התמודדות עם מצב משברי – ג'ורדי מול גוטמן

קיים ריק בין כבירי ובין לוזון, במכבי יש את ג'ורדי

ערב יום חמישי לפני כשבוע וחצי. בעוד אני מאזין לדרכים הידועות, מכבי סופגת ארבעה שערים בשלוש שניות נטו, ומפסידה בצורה האיומה ביותר שניתן להעלות על הדעת כמעט. אוהדי הקבוצה בהלם ומפחדים מפני השלכות אפשריות על עתיד העונה.

ביום שישי כונסה כנראה אסיפת קבוצה בה על פי הדלפות לעיתונאים, ג'ורדי הודיע לשחקניו שלא יהסס להפרד גם מעשרים שחקנים אם יהיה צורך, ושוטא הסביר לשחקנים שלו ששום דבר לא חומק מעיניו. הוא אמר לשחקניו שבעוד שב75 הדקות הראשונות הם הראו שהם מסוגלים להתמודד ברמה האירופית הגבוהה, ברבע השעה האחרונה הם למדו שחוסר משמעת, אי תשומת לב לפרטים עולה מחיר יקר. היו מי שראו בעצם ההדלפה דוגמה לכך שמכבי נחלשת, אך נדמה לי שלאור התוצאות בשלושת משחקים הליגה שהגיעו לאחר אותו הפסד מר ונמהר, אפשר להסיק שאסיפת הקבוצה השיגה את מטרתה. כן ראוי לציין שלמחרת מכבי התאמנה בקריית שלום, ואכן הגיעו אוהדים לאימון, אך לא נרשמו מראות קיצוניים יתר על המידה. לפי גרסת האוהדים הם הגיעו כדי לספק את תמיכתם.

בכל מקרה, מיטש גולדהאר לא הגיע בטיסה מיוחדת מקנדה כדי להטיף לשחקנים וכדי ליטול אחריות על הנעשה.

*

יום שני בצהריים, אימון הפועל תל אביב. הג'ורדי של הפועל, אלי גוטמן, עוסק בהרבה דברים שקשורים לכבודו העצמי, אך כנראה פחות חשוב לו להגיע לאימון הקבוצה. הוא לא חשב שזה יהיה רעיון נכון לכנס אסיפת קבוצה, אולי מאחר ובאמת ביום ראשון לא אירע שום דבר יוצא דופן במיוחד. אין סיבה לצפות מהמנג'ר של הקבוצה להגיע לכל אימון ואימון, אז הפועל הפסידה לקבוצה עדיפה עליה בכל פרמטר, שום דבר מיוחד.

מהדלפות לעיתונאים מסתבר שגיא לוזון חשב שבכל זאת מדובר במשהו יוצא דופן, והסביר לשחקניו שהוא יצא למלחמה רק עם שחקנים שמוכנים לתת את הכל.

אמיר כבירי יצא אל העיתונאים ומיהר לקחת אחריות על התבוסה, זהו כתם עלי כבעלים הוא אמר, וכן על כל מי שנטל חלק בתבוסה בדרבי.

*

ההבדלים העיקריים הם בתגובות של כבירי ושל מיטש, וכן בתגובות של אלי גוטמן וג'ורדי. בעצם, כבירי הוכיח במעשיו שאלי גוטמן כנראה לא ממש מתפקד כמנג'ר בהפועל תל אביב. בעלים של הקבוצה לא אמור להגיע לאימון הקבוצה אם הוא סומך על הדרג הניהולי שמתחתיו, גם במצב משברי כמו תבוסה של 5:0 בדרבי. הבעיה היא שגוטמן לא ממש מחזיק כנראה מהתפקיד שלקח על עצמו. על פי הודעות דובריו בעיתונות, הוא עסוק במלחמה על כבודו מול הנהלת הפועל, הוא מודאג מחוסר הגיבוי שהוא מקבל מההנהלה (אני קצת מבולבל, חשבתי שהוא ההנהלה), וכן איים בהתפטרות אם האוהדים ימשיכו לתקוף אותו.

אם חשבנו לפני שבוע שכל המהלך של אלי גוטמן הוא פארסה, הרי באו גוטמן וכבירי והוכיחו לנו שאכן מדובר בפארסה גדולה. כבירי נוהג כמי שמכיר בריק שנמצא בינו ובין גיא לוזון וקופץ ליטול אחריות בדרך מכובדת, וגוטמן בהתנהגות מצדיק את תחושתו של כבירי שאכן הריק קיים.

*

אם היינו צריכים עוד דוגמה לכך שכבירי היה צריך להודיע לאלי גוטמן שעליו לבחור בין המשך האימון בהפועל ובין התפטרות ללא שום תשלום נוסף, הרי שקיבלנו אותה אתמול. מעניין שמי שידע לייעץ כל כך הרבה לג'ורדי, עצות טובות, תאמינו לו, לא טרח להתייעץ עם ג'ורדי כיצד להתנהג בעת משבר.

פעם בחיים
חצי ליטר בירה

101 Comments

רועי 27 בספטמבר 2016

לא יכולתי לשים את האצבע על מה הסיפור הזה עם גוטמן מזכיר לי, ועכשיו נפל לי האסימון.
גוטמן הוא הנמני של הפועל.
הם זוכרים לו את חסד הדאבל והופעות טובות באירופה, והוא נהנה מדרגת הסגידה הזו שהוא הגיע עליה בתוך הפועל.
הדבר היחיד שיכול לשחרר מועדון מעול כזה זה בעלים רציני, שיחתוך.
אבל כבירי הוא לא בעלים, הוא אוהד, הוא חלק מתהליך הסגידה.

גיל שלי 27 בספטמבר 2016

בול בפוני רועי

שלומי 27 בספטמבר 2016

רק בהבדל אחד: גם לפני שגוטמן חזר הם היו נוראיים.

בלאנקו 27 בספטמבר 2016

ובהבדל נוסף, שגם אחרי שהוא ילך הם ישארו נוראיים

צור שפי 27 בספטמבר 2016

והנבואה ניתנה ל…

פה איתמר 27 בספטמבר 2016

שוטה… ;-)
לטעמי טור פאתטי (סליחה גיל) שיורה חץ ואחכ מצייר את המטרה.
הבדלי התקציב כל כך גדולים.

גיל שלי 27 בספטמבר 2016

איך הבדלי התקציב קשורים לפוסט הזה?

פאקו 27 בספטמבר 2016

תקציב הנסיעות של גוטמן.

פה איתמר 27 בספטמבר 2016

לטעמי הפערי תקציב כל כך גדולים שההשפעה של כל פרמטר אחר זניחה.
ואני לא חושב שלגוטמן יש אחיזה מיתית כמו שהיתה לנמני במכבי.

מאיר (חדש בשכונה) 27 בספטמבר 2016

להפועל היה את סיני באותה סיטואציה שכאשר נימני שלט במכבי אנחנו אוהדים שפויים של מכבי נזכרנו בסיני בהפועל, כך שלמעשה בהפועל זה סיבוב שני ואולי דומה יותר לסיבוב השני של גרנט במכבי.

גילעד 28 בספטמבר 2016

האוהדים של הפועל כבר מזמן חושבים דברים אחרים על גוטמן.

אזי 27 בספטמבר 2016

אני מסכים עם מה שכתבת על גוטמן וכבירי, אבל לא עם ההשוואה למכבי.
הרי לא מפורך שבנסיבות אחרות היית כותב פוסט שמשבח את זה שאחרי הפסד צורם במכבי משדרים עסקים כרגיל ועוד בהפועל גוטמן בא להרביץ תורה בשחקניו ורק מלהיט יותר את האווירה.

ההבדל בין הקבוצות הוא שג'ורדי יודע מה הוא עושה וגוטמן לא.
הדוגמה הספציפית היא מקרית לחלוטין.

גיל שלי 27 בספטמבר 2016

גוטמן לא יכול בשום פנים ואופן להשאר בבית ולא להגיע לאימון הקבוצה שלו יום אחרי תבוסה כזאת בדרבי, פשוט לא יכול, נקודה.

ד"ר רזי הופמן 27 בספטמבר 2016

זה מאד לא מקצועי אבל זו עובדה.
אם ככה הוא מתייחס למקצוע אז שילך. אי אפשר לחיות על זרי הדפנה של אותה הפועל בקדנציה הקודמת לנצח.

אזי 27 בספטמבר 2016

בשום עולם לא הגיוני להניח שקבוצה שקיבלה מאמן חדש יומיים לפני משחק חוץ מול הקבוצה הכי טוב בליגה יכולה להתפרק וזה לגיטימי ופשוט צריך לתת למאמן לעבוד?

גיל שלי 27 בספטמבר 2016

אחרי שהקבוצה התפרקה, המנהל חייב להפגין נוכחות ולהראות שהוא חלק ממנה, אלא אם הוא לא ממש מרגיש מנהל. הוא יכול היה להגיע, לשבת בחדר ולא להגיד מילה, לתת ללוזון את כל הבמה. הוא יכול היה לבוא ולהגיד לשחקנים אחרי שלוזון נכנס בהם, שהוא דווקא מאמין בהם, הוא יודע שהם מסוגלים ליותר ובגלל זה בחר אותם. היו לו המון אופציות אפשריות, רק לא זו שבחר

אזי 27 בספטמבר 2016

מקובל

עמרי כהן 27 בספטמבר 2016

+1
ההתנהלות של גוטמן מגעילה ממש. ממי שמכונה "הגרמני" הייתי מצפה שיהיה קצת מענטש אבל במקום זה הוא מתחבא ושולח את עדר העיתונאים שלו לרכך את המכה ואת דעת הקהל.
מילת המפתח היא דוגמה אישית. אפס במקרה של גוטמן ואפס במקרה של מי שגוטמן בחר ללמוד ממנו.

רומן 27 בספטמבר 2016

גם מוריניו חטף 5 בקלאסיקו הראשון..
את ההמשך כולם יודעים, הגמדים היו עושים בטיטול עוד במנהרה, החל מאותו המשחק.

יואב 27 בספטמבר 2016

רחוק מלסמפט את ברצלונה אבל לא זכורים לי טיטולים.

Ollie Williams 27 בספטמבר 2016

ריח האליפות אחרי חילוץ תיקו ממכבי פ"ת כנראה קצת מבלבל

אורי 27 בספטמבר 2016

חפש ביוטויב את גומלין חצי הגמר של האלופות ב2011 ותחזור אלי לגבי מי לובש טיטול…
מאז המאניטה המאזן של מוריניו מול בארסה 5-5

צור שפי 27 בספטמבר 2016

רומן – אני מלא הערצה ליכולת שלך לשבור את שיאי הרוויזיוניזם ההיסטורי שלך עצמך כל פעם מחדש.

בלייק 27 בספטמבר 2016

אולי קצת קטנוני, אבל "הקבוצה הכי טובה בליגה"? חובת ההוכחה על מכבי, וגם 3 נצחונות נאים נגד 3 קבוצות תחתית, לא ימחקו את העובדה שב"ש היא האלופה.

בבא 27 בספטמבר 2016

הוא יכול. עובדה שעשה זאת.
הכלבים נובחים ושיירת הכסף עוברת לחשבון הבנק שלו …

יניר 27 בספטמבר 2016

להיות בעלים של קבוצת כדורגל זה יכולת שנרכשת עם הזמן.
גם מיטש וגם אלונה עשו לא מעט טעויות בשנים הראשונות. אם ישאר לכבירי אויר ( וכסף) הוא יהיה בסדר.

גיל שלי 27 בספטמבר 2016

מסכים יניר, אבל חושב שלא יהיה לו כסף

אמיתי 27 בספטמבר 2016

לא כזה מבין אבל
איזה אינדיקציה הכי קטנה כבירי נתן שהוא
אי פעם יהיה סביר כבעלים? נראה שאין בור שהוא לא פיספס בעונה הקודמת. עכשיו הוא כבר חופר בורות..

עדי אבני 27 בספטמבר 2016

מאוד מאכזב גיל. אני בכלל לא נכנס לניתוח ההשוואתי וגם לא לניתוח הפסיכולוגי בגרוש שביצעת בגוטמן וכבירי. מה שמאכזב זה שהתובנות הפשכצקיות האלה נובעות משמועות של פשכצקים אחרים.
אין לי מושג מדוע גוטמן לא הגיע אתמול, אבל ההתייצבות של כבירי דווקא נחשבת בעיניי לטובתו. היום גוטמן דווקא התייצב וענה לשאלות.
יתרה מזאת, ואני יוצא עכשיו מהפוסט החוצה- מאוד מאכזב אותי איך שכולם משתפים פעולה עם העליהום התקשורתי על גוטמן שמונע בהרבה מקרים ממניעים אינטרסנטים של אופירות כאלה שחיכו לו בפינה שנים, והעובדה ששכחו קצת שהוא בכל זאת עשה משהו בכדורגל הישראלי, ובטח בהפועל, ואולי אפשר את הביקורת (וביקורת בהחלט מגיעה על פתיחת העונה) לשים במאמר מוסגר

גיל שלי 27 בספטמבר 2016

אם לא הבנת, גם אני נותן קרדיט לכבירי על התנהגותו במצב שהיה אתמול. אני חושב שמי שנהג בצורה לא סבירה הוא גוטמן

עדי אבני 27 בספטמבר 2016

ממה שאני שומע מגורמים בתוך המועדון, גוטמן הוריד את רמת הפעילות היומיומית שלו בגלל סיבות רפואיות. זאת הסיבה לנסיגה לעמדת המנג'ר וההסכמה לחתוך את המשכורת בחצי, וזאת הסיבה שהוא ידבר פחות עם האוהדים, השחקנים והתקשורת.
וכן, התזמון הוא חרא, ואני נורא מבואס. אבל אם זאת אכן הסיבה, שיתוף פעולה עם כאלה שמחכים לו שנים בפינה הוא בזוי בעיניי

רועי 27 בספטמבר 2016

אתה לא באמת מאמין לספין הזה נכון ?
אז למה הוא לא אמר את זה ? סיבות רפואיות זו לא בושה.
להזכירך – "זו לא קבוצה של אלי גוטמן, זו קבוצה של גיא לוזון"

עדי אבני 27 בספטמבר 2016

אני מדבר מידיעה מעט יותר מבוססת מ"ספין", רועי. וגוטמן הוא הקובע מתי אם בכלל לדבר על התיק הרפואי שלו, לא אופירה.

רועי 27 בספטמבר 2016

אוקיי, אזרום איתך לצורך העניין שזה נכון.
לא מפריעה לך הצורה שבה זה נעשה ? הדברים שהוא אמר במסיבת עיתונאים עם לוזון ?
אם מה שאתה אומר נכון, הבן יושב מול כל העולם ואשתו ומשקר במצח נחושה.

רועי 27 בספטמבר 2016

הבן אדם*

שגיא 27 בספטמבר 2016

זה בכלל לא רלוונטי העניין הרפואי שלו. יום לפני הוא היה במשחק, ראו אותו מתפקד כרגיל. אני מניח שלא חלה התדרדרות קריטית במצבו בין לילה. ממנהיג הקבוצה וזה שעומד בראש הצוות המקצועי מצופה ואף חובה להגיע לעבודה דווקא ביום כזה.
אני לא רואה איך הוא יכול להסתכל בעיניים של המאמן, השחקנים והבעלים מעכשיו והלאה כשהוא לא הגיע לתמוך דווקא ברגעים הקשים. מנהיגות אפסית והתנהגות אפסית.

גיל שלי 27 בספטמבר 2016

אם זה בגלל סיבות רפואיות, למה הוא לא התפטר פשוט וזהו?

yaron 27 בספטמבר 2016

אם זה מסיבות רפואיות לא בטוח שהיה צורך בהתפטרות.
יש הבדל עצום במאמץ הפיזי והנפשי שדורשים שני התפקידים.
העניין הוא שאם זה באמת מסיבות רפואיות למה לערבל את השחקנים והאוהדים בשטויות כמו "חזרתי הביתה אחרי קרית שמונה ואמרתי לעצמי שב-20 דקות שהפועל תל אביב עלתה ל-1:3 הן לא 20 דקות של אלי גוטמן. זו קבוצה שיותר מתאימה לגיא לוזון…" ?
הדרך שבה זה נעשה גרמה לסחרור רציני בקבוצה ולגמרי נתפסה כמשבר מקצועי חמור.

רועי 27 בספטמבר 2016

אז עוד פסיכולוגיה בגרוש – תסמונת שטוקהולם.
אתה שבויים בקסמו של האיש הזה, שבאמת אני לא יודע איך לכנות אותו כבר.
ככל שתמהרו להשתחרר מזה, כך ייטב לכם.
מניסיון.

ואני לא אינטרסנט, להפך, לי זה טוב.

עדי אבני 27 בספטמבר 2016

אני חושב שגוטמן ביצע הרבה טעויות בבניית הקבוצה, ויש לי ביקורת עליו בנושא זה. בנושאים שעליהם דיבר גיל, ממה שאני יודע רוב הביקורת לא נובעת ממניעים מקצועיים ומסתמכת על שמועות. וזה מרתיח אותי

רועי 27 בספטמבר 2016

עזוב את התקשורת, עזוב את מה שכתבי חצר כותבים, ואת מה שברקו כותב.
אני כמתבנונן מהצד על הסיטואציה (כמובן שאיני יודע באמת מה קורה בפנים, וגם לא מעניין אותי), לא מבין איך אפשר להגן על האיש הזה,
אני רואה אותו מתראיין והוא מעביר בי חלחלה, עד כדי כך.

רועי 27 בספטמבר 2016

כמתבונן*

ניב 27 בספטמבר 2016

עדי אם מה שאתה כותב זה נכון אז אני מסכים שזה בזוי בצורה יוצאת דופן.

גיל שלי 27 בספטמבר 2016

עזוב שמועות, למה לא הגיע אתמול? איך הוא יכול היה להחליט לא להיות נוכח?

עמרי כהן 27 בספטמבר 2016

עדי, הנה מה שכתב עירד צפריר בהארץ (עיתונאי רציני מאוד בעיני, ואוהד הפועל)
"השבוע האחרון הזכיר שוב כי בהפועל ת"א של אמיר כבירי כמעט הכל נעשה בשליפה. גוטמן המיואש החליט באישורו של הבוס לקדם/להחזיר עצמו לתפקיד המנהל המקצועי. אך בטרם הוציא המועדון את ההודעה על כך היא דלפה ופורסמה ב"ידיעות" על ידי הכתב הקרוב ביותר לגוטמן, מה שהקים את כלי התקשורת האחרים כנגד המנג'ר והמועדון."

גוטמן – באופן שיטתי – פועל בצורה בזויה, שמעידה שהרבה יותר חשוב לו הוא עצמו והתדמית שלו, הרבה לפני גופים ואנשים אחרים. היום אופירה נגדו, פעם היתה בעדו והסיבה לכך היא גוטמן ולא אופירה. פשוט ככה.

עמרי כהן 27 בספטמבר 2016

אגב, מי שהכי נפגע מהסיפור הזה הוא וואליד באדיר. אדם אהוב ומוערך גם מחוץ להפועל. הוא קיבל את ההודעה שהוא לא נחוץ מהתקשורת. גוטמן ידע לשפוך על באדיר הרבה מחמאות כשזה היה לו נוח, אבל כשלא הוא פשוט שכח אותו.

יואב 27 בספטמבר 2016

כבר בזמן אמת חשדתי שהאסיפה מודלפת בכוונה, כדי שהשחקנים גם יתמודדו איתה דרך הרשת. בכל האתרים היה תימלול מדוייק. הרי זאת לא האסיפה הראשונה של יורדי, ובטח היו גם אסיפות חיוביות. רק שעל זאת, אנחנו יודעים.
רוצה לחדד נקודה בקשר ליורדי,
למשל נושא בניון. אחת ממעלותיו הפחות מוזכרות של יורדי זה הטיפול האישי בשחקנים. הכבוד וההגנה שהוא מספק להם. זה בניון מול יורדי. לא בניון מול מכבי או שוטא. זה מה שסוכם בניהם כבר מזמן. יוסי מכבד את יורדי ולא יפר אמון. האמון הזה נרכש בזכות הרזומה של יורדי כשחקן(שמבין את נפש שחקניו) והאישיות שלו. רק להיזכר בהגנה שיורדי נתן למוזהב בדרבי פואד… ופתאום יוסי נראה כמו הדבר הכי טוב שקרה למכבי בחדר ההלבשה(על פי עדויות).
אז כשבאים לנתח את מעלותיו וחסרונותיו, ראוי לזכור את זה. ואנחנו עוד נתגעגע לזה כי היכולת האנושית להכיל, להבין, לרכוש אמון ולקבל אותו בחזרה, חשובה לעין ערוך מבינגו בזר זה או אחר.

גיל שלי 27 בספטמבר 2016

לגמרי, ג'ורדי הוכיח עם בניון שהוא יודע הרבה יותר מכולם איך שחקנים ישתלבו במכבי, וזה רק בגלל היכולת האישית הנדירה שלו. אני התימרתי לבקר את ההחלטה שלו להביא את בניון בדיוק בגלל שלא הבנתי עד כמה הוא יודע לטפל בשחקנים.

יואב 27 בספטמבר 2016

גיל,
זה תמיד חוזר לנקודה הכי קובעת וחשובה(לא רק בכדורגל אלא בכלל)- המפגש האישי. הפרסונות. האחד על אחד. האמון הבסיסי.
ומה לעשות, יורדי היה שחקן כדורגל(ממוצע – טוב) שחווה הכל, שינק וספג מהגדולים ביותר, שמבין איך זהבי ובניון(ואחרים) מרגישים ומה הם חווים. והוא יודע איך לרתום את הטוב שיש ולהפחית את הרע. כתבת אתמול- אינטגריטי. זה בדיוק זה. יפגע בזר, יפספס בישראלי, זה תמיד יהיה ולכל אחד(גם לפרגי). הפרסונה שלו פשוט זוכה לכבוד מהשחקנים. וואלה, כשאני חושב על זה? תראה איך טבח הבלם שתק כל כך הרבה זמן והוא פוטינציאלית, הפצצה הכי מתקתקת מכולם.
אנשים מחוייבים לו= מחוייבות למכבי.

מאיר (חדש בשכונה) 27 בספטמבר 2016

הכל נכון לגבי גורדי, הבעייה שזו תכונה שאינה ממש נרכשת, יותר מהסוג של יש לך או אין לך את זה, יחד עם הכוח שהוא צובר במערכת שבא לידי ביטוי באמון העצום שיש במילה שלו. גם למכבי שאחרי גורדי יהיה קשה מאוד למצוא מישהו שיעדה עבודה כל כך טובה, בעיקר בקטע של יצירת שקט תעשייתי.

ד"ר רזי הופמן 28 בספטמבר 2016

זה התפקיד של המנג'ר. נשאר רק לקוות שגולדהר יצליח להשאיר אותו עוד הרבה שנים.
אין ספק שהוא המנהל הטוב ביותר שהיה בליגה הישראלית ושווה כל אגורה.

יניב פרנקו 27 בספטמבר 2016

אני יודע שזה קונספט לא קל לעיכול, אבל אפילו כבירי וגוטמן הם אנשים, עם חולשות. וואלה.
לא פושעים ולא אפסים, פשוט אנשים שעוברים רגעים מאוד קשים, אני כאוהד מרוסק אז מה שעובר עליהם, והעוצמה שמה שהם חוטפים זה לא קל.
אז אחד מגיב ככה ואחד מגיב אחרת.

אז נכון, גוטמן היה צריך לבוא אתמול, לגבות את לוזון, לקחת אחריות, אולי גם להתפטר.
אבל לבוא למקום היחיד בקריירה שלך שבאמת הצלחת בו ולעבור זובור כמו שהיה אתמול זה לא קל.
והוא לא עמד בזה.
סיפור פשוט.

גיל שלי 27 בספטמבר 2016

סיפור פשוט לגמרי, סיפור שמראה בדיוק את האיכות האנושית שלו. כלומר, הוא בנקודה חלשה של המועדון, חושב על מצבו האישי, ולא על התפקיד שלו, או על המועדון, מנהלים כאלה זה הזן הגרוע ביותר שיש

יניב פרנקו 27 בספטמבר 2016

נגמר הסיפור – האיש מרוסק , היה לו מקום אחד בקריירה שאהב אותו ומקום אחד (אמיתי) שהוא הצליח בו, והיום מחכים לו שם עם משטרות והכתם הכי גדול שכל הדאבלים לא יישכיחו בדור של תקשורת ספורט אגרסיבית מאי פעם.

זה בעיקר סיפור עצוב, לא קייס סטדי למבוא לניהול.

Ollie Williams 27 בספטמבר 2016

לא משנה מה הוא יעשה ומה יקרה, גוטמן הוא הקורבן.
ההשוואה ליחס לנמני מעולם לא נראתה נכונה יותר.

צור שפי 27 בספטמבר 2016

יניב, אני הרבה יותר עם גיל כאן. ברור לי שקשה לגוטמן אבל היה צריך להיות לו ברור למה מצופה ממנו. זה לא רק התנהגות של מנהל אלא של בן אדם והוא לא איכזב אותי כאן רק כמנהל אלא בעיקר כבן אדם.

עומר 27 בספטמבר 2016

יניב, אני מבין את הצורך שלך להסתכל על הפן האנושי במקרה הזה ולסנגר על גוטמן וכבירי שעוברים שחיטה תקשורתית בכל פלטפורמה אפשרית. אבל כמו שאמרו כאן לפני, הם מאכזבים דווקא ברמה האנושית יותר מהכל. כאוהד הפועל (ואיזה כיף שאני לא!) הייתי מצפה שדווקא עכשיו יקחו אחריות (לא בהכרח בתקשורת), ירגיעו את המערכת, יתוו דרך וערכים וירימו את השחקנים.
התגובה של כבירי הייתה פתטית לדעתי. לצאת לתקשורת ולתת הודעה לקונית על ״הכתם״ ״והאירוע המביש״ זה לתת לאספסוף בדיוק את מה שהוא רוצה-זה לא להנהיג.
אם החלטת שגוטמן את לוזון זה הצוות שלך אז קח אותם ושב על תכנית עבודה שבראש ובראשונה תגדיר את הזהות והערכים שהיית רוצה שיובילו את המועדון שלך (כי העכשוויים רקובים מהיסוד) והכי חשוב יעדים ריאליים. אח״כ תגדיר כבעלים חלוקת תפקידים ותחומי אחריות, לו״ז לביצוע ונקודות ביקורת.
ואז, אחרי שסיימת צא לתקשורת ועם קצת אומץ תגיד את האמת המרה לאוהדים כמו שמדוניאנין הסביר אותה: הפועל היא קבוצת תחתית כרגע עם 2 מ 15. וככזאת, לפעמים היא תקבל בראש מקבוצות צמרת (וואלה כן, גם בדרבי)! נכון, זה לא נעים אבל זה מה יש.
ודרוש מהמנהל המקצועי שלך שיפגין מנהיגות (ואם צריך גם תסביר לו איך לעשות את זה). בסוף זה כדורגל ויהיו גם ימים כאלה.

ואחרי כל החפירה הזאת, איך זה לקבל 5?

ד"ר רזי הופמן 28 בספטמבר 2016

פרנקו

אם אני במקומו, אחרי התקף הלב הרציני שהיה לו, הייתי מוותר ועוזב את המקצוע. פשוט לא שווה את הסיכון!
שילך להיות פרשן ספורט בטלוויזיה.

יואב 27 בספטמבר 2016

זה רק מעיד על יכולת ההתמודדות.
לא המשבר הוא המגדיר אותך אלא איך אתה מגיב אליו. זה ציטוט חופשי של פרגי.
ולא שזה צריך להפתיע מישהו. זה היה מפתיע אם זה היה הפוך.
בדיוק כמו שיורדי יודע להכיל.
זה הכל אישי וזה הכל פרסונליטי. לא הטייטל הוא החשוב. בניון לא מכבד את הטייטל, הוא מכבד את יורדי כך שזה לא מאד משנה לאור הארועים האחרונים מהו תפקידו המוגדר של גוטמן.

מכביסט שמאלני 27 בספטמבר 2016

הוא הצליח גם בהפועל חיפה ובב"ש.

גיא זהר 27 בספטמבר 2016

בהפועל חיפה ובמיוחד בב"ש לא רוצים לראות את הפרצוף שלו

yaron 27 בספטמבר 2016

יניב,
אני חושב שהגיע או לא הגיע זה חשוב אבל זאת לא כל התמונה.
הוא נעלם…
לצורך העניין אזרום לרגע עם השמועה שגוטמן הפסיק לאמן ולא הגיע למתחם המבוצר מסיבות בריאותיות, בוא נניח שזה נכון ושגוטמן באמת חושש להמשיך לאמן ובאמת חושש מהתקף לב בעקבות מפגש עם האוהדים, לפחות שימצא דרך אחרת בין עם ביציאה מסודרת לקשורת, עבודה משותפת עם כבירי לוזון והשחקנים ותוכנית לאיך יוצאים מהמקום הכי חם בגיהנום.
למיטב ידיעתי לא היה כלום מזה אבל כן היו מאמצים לשמר את מעמדו/מורשתו/כבודו בתקשורת.

יניב פרנקו 27 בספטמבר 2016

אני בכלל לא מתעסק בבעיות הלב שלו.
הוא קורס כרגע , זה הכל.

yaron 27 בספטמבר 2016

גם אני לא, אני רק אומר שגם לא צריך להתעסק בהגיע / לא הגיע פיזית לאימון כמו בזה שהוא פשוט נטש את הקבוצה ברגע הכי קשה שלה מזה הרבה שנים.
לפי השמועות הוא לא נטש את הערבולים שקשורים במעמדו התקשורתי.

Ollie Williams 27 בספטמבר 2016

לפי האתר הרשמי של הפועל, המשחק מעולם לא התקיים, ככה שאני לא מבין באיזה משבר צריך לטפל

yaron 27 בספטמבר 2016

נראה לי שמאז הדרבי לא עודכן האתר וזה מראה כמה חזקה המכה שחטפו שם וכמה חשוב שמישהו יידע (או לפחות ינסה) להרים את הקבוצה והאוהדים. אתר הקבוצה הוא פלטפורמה מצויינת לכך.
מה שכן הסלוגן במקומו מונח – United. Commited, Together

הלכתי ובדקתי איך נראה האתר הרשמי של מכבי אחרי ההפסד לזניט – סיכום משחק וראיונות עם בניון, מדוניאנין, ארבלדזה וקיירטנסון.

שין 27 בספטמבר 2016

מדהים, אין שם בן אדם אחד שמסוגל להרים תראש, איזה מועדון חולה

אוריה 27 בספטמבר 2016

וואו!
לא האמנתי אז הלכתי לבדוק. זה באמת מעיד יותר מכל על עוצמת המכה…

רועי 27 בספטמבר 2016

בתור אוהד מכבי בהתחלה צחקתי לאור המידע הזה אבל ברצינות, זה מספר את כל הסיפור של הפועל.

טרנטה 28 בספטמבר 2016

ואלי זה עדיף על מחיקת הצבע הצהוב מסמל מכבי

זניט בנשמה 27 בספטמבר 2016

השוואה ממש לא לעניין.
מדבר בהפועל זה עוד מכה למועדון שעומד על כרעי תרנגולת ומעליו מרחפת סכנת פירוק די מוחשית.
לעומת משבר במכבי תל אביב של העידן הנוכחי שבמקרה הכי גרוע יוביל לשינויים פרסונליים כאלו או אחרים על חשבון הכיס העמוק מאוד של גולדהאר.

עומר 27 בספטמבר 2016

זה פשוט מדגיש את הלך הרוח בהפועל וחוסר יכולת טוטאלי להתמודד בראש ובראשונה מנטלית עם המכה שחטפו.
רומן דיבר מקודם על החמישיה של ברסה לריאל. אתה חושב שלא עדכנו שם את האתר יומיים אח״כ מהבאסה?
אולי צריך לשלוח את בעלי התפקידים בהפועל לחוג אגרוף תאילנדי-חוטפים מכה, מרימים ראש וממשיכים הלאה! לא הולכים להסתגר בחדרי חדרים כמו כלב מוכה.

עד כמה שזה ישמע אבסורדי (גם לי), אני בתור אוהד מכבי שפנטז על הרגע הזה של 5:0 בדרבי כל התקופה שקיבלנו מכם בראש, כבר לא נהנה לבעוט בכם כשאתם על הרצפה. אני רוצה שתהיו חזקים, תחרותיים וגאים. ואז לתת לכם את הסטירה (הספורטיבית כן) שתפיל אתכם יהיה הרבה יותר כיף ומספק. אני לא מאמין שאני אומר את זה, אבל אחרי שכל האדרנלין עבר-אני מרגיש קצת ריקנות. קצת כמו לנצח את עכו.

ד"ר רזי הופמן 28 בספטמבר 2016

כמוני כמוך. לא נהנה להשפיל אף אחד. מקווה שהפועל כמועדון מכובד יבריא וימשיך להיות מעמודי התווך של הכדורגל הישראלי.

השמן 27 בספטמבר 2016

פרנקו, עדי ושאר אוהדי הפועל פה,
כאוהד מכבי, אני מאלה שרחוקים מאוד מלשנוא את הפועל. אני אומר את זה כדי לנסות להדגיש שאני כותב ללא שמחה לאיד או רצון לעקוץ, אני חושב שגם הפוסט של גיל לא בא מהמקום הזה, וגם רבות מן התגובות כאן של אוהדי מכבי אחרים. מאז הדרבי אני חושב הרבה יותר על הפועל מאשר על מכבי, כואב לי באמת המצב האיום שהמועדון הזה נקלע אליו.
ההגנה שלכם על כבירי/גוטמן ושאר פרשי האפוקליפסה שלכם פשוט לא מובנת. זה בכלל לא משנה אם ההגדרה היא פשע או רשלנות פושעת או כל דבר אחר. ברור לחלוטין שהאנשים האלה חושבים רק על עצמם. תמיד חשבתי שסילוק טביב היה צעד נפלא שלכם, ראש וראשון לחארות שלוקחים בעלות על קבוצה רק בשביל עצמם, לא ברורה לי חוסר היכולת שלכם כעת אפילו לכעוס.
כמחזיק זכויות הניהול בהפועל הוא יתחייב לשחק עשרים וחמש שנה באיצטדיון בבת ים. איצטדיון שהוא וויצמן יהיו הבעלים שלו. אתם רוצים לשמוע סיפורים על בעלי קבוצה ועיסקאות נדלן תפנו לבני תבורי
ההתנהלות של כל המעורבים מאז עזב רמון את הקבוצה היא לא חובבנית, לא רצופת שגיאות, אלא ביזארית לחלוטין. איזה מין בן אדם מסכים לפיאסקו האחרון עם גוטמן תגידו לי? זו לא חובבנות זו שרלטנות (חס וחלילה לא פשע)
עיזבו את התקשורת, היא תמיד תרקוד על הדם, תפקחו את העיניים, הבית שלכם בוער ואתם מתרצים תרוצים בשביל הפירומנים!!

אמיתי 27 בספטמבר 2016

כן אבל…
סתם. כל מילה

yaron 27 בספטמבר 2016

כן אבל…
להגיד על כבירי ששפך (כנראה שלזבל) כמה עשרות מיליונים על הקבוצה "ברור לחלוטין שהאנשים האלה חושבים רק על עצמם" לא פייר.
יכול להיות שהוא אידיוט אבל עדיין, הוא בא עם כוונות טובות.
לגבי האיצטדיון, גם אם הוא יהיה הבעלים אני הבנתי שהכוונה היא שהפועל תשחק שם 25 שנה בחינם. לא בא להגן כאן על כבירי אבל נראה לי שהוא אחד הנדפקים העיקריים כאן (אחרי הקבוצה כמובן) גם אם דפק את עצמו…

השמן 27 בספטמבר 2016

לדעתי המספרים לא ממש מסתדרים.
בני יהודה משחקת בבלומפילד כבר עשר שנים עם תקציב של 15 מליון שקל. כמה עולה כבר להפועל השימוש השנתי בבלומפילד? אז הוא יחסוך לקבוצה אפילו עשרה מליון שקל בשנה (והגזמתי לגמרי) זה נחמד, לא בוננזה כמו שטוענים
הוא יקבל את הזכויות לכל האיצטדיון ושטחי המסחר שייבנו, בטח יקבל איזה צ'ופר נאה מהחברה הסינית. כמה כסף הוא יכניס מהעיסקה הזו לדעתך? לדעתי הרבה יותר מהכמה מיליונים בשנה שהוא יחסוך להפועל. מעבר לזה מה בדיוק מחייב אותו לתת להפועל שימוש בחינם? הוא ייתן את זה גם אם אוהדים יחכו לו מתחת לבית? הוא ייתן את זה גם אם מישהו יקנה ממנו את הקבוצה? משהו מחייב אותו להשקיע כסף בהפועל בכלל? הוא מכניס את הקבוצה לבור כלכלי כדי שיוכל לבוא לשאר בעלי המניות ולעמותה, תנו לי את העיסקה בבת ים או שאני עוזב. כרגע אין לו כסף להחזיק קבוצת כדורגל, הוא ישתמש בהפועל כדי להשיג את הכסף הזה, שיהיה שייך לו, לא להפועל.
זה נשמע קונספירטיבי, אבל מקום שבו מתנגשים האינטרסים הכלכליים שלו, עם האינטרסים של הפועל, לא מבשר טובות להפועל.

Ollie Williams 27 בספטמבר 2016

חברת בניה סינית מכריזה על אימוץ של קבוצת כדורגל ישראלית, לא מוצלחת מקצועית מזה 5 שנים לפחות, עם חובות לא קטנים ותסבוכות משפטיות….נשמע פישי.
אפילו טביב הנוכל לא התקשה עד כדי כך, לכאורה, בהעברת כספים מחו"ל לארץ לצורך תשלום משכורות.

אני עם השמן פה, התיאוריה שלו אמנם קצת מרחיקת לכת – אבל עדיין משהו פה מסריח ממש.

השמן 27 בספטמבר 2016

זו אכן קצת תיאורית קונספירציה. אבל מה שאמת לאמיתה זה שהוא מקדם מהלך שבו האינטרסים הכלכליים האישיים שלו משיקים כביכול לאינטרסים של הקבוצה. מהלכים כאלו יכולים להסתבך בקלות, ואם האינטרסים יפסיקו להשיק ויתחילו להיות מנוגדים, הפועל תהיה בבעיה

יניב פרנקו 27 בספטמבר 2016

לא , כי עד עכשיו הכל דבש

השמן 27 בספטמבר 2016

לא משנה שכבר עכשיו המצב חרא, משנה שאתם מבינים אותם כל כך, ומדברים על "טעויות" וכו'. מפרקים לכם את הקבוצה בשם אינטרסים אישיים. לא מבין את ההשלמה שלך.

יניב פרנקו 27 בספטמבר 2016

דיון ארוך.
קודם על העובדות ואז על הסיטואציה.

השמן 27 בספטמבר 2016

אני אשמח לאחד כזה. באמת ממקום של דאגה

yaron 27 בספטמבר 2016

אני לא טוען שהתיאוריה לא נכונה.
כבירי זכה במכרז על בסיס זה שהוא בעלים של קבוצה ולכל ברור מה האינטרסים של החברה הסינית.
אני רק טוען שהכסף לא יגיע מהפועל ושהיא תהנה משימוש חינם באיצטדיון של 30K +/- צופים.
מה שטענתי זה שכבירי שפך המון כסף על הקבוצה ושלהאשים אותו שהוא דואג רק לעצמו לא מדוייק/פייר.

השמן 27 בספטמבר 2016

ואולי הוא שופך כסף כדי למקם את עצמו בפוזיציה שתאפשר לו להגיע לעסקה שתכניס לו הרבה יותר כסף?
עם כל הכסף שהוא שפך הקבוצה רק בבור יותר עמוק. כרגע היא לגמרי בת ערובה שלו ושל וייצמן.
ושוב האיצטדיון זה נחמד, לא יותר. וההשפעה של עזיבת בלומפילד יכולה להיות בעייתית ביותר

yaron 27 בספטמבר 2016

אתה גורר אותי לוויכוח (על האיצטדיון) שלא התכוונתי להיכנס אליו ושגם אין לי דעה מוצקה לגביו.
הטענה שלי היתה אחת – להאשים את כבירי שהוא חושב רק על עצמו ולהשוות אותו לטביב לא מדוייק ולא פייר.

השמן 27 בספטמבר 2016

לא נמשיך, אבל אתה לא באמת יודע מיהו ומהו. אנחנו מתבססים על מנטרות כמו "גדל בשער חמש". גם נימני "גדל בקריית שלום"

Ollie Williams 27 בספטמבר 2016

תראה, יש שמועות על מקור ההון של כבירי ומשפחתו – בוא נגיד שהן לא שמות אותו הרבה מעל טביב…
אין לי מושג מה נכון ומה לא, אבל בוא נגיד שלהגדיר את עצמך כאספן אמנות עם הון עצמי של כ 90 מליון דולר לא הכי עוזר להפריך שמועות שכאלה.
ההתנהלות הכלכלית העקומה וה"בעיות בהעברת כספים" גורמות לכל הסיפור להרגיש כאילו מישהו הפך את הפועל למכבסת הון.

Lord Anthony 27 בספטמבר 2016

לאור קצב גידול הגירעון (המוצהר) של הפועל ואי היכולת לשלם משכורות, אני חושב שצריך לבדוק שוב את הקביעה שכבירי שופך כסף למועדון.

שלו 27 בספטמבר 2016

לא ישחקו בבת-ים בחיים.
האצטדיון הזה היה מת מרגע שנבנה.
אין סיכוי בחיים שיצא מזה משהו.
אפילו הפועל בת-ים ז"ל לא שיחקה שם כשהייתה בליגה השלישית.
הגישה למקום היא קשה, הוא ממוקם רע מאוד מבחינת מרכזי קניות ותחבורה.
זה זריעת חול בעיינים.

אריק האחר 27 בספטמבר 2016

יפה מאד כתבת
כל מילה

רועי מ 27 בספטמבר 2016

האם אפשר לכנות את ההתנהלות שלו כהתנהלות אמיתית?.
פתאום צצו להם חובות נוספים שלא ידע.

כל השנים האחרונות בהפועל לא מובנות לי.
כל אחד שמגיע עטשה את אותן הטעויות.

שופכים כספים לריק.
גוטמן כנראה בן אדם רגיש שזה משפיע על בריאותו.
אבל אם אכן מצבו הבריאותי זה שגרם לו לעזוב היה חייב לציין את זה.
לא בטוח שהיו מאמינים לו.
אבל כבר אמרו את זה הכול היה צריך להיות לאחר הדרבי.
היה ברור שמכבי תפרק, השאלה הייתה רק מה ההפרש

נולי 27 בספטמבר 2016

עד השער השני של מכבי וההחמצה של מנגה בכלל לא היה לי ברור שמכבי תנצח את המשחק. מכבי נהנתה מהרבה מזל והפועל מחוסר מזל. לעניות דעתי זהו מקרה נוסף של יציאה מפרופורציות לרעת הצד המפסיד. זה שמכבי והאוהדים שמחים זה ברור ומובן. השחיטה של הפועל בתקשורת ובקרב אוהדיה מוגזמת לגמרי. יאללה. צאו מזה. כולה משחק אחד והעונה עוד ארוכה מאד.

שלו 27 בספטמבר 2016

ראינו את אותו משחק?
נכון מנגה החטיא מחמישה מטר,
אבל הכדור הסתובב ברחבה של הפועל חופשי.
השחקנים של הפועל עלו למחצית השנייה בלי אוויר.
מכבי היו כל כך יותר טובים שלו רצו בשבע דקות שנשארו אחרי החמישי היו יכולים לכבוש עוד אחד.
חלק מהשחקנים של הפועל היו עסוקים בלקבל צהוב כדי לסדר לעצמם אליבי,
כאילו נתנו את הנשמה.

עסקת רייכרט דרך אגב אכן הוכיחה את עצמה.
ונראה לי שגם שוינפלד מרוצה.

נולי 27 בספטמבר 2016

למיטב זכרוני, עד השער השני מכבי היו יותר טובים אבל לא ממש הגיעו למצבי הבקעה ולא היו להם החמצות מסמרות שיער. מנגד, שוינפלד חטף כדור מדסה ולא היה רחוק מלהבקיע וגם ראיקוביץ הציל פעמיים שער. זה ממש לא היה משחק חד צדדי לטובת מכבי. הכל התהפך בשער השני.

טרנטה 27 בספטמבר 2016

מזל כמובן חשוב בכדורגל ובחיים בכלל אבל אני לא חושב שהוא היה עם מכבי אלא עם הפועל בערב הנתון הזה.
לצערי הייתי בחו"ל ולא במגרש ומקריאה של סיקור המשחק וצפיה בתקציר באמת יכול היה להווצר הרושם שהפועל היו בעניינים ואם מנגה מכניס את זה אז אולי נגמר תיקו.
לשמחתי הקליטו לי את המשחק וראיתי איך בהילוך שני מכבי מפרקת את הפועל לגורמים בכל אספקט של המשחק.

שין 27 בספטמבר 2016

גם אני חשבתי על כמה צריך להעריך את ג'ורדי שהוא לוקח את האחריות כל פעם מחדש, במכבי זה מובן מאליו אבל עכשיו ברור כמה זה לא
כשגוטמן פשוט נשאר בבית, לא ברור איך כבירי מאפשר לזה לקרות ולוקח על עצמו את הפרונט. מוערך והכל שהתייצב אבל טעות רצינית מצידו.

שלו 27 בספטמבר 2016

אני לא מבין איך מאמן עוזב קבוצה שלושה ימים לפני דרבי,
זה קצת כמו מפקד שעוזב את חייליו רגע לפני קרב גדול.
אם באמת חשובה לך הקבוצה, תכין אותה למשחק ותעזור אחריו,
הרי המשחק הבא הוא נגד אשקלון, ואח"כ פגרת נבחרת.
זה סוג של הוגנות מינימאלית למועדון שמשלם לך משכורת.
מילא נטשת, השחקנים לא במצב פיזי לרדוף אחרי מכבי,
זה היה פשוט הפקרות.
שיא חוסר המנהיגות שיכול להיות.

יובל בלי כינוי 28 בספטמבר 2016

תחילה אני כבר מעל שנה קורא את מה שכתוב ואת התגובות ואני ממש מתמוגג מהשיח הנהדר שיש כאן!

החלטתי שהגיע הזמן שגם אתן את דעתי לסוגיות המעלפות שיש כאן באתר.

לדעתי, גוטמן הוא בגדר חידה מתמשכת, מצד אחד אין כל ספק כי מעשיו האחרונים מרגע המינוי שלו ועד רגע החצי התפטרות שלו הם מעשי בדייה העולים עד כדי בדיחה (בזכות זכה לכינוי הבלנדר הלאומי), הוא ברח מאחריות, נעלם בעת הצורך למנהיגות, אבל מצד שני הבין שאין לו את היכולת לעשות משהו בכל הקשור לכישלון שהוא ברא במו ידיו.

הוא על פניו מנסה לצמצום נזקים בטוח שלעצמו ואולי אפילו לקבוצה, כלומר הוא חתך מהמשכורת שלו בשביל להביא אדם שהוא מאמין בו (גיא לוזון) ואם הוא באמת ייכנס לריק שהוא מעוניין ואולי יכול למלא בניהול הקבוצה, רכש, ניהול מו"מ מול שחקנים ואנשי צוות, בניית תוכנית מקצועית ועוד… אז אולי הוא בעצם עשה את המעשה הנכון.

ללא ספק התזמון היה נוראי וחסר תום לב, אבל אני מקווה בשבילו שהוא יתחיל סוף סוף ללכת לעבודה ולעשות את המוטל עליו.

יוגב 29 בספטמבר 2016

מישהו שהוא מאמין בו או הראשון שהסכים להכניס ראש בריא למיטה ההו-כה-חולה הזו?

Comments closed