ליגת שוקי ההון – עולם הערכות השווי

ככה זה בעולם העסקים, מה שאתה מוכן לשלם משקף את מה שתקבל

אלי טביב עמד בפני דילמה משמעותית באמצע העונה שעברה. הוא ידע שאצילי יכנס לשנתו האחרונה בחוזה, שנה שלאחריה אצילי יוכל לחתום בכל קבוצה בה יחפוץ, וטביב יקבל רק דמי השבחה מוגבלים. לכן טביב הציע לסוכנו של אצילי חוזה חדש, עם טווח ארוך יותר. קצב הניח מלכודת, הוא הסכים לכל חוזה שיציע טביב, ובלבד שיהיה בו סעיף יציאה. טביב "לא נפל בפח" ולא שינה את ההצעה, שכר נמוך מאוד ביחס למעמדו של אצילי, וללא סעיף יציאה מוגדר.

*

על מה התבסס קצב כאשר הסכים בשם אצילי לחתום על כל חוזה שיציע טביב ובלבד שיהיה בו סעיף יציאה מוגדר? כאשר נרצה לקנות מניה בבורסה, לעולם הערכות השווי אין שום משמעות. אנחנו נקנה את המניה בדיוק במחיר שבו מחזיק המניה יסכים למכור לנו אותה. אם ישנם רבים אחרים הרוצים לקנות את אותה מניה, אזי המוכר ימכור למי שיציע את המחיר הגבוה ביותר, אין לו שום אפשרות אחרת, פרט לאי מכירה.

תקנון התאחדויות הכדורגל בעולם לא מאפשר כיום לקבוצות שלא להעריך את ערך השחקן. כיום השחקן אינו רכוש הקבוצה, אלא שכיר העובד בקבוצה בחוזה המגדיר את תנאיו, מיד שיסתיים החוזה, השחקן יכול לחתום בקבוצה אחרת ככל שיחפוץ. נגמרו ימי ההסגר. נגמרו ימי כרטיס השחקן.

בכדורגל אין שוק משוכלל, קרי ביום בו הציע טביב לאצילי חוזה, הוא גם חיווה את דעתו לגבי כמה אצילי שווה בשוק. הסיבה שרייכרט נמכר להפועל במחיר יקר יותר מכפי שקבע היום הבורר במקרה של אצילי, לא נובע מכך שהבורר חשב שרייכרט שחקן טוב יותר. חנוך קינן מבין כדורגל, הוא יודע שאצילי שחקן טוב יותר מרייכרט.

אך מכבי נתנה לרייכרט חוזה המשלם יותר מכפי שטביב הציע לאצילי לשם הארכת החוזה, כלומר טביב הוא זה שהביע את דעתו שאצילי שווה פחות מרייכרט, ולא במעט אגב.

כאשר אין שוק משוכלל, אך במקום בו בעלי הקבוצה דורש מחיר גבוה מדי עבור שחקן, כלומר גבוה בהרבה מהיחס ההגיוני בין המחיר לשכר, סוכן השחקן יכול לפנות לבורר על מנת שזה יקבע את מחירו. הבורר לא יכול להשוות למחירים של שחקנים אחרים ברמה דומה, הוא כן יכול להשוות למחיר שחקנים אחרים ברמת השתכרות דומה.

טביב חשב שהוא מחזיק את העולם בביצים, ולא בפעם הראשונה מסתבר שהוא טעה.

אתם זוכרים איך ביתר נראתה בלי אצילי בעונה שעברה? בעצם כל יכולות הקסם שאתם מיחסים לטביב נבעו מכך שאצילי לבית"ר היה כמעט מה שזהבי היווה למכבי.

בעונה הקרובה נראה איך מכבי תתגבר על עזיבת זהבי, אך אני כבר יכול להבטיח לכם שבאופן יחסי היא תראה טוב בהרבה מכפי שבית"ר תראה בלי אצילי. וכן, בית"ר תשחק בלי אצילי העונה, אין לי ספק בכלל.

 

המשחקים טובים והארגון משתפר
פוסטר אחורי ב"פנדל"

113 Comments

אריאל גרייזס 14 באוגוסט 2016

לא הייתי חוגג עדיין. טביב יערער וזה יגרר ומכבי תהיה לחוצה יותר ובסוף ישלמו את מה שטביב רוצה או קרוב לזה. לא עשו אותו באמצע

גיל שלי 14 באוגוסט 2016

אין ערעור על החלטת בורר, אפשר לנסות לבקש ביטול פסק בורר, הוא ניתן במקרים מאוד חריגים, כל הקלפים אצל קצב לא אצל טביב

גיל ז. 14 באוגוסט 2016

יכול שיהיה ערעור על פסק הבורר, אך לשם כך היה על הצדדים לקבוע מראש שניתן יהיה לערער. במסגרת תיקון מס' 2 לחוק הבוררות יכולים הצדדים לקבוע מנגנון ערעור המאפשר לעתור לתיקון שגיאות מהותיות שנפלו בפסקי בוררות.
להערכתי אין בבוררות מטעם ההתאחדות מנגנון כזה, לכן ניתן יהיה לעתור רק לביטול הפסק. עניין שמהותית קשה עד מאד.
טביב בבעייה.

אמיתי 14 באוגוסט 2016

לא עשו אותו באמצע.. גדול. טעות סופר?

ניינר / ווריור 14 באוגוסט 2016

חכה, טביב עוד לא אמר את המילה האחרונה. שחקן נהדר, הלואי וישאר בביתר (אני יודע שאין סיכוי)

גיא זהר 14 באוגוסט 2016

קשה לי להבין איך יש עדיין אנשים שפויים שאוהדים את ביתר. מבחינה מקצועית קבוצה נחמדה. מעבר לזה, דוחה בלתי נתפסות.

יוסי מזרחי 15 באוגוסט 2016

זה כמו לאהוב את המדינה בלי לאהוב את ביבי.
את זה אולי תצליח להבין ואח"כ נתקדם.

אמיתי 14 באוגוסט 2016

מסכים עם הניתוח. עשו לטביב כיפה צהובה.
ההצעת לאו בול שלו חזרה לנגוס לו בעכוז ולדעתי בצדק גמור. מה שכן זה כדורגל ישראלי פה. ממלכת אי הוודאות וזה לא גמור

קפטן קוקי 14 באוגוסט 2016

לא מסכים עם אריאל.
טביב יכול לערער, אבל הוא צריך סיבה טובה.
הידע שלי מוגבל, אבל אם אני לא טועה בוררות היא מוסד משפטי שחייב להיות מוסכם על שני הצדדים. בניגוד לערכאות משפטיות, שם יש דין פלילי או אזרחי, ואפשר לערער עד שמגיעים לערכאה העליונה.
בבוררות נבחר בורר שמקובל על שני הצדדים, ומקובל שכל אחד מהצדדים ישטח את טענותיו והבורר יברור ביניהם. לא הגיוני שאחד מהצדדים, שההחלטה לא נראית לו, יבוא ויגיד בדיעבד שזה לא מקובל עליו ושמתחילים מההתחלה. בוודאי שפסק הבורר כפוף לחוק וניתן לערער עליו, אבל צריך משהו קצת יותר חזק מ"זה לא נראה לי צודק". לא מאמין שטביב יוכל לעכב את יציאת הצדק לאור פה לאורך זמן.

קפטן קוקי 14 באוגוסט 2016

*תיקון בעקבות ההערה של גיל
התכוונתי לערעור כקונספט כללי, לא משפטי

גיסנו 14 באוגוסט 2016

השאלה המעניינת היא איך טביב ימצא דרך לזיין את אצילי במידה והסכום הזה לא משתנה בערעורים כאלו ואחרים.
והוא ימצא.
ועוד יותר מעניין יהיה לראות איך גם אחרי זה לא יעשול לטביב כלום ויתנו להמשיך כרגיל.

גיל שלי 14 באוגוסט 2016

לא ימצא כי בעקרון אין לו כלום. ברגע שאצילי סוגר עם קבוצה שמוכנה לתת לטביב 750, הסיפור נגמר, הוא שחקן חופשי

גיא זהר 14 באוגוסט 2016

עד ינואר אסור לדבר עם אצילי ללא אישור של טביב. בפני טביב עומדות שתי אפשרויות: לעשות מכרז בין הקבוצות (בש, מכבי, חיפה ואולי אפילו קבוצה מחול) ולנסות למכור בהקדם האפשרי למרבה במחיר ( 750 אלף הוא מחיר מינימום להבנתי) כשכמובן לשחקן תמיד קיימת האפשרות להטיל וטו על קבוצה שלא תמצא חן בעיניו. האפשרות השנייה היא לנקום בו ולשלוח אותו ליציע עד סוף העונה ולקבל עליו דמי השבחה של נגיד חצי מליון מליון שקל.

גיל שלי 14 באוגוסט 2016

אתה טועה גיא

גיא זהר 14 באוגוסט 2016

למה אני טועה?

ארז 14 באוגוסט 2016

לפסק יש תחולה מיידית.
זה לא מקרה רגיל של ניהול מו"מ רק החל מחצי שנה לתום תקופת החוזה.
הבורר גם כתב (משהו בסגנון של) שהשתכנע שלאור מעשי טביב יש לאפשר לשחקן לחתוך לאלתר.

גיא זהר 14 באוגוסט 2016

אק. ולגבי הסעיף השני?

ארז 14 באוגוסט 2016

אפשרי. אבל העונש הוא לקבוצה ולא לו, כי לא תפיק ממנו תועלת בינתיים. והוא יכול לחתום עד תום החלון. או בחלון הבא. מאמין שיחתום בנוכחי

בלייק 14 באוגוסט 2016

ייבוש ונקמה לא אפשריים כרגע ארז.
אצילי יכול לעזוב תמורת הסכום שקבע הבורר לכל קבוצה שמוכנה לשלם את הסכום הזה. באופן מיידי.
האפשרות היחידה של בית"ר להתנקם היא להערים קשיים בניגוד לתקנון, למשל לא לחתום על טופס ההעברה. במקרים קודמים בעבר סירובים כאלה רק הרויחו יום או יומיים לפני שפנו להתאחדות או לפיפ"א (בהעברות בינ"ל) ואלה הורור להעביר את השחקן גם בלי שיתוף הפעולה של הקבוצה שלו.

ארז 14 באוגוסט 2016

נכון. לכן אמרתי שייצא לדעתי כבר בחלון הקרוב.
זה אפשרי כמובן רק אם לא תגיע הצעה כזאת.

ארז 14 באוגוסט 2016

הנוכחי כמובן, לא הקרוב.

בלייק 14 באוגוסט 2016

כל הקלפים עכשיו אצל אצילי.
אם הוא רוצה הוא יכול לעבור באופן מיידי לכל קבוצה שמציעה לו חוזה, כל עוד הקבוצה מעבירה לבית"ר 750 אלף יורו. זהו.
גם נקמה כבר לא יכולה להתרחש (אלא אם אצילי לא יחתום בשום מקום חדש בסוף כדי לחכות לינואר. אין באמת היגיון בהחלטה כזאת, בטח לא אחרי שהוא השיג בדיוק מה שהוא רצה מהבוררות).

yaron 14 באוגוסט 2016

גיא,
איך בדיוק הוא ישלח אותו ליציע עד סוף העונה אם יש לו סעיף שחחרור של 750?
המקסימום שהוא יכול לעשות זה לשלוח אותו ליציע עד ינואר…

יניב פרנקו 14 באוגוסט 2016

המקסימום זו עונה שלמה – הוא יכול לשבת עונה שלמה ביציע. לחתום בינואר עם קבוצה חדשה אבל יהיה מחויב להשלים חוזה.
שוב, לא יקרה.
אבל זה החוק.

yaron 14 באוגוסט 2016

יניב, אם הוא חותם בינואר הוא לא משוחרר מיידית?

יניב פרנקו 14 באוגוסט 2016

לא ירון. תראה את יובל שבתאי

yaron 14 באוגוסט 2016

תודה יניב, לא הבנתי את זה כך וזה דווקא כן נותן כוח מיקוח לטביב.
אני חשבתי שאצילי ישוחרר מיידית מרגע שהחלון פתוח וקבוצה כלשהי תשלם 750

yaron 14 באוגוסט 2016

יניב,
במחשבה שנייה זה לא עושה הגיון.
בסוף העונה אצילי שחקן חופשי, למה הוא צריך תג מחיר?

עדי אבני 14 באוגוסט 2016

אצילח לא גדל בביתר אלא במכבי תל אביב ובראשון לציון, כך שאין סיבה שטביב יקבל עליו דמי השבחה

עודד 14 באוגוסט 2016

עדי, לא רק קבוצת הנוער מקבלת דמי השבחה.
למשל במקרה של זהבי, שתי התל אביביות קיבלו דמי השבחה, ולדעתי גם ראשל"צ או רמה"ש (לא זוכר איזו מהן).

עדי אבני 14 באוגוסט 2016

במקרה זהבי, מכבי קיבלה דמי העברה, לא דמי השבחה.
מי שקיבל דמי השבחה היתה הפועל תל אביב שגידלה אותו מגיל 16.5 וראשון לציון, ממנה הוא הגיע להפועל בגיל הזה. פלרמו, בה הוא שיחק שנתיים כבגיר לא קיבלה כלום

יניב פרנקו 14 באוגוסט 2016

המינוח הוא – "דמי סולידריות" – 5% מסכום ההעברה הולך למי שהשחקן שיחק בשורותיה בין גיל 16-23.
כמובן שבית"ר לא רלוונטית היא כי מקבלת את החלק הארי של ההעברה – יילך בעיקר להפועל ראשל"צ.
אני חושב שאצל זהבי גם רמת השרון מקבלת משהו.

בלייק 14 באוגוסט 2016

נדמה לי שרמה"ש לא קיבלה כלום במקרה של זהבי כי הוא שיחק שם רק כמושאל.

גיסנו 14 באוגוסט 2016

אף אחד לא אמר שזה חייב להיות משהו חוקי.
לא מתכוון כאן שישלח אליו אנשים עם נבוטים באמצע הלילה, אבל יש לטביב מספיק כלים חוקיים יותר או פחות על מנת לתקוע לאצילי מקלות בגלגלים, סתם ככה. לא משהו שהוא לא עשה בעבר

Lord Anthony 14 באוגוסט 2016

הטעות של טביב היתה בכך שהוא התחיל לייבש את אצילי מוקדם מדי, וכך הניח את היסודות לתביעת הבוררות.
בהתאם, הסיבה שרייכרט נמכר בסכום שנמכר היתה מכיוון שלא היה בסיס לבוררות (וככל הנראה גם בהפועל הבינו את זה), ולכן גם ההעברה נסגרה בין המועדונים במחיר שמכבי רצתה מראש.

גיל שלי 14 באוגוסט 2016

מסכים לעניין רייכרט, נתתי אותו כדוגמה רק לצורך קביעת תג המחיר

שחר צ. 14 באוגוסט 2016

החשיבות של ההכרעה היא לא בסכום אלא באמירה הכללית – קבוצה שתרע את תנאי העבודה של שחקניה תישא בתוצאות. בהקשר הזה חבל שהתוצאה היא רק קביעת תג מחיר נמוך יחסית ולא אפשרות להשתחרר מהחוזה, כפי שהיה נפסק בבית הדין לעבודה בנוגע לכל שכיר אחר בישראל. לא בטוח שכדאי לטביב לערער. אם הוא יערער יש סיכוי טוב שאצילי יגיש ערעור שכנגד ויבקש לבטל את החוזה.

אורן השני 14 באוגוסט 2016

שאלה – מה קורה אם למשל מס' קבוצות מוכנות לשים את סכום השחרור – אצילי בוחר או טביב? (אם טביב אז הן יכולות להעלות את ההצעה עוד ועוד והוא ירוויח יותר..)

גיל שלי 14 באוגוסט 2016

הבחירה היא של אצילי, כל הקלפים אצל קצב

D! unterwegs zuheimat 14 באוגוסט 2016

רק אותי מטרידה כותרת בוואלה שטוענת ש750,000 זה סכום נמוך?
בכל מקום מחוץ לעולם הפריימירליג זה סכום יפה מאד לשחקן שלא עשה כלום.

yaron 14 באוגוסט 2016

זה סכום נמוך וההוכחה תהיה שלפחות שלוש קבוצות יילחמו עליו בלי קשר לסגל שלהן.
יותר מכך, בגלל שזה סכום נמוך המיקוח יהיה על השכר ולדעתי הוא יקבל לפחות 330-400 לעונה (אני לוקח את החוזה של בניון במכבי כדוגמא).
כל מי שממשיך בקו ששחקן כמו אצילי שווה פחות ממיליון ישאר מאחור ולא יצליח להתמודד מול מכבי וב"ש.
תראה בכמה מכבי חיפה מכרה את טוואטחה שהוא גם שחקן שלא עשה כלום וחטף קילה בשבועיים הראשונים של האימונים בגרמניה.
תראה כמה היא שילמה על ולקהת. תראה מה מכבי היתה מוכנה לשלם על חמד.
שחקן ישראלי ברמה הזאת זה מצרך מאוד מבוקש והדגש הוא על ישראלי. יכול להיות שניתן להביא שחקן ברמתו של אצילי באותו כסף אבל זה גם גורע שחקן ממצבת הזרים ותמיד יש סיכון ששחקן זר לא יתאקלם בארץ.

עודד 14 באוגוסט 2016

+1 לירון

D! unterwegs zuheimat 14 באוגוסט 2016

אולי נמוך ביחס לטמטום שמתרחש בענף הספורט הארץ ישראלי הזה
ואני מבין שאתה שווה כמה שמוכנים לשלם עבורך

זה פשוט מטריד

yaron 14 באוגוסט 2016

מטריד אותך שקבוצה ישראלית אחת מתמודדת בפלייאוף של האלופות והבטיחה ליגה אירופאית לפחות?
שתי קבוצות נוספות עלו לפלייאוף האירופאית.
כמה שווה העפלה לאירופאית? כמה שווה העפלה רק לפלייאוף? אני מנחש שאצילי החזיר את כל המשכורות שלו בבית"ר רק בזכות ההעפלה לפלייאוף שרשומה על שמו שלא לדבר על אם הם יצליחו להעפיל לבתים.
מטריד אותך שכמות הצופים רק עולה ובצורה משמעותית?
מטריד אותך שמחיר זכויות השידור הכפיל את עצמו?
מטריד אותך ששחקן כמו טוואטחה נמכר לאיינטרכט פרנקפורט במיליון וחצי וירוויח 600 אלף לעונה?
מטריד אותך שקהת נרכש במיליון וירוויח 400 אלף לעונה?

הכדורגל הישראלי מתקדם (שניים קדימה אחד אחורה) וכך גם המחירים. מי שלא יפנים יישאר מאחור.

שלו 14 באוגוסט 2016

עניין הבוררות הוא לצורך משא ומתן על אצילי.
אם מחר הוא חותם בקבוצה אין לזה שום משמעות.
טביב הכניס עז לחדר כדי להוציא אותה.
הוא ינהל משא ומתן עם מספר קבוצות וימכור למרבה במחיר,
במקרה שלו למי שיקבל ממנה יותר בכסף ושחקנים.
אני לא יודע מה יש לחיפה להציע בנושא השחקנים, וכמה רחוק שחר ילך על מחיר (כסף).
אני מניח שגולדהאר / יורדי יתנו את בן בסט ואזולאי וכסף (וללא ספק שני השחקנים הם היתרון של מכבי על חיפה, ראש בראש בכסף זה סתם יעלה את המחיר).
ב"ש יכולה לתת את בוזגלו, אני מניח שלא תרצה לתת שחקן נוסף (שוב עניין הכסף הוא מישני כי כל אחת מהקבוצות יכולה להשוות הצעה).
האם משהו ילך עד הסוף במחיר שלא ראינו כאן? נראה לי שזה בידיים של גולדהאר ואצילי.
אם אצילי לא ירצה לשחק במכבי, הוא ינצל את הסיטואציה להעלות לעצמו את המחיר בקבוצה האחרת.
אם ירצה, וגולדהאר יחשוב שזה מספיק חשוב, הוא יסגור עם טביב.

לגבי מיכה / אצילי, נראה לי שיצליחו למצוא מקום לשניהם אם יצדיקו את זה.

ויציאה לחו"ל?
אם אצילי חכם מספיק, הוא יודע שכדאי לו לחכות קצת ולצאת לקבוצה בליגה רצינית יותר עוד שנה שנתיים.

yaron 14 באוגוסט 2016

אני לא בטוח שטביב יכול לעשות את זה.
למיטב הבנתי אם אצילי סוגר בקבוצה כלשהי וזאת שמה צ'ק של 750 אין לו שום יכולת למשא ומתן.
מה שהוא כן יכול לעשות זה להציע הסכם יציאה נמוך כמו שכתבתי למטה.

בלייק 14 באוגוסט 2016

זה בדיוק כמו שקרה עם איתן טיבי. לשחקן היה סעיף יציאה. מכבי סגרו מולו ישירות, ושלחו צ'ק לאיזי. לא סתם הוא התעצבן אז.
היום, בהנחה שלא יינתן צו מניעה ליישום החלטת הבורר, אפשר לסגור הכל מול קצב ורק לשאול את טביב לאיפה לשלוח את הצ'ק.
האמת שבמחיר כזה ועם דרכון רומני, יש אפשרות ריאלית שהוא יישחק בכלל באירופה.
אני מאמין שאם לא תימצא לו קבוצה באירופה הוא יסגור במכבי בשכר גבוה ואופציית יציאה סבירה.
מיליון יורו? 1.5 מיליון? לא יודע, אבל כנראה יקשרו את השכר בסעיף השחרור, לדוגמה שכר של 300 אלף דולר/יורו לסעיף של מיליון, וכל 100 אלף יותר בשכר יתורגמו לעליה של עוד חצי מיליון בסעיף השחרור.
כרגע אני לא רואה תסריט אחר.

yaron 14 באוגוסט 2016

כי מכבי בניגוד לטביב הבינה שטיבי ייחטף ביום הראשון שיהפוך לשחקן חופשי.
אצילי באירופה זאת בהחלט אחת האופציות הסבירות בסיפור הזה ולדעתי ייתכם שאצילי ימשיך בבית"ר במידה ואין הצעה מפתה ומיידית מאירופה.
בכל מקרה, טביב למד לקח וישלם את המחיר ואני רק מקווה שכל שאר הקבוצות יפנימו כי בעבר קבוצות יצאו מזה בזול (בייחוד מכבי חיפה עם קבוצת המנודים). הגיע הזמן שבעלי קבוצות יבינו שלא יקרה כלום אם שחקן לא יחדש חוזה וישחק בעונתו האחרונה. זה לא יפגע ברמתו אלא להיפך, ידרבן אותו לתת עונת שיא ולקבל חוזה משודרג בתחנה הבאה. זה עובד יופי ב-NBA ואף אחד לא חושב שזה פוגע בספורטיביות או בקבוצה.

גיא זהר 14 באוגוסט 2016

כפראפרזה על גבעת חלפון איזה אינטרס יש לאצילי להישאר בביתר? הרי בכל קבוצה אחרת כולל קריית שמונה והפועל יקבל שכר גבוה יותר

יניב פרנקו 14 באוגוסט 2016

אני אתן לך סנריו שהוא נשאר בבית"ר.
הצעה של טביב שאומרת לו את הדבר הבא :

לאירופה – סעיף יציאה לא מוגדר – מתחלקים 50-50 .
לארץ – סעיף יציאה של 1.5 ומתחלקים 50-50 מעל ה750 שכבר יש לטביב ביד.

ושכר שעולה.

ולמה ? בגלל הקהל והמעמד – ובתכל'ס לא הייתי פוסל שמקצועית בארץ עדיף לו להיות בעל הבית של בית"ר מאשר שחקן רוטציה באחרות.

yaron 14 באוגוסט 2016

כי טביב היחידי שיוכל להציע לו סעיף שחרור שנמוך מ-1.5 ושיהיה בתוקף כבר מינואר.
כל קבוצה אחרת שתשלם 750 לטביב + שכר יפה לאצילי לא תוכל להסתפק בפחות.
טביב יכול להציע למשל 250 לעונה וסעיף יציאה במליון וזה עדיין עדיף לו מלקבל עליו 750

יניב פרנקו 14 באוגוסט 2016

אתה מתעלם ממרכיב היכולת.
אצילי במכבי חיפה שווה המון – שקט מהקהל שיירד מיענקלה ושדרוג הקבוצה.
אם קצב אומר לשחר – אצילי מוכן לבוא למכבי חיפה רק בתנאי שהוא נשאר בסעיף שחרור של 750 לקבוצה מחו"ל זה עדיין שווה לשחר.
במקרה הזה אצילי ישחק במכבי חיפה בעצם ללא דמי העברה – האם לחיפה שווה לקבל אותו בשכר גבוה ללא רווח על השחקן – במצבם – מאוד.

yaron 14 באוגוסט 2016

אני מסכים ששחר יהיה מוכן ללכת רחוק בשביל אצילי אבל לא מאמין שיסכים לתנאי כזה.
הדוגמא שלך בשרשור למטה יותר מתקבלת על הדעת.

גורביץ' 14 באוגוסט 2016

כשכל ה"מקורבים" חושבים מילימטר קדימה ולא על טובת השחקן לכמה שנים הבאות, והגינות זאת מילה גסה, לא נראה לי שיבוא הבעל בית שיקח צ'אנס על עונת חוזה.
מאז שגולסה זימבר (או ניסה לפחות) את שחר עם פרצה בחוזה חייל שלו, לא נראה לי שיש יותר מדי בעלי בית שיסמכו על שיקול הדעת של שחקנים, ודי בצדק.
לא רואה את אצילי נשאר בביתר אחרי הניצחון המתוק שלו פה, ואם הוא מאריך חוזה עם טביב הוא לא שפוי. בתכלס אם ההחלטה הייתה הפוכה לטובת טביב, הוא היה מייבש אותו ביציע שנה שלמה ולא משחרר אותו על אגורה פחות מהסכום הנקוב.

Lord Anthony 14 באוגוסט 2016

הפסיקה של הבורר מוציאה את טביב מהמשא ומתן.
נקבע סכום ההעברה, מעכשיו הכל מתנהל אל מול השחקן וסוכניו.

yaron 14 באוגוסט 2016

טביב ניסה גם לאכול את העוגה וגם להשאיר אותה שלמה ועל כך הוא משלם.
מצד אחד ניסה להחתים את אצילי ב-180 לשנה (למיטב ידיעתי) ומצד שני ללא הסכם יציאה.
אני מאמין שבתחילת המשבר אצילי היה חותם על איזור ה-200 אם טביב היה מסכים ליציאה לאירופה במליון – מיליון וחצי.
ולמרות זאת אני מעריך שעדיין יש סיכוי שאצילי יחתום בבית"ר מכיוון שלטביב אינטרס מובהק להחתים אותו בקצת יותר ממה שהציע (250K) ולהציע לו הסכם יציאה מפתה (עד מליון וחצי) מאחר וכל מה שיקבל מעבר ל-750 זה רווח נקי כשבמקביל הוא מרוויח את אצילי ללפחות עד ינואר עם סיכוי סביר לעונה מלאה.
מכבי לא תסכים להסכם יציאה נמוך מכיוון שהיא לא תוציא עכשיו 750 אלף על כרטיס, תשלם בסביבות 330-400 לעונה ובמקביל תסכים לסעיף יציאה נמוך. אותו דבר נכון לדעתי לגבי מכבי חיפה.

ד"ר רזי הופמן 14 באוגוסט 2016

אצילי אולי אוהב את ביתר אבל לא את טביב שעשה לו את המוות. לדעתי אצילי ישמח ללמד את טביב לקח מר ויעזוב כי בתכלס בטווח הקרוב הוא ירוויח יותר במכבי. מה יהיה הלאה? אלוהים גדול.

בלייק 14 באוגוסט 2016

המנהל הכי טוב בליגה, לא?

יניב 14 באוגוסט 2016

אני אוהד ביתר ועצוב לי מאוד שככה איבדנו את אצילי,אך יחד עם זאת בהחלט מגיע לטביב,הבורר הכניס לו למעשה על כל ההתנהגות של טביב בכללי ולא רק מול אצילי.הבעיה היחידה בכל הסיפור הזה(מעבר כמובן שאיבדנו את אצילי) זה שטביב לא ילמד את הלקח וימשיך להתנהג ככה.
מזל טוב למכבי בהחלט הבאתם מחליף ראוי לזהבי ועוד במחיר מציאה

yaron 14 באוגוסט 2016

מציע לאוהדי מכבי ואוהדי חיפה לחכות קצת עם החגיגות. הסיכוי שאצילי יחתום באירופה לא נמוך מהסיכוי שיחתום בארץ.

יניב פרנקו 14 באוגוסט 2016

הכוח עובר לאחים קצב.
הקבוצה שתיקח את אצילי תצטרך לתת :

750 לבית"ר
מענק חתימה שמן
סעיף יציאה מוגדר ונמוך ככל האפשר לאירופה.
שכר גבוה.

לא בטוח שזו דווקא מכבי שעל פני יכולה לשלם הכי הרבה.
אבל בקרוב נדע מי מנהל טוב יותר.

yaron 14 באוגוסט 2016

יניב,
תגדיר סעיף יציאה נמוך?
אצילי (בדיוק כמו טביב) לא יוכל גם לאכול את העוגה וגם להשאיר אותה שלמה…
או חוזה מכובד פלוס (לפחות 330-400) או סעיף יציאה נמוך.
תבנה חוזה עתידי של אצילי במכבי שכולל את כל הסעיפים שהזכרת ותראה שזה לא יקרה.

יניב פרנקו 14 באוגוסט 2016

סתם משחק באופציות
קצב יכול לבקש את העסקה הבאה :

שנתיים ראשונות – ללא סעיף יציאה אבל כל יורו מעל ה750,000 של בית"ר מתחלק 50-50 בין אצילי לקבוצה.
מעל שנתיים – סעיף יציאה של 1.5 מיליון יורו וגם פה לשחקן יש תמורה.

במצב של מכבי חיפה היום או באר שבע (כל אחד במצב אחר) עסקאות שאני מניח שיוכל לקבל.

yaron 14 באוגוסט 2016

אז אנחנו מדברים על שנתיים ראשונות ללא סעיף יציאה בכלל ולאחר מכן סעיף יציאה של 1.5
בוא נמשיך לשחק עם המספרים (לפי המתווה שלך):
750 לטביב
250 מענק חתימה
330-400 שכר
ולאחר שנתיים סעיף יציאה ב-1.5
לדעתי גבולי מאוד אבל לא בלתי אפשרי. למעשה לפי המתווה שלך (אם הבנתי אותו נכון) הרווח העיקרי של הקבוצה שתזכה בו הוא אצילי לשנתיים ללא פוטנציאל לרווח עתידי משמעותי.

יניב פרנקו 14 באוגוסט 2016

ירון – אני חושב שהקלפים הם לגמרי של אצילי.
אין לו שום סיבה לתת לקבוצה שתיקח אותו כרגע את השליטה בעתיד שלו.

אבל אם במכבי חיפה לוקחים אותו לשנתיים – ואחרי זה מכסים לגמרי את סכום ההעברה ועוד קצת – אז יצא שקיבלו שנתיים של אצילי בשכר סביר בשוק של היום – במצבם, זו עדיין עסקה טובה

בלייק 14 באוגוסט 2016

אני חושב שבארץ זה עדיין מכבי שתוכל ותציע את השכר הטובים ביותר.
זה לא סותר חתימה בקבוצה אחרת שתציע שכר נמוך יותר אבל אטרקציות אחרות כמו השתתפות בליגת האלופות (בהצלחה עם זה, אגב), סעיף יציאה נמוך מאוד לחלון של הקיץ, תפקיד מנג'ר אחרי הפרישה ועוד.
אני עדיין חושב שאופציית אירופה היא ריאלית ביותר בתג מחיר כזה לשחקן עם דרכון רומני.

לא הבנתי איך נדע מי מנהל טוב יותר. גם לא הבנתי מי בתחרות המנהל הטוב ביותר.
עד היום, חשבתי שיש כאן קונצנזוס שטביב הוא המנהל הטוב ביותר….

יניב פרנקו 14 באוגוסט 2016

החלטתי לחסוך לך את הציפיה ולפרסם מראש את הפוסטים לאחר החתימה של אצילי איפשהו :

חתם במכבי – ברכות לג'ורדי, שונא סיכונים, המתין כמו שועל, ידע מראש את התוצאות והביא למכבי את השחקן הכי טוב בסכום סביר.
חתם בבאר שבע – שאפו לאלונה , ניהלה את זה כמו גדולה, בונה אימפריה ותכננה הכל מראש, כולל את הריב עם משפחת בוזגלו.
חתם בחיפה – שינוי כיוון אצל יענקלה שחר, הפנים את המודל של מיטש, קרלסן עובד.
חתם בהפועל (אצלי) – הפועל חוזרת, אני אופטימי.

תגובת אצילי בכל סטטוס – שמח לחתום במועדון X , הלב שלי תמיד היה X ואני משוכנע שהסגל שנבנה כאן יביא אותנו גבוה.

במעשי – קצב יושב וסופר מזומנים.

בלייק 14 באוגוסט 2016

הבנתי.
אם הוא סוגר ברד בול זלצבורג, אז אוסקר גם יקבל איזה פירור קרדיט…?

יניב פרנקו 14 באוגוסט 2016

בוודאי.

בלייק 14 באוגוסט 2016

ת'כלס, בתחרות המנהל הטוב ביותר בישראל המקומות הראשונים כנראה שמורים לקצב, דודו דהאן ונמני, לא?

יניב פרנקו 14 באוגוסט 2016

אני חושב שטביב עדיין מדורג גבוה – לקח את אצילי ב750K שקלים וימכור אותו ב750K דולרים – לא רע.

בלייק 14 באוגוסט 2016

נשמע קצת כמו החיקוי של איזי שרצקי בבוה של לילה….

ארז 14 באוגוסט 2016

מצוין

קפטן קוקי 14 באוגוסט 2016

שאלה: הסיפור עם בוזגלו לא מסנדל קצת את אלונה?
בכה בכה, התעקשו שהוא לא עוזב בלי תשלום.
עכשיו הם יתקשו להביא שחקן על העמדה שלו בלי להזמין עוד בעיות.
מצד שני, לא יכולים להיפטר ממנו אחרי שכביכול "השלימו". הם יוצאים הרעים.
לא בטוח שזה מפריע להם במיוחד, אבל עדיין יעדיפו שקט, בטח לפני הפלייאוף באירופה.

גיא זהר 14 באוגוסט 2016

מה הבעיה להביא שחקן על העמדה שלו ולתת לו ללכת לביתר אולי אפילו בקיזוז קטן של דמי העברה והשתתפות בשכר. ואף אחד לא יסגור עיסקאות השבוע.

yaron 14 באוגוסט 2016

לא חושב שלאלונה תהיה בעיה עם מהלך בסגנון הזה אם תהיה לה אפשרות להביא את אצילי.

עדי אבני 14 באוגוסט 2016

עוד דבר שלא התייחסו אליו בקביעת סכום העזיבה:
לא רק שלאצילי משכורת נמוכה מאוד כרגע, הוא גם שחקן ללא הופעות בנבחרת. לנוכח 2 אלה ושווי השוק של שחקנים שמקבלים 50 אלף לעונה, ובהתחשב בכך שההתאחדויות נוטות שלא להשאיר שחקנים בכוח גם אם לא התעמרו בהם כפי שהתעמרו באצילי, הרי שהסכום שקבע הבורר כלל איננו נמוך.

יניב פרנקו 14 באוגוסט 2016

שווי השוק זו פונקציה של ביקוש. ובכן. אצילי עם עוד שנתיים לחוזה ובלי סעיף שחרור היה מביא לטביב כנראה 2 מיליון יורו, עם נבחרת, בלי נבחרת, עם שכר חייל ובלי מענק על תספורת מזעזעת.
הסכום נמוך.

עדי אבני 14 באוגוסט 2016

זה מחזיר לכתבה של גיל: משום שלא מדובר בשוק משוכלל, בורר לא יכול או צריך להעריך הצעות דימיוניות, אלא להסתכל על פרופיל השחקן וממנו לגזור מחיר, והפרופיל האמיתי של אצילי הוא: שחקן בן 24 שמרוויח 50 אלף לעונה ומעולם לא שיחק בנבחרת. פחות משיימן, דגני, או מישראל זגורי.

יניב פרנקו 14 באוגוסט 2016

תראה, במכבי שילמו 3 מיליון יורו רק קיץ קודם על השוער המחליף של סטויקוביץ שהרוויח עד אז פרוטות.
זה לא עובד ככה.
הבורר יכל לבקש גם שמאות מ4 סוכנים שונים בכדורגל הישראלי שיקבעו שווי.

yaron 14 באוגוסט 2016

אם מכבי תל אבי ומכבי חיפה כבר הכינו את הצ'ק לטביב, מוכנות להציע לאצילי שכר גבוה ורק מקוות שהוא לא יברח לאירופה כנראה שהסכום נמוך :-)

שגיא 14 באוגוסט 2016

אני טוען שטביב בכלל לא יצא מופסד כאן. הרי ידוע שתארים והצלחת הקבוצה משניים להצלחה הכלכלית של טביב עצמו. לכן, טביב העדיף למכור את אצילי כבר העונה בכל מקרה. בעונה הבאה הוא יילך בחינם הרי.
טביב פשוט לא רצה להצטייר בעיני אוהדיו כאחד שמוכר בקלות את השחקן הכי טוב של הקבוצה. אז הוא יצר בלאגן והביא את עצמו למצב שבו הוא חייב למכור את אצילי. כי הבורר הכריח אותו, לא כי הוא רוצה להרוויח כסף. אז האוהדים לא כועסים. הכסף נכנס (ייכנס בקרוב) וטביב יוצא מרוצה.
הוא בפלוס 750K יורו במקום להיות בפלוס 50K בתום העונה.

בלייק 14 באוגוסט 2016

טביב יכל להוציא ממכבי 1.5-2 מיליון יורו. כנראה גם ב"ש וחיפה היו משלמות יותר מ- 750 אלף יורו על אצילי (בהתחשב בסכומים שהם שילמו לשחקנים אחרים).
אני לא חושב שאוהדי בית"ר כל כך תמימים שהם לא כועסים עכשיו על טביב. הם מבינים שאם אצילי הולך זה בגלל טביב. הם גם מבינים שהיה מאוד קל להשאיר אותו לפחות עד תום החוזה, אולי אפילו להאריך את החוזה עם סעיף שחרור גבוה ממה שקבע הבורר.

גיא זהר 14 באוגוסט 2016

אם טביב עולה לשלב הבתים יצא מלך כי הרוויח את אצילי בראשית העונה

בלייק 14 באוגוסט 2016

טביב בכל מקרה יצא מלך

איציק 14 באוגוסט 2016

מה יקרה אם היום נניח באר-שבע תציע לטביב 2 מיליון עבור אצילי במקום להמתין לינואר. האם אצילי יכול להתנגד לעיסקה או זו דרך בה טביב יכול להגדיל את הרווח עליו?

יניב פרנקו 14 באוגוסט 2016

אצילי לא חייב לחתום בשום מקום.
גם במקרה שקבוצה מסוימת מציע לטביב כפול מקבוצה אחרת (וגם אם השכר שלו זהה בכל סיטואציה).

איציק 14 באוגוסט 2016

אני שואל לגבי התקופה לפני ינואר, כשאצילי עוד לא רשאי לנהל משא ומתן. יתכן שהתשובה שלך עונה בדיוק לזה אך לא הבנתי האם זה כך.

יניב פרנקו 14 באוגוסט 2016

הבנתי מה אתה שואל.
אצילי יכול להחליט שהוא לא חותם אצל אף אחד. נשאר בבית"ר ובעוד שנה הוא שחקן חופשי. מעשית זה לא יקרה אבל חוקית זה יכול לקרות.
עד ינואר אם יגלו שחתם אצל קבוצה אחרת הוא עובר עבירה – מינואר (כמו יובל שבתאי בבאר שבע אשתקד) הוא יכול לחתום במכבי לדוגמא ולהישאר שחקן בית"ר ובסוף העונה להשתחרר בלי כסף.

yaron 14 באוגוסט 2016

ולמה שטביב יוותר על ה-750 ?

יניב פרנקו 14 באוגוסט 2016

טביב לא יכול לאלץ את אצילי ללכת.
שחקן זה לא רכוש. אם אצילי לא רוצה לחתום המכסימום שטביב יכול זה לשים אותו ביציע.

בלייק 14 באוגוסט 2016

כן. אצילי רשאי לסגור עם כל קבוצה שתשלם לטביב 750 אלף יורו. השאר זה כבר צ'ופר.
כמובן שאם תגיע הצעה כזאת, אז טביב "ידבר אל הלב שלו", וינסה ללחוץ על אצילי לסגור איתם, כדי להחזיר משהו לקהל שכל כך חיבק אותו (ובמציאות זה יגיע ישר לבוס שכל כך התעמר בו).

צור שפי 14 באוגוסט 2016

חסרה לי כאן תגובה קבועה אחת ולכן אספק אותה בעצמי: הבורר זיין את טביב כי הוא תימני.

איציק 14 באוגוסט 2016

לא כי הוא יכול?

ארז 14 באוגוסט 2016

תכלס.

ניב 14 באוגוסט 2016

הבורר תימני?

ד"ר רזי הופמן 14 באוגוסט 2016

הבורר פרסי

ישרון 14 באוגוסט 2016

יש לי שאלה שכמעט לא מתעסקים בה:
מה הכי נכון לאצילי מבחינה מקצועית?
איך שאני רואה את זה במכבי וב"ש הוא יהיה במקרה הטוב שחקן רוטציה ובחיפה יש את הסיכון שזה בית קברות לשחקנים, בבית"ר הוא המלך הבלתי מעורער שזה אחלה בשביל הביטחון העצמי שלו.
מה דעתכם?

יניב פרנקו 14 באוגוסט 2016

ראה את התגובות שלי – מקצועית בית"ר , כמובן, לא יהיה עליו לחץ של תארים ויכולת ולספק את הסחורה של חוזה ענק.
אם הוא נועל את עצמו בחוזה נכון, בית"ר זו האופציה הנכונה.
אבל תשאל את עצמך האם נכון לו להישאר אצל טביב הנקמן.
ועל זה זה ייפול.

yaron 14 באוגוסט 2016

לחשוב שמקצועית הכי טוב לאצילי בבית"ר כי "לא יהיה עליו לחץ של תארים וחוזה ענק" זה לא רציני…

יניב פרנקו 14 באוגוסט 2016

אוקי. לפני שנתיים מה היה הדבר הכי נכון לאצילי מקצועית ?

ישרון 14 באוגוסט 2016

למה לא רציני? בבית"ר גם אם הוא מספק משחק לא טוב במשחק הבא הוא יפתח ויתנו לו את הזמן להשתפר, במכבי הוא צריך לחכות לנפילה של מיכה כדי בכלל לקבל הזדמנות ולהראות יציבות ברמה הגבוהה ביותר לאורך העונה.

יניב פרנקו 14 באוגוסט 2016

כנראה גם ששון דאוסן לא רציני. נשאר בראשון לקח אליפות במקום להגשים את עצמו בירושלים או מכבי

ישרון 14 באוגוסט 2016

זה מקרה קצת שונה בגלל שיטת הפיינל פור, לאצילי בבית"ר זה יהיה הרבה יותר קשה

yaron 14 באוגוסט 2016

לא אמרתי שמכבי הקבוצה הכי נכונה בשבילו מקצועית, יכול להיות משכבי חיפה/ב"ש/אירופה עדיף, מה שאמרתי שלהגיד שבית"ר הכי טובה בשבילו כי "לא יהיה עליו לחץ של תארים וחוזה ענק" זה לא רציני.
אני בטוח שאצילי רעב לאתגרים ותארים :-)

יניב פרנקו 14 באוגוסט 2016

זה תלוי לאן הוא מכוון , לתארים או ליציאה לאירופה כשחקן בשל.

ישרון 14 באוגוסט 2016

כתבתי מכבי כדוגמא ב"ש זה אותו דבר וחיפה כמו שכתבתי למעלה סיכון גדול "ארץ אוכלת יושביה", שים את אירופה בצד כי זה סיפור אחר עם הרבה משתנים שאין לנו כרגע נתונים עליהם. מה שאני (אני חושב שגם יניב) מנסה להגיד שבבית"ר הוא יכול להתפתח כשחקן בצורה הכי טובה לפני שהוא מנסה לצאת לאירופה.

ישרון 14 באוגוסט 2016

לצערי אתה צודק לגביי טביב וזה היה החשש שלי מאז שהפרשה התחילה, שבמקום שיסגרו דיל של win win situation כל אחד ינסה לדפוק את השני ושני הצדדים יפסידו.

בלייק 14 באוגוסט 2016

הכי טוב זה להגיע ללסטר כדי לשמור על האליפות

עומר 15 באוגוסט 2016

אני לא מקבל את הגישה של שווי שחקן לפי כמה הקבוצה מוכנה לשלם לו.
זאת גישה נכונה בהנחה שכל הקבוצות שוות מבחינה כלכלית.
איך אפשר להשוות את השכר שטביב מוכן לשלם לעומת השכר שמכבי מוכנה לשלם?
אם מכבי הרצליה מגדלת מסי, מן הסתם היא תיתן לו הצעה מעליבה מבחינתו. הוא פרח אצלה ועכשיו הוא כוכב, מצפים שמכבי הרצליה תציע 20 מיליון דולר?
אצילי פרח בבית"ר, וטביב מבחינה תקציבית החליט שהוא לא מעוניין לשלם לאצילי סכומים מופרחים מבחינתו (והבורר לא צריך להיכנס לכיסו ולהחליט אם יש לו או אין לו מאיפה לשלם).
יש חוזה, וטביב לא צריך מבחינה חוקית לשדרג לו את החוזה, כי חוזים יש לכבד (חבל שהבורר לא מכבד את המשמעות של חוזים).
בשוק שכזה, לקבוע מחיר של שחקן לפי פרטים טכניים זה לגמרי לא רלבנטי. אם ככה קובעים מחירים, אין מבחינתי ערך לבוררות.
דפקו פה את טביב, ואנשים רק משנאה או ממקרי עבר שמחים לאידו ותומכים במהלך. הצדק לא נעשה, ומי שחושב שיש פה קמצוץ של צדק פשוט עיוור ואינו מציאותי.
אני לא אוהד ביתר ורחוק מלהיות אוהד טביב, אבל צריך להגיד את האמת, ולא לנסות לאנוס הצדקה למחיר הפשוט מגוכך הזה.
מעניין אותי מה הבורר חושב שביתר יכולה להביא במקום אצילי (בהנחה שהוא מבין כדורגל, אם הוא לא מבין אז בכלל כל ההליך הזה הוא מנותק מהמציאות).
הבורר גזר על ביתר היחלשות מקצועית משמעותית בלי פיצוי הולם.
לא הוגן, לא צודק! חבל

נ.ב: לפחות שהבורר היה קובע תג מחיר גבוה יותר עבור קבוצות ישראליות שרוצות את אצילי. בית"ר נדפקה, וקבוצה אחרת שמתחרה עם בית"ר עלולה להנות מן ההפקר.

Ljos 15 באוגוסט 2016

חוזה זה דבר טוב שנועד להגן על שני הצדדים במקרה של פגיעה או שינוי קיצוני בתנאים. זה לא דבר קדוש (ותעיד על כך קש$ה, להבדיל אלפי הבדלות).
מה שקרה כאן זה שהחוזה של אצילי נגמר שנה הבאה. טביב נדחק לפינה והיה צריך או להציע חוזה חדש לאצילי או למכור במחיר נמוך יחסית (כי שנה לאחר מכן הוא היה עוזב בחינם). הוא הציע חוזה (מרצונו. הוא לא היה צריך לשדרג לו את החוזה). השחקן דרש סעיף שחרור נמוך, שטביב סירב לו. מה שהוביל את טביב לפגוע בשחקן ולהושיב אותו ביציע. אז צד אחד כבר זרק את החוזה מבחינתו לפח, וזה לא היה אצילי (אני לא משפטן, אבל אני די בטוח שאסור להתנכל לעובדים. ואם מותר, אז צריך להיות אסור). בסוף הגיעו להסכמה, אצילי מעמדת נחיתות וסכנה של לשבת שנה יציע, להגיע לבורר שיקבע את הסכום. הסכום נקבע.
אם הזכרת את מסי, אם הוא היה משחק בהרצליה הוא היה נמכר בסכום הרבה יותר נמוך מזה שהוא היה נמכר אם היה עוזב כעת את ברצלונה. משכורת זו אחת מהדרכים לקבוע את סעיף השחרור (זכור לי המקרה של רונלדיניו שעזב את ברצלונה למילאן תמורת פי 2 מסך המשכורת שנשאר לשלם לו). הבורר קבע סכום (גם אם גבוה מדי). בית"ר לא נדפקה, היא יצאה במצב הכי טוב שהייתה יכולה לצאת ממנו, ומי יתן וזה ימשיך וכל שחקן שיתנכלו אליו או ילינו לו משכורת יקבל הרבה יותר בפחות מאמץ.
וזה שמדובר באדם שרגיל להנות ממצבים כאלה על חשבונם של אחרים ומכוחניות רק מוסיף למתיקות.

עומר 15 באוגוסט 2016

א. מסכים שמבחינת קארמה, מגיע לטביב.
ב. הדוגמאות שנתת רק מחזקות את העובדה שהליך הבוררות במתכונת זו מנותק מהמציאות.
ג. סתם הצעה… למה שלא יעמידו את אצילי למכרז עם מחיר מינימום של 750k? ככה הוא יקבל את תג המחיר שרצה, וביתר תהנה ממי שיכול לשלם הכי הרבה, שזה כנראה מחיר השוק האמיתי של אצילי. win win קלאסי.
ד. בשורה התחתונה ביתר נפרדת מהכוכב שלה בסכום נמוך משמעותית ממה שהוא שווה. וההוכחה תהיה כשהמון קבוצות יקפצו עליו במחיר שכזה. ועוד אחת המתחרות שלה תתחזק על חשבונה במחיר מבצע. חוסר צדק כלכלי וספורטיבי בהחלטת בורר הזויה.

Ljos 15 באוגוסט 2016

בוררות כיום נראית כמו הדרך היחידה לשחקן לקבל איזשהו גיבוי מאיזשהו גוף מול בעלים כוחניים. לכן כל עוד המצב הנוכחי קיים, זה מוצדק ולא מנותק.
כי זה לא עובד ככה בכדורגל, לשחקן יש גם זכות בחירה (אם תזכה קבוצה שהוא לא רוצה?) כי הוא לא עבד. זה win רק לטביב.
זה היה אמור לקרות. שחקן בשנת חוזה נמכר בדרך כלל בסכום נמוך יותר. הסכום שבית"ר תקבל כנראה גבוה יותר ממה שהייתה מקבלת בכל דרך אחרת.
לצעוק "חוסר צדק כלכלי וספורטיבי בהחלטת בורר הזויה" זה קל, אבל לא קשור. הנה אחד שיותר קשור – צדק אנושי.

Comments closed