ג'ורדי – אנושי אנושי מדי

היכולת של ג'ורדי להפעיל אנשים נראתה אתמול במלוא תפארתה, והשאלות רק קשות יותר

אודה ולא אבוש. מיד עם יציאתי לדרך במכונית של שכני, גיליתי כי ברק יצחקי עולה בהרכב. כבר חשבתי לבקש להוריד אותי בשכונה, הדכאון שנכנס בי על כך שאצטרך לראות עוד תצוגת מכבי שוטא היה גדול. בסופו של יום לא בקשתי לרדת, הגעתי לנתניה, ובמקום לקבל דכאון מברק יצחקי, קבלתי בחילה מהפתטיקס שלנו, אך על המגרש, זה לא היה ברק יצחקי של שוטא.

*

אתמול נוכחתי פעם נוספת (לראשונה הבנתי את היכולת של ג'ורדי לתקשר עם שחקניו בראיון עם ערן זהבי שנה שעברה), כי לג'ורדי יש תכונה חזקה במיוחד המאפיינת אותו כמנהל, ג'ורדי יודע להבין את נפש השחקן, יודע איך להפעיל את השחקנים,, וכתוצאה מכך יודע להוציא מהם את מה שהוא צריך. אילו ג'ורדי היה אוהב לעבוד קשה, הוא היה יכול להיות מאמן נפלא, שכן נדמה לי שזו אחת התכונות החשובות ביותר למאמן, אם לא החשובה שבהן.

אצל ג'ורדי ראינו ברק יצחקי שמשתתף במשחק הלחץ, לא צריך להגזים, הוא לא דפק ספרינטים, אך ירד לגלישים יצוגיים, היה עצבני מתוך רצון עז להוכיח מחויבות (פעם ראשונה בהיסטוריה שטל בן חיים בא להרגיע שחקן, סוג של הישג שברק יצחקי יקח איתו לכל החיים), ומדי פעם אף שחרר כדור בנגיעה ואפילו לכיוון הכללי של וידאר (אם כי מסירות לוידאר הן לא האופציה המועדפת על יצחקי). אף מאמן אחר מאז הפציעה של יצחקי בבאזל, לא הצליח להוציא את הדברים האלה מברק, רק ג'ורדי יכול.

ההרכב שג'ורדי העלה אתמול, היה אמור להיות המערך של שוטא. קשר קדמי לפני שני קשרים אחוריים באותו קו, שלישיה קדמית, לחץ בחלק המגרש של היריב. יוסי בניון עלה כקשר הקדמי מאחר וסקריונה פצוע, ושוב הראה שכל עוד יש לו אוויר (הספיק למחצית), הוא עדיין נמצא ברמות אחרות לחלוטין של הבנת המשחק בהשוואה לשאר השחקנים במכבי.

יוסי שיחק בנגיעה אחת, תמיד הנגיעה הנכונה, כאשר היה קרוב לוידאר גילינו שוידאר משחק כך גם, יתרה מכך מסתבר שוידאר יודע לעצור כדור שמגיע אליו בנגיעה, הבעיה היא כשהוא נדרש לעצור כדורים שמגיעים אליו משלושים מטר. יוסי כבש את השער בנגיעה אחת, ולמעשה הפעיל כך את כל ההתקפה של מכבי. ג'ורדי הבין שזה מה שיוסי עדיין יכול לתת, שוטא ממש לא. בכלל, לא מובן מה שוטא כן הבין.

*

עוד כמה דברים ששוטא לא הבין – נכון, אבי ריקן לא מגן, אבל הוא גורם הרבה פחות נזק מעמב"ה. פיליפנקה כן מסוגל לשחק בלם. כדורגל משחקים במסירות קצרות, ובמהירות, ולא בהגבהות מכיוון מרכז המגרש אל עבר שמונה מאות חלוצים.

אם יש משהו שהכעיס אותי אתמול (הפתטיקס לא הכעיסו אותי, הם אפסים, מעוררי בחילה, ההנהלה הלא קיימת של מכבי אמורה לטפל בהם), זה ההבנה שנחתה שאילו רק ג'ורדי היה מפטר את שוטא בזמן, כלומר בנובמבר, גם ההרכב הזה של מכבי היה עדיין נמצא בתמונת האליפות.

האנושיות של ג'ורדי בשילוב עם חוסר החיבה שלו לעבודה מיותרת, דפקה לנו את העונה. ג'ורדי נדרש לוותר על מאמן שראה בו ידיד אישי, לכן כנראה העדיף להתבוסס בהאשמה עצמית על חוסר בניית סגל ראוי. אגב, דווקא מאחר וג'ורדי הוא אמן נפש האדם, הוא אכן אחראי לבניית סגל נטול מנהיגים. אך אתמול ראינו שאילו היה משקיע את זמנו בקרבת השחקנים, ואילו היה נוטל לעצמו חירות להנחות את שוטא, הוא היה יודע לייצר מעקפים לבעיה, עד לחלון של ינואר. טל בן חיים אתמול נראה כמי שמתעניין רק במשחק, ולא נגרר אחרי שופט הזוי כדוגמה.

טל בן חיים גם ניסה להפעיל את וידאר, וסוף סוף גם מכבי עשתה את שבאזל עשתה לנו בשלב ההכרעה של ליגת אירופה, טיקי טאקה בראש, בין טל בן חיים לוידאר. גם יוסי בניון הפעיל את וידאר רבות, וגם דסה ניסה, מסתבר שכאשר יש מאמן שיודע להוביל שחקנים, החסרון בדמות כזאת על המגרש מורגשת פחות. שוב, אין לי מושג מה שוטא כן ידע, להוביל שחקנים הוא בטח לא ידע.

*

עכשיו ג'ורדי חוזר לחלקים שפחות מוצלחים אצלו. הוא מבין שחקנים, ספק אם יש לו כישורים יוצאי דופן לבחור אותם. ג'ורדי גם מפגין נאמנות רבה לשחקנים מתוך החיבור שלו אליהם, כך שמאוד קשה לו לחתוך שחקנים שמהווים נטל. והבעיה הגדולה ביותר, ג'ורדי היה אמור לעבוד בנובמבר ובדצמבר על התכנית של שינוי הסגל, ורק ליישם את התכנית הזאת עכשיו. אם תצמידו לי אקדח לרקה, אני עדיין לא משוכנע שלג'ורדי יש מושג את מי הוא חותך ואת מי הוא מביא בימים אלה. הוא בטח יודע שהוא רוצה להפרד מנוסא, עמב"ה ומעדן, אך בשבוע השני של החלון כבר היינו אמורים לראות את הפרידות במקביל להגעת הזר השישי בעמדת המגן השמאלי, וזר נוסף בעמדת הקשר, וכן החתמת חלוץ ישראלי מחליף.

אני בהחלט מקווה שג'ורדי התמלא באנרגיות ורוצה להוכיח את עצמו בזמן שנשאר עד סוף העונה, שכן אם זה המצב, אם ג'ורדי יקח קצת סיכונים, ובעיקר אם יהיה מעורב באופן יום יומי בקבוצה, היכולת שלו להתחבר לשחקנים עוד עשויה לגרום לנו לחזור להתעניין גם בעונה הנוכחית.

*

אחרון חביב. אתמול היינו 6000 צופים באצטדיון. הפנטיקס הרגישו שהם חזקים יותר מתמיד, ודאגו להפגין את הזלזול שלהם כלפי שאר יושבי האצטדיון באמצעות שירים גזעניים, שירי אונס, חולצות שחורות וכל שאר החרא. אני מבין שיש במכבי אנשים ישראלים עם גישה ישירה למיטש. אם הם רוצים לעשות את העבודה שלהם, כדאי מאוד שיעבירו את המסר למיטש, הפאתטיקס אולי שרים שירים ויוצרים "אוירה", אך הם בעיקר מעוררים בחילה. כאשר גם כך צריך לסוע שעה למשחק, לאצטדיון מסריח, ולקבוצה בינונית. הגועל נפש שהם מעוררים לא ממש ימשוך אוהדים אחרים להגיע להשתתף בחוויה. הגיע הזמן להלחם בתופעה, לא לתת להם את התחושה שהם המועדון, בטח לא לאפשר להם גישה לשחקנים.

Share on FacebookTweet about this on Twitter

162 תגובות ל “ג'ורדי – אנושי אנושי מדי”

  1. ערן (המקורי) (פורסם: 12-1-2017 בשעה 09:47)

    גורדי אינו מאמן ואינו רוצה לעבוד בכך. אלף הצליח להפוך משחק לחד צדדי ביותר, מול קבוצה מאומנת היטב, שכזכור היא זו שעצרה את באר שבע ומנעה ממנה שיא נצחונות. אני בטוח שעם שוטא היינו אתמול משיגים שעב תיקו אפס במקרה הטוב, או נעקצים במקרה הרע.
    שוטא הוא מחדל גדול וכפול:
    הביאו אותי מקבוצה קטנה ולא מצליחה במיוחד, בליגה מהדרג השלישי באירופה. לא ברור מה גורדי ראה בו. העליה לאירופה היתה עם שרשרת פורסים גדולה, וכבר רז לא ידע להשתמש בתבונה בסגל (יוסי וריקן לדוגמה).
    ויתרה מכך, כפי שכתבת, היה צריך לשחרר את שוטאה לפני חודש וחצי:חודשיים כשהיה ברור שהקבוצה משחקת זוועה ואין סיכוי שתשתפר אצל שוטא.
    והפנאטיקס אכן נראו אתמול מנותקים מאי פעם מהקהל, ודומים יותר מאי פעם לפמיליה. וברור שנזקם גדול מתועלתם. למעט זאת, נהניתי אתמול מאד בנתניה, רק הצטערתי על מיעוט הקהל.

    להגיב
    • ערן (המקורי) (פורסם: 12-1-2017 בשעה 09:48)

      וואוו, כמה שגיאות הקלדה שלי. פויה, אייפון!

      להגיב
    • גיא זהר (פורסם: 12-1-2017 בשעה 11:18)

      רעננה לא מנעה מב"ש לשבור את שיא הנצחונות שלה.

      להגיב
      • ערן (המקורי) (פורסם: 12-1-2017 בשעה 11:50)

        גיא, אתה צודק, הכוונה היתה שעצרה את רצף הנצחונות שיצר שיא מועדון

        להגיב
      • Ollie Williams (פורסם: 12-1-2017 בשעה 21:34)

        אבל מנעה ממנה להגיע ואף לשבור את שיא הנצחונות בליגה בכלל.
        לא כל שיא מועדון שלכם הוא היסטורי לכל הכדורגל הישראלי…

        להגיב
  2. אמיתי (פורסם: 12-1-2017 בשעה 10:18)

    החלק על ג׳ורדי ובכלל על ניהול בימינו מצויין ובדיוק עבר לי בראש בהקשר אחר (מוריניו).
    תמיד מפתיע לראות איך אותם אנשים פועלים אחרת תחת מנהלים אחרים. ויצחקי בבונקר ממכם. יאריך חוזה רק בשביל הספייט

    להגיב
    • אמיתי (פורסם: 12-1-2017 בשעה 10:25)

      אגב מוריניו אז זה גם לכיוון השני. ההתרסקות שנה שעברה. יום אחד יחקרו את זה..

      להגיב
  3. אזי (פורסם: 12-1-2017 בשעה 10:26)

    היתרונות והחסרונות של ג'ורדי ברור כמעט מהיום הראשון שלו במכבי, בטח ובטח שבדיעבד מבינים אותם יותר.
    בטור החסרונות ברור לנו שהאיש לא יודע לשחרר שחקנים (ומאמנים), לא יודע אם בגלל אובר רגישות כמו שכתבת או בגלל שהוא לא מוכן להודות בטעות. כך או כך התוצאה זהה.
    בטור היתרונות ברור לנו שלאיש יש מגע של זהב. הוא מבין אנשים ויודע לגרום להם לתת מעצמם יותר. זה התחיל בליצר שקט, המשיך בגרימת מחויבות של השחקניות ונתן להם את החופש להתרכז רק במשחק עצמו.
    כל זה לא השתנה מהיום הראשון שג'ורדי נחת במכבי ועד אתמול.

    אז מה נשתנה בעצם?
    שג'ורדי לא היה פה לעשות את מה שהוא יודע.
    לפיטורים של שוטה יש שני יתרונות.
    אחד, כמובן, ששוטה כבר לא מאמן את הקבוצה
    אבל השני, הוא שג'ורדי כרגע מאמן את מכבי תל אביב, ותפקיד זה מחייב אותו להיות יום יום במכבי תל אביב. וכשהוא יום יום במכבי תל אביב, הוא יכול להביא את הכוחות המאגיים שלו לידי ביטוי.

    להגיב
    • אמיתי (פורסם: 12-1-2017 בשעה 10:32)

      ״השחקניות״ – פרויידני?

      להגיב
      • אזי (פורסם: 12-1-2017 בשעה 10:36)

        יתכן :)

        להגיב
        • אמיתי (פורסם: 12-1-2017 בשעה 11:01)

          התחלתם עם טבח הבת ומאז לא מסתכלים אחורה. מידרון חלקלק

          להגיב
          • איציק (פורסם: 12-1-2017 בשעה 11:38)

            לא קוראים לזה טבחית?

            להגיב
            • אמיתי (פורסם: 12-1-2017 בשעה 12:20)

              כשיש לך בקבוצה שחקן רעב כמו יצחקי..

            • איציק (פורסם: 12-1-2017 בשעה 12:24)

              זה שמהיר כברק?

            • אמיתי (פורסם: 12-1-2017 בשעה 12:58)

              הוא ולא שרף. אבל אל תתלהב יש פה מגיבים מהירים ממנו בהליכה אחורה על הידיים ובאתגר הסביח

  4. איציק (פורסם: 12-1-2017 בשעה 10:31)

    תקשיב, ג'ורדי או שיהרוס לכם את העונה, או לנו. עדיף לכם.
    עכשיו שאלה, האם המשחק אתמול מצביע על שינוי או אפקט משחק אחרי פיטורין וזה יחזור למצב רגיל של העונה אחרי הדרבי?

    להגיב
    • גיל שלי (פורסם: 12-1-2017 בשעה 10:33)

      אי אפשר לדעת, אין לי מושג מה יהיה הסגל שלנו אחרי הדרבי, מי יהיה המאמן, והאם ג'ורדי יחזור להסתובב בעולם

      להגיב
  5. ארז (פורסם: 12-1-2017 בשעה 10:33)

    גיל,
    נהנה מאוד לקרוא אותך. אתה מהמקרים הבודדים שבהם אני קורא מה שנכתב על משחק גם אם לא צפיתי בו.
    ויישר כוח על כך שאתה ממשיך לשאת את הדגל בנוגע לחלאות האלה, בייחוד ובעיקר כשמדובר בקבוצה שלך. זה מצריך לא מעט ביצים, לעשות את זה באופן עקבי וגם בפלטפורמות שחשופות בהרבה לקהל הרחב (וואלה! לפני חודשיים-שלושה). כבוד.

    להגיב
    • גיא זהר (פורסם: 12-1-2017 בשעה 11:19)

      +1

      להגיב
  6. שלו (פורסם: 12-1-2017 בשעה 10:50)

    נראה לי שיש מסר בגזרת הזרים מבחינת יורדי.
    נוסא לא בתכניות, לדעתי גם האריס בדרך החוצה.
    לגבי סקריונה אני לא יודע.
    ברור שבסגל הזה לא צריך חיזוק למקום שני.

    עכשיו השאלה מהן המטרות.
    אם מביאים ארבעה זרים בונים סגל לשנה הבאה.
    ואם רק אם ב"ש יחליטו לזרוק לפח יתרון של 8 נקודות,
    להיות בסביבה.

    לגבי אתמול, בליגה הזו לא צריך יותר מ 2 שחקני הגנה אם אתה שולט 80% מהזמן,
    ובנוסף בהתקפה היחידה מולך אתה מקבל גול….
    באופן אישי אחרי הרבה זמן שני משחקים ברצף שמשחקים כדורגל.
    45 דקות של בניון זה יותר ממה שקיבלנו מהרבה שחקנים לאורך השנה.
    גולסה נראה ממש טוב בתקווה שלא יהיה שביר.
    אני חושב שהעונה לא גמורה, ושלושה משחקים נגד ב"ש זה לא מעט ואם הפער יצטמצם,
    והעונה האירופית של ב"ש תתחיל לתת את אותותיה יש על מה לשחק.
    אבל התנאי הראשון הוא לחזור להיות קבוצת כדורגל, קבוצה.
    ומאומנת.

    להגיב
    • גיא זהר (פורסם: 12-1-2017 בשעה 11:27)

      רק שמדוניאנין ישאר. וברצינות, אני לא רואה איך מכבי מביאה בחלון העברות ארבעה זרים. ג'ורדי עצמו מדבר על הבאת זר שישי. לגבי גולסה ושביר מדובר במשוואה בדיוק כמו עם מליקסון. דווקא בגלל שאני חושב שהדברים תלוים בב"ש (למרות שאנחנו כמעט שווים מבחינת סגלים) ושיש לנו מאצ' אפ טוב מולכם ולכן לשלושה משחקים אין משמעות בצמצום הפער, אני מסכים (ולא בגלל עמה יעמיק) ששום דבר לא סגור. היהירות הגיעה הרבה יותר מדי מוקדם.

      להגיב
      • yaron (פורסם: 12-1-2017 בשעה 11:55)

        לא חושב שמכבי תנסה בכלל להביא ארבעה זרים בחלון. אם יביאו שניים טובים על חשבון איגייבור והמשבצת השישת הפנויה לדעתי זה מעל ומעבר.
        את מדוניאנין קשה לי להאמין שקרויף פשוט ישחרר, אם תהיה הצעה הוא ימכור. כך גם לגבי סקאריונה.

        להגיב
        • שלו (פורסם: 12-1-2017 בשעה 12:04)

          גם אם מקבלים את סקריונה של תחילת העונה זה סוג של רכש.
          לגבי מדונינין יש לי דילמה.
          שחקן מצויין, בטח עד סוף העונה, אבל אני לא רואה איך הוא משדרג אותנו בשלב זה בליגה הישראלית.
          במצב שנוצר, פער 8 נקודות מהמקום הראשון ויחסית חוסר תחרות על המקום השני.
          אני רוצה לראות יותר אליאל פרץ ודור פרץ.
          יותר גולסה ודור מיכה ושאר השחקנים שימשיכו ופחות כאלה שלא חלק מהעתיד (הקרוב או הרחוק)

          להגיב
          • ניב (פורסם: 13-1-2017 בשעה 08:41)

            דור מיכה שחקן מרגיז, רגע גאון רגע אפטי

            להגיב
            • מאיר (חדש בשכונה) (פורסם: 13-1-2017 בשעה 14:28)

              הקצנת כלפי מיכה, הוא לא גאון ולא אפטי, שחקן חכם, שומר נהדר על הכדור וצריך תנועה מסביבו כדי ליצור. ברגע שיש כזו, הוא ימצא הדרך למסור. לא אפטי, רק נראה כזה.

  7. רועי (פורסם: 12-1-2017 בשעה 11:24)

    שני גולים מקרנות בשני משחקים.
    תודה לך שוטה על ההתעקשות ההזויה על תרגיל הקרן המשמים שלך.

    להגיב
  8. yaron (פורסם: 12-1-2017 בשעה 11:50)

    כתבתי כבר לפני חודשיים שכשריקן וגולאסה על המגרש מכבי נראית יותר טוב. לאו דווקא בגלל יכולת טכנית כמו שבגלל אנרגיות ולחימה. את עמב"ה אני כבר לא מסוגל לראות…
    לגבי זרים קרויף אמר אתמול כמה דברים מעניינים:
    אורלנדו סה כבר עם 11 שערים בבלגיה, הוא חלוץ טוב אבל אנחנו לא ידענו לנצל אותו. צודק
    וידאר כבש בכל מקום בו שיחק והרבה, לא צריך להיות וויכוח על זה שהוא חלוץ מצויין, השאלה היא אם נדע להוציא ממנו את זה. צודק.
    אני אוסיף שאין ולא צריכה להיות סיבה לשפוט כרגע את סקאריונה. עם כל הכבוד ללחץ הישראלי עדיין מוקדם מדי לסיכומים.
    השורה התחתונה היא שקרויף בנה סגל מספיק טוב לליגה הישראלית ובינוני לאירופה, אם לא היינו נופלים עם המאמן היינו במקום טוב יותר.

    להגיב
  9. ערן (המקורי) (פורסם: 12-1-2017 בשעה 11:53)

    אכן, תרגיל מעצבן שבזבז סתם שחקן התקפה נוסף (טבח) בדגל הקרן, עבור אחוזי הצלחה נמוכים

    להגיב
  10. אביטל (פורסם: 12-1-2017 בשעה 12:01)

    מרגיש לי שקצת סימנת מטרה על הראש של יצחקי ולא רק בטור הנוכחי, לא ברור לי למה דווקא הוא, קצת סטיגמטי לא?

    להגיב
    • שלו (פורסם: 12-1-2017 בשעה 12:06)

      לא בשביל משהו,
      אבל אני הולך יותר מהר מהמהירות הממוצעת שלו אתמול.
      ורק כפול מרחק בזמן שהוא שיחק….

      להגיב
      • גיא זהר (פורסם: 12-1-2017 בשעה 12:23)

        יצחקי היום מתאים לבית"ר או לחזור לקבוצת נעוריו (כן, טוכמן) אשקלון.

        להגיב
        • איציק (פורסם: 12-1-2017 בשעה 12:26)

          לא הבנתי למה. הם מחפשים שחקנים שלא זזים?
          אם כבר נתניה. להם יש כוכב בהליכה. צמד כזה זו עלייה בטוחה.

          להגיב
          • אביטל (פורסם: 12-1-2017 בשעה 12:51)

            לא יודע כל פעם שיצחקי פותח, מצוות וממוקם נכון ליד שחקנים מהירים וחזקים(קיארטנסון ובן חיים) אז היכולת ובוודאי התפוקה שלו הן מהגבוהות במכבי אם לא הכי גבוהות(בהשוואה לסקריונה בן בסט מיכה יחזקאל ויוסי).
            יצחקי לא מתאים לשחק במודל של 3 קשרים חזקים באמצע כי הוא לא ווינגר וגם לא חלוץ מרכזי קלאסי. כאשר בקישור האחורי רק גולסה ואלברמן ויש רבעייה קידמית אז הוא מביא את יכולותיו לידי ביטוי.
            לא נראה לי שהוא הבעיה של מכבי ובוודאי לא זה שבגללו שווה לא להגיע למשחקים שלה.
            יתכן שאם רוצים לבנות לעתיד שווה לשקול את מקומו בסגל אבל בוודאי שיש רבים שעדיף לחתוך קודם.

            להגיב
            • גיל שלי (פורסם: 12-1-2017 בשעה 12:54)

              אענה לך. אחת הסיבות שזה גורם לי חררא, היא החשד שלי שטוכמן טורח לציין כל הזמן כמה ברק טוב, וכמה וידאר חרא, מאחר והוא מקבל את אספקת הזבלה מחדר ההלבשה מהמקור הזה. עם כל הכבוד, התפוקה של סקריונה לפני שנפצע היתה הגבוהה ביותר במכבי, ברק עוד רחוק מזה.

            • אביטל (פורסם: 12-1-2017 בשעה 13:22)

              אין לי מושג מי מלכלך על מי דווקא נראה לי שבין השניים שיתוף פעולה טוב בהרבה מאשר בן חיים ווידאר למשל (ובטח בן בסט ווידאר). אם תבדוק תפוקה פר דקות בליגת העל אז בבדיקה ראשונית שלי ברק מוביל על סקריונה בטח אם אתה מנקה ליצחקי כל מיני שברי דקות שקיבל בכמה משחקים.
              לדעתי נושא טוכמן זו השערה לא מבוססת שלך אבל או קיי הבנתי את הרציונל

          • אבי ערך מוסף (פורסם: 12-1-2017 בשעה 15:05)

            הבעיה שיש "כוכבים" בליגת העל שבריצה לא מביאים את המספרים של הכוכב של נתניה בזחילה.

            להגיב
      • אריק י. (פורסם: 13-1-2017 בשעה 03:38)

        יצחקי הולך? לא כי מדו..

        להגיב
        • ניב (פורסם: 13-1-2017 בשעה 08:43)

          נכון, זאת אחת הסיבות לדעתי שמכבי נראו נמרצים בלעדיו.. יש הבדל בין שחקן התקפה איטי לקשר שאמור לעצור מתפרצות.

          להגיב
  11. בלאנקו (פורסם: 12-1-2017 בשעה 12:24)

    גיל אני כל כך איתך בקשר לפאתטיקס האלה…
    סיפור שהיה כך היה:
    לאחר שכל השנה לא היו משחקים בשבת ובשעות נורמליות, לפני המשחק נגד אשקלון קוששתי מנוי מהפרטנר שלא בא ומעוד חבר והחלטתי להביא את שני הבנים (8 ו-6). משום מה הייתי בטוח שמתחיל ב- 1800 (בפועל ב-18:15) וגם התנועה זרמה הרבה יותר ממה שאני רגיל מימי ראשון בערב והגעתי למושבי באיצטדיון בשעה 17:40. לצערי באכסניה החדשה שלנו אני יושב במזרחי תחתון ממש מתחת לאוסף בני הטובים בחולצות השחורות.
    האיצטדיון היה שקט לחלוטין ומהיציע העליון התחילו להישמע קריאות מזעזעות נגד נוסא שכללו: נהמות, תחזור לאפריקה, כושי בנזונה וכיו"ב. בהמשך התווספו עוד קצת קללות לעמב"ה. אני יושב שם עם הילדים ורוצה לקבור את עצמי. מדי פעם גיבור מקומי מהמזרחי התחתון הסתובב וצעק אליהם לשתוק, אבל מיד קיבל קללות ואיומים, הסתובב חזרה והסתכל לדשא כאילו כל הסיוט הזה לא קורה לו. הקירבה הזאת אליהם ולא דרך הגדר שהפרידה בין היציעים בבלומפילד גרמה לאימה אמיתית.
    בהמשך הם גם איימו על צלם עיתונות שצילם אותם עד שהוא צעק להם שהוא לא משתמש בתמונות.
    הדבר היחיד שהיה איכשהו משעשע בסיטואציה היה שהבן הקטן (בן 6 כאמור) אמר לי "לימדו אותי בגן שמי שמקלל בעצם מקלל את עצמו, אז אבא נכון שהם בני זונה בעצמם?" עד עכשיו אין לי תשובה טובה לשאלה הזאת…
    בכל הסיטואציה הזאת לא הבנתי איך לא באו שוטרים ועצרו אותם. עד כמה שאני יודע קריאות גזעניות זו עבירה פלילית.
    ומעבר לבאסה האישית שלי שאני לא דמות מסדרת טלוויזיה שיש לו את הביצים לעלות ולהתעמת עם האפסים האלה (לוק קייג' או שריף לוקאס הוד היו יודעים מה לעשות…), ומעבר לחוסר החשק האישי שלי להגיע ולהיות בן ערובה שלהם שוב במזרחי תחתון, אני באמת מתקשה לראות אותי מביא שוב את הילדים.
    וזה בלי לדבר על שיר האונס…
    מבאס

    להגיב
    • גיא זהר (פורסם: 12-1-2017 בשעה 12:44)

      אכן. שני סיפורים באותו הקשר על הקהל של הפועל ב"ש: במשחק האליפות צלם עיתונות חטף מהאולטרס מכות בגלל שהעז לצלם אותו מקרוב מדי ובמקום שהאבטחה תטפל בהם, הם רק הוסיפו שמן על המדורה. במשחק גביע הטוטו נגד חיפה לקחתי את הבנות כי חשבתי שיהיה רגוע. ישבנו ביציע המזרחי הבת הגדולה שאלה אותי כמה פעמים: למה הם כל כך מקללים? וזה במשחק חסר חשיבות ובקבוצה בשיא ההצלחה.

      להגיב
    • מאיר (חדש בשכונה) (פורסם: 12-1-2017 בשעה 20:51)

      בלאנקו, אני מבין שאין לך תשובה טובה לשאלה של בינך, אבל השערה סבירה בוודאי יש לך☺
      גיא, חולרס הם חולרס ולא משנה איזו קבוצה הם "אוהדים"…

      להגיב
    • דניאל (פורסם: 12-1-2017 בשעה 23:14)

      בתור אחד שיושב בסמוך אליהם, הפאנטיקס לא מקללים את נוסא, זה אוהדים שלא שייכים לארגון. ואל תשכח גם את כל הקהל שיושב ביציע המערבי (שער 2 ו 13 בבלומפילד נראה לי) הם מקללים אותו כל הזמן, וגם מהיציע התחתון במזרחי, אליהם נוסא רץ אחרי שכבש לא זוכר נגד מי ועשה להם תנועה של להיות בשקט. דווקא הפאנטיקס מעודדים אותו כשהקהל שורק בוז.

      להגיב
  12. טרנטה (פורסם: 12-1-2017 בשעה 12:41)

    ההנאה חזרה וזה מה שחשוב. לא מעניין אותי באר שבע והפער וכו'. נשאיר את זה לאתרי הספורט המצחיקים ("צמצמה את הפער ל8").
    כבר כתבו כאן לפני שכאשר משחקים בלי מדוניאנין ואיגיבור אז המשחק הרבה יותר שוטף ומהיר. לדעתי גם האגרסיביות היתה ברמה הנדרשת שכן מדוניאנין הוא בלרינה ונוסא של העונה לא מתעניין כלל בחילוצי כדור אלא בכניסות יפות לרחבה ונפילות קומיות תוך כדי נסיונות הבקעה. וכנל לגבי ריקן שהצליח לראשונה לעשות סגירות של מגן ונתן משחק לא רע (אפילו שטיפה חלם בגול).
    אני מניח שמה שנראה בחלון הוא ששרן יחזור לעמדת הקפטן, ישחררו קצת שחקנים מיותרים כמו בן בסט, יחליפו את נוסא ומדוניאנין בזרים מועילים (אני מקווה שנראה בלם / מגן וקשר אחורי) וכולי תקוה שיביאו את קלטינס שהוא הישראלי הטוב ביותר כיום בעיני ואף יכול יכול לשחק במספר עמדות.
    לא רציתי לכתוב על באר שבע, אבל בדיוק מישהו בא והתווכח איתי אז ארשום מה שאמרתי לו: יש שם בדיוק שני שחקנים שהייתי מביא למכבי. וואקמה והבלם ויטור. בכמה משחקים שהם לא ניצחו (עד שחיפה והתהליך באו לעזרה) גם ראו איך כן אפשר לסגור אותם בצורה יעילה ע"י שמירה כפולה על וואקמה והמנעות מעבירות באזורים מסוכנים שנותנות לבוזגלו לעשות את מה שהוא טוב בו. אם תוסיף קצת לחץ על אוגו תקבל בלבול בהגנה ותלות מוחלטת בראדי (המצוין) שזה כבר משהו שאפילו קבוצות ליגת העל שלנו יכולות להתמודד עימו.
    סיכום – את העונה הזו ניתן לצערי לראות כגמורה בשל פער גדול מדי. אבל זו תהיה טעות כי אפשר להתכונן במלוא הכוח לעונה הבאה ולהריץ את הסגל (והמאמן שיבוא). ואולי גם יבוא איזה בונוס כבר השנה.

    להגיב
    • גיא זהר (פורסם: 12-1-2017 בשעה 12:50)

      להגיד ככה על ב"ש זו טיפה יהירות. עד לפני חודש אפילו לראיקוביץ לא היה מקום בהרכב של ב"ש. אני חושב שהסגלים פחות או יותר שווים (בכל זאת הסגל של מכבי יקר לפחות בשליש מזה של ב"ש), אבל ללכת לכיוון השני מוגזם בלי קשר לויטור/מאמן.

      להגיב
      • טרנטה (פורסם: 12-1-2017 בשעה 13:50)

        למה יהירות? לא הייתי מביא אלינו אף אחד אחר כי לדעתי השחקנים שלנו טובים יותר. דווקא אתה מתנהג ביהירות אם אתה חושב שבאיזהו יקום / זמן גורש עולה על ראיקו.
        אתם קבוצה טובה. אפילו מאד במונחים ישראלים. ויש לכם מאמן טוב שמצליח בנתיים לנווט אתכם בהצלחה.
        אני מעריך שהפער הבלתי סגיר בטבלה לטובתכם הוא יותר בגלל המאמן שהיה לנו מאשר בזכות המאמן שלכם.
        העונה הזאת גמורה מבחינת מאבק האליפות אבל ייקבעו בה הרבה דברים לעתיד.

        להגיב
        • איציק (פורסם: 12-1-2017 בשעה 13:58)

          בקיצור, יהירות.
          אתה משווה מרכז שדה שלכם לזה של באר-שבע? איזה חלוצים אצלכם טובים ממה שנותנים החלוצים של באר שבע, חוץ מתקופה בתחילת העונה בה בן-חיים היתה בשיא, אבל שיא לא מחזיק אף פעם לזמן רב מידי.

          להגיב
        • Lord Anthony (פורסם: 12-1-2017 בשעה 14:25)

          ממתי 8 נקודות על שני שליש עונה זה פער בלתי סגיר?
          למכבי היתה תאונה, אבל היא קבוצה טובה יותר והיא מסוגלת לקחת אליפות העונה, בהנחה שלא תקרה עוד תאונה העונה.

          להגיב
        • יניב (פורסם: 12-1-2017 בשעה 14:31)

          שמע אני לא אוהד באר שבע ולא אוהד מכבי אבל לבוא ולהגיד שאתה לוקח רק 2 שחקנים מבאר שבע זה שיא היהירות ושיא הניתוק.השחקן היחידי שבעמדה שלו יותר טוב במכבי זה ראקיוביץ.אחר כך תיקח שחקן שחקן לפי עמדה כולל המחליפים ואין אחד במכבי שיותר טוב ממקבילו בבאר שבע

          להגיב
          • בלאנקו (פורסם: 12-1-2017 בשעה 14:36)

            לא כל דבר זה יהירות.
            עם כל הכבוד לבן ביטון, קורהוט, לוסיו, ברדה, הובאן, ראדי, לא הייתי רוצה אותם במכבי. הם לא ישדרגו אותי. הם שחקנים בסדר לקבוצה שהולך לה בסדר.
            מכבי עכשיו צריכה משהו שיקפיץ אותה ומבחינתי זה באמת ויטור וטוני וגם בן שהר הוא אחלה.
            אם אתה מציע לי את בוזגלו בכושר שיא בלי הדרמות, מליקסון בלי הפציעות ואוגו של שנה שעברה אני גם לוקח.

            להגיב
            • יניב (פורסם: 12-1-2017 בשעה 14:56)

              גם בן ביטון וגם קורהנט הם שני מגינים שהרבה יותר טובים מהמגינים של מכבי,שכחת את שיר צדק שהוא בלם הרבה יותר טוב מכל בלם שיש במכבי ואם נלך הפוך איזה שחקן נראה לך שב"ש תיקח ממכבי והוא ישדרג לה את הסגל(חוץ מראקיביוץ) אפילו שחקן השדה הכי טוב שלכם כביכול טב"ח אין לו מקום בב"ש שעל המשבצת שלו יש את וואקמה,מליקסון ובוזלגו

            • בלאנקו (פורסם: 12-1-2017 בשעה 15:14)

              מה שניסיתי להגיד זה שיש סיטואציה שאף קבוצה לא תיקח שחקן מהקבוצה השנייה.
              מבחינתי צדק וטיבי הם הינו הך תלוי בתקופה.
              ביטון לא משמעותית טוב מדסה וקורהוט הוא לא כזה טוב נקודה (למרות שאתה צודק והוא יותר טוב ממה שיש במכבי).

              בקיצור, אין ספק ששחקנים מב"ש היו יכולים להשתלב במכבי (גם בהרכב) אבל אני לא חושב שרובם היו משדרגים.

            • גיא זהר (פורסם: 12-1-2017 בשעה 15:19)

              זה סביר. כאמור הסגלים ברמה דומה. מי שחושב שמכבי טובים מבש כנראה חי ביקום מקביל בשנה וחצי האחרונות.

            • בלאנקו (פורסם: 12-1-2017 בשעה 15:50)

              מבחינתי אין בכלל ויכוח שב"ש עדיפה, אבל במקרה כזה של יתרון מובהק בעמדת המאמן ההשוואה הפרטנית בין השחקנים קצת משקרת

            • טרנטה (פורסם: 12-1-2017 בשעה 15:54)

              אני כל כך לא מסכים איתך…
              צדק בעיני הוא כמו טב"ח. בלם מלוכלך שראוי לקבל כמה אדומים בכל עונה. אם לא היה שחקן של באר שבע סביר להניח שגם היה מקבל אותם (בדיוק כמו טב"ח).
              כנ"ל אוגו. אלברמן גם בדעיכתו טוב ממנו.
              בעיני בניון טוב מברדה, טב"ח 2 מבן סהר, מיכה כמובן הרבה יותר טוב ממליקסון ואתה יכול להמשיך כך עוד ועוד.

            • אדם (פורסם: 12-1-2017 בשעה 16:05)

              לא חשבתי שחוץ מדובינסקי מישהו מסוגל לטעון שמיכה טוב ממליקסון. או בכלל, איזשהו שחקן התקפי במכבי טוב ממליקסון.

            • גיא זהר (פורסם: 12-1-2017 בשעה 17:28)

              ההשוואות שלך מופרכות (ברדה ובניון ושהר וטב"ח הבת באותן עמדות). לגבי צדק, בחיים לא שמעתי שהוא מלוכלך יותר מבלמים אחרים ומי בכלל אומר על טבח הבת שמלוכלך? הוא פשוט ערס בכיין. ואפרופו בכיינות, מדהים אותי שיש אוהדי מכבי שמתלוננים על העדפה של ב"ש, יאללה תתקדמו.

            • טרנטה (פורסם: 12-1-2017 בשעה 18:39)

              לא יודע מי בת ומי בן. התכוונתי לבלם. לגבי צדק – אף אחד לא צריך להגיד. טוב מראה עיניים.

            • אורי (פורסם: 12-1-2017 בשעה 20:47)

              צדק הוא כמו טיבי
              טוב לייד בלם טוב (ויטור/קרלוס גרסיה) בינוני כשלא (סוארז/טב"ח)

            • יואב (פורסם: 13-1-2017 בשעה 23:47)

              אני בוודאי יודע(על מכבי) דברים שאתה לא יודע((:

            • מאיר (חדש בשכונה) (פורסם: 12-1-2017 בשעה 20:58)

              אז הנה, מיכה טוב ממליקסון, בגיל 24 היה שותף בכיר לשלוש אליפויות וכמעט רביעית. בידקו מספרים. ולמיכה יש עוד עשר שנים טובות לתת. ואני לא דובינסקי, רק חושב כמוהו על מיכה.

            • איציק (פורסם: 12-1-2017 בשעה 21:19)

              LOL

            • אורי (פורסם: 12-1-2017 בשעה 21:28)

              מיכה כבר 5 שנים מלך הבישולים כאן
              מליקסון מלך חדרי הטיפולים

            • גיא זהר (פורסם: 13-1-2017 בשעה 18:15)

              מעדיף, ולא רק אני, כנראה שגם ג'ורדי את מלך חדרי הטיפולים על מלך הבישולים. מליקסון יש בזרת יותר מאשר למיכה שאולי יש לו עוד עשר שנים אבל לא משתפר במילימטר

            • יואב (פורסם: 13-1-2017 בשעה 23:26)

              אם יורדי היה מאד רוצה, מליקסון היה צהוב. מקווה שזה ברור לכולם.

            • איציק (פורסם: 13-1-2017 בשעה 23:32)

              נראה שאתה יודע דברים שג'ורדי לא יודע.

            • איציק (פורסם: 12-1-2017 בשעה 17:39)

              משלמים לך בשביל תגובות אלו?

            • יואב (פורסם: 13-1-2017 בשעה 23:48)

              אני בוודאי יודע על מכבי דברים שאתה לא יודע.

            • איציק (פורסם: 13-1-2017 בשעה 23:53)

              ואוו, כל הכבוד.
              בטח אם ג'ורדי היה רוצה את אלונה במכבי היא גם היתה שם.

            • יואב (פורסם: 13-1-2017 בשעה 23:59)

              האמת היא שאלונה רצתה אבל המחיר שלוני דרש היה גבוה מידי. אז היא הסתפקה בלממן למכבי זר(סיפור אמיתי).
              ולמען הסדר, מליקסון שחקן מוכשר יותר ממיכה, אין לי ויכוח. אבל מליקסון לא זמין ברוב המקרים. ומיכה כן. מליקסון רצה חוזה ארוך, אלונה נתנה ויורדי לא. זאת האמת הפשוטה. שיורדי רוצה מישהו(זהבי לדוגמה) הוא נותן לו חוזה ארוך ונלחם עליו. עד כאן עובדות, מכאן אתה רשאי להמשיך להתחכם בדרכך המסורבלת. נראה לי שמשלמים לך פר הודעות אז קדימה((((:

            • איציק (פורסם: 14-1-2017 בשעה 00:07)

              עד כמה שאני מכיר את המערכת, מי שצריך לרצות זה מיץ' וג'ורדי רק יכול לבקש ולשכנע. נדמה לי שאין לג'ורדי 100% הצלחה בשיכנוע של מיץ'. מליקסון אכן הרבה יותר פצוע ממיכה, אך מה שהוא נותן בזמן שהוא בריא, מיכה לא נותן בעונה שלמה. אני חושב שמיכה הוא פיספוס (ועדיין יותר טוב מרוב השחקנים). יכל להיות הרבה יותר טוב. לא יודע מה התפקשש לו בדרך. וכן, אני בונה קומה שלישית בבית על מה שאני מקבל פר תגובה. את ההסכם הבא אדאג לעשות אפילו טוב יותר. ד"ש לג'ורדי כשתפגוש אותו.

            • יואב (פורסם: 14-1-2017 בשעה 00:19)

              הובאו למכבי שחקנים הרבה! הרבה! יותר יקרים ממאור הנכבד.
              כך שנראה לי שיורדי נעול על משהו, סיכוי טוב שזה יקרה. ומזל שזה לא קרה כי יכול להיות שזהבי לא היה בא ומה ערן עושה בחודש, מליקסון זקוק לקאריירה שלמה.
              דש מימי?

            • גיא זהר (פורסם: 14-1-2017 בשעה 09:47)

              רק למען הסדר הטוב מליקסון היה רלוונטי בקיץ 2014 כשזהבי כבר היה שנה וחצי במכבי אז בטח לא היה במקומו

      • yaron (פורסם: 12-1-2017 בשעה 14:30)

        אני הייתי חוטף את בוזגלו בלי להניד עפעף :-)

        להגיב
        • דור (פורסם: 12-1-2017 בשעה 14:47)

          ומה, אחרי כל משחק שהוא לא יפתח הוא יכתוב פוסטים? תודה אבל לא.. בפראפרזה זה יותר שחקן של חיפה.

          להגיב
          • yaron (פורסם: 12-1-2017 בשעה 14:59)

            עם כל הכבוד הוא צריך להיות באנקר בב"ש. לדעתי הוא הזהבי של ב"ש ולא מגיע לו המשחקי מנהיגות האלה.

            להגיב
        • גיא זהר (פורסם: 12-1-2017 בשעה 15:04)

          כנראה שהזיכרון שלכם קצר אם אתם רוצים את בוזגלו שוב

          להגיב
          • גיא זהר (פורסם: 12-1-2017 בשעה 15:10)

            ולגבי בוזגלו, אני בהחלט חושב שבמקרה הנוכחי באר שבע לא נהגה בחוכמה (בכר היה צריך לדבר איתו לפני המשחק וכן, הוא היה צריך להתחיל על הספסל – לא פוגע ולא רק הוא, כבר חודש). אבל ראבק הוא ובעיקר אביו היקר לא מפסיקים בזמזום הטורדני ובעיתוי מוצלח במיוחד. והוא לא זהבי שלנו. אין לנו זהבי וטוב שכך.

            להגיב
            • yaron (פורסם: 12-1-2017 בשעה 15:15)

              עדיין חוטף אותו בלי להניד עפעף

            • גיא זהר (פורסם: 12-1-2017 בשעה 15:21)

              טבח הבן ומדוניאנין חזרו טובים יותר למכבי אולי גם בוזגלו.

            • טרנטה (פורסם: 12-1-2017 בשעה 15:49)

              לא נכון ולא נכון

            • גיא זהר (פורסם: 12-1-2017 בשעה 17:22)

              זה היה בציניות יא טרנטה

            • yaron (פורסם: 12-1-2017 בשעה 15:30)

              אתה מתחיל להיפרד?
              לא יודע אם היה בכלל אפשרי לשמור עליו אבל עצם זה שלא ממש מנסים זאת טעות איומה.

            • גיא זהר (פורסם: 12-1-2017 בשעה 15:55)

              אני נפרד ברגשות מעורבים. יש לו איכויות שאין לשחקנים אחרים אבל הטלנובלה שמשפחת בוזגלו העבירה בשנה שעברה לא עושה לי טוב. אחרי שרק קביעת הפגישה הודלפה, מבין למה לא רוצים לשבת עם משפחת בוזגלו. שאחרי שעה נשמע שהוצעה לו הצעה מעליבה? כמו שלא מכרנו אותו אחרי הראיון בקיץ וכמו שלא מכרנו בספטמבר אז שיתבשל קצת במיץ של עצמו. יילך למכבי? לבריאות.

            • Lord Anthony (פורסם: 12-1-2017 בשעה 16:13)

              אתה מתכוון טעות של בוזגלו.
              נראה אותו גיבור, שיצא לאירופה.
              יחזור אחרי עונה עם הזנב בין הרגליים, כמו בפעם הקודמת.

            • yaron (פורסם: 12-1-2017 בשעה 16:29)

              מאחל לו שיקבל הצעה טובה ושיצליח אבל אם לא יקבל או יחזור אחרי שנה לוקח אותו בטירוף.
              שחקן עם איכויות נדירות.

            • yaron (פורסם: 12-1-2017 בשעה 16:47)

              היום בפייסבוק:

              הודעתה של אלונה ברקת:

              אוהדים יקרים,
              אני מבקשת להעמיד דברים על דיוקם בעניין מאור בוזגלו. מאור שחקן אהוב ומוערך עלינו. לכן, הצענו לו מספר פעמים חוזה חדש וגם נפגשנו עם אביו. מאור יודע על כך וגם נציגיו. זו האמת כפשוטה.

              חשוב ואהוב ככל שיהיה, הפועל באר שבע לא תעבור בשתיקה על האשמה פומבית ובוטה של שחקן כנגד המאמן וכשרות שיקוליו. זו חצית קו אדום.

              המועדון שלנו זכה במאמן ישר ומקצוען שכל שיקוליו מקצועיים. מי שמבין שכדורגל הוא משחק קבוצתי ולא אישי מבין זאת היטב.

              לא נעבור על כך לסדר היום ומאור יעמוד לועדת משמעת. כמו כן, אני מצפה ממאור שיבין שטעה טעות חמורה ויחזור בו מדבריו.

              הפועל באר שבע אינה מועדון של ״אני״ הפועל ב״ש היא מועדון של ״אנחנו״.

              שלכם,
              אלונה ברקת

            • גיא זהר (פורסם: 12-1-2017 בשעה 17:21)

              לטעמי טעות. היו צריכים להמשיך לשתוק כמו בפעמים הקודמות.

            • איציק (פורסם: 12-1-2017 בשעה 17:42)

              לא בטוח. יש חוכמה גדולה בלדעת לשתוק. לפעמים צריך גם לדעת לא לשתוק. התגובה לא מתלהמת ומבהירה מהו סדר העדיפויות הנכון.

            • גיא זהר (פורסם: 12-1-2017 בשעה 17:46)

              אני לא חושב שבעל מועדון צריך להגיב לשחקן שלו בפייסבוק. אתה רוצה להגיב, תוציא הודעת דובר.

            • איציק (פורסם: 12-1-2017 בשעה 17:51)

              אין מה לעשות, לצערי פיסבוק הפך לפלטפורמה ישירה להעברת מסרים של רוה"מ, שרים, שחקנים וגם בעלים.
              כמה טוב שאין לי.

            • יואב (פורסם: 12-1-2017 בשעה 18:44)

              חלילה בוזגלו למכבי.
              רעיון נוראי.
              אין שום סנריו שהוא יהיה חלק מהשושלת הבאה.

        • מאיר (חדש בשכונה) (פורסם: 12-1-2017 בשעה 21:14)

          בוזגלו כבר היה אצלנו וביזבז קרנות למכביר. יש לו היום בעיטות עונשין נהדרות ובעיטה נקייה ונפילות לסחיטת כדורי עונשין. וזה כשהוא בשיא הקריירה. הוא לא מסוגל לנהל משחק, נוגע מעט מאוד בכדור במשך המשחק.
          בחור נחמד עם כשרון ועם אבא שהוא צרה צרורה.
          ואגב, אני לא שותף לכל ההשוואות של סגלים בנקודת זמן שקבוצה אחת המשבר והשניה שהכל הולך לה. בכלל השוואת סגלים שחקן שחקן אינה רצינית. הסינרגיה בין השחקנים, התאום ביניהם וכו קובעים גם הם. ואני גם לא שותף להתלהבות מהנצחון על רעננה אתמול כאילו נגמרו הבעיות וחזר הבטחון. הבטחון אבד בשני המשחקים מול חיפה ובאר שבע שבהם הקבוצה היתה טובה מהיריבות והפסידה להן. מאז הרמה שלה ירדה מאוד, האנרגיות ירדו וההרתעה כנל. זה לא חוזר ביומיים, שלא לדבר על הבעיות בסגל שחייב ריענון. נכון לעכשיו, הפער מבאר שבע הוא חסר משמעות כי ברמה העכשווית הוא רק יגדל. אם ישפרו את הרמה, גם לעומת אתמול, ישפרו הסגל ובטעות הפער בצמרת לא יגדל בשבועות הקרובים, אזי יתכן שיהיה מעניין, אבל זה אם ואם ואם….

          להגיב
          • ניב (פורסם: 13-1-2017 בשעה 08:45)

            שמונה נקודות זה פער גדול מאוד וב"ש קבוצה מצוינת, בשביל שמכבי יסגרו את הפער מכבי צריכים לשחק מעולה וב"ש בינוני מאוד, לא בלתי אפשרי אבל גם לא סביר.

            להגיב
          • גיא זהר (פורסם: 13-1-2017 בשעה 11:34)

            מאיר, מסכים לגבי בוזגלו אם כי ראוי לציין שהשנה שהוא השתפר בתנועה לעומק. גם לגבי הסגלים יש הרבה בדבריך. לגבי המשחק מכבי ב"ש אני בהחלט חושב שהתוצאה משקרת, בעיקר בגלל שבכר עלה בהרכב לא נכון, אבל במחצית השנייה בטח לא הייתם יותר טובים ובסוף אם ב"ש הייתה יותר מדויקת זה יכל להיגמר בתבוסה. מעבר לשליטה בכדור לא היו לכם כמעט מצבים.

            להגיב
  13. אריאל (פורסם: 12-1-2017 בשעה 12:44)

    אחלה פוסט. שוטה הוא חייזר שהגיע למכבי וימחק את עצמו מהזיכרון הקולקטיבי שלנו בעוד כמה כמה שניות.
    מכבי תסתכל על עצמה ולא תבין מה קרה לה אבל זה יהיה מאוחר מדי ושוטה ימשיך לקרבן הבא.

    לגבי הפאתטיקס אתה כל כך צודק,
    קורא לאוהדי כל הקבוצות, עזבו את הכדורגל אל תבואו למגרשים, תנקטו בצעדים הכי חריפים שאפשר.
    אפשר לאהוד קבוצה בלי כל החרא של האונס השואה והגרזנים בראש.
    אם כבר לייבא משהו מאירופה אז את הכדורגל ולא את הבהמיות שמסביבו.

    להגיב
    • מאיר (חדש בשכונה) (פורסם: 12-1-2017 בשעה 21:43)

      מהר מידי מפילים את כל הבעיות על שוטא, כאילו אתמול נפתרו כולן. מסכים איתך ויותר בעניין הבחילה מהאולטראס, שירי האונס וכו'.

      להגיב
  14. אריאל גרייזס (פורסם: 12-1-2017 בשעה 13:02)

    מה היית מצפה מהקבוצה לעשות נגד הפאנטיקס? הדבר היחיד שנראה לי כמו איום משמעותי זה סגירה של היציע כל פעם שמושמעות משם קריאות גזעניות אבל זאת בעיה עונש קולקטיבי מהסוג הזה (במיוחד שאנשים שילמו כסף ולא מקבלים את התמורה).

    להגיב
    • גיא זהר (פורסם: 12-1-2017 בשעה 13:22)

      לעבור לפת ולא לחדש לפאנטיקס את המנויים. זה במסגרת החוק.

      להגיב
    • גיל שלי (פורסם: 12-1-2017 בשעה 13:23)

      אפשר להתחיל בלא לתת להם לדבר עם השחקנים לפני המשחק מול ביתר

      להגיב
      • אריאל גרייזס (פורסם: 12-1-2017 בשעה 13:55)

        זה ברור, אבל שנינו נסכים שזה לא יעצור את התופעה

        להגיב
        • גיל שלי (פורסם: 12-1-2017 בשעה 14:10)

          אמרתי תתחיל, אם מכבי יבהירו שכנגד כל שיר מוגדר תגיע סנקציה מצד המועדון, יש מצב להוציא חלק מהחרא החוצה

          להגיב
          • yaron (פורסם: 12-1-2017 בשעה 14:32)

            כל עוד הקבוצות תריכות להתמודד עם התופעה הזאת לבד גם סנקציות לא יעזרו.
            זאת עבודה למשטרה ולבתי משפט.

            להגיב
    • איציק (פורסם: 12-1-2017 בשעה 13:27)

      מה זאת אומרת לא מקבלים תמורה. זו תמורה הרבה יותר גדולה ממה שמקבלות 14 קבוצות בליגת העל. האם זה בסדר שאוהדים מ-14 קבוצות אלו כמו איש אחד ינהגו כך? לא מתאאים להם, שלא יקנו כרטיס בעונה הבאה. אין חוזה המחייב רמה מסוימת. להביע אי-שביעות רצון זה בסדר, אבל גם לזה יש דרך.
      לגבי מה לעשות. אז בטח יש מצלמות אבטחה, ואפשר לאתר בפינצטה את ראשי הקנוניה שהתחילו לחצצרץ ולצעוק איבנל בולה. להם אפשר לבטל את המנוי (אני מניח שחוקית זה יעבור).

      להגיב
      • חז (פורסם: 12-1-2017 בשעה 15:38)

        מניח שב"תמורה" אריאל התכוון לכניסה למשחק ולא לרמת המשחק שמציגה הקבוצה…

        להגיב
        • איציק (פורסם: 12-1-2017 בשעה 17:43)

          מישהו מונע מהם להיכנס עכשיו?

          להגיב
    • גיל ז. (פורסם: 12-1-2017 בשעה 14:32)

      אני המלצתי במכתב רשמי למכבי, שיוציאו מנוי עם תמונה, כלומר על הכרטיס מנוי תופיע תמונה של בעל המנוי. לא מדובר בהוצאה כספית חריגה או משמעותית, אבל זה יגרום לשליטה של הקבוצה על האוהדים. גם כך הקבוצה מצלמת את האולטרס כל המשחק, אז ניתן יהיה פשוט לדעת מי המקללים, וכמה תביעות כנגדם יתחילו למנוע את הסחף.
      ברור לי שלא מדובר בפיתרון מושלם כי אנשים מעבירים מנויים, אבל ברגע שידעו שהפרטים שלהם מראש במאגר מידע של מכבי, זה ירתיע.
      אגב גיל, אני יושב מתחת לזבלים האלו ותתפלא שיש לא מעט נשים שמצטרפות לשיר האונס ושאר החרא שיוצא להם מהפה.

      להגיב
      • גיל שלי (פורסם: 12-1-2017 בשעה 14:35)

        לא מתפלא, מודע לקיומן, ידוע שלא רק גברים אידיוטים

        להגיב
      • Ollie Williams (פורסם: 12-1-2017 בשעה 21:47)

        ומה אם אני לא יכול להגיע למשחק ורוצה להעביר את המנוי לחבר באופן חד פעמי?
        לתת רק לבעל המנוי שהתמונה מופיעה עליו אישור כניסה עלול להיות בעייתי במקרים נורמטיביים ולא רק עם מתפרעים…

        להגיב
        • איציק (פורסם: 12-1-2017 בשעה 21:48)

          תחליף תמונה.

          להגיב
          • אסף the kop (פורסם: 13-1-2017 בשעה 00:47)

            תחליף חבר

            להגיב
          • Ollie Williams (פורסם: 13-1-2017 בשעה 13:58)

            עד שיצאה לי תמונה אחת נורמלית

            להגיב
            • איציק (פורסם: 13-1-2017 בשעה 14:10)

              :-)

  15. איציק (פורסם: 12-1-2017 בשעה 13:31)

    אני לא בטוח שזה אתי לכתוב כדבר הזה בפוסט צהוב, אבל כבר 4 ימים לא היה לנו יומן פרוק אדום. מדאיג ביותר.
    פרנקו, השלום לך?

    להגיב
    • אמיתי (פורסם: 12-1-2017 בשעה 13:32)

      נו ניוז אר גוד ניוז

      להגיב
      • איציק (פורסם: 12-1-2017 בשעה 13:39)

        מזה נו ניוז? הורידו 9 נק', לוזון התפטר, בן ריכרט חתם על חוזה חדש, קורצקי חתם.

        להגיב
        • דיזידין (פורסם: 12-1-2017 בשעה 13:48)

          אתמול חטפתי שפעת, נכנסתי למיטה ומצאתי את עצמי בייקום מקביל, שבו לא שמעו על בן רייכרט.
          זה התחיל במשחק מספר שש בגמר האן-בי-איי בעונת הרוקי של מג׳יק (קארים פצוע, מג׳יק קולע 42 נק׳ ולוקח 15 ריבאונדים מול פילי של ד״ר ג׳יי)
          המשיך בג׳ורדן נגד דומיניק ווילקינס בפלייאוף 1993.
          והסתיים בשיא – גמר הפוטבול הנפלא בין אלבמה לקלמזון, הפעם חי.
          לא רוצה להחלים.

          להגיב
          • איציק (פורסם: 12-1-2017 בשעה 13:55)

            שלא תגיד שלא עידכנתי אותך.

            להגיב
            • אמיתי (פורסם: 12-1-2017 בשעה 14:18)

              איציק. כבר הוכחת שאין נעל גדולה מידי בשבילך. אז במקום לרקוד על הדם תתחיל להקיז אותו. כתוב פוסט על ריירכסט הורדת הנקודות והיפייפיה הנרדמת

            • איציק (פורסם: 12-1-2017 בשעה 14:25)

              בן ריכרת והיפיפיה הנרדמת זה לא אותו דבר?

            • אמיתי (פורסם: 12-1-2017 בשעה 15:07)

              אתה רואה יותר מדי ליאור שליין יא זלאמה

        • אמיתי (פורסם: 12-1-2017 בשעה 13:50)

          אין לי טלוויזיה וגם לא קורא עיתונים. סומך עלייך. ומה עם כבירי? נסע לחפש את גומא אגיער?

          להגיב
      • Ljos (פורסם: 12-1-2017 בשעה 14:30)

        אתה מתכוון
        No news is good noose.

        להגיב
        • אמיתי (פורסם: 12-1-2017 בשעה 15:33)

          תסביר ואם אפשר גם את הניק על הדרך..

          להגיב
          • Ljos (פורסם: 12-1-2017 בשעה 16:50)

            כל עוד לא יצאו עם חדשות ביומן פירוק, כנראה שהחבל לא מהודק על הצוואר יותר משחשבו.

            הכינוי שלי כנראה יותר מגניב כשלא מבינים כמה הוא פשוט. ״ליוס״ הוא תרגום השם שלי לאיסלנדית – אור. הביטוי ״זה כמו סינית בשבילי״ באיסלנדית החליטו כנראה שעברית יותר קשה והביטוי הוא ״זה כמו עברית״, אז החלטתי להפוך.

            להגיב
            • אמיתי (פורסם: 12-1-2017 בשעה 17:03)

              נייס הבנתי..
              לחוס בספרדית זה רחוק. הלכת רחוק עם האיסלנדית..

            • Ljos (פורסם: 12-1-2017 בשעה 17:55)

              לפעמים נחמד ללכת הרבה בשביל לגימת מים.
              גם אם זה קצת מייבש.

            • אמיתי (פורסם: 12-1-2017 בשעה 18:07)

              (-:

            • פאקו (פורסם: 12-1-2017 בשעה 17:14)

              הביטוי הזה קיים גם בצרפתית ("זה עברית בשבילי").

            • Ljos (פורסם: 12-1-2017 בשעה 17:59)

              לא ידעתי.
              חשבתי דווקא שזה משפט הולם למדינת קצה אירופה שלא באמת ידעה יהודים.

            • אמיתי (פורסם: 12-1-2017 בשעה 18:08)

              אז הם גם צוחקים על השפה שלנו גם מארגנים
              וועידת שלום ועדיין לא זימנו את השגריר שלהם
              להחליף נורות בקיסריה?

            • איציק (פורסם: 12-1-2017 בשעה 18:11)

              הם יקבלו כיסא נמוך בהזדמנות הקרובה.

    • Amir A (פורסם: 12-1-2017 בשעה 13:45)

      נשבע לך שחשבתי אותו הדבר

      להגיב
      • ניב (פורסם: 13-1-2017 בשעה 08:47)

        מת על דה באזר.

        להגיב
  16. מזרחיסט עליוניסט (פורסם: 12-1-2017 בשעה 14:32)

    באמת חייב להבין
    אני יושב השנה במזרחי עליון (חידשתי מנוי משער 7) יכול להיות שאני לא רואה ומרגיש את אותם דברים שיושבים במקום אחר. לא חושב שהפנאטיקה היו שונים אתמול ממשחקים קודמים. אשמח להסבר
    שיר האונס אם אפשר היה להוריד את השתי שורות האחרונות היה יכול להיות שיר אדיר.
    בכל מקרה אני יכול להגיד שהרבה מיושבי היציע גם כן שורקים בוז לשירי גזעניים ומנסים למחוא כפיים לנוסא (דרך אגב לפחות מאיך שאני רואה ההנהגה של הפנאטיקס לא שורקת בוז מאורגן לנוסא אלו יותר אספסוף מהקהל ).

    בנוגע לקללות . נהוג בכל העולם לא רואה שום סיבה שיכפו עלי לקלל או לא לקלל בגלל שיש ילדים או אין בקהל זה פשיזם בהתגנדרות. כל עוד אני לא אומר דברים גזעניים או מסית לאלימות זכותי המלאה (לשם עניין ברור שככותב תגובות פה אני לא מהחלק שנוהם לנוסא אלא מהחלק ששורק בוז לקהל על זה)

    להגיב
    • yaron (פורסם: 12-1-2017 בשעה 14:35)

      הנה הדוגמא הכי טובה למה שעשה לנו ה- PC
      לקלל זאת זכות יסוד כל עוד הקללה לא גזענית… :-)

      להגיב
      • בלאנקו (פורסם: 12-1-2017 בשעה 14:42)

        אין לי בעיה עם קללות בגדול ואין בעיה שקהל במשחקי כדורגל לא יהיה קהל של פסטיגל.
        אבל מה שהשתנה מאוד מבחינתי זה שלעומת שער 8 אז לא שמעתי את רוב החרא ויכולתי לשרוק בוז כשקיללו את ראדי/שירי טועמה וכו', עכשיו כל החרא עף לי מעל הראש פלוס פרצופים מאיימים מלמעלה שאשכרה מתחילים לקלל מי שמסתובב אליהם. אני לא בגיל שבא לי לחשוש בהליכה לאוטו שאיזה דביל עם קפוצ'ון יזהה אותי.

        בקיצור, זה שילוב של עונה פחות טובה שמציפה את החרא ביחד עם שינוי המיקום שליטרלי העביר את הקיצוניים מהשוליים של המגרש ליציע המרכזי.

        להגיב
    • תומרג (פורסם: 12-1-2017 בשעה 14:40)

      בלי להבין באמת על מה מדובר ובלי להיות במשחק כדורגל רציני יותר מעשרים שנה, כשאתה כותב "…שיכפו עלי לקלל או לא לקלל בגלל שיש ילדים או אין בקהל זה פשיזם בהתגנדרות", אתה מתעלם מזה שלקבוצה יש אינטרס לחשוף את עצמה למה שיותר קהלים ומה שיותר מגוונים וההתנהגות הבהמית שלך, בגדול פשוט מפריעה לה. נראה לי שזו זכותה לנסות למנוע את זה. חוץ מזה אתה גם אומר בעצם שלא אכפת לך ממי שמסביבך שזה "חרא של בנאדם" בהתגנדרות.

      וזה עוד לפני שניסינו לברר מה הקשר בין כל זה לפשיזם (רמז, אין)

      להגיב
      • תומרג (פורסם: 12-1-2017 בשעה 14:41)

        ולמען הסר ספק, ב"חרא של בנאדם" לא התכוונתי אליך ספציפית אלא לאלו המקללים.

        להגיב
        • מזרחיסט עליוניסט (פורסם: 12-1-2017 בשעה 18:52)

          ברור לכולכם שאני מאלה ששורקים בוז לשירים של ראדי וטועמה.
          בנוגע לחשיפה לקהל מגוון, לא נכון לקבוצה יש אינטרס לחשיפה להרבה קהל נקודה. תשאל את עצמך האם במידה ויעיפו את הפנאטיקס יבוא יותר קהל ליציע? אני חושב שלא ולכן זה לא באמת האינטרס של הקבוצה.
          בנוגע ל PC, בגדול הסיבה שאמרתי גזעני זה כי יש חוק נגד זה , לעומת זאת אין חוק נגד קללות, זה לא PC ולא כלום
          ואחרון חביב למי שאמר שאני חרא של בן אדם אבל לא הייתה לו בעיה לכפות עלי את נורמות ההתנהגות שלו (שוב אני מזכיר אישית לא שר שירים גזעניים שורק בוז לקללות לטועמה אייגבור או ראדי). נראה לי שהתבלבלת קצת. אם אתה רוצה שייתחשבו בך אתה צריך להבין שזה בא מרצון ולא מכפייה (פה נכנס הקשר לפשיזם).
          אני משוכנע שאם אעמיד אותך בסיטואציה ההפוכה למשל שאתה חייב ללבוש כיפה כי אחרת אתה פוגע ברגשות של ציבור שלם היית אומר כפייה. למה אתה חושב שלך יש את הזכות להחליט אלו ערכים שווים כפיה ואלו לא

          להגיב
          • איציק (פורסם: 12-1-2017 בשעה 19:00)

            אתה קצת מתבלבל. ברגע שהקריטריון שלך זה חוקי או לא, במקום להתייחס תחילה לדרך ארץ, נכשלת בערכים שלך. להתחשב באלו שרוצים לקלל זה הדבר הנכון, גדול. אולי נתחשב באלו שלא מעוניינים לשמוע קללות. בו נעשה פשרה, תקלל בלב. אתה קיללת והם לא שמעו.
            דרך אגב, אני ממש לא חושב שאתה חרה של בן אדם. סתם לא מחונך.

            להגיב
            • מזרחיסט עליוניסט (פורסם: 12-1-2017 בשעה 19:10)

              הבנתי כלומר סט הערכים שלך שנקרא דרך ארץ וכולל משהו שבטח עם חלקו אני מסכים ועם חלקו אני לא הוא החשוב ואם אני עובר עליו נכשלתי אבל החוק במדינה הוא לא רלוונטי כי הוא שני לסט הערכים שלך. עד כאן רק מוודא שאני מבין אותך נכון. בנוגע להאם להתחשב אלו שרוצים לקלל או באול שלא רוצים לשמוע קללות, אני חושב שאתה מתחיל להבין שכל צד פה או כופה או נכפה למשהו שהוא מנוגד לדרך מחשבתו (אפילו אם לטענתך דרך המחשבה של אדם הרוצה לקלל במגרש כדורגל היא לא לגיטימית והוא כנראה לא יותר חכם מבבון). הטענה היחידה שלי פה היא שאני לא חושב שהזכות של מי שלא רוצה לשמוע קללות היא יותר לגיטימית. בדיוק כמו שהזכות של מישהו לא לראות שלטי חוצות עם נשים בלבוש מינימלי כי זה פוגע בדרך הארץ שלו היא לא לגיטימית ואני ואתה ביחד נסכים שלא צריך להוריד את הפרסומות מהבניינים מעל איילון

            • איציק (פורסם: 12-1-2017 בשעה 19:18)

              אני לא נגד החוקים, וגם לא כתבתי. כתבתי שחברה שזו הסמן החשוב היא חברה לא מוסרית. אם אתה לא מבין מה פסול בחברה מתבהמת אז אתה בבעיה ולא אני. אני הקורבן הסובל מהבעיה שלך.
              לגבי שילטי חוצות, למרות שאין אני שומר מיצוות היתי נלחם שלא יתלו כאלו במאה שערים, כדוגמא. זה השטח הפרטי שלהם.
              אז תמשיך לקלל ולחשוב שכיוון שזה חוקי זה הכי אחלה בעולם.

  17. ניב (פורסם: 12-1-2017 בשעה 15:25)

    גיל פוסט יפה תודה.
    בנוגע לכשלונו הבלעדי של שוטא, כישרונו של הסגל הנוכחי וכדומה הייתי מחכה עוד כמה משחקים, בכל זאת כולה שני משחקים מול האבו סובחי'ס ופאקינג הפועל רעננה.
    לא שאהבתי את שוטא, אבל זה מסוכן מאוד להניח ודווקא בינואר שהסגל הזה קרוב ללהיות טוב מספיק.

    להגיב
    • גיל שלי (פורסם: 12-1-2017 בשעה 15:38)

      ממש לא חושב שהסגל מספיק טוב, חושב שאפילו עם הסגל הזה אפשר היה להוציא עוד כמה נקודות, ואז עם המהפיכה הדרושה בינואר אולי היה עוד סיכוי לעונה מעניינת

      להגיב
      • ניב (פורסם: 12-1-2017 בשעה 15:43)

        מסכים לגמרי.
        מפחיד אותי שהנטייה של ג'ורדי להמהמה יחד עם סרבנותו להיפרד משחקנים תשתלב עם התוצאות האחרונות לחוסר מעש.

        להגיב
  18. holden (פורסם: 12-1-2017 בשעה 17:14)

    היה קצת משעשע לראות את יוסי בניון מתרוצץ הנה והנה על המגרש,
    לרגע הוא נראה כמו ילד בנערים שממש אבל ממש משתדל לרצות את אביו שצופה בו מהיציע, ידוע הרי שג'ורדי לחץ להביא את היהלום מדימונה לעיר -הגדולה כשחקן מחליף, כשחקן של מערך שני או כסוג של גיים צ'יינגר,
    אמש זה עבד ועבד לא רע בכלל,
    אני לא מסיק מההתנהלות של ג'ורדי מול שוטא שג'ורדי אנושי,
    ג'ורדי מקבל כסף והרבה בכדי לנהל את העניינים והאנושיות שלו מבחינתי זו חולשה שאם הוא אכן זיהה את הבעיה ולא עצר אותה בזמן זה נון גדול שנזקף לרעתו.

    לפני כמה ימים יצא לי לראות סרט מלפני כ 10 שנים שבו מגלמים שני שחקנים יחסית לא מוכרים את התפקידים של הנשיא ניכסון ושל העיתונאי הבריטי : דיוויד פרוסט, פשוט סרט מעולה שמשוחק היטב על ידי הדמויות,
    הסרט נקרא:Frost/Nixon
    למי שבעניין של סרט פוליטי ועיתונאי זה הסרט!

    בעקבות הצפיה כתבתי כמה מילים על ההבדל בין ניקסון לבנימין נתניהו בהקשר של קבלת מתנות לשימוש פרטי:
    בפארפזה למתנות שקיבל ביבי מארנון מילצ'ן ושאר אוליגרכים ראוי לציין את הנאום הטלוויזיוני הראשון שניקסון עת כיהן כסגן נשיא והואשם בלקיחת :18000 דולאר לכיסו התגונן בנאום שיזכר לדורות,
    בנאום הזה הוא ציין שלא לקח פרוטה עבור משפחתו, טען שהמתנה היחידה שכן לקח זה כלב קטן שמשמח מאוד את בנותיו ועליו הוא לא מתכוון לוותר ויהי מה,
    זה מה שניקסון אמר בקשר לכלב הקוקר ספניאל המפורסם:

    It was a little cocker spaniel dog, in a crate that he had sent all the way from Texas, black and white, spotted, and our little girl Tricia, the six year old, named it Checkers.
    And you know, the kids, like all kids, loved the dog, and I just want to say this, right now, that regardless of what they say about it, we are going to keep it.

    על הטענה שפט ניקסון רעייתו לובשת מעילי פרווה יקרים הוא גם הגן בלהט ועל הדרך החמיא למראה המצודד של רעייתו:
    I should say this, that Pat doesn't have a mink coat. But she does have a respectable Republican cloth coat, and I always tell her she would look good in anything.

    על ההאשמות שהוא לקח כסף מתומכיו לכיסו הפרטי הוא הגן בלהט ואף הצדיק את אותם אלו שטוענים שאל לו לנשיא או לאיש ציבור לעשות שימוש בכסף לקמפיין פוליטי לצרכיו האישיים( לתשומת לב הקורא בנימין נתניהו ורעייתו שרה)
    I am sure that you have read the charges, and you have heard it, that I, Senator Nixon, took $18,000 from a group of my supporters.
    Now, was that wrong? And let me say that it was wrong. I am saying it, incidentally, that it was wrong, just not illegal, because it isn't a question of whether it was legal or illegal, that isn't enough. The question is, was it morally wrong. I say that it was morally wrong — if any of that $18,000 went to Senator Nixon, for my personal use. I say that it was morally wrong if it was secretly given and secretly handled.
    And I say that it was morally wrong if any of the contributors got special favors for the contributions that they made.

    להגיב
    • קינמון (פורסם: 12-1-2017 בשעה 19:00)

      זה מוזר קצת לאור הראיון שנערך לאחרונה עם פרופ' אלן דרשוביץ ובו הוא הוא השווה בין המערכות השונות בארץ וארה"ב תוך הנמקה מפורטת על כך שבארה"ב נתינת מתנות לנשיא היא ענין נורמלי ומקובל.

      להגיב
      • holden (פורסם: 12-1-2017 בשעה 19:18)

        אין לי מושג מה הנוהל שם,
        הנאום הזה של ניקסון הוא משנת 1950 בערך, באותה תקופה הוא שימש סגן הנשיא של אייק וטענו שהוא עשה שימוש בכסף שנועד לקמפיין פוליטי שלו

        להגיב
    • איציק (פורסם: 12-1-2017 בשעה 19:04)

      לא הבנתי, אתה מצפה שראש הממשלה המכהן יגן בחרוף נפש על המראה המצודד של אישתו?

      להגיב
      • holden (פורסם: 12-1-2017 בשעה 19:16)

        לא, אבל יכל להגן על השמפניה הורודה ולהגיד שזה יין נתזים זול סטייל: " למבדה"

        להגיב
        • איציק (פורסם: 12-1-2017 בשעה 19:20)

          ישבנו, עישנו סיגר ב 250 דולר ושתינו יין ב 10 שקל. היה סבבה, במיוחד הבועות.

          להגיב
          • אמיתי (פורסם: 12-1-2017 בשעה 19:46)

            למד מטראמפ. נערות ליווי באלפי רובלים אבל הקונדומים היו בזול..

            להגיב
    • עדי אבני (פורסם: 13-1-2017 בשעה 00:28)

      השחקן שמשחק שם את פרוסט נוא השחקן הראשי ב"סקס של המאסטרס" ושיחק גם בסרט אנגלי את בראיין קלאף, המאמן האגדי של נוטינגהאם פורסט

      להגיב
      • עומרי (ירוק) (פורסם: 14-1-2017 בשעה 07:30)

        מייקל שין, אחלה שחקן. וואו, "סקס של המאסטרס" זה באמת תרגום מזעזע, איך אפשר להגיד את זה בלי לגחך?

        להגיב
  19. Ollie Williams (פורסם: 12-1-2017 בשעה 21:52)

    כבר כמה חודשים אני אומר שהתקופות המחורבנות רק מראות כמה ג'ורדי מנהל נהדר – הכל התחיל לקרוס כשהוא הפסיק להשקיע, עכשיו אין לו ברירה להות פה פול פאוור וזה חזר לקבל צורה.

    לגבי הפנאטיקס, עוד אחד מהפשעים של אצטדיון ללא יציעים מאחורי השער. אולטראס צריכים יציע נפרד מכ"כ הרבה סיבות.

    להגיב
    • אסף the kop (פורסם: 13-1-2017 בשעה 00:49)

      אותוראס צריכים להשאר מחוץ לאיצטדיון

      להגיב
      • ערן (המקורי) (פורסם: 13-1-2017 בשעה 09:55)

        מסכים לגמרי

        להגיב
  20. ערן (המקורי) (פורסם: 13-1-2017 בשעה 02:12)

    או קי, הדרישה של מכבי לחתום על מסמך התחיבות לשם כניסה לדרבי- צעד ענק לכוון הנכון!

    להגיב
    • אבנר משער 2 (206) (פורסם: 13-1-2017 בשעה 09:32)

      כמה שאתה צודק גיל.
      חבל שיוהאן נפטר. גם שחקן גדול וגם הבן הפסיק לעבוד רצוף.

      הפאנאטיקס זה נורא.
      מעניין אם גם הם, כשהם מקבלים כרטיסים לדרבי בלי ההגרלה, צריכים לחתום על ההתחיבות

      להגיב
      • אבנר משער 2 (206) (פורסם: 14-1-2017 בשעה 09:44)

        אז זהו.
        מכבי הודיעה שלא צריך לחתום ואפשר למסור להם את הכרטיסים

        להגיב
  21. Gil - Zimbabwe (פורסם: 13-1-2017 בשעה 10:16)

    מי זה שדוחף את גיא לוזון למכבי?

    להגיב
    • גיא זהר (פורסם: 13-1-2017 בשעה 11:21)

      דודו דהאן

      להגיב

מה דעתך?