מקום לדאגה, לא להיסטריה

הקבוצה נראתה כמו עדר ללא רועה, בה כל כבשה לעצמה.

במהלך שבוע שעבר הופיעה כותרת באתר וואלה, טל בן חיים מתלונן על פציעה ולא התאמן. היו חדי עין בקרב אוהדי הטוויטר הצהובים שבאו בטענות לטוכמן כתב וואלה המסקר את מכבי, מה הכוונה מתלונן, למה לא כתוב שטל פצוע?

אין לי מושג לעניין מצבו הבריאותי של טל בן חיים החלוץ, אך מהתנהלותו במשחק אתמול, כמו גם מאי הרכבתו בהרכב, ניתן ללמוד כי ישנם מתחים בינו ובין המאמן, ובאופן כללי טל בן חיים מאז השיא בדרבי, הרבה פחות מחובר לקבוצה. יש בכך הגיון, הרי אם היינו צריכים לבחור שחקן שהמחמאות יעלו לו לראש, כולנו היינו מצביעים לעבר טל בן חיים החלוץ, כך שאין סיבה לתמהון.

*

נכון, שוב ראינו הגנה מחרידה, הגול הראשון נבע ממתקפת יחיד של אוחנה שלקח את הכדור ליד הרחבה שלו, עבר את נוסא כמו מים, לווה בדרך לשער על ידי גל אלברמן שהיה ממוקם לא נכון, וכאשר זה מסר למליקסון, גם טיבי וגם ראיקוביץ' נכשלו בסגירה טובה שלו. לאחר מכן הכדור התגלגל לבן סהר, זה היה חופשי מאחר ודסה בחר להתבונן בעניין במהלך של מליקסון, במקום להמשיך לרוץ עם סהר, וכך נכבש לו השער. הבעיה הגדולה היא, שמשחק ההגנה של מכבי נראה כך כבר הרבה מחזורים, ופרט לתיקון זמני אחרי ההפסד לזניט, יש לנו בעיה קשה במשחק ההגנה.

באופן כללי, דסה רץ להתקפה וחוזר להגנה בהליכה, גם אם הוא זה שאיבד את הכדור, זו בעיה שמציגה את הדאגה האמיתית שלי מהקבוצה, ביחד עם התנהלות טב"ח החלוץ. בעוד שרבים מאוהדי מכבי מודאגים מהיכולת הטקטית של שוטא, אני מודאג מהיכולת שלו לשמור על המסגרת הקבוצתית, למצוא את האיזון הפסיכולוגי בין להכות בשחקנים, ובין לגרום להם לתת מעצמם יותר. אתמול ראינו שסקאריונה בהחלט נותן את כל מה שיש לו, אך עדיין לא מוצא את החדות. אך דסה היה בדיוק כפי שציינתי.

הבעיה הוצגה לראווה גם בחילוף של אלברמן. האיש נתן דקה קודם גול על מגש של זהב לבאר שבע. הוא הכשיל את ראדי על סף הרחבה, כאשר זה היה נתקל בטיבי ובטבח הבלם שניה אחר כך, אילו גל לא חילץ אותו מההתקפה. ככל הזכור לי, ראדי לא מצויד במהירות מדהימה או בטכניקה של מראדונה, כלומר לא סביר שהיה מצליח במאבק מול בלמי מכבי, אך אלברמן ירד לגליש המוכר, ולא הגיע לכדור.

לא היה בכך כדי למנוע ממנו לבוא בטענות על החילוף, למרות שברור היה שמכבי חייבים להמר עכשיו על התקפה. וזהו הקפטן שלנו. הבעיה האמיתית בקבוצה שלנו אינה הרכב השחקנים, הבעיה היא המבנה הנפשי של הקבוצה, איש איש לנפשו, אין גורם מאחד.

*

אוהדי מכבי רבים מבכים את נוסא וההחטאות, חושבים שסקאריונה הוא באסט, מוטרדים מהיכולת של וידאר, וכולנו המומים כאשר בן בסט או ברק יצחקי קמים מהספסל כחילוף ה"מנצח" שלנו. נדמה לי שאפשר היה לראות במשחקים הקודמים שלכל השחקנים שציינתי עד לשחקני הספסל, יש את המרכיבים הדרושים כדי לייצר קבוצת התקפה מפחידה באמת. הבעיה היא שכרגע, אין תלכיד. זה סימן השאלה האמיתי המתנוסס מעל ראשו של שוטא. אולי כדאי שג'ורדי ישקיע מעט פחות במסע היח"צ שלו בעולם, ויעזור לשוטא בהחזרת השחקנים למקומם, וגיבושם לכדי קבוצה אחת. המבחן המשמעותי באמת מגיע כבר ביום חמישי מול אלקמאר. זהו משחק בעל משמעות אמיתית להמשך השנה, לא כמו שני המשחקים האחרונים בהם הפסדנו. כדאי מאוד שג'ורדי ושוטא ישברו את הראש כדי לטפל בבעיה האמיתית, שכן אלו השחקנים שלנו עד ינואר, לא יהיו אחרים.

לקראת משחק בטרנר
מסיבה בבאר שבע (וגם בחיפה)

101 Comments

אזי 31 באוקטובר 2016

בול!
(למעט המשפט האחרון המיותר, שגם שחקנים אחרים לא ישפרו את מצב הקבוצה. מכבי היום היא קבוצה חולה)

אוריה 31 באוקטובר 2016

קבוצה חולה??
בוא לא ניסחף…
יש בעיות, צריך לתקן, אולי גם לא ניקח אליפות. זה לא הופך את הקבוצה לחולה…
גיל אוהב להזכיר את התאריך הספציפי בו הקבוצה הפסיקה להיות חולה באמת…

אזי 31 באוקטובר 2016

חלוץ ב 3 מיליון יורו לא מתפקד
טב"ח השחקן הכי טוב בארץ לא מתפקד
סקריונה שבא על תקן כוכב לא מתפקד
אלברמן הקשר האחורי ההגנתי הכי טוב בארץ לא מתפקד
ההגנה לא מתפקדת (אבל זה לא חדש)
ראיקו השוער הכי טוב בעולם לגילו לא מתפקד

משהו בקבוצה הזאת חולה. זה לא יכולת של שחקן אחד שלא בכושר ולא שחקן כנף שעלה בעמדה הלא נכונה.
לא אמרתי שהיא מתה, אבל היא חולה.
אני מקווה ששוטה יצליח להבריא את העניינים

בועז 31 באוקטובר 2016

יש מישהו אצלכם שהוא לא "הכי טוב" במשהו? רק שואל….

גל ד 31 באוקטובר 2016

אני אסתכן בנחוש פרוע ואומר שאזי היה ציני לגבי טיבו של ראיקו.

גיא זהר 31 באוקטובר 2016

ובינתיים אורלנדו סה כבש חמישה גולים בארבעת המשחקים האחרונים…

גיל שלי 31 באוקטובר 2016

לגמרי, היה ברור שהוא שחקן ומשהו לא עבד נכון אצלנו

גורביץ' 31 באוקטובר 2016

ניוז פלאש גיל – יש לכם בעיה בהתקפה.
יכול להיות ש 2.2 מיליון על עטר נשמע עכשיו מעט מדי ?
איך חסר לכם איזה ערס (במובן החיובי) כמו אלירן שלא רואה ממטר וגם יודע להבקיע.
ד"א – אפשר להבין מה ריקן, בן בסט ושגיב יחזקאל עושים אצלכם בקבוצה ? או שלמיץ' לא אכפת לממן להם משכורות לכל החיים

גיל שלי 31 באוקטובר 2016

אלירן זה לא מה שחסר לנו, מבחינת יכולת אישית יש לנו את מה שצריך

גורביץ' 31 באוקטובר 2016

ד"א גיל, קבל חח על טור גם אחרי הפסד. לא מובן מאליו :)

רועי 31 באוקטובר 2016

שני משחקים ללא הבקעה נגד קבוצות שמסתגרות לא נקרא בעיה בהתקפה.

גורביץ' 31 באוקטובר 2016

יחסית לזה שאתמול דרסו אותכם, לא הייתי אומר שב"ש הסתגרו, פשוט לא החזיקו בצורה אימפוטנטית בכדור על קו האמצע.
וכן, שני משחקים נגד קבוצות שבאות לשחק חזק ולא נגד אשקלון או הפועל ת"א מפורקת + שופט שלא דופק חשבון, והפלא ופלא אתם לא מבקיעים.

אורן השני 31 באוקטובר 2016

תמשיך לאמר את זה לעצמך

צהוב בדם 31 באוקטובר 2016

הכל מתחיל ונגמר בהגנה.
"You are only as strong as your weakest link"

כשבוזגלו מפרפר את עמב״ה כמו מים, טב״ח הבלם מסבך כמעט כל כדור שהוא נוגע, לטיבי יש כל משחק לפחות 2-3 חורים, דסה הוא כלי התקפי אך פחות הגנתי ורייקו עדיין ילד בן 20, זה משפיע על הבטחון של כל הקבוצה לצאת קדימה ולתקוף בידיעה שיש מי שיכסה אותם אם הם מאבדים כדור.

הגול הראשון של באר שבע הוא פשוט שערוריה.
אף אחד לא עשה על אוחנה עבירה, אפילו במחיר של צהוב, כדי לעצור את המתפרצת.
זה קרה גם בגול הראשון נגד חיפה ובכלל 2 המשחקים מאוד דומים.

אפשר לצחוק על ״מאמני היציע״ כל הזמן, אבל זה משהו שכל אוהד מכבי ממוצע רואה כבר שנתיים.
את ההגנה היה צריך לחזק עוד בסוף שנה שעברה כשהיה ברור שקרלוס עוזב ועמב״ה נתן עונה מזעזעת. בלי קשר לזהבי עוזב או לא…
מוזר לי שבאר שבע איבדה את המגן השמאלי שלה וסגרה עם אחד אחר(ולא רע בכלל) תוך 48 שעות ואצלנו כבר 3 שנים לא מוצאים מגן שמאלי.

ההפסד הזה לא ממש משנה לי אבל אני פשוט יודע שעד שלא יביאו בלם ומגן שמאלי איכותי כל משחק נגד קבוצה יחסית איכותית אנחנו נקבל התקפי לב

רועי 31 באוקטובר 2016

הבעיה היא שזה לא משפיע על הבטחון של הקבוצה לצאת קדימה ולתקוף, כולם יוצאים קדימה ולא חוזרים כאילו פיקה עומד מאחורה ומחכה.

עירן 31 באוקטובר 2016

רועי, לא בטוח ש"פיקה מחכה מאחור" זה כ"כ טוב להגנה או לקבוצה…. דווקא כשחקן הגנה נדמה לי שהוא לא מדהים. דורפן טוען לגביו שהוא שחקן הגנה מעולה כשהקבוצה שלו מתקיפה…..

avibm 31 באוקטובר 2016

איזה כלי התקפי…(דסה) הבן אדם לא מסוגל להרים כדור נורמלי

גילי פלג 31 באוקטובר 2016

לא יודע, לי דווקא היה נראה שמכבי משחקת טוב כקבוצה ושולטת במגרש של האלופה, אבל סקאריונה וקיארטנסון היו מזעזעים ולכן התוצאה.

פז 31 באוקטובר 2016

אם לא תוחלף חצי הגנה לפחות בחודש ינואר, נסיים שוב כסגנים. כל ההתנהלות והלחץ נובעים מהתוצאות.
אליפויות מתחילות בהגנה! כשגרסייה וטיבי היו בכושר עם ייני בצד ימין לקחנו אליפויות, אפילו עם זיו כמג שמאלי!
אלברמן לא בכושר. טיבי לא בכושר, בן חיים (הבלם) כבר הרבה אחרי השיא. בן הרוש לא הבין ולא יבין תפקידו של מגן.

הגנה!!!! אחר כך הכל יסתדר.

מקנאב 31 באוקטובר 2016

אני לא אוהד מכבי אבל היה משהו מדכא אתמול. כל כך הרבה כסף והליקויים הבסיסיים בהגנה במערכת הכי מקצועית בארץ מחרידים. זה מייאש ברמות לאומיות.

יניב 31 באוקטובר 2016

מצטער אבל לא הבנתי.אם אתה לא אוהד מכבי אז למה היה משהו מדכא???.אתה דואג למיץ' שבזבז יותר מדי כסף??.
מכבי משחקת במקום נבחרת ישראל???.באמת שלא הבנתי אותך

מקנאב 31 באוקטובר 2016

זה מדד לכך שמצב ההגנה מזעזע בארץ ואין עקומת שיפור טכני וטקטי. אם בארזים…

אריאל גרייזס 31 באוקטובר 2016

אין דרך עדינה להגיד את זה, אבל נראה לי שמאז שאבא שלו נפטר ג'ורדי לא באמת מתפקד. אולי זה לא קשור לזה – אולי סתם מיצה את התפקיד. אולי מלכתחילה לא היה לו את זה ופשוט שאר הליגה היתה חלשה, כמו שלא מעט טוענים. לא יודע. אבל יש כל כך הרבה בעיות בקבוצה הזאת שכל מי שמבין טיפה כדורגל – לא הרבה – יכול לראות ולא תוקנו כבר עונה שניה ברציפות, שבאמת לא ברור מה ג'ורדי חושב לעצמו.

גיא זהר 31 באוקטובר 2016

ועכשיו גם יוצאים החוצה אירועים מחדר ההלבשה

Gil - Zimbabwe 31 באוקטובר 2016

די,אל תהיו כאלה שלילים. מכבי היו אתמול היו טובים (טוב הגנה בעייתית) ואם התוצאה במחצית הייתה 2 למכבי זה היה יותר משקף.
הגול הראשון זה היה יותר מזל משכל, כמו בבאולינג הכדור פגע בכולם במיקרה, ובסוף הגיע לאן שהיה צריך להגיע.
לקבוצה שיש בועט כמו בוזגלו אסור לעשות עברות במקומות כאלו, טעויות של טירון.

Ollie Williams 31 באוקטובר 2016

שני משחקים נגד קבוצות מסתגרות שהגעת בהם להמון מצבים ולא עשית איתם כלום.
פעמיים חטפת גולים של רכות בלתי נסבלת.
זה מעבר ל"הגנה לא משהו"

יניב 31 באוקטובר 2016

וואו איזה זחיחות והתנשאות בתגובה.2 משחקים נגד קבוצות מסתגרות??.אתה ראית את המשחק אתמול???.מכבי שלטה שליטה אופטית בלבד.ב"ש שיחקה נכון וטוב ולהגיד שב"ש הסתגרה זה או שאתה לא מבין איך משחקים כדורגל או שאתה פשוט זה עושה לך טוב בלב להגיד שש"ש ניצחה לא כי שורה תחתונה היא עשתה מה שצריך לעשות אלא כי הסתגרה ועקצה אותנו פעמיים.

רועי 31 באוקטובר 2016

ברור שב"ש שיחקה נכון, אין שום טענות למשחק שלהם, במשחק פתוח הם יודעים שאין להם מה למכור.
וכן, קבוצה שחוליית הקישור שלה לא עוברת את החצי וכל ההתקפות הם כדורים מהשוער/הגנה לכיוון בוזגלו/מליקסון זה נקרא להסתגר ולצאת למתפרצות ("התקפות מעבר" לשיטתו של בוני גיזצבורג). לא צריך להפוך את זה למשהו שזה לא, בכר בא מראש עם הטקטיקה הזו, והביצוע של הקבוצה שלו הוא מושלם.

Ollie Williams 31 באוקטובר 2016

נו, ואני חשבתי שתגובות ילד-זין זו נחלתם של גורביץ' ורומן בלבד.

כנראה שאתה לא ראית את המשחק אתמול, כנראה שגם לא אוהדי ב"ש שאני מכיר ולא ברק בכר שבניגוד לכל מיני אוהדי חיפה והפועל כמוכם לא גונבים דעת.

יניב 31 באוקטובר 2016

תודה נשמה שאתה מדרדר את הדיון לרמות כאלה ,אז אני אוותר על תגובה אלייך ואני יענה לרועי.
רועי העניין הוא שאתם אוהדי מכבי חושבים שכולם באים להסתגר ורק אם נדע להתמודד מול משחק סגור(כי אנחנו כאלה התקפיים וכאלה טובים שכולם מתגוננים מולנו)אז הכל יהיה בסדר.אז זהו שלא.בכר במודע בחר לתת למכבי את השליטה במרכז השדה והעדיף במקום עוד קשר אחורי לשים עוד קשר קדמי מהיר ולשרוף את ההגנה האיטית של מכבי וזה הצליח לו,להגיד שהם מסתגרים זה פשוט לא להבין בכדורגל(ואני חושב שאתה דווקא כן מבין) יופי.אם ב"ש הייתה רוצה היא יכלה לשחק בדיוק את אותו משחק של מכבי היא לא נופלת ממכבי בשום שיטה(הכוונה שבכל שיטה היא יכולה להתמודד מולכם) והשורה תחתונה היא שכמעט לא הגעתם גם למצבים שאתה תופס את הראש ואומר וואו איך הוא החמיץ את זה.
מבחינתי בכר נתן פה נוקאווט מהדהד לשוטא ולהגיד שב"ש מסתגרת זה פשוט לזלזל בכל מי שהוא לא מכבי.

רועי 31 באוקטובר 2016

אתה אומר בדיוק את מה שאני אומר, רק הסיבה של שנינו היא שונה, אתה טוען שהם יכולים לשחק פתוח נגדנו בצורה טובה ולנצח אבל בחרו בטקטיקה שבחרו מסיבה כלשהי,
אני טוען שהוא בחר בטקטיקה הזו כי הוא מודע לזה שבמשחק פתוח הוא לא יוכל לעמוד נגד מכבי. אתה יכול לקרוא לזה איך שאתה רוצה, ברק בכר אמר בעצמו בראיון במחצית – "נתנו להם יותר מדי שטחים", מה זה אומר ? שהסגירה במחצית הראשונה לא היתה מספיק טובה וצריך לסגור את המשחק עוד יותר, זה מה שקרה במחצית השניה.
אני תפסתי את הראש כמה וכמה פעמים.

יניב 31 באוקטובר 2016

בסדר אבל ככה ב"ש תמיד משחקת,זה לא שהיא שינתה את המשחק בגללכם.המשחק של ב"ש בגדול הוא הפעלת לחץ ע"י הקישור האחורי המצויין שלהם וזה שהם לא נותנים לקבוצה השנייה לנשום וככה הם משחקים תמיד ולא משנה באיזה מערך הם משחקים.אז כן הוא נתן לכם יותר מדי שטחים במחצית הראשונה אבל שורה תחתונה באמת שאני זוכר במחצית הראשונה את ההחמצה של סקריונה ונגיד את הבעיטה של מיכה מ20 מטר,במחצית השנייה עוד החמצה אחת שדרך אגב אף אחת מהם לא התקרבה להחמצות שהיה לכם נגד חיפה למשל.
שורה תחתונה מה שאני מנסה לומר זה שבעוד אתם תולים או מתנחמים שכולם משחקים נגדכם סגור ואתם הקבוצה ההתקפית שכולם באים להרוס לה.אני טוען שהלך המחשבה הזה הוא הבעיה שלכם כקבוצה כי מה שמספיק מול כל הליגה(וזה מספיק) מול קבוצה אמיתית שהיא ברמה שלכם זה לא מספיק כי ברגע שיש לה שחקנים מספיק טובים להתמודד מול האיכויות של השחקנים שלכם אז כל ההתקפיות לצורך העניין לא רלוונטית ודרך אגב ב"ש בכלל לא היו כל כך טובים הם פשוט ידעו מה צריך לעשות בשביל לנצח.

גיא זהר 31 באוקטובר 2016

אין קשר בין כדורגל פוזישן לכדורגל התקפי. הקבוצות של קלופ בדורטמונד לא בהכרח החזיקו בכדור הרבה, הן פשוט חנקו את היריב. באר שבע לא הלכה אחורה במודע, פשוט שיחקה לא מספיק טוב בחלק הראשון של המחצית הראשונה (וגם ב20 דקות האחרונות שבמשחק חכם יותר היה נגמר בבכי מבחינת מכבי). בשונה מהמשחק של מכבי חיפה, מכבי נגד בש הגיעה לאולי שני מצבים ממש טובים ובאר-שבע לארבעה-חמישה. השליטה הייתה בעיקר אופטית.

גורביץ' 31 באוקטובר 2016

אולי –
ד"ש למיץ', אביחי ידין מוסר תודה על המתנה ליומולדת.
שגיב מוסר שהכי כיף לקבל כרטיס אשראי עם קו פתוח כדי להזמין את כל החברה מהפועל לקריוקי על חשבון דוד מיץ'.

Ollie Williams 31 באוקטובר 2016

המנהיגים שלך הם מיכה, מדוניאנין וטב"ח.
אלברמן בתקופה מזעזעת.
פלא שאין לך קילר אינסטינקט.

מכבי שכחה איך להרוג משחקים. ב"ש למדה את זה ממנה ומיישמת נהדר.
ובינתיים בן הרוש מפיל ראש לפני כל משחק וטב"ח משחק בקקה.

Omer 31 באוקטובר 2016

אין למכבי בעיה פסיכולוגית/נפשית כפי שהגדרת.

יש לה פשוט הגנה חלשה מאוד. טיבי כבר שנתיים נע בין יכולת חלשה למזעזעת. עמב"ה הוא לא מגן (יכול להיות מוצלח יותר בעמדת הבלם) ודסה לא חושב. כמו כן, אין אלטרנטיבות מהספסל.

אפשר להסתכל על זה גם כך: לבש 2 זרים מוצלחים בהגנה, לחיפה 3 (מתוכם 2 די מוצלחים) ומכבי מבוססת על הגנה ישראלית. הבעיות "הפסיכולוגיות" ייפתרו כשקרויף יביא בלם ומגן שמאלי זר.

גיל שלי 31 באוקטובר 2016

זו לא בעיה נפשית, זו קבוצה ללא זהות, זו ההגדרה הנכונה. קרלוס מאוד חסר, הוא גם שנה שעברה היה טוב יותר מהבלמים שלנו השנה, אבל הוא זה שהוביל את משחק ההגנה, כיום אין לנו אחד כזה.

Omer 31 באוקטובר 2016

זה לא עניין של זהות. זה עניין מקצועי. כשיש לידך שחקנים טובים יותר, גם אתה תשחק טוב יותר. לכן מספיק שתצרפו 2 זרים להגנה ולא 4.

אומר זאת כך:
אם שחקן מוחלף וכתוצאה מכך מתעצבן או כוכב שקצת נפצע/חווה ירידה קלה מסופסל הם סממנים לבעיות בפן המנטלי הרי שלכל קבוצה בעולם יש בעיית זהות/פסיכולוגית.

גיל שלי 31 באוקטובר 2016

לא נסכים, אבל זה לגיטימי לא להסכים. כמי שעוקב אחרי הקבוצה הזאת מקרוב, ובצורה הדוקה, אלו תופעות שלא היו קיימות קודם בעידן ג'ורדי

אמיתי 31 באוקטובר 2016

שני צבים כקשרים שלא יודעים גליץ׳ מהו אגב הדיון על זה בפוסט של ליברפול מול קבוצה של מתפרצות..שני שערים מכלום. וכל מה שנכתב נכון אבל עדיין

Gil - Zimbabwe 31 באוקטובר 2016

מה קורה עם גולסה (שחקן שחקן!) מתי חוזר?

רועי 31 באוקטובר 2016

אני רואה כאן יותר מדי ניתוחים פסיכולוגים, זהות לא זהות, מנהיגות לא מנהיגות.
באלקמאר מכבי ידעה לחזור יפה מאוד משער השיווין של ההולנדים, בדקות הסיום, במצב שתיקו מסיים את הסיפור שלנו באירופה.
עם קבוצות שלא סוגרות את המשחק למכבי יותר קל (כמו ב 75 דקות הראשונות נגד זניט).
ההתקפה לא חדה בשני המשחקים האחרונים, זה כל הסיפור, הקבוצה משחקת טוב, מייצרת מספיק מצבים נגד קבוצות שבאות לסגור, ונתונה להתקפות מתפרצות, המשחק אתמול היה שידור חוזר של המשחק נגד חיפה.
נכון שכל הקבוצות יבואו לשחק נגדנו ככה, אבל לא לכולן יש את האיכות בהתקפה שיש לחיפה וב"ש, והגנות פחות טובות.

גיל שלי 31 באוקטובר 2016

אתה לא ראית את דסה חוזר בהליכה להגנה בזמן שבאר שבע רצים למתפרצת באגף שלו? לא ראית את טל בן חיים עולה, מעניק את סרט הקפטן למיכה, ועושה טובה שנמצא על המגרש, השיא באיך שבוזגלו עבר אותו. תקרא לזה איך שתרצה, זו הבעיה האמיתית בעיני

רועי 31 באוקטובר 2016

לא אמרתי שהקבוצה משחקת מושלם.
דסה לא בכושר מתחילת העונה, זה לא הפריע (עד כדי כך) עד שני המשחקים האחרונים.
בוזגלו עבר את טל בן חיים כי הוא לא מגן, אם היה עוצר אותו בעבירה של צהוב היית אומר שהיה עדיף שיתן לו לעבור.
ההבדל היחיד בין שני המשחקים האלה לרוב המשחקים שלנו העונה הוא שלא כבשנו, ועם מצב ההגנה שלנו אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לא לכבוש. זה כל הסיפור.

גיל שלי 31 באוקטובר 2016

לא דברתי על הכושר של דסה, דברתי על המחויבות שלו להגנה. אצל טבח זה היה ניכר שהוא עושה טובה, אלו בעיות שמעידות על המרכיב של המשמעת בקבוצה, המחויבות שלה, זה בעייתי יותר משני משחקים בהם שחקנים פשוט מפספסים, ככה לפחות אני תופס את זה.

משה 31 באוקטובר 2016

כצופה נייטרלי מה שהכי בלט לי זה שבאר שבע אפילו לא הייתה קרובה ליכולת שיא שלה. נתנו למכבי לשחק, הכניסו שני שערים בתזמון טוב וגמרו את העבודה.
לא יודע אם זה מנטאלי או יכולת על המגרש, מכבי מול באר שבע נראית כמו באר שבע מול מכבי לפני שנתיים.

בלייק 31 באוקטובר 2016

אני מבין שזה מסתדר נחמד לכתוב את זה, אבל ב"ש לפני שנתיים ממש לא שיחקה כמו מכבי של העונה והעונה הקודמת במפגשים בין הקבוצות.
ב"ש לפני שנתיים שיחקה נגד מכבי בונקר. היום כבר גם בב"ש אומרים את זה פחות או יותר, אז היו כמה אוהדים שחיו בהכחשה. מכבי שיחקה אתמול את הסגנון הרגיל שלה, ב,ש במשחקים נגד מכבי משנה את פניה לחלוטין מאשר במשחקיה האחרים בארץ. מקבוצה יוזמת לקבוצה מגיבה,
הבעיה של מכבי, שלמרות שזה היה די ברור שזה מה שיקרה (כי בכר מאמן מצוין, והטקטיקה הזאת היא ההזדמנות הכי פשוטה וקלה לנצח את מכבי), היא עדיין הגיעה, "שלטה", עוד פס ועוד פס, וכן, גם כדורי עומק לשחקנים די אנמיים (למה קיארטנסון לא מגיע כל משחק לחצי מההזדמנויות של מכבי? אפילו שליש? גם זזאת בעיה שארבלדזה לא מצליח לפתור בנתיים), וב"ש טסו למתפרצות (בוזגלו, מליקסון, אוחנה, שהר עם הפנים לשער מול טב"ח, טיבי ועמב"ה. סוף ידוע מראש) ועקצו בכדור חופשי (ב"ש קלאסי, במשחקים נגד מכבי).
זה לא היה נראה שמישהו במכבי מתכוון לעשות משהו מעבר כדי לשנות את התסריט הזה…. חבל.

משה 31 באוקטובר 2016

ייתכן ולא הבנת אותי. אני דיברתי על יחסי כוחות ולא על צורת משחק. זה לא באמת חשוב (לי ) מי הניעה כדור, בשורה התחתונה, באר שבע חזקה משמעותית ממכבי וזו לא הוטל בספק במהלך המשחק.

דור 31 באוקטובר 2016

שמע אפשר להגיע להמון מסקנות מהמשחק הזה, אבל לומר שב"ש "טובה משמעותית ממכבי" זו חתיכת גניבת דעת.

יואב 31 באוקטובר 2016

מצחיק(:

מאיר (חדש בשכונה) 31 באוקטובר 2016

מה, משה, אתה עמיחי שפיגלר? הוא ראה משחק שקול במחצית הראשונה….

יניר 31 באוקטובר 2016

גם משמעת וגם מחויבות מתחילות ביחס ובהערכה של המאמן ולמאמן וארבלדזה מאבד את זה
שוטה מפסיד טקטית גם בהרכב וגם בשיטה בהכנה למשחק והן בתגובות תוך כדי משחק.
זה קרה גם מול ברק בכר וגם מול מולנסטיין.
אתמול ההצבה של מיכה הפתיעה את בכר אבל הוא הגיב נכון ושינה מערך באופן מדויק וגם החילוף האמיץ של אוחנה בראדי היה מאד אפקטיבי.
שחקנים שמוחלפים תוך כדי משחק או לא משחקים לאחר הפסדים מרגישים שמנסים להפיל עליהם את ההפסד וזה יוצר מתח גדול.
המשחק מול אלקמר הוא מפתח בהתפתחות מערכת היחסים בין השחקנים למאמן ואם אלקמר יבואו מוכנים למשחק ומכבי לא תנצח יהיה קשה לבנות את מערכת האמון מחדש

avibm 31 באוקטובר 2016

נכון מאוד!

אוהד כ. 31 באוקטובר 2016

תשובות נכונות יתקבלו רק במענה לשאלות נכונות.
אולי השאלה היא – האם מכבי תל אביב 2016-2017 טובה יותר או פחות ממכבי תל אביב של 2014?
התקדמתם?
שיפרתם?
או שלא.

יוגב 31 באוקטובר 2016

מסכים שיש בעיית מנהיגות בקבוצה. לא מתאים לאלברמן להתנהג כמו שהתנהג אתמול, זה לא אופייני לו וזה כנראה חלק ממשהו גדול יותר.
טב"ח לדעתי יעזוב בינואר. עושה טובה שמשחק, לדעתי שומר על הרגליים לקראת המעבר לסין. יתן עוד כמה גולים נגד הקטנות ויתחפף.

מקצועית הבעיה היא במאמן, לדעתי.
ההרכב יחסית קבוע, היכולת גם. אבל מול קבוצות מסתגרות לא מצליחים לפרוץ את הבונקר. פה צריך או תכנית משחק אחרת, או יכולת אמיתית לשנות את המערך. סוזה היה נהדר בזה. גם בוס הצליח יפה מאוד לגרום לקבוצה להגביר לחץ בחלקים מאוחרים של המשחק.
אצל שוטא 10 דקות אחרונות בשני המשחקים האלה ראו על השחקנים שאין להם פתרונות והם מתוסכלים מזה. החילופים שלו רק מבלגנים את המשחק ומכבי יוצאת לגמרי מהשיטה.

ערן (המקורי) 31 באוקטובר 2016

הבעיות בעיניי ברובד גבוה יותר:
מההתרשמות שלי כאן בישראל, מיטש איבד מהעניין שלו בקבוצה. הרכש של וידאר והשכר לסקאריונה הם חלק קטן מההכנסה על זהבי פלוס הצמפיונס.
גורדי לא חזר לעצמו מאז מותו של אביו. לדעתי, הסיכוי שיחזור במכבי נמוך מאד.
שוטא בעייתי מאד בתגובה לארועים במשחק. כמו גם בשימוש נבון בסגל. העלייה לאירופה היתה בין היתק בעזרת שורה של פוקסים במספר משחקים.
לכן, מעבר לכך שאני מוטרד משני ההפסדים (שיש להם מאפיינים דומים: שליטה עקרה ברובה בכדור; נסיונות כניסה והרמה לרחבה; מעט מאד בעיטות מסוכנות לשער) ומכך שההגנה חלשה מאד ביחס לבאר שבע, אני מודאג הרבה יותר מהמגמה. הכוון אליו הולכים.
ואני לא רואה כרגע סיבה לאופטימיות לגבי רכש הגנתי כזה או אחר בינואר. מכסת הזרים מוצתה, ואין ישראלים בולטים בשוק.
כרגע העונה נראית של באר שבע יותר מכפי שנראתה בשנה שעברה (בעיניי).

רועי 31 באוקטובר 2016

יש מקום לעוד זר.

אורי 31 באוקטובר 2016

2 אם נוסא ילך סוף סוף

ערן (המקורי) 31 באוקטובר 2016

נכון. שכחתי שפיליפנקה ישראלי.
ג'ורדי משום לא השלים את מכסת הזרים בקיץ, ולא מצא אף זר לחוליית ההגנה.
זאת, בעוד באר שבע וחיפה הראו שאפשר למצוא פתרונות מצוינים אפילו בעמדה הכי בעייתית, מגן שמאלי. שתיהן פיצו בענק על העזיבות של דוידזאדה וטאווטחה (שני המגנים השמאליים הישראליים המובילים בשנים האחרונות).

B. Goren 31 באוקטובר 2016

צריך להחליף חצי מההגנה ונכון להיום האיסלנדי לא נראה כתחליף ראוי לפריצה.
כדאי שעמב"ה יתחיל לראות קצת ספסל ואת אבי ריקן משחק בעמדה שלו.
האמת היא שאני כבר מתגעגע לפאקו.
עם היכולות הנוכחיות, אנחנו שווים בערך מרכז טבלה או לכל היותר מקום בתחתית הפלייאוף העליון.

יואב 31 באוקטובר 2016

מכבי קבוצה יוזמת. זה הדנא העכשווי שלה וזה מעולה.
כשזה ישתנה, אני אתחיל לדאוג.
מדובר על תקופה מאד לא יציבה של שיאים קטנים ושפלים קטנים. אני מרגיש כמו הכותרת של גיל. ממ לא במקום נורא אבל נדרשת עבודה.
המשחק החשוב של השבוע(בנקודת הזמן הזאת) הוא ביום חמישי. עליה מהבתים הוא האתגר המיידי והחשוב של הקבוצה.

נולי 31 באוקטובר 2016

מכבי משחקת בכל מגרש בארץ מאד התקפי וזה גורם לה להיות פגיעה בהתקפות מעבר.
זו גם הייתה הבעיה בעונות הקודמות.
אני דווקא נהניתי אתמול לראות את המשחק של מכבי, למרות ההפסד.
בכדורגל יש הרבה עניין של מזל. לב"ש היה אתמול הרבה מזל ולמכבי לא.
לא ברור לי מדוע מתייחסים לטב"ח החלוץ כאל המשיח. הוא לא תרם הרבה גם מול אלקמר וגם מול מכבי חיפה ואתמול כשנכנס בזבז בשלומיאליות הזדמנות מצוינת בהתקפה מתפרצת.
זו רק התחלת העונה ויש מקום לאופטימיות.
במיוחד כשמכבי חיפה גם בתמונה ובטוח יהיה מעניין.
יאללה מכבי :)

משה ו 31 באוקטובר 2016

לבאר שבע היה מזל אתמול, ולמכבי ת"א לא? זה מה שאתה אומר?
ראינו כנראה משחקים שונים.
אני ראיתי משחק שבו לת"א היתה הזדמנות אחד בכל המשחק, ולעומת זאת ב"ש עם קצת ריכוז (ומזל) היתה יכולה לתרגם את 6 ההזדמנויות שלה בסוף ל-3 שערים נוספים בקלות!

איציק 31 באוקטובר 2016

לי נראה שבן חיים החלוץ היה באמת פצוע. פציעה רצינית בשריר החשק. זה אמור להיות מטופל מהר וחד. אם לא, אז פציעה זו תופיעה אצל שחקנים רבים במכבי.

NEO 31 באוקטובר 2016

מכבי תל אביב חושבת שהיא במקרה לא ניצחה את בית"ר, במקרה לא ניצחה את חיפה ובמקרה לא ניצחה את ב"ש. אז זהו שלא- מכבי ת"א השנה לא אנרגטית ושמחה מספיק, המשחק שלה שבלוני, איטי ומשעמם והיא ניצחה רק קבוצות חלשות מאוד (אלקמאר החלשה בבית). העניין הוא שבמכבי ת"א לא מבינים את זה וממשיכים לדבר על שליטה במרכז המגרש. כל עוד הם לא מבינים את זה, ולא מבינים את זה שההגנה שלהם חייבת חיזוק- זה משחק לטובת מכבי חיפה וב"ש. נקווה שימשיכו בגישה הזאת (מישהו אמר שחצנות טיפוסית?) וזאת תהיה שנת הנפילה שלהם וחילופי הדורות.

משה 31 באוקטובר 2016

והכי משעשע שהאוהדי ם משכנעים את עצמם שהמשחק הבא תמיד יהיה חשוב יותר. מעניין מה יקרה אם יפסידו לאלקמאר.

NEO 31 באוקטובר 2016

לדעתי הם ינצחו את אלקמאר כי הם קבוצה מאוד חלשה. אבל זה רק ימשיך את השקר וזה טוב לנו.

יואב 31 באוקטובר 2016

משה,
אם יפסידו לאלקמר אז מכבי בבעיה ולקראת כישלון ביעד הראשון שלה העונה.

יואב 31 באוקטובר 2016

נ.ב
ואפילו תיקו יסבך אותה קשות מול האירים.

פאןפאן 31 באוקטובר 2016

כבר לפני שבועיים היה ברור שטב"ח סובל מדלקת בשריר הרצון או שגדל לו פרונקל של אגו – כל מה ששוטא עושה לו מקובל עליי גם אם המחיר הוא הפסד! אחרת אוי ואבוי לנו כקבוצה וכמועדון

היה ברור שטבח מנטלית לא יכול להיות באמת כוכב ענק – וזה רק מחזק (אצל אלו שעדיין מתלבטים ) את הערכה לזהבי וליכולות המנטליות האדירות שלו

המהלך של שוטא עם מיכה היה אדיר חבל שוידאר וסקריונה לא הצליחו להינות מזה ולהרשית וזה כבר מתחיל להדאיג…

על ההגנה אין מה להוסיף – כבר לפני 6 שבועות הבנו שנצטרך למשוך עם זה עד ינואר :-(

תיקו ומעלה מול אלקאמר ואני רגוע כי רק באירופית זה "זמן כסף" – בליגה יש עוד דרך ארוכה וכל עוד נישאר קרוב לגמלים אז המצב מצוין.

שאפו לבכר על הגמישות הטקטית והביצים – אין ספק שצומח כאן מאמן מזן אחר וזה כייף לראות.

גלעד בלום 31 באוקטובר 2016

במקרה ראיתי את המשחק אתמול, דווקא קצב טוב ורמה סבירה יחסית לכדורגל ישראלי. הדיבורים על ״שליטה״ של מכבי מיותרים, בבעיטות למסגרת היה משו כמו 5-2 לבאר שבע בערך בדקה ה75 כשהמשחק היה גמור, ברבע שעה האחרונה היה בלגן שבו באר שבע היו יכולים להגדיל את התוצאה כתוצאה מהפקרות במכבי (גם מכבי היו יכולים לצמצם ולעשות משחק מענין בסוף.)

לטעמי בכר יותר מתוחכם ומכיר את שתי הקבוצות יותר טוב משוטא. הוא נתן לו את מרכז השדה, פיתה את מכבי לתקוף ולצאת קדימה וחשף את הערווה של החלק האחורי של מכבי, טבח הבלם זו בדיחה , בן הרוש חלש כמגן ולא תורם בהתקפה, ואלברמן שבדרך כלל טוב היה גם מתחת לרמתו, אני לא מבין איך הוא מעיז לעשות סצינה, הקבוצה בפיגור 2-0, מה יותר טבעי מלהחליף קשר הגנתי במישהו יותר התקפי? זו לא התנהגות של קפטן?

למרות הכל- מכבי קבוצה מעולה שתיתן בראש להרבה קבוצות בישראל, ויכולה גם להצליח בליגה האירופית, רק שבאר שבע במגמת עליה ולא פחות טובה ממנה, אבל יותר רעבה ורצה עם אותו מאמן ואותו הרכב פחות או יותר. עדיף למכבי לעוף באירופה אם היא רוצה אליפות, הקבוצה שבעה ועייפה, אגב אחרי 4 שנים כמו שהיו לה מקום שני שנה שניה ברציפות זה כשלון רק במכבי.

בדיעבד אם שוטא היה חושב במונחים שמעון מזרחי (התוצאה ערך עליון ) הוא היה עולה עם הרכב יותר זהיר, מנהל קרב חפירות משעמם (כמו לא מעט משחקי עונה), ב0-0 היה מעלה את בן חיים החלוץ ואת בניון כדי לנסות להוציא נצחון, תיקו בחוץ מול האלופה זה לא רע בכלל.

במקום לעשות את זה הוא אמר- אנחנו מכבי ואנחנו באים להתנפל ולתקוף, מה הוא קיבל? באר שבע בקושי נגעו בכדור 20 דקות ראשונות ובהתקפה הראשונה שלהם הבקיעו במתפרצת, עכשיו לך תשווה מולם בטרנר, מדובר פה בבטחון יתר בשחקנים שלו, כך לא זוכים באליפות.

בלייק 31 באוקטובר 2016

לא שאני כופר בעובדות, אבל קצת משונה לראות את כל התגובות שמדברות על סגנון המשחק של ב"ש כבחירה מודעת, ושגם בסגנון של החזקה בכדור והכתבת קצב ב"ש תנצח. למה זה משונה? כי ב"ש הצליחה בזה פעם אחת והפסידה (בטדי). בכל שאר המשחקים מהעונות האחרונות המשחקים התפתחו ככה. גם כשב"ש באה במטרה לשלוט בכדור ומכבי כפתה עליה בונקר.
אגב, אני מסכים עם (כמעט) כל מה שכתבת. מכבי נפלה למלכודת, הגיעה (כהרגלה כבר) זחוחה וחטפה בצדק.

יואב 31 באוקטובר 2016

כדי לזכות באליפות רצוי למכבי לעבור את שלב הבית. וזה עדיף גם בלי קשר לאליפות.

גלעד בלום 31 באוקטובר 2016

יואב, מסכים איתך שעדיף למכבי לעבור שלב בלי קשר לכלום, אירופה זה כיף, זה כסף ומעלה את הרמה של השחקנים ושל המועדון באופן כללי אבל נקודתית כשבאר שבע טובה וחיפה עם סיכוי סביר להוות יריבה כל משחק ליגה נגד הקטנות חשוב, לשחק באשדוד ביום ראשון אחרי משחק חוץ באירופה 3 ימים לפני זה לא קל לקבוצה שבעה. אגב לדעתי הבעיה שלכם היא 3 האליפויות, זה רף גבוה, עכשיו כל עונה בלי תואר זו אכזבה. אתם מצוינים אבל בשביל אליפות צריך שהכל יתחבר, להיות רעבים, לתת הגנה חזקה כל משחק, להיות מאוחדים, כרגע זה לא קורה, אבל העונה עוד צעירה, אני לא אופתע אם בכל זאת תזכו.

אגב, לדעתי בלי העומס של ליגת האליפות הייתם זוכים גם ברביעית בעונה הקודמת, עם כל הכבוד לבאר שבע (ויש כבוד, היא קבוצה רצינית שמוכיחה מקצוענות ויציבות )

איציק 31 באוקטובר 2016

למה כולם מדברים על מכבי תל-אביב ובאר-שבע; פה ושם מכניסים את מכבי חיפה. המרענן הרשמי היא מכבי פתח-תקוה והיא במקום השני. פרט לנפילה מול באר-שבע היא משחקת יופי. לא לזלזל בא, גם בקרית-שמונה זילזלו, זילזלו והיא לקחה אליפות.

דור 31 באוקטובר 2016

מכבי לא נפלה למלכודת, היא ידעה לאן היא נכנסת ובחרה כך, זה הרבה יותר מדאיג.

יואב דובינסקי 31 באוקטובר 2016

בהחלט משחק טוב של מיכה, חבל שהיכולת הטכנית שלנו בחוד לא היתה מספיק טובה לתרגם את המסירות שלו לשערים. כמו כן, מאז ששרן עזב הכל קורס. אין תחליף למנהיגות ולאחריות שלו.

זיו 31 באוקטובר 2016

נראה לי שמבחן התוצאה קצת יצא מפרופורציה.
גם מול מכבי חיפה ובטח מול באר שבע שיחקה מכבי עם יתרון די ברור בשליטה במגרש. החזיקה יותר בכדור והיו לה הרבה יותר הזדמנויות.
עם כל הכבוד לבאר שבע היא שיחקה אתמול כאילו היה במשחק חוץ באירופה עם הסתגרות רוב המשחק ויציאה מצויינת למתפרצות.
אלופה בבית לא אמורה לשחק ככה.
הבעיה שמכבי, משום מה, לא עושה את ההתאמות למשחק הזה שהוא כאילו משחק מול קבוצה חלשה יותר ויוצאת קדימה כאילו אין מחר. שזו קבוצה חלשה אז באמת מצליחים להסתדר בהגנה גם שבן חיים טיבי ועמב"ה מגינים מאזור האמצע אבל שזו קבוצה עם מתפרצת קטלנית ושחקני כנף מהירים פשוט לא מספיקים להגיע להגנה ואז חוטפים או עושים עבירות.
אז מה הפתרון ? באמת שלא יודע. הרי אם תשאיר קו הגנה נסוג ותשחק מול קבוצה עם קו נסוג לא יקרה כלום (וזו היתה הרי תוצאה טובה למכבי אתמול וגם מול חיפה – תיקו בחוץ זה לגמרי סביר).
מה כן בולט מאוד ואני תוהה אם זו הוראה של המאמן – פשוט לא בועטים ממרחק. כל הזמן מנסים עוד מסירה ועוד מסירה פנימה וזה פשוט לא עובד מול הגנות טובות.
אז האם העונה גמורה ?
בוא לא נגזים. ינואר זה עוד חודשיים. באר שבע סגורה מבחינת זרים ולא תתחזק כי אין גם איזה ישראלי שעומד על הפרק.
נקווה שיביאו בלם ומגן.
נקווה שלאור העובדה שהמאמן הזה לא מאמין ברוטציה מוגזמת ישחררו את מי שלא משחק. שחקן מתוסכל עושה יותר נזק משחקן שלא נמצא וככה לא כל יום נקרא איך ברק יצחקי מבואס, בן בסט מתעורר בלילה בוכה ואבי ריקן נזכר בערגה בשוויץ.
לסיום –
איך באמת ברק בכר לא פותח עם בוזגלו בכל משחק.

ברק 31 באוקטובר 2016

1. איפה נמצא ספר ההנחיות לפיו אמורים לבדוק איך אלופה אמורה לשחק? כי אני לתומי חשבתי שלהתאים את עצמך לחסרונות של היריב ולשחק עליהם וגם לנצח בסופו של דבר זו דרך לא רעה לשחק בה.
2. השליטה במגרש היא חסרת תכלית כשבניגוד למה שכתבת, לא היו למכבי ת"א יותר הזדמנויות ולא יותר בעיטות למסגרת ולמעט הזדמנות (סקאריונה) וחצי (נוסא) לא באמת סיכנו את השער באופן משמעותי.

גיא זהר 31 באוקטובר 2016

וזה במשחק בינוני של באר שבע

יואב 31 באוקטובר 2016

אם כך, בש תמיד בינונית מול מכבי כי כך היא נראית מולה כמעט תמיד בשנים האחרונות.
האמת היא שבכר ויתר מראש על השליטה והעדיף שחקן התקפת מעבר כמו אוחנה. זה השתלם לו. וכשהשיג את הגול, חזר לבסיס.זה כל הסיפור. כנראה שיקול נכון שלו כי אם גם כך מכבי תיזום ותניע, עדיף לו עוד שחקן עומק. במבחן התוצאה זה הצליח.

גיא זהר 31 באוקטובר 2016

השנים האחרונות לא פקטור כי עד השנה שעברה באר שבע הייתה בספירה אחרת ממכבי (ג'ורדי טוען שהתקציבים של שתי הקבוצות שווים ושל מכבי 90 מליון ועל זה נאמר שאם צוטט נכון: בוא אנא ג'ורדי הגזמת). באר שבע, תתפלא, בחודש האחרון לא בשיאה. אני דווקא חושב שבכר רצה יותר שליטה ולכן עלה בהרכב התקפי (ארבעה שחקנים שלא ממש עושים הגנה), אבל לא ממש הלך לו. אני בעיקר מאוכזב מה20 דקות האחרונות ששיחקנו לא חכם, וחבל שכך.

מאיר (חדש בשכונה) 31 באוקטובר 2016

שכמובן, לא בא בגלל היריבה…..

מאיר (חדש בשכונה) 31 באוקטובר 2016

המשחק הבינוני של באר שבע כמאמר גיא

זיו 31 באוקטובר 2016

תשובות:
1. בברצלונה או במדריד, למשל. אפשר להיות ציני כמה שרוצים אבל אלופה שרואה את עצמה בצמרת לשנים רבות לא אמורה להסתגר בבית שלה ולבנות על מתפרצות.
2. לא מסכים – נוסא הזדמנות של 99% ולא לפגוע לפחות במסגרת זה יותר קשה מלפגוע… (אבל כרגיל אצלו), סקאריונה לפחות פעמיים ועוד פה ושם. הרי אם נוסא שם את הגול ומשווה ל – 1:1 הכל נראה אחרת.

גורביץ' 31 באוקטובר 2016

כמו שפרוסנר (או מתן גילור) כתב – זאת לא הזדמנות של 99% אם נוסא הוא זה שבועט. נוסא תמיד יחטיא כמו שאזולאי או תורג'מן תמיד החטיאו בחיפה.
חוץ מזה ההחמצה שלו הייתה ב 2-0, אז מקסימום הוא היה מצמק, וזה לא היה נראה כזה אחרת

בלייק 31 באוקטובר 2016

זאת הזדמנות של 99% שהגיעה לשחקן שמנצל 1% מההזדמנויות שהוא מגיע אליהן.

גיא זהר 31 באוקטובר 2016

אתלטיקו בבית נגד בארסה נראתה כמו אלופה? באר שבע חוץ מהמשחק מול מכבי כולל המשחקים מול סלטיק וספרטה (אולימפיקוס לא בדקתי אבל יש מצב שגם) החזיקה בכדור יותר. מספיק טוב?

בלייק 31 באוקטובר 2016

1. אין ספר הוראות. יש פשוט כוחות קוסמיים שגורמים ל- 99% מהקבוצות הגדולות והעשירות לשחק ככה כאשר הן משחקות מול קבוצות נחותות מהן מבחינת הכישרון והכסף. יד נעלמה, אם תרצה. הסתגרות ויציאה למתפרצות הן נשקו של החלש בכדורגל, לרוב מתוך תפיסה שעדיף להגן על השער ואולי להוציא תיקו (או פנדלים במשחקי נוק אאוט). לא חובה.
אני לפחות (ונדמה לי שכתבתי את זה כאן מזמן אחרי אחד הנצחונות של ב"ש בוסרמיל על מכבי של אוסקר או סוזה, נגמר 3:2 כשהאיומים לשער היה משהו כמו 18:5 למכבי) אעריך הרבה יותר את ב"ש אם תשלוט ותנצח את מכבי. אם תבוא ותחזיק בכדור ותבקיע גם כשההגנה צפופה. לנצח בכלים של חלשים? גם רעננה ניצחה את מכבי בעונה שעברה. נחמד, סנסציה, אבל לא יביא אליפות.
שלא תבין לא נכון, אני חושב שלב"ש יש קבוצה חזקה יותר משל מכבי העונה, כך שהיא יכולה עוד יותר להרגיש בנוח עם משחק של פוזשן והכתבת קצב. גם רואים שהיא עושה את זה כמעט בכל משחק ליגה אחר.
2. נכון (חוץ מההזדמנות של נוסא, שמשום מה שחקן 7 מטרים מול שער חשוף כשאין אף שחקן הגנה שיפריע לו, אתה מתעקש להגדיר כחצי מצב. אם זה חצי מצב, אז היה במשחק מצב אחד בלבד – בגול הראשון).

גיא זהר 31 באוקטובר 2016

יש קבוצות שבאופן מודע מול קבוצות מסוימות מעדיפות לוותר על השליטה. ככה נקט בכר בשלושה מארבעת המשחקים בעונה שעברה (ובשום משחק זה לא היה דומה לוסרמיל ההוא שבאמת היה גניבה). אתמול אני חושב שבכר הגיע מתוך מטרה לשלוט, אבל לא הלך לו ולכן עבר לשלושה בלמים על מנת לשלוט באמצע. והיו עשר דקות לא רעות. אחכ הכניס את ראדי ובמחצית השנייה, עד הגול השני, השליטה במגרש הייתה של ב"ש. אחכ מכבי הלכה על כל הקופה ושלטה באופן מוחלט (וגם היטתה את היחס מבערך 55-45 ל61-39) ובאר שבע שיחקה את ה25 דקות האחרונות ממש לא חכם.

איציק 31 באוקטובר 2016

ריאל מדריד מחזיקה הרבה פחות מול ברצלונה גם כשמנצחת ורואים שטובה יותר. זה נובע מאופי המשחק של כל אחת מהקבוצות. ברצלונה תמיד משחקת פיפי קאקא של 200 מסירות צריך או לא צריך ולכן דם במשחק חלש (במושגים שלה) בדרך כלל מחזיקה יותר בכדור. ניבחרת ברה"מ הגדולה שהפסידה רק לואן באסטן בגמר האירופאי היתה בנויה מטייסים, אף פעם לא שלטה, פשוט שרפה את הדשה הבקיעה וחזרה להגנה. זה היה הסגנון המובהק שלה. אז אני מסכים שנראה טוב יותר "לשלוט" אבל באר-שבע היא לא ברצלונה ואין לה יתרון כזה על כל קבוצה. מצד שני לבאר-שבע יש יכולת (לפחות ברמה הארצית) לשחק גם בסיגנון ברצלונה וגם בסגנון ריאל מדריד. מול מכבי שאין לה יתרון מרכז שדה מובהק נוח לה לשחק אותה ריאל מדריד ולתת למכבי להיות הברצלונה. עבד טוב. מול יובה עדיף לשחק יהוד (ז"ל).

בלייק 31 באוקטובר 2016

אתם (סליחה על ההכללה. מתכוון לתגובה של איציק ושל מגיבים אחרים, לא לתגובה כאן של גיא) מתיחסים לשליטה של מכבי בכדור כגחמה חסרת פואנטה, אבל גם אם נתעלם ממנה, מכבי הכתיבה את הקצב, לחצה גבוה וב"ש לא הצליחה לצאת להרבה מתפרצות (זה השתנה אחרי שמכבי שלחה את כולם למעלה, וכמו שגיא כתב – משחק חכם יותר מצד ב"ש והיו יכולים להבקיע שוב). דקה או שתיים לפני הגול של שהר הטלויזיה הראתה סטטיסטיקת איומים – 8:0 למכבי (השמיטו נגיחה של ויטור בתחילת המשחק). נכון שרובם לא סיכנו את השער, אבל מדוניאנין עומד לבד על קו ה-16 ומטווח זהכנראה לא חלק מזיטת המשחק של בכר. ורק הבהרה: גם לדעתי הגיע לב"ש לנצח (ובכלל היא קבוצה עדיפה העונה).
לגבי ריאל, זה נכון חלקית. הם כן מכתיביםאת הקצב בהרבה משחקים, ויוצאים להתקפות לא פחות מברצלונה. פשוט התקפה של ריאל לוקחת 8-15 שניות ושל ברצלונה 8-15 דקות (וגם זה משתנה לעיתים עם השינוי בסגלים ובתפיסות האימון לאורך השנים). בכל מקרה, ברור שיימצאו דוגמאות כביכול סותרות, בבחינת היוצא מן הכלל שאינו מעיד… את המצב הרגיל רואים בכל ליגה ובכל שבוע. זאת לא פחיתות כבוד מצד ב"ש להכיר בזה. אגב, לפי הציטוטים שקראתי מבכר וחלק מהשחקנים, אז הם דווקא מבינים את זה די טוב. זה לא מוריד כלום מהאיכויות שיש בקבוצה הזאת.

מאיר (חדש בשכונה) 31 באוקטובר 2016

בלייק, להערכתך שבאר שבע עדיפה השנה, באר שבע בנוייה באופן דומה מאוד לחיפה של הצמפיונס הראשון, משמע 6 זרים טובים עד טובים מאוד, כולם פיזיים ברמה מעל הליגה ושני שליש מהם בחלק האחורי יותר של המגרש, מה שבעצם יוצר בלוק הגנתי עליו היא מתבססת כאשר הישראלים הם המהירים והסו קולד מתוחכמים. תוסיף לזה את ההתלהבות מהאליפות של שנה שעברה שהוציאה מהמתמודדות ובעיקר ממכבי את המכסימום, מה שיצר ביטחון אצלם, אזי מצבה היום אופטימלי. במצב היום, יש שתי קבוצות על, מתחתן חיפה ואולי ביתר אם תתאושש ומכבי פתח תקוה שיכולות להקשות בנסיבות מסויימות על הגדולות. כל השאר משולות ללבנטה ולס פאלמס בספרד כך שכמעט לא יהיו מולן איבודי נקודות. למכבי יש בעיות בהגנה ועייפות מנטלית של מרדף הישגי של 4 שנים ולכן יש לה סיכון גדול יותר למעידה. למרות הכל, משחק בית הקבוצה החזקה הזו באה להתגונן ולקוות שאף כדור לא יחדור את קווי ההגנה בשליש האחרון. קצת מביך.

גיא זהר 1 בנובמבר 2016

מביך? בינתיים מי שמרגיש נבוך הם אוהדי מכבי כשאפילו ציון 3, מכביסט בעצמו, צוחק על זה. זה יכל להיגמר בתוצאה באמת מביכה שאף אחד לא היה זוכר כלום מהמשחק. אם בכר החליט באופן מודע במשחק הזה לשחק נסוג בגלל החולשות של מכבי לא אומר כלום, חוץ מזה שבמחצית השנייה (עד הגול של בוזגלו שלאחריו מכבי הימרה על כל הקופה) אחוזי השליטה היו דומים

איציק 31 באוקטובר 2016

תבין, אני מסכים עם מה שאתה כותב, אני טוען שמכבי מול באר-שבע זה כמו ברצלונה מול ריאל. תמיד ברצלונה תחזיק יותר בכדור, רק לפעמים היא תהיה טובה יותר ולפעמים ריאל. כלומר לא תמיד הטובה היא זו שמחזיקה יותר בכדור ולא זו שבועטת יותר. ברוב הבעיטות של מכבי היתי מעדיף שמקל יזרוק.

אחד העם 31 באוקטובר 2016

לא צריך לקפוץ ממאניה לדיפרסיה. יש מספר בעיות בקבוצה אך הן אינן חסרות פתרון.
אי אפשר לתלות את קולר הספיגות על צווארה של רביעיית ההגנה בלבד, למרות שגיאות מספר, חלקן מעצבנות מאוד.
מכבי שומרת לחץ גבוה ובהיפרץ הלחץ אין חזרה מהירה לאחור ותיקול/ עבירה על מוביל הכדור (ע"ע מיכאל אוחנה: איגבור נפרץ, דור מיכה ליווה במבט תוך ריצה מעט מאחורי אוחנה, אלברמן פיקח, איגבור צפה מרחוק ותפוח האדמה גולגל לכיוון הבלמים, הרצים לאחור ותןך כדי כך צריכים להתמודד עם הצרה המתרגשת ובאה.
בשנות האליפות התקשו לבחור את שוער מכבי לנבחרת העונה, כי הקבוצה כמעט ולא נתנה לו לעמוד במבחן.קרלוס אמר שהקבוצה לא צריכה להרשות שבעיטה תגיע לכיוון השער. אמר ועשה.8 שערים זו כמעט מכסה שחטפנו בחצי עונה.
למכבי אין משחק אגפים. אגף שמאל לא פעיל (היה קצת, לפני שטב"ח התחיל להכניס לעצמו לראש שהוא ניימאר), אגף ימין לא יעיל. (1 מ7 לדסה בהגבהות אתמול.) מה שווים כושר והמיקום הטובים שלו? מגן תוקף עם רמת דיוק כזאת משול לפר הרבעה נטול אשכים. הוא התגאה בעבר שקיבל מיוקנוביץ' דף הוראות ליסודות השמירה, לראשונה בחייו. ראוי, איפא, שיקבל דף משוטא המורה לו להישאר חצי שעה אחרי כל אימון ולתרגל הגבהות וצ'יפים, לראשונה בחייו, ככל הנראה.
הויקינג יהיה חלוץ טוב ככל שישחקו עליו (ע"ע סה בליאז', גול ל60 דקות מאז שהגיע), לו היה בחיפה היה פורח. הם יודעים לשחק על מס' 9, תראו איך פלאט, שאינו העפרון המחודד בקלמר הזה, פורח שם.גם איזקיאל ראוי לאותה סבלנות.
היה מי שאמר (נדמה לי אוסקר גרסייה) שאליפות נקבעת על ידי השחקן ה 18, ה 19 וה 20 בסגל. בהיבט הזה יש עוצמות למכבי, אבל צריך לתת להם לבוא לידי בטוי. גם זו דרך לחזק את הלכידות הקבוצתית , גיל. ולא רק בהעלאת הרכב שני מלא בגביע הטוטו ולרטון לעברו כשהוא חלוד וחורק. יש עליות וירידות לפרקי זמן קצרים אצל רוב השחקנים במהלך עונה (אלברמן, לדוגמא ומדו הצטרף אליו בשני המשחקים האחרונים.) ויותר מכל שחיקה מצטברת כי העונה ארוכה ולמכבי הרבה שחקני נבחרות. וידאר, לדוגמא, התחיל להתאמן בינואר. מישהו חושב שאפשר לסחוט את הלימון עד יוני הבא?
עדן הוא לא מילה גסה למשחק נגת פ"ת, לדוגמא, או דור פרץ נגד ק"ש, בעמדתו הטבעית. הם לא נופלים מאלו, קניוק, ביטון (ק"ש), אבידור,ממן וכו'. אבל לשלב בחוכמה, 8-9 שחקני הרכב ו2-3 מחליפים, במשחקים מסויימים. שחקני ההרכב שינוחו יאגרו כח ומן הסתם יתנו יותר כשיחזרו להרכב, כדי להזכיר למאמן שהם עדיין בכירים באיכות. מטבע הדברים תקטן התסיסה.
דיוק בבעיטה לשער. רוב הבעיטות לשער מחוץ לרחבה לא פוגעות במסגרת. לא רק דסה צריך להישאר ל"תרגול נוסף".
ורייקו אתמול – 1 במדד ח"פ. (לפחות גול אחד מה2, ח"פ לא היה חוטף).
יש עוד בעיות, אבל בואו נראה שיפור לאלו וייטב לנו. אמן

מאיר (חדש בשכונה) 31 באוקטובר 2016

נאה דרשת

צהוב כחול 48 1 בנובמבר 2016

הרוח הקבוצתית הלכה ונעלמה עם ייני ,קרלוס וזהבי
מכבי נכון להיום היא אוסף של שחקנים ולא קבוצה
בן חיים חייב לסיים את דרכו בקבוצה כבר בינואר תודה ושלום
וידאר כמו סה הוא לא הבעיה
ראיקוביץ שוער בינוני ומטה נראה שקרויף כשל בגדול עם ראיקוביץ ואינו מוכן להודות בטעות של 3 מליון יורו
דסה שחקן שמתאים לקבוצות תחתית או מרכז טבלה ולא מובן איך שחקן ברמתו מקבל הרכב ראשון בכל משחק
בן חיים הבלם והחלוץ יחד עם בניון ומדוניאנין אל נתפלא שחדר ההלבשה מסריח כמו מזבלה עירונית

פרילי 1 בנובמבר 2016

בכר עלה על הנייר בהרכב לא רע אבל הגול הראשון הוא מופע של טעויות שלנו וגם מזל שלהם, ופאקינג מאור בוזגלו כמה סטייל יש לו ואיזה כישרון השחקן הישראלי הכי טוב בליגה, אפשר היה לראות בראיון של המחצית שבכר היה ממש עצבני על ההגנה שלו לא מובן איך מכבי לא שמו לפחות גול אחד

גד 1 בנובמבר 2016

טל בן חיים החלוץ הוא חרב פיפיות. כאשר המגן שעומד מולו חלש ממנו, הוא כלי מאוד חזק בהתקפה. אבל הרבה משחקים כאשר המגן מולו יודע לסגור אותו, זה כאילו מכבי משחקת ב10 שחקנים. מעט מאוד הוא תורם בהגנה ואם הוא לא מצליח לעבור את המגן, הוא לא יודע לעשות דברים כמו שמיכה או סקאריונה עושים. הוא נתקע ונותן פס אחורה.
לאחרונה גם קבוצות התחילו ללמוד אותו ותמיד מביאים עזרה, מה שמוריד את הסיכויים שלו להצליח בדריבל. לכן, אין לי מושג למה עושים ממנו מה שהוא, מחליף של זהבי הוא בטח שלא, והשחקן הכי משמעותי במכבי כלל וכלל לא. במשחק מול ב"ש אלברמן לא היה ביום טוב (אני לא מאמין שאני אומר את זה), ולדעתי זה התבטא ברגישות מוגברת בהגנה. כמו כן, לא ראיתי שמכבי מצליחים לחלץ הרבה כדורים בשטח של ב"ש (גם אלברמן אחראי על הרבה מהם) ולכן היה יותר קשה לייצר מצבים בהגנה.
עמב"ה ובן חיים הבלם ביחד שווים תמיד גול במשחק. אחד מהם לא משנה מי פשוט לא מצליחים להתרכז ועושים שטיות. עמב"ה כל כך מתסכל שזה כבר לא הגיוני שהוא ממשיך לשחק.

הגול של אוחנה היה פשוט ביזיון ולדעתי דסה צריך לראות ספסל חודש בגלל זה. לא הגיוני שהוא מסתכל על שהר ולא מלווה אותו. זה נטו אחריות ומחוייבות, לא משהו ברמה הטקטית ולא כלום.
הרגשתי שהגולים של ב"ש הגיעו מכלום, וזה בגלל שמכבי מחלקת מתנות מחוסר מחוייבות או ריכוז. מעבר לזה מספר הניסיונות שלהם היה מועט בעוד מכבי החטיאה המון מול השער. נוסא לדעתי יותר שחקן פוטבול מכדורגל כי זה פשוט לא הגיוני אחוז תרגום המצבים שלו לשערים…
קיארטנסון לא מקבל את הכדורים שהוא צריך הרבה פעמים ולכן ממעט לכבוש.

מכביסט שמאלני 1 בנובמבר 2016

זה הזמן של ב"ש , יכו באליפות גם העונה, מכבי בינואר ובקיץ תחזק את ההגנה , לא מתרגש מעוד עונה בלי אליפות הדרך של מכבי נכונה , זו תקופת מעבר וזה יעבור מהר.

Comments closed