הצטלבות של הגרפים

הגרף של מכבי נמצא במגמת עלייה, של באר שבע נמצא במישור, הגרפים חוצים זה את זה בדיוק בזמן הנכון

הפלייאוף התחיל אתמול. בני סכנין הגיעה לבלומפילד כקבוצה שיש לה עניין גדול מאוד במשחק, ולא כקבוצה שרוצה לשכב להשתזף בים. הם הגיעו באותו מערך שבו שיחקו בבאר שבע, עם פאס בריא, ונכנסו לבונקר צפוי כבר מהדקה הראשונה. הם התגוננו עם אחד עשר שחקנים, אך בניגוד למשחק בטרנר, הם לא יצאו להתקפות מתפרצות בכלל.

הם לא יצאו להתקפות אלה למרות שפיראס מוגרבי מצא מולו את שפונגין, מגן ימני שלא כל כך מוצא את עצמו באגף שמאל. הסיבה גם לא היתה משחק שמרני של מכבי. מכבי עלתה במערך שבו ערן זהבי משחק מאחורי אורלנדו סה, עם מדונינין ואלברמן כקשרים אחוריים. מדונינין אמנם לא מסוגל לחלץ כדור גם אם חייו תלויים בכך, אך מסתבר שמכבי יכולה לשלוט לחלוטין במרכז המגרש ולמנוע התקפות מסוכנות גם כאשר שפונגין ומדונינין לא חילצו כדור אחד. השליטה הגיעה כתוצאה ממשחק ההתקפה של מכבי, והלחץ על סכנין במהלך כל המשחק.

המגמה החשובה של מכבי היא במשחק ההגנה. טיבי וקרלוס ממשיכים לשמור על הרמה הגבוהה אליה הגיעו בשבועות האחרונים, ראיקוביץ' מטפל בכדורים המועטים שמגיעים לסביבתו ביעילות מרובה, וההגנה הצהובה לא נקלעת כמעט למצבים מביכים, גם מול קבוצה שהביכה את באר שבע רק שבוע קודם.

בהתקפה מכבי הפעילה לחץ רציף, ולא באמת האמנתם שזהבי יגמור עוד משחק בלי שער שדה, נכון? שיתוף הפעולה בינו לבין אורלנדו סה הוא תאווה לעיניים, אורלנדו סה הוא גרסה משופרת של פריצה.

*

בעוד מכבי משתפרת ממשחק למשחק, למרות פציעות של שחקנים חשובים כמו נוסא וריקן/עמב"ה, הפועל באר שבע מגמגמת כבר שבועות מספר. הפציעה של מליקסון כנראה גורעת מאוד ממשחק ההתקפה של באר שבע. מול רעננה באר שבע לא הצליחה לייצר יתרון משמעותי בהחזקת הכדור. משחק שני ברציפות שבאר שבע לא מנצחת בבית.

משום מה רוב האוהדים והפרשנים מתיחסים בעיקר לנקודות שנצברו ולמשחק האחרון ששוחק. כאשר באר שבע היתה ביתרון חמש נקודות על מכבי, רק לפני שבועיים, היו רבים שכבר העניקו לה את התואר. הנקודה היא שליגת העל בכדורגל היא לא ריצת ספרינט, אלא ריצת מרתון. בספרינט אין מגמות, יש ריצה בשיא הכח. ההבדל בין מכבי ובין באר שבע מאז ינואר הוא ברור לעין. בעוד מכבי צוברת כח ממשחק למשחק, באר שבע מתעייפת. נקודת ההצטלבות הגיעה בדיוק בנקודה בה הקבוצות נפגשות. הבעיה של באר שבע לקראת השבוע הבא היא לא הלחץ בה הקבוצה נמצאת. הבעיה היא שמכבי נמצאת בתנופה, ובאר שבע בקושי שומרת על הקצב. כאשר גרף אחד עולה, והשני נמצא במישור, הגרף העולה חוצה את הגרף המאוזן, זה מה שקורה עכשיו בליגת העל.

 

בדיקת עבודות וכדורסל מכללות
התיקו עם ווסט-האם. משחק מעניין

179 Comments

רועי 13 במרץ 2016

לא באמת האמנו ? אתה רוצה להגיד לי שבדקה ה 79 ישבת לך רגוע בכיסאך, משוכנע שזהבי יבקיע ?
מסופקני.
לגבי סה, אחלה רכש, אחלה חלוץ, אבל לא ברור לי על סמך מה החלטת שהוא גרסה משופרת של פריצה. מקווה שאתה צודק.

ניב 13 במרץ 2016

בעיניי משחק פחות בנגיעה מפריצה, לא אומר פחות טוב (חושד), אבל קצת אחר.

אזי 13 במרץ 2016

סה מוסר נהדר, אבל כשהוא מחליט שהוא זה שיכבוש, זה לא היה נראה טוב אתמול.

ניב 13 במרץ 2016

לדעתי נוטה פחות לשחק בנגיעה, שחקן אחר מפריצה.

גיל שלי 13 במרץ 2016

הוא משחק המון בנגיעה, אבל בניגוד לפריצה יש לו גם אפשרות ללכת עם הכדור, בגלל זה הוא גרסה משופרת בעיניי, הוא גם נותן לחץ מצוין על הכדור

ניב 13 במרץ 2016

התרשמות שלי, בהחלט ייתכן שאתה צודק.

רועי 13 במרץ 2016

לי נראה שפריצה יותר גולר ממנו, הרבה יותר מגוון באפשרות איום על השער.

אילנסו 13 במרץ 2016

פריצה היה שחקן נהדר עם הגב לשער ודי בינוני עם הפנים אליו, כנראה בגלל שהגיע גם בגיל מתקדם. אורלנדו שחקן פחות טוב עם הגב לשער לדעתי, ולוקח מעט בשחרור מהיר לעתים, אבל מוסיף מעמד של פיזיות עם הפנים לשער, דבר שהיה חסר בפריצה.
מסכים עם גיל, אכן נראה שיש לנו שדרוג בהתקפה. .

רועי 13 במרץ 2016

בינוני עם הפנים לשער ? מלך השערים בנגיעה אחת, היחיד שדומה לו מבחינת סיומת מול השער זה זהבי.

-גיסנו- 13 במרץ 2016

אני מניח שהכוונה שלו הייתה שפריצה היה הרבה פחות מוביל כדור מאשר סה.

yaron 13 במרץ 2016

אני חושב שהכל יחסי…
מנחש שאילנסו התכוון שיחסית לכמה טוב הוא היה עם הגב לשער, עם הפנים הוא היה בינוני. יחסית לעצמו כמובן :-)
פריצה אחד החלוצים הגדולים שהיו כאן עם בעיה אחת קטנה – הוא הגיע מאוחר מדי…
הוא וסה שחקנים שונים אבל אם לסה יש עוד 2-3 במחסנית נראה שהבאנו חלוץ מעולה.

אילנסו 13 במרץ 2016

תודה לחברים מעליי שהבהירו את זה טוב יותר.
סה באמת יודע להוביל כדור ברמה מפתיעה לתפקידו, המהלך על הקו אתמול היה נהדר וחבל שלא הוציא רוחב.

D! פה ועכשיו 13 במרץ 2016

ועדיין זו זילות הקודש לומר זאת על פריצה. חוץ מהגיל הבעיה שלו, לליגה פה בארץ, הייתה שהוא היה פצוע.

ירוק 13 במרץ 2016

אתה עדיין פסימי? נו באמת רועי… אתם הולכים לקחת את זה, ואין לי אפילו ספק קטן לצערי. מרגיש טוב להגיד את זה עכשיו כי גם אמרתי את זה שהיה פער 5 נקודות…

כל הכבוד לב"ש, באמת, עונה נהדרת עד עכשיו (וגם כשהיא לא תזכה, עדיין היו נהדרים העונה). אבל אני לא רואה שום סיכוי שזה לא של הצהובים.

אזי 13 במרץ 2016

אני לא יודע אם יש גרסה בוסנו-הולדית לדה באזר, אבל בכל זאת, אני רוצה להביע את התנצלותי הכנה מהאריס מדוניאנין.
אמרתי עליו שהוא נפלא במשחק שוטף אבל לא נלחם. ובכן, מדוניאנין עשה אתמול יותר הגנה משפונגין ובן חיים גם יחד.
הוא אמנם לא מאוד טוב בזה, אבל הוא כל הזמן סגר חורים שהיו שם וגם רק לעכב את ההתקפה זה חשוב מאוד.
שפונגין שלא טוב לא בהגנה ולא בהתקפה, כל הזמן מצא את עצמו עולה למעלה, מוסר מסירה לא מספיק טובה לבן חיים, ואז גם לא יורד לסגור את ההתקפה המתפרצת של סכנין.
אחרי פעמיים שמדוניאנין עשה ספרינט להגנה כדי לחפות עליו, בפעם השלישית מדו כבר צעק על בן חיים שירד לעזור לו. הוא אמר לו משפט בוסנו-הולדי עתיק – "אתה רואה שהליצן הזה לא עושה כלום, בוא תעזור לי!" (תרגום חופשי).
בהתקפה הבאה כבר בן חיים סגר את החור של שפונגין.

בקשר למכבי וב"ש, "לחץ" קשה לזהות בזמן אמת.
אנחנו יכולים לנחש שאלה בלחץ או שאלה לא בלחץ אבל במשחק הבא הכל יכול להתפך.
לחץ אפשר לזהות רק בדיעבד.
כרגע נראה יותר סביר שבאר שבע פשוט נתנה תקופה מעל הרמה שלה ועכשיו חזרה לרמה שלה.
מכבי נתנה תקופה מתחת לרמה שלה ועכשיו חזרה לרמה שלה.
הרמה של הקבוצות כנראה דומה.
עכשיו השאלה מי will step up במשחק הבא. אבל גם במשחקים שאחריו.
אוהדי מכבי היו מאוד מרוצים אתמול בתיקו של באר שבע.
לא מרוצים כי זהו, האליפות שלנו (למרות שיש כאלה שמאמינים שזה היה המסמר בארון)
אני לפחות, הייתי מרוצה, כי עכשיו ירד המון משקל מהמשחק בטרנר.
אם (חס וחלילה שום שמן בצל טימין חמסה ושאר קמעות מנושקות) מכבי מפסידה בטרנר, הפער הוא 4.
4 זה לא פער שמכבי לא יכולה לסגור בכזה פליאוף פסיכי.

אני לא יודע אם התיקו אתמול הכניס את באר שבע ללחץ, אבל הוא בטח שיחרר ממכבי (ע"ע ממני) המון לחץ.

ניב 13 במרץ 2016

מסכים.
גיל זה גם קצת לחטוא באותו הדבר שאתה טוען כנגדו לדעתי, כמו שהיה מוקדם לסכם לפני שני מחזורים, מוקדם לסכם גם עכשיו.
מי אמר שהמגמות לא יתהפכו שוב?

שגיא 13 במרץ 2016

באר שבע בלחץ היסטרי. גם מכבי בלחץ אבל זה נראה שהרבה פחות מבאר שבע.
זה היה כל כך ברור אתמול במשחק שלהם. שחקנים מובילים כמו שיר צדק, אוגו ובוזגלו עשו המון טעויות טיפשיות. ברדה כבר משחק שני ברציפות לא קיים בכלל על המגרש.
אפילו בכר נראה קצת כמו ילד מבוהל בראיון בסיום המשחק.
היתרון הגדול של מכבי במאבק הוא היכולת והניסיון של השחקנים במאני טיים. גם העניין הזה שבאר שבע מפחדת פחד מוות לפקשקש הזדמנות של פעם ב40 שנה עוזר.
יתרון נוסף שלנו הוא גורדי ומה שהוא עשה בינואר. עזוב רגע אם סה והאריס שחקנים טובים או לא (הם לגמרי כן), הרכש שלהם הביא רענון שמכבי כל כך היתה צריכה. מכבי לפני ינואר נראה עייפה, כבודה, שבעה, משועממת ומשעממת. עכשיו היא נראית בדיוק ההפך.
בבאר שבע הרכש של ינואר לא הביא שום שינוי לקבוצה. היא אמנם נראתה מצוין לפני ינואר ולא ממש היתה צריכה רענון במבט של אז. אבל עכשיו רואים שהיא קצת נשחקה.
בקיצור, צהובים צריכים להיות הרבה יותר אופטימים השבוע לגבי ההמשך.

רועי 13 במרץ 2016

מה שאותי מעניין זה האם הרכש של ב"ש בינואר יעמוד לדין ע"י תובע ההתאחדות החרוץ בעקבות המשחק אתמול.

שגיא 13 במרץ 2016

זה באמת מעניין. מקרה אפילו פחות בוטה ממה שהיה עם טבח הבלם שהורחק לשני משחקים אם אני לא טועה.

רועי 13 במרץ 2016

התכוונת יותר בוטה אני מניח.

שגיא 13 במרץ 2016

אכן.

אזי 13 במרץ 2016

כתבתי בתגובה אחרת שג'ורדי שיחק אותה בינואר, האמת, שאם נוסיף לרכש גם את בוס, זה הינואר הכי טוב של קבוצה אי פעם (מאז זהבי ופריצה)

אבל גם על מכבי אפשר להגיד "לחץ"
תחזור למחצית הראשונה מאתמול, 40 מתוך 45 דקות התנהלו עם 21 שחקנים בתוך הרחבה של סכנין. עדיין לא הצלחנו לכבוש. זה לחץ.
למחצית השניה הקבוצה עלתה במנטליות שנראתה לי כאילו אם בכזאת מחצית לא כבשנו – גם לא נכבוש כבר.
הלחץ משפיע על כולם.
אולי חוץ מזהבי. אבל זה כי הוא לא בן אנוש כמו כולנו.

ועדיין, צהובים צריכים להיות אופטימיים תמיד :)

רן 13 במרץ 2016

גם זהבי מרגיש לחץ
זה נראה שהלחץ על לשבור את השיא של אלמליח משפיע.
הוא מחפש יותר מידי לכבוש לבד בהרבה מקרים
וגם הגול אתמול היה בהרבה מזל הוא בעט על השוער ולא בסיומת האופיינית לו

yaron 13 במרץ 2016

אם "נוסיף את בוס"?
" הוא הרכש הכי חשוב שלנו"… :-)

D! פה ועכשיו 13 במרץ 2016

הרכש הכי טוב של ינואר הוא הזמן שחלף מליגת האלופות, הקושי לשחק בשתי מסגרות והלחץ לפחות להבקיע בימי אמצע השבוע כדי לא "לעשות את החיפה".

השאר היה בסיסי ונדרש.

yaron 13 במרץ 2016

אזי, אחלה ניתוח של מדד הלחץ :-)
התיקו הזה פתח את הפלייאוף מעבר לטרנר. לשתי הקבוצות ברור שהן לא סוגרות סיפור בשבוע הבא.
אם ב"ש היתה מגיעה לטרנר עם יתרון חמש (שהיה לה רק לפני 8 ימים) ומנצחת היא היתה סוגרת סיפור, אני בטוח שמשבר "שני התיקו" מורגש שם למרות שבתקשורת עדיין לא התחילו לקרא לעונה הזאת כשלון…
מכבי מגיעה למשחק במצב הרבה יותר משוחרר, זה כבר לא מצב של "הפסד והלכה האליפות" אלא משחק סופר חשוב שמאוד (מאוד!) רוצים לנצח.

יידישקייט 13 במרץ 2016

פיו פיו.. עם פ' דגושה ורפויה כאחד

ניב 13 במרץ 2016

תגובה מופלאה ונהדרת.

yaron 13 במרץ 2016

איזה כיף פוסט על הבוקר :-)
מי היה מאמין שב"ש תיכנס למשבר "שני התיקו" לפני משחק העונה?
מקווה שהגרף יחצה אבל לפעמים יש התנגדות…

ניב 13 במרץ 2016

לגמרי.

ניב 13 במרץ 2016

לגמרי, תודה גיל.

מכביסט שמאלני 13 במרץ 2016

איום ונורא, הפליאוף הזה יקח ממני עשרים שנים מהחיים, כל דקה שעברה אתמול בלי שמכבי מובילה הייתה כמו סכין בלב,אפילו בגול כבר לא קפצתי מרוב תשישות ולחץ.

אמיתי 13 במרץ 2016

זה רק בגלל שהשמאלני שבך השתלט על המכביסט..עד סוף העונה תהיה ימני

אזי 13 במרץ 2016

אגב, מיכה הפך להיות שחקן אחד לגמרי ממה שהוא היה עד עכשיו.
אני לא יודע אם זאת הוראה של בוס, או סוויץ' שהוא עשה בראש מאז שני הגולים שלו, אבל הוא בועט הרבה יותר, ובעיות לא רעות בכלל.

yaron 13 במרץ 2016

אחד הדברים הבולטים בקבוצה מאז בואו של בוס זה ששחקנים לא מנסים "למצא" את זהבי בכח גם כאשר יש מצב בעיטה טוב או שחקן אחר בעמדה עדיפה. מהבחינה הזאת (בלבד) מכבי כן היתה תלויה בזהבי מאז סוזה ועד בוס.
הדבר בולט בעיקר אצל מדוניאנין שלא "מתבטל" בפני זהבי אבל נראה שמדובר בשינוי רחב יותר שמגיע גם מבוס.

ניב 13 במרץ 2016

מי אמר שהמגמות לא יתהפכו שוב?

ניב 13 במרץ 2016

מי אמר שהמגמות לא יתהפכו שוב?
ההנחה הזאת מוקדמת כמו ההנחה שאתה יוצא כנגדה.

גיל שלי 13 במרץ 2016

אף אחד לא אמר שהמגמות לא יתהפכו, אבל צריך לראות סימנים לכך, כרגע אין. באר שבע קבוצה מבוגרת, קבוצה עם סגל קצר יחסית, ושחקנים מרכזיים שם נמצאים במגמת ירידה (סוארס והובאן), אני לא רואה תחייה פתאומית, אבל לך תדע

אזי 13 במרץ 2016

"מכבי קבוצה שבעה, קבוצה עם בעית הבקעה ושחקניים מרכזיים שם מראים שהם מעבר לשיא"
סתם, כי אפשר לצייר כל דבר איך שרוצים…

כמובן שאני לא מאמין לאף מילה שכתבתי, אבל אני גם לא סגור על מה שאתה כתבת.

גיא זהר 13 במרץ 2016

באר שבע לא קבוצה עם סגל קצר אלא עם סגל פצוע. לגבי המבוגר אין ויכוח. ולשחקנים שבירידה אתה יכול להוסיף את ברדה.

yaron 13 במרץ 2016

אתם מדברים על שנה הבאה???
כי אם כן אז סביר להניח שגיל צודק :-)
אם ב"ש מפספסת את השנה בשנה הבאה יהיה להם יותר קשה. הגרפים שינו מגמה (לדעתי בוודאות) אבל זה לא מחייב פריצה בניסיון הראשון (אליפות השנה), הגרפים מהווים גם נקודות התנגדות ותמיכה.
מה שמרתק זה שהכל מתנקז למשחק אחד בטרנר.

רפאל 13 במרץ 2016

נדמה לי שכל השנה משחקים בשביל לראות למי לתת את הניצחון כשיהיה תיקו במשחק בין 2 המועמדות לאליפות.
עם השתלשלות העניינים, שתי הקבוצות עוד יכריזו על ניצחון במקרה של שוויון. כולם מרוצים, איך לא.
במיוחד סכנין ורעננה שמשחקות ב'פלייאוף' שאין להן סיכוי מתמטי/תאורטי לקחת בו אליפות.
לבית"ר יש פלייאוף חינם. מקום שלישי מובטח, בלי סיכוי ממשי להתקדם משם ובלי סיכוי ממשי לרדת.
זו הסיבה שאומרים שריבוי מפגשים בעונה הוא משעמם.
כי הליגה מסדרת אותם באופן בו המשחקים היותר מעניינים הם בד"כ בסיבוב הראשון והשני כשהעונה עוד צעירה, הפערים בטבלה סבירים
ונשאר מקום לדמיון.

פשוט מעלימים לנו את התחרות והעניין בספורט. עד כדי כך פשוט.
כל אחד מאיתנו יכול לחשוב על פורמטים פי אלף יותר טובים ממה שיש.
והדבר המצחיק- זה נחשב יחסית לפורמט מתקדם ו'נועז' לשיטה הקלאסית.
יש הגיון ויש איגיון.

מכביסט שמאלני 13 במרץ 2016

פיינל פור?? קיזוז?…… נו באמת זה כבר מגוחך, סיבוב שלישי או פליאוף כמו עכשיו, לא מבין אותך תגיד איזו שיטה הכי טובה לדעתך?

-גיסנו- 13 במרץ 2016

רק פלייאוף סדרות, שעל הדרך גם יסיים את מלחמת האזרחים בסוריה ויביא דמוקרטיה לצפון קוריאה. ;)

רפאל 13 במרץ 2016

ראשית, החלוקה לבתים יותר טובה מהשיטה ה'קלאסית' הרגילה עם ליגה רחבה יותר ו 2 משחקים בלבד מול כל קבוצה.
ב"ש ומכבי משחקות ביניהן על 12 נק' מתוך 108= 11%.
בליגה האנגלית למשל לסטר וארסנל שיחקו על 6 נק' מתוך 114= 5.2%

לשאלתך, יש כמה וכמה שיטות שיכולות לפעול.
הקו המנחה שלהן צריך להיות התקדמות הדרגתית ברמת העניין והמתח התחרותי ככל שהליגה מתפתחת ולא להיפך כפי שקורה במקרים רבים היום. השאיפה צריכה להיות שבשלבים האחרונים ייפגשו המועמדות לאליפות למשחקים מכריעים ביניהם, בהבנה ברורה שיינתנו תמריצים הגיוניים ומידתיים לקבוצות להצליח במהלך העונה.
אתה יכול לעשות עם קיזוז או בלי.
סדרות הטוב משלוש או חמש.
ארבע עולות לסדרות, שש או שמונה.
לא משנה כרגע.
אבל הרעיון חייב להיות הכרעה ישירה עם יתרונות משמעותיים למי שהייתה טובה יותר במהלך העונה.

אז נותנים להם כרטיסים לאירופה ויתרון ביתיות ודואגים לכך שהוא יהיה חשוב מספיק בשביל שיתמודדו עליו במהלך השנה ולא ייזכרו להתעורר רק בסוף בלי שהרגישו שיכלו להרוויח משהו מקודם.
ישנם הרבה דרכים להשיג זאת. ברגע שהולכים על קו חשיבה כזה, כל אחד מאיתנו יכול להציע עשר שיטות פי אלף יותר טובות ממה שיש היום.
החכמה לטעמי זה להבין קודם כל מה הבעייתיות שיש כיום.
אם לא מבינים זאת, אז מה זה משנה מה יציעו…

ובמידה ולא היה ברור –
הבעיה היא שאתה עושה עונה שלמה בשביל לראות איזו אחת מהמועדונים העשירים תמעד פחות מול קבוצות שאין להם סיכוי מההתחלה ( ומתחילת הסיבוב השלישי גם תאורטית אין להם ) והעניין מתמקד רובו ככולו במאבק הזה על ראשות הטבלה.
כל הסאגה הארוכה והמעייפת הזו בשביל להגיע למחזור האחרון מול קבוצות שסיימו את העונה לפני שהחלה ולהיות תלויים בתוצאה מולם להבין אם אפשר לחגוג תואר או לא.
אם בנאדם לא מבין את הבעייה בלחגוג אליפות מול קבוצה שאין לה על מה לשחק- אז אין מה לעשות.

רועי 13 במרץ 2016

כמו שלבני יהודה לא היה על מה לשחק נגד מכבי חיפה ?

רפאל 13 במרץ 2016

רועי,
בתחרות ספורטיבית אתה תמיד מנסה, אלא אם כן אתה מקבל כסף ומוכר את המשחק ואז כמובן מעיפים אותך מהתחום ומכניסים אותך לכלא.
נניח סתם הולכים ברחוב ליד מגרש כדורסל וילד בכתה ו' מבקש שתשחק איתו קצת 1-1.
אין לך כוח ממש, אבל יאללה…. תעשה מצווה מה שנקרא. כמה דקות, ניתן לו לקלוע כמה סלים, שירגיש טוב.
נוריד קצת את מפלס הציניות מהחיים על הדרך.

וואלה, הבחורצ'י'ק עושה לך קרוס-אובר שמשאיר אותו לבד מול הסל בעודך תופס אוויר.
תראה איך פתאום ממשחק ידידות מגיעים למצב ששוברים לו את הידיים והרגליים אם עוד פעם ינסה לעשות את זה.
ואין חוכמות- פוסט אפ עליו א-לה שאקיל אוניל כל המשחק.
זה הטבע של תחרות, על אחת כמה וכמה ( לא מעספור… ) במקצוענים.

אנחנו מדברים פה על החשיבות היחסית למשחק בין 2 המחנות.
המשחק הוא בטבלה בין מכבי חיפה והפועל ת"א על האליפות.
בתווך, עומדות להן בני יהודה ובית"ר ירושלים כ'הורסות' התורניות.

לא צריך לשכנע אף אחד על התמריצים הטבעיים של מקצוען המקבל סכומי עתק בשביל מה שהוא עושה ולהתמודד ברמות הגבוהות.
הוא לא צריך יותר מכך, זה ברור.
אם היו אומרים לו שהמשכורת שלו תלויה בכך שינצח 100-0 ילדים בכתה ב' בגביע דנונה, היית רואה אותו מגיע עם החזיית ספורט, המאמן כושר והנערות ליווי לחגיגה שאחרי ( או לפני ).

אנחנו מדברים על המשמעות של התוצאה לבני יהודה.
הם ינסו כי זה משחק וזה העבודה שלהם.
אבל לאוהדים שלהם לא משנה אם זה ניצחון, תיקו או הפסד. כל עוד הקבוצה לא מוכרת את המשחק, מבחינתם- הכל טוב.
אדרבה, סופסוף הם במשחק המרכזי כאשר תוצאה שלהם יכולה להכריע את המאבק שמדברים עליו כל השנה.
אבל זה המקסימום שהם יכולים לצפות לו. לכן המקסימום אוהדים שהם יכולים לצרף במהלך השנים שואף לאפס ( אלא אם כן גדלת בשכונה ).

הטראומה שחשים בהפסד מול קבוצה שלא חשובה לה התוצאה היא פי מאה יותר קשה לשאת.
חוויתי הפסדים ב NBA ובבייסבול בתור מישהו שרצה מאוד שקבוצתו תנצח במשחק שישי או שביעי.
זה נראה לי כאין וכאפס לעומת מה שעבר על אוהדי חיפה באותו יום בבלומפילד.
אתה מרגיש כזה לוזר ברמה כזאת שהגוף והנפש אינם מסוגלים להכיל.
בהכרעה ישירה אתה מרגיש פספוס, עצבות ועצבנות כשמפסידים משחק קריטי או מכריע, אבל מתעשתים ומבינים שהיתה תחרות ומישהו מנצח והשני מפסיד. ככה זה.
וכן, גם רוב הפעמים מפרגנים למי שניצח אותך ואתה מאחל לו בהצלחה…. גם אם זה לצורכי נימוסים תקינים.

מעולם לא חוויתי התעלות או צער שקשורים לשיחת טלפון ( לאלא עם הנייד, ליגת פלאפון או לא )
או איזה הרגשה שסתם הרסו לי ולא היה לצד השני מה להרוויח.
התמריצים הספורטיביים הם 'בילט-אין' במסגרת הליגה ב NBA למשל.

אוהד ושחקן בני יהודה באו, החתימו כרטיס, עבדו וניחמו בסוף.
אוהד חיפה בא ורצה למות מרוב בושה.

רק שאוהד חיפה יודע ששנה הבאה שוב ירוץ לאליפות.
ואוהד בני יהודה מתפלל שרק לא יהיה לו כך שנה הבאה ואם כבר לא משחקים על כלום, אז לא להרוס כי זה ממש עצוב למי שנפגע
ובספורט אמורים תמיד לרצות לנצח בשביל עצמך ולא בשביל להרוס את החישוב והתוכניות למישהו אחר בעוד לך זה לא משנה.

-גיסנו- 13 במרץ 2016

ואני אומר לך שוב למרות שהתווכחנו כבר מספיק פעמים –
ראית לאחרונה יותר מ 2 מפגשים בין אותן קבוצות בטווח של פחות מחודש? לא זוכר פעם אחת שזה קרה – בין אם זה היה דרבי תל אביבי או ריאל-בארסה – שלפחות 2 מתוך סדרת המשחקים לא היו משעממים רצח, ולא משנה עד כמה זה היה חשוב.
רבאק, ברצלונה לפני כמה שנים הקריבה את גמר הגביע נגד ריאל כדי לנצח אותה בליגה ולעבור אותה בצ'מפיונס. סדרת הטוב מ 5? זה יהיה משמים.
כדורגל כספורט לא בנוי לסדרות.

yaron 13 במרץ 2016

משמים זאת לא מילה… :-)
העניין הוא שתמיד אפשר לבקש עוד. יש מאבק על האליפות, על מקום רביעי ועל היורדת השניה, לא רע לדעתי.
ברגע שיהיו לנו 4-5 גדולות בצמרת יהיה טוב יותר אבל זה תלוי בעיקר בשחר וכבירי.

-גיסנו- 13 במרץ 2016

אני מסכים, הפלייאוף השנה מותח במיוחד.
אני גם חושב שהפורמט וגודל הליגה כרגע בארץ הם האידיאליים, מכאן והלאה השיפור צריך להיות פנימי ולא חיצוני.

yaron 13 במרץ 2016

בהחלט.
אם יטפלו ברמת השיפוט והאלימות במגרשים אנחנו במצב טוב :-)

יניב 13 במרץ 2016

לא בטוח בכלל שאנחנו צפויים לפליאוף מתוח,ניצחון של מכבי שבוע הבא והכל נסגר כבר במחזור השני

רפאל 13 במרץ 2016

למי שאיכפת מהמיקום בטבלה בו תסיים מכבי ת"א או הפועל ב"ש ותו לא, המצב טוב.
למי שאיכפת מהרמה, מספר הצופים, מצב השיח סביב הכדורגל והסובלנות הכללית- המצב לא משביע רצון במיוחד.

שוב, יחסית למה שהיה בעבר- המצב של הכדורגל הישראלי מצוין לטעמי.
יש שידורים חיים מרוב המשחקים, מהסיבוב השלישי כולם בבית העליון.
האצטדיונים מודרניים ומרשימים.
פעם לראות משחק בווסרמיל מהטלוויזיה היה עינוי והקצב היה איטי להחריד.
היום המשחק זורם שם בקצב ואווירה אירופאית.
אפשר לומר דבר דומה על קרית אליעזר, רק שהמגרש היה יותר טוב וחיפה הרכיבה בשנים האלו חלק מהקבוצות הטובות ביותר שראינו כאן, אז האצטדיון היה זירה לקרבות ברמה יחסית גבוהה וגם לא היו משחקים עם הכדור המעצבן שהיה בב"ש שזוחל על הדשא.

אבל אפשר הרבה הרבה הרבה יותר.
החשיבה שלנו מונעת מהמשחק להתקדם.
אנו מתעסקים עם זוטות ומי אמר מה בתקשורת ( פרנסה שלהם לא לשכוח… לא צריך להתרגש או להתייחס מלכתחילה ).
אין כמעט משחקים באמת גדולים בין קבוצות שמרגישות שהן מתמודדות על האליפות.
במתכונת אחרת היו המון משחקים כאלה.
פשוט עושים עוול למשחק ולספורט. זו דעתי

רפאל 13 במרץ 2016

גיסנו,
כמה דברים:
א. זה לא פלייאוף אמיתי. זה סיבוב שלישי. יש רק 2 מועמדות לאליפות מתוך ה 6.
הסיכוי של 2 מהן אינו קיים כלל.
ויש לנו יותר סיכוי לקחת את הפרס הראשון בלוטו מאשר שמכבי חיפה תיקח.
הבעייה היא שזה היה ידוע כבר אחרי 7 מחזורים בערך ( אומנם לא בסיכויים האלה, אבל בהרגשה הכללית )

ב. השיטה טובה יחסית לפורמט הקלאסי או יחסית לאי קיום ליגה בכלל.
יש עשרות פורמטים פי כמה יותר יעילים.
למשל- סתם כדוגמא הכי פשוטה… אותו דבר, רק עם קיזוז נקודות. זה כבר מוסיף לך משקל למשחקים הישירים בין הגדולות
וגורם לקבוצות לא להתייאש כשנפתח פער של 8 נקודות.

גם בזה לא הייתי תומך ד"א, אבל זה כבר יותר טוב ממה שיש היום.
אז הכל יחסי, במקרה הטוב ניתן לומר שהמצב מניח את הדעת.
כשאוהדים של קבוצה ומה שחשוב זה לסיים במקום הראשון ויש לה את המשאבים לעשות כך,
תכל'ס- לא צריך יותר.
אבל מי שאוהב את ההתמודדות והתחרות ולא מעריץ של סמלים ואידיאולוגיות – הוא בבעיה.
אז לא סופרים אותנו. סבבה.

ניב 13 במרץ 2016

אפשר לשאול משהו בכנות רפאל? למה אתה לא מבקש מאחד מבעלי הבלוגים לכתוב פה את המשנה שלך בצורה מסודרת? עושה רושם שזה ממש בנפשך, אתה אינטליגנטי, רהוט וידען. למה שלא תקדיש לזה סדרה של מאמרים שסוקרים את תפישת עולמך לעומת המצב היום?יכול להיות מעניין ובנוסף לדעתי תצליח לפתוח דיון שאתה כמעט ולא מצליח לפתוח בכל צורה אחרת.

רפאל 13 במרץ 2016

ניב,
תודה על העידוד ( גיסנו, תודה על ההתייחסות גם… )
נראה לי רעיון טוב באמת. לא ברמה שיהיה לי חולצה כמו החבר'ה הקבועים, כמה מאמרים של באזז באישור יהיה נחמד
ע"מ לסקור את ההבדלים בדינאמיקה התחרותית בין שיטות קיימות וכאלה שאפשר לנסות.

ברמת העקרון, אני אוהב/חובב של תחרות והמשחק ולא של סמלים.
אין לי בעיה עם משחק שהוא סתמי לחלוטין מבחינת הטבלה, גם אם השחקנים נחים על המגרש.
זה העבודה שלהם, שיעשו מה שהם רוצים. מקסימום אין לי כוח לראות, אעשה משהו אחר. לא ביג דיל.

הדבר הקריטי שמפריע לי בהתנהלות הנוכחית של הכדורגל הוא שבאופן מודע ומובנה מקדמים את הקבוצות העשירות
וזה קורה בהכרח על חשבון הרמה של הליגה וחשיבותן של הקבוצות האחרות.
הקבוצות ברובן הן לא יותר ממשוכות זמניות במירוץ של הגדולות בדרך לעוד תואר.
הצלחת, התיאורים והמלוכה לא חשובים לענף ( לטעמי, כן ) כמו הערכים של התחרות, האמונה של קבוצות בעצמן ויכולתן להתמודד בזכות עצמן ולמען מטרות שלהן, גם אם האמצעים העומדים לרשותם פחותים בהרבה מהמועדונים המבוססים בליגה.
הרעיון הוא שבליגה כמו ישראל, מכבי הצהובה, ב"ש או מכבי הירוקה לא מרוויחים מכך שאין להם ממש תחרות בארץ.
הם הרי רוצים גם להתקדם באירופה או לפחות להגיע לשלבי הבתים.
זה יכול לקרות רק עם עלייה ברמה הכללית של הליגה ובאופן בו נתניה, אשדוד, סכנין וכפ"ס ימלאו את האצטדיונים.
וזה בלי להזכיר את טדי, הפועל חיפה, הפועל ת"א ושאר הענקים הרדומים.

צודק, יש הרבה חומר. כדאי מאוד לעשות סדר בדברים.
התמודדות בשבילי… : )

גיסנו,
כשעושים פורמט שחשיבות המשחקים עולה משבוע לשבוע, אז יהיה טעם למשחקים ויש מקום סביר להניח שזה כן יכול לפעול.
בטח לא פחות ממה שקורה היום שיש 2 קבוצות בתחרות רפאים בטבלה מול קבוצות שלא מעניינות אף אחד.
זה יכול לעבוד כי מדובר בהמשך של אותה מסגרת ולא מתוך איזו מחויבות חצויה לגביע/אירופה/טורניר ידידות או ליגה.
הכדורגל יכול להיות בנוי להרבה דברים. פשוט צריך לדרוש זאת ולהבין את היתרונות.
הקושי הוא שברגע שמבינים זאת, לא נהיה מוכנים לראות את מה שיש היום.
זה כמו לבלוע את הגלולה מהמטריקס.

-גיסנו- 13 במרץ 2016

האמת שחשבתי לכתוב לך איזו נקודה מעניינת למחשבה, אבל אז קראתי שוב מה כתבת ואנלוגיית הגלולה שלך זה אחד הדברים היותר שחצניים שנתקלתי בהם בדיונים פה, אז ויתרתי

רפאל 13 במרץ 2016

לא התכוונתי להיות שחצן בשום אופן.
זה כמו שבבלגיה הלכו על חלוקה לבתים וקיזוז.
חוץ מהשנה הראשונה שעוד התבכיינו ופחדו מהשינוי- היום אף אחד לא מעז להעלות את הרעיון של לחזור לפורמט הקלאסי שהיה נהוג שם.
לזה התכוונתי.

רפאל 13 במרץ 2016

אם כבר העלית את זה-
כתבתי את העניין של הגלולה בעיקר מנסיוני שלי ועל איך שזה השפיע עלי.
שנה שעברה עקבתי ממש צמוד אחר הליגה בבלגיה והמירוץ לאליפות ובפרט של גנט עם כמה שחקנים ישראלים ( עונה שעברה זה היה בעיקר רמי גרשון והעונה קני סייף עולה גם כן ומשחק הרבה ).
אחרי כל הסיפור של המשחקים המעניינים, היריבויות ואיך שהתחרות שם באמת היתה פי כמה טובה ומרתקת יותר מכל ליגה אחרת ( בגלל הפורמט – רק בגלל זה ), בסוף הגענו למשחק אחד לסיום העונה שגנט למעשה הבטיחה בו את האליפות מול סטנדרד לייז' שלמעשה איבדה סיכויים לאליפות.
מעבר להערכה העצומה שלי להישג והסיפור עצמו- מהסיטואציה עצמה לא יכולתי ליהנות כי תכל'ס התוצאה לא שינתה דבר ללייז' ( קבוצה חזקה ) ואף אחד מאוהדיה לא הזיל דמעה שהפסידו את המשחק. הם הרי כבר נוצחו במאבק על האליפות- כל שנותר הוא לראות אם אנדרלכט, יריבתם הגדולה והשנואה או ברוז' ( לא הרבה פחות ) יהיו במקום גנט.

במשחק האחרון של העונה שהפגיש בין אנדרלכט לגנט, שחקני האלופה היוצאת מבריסל מחאו כפיים לאלופה הנכנסת החדשה.
במקום שזה יהיה משחק אליפות ראש בראש- זה היה משחק ראווה.
אז עם כל השיפור שיש לקיזוז להציע לעומת הפורמט הקיים, זה עדיין לא פותר את הבעיה מבחינתי.
כמו עם הגלולה, מאז שהבנתי שלליגה לא איכפת איך ומול מי לוקחים את האליפות- עבורי זה האות לא לקחת את התחרות ברצינות.
אלה מסקנות אישיות.

השנה, עם כל האיחולים הלבביים ללסטר ( מצטער, לסטר זה פעם במאה שנה- טוטנהאם פעם ב 20 נניח ), אעדיף לצפות מתוך עקרון בווסטהאם- בורנמות' או משהו אחר.
או שכנראה לא אראה כלום ואשב מתוך הרגל לקרוא את החבר'ה מפרגנים לסיפור הנדיר.
אז עם כל הנסיונות לשפר את המצב, יש לכך מחיר- איני מסוגל לראות עוד משחקים.
זה סיפור הגלולה.

yaron 13 במרץ 2016

רפאל, כולם ישמחו לראות כאן 4-5 גדולות. בסופו של דבר מדובר בכשלים נקודתיים בשלוש קבוצות (חיפה, הפועל ובית"ר) שבמוקדם או במאוחר ייפתרו מכיוון שהפוטנציאל העסקי של שלושת המועדונים עצום.
בסופו של דבר, ליגה עם 3 מתמודדות על האליפות,ומאבקים על אירופה ונגד הירידה הם כל מה שאנחנו צריכים ואנחנו ממש לא רחוקים מכך.
מצב האיצטדיונים טוב בהרבה משהיה לפני חמש שנים וההשקעה היתה בקבוצות קטנות וגדולות כאחד.
כמות הצופים עולה.
הכסף מזכויות שידור עולה.
מתחת לכל חצי כוס ריקה יש חצי מלאה :-)

רפאל 13 במרץ 2016

לא גדולות, לא קטנות, לא אימפריות, לא קונוסים מחמאות סתמיות למשוכות זמניות.
הכרעה ישירה. צדק. עזוב אותי מהאנאלוגיות המפוברקות האלה על מרתונים לעומת ספרינטים.
מרתון נמשך כמה שעות במקצה אחד.
הליגה נמשכת משהו כמו 8-9 חודשים כשאין הגבלת שכר ואי לכך, 95 אחוז מהפעמים העשירות מתמודדות מול עצמן במירוץ לא נגמר בטבלה. מדברים על עבודה סיזיפית? – מה פתאום.
כל שבוע זה משחק אליפות לקבוצות המתמודדות על המקום הראשון בעוד לקבוצות במרכז הטבלה זה עוד שבוע להעביר בין השש-בש לים.

בסופו של דבר אני מאמין שלא ניתן לעצור את הקידמה.
אבל אפשר לנסות לעכב…
זה עניין של זמן. זה הכל.
וכשישנו את הפורמט להכרעה ישירה ופלייאוף אמיתי, לא נבין למה לעזעזל חיכינו כ"כ הרבה זמן.

השמן 13 במרץ 2016

להוציא את האופטימיות המוגזמת הרגילה מסכים לחלוטין ;-)
1. מכבי השתדרגה. אפשר לקשקש עד מחר על קבוצות חלשות כמו כפר סבא. כל מי שעוקב באופן קרוב אחרי מכבי רואה קבוצה טובה משמעותית מימי הדרבי האחרון. אגב בעיני זה לא ישתמה משמעותית גם עם למשחק מול ב"ש בוס יחליף את טב"ח בפרץ או או אזולאי. הביטחון כבר עלה וסה נותן תוספת משמעותית.
2. ב"ש סובלת מפציעות. היא סובלת מזה יותר ממכבי וכרגע נראה שג'ורדי שיחק אותה בענק בינואר והצליח להטות את מאזן הכוחות
3. הפער בין הקבוצות עדיין קטן למדי ודברים רחוקים מלהיות ברורים. מכבי עוד תיתן משחקים פחות טובים.
4. תיקו בשבוע הבא טוב לנו. לבאר שבע המשחק הזה יותר משמעותי לדעתי. היא חייבת לייצר מומנטום מחודש.
5. כל נושא הלחץ מקבל נפח גדול מידי בשיח. למעט שחקנים מעטים (זהבי ודומיו) הלחץ משפיע במידה די זהה על כולם. ככל שאתה יותר טוב מקצועית הנזק שהלחץ עושה קטן יותר. מכבי הייתה קבוצה פחות טובה מב"ש ולכן נפתח הפער. כשהיא שיפרה את משחק ההגנה שלה והוסיפה אופציות התקפיות הכל נעשה יותר קל. ב"ש איבדה שחקנים לפציעות זה פגע בה בחלק ההתקפי נעלמו לה אופציות התקפיות היא שולחת יותר שחקנים קדימה ולכן ההגנה שלה חשופה יותר.
6. הלחץ האמיתי הוא אצלינו האוהדים. בקושי יכולתי לתפקד אחרי המשחק אתמול. לא הרגשתי ככה בחיים :-)

אזי 13 במרץ 2016

ג'ורדי אכן שיחק אותה בינואר כשהחליף את ורמוט, מיטרוביץ' וראדוניץ' במדוניאנין וסה.
בשני המשחקים הראשונים שלהם נתנו תפוקה גדולה יותר ממה שההם נתנו בחצי עונה.

B. Goren 13 במרץ 2016

התקשורת באבל מאתמול.

גיא זהר 13 במרץ 2016

לא ראיתי אבל. ראיתי ירידות על ב"ש הרבה יותר מהפרגון הקודם אבל לא שממש איכפת לי.

ניב 13 במרץ 2016

התקשורת גרועה נקודה (מוזר לי לשים פסיק אחרי נקודה), אם מכבי יעברו את באר שבע הם ייהנו לחבוט בה בשמחה לא פחות לכמה שהם נהנו לרומם אותה.
תקשורת איכסה.

ניב 13 במרץ 2016

התקשורת גרועה נקודה (מוזר לי לשים פסיק אחרי נקודה), אם מכבי יעברו את באר שבע, יהנו בתקשורת לחבוט בב"ש באותה רמה שהם נהנו לרומם.
נ. ב אם מכבי תיקח השנה אליפות (וזה וואחד אם) הסיפור יהפוך להיות היעדר תחרותיות בליגה.
מחליפים סיפורים ואמיתות, תקשורת ברמה גבוהה מאוד.

-גיסנו- 13 במרץ 2016

ואל תשכח שאפשר לכתוב טורים סותרים בהפרש של יומיים ואין שום צורך להתנצל

B. Goren 13 במרץ 2016

צודק ניב.

קפטן קוקי 13 במרץ 2016

צודק מאוד. הנה כבר אחת הכותרות היתה התלות של מכבי בזהבי, אחרי שקט של כמה שבועות בגזרה.

yaron 13 במרץ 2016

חחח… הכותרת היתה חמה ומוכנה, כל מה שהיה צריך זה ללחוץ Enter :-)

גיא זהר 13 במרץ 2016

אני מודה שאפרופו תקשורת הטור של שכניק בווינט השאיר אותי ללא מילים

רועי 13 במרץ 2016

למה ? רז שכניק כותב טור בתור אוהד מכבי מוצהר, זה בדיוק כמו שאין מה להתרגש מטורים של ארי שמאי.
הטענה שלי לתקשורת היא לא בעקבות טורים כאלה, אלא טורים של לא מזוהים כביכול, שלמה שרף, עומרי אפק, פרימו, טוכמן, צנציפר, סיקור של כתבים שהם לא פרשנים וכו'.

גיא זהר 13 במרץ 2016

יש לכתוב ויש לכתוב. ואם כבר איפה טור מקביל של אוהד ב"ש

בלייק 14 במרץ 2016

הנה טור התגובה של אוהד ב"ש:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4778310,00.html

אז מה אמרנו על מבוכה ובורות?

גיא זהר 14 במרץ 2016

אכן מביך. לפחות היו הפעם יצירתיים ואין טור של צביקה הדר או של דני קושמרו.

בלייק 14 במרץ 2016

כנראה שגם סילבן מעדיף לשתוק בתקופה זאת….
כנראה שהם ראו את כמות התגובות על הטור של שכניק, ורצו להמשיך את התנופה….

כנראה שטורי אוהדים הם מביכים מכל הכיוונים…..

גיא זהר 14 במרץ 2016

סילבן הגיע למשחק נגד סחנין. התוצאה ידועה. ונראה לי שאפשר לעשות קיזוז בינו לבין דידי

-גיסנו- 13 במרץ 2016

הטורים של עמרי אפק רוב הזמן בסדר גמור, בניגוד לכל השאר שציינת. רק שכחת להוסיף לרשימה "כל כתב של ONE"

קפטן קוקי 13 במרץ 2016

כמו שכתב רועי – שכניק כתב בתור אוהד מכבי, זה טור שהוא יותר בלוג.
גם אני כשקראתי חשבתי לעצמי שזה טור בכייני קצת, ואולי זה מתאים יותר לדיבורי יציע מאשר למדור ספורט באתר פופולרי.
אגב, טור שכתב אוהד כזה או אחר לא בהכרח מייצג את יתר האוהדים מהמחנה (היה איזה משהו סביב פז חסדאי בטוויטר לפני כמה ימים).
תמיר כהן למשל, שכותב בלוג מכביסטי בהארץ – אני כמעט תמיד לא מסכים איתו ועם איך שהוא תופס את הרוח המכביסטית.

גיא זהר 13 במרץ 2016

יש לי הרבה מה להגיד על הטור הנל ומסיבות שלא כאן המקום לפרטן ממלא פי מים. זה היה מביך ולא בגלל הבכיינות אלא הבורות

ניב 13 במרץ 2016

אפשר לשאול משהו בכנות רפאל? למה אתה לא מבקש מאחד מבעלי הבלוגים לכתוב פה את המשנה שלך בצורה מסודרת? עושה רושם שזה ממש בנפשך, אתה אינטליגנטי, רהוט וידען. למה שלא תקדיש לזה סדרה של מאמרים שסוקרים את תפישת עולמך לעומת המצב היום?יכול להיות מעניין ובנוסף לדעתי תצליח לפתוח דיון שאתה כמעט ולא מצליח לפתוח בכל צורה אחרת.

ניב 13 במרץ 2016

התקשורת גרועה נקודה (מוזר לי לשים פסיק אחרי נקודה), אם מכבי יעברו את באר שבע, יהנו בתקשורת לחבוט בב"ש באותה רמה שהם נהנו לרומם.
נ. ב אם מכבי תיקח השנה אליפות (וזה וואחד אם) הסיפור יהפוך להיות היעדר תחרותיות בליגה.
מחליפים סיפורים ואמיתות, תקשורת ברמה גבוהה מאוד.

גיא זהר 13 במרץ 2016

מכבי משחקים טוב יותר, למרות שדווקא זהבי מאוד מותש, אבל אני חושב גם בגלל שצר עולמי כעולם נמלה, שהסיפור הוא באר שבע שכמו שאיבחנת נכון מגמגמת מאז הפציעה של מליקסון ועכשיו גם הלחץ מתחיל לדבר (מי נותן לבוזגלו שידוכ כצ'וקר לבעוט פנדל). למכבי אכן טוב גם תיקו (לא כי בהכרח הם ינצחו בבלופילד אלא כי אני לא רואה את ב"ש מנצחים בטדי וגם במזהם). מעניין האם הבוס יבוא במערך נסוג סטייל יוקנוביץ' בטדי או שינסה ללחוץ גבוה מה שדווקא יכול לשחק לידיים של ב"ש שיותר קשה לה עם קבוצות שמצופפות. אחרי חמש שנים סוף סוף משחק עונה משמעותי (אני חייב הערה בסוגריים – הליגה ממש חלשה. בליגה קצת יותר חזקה אין מצב שמכבי וב"ש היו עם קצב צבירה כזה).

קפטן קוקי 13 במרץ 2016

זה משחק סופר מעניין, כי שתי הקבוצות רגילות להתמודד שבוע אחרי שבוע עם בונקר/מתפרצות.
זאת שאלה גדולה האם יהיה פה מאבק על מרכז המגרש או שקבוצה אחת תוותר מראש. הלוואי שכן, סופסוף משחק בין שתי קבוצות שבסך הכל שוות בכוחן.

yaron 13 במרץ 2016

ברגע שטב"ח 2 הוצהב נחסכה לו ההתלבטות. אלא אם הוא יחליט לעלות עם בן-בסט…

גיל שלי 13 במרץ 2016

אל תתפלא אם זה מה שיקרה, בעיקר אם נוסא יהיה פצוע

yaron 13 במרץ 2016

לא אתפלא, אבל אם זה קורה הוא מוכיח שיש לו….

D! פה ועכשיו 13 במרץ 2016

זה קצב צבירה דומה לשתי המובילות בכל אירופה, לא?

נולי 13 במרץ 2016

סה ומדוניאנין – בינגו של קרויף.
הקבוצה נראית רעננה, רעבה ונחושה.
על הווינריות של זהבי אין צורך להכביר מילים. הבישול של סה – נהדר. גם מדוניאנין שלח כמה מסירות מפתח נהדרות, שלמרבה הצער לא נוצלו. מדוניאנין משחק בכמה רמות יותר טוב ממיטרוביץ, שגם הוא היה טבח לא קטן.
העובדה שנגד מכבי לסכנין לא היה בכלל משחק התקפה ונגד ב"ש היא הבקיעה שני שערים מלמדת כשלעצמה על עצמתה ההתקפית וההגנתית של מכבי. מדברי הפרשנים לאורך העונה הבנתי שההגנה של מכבי גרועה ולשב"ש יש את ההגנה המשובחת והבלתי חדירה, בראשות שיר צדק, שאיפה הוא ואיפה טיבי… האמנם?
דבר אחד לא ממש ברור לי – למה קבוצה בפלייאוף העליון עם כישורים התקפיים מוכחים, כדוגמת סכנין, משחקת בונקר מבוצר ולא כדורגל חופשי ומהנה? אם לא עכשיו – אי מתי?
שיא השיאים יהיה אם גם ב"ש ישחקו בונקר מול מכבי בטרנר, כמו שבכר שיחק עם ק"ש בעונה שעברה :)
יאללה מכבי!!!

רועי 13 במרץ 2016

אם הם לא היו משחקים בונקר כזה זה היה נגמר עם שלישיה לפחות.
כמובן גם שאסור לשכוח ממי ינק אבוקסיס את תורת האימון.

נולי 13 במרץ 2016

אבל סכנין יכלו גם להבקיע והיה משחק כדורגל יותר מהנה ותחרותי. קבוצות שהעזו נגד מכבי בבלומפילד הצליחו לא פעם גם לנצח….

נולי 13 במרץ 2016

הסיפור ממש עוד לא גמור. יהיה צמוד ומותח עד הסוף

טרנטה 13 במרץ 2016

ההבדל אתמול: זהבי כובש שער אדיר בדקה 80 ובוזגלו נחנק. כל עוד המוזהב אצלנו אני אופטימי.

yaron 13 במרץ 2016

בוס גם בינגו של קרויף.
זה ששני שחקני רכש משתלבים כ"כ טוב בצורה מיידית ובמקביל הסגל מסתגל לשיטה חדשה, כל זאת באמצע עונה שהחצי הראשון שלה היה מתיש ומצב הרוח לא בשמיים אומר המון גם על המערכת שקרויף בנה וגם על בוס כמאמן.

-גיסנו- 13 במרץ 2016

עזוב, חשבתי שיש קונצנזוס שקרויף נכשל טוטאלית העונה.

yaron 13 במרץ 2016

במדינה שבה הכל שחור/לבן, הצלחה/כשלון, קשה לזהות מישהו שטעה, הבין שטעה ואף הגדיל לעשות ותיקן :-)

טרנטה 13 במרץ 2016

באר שבע מגיעה למשחק הקרוב כשהיא ממש על החבלים מבחינה מנטלית. נקודה הפרש בלבד, שני משחקי בית רצופים ללא ניצחון, ווקאמה (שהוא בעיני השחקן החשוב ביותר שלהם) פצוע ומליקסון כנל. בנוסף – היא "חייבת" לנצח.
מכבי מגיעה רעבה לקחת את מה ששלה. כנראה שכל הפרימואים והשרפים שכבר חגגו את הדאבל הבאר שבעי קצת עזרו להתניע את המכונה (יחד עם סה ומדוניאנין).
השיפור ביכולת ההגנתית קשור כמובן בספסולו של הנזק טל בן חיים (ראו מה שכתב עליו שדמי לפני כמה שבועות) ובזמירות השונות שעולות מכיוון החוזה של טיבי. כנראה שכשיש שקט בראש אז טיבי הוא בלם מעולה.
מגיע דרוך ומלא ציפיה למשחק הקרוב. מקווה שנוסא יהיה בריא.
ניצחון כאן ישלח את באר שבע החבולה לחפש נקודות במשחקים קשים וכשהיא בפיגור בטבלה…

yaron 13 במרץ 2016

עצוב לי להסכים איתך אבל כנראה שטיבי שכבר חלם אנגליה לא קיבל הצעות רציניות ועכשיו הוא צריך להצדיק הארכת חוזה במכבי. אני חס וחלילה לא רומז שטיבי לא התאמץ וכו', רק מסכים שכשיש שקט בראש יש יותר כדורגל.

יניב 13 במרץ 2016

נתחיל מברכות למכבי על האליפות הרביעית ברציפות.כל הכבוד באמת השנה לדעתי זה היה הכי קשה והתנאים היו הכי לרעתה אבל בכל זאת לוקחת אליפות בצורה הכי מרשימה שיש.כן אני יודע שיש עוד לא מעט משחקים וב"ש עדיין מובילה בנקודה אבל כמו שגיל כתב רואים את הגרף והוא נוטה בבירור לטובת מכבי.
לגבי באר שבע אז אני חלוק מצד אחד נותנת באמת עונה מדהימה,לא בדקתי אבל נראה לי שקצב צבירת הנקודות שלה הוא אחד הגבוהים ביותר לפחות בשנים האחרונות,מה לעשות שהיא מתמודדת מול מכבי ת"א בכדורסל בשנים הטובות שלה,מצד שני אי אפשר שלא לחוש עוד פעם תחושה של לוזריות,בשנה כזאת שהכל הולך לטובתה היא עדיין לא זוכה באליפות.

-גיסנו- 13 במרץ 2016

אמרתי לא מעט פעמים וכל פעם זה מוכח מחדש
כל עוד בוזגלו יהיה הגו-טו-גאי של ב"ש הם לא יגיעו לכלום.
סיכוי סביר שאם ברדה למשל לוקח את הפנדל הזה אתמול השיח היה שונה לגמרי.
מי שלא לומד מטעויות…

גיא זהר 13 במרץ 2016

מסכים. שוכחים כמה בכר חסר נסיון עם כל הכבוד לק"ש. ואני דווקא הייתי נותן לראדי לבעוט. לברדה אומנם יש קריירה שלאף אחד במכבי אין (אולי טב"ח הבלם), אבל הרבה מטענים רגשיים. מהמר שגם הפנדל שלו לא היה נכנס.

יניב 13 במרץ 2016

האמת שקצת עצוב לי עליו,בהחלט הוא יקוטלג עכשיו כמי שכדור השלג התחיל להתגלגל לרעת ב"ש והוא האשם בזה.
דרך אגב זה באמת אחד ההבדלים בין מכבי לב"ש,אם במכבי פנדל כזה רק אחד בלבד יבעט אז בב"ש זה לא סגור מי בועט ובסוף הם גם לא נתנו לווינר הכי גדול שלהם לפחות העונה

בלאנקו 13 במרץ 2016

מסכים לגבי בוזגלו כמובן. וכמו שאמר לי חבר אוהד חיפה: "מי שבונה על גאדיר שיביא שינוי, יכול לשכוח מאליפות".

איציק 13 במרץ 2016

הסיפור הוא הסגל, כלומר איכות השחקנים ועומק הסגל ששם למכבי יש יתרון כלשהו. אבל הסגל הוא הסיפור הקטן לדעתי. הסיפור הגדול יותר זו היכולת להתמודד עם הלחץ. מי שמספר שבאר-שבע בלחץ ומכבי לא, לא מדבר לעיניין. שתי הקבוצות בלחץ, אך מכבי יודעת להתמודד איתו טוב יותר ולתעל אותו נכון. הטיפול בלחץ תלוי גם באופי השחקנים אך הוא גם ניסיון נרכש ולמכבי יש שלוש שנות ניסיון נירכש. באר-שבע היתה פעם אחת פחות או יותר בסיטואציה של התמודדות עם לחץ וזה היה לקראת סוף העונה שעברה. ראינו בפלאי-אוף איך זה נגמר, אפילו לא מקום שני. השנה באר-שבע כנראה תצליח לשמור על המקום השני, ואם גם תסיים קרוב למכבי זה יהיה שכר לימוד טוב, אם אופציה לאתגר את מכבי בשנה הבאה. אני לא רואה איך השנה באר-שבע לוקחת אליפות. שנה הבאה עם עוד קצת חיצוק במקומות הנכונים ועם הניסיון הנצבר השנה זו ההזדמנות המתאימה להלחם על האליפות. מי שיספר לי ששנה הבאה זו לא רק מכבי, כי תהייה גם חיפה, אז שתהייה, יהייה עוד יותר שמח. זה מה שרוצים, ליגה עם כמה קבוצות ולא אחת ברורה ועוד אחת בכאילו.

גיא זהר 13 במרץ 2016

איציק, אני בניגוד למה שהרבה אנשים חושבים כאן וגם בעיר, לא מעריך שב"ש תתפרק מאובדן האליפות ובאמת תהיה חזקה יותר. אממה. מכבי תהיה הרבה יותר חזקה. לדעתי השנה הזדמנות שלא תחזור. ואני אחזור שוב על מה שכתבתי במקום אחר, קארמה איז א ביץ. מי שהחליט לעלות מחירים לפני הפלייאוף בצפוני גם יאכל את הדגים המסריחים (הרבה קרחות ביציע) וגם יגורש מהעיר. ובאופן כללי מוריד בפניך את הכובע על התחזית: 5-10 למכבי בסוף העונה.

איציק 13 במרץ 2016

אז ראשית, באמת חבל שהעלו מחירים. גרידיות לא משתלם לאורך זמן.
שנית, תאמין לי, היתי מעדיף להיות טועה (עדיין יש צ'אנס לכך, כלוש אבל יש).
שלישית, למה אתה מפחד שמכבי יהיו חזקים יותר. הרי זה כל הפואנטה, שהם יתחזקו ואנחנו נתחזק ושעוד קבוצות יתחזקו (לא במובן האמוני כמובן), ושתהייה סוף סוף ליגה שישית באירופה. וגם אז נלך איתם ראש בראש ואולי עם עוד כמה ראשים.

גדי 13 במרץ 2016

עניין מחיר הכרטיסים הוא לא גרידיות. ישנן קבוצות כמו מכבי תל אביב שמסרבות להדדיות של 50 שקל. אנחנו משלמים בבלומפילד 100 שקל פלוס עמלות. מין הראוי שזה מה שישלמו אוהדי מכבי בבאר שבע.

גיא זהר 13 במרץ 2016

מה הקשר? ברעננה אתה משלם 80 שקל? אתה יודע מה? בגלל השתיקה של ארגוני האוהדים בעניין מקווה שלמשחק מולם תהיה משמעות ושזה מה שיקרה. חוץ מזה, תעשה מיני מנוי ל800 איש ב250 שקל ובזה תפתור את העניין מול הגדולות, במיוחד שיש סיכוי לא קטן שלמשחק מול סכנין לא תהיה משמעות ואז לא תמכור כלום לצפוני.

גיא זהר 13 במרץ 2016

ועוד דבר, זה גם היה חוסך את הבלגאן שקורה היום בטרנר.

גיא זהר 13 במרץ 2016

ודבר אחרון בעניין. למה לא לגלות שקיפות? תגיבו, תסבירו. לא מדובר כאן בסודות הגרעין.

איציק 13 במרץ 2016

אך לא אוהדי באר-שבע בבאר-שבע. אם הבנתי נכון, לכולם העלו מחירים. אם לא, מקבל.

גיא זהר 13 במרץ 2016

איציק הסברתי הכל למעלה. מדובר בגרידיות וחובבנות מושלבת ביחד. אין תרוצים להעלאה.

יניב 13 במרץ 2016

זה הצד האופטימי של המטבע,הצד הפסימי שאני רואה אותו זה שאם בעונה כזאת מכבי בכל זאת יוצאת עם אליפות אז לצערי הליגה תהיה סגורה בשנים הבאות.
עד עכשיו אמרתי לעצמי שמתוך 10 אליפויות מכבי תזכה נגיד בשבע,עכשיו אני אומר שמתוך 10 אליפויות מכבי תזכה בתשע.

גיא זהר 13 במרץ 2016

באופן אבסורדי דווקא הגעה לליגה האירופאית יכולה לשחוק אותם יותר (הגעה נגיד לשמינית גמר תתדחוף את העונה האירופית שלהם עד תחילת מרץ, מעולה לשאר הקבוצות).

-גיסנו- 13 במרץ 2016

המוקש הכי גדול של ב"ש לקראת שנה הבאה היא עזיבה של כמה שחקני מפתח ואיך יחפו עליה.
לא בטוח שאוגו והובאן יישארו (אפילו נראה סביר שלא). אולי וואקמה ייחפש לו אופציות באירופה.
אולי מישהו מהצעירים, דויזאדה/בן ביטון למשל, יקבל הצעה מאירופה.
ברדה וראדי לא נהיים צעירים יותר.
על מליקסון קשה לבנות לאורך זמן כיוון שהוא שביר.
בוזגלו כנראה כבר לא יהיה שחקן שמוביל לתארים.

אז זה ממש לא שב"ש תתפרק ותתמודד נגד הירידה, אבל מצפים לה בקיץ הקרוב כמה אתגרים שלא היו לה בקיץ הקודם, ויהיה מעניין לראות איך יתמודדו איתם, בעיקר ברמה התקציבית.

יניב 13 במרץ 2016

צודק לגמרי,בגלל זה אליפות השנה כל כך חשובה לב"ש.אליפות תקבע אותה כמתמודדת שווה בשווה עם מכבי,כשהיא תאיבק איתה על אותם שחקנים,מה שכבר קורה ברמה כזאת או אחרת היום.הפסד של האליפות יזרוק אותה כמה צעדים אחורה,אמנם לא כמו בתחילת הקדנציה של אלונה שאף אחד לא רצה לבוא לב"ש אבל בהחלט כמעט כל שחקן ישראלי לפחות יעדיף את מכבי על ב"ש

גיא זהר 13 במרץ 2016

כולם פרט להובאן יש חוזים ולכן כל מי שיילך יצטרך לשלם. עניין הגיל הוא בעיה, למרות שדווקא הזקנים נפצעו פחות העונה. דווקא איבוד אליפות יכול להשאיר את אלונה עוד זמן

יניב 13 במרץ 2016

באמת אתה חושב שאלונה עלולה לעזוב?
איך שזה נראה לי כל עוד יש כסף במשפחה היא נשארת בב"ש.

-גיסנו- 13 במרץ 2016

לא אמרתי שיעזבו בחינם.
יכול להיות שעל חלק מהשחקנים יעשו קופה יפה.
אבל נניח שאוגו ובן ביטון, למשל, מביאים הצעות ראויות ועוזבים לאירופה.
הובאן מחליט שמיצה ולא מחדש חוזה.
אף אחד מהם לא חסר תחליף, אבל תחליף ראוי עלול לעלות הרבה כסף. לא תמיד נופלים על מציאות כאלה. להיפך, אם יחפשו מציאות זה מגדיל את הסיכוי לנפילה.
בתכל'ס, ההתמודדות היא יותר תקציבית ותפיסתית מאשר מקצועית.

כמו שזה הפלייאוף הראשון שלב"ש יש מה להפסיד, זה יהיה הקיץ הראשון שבו יהיה לה הרבה יותר מה להפסיד מאשר להרוויח. מזלזלים הרבה בזה שמכבי שילמה שכר מוגזם כדי להשאיר שחקנים כמו זהבי וטב"ח שלא יצאו לאירופה, יש לי הרגשה שבשנה הבאה ב"ש ילמדו שאולי זו לא אסטרטגיה כזו גרועה.

איציק 13 במרץ 2016

אז צריך סקאוטינג טוב וברווחים מהמכירה להשתדרג. מי שלא מסוגל, שלא יתמודד על האליפות.

-גיסנו- 13 במרץ 2016

וזה בדיוק המוקש, האם בב"ש יצליחו לחזור להיאבק על האליפות או שיישארו בשיפולי הצמרת בלי באמת לסכן את התואר.

גיא זהר 13 במרץ 2016

הבעיה בבאר שבע וכתבי על כך פעמים רבות שבמקום לבנות פירמידה הכל הוא סוג של משפך שמתנקז אל שכר השחקנים ומסביב כמעט שממה. המבנה בבאר שבע דומה הרבה יותר לבית"ר של טביב או של דדש מאשר למכבי (ולא שמכבי להיט גדול – יותר דרדר במדבר – אני חושב שאנשים שם צריכים לבדוק טוב טוב מה קרה עם חביב החביב אתמול). ככה אי אפשר להצליח לטווח ארוך אלא אם אתה שופך המון (אבל המון) כסף וגם במקומות האלו בד"כ בונים במקביל אקדמיות מביאים את אנשי המקצוע הראשונים במעלה וזה רחוק מלהעשות בב"ש

גיל שלי 13 במרץ 2016

אגב, ממה שאני קורא על מה שקרה עם חביב אוחיון, זה מחדל עצום של כל ה"מבוגרים האחראים" שהיו שם מטעם מכבי, אסור שיהיו תקלות כאלה.

גיא זהר 13 במרץ 2016

אנחנו ניזונים מהתקשורת. הייתי מצפה להודעה רשמית שתבהיר מה קרה שם. אם מישהו נתן לו לשחק עם זעזוע מוח זה הזוי במילים עדינות.

-גיסנו- 13 במרץ 2016

עם כמה שייתכן שהיה פה מחדל רציני ולדעתי מאוד לא אופייני למועדון, אני לא מבין איך זה קשור למבנה המועדון והשקעה בבסיס הפירמידה שעליהם דיברת.

קפטן קוקי 13 במרץ 2016

בבאר שבע עשו מיקור חוץ לכל נושא הרכש – סומכים על דודו.

איציק 13 במרץ 2016

אם המטרה לגנוב אליפות ולא הצלחנו אז לא מעניין. אם המטרה לבנות מתחרה לאורך שנים, אז אין דרך אחרת חוץ מבניה נכונה של כל המערכת. הפרי פ.ס.ז'. אנחנו לא ולא נקנה את זלטאן אפילו לא בסוף קריירה.

גיא זהר 13 במרץ 2016

לצערי ההתנהלות מראה שתשובה א' היא הנכונה ולכן גם הפסימיות לגבי מה יקרה אחרי שהתואר יגיע ושל מה יקרה אחרי שתלך.

גיא זהר 13 במרץ 2016

התכוונתי שמכבי הרבה פחות מקצוענית ממה שהיא מנסה לשדר, ועדיין שיש הבדל של שמיים וארץ בינה לבין באר שבע.

עופר כהן 13 במרץ 2016

גיא אני חושב שהבנתי, אז מילאן לא מועדון מקצועני כי בלוטאלי התקשה ללבוש חולצה?
60 שניות על איך היוצא מן הכלל מעיד על הכלל…

יואב 13 במרץ 2016

אני משער שמדובר בהתקדמות ואנחנו בוחנים את זה תוך כדי שזה קורה.
צעד גדול קדימה יהיה שידרוג מהותי של מחלקת הנוער באנשי מקצוע זרים וטובים. יהיה קיץ מעניין בגזרה הזאת. אני לא מצפה להתניע במאה קמש. הנסיעה תיהיה בטוחה יותר אם נחליף הילוכים בקצב הנכון וכל עלייה תיהיה נכונה ושקולה.

גיא זהר 13 במרץ 2016

מילאן דווקא דוגמא רעה לשיטתך בשכונה שמתרחשת שם. וזה לא רק מחלקת הנוער. אם שמת לב אני מבקר קודם כל את מה שקורה אצלי ומנסה לא ליפות את המציאות.

יואב 13 במרץ 2016

המציאות היא שהמועדון שלי כל הזמן מתקדם. לא יכול לדרוש יותר מזה. לכל שינוי והתחדשות יש את הזמן שלו לנבוט ולצמוח.
בעיני, חריש עמוק במחלקת הנוער והבאת אנשי מקצוע זרים עם תפיסות אחרות-זה וואו ענקי.
זה עוד לבנה בחומה.
אנחנו לא ממהרים לשום מקום.

תני 13 במרץ 2016

טפו טפו גיל.
משקפיים ורודים זה בסדר, אבל יש גבול לנאחס.

the bird 13 במרץ 2016

כבר אין ציפורניים למשחק בב"ש….איזה מתחחחח (:

עופר כהן 13 במרץ 2016

ושוב רמי וייץ ואבי נימני מפליאים בנו את מכותיהם:
רגע לפני הגול של זהבי ונימני מברבר על משחק דרך האמצע (WTF?), וייץ על המסירות הלא מדויקות של סה. אחחח תענוג.
מה שכן, נראה לי שהפרשנים בארץ קצת סותרים את עצמם, מצד אחד הם מדברים על כמה קבוצות יסתגרו מול מכבי, ומצד שני נענקת נפשם מכך שמכבי ממעטת להגיע למצבים, חבל שהם לא מבינים הקשרי סיבה-תוצאה. מביך משהו.

ב"ש תנצח בטרנר, אייגבור לא בכושר מלא גם אם ישחק, בלי טב"ח אגף שמאל לא באמת יהיה אגף שמאל. מכבי רק עם קשר אחורי אמיתי אחד בכושר (אלברמן) ואין מגן שמאלי למשחק הזה. כתוצאה מכך, בן ביטון ובוזגלו יחגגו עם הרמות ופעולות מהאגף, שלמזלנו לא יהיה את וואקמה כדי לתת שער בטוח, אבל ברדה לא פחות מסוכן ממנו בהגבהות ובמשחק רחבה.
שנית, אלברמן לבדו לא יחזיק את הקישור מול המשחק המעבר של ב"ש. ב"ש תנצח לדעתי בתנאי שמכבי לא תכבוש בתחילת המשחק (20-25 דקות ראשונות).

רועי 13 במרץ 2016

למה אין מגן שמאלי ? מה עם ריקן ?

גיא זהר 13 במרץ 2016

כרגע פצוע.

-גיסנו- 13 במרץ 2016

בסוף עוד יואב זיו יעלה בהרכב ויכבוש עם העקב….;)

גיא זהר 13 במרץ 2016

ירדת נמוך.לא מזכירים חבל בבית התלוי. והמצב אצלנו בכנפים גם לא משהו

-גיסנו- 13 במרץ 2016

כמדומני המגיב עופר כהן אוהד מכבי והבלוג הוא של גיל שלי, גם כן אוהד מכבי. לא הבנתי מה בית התלוי פה, אם כבר בנלוגיה שלך התלוי חתך את החבל וקפץ לתת כיף לתליין

גיא זהר 13 במרץ 2016

זה היה בצחוק.

עומר 13 במרץ 2016

*עם הברך
:)

גיסנו 14 במרץ 2016

חח שמתי לב לבלבול מיד כשלחצתי "שלח תגובה" אבל האמת שזה יצא מתאים, צריך להשלים את הסרייה ;)

ציון 3 14 במרץ 2016

לא מסכים. מה שיקרה זה שערן ישחק בצד שמאל במקום טב"ח. ואז, אתה יכול לשכוח מכך שבן ביטון בכלל יעבור את החצי. בוזגלו תמיד מסוכן אבל אפשר להתמודד עם הצ'וקר הזה עם קצת גליצ'ים חזקים. יהיה בסדר. ננצח 1-3. גם אם נהיה בפיגור במחצית. לא יודע למה יש לי תחושה של קרית אליעזר 1996.

עומר 13 במרץ 2016

שאלה רטורית: מוחמד "עלי" גאדיר יעמוד לדין ויורחק לשני משחקים על סמך צילומי הטלוויזיה?

גדי 13 במרץ 2016

מה עם סה?

עומר 13 במרץ 2016

אני מניח שאתה מבין את ההבדל בין המקרים- במקרה של סה השופט שרק לעבירה והחליט לא לשלוף צהוב (צודק או לא? לא משנה), במקרה של גאדיר המתאגרף השופט לא ראה את המקרה, בדומה למה שהיה עם טב"ח הבלם שהורחק לשני משחקים.

גיא זהר 13 במרץ 2016

עומר אתה טועה. במקרה של טב"ח השופט ראה ולא שלף או שלף צהוב ואח"כ שינו את ההחלטה. על זה דנים עכשיו להבנתי.

עומר 13 במרץ 2016

לפי מה שאני זוכר, כל העניין בזמנו היה הרחקה בדיעבד על עבירה אלימה שהשופט פספס, אולי אני טועה.
בכל מקרה- לא חושב שזה משנה, וכן חושב שיש מקום להרחיק את גאדיר.

גיל שלי 13 במרץ 2016

לנו עדיף שלא ירחיקו אותו

גיא זהר 13 במרץ 2016

לא בהכרח. אין לנו שחקן כנף כרגע פרט למליקסון שלא כשיר לשחק כנראה 90 ודן ביטון הצעיר. גדיר לא כל כך גרוע.

yaron 13 במרץ 2016

השופט לא בדיוק פספס את העבירה של טב"ח אבל גם אם כן יש הבדל בין עבירה גסה לאגרוף.
לאחר הרחקת טב"ח החליטו להפסיק ולהשתמש בצילומים מהמשחקים בשל הטענה (המוצדקת) של אפליה לרעה של הקבוצות המצולמות.
מעניין מה יחליטו במקרה של אגרוף.

גדי 13 במרץ 2016

לא בא לי טוב ה"מוחמד עלי" הזה. מה היה קורה אם שם המרביץ היה אחמד ?
איך היינו מגיעים למשחק המילים ?

עומר 13 במרץ 2016

האמת שכתבתי בהתחלה מוחמד "טייסון" גאדיר אבל משחק המילים קרץ לי. מניח שאם שם המרביץ היה אחמד הייתי הולך עם האינסטינקט הראשוני, אבל אין לדעת. צר לי על שבחירת המילים שלי איכזבה אותך.

עומר 14 במרץ 2016

והנה, באופן מאוד לא מפתיע, גאדיר לא יעמוד לדין.
מביש ביותר.

גדי 13 במרץ 2016

אנחנו מזייפים כבר לא מעט זמן. מניח שפעם אחרונה ששיחקנו כמו שאנחנו רוצים להראות הייתה נגד בית"ר ירושלים מחזור 20 אני חושב.

עד עכשיו ברדה, צדק ואוגו הצליחו לחפות על כושר בינוני חלש של הרבה מידי שחקנים. אבל גם כבר עייפים.
גם בכר לדעתי נחלש. הוא נותן לשחקנים מקום בהרכב בלי קשר ליכולת. הובאן, בוזגלו וטוני מסבים נזק וממשיכים לשחק. זה הורג שחקנים אחרים בראשם שהר ובראון.

בשלושת המשחקים האחרונים איבדנו לגמרי את האמצע בגלל הירידה הדראסטית של אוגו (בחור חלש מנטאלית) ויחד עם שיר צדק בינוני קבוצות מוצאות עצמן ברחבה שלנו בקלות.

כמו שגיל כתב הגרפים התהפכו.
אנחנו על סף התרסקות. השבועיים האחרונים הם תוצאה של התהליך ולא שורש הבעיה.

כל זאת בלי קשר שמכבי תל אביב השתפרה מאוד. ההגנה התייצבה והיא גם מגיעה לאין סוף הזדמנויות.

מקווה שיהיה מאבק צמוד עד הסוף.
כרגע זה נראה כמו חלום.

רניב 13 במרץ 2016

טוב, הגזמת כולה 2 תיקו.
לא צריך לשבת שבעה על כל תיקו.

גדי 13 במרץ 2016

בדיוק הסברתי ארוכות שתוצאות התיקו הן לא הבעיה אלא היכולת כבר זמן ארוך.
אני כותב פה כבר שבועות שיש בעיה אצלנו.

yaron 13 במרץ 2016

אמרתי לכם ש"חגיגות הסלפי" היו מוקדמות מדי ונעלבתם…
שוב, זה לא בגלל שחשבתי / אני חושב שאתם לא יכולים לקחת, פשוט נראה היה שאתם משחררים לחץ מוקדם מדי.

גדי 13 במרץ 2016

אף אחד לא נעלב.
אתה מצפה ששחקנים לא יחגגו ?

yaron 13 במרץ 2016

גדי, צפה שוב בקלטות…
אלה היו חגיגות סלפי שמתאימות (גם לא) לקבוצה שמובילה בעשר נקודות.
אני אוהד מכבי שפירגן ומפרגן לב"ש לאורך כל הדרך, אם תקחו זה בגלל שתהיו הכי טובים ולא בגלל ש"נתנו לכם".
ובכל זאת, מהזוית שלי החגיגות האלה נראו מוקדמות ובהחלט היו מקור לאופטימיות :-)

שלומי 8 13 במרץ 2016

בוא לא נגזים, סה שחקן מצוין, אבל ממש לא ברמה של פריצה, ובטח שלא גרסה משופרת (לפחות ממה שראינו עד כה).

ישי 13 במרץ 2016

יכול להיות שבכר עשה טעות כשהוא הכריז שב"ש מועמדת. חלק גדול מהעונה הוא נמנע מזה במתכוון, וכנראה שהפער ממכבי כשכבר רואים את סוף העונה הביא אותו לחשוב שדיבורים כאלה יעלו מוטיבציה. סביר שזה באמת מעלה את המוטיבציה (מול: עוד לא מדברים על אליפות, זה עוד רחוק, מכבי פייבוריטים וכו'), אבל אז כשיש משבר, הלחץ הרבה יותר גדול.

-גיסנו- 13 במרץ 2016

הבעיה היא לא כשאתה מכריז שאתה רץ לאליפות, נראה יותר כמו מתי שאתה מאמין לתקשורת שכבר זכית 13 מחזורים לסוף העונה ואז כשהמקום הראשון פתאום שוב בסכנה אתה מופתע מעצמך.

miranda veracruz de la hoya cardenal 13 במרץ 2016

מה יש פה לטעות?
אם אתה מוביל את הטבלה בשלב כזה של העונה – אתה מועמד לאליפות. כמו לסטר!
כל משחקי הפסיכולוגיה האלה הם שטויות. שחקנים נכנסו אולי ללחץ כי קו המטרה קרוב וכי ב"ש לאט לאט נסוגה ביכולת שלה. לא קשור למה בכר אמר או לא.

ישי 13 במרץ 2016

מוזר. כמעט אף שחקן לא חושב שמשחקי הפסיכולוגיה האלה הם שטוויות. שמע למשל מה פניני אמר על בלאט בפודקסט של טלב"י.
מועמד זה דבר אחד, ופייבוריט זה דבר אחר. היה אפשר להמשיך לדבר על מכבי כאנדרדוג עוד הרבה זמן.

ניב 13 במרץ 2016

אם בכר לא היה מדבר על אליפות זה היה מגוחך, לא אמין והיו שוחטים אותו, אם הוא לא היה מדבר על אליפות והפער היה קטן כמו עכשיו היו מדברים על הפחד של באר שבע "מירוץ לאליפות" ושאר ירקות.
בגדול בכר מתבטא לגמרי לעניין, כנ"ל שחקני ב"ש, הם רצים לאליפות, מעורב בזה לחץ ללא ספק (והוא בלתי נמנע), כל היתר הן שפיטה בדיעבד (אגב עוד בכלל לא בדיעבד, רק כאילו בדיעבד, השופטים יכולים לאכול ת'כובע ות'לב).

ישי 13 במרץ 2016

אם הוא לא ייקח אליפות יאכלו אותו ולא משנה מה יעשה ושהוא מתמודד מול מכבי. השאלה, ותמיד שאלות כאלה נשאלות בדיעבד, היא איך היה כדאי לו להתנהל. הוא היה יכול לומר שרוצים אליפות אבל מכבי פייבוריטית.

Lord Anthony 13 במרץ 2016

עשיתם מזה יותר מדי. ב"ש לא טובה כמו שעשו ממנה בתקשורת ומכבי לא גרועה כמו שעשו ממנה בתקשורת.
הרצף של ב"ש לא שיקף את הרמה האמיתית של הקבוצה ובסוף הסטטיסטיקה מתיישרת.
ב"ש יותר עמוקה ממה שהיתה בשנה שעברה, מה שעזר לה להוביל את הטבלה בפתיחת הפלייאוף העליון, אבל בשורה התחתונה הקבוצה לא התחזקה משמעותית מהעונה שעברה (מלבד הפציעה של בוזגלו בתחילת העונה), ולכן בשום מצב היא לא פייבוריטית לקחת אליפות.

עומר 13 במרץ 2016

וואקמה וצדק הם חיזוק משמעותי.

Lord Anthony 13 במרץ 2016

הם שחקנים טובים, אבל אף אחד מהם לא שובר שוויון. הם העומק שב"ש הוסיפה לעצמה אבל הם לא הוסיפו לקבוצה יותר מדי יחסית לעונה שעברה.
ב"ש של השנה היא קבוצה יותר עמוקה ולכן גם יותר יציבה, אבל היא לא טובה משמעותית מהקבוצה של העונה שעברה.
גם שנה שערה ראינו מב"ש נצחונות מרשימים, רק שאז הם באו גם לצד הפסדים מביכים, העונה העומק של ב"ש צימצם את התופעה, אבל ככל שהוא נשחק כך גם ב"ש נותנת פחות צוגות מרשימות.

גיא זהר 14 במרץ 2016

תוסיף גם את ראדי ומליקסון. עד לחודש האחרון באר שבע היתה טובה משמעותית מהשנה שעברה ולא רק בגלל השחקנים שנוספו, אלא כי המשחק שטף הרבה יותר גם מול קבוצות שסגרו

קפטן קוקי 14 במרץ 2016

מסכים. ומבחינה יכולת טקטית וחוכמה קבוצתית נראה שבאר שבע ממש עלו מדרגה לעומת השנה שעברה.

מאיר (חדש בשכונה) 13 במרץ 2016

כמה דברים,
אתמול בדקה השבעים ותשע בבלומפילד היינו במינוס חמש תאורטי. בדקה התשעים וחמש וחצי בבאר שבע ירדנו לנקודה. מדיפרסיה למניה בפחות משלוש שעות. מרחק של הברקה של סה וזהבי מול החמצה של בוזגלו. אז נכון יש מגמות, אבל אף אחד לא יודע באמת מתי הגרף יפסיק לעלות, הרי בחודש האחרון מכבי שיחקה עם קבוצות שהיא צריכה לנצח, ששיחקו באופן די דומה ולכולן כלים נחותים. מול אלה הגרף עלה יפה. באר שבע שיחקו פחות או יותר מול אותו סוג וטיפה איכזבו.
בשבוע הבא זה משחק שונה לחלוטין בו לגרפים יש הרבה פחות מה לומר והמניה של היום עלולה ולו במחי שער באופסייד להפוך לדיפרסיה ובור של ארבע נקודות פער. שוואיה שוואיה, כמאמר המשורר.
לנושא הלחץ. מי שהיה אתמול בשער שבע ראה פעמיים במהלך המשחק הרחקות שנראו כלא נחוצות לחוץ של גרסיה, ואיזה שאגות הוא קיבל מהיציע. עם זאת, הקהל בא לעבוד, ממש התגייסות, כך שנראה שהמעבר להיות קצת אנדרדוג הכניס פלפל לקהל.
מקצועית, לעניות דעתי, אכן ההגנה משתפרת מאוד, אבל כדי לקבל את החותמת הסופית הייתי רוצה לראות אותה משחקת בבטחון בבאר שבע. נדמה לי ששם בוס לא יפקיר את הקישור האחורי ובמקום בן חיים יעלה קשר נוסף, בכל מקרה תיקו עדיין תוצאה טובה למכבי בהתחשב בכך ששבוע אחרי לבאר שבע יש את ביתר בחוץ כמדומני ולמכבי את רעננה בבית, שם יש סיכוי למהפך.
זה לא נגמר עד שזה נגמר!!

גיא זהר 14 במרץ 2016

לא שבוע אחרי, שבועיים אחרי. יש פגרת פורים

רטקסס 14 במרץ 2016

זרים למכבי לעונה הבאה.
בין אם ילכו למוקדמות ליגת האלופות או מוקדמות ליגה אירופית,
אני מניח שסה , מדוניאנין וראייקוביץ' ישארו.
גרסיה כנראה יגיד יפה שלום.
נוסא – להשאיר או לא?
זר חמישי – בלם? אולי עדיף חלוץ? מגן שמאלי?

עומר 14 במרץ 2016

האמת שהייתי משחרר את נוסא. הוא הראה שהוא שחקן נהדר כשהוא כשיר, אבל נראה שהברכיים שלו הן לא משהו לבנות עליו.

Comments closed