ברצלונה – ארסנל, מכבי – הפועל חיפה, קווים מקבילים

משחק כדורגל אורך 90 דקות ולא 45, זה חדש כנראה

בעוונותי ישבתי לראות את המשחק בו ארחה ארסנל את ברצלונה, וויתרתי על המשחק הטוב יותר (כנראה) זה שנערך בין יובנטוס לבאיירן מינכן. היה לי אינטרס אישי בעניין. במקום מסיבת בר מצווה ליואב, קניתי לנו כרטיסים למשחק בו ברצלונה תארח את קבוצתו האהודה ב16.3 ומאוד קיוויתי שהמשחק ישאר תחרותי. למען האמת פלאמיני קצת קלקל בהכשלה, אבל נרגעתי שברצלונה לא ניצחו 5:0, כי אז הם עוד היו עלולים לתת ליותר מדי שחקנים מנוחה.

*

בתום המחצית הראשונה אתמול, נזכרתי במשחק אחר שראיתי השבוע, זה שנערך בין מכבי תל אביב להפועל חיפה. הפערים ביכולות בין מכבי והפועל חיפה היו די דומים לפערים בין ברצלונה וארסנל. חיפה נערכה בבונקר צפוף של שני קווים באזור הרחבה, וכך גם ארסנל. למען האמת, ארסנל הגיעו למצבים מסוכנים במחצית הראשונה, כנראה בגלל שההגנה של ברצלונה היא בדיחה כמעט כמו ההגנה של מכבי (או שאולי בכל זאת ארסנל קבוצה מעט מוכשרת יותר מהפועל חיפה).

*

במחצית השנייה ברצלונה כבר הגיעה להרבה יותר מצבים. אילו סוארז היו מפוקס וניימאר לא היה נבהל מהקסדה של צ'ך, כנראה החששות שלי היו מתגשמים, והמשחק ב16.3 היה מאבד מערכו הספורטיבי, הודיתי בליבי לחוסר הריכוז שפקד את סוארז.

*

לואיס אנריקה הסביר לאחר המשחק שהוא היה מרוצה מהמשחק כולו, הוא הוסיף שללא המחצית הראשונה, לא היתה מגיעה המחצית השנייה, ברור שארסנל התעייפו מהמגננה במחצית הראשונה וכך נפרצו הפרצות בהגנתה במחצית השניה.

*

מעניין שלואיס אנריקה לא מבין כדורגל. אם היה אומר דבר דומה על מכבי תל אביב במשחק מול הפועל חיפה, מיד היו קופצים עליו כולם ושואלים למה הוא מנסה להסתיר את היכולת החלשה של האלופה הצהובה. אבל לצערי, גם אני לא מבין כדורגל.

מכבי במחצית הראשונה מול חיפה הגיעה רק לשני מצבים מסוכנים, האחד נגיחה של קרלוס ממצב נח החוצה, והשני בעיטה של עמב"ה שהלכה מעט גבוה, לאחר השמטה של השוער האדום. בצד השני, הפועל חיפה לא עברו את החצי, ובטח לא הגיעו ולו למצב מסוכן אחד.

במחצית השנייה לאחר החילופים, מכבי נתנה את עשרים הדקות הטובות ביותר שלה השנה. אמנם באמצע ראינו את הפאלטה של ריקן שהובילה למצב המסוכן היחידי של חיפה, מצב של תומר סוויסה שנעצר על ידי השוער החלש ביותר בעולם לגילו, אך פרט למצב זה, מן הדקה ה65 ועד לדקה ה90, מכבי כבשה שני שערים, פספסה שלושה מצבים מעולים לפחות, והפועל חיפה לא נראתה על המגרש. עדיין, התגובות של האוהדים הצהובים בטוויטר היו שמכבי ממשיכה להראות זוועה, אין לנו סיכוי.

*

הבדיחה המצחיקה ביותר בנושא נכתבה באתר המוערך וואלה. הכותרת היתה שבוס נוטה להכנע ללחץ והוא יעבור לשחק התקפי יותר. הבונקריסט שהעלה את ברק יצחקי כקשר בדרבי, זה שמימש את הפנטזיות של הפרשנים כאשר העביר את זהבי לעמדת הקשר שמאחורי החלוץ במשחק מול הפועל חיפה, הוא יכנע ללחץ של כתבים המספרים על שחקנים שלא מרוצים מהמשחק של הקבוצה, והוא סוף סוף ישחק התקפי.

נו, שויין.

 

החיים המופלאים של חברי התנועה האנטי-ג'ורדית
השארות בחיים כערך עליון

49 Comments

הקורא המתמיד 24 בפברואר 2016

תודה.
סוף סוף.

ג. סמסא 24 בפברואר 2016

קבלת תובנות מברצלונה -ארסנל על משחק בליגת העל יכולה להתרחש רק אם:
א. אתה תחת השפעת אלכוהול.
ב. אתה תחת השפעת סמים ואלכוהול.
ג. אתה אוהד מכבי תל אביב שמנסה להוכיח נקודה.

-גיסנו- 24 בפברואר 2016

סיפור מסגרת יכול להיות זהה גם אם יש הבדל של כמה סדרי גודל ברמת הביצוע.
אתה יודע, זה כמו שהיחס בין 2:1 לבין 2000000:1000000 הוא אותו דבר.

יותם 24 בפברואר 2016

משחק ראשון של בארסה מזה הרבה זמן שאני רואה, ומאוד צרם לי בעין לראות שאין כל זכר לטיקיטאקה. אני זוכר שהשינוי התחיל אחרי התבוסה בחלקים לבאיירן אבל עכשיו באמת לא נשאר כלום.
ארסנל בעיני שיחקו מצוין, עם קצת מזל בדקה השישים הם מובילים אחד אפס ויכולים לרדת לבונקר מוריניו-אי ולהתפלל. הגנה מעולה עם מעט מאוד טעויות, תקפו טוב והגיעו לאחלה מצבים. למדו מלסטר.
מה שבאמת צרם אתמול היה לראות שוב את מסי סוארס ניימאר. בגול הראשון היה מאוד ברור שכשמונריאל בא לסגור את ניימאר הבלם השני (קוסיילני?) בא לעזור לו במקום לרוץ ישר למסי. באופן רגיל הייתי אומר שזו טעות בהגנה, אבל אי אפשר להשאיר את ניימאר באחד על אחד בספרינט מול מגן איטי ממנו. והבעיה שלי אחרי כל המונולוג הזה שיש להם שלושה שחקנים כאלה. שלושה שחקנים של נגיעה שלהם בכדור זה התקף לב להגנה שמולם. אני לא זוכר דבר כזה והאמת שאני לא נהנה לראות את זה. מבחינתי, שניים מהם לקחו את הכשרון שלהם לסאות'ביץ'.

ק. 24 בפברואר 2016

מסכים איתך לגבי ניתוח המשחק וארסנל עשו באמת עבודה טובה מאד, אבל לגבי המסקנה של זניחת הטיקי-טאקה – אתה פשוט צריך להגדיל את המדגם. מה שכן, באמת יש להם יותרגיוון בסגנון המשחק ויותר התקפות מעבר

-גיסנו- 24 בפברואר 2016

גם אני חשבתי אתמול אחרי הגול הראשון, שזה פשוט לא כוחות. שאם בשכונה היו יוצאים 3 שחקנים ברמה הזאת ביחד היו עושים כוחות מחדש…..מצד שני אני עדיין מצליח להינות מהצד האסתטי של זה.

אני לא בהכרח מסכים לגבי הטיקיטאקה, אני חושב שזה עדיין קיים. זה פשוט טיקיטאקה 2.0 – יותר מהיר ותכליתי, אבל עדיין יש הנעת כדור בנגיעה במסירות קצרות.

יותם 24 בפברואר 2016

לא מתקדמים את המגרש במשולשים, לא משחקים בנגיעה. פשוט משחקים ממש ממש טוב. בשנים הגדולות (2009-2011) שתי נגיעות בכדור גג וגם תכליתיות אין סופית. אחרי זה הם התחילו לשחק סביב עצמם, אבל זה לא אותו דבר.

אדם בן דוד 24 בפברואר 2016

יש משהו בהערה על הכישרון
אבל בכדורגל יש מאגר גדול יותר.
גם לריאל יש את BBC לבאיירן יש את לבנדובסקי, מולר ורובן, ולהפועל יש את יחזקאל, תורג'מן ושוינפלד.

יותם 24 בפברואר 2016

בייל ורובן בשנים האחרונות לא בליגה הזו, בנזמה מעולם לא היה. 3 מ4 שחקני ההתקפה הטובים בעולם, אני לא זוכר דבר כזה. אולי חוץ מהפועל P:

D! פה ועכשיו 24 בפברואר 2016

צרם? אחרי שנים של דיכאון על זו קבוצה שגם שונאיה יכולים לצפות בה. שלא לומר סתם אנשים שאוהבים כדורגל.

יותם 24 בפברואר 2016

אני לא מעריץ גדול של ברצלונה, אבל הטיקי טאקה היה מעולם אחר. אני יודע שלא כולם התחברו.

ג׳רום 24 בפברואר 2016

אלכסיס סאנצ׳ז אחד המתקיפים הטובים בעולם, שיחק מצויין אתמול, עשה לעצמו הנחה והצטרף לקבוצה של פלימייקר אלופת העולם. ולחלוץ נבחרת צרפת. כמה קל לו להראות נהדר ליד שניהם. הייתי רוצה לראות אותו עושה את זה בקבוצה של קומאן. או מוביל את סנדרלנד למקום קבוע באופ״א. פחדן.

יותם 24 בפברואר 2016

Point taken, אבל זה לא אותו סדר גודל של כישרון שחבר לו יחדיו. אם בירד היה הולך לשחק עם מג'יק…

ג׳רום 24 בפברואר 2016

זה מעט בדיעבדי. סאנצ׳ז מצטרף לארסנל אחרי מונדיאל ועונה אדירה. האם ידוע אז בוודאות שהוא לא ישתלט על הליגה סטייל אגאורו/סווארז?
סואראז הצטרף לבארסה אחרי עונה מעט אובדת עצות. עם מסי קצת פצוע ונאיימר לא בשל.
לא כל החלוצים שמסי שיחק לידם לא התאימו לפורטו כמו כריסטיאן טייו. וזה עדיין לא נראה כך.

אילנסו 24 בפברואר 2016

אהבתי מאוד את ההקבלה, אבל דבר אחד צרם לי- אוהדי מכבי מראים סוג של "התקרבנות" השנה, ולא ברור לי מדוע. האם חוסר הפרגון משאר הליגה והתקשורת כל כך מפריע?
אולי את הקהל דווקא צריך לנתק מהתקשורת יותר מאת חדר ההלבשה…

ק. 24 בפברואר 2016

אוהדי מכבי מתבכיינים על התקשורת מאז שג'ורדי הגיע, ורגישים לכל שטות שאיזה פרשן זב חוטם אומר על המאמן או על המערכת

אילנסו 24 בפברואר 2016

לא מסכים בכלל.. נוצרה איזה תחושה בקרב הקהל שכולם מחכים שניפול. העובדה שכמה כתבים לא מקצועיים (והייתי עדין) כותבים טורים לא מקצועיים לא צריכה להסיט את הקהל מהדרך שאליה היה מחויב בשנתיים הראשונות.

אודי 24 בפברואר 2016

אלופים שלוש שנים רצוף. ברור שרוצים שמכבי תיפול.

רועי 24 בפברואר 2016

כי לפני שג'ורדי הגיע הביקורות על המועדון הזה היו מוצדקות והאוהדים היו שותפים להן, מאז שהוא הגיע הביקורות נגועות, לא מקצועיות וברוב המקרים לא במקום.

ארז 24 בפברואר 2016

ד"ר גרייזס, ד"ר גרייזס,
נא להגיע לחדר 4 במחלקה של ד"ר שלי.
יש כאן מספר אוהדי מכבי עם תסמונת "לא אוהבים אותנו, בתקשורת ובכלל".
תודה.

רועי 24 בפברואר 2016

מה הקשר בין אוהבים לבין ביקורות ענייניות ?

ארז 24 בפברואר 2016

אתה שואל את זה, רועי? אתה?!
אתה קורא את התגובות שלך בדה באזר? או שזה רועי אחר?
בחייאת ראבאק.

אריאל גרייזס 24 בפברואר 2016

אמרתי שמכבי כדורגל הפכה למכבי סל, נכון? אז הנה ההוכחה הסופית

ארז 24 בפברואר 2016

עשה טובה, תרשום להם רצפט ושלח אותם הביתה.
הראש כבר נפוח.

רועי 24 בפברואר 2016

אולי במקום לרשום לנו רצפט, אל תקרא.
חפרת.

ארז 24 בפברואר 2016

מת על הגישה החיובית והמחויכת שלך.
פרח אמיתי אתה.
רק אל תשתנה לנו.

אילנסו 24 בפברואר 2016

חס וחלילה לא להתערב לכם בעניינים, אבל עיקר התהיה שלי בעניין היא בנוגע לשאלה מדוע לא ניתן להנות ולפרגן לתהליך מקצועי חיובי מאוד שעובר על קבוצה בישראל.. כאשר לדעתי קבוצות אחרות גם מנסות להעלות את הסטנדרט.
מקווה מאוד שכאשר נסתכל לאחור על תקופת ג'ורדי כתקופה ששינתה דבר מה בכדורגל שלנו, ולא כגדיעת ניסיון להעלאת המקצוענות…

עופר כהן 24 בפברואר 2016

אילנסו, אם לחזק את דבריך:
הצלחות בעתיד משפרות את הדירוג ובעתיד אולי תיהיה עוד קבוצה במוקדמות הצ'מפיונס.
מי שבאמת רוצה בהצלחת הספורט פה היה מדבר על זה, אבל התקשורת כאן יותר מושחתת מכל מושאי הסיקור שלה, ועם ישראל שותק!

אמיר 24 בפברואר 2016

מה זאת אומרת? למה אתה סקפטי לגבי מה שכתבו בוואלה?
הרי זה ברור כשמש שבוס התקשר לטוכמן, שיתף אותו בתהיות שלו לגבי המערך, הודה בטעויותיו הרבות אל מול חכמת הפרשנים הישראלים והתחייב לשנות מערך.
לא היו כותבים סתם..

סלבישה 25 בפברואר 2016

השאלה האמיתית היא איך נשכחה הפנינה האמיתית של טוכמן:
"מתגעגעים כבר לורמוט"

גורביץ' 24 בפברואר 2016

נחמד להציג את השתלשלות העניינים בצורה כזאת, אם כי מקובל, כי אוהד מכבי לא יכול להיות אובייקטיבי, אבל –
אולי מכבי עייפה את הפועל חיפה במחצית הראשונה ונתנה את ה-20 דקות הכי טובות שלה העונה במחצית השנייה, אבל היא לא כבשה, כי כשיש לחץ יותר קשה לכבוש, וכמו כל כך הרבה פעמים בעונה הזאת היא הייתה צריכה שהשחקנים שלה יתחילו ליפול ברחבה, והחלטת שופט יותר מגבולית כדי להבקיע את השובר שיוויון בפנדל. ולא מספיק השופט בגול הראשון, היא הייתה צריכה גם את הקוון בשני שיאשר שער בנבדל. אז שלוש נקודות זה כן, אבל בוא לא נעשה מזה יותר ממה שזה.
על המהלך הגאוני של ברצלונה בגול הראשון אין מה להרחיב, זה לא אותו ענף ספורט שמכבי תל אביב משחקת

יוגב 24 בפברואר 2016

לא היה שום דבר גבולי בהחלטה הזו.
אם כבר הגבוליות היתה שלא קיבלו אדום שם.
לא צריך לקחת רגל לשחקן כדי שתישרק עבירה. גם סתם לתת לו קטנה שיפול תופס.

גורביץ' 24 בפברואר 2016

ומה עם השני שגמר את המשחק ? גם לא היה נבדל ?

עופר כהן 24 בפברואר 2016

גורביץ, שים אותי בשער ואני לא סופג את הגול השני, עזוב נבדל או לא, זה שער בושה לשוער (מי קופץ הצידה לכדור שחייב לעבור ליד הקורה?!).
לגבי הפנדל, אם אתה בא לבעוט ומישהו מכניס לך קטנה לרגל בצורה שמונעת ממך לבעוט זו עבירה. אם זה קורה בתוך הרחבה זה פנדל.
בנוסף, הרגל הגיעה מאחורי זהבי, ככה שהוא לא יכל להתחזות פה כי הוא לא ידע מה קורה מאחוריו בכלל והוא ניסה לבעוט.
מכיוון שהעבירה מאחור ומנעה שער זה אדום, וזה שאני אוהד מכבי לא משנה את העובדות לכאן או לכאן.

-גיסנו- 24 בפברואר 2016

הנבדל בגול השני אכן מוכיח שאף פנדל שנשרק לטובת מכבי ב 3 וחצי השנים האחרונות לא היה מוצדק ושמיטש גולדהאר קנה את כל האיגוד

עומר 24 בפברואר 2016

צודק, אכן לא היה נבדל. עין משובחת, אדון גורביץ'.

B. Goren 24 בפברואר 2016

גיל, אתה מתייחס לתקשורת הרבה יותר ממה שמגיע לה.

עדי אבני 24 בפברואר 2016

לא מבין את אלה שמתפלאים על אי אהבת מכבי, והרצון שהם יכשלו. אני רציתי שהם יכשלו עוד כשנמני והרציקוביץ היו שם. שעכשיו אני אפסיק?

יניב פרנקו 24 בפברואר 2016

ולפני לוני קיוות שיצליחו ?
תחשוב טוב על התשובה כי אתה הולך על חבל דק פה.

אורן השני 24 בפברואר 2016

ולפני קום המדינה? מי לא היה בעד המשטרה הבריטית כשמכבי חיפה איבדה את הסיכוי לאליפות? שחס וחלילה לא ייקחו התל אביביות או הפועל חיפה ;)

צור שפי 24 בפברואר 2016

ההקבלה איננה תופסת כי בארסה משחקת מצויין ולראייה מצבה בליגה ובצ׳מפיונס ואילו מכבי משחקת די חלש העונה ולראייה, אהממ, מצבה בליגה ובצ׳מפיונס.

גיל שלי 24 בפברואר 2016

מצבה בליגה? נובמת, לא קראת את הפוסט של טלב"י :-)

קפטן קוקי 24 בפברואר 2016

רוצה רק להתייחס לנקודה של ההתייחסות לתקשורת ול"ביקורות".
בעיני, אחרי שנים של מחקר מעמיק בנושא, בכדורגל בהחלט ייתכן שהתודעה קובעת את ההוויה.
כלומר, הכתבות על לחץ של מכבי מייצרות.. לחץ. הכתבות על משחק לא אטרקטיבי (שנובעות מאינטרס כלכלי ובוודאי שאינן מגובות בעובדות) הן חלק מהסיפור, והן בסופו של דבר משפיעות על הדינמיקה הקבוצתית (לפחות במגרש, לא יודע מה קורה מאחורי הקלעים).
הפוסטים והתגובות הן קרב על התודעה, שגם אם הוא חסר סיכוי, הוא בכל זאת חשוב לאוהדים.

נולי 24 בפברואר 2016

קפטן, נראה לך שכתבות מומצאות על לחץ של מכבי מייצרות לחץ אצל השחקנים?
ואם הפטפוטים של הכתבים משפיעים – אז אולי דווקא התקשורת העוינת מאתגרת את הקבוצה ומעלה את המוטיבציה להוכיח שמכבי האלופה עוד פה?
האמת היא, שבהתחשב בקיומו של ערן זהבי בקבוצה ואחרי מה שהקבוצה בראשות זהבי עשתה כדי לעלות לליגת האלופות ובהנחה שבאר שבע היא לא באמת ברצלונה, לא נראה לי לגמרי מופרך לחשוב שדווקא מכבי תיקח בסוף את התואר… :)

קפטן קוקי 24 בפברואר 2016

מאוד יכול להיות (הלוואי :))
אני בהחלט חושב ששחקני כדורגל כפרטים וקבוצת כדורגל שגם נבנית על הדינמיקה בין אותם פרטים יהיו מושפעים מהשיח סביבם.
אם זה ישפיע לחיוב או לשלילה – קטונתי.
אין לי ספק שבמכבי דיברו על ההזיה התקשורתית המשולבת והדי מתואמת שהיתה אחרי המשחק נגד הפועל חיפה.

ניינר / ווריור 24 בפברואר 2016

לא חושב שההגנה של ברצלונה היא בדיחה. זו לא הגנת עלית אבל גם לא כזו גרועה. וכשיש לך את MSN למי אכפת מהפאקינג הגנה?

גיל שלי 24 בפברואר 2016

זו היתה אמירה צינית שלי, אם מגיעים למצבים מול מכבי זה בגלל שההגנה שלה חרא, אז השלכתי על ברצלונה. פיקה בעונה מעולה וגם מסצ'ראנו לא קוטל קנים

אורן המקורי אסלי אורגינלי מספר 1 25 בפברואר 2016

כמה מבדר…
להשוות את אלי כהן החיפאי לוונגר.
נגיד מכבי זה ברצלונה,אז ארסנל זה הפועל חיפה?
הפועל חיפה היא קבוצת מתחת לקו האדום וארסנל היא טופ פרמיירליג.
כמו להשוות משחק של מכבי סל נגד נס ציונה,לגולדן סטייט נגד סן אנטוניו.
כמה רדופים אפשר להיות?

Comments closed