:)

רפאל 9 בפברואר 2016

רק דברים טובים ( היינו עסוקים מידי בפרסומת של מאגסי לספרייט בשביל לקרוא על משהו אחר )
יאללה- לסבב הכותבים : ).
נצל"ת ( ניצול ציני לתגובתך ) –
אני מנסה להבין איך ספורטאים ( משתתפים פעילים בתחרות ) מוכנים לכך שהעונה שלהם תוכרע ע"י צד שלישי שבכלל לא מתמודד על אותה מטרה.
לענ"ד הרבה יותר מלחיץ וקשה לקבל הפסד מכריע מקבוצה שלא הפריע לה התוצאה ( ע"ע בני יהודה, מחזור הסיום 2010 או 'שהחיינו וקיימו והגענו לדרבי הזה שבוע לפני ) ולעומת זאת איני מבין מה איך אפשר להיות מאושר מכך שמעניקים לנו גביע על נצחון ( או הפסד, תלוי בתוצאה ממשחק אחר כמובן ) מול קבוצה שלא מתמודדת איתנו בכלל.

איך אפשר לא להשתגע מרעיון כזה?
נניח בטניס, כל הרעיון הוא שיש פערים בדירוג, בציפיות ואי לכך ב odds וכד'…
אבל ברגע שעל המגרש, תמיד משחקים נגד מישהו שמשחק על אותה מטרה- להעפיל לשלב הבא ( בין אם זה חשוב לו מאוד או שהוא מעדיף להיבצר זמנית זה עניין אחר ).
לא מצליח להבין למה אנו מוכנים שיעשו לנו את זה.
עונה שלמה במתח על תוצאות אפשריות מול מכבי פ"ת ורעננה שלא חס וחלילה נאבד נקודות יקרות, הרי תיקו שקול להפסד.
זה לא מצב שאנו צריכים לקבל, לא בימים שלנו.

תהיתי אם זה אולי גם מפריע לך….

גלעד בלום 9 בפברואר 2016

רפאל, הקמפיין שלך על ״תחרותיות״ מעורר התפעלות , אתה לא מרפה, בוא ואומר לך את דעתי: מה שאתה מכנה נקודות תורפה זה למעשה היופי של הכדורגל, המשחק עצמו זאת הנקודה . זה מומחש היטב בליגה האנגלית שבה כל משחק כמעט ממלא איצטדיונים למרות שהקבוצה לעתים קרובות איבדה כל עניין, אבל זהו שאין כזה דבר חוסר עניין אם אוהבים את המשחק.

אני אישית לא אוהב את שיטת הפלייאוף בכדורגל, לדעתי צריך לדבוק במודל של הליגות המובילות. במתכונת הזאת יש קבוצות לא מעטות שכל משחק שלהן הוא חשוב ובעל משמעות ספורטיבית כלכלית. למשל בליגה האנגלית יש משמעות עצומה להיות טופ 4, ואם לא אז טופ 6-7 כדי להיכנס לאירופה, זה אומר שקרוב ל-10 קבוצות משחקות משחקים משמעותיים עד סיום העונה. כנ״ל הדברים אמורים לגבי מאבק הירידה, יש 5-6 קבוצות שחרב הירידה משמעותו שהן חייבות נקודות עד למחזורי הסיום, כלומר 16 מ-22 הקבוצות משחקות משחקים משמעותיים למשך 90 אחוזים מהעונה, לחמש -שש הקבוצות שבמרכז הטבלה יש את ה״לוקסוס״ ליהנות מכדורגל בלי לחץ, שאר הליגה סומכת עליהן שימשיכו להתאמן ברצינות ושיעשו את המקסימום כדי לשפר את המאזן של קבוצתם. תתפלא אבל לקבוצה כמו ווטפורד שהמקסימום שהיא הוציאה בפרמייר ליג זה 26 נקודות חשוב מאד להסטוריה של המועדון אם תסיים במקום התשיעי ולא העשירי. בליגות מקצועניות אמיתיות כל משחק חשוב, יש בונוסים, יש קהל שבא ויש כבוד למקצוע, מה שחשוב זה אהבת המשחק, יש אכן מצבים שבהם יש משחקים חסרי עניין לכאורה אבל יש הרבה יופי בזה שיש משחקי קצוות ולא פעם הדרמה בסיום הליגה מספקת משחקים הסטוריים.

ההשוואה לטניס לא נכונה, טניס זה ספורט אינדיבידואלי והשיטה היא שיטת נוק אאוט, בכדורגל יש את זה גם, קוראים לזה גביע וזה מפעל יפה כשלעצמו וחלק חשוב ממסורת המשחק כי הוא נותן אפשרות לקבוצות קטנות לקחת תואר או לקבוצות שמאכזבות בליגה להציל את העונה.

המשמעות של ליגה היא שכולם משחקים מול כולם, ולכן אין כזה דבר קבוצות שלא מתמודדות ישיר, כולן באותו סלט והתוצאה מול רעננה ועכו חשובה לא פחות מהתוצאה מול באר שבע. אם בש תנצח את מכבי ותיכשל מול הקטנות לא מגיע לה אליפות. מה שמפריע בעיניך זה היופי בעיני.

אתה מנסה להפוך את הליגה לגביע, אני מבין למה אבל חושב שליגה זה דבר יפה כשיש מקצוענות אמיתית, דוגמא טובה היא הליגה האנגלית השנה, יום טוב. וחוץ מזה תיקו זה חלק מהכדורגל, ואם בש מנצחת את הקטנות אז גם מכבי צריכה לעשות את זה אם היא רוצה אליפות, זה לא טניס …

רפאל 9 בפברואר 2016

גלעד,
תודה על המחשבות. שאלתי כי חשוב לי לשמוע מאנשים שחוו את ההתמודדות לא רק כצופים ( וגם בתור מי שמבינים במה שהם מדברים ).
אני לא חושב שיש איזושהי מחלוקת לגבי הצורך בטוהר והיופי של המשחק ולא משנה כרגע באיזה דרג או רמה הוא מתקיים.

התגובות שלנו ( האוהדים או חובבי הכדורגל שנהנים מהתקדמות העונה והסיפורים השזורים בה ) יותר חיוביות ומתפעלות כשיש אי ודאות לגבי המיקום בו קבוצות יסיימו. כשהסיפור צפוי למדי מראש, עובדתית זה הרבה פחות מעיר בנו את הצורך להתלהב ולחלום.
עודי מדבר וברחבי העולם מתמרקים ומתכוננים לקראת הסופר סאנדיי הקרוב, אולי הפעם האחרונה במאה הנוכחית ( כן, עד כדי כך ) בו יתקיימו בחודש פברואר ( 3 חודשים לסיום התחרות ) צמד מפגשים בין 4 מועמדות ריאליות ונחושות לתואר.

אוקיי, אז מעדיפים נניח שיהיה אירוע כזה פעם במאה שנה ולא כל שבוע מידי עונה. למען טהרת הספורט והמסורת.
ניחא.
אז בואו נחגוג כל סופ"ש את התחרות האדירה בכדורגל האנגלי המרתק עם אוהדי כל הקבוצות והצבעים בלי קשר למיקום בטבלה ועל מה יש לשחק.
אז זהו, שלא תמצא עוד אוהדי קבוצות אחרות למעט מי שקנה אותם אוליגרך או שייח'.
כי רק הם יכולים לבנות עם הכסף הבלתי נגמר שלהם סגלים שיתמודדו מידי שבוע על מטרות אקטואליות שבונים מהם סיפור
בעוד האחרות משחקות בשביל טהרת הספורט והמקצוענות.
האהבה תנצח זה מוטו שאנו רוצים לשאוף אליו וכשלב ראשון בשביל שזה יקרה יש להכשיר את הקרקע עם תנאים מקדימים.

הדרישה לתחרות הוגנת היא זכות היסוד עליה מושתת הספורט.
צריך להחליט איפה נמצאים ולאיזה מטרה התכנסנו כאן.
בספורט המקצועני ישנו הכרח לשלב בין הצורך הספורטיבי לזה הכלכלי.
ואת הסינתזה הזו הפורמט ה'קלאסי' לא מיטיב לבטא.

מי שיש לו יותר כסף מתחרה על תארים, בונה תסריטים וסיפורים.
מי שאין לו מסתפק באהבה הטהורה בלבד.
אין בעיה.
כמו שאומרים- כולם שווים, אבל יש ששווים יותר.

באמצעות הפורמט ה'קלאסי' 99 אחוז ( ויותר ) מהזמן אנו מנטרלים ספורטאים אדירים כמו ג'יימי וארדי רק כי קבוצתו אינה יכולה להתחרות תקציבית עם השייח'ים שקנו את סיטי.או האוליגרך ששולט בצ'לסי.
עכשיו נזכרנו לדבר עליו ולחלום איתם ( לסטר ומי שרוצה טוטנהאם ) כי במקרה אין קבוצה נובורישית עם 58 נק' כבר.
אני רוצה לראות כמה מאיתנו רואים משחקים של קבוצות שלא מתמודדות על התואר.
זה לא כי אנחנו מפונקים ואין לנו ערכים, אלא כי בנאדם ראציונלי יבחר בד"כ את האופציה הטובה יותר בשבילו.
הריגוש והמטרות שמספקים לנו ( במסגרת הפורמט ה'קלאסי' ) העשירות הוא פי אלף יותר זמין, אטרקטיבי ואקטואלי ממה שנוכל לקבל בעונה נתונה מווסטהאם, סטוק או סאות'המפטון.

אין שום מידתיות. זו הבעיה.
כסף גדול ייתן לקבוצות יתרון, אבל מישהו צריך לדאוג לכך ( הרגולציה כמובן ) שזה לא יבטל את הנוכחות והמאמצים של שאר הקבוצות.
וזה בדיוק מה שקורה בימינו למעט אנומליות חביבות.

המטרה של ההכרעה הישירה בסדרות הפלייאוף היא להשיג בדיוק את חלומו של עדי גורדון – האהבה תנצח.
קבוצות תלויות בעצמן כמה שיותר. הערכים היפים של הספורט וההתמודדות יישמרו ואם כבר יקבלו חיזוק חיובי במהלך העונה.
ויידע כל שחקן בניוקאסל וסאות'המפטון יחד עם כל אוהד ספורט בעולם שבמסגרת המתוקנת אתה מתמודד בשביל עצמך ולא רק כחלק מפונקציה של טבלה המשרתת אינטרסים של מי שעשיר יותר.

תחרות בריאה בפורמט בריא.

גלעד בלום 10 בפברואר 2016

רפאל, יש הרבה במה שאתה אומר, אפילו אני שאוהד את טוטנהאם יודע שהארי קיין יעבור מתישהוא ליונייטד/ברסה/ריאל/באיירן כפי שקרה עם בייל ומודריץ, זה מתסכל, האמריקאים דוגלים במה שאתה אומר ועושים דראפט ותקרת שכר, ובכל זאת בתמונה הגדולה הכסף מנצח גם באמריקה.

פלייאוף זה לא הפתרון היחיד,צריך להיות יצירתיים, אולי צריך להגביל מספר של שחקני רכש, לחוקק חוק שכל קבוצה חייבת להציב בהרכב לפחות 5 שחקנים שגדלו במחלקת הנוער שלה . באמריקה לכל קבוצה מותר להחתים 3 שחקני ״על״ ושאר השחקנים חייבים לעמוד בתקרת שכר מסוימת, זה גורם לשוויוניות מסוימת.

רפאל 10 בפברואר 2016

אנחנו לא בעד פתרונות בזק או קסם אלא בעד צעדים שקולים והגיוניים
שמגבירים את ההנאה והתחרותיות במשחק לכל מאן דהו.
בבקשה, נראה אם משהו זז לכיוונים שתיארת.

הסברה שלי היא שברגע שקבוצות יבינו שהן תלויות בעצמן באמצעות פורמט מתקדם יותר,
אז הם גם יעמדו על בריקדות בשביל לדרוש את התנאים הנוספים ומזה למעשה המועדונים העשירים מפחדים הכי הרבה.
בינתיים אני נובח על פלייאוף, אתה מדבר על פעולות הגיוניות ושיירת הכסף הגדול הולכת ומגדילה את הפערים גם בעונות הכי מפתיעות.

בלוח שלי השנה יש את ראשון הקרוב עם שני משחקים
ואז דרבי לונדוני שבתקווה יהיה כששתיהן מועמדות מטעם עצמן.
מחזור לסיום יש ארסנל-סיטי, לא בטוח ששתיהן יהיו עוד מועמדות, אבל יש סיכוי סביר בהחלט.
לא צריך לדאוג כי כמעט מידי שבוע מוצאים משחק מעניין מאיזושהי ליגה, וכך אוהדי הכדורגל למעשה מתקיימים.
אם אין באנגליה, יש באיטליה, אם לא שם אז גרמניה… אם לא שם, אז הולנד, או פורטוגל… או הדרבי של פראג או השד יודע מה.
וכמובן יש את מכבי וב"ש כאן.

אין לי בעיה שכסף מקנה יתרון.
יש לי בעיה שהוא מבטל את האחרים וגם אליפות מפתיעה של צד לא צפוי לא תשנה את הדינאמיקה הברורה הזו.

עופר כהן 9 בפברואר 2016

בוס צריך לעבוד עם שחקני מכבי כמו שבלאט עבד עם קבוצת מכבי סל שלקחה גביע אירופה:
כולם נגדכם ואף אחד לא מאמין בכם. תרוויחו את התהילה שלכם כאן ועכשיו.

המאמן 12 בפברואר 2016

הכנה מצוינת של גוטמן

Comments closed