יש גם משחק היום בערב

אז צריך לנצח את באר שבע ואת ההסתדרות לכדורגל, עדיין אפשרי

אז אולי מורן מאירי צדק, ומכבי טעו? אולי באמת היה עדיף לאכול את העונש של ראיקו, ולא להתעסק עם שטויות לפני משחק שיכריע את האליפות?

מכבי טעו בהערכות שלהם לקראת סכנין, היתה צריכה להגיע הוראה ברורה מלמעלה, אחרי המשחק, כולם יורדים מיד לחדר ההלבשה, ומתעלמים מכל מה שקורה על המגרש לפני כן. זו טעות כבדה שעלתה לנו ביוקר, אבל טעות נסבלת.

האם גם המאבק המשפטי של מורן מאירי הוא טעות? לדעתי לא. מורן מאירי הכין פח משפטי ערוך היטב לפתחו של ההיבריס ההסתדרותי בבית הדין שממוקם באכסטדיון רמת גן. הוא הודיע מראש שבמידה ולא יאושר ייצוג הוא ילך לבית משפט אזרחי. הוא כמובן ציפה שההסתדרות לכדורגל לא תחשוף את עצמה בשיא קלונה, ולא תנסה לגרור את הדיון ליום המשחק עצמו, ומסתבר שהעריך לא נכון, אך מדובר בהערכה לגיטמית.

*

בכל מקרה יש משחק הערב, משחק על הכסף. איליי מאנינג אחרי הדרייב ההוא של תפיסת הקסדה, אמר שהחלום של כל קוורטרבק הוא לעלות בפיגור ארבע לדרייב האחרון של הסופרבול. עדיף פיגור ארבע על פיגור שלוש, שכן הקוורטרבק לא רוצה פתח מילוט בצורת שער שדה שיעביר את המשחק להארכה התלויה בהטלת מטבע יותר מכל דבר אחר.

מבחינה זו, גם למכבי עדיף לעלות בפיגור שלוש נקודות על פני פיגור נקודה מבאר שבע. למכבי ברור שכל תוצאה פרט לנצחון במשחק, משמעה אליפות לבאר שבע. במידה ומכבי היו בפיגור נקודה, ניתן היה לפנטז על תיקו כתוצאה סבירה, ולא כך היא.

*

עוד נקודה שמכבי צריכה לקחת מקופלין והג'איינטס של 2007 היא ניצול סיפור כל העולם נגדנו. מכבי מאז עידן פאקו, יצרה לעצמה את הבטחון שבמשחקים מכריעים מהם אין דרך חזרה, היא תדע להתעלות. זה לא היה המצב בעידן סוזה, במשחקים המכריעים מול באזל, מכבי לא התעלתה, אני לא מדבר על התוצאה אלא על כך שמכבי שיחקה במשחקים האלה ברמה מנטלית נמוכה.

השנה מכבי הפסידה למלטזים רק כדי לעבור שלב, לאחר מכן הפסידה לפלזן בבית, וניצחה בצ'כיה נגד כל הסיכויים. אפילו לפני המשחק מול באזל, מכבי הותשה ב120 דקות מיותרות של כדורגל, אך זה לא הפריע לה לעבור את באזל בשלב הנוק אאוט. בוס צריך להוכיח היום שבדבר היחיד שיוקאנוביץ' הראה השנה, גם הוא יודע, כלומר להביא את מכבי להתפוצצות מבוקרת במגרש. שמכבי תבוא בשיא האנרגיות, אך בשליטה מלאה, הידיעה שהם מסוגלים לכך בהחלט אמורה לעזור.

*

איך מעבירים עכשיו עוד שמונה שעות? אין לי מושג, אבל תוכלו להאזין לזה

סטוונגר: קרלסן שובר את קללת הביתיות
רקוויאם לחלום

187 Comments

שגיא 2 במאי 2016

זהירות, קלישאה מארץ הקלישאות: עדיף להיות חכם מאשר להיות צודק.
אין לי ספק שמכבי צודקים בכל העניין של בית הדין המושחת והמסואב. הלוואי שכל קבוצה תקח אותם לבית משפט אזרחי על כל החלטה. אבל לפי דעתי מכבי היתה צריכה לעשות לעניין סוף אחרי הדיון הראשון.
מלחמות כאלה צריך לעשות במהלך העונה, לא ברגעים הקריטיים שלה. מכבי הכניסה את עצמה לסחרור ענק שאין לה מושג איך היא תצא ממנו, רגע לפני המשחק הכי חשוב שלה בשנים האחרונות.
אני מאד מקווה שראיקוביץ / ליפשיץ מנותקים לחלוטין מהסיפור (למרות שקשה לי להאמין, בייחוד לגבי ליפשיץ) ושזה לא ישפיע על תוצאת המשחק.

גיל שלי 2 במאי 2016

החשיבות של ראיקו למשחק כזה מצדיקה את המאבק, בהחלט מקווה שראיקו יהיה מי שיעמוד בשער במשחק הזה, ואז ברור שמכבי היתה חכמה

יניב 2 במאי 2016

לא בטוח שגם אם הוא ישחק אז ההחלטה של מכבי הייתה חכמה כי במקום להתרכז במשחק הוא מתרכז בעובדה שהאם הוא ישחק או לא ישחק.
וביחוד לשוער תעיר ההתעסקות מסביב בהחלט יכולה לפגוע בו.

גיל שלי 2 במאי 2016

מניח שמכבי נתקו אותו מכל החרא, זה שהוא לא יודע עברית בטוח עוזר

ניק 2 במאי 2016

אי אפשר לנתק אותו מזה.. הוא לא יודע האם ישחק הערב או לא.. כל השאר זה רעש רקע.. כנל לגבי השוער המחליף.. אני מאמין שזה משפיע עליהם לא מעט ברמה המנטלית.

גיא זהר 2 במאי 2016

להתנתק לגמרי אי אפשר, במיוחד אם יצטרך להגיע לבית המשפט

שגיא 2 במאי 2016

ברור שאם ההימור יצליח אז מכבי יצאה (סוג של) חכמה. החכמה האמיתית היא לא לקחת הימורים כאלה בשלב הזה של העונה.

B. Goren 2 במאי 2016

תודה גיל. שיהיה לנו בהצלחה הערב.

חיים הצהוב 2 במאי 2016

מנקודת מבט משפטית לא ברור לי מה ההתאחדות יכולה לטעון לטובתה, לי זה נראה שהם עושים מעצמם צחוק והמטרה שלהם היא אך ורק לפגוע בהכנות של מכבי.
זה לא התפקיד של ההתאחדות ונראה שמישהו שם איבד את זה לגמרי.

גיל שלי 2 במאי 2016

אי אפשר לאבד את מה שלא היה לך

טום 2 במאי 2016

את ההסתדרות כבר ניצחנו

שי 2 במאי 2016

כדי לאבד אתה צריך שיהיה לך את זה, לא?
בית הדין של ההתאחדות מריך לעבור מן העולם ולהיות מיוסד מחדש

איאן ראש נטול שפם 2 במאי 2016

מכבי כבר מכינה את התירוצים להפסד.

ראיקוביץ' ישחק – ההתאחדות אשמה כי הוא לא היה מרוכז.

לא ישחק. נו אתם יודעים כבר מה..

מכבי אף פעם לא אשמה.

גיל שלי 2 במאי 2016

לא נזדקק לתירוצים, תנוח דעתך

איאן ראש נטול שפם 2 במאי 2016

לדעתי תגרדו תיקו.

אני מקווה שבמקרה זה כול השחקנים יתעטפו בדגלי ישראל

ודעתי נחה מאז השער השלישי של זהבי מול ביתר.

גיל שלי 2 במאי 2016

אז היום זהבי יעיר אותה

איאן ראש נטול שפם 2 במאי 2016

הוא עושה גם פיו פיו בשער עצמי?

חיים הצהוב 2 במאי 2016

הוא לא עושה שערים עצמאים אז הוא נמנע כרגע מהדילמה הזו

איאן ראש נטול שפם 2 במאי 2016

בתור שובר שיאים. תמיד יש פעם ראשונה

yaron 2 במאי 2016

כל הסאגה הזאת מאז חצי הגמר גורמת לי לשאול את עצמי מתי יימאס לגולדהר והוא יגיד לנו תודה רבה ולהתראות…

איאן ראש נטול שפם 2 במאי 2016

האם הגיהנום קפא? מכבי משתמשת בנוסחאות של הפועל?

כל העולם כולו שונא את מכבי….לא ממש מתגלגל נוח על הלשון.

חיים הצהוב 2 במאי 2016

לא ידעתי שהפועל הוציאו פטנט על זה.
בכל מקרה התחושה של כולם נגד מכבי גם הייתה בשנות ה90 בקבוצת הכדורגל כשהפועל לא באמת הייתה קיימת ככה שלומר שזה נוסחה של הפועל זה להשתמש בזיכרון מאוד קצר וסלקטיבי

איאן ראש נטול שפם 2 במאי 2016

לא יודע.

בתור אחד שהיה באיצטדיון גאון בשנות ה-90 זכור לי שהנוסחא רשומה על הפועל.

קביליו יאשרר אותי.

אנדר 2 במאי 2016

רגע רגע! הפועל באמת קיימת??

שגיא 2 במאי 2016

התחושה בארץ היא תמיד שכולם נגד מי שמצליח בגדול.
כשהפועל הצליחו בגדול כולם שנאו אותם. כשמכבי הצליחו בגדול כולם שנאו אותם.
זה אגב, לא רק בספורט, אלא בכמעט כל תחום בחיים. ראה מה עושים לטייקונים.

אריאל גרייזס 2 במאי 2016

זה לא קשור לארץ, זאת תכונה אנושית. בארה"ב, הפטריוטס, היאנקיז והקאבויוז (לפחות בשנות התשעים, עכשיו הם ממש לא מצליחים) היו הקבוצות הכי שנואות. באנגליה, מנצ'סטר יונייטד נבחרה לקבוצה הכי שנואה על ידי האוהדים. חכה עוד אליפות-שתיים של גולדן סטייט ותראה איך גם אותם מתחילים לשנוא

ניק 2 במאי 2016

לא צריך לחכות.. כל עוד הם לא מול לברון אני נגדם :)

שגיא 2 במאי 2016

האמת שאני שונא אותם כבר מעכשיו. שונא כל מה שכולם אוהבים ביחד.

Vered s 2 במאי 2016

במקרה של הטייקונים העובדה שעושרם בא על חשבון אזרחים עובדים אינה אקראית אלא מתוזמנת היטב.

-גיסנו- 2 במאי 2016

הבעיה היא שזה תורגם לזעם על כל מי שמעז להצליח גם לא על חשבון אחרים

שגיא 2 במאי 2016

ובמקרה של מכבי זה בגלל שתאריה באים על חשבון תארים של קבוצות אחרות.
אתה שונא מישהו כי הוא מצליח יותר ממך.

ילדיסקו 2 במאי 2016

אם היה לך שפם, זה היה מתגלגל טוב עליו

אריאל גרייזס 2 במאי 2016

הסיפור הזה של חוסר הייצוג לראיקו הוא כל כך מטופש שזה מרגיש לי כאילו בית הדין עשה לעצמו סאבוטאז' על מנת שתהיה סיבה לפסול את הפסיקה שלו. אני באמת לא מבין למה לא לתת לו יצוג נורמלי, הרי הפסיקה היתה בסופו של דבר אותה פסיקה. שחקן דחף מאמן, אין פה משחקים בכלל.
לא מאמין בכל הדיבורים של הפרעה מנטאלית. מכבי ינצחו – יגידו שזה כי הם באו כמו חיה פצועה ועם מנטליות של כל העולם נגדנו. יפסידו – יגידו שזה בגלל שהראש שלהם לא היה במשחק. בסוף, הקבוצה הטובה יותר וזאת שתבוא מוכנה יותר למשחק תנצח. הרבה יותר מעניין ממכבי, שיודעת שהיא חייבת ניצחון, זה איך באר שבע יגיעו למשחק. אם במטרה לא לחטוף או להכריע אותו

חיים הצהוב 2 במאי 2016

בכל משחק מול מכבי בשנים האחרונות, גם כשב"ש הייתה חייבת ניצחון הם באו להסתגר, אני לא רואה סיבה שזה ישתנה עכשיו.
אני מסכים איתך בנושא של ראיקו, הרי כל הסיפור היה יכול להימנע אם היו מאשרים לראיקו להיות מיוצג, העונש היה נשאר אותו עונש וכל הטענה של מכבי לא הייתה קיימת, זה רק מדגיש את ההרגשה כי בית הדין פעל לפי אמוציות ועל מנת לספק את התקשורת/ דעת קהל ולא חתר לאמת כנדרש ממנו.
לא ברור לי מי מנהל שם את העניינים אבל כל הסוגיה הזו מאוד חשודה בעיני כל מי שיש לו רקע משפטי (אני עו"ד למרות שמעולם לא עסקתי במקצוע) בסיסי, זה צועק לשמיים.

אריאל גרייזס 2 במאי 2016

לא יודע. אני לא משפטן אבל ממה שאני מבין אין שום מחויבות לאפשר לשחקן יצוג של עורך דין בדיון משמעתי. אישית, אני לא מבין למה לא לתת לו, אבל אני לא יודע על חיוב כזה. גם ראש ועדת המשמעת הוא משפטן בהשכלתו, אז אני מניח שהוא יודע מה שהוא עושה.

yaron 2 במאי 2016

גם לפי מה שאני הבנתי אין חיוב אבל צריך לקחת בחשבון כמה נקודות:
1. בית הדין כמעט ולא מונע ייצוג כשהשחקן מבקש.
2. בית הדין אפשר זימון עדים וחקירה נגדית מה שלמעשה מחייב ייצוג.
3. למיטב הבנתי, כאשר מדובר באירוע שקרה תוך כדי משחק בית הדין יכול להתייחס רק לדו"ח השופט והמשקיף ולא חייב להיעזר בטלוויזיה. במקרה הזה האירוע התרחש לאחר המשחק כשאף אחד מצוות השיפוט לא בעמדתו וכשבמגרש מהומה, מה שמחייב לאפשר שימוש בצילומים ולכן גם מחייב מתן ייצוג.

חיים הצהוב 2 במאי 2016

אין חובה לאפשר ייצוג אבל במקרה של שחקן זר שאינו יודע עברית או אנגלית אין פה הליך הוגן ולכן הוא חייב לקבל ייצוג, לא לאפשר לו להיות מיוצג גם לאחר שביקש זה לא יכול לעבור משפטית ואין פה הליך הוגן לכן אין קשר לעצמאות בית הדין כמו שהוא טוען, יש לבית דין זכויות לפעול כרצונו אבל לא לחרוג מהכללים המשפטיים הנהוגים ולא לפעול בצורה פסולה שגורמת לעוול.
אגב אני גם לא בטוח שהתקנון עצמו שבו רשום שאין מחויבות לייצוג הוא חוקי וייתכן מצב שאם יגישו עתירה כנגד התקנון בית המשפט יקבל אותו.
הכרתי הרבה משפטנים בחיי, חלקם בתפקידים בכירים, בהרבה מקרים אין להם מושג מה הם עושים במקרה הטוב, במקרה הרע הם חושבים עצמם מעל החוק והכללים.

פרילי 3 במאי 2016

קראתי את ההחלטה של השופט בדיון
הם התנהגו כמו מאפיה אז בגלל זה הוא פסק ככה. אגב זה לא רק שלא היה ייצוג גם לא נתנו להם רשות לערער.
ובכלל לא מובן לי האינטרס של ההתאחדות לדפוק את הקבוצה שמתנהלת באופן הכי מקצועי והשנה היתה בליגת האלופות.
מזכירים לי את השמאל הרדיקלי תמות נפשי עם פלישתים העיקר שנדפוק יהודים.

עידן. 2 במאי 2016

טוב, קראתי את כתבי הטענות של מכבי ושל ההתאחדות ואני רק אשאיר את זה כאן- הבקשה של מכבי חסרת כל בסיס משפטי ותידחה בסופו של דבר.

לאור זאת קשה לי להאמין שראיקוביץ ישחק הערב, אלא אם אורנשטיין ימשיך את קו ההחלטה ההזויה שלו מאתמול (לא הגדרה שלי אלא של שני שופטי מחוזי שיצא לי לדבר איתם) ויתעקש על קיום דיון לגופו של עניין רק אחרי המשחק.

yaron 2 במאי 2016

אם היא חסרת בסיס משפטי למה בית המשפט המחוזי קיבל אותה???

סחבק 2 במאי 2016

איפה מצאת את כתבי הטענות של הצדדים?

ישי 2 במאי 2016

איפה אפשר לקרוא את כתבי הטענות?

עידן. 2 במאי 2016

בית המשפט המחוזי לא קיבל אותה, אלא נתן עיכוב ביצוע עד למועד הדיון בבקשה.

צריך להבדיל בין שני דברים. גם אני חושב שאפשר בהחלט היה לתת לראיקוביץ ייצוג משפטי בדיון אבל לא זאת השאלה. בבית הדין המשמעתי אין ייצוג אלא במקרים יוצאי דופן ולפי שיקול דעת של בית הדין. החוק והפסיקה כבר קבעו שהתערבות משפטית בשיקול הדעת הזה היא מצומצמת להפליא.

בסופו של דבר אני לא רואה מצב בו שופט יוכל לקבוע ששיקול הדעת של בית הדין היה שגוי באופן כל כך קיצוני שמאפשר התערבות שלו. לעניין הזה חשוב להדגיש גם את העובדה שלדו"ח השיפוט יש משקל מכריע בדיונים כאלו ושבית הדין בכלל לא מחויב לתת לשחקן את האפשרות להביא ראיות כנגדו (גם זו שאלה של שיקול דעת)

למען האמת אני לא ממש רואה הבדל בין כל שאר השחקנים והמאמנים שנשפטו בבית הדין מאז ומתמיד ללא ייצוג (למעט במקרים חריגים) ובין ראיקוביץ (שיכול היה להיעזר במתורגמן בדיון).

רועי 2 במאי 2016

"בסופו של דבר אני לא רואה מצב בו שופט יוכל לקבוע ששיקול הדעת של בית הדין היה שגוי באופן כל כך קיצוני שמאפשר התערבות שלו."
אבל עובדה שהיה שופט כזה.

ישי 2 במאי 2016

לא היה שופט כזה. השופט בסך הכול נתן למכבי במה להשמיע את הטענות שלה והוא בהחלט יכול להחליט לא להתערב.

רועי 2 במאי 2016

נו וזה לא נחשב כהתערבות ?

ישי 2 במאי 2016

לא. זה משעה את ההחלטה כדי לבחון התערבות. זה אומר שהוא חושב שהתערבות היא לא דבר לגמרי מופרך.

עידן. 2 במאי 2016

לא, ממש לא.

מדובר בעיכוב ביצוע בעקבות בקשה במעמד צד אחד. ישנם כל יום מקרים בהם בית המשפט נותן צו עד למועד הדיון ולאחר שהוא שומע את הצדדים הוא מבטל אותו.

השאלה ששופט שואל את עצמו כאשר מוגשת לו בקשה לצו זמני במעמד צד אחד היא בעיקר מידת הפגיעה שעלולה להיגרם לאותו צד אם לא ינתן הצו.

באופן אישי אין לי בעיה עם מתן הצו של אורנשטיין, אבל ההחלטה לקבוע את הדיון ביום רביעי הייתה מגוחכת בנסיבות העניין. טוב עשה השופט שתיקן את טענותו וקבע דיון להיום.

yaron 2 במאי 2016

אתה סותר את עצמך… הבקשה של מכבי היתה לעיכוב ביצוע ובית המשפט קיבל את בקשתה.
מכבי לא ביקשה שיבטל את ההחלטה.

ישי 2 במאי 2016

למכבי אין שום עילה להגיש עיכוב ביצוע בלי קשר לכלום. מכבי ביקשה שההחלטה תבוטל, ובנוסף הגישה בקשה לצו מניעה זמני עד הדיון. גם על הבקשה לעיכוב ביצוע זמני צריך להיות דיון, אבל עוד לפני שהצד השני מגיע לדיון, צריך להחליט אם לתת צו במעמד צד אחד. השופט החליט לתת צו במעמד צד אחד, ולדון ביום רביעי בבקשה.

yaron 2 במאי 2016

ברור שהם לא סתם הגישו בקשה לעיכוב ביצוע בלי קשר לכלום…
העניין הוא שהשופט חשב שיש להם קייס מספיק טוב כדי לדחות ביצוע ולקיים דיון אחרת היה מעיף אותם לכל הרוחות…

ישי 2 במאי 2016

הוא לא חשב שיש להם קייס מספיק טוב, אלא חשב שאין להם קייס מספיק גרוע. כיוון שהפגיעה בהם ברורה וכיוון שהעיכוב בענישה לא משמעותי, בהחלט סביר שהשופט ייתן תו זמני אם הוא לא חושב שהעניין מופרך לחלוטין.

yaron 2 במאי 2016

כנראה שאני לא מבין את כוונת השופט…
לדעתי הוא בהחלט חושב שיש כאן קייס ומבקר את כל ההליך בבית הדין (שוב, את ההליך לא את העונש).

"אפילו על דוח חנייה יש ערעור", אמר השופט בכעס, "הוטלו פה סנקציות חמורות. זכות ערעור היא זכות חוקתית. שללתם זכות חוקתית בתקנון. סגרתם דלת וזה מאוד מפריע. אולי הגיע הזמן שבית המשפט העליון כן יתחיל להתייחס לנושא. אם אדם יכול להגיע לעליון על דוח אז למה לא שחקן שהורחק ולא יכול לערער?"
השופט אורנשטיין לא הבין את החלטת הביניים שניתנה בנוגע לראיקוביץ' בנושא לבקשת הייצוג: "זאת החלטה אילמת ולא מנומקת. הוא (הדיין ישראל שמעוני – ר.א) רשם שנתן החלטה מנומקת, איפה היא? אי אפשר לכתוב החלטת ביניים ללא נימוק. צריך לנמק כדי שזה יעמוד במבחן הסבירות. כרגע מדובר בהחלטה אילמת. כנראה שלא שט ליבו בשפה עדינה".
השופט אמר כי מדובר בבחור בן 20 שלא דובר את השפה כאשר מוגש נגדו כתב אישום לא פשוט. מתורגמן זה לא תחליף, זה אדם שלא מכיר את ההווי ולא נמצא כאן.

עידן. 2 במאי 2016

אני מבין שאתה מאוד רוצה להאמין במה שאתה כותב אבל מכיוון שהמרצת הפתיחה נמצאת מולי אני אצטט לך את הקטע הרלוונטי:

"בית המשפט הנכב מתבקש להצהיר כי החלטת בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל מיום 27.4.2016 (שניתנה ע"י כב' הדין עו"ד ישראל שמעוני), במסגרתה הורחק המבקש משלושה משחקים בפועל, בטלה ומבוטלת".

מכבי מוסיפה ומבקשת גם קביעה לפיה בית המשפט יורה על תיקון תקנון ההתאחדות כך שיתיר זכות ייצוג.

בלייק 2 במאי 2016

הקביעה שלך שרק במקרים חריגים התיר בית הדין לנאשמים לטעון באמצעות עו"ד מייצג, היא שעומדת בבסיס האבחנה שבית הדין פעל באופן לא קיצוני, אבל אני לא בטוח על מה אתה מבסס את הקביעה הזאת. במקרים רבים נאשמים בבתי הדין של ההתאחדות לכדורגל זכו לייצוג.
יותר מזה, המקרה האחרון מדוחא הוא בדיוק מהמקרים המיוחדים האלה שמחייבים לפעול לפי רוח הפסיקות הקודמות במקרים מיוחדים שכאלה. אירוע כמו שהתרחש בדוחא, יחד עם ההד התקשורתי והציבורי, הוא לא אירוע רגיל. אירוע מתגלגל במשך כמה ימים הוא לא אירוע רגיל.
אפילו בהתנהלות של בית הדין אפשר לראות כמה האירוע הזה היה חריג. קביעת דיון מיוחד יום וחצי אחרי המשחק במהלך חול המועד פסח. נכון לעכשיו, לפחות על פי מה שאני ראיתי, ההתאחדות לא סיפקה מענה סביר לשאלות שעלו מן המקרה (למה דחו את דיון הקבוצות ולא את דיון השחקנים? למה נקבע דיון בכזה חיפזון? למה לא אושר ייצוג לראיקוביץ' למרות בקשה מפורשת? האם בעבר סרב בית הדין לבקשה מפורשת של נאשם לייצוג (אחוז המקרים בהם נדחו בקשות כאלה)? למה כל כך דחוף להתאחדות לקיים את הדיון לגבי עיכוב הביצוע דווקא היום ולא מחר (במיוחד שלטענתם הם לא מסתכלים על היומן ולא אכפת להם איזה משחק משוחק ומתי)?
דעתי, בדומה לדעת הרוב כאן ממה שהתרשמתי, שהתנהלות בית הדין, הדווקאית והמתסיסה, היא שתסייע בסופו של דבר לטיעונים של מכבי, ואולי אף תסייע לדחיית ביצוע העונש לראיקוביץ'.

עידן. 2 במאי 2016

אז זהו שאני לא מסכים שמדובר באירוע מיוחד שדווקא בו צריך ייצוג. אם מנקים את כל מה שמסביב נשארים עם תמונה פשוטה מאוד של שחקן שדחף מאמן לכר הדשא. הדבר צוין באופן מפורש בדו"ח השופט שעליו מתבססים. ראיקוביץ כמובן יכול היה לטעון בנוגע לכל הדברים האחרים כטיעון לעונש, אבל אני לא חושב שזה בהכרח מחייב ייצוג.

לעניין המקרים האחרים אני חושב שאתה ואחרים טועים. אל תשכח שבתי הדין מתעסקים כל שבוע עם עשרות מקרים בליגות הנמוכות. אתה הרי יודע שהשחקנים שם לא מיוצגים ע"י עו"ד. גם במקרה הזה אבוקסיס למשל לא היה מיוצג ולא ביקש ייצוג (אגב, פאקו בעונה שעברה עמד לדין וגם הוא לא היה מיוצג).

הכלל כאמור אומר שאין ייצוג וזה נתון לשיקול דעת בית הדין. בתי המשפט כבר קבעו באופן מפורש שההתערבות בשיקול הדעת הזה היא מזערית ותתבצע רק במקרים שנפל בה פגם מהותי שהדעת אינה יכולה להסכים עימו. בנסיבות הללו, הסיכוי ששופט באמת יתערב בסופו של יום בהחלטת בית הדין היא כמעט אפסית.

-גיסנו- 2 במאי 2016

זה ברור שברירת המחדל היא ללא ייצוג. אבל מותר לבקש ייצוג, כמעט בכל פעם אם לא תמיד – הבקשות הללו נענות בחיוב. מעניין אותי כמה פעמים בעבר שחקן, במיוחד זר, ביקש לקבל ייצוג בבית הדין ונדחה על הסף.

"אם מנקים את כל מה שמסביב" – זו בדיוק הסיבה שצריך לנהל דיון ושחקן צריך ייצוג. כי זה לא שראיקוביץ' בא סתם ככה לאבוקסיס שהילך לו בנחת אל עבר חדרי ההלבשה ודחף אותו לרצפה כשאין אף אחד מסביב. היה שם בלגאן והייתה מהומה שהתחילה עוד לפני שראיקוביץ' דחף את אבוקסיס (אם אתה שואל אותי האעלק "סדרנים" הם אלו שהחלו את המהומה האמיתית, יותר מהפרובוקציה של אבוקסיס והתגובה של טוריחו ובטח שיותר מהדחיפה של ראיקו).

וזה עוד קו מקביל לאירועי הדרבי שנה שעברה וההתנהלות הבזיונית שאחריו. כי כש"מנקים את הכל מסביב", זהבי קיבל אדום והחליט שלא מתאים לו והוא מוריד את הקבוצה מהמגרש. אתה יודע סתם ככה בלי שום אירוע חריג, כי "מנקים את הכל מסביב".

בלייק 2 במאי 2016

אירועים מליגות נמוכות יכולים להיות אלימים יותר, הרבה יותר, אבל הם יתרחשו על המגרש (או בסביבתו). האירועים במשחקים בין סכנין למכבי תופסים נפח עצום בשיח התקשורתי והציבורי, הרבה מחוץ לגבולות המגרש, וככאלה הם מתרחשים בנסיבות מיוחדות, אולי אפילו קיצוניות.
נכון שבתי משפט מעדיפים לרוב לא להתערב, אבל הבקשה של מכבי התבססה על תקדימים. בכדורגל בית משפט מחוזי אישר לאייל לחמן לאמן במשחק גביע חשוב (ראשל"צ נגד הפועל אם אני זוכר נכון) ממנו היה מושעה על ידי בית הדין. מחוץ לשדה הכדורגל פסיקה תקדימית של המחוזי על הליך שיפוטי באוניברסיטת חיפה במהלכו נקנסו שני סטודנטים. המחוזי קיבל את טענת הסטודנטים שלא יוצגו בדיון על אף בקשתם (גם שם הנוהל הוא שאין ייצוג), וביטל את הפסיקה (אני מניח, אם כי לא זוכר, שהחזיר את הדיון לטריבונל באוניברסיטה כאשר הסטודנטים הנאשמים יזכו לייצוג).
אבוקסיס לא ביקש ייצוג ולא קיבל כזה. ראיקוביץ' כן ביקש ייצוג.
והחלק החשוב ביותר דווקא מהפתיחה של דבריך – "אם מנקים את כל מה שמסביב נשארים עם תמונה פשוטה מאוד של שחקן שדחף מאמן לכר הדשא.". איך אפשר לנתק את הדברים האחרים ולמה לנתק אותם? על פי מורן מאירי כתב האישום כלפי ראיקוביץ' עסק במעשה שהתסיס והוביל למהומה במגרש. ראיקוביץ' לא הואשם בדחיפת מאמן, אלא בדחיפת מאמן בנסיבות מחמירות. הנסיבות הן אוצה מהומה שפרצה בעקבות המעשה של ראיקוביץ'.
זה אומר שני דברים:
1. אי אפשר לנתק את שאר האירועים כי בכתב האישום הם מופיעים, וראיקוביץ' למעשה מואשם בכך שגרם להיווצרותם.
2. לא סביר לבקש מראיקוביץ' (שחקן כדורגל, דובר סרבית) לנהל כזה דיון, ולהוביל חקירות עדים וחקירות נגדיות (אותן אישר בית הדין לראיקוביץ' לערוך, וקרא לזמן את השופטים ואבוקסיס למתן עדות בדיון של ראיקוביץ').

בלייק 2 במאי 2016

ועוד משהו לגבי ההתיעצות עם שני שופטי מחוזי שחלקו את אבחנתם המקצועית שההחלטה של השופט אורנשטיין היתה הזויה – מה הם קראו ושמעו על המקרה? איזה שופט יכול לקחת החלטה מבלי לקיים דיון מינימלי בנושא? לא שאסור להם להביע את דעתם, כמו שאני ואתה עושים כאן למשל, אבל זה שהם שופטי מחוזי לא נותן לדעתם תוקף מיוחד מידי.
האלגוריתמאי אצלנו חושב שההחלטה להשעות את ראיקוביץ' שגויה… אז כמו שמומחי הלוגיקה אומרים- אין היגיון בהשעית ראיקוביץ'.

עידן. 2 במאי 2016

ההחלטה ההזויה הייתה קביעת הדיון ליום רביעי ולא באופן מיידי.

בלייק 2 במאי 2016

יכול להיות. אבל זאת פסיקת בית משפט מחוזי, ולא דיון מחורטט של דיינים מנותקים.

עידן. 2 במאי 2016

איפה היה שופט כזה??

שוב, הבקשה של מכבי בכלל לא נדונה אלא נקבעה בתחילה לדיון ביום רביעי ועכשיו הוקדמה.

הדבר היחיד שניתן הוא צו זמני שמעכב את החלטת בית הדין עד לדיון בבקשה.

ישי 2 במאי 2016

אני חושב שהדיון לא הוקדם, אלא נקבע דיון בבקשה של ההתאחדות לבטל את החלטת ביהמ"ש (ולכן לא נראה לי שיש להתאחדות סיכוי בדיון הזה). הדיון בבקשה של מכבי יהיה ביום רביעי.
בכל אופן, שאלנו איפה ראית את כתבי הטענות ואתה לא עונה.

עידן. 2 במאי 2016

כתבי הטענות העוברו אלי דרך חבר. אני מניח שהם לא פורסמו באופן רשמי.

חיים הצהוב 2 במאי 2016

למכבי יש טענות משפטיות חזקות מאוד, מניעה מלהיות מיוצג זו טענה משפטית די בסיסית במשפט.
כמו שהרחבתי בתגובה לאריאל גרייזס נמנע ממכבי וראיקו אפשרות להליך הוגן, גם אם אין חובה לפי התקנון זה עדיין לא אומר שצריך למנוע מהשחקן בכל המקרים, יש מקרים כמו במקרה הזה של שחקן זר שהגיע לפני כמה חודשים שאינו יודע עברית או אנגלית ברמה המתאימה לקיים דיון ולכן יש חובה משפטית לתת לו אפשרות להיות מיוצג אך ורק לשם ההגינות, הנוסף כשאתה מסתכל על התנהלות בית הדין שב100 אחוז מהמקרים מאשר לשחקן להיות מיוצג אם מבקש אז אתה מגיע למסקנה שנעשו כאן כשלים בשיקול הדעת של בית הדין.
הטענה של ההתאחדות לעצמאות לא רלוונטית מכיוון שיש לה עצמאות לפעול כרצונה אך לפי כללים משפטים שאליהם היא חייבת להיות כפופה ולפעול על פיה, אם לא תפעל כנדרש, כמו המקרה הנ"ל, ביהמ"ש חייב להתערב על מנת להבטיח הליך הוגן.
ביהמ"ש מצא כי אכן יש אמת בטענות מכבי ולכן נתן את הצו, אני לא יודע מה ההתאחדות יכולה לטעון אבל יהיה לה קשה מאוד משפטית לצאת מזה, לי זה נראה כמו ניסיון גרידא לפגוע במכבי על מנת לרצות דעת קהל/תקשרות, אני בטוח שלא היה הרבה מחשבה בכל התנהלות של בית הדין

בלייק 2 במאי 2016

כתב ההגנה המקורי שהגיש ראיקוביץ' הוצג בתקשורת. אם אני לא טועה, מכבי שחררה את המסמך באמצעות מאירי.
אין לי מושג מאיפה נמצאו כתבי הטענות לדיון במחוזי. תמציתם פורסמה בתקשורת, אבל ללא סימוכין, כך שקשה לדעת מה באמת נכתב בהם.

yaron 2 במאי 2016

מכבי פנתה לבית המשפט בבקשה לעיכוב ביצוע ובית המשפט קיבל את בקשתה.

רועי 2 במאי 2016

השופט מאוד התרשם מהדברים שלך.

עידן. 2 במאי 2016

השופט טעה. זו לא הפעם הראשונה.

להגנתו אני מקווה שהטעות שלו נובעת מחוסר הבנה בסיסי בעולם הספורט מאשר טעות משפטית כי לקבוע את התיק הזה כמו תיק רגיל אחרי שהעונה מסתיימת והשחקן אולי כבר לא יהיה כאן זה לא פחות ממגוחך.

מאמין שאם יהיה ערעור הוא יתקבל.

Yavor 2 במאי 2016

אני לא מבין למה טוענים שאין ייצוג, כאשר היה בדיון ההוא נציג של מכבי (אליו השוער לא הגיע)?
מה זה "ייצוג" אם לא נציג מהקבוצה שלך שמופיע בבית הדין ושוטח את טענותיך וטענות קבוצתך?

אני מפספס פה משהו? כי כל השיח הזה סביב "לא היה ייצוג" נשמע לי מוזר מאוד.

-גיסנו- 2 במאי 2016

קודם כל אסרו על ראיקוביץ' להגיע לדיון עם ייצוג.
מכבי בתגובה שלחו נציג שיערער על העבודה שנאסר על ראיקו ייצוג. כשזה נדחה, הוא הגיש את מכתב ההגנה שהכינו בשם ראיקוביץ' וזהו. למיטב הבנתי ברגע שנסגרה האופציה למתן ייצוג, לא באמת התנהל דיון בעבירה עצמה, אולי רק עדים במעמד צד אחד.

הנסיון להציג את המצב כאילו האיסור נבע מכך שראיקוביץ' לא הגיע לדיון זה גניבת דעת.

Yavor 2 במאי 2016

אבל אם הנציג מסר את גירסתו של השוער, אז היה לו ייצוג. נדמה לי שגם הוא היה יכול לבוא לדיון אך בחר שלא.
בכל מקרה – לא רואה מקרה שלא ייצגו את ראיקוביץ'. גירסתו נמסרה לבית הדין, ובית הדין החליט מה שהחליט – ואם היה צריך עוד מידע לבטח היה שואל את הנציג.

אלון 2 במאי 2016

מה שכן אם ראיקוביץ לא יוכל לשחק אין ספק שהשוער השני יעלה עם הרבה ביטחון עצמי

רומן 2 במאי 2016

לא יודע מה זה דרייב ומה זה סופר ואיך כל הזבל האמריקקי הזה קשור לכדורגל, אבל היום יש לנו את משחק העשור בליגת העל.
טוב שראיקוביץ' משחק, בתור אוהד כדורגל ישראלי אני רוצה שבמשחק כזה ענק כל הטובים ישחקו.

yaron 2 במאי 2016

טוב שראיקוביץ' משחק? הרגע הוא הוזמן בדחיפות לבית המשפט…

גדי 2 במאי 2016

נתראה במגרש. לאחר מאמצים על אנושיים יש לי כרטיס במחיר עלות. מקווים לעשות היסטוריה.

גיל שלי 2 במאי 2016

תגיד שלום, אשמח

גדי 2 במאי 2016

איפה אתה יושב?
אני מחליף לאדום רק בתוך האיצטדיון…..

בלייק 2 במאי 2016

כמובן שאני אשמח אם תתאכזב הערב, אבל גם אם לא… תהנה!

גדי 2 במאי 2016

הכל טוב. אחלה משחק. בשביל זה אנחנו אוהדים.
רגיל לאכזבות. הרגשה מוכרת. לא מכיר משהו אחר וזה מסקרן אותי אבל גם מפחיד.

בכל מקרה אני אכבד כל תוצאה כי לכל קבוצה יש את הקייס שלה מדוע היא הכי "ראויה"

בלייק 2 במאי 2016

אני אכבד כל תוצאה כל עוד מכבי תנצח.
אתה יודע, כאלה אנחנו….. שחצנים שרואים רק את עצמנו…

וקצת יותר ברצינות וזה – אתם האוהדים דווקא צריכים להגיע למשחק ממקום של אין מה להפסיד, לא?
גם אם מכבי מנצחת, זה רק אומר שהמירוץ הצמוד ימשיך עד הסוף.
תוצאה אחרת ואתם יכולים להכין את הבמות בחוף…. באיזה חופים חוגגים אליפויות בב"ש?

גיא זהר 2 במאי 2016

לחופי נחל באר שבע שנותן פייט לירקון והקישון

רועי 2 במאי 2016

אותך לסדרנים.

גדי 2 במאי 2016

לא הסברתי את עצמי טוב.
יש לי כרטיס לשער 5.
פשוט קצת מפחד להסתובב בחוץ עם אדום.

רועי 2 במאי 2016

אה אז בסדר.
מפחיד ? באמת ?

גדי 2 במאי 2016

ברור ש99.99% מהאוהדים לא מתעסקים בחרא.
במשחקים האחרונים היו פרובוקציות בין שני מחנות האוהדים.
אם כל מה שקרה בשבועיים האחרונים אני מניח שיהיו כמה טמבלים שיחפשו חיכוך.

גיל שלי 2 במאי 2016

שער 7, אין לך מה לפחד, אם תגיע עם חולצה אדומה במילא המשטרה לא תיתן לנו להפגש :-)

אריק 2 במאי 2016

גיל מה יהיה אתכם תגיד לי?
דחף? שיקבל עונש כמו גבר.
כמו ורדי, דרינקווטר. כמו רוני בשעתו.
חלאס. זה בזיון הרבה יותר גדול מטב“ח.
יש בית דין. הכריע? אפשר לערער לבית הדין. ללכת לבית משפט חיצוני?
אף אחד לא רואה את הבעיה פה?
דיברתם על תהליך. התהליך היחיד שאני רואה זה הפיכת הבן של קרויף לקומבינטור ים תיכוני.

yaron 2 במאי 2016

טעות, אי אפשר לערער על העונש מכיוון שהוא הורחק "רק" לשלושה משחקים. אם היה מורחק לארבעה ניתן לערער… מקרי? תחליט בעצמך :-)

ז׳וטא 2 במאי 2016

חמישה….
ארבעה יכול להיות שיקבל כבר היום ויפסיד גם את גמר הגביע.

yaron 2 במאי 2016

לדעתי מארבעה משחקים ומעלה קיימת זכות ערעור.
היום אין דיון על העונש אלא על האם היה סביר לדחות את בקשת הייצוג או לא.

-גיסנו- 2 במאי 2016

עוד לא הבנתם שהערעור היה על הליך משפטי לא תקין ולא על עצם ההרחקה?
מה לעשות שאתה חי בביצה ים תיכונית שבתחום הכדורגל היא מגעילה במיוחד. ואתם מאשימים את קרויף בהכל….על משקל דומה – לך נסה לדבר נחמד בז'רגון אקדמי עם ערס שרוצה לדפוק לך מכות, ספר לי איך זה עבד לך. אם תשאר רגוע ו"אירופאי".

אני חושב שלראיקוביץ' מגיע עונש, אבל כנראה שגם מגיע לו להגן על עצמו לפני כן. ולאסור עליו ייצוג זה בפועל לאסור עליו להגן על עצמו בהתחשב בנסיבות (גם בלי אלמנט הגיל – זר שלא דובר את השפה ואין לו מושג בחוקי התקנון ואין לו שום דרך לנהל דיון שיש בו גם עדים וראיות).

ההליך הבהול (אם אפשר לעשות דיונים שלא בימי רביעי, כמו היום, למה לא לקבוע מלכתחילה דיון ליום ראשון?). איסור הייצוג. עונש שלא מאפשר ערעור (מישהו חושב ש 3 משחקים זה מספר שנבחר באקראיות?). העונש המגוחך של אבוקסיס שכלל גם את אירועי חצי הגמר לעומת העונש של ראיקוביץ'. העובדה שהדיון בעניינו של אבוקסיס, שהורחק במהלך המשחק, לא נעשה בתחושת הבהילות טרם המשחק של מכבי נגד סכנין בליגה בצורה שבה הדיון של ראיקוביץ' נקבע.

אבל זה בדיוק כמו קרלוס גרסיה בדרבי של פואד. לוקחים זר שעשה שטות בתוך כל המהומה (נעזוב כרגע מה קרלוס סימן או לא סימן), מפרידים את השטות שלו מכל האירועים שמסביב ומנסים להעמיס עליו את כל האשמה.

חיים הצהוב 2 במאי 2016

אם היה לך טיפה הבנה במשפט היית מבין את הכשלים שנעשו במתן העונש, הטענת "שיקבל עונש כמו גבר" ו"זה ביזיון יותר מטב"ח" הם טענות חסרות הבנה בפרטי המקרה וילדותיות.
ורדי ודרינקווטר הורחקו במהלך משחק אין שום קשר בין המקרים.
אין אפשרות לערער לבית הדין.
דווקא המקרה הזה מראה שגורדי אינו נכנע לקומבינות הים תיכוניות ולא משלים עם הליך משפטי לא הוגן.
אם היו מאפשרים לראיקו להיות מיוצג והיו נותנים לו את העונש אז לא היה למכבי קייס אבל ההתאחדות החליטו לפעול בחוסר הגינות ולא לפי הכללים המשפטיים הנהוגים בארץ ולכן הם הקומבינטורים שניסו לתת דם לתקשורת ולדעת הקהל, אחד התפקידים הכי חשובים של שופטים/ דיינים זה לחתור לאמת ולהתנתק מדעת הקהל/ תקשורת ופה בית הדין כשל ובגדול.

אריק 2 במאי 2016

עשיתי רק שני תארים במשפט אבל כנראה שהאוניברסיטאות לא היו נחשבות כמו אלו שאתה הלכת אליהן או כח מומחי המשפט פה.
בית הדין של ההתאחדות הוא בעל הסמכות. מכבי עושה קומבינה כי היא יודעת שהדבר היחיד שתוכל לעשות זה לדחות את העונש. לא מעניין אותה מנהל תקין ואל תאמר לי שאתה קונה את זה. כשזה נח לה מנהל לא תקין זה יופי. תעלול משפטי מביך שכולי תקווה שלא יעבוד. דחף? שיורחק. הלאה.

גיל שלי 2 במאי 2016

מסכים שמכבי מנצלת פרצה, אבל לא רואה שום פסול בכך, מכבי צריכה לרצות לעלות עם כל הכלים הטובים ביותר, לא להיות שומרת הצדק והמוסר

אריק 2 במאי 2016

גם טב"ח רק ניצל פירצה ;)
תראה. בהליכה לבית משפט אזרחי חיצוני יש שבירת חוקי המשחק. כל זה רק כדי לדחות עונש לשחקן שלכולם ברור שמגיע לו. זה ממש חמור בעיניי, הליגה עובדת לפי כללים וצריך לכבדם גם שלא נח.
עכשיו כולם פה מסבירים את שברון הלב שלבם מהליך משפטי לא תקין, למיליונר היגוסלבי הצעיר שלא יפסיד שקל מהעונש.
אני מניח שכולם פה היו בהפגנות נגד מעצרים מנהליים של פעילי ימין ושמאל. זכויות משפטיות הן בראש מעיינם.
סלח לי פאתטי. לפחות אתה מודה שזאת קומבינה.
בספורט שבו שקנים מתוגמלים אולי גם זה לגיטימיץ השאלה איפה עובר הגבול של מכבי ושלכם כאוהדים?
(חשוב לציין, אין לי קבוצה אהודה בארץ להוציא את הפגר של נתניה שמאסתי בו, ואין לי ההעדפות בין ה"גדולות")

אריק 2 במאי 2016

נשלח בטעות לפי תיקון – צ"ל – בספורט שבו שחקנים מתוגמלים על שקר אולי זה לגיטימי.

חיים הצהוב 2 במאי 2016

מכבי לא מנסים להיות צדיקים, אותי זה לרוב לא מעניין מה עושים לפעילים מימין או משמאל מעניין אותי וכל אחד אחר ההליך שעושים התקין שעושים לו, במקרה של אי צדק כל אדם היה נלחם, כמו מכבי, זכותה של מכבי לפעול בכל הערכאות העומדות לרשותה ומכיוון שלא הייתה אפשרות לערעור המהלך של מכבי היה מתבקש והגיוני

-גיסנו- 2 במאי 2016

יש הרבה עוולות בעולם, מה לעשות שלפעמים צריך לבחור את הקרבות שלך.
זה כמו שיש 2-3 אגודות שאני תורם אליהן באופן קבוע, למרות שיש אלפי אגודות שזקוקות לתרומות.
אני גם משוכנע שכל מי שטוען פה בעד ההתאחדות ונגד מכבי עושה את זה בשם הצדק האוניברסלי ו"טוהר הספורט" ואין לו שום מניע אינטרסנטי אישי.

עירן 2 במאי 2016

ברגע שמכבי לקחו את זה לאזרחי, הם כפופים לכללי המשחק שם. למה שההתאחדות לא תגן על המוסדות שלה ? למה שמכבי ת"א לא תכבד החלטות המוסד הזה, ולא משנה הדעה עליו, הוא פועל כלפי כל הקבוצות ? אם למכבי ת"א יש זכות שהדיון ייקבע ליום ד' (ומדובר רק בדיון לעיכוב הביצוע, כן ? לא בביטול ההחלטה), למה שלהתאחדות לא תהיה הזכות לבקש דיון מיידי ? האם כל הפעולה של מכבי ת"א מוכוונת למשחק היום, או שיש לה איזה ערך אחר, אירופאי, שהיא פועלת לפיו ? הרי ההרחקה לא תבוטל, אז מה היה הרעיון ללכת לאזרחי ולהמשיך לטעון שיש כאן איזו התעללות במכבי ת"א ? בביה"ד, ככלל, אין ייצוג, אז מה בדיוק הבסיס המשפטי, תקדים כלשהו מאוניברסיטת חיפה ?

עירן 2 במאי 2016

אגב, הוא בכלל לא הגיע לדיון משמעתי הזה, אז איזה ייצוג רמה ואיזה עוול נגרם ? הפגם הנטען בהליך הוא רק כסות לנסיון לעקוף את החלטת ביה"ד רק לצורך המשחק הערב. כשר, אבל לא מריח מאירופאיות יתר…

אריק 2 במאי 2016

תרגמת למשפטית?

עירן 2 במאי 2016

כן, כדי שנהיה בשפה משותפת עם חיים הצהוב…

חיים, זהו, שביה"ד לא חרג מסמכותו. הסמכות קיימת לדון בלא ייצוג. ייצוג ניתן רק במקרים נדירים והדרישה הבסיסית ממי שהוגש נגדו כתב אישום היא להתייצב בעצמו לדיון. איזה עוול נגרם ? הוא לא יורחק ? לא היה מורחק אם היה מיוצג ?

חיים הצהוב 2 במאי 2016

אם מוסד ההתאחדות חורג מסמכותו וגורם לעוול אז למכבי יש את כל הזכויות להגן על עצמה בכלים העומדים לרשותה.
אין קשר לכך שהוא לא הגיע לדיון, ברוב המשפטים שיש בארץ הנאשם לא מופיע אלא שולח את עורך דינו זה לא דבר חריג.
תקרא את דברי השופט ותבין כמה ההתאחדות לא פעלה בתום לב וכדרש ממנה במקרה הזה

yaron 2 במאי 2016

צודק, ומסתבר שהשופט חושב כמוך.
"השופט קבע כי צו המניעה הוארך עד ה-10 ביוני – לאחר סיום העונה, כלומר: לכאורה, ראיקוביץ' יוכל לשחק בכל המשחקים שנותרו לצהובים, כולל גמר הגביע. ההתאחדות לכדורגל תפנה לבית המשפט העליון כדי להקדים את הדיון בנושא"

בלייק 2 במאי 2016

למה שההתאחדות לא תגן על המוסדות שלה ?
-שתגן. למה כל כך דחוף לה להקדים את הדיון להיום? אם, כפי שצוטטו משפטניה, מה שחשוב לה זה למנוע את הפרצות האלה, אז כל פסיקה שתתמוך בהחלטת בית הדין תסייע לה, היום או מחר. ההתאחדות היא לא צד בעניין המירוץ לאליפות (לכאורה, לכאורה). אם ראיקוביץ' יחמיץ שלושה משחקים אחרי ב"ש או כולל ב"ש לא אמור לעניין אותם, כך גם לפי דבריהם.

למה שמכבי ת"א לא תכבד החלטות המוסד הזה, ולא משנה הדעה עליו, הוא פועל כלפי כל הקבוצות ?
אם אני מבין נכון את השאלה, אז מכבי תכבד את החלטות המוסד הזה, אבל בתנאים הלא סבירים שהצטברו במקרה ראיקוביץ', היא תעשה זאת רק אם בית משפט יאשר את תקינות התהליך בבית הדין של ההתאחדות. למה לא? מה הרלוונטיות לכבוד שקבוצות אחרות רוחשות לבית הדין? בניגוד לרוב הקבוצות, מכבי מגיעה הרבה לבתי הדין ומכירה אותם טוב מאוד, כולל הפרוצדורות המתנהלות בו. היא גם רוויית ניסיון של תהליכים כושלים והחלטות הזויות, רבות מהן נהפכו בערעור כזה או אחר. חלקן ניתנו, אגב, בניגוד למקרים אחרים ואפילו כתקדימים. בנוסף, קבוצות אחרות (או שחקנים בקבוצות אחרות) כבר ערערו בעבר בבתי משפט, וחלקן רק איים לעשות כן לפני ערעור בבית הדין העליון כדי לייצר לחץ על בית הדין להקל ענישה בערעור. למה שמכבי לא תעשה את זה, ועוד במקרה כזה?

אם למכבי ת"א יש זכות שהדיון ייקבע ליום ד' (ומדובר רק בדיון לעיכוב הביצוע, כן ? לא בביטול ההחלטה), למה שלהתאחדות לא תהיה הזכות לבקש דיון מיידי ?
יש לה זכות. השאלה אם זה תפקידה. ההתאחדות היא גוף ציבורי שאמור לנהל כאן תחרות ספורטיבית. אם ההתאחדות חושבת שלזמן קבוצה ושוער לדיון משפטי בצהרי יום משחק עונה בליגת הדגל של אותו המוסד כי הם נעלבו או שהם רוצים להראות למכבי למי יש יותר גדול, אז היא חוטאת לתפקידה בעיני. אגב, אפשר לטעון שגם מכבי פעלו מתוך רצון להראות למי יש יותר גדול, אבל להם יש שאיפה ספורטיבית להתחרות עם השחקנים הטובים ביותר שלה.

האם כל הפעולה של מכבי ת"א מוכוונת למשחק היום, או שיש לה איזה ערך אחר, אירופאי, שהיא פועלת לפיו ? הרי ההרחקה לא תבוטל, אז מה היה הרעיון ללכת לאזרחי ולהמשיך לטעון שיש כאן איזו התעללות במכבי ת"א ?
לדעתי, היא מכוונת למשחק היום (או יותר נכון האירועים בחצי הגמר ובדוחא) בהקשרים המיידיים, אבל כבר תקופה טוענת נגד בתי הדין, וגם עכשיו מנסה לנצל את המצב שנוצר כדי להמחיש כמה בית הדין מנותק ותלוש מהמציאות. ההרחקה אולי לא תבוטל, אבל היא בהחלט עשויה להידחות, אולי אף להשתנות. זאת לא מטרה מספיק ראויה בעיניך? למה?

בביה"ד, ככלל, אין ייצוג, אז מה בדיוק הבסיס המשפטי, תקדים כלשהו מאוניברסיטת חיפה ?
שני תקדימים עיקריים: אייל לחמן שהיה מורחק ממשחק גביע, ובית משפט מחוזי הפך את החלטת בית הדין של ההתאחדות. התקדים השני הוא מעניין יותר, אפילו אם התרחש באוניברסיטה. זה בדיוק התקדים שממחיש התערבות של בית משפט מחוזי בהחלטות של בתי דין איגודיים במקרה של אי ייצוג נאשמים, למרות בקשתם. אתה חושב שלא צריך להשתמש בתקדים הזה? למה? אחת הבעיות עם החלטות הזויות היא שאין להן בדרך כלל הרבה תקדימים. במקרה הפעם הדיין פעל בניגוד לפסיקה תקדימית, ויהיה מעניין לשמוע את ההגנה על ההחלטה הזאת בבית המשפט, כי ההסברים בתקשורת פשוט מגוחכים.

אגב, הוא בכלל לא הגיע לדיון משמעתי הזה, אז איזה ייצוג רמה ואיזה עוול נגרם ?
הרי רוב הנאשמים לא מגיעים לדיונים בבתי הדין, אז למה פתאום אתה מאשים את ראיקוביץ' על משהו מקובל ורגיל? הוא לא הגיע כי ממילא לא יכל לייצג את עצמו לו נדרש. יכול להיות שמכבי רצו להימנע מהפארסה הזאת, בה יקרא לו הדיין ויבקש ממנו לחקור את אבוקסיס או את השופט.

הפגם הנטען בהליך הוא רק כסות לנסיון לעקוף את החלטת ביה"ד רק לצורך המשחק הערב. כשר, אבל לא מריח מאירופאיות יתר…
הפגם המכוון בתהליך היה רק כסות לעקוף דיון משפטי מסודר רק כדי שראיקוביץ' לא יוכל ליטול חלק במשחק הערב, ולכן לא רק שזה לא מסריח לנסות לעקוף את החלטת בית הדין באופן חוקי, אלא אף חשוב.

חיים הצהוב 2 במאי 2016

וואי באמת? כשזה לטובתה אז זה נוח לה? ושזה לרעתה אז היא נלחמת? איזה מפלצות… איך הם מרשים לעצמם?!?!?
בית הדין הוא בעל סמכות אבל הסמכות שלו היא מוגבלת, הוא לא יכול לעשות כרצונו.
מכבי פועלת בכלים המשפטיים שיש לה, בתור משפטן בכיר שכמוך קצת מוזר שאתה קורא להליך משפטי חוקי קומבינה.
התגובה שלך "דחף? שיורחק" רק מראה את האוירה שהייתה בהליך שנעשה לראיקו, אין כאן שום רצון של בית הדין לחתור לאמת או להליך הוגן אלא רק להעניש כי זו האווירה שהייתה בימים האחרונים, וכאן בית הדין כשל ובגדול.

ר.בקצה 2 במאי 2016

בסוף ראיקוביץ יקבל כדור בין הרגליים, ואתם תקללו את אורנשטייין

גדי 2 במאי 2016

בקיץ שיחקנו נגד תון.
שיר צדק הורחק על לכאורה מרפק לשחקן יריב במאבק על כדור.

לאחר שבועיים הופיע באתר הבית של אופ"א העונש של הרחקה של ארבעה משחקים.

מוזרים שם באופ"א

רועי 2 במאי 2016

שיר צדק קיבל אדום תוך כדי משחק.
כאן לא היתה הרחקה, רק דוח שופט שמבוסס על צילומי הטלויזיה, והחלטה שהתקבלה בבהילות יומיים אחרי המשחק, לא שבוע ולא שבועיים, ללא זכות לייצוג.

חיים הצהוב 2 במאי 2016

אין שום קשר בין המקרים

בלייק 2 במאי 2016

מה אמרו אחר כך בערעור בהאג?

גדי 2 במאי 2016

שכנעתם אותי.

בלייק 2 במאי 2016

האמת שניסיתי לרדת קצת על מכבי כאן, אבל החמצתי מול שער ריק

יניר 2 במאי 2016

העניין עם ההשעיה והארועים בסכנין הם ממש מתנה שמכבי קיבלה.

יש במכבי כמה שחקנים כמו זהבי ( בהפועל ) בן חיים ואלברמן ( במכבי פ"ת) ואפילו יצחקי ( בבית"ר )שגדלו בסביבה של "העולם כולו נגדנו" ופרחו בה

זיו 2 במאי 2016

לא מתקבל על הדעת לא לאפשר ייצוג כאשר מדובר בהליך שיפוטי שיש בו אפשרות לבצע חקירות נגדיות ולהביא ראיות.
אם התקנון לא היה מאפשר בכלל חקירת נגדיות והבאת ראיות והיה קובע שמחליטים רק לפי דוח השופט ונניח תגובת השחקן מילא (זה מעורר בעיות אחרות של זכות הגנה של כל אדם אבל אפשר למשל להגביל את העונשים להליך כזה).
כמו שאורנשטיין אמר בדיון לפני רבע שעה – אפילו על דוח חניה של 100 ש"ח יש זכות ערעור ויש זכות ייצוג.
מה זה התקנון הזה שקובע שעל עונש עד גבול מסוים אי אפשר לערער ?
אולי בגלל העומס גם במשפט אזרחי נקבע שרק תיקים מעל 100000 ש"ח אפשר לערער ובמשפט פלילי שרק על יותר משנה בכלא אפשר לערער ?
ואם אפשר לחקור חקירה נגדית אז מה הבעיה לאפשר ייצוג ? תשאלו שופטים של ממש מול מי יותר קל להם לנהל הליך כולם יגידו שעדיף שיש עורך דין שמכיר את הכללים, מה מותר, מה אסור, מה רלבנטי.
אם היה לדיין שכל היה מאפשר זכות ייצוג נותן למורן מאירי לדבר חצי שעה ולשאול כמה שאלות והיה נותן את אותו עונש.
עכשיו מכבי תלך בכל מקרה עד הסוף וההתאחדות תחטוף בסוף הלכה בעליון שהתקנון שלה בטל בכל הסעיפים שמונעים ייצוג וערעור.

איציק 2 במאי 2016

לא מבין למה תיקו גומר אליפות? תשע נקודות בקופה זה המון. אומר כך, גם אם מכבי תפסיד זה עוד לא גמור (אבל כבר קשה ביותר).
לעומת זאת, אם מכבי תנצח (והיא תנצח) הסיפור גמור בדיוק בגלל מה שכתבת, המצב המנטאלי של מכבי והמצב המנטאלי של באר-שבע. ההרגשה שלי מהכתבות שאני קורא זה שבאר-שבע לא מאמינה שהיא מסוגלת לנצחת וכמו ילד מפוחד מנסה לשכנע את כולם שהוא לא מפחד. היחיד שבאמת לא מפחד, ברדה, לא כל-כך מתפקד לאחרונה.
חוץ מזה, נראה לי שלוח המשחקים של מכבי עד סיום העונה נוח יותר ולכן מבחינת מכבי שום דבר לא גמור. גם מבחינת באר-שבע כמובן, אבל המחזורים העתידיים לא עושים איתה חסד.

DS 2 במאי 2016

באר שבע אלופה בפער שמונה

איציק 2 במאי 2016

יש לי כאבי בטן מרוב צחוק. גם אם אלך איתך ובאר-שבע אלופה, איך 8, ראיתה את הלו"ז של כל קבוצה עד סיום העונה?

רועי 2 במאי 2016

לא מבין מה אתה נתפס ללוז, תסביר מה ההבדל בין –
רעננה, ביתר, חיפה.
לביתר, חיפה, סכנין…

איציק 2 במאי 2016

מכבי:
רעננה בחוץ – קבוצה שמכבי לא מתקשה לנצח – 3 נק'
בית"ר בחוץ – קבוצה מפורקת, עוד ניצחון – 3 נק'
חיפה בבית – מכבי לא תפסיד בבית (גם לא תיקו) – 3 נק'
סכ"ה – 9 נק'
באר-שבע:
בית"ר בית – קבוצה מפורקת, ניצחון – 3 נק'
חיפה בחוץ – באר-שבע לא מצליחב בסמי בכלל ומול חיפה בפרט – 0 או 1 נק'
סכנין בית – באר-שבע אמורה לנצח, אך אם זה יקבע אליפות כנראה שתפסיד – 0, 1, 3 נק'
סכ"ה – 3-7 נק'
נניח ובאר-שבע מנצחת היום (וזה לא יקרה) אז הפער 6 נק'. תוסיף נק' למכבי ותוסיף נק' לבאר-שבע, לא תגיע לפער 8, עם סיכוי קטן לאליפות של מכבי. אם באר-שבע עושה תיקו או פחות, אז האליפות של מכבי די מובטחת.

רועי 2 במאי 2016

לא מסכים.
עם בית"ר מכבי מתקשה כל משחק,
וחיפה, בטח במשחק מכריע זה לא טיול.
סכנין זה 3 נק' שאתה יכול לרשום מעכשיו לב"ש.

איציק 2 במאי 2016

בית"ר במצב הנוכחי נראה לי 3 נק' מראש גם למכבי גם לבאר-שבע.
הנחה שסכנין תפתח רגלים בבאר-שבע לא מבוססת, ואני מאד מקווה שלא נכונה. אני מאד רוצה אליפות, אבל בטח שלא ככה. כזאת אליפות, עדיף את הצלחון החד-פעמיות של איזנברג.
חיפה במחזור האחרון, חושב שאתה טועה, למרות שחיפה תבוא לעשות הכל כדי לא להפסיד. מכבי חזק מידי בבית בשבילה.
הערה: מתן סליחה, אבל אצלי מכבי זה תל-אביב ;)

רועי 2 במאי 2016

אז אתה אוהד ב"ש… עכשיו הכל ברור.
עמה וכאלה…

גיא זהר 2 במאי 2016

איציק עקבי שב"ש לא מסוגלת בלי קשר לניחוסים. ויש משהו בדבריו.

איציק 2 במאי 2016

כל עוד באר-שבע לא תוכיח שהיא מסוגלת אחרת, אני לא אאמין.
היתה לה אפשרות להראות אופי בחצי גמר מול חיפה והיא ניכנע ללא תנאי. מה צריך לתת לי סיבה לאופטימיות שזה ישתנה? אפילו ברדה לא בכושר, שחקן עם הכי הרבה אופי בבאר-שבע.

איציק 2 במאי 2016

אוהד באר-שבע, לא אוהד באר-שבע, בוא ותגיד לי היכן אני טועה…

רועי 2 במאי 2016

אמרתי את דעתי.
בית"ר נראים רע כמעט כל הפלייאוף העליון ועדיין עשו צרות למכבי בבלומפילד.
לא רואה שום סרט שסכנין לוקחת נקודות לב"ש בטרנר (גם כי ב"ש הרבה יותר טובה, בלי קשר לאירועי חצי הגמר).

DS 2 במאי 2016

כן משפט תקין לא משפט תקין – ראיקוביץ לא צריך לשחק היום (ובשני המשחקים הבאים) כי הוא דחף מאמן. כולם קופצים כאן במסווה של איכפתיות מההליך המשפטי התקין למרות שברור שזה מגיע מרצון להצדיק את ההשתתפות שלו במשחק הערב.

חיים הצהוב 2 במאי 2016

ההתאחדות ומוסדותיה לא מעל החוק והיא לא יכולה לפעול כרצונה, וטוב שכך

גיל שלי 2 במאי 2016

אין פה שום מסווה, מכבי רוצה שראיקו ישחק היום, לא לתקן את העולם

-גיסנו- 2 במאי 2016

אם היה נערך דיון ראוי אני מבטיח לך שהיו פה הרבה יותר דיבורים על ליפשיץ

yaron 2 במאי 2016

צודק, מי בכלל צריך בתי דין ומשפט תקין…
נסתכל בטלוויזיה, נחליט ויאללה !

DS 2 במאי 2016

בוודאי שצריך משפט תקין אבל גם זה לא היה אמור לשנות את עונשו של ראיקו, זאת הכוונה.

yaron 2 במאי 2016

מה זאת אומרת?
אולי אם היה הליך תקין היה מקבל רק שני משחקים, זה לא משמעותי?
אם אתה חושב שמדובר בהצגה ושהתוצאה ידועה מראש אז באמת לא צריך הליך תקין אבל אם הליך תקין חשוב לך תסכים איתי שהוא יכול לשנות את החלטת בית הדין.

תולעת 2 במאי 2016

יש גם כדורגל ובזה שיתעסקו השחקנים והצוות. כל האירועים האלה מבאסים לא רק בגלל כל מה שהם מוציאים מכולם – גזענות, אלימות ובעיקר התקרנפות, אלא בגלל שהם ממסכים עונת כדורגל טובה מאד, גם של ב"ש וגם של מכבי, שמשחקת כדורגל יפה, התקפי וטוב גם אם לא מצליחה להבקיע.

בצד המשפטי מתעסקים עורכי הדין ועושים מה שצריך – ההחלטה שלא לאפשר לראייקו ייצוג בנסיבות שתוארו באישומים נגדו ביזיונית.

בצד הערכי יש מועדון כדורגל שעדיין לא שמענו את העומדים בראשו מדברים על אירועי השבועות האחרונים. לא ראייקו, לא זהבי, לא מאירי ולא בוס צריכים לעמוד בחזית אלא גולדהאר, ביין וג'ורדי. מבאס אותי מאד שאין אף מילה מהם – כולל הבהרה שאין מקום לאלימות וגזענות גם בתוך כל האמוציות האלה.

מהאפסים בהתאחדות והכלומניקים של סכנין אני לא מצפה לדבר – מה שקורה העונה בדוחא צריך להביא לסגירת האיצטדיון. פעם שלישית ששחקן מותקף פיזית בשדה המשחק על ידי אוהדים ובעלי תפקידים. גם מהתקשורת העלובה שמחפשת אלימות ומייצרת אותה אני לא מצפה לדבר – משחק חצי הגמר שוחק באווירה מצוינת בתוך ומחוץ למגרש למעט המהומה סביב הוצאת החוץ. בסיום המשחק צעדנו לרכבת, אוהדי מכבי וסכנין, וחוץ מעקיצות הדדיות לא היה שם כלום מהטירוף שעליו למדתי רק כשפתחתי את הפייסבוק והטוויטר וגיליתי שבעצם נכחתי במלחמת עולם.

אבל ממכבי אני מצפה שישמיעו קול, ובסוף התגובה היחידה היא איזה קשקוש לקוני של ביין על צו המניעה.

גיל שלי 2 במאי 2016

מסכים לגמרי, מקווה שנשמע מביין משהו לפני המשחק, במיוחד על הצורך להמנע מאלימות וגזענות, מאכזב מאוד

איציק 2 במאי 2016

למה את מכנה את אחמד טיבי קלומניק (עד כמה שאני מבין, הוא מייצג את סכנין כל פעם יש בלגן).

תולעת 2 במאי 2016

אחמד טיבי לא רלוונטי לסכנין כמו שאורן חזן לא רלוונטי לבית"ר. טרמפיסטים חסרי מושג שבאים לעשות הון פוליטי ומשגשגים באזורים של גזענות ואלימות. מעניין שלא שמענו את דעתו המלומדת של אחמד טיבי על משחק הקבוצה מול הפועל רעננה.
בסופו של דבר משחק הוא אירוע שצריך לארגן כמו שצריך, ואם מסתובב בזירה נפיצה כמו דוחא סדרן עם קביים (ראו אותו בטלוויזיה בורח מהמהומה) ו"מאבטח" שנותן אגרוף לשלומי אזולאי, ואיש בחולצת המועדון שבועט בראייקוביץ', ואוהד שקופץ מיציע האורחים, רץ חצי מגרש ללא הפרעה ומנסה לתקוף את מוגרבי, ויציע שלם שזורק מוטות, בקבוקים ונעליים על בוריס קליימן בלי שאף אחד מוצא מהיציע או נעצר – כנראה שמישהו בסכנין לא מארגן את האירועים האלה בצורה כל כך טובה. כל האירועים האלה קרו גם באיצטדיונים אחרים (אם כי רצף מרשים כזה לא זכור לי) אבל כמעט תמיד טופלו על ידי הקבוצה המארחת, המשטרה והסדרנים (בדרך כלל עוד לפני הדיון בבית הדין).
בדוחא הכללים האלה לא חלים כנראה וגם לא דחוף להעניש: את הדיון בעניין הקבוצה דווקא כן דחו ולדעתי לא העמידו את הקבוצה לדין על האוהד שתקף את מוגרבי (גם לא את הפועל, למרות שזה היה אוהד שלה).

איציק 2 במאי 2016

זה לא מדוייק. חזן הוא טרמפיסט, טיבי הוא אחד שעולה לשידור ומייצג את הקבוצה כאשר לא כל כך שומעים את הנציגים הרישמיים. זו כבר מדיניות ולא בפעם הראשונה. זה גם קרה כמה פעמים אחרי המשחקים מול בית"ר. אז אם זו ההתנהלות, צריך להתייחס לטיבי כנציג הקבוצה בפועל.

רועי 2 במאי 2016

מכבי התייחסה לאירוע בחצי הגמר כנון-אישיו, ובצדק, כמו שכתבת, עד שלא נכנסת לפייסבוק לא הבנת מה קורה.
הם ממעטים להתראיין בשוטף, אז הם בטח לא יוציאו הודעות על שיח שמתקיים בתקשורת.
אני לא חושב שהם הבינו את מידת ההשפעה שיהיה לעליהום התקשורתי בעקבות חצי הגמר על המשחק בסכנין.
לגבי האירועים אחרי המשחק בסכנין, יתכן שקולם היה צריך להשמע.

גיא זהר 2 במאי 2016

איה, אני מסכים לגמרי שמתייחסים לאוהדי סכנין בסלחנות. יותר ממסכים עם מה שקורה עם האבטחה שם ושצריך לסגור את המגרש שם. הערה לגבי אירועי טדי שבמידה מסוימת קשורים. כנראה ושלא בפעם הראשונה היתה אלימות מוגזמת של שוטרים. בלי קשר, יש יציעים שצריכים להיות סגורים במשחקים מושכי קהל (שלא יעשו טריקים ויעבירו מהמזרחי לדרומי) באצטדיון הזה. גועל נפש. אני מקווה שיקבלו את ראדי בכבוד הראוי לו ואם לא שהוא זה שיכניס גול מול שער 11. אפרופו שתיקה, זה עניין שצרם לי הרבה יותר משחקנים מתעטפים בדגל כן או לא.

תולעת 2 במאי 2016

אוהדים זה בכלל לא אישיו בעיני. כולנו בטירוף, עצבים ושנאה במהלך משחק כשדברים לא הולכים כמו שצריך. לפעמים זה יוצא בצורה של זריקת מצת לדשא. לא יפה ולא מתאים אבל לא צריך להיסחף וכן צריך פרופורציות. אם הייתי זורקת מצת על מישהו ברחוב ספק אם בכלל הייתי מגיעה לבית משפט. כנ"ל אמירות גזעניות אבל הדיון בזה כנראה כבר לפוסט אחר.
לא כל כך יודעת מה הכבוד הראוי שמגיע לראדי. באופן אישי מעריכה אותו על התרומה למכבי אבל יכולה להבין גם אוהדים שכועסים על המעבר שלו דווקא לקבוצה שרצה מולנו לאליפות. ותן לי לנחש שתשמח אם יבקיע מול שער 11 גם אם יקבל פרח ושוקולד מכל אוהד מכבי הערב…

גיא זהר 2 במאי 2016

כבוד כאדם, לא כשחקן. גם כששיחק אצלכם חלק (קטן) מהקהל התנהג אליו בצורה מגעילה והתגובה לזה היתה מינורית בעיניי. לגבי אוהדי ביתר, חלקם הם המיץ (לא מיטש) של הזבל וכמו הפתרונים שלהם מחםשים פרובוקציות. יציע (כן, יציע) ששר מוות לערבים דינו להיסגר.

תולעת 2 במאי 2016

ראדי קיבל הרבה כבוד מאוהדי מכבי ותמיד קיבל עידוד. מי שחושב שאוהדי כדורגל יובילו את המהפכה בישראל בכל הנוגע ליחס כלפי ערבים פשוט לא חי פה. לא מזמן בטוויטר אוהד חיפה ציין שהיו קריאות גזעניות לשחקני סכנין במשחק מולם – וזו חיפה, אולי אחת הקבוצות הכי אהודות במגזר עם נציגות מכובדת גם במועדון. מי שמקלל את ראדי כי הוא ערבי לא יפסיק לעשות את זה כי מיץ' או ההתאחדות לכדורגל או איזה בעל טור באינטרנט יגיד שזה נורא לא יפה. הדבר היחיד שיכול להשתנות ובאמת השתנה משמעותית, זו התגובה של הקהל הרחב, גם אם האינטרסים הם לא שלום עולמי אלא להימנע מרדיוס.

גיא זהר 2 במאי 2016

אני מסכים ועדיין יש חשיבות לנראות בדיוק כמו שמכבי מובילה את המאבק נגד האוהדים שלה

גיא זהר 2 במאי 2016

ולמכבי יש נשק עצום כנגד הגזענים – אי חידוש מינוי

-גיסנו- 2 במאי 2016

ניסו את זה פעם, לא ממש עבד כי אין לזה מספיק גב חוקי.

גיא זהר 2 במאי 2016

לא בטוח. יש כללים על המינוי. אני לא מאשים את מכבי אבל בניגוד לזורקי האבוקות והאבנים, במקרה הזה יש פחות מוטיבציה, במיוחד שזו קבוצה קטנה שלא עושה באמת נזק.

-גיסנו- 2 במאי 2016

אני לא יודע מה התנאים לביטול מנוי (גם כיוון שלצערי עקב טעות לדיראון עולם אינני אוחז באחד, וגם כיוון שבכל מקרה אין לי שום כוונה לענות על אחד הקריטריונים לביטול אז מעולם לא התעמקתי בהם). אני יודע בודאות שלפני כשנתיים מכבי ניסו לבטל מנויים לאחד או שניים מהאוהדים הבעייתיים, אך או שמעשיו לא ענו על הקריטריונים או שלא היו הוכחות מספיקות – ומכבי ויתרה בסוף.

-גיסנו- 2 במאי 2016

בנוגע לדוחא, לפי מה שנראה מהצילומים ומה שדווח ע"י חברים, המשטרה חוששת להכנס ליציעי סכנין (בדומה להרבה כפרים ערבים אחרים). רוב הסיכויים שהסדרנים והמאבטחים של סכנים יתקפו את השוטרים במקום לעזור להם לתפוס מתפרעים.
בדוחא לפחות, זה בעיקר כי הסדרנים פשוט אוהדי הקבוצה שקיבלו רשיון להרביץ (ואת זה גם אנשי הקבוצה אמרו פחות או יותר), אז מן הסתם שהם יגנו על החברים שלהם בקהל ולא יעזרו לשוטרים. (וברור לי שזה היה המצב בכל יציע, אם המאבטחים היו חלק מהקהל, אז בלי שטויות על גזענות)

מיקו גוטליב אהלן סבבה 2 במאי 2016

בני אדם זה לא עצים, תסגור את היציע שלהם הם יכולים ללכת ולעבור ליציע אחר. לא ברורה לי ההתייחסות ליציע כאל גוף אורגני בעל רצונות משלו.

גיא זהר 2 במאי 2016

עקרונית זה נכון אבל נראה לי שהחלאות מהמזרחי או ממקומות אחרים ירגישו פחות בנוח כשהם לא מוקפים בבני מינם

yaron 2 במאי 2016

1+

גל ד 2 במאי 2016

המחמאה בכי גדולה שאני יכול לתת לשני הקבוצות היא שאני אשכרה שוקל לפספס מערכה בקרוסיבל בשביל זה. שנים שלא יכולתי להגיד כזה דבר על כדורגל ישראלי.

-גיסנו- 2 במאי 2016

מה שיפה לראות פה, הוא שכמעט כל מי שהזדעק כנגד המעשה החוקי-אך-לא-מוסרי של טל בן חיים בהוצאת חוץ, מגן בחירוף נפש על מעשה חוקי-אך-לא-מוסרי של ההתאחדות בנוגע למועד הדיון והייצוג המשפטי

איציק 2 במאי 2016

נו באמת… מי מגן על ההתאחדות… אין דבר כזה!!!
יש כאו שטוענים שריקוביץ' לא אמור לשחק עם הליך תקין ועם הליך קלוקל. יש כאלו שטוענים שההליך חוקי, וגם אתה מסכים עם זה. אני לא חושב שזה אומר שמישהו באמת מגן על הגוף הזה שאתה מכנה התאחדות. עד כאן.

-גיסנו- 2 במאי 2016

אתה יודע מה אומרים
האויב של האויב הוא חבר שלי
אם אוהדי ארסנל, פעם פעם כשהם עוד איימו על האליפות, עודדו את הספרס נגד יונייטד, כנראה שהכל אפשרי

-גיסנו- 2 במאי 2016

חוץ מזה, כשיש "תקנון" ערטילאי ולא ספר חוקים, לך תדע מה "תקין" מה "חוקי" מה אסור לפי חוק ומה מותר לפי חוק…

איציק 2 במאי 2016

זה נכון, בגלל זה קשה לי להאמין שיש מי שיגן על ההתאחדות. אולי רוצים לקנטר את מכבי, אב לא להגן…

ירוק 2 במאי 2016

גיסנו, אתה מיתמם. אתם התחלתם עם זה – הגשתם צו מניעה זמני על ההחלטה מסיבה אחת בלבד (וגיל הודה בזה למעלה, בהגינות) – ידעתם שהעונש מגיע לראייקוביץ, אבל רציתם לנצל פרצה (וכנראה התנהלות לא תקינה, אין לי מספיק מידע כדי להחליט) כדי שהוא ישחק מול באר שבע. אם ההתעקשות של ההתאחדות לקיים את הדיון היום ״לא מוסרית״, אז גם המהלך שלכם.
בכל מקרה, שיהיה בהצלחה היום :)

yaron 2 במאי 2016

ידענו שמגיע לראיקוביץ' עונש, לא ידענו "שהעונש מגיע לו".
אם קיבל 3 משחקים בלי ייצוג אולי היה מקבל 2 עם? אולי היה מקבל 4 והיה אפשר לערער?

בלי קשר…

השופט קבע כי צו המניעה הוארך עד ה-10 ביוני – לאחר סיום העונה, כלומר: לכאורה, ראיקוביץ' יוכל לשחק בכל המשחקים שנותרו לצהובים, כולל גמר הגביע. ההתאחדות לכדורגל תפנה לבית המשפט העליון כדי להקדים את הדיון בנושא.

-גיסנו- 2 במאי 2016

אז בוא אני סביר את העניין בצורה הבאה.

נניח ונסעת לך להנאתך ב 150 קמ"ש בכביש של 90. עצר אותך שוטר על מהירות.
אתה יודע שמגיע לך הדו"ח וכנראה גם השלילה שתגיע בעקבותיו.
אתה מבקש ללכת למשפט, ומקבל אחרי שבועיים גזר דין בדואר בלי שבכלל ניתנה לך האפשרות להגיע לדיון. בגזר הדין נכתב במפורש שאין לך שום זכות לערער על השלילה והקנס.

האם היית נלחם נגד הדו"ח, למרות שאתה יודע שהוא צודק, או שהיית מנסה לנצל פרצה?

-גיסנו- 2 במאי 2016

ולגבי ה"אתם התחלתם" – ההתאחדות היא זו שלחצה בכל הכח לקיים הליך בזק, זו שאסרה על ייצוג ראוי בהתחשב בנסיבות, ולתת עונש שלפי בית המשפט המחוזי יש בו "שלילה של זכות חוקתית". אז מכבי היא זו שהתחילה?

כן, ברור שהמטרה היא שראיקו ישחק. אבל גם בסיפור הדו"ח מלמעלה המטרה העיקרית היא להמנע משלילה וקנס…

yaron 2 במאי 2016

ומה אם נסעתי ב-130 והשוטר אומר 160 ובעקבות כך ההאשמה היא נהיגה פרועה והשלילה לעשר שנים?
טוב ברור, לא צריך משפט, לא צריך לאפשר ייצוג ולא צריך זכות ערעור…

א ח 2 במאי 2016

מודה… אני אוהד מכבי…
פעם, לפני 40 שנים, שהתחלתי ללכת לראות כדורגל הייתי בוכה שמכבי הפסידו..
אבל היום, אני לא מבין אותם.. זה נכון שראקוביץ לא קיבל יצוג, או כל פרצות החוק..
הגול הראשון כבר הובקע, והוא גול עצמי של מכבי..
4 שעות לפני המשחק, ועוד לא יודעים מי השוער במשחק הכי חשוב העונה…
בכל מקרה ליפשיץ ישחק במשחקים הקרובים, אז ככה לבעוט בביטחון של שוער שממילא לא גבוה ( כי הוא תמיד יהיה המחליף…)
מכבי היו צריכים להודיע שהם נגד ההתאחדות בתהליך, אבל בכל מקרה, ליפשיץ ישחק.. כי גם עליהם כאגודה לא מקובלת התנהלות של שוער דוחף מאמן..

חוץ מזה.. בפעם האחרונה שהשתיים נפגשו במשחק שחייבים (!!) לנצח נגמר 6-2…
גם היום ינצחו…:)

היסטוריון ששל ספורט 2 במאי 2016

לא בטוח שלפשיץ ישחק.
השופט כל כך זימבר את ההתאחדות שהוא קבע דיון לאחר גמר העונה….

היסטוריון ששל ספורט 2 במאי 2016

לפי תומר לןי מערוץ הספורט
ריקוביץ ישחק לא רק היום אלא כל העונה…הדיון יהיה רק ביולי.
בקיצור השופט זרק את ההתאחדות והתקנון מכל המדרגות …והיו הרבה מדרגות.
בשני מילים
הגיע הזמן.

yaron 2 במאי 2016

וואו…
לא פחות משמעותי: השופט קבע כי צו המניעה הוארך עד ה-10 ביוני – לאחר סיום העונה, כלומר: לכאורה, ראיקוביץ' יוכל לשחק בכל המשחקים שנותרו לצהובים, כולל גמר הגביע. ההתאחדות לכדורגל תפנה לבית המשפט העליון כדי להקדים את הדיון בנושא.

בלאנקו 2 במאי 2016

הוא לא באמת ישחק כל העונה.

ההתאחדות פשוט תקבע דיון חוזר בבית הדין המשמעתי, תתיר לו ייצוג ותייתר את הדיון המשפטי בנושא.

אגב, לא מאוד אופתע אם לאחר הדיון השני העונש יוחמר וייצא שהוא לא יכול לשחק בגמר גביע.

yaron 2 במאי 2016

אם הוא יוחמר תהיה אפשרות ערעור ונרוויח עוד שבוע :-)

ישי 2 במאי 2016

א. קשה לי להאמין שההתאחדות מיוזמתה תקבל את הדרישה של מכבי.
ב. גם אם כן, היא תצטרך לקבוע זמן חדש לדיון ואחר כך לערעור (התביעה בבית הדין כוללת את הזכות לערעור).
ג. קשה לראות איך בדיון החדש ראיקוביץ' יצא יותר גרוע כך שיהיה אפשר לתת לו עונש חמור יותר. אם הוא יקבל סתם עונש חמור יותר זה יהיה ברור לכולם שיש כאן עונש על פנייה לביהמ"ש, ומכבי תפנה שוב לביהמ"ש נגד החלטת ביה"ד. אמנם ביהמ"ש לא נוהג להתערב אבל במקום שחוסר הצדק כל כך בולט אני משער שהוא יתערב.

חיים הצהוב 2 במאי 2016

יש שופטים בישראל!
השופט זרק את ההתאחדות מהמדרגות

גיל שלי 2 במאי 2016

אגב, כנראה שאני מבין איך בוס חושב, בול ההרכב שכתבתי במוצאי שבת חוץ מיצחקי

yaron 2 במאי 2016

כל הכבוד, לא האמנתי שבוס ישחק עם פרץ "בלם שמאלי" כמו שקראת לזה ולא רק שהוא שיחק זה גם עבד לא רע :-)

שי פרנסיסקו 2 במאי 2016

יש למישהו לינק לשידור שעובד בחו"ל? ערוץ 1 חסום, וכרגע אני לא מוצא שידור שעובד…

נועם 2 במאי 2016

תנסה passimtv.xyz

שי פרנסיסקו 2 במאי 2016

תודה רבה נועם!

מאנו 2 במאי 2016

2 דקות מהפתיחה, טב"ח נפצע, ודסה מוציא החוצה. ב"ש מחכה, ומחזירה את הכדור למכבי לאחר הטיפול. וטב"ח עוד מסמן להובאן (אם אני זוכר נכון) להחזיר את הכדור.
המועדון הזה מבחיל מצביעות ובכיינות.

איציק 2 במאי 2016

מכבי בגדול יותר טובה, אבל נקודה זו נקודה. צריך גם אותה.

-גיסנו- 3 במאי 2016

מכבי לקחה 2 נקודות מתוך 3 משחקים בהם הייתה עדיפה על ב"ש. ככה נותנים אליפות במתנה

-גיסנו- 3 במאי 2016

כמובן שאין בזה להוריד מהעונה המצויינת של ב"ש. ועדיין מרגיש שזה היה יותר בידיים של מכבי

רומן 3 במאי 2016

אתם פראיירים‎
והמאמן שלכם דביל‎
מי מוציא את בן חיים???‎
היה חייב להוציא את זהבי ולהכניס את עדן במקומו‎.
רק תקע את המשחק שלכם‎ זהבי.
מה אתה מכניס חלוץ 9 ומוציא את השחקן היחיד שמסוגל לשים לו כדור חד על הראש, ‎ולא איזה הגבהה אלכסונית מפגרת?‎
עם כל הכבוד לזהבי ויש כבוד, זה מה שקורה כששמים את כל הביצים בסל אחד, יש לכם שחקן חאריס מדוניאנין, באמת שחקן שחקן שחקן, לא ברור מה הוא עושה פה, שחקן נדיר. אם אתמול הוא היה אומר לו "ילד זוז תן לאבאלה לנהל פה את העניינים" אז מכבי היתה בפסגה היום.

-גיסנו- 3 במאי 2016

אתה אומר שצריך להוציא את זהבי מהדקות האחרונות של המשחק, ואז מצפה שניקח אותך ברצינות

רומן 3 במאי 2016

אני רואה כדורגל, לא מתעסק בספקולציות ובמבחני אופי פסיכולוגים.
הוא היה חלש מאוד אתמול ורק הפריע למדוניאנין.
בהצלחה..

אלון 3 במאי 2016

גם באזל היו עדיפים ב2 המשחקים ולא עלו
You win some you lose some גם אם אתה מכביסט

-גיסנו- 3 במאי 2016

תקרא את כל התגובות לפני שאתה קופץ בראש, העיקר שאתם מתלוננים שלמכביסטים יש קבעון והתניה אוטומטית

Comments closed